Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 269 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.337 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:48
Jimmer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:09:
[...]

Khan Split Flow, lijkt erop dat ze alleen hier in Noorwegen te krijgen zijn..
Hebben ook wel veel weg van de T-Sportline velgen O-)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1724/5219/products/tss-tesla-arachnid-style-18-inch-flow-formed-forged-wheels-model-3-space-gray-1-Recovered_694x.progressive.jpg

https://tsportline.com/co...-4?variant=30279382990908

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
RFAMLK schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:42:
Wie o wie kan uitsluitsel geven over de regeneratie van de LFP bij koud weer (lijkt te verschillen per gebruiker?). De een zegt, direct beschikbaar bij 100% en koude accu, ander zegt is een producteigenschap en vrijwel geen regen beschikbaar in herfst/winter en koude accu 🥶. In Bjorn zijn video’s is het 15kW regen beschikbaar, weet iemand hoeveel procent dat is? Ik heb nu een LR en, zolang onder 90 soc, altijd regen beschikbaar.
Quote van mezelf. :)
BigSmurf schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:50:
Hier is de regen ook hooguit op 20 tot 30% als ik hem niet voorverwarm bij 0 tot 5 graden 's nachts, en als ik voorverwarmen inplan dan zit hij op 50-60% bij 100% vol (LFP accu, SR+ MiC). Het is blijkbaar een producteigenschap en ik maak mezelf maar wijs dat af en toe de remmen gebruiken voor de levensduur van de schijven ook wel fijn is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Je zou ook er voor kunnen kiezen in de winter periode om niet tot 100% te laden. Dan is de kans van dat je regen hebt in ieder geval groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
Klein beetje maar 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 13:37
Ik merk dat de banden minder spanning mogen hebben na de laatste update 2021.40.6.?Links achter staat soms op geel 2.7 bar (jaja ik moet hem oppompen). Maar sinds deze update is 2.7 niet meer te zacht volgens Tesla.

Verder lijkt de kaart wat verder weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Magnat schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:53:
Ik merk dat de banden minder spanning mogen hebben na de laatste update 2021.40.6.?Links achter staat soms op geel 2.7 bar (jaja ik moet hem oppompen). Maar sinds deze update is 2.7 niet meer te zacht volgens Tesla.

Ik heb 32.21 en daar is 2.7 ook niet te zacht. Hij begint (terecht) te miepen wanneer er een te groot onderling verschil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Hoe zit het met de Model Y vering? Wij wonen in een nogal landelijk gebied in Wallonië en de wegen zijn hier niet echt goed te noemen. Dat is denk ik het enige wat me weerhoudt om een Tesla Y te kiezen, ietwat comfort is toch nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SlasZ schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:48:
Hoe zit het met de Model Y vering? Wij wonen in een nogal landelijk gebied in Wallonië en de wegen zijn hier niet echt goed te noemen. Dat is denk ik het enige wat me weerhoudt om een Tesla Y te kiezen, ietwat comfort is toch nodig...
Proefrit? Kun je het zelf ondervinden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Inspired schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:49:
[...]

Proefrit? Kun je het zelf ondervinden.
Ja, enkel woon ik 1 uur van de garage en ik kan er niet geraken. De garage is in Luxemburg en daar zijn de wegen wel top. Ook is de eerste testrit pas mogelijk op 14 januari, iets te laat helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
Magnat schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:53:

2.6 is de ondergrens, daarboven is alles prima, zolang ze allemaal even zacht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 13:26
xeoMe schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:54:
[...]

Onder 90% SoC altijd regen? over hoeveel regen praten we dan?
Ik ga proberen meer voor te verwarmen d.m.v. plannen ipv ventilatie ben benieuwd of dat veel verschil maakt.
Dit was vanochtend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQ4NR0edX523TNikjTlih2UJL_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENI9pWk5oCd0tXw3CWEjl83n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Is dit met de MY? En wat voor probleem ervaar je precies? Volg niet helemaal nu wat het issue is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
ZGaro schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:31:
[...]

Is dit met de MY? En wat voor probleem ervaar je precies? Volg niet helemaal nu wat het issue is?
Dit is een 3 LR uit 2019 en ik vroeg me af of de regen van de LFP gelijkwaardig is aan de NCA batterij. Gezien de bijtelling wat hoger is dan in 19 en als de LFP niet veel slechter is qua regen is dat een optie :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
Ook al mee gespeeld. Het is inderdaad letterlijk "add stop". Dus eerst eindbestemming invoeren, en dan de stops in volgorde. Dat was de eerste keer nog niet duidelijk. En inderdaad: volgorde veranderen zou fijn zijn, maar dit is al heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:23
Met een LFP batterij ga ik dit echt niet snel redden.
Net 85% SoC en 45 minuten voorverwarmd via plannen en had zoveel streepjes (niet geteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:19
DaCoTa schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:06:
[...]

Ook al mee gespeeld. Het is inderdaad letterlijk "add stop". Dus eerst eindbestemming invoeren, en dan de stops in volgorde. Dat was de eerste keer nog niet duidelijk. En inderdaad: volgorde veranderen zou fijn zijn, maar dit is al heel fijn.
Wat echt goud zou zijn; je kunt je bestemming al delen vanuit Google Maps naar de auto. Als je je route nu kunt plannen in Google Maps inclusief meerdere stops en dat doorsturen maar de auto… Maar wat je zegt; dit is al een hele welkome mogelijkheid 🙂

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bokkow schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:38:
[...]

Wat echt goud zou zijn; je kunt je bestemming al delen vanuit Google Maps naar de auto. Als je je route nu kunt plannen in Google Maps inclusief meerdere stops en dat doorsturen maar de auto… Maar wat je zegt; dit is al een hele welkome mogelijkheid 🙂
Kan ABRP dat niet?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

BMS was vanmorgen een beetje in de war denk ik...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cS3zmWXJvSTEgEMQiKR-lfSvhhc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BaJ9vSGJALXIjhAUEpBxaV6h.png?f=fotoalbum_large

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik had gisteren ongeveer dezelfde regeneratie als jij in deze foto hebt met een LFP accu na 100km rijden (overal 140 gereden) vanaf koud met 20% SoC resterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
BigSmurf schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:21:
[...]
Ik had gisteren ongeveer dezelfde regeneratie als jij in deze foto hebt met een LFP accu na 100km rijden (overal 140 gereden) vanaf koud met 20% SoC resterend.
Ok, interessant. Dit was met een koude accu en max 5 mins voorverwarmen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:38

Shiro

Serenity

RFAMLK schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:48:
[...]

Dit is een 3 LR uit 2019 en ik vroeg me af of de regen van de LFP gelijkwaardig is aan de NCA batterij. Gezien de bijtelling wat hoger is dan in 19 en als de LFP niet veel slechter is qua regen is dat een optie :).
Ook niet helemaal vergelijkbaar denk ik, de LR heeft een grotere accupakket en regen met zowel de voor als achterwielen, terwijl je met de SR alleen regen hebt met je achterwielen, hoewel in dit geval niet een beperking is van hoeveel je per aandrijving kan opwekken, maar meer hoe veel de accu kan opnemen van de regen bij koud weer. Maar simpelweg heeft de LR een voordeel met regen, alleen al omdat de accupakket groter is.

Mijn ervaring met dit weer, zoals 4c vanochtend bij redelijk hoge SoC (72%) in een SR met LFP, had ik denk ik maar 1/5 van de regen. Je merkt weinig van de regen en je hebt er bijna niks aan. Na ff 20min rijden en daarna 40min laden aan een 11kW paal, had ik overigens met 82% SoC wel ineens rond de 60% regen (stippjes gezien op het scherm). Dat is zonder voorverwarmen. De batterij zal wel warm worden van het laden en blijkbaar helpt dat al aardig qua regen. Dus thuis laden met geplande vertrek zal ook wel helpen denk ik dan.

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:23
RFAMLK schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:16:
[...]

Ok, interessant. Dit was met een koude accu en max 5 mins voorverwarmen..
Ja ze hebben ergens begin dit jaar een update gedaan voor de NMC of NCA accu's waardoor je vrijwel gelijk alle regen beschikbaar hebt.
Hopelijk komt dit ook ooit nog voor de LFP accu's.

bron:
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

[ Voor 17% gewijzigd door xeoMe op 02-12-2021 16:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
xeoMe schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:14:
[...]

Ja ze hebben ergens begin dit jaar een update gedaan voor de NMC of NCA accu's waardoor je vrijwel gelijk alle regen beschikbaar hebt.
Hopelijk komt dit ook ooit nog voor de LFP accu's.

bron:
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Dit is voor een groot gedeelte wel weer aangepast. Ook zal LFP altijd wat meer moeite blijven houden met laden bij koudere temps. Dat heeft gewoon met de cell samenstelling te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kingfisher1978
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-11-2022
Mx. Alba schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:15:
BMC was vanmorgen een beetje in de war denk ik...

[Afbeelding]
Dit heb ik ook bij koud weer. Waarschijnlijk komt het door de opwarming van de accu tijdens het rijden waardoor de range groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MinimeNL
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-02-2024
Weet iemand toevallig of er een usb stick meegeleverd wordt bij een nieuwe tesla model 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:03
MinimeNL schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:16:
Weet iemand toevallig of er een usb stick meegeleverd wordt bij een nieuwe tesla model 3?
Volgens mij niet, heb er daarom zelf eentje besteld vorige week 😇

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn ze daar weer mee gestopt dan? Zat er vanaf begin vorig jaar oid wel in toch?

De handleiding heeft het er nog wel over; https://www.tesla.com/own...5A-A9F1-E02FF14E4A9A.html
A USB port is also located at the rear of the glovebox. This USB-A port is equipped with a pre-formatted flash drive, ready to save videos when using features such as Sentry Mode and Dashcam. Although not its primary purpose, this port can also communicate with the vehicle and can be used to charge a USB-connected device.

[ Voor 76% gewijzigd door Inspired op 02-12-2021 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Kingfisher1978 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:49:
[...]

Dit heb ik ook bij koud weer. Waarschijnlijk komt het door de opwarming van de accu tijdens het rijden waardoor de range groter wordt.
Ja maar dat fluctueren had ik nooit eerder gezien...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Inspired schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:40:
Zijn ze daar weer mee gestopt dan? Zat er vanaf begin vorig jaar oid wel in toch?

De handleiding heeft het er nog wel over; https://www.tesla.com/own...5A-A9F1-E02FF14E4A9A.html

[...]
Yep, zit standaard een 128GB stick in het dashboardkastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
kazuka schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:49:
[...]

Yep, zit standaard een 128GB stick in het dashboardkastje.
Haha dan heb ik hem voor niets aangeschaft 😂
Ach ja, prijs viel wel mee en is een mooi sticky 😎

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
refused81 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:07:
[...]

Haha dan heb ik hem voor niets aangeschaft 😂
Ach ja, prijs viel wel mee en is een mooi sticky 😎
Als je hem veel gebruikt dan is een reserve nooit weg. Een paar jaar gaat hij het waarschijnlijk dan ook niet volhouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Vandaag een lange rit op en neer gehad (+- 260km). Heenweg met 125 terug met 145. Vertrokken met 99% en kwam bij de Supercharger (Uden) na 240km aan met nog 6%. Ik hoefde ook maar kort te laden, maar wel kortstondig 240kWh gehaald, piek op 246kWh. Met 1 graden buiten en zonder het accupakket speciaal voor te verwarmen vond ik dat toch wel indrukwekkend! Gaat om een 2019 M3P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafecito
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-09 12:22
refused81 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:18:
[...]

Bij mij werd wel een gratis Tesla usb stick meegeleverd. 2021 M3P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
Mx. Alba schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:15:
BMS was vanmorgen een beetje in de war denk ik...

[Afbeelding]
Ik zie dit soort dingen zeer regelmatig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTs954bLENUOKN7YOfBv_rc_e6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vAflyISfa3BLxsCwzUL9E7aF.jpg?f=fotoalbum_large

De grafiek lees je van beneden naar boven.

Ik rijd 19km met 5% accu, dat is nog prima te doen, maar vervolgens zet ik hem stil, auto gaat gewoon slapen, dus zonder Sentry en het hele ratteplan, en dan gaat er nog eens 6% uit de accu. Geen idee of dit het BMS is, maar op deze manier is de range van een Long Range echt bedroevend laag.

Hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@Tweak_ers als je hem wegzet bij kou met een lage accu krijg je niet voor niets een waarschuwing in beeld. Als de accu koud is kan niet het hele vermogen worden aangesproken. Het is er nog wel, maar kan niet worden gebruikt, dus geeft de auto een lagere percentage aan.

Sowieso zou ik hem niet zo laag wegzetten. Tussen de 20 en 90 zijn de veilige waardes voor de accu met een LR. En als je hem daartussen laat is de huidige SR+ inderdaad zowat gelijk. Met de enige uitzondering dat je voor de echt lange ritjes wel de overgebleven 30% kan aanspreken (sporadisch)

[ Voor 35% gewijzigd door Caelorum op 03-12-2021 06:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Caelorum schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 06:45:
@Tweak_ers als je hem wegzet bij kou met een lage accu krijg je niet voor niets een waarschuwing in beeld. Als de accu koud is kan niet het hele vermogen worden aangesproken. Het is er nog wel, maar kan niet worden gebruikt, dus geeft de auto een lagere percentage aan.

Sowieso zou ik hem niet zo laag wegzetten. Tussen de 20 en 90 zijn de veilige waardes voor de accu met een LR. En als je hem daartussen laat is de huidige SR+ inderdaad zowat gelijk. Met de enige uitzondering dat je voor de echt lange ritjes wel de overgebleven 30% kan aanspreken (sporadisch)
Percentages staan in de grafiek toch?

Ik vertrek koud (ochtend) met 69% en 4 graden Celsius buiten.
Ik rijd 19km en kom met 64% aan op bestemming.
Terwijl hij geparkeerd staat, stijgt de buitentemperatuur naar 6,5 graden Celsius (dus niet kouder, maar warmer)
Bij aankomst auto, zit er nog maar 58% is. 6% verloren, voor niets.

Teslafi (zie grafiek) laat zien dat dit percentage verloren raakt tijdens het slapen van de auto, bewijst ook direct dat er geen systemen als Sentry aan staan, want dan zou hij niet gaan slapen.

Ik zie dit gedrag vaker.

Edit, nu snap ik wat je bedoelt, “ik rijd 19km met 5% accu” bedoel ik mee, dat ik 5% van de accu verbruik op die 19km.

Het gaat er hier meer om dat ik tijdens het parkeren nog eens 6% kwijtraak en zo 11% heb “verbruikt” op 19km. Dat is voor een LR 🤨

[ Voor 16% gewijzigd door Tweak_ers op 03-12-2021 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Laatst online: 14-09 13:37
Hele kleine ritjes in de kou zijn gewoon niet efficient. Het opwarmen van de auto kost gewoon heel veel energie. Als ik vanuit Amersfoort naar Rotterdam rij dan ben ik voordat ik de wijk uit ben al een paar procent kwijt. Over de hele rit gezien is de winterrange dan wel weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Daarnaast koelt de accu ook gewoon af. Ook als het warmer wordt buiten. 6 graden is nog steeds ver onder de temperatuur van de accupack na gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Magnat schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:47:
Hele kleine ritjes in de kou zijn gewoon niet efficient. Het opwarmen van de auto kost gewoon heel veel energie. Als ik vanuit Amersfoort naar Rotterdam rij dan ben ik voordat ik de wijk uit ben al een paar procent kwijt. Over de hele rit gezien is de winterrange dan wel weer prima.
Maar dit is buiten de rit om.
5% verbruik ik in 19km en 20 minuten rijden.

Dan zet ik hem neer.
Dan verlies ik nog eens 6(!!!)%
Caelorum schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:12:
Daarnaast koelt de accu ook gewoon af. Ook als het warmer wordt buiten. 6 graden is nog steeds ver onder de temperatuur van de accupack na gebruik.
Dus in een hele rit verbruik ik in 20 minuutjes (inclusief verwarmen) 5% accu.

En daarna is het logisch dat door het afkoelen nogmaals 6% verloren gaat?

Klinkt niet echt logisch.
Accu is na 20 minuten rijden toch nooit warm?

Met dit weer haal ik niet eens de 200km range met een Long Range over meerdere dagen verspreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Tweak_ers schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:44:
[...]

Maar dit is buiten de rit om.
5% verbruik ik in 19km en 20 minuten rijden.

Dan zet ik hem neer.
Dan verlies ik nog eens 6(!!!)%

[...]

Dus in een hele rit verbruik ik in 20 minuutjes (inclusief verwarmen) 5% accu.

En daarna is het logisch dat door het afkoelen nogmaals 6% verloren gaat?

Klinkt niet echt logisch.
Accu is na 20 minuten rijden toch nooit warm?

Met dit weer haal ik niet eens de 200km range met een Long Range over meerdere dagen verspreid.
Is gewoon je BMS, die 6% ben je niet echt kwijt. Ik heb regelmatig hetzelfde, maar dan omgekeerd. Krijgt hij er tijdens het slapen ineens een aantal % bij. Ik heb ook TeslaFi zal zo een snippet toevoegen aan dit bericht.

Zie hieronder, van boven naar beneden lezen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bA-QaZGPzZW7FOtxLXLcbXFeLpI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5HRIgd7jncKCHpRNz48CHWEy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door MrBasta op 03-12-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
MrBasta schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:08:
[...]

Is gewoon je BMS, die 6% ben je niet echt kwijt. Ik heb regelmatig hetzelfde, maar dan omgekeerd. Krijgt hij er tijdens het slapen ineens een aantal % bij. Ik heb ook TeslaFi zal zo een snippet toevoegen aan dit bericht.

Zie hieronder, van boven naar beneden lezen:
[Afbeelding]
Kunnen ze dat BMS dan niet eens updaten, zodat het de juiste waarde laat zien? Ik vind dit best knullig. Daarnaast schrik ik er soms echt van in de auto. Je plant je ritten toch op accupercentage, 6% van een LR is best een hoop.

Hebben andere EV’s dit ook, of is dit Tesla specifiek?

[ Voor 3% gewijzigd door Tweak_ers op 03-12-2021 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
Sinds de laatste 40.6 update hoor je nu ook een geluidje als je enkel de cruise control aanzet.. zwaar irritant want heb nu al paar gehad in de illusie te zijn dat dus AP aan staat met (bijna) wat vervelende gevolgen. Ja i know: altijd blijven opletten bla bla.

Vindt dit zelf toch wel een design flaw in het geluid + dat dit er zomaar doorheen gaat best opvallend.

in het verlengende hiervan :F : : iemand nog paar mooie 18" velgen te koop?

[ Voor 9% gewijzigd door Morphine op 03-12-2021 10:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 10:42
Morphine schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:28:
Sinds de laatste 40.6 update hoor je nu ook een geluidje als je enkel de cruise control aanzet.. zwaar irritant want heb nu al paar gehad in de illusie te zijn dat dus AP aan staat met (bijna) wat vervelende gevolgen. Ja i know: altijd blijven opletten bla bla.

Vindt dit zelf toch wel een design flat in het geluid + dat dit er zomaar doorheen gaat best opvallend.
Je kunt dit gewoon uitzetten in de settings onder Autopilot. Heb ik ook gelijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik snap het TACC geluidje ook niet helemaal. Tesla is in vergelijking met Koreaanse concurrenten juist lekker ‘stil’ (geen continue waarschuwingsgeluidjes om niets) en hij andere auto’s die ik gehad heb werd TACC ook gewoon stilletjes ingeschakeld.

Kennelijk werd er op gevraagd, maar fijn dat het uit kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt dit zelf toch wel een design flat in het geluid + dat dit er zomaar doorheen gaat best opvallend.

Ik vond het juist verhelderend dat dat deuntje lijkt op de full AP.

Maar "dat dit er zomaar doorheen gaat" dan ken je de developmentstijl van daddy Musk nog niet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Tweak_ers schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:24:
[...]

Kunnen ze dat BMS dan niet eens updaten, zodat het de juiste waarde laat zien? Ik vind dit best knullig. Daarnaast schrik ik er soms echt van in de auto. Je plant je ritten toch op accupercentage, 6% van een LR is best een hoop.

Geen probleem, heb met liefde je vraag beantwoord dat O+ Misschien heeft iemand anders zin om voor de x-te keer uit te leggen hoe het BMS zichzelf calibreert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY

Kan aan mij liggen, maar ik wordt soms knetter van al die geluidjes (die meldingen bv bij lijn overschrijding die niet kloppen). Nooit een Koreaan voor mij dus 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 03-12-2021 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]

6% is ook maar ~25km, dat is een redelijk krappe marge om ritten te plannen.

Ik denk dat het eerder meetonnauwkeurigheid dan dat je echt range verliest tijdens het slapen. Het is omdat de auto niet weet wanneer en wat voor ritten je in de toekomst gaat doen, en zoals eerder aangegeven, de eerste 10 tot 20 minuten van een rit in koud weer zijn nou eenmaal niet zuinig, omdat de auto op temperatuur wilt komen. De auto weet niet dat je hem na 20 minuten weer neerzet en af laat koelen, en dus mogelijk energie minder efficiënt gebruikt.

Ik doe ook voornamelijk korte ritten, en zet hem gewoon aan de paal als ik onder de 200km kom, of als ik weet dat ik de volgende dag een lange rit heb. Ik zou niet eens weten of er tussen ritten kilometers afgaan, heb niet het idee dat ik daar ooit op hoef te letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
[...]

Er is geen 'juiste waarde'. Batterijstatus is geen exacte wetenschap. Het is een afgeleide van verschillende factoren. Net zoals je telefoon bijvoorbeeld een halve dag op 1% kan hangen voordat ie uitvalt terwijl je normaal per halve dag 10% verliest. Vrieskou geeft andere karakteristieken dan een warme omgeving. Je kan gewoon met een koude accu niet voorspellen wat ie zou kunnen leveren als het ding toevallig wel op temperatuur is. Dat zijn gewoon verwachte fluctuaties. Verder begrijp ik niet zo goed hoe je hier van kan 'schrikken'. Je staat toch niet plotseling midden op de snelweg stil ofzo. Kwestie van eerder een lader zoeken of voor de rit zorgen voor een ruim percentage.

Als je met een benzineauto terwijl je al ruim in het rode gebied zit ineens in een lange file terecht komt zit je toch ook niet direct paniekerend in de auto.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
arjans schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:35:
[...]

Je kunt dit gewoon uitzetten in de settings onder Autopilot. Heb ik ook gelijk gedaan.
tip van de dag, thanks. ga ik straks gelijk doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Caelorum schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 06:45:

Als het zo koud is zet ik 'm niet weg onder de 30% - zodra ik op het werk of thuis aankom met minder dan 30% SoC hang ik 'm aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 08:36

Phntm

Tlingelingeling

Mx. Alba schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:17:
[...]

Als het zo koud is zet ik 'm niet weg onder de 30% - zodra ik op het werk of thuis aankom met minder dan 30% SoC hang ik 'm aan de lader.
Inderdaad, rekening houden met afkoelen van de accu waardoor je niet de volle capaciteit tot je beschikking hebt. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe best goed bereik heb van 0-85~86%. Rond de 300 met mijn SR+ met huidige temperaturen. Wel op zomerbanden nog, dus verwacht dat het minder wordt na morgen.

Buiten dit onderwerp om: Hebben andere ook eens meegemaakt dat als je de deur opent en sluit, bij het omhoog gaan van het raam het raam weer een beetje naar beneden schuift? Ik heb het nu sindskort sinds de temperaturen wat zijn gezakt. Ik heb begrepen dat mijn deurrubbers insmeren ook wel hierbij kan helpen, is dat aan te raden? (Gummi pflege)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Phntm schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:12:
[...]

Inderdaad, rekening houden met afkoelen van de accu waardoor je niet de volle capaciteit tot je beschikking hebt. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe best goed bereik heb van 0-85~86%. Rond de 300 met mijn SR+ met huidige temperaturen. Wel op zomerbanden nog, dus verwacht dat het minder wordt na morgen.

Buiten dit onderwerp om: Hebben andere ook eens meegemaakt dat als je de deur opent en sluit, bij het omhoog gaan van het raam het raam weer een beetje naar beneden schuift? Ik heb het nu sindskort sinds de temperaturen wat zijn gezakt. Ik heb begrepen dat mijn deurrubbers insmeren ook wel hierbij kan helpen, is dat aan te raden? (Gummi pflege)
Is dat niet geïntroduceerd om tegen te gaan dat het raam bij lage tempraturen blijft hangen doordat het is vastgevroren. Kan het totaal mis hebben overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

STIMPPYYY schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:23:
[...]

Is dat niet geïntroduceerd om tegen te gaan dat het raam bij lage tempraturen blijft hangen doordat het is vastgevroren. Kan het totaal mis hebben overigens.
Klinkt plausibel, heb er naar zitten zoeken en iedereen geeft aan om de ramen opnieuw te kalibreren.. heb dat trouwens wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Iemand hier in NL al iets over gehoord?

https://insideevs.com/new...uspension-knuckle-recall/

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staan wel de nodige (768 stuks) Model 3s open met een terugroepactie in NL zo te zien. (Geen idee of het voor dit issue is.) Nog geen Ys. Sta je wel raar te kijken als de ophanging los hangt. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:17

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Bigs schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:38:
Ik snap het TACC geluidje ook niet helemaal. Tesla is in vergelijking met Koreaanse concurrenten juist lekker ‘stil’ (geen continue waarschuwingsgeluidjes om niets) en hij andere auto’s die ik gehad heb werd TACC ook gewoon stilletjes ingeschakeld.

Kennelijk werd er op gevraagd, maar fijn dat het uit kan!
Er was in China een rechtszaak over aangespannen dacht ik; iemand claimde een ongeluk te hebben gehad omdat ze niet doorhadden dat TACC was aangezet. 8)7 En ook in Amerika waren er al zulke claims, en dat wilde Tesla nu ontkrachten.

En daarom is het vanwege de "veiligheid" nu standaard aangezet, en gelukkig ook zo uit te zetten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb een afspraak voor iets irrelevantst en heb deze service behandeling er ook tussen gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSFXKhCbbhwPjZDZ_NoVv_Q3_W4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjxQxzi8VyD7Mjp5LxfMr2aO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb niet het hele artikel gelezen, maar weet dat er iets een tijd geleden ook een terugroep acties voor wat in Amerika voor wat er in dat plaatje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jm3lr
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb het e.e.a getracht te zoeken via Google.
Als we straks in de zomervakantie een lange rit richting zuid-europa gaan maken. Is het dan ook mogelijk om voor de kids hun iPad te connecten op de auto? Uitgaande van premium connectivity uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mattijssch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 08:33

mattijssch

Model 3 LR

Jm3lr schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:41:
Ik heb het e.e.a getracht te zoeken via Google.
Als we straks in de zomervakantie een lange rit richting zuid-europa gaan maken. Is het dan ook mogelijk om voor de kids hun iPad te connecten op de auto? Uitgaande van premium connectivity uiteraard.
Als je daarmee hoopt dat je de internetverbinding van de auto kunt gebruiken op de iPads, dan moet ik je teleurstellen. Je kunt echter wel leuk de geluiden van hun spelletjes en filmpjes afspelen op de autospeakers. Maar dat is vast niet wat je zoekt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phntm schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:32:
[...]

Ik heb een afspraak voor iets irrelevantst en heb deze service behandeling er ook tussen gekregen.

[Afbeelding]

Ik heb niet het hele artikel gelezen, maar weet dat er iets een tijd geleden ook een terugroep acties voor wat in Amerika voor wat er in dat plaatje staat.
Dit is echter wel wat anders dan de hierboven genoemde recall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jm3lr
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-03-2023
mattijssch schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:51:
[...]

Als je daarmee hoopt dat je de internetverbinding van de auto kunt gebruiken op de iPads, dan moet ik je teleurstellen. Je kunt echter wel leuk de geluiden van hun spelletjes en filmpjes afspelen op de autospeakers. Maar dat is vast niet wat je zoekt... ;)
Ah spijtig, zo'n vermoeden had ik al. Wordt dus van te voren downloaden en de zakelijke phone mee als hotspot :9

Thanks voor het advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Alle apparaten met een accu hebben dan. Leg je laptop maar eens voor een half uurtje buiten bij 5 graden en check dan eens wat die aangeeft voor accu percentage, en wat die aangeeft na een half uur opwarmen. BMS is gewoon raar. Zoals al aangegeven is het geen exacte wetenschap en zijn er teveel variabelen. Ze zijn er over de afgelopen decennia wel beter in geworden, maar het is nog steeds een beetje nattevingerwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:27
[...]

Ik snap überhaupt niet waarom je ritten nog zou plannen, behalve als het zulke lange stukken zijn dat het niet op een (volle) accu kan? Maar dan heb je ook geen last van slaapjes tussendoor.

Dat vind ik nou juist het hele voordeel aan deze auto: na gebruik neerzetten met de stekker er in en de volgende keer dat je m nodig hebt is 'ie weer vol. Plannen deed ik vroeger, als ik de avond ervoor erachter kwam dat de tank niet vol genoeg was om mijn bestemming te halen. Sinds de M3 geen last meer van gehad.

Overigens onderstreep ik wel meteen dat hij met koud weer in combinatie met korte stukjes ontzettend inefficiënt is. Dat komt, denk ik, mede doordat de auto vanaf vertrek moeite gaat doen om de accu op te warmen. Ik breng 's ochtends soms mijn zoontje naar het kdv; heeft echt compleet geen zin om voor die 2x 7 minuten rijden het hele accu pakket op te gaan warmen. Heb al eens de suggestie gedaan dat ze voor korte tripjes (op basis van roundtrip bestemming in de nav) dat opwarmen misschien beter achterwege kunnen laten, maar dat heeft natuurlijk nul gehoor :+

Ik weet niet in hoeverre het BMS in slaap modus helemaal op zwart gaat. Maar kan natuurlijk best zijn dat hij temp accu voor slapen vergelijkt met temp accu na slapen en dan daar een berekening op loslaat. Dan kan het, ondanks gestegen buiten temp. Best zo zijn dat de batterij kouder is geworden en het BMS daarom een paar procenten aftrek rekent in bruikbare range. Ga je rijden en warmt de boel weer op dan krijg je die gaandeweg weer terug (als in: percentage loopt minder snel terug dan je zou verwachten, er komt waarschijnlijk niet daadwerkelijk iets bij). Maar dan kom ik weer bij punt 1: waarom niet gewoon met volle accu vertrekken en je er niet druk om maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
jsiegmund schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:40:
[...]

Ik snap überhaupt niet waarom je ritten nog zou plannen, behalve als het zulke lange stukken zijn dat het niet op een (volle) accu kan? Maar dan heb je ook geen last van slaapjes tussendoor.

Dat vind ik nou juist het hele voordeel aan deze auto: na gebruik neerzetten met de stekker er in en de volgende keer dat je m nodig hebt is 'ie weer vol. Plannen deed ik vroeger, als ik de avond ervoor erachter kwam dat de tank niet vol genoeg was om mijn bestemming te halen. Sinds de M3 geen last meer van gehad.
Als je de luxe hebt van “na gebruik stekker erin”. Maar dat heeft het gros van Nederland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:51
Inspired schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:05:
[...]

Staan wel de nodige (768 stuks) Model 3s open met een terugroepactie in NL zo te zien. (Geen idee of het voor dit issue is.) Nog geen Ys. Sta je wel raar te kijken als de ophanging los hangt. :X
hoe kan je dat zien? Zou wel ff willen kijken of mijne er bij staat, just to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
ybos schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:03:
[...]

hoe kan je dat zien? Zou wel ff willen kijken of mijne er bij staat, just to be sure.
Om het voor je eigen auto te zien kun je je kenteken invoeren op https://ovi.rdw.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:14
@Tweak_ers
Heb je bij Summon de instelling op Standby staan? Dat kostte mij heel veel battery drain ook in de zomer.
Nu, bij de huidige temperaturen 1-2 % maximaal per 24 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsiegmund
JohanB schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:42:
[...]

Als je de luxe hebt van “na gebruik stekker erin”. Maar dat heeft het gros van Nederland niet.
Ik zeg niet dat je m na ieder gebruik oplaadt, dat doe ik ook niet. Maar wel wanneer ik weet dat ik de volgende dag meer dan 50% accu capaciteit nodig heb. Ik snap best dat niet iedereen een oprit met paal heeft. Maar hoeveel mensen zijn er die in een straal van een paar honderd meter rondom huis geen paal hebben staan waar ze terecht kunnen om even te laden in dat geval? Het punt was meer: als je van mindset veranderd en juist vooraf de juiste laadmomenten zoekt, hoef je je ritten niet meer te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Vraagje over een tolbadge. M'n vorige auto had daar rond de spiegels een stuk met stippen waar de voorruit niet warmtewerend was. Tolbadges etc. moesten daar gemonteerd worden. Mijn Tesla model 3 2019 heeft zo'n gebied niet.

Hebben mensen ervaring met tolbadges ? Werkt naast de spiegel gewoon goed? Is het dakraam beter ? (zou zeggen van niet want dat ziet er wel warmtewerend uit).

Ik hoor het graag ! Zowel werkende als niet-werkende berichten :)

Edit:
Over plannen. Ik heb zelf ook geen paal en moet laden in de buurt. Onder de 30% laad ik hem (LR-versie). Boven de 30% laad ik hem alleen als ik weet dat ik de dag erna een stuk moet rijden. Als ik net boven de 30% onverhoopt onverwacht een langere rit moet rijden pak ik wel een SuC. Niet zo heel duur en snel genoeg.

Morgen moet ik vanaf Utrecht naar Amsterdam en terug en mijn gok is dat ik dat haal. Zo niet, dan is de SuC bij Breukelen m'n vriend ;) SoC is nu 31% bij warme accu (net weggezet).

[ Voor 36% gewijzigd door Korvaag op 03-12-2021 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Korvaag schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:10:
Vraagje over een tolbadge. M'n vorige auto had daar rond de spiegels een stuk met stippen waar de voorruit niet warmtewerend was. Tolbadges etc. moesten daar gemonteerd worden. Mijn Tesla model 3 2019 heeft zo'n gebied niet.

Hebben mensen ervaring met tolbadges ? Werkt naast de spiegel gewoon goed? Is het dakraam beter ? (zou zeggen van niet want dat ziet er wel warmtewerend uit).

Werkt bij mij naast de spiegel prima.

In de handleiding staat trouwens rechts naar de binnenspiegel. :) Ik heb hem echter links hangen. Vraag me ook even af of het uberhaupt een warmte werende ruit is in de 3. (Zou zeggen van niet.)
Als u een RFID-zender (gebruikt door veel geautomatiseerde tolsystemen) in de Model 3 monteert, plaats de zender dan aan de passagierszijde van de binnenspiegel, zoals afgebeeld. Dit garandeert de beste resultaten en belemmert uw zicht zo min mogelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WdiTEDRQfvf6NN8dG4Sepo8u-w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uWTJusdJ9T7mCrlflN2x93Ex.png?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door Inspired op 03-12-2021 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
jsiegmund schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:09:
[...]

Ik zeg niet dat je m na ieder gebruik oplaadt, dat doe ik ook niet. Maar wel wanneer ik weet dat ik de volgende dag meer dan 50% accu capaciteit nodig heb. Ik snap best dat niet iedereen een oprit met paal heeft. Maar hoeveel mensen zijn er die in een straal van een paar honderd meter rondom huis geen paal hebben staan waar ze terecht kunnen om even te laden in dat geval? Het punt was meer: als je van mindset veranderd en juist vooraf de juiste laadmomenten zoekt, hoef je je ritten niet meer te plannen.
Dan is het plan moment toch gewoon veranderd van begin van rit naar einde rit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
jsiegmund schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:09:
[...]

Sterker nog, ik heb een oprit en laadpaal en de laatste tijd heb ik hem best vaak niet aan de lader. Zit toch genoeg in. Maak me eigenlijk niet druk of ik onverwachts weg moet, dan laad ik wel ergens onderweg.
Belangrijkste reden om te laden is natuurlijk dat je volle bak performance hebt iedere ochtend 😎.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehgeahrev
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-02-2024
refused81 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:18:
[...]

In de mijne die eind september geleverd werd was een tesla usb stickje inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:51
Bigs schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:06:
[...]

Om het voor je eigen auto te zien kun je je kenteken invoeren op https://ovi.rdw.nl/
Ah, wist niet dat t zo simpel was :X
Even gecheckt, niet voor mij van toepassing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
adjego schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:29:
[...]

Schel geluid komt van de Motor Stator. Deze wordt gebruikt om snel warmte te krijgen in de batterij. Dit hebben alle Tesla's ;)
Heb het even opgenomen, volgens mij was dat voorheen nooit. Maar heb de auto pas sinds April toen het nog wat warmer was.

YouTube: YouTube

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehgeahrev
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-02-2024
Bekend probleempje? Na upgraden naar 2021.40.6 blijft zowel de auto zelf als de app aangeven dat de SW gedownload moet worden... terwijl deze al wel geïnstalleerd werd.

Sinds gisteren brand plots ook het rood icoontje van aanhangermodus terwijl de trekhaak er niet op gemonteerd is en aanhangermodus in de SW op off staat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MwM5lfdQ8IOkshozGo6S1IhIrw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OpZx4wmcnr1z4DXsmjv9kei5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

mattijssch schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:11:
[...]

Deze post is al weer van een poosje terug, maar voor wie het interesseert, ook mijn M3LR uit september 2019 is een heel stuk stiller met deze seal kit. Ik heb hem er nu een paar weken in liggen en het verschil in windgeruis is zo groot dat ik nu bij 130 het radiovolume nog op een acceptabel niveau kan laten (mits er ook een beetje fatsoenlijk ZOAB ligt). Dus hartelijk dank voor deze tip @R0bb ! :)
Ik heb deze zojuist ook even geïnstalleerd, morgen ga ik op pad, dus ben benieuwd.

Hopelijk goed ertussen gepropt. Bij de zijkanten ruimte genoeg en bij de achterkant was het er ook redelijk makkelijk tussen te krijgen. Bij de voorkant (bij de voorruit) was wel even lastig. Heb het 'glad' proberen te krijgen, zodat ik hem niet voelde als ik over het glas ging met m'n vinger.

Hopelijk blijft het ook goed zitten en ben ook wel benieuwd of dit handig is als je door een wasstraat zou gaan?

Ook zojuist de installatie van de nieuwe update aangezet, wat een langdurig proces als je dat even met een hotspot wil downloaden. Download stopt constant, gaat dan opeens weer verder, enz. Helaas is m'n AP net te ver weg om het via thuis wifi te doen (openbaar parkeren).

[ Voor 11% gewijzigd door Louw Post op 03-12-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Leg vooral op dat er geen water in blijft staan wat kan bevriezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertBertjes
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:32
ehgeahrev schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:46:
Bekend probleempje? Na upgraden naar 2021.40.6 blijft zowel de auto zelf als de app aangeven dat de SW gedownload moet worden... terwijl deze al wel geïnstalleerd werd.

Sinds gisteren brand plots ook het rood icoontje van aanhangermodus terwijl de trekhaak er niet op gemonteerd is en aanhangermodus in de SW op off staat?

[Afbeelding]
Ik had het probleem met deze update ook, dit bleef een dag zo staan, totdat ik de volgende ochtend keek en het zowel in de app als in de auto zelf was verdwenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

xares schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:54:
[...]

Heb het even opgenomen, volgens mij was dat voorheen nooit. Maar heb de auto pas sinds April toen het nog wat warmer was.

Thanks!
Hoe het klinkt voor mij is alsof het tegen iets aan wrijft en/of al een beetje versleten klinkt. Wat anders in me opkomt is dat er iets mogelijk niet goed is ingevet. Dat is hoe is het voor mij klinkt. Afsprak bij SeC gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Afspraak is gemaakt, heb de video erbij gezet.
Ben benieuwd wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
[...]

Thanks!
Kapot lager of lager zonder vet van een pomp of fan? Zou ik ook even laten checken inderdaad.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:46
ehgeahrev schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:46:

[Afbeelding]
Had ik ook last van. Als het aan blijft houden kan je even bellen met Tesla Sevice, die kunnen het dan oplossing door bijvoorbeeld de software opnieuw aan te bieden aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafecito
[...]

Thanks!
Ik heb exact hetzelfde geluid bij mijn M3P als hij opwarmt. Ben heel benieuwd wat voor uitkomst service biedt. Hou ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
JohanB schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:29:
[...]

Dan is het plan moment toch gewoon veranderd van begin van rit naar einde rit?
Wanneer je iedere keer dat je een kabel erin moet steken ziet als plannen heb je gelijk ja. Ik zie t zelf niet zo maar dat ligt dan misschien aan de luxe van een eigen plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
Cafecito schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:42:
[...]

Ik heb exact hetzelfde geluid bij mijn M3P als hij opwarmt. Ben heel benieuwd wat voor uitkomst service biedt. Hou ons op de hoogte :)
Yes zal ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beurms
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-09 11:25
Bigs schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:06:
[...]

Weet iemand hoe je dit in België checkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flatline____
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 22:37
-Muncky- schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:07:
[...]

Merk je ook een beter geluid nu je Tidal gebruikt? Maw, maken ze gebruik van de hogere bitrate?
Ik merk verschil tussen de Tidal op mobiele verbinding (via Tesla zelf) en wifi (via iphone hotspot). Bij wifi connectie komt automatisch hifi kwaliteit beschikbaar, zichtbaar aan een groen logo naast het nummer, en dat klinkt zeker ruimtelijker en dieper.

Verschil tussen Tidal en Spotify kan ik niet rechtstreeks vergelijken, maar als Spotify vergelijkbaar zou zijn met Tidal via mobiel, dan is er dus hoorbaar verschil. Voor nu kan ik het niet zeggen, maar geluid via wifi klinkt echt buitengewoon goed naar mijn idee! Ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafecito
Zelfs mijn vriendin (die niet bijzonder veel met audio heeft) merkte bij haar favo nummers een merkbaar/hoorbaar verschil. Sinds gisteren heb ik Tidal, en ik ben inmiddels fan, ook de UI is beter dan bij Spotify

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
[...]

Thanks!
Dit is inderdaad geluid wat er niet hoort te zijn. Laten checken bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Ik kan een setje orgineel model 3 velgen met winterbanden krijgen.

Moet ik rekening houden met TPMS de sensoren? Komen vanaf een 2019 model maar ik heb zelf een 2021. Volgens mij heeft de 2019 niet deze sensoren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
refused81 schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:19:
Ik kan een setje orgineel model 3 velgen met winterbanden krijgen.

Moet ik rekening houden met TPMS de sensoren? Komen vanaf een 2019 model maar ik heb zelf een 2021. Volgens mij heeft de 2019 niet deze sensoren?
MY21 gebruikt BT voor TPMS. Denk dat je problemen krijgt met de andere sensoren. Als in, die kan de auto niet uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Die kun je vervangen toch? Zag ooit bij Bjorn dat er elke keer melding van gemaakt wordt in de auto bij starten. Of je dat de investering waard vind moet je zelf bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Korvaag schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:10:

Ik heb mijn Bip&Go apparaatje rechts naast de spiegel zitten, zoals in het plaatje hierboven, strak in het hoekje. Daar zit hij mooi uit het zicht voor de bestuurder. Ik ben van auto gewisseld (van 2019 X naar 2021 Y), en heb hem de tweede keer de houder met een Tesa strip vastgemaakt. Werkt perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 05-12-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
DaCoTa schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:31:
[...]

Ik heb mijn Bip&Go apparaatje rechts naast de spiegel zitten, zoals in het plaatje hierboven, strak in het hoekje. Daar zit hij mooi uit het zicht voor de bestuurder. Ik ben van auto gewisseld (van 2019 X naar 2021 Y), en heb hem de tweede keer de houder met een Tesa strip vastgemaakt. Werkt perfect.
Al kan je daar iets plakken, dat mag vaak helaas niet. Check even achterkant van de tolbadge/sticker.

Soms moet hij aan linkerkant van spiegel, linkerbovenhoek of linksonder bijv.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:14
Ik heb mijn Franse tolbadge ook rechts van de spiegel geplakt . Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

Mackeessie schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:34:
Ik heb mijn Franse tolbadge ook rechts van de spiegel geplakt . Werkt prima!
Dat is ook waar hem heb. Werkt prima in spanje en Frankrijk. Het is ook de plek die in de handleiding van Tesla staat…. Minor detail 😉

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:35
Beurms schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:13:
[...]

Weet iemand hoe je dit in België checkt?
Zoiets bestaat niet bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
TPA schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:05:
[...]

Dat is ook waar hem heb. Werkt prima in spanje en Frankrijk. Het is ook de plek die in de handleiding van Tesla staat…. Minor detail 😉
Bijna hele handleiding gelezen maar dat blijkbaar net gemist.

Pagina: 1 ... 269 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: