Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.339 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

MacorgaZ schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:16:

Heeft iemand daar al eens de timer voor aangezet en vergeleken met de normale 4,6s? Raar genoeg vind ik daar op internet echt haast geen cijfers van.
Check de rechterkolom :), ook dat voelt voldoende snel en is niet te vergelijken met de chill mode van de LR.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uskpYHN.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 27-01-2020 12:36 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vontrapp
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-03-2021
Onzin, ik vind dat je een auto moet kunnen rijden zoals het je past. Iedereen weet inmiddels dat verbruikscijfers haaks staan op de werkelijkheid, tegelijkertijd is et dan wel fair om appels met appels te vergelijken en vast te stellen dat het verbtuik/actieradius in de praktijk behoorlijk tegenvalt.
Ik compenseer het door inderdaad bij te laden en in te calculeren wanneer ik een lange rit maak ( wat wekelijks voorkomt) ik onderweg moet bijladen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
vontrapp schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:36:
Onzin, ik vind dat je een auto moet kunnen rijden zoals het je past. Iedereen weet inmiddels dat verbruikscijfers haaks staan op de werkelijkheid, tegelijkertijd is et dan wel fair om appels met appels te vergelijken en vast te stellen dat het verbtuik/actieradius in de praktijk behoorlijk tegenvalt.
Ik compenseer het door inderdaad bij te laden en in te calculeren wanneer ik een lange rit maak ( wat wekelijks voorkomt) ik onderweg moet bijladen.
Hoe bedoel je eigenlijk dat het verbruik tegenvalt? Het is natuurlijk gewoon een procentje of 10-30 minder dan de opgave maar dat is niet anders dan bij welke ICE auto dan ook? Beide zijn gewoon via een gestandaarliseerde test vastgesteld en iedereen weet dat deze waardes amper te behalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
MacorgaZ schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:16:
Enige vraagje nog wel, om de SR+ te simuleren in de LR had ik de Chill-mode een tijd lang aangezet en is de 0-100km/u eigenlijk geen lancering meer... ;) Heeft iemand daar al eens de timer voor aangezet en vergeleken met de normale 4,6s? Raar genoeg vind ik daar op internet echt haast geen cijfers van.
Een sr+ is nog steeds bloedsnel, op een manier die je in Nederland niet nodig hebt. Ik heb de sr+ standaard op chill staan, tenzij ik eens de Tesla smile wil. Dan is het nog steeds een snelle auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vontrapp
Wat mij betreft nog een powerupgrade op mijn P.
Tussen 100 en 200 snel, maar zeker niet bloedsnel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:38:
[...]
Tja en ik blijf erbij dat die getallen bij de LR niet haalbaar zijn.
Net weer een lange rit gedaan van 100kn heen en 100km terug.

Structureel:
130km/h: 240wh/km
120km/h: 210wh/km
100km/h: 190wh/km
80km/h: 170wh/km

Overall, overal op AP: 208wh/km

Oh ja, was vandaag 10 graden buiten, zo koud is dat ook weer niet...
Op ritten van meer dan 15km haal ik echt flink zuinigere cijfers met mijn LR AWD. Alleen echt bij harde wind tegen kom ik aan de 200+ Wh/km.

Onlangs drie dagen achtereen vanaf een plaatsje onder de (oosten)wind van Delft naar een bedrijf in Amsterdam aan het IJ zo'n 2 km ten westen van het centraal station en weer terug. Bij elkaar zo'n 440 km. Temperatuur zo'n 8 a 10 graden.

Ik reed gemiddeld over die drie keer heen en weer 160 Wh/km. Op de snelweg tussen de 100 en 135 km/uur. Paar files hier en daar maar meestal redelijk doorrijden. LR AWD met 18inch wielen met Aero doppen en 3 bar. Regeneratie op sterkste stand. Geen AP gebruikt. Temperatuur in auto 19,5 graden, geen stoelverwarming.

Ik rij graag vlot door, kijk altijd ver vooruit, probeer zo veel mogelijk het verkeer goed te lezen en daarop te anticiperen. Ik duik niet in elk gaatje om proberen een seconde tijdwinst te boeken - wat trouwens toch meestal niet lukt, vaak zie ik mensen die dat doen een paar kilometer later vanzelf weer terug. Ik heb niet de illusie dat ik een fantastische chauffeur ben, maar ik heb wel sterk de indruk dat de rijstijl een enorme factor in het gebruik is. Zonder overigens te willen oordelen welke rijstijl beter of slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Inspired schreef op maandag 27 januari 2020 @ 07:06:
@Autopilot Alfen paal toevallig? (@stormfly had/heeft hier ook een issue mee.)
Nee, ik heb een Newmotion Advanced 11 kW lader.
Ik zie ook dat het lampje van de laadpaal blauw wordt maar daarbij zie ik dat de range meteen terugloopt en dat de laadpaal de accu oplaadt. Doet hij ook bij andere laadpalen op het werk bijvoorbeeld.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45
Nog meer mensen hier de afgelopen dagen er last van dat de app niet met de auto wil verbinden wanneer de auto (thuis) met WiFi verbonden is? :?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
Autopilot schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:45:
[...]

Nee, ik heb een Newmotion Advanced 11 kW lader.
Ik zie ook dat het lampje van de laadpaal blauw wordt maar daarbij zie ik dat de range meteen terugloopt en dat de laadpaal de accu oplaadt. Doet hij ook bij andere laadpalen op het werk bijvoorbeeld.
Hier ook new motion.. Heb niet het gevoel dat het opwarmt vanuit de accu.

Vorige week toen het rond 0 graden was. Deed ik half uur van te voren voorverwarmen en accu bleef 90% constant :|

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
FlowDesign schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:49:
Nog meer mensen hier de afgelopen dagen er last van dat de app niet met de auto wil verbinden wanneer de auto (thuis) met WiFi verbonden is? :?
Klopt maar weet niet of dat aan WiFi ligt. Ook het openen bij naderen auto met mobiele telefoon gaat de laatste dagen niet. Ontgrendelen via app lukt wel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
vontrapp schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:36:
Ik probeer het hierboven ook aan te kaarten, maar wil je niet voor iedereen praten, graag.

Voor mij en voor vele anderen valt het niet tegen en ik ben in ieder geval uiterst tevreden met de verbruikscijfers. Dat jouw auto niet bij jouw gebruik past, betekent niet dat het voor iedereen zo is.

Het is ook wel naief om te denken dat de manier waar je op rijd geen invloed op verbruik heeft. Als je ver wil komen, moet je zuinig rijden. Wil niet niet zuinig rijden, kom je minder ver. Dat is met alles zo. Wil je veel chocopasta op je brood, is de pot eerder leeg.

[ Voor 13% gewijzigd door DaCoTa op 27-01-2020 14:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik heb geen issues maar in de winter valt het me wel wat tegen. Met name als je “gewoon” de verwarming aan doet en 130/140 gaat rijden. Met rond de nul buiten haal ik dan ~300 km. Met een WLTP van 560 valt dat me wel tegen. Nogmaals, geen issue voor me want ik rij niet veel maar snap de geluiden wel.

@Autopilot in de auto anders kijken de volgende keer. Kun je ziet op het scherm of de stroom in de accu gaat of (grotendeels) meteen naar climate.

[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 27-01-2020 14:06 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Inspired schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:03:
Ik heb geen issues maar in de winter valt het me wel wat tegen. Met name als je “gewoon” de verwarming aan doet en 130/140 gaat rijden. Met rond de nul buiten haal ik dan ~300 km. Met een WLTP van 560 valt dat me wel tegen. Nogmaals, geen issue voor me want ik rij niet veel maar snap de geluiden wel.
Het is simpelweg geen ICE, als ik met mijn ICE in de stad reed verbruikte ik misschien wel 3x het opgegeven verbruik, dat wist je en accepteerde je. Met een EV is het andersom en zeker in de winter, op hogere snelheid verbruik je meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
Inspired schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:03:

@Autopilot in de auto anders kijken de volgende keer. Kun je ziet op het scherm of de stroom in de accu gaat of (grotendeels) meteen naar climate.
Probeer eens 110 te rijden ipv 130/140. Zul je een stuk meer bereik van hebben. De WLTP is nou niet bepaald een methode die realistisch is, zeker niet voor mensen die voornamelijk >120km/h op de snelweg rijden

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
arsimo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:43:
[...]

Op ritten van meer dan 15km haal ik echt flink zuinigere cijfers met mijn LR AWD. Alleen echt bij harde wind tegen kom ik aan de 200+ Wh/km.

Onlangs drie dagen achtereen vanaf een plaatsje onder de (oosten)wind van Delft naar een bedrijf in Amsterdam aan het IJ zo'n 2 km ten westen van het centraal station en weer terug. Bij elkaar zo'n 440 km. Temperatuur zo'n 8 a 10 graden.

Ik reed gemiddeld over die drie keer heen en weer 160 Wh/km. Op de snelweg tussen de 100 en 135 km/uur. Paar files hier en daar maar meestal redelijk doorrijden. LR AWD met 18inch wielen met Aero doppen en 3 bar. Regeneratie op sterkste stand. Geen AP gebruikt. Temperatuur in auto 19,5 graden, geen stoelverwarming.

Ik rij graag vlot door, kijk altijd ver vooruit, probeer zo veel mogelijk het verkeer goed te lezen en daarop te anticiperen. Ik duik niet in elk gaatje om proberen een seconde tijdwinst te boeken - wat trouwens toch meestal niet lukt, vaak zie ik mensen die dat doen een paar kilometer later vanzelf weer terug. Ik heb niet de illusie dat ik een fantastische chauffeur ben, maar ik heb wel sterk de indruk dat de rijstijl een enorme factor in het gebruik is. Zonder overigens te willen oordelen welke rijstijl beter of slechter is.
Ik kan me ook wel aansluiten bij @Verwijderd en @Inspired . Ongeveer dezelfde rijstijl als jou. Daarentegen heb ik wel AP aan staan. Temperatuur op 20.0 en af en toe stoelverwarming. En ik zit wel boven de 200 Wh/km. Dus ik snap even niet hoe jij op 160Wh/km uit kan komen. Of is AP de boosdoener?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
160 op snelweg lijkt me onmogelijk obv mijn LR AWD. Ook ABRP komt met 170 bij 110. Met 120/130 nu 160 rijden gaat mij niet lukken. Zelfs met de kachel uit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Inspired schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:14:
160 op snelweg lijkt me onmogelijk obv mijn LR AWD. Ook ABRP komt met 170 bij 110. Met 120/130 nu 160 rijden gaat mij niet lukken. Zelfs met de kachel uit niet.
Daarom die cijfers zien SR+ rijders wel, wat logischer is. Anders begrijp ik het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foody
  • Niet online
Vanochtend zat ik over 210 km op een verbruik van 188. Groot deel snelweg, deels 110 deels 125 en wat file.

LR AWD/Midnight Silver Metallic/18" Aero/zwart/trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Inspired schreef op zondag 26 januari 2020 @ 22:20:
@Novadecasa en wat vond je er zo van met de Model 3?
Wat ik er qua auto van vond bedoel je?

Ik heb de neiging het te vergelijken met mijn wintersport trip van vorig jaar in een Audi A6 Allroad V6T.

De M3 is een prima reisauto, qua rijcomfort een goede auto. De 19" velgen merk je wel maar dat neem ik voor lief. In de stoelen mis ik soms wat steun aan de zijkanten bij bochten op snelheden van 150 km/h en hoger.
De wegligging vind ik zelf wel prettig en qua acceleratie houdt het natuurlijk weinig te wensen over, dat zorgt er voor dat je vlot kan meerijden met de snelheid op de linkerbaan op de Duitse snelweg.

De TACC werkt alleen maar goed als het werkt als een 'domme cc'. Dus als er geen andere auto's om je heen rijden. Anders is het echt dramatisch slecht, het brengt je zelf in gevaarlijke situaties. Daar ben ik echt helemaal klaar mee inmiddels, erg onder maats wat mij betreft.
Het is mij duidelijk geworden dat de auto ook remt onder viaducten/bruggen die niet heel hoog zijn, vermoedelijk door schaduw o.i.d.

Het bereik van de auto valt mij echt tegen, door de laadcurve optimaal te gebruiken heb je circa 100/125 km bereik in de periode voor een wintersport.

Onderweg enkele zaken opgevallen of meegemaakt:
- Toen ik wilde laden bij een SuC en mijn deur dichtviel, stond ik zonder telefoon en pasje buiten de auto. En de auto kwam ik niet in, de auto was op slot. Ik was buitengesloten, op het scherm kwam de melding dat ik het pasje moest gebruiken op de middenconsole. Een vreemde melding, maar gelukkig zat mijn vriendin in de auto die het pasje kon gebruiken.
- De afstand die wordt aangegeven bij het adres bij het intypen in de adresbalk klopt niet, als voorbeeld gaf ik een bestemming in die 180km verderop ligt. Echter in de afstand naast de plaatst stond 118km. Dit is dus een afstand die helemaal niet klopt, ik vermoed dat dit een rechtlijnige meting is i.p.v. afgelegde km's over de weg. Dit is dus wel verwarrend en misleidend.
- De ruitenwissers maken niet goed schoon, de ruitenwisservloeistof komt alleen bij de ruiterwisser aan de bijrijderskant op het raam, de vloeistof komt niet uit de wisser aan de bestuurderskant.
- Het kraken in het dashboard is iets waar ik me mateloos aan irriteert.

Wat betreft de reis vind ik het zelf wel jammer dat het zoveel langer duurt als met een brandstof auto.

Ik stapte na 12 uur rijden comfortabel en fit uit, dat is wel eens anders geweest uit andere auto's zelfs in een korter tijdsbestek.
Vorig jaar in de A6 stapte ik uit alsof ik niet gereden had. Dat ik nu zo uitstapte zal deels ook komen doordat ik 7 a 8 keer per rit stopte om te laden, dus een eerlijke vergelijking met een willekeurige brandstof auto gaat niet helemaal op omdat je gewoon structureel vaker stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Als ik op een vlakke weg rij en constant 100 km per uur kan aanhouden dan daalt het actuele verbruik wel naar 150 nu met deze weersomstandigheden. Dan kijk ik dus naar de energieverbruiksmeter waarbij hij aan de linkerkant het gemiddelde verbruik van de afgelopen 10,25 of 50km aan geeft. Dus een km of 10 stabiel 100 rijden en dan kan zie je wat je de laatste 10km gemiddeld verbruikt hebt. Dit is met een M3P.

Ik kan me dus voorstellen dat je in de zomer met een SR+ met aero de 100-120 met gemak kan behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Hunkaroglu schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:10:
[...]
Ik kan me ook wel aansluiten bij @Verwijderd en @Inspired . Ongeveer dezelfde rijstijl als jou. Daarentegen heb ik wel AP aan staan. Temperatuur op 20.0 en af en toe stoelverwarming. En ik zit wel boven de 200 Wh/km. Dus ik snap even niet hoe jij op 160Wh/km uit kan komen. Of is AP de boosdoener?
Het kan van alles zijn:
  • ik gebruik geen AP, vind ik gewoon niet leuk als bestuurder. Of dat uitmaakt geen idee. Ik zou verwachten dat AP juist zuiniger zou uitpakken maar misschien is dat niet (altijd) zo?
  • in genoemde praktijk casus rijdt ik eerst circa 7km op N-wegen voordat ik de snelweg op ging. Door drukte en pleintjes kan ik daar niet snel, maar auto komt wel langzaam goed op temperatuur.
  • ik heb aero doppen. Maakt geen wereld van verschil maar wel iets
  • op de snelweg versnel en vertraag ik weinig behalve als door files daartoe gedwongen. Ik kies om alleen over de link(se/er)banen in te halen als ik daar echt significante tijdwinst in zie. Ik blijf niet achter vrachtwagens hangen, maar haal iemand die 100 km/uur rijdt niet als automatisme in als ik zelf graag 105 km/uur zou willen rijden. Zit graag in de middelste banen als het verkeer dat toelaat en ik daar niemand mee hinder. Als de ruimte er is rijd ik wel vlot door.
Andere ideeen?

Echt hard acceleren doe ik wel eens voor de lol - wie niet met een Tesla - maar deed ik niet tijdens die genoemde ritten. Was om vlotter te rijden en sneller op bestemming aan te komen volkomen zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
arsimo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Het kan van alles zijn:
  • ik gebruik geen AP, vind ik gewoon niet leuk als bestuurder. Of dat uitmaakt geen idee. Ik zou verwachten dat AP juist zuiniger zou uitpakken maar misschien is dat niet (altijd) zo?
  • in genoemde praktijk casus rijdt ik eerst circa 7km op N-wegen voordat ik de snelweg op ging. Door drukte en pleintjes kan ik daar niet snel, maar auto komt wel langzaam goed op temperatuur.
  • op de snelweg versnel en vertraag ik weinig behalve als door files daartoe gedwongen. Ik kies om alleen over de link(se/er)banen in te halen als ik daar echt significante tijdwinst in zie. Ik blijf niet achter vrachtwagens hangen, maar haal iemand die 100 km/uur rijdt niet als automatisme in als ik zelf graag 105 km/uur zou willen rijden. Zit graag in de middelste banen als het verkeer dat toelaat en ik daar niemand mee hinder. Als de ruimte er is rijd ik wel vlot door.
Andere ideeen?

Echt hard acceleren doe ik wel eens voor de lol - wie niet met een Tesla - maar deed ik niet tijdens die genoemde ritten. Was om vlotter te rijden en sneller op bestemming aan te komen volkomen zinloos.
Dan denk ik echt dat AP misschien wel de boosdoener is. Heb je cruise wel aanstaan? Die staat bij mij constant aan namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

arsimo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Het kan van alles zijn:
Andere ideeen?

Ik denk dat AP ook een belangrijke (nadelige) factor is voor het verbruik, AP anticipeert namelijk niet zo goed als een human driver.

Als je zelf rijdt kan je erg vaak voor langere periodes coasten terwijl AP abrupt de remmen in gaat. AP rijdt wat dat betreft binair en kan (nog) niet coasten.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Hunkaroglu schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:25:
[...]

Dan denk ik echt dat AP misschien wel de boosdoener is. Heb je cruise wel aanstaan? Die staat bij mij constant aan namelijk.
Ook geen cruise. Heb dat soort dingen in mijn 30+ jaar als autorijder nooit gebruikt en voel geen enkele behoefte dat nu wel te gaan doen. Al die AP/TACC/FSD-technieken boeien me als IT-er enorm, maar als bestuurder totaal niet. Toegegeven, ik zit niet dagelijks honderden kilometers op de weg, als dat zo was zou ik er wellicht anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Laatst online: 19-07-2023
ElonDusk schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:50:
[...]

Hier ook new motion.. Heb niet het gevoel dat het opwarmt vanuit de accu.

Vorige week toen het rond 0 graden was. Deed ik half uur van te voren voorverwarmen en accu bleef 90% constant :|
Je zag ook niet in de app dat de accu aan het opladen was?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vontrapp
[quote]DaCoTa schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:57:
[...]

Ik probeer het hierboven ook aan te kaarten, maar wil je niet voor iedereen praten, graag.

Doe dat zelf dan niet en hou je aannames en in jezelf gekeerde open deuren voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
Autopilot schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:31:
[...]

Je zag ook niet in de app dat de accu aan het opladen was?
Nope.. ik zal komende dagen extra opletten. Maar het was mij niet opgevallen in ieder geval

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
arsimo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:29:
[...]

Ook geen cruise. Heb dat soort dingen in mijn 30+ jaar als autorijder nooit gebruikt en voel geen enkele behoefte dat nu wel te gaan doen. Al die AP/TACC/FSD-technieken boeien me als IT-er enorm, maar als bestuurder totaal niet. Toegegeven, ik zit niet dagelijks honderden kilometers op de weg, als dat zo was zou ik er wellicht anders over denken.
ACC vind ik dan weer handig in files... anders is het gewoon niet uit te houden.

Maar ik ga even zonder proberen en kijken of het verbruik drastisch gaat verbeteren. Als ik in de winter onder de 200Wh/km uit kom ben ik al tevreden. Maar ik zal het weer gaan gebruiken nadat ik het getest heb. Kan gewoon niet meer zonder. Ik kom gewoon uitgerust thuis omdat de auto het meeste al voor je doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:44
ElonDusk schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:35:
[...]

Nope.. ik zal komende dagen extra opletten. Maar het was mij niet opgevallen in ieder geval
Ik kan live mijn verbruik zien van eigen paal. als auto "vol" (90%) is en paal niet laadt, gaat zodra ik kachel aanzet voor vertrek de TWC weer op actief met een verbruik van dan ongeveer 3Kw/u, de accu is vol dus volgens mijn komt voorverwarmen cabine gewoon uit de paal/van het net. De auto zelf blijft op 90% staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Hunkaroglu schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:40:
[...]

... anders is het gewoon niet uit te houden.
drama queen! :)

...ik zou ook niet meer zonder willen hoor, maar kom op zeg...

[ Voor 15% gewijzigd door DeFeCt op 27-01-2020 14:45 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Hunkaroglu schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:40:
[...]

ACC vind ik dan weer handig in files... anders is het gewoon niet uit te houden.

Maar ik ga even zonder proberen en kijken of het verbruik drastisch gaat verbeteren. Als ik in de winter onder de 200Wh/km uit kom ben ik al tevreden. Maar ik zal het weer gaan gebruiken nadat ik het getest heb. Kan gewoon niet meer zonder. Ik kom gewoon uitgerust thuis omdat de auto het meeste al voor je doet.
Afbeeldingslocatie: https://teslike.com/wp-content/uploads/2019/09/3-km-912.png

Ik zou je aerocaps er weer opzetten, zou ook zomaar 4% kunnen schelen (als je ze er nog steeds af hebt zoals je ondertitel zegt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novadecasa schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:20:
[...]

- De ruitenwissers maken niet goed schoon, de ruitenwisservloeistof komt alleen bij de ruiterwisser aan de bijrijderskant op het raam, de vloeistof komt niet uit de wisser aan de bestuurderskant.
- Het kraken in het dashboard is iets waar ik me mateloos aan irriteert.
Dit zijn twee dingen die ik zelf weer niet herken. Is de wisser niet gewoon verstopt bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 09:50

mso

Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:52:
[...]

Dit zijn twee dingen die ik zelf weer niet herken. Is de wisser niet gewoon verstopt bijvoorbeeld?
Ik herken ze ook niet, sowieso heel de auto is kraakvrij. Ruitenwissers doen het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Teslalrp schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:53:
[...]

Klopt maar weet niet of dat aan WiFi ligt. Ook het openen bij naderen auto met mobiele telefoon gaat de laatste dagen niet. Ontgrendelen via app lukt wel.
Als ik de auto op de oprit zet en WiFi in de auto uitschakel werkt de app wel, net als wanneer de auto van huis is en geen wifi heeft. Vrij zeker dat het met wifi te maken heeft.

Zet ik Bluetooth aan kan ik de auto wel ontgrendelen op afstand met de app, maar verder ook niks anders. Ik vind het vreemd.

Alsof de auto niet uit slaapstand komt wanneer ie met wifi verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
DeFeCt schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:43:
[...]

drama queen! :)

...ik zou ook niet meer zonder willen hoor, maar kom op zeg...
Nee hoor.. het gemak.. Waarom zou ik moeite moeten doen als de auto het zelf kan. :9 Ik praat voor mezelf. Ik had hiervoor een auto die het allemaal niet kon. En kwam ik vaak vermoeiend thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:52:
[...]

Helaas, die lijkt niet echt niet verstopt. In NL ook nooit problemen ondervonden, maar tijdens zo'n lange rit nu dus wel.
Ik heb er onderweg in Duitsland ook niet alles aan gedaan omdat ik absoluut wilde voorkomen dat het in een storing o.i.d. schiet met nog paar paar 100 km's te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

[...]
Ik heb exact dit zelfde probleem gehad, bleek dat het slangetje wat naar de ruitenwisser toeloopt of niet was aangesloten of was losgesloten, ze hebben het voor mij bij de Tesla store vrij snel verholpen, kan je ook zelf doen tis de frunk open zetten kap lostrekken en het slangetje vast duwen. Hierna deed alles het weer bij mij, maar gezien het nu weer niet helemaal lekker lijkt te werken heb ik het vermoeden dat het slangetje weer los zit moet het nog even nakijken.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
vontrapp schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:31:
Doe dat zelf dan niet en hou je aannames en in jezelf gekeerde open deuren voor jezelf.
Zo, lekker aangebrand zeg.

Het enige dat ik aankaart is dat WLTP bereik niet gelijk is aan 'een auto moet kunnen rijden zoals het je past'. Dat het dan voor jou tegenvalt, hoef je niet uit te smeren naar iedereen.

Laten we het dan allebei maar voor ons houden, maar ik ben blij met mijn 180 wH/km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
MrBasta schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:51:
[...]

[Afbeelding]

Ik zou je aerocaps er weer opzetten, zou ook zomaar 4% kunnen schelen (als je ze er nog steeds af hebt zoals je ondertitel zegt ;) )
Ik neem die 4% wel voor lief. Hoef die plastic zooi niet. Vind het niet passen bij zo'n auto. Maar als ik zo de tabel bekijk haalt een Model 3 LR AWD zonder aerocaps 393km als je aan 1 stuk 129km/h zou rijden. Op een lange afstand kan dat wel kloppen. Maar wat zijn de cijfers bij korte afstanden en als de auto dus nog koud is? En wat is dan het gemiddelde verbruik dat hij dan moet aangeven? Ik ga het komende tijd voor mezelf uittesten zonder ACC en AP. Kijken waar ik op uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
DaCoTa schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:35:
[...]

Zo, lekker aangebrand zeg.

Het enige dat ik aankaart is dat WLTP bereik niet gelijk is aan 'een auto moet kunnen rijden zoals het je past'. Dat het dan voor jou tegenvalt, hoef je niet uit te smeren naar iedereen.

Laten we het dan allebei maar voor ons houden, maar ik ben blij met mijn 180 wH/km.
WLTP is sowieso een lachertje ingegeven door de (Duitse) autoindustrie en daar moet je niet naar kijken, die tests slaan nergens op.
Amerikaanse EPA zit veel dichter bij de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Iemand zo iets als dit wel eens geprobeerd? https://www.armorred.nl/ Zou dat uitkomst bieden bij de auto die zo snel vies wordt of is dat alleen bij vloeistof interessant en niet bij vuil?
Klinkt een beetje als "If it sounds to good to be true...." maar wie weet?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saxi
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-10-2024
thewizard2006 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:36:
Iemand zo iets als dit wel eens geprobeerd? https://www.armorred.nl/ Zou dat uitkomst bieden bij de auto die zo snel vies wordt of is dat alleen bij vloeistof interessant en niet bij vuil?
Ik vind €665 per liter wel aan de prijs. En "je moet je voorstellen dat er 63 miljoen nano-meters in een centimeter zitten". Ze weten dus in ieder geval niet waar ze over praten. 1 centimer is gelijk aan 10 miljoen nanometer.

Lijkt me dat je beter een keramische coating kunt laten aanbrengen.

Model 3 Performance | Red | White interior | Aflevering 24-12-2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
[...]
Wat ik er qua auto van vond bedoel je?

De TACC werkt alleen maar goed als het werkt als een 'domme cc'. Dus als er geen andere auto's om je heen rijden. Anders is het echt dramatisch slecht, het brengt je zelf in gevaarlijke situaties. Daar ben ik echt helemaal klaar mee inmiddels, erg onder maats wat mij betreft.
Het is mij duidelijk geworden dat de auto ook remt onder viaducten/bruggen die niet heel hoog zijn, vermoedelijk door schaduw o.i.d.
Dat remmen en vertragen van TACC ben ik ook zat.
Leuk als je alle tijd en ruimte van de wereld hebt. Maar als je in de spits rijdt en gewoon snel thuis wilt zijn is het ruk. De Tesla systemen zijn niet gebouwd voor de linkerbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Saxi schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:46:
[...]

Ik vind €665 per liter wel aan de prijs. En "je moet je voorstellen dat er 63 miljoen nano-meters in een centimeter zitten". Ze weten dus in ieder geval niet waar ze over praten. 1 centimer is gelijk aan 10 miljoen nanometer.

Lijkt me dat je beter een keramische coating kunt laten aanbrengen.
Je kan een starterskit voor 25 euro en een volledige kit voor 50 euro doen. Een keramische coating is toch al snel meer dan 500 euro. Dus dat kan je niet ff een keertje proberen zeg maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 13:17
Dit ziet er super nep uit. De tekst op de website en de reviews op bol.com slaan nergens op. Als je een ceramic coating wilt aanbrengen zou ik het of laten doen of zoiets als carpro cquartz 3.0 gebruiken. Bij waxworld kun je ook een cursus aanbrengen volgen waar een coating in het pakket zit mocht je het willen leren.

Hier ook nog een link naar een car detailing channel. Deze meneer heeft veel video's over het detailen van auto's en het aanbrengen van wax of coatings. Ik gebruik zelf op het moment een wet spray wax maar wil in de zomer carpro cquartz aanbregen. Het verschil tussen wax en coating is vaak dat een coating wat langer mee gaat.

Van het product wat je linkt zou ik ver vandaan blijven in ieder geval.

[ Voor 22% gewijzigd door koekjeh op 27-01-2020 17:02 ]

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-10-2021
revolution-nl schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:45:
[...]

Je moet even gevoel krijgen met autopilot, begin dus gewoon met het gebruik ervan. Als je hier onzeker over bent dan kan je het best beginnen op snel /hoofdwegen waar de belijning duidelijk is, let op bij "dubbele" belijning zoals uitvoegstroken in combinatie met een vluchtstrook en aangepaste belijning bij wegwerkzaamheden. Rotondes zijn een no-go, ook vluchtheuvels kunnen een probleem zijn.

Zeker in het begin is het belangrijk is dat je zelf mee blijft rijden.

Tip: hou je voet bij het gaspedaal, phantombreaks komen niet vaak meer voor is mijn ervaring, als ze voorkomen kan je dit direct opheffen door gas te geven.
Ik vind het met autopilot het fijnste rijden als ik met 2 vingers licht tegenstuur, dan voel je ook gelijk de correcties die uitgevoerd worden

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Je zou hier eens kunnen informeren naar Kenotek. Gerenommeerd bedrijf dat al lang in de business zit :)

http://www.allcos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:46:
[...]

Dat remmen en vertragen van TACC ben ik ook zat.
Leuk als je alle tijd en ruimte van de wereld hebt. Maar als je in de spits rijdt en gewoon snel thuis wilt zijn is het ruk. De Tesla systemen zijn niet gebouwd voor de linkerbaan.
Op de linker- en rechterbaan op de snelweg vind ik het wel prima.
Maat laatst reed ik in het donker en met een beetje mist onder een viaduct door toen ging ie ook ff remmen.
En op smalle wegen zonder middenlijn gaat ie bij tegenliggers sowieso veel te snel op de rem.
Het systeem vertrouwd volgens mij teveel op de camera en te weinig op de radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Gespot: 3 met creme/bruin lederen interieur
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZCJEhhM.jpg

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
FlowDesign schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:04:
[...]

Op de linker- en rechterbaan op de snelweg vind ik het wel prima.
Maat laatst reed ik in het donker en met een beetje mist onder een viaduct door toen ging ie ook ff remmen.
En op smalle wegen zonder middenlijn gaat ie bij tegenliggers sowieso veel te snel op de rem.
Het systeem vertrouwd volgens mij teveel op de camera en te weinig op de radar.
Zit er wel een radar in uberhaubt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Malt007 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:20:
[...]

Zit er wel een radar in uberhaubt?
Ja, zit in de voorbumper. Aantal mensen kregen AP meldingen dat radar niet werkte na het wrappen van de bumper met een metallic wrap.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:30
Malt007 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:58:
Denk toch dat er bij veel mensen nog een omslag qua denken moet komen. Je moet een EV niet rijden alsof het een benzine wagen is, dus niet van vol tot leeg rijden en dan pas weer gaan tanken. Hoevaak rij je nou meer dan 300km op een dag? Gewoon of thuis of op locatie laden en er nooit meer bij nadenken, sinds ik dat doe heb ik nergens meer last van. Ik rij altijd met een volle 'tank' (90%) weg en na een gemiddelde woon-werk rit (die langer is dan het gemiddelde in NL blijkbaar) heb ik altijd meer dan 70% batterij over. Mochten de palen dan een keer bezet zijn is het ook geen probleem, zelfs niet als ze 2 dagen achter elkaar bezet zijn.

Met mijn vorige auto met V8 had ik meer range anxiety want dat ding zoop als een tempelier :) 1x gas geven en de range ging van 100km naar 20km :)
Precies, ik hang hem elke avond aan de paal, laad terug naar 80% weet dat ik dan ongeveer 200 mile kan rijden en, als ik echt een road trip ga maken staan er genoeg super chargers.

Of ik nou 1x per week voor 7 dollar tank, of elke nacht voor 1 dollar.. de eind rekensom is hetzelfde op zondag.

Ik denk dat er een hoop mensen een lease-EV hebben genomen vanwege de gunstige cijfers en nu een beetje schrikken van de andere manier van rijden.. Als je 130 gaat rijden ipv 100 verbruik je inderdaad veel meer stroom, en als je in een land woont waar het af en toe koud is krijg je af en toe een klap op je verbruik. Net als je iPhone.. Hele dag je scherm aan in de kou is rond 2 uur bijladen maar, dat ding in je zak houden en weinig gebruiken en je komt thuis met 90%. Ik ben echt verbaasd over sommige reacties hier.

Ik had persoonlijk in NL denk ik ook niet een M3 genomen, waarom niet? Geen paal voor de deur/in de wijk en de trein naar mijn werk was altijd goedkoper en makkelijker.. zou me continue zorgen maken over het opladen. Nu met een garage thuis + tesla wall charger denk ik nooit meer na over range, op de road trips na.

Als je tegen argument dan is ja maar ik kan niet thuis laden, en ik moet elke dag 500 km rijden voor mijn werk dan heb je gewoon de verkeerde auto gekozen om een lager maandbedrag te hebben en in mijn optiek te weinig vooronderzoek gedaan. Verder niet erg maar dan heeft range-bashen ook weinig zin en moet je zelf op de blaren zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:38:
[...]

Tja en ik blijf erbij dat die getallen bij de LR niet haalbaar zijn.
Net weer een lange rit gedaan van 100kn heen en 100km terug.

Structureel:
130km/h: 240wh/km
120km/h: 210wh/km
100km/h: 190wh/km
80km/h: 170wh/km

Overall, overal op AP: 208wh/km

Oh ja, was vandaag 10 graden buiten, zo koud is dat ook weer niet...
Net even getest op 20km A12. LR 18" met Aero's. Op FSD met Airco stand 1 en stoelverwarming stand 1. 100km/h: 160-165wh/km

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Sommige van de argumenten hier lijken inderdaad op weinig vooronderzoek. Alle informatie was beschikbaar als je erop zocht, wat ook wel verstandig is bij zo'n grote aanschaf / keuze.

Wat betreft geadverteerde range en werkelijke range - dat was bij ICE's dus net zo. Mijn vorige auto werd aangeprezen als een 1:27 monster, en als ik echt echt keihard mijn best deed, kreeg ik hem op 1:25. Reed je 'normaal' dan was het 1:19, dus zo'n 70% van geadverteerd.

Ik vind de aero's ook niet zo mooi, maar ik vind duurzaamheid ook wel een ding. Ik verwacht in 5 jaar ongeveer 150k km te rijden. Als ik dat doe met 175wh/km zoals ik de afgelopen 6k heb gedaan, zou dat 26250 kWh zijn. 4% erbij is toch 1300 kWh. Daar kan mijn huis een half jaar op draaien.

Goed morgen heb ik weer een ritje naar kantoor van 50km. Ik zal het eens een foto maken van het gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
Bonsaiboom schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:50:
Sommige van de argumenten hier lijken inderdaad op weinig vooronderzoek. Alle informatie was beschikbaar als je erop zocht, wat ook wel verstandig is bij zo'n grote aanschaf / keuze.

Wat betreft geadverteerde range en werkelijke range - dat was bij ICE's dus net zo. Mijn vorige auto werd aangeprezen als een 1:27 monster, en als ik echt echt keihard mijn best deed, kreeg ik hem op 1:25. Reed je 'normaal' dan was het 1:19, dus zo'n 70% van geadverteerd.

Ik vind de aero's ook niet zo mooi, maar ik vind duurzaamheid ook wel een ding. Ik verwacht in 5 jaar ongeveer 150k km te rijden. Als ik dat doe met 175wh/km zoals ik de afgelopen 6k heb gedaan, zou dat 26250 kWh zijn. 4% erbij is toch 1300 kWh. Daar kan mijn huis een half jaar op draaien.

Goed morgen heb ik weer een ritje naar kantoor van 50km. Ik zal het eens een foto maken van het gebruik.
Mooie is dat als ik echt mijn best doe nu al bijna de opgegeven range kan halen, laat staan bij 20-30 graden celsius buiten.

Ik herhaal het nog maar even, de range die je in beeld ziet op het hoofdscherm (de rated range volgens mij) gaat uit van een verbruik van 150-155wh/km. Dit kan je zien in het energiescherm, als je bijvoorbeeld de laatste 10km een gemiddeld verbruik hebt van 150-155wh/km komt de schatting van de resterende km's overeen met de rated range.

Als ik me bij dit weer over een rit van 40km overal aan de maximum snelheid hou dan kom ik uit op 200wh/km gemiddeld. Als ik mijn best doe met max 100 dan haal ik 175wh/km. Dus die 150 is prima haalbaar in de zomer als het niet al beter kan.

Disclaimer: Bovenstaand geldt voor een Performance, weet niet met welke waarde een LR of SR rekent.

Edit: net naar huis gereden met cc op 100km/pu, daar zit een stuk van exact 25km snelweg dus dat komt mooi uit met de energiemeter. Kwam uit op 160wh/km gemiddeld over dat stuk. Heb er een foto van gemaakt dus zou het kunnen uploaden als mensen geinteresseerd zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Malt007 op 27-01-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:27
Vanochtend naar Den Haag uit Hoorn en vanmiddag weer terug en de M3 was in z’n element. AP aan en die deed het meeste werk in de file. Gemiddeld heen 170wh/km, ondanks de twee uur reistijd. Terug 185wh/km omdat ik wat meer harder heb gereden.

Maar dit valt me niet tegen en dat zonder dat ik erop gelet heb ofzo. Denk dat ik vanochtend nauwelijks harder dan 100 heb gereden. Heb alleen resterende range niet goed onthouden.

Qua rijden dus fijn. Ga alleen al snel te veel andere dingen doen in de auto. Niet handig.

1 keer reed ie zelf de baan uit, maar meldde die dat. Op de spitsstrook terug wilde die gewoon invoegen bij een schuine streep. Was er op tijd bij :+

[ Voor 22% gewijzigd door NiGeLaToR op 27-01-2020 18:50 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Tassadar32 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:19:
Gespot: 3 met creme/bruin lederen interieur
[Afbeelding]
Weet het niet zeker meer maar dat is nog iemand van het forum hier ook dacht ik... Stoelen volledig anders laten bekleden.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:51
NiGeLaToR schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:49:
Vanochtend naar Den Haag uit Hoorn en vanmiddag weer terug en de M3 was in z’n element. AP aan en die deed het meeste werk in de file. Gemiddeld heen 170wh/km, ondanks de twee uur reistijd. Terug 185wh/km omdat ik wat meer harder heb gereden.

Maar dit valt me niet tegen en dat zonder dat ik erop gelet heb ofzo. Denk dat ik vanochtend nauwelijks harder dan 100 heb gereden. Heb alleen resterende range niet goed onthouden.

Qua rijden dus fijn. Ga alleen al snel te veel andere dingen doen in de auto. Niet handig.

1 keer reed ie zelf de baan uit, maar meldde die dat. Op de spitsstrook terug wilde die gewoon invoegen bij een schuine streep. Was er op tijd bij :+
Had vanmiddag ook een mooie. Autobrand op de A15 en we moesten de vluchtstrook op. Zo af en toe een stuurtje in het scherm dus AP beschikbaar, ff proberen :P
Ap de weg kwijt, alle alarmbellen af, alarmlichten aan, alles :P Moest hardop lachen :P
Af en toe lijkt het net alsof je met een kleuter bezig bent die aan het leren fietsen is, ik vind t wel grappig :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Taigu schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:49:
[...]

Net even getest op 20km A12. LR 18" met Aero's. Op FSD met Airco stand 1 en stoelverwarming stand 1. 100km/h: 160-165wh/km
Waar lees je dat uit 160-165wh/km? In het Energie scherm?

Wat staat er aan de linkerkant bij de huidige rit qua verbruik? Ik heb het vermoeden dat die niet overeenkomen. Want bij mij is die in de winter nooit onder de 200wh/km uitgekomen, terwijl ik op het Energie scherm andere waardes terugzie bij de huidige rit. Daar is die wel onder de 200Wh/km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hunkaroglu schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:48:
[...]

Wat staat er aan de linkerkant bij de huidige rit qua verbruik? Ik heb het vermoeden dat die niet overeenkomen. Want bij mij is die in de winter nooit onder de 200wh/km uitgekomen, terwijl ik op het Energie scherm andere waardes terugzie bij de huidige rit. Daar is die wel onder de 200Wh/km.
Het zou inderdaad handig zijn als mensen hun cijfers ook tonen dmv een foto, zodat iedereen het over hetzelfde heeft.
Daarnaast ook graag de windkracht en richting vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:48
Bonsaiboom schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:50:

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat ICE's net zo afwijken tussen werkelijke range en geadverteerde range, echter is dat voor ICE's veel minder een issue, want (1) grotere range en (2) veel sneller tanken en weer verder. Daarnaast zijn nagenoeg alle Model 3's leasers en als ik om me heen kijk heeft de gemiddelde collega met leaseauto geen idee hoeveel zijn ICE verbruikt en boeit het ze ook een donder, want tankpas. Nu ze zijn overgestapt wordt het echter opeens heel erg duidelijk, omdat de range gewoon veel meer impact heeft vergeleken met een ICE.

Mijn collega met een 3SR+ is trouwens laaiend enthousiast over de range, maar die rijdt wel rustig en nagenoeg overal 100.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
killercow schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Yes, ging na verloop weer weg, maar had al een serviceverzoek ingepland, kreeg sms met uitleg dat als de melding weer weg is (en dat is hij inderdaad) er geen service nodig is en ik afspraak kan annuleren.
Ik heb de melding UI_a045 over het noodoproepsysteem vandaag ook voor het eerst in mijn scherm gekregen. Goed om te lezen dat ie waarschijnlijk vanzelf weer weg gaat. Het bracht me echter wel op een andere vraag:
Hoe kan ik in de app een service afspraak plannen? Als ik op internet zoek, zou dat op het openingsscherm van de app moeten staan. Ik ben vast blind, maar ik zie alleen mijn auto met knopjes voor ventilatie, frunk en slotje en items Phone key, Climate, Controls, Charging en Location.

Hopelijk hoeft het dus niet, maar toch fijn om te weten waar het kan als het wel nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
martdj schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:05:
[...]

Ik heb de melding UI_a045 over het noodoproepsysteem vandaag ook voor het eerst in mijn scherm gekregen. Goed om te lezen dat ie waarschijnlijk vanzelf weer weg gaat. Het bracht me echter wel op een andere vraag:
Hoe kan ik in de app een service afspraak plannen? Als ik op internet zoek, zou dat op het openingsscherm van de app moeten staan. Ik ben vast blind, maar ik zie alleen mijn auto met knopjes voor ventilatie, frunk en slotje en items Phone key, Climate, Controls, Charging en Location.

Hopelijk hoeft het dus niet, maar toch fijn om te weten waar het kan als het wel nodig is.
Openingscherm en dan de laatste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:47
Ik krijg binnenkort een T-M3 te leen van een Collega.. Dit is voor een weekje, hij wil namelijk mijn lease meenemen richting wintersport.

Wat is nou handig voor een weekje?
* ik maak een tesla account?
* ik leen z'n tesla account?
* pasje???
iemand een handig idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
ybos schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:16:
[...]

Had vanmiddag ook een mooie. Autobrand op de A15 en we moesten de vluchtstrook op. Zo af en toe een stuurtje in het scherm dus AP beschikbaar, ff proberen :P
Ap de weg kwijt, alle alarmbellen af, alarmlichten aan, alles :P Moest hardop lachen :P
Af en toe lijkt het net alsof je met een kleuter bezig bent die aan het leren fietsen is, ik vind t wel grappig :Y
Haha heel herkenbaar. En andere momenten weer met een soort hysterische rijinstructeur die elke keer als ie schrikt een ingreep pleegt :+

Nah, van alles wat ik zie van AI, machine learning en robotica zie ik enorme mogelijkheden en kansen, maar ook een hele lange weg voor het echt zinvol wordt.

Oh en nog 101 kansen om het op zo'n manier te verprutsen dat je van elke zelfsturende auto een potentiele moordmachine maakt >:)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:54

DM_

[...]

Als die er niet bij staat, zoals bij mij, dan heeft de leasemaat nog niet de account overgezet. Tesla had 4 weken backlog om dit bij te werken. (Geldt trouwens ook voor de creditcard facturen online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
  • Laatst online: 15-09 14:52
Paradox schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:14:
Ik krijg binnenkort een T-M3 te leen van een Collega.. Dit is voor een weekje, hij wil namelijk mijn lease meenemen richting wintersport.

* pasje???
iemand een handig idee?
Ik wacht al een maand op een Tesla account voor mijn eigen Tesla (lease). Dus eigen Tesla account heeft geen nut wrsch. Tesla account lenen kan als collega dat ook goed vind en anders inderdaad gewoon pasje meenemen. Kan je in principe zo goed als alles mee doen dat nodig is (behalve via de app voorverwarmen bijvoorbeeld).

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:54

DM_

* pasje???
iemand een handig idee?
Tesla keycard en openbaar laadpaal pas. Lijkt me voldoende. Met accounts bezig zijn heeft geen zin gezien de backlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
DM_ schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:21:
[...]

Tesla keycard en openbaar laadpaal pas. Lijkt me voldoende. Met accounts bezig zijn heeft geen zin gezien de backlog.
Ik gebruik de auto van m'n vrouw ook zo. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

[...]

Je lease maatschappij kan dit uit laten zetten door Tesla - afspraken moeten dan via je lease maatschappij.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 14-09 20:45
NiGeLaToR schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:30:
[...]

Ik gebruik de auto van m'n vrouw ook zo. Geen probleem.
Je kan haar account ook gewoon op jouw telefoon gebruiken. Een account kan op meerdere toestellen werken.
Zo doen wij het en daardoor kan m’n vrouw ook gewoon instappen en wegrijden en voorverwarmen. Toch handiger dan met een pasje rommelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen, een leuke video over range en marges in het uiterste percentage.

https://autostrada.tv/blo...ordat-ze-uitvallen/85280/

[ Voor 13% gewijzigd door Novadecasa op 27-01-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Smobbo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:48:
[...]

Je kan haar account ook gewoon op jouw telefoon gebruiken. Een account kan op meerdere toestellen werken.
Zo doen wij het en daardoor kan m’n vrouw ook gewoon instappen en wegrijden en voorverwarmen. Toch handiger dan met een pasje rommelen ;)
Njah, maar hoef niet per se te zien waar ze is als ze weg is en gun haar ook haar eigen 'ding'. Ms als de nieuweigheid eraf is. En ja, pasje is wel prutsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
NiGeLaToR schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:17:
[...]

Haha heel herkenbaar. En andere momenten weer met een soort hysterische rijinstructeur die elke keer als ie schrikt een ingreep pleegt :+

Nah, van alles wat ik zie van AI, machine learning en robotica zie ik enorme mogelijkheden en kansen, maar ook een hele lange weg voor het echt zinvol wordt.

Oh en nog 101 kansen om het op zo'n manier te verprutsen dat je van elke zelfsturende auto een potentiele moordmachine maakt >:)
Zondag ook weer een geval "dit gaat toch nooit FSD worden?". Rit naar het westen, lage zon, paar dagen erg vochtig geweest. NoA aan op de snelweg en direct "Navigate on autopilot not available" gevolgd door een blijvende melding "Left door camera vision impaired" (oid) dus zowel NoA als lane changes werkten niet (logisch). Even bij een benzinestation gestopt om met een wisser met spons de camera schoon te maken, valt me op dat er achter het glas van de b-stijl condens zit. Ja, met laaghangende zon ziet die camera dus helemaal niks. Maar dat betekent dat een FSD Tesla met laaghangende zon en condens dus zodanig gehandicapt is dat ie nooit zelfstandig gaat durven rijden :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
[...]

Zo is vergelijken moeilijk.... Staat ook niet bij welke temp etc.

De airco heeft maar 1 stand: aan/uit (of doet dit automatisch)

Ik zou zeggen dat 20c “automatisch” dat dit een goede “standaard” zou moeten zijn, met of zonder stoelverwarming.

(Stoelverwarming aan maakt bijna niets uit, maximaal ~0.1kWh per uur.. Dat is ongeveer een kilometer ver rijden)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Tassadar32 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:02:
[...]

Zondag ook weer een geval "dit gaat toch nooit FSD worden?". Rit naar het westen, lage zon, paar dagen erg vochtig geweest. NoA aan op de snelweg en direct "Navigate on autopilot not available" gevolgd door een blijvende melding "Left door camera vision impaired" (oid) dus zowel NoA als lane changes werkten niet (logisch). Even bij een benzinestation gestopt om met een wisser met spons de camera schoon te maken, valt me op dat er achter het glas van de b-stijl condens zit. Ja, met laaghangende zon ziet die camera dus helemaal niks. Maar dat betekent dat een FSD Tesla met laaghangende zon en condens dus zodanig gehandicapt is dat ie nooit zelfstandig gaat durven rijden :9.
Ja condens is wel een dingetje inderdaad. Auto van m'n vrouw ook last van sinds ze zonder AC rijdt om stroom te besparen. Maar hoe dat water er in komt.. moet wel via de buitenlucht komen.

Achterlichten ook weer vol. Waren droog. Toch maar weer met AC aan rondrijden.

Edit: en vwbt je FSD opmerking (trage reactie mijnerzijds) eens: los van dat de sensoren gewoon niet alles lijken op te pikken reageren de algoritme's ook merkwaardig. Nu kan dit ook een veiligheid zijn, als de auto te wispelturig wordt gebeuren er ook rare dingen.

De auto reageert in ieder geval snel vergeleken met m'n andere auto met ACC. Dat is een Cadillac ATS uit 2015 met ACC en lane dingest en die reageert doorgaans zo traag dat ie zelf in paniek raakt omdat ie te traag reageert (aka hij ziet het verkeer remmen, remt te laat en gaat mij erbij halen om te remmen). Maar, omdat ik in de HUD kan zien wat ie doet en de feedback haptisch via de stoel gaat voelt het wel veilig en voorspelbaar. Toch is de TACC van Tesla een stuk prettiger in de files vond ik vanochtend. Dus wie weet hoever ze zij over 5 jaar?

[ Voor 27% gewijzigd door NiGeLaToR op 27-01-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ArPi75 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:21:
[...]

Ik wacht al een maand op een Tesla account voor mijn eigen Tesla (lease). Dus eigen Tesla account heeft geen nut wrsch. Tesla account lenen kan als collega dat ook goed vind en anders inderdaad gewoon pasje meenemen. Kan je in principe zo goed als alles mee doen dat nodig is (behalve via de app voorverwarmen bijvoorbeeld).
Samen met twee collega's hebben wij ook meer dan een maand moeten wachten, bellen helpt soms maar is geen garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:44
Taigu schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:49:
[...]

Hier het zelfde vanmiddag Bussum-Utrecht via A27, deel 100, deel 120 heen en terug
heen 172W/km Terug 145W/km gemiddeld dagteller op 159W/km over bijna 60km
Airco uit temp 19,5 18 inch met aero op 3.0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4ZndYsBtCLSewYrJ5w5RLJ92/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gm9bPgDhnfelnOsRfkyhKjQu/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* pasje???
iemand een handig idee?
App toegang is toch wel handig. Zou gewoon account van hem gebruiken. Password reset voor en na de wissel en klaar. Daarnaast ook een pasje voor nood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

BCC schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:35:
[...]

Je lease maatschappij kan dit uit laten zetten door Tesla - afspraken moeten dan via je lease maatschappij.
Als ik Leaseplan bel om service afspraak te laten plannen, dan zegt lp dat het via de app moet.
Dan geef ik aan dat ik dat niet kan, en nu zijn ze al 2 weken bezig om het te fixen.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik reed vandaag op een 100km weg met aan het eind een stukje 70 en een verkeerslicht. Dat stond op rood met wat stilstaande auto's. AP bleef doorrijden op 100km/uur

Ik heb het nog niet aangedurfd om zonder zelf bij te remmen te wachten op het afremmen van de AP.

Iemand dit al getest ? :P

In dit geval gaat het om de N8 tussen Assendelft en oprit naar de A8.

[ Voor 11% gewijzigd door mcetweaker op 27-01-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 18:35
mcetweaker schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:05:
Ik reed vandaag op een 100km weg met aan het eind een stukje 70 en een verkeerslicht. Dat stond op rood met wat stilstaande auto's. AP bleef doorrijden op 100km/uur

Ik heb het nog niet aangedurfd om zonder zelf bij te remmen te wachten op het afremmen van de AP.

Tot 70km/uur zou je Tesla dit moeten kunnen herkennen. Hoger als dat, vlieg je er gewoon op ;)
Getuigen de vijftal brandweer crashes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
[...]

Gezien op Energiescherm, ik kijk morgen wel eens op beide. Reed wel relaxed zo met 100 p/u.

Airco temp 20g. Windkracht 4 mee. Als het moet heb ik een foto maar zie meer posts van vandaag waar op de snelweg 160wh/km wordt gehaald.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:30
bottom line schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:12:
[...]

Tot 70km/uur zou je Tesla dit moeten kunnen herkennen. Hoger als dat, vlieg je er gewoon op ;)
Getuigen de vijftal brandweer crashes
mcetweaker schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:05:

Mijn 'snelweg' naar kantoor (highway 1 tussen Morro Bay en San Luis Obispo) heeft 2 stoplichten (dus van 104 km/h naar 0 als er iemand stil staat) en dat doet de AP altijd prima maar eh.. soms wel wat laat (er zit ook een flauw bochtje in).. Dit is een voorbeeld: http://bit.do/fqJF4

Ik wist niet dat dit niet de bedoeling was :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FSD is dan ook level 4 en niet level 5. FSD was nooit bedoeld om de bestuurder in alle situaties weg te laten, maar wel om in 99% van de gevallen naar A/B te rijden.

Overigens op een semi-related note: Het huidige AP systeem andere "branch" dan het FSD. Er gaan geruchten dat FSD veel verder is dan iedereen denkt, het wordt een heel interessant jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
djmuggs schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:41:
[...]

Als ik Leaseplan bel om service afspraak te laten plannen, dan zegt lp dat het via de app moet.
Dan geef ik aan dat ik dat niet kan, en nu zijn ze al 2 weken bezig om het te fixen.
Ik heb een hoofdaccount gekoppeld aan m'n auto dat de leasemaatschappij aan Tesla door had gegeven en ik heb tevens een tweede account laten koppelen. Als ik inlog met dat tweede subaccount, dan krijg ik de optie afspraak maken niet in de app te zien, met het hoofdaccount wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Ik heb hier nog niemand horen melding doen van 2020.4.1, klopt dat?

Mmmm :+
2020.4.1 16 0.2%

[ Voor 25% gewijzigd door bottom line op 28-01-2020 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 01:16:

[...]
Waren het niet alleen de inwoners in USA op dit forum die daar melding van hebben gedaan? Als het goed is heb ik het 2 keer voorbij zien komen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:41

PEPPI

Informatiemanager

Inspired schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:32:
[...]

App toegang is toch wel handig. Zou gewoon account van hem gebruiken. Password reset voor en na de wissel en klaar. Daarnaast ook een pasje voor nood.
@Paradox

Dat hoeft volgens mij niet eens. Ik heb wel eens op een festival met een lege telefoon gezeten. Om mijn auto terug te vinden heb ik even op de telefoon van mijn vrouw ingelogd. Zij kon vervolgens de Tesla app nog best lang gebruiken tot er weer naar een wachtwoord werd gevraagd.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 01:34:
[...]

Waren het niet alleen de inwoners in USA op dit forum die daar melding van hebben gedaan? Als het goed is heb ik het 2 keer voorbij zien komen hier.
Bwa.
Niet de moeite deze update. Er is iets bijgekomen zodat je kan zien welk hardware je hebt. En dat was alles :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JunjmuL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
bottom line schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 01:16:

[...]
ik heb .0 ook nog niet :N

Maar volgens mij sowieso niet echt een wereldschokkende update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
ex87 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:53:
[...]

[...]

Mijn 'snelweg' naar kantoor (highway 1 tussen Morro Bay en San Luis Obispo) heeft 2 stoplichten (dus van 104 km/h naar 0 als er iemand stil staat) en dat doet de AP altijd prima maar eh.. soms wel wat laat (er zit ook een flauw bochtje in).. Dit is een voorbeeld: http://bit.do/fqJF4

Ik wist niet dat dit niet de bedoeling was :D
misschien ga ik nog eens proberen wat later te remmen om te zien of AP wat doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
PEPPI schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 06:49:
[...]

@Paradox

Dat hoeft volgens mij niet eens. Ik heb wel eens op een festival met een lege telefoon gezeten. Om mijn auto terug te vinden heb ik even op de telefoon van mijn vrouw ingelogd. Zij kon vervolgens de Tesla app nog best lang gebruiken tot er weer naar een wachtwoord werd gevraagd.
Moest je dan niet al wel ooit al een keer die telefoon gekoppeld hebben in de auto met een pasje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
djmuggs schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:41:
[...]

Welcome. Ik ben al 2 maand bezig en nogsteeds geen service menu in m’n app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:59:
[...]

FSD is dan ook level 4 en niet level 5. FSD was nooit bedoeld om de bestuurder in alle situaties weg te laten, maar wel om in 99% van de gevallen naar A/B te rijden.

Overigens op een semi-related note: Het huidige AP systeem andere "branch" dan het FSD. Er gaan geruchten dat FSD veel verder is dan iedereen denkt, het wordt een heel interessant jaar!
Deze is wel eens voorbij gekomen

Vanochtend was het echt super slecht weer. Veel regen, reflectie op de weg van tegenliggers en donker en de AP werkte prima. Veel mij alles mee.
Moet nog wel eens naar de ruitenwissers ofzo kijken. Blijf maar een waas op het glas houden waar de wissers elkaar niet kruisen zeg maar. Heb al 2x met RainX behandeld en de wissers zelf ook afgedaan maar die waas blijft.

en @hierboven met de vraag of hij afremt van 100 naar 0. Ja dat doet hij. Wel vrij laat maar het gaat goed (disclaimer bij mij dan). In het begin vond ik dit ook eng want voor mijn gevoel moest ik al gaan remmen. Zelf kan je net wat verder vooruit kijken. Al lijkt de tesla verder te kijken dan wat je op het scherm zelf ziet trouwens. Hij ging ook wel eens remmen voor ik de eerste auto zag verschijnen op het scherm.

[ Voor 40% gewijzigd door thewizard2006 op 28-01-2020 08:23 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Zoals beloofd, het energieverbruik op een woon-werk ritje:

energieverbruik

En omdat het uitmaakt, ook even de trip stand, en de AC stand:

tripoverzicht

ac stand

Accu stond nog op 65%.

Eerste 7 km is binnendoor, van 30 naar 70 naar 80km. Dan 40km de A12 en A2 waar je 100 mag, en het af en toe ook wat vastloopt. Laatste 2km is weer 50 binnen de bebouwde kom.

Het stuk snelweg heb ik dit keer 32 minuten over gedaan, dus een gemiddelde snelheid van 73 km/u daar en over het gehele stuk 50 minuten over dus 49,6 km = 59km/u

Het weer buiten was 7 graden met lichte tot matige regen. Windkracht 5-6 uit het westen, wat op het stuk A12 bij Utrecht tegen de wind in was, en de A2 naar Amsterdam vooral van de zijkant was.

Auto stond op Chill acceleratie en het hele stuk snelweg op TACC @ 100, hoewel er veel 90 werd gereden.

SR+ op 18" met aero doppen.

Ik zie in het verbruik 'goed' dat de eerste 20km er nog veel energie gaat naar de AC, en op de laatste 30km dat dan 'bij' is. Geeft ook aan waarom korte ritjes zoveel meer energie verbruiken dan langere ritjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Bonsaiboom op 28-01-2020 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Heb je met FSD niet de eis dat je om de zoveel tijd je stuur even moet vastpakken/bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Divak schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:29:
Heb je met FSD niet de eis dat je om de zoveel tijd je stuur even moet vastpakken/bewegen?
Voor zowel AP als FSD is dat (in Europa) wel zo ja. Amerika weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Bonsaiboom schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:21:
Zoals beloofd, het energieverbruik op een woon-werk ritje:

[Afbeelding: energieverbruik]

En omdat het uitmaakt, ook even de trip stand, en de AC stand:

[Afbeelding: tripoverzicht]

[Afbeelding: ac stand]

Accu stond nog op 65%.

Eerste 7 km is binnendoor, van 30 naar 70 naar 80km. Dan 40km de A12 en A2 waar je 100 mag, en het af en toe ook wat vastloopt. Laatste 2km is weer 50 binnen de bebouwde kom.

Het stuk snelweg heb ik dit keer 32 minuten over gedaan, dus een gemiddelde snelheid van 73 km/u daar en over het gehele stuk 50 minuten over dus 49,6 km = 59km/u

Het weer buiten was 7 graden met lichte tot matige regen. Windkracht 5-6 uit het westen, wat op het stuk A12 bij Utrecht tegen de wind in was, en de A2 naar Amsterdam vooral van de zijkant was.

Auto stond op Chill acceleratie en het hele stuk snelweg op TACC @ 100, hoewel er veel 90 werd gereden.

SR+ op 18" met aero doppen.

Ik zie in het verbruik 'goed' dat de eerste 20km er nog veel energie gaat naar de AC, en op de laatste 30km dat dan 'bij' is. Geeft ook aan waarom korte ritjes zoveel meer energie verbruiken dan langere ritjes.
Ik denk dat jouw lage verbruik vooral te danken is aan de gemiddelde lage snelheid en mss een beetje chill modus. Ik zou het ook een keer moeten testen, maar daar heb ik het geduld niet voor :D

Later dan, wanneer we toch nog maar 100 mogen op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:59:
[...]

Heb het nu al wel vaker meegemaakt dat een vieze camera (of condens achter glas) er voor zorgt dat AP niet of beperkt werkt. Als FSD hier beter mee om kan gaan zal 99% nog wel mogelijk zijn maar als deze net zo gevoelig is voor beperkt zicht ga je de 99% echt niet halen. Ben me er van bewust dat FSD zoals door Tesla in demo's getoond word een andere branch is dan wat naar consumenten uitgerold is, ben echter wel benieuwd hoe deze met matige sensorinput omgaat (en hoe deze met de rommelige belijning in NL om zal gaan).
thewizard2006 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:33:
[...]

Voor zowel AP als FSD is dat (in Europa) wel zo ja. Amerika weet ik niet.
Ook in de US met de FSD optie moet je nog het stuur vasthouden (wel iets minder dan in de EU). De FSD testversie die door Tesla in demo's getoond is heeft deze check niet.

Pagina: 1 ... 28 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: