Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 270 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.334 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-08 14:46
Darker schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:08:
We zitten echt gruwelijk te twijfelen om te wachten op de nieuwe Model Y long range die uit Giga Berlin moet komen rollen... met de nieuwe accucellen en eventuele :? andere updates/upgrades.

Echter hoe lang duurt t nog.... 8)7

Wij kunnen overigens de auto in Duitsland aanschaffen maar we zien nog nergens wanneer de auto's daadwerkelijk ter beschikking komen vanuit die fabriek.

Wat zouden jullie doen? Wachten of gewoon de huidige MYLR bestellen?
De kogel is door de kerk :9 We hebben een witte MYLR besteld met zwarte induction velgen! Verwachtte levering feb. 2022.

Ik heb reeds een RN nummer toegewezen gekregen, enig idee hoe lang het doorgaans duurt voordat je een auto gekoppeld krijgt en/of updates over de levering via het Tesla account?

Can't wait! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Darker schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:21:
[...]

De kogel is door de kerk :9 We hebben een witte MYLR besteld met zwarte induction velgen! Verwachtte levering feb. 2022.

Ik heb reeds een RN nummer toegewezen gekregen, enig idee hoe lang het doorgaans duurt voordat je een auto gekoppeld krijgt en/of updates over de levering via het Tesla account?

Can't wait! 8)
Het grote Tesla Levering topic is the place to be daarvoor. Onze ervaring dit jaar is dat de eerste SMS update komt rond de tijd dat de boot vertrekt uit Shanghai en je een vervolg SMS krijgt voor een leverdatum als de boot door het Suez kanaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BV83
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-12-2023
STIMPPYYY schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:53:
[...]

Sterker nog, ik heb een oprit en laadpaal en de laatste tijd heb ik hem best vaak niet aan de lader. Zit toch genoeg in. Maak me eigenlijk niet druk of ik onverwachts weg moet, dan laad ik wel ergens onderweg.
Belangrijkste reden om te laden is natuurlijk dat je volle bak performance hebt iedere ochtend 😎.
Ik hang de auto eigenlijk altijd aan de lader, ook bij nog 70% (laadgrens op 78%). Ergens in de handleiding gelezen dat dit de levensduur van de batterij zou verlengen.

Nu ben ik zelf (ZZP) eigenaar van de auto dus misschien ben ik er wat zuiniger op dan een leaserijder. Alles voor de restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
BV83 schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:06:
[...]

Ik hang de auto eigenlijk altijd aan de lader, ook bij nog 70% (laadgrens op 78%). Ergens in de handleiding gelezen dat dit de levensduur van de batterij zou verlengen.

Nu ben ik zelf (ZZP) eigenaar van de auto dus misschien ben ik er wat zuiniger op dan een leaserijder. Alles voor de restwaarde.
Zo lang de batterij tussen de 30 en 80% zit zou ik mij echt geen zorgen maken om degradatie hoor, daarnaast betwijfel ik ten zeer of je de moeite die je doet überhaupt terug gaat zien in de restwaarde. Die batterijen kunnen echt wel wat hebben hoor. Er zijn genoeg voorbeelden van taxi's die honderden duizenden kilometers op een accu rijden binnen enkele jaren (snelladen, tot 100%, ect). Het zijn met name de oudere accu's uit de S die onder garantie daarvoor vervangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdgraaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 22:07
Weet iemand dit? Als ik nu EAP upgrade doe, en later naar FSD switch, betaal ik dan alleen het verschil? Of weer het volle pond?

Ik had hiervoor FSD, maar wil EAP wel proberen op m’n nieuwe Y of dat goed genoeg is. Heb niet zo’n zin om 2x volle pond te betalen 😅

MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:25:
[...]

Zo lang de batterij tussen de 30 en 80% zit zou ik mij echt geen zorgen maken om degradatie hoor, daarnaast betwijfel ik ten zeer of je de moeite die je doet überhaupt terug gaat zien in de restwaarde. Die batterijen kunnen echt wel wat hebben hoor. Er zijn genoeg voorbeelden van taxi's die honderden duizenden kilometers op een accu rijden binnen enkele jaren (snelladen, tot 100%, ect). Het zijn met name de oudere accu's uit de S die onder garantie daarvoor vervangen zijn.
Is dat zo though? Ik lees wel verhalen van auto’s met >300.000km erop, maar meestal hebben ze een nieuwe accu en/of motor gehad.

Zijn er wat links misschien?

Hoogste wat hier werd gepost was 240.000km

https://www.reddit.com/r/..._with_original_motor_and/

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 06-12-2021 13:02 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:51
_eLMo_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:52:
[...]

Is dat zo though? Ik lees wel verhalen van auto’s met >300.000km erop, maar meestal hebben ze een nieuwe accu en/of motor gehad.

Geen spookverhalen nu aub :P
Ik ga komende week over de 80.000km en 2 jaar heen, dus garantie is dan over (behalve de drivetrain meen ik). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
_eLMo_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:52:
[...]

Klopt, maar de techniek van de Model S uit 2013 is even wat anders dan wat er in 2019 in Model 3 zit. Die spookverhalen van Model 3's ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:58:
[...]

Klopt, maar de techniek van de Model S uit 2013 is even wat anders dan wat er in 2019 in Model 3 zit. Die spookverhalen van Model 3's ken ik niet.
Spookverhalen niet, maar succesverhalen ook nog niet (3’s zijn nog jong natuurlijk).

Maar er rijden dan toch al wel flink wat S/X’en rond met >250.000km?

Hier een met 233.000 miles (375.000 km) op de klok op originele batterij: https://teslamotorsclub.c...-original-battery.222146/

[ Voor 15% gewijzigd door _eLMo_ op 06-12-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
_eLMo_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:03:
[...]

Spookverhalen niet, maar succesverhalen ook nog niet (3’s zijn nog jong natuurlijk).
Sinds 2017 op de markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:19
Misschien niet 240k maar wel 185k in 2 jaar tijd: https://www.marktplaats.n...-4-bijtelling-autopilot-p

Wel knap, ook die prijs en het gebrek aan afschrijving is wel knap, let wel hier wordt ook ex btw gerekend want dat vinden dealers tegenwoordig leuk. 40k euro's voor een SR+ Model 3 met 185k kilometers... Dat voorspelt niet veel goeds voor overnemen van mijn SR+ van de LM.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
bokkow schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:38:
Misschien niet 240k maar wel 185k in 2 jaar tijd: https://www.marktplaats.n...-4-bijtelling-autopilot-p

Wel knap, ook die prijs en het gebrek aan afschrijving is wel knap, let wel hier wordt ook ex btw gerekend want dat vinden dealers tegenwoordig leuk. 40k euro's voor een SR+ Model 3 met 185k kilometers... Dat voorspelt niet veel goeds voor overnemen van mijn SR+ van de LM.
Ik heb nu een Kia e-Niro, en het plan was om hem over te nemen na lease (ik baby 'm tussen de 30-80% batterij altijd), maar na het doorrekenen in Excel is een nieuwe kopen voordeliger 8)7.
In verband met MIA + bijtelling + hoge prijs tweedehands.

Nu dus aan het kijken naar een Model Y LR in eigendom :9

Voornaamste waar ik zenuwachtig over ben is de duurzaamheid van de batterij / motor en de repareerbaarheid (ik sleutel graag zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos

:o
Wat - een - geld! Kan me niet voorstellen dat ze dat er voor gaan krijgen...
Dan schrijf ik mijn auto met 8K€ per jaar iets te hard af denk ik :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
ybos schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:16:
[...]

:o
Wat - een - geld! Kan me niet voorstellen dat ze dat er voor gaan krijgen...
Dan schrijf ik mijn auto met 8K€ per jaar iets te hard af denk ik :P
Ik quote mezelf maar even:
Caelorum schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:24:
[...]
39,500E voor een model 3 sr+ uit 2019 met 65.000 kilometers [...]
Dat is dus wat een leasemaatschappij het momenteel nog waard vind met een derde van het aantal kilometers dan wat er in die posting staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 06-12-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

De Fastned integratie is het ook net niet, al een aantal stations gespot die niet worden herkend. Daarnaast wijkt de NAVI niet uit naar third-party laders wanneer een SUC buiten bereik ligt, lekker handig. Afgelopen week moest ik gewoon weer ABRP aanslingeren :F

4% bijtelling, hij staat nu overigens voor 32k ex ;)
Einde contract is bij mij de 4% eraf, dit in combinatie met een groot aanbod verwacht ik dat er nog wel een hap afgaat. :)

[ Voor 17% gewijzigd door revolution-nl op 06-12-2021 15:42 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 10:55
refused81 schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:19:
Ik kan een setje orgineel model 3 velgen met winterbanden krijgen.

Moet ik rekening houden met TPMS de sensoren? Komen vanaf een 2019 model maar ik heb zelf een 2021. Volgens mij heeft de 2019 niet deze sensoren?
Ja dan moeten de TPMS vervangen worden. De nieuwere Bluetooth TPMS kosten 300 euro voor een set van 4. Je kan ze bestellen door een service afspraak in te plannen via de Tesla app. Helaas zijn ze momenteel slecht leverbaar, wacht er zelf al ruim een maand op...

Gaat om partnummer 1490701-01-B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online

In Duitsland haal je de SR+ voor minder met 10-20k op de teller. En dan durven ze in de advertentie nog te noemen dat het een scherpe prijs is terwijl over 8000 km de garantie verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:03
raviculus schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:41:
[...]

Ja dan moeten de TPMS vervangen worden. De nieuwere Bluetooth TPMS kosten 300 euro voor een set van 4. Je kan ze bestellen door een service afspraak in te plannen via de Tesla app. Helaas zijn ze momenteel slecht leverbaar, wacht er zelf al ruim een maand op...

Gaat om partnummer 1490701-01-B.
Thanks....dan laat ik het maar schieten. Dan moet ik maar gebruikte 2021 set kunnen bemachtigen (zal lastig worden), of simpel losse winterband op bestaande velg plaatsen om het probleem te vermijden

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 10:55
refused81 schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:58:
[...]

Thanks....dan laat ik het maar schieten. Dan moet ik maar gebruikte 2021 set kunnen bemachtigen (zal lastig worden), of simpel losse winterband op bestaande velg plaatsen om het probleem te vermijden
2021 setje zal ook niet makkelijk zijn. Als je er al een vind is het waarschijnlijk zonder de sensoren. Denk dat ik zelf ook maar de winterbanden op de huidige velgen laat monteren als de TPMS deze week nog niet geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:19
revolution-nl schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:37:
De Fastned integratie is het ook net niet, al een aantal stations gespot die niet worden herkend. Daarnaast wijkt de NAVI niet uit naar third-party laders wanneer een SUC buiten bereik ligt, lekker handig. Afgelopen week moest ik gewoon weer ABRP aanslingeren :F

[...]

4% bijtelling, hij staat nu overigens voor 32k ex ;)
Einde contract is bij mij de 4% eraf, dit in combinatie met een groot aanbod verwacht ik dat er nog wel een hap afgaat. :)
Fingers crossed!

Ja ik ronde wel wat af inderdaad maarrrr: 32950*1,21=39869 dus bijna 40K. Ik weet niet exact de bedragen uit 2019 maar laten we zeggen 49K? Dat zijn in alles de meest goedkope 185000 kilometers geweest die ik me kan bedenken haha.
Deveon schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:48:
[...]

In Duitsland haal je de SR+ voor minder met 10-20k op de teller. En dan durven ze in de advertentie nog te noemen dat het een scherpe prijs is terwijl over 8000 km de garantie verloopt.
En er wordt nergens gerept over de batterij degradatie, wat wel interessant zou zijn om te weten ook boven de 70%.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:14
svdgraaf schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:47:
Weet iemand dit? Als ik nu EAP upgrade doe, en later naar FSD switch, betaal ik dan alleen het verschil? Of weer het volle pond?

Ik had hiervoor FSD, maar wil EAP wel proberen op m’n nieuwe Y of dat goed genoeg is. Heb niet zo’n zin om 2x volle pond te betalen 😅
Ik heb nu EAP en als ik wil upgraden naar FSD moet ik € 3700,- bij betalen , dus EAP + upgrade = €7500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdgraaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 22:07
Mackeessie schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:19:
[...]

Ik heb nu EAP en als ik wil upgraden naar FSD moet ik € 3700,- bij betalen , dus EAP + upgrade = €7500,-
Nice, thanks voor de info!

MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Gister flink mijn hoofd gestoten omdat de gasveren de achterklep niet meer helemaal open krijgt, moet hier (vooral nu het kouder word) een zetje aan geven en het gaat vrij stroef.

Meer mensen hier last van? (M3SR+ uit eind 2019).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dealwebdesign
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik overweeg de aankoop van een Tesla 3, zijn er zaken waar ik moet op letten? Levertermijn in BE zou reeds februari zijn

Ik ben zelfstandige en zou nog 30k hebben van mijn huidige wagen. Ik heb ook zonnepanelen. Heb je echt nul euro kosten?

Tesla geeft 8 jaar garantie op de wagen, is dat met onbeperkt aantal kilometers?

[ Voor 48% gewijzigd door Dealwebdesign op 06-12-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, bij mij gaat die ook een stuk langzamer. Ik was van plan even wat kogellagervet erop te smeren om te kijken of dat helpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LiquidSmoke schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:53:
Gister flink mijn hoofd gestoten omdat de gasveren de achterklep niet meer helemaal open krijgt, moet hier (vooral nu het kouder word) een zetje aan geven en het gaat vrij stroef.

Beetje siliconenspray gebruiken op de metalen pen van de gasveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFoxMan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 05:47
Gisteren voor het eerst de tweejaarlijkse "service" gedaan. Kon via mobile service dus dat was top. Interieurfilters vervangen en daarnaast remvloeistofcontrole. Dat laatste stelt echt niets voor, monteur haalde onder de frunk die plaat eraf en keek even naar de kleur en niveau van de vloeistof en dat was het. Voor ruitenwisser vloeistof top off betaal je nog 6,50. Uiteindelijk in totaal 88 euro kwijt. Normaal komen ruitenwissers daar nog bovenop maar die had ik zelf al gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmer
  • Laatst online: 10-11-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvfkMTPb7q0YAj32DfNEHoLpvC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ArmmSTG8CpkndpSUVuhR5550.png?f=fotoalbum_large

Misschien zit er dan toch nog wat leuks aan te komen 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
bokkow schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:08:
ngers crossed!

Ja ik ronde wel wat af inderdaad maarrrr: 32950*1,21=39869 dus bijna 40K. Ik weet niet exact de bedragen uit 2019 maar laten we zeggen 49K? Dat zijn in alles de meest goedkope 185000 kilometers geweest die ik me kan bedenken haha.
Als de auto zakelijk gekocht is:
- vergeet de MIA aftrek niet, ongeveer 5000 euro netto
- afschrijving toegepast

Als ze de prijs beuren die ze vragen hebben ze bijna gratis gereden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sinds enkele weken kraakt mijn Model 3 (of de veerpoten er van) enorm als ik bij traag rijden of stil stand stuur of een stoepje op rijd. Is dit het bekende probleem met de veerpoten?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jimmer schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:02:
[Afbeelding]

Misschien zit er dan toch nog wat leuks aan te komen 😎
Ik ga er niet meer vanuit. Vorig jaar zou er ook een super holiday release komen. Dat viel uiteindelijk vies tegen en v11 is nooit gekomen. :|

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:47:
Sinds enkele weken kraakt mijn Model 3 (of de veerpoten er van) enorm als ik bij traag rijden of stil stand stuur of een stoepje op rijd. Is dit het bekende probleem met de veerpoten?
Ja. :) Even afspraak voor inschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik smeer ze om de paar maand in. Ook een 2019 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheFoxMan schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:28:
Gisteren voor het eerst de tweejaarlijkse "service" gedaan. Kon via mobile service dus dat was top. Interieurfilters vervangen en daarnaast remvloeistofcontrole. Dat laatste stelt echt niets voor, monteur haalde onder de frunk die plaat eraf en keek even naar de kleur en niveau van de vloeistof en dat was het. Voor ruitenwisser vloeistof top off betaal je nog 6,50. Uiteindelijk in totaal 88 euro kwijt. Normaal komen ruitenwissers daar nog bovenop maar die had ik zelf al gedaan.
Ik ga vrijdag naar Zwolle hiervoor. Heb naast de standaard beurt nog een paar andere puntjes dus geen ranger deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmorgen ook weer ouderwets tegen de handgrepen slaan om binnen te komen. Buurman stond een beetje raar te kijken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

DennusB schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:47:
:X

https://www.reddit.com/r/...ound_the_squeaking_noise/

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Inspired schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:57:
Vanmorgen ook weer ouderwets tegen de handgrepen slaan om binnen te komen. Buurman stond een beetje raar te kijken. :)
Toch maar een X kopen dan, die doet de deur gewoon voor je open :P Kost wat, maar dan heb je ook wat ;)
(hier ook gewoon een 3 hoor ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ybos schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:23:
[...]

Toch maar een X kopen dan, die doet de deur gewoon voor je open :P Kost wat, maar dan heb je ook wat ;)
(hier ook gewoon een 3 hoor ;) )
Die deuren willen ook nog wel eens issues hebben volgens mij... ;)

Ander nadeeltje is dat ik van ~125 EUR netto bijtelling naar een 1000 EUR zou gaan. Skip maar even denk ik. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 07-12-2021 09:26 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bruutil
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-10-2022

Bruutil

LR Red-White-20inch

Zo, ik ben weer terug in dit forum! Twee jaar geleden al veel handige tips en weetjes opgehaald voor mijn Model 3.
Deze kwam niet zonder horten en stoten in mijn bezit omdat de leasemij. destijd vergeten was de 3 te bestellen.

Ik heb 1,75 jaar in de 3 gereden om na uitdiensttreding deze over te dragen aan een oud-collega.

Per 1 november weer in dienst en nu heb ik de model Y besteld.
Ook hier ging eea niet perfect; ik ben in dienst bij een Duits bedrijf als enige Nederlander bij hun HOlding dus daar moest eea uitgezocht worden.

Derhalve had ik 5 november maar een Tesla in mijn config (rood-wit-19") vooruit besteld met als idee dat ik in het slechtse geval 100 euro kwijt ben maar wel de 12% kon verzekeren.

Vorige week is dan eindelijk de kogel door de kerk gegaan en zal deze week mijn RN overgenomen worden door de leasemij. (de enige in NL die ook met Duitse bedrijven zaken doet).
Tesla Duiven belde wel dat mijn bestelde config niet geleverd kon worden; echter kon ik wel de rood-wit-20" krijgen dit jaar.
Vooruit dan maar, kost me iets meer bijtelling maar eigenlijk staan die zwarte sloffen toch wel een stuk beter bij de rode Y!

Al met al kan het niet lang meer duren en hoop ik volgende week naar Tilburg te treinen om dezelfde exercitie van 2 jaar geleden te gaan herhalen!

Heb er zin in.

PS staat er ergens nog een polletje welke configs iedereen hier gaat rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Auw, ja! Nu ik weet dat ik niet de enige ben doet het toch iets minder pijn ;)

Flickr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 10:13
Wauw, SC Hilden had al aardig wat stalls maar nu is het hek weg achter de al bestaande SCs en staat er NOG een rij!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zL9CoYZq3qGSIpXVUSn2QzY1fkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcGua5cEEgcSL2Su3YZa8ws2.jpg?f=fotoalbum_large

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 11-09 12:27
Donker daar. Het was zeker al laad.

* Korvaag stuurt zichzelf wel weg...

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
Korvaag schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:22:

Live tijdens het laden gepost, mocht geen foto maken toen ik er op de heenweg langs reed van de fraulein, iets met kou en sneeuw en harde wind. :|
En in de koffie/broodjeszaak was het ook goed vertoeven. Werd vers gemaakt ondanks dat er in de vitrine lag.

Toiletten wel schoon dit keer, maar ook een stuk rustiger dan tijdens de zomervakantie.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een maand geleden heb ik die in openstreetmap nog geupdate met 8 standaard en 12 CCS stalls. Nu zegt de website dat er 32 CCS stalls zijn :o

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Uberprutser schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:31:
Wauw, SC Hilden had al aardig wat stalls maar nu is het hek weg achter de al bestaande SCs en staat er NOG een rij!

[Afbeelding]
En dan staan er nog tesla's te laden bij fastned?
Zeker lease. Ik ben benieuwd of die nou strakke afspraken met Fastned kunnen maken. Via de SuC laden is een factor 2 / 3 goedkoper als particulier. Als dat voor de lease ook zo is, zou dat wel schelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
ybos schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:08:
[...]

Zeker lease. Ik ben benieuwd of die nou strakke afspraken met Fastned kunnen maken. Via de SuC laden is een factor 2 / 3 goedkoper als particulier. Als dat voor de lease ook zo is, zou dat wel schelen!
Nouja, ik moet SuC's declareren, dus ik kan me voorstellen dat het voor sommige leaserijders gewoon gemak is. Fastned automatisch. Suc declareren --> Fastned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Korvaag schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:34:
[...]

Nouja, ik moet SuC's declareren, dus ik kan me voorstellen dat het voor sommige leaserijders gewoon gemak is. Fastned automatisch. Suc declareren --> Fastned.
Dat gemak snap ik. Ik snap alleen niet dat de lease daar niet wat aan doet. Aan de andere kant, die belasten de laadkosten natuurlijk gewoon door naar diegene die ook de lease betaald...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
ybos schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:08:
[...]

Die blauwe is van mij en die rode had een Fastned sticker op de achterkant dus daar zal een bepaalde reden voor zijn dat ie aan de Fastned charger hangt. :P

Ik heb een lidmaatschap bij Fastned en het is makkelijker om 1 factuur in de boeken te proppen dan al die losse SC bonnetjes die ook nog eens vanuit de landen waar je laad worden gefactureerd. Qua prijs is het bijna te verwaarlozen (zag dat SC in Duitsland 42 cent was op m'n scherm en Fastned is 45 voor mij).

Enkele keer ook nog SC; gisterenavond net te weinig prik om te halen dus even snel eraan en weer verder (aangezien Fastned niet overal die hele snelle laders heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Uberprutser schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:56:
[...]

Die blauwe is van mij en die rode had een Fastned sticker op de achterkant dus daar zal een bepaalde reden voor zijn dat ie aan de Fastned charger hangt. :P

Ik heb een lidmaatschap bij Fastned en het is makkelijker om 1 factuur in de boeken te proppen dan al die losse SC bonnetjes die ook nog eens vanuit de landen waar je laad worden gefactureerd. Qua prijs is het bijna te verwaarlozen (zag dat SC in Duitsland 42 cent was op m'n scherm en Fastned is 45 voor mij).

Enkele keer ook nog SC; gisterenavond net te weinig prik om te halen dus even snel eraan en weer verder (aangezien Fastned niet overal die hele snelle laders heeft).
Qua bonnen snap ik het hoor. Ik laad 98% thuis en als ik zo af en toe een factuur krijg van een tientje boek ik die niet eens in (wordt prive afgeschreven). Voor die paar euro BTW geloof ik dat wel.
Ik sta zelf ook weleens bij fastned trouwens bedenk ik me :X is makkelijker met de aanhanger.

[ Voor 4% gewijzigd door ybos op 08-12-2021 12:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
Tesla Model Y review door CarWow:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Thuisladen is bij mij aan een paal van de gemeente; gelukkig altijd wel plek bij een van de 8 palen. Vroegah was dat vooral GRATIS op kantoor (eigen 10kV trafo dus hadden genoeg prik om 12 palen met 11/22kW neer te zetten).

Het is bij mij vaak net even bij laden om thuis te halen met een acceptabele SoC; gisteren prikte ik weer in met 1% en nu het kouder is lust ie wel wat meer. Vooral 170+ (bij de oosterburen) met tegenwind was aardig hongerig met dit weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 08-12-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Korvaag schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:34:
[...]
Ik moet het ook en deed het dus nooit. Maand geleden gewoon in 1x voor 140E een declaratie ingediend met een screenshot van het overzicht bij Tesla. Dat werd geaccepteerd, dus dat is hoe ik het voortaan ook maar ga doen. Paar keer opsparen en dan in 1x indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Ik zag vandaag dit filmpje in mijn feed en vond de velgen er netjes uitzien.
YouTube: Tesla Model 3 Performance: What I Wish I Knew Before Buying!

Heb nu de 20"performance velgen en was laatst ruim 1400 euro kwijt voor 4 nieuwe (goede) banden. Denk dat iets kleinere velgen ook iets meer comfort geven en goedkoper zijn.. Ik merk in ieder geval wel dat de LR van mijn broer op 19" veel comfortabeler is zodra je niet rijdt op perfect glad asfalt.

Zit er aan te denken om ook velgen zoals in bovenstaand filmpje te kopen, hebben jullie ervaring/suggesties waar dat kan en hoe dat bevalt? Ik rij het 2019 model van de Model 3.
https://imgur.com/gallery/tmqzIho

[ Voor 9% gewijzigd door procyon op 08-12-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Caelorum schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:41:
[...]

Ik moet het ook en deed het dus nooit. Maand geleden gewoon in 1x voor 140E een declaratie ingediend met een screenshot van het overzicht bij Tesla. Dat werd geaccepteerd, dus dat is hoe ik het voortaan ook maar ga doen. Paar keer opsparen en dan in 1x indienen.
Zo heb ik het ook besproken met onze wagenparkbeheerder en finance. Vonden ze zelfs fijn, want ze blijven declaraties goedkeuren als je dat per 8 euro doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
ybos schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:54:
[...]

Dat gemak snap ik. Ik snap alleen niet dat de lease daar niet wat aan doet. Aan de andere kant, die belasten de laadkosten natuurlijk gewoon door naar diegene die ook de lease betaald...
Declareren kost ook tijd.. waarschijnlijk per uur omgerekend is het duurder om te klungelen bij SuC declaraties..?

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

procyon schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:45:
Ik zag vandaag dit filmpje in mijn feed en vond de velgen er netjes uitzien.
YouTube: Tesla Model 3 Performance: What I Wish I Knew Before Buying!

Heb nu de 20"performance velgen en was laatst ruim 1400 euro kwijt voor 4 nieuwe (goede) banden. Denk dat iets kleinere velgen ook iets meer comfort geven en goedkoper zijn.. Ik merk in ieder geval wel dat de LR van mijn broer op 19" veel comfortabeler is zodra je niet rijdt op perfect glad asfalt.

Zit er aan te denken om ook velgen zoals in bovenstaand filmpje te kopen, hebben jullie ervaring/suggesties waar dat kan en hoe dat bevalt? Ik rij het 2019 model van de Model 3.
https://imgur.com/gallery/tmqzIho
WTF heb je er voor rubber ondergelegd :X ? Of is dit normaal (ect geen idee; voor mijn huidige C4 GP uit 2007 was ik maar 500 euro kwijt voor All Seasons voor 4 banden :P )

Edit: Als ik naar een Profile ga en daar Vredestein all season onder zet is het ook iets van 800 euro totaal, dus ik ben toch benieuwd wat jij er dan onder hebt laten zetten

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 08-12-2021 17:37 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notna schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:32:
[...]

WTF heb je er voor rubber ondergelegd :X ? Of is dit normaal (ect geen idee; voor mijn huidige C4 GP uit 2007 was ik maar 500 euro kwijt voor All Seasons voor 4 banden :P )

Edit: Als ik naar een Profile ga en daar Vredestein all season onder zet is het ook iets van 800 euro totaal, dus ik ben toch benieuwd wat jij er dan onder hebt laten zetten
1400 is vrij prijzig idd, maar een set goede banden met montage zit zo op 1000 bij de 20 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[...]

Mijn leasemaatschappij betaalde 1465 voor een setje 20" Michelin Pilot Alpins onder mijn M3P dus zo vreemd vind ik zijn bedrag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
noo schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:07:
[...]

Mijn leasemaatschappij betaalde 1465 voor een setje 20" Michelin Pilot Alpins onder mijn M3P dus zo vreemd vind ik zijn bedrag niet.
De standaard 18inch Michelin banden ben je ook gerust 1000€ + kwijt.

Ik ga de CrossClimate 2 (18inch) laten installeren en die kosten ook 1100-1200€ (normaal gesproken dan, ik laat ze bij oud werkgever installeren, dat is een garage)

Ik hoop zo over een week of iets meer te kunnen zeggen over het verbruik tov de zomerbanden.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:03
Stef87 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:19:
[...]

Ik ga de CrossClimate 2 (18inch) laten installeren en die kosten ook 1100-1200€ (normaal gesproken dan, ik laat ze bij oud werkgever installeren, dat is een garage)

Ik hoop zo over een week of iets meer te kunnen zeggen over het verbruik tov de zomerbanden.
Bij de garages, euro masters, kwikfits etc raak je makkelijk de 200-275 per band aan.
Terwijl ze ook zelf direct te koop zijn voor 130-175.
Het kan altijd goedkoper als je maar wilt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
[...]

Ja vond het zelf ook wel prijzig. Maar ik rij -daar waar het kan- vlot door. Zou stom zijn daarop te bezuinigen. Het zijn Michelin pilot sport4s banden. Maargoed. Mijn hoop is dus dat de 19"banden iets goedkoper zijn en iets meer comfort bieden :)

Dus als iemand al een keer wat after-market velgen geprobeerd heeft ben ik heel benieuwd naar de ervaring.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Pareltje vandaag. Ik parkeer met enige regelmaat bij een laadpaal waar één van de twee vakken geen pijl heeft en waar ook vaak op die plek een auto met verbrandingsmotor staat. Ook weleens niet kunnen laden daardoor. Kom ik daar vandaag met allebei de laadplekken vrij en ook diverse andere parkeervakken vrij (vrijwel altijd wel, ook ‘s avonds). Dus ik parkeer op de plek waar géén pijl hangt, zodat de dedicated laadplek leeg blijft voor andere EV’s.

Komt er een bewoner naar me toe, helemaal opgefokt, dat het asociaal was dat ik daar ging staan en niet op de plek met de pijl, want er waren zoveel parkeerproblemen en nu was er een plek minder… :D

Ik had haast en al helemaal geen zin in een discussie, maar als ik binnenkort een buitenspiegel mis daar, dan weet ik in ieder geval waar het vandaan komt. Sommige mensen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
BigSmurf schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:51:
Pareltje vandaag. Ik parkeer met enige regelmaat bij een laadpaal waar één van de twee vakken geen pijl heeft en waar ook vaak op die plek een auto met verbrandingsmotor staat. Ook weleens niet kunnen laden daardoor. Kom ik daar vandaag met allebei de laadplekken vrij en ook diverse andere parkeervakken vrij (vrijwel altijd wel, ook ‘s avonds). Dus ik parkeer op de plek waar géén pijl hangt, zodat de dedicated laadplek leeg blijft voor andere EV’s.

Komt er een bewoner naar me toe, helemaal opgefokt, dat het asociaal was dat ik daar ging staan en niet op de plek met de pijl, want er waren zoveel parkeerproblemen en nu was er een plek minder… :D

Ik had haast en al helemaal geen zin in een discussie, maar als ik binnenkort een buitenspiegel mis daar, dan weet ik in ieder geval waar het vandaan komt. Sommige mensen…
Gewoon even netjes uitleggen dat dit juist heel sociaal is. Als er een parkeerprobleem is dan mag meneer bij de gemeente klagen, dit komt niet door de laadpaal natuurlijk..

Ook hoef je na erna uitpluggen/laden de auto (officieel) niet te verzetten als je hem dus op die 2e plek zet.

Zo’n figuur die die 2e plek zonder pijl gebruikt bij mijn ouders met zijn oude diesel, doet dat zodat hij zijn eigen oprit(past een bus!) vrij kan houden..

[ Voor 5% gewijzigd door Stef87 op 08-12-2021 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:19

Ow, je kunt zijn parkeerprobleem in het niet laten vallen bij het klimaatprobleem waar hij dus niets aan doet en voor je het weet zijn we aangeland bij het punt dat het beter zou zijn voor zowel het parkeerprobleem als het klimaatprobleem als voor de sfeer in de straat als ie nooit geboren was...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uberprutser
Korvaag schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:22:

(Overigens nog steeds een gemiste kans dat die SC niet een paar KM verderop is geplaatst in "Opladen")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30

Ik kan het misschien wel ergens begrijpen. Bij mij in de buurt kun je ook makkelijk 10 mij opzoek zijn naar een parkeerplek. Als ik hem dan naast twee lege laadpaal plekken zet voelt dat toch niet helemaal goed. Dus dan kies ik er soms maar voor om te kleven aan de paal (zijn niet super veel EVs in de buurt)
Uberprutser schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:22:
[...]
Vooral 170+ (bij de oosterburen) met tegenwind was aardig hongerig met dit weer.
Ja het gaat weer hard, had afgelopen weekend rondje in de stad en was ook weer bijna 400 Wh/km. Dat gaat in de zomer meer richting de 150-200

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
JohanB schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:18:
[...]

Ik kan het misschien wel ergens begrijpen. Bij mij in de buurt kun je ook makkelijk 10 mij opzoek zijn naar een parkeerplek. Als ik hem dan naast twee lege laadpaal plekken zet voelt dat toch niet helemaal goed. Dus dan kies ik er soms maar voor om te kleven aan de paal (zijn niet super veel EVs in de buurt)
Dat is dus het punt: er staat vaker wél al een EV dan niet. Wat resulteert in het feit dat ik daar al een keer niet kon laden, omdat er op de andere plek een ICE stond, terwijl ik nog nooit heb meegemaakt dat alle plekken vol waren. Ongetwijfeld gebeurt dat weleens, maar dat is wat mij betreft geen reden om te bitchen dat ik hem op die andere plek zet. Zoals al gezegd: klaag bij de gemeente, niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:43

Voor mijn beeld: De plak met pijl is een EV only plek, en de plek zonder pijl is wel een laadplek, maar geen EV only?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Tomas_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:05:
[...]

Voor mijn beeld: De plak met pijl is een EV only plek, en de plek zonder pijl is wel een laadplek, maar geen EV only?
Correct. Op de EV only plek stond overigens vanmorgen doodleuk een ICE. Gemeente ingelicht via zo'n centraal systeem, maar daar verwacht ik ook niks van. Ik ben blij dat ik thuis een eigen laadplek heb en hier niet dagelijks hoef te staan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Kijk ik verkeerd in m'n app of is er niet (meer) de mogelijkheid om de voorruitverwarming aan te zetten bij het opwarmen van de auto?
Leuk zo'n opgewarmd interieur maar de voorruit verwarmen zou toch wel fijn zijn.

Trouwens heb ik al maanden een probleem zodra ik ga laden bij de SuC. Zodra ik de stekker heb ingeplugd, ga zitten op de voorstoel en m'n portier sluit dan denkt ie dat ik uit de auto ben. Het scherm geeft in grote weergave de laadvoorgang aan en verder is alles uit qua muziek en toegang via het beeld.
Meestal duurt dit circa 20minuten totdat ie ineens weer 'normaal' doet.
Workaround is nu dat ik de portier open laat (op een kiertje), dan gaat het wel goed. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling en ook gewoon koud nu :+

Hebben meer mensen dit of hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:13
Stef87 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:19:
[...]

en gebruik je die dan ook het hele seizoen? Of zet je er in de zomer weer andere banden onder?

Ik heb nu nog de originele banden met +/- 45k km maar begin het idee te krijgen dat ik soms op rotondes wat minder grip heb. Dus ben ook eens aan het oriënteren op nieuwe banden

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Novadecasa schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:45:
Trouwens heb ik al maanden een probleem zodra ik ga laden bij de SuC. Zodra ik de stekker heb ingeplugd, ga zitten op de voorstoel en m'n portier sluit dan denkt ie dat ik uit de auto ben. Het scherm geeft in grote weergave de laadvoorgang aan en verder is alles uit qua muziek en toegang via het beeld.
Workaround is nu dat ik de portier open laat (op een kiertje), dan gaat het wel goed. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling en ook gewoon koud nu :+

Ik heb het probleem niet, maar je kan proberen het scherm aan te raken. Mogelijk gaat het scherm + climate control dan weer aan.

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
yakmak schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:50:
[...]

Ik heb het probleem niet, maar je kan proberen het scherm aan te raken. Mogelijk gaat het scherm + climate control dan weer aan.
Vergeten te melden, maar dat heb ik al een paar honderd keer gedaan. Helaas helpt dat niets :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Is je stoelsensor niet gewoon stuk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 11:47
Kijk ik verkeerd in m'n app of is er niet (meer) de mogelijkheid om de voorruitverwarming aan te zetten bij het opwarmen van de auto?
Leuk zo'n opgewarmd interieur maar de voorruit verwarmen zou toch wel fijn zijn.
In de app naar Climate Control en dan even omhoog swipen en "Auto ontdooien" aanklikken (op iPhone tenminste)

Afbeeldingslocatie: https://www.notateslaapp.com/images/news/2021/app-features-3.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door DJGizbo op 09-12-2021 13:50 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
DJGizbo schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:44:
[...]

In de app naar Climate Control en dan even omhoog swipen en "Auto ontdooien" aanklikken (op iPhone tenminste)

[Afbeelding]
Dank!! Deze functionaliteit had ik inderdaad niet gezien.

Ik verwacht dat snelkoppeling is voor interieur verwarming + voorruit en achterruit verwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Caelorum schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:37:
Hmm zou ook nog kunnen, hoe kom ik daar achter:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:42
Novadecasa schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:59:
[...]

Hmm zou ook nog kunnen, hoe kom ik daar achter:?
Je zou even op de bijrijdersplek kunnen gaan zitten om te kijken of het dan wel goed gaat.

Pieter Holtrop

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Novadecasa schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:58:
[...]

Dank!! Deze functionaliteit had ik inderdaad niet gezien.

Ik verwacht dat snelkoppeling is voor interieur verwarming + voorruit en achterruit verwarming?
Als het koud is zet hij standaard voorruit en achterruit verwarming aan toch? Tenminste, ik zag vanmorgen weer een rode voorruit en achterruit. Als het minder koud is doet hij dit niet. Ik gebruik die defrost optie nooit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
Inspired schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:43:
[...]
Als het koud is zet hij standaard voorruit en achterruit verwarming aan toch? Tenminste, ik zag vanmorgen weer een rode voorruit en achterruit. Als het minder koud is doet hij dit niet. Ik gebruik die defrost optie nooit.
Is volgens mij inderdaad op basis van buiten- en binnen temperatuur. Je kunt overigens die shortcuts aanpassen dmv lang ingedrukt houden(op iOS tenminste). Ik heb “open voorbak” vervangen voor “auto ontdooien”.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uq6cZfl9Y5X5ncclq42yHyMgDVQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/di9GNRaES5ONOjXScudNdgDa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B57BSCTi3UAe6DDBf5hOBxQVVjo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoDzGGsaO26WCqBetjEj7XIs.jpg?f=fotoalbum_tile

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
Caelorum schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:37:
Ik verwacht dat je dan wel eerder waarschuwingen hebt, toch? Maar dan zou je scherm ook uit moeten vallen als je de deur dichttrekt zonder dat je aan een SuC staat.

[ Voor 19% gewijzigd door bartlauwers op 09-12-2021 14:58 ]

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49

Irritant dat soort ongein die vrijwel niemand heeft.
Zo heb ik al meer dan een jaar het probleem dat LTE dagen of weken niet werkt na een update. Plots werkt het dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
bartlauwers schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:56:
[...]

Is volgens mij inderdaad op basis van buiten- en binnen temperatuur. Je kunt overigens die shortcuts aanpassen dmv lang ingedrukt houden(op iOS tenminste). Ik heb “open voorbak” vervangen voor “auto ontdooien”.
Holy shit, wat een fantastische tip is dit. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
-Jaap-io schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:48:
[...]

en gebruik je die dan ook het hele seizoen? Of zet je er in de zomer weer andere banden onder?

Ik heb nu nog de originele banden met +/- 45k km maar begin het idee te krijgen dat ik soms op rotondes wat minder grip heb. Dus ben ook eens aan het oriënteren op nieuwe banden
Als ze bevallen blijven ze er 100% van de tijd onder zitten.

Mocht de allseason toch “ruk” zijn in de zomer, wat ik niet verwacht dan komen er terug zomerbanden onder. (Koop ik tweede set originele velgen wel a 200€ ex per stuk)

Uit tests blijkt de Michelin Crossclimate 2 zomerband eigenschappen te hebben en zo te voelen (maar nog steeds sneeuwvlok symbool en goed in sneeuw)

Misschien dat ze nog iets minder zuinig zijn, maar rolweerstand was stuk lager dan de (oude) Crossclimate+ versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:13
Thanks ik ga daar ook eens naar kijken

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 08:36

Phntm

Tlingelingeling

Afgelopen 7 dagen veel gebeurt aan de auto. Vorige week zaterdag winterbanden eronder, met nieuwe banden achterin (Bridgestone Blizzak). Ik had rondom Pirelli Sottozero v2(of 3?), maar de bandjes achter waren er klaar mee. Ik vind de Blizzaks toch over het algemeen stiller dan toen ik rond reed met 4 pirellis. Zelf heb ik de standaard 18" velgen. De heren van Kwikfit hebben alles goed ingeregeld en heb gelukkig geen gekke ESC problematiek hoeven mee te maken zoals sommige leden hier. Ze gaven aan dat ik zeker nieuwe zomerbanden achterin kreeg bij de volgende wissel dus ik ben benieuwd of ik dan gewoon weer originele PS4 krijg voor Tesla's.

Gisteren nog ook geweest bij Tesla SeC in Den Haag. Daar hebben ze een paar van mijn problemen vakkundig opgepakt. Ik had een piep elke keer dat ik mijn stuur naar rechts draaide. Daar hebben ze gezorgd dat het opnieuw is ingevet voor de zekerheid. Geluid is nu weg. Tweede hekelpunt was een constante klapper geluid van achteren. Ikzelf had het vermoeden dat het kwam van de plastic onderkant aan het einde van de auto (waar je ook de trekhaak cover hebt). Ik had het mis, na langdurig testen kwam meneer erachter. MIjn hoedenplank zat een beetje los? Kennelijk resoneerde dit flink, en is dat ook gefixt. Heerlijk stille ritjes nu.

Ik was hier echt super tevreden mee.

Bizar verhaal nog van gisteren: Er was daar een meneer wiens voorruit ooit vervangen is geweest. Echter deden alle sensoren het niet meer die met de camera's te maken hadden wegens slechte montage. Hierdoor werkte niks meer, de lichten ook niet. Vond het wel een bizar verhaal. Gelukkig kreeg hij later die dag te horen dat ze daarvoor enkel de unit hoeven te vervangen en niet de gehele ruit (extreem lange levertijd). Zwaar klote lijkt me dat om mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Hier sinds vandaag ook de winterbanden eronder. Gloednieuwe zo te zien. Week 39 2021. Verbazingwekkend want Alphabet had aangegeven dat de winterbanden bij Profile in de opslag lagen (heb de auto overgenomen van een collega). Speciaal dus bij Profile een afspraak gemaakt zodat dat goed ging (verder niets tegen Profile hoor, maar voor mijn vorige auto ging het via de merkdealer).

Je hoort mij niet klagen. Vier keer gloednieuwe Bridgestone Blizzak LM005. Weinig herrie van de banden vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48
STIMPPYYY schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:35:
[...]

Irritant dat soort ongein die vrijwel niemand heeft.
Zo heb ik al meer dan een jaar het probleem dat LTE dagen of weken niet werkt na een update. Plots werkt het dan weer.
Heb je dan ook die sos call foutmelding? Had ik ook en toen heeft de mobiele service een chip vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Pierz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:56:
[...]

Heb je dan ook die sos call foutmelding? Had ik ook en toen heeft de mobiele service een chip vervangen.
Nee dat dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Even een andere vraag. Heeft iemand toevallig een app met een widget waar je kan zien of je favoriete laadpaal bezet is? Lijkt me makkelijk om dit direct te kunnen zien zonder de laadpaal in een app op te zoeken.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
TOYS schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:29:
Even een andere vraag. Heeft iemand toevallig een app met een widget waar je kan zien of je favoriete laadpaal bezet is? Lijkt me makkelijk om dit direct te kunnen zien zonder de laadpaal in een app op te zoeken.
Ik had op mijn vorige phone wat geknutseld met Smoov en Tasker, werkte prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hek030
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 07:39
__fred__ schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:32:
[...]

Ow, je kunt zijn parkeerprobleem in het niet laten vallen bij het klimaatprobleem waar hij dus niets aan doet en voor je het weet zijn we aangeland bij het punt dat het beter zou zijn voor zowel het parkeerprobleem als het klimaatprobleem als voor de sfeer in de straat als ie nooit geboren was...
Waarschijnlijk heeft hij geen werkgever die hem voorziet van een leaseauto met gunstige bijtelling zodat hij “kan bijdragen aan het klimaat” })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heeft iemand met een M3 SR+, dus zonder premium sound systeem de speakers aangezet/laten zetten die nu niet gebruikt worden? Er zijn kabels voor te krijgen voor rond de 150 euro en inbouw kost nog eens zo'n bedrag. Ik vraag mij af of het de moeite waard is.

https://www.tesland.com/n...3_speaker_activation_kit/

Onze M3 moet nog geleverd worden, dus ik heb ook geen referentie op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
GloriX schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:31:
Heeft iemand met een M3 SR+, dus zonder premium sound systeem de speakers aangezet/laten zetten die nu niet gebruikt worden? Er zijn kabels voor te krijgen voor rond de 150 euro en inbouw kost nog eens zo'n bedrag. Ik vraag mij af of het de moeite waard is.

https://www.tesland.com/n...3_speaker_activation_kit/

Onze M3 moet nog geleverd worden, dus ik heb ook geen referentie op dit moment.
Ik had ergens gelezen dat recent de speakers van de SR+ ook nog geupgrade waren waarbij de midwoofers in de deuren een inch groter waren geworden. Maar kan niet meer vinden waar dat was, en of het uberhaupt waar is.
Wel is het zo dat vanaf feb 2020 er geen rear surround speakers meer aan de achterkant zitten (achter de achterbank) in de SR+.

Mijn SR+ wordt over een ruime week geleverd, dus ga eerst maar eens luisteren of het stock geluid acceptabel is.

[ Voor 6% gewijzigd door Sluuz op 10-12-2021 09:38 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik sta op het punt een Model Y Performance te bestellen. Het zou mijn eerste electrische auto worden. Ik mijn huidige auto, evenals in mijn vorige auto, ligt een 6-cilinder benzinemotor van BMW. De techniek van de Tesla staat voor mij buiten kijf, maar ik heb wat zorgen over de looks en bouwkwaliteit. Iemand hier al ervaringen met de Model Y Performance die mij kan overtuigen?

[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 10-12-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sluuz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:37:
[...]
Wel is het zo dat vanaf feb 2020 er geen rear surround speakers meer aan de achterkant zitten (achter de achterbank) in de SR+.[...]
Eerder ook al. December 2019 hier en er zijn geen speakers achter de achterbank. Wel zijn die in de deuren achter aanwezig (en aan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MaZo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:41:
Ik sta op het punt een Model Y Performance te bestellen. Het zou mijn eerste electrische auto worden. Ik mijn huidige auto, evenals in mijn vorige auto, ligt een 6-cilinder benzinemotor van BMW. De techniek van de Tesla staat voor mij buiten kijf, maar ik heb wat zorgen over de looks en bouwkwaliteit. Iemand hier al ervaringen met de Model Y Performance die mij kan overtuigen?
Op basis van berichten uit de VS is er weinig verschil met de Model 3 Performance. En sinds de interieur facelift zijn de meeste mensen daar wel over te spreken. Exterieur is wat het is, je houdt ervan of niet :)

Ik vind de Carwow review over het interieur wel eerlijk YouTube: Tesla Model Y 2022 review - the BEST electric SUV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:29
De bouwkwaliteit is een stuk beter de laatste tijd met alle verbeteringen die ze hebben doorgevoerd. Nagenoeg iedereen is er hartstikke blij mee.

Jaloers!

Ik neem binnenkort een 2019 Model 3 SR+ over van een collega met 4% bijtelling. Maar ik blijf kijken om een nieuwe lease-auto te bestellen wanneer er weer iets meer aanbod is :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:27
Genoeg ervaring met de 3 hier, ik heb geen ervaring met de Y maar ik denk ook niet dat dat super relevant is eerlijk gezegd. Er zit meer verschil in bouwkwaliteit tussen de fabrieken in de US en die in China (waarbij de kwaliteit die uit China komt beter is) dan tussen de modellen onderling. Ik heb wel relevante ervaring in het feit dat ik zowel BMW als Audi heb gereden hiervoor. Geen 6 cilinders, maar ik denk niet dat je met een Model Y Performance op dat gebied het risico loopt dat je de acceleratie niet goed genoeg vind ;) Dus bouwkwaliteit zou ik me geen zorgen over maken, de echte kinderziektes zijn er ook bij de Y inmiddels wel uit en in het algemeen bouw Tesla gewoon solide auto's die ook nog eens goed scoren in de veiligheidstesten.

En dan qua looks / afwerking: kan er een lang verhaal van maken maar voor mij weegt het "rijden in de toekomst" aspect meer dan op tegen de afwerking waarvan je objectief echt wel mag zeggen dat die nog niet op het "Duitse niveau" is. Niet op dat niveau, maar toch ook zeker niet waardeloos of heel goedkoop. Tesla besteedt aan dat aspect gewoon nog wat minder moeite denk ik, tijd die ze wél steken in fatsoenlijke software en veel dingen in de categorie "gadget". Waar jij zelf meer waarde aan hecht kan ik niet voor je invullen, dus die afweging moet je toch echt zelf maken. Maar lees de ervaringen hier door en je zult zien dat er niet erg veel mensen zijn die ontevreden zijn met hun aankoop (maar zoals bij ieder merk, ze zijn er natuurlijk wel).
Pagina: 1 ... 270 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: