Toon posts:

Het grote Tesla Model 3 & Y topic

Pagina: 1 ... 267 268 269 Laatste
Acties:

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 16:52
refused81 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:27:
[...]

Interessant, dus de sr en performance hebben de meer krachtig achter aandrijving tov de LR?
En de LR heeft zelfde voor aandrijving als performance?
Daardoor heeft tesla maar 2 verschillende achter en maar een enkele voor aandrijving om zo tot de 3 uitvoeringen te komen met de huidige verschillen?
Klopt. In het begin (tot half 2019 oid) hadden ze allemaal dezelfde motor achter. Sinds die tijd heeft de LR een iets mindere achter. Maar nog steeds genoeg, ook voor de extra performance boost PKs.

• Inspired
Stef87 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:08:
[...]

Dat bestaat al..

Zie de stoelverwarming bij de SR+ haha

(Misschien dan toch lootboxes toevoegen?)
Jij. En het mooie is. Jij moet betalen en de nieuwe krijgt het nu voor niks. Net als stuurverwarming. Paar weken geleden moesten de SR+ owners nog betalen. Nu gratis. :)

• Kiwi
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15:35

Kiwi

Gadgetfreak

Met de nieuwste versie van de Android app (4.3, te vinden op ApkMirror) zijn de quick controls ook beschikbaar in de widget. Ook het aanpassen van de quick controls werkt :)

AllesOverCrypto.nl

• Hunkaroglu
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01-12 21:21
DaCoTa schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:23:
[...]

Ok, welke bedoel je nu?

Model 3 2021 of de Model Y Long Range
Model 3.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:55
Kiwi schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:25:
Met de nieuwste versie van de Android app (4.3, te vinden op ApkMirror) zijn de quick controls ook beschikbaar in de widget. Ook het aanpassen van de quick controls werkt :)
Wat bedoel je met de quick controls? snel te bedienen opties vanaf je telefoon?
Nu heb ik, bij scherm naar beneden vegen:
ontgrendelen
voorbak
achterbak

Als opties.
Zou graag de achterbak aanpassen naar laadpoort ontgrendelen :Y

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

ybos schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:11:
[...]

Wat bedoel je met de quick controls? snel te bedienen opties vanaf je telefoon?
Nu heb ik, bij scherm naar beneden vegen:
ontgrendelen
voorbak
achterbak

Als opties.
Zou graag de achterbak aanpassen naar laadpoort ontgrendelen :Y
Nee het gaat niet om de acties uit de sleutel notificatie maar de vier acties op het startscherm van de app (en nu dus ook de homescreen widget).
Helaas gaat het ook om API calls via de dataverbinding en niet via bluetooth, dus de auto moet eerst worden ontwaakt.

Dit zijn de beschikbare opties:

AllesOverCrypto.nl

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:39
Ok, misschien ten overvloede, maar zet alsjeblieft geen Y in een modelnummer als het niet om de Model Y gaat.

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:15
Weet niet of deze hier al gedeeld is. Model 3 VS Polestar.

Too Long, Didn't Watch:
spoiler:
Model 3 wint.

• Obelixxx
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 15:31
Kiwi schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:16:
[...]

Nee het gaat niet om de acties uit de sleutel notificatie maar de vier acties op het startscherm van de app (en nu dus ook de homescreen widget).
Helaas gaat het ook om API calls via de dataverbinding en niet via bluetooth, dus de auto moet eerst worden ontwaakt.

Dit zijn de beschikbare opties:
[Afbeelding]
Hoe kom je in deze selctie?

• Myrdhin
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:34
Obelixxx schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:24:
[...]

Hoe kom je in deze selctie?
Een van de pictogramma lang vasthouden.

• Bever!
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01-12 21:35

Bever!

Ondertitel

BigSmurf schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:59:
@Bever! Ben benieuwd wat eruit komt bij jou dan. Het was vanmiddag op echt droog asfalt overigens een stuk minder, waarschijnlijk omdat de waslaag er nu wel echt af is, maar alsnog regelmatig veel te enthousiast ingrijpend ESP.

@Stef87 Dat zou je dan ook in andere dingen moeten voelen toch? Ik heb geen trillingen, geen andere afwijkingen, ook niet bij 150+ en flink remmen, banden zijn voor een winterband ook aardig stil. Alleen de elektronica grijpt dus constant in.
Uitlijning gehad bij tesla, helaas nog niet opgelost. Merk het eigenlijk alleen op lange doordraaiers (klaverbladen) op wat hogere snelheid. Binnenkort een testset velgen/banden bij tesla laten monteren om de banden uit te sluiten. Houd je op de hoogte.

Signature

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 17:15

kazuka

Building Better Worlds

Aantal kleine wijzigingen in de 2022 Model 3 Long Range MiC :

- ruitenwisser sproeiers
- achterlicht units met langere knipperlichten
- 498PK (dat lijkt me wel een beetje veel?)
- Geen lumbar support meer

Het valt hem ook op dat de bouwkwaliteit wat beter lijkt en er minder panel gaps zijn t.o.v. zijn eigen 2021 Fremont Long Range

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
kazuka schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:44:
Aantal kleine wijzigingen in de 2022 Model 3 Long Range MiC :

- ruitenwisser sproeiers
Is niet nieuw, heeft mijn 2019 LR al.

[Voor 22% gewijzigd door KelvinX op 19-11-2021 16:55]

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 17:15

kazuka

Building Better Worlds

KelvinX schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:52:
[...]

Is niet nieuw, heeft mijn 2019 LR al.
Dit ging meer over de positionering van de sproeiers die anders is.

• KelvinX
  • Niet online
kazuka schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:54:
[...]

Ah check

• Sjoop1985
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 01:09
Mooi van de achterlicht units, dat vond ik er toch altijd een beetje raar uitzien. De lumbar support passagierszijde zat al een tijdje in de verwachting, voor ik het filmpje keek was ik bang dat ze die ook aan de bestuurderskant hadden laten vervallen.
Wat betreft bouwkwaliteit, klinkt goed, zeker ten opzichte van de Fremont versie die er ook staat, maar toch maar met een korreltje zout - ik neem niet aan dat Tesla een auto met panelgaps of andere cosmetische defecten zou meenemen naar zo'n beurs...

[Voor 46% gewijzigd door Sjoop1985 op 19-11-2021 18:04]

• Houseofdreams
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 30-11 23:45
kazuka schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:54:
[...]

Dacht dus al dat er bij mijn model iets mis was met de sproeiers, maar in de YT clip wordt dus ook vermeld, dat het belangrijkste deel van de voorruit, slecht "besproeid" wordt... Toch serieuze fail imho, veel last van. Hopelijk toch iets beter met vervangen van de ruitenwissers zelf...

M3 SR+ Wit | Zwart | 19" | RN | Besteld 20/01 | Levering 18/03

• Inspired
Houseofdreams schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:54:
[...]

Dacht dus al dat er bij mijn model iets mis was met de sproeiers, maar in de YT clip wordt dus ook vermeld, dat het belangrijkste deel van de voorruit, slecht "besproeid" wordt... Toch serieuze fail imho, veel last van. Hopelijk toch iets beter met vervangen van de ruitenwissers zelf...
Ja, het is nu meer een kwestie van wat druppelen en hopen dat het op de juiste plek komt.

• Erkel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 00:37
refused81 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:27:
[...]

Interessant, dus de sr en performance hebben de meer krachtig achter aandrijving tov de LR?
En de LR heeft zelfde voor aandrijving als performance?
Daardoor heeft tesla maar 2 verschillende achter en maar een enkele voor aandrijving om zo tot de 3 uitvoeringen te komen met de huidige verschillen?
Wat betreft motoren is dit filmpje wel interessant, het is een beetje knullig opgenomen af en toe, maar de techniek en wat slimmigheden van Tesla worden er wel duidelijk.

YouTube: Tesla Model 3 and Y Modular Motors

In principe zou je er zelf met wat knutselen een P motor in kunnen schroeven, minus de software wijzigingen die nodig zouden zijn uiteraard

[Voor 9% gewijzigd door Erkel op 20-11-2021 09:33]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• r0bb
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 29-11 21:26
Ik heb het idee dat mijn Model 3 me in de gaten houdt als ik aan kom lopen want iedere keer als ik met m'n klauwen vol spullen sta weigert de bluetooth om de deur te openen en moet ik m'n pasje zoeken..

• Inspired
Erkel schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:31:
[...]

Wat betreft motoren is dit filmpje wel interessant, het is een beetje knullig opgenomen af en toe, maar de techniek en wat slimmigheden van Tesla worden er wel duidelijk.

YouTube: Tesla Model 3 and Y Modular Motors

In principe zou je er zelf met wat knutselen een P motor in kunnen schroeven, minus de software wijzigingen die nodig zouden zijn uiteraard
Dan kun je ook de hack kopen. Als het geen leaseauto was had ik het misschien wel gedaan voor 2400 USD. :)

• Erkel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 00:37
Inspired schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:46:
[...]

Dan kun je ook de hack kopen. Als het geen leaseauto was had ik het misschien wel gedaan voor 2400 USD. :)
Wat voor hack?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• Freak187
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:45
Ik zit hevig te twijfelen om een elektrische auto aan te schaffen (particulier). Zit te twijfelen tussen Tesla M3, Polestar of Kia/Hyundai.

Als ik alles op een ritje zet denk ik dat Tesla nog steeds de beste optie is, vanwege de volwassenheid van het product en de super chargers.

Als ik op de website van Tesla kijk, kan ik voor 50.000 euro een nieuwe Model 3 aanschaffen. Ik kan ook een ‘snel leverbaar’ auto kiezen. Die hebben een beperkt aantal kilometers op de klok, maar toch zijn die duurder dan een nagelnieuwe…. Hoe kan dat? En ik vergelijk appels met appels, dus alle eigenschappen zijn gelijk.

Het enige verschil dat ik kan ontdekken is dat de ‘snel leverbaar’ auto’s vaak autopilot hebben. Maar is dat dan enhanced autopilot? Of zit autopilot ook standaard op het goedkoopste model?

• Inspired
@Freak187 heb je een voorbeeld? Gewone autopilot is standaard idd.

Ik zie overigens geen verschil. Model 3 in zwart verder basic kost nieuw met afleverkosten 52.190. Ook de snel beschikbare modellen kosten dat.

De snel beschikbare met < 50km zijn ook gewoon nieuw. Die staan ergens op een boot nu richting NL.

[Voor 70% gewijzigd door Inspired op 20-11-2021 12:39]

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-12 23:41

Phntm

Tlingelingeling

Freak187 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:14:
Ik zit hevig te twijfelen om een elektrische auto aan te schaffen (particulier). Zit te twijfelen tussen Tesla M3, Polestar of Kia/Hyundai.

Als ik alles op een ritje zet denk ik dat Tesla nog steeds de beste optie is, vanwege de volwassenheid van het product en de super chargers.

Als ik op de website van Tesla kijk, kan ik voor 50.000 euro een nieuwe Model 3 aanschaffen. Ik kan ook een ‘snel leverbaar’ auto kiezen. Die hebben een beperkt aantal kilometers op de klok, maar toch zijn die duurder dan een nagelnieuwe…. Hoe kan dat? En ik vergelijk appels met appels, dus alle eigenschappen zijn gelijk.

Het enige verschil dat ik kan ontdekken is dat de ‘snel leverbaar’ auto’s vaak autopilot hebben. Maar is dat dan enhanced autopilot? Of zit autopilot ook standaard op het goedkoopste model?
Kan de hogere prijs komen doordat het gaat om een jaar oud model in een lagere bijtelling schaal? Dus particuliere koop is hoger, maar zakelijk gezien is het een goeie deal. Dat zie je ook veel met 2019 sr+ modellen. Die zijn ook best duur voor auto's die 2 jaar oud zijn.

• Jovanbff
  • Laatst online: 16:56
Hebben jullie dit ook? Ik denk dat deze gps positionering er soms voor zorgt dat keihard in de ankers gaat (omdat hij bijv. Denkt dat je de weg ernaast zit). Maar Tesla vindt het weer eens hartstikke normaal (dit is na 5 min oid en rijdend)

940 Wp | gasloos | Tesla M3P

• jheerink14
  • Registratie: augustus 2013
  • Nu online
Phntm schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:30:
[...]

Kan de hogere prijs komen doordat het gaat om een jaar oud model in een lagere bijtelling schaal? Dus particuliere koop is hoger, maar zakelijk gezien is het een goeie deal. Dat zie je ook veel met 2019 sr+ modellen. Die zijn ook best duur voor auto's die 2 jaar oud zijn.
De aankoopsprijs heeft niets te maken met bijtelling. Als je hem gewoon koopt, prive, heb je geen bijtelling. De goedkoopste Tesla op dit moment is €50990,- (klik door op goedkoopste model en je komt daarop uit) Alle <50km modellen zijn nieuw en hebben als ze duurder zijn opties (lak, andere stoelen, trekhaak) Is maar beperkte keus in opties dus echt veel verschil zit er niet in. Bij de AWD begint het dan opnieuw maar die is ong 10K duurder.

• Jimmer
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 17:08

I.p.v. alleen maar meelezen, nu ook meepraten, vandaag onze nieuwe M3 opgehaald 😎

• ggvanleeuwen
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 29-11 21:00
Freak187 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:14:
Tesla doet wel vaker gek met prijzen aanpassen. Toen ik een snel leverbaar auto kocht, bleek hij net op de boot gezet in San Francisco. Enige verschil was dus inderdaad dat hij er snel zou zijn. Die paar km op de teller kan ik me niet meer herinneren.

Ik vraag me af of een niet-snel leverbaar nu nog voor einde jaar komt en dus of je het voor de bijtelling nog zou redden. Misschien spelen ze daarop in. Maar voor particulier niet relevant natuurlijk.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

jheerink14 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:56:
[...]

De aankoopsprijs heeft niets te maken met bijtelling. Als je hem gewoon koopt, prive, heb je geen bijtelling. De goedkoopste Tesla op dit moment is €50990,- (klik door op goedkoopste model en je komt daarop uit) Alle <50km modellen zijn nieuw en hebben als ze duurder zijn opties (lak, andere stoelen, trekhaak) Is maar beperkte keus in opties dus echt veel verschil zit er niet in. Bij de AWD begint het dan opnieuw maar die is ong 10K duurder.
Ik ga maar eens opnieuw schrijven wat ik al schreef, want kennelijk miste je de boodschap en praten we langs elkaar heen.

Een ouder model, is nog steeds vrij hoog geprijsd. Incl. btw. Als particulier kom je hoe dan ook duur uit. Maar als we ons nog herinneren wat er gebeurde met de GTE's, gingen die voor hogere prijzen weg omdat zij nog onder de oude bijtellings norm vielen. Leuk voor de zakelijke koper, minder leuk voor de particuliere koper die daar uiteindelijk geen voordeel aan had. Een M3 uit 2019 is zeer interessant, maar qua waarde nog steeds erg hoog en niet erg ver verwijderd van een gloednieuwe M3. Waarom? 4% bijtelling die nog geldig is t/m 2023 ;)

[Voor 7% gewijzigd door Phntm op 20-11-2021 17:59]

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14:25
Phntm schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:58:
[...]
. Waarom? 4% bijtelling die nog geldig is t/m 2023 ;)
2024, het is 5 jaar

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Mea culpa, ik zat met mijn hoofd elders toen 2023 in mijn gedachten kwam. Dat is wanneer mijn huidige lease op zit :)

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14:25
Phntm schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:39:
[...]

Mea culpa, ik zat met mijn hoofd elders toen 2023 in mijn gedachten kwam. Dat is wanneer mijn huidige lease op zit :)
Bij ons op de zaak zijn er meerdere die 5 jaar lease genomen hebben vanwege de 4%

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Tomas_ schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:42:
[...]

Bij ons op de zaak zijn er meerdere die 5 jaar lease genomen hebben vanwege de 4%
GEzien wij 40k per jaar mogen rijden (maar dat was wel lastig met corona), had ik begrepen dat een 5e jaar aansluitend doorrijden geen probleem was. Maar het hangt er ook vanaf of ik in 2023 gelijk een nieuwe auto wil of niet. Hoewel ik mijn SR+ prettig vind, erger ik mij aan een aantal zaken. Qua batterij heb ik echt niks te klagen. Zelfs met de koude dagen die al een paar keer zijn geweest al afgelopen maand, had ik consistent 350-360km range (100%). Dat vond ik erg netjes.

Ik heb nu een klapperende trekhaak cover. Op de snelweg (100-130 km/u) klappert dat ding en hoor ik het door de hele auto heen. Ook kraakt de gordel hoogte versteller aan de passagier kant soms spontaan tijdens het rijden. Allemaal dingen die ik zelfs niet ervaar in onze i20 uit het zelfde jaar. Ik heb op youtube wat handige tips opgezocht en toegepast (dikke foam, velt tussen plastic bodem plaat aan de achterkant en het chassis) maar helaas lijkt dat niet geholpen te hebben. Ik hoop dat ze bij de SeC van den haag daar wat mee kunnen. ;(

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Ik heb in oktober een bestelling gedaan voor de refresh Model X. Helaas zal die pas eind 2022, zoals het er nu naar uitziet, hier geleverd worden. Dat is jammer, want onze huidige auto is niet meer te vertrouwen. een paar maanden kan nog wel, maar een jaar? Denk het niet.

Dus we zijn opzoek naar een tussenoplossing, en daartoe hebben we vandaag onze standaard hebben en houden (hockeytas, cello) meegenomen om eens te kijken hoe dat past. Hockeytas (keepersuitrusting) past prima, maar een cello er bovenop gaat niet. Tenzij ik de klep eruit haal en de tas ondersteboven in doe; dan past de cello er wel bovenop. Dat is bij de X iets beter, maar ik ben eigenlijk verwend met de ruimte in mijn C4 GP. Alles huidige FEV's moeten in het kader van aerodynamica wat afronden aan de achterkant, en dat merk je met de beschikbare ruimte (in de hoogte).

Dat gezegd hebbende; het is een prima tussenoplossing. A.s woensdag gaan we proefrijden (dat wilde we vandaag doen, maar de afspraak voor ons was een half uur later en bleef bijna een uur langer weg waardoor we geen tijd meet hadden :F ), hoewel ik daar geen spannende dingen van verwacht.

Even met de sales rep gesproken, en mochten we gaan voor de Y (note; ik houd de reservering voor de X aan) dan wil hij half december kijken of we er 1 uit voorraad kunnen nemen. Anders is het bestellen en wachten tot februari volgend jaar.

Onze kinderen waren iig enthousiast. Ik denk metname door de games die beschikbaar waren in de auto. En die acceleratie is ook wel leuk :+

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• ecofin
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01-12 21:39
Jimmer schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:24:
[Afbeelding]

I.p.v. alleen maar meelezen, nu ook meepraten, vandaag onze nieuwe M3 opgehaald 😎
In de mooiste van de 5 kleuren, congrats en geniet ervan! Is het een LR?

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Notna schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:09:
Dus we zijn opzoek naar een tussenoplossing, en daartoe hebben we vandaag onze standaard hebben en houden (hockeytas, cello) meegenomen om eens te kijken hoe dat past. Hockeytas (keepersuitrusting) past prima, maar een cello er bovenop gaat niet. Tenzij ik de klep eruit haal en de tas ondersteboven in doe; dan past de cello er wel bovenop. Dat is bij de X iets beter, maar ik ben eigenlijk verwend met de ruimte in mijn C4 GP. Alles huidige FEV's moeten in het kader van aerodynamica wat afronden aan de achterkant, en dat merk je met de beschikbare ruimte (in de hoogte).
Deze toevallig al gezien? :P

AllesOverCrypto.nl

• Jimmer
ecofin schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:48:
[...]

In de mooiste van de 5 kleuren, congrats en geniet ervan! Is het een LR?
Nee, SR :) Voor ons gebruik meer dan voldoende en kon de meerprijs van de LR voor mijzelf ook niet goedpraten.. Die paar extra's zijn leuk, maar voor mij persoonlijk geen duizenden euro's waard :)

• HavermansP
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 16:41
GadgetFrank schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:53:
Wij hebben ook besloten om een Model Y te bestellen.

De Model 3 bevalt prima maar als gezin kunnen we wel wat meer ruimte gebruiken.

Daarom staat de Model 3 vanaf nu te koop: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/5962207/
Als iemand interesse heeft hoor ik het graag :P
[Afbeelding]

We willen gaan voor een 7-zits Model Y mét structural batterypack, made in Germany dus we zullen nog even moeten wachten met bestellen.
Mooie auto. Waar heb je hem laten wrappen?

• pewill
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 28-11 18:41
Jimmer schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:24:
[Afbeelding]

Gefeliciteerd! Geld ook voor mij, ook afgelopen zaterdag een (geïmporteerde) M3SR+ gekocht en opgehaald. Rijdt heerlijk en nu veel dingen aan uitzoeken.

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:16:
Morgen een paar dagen naar de sneeuw. ‘Mooie’ constructie gemaakt om wél met 4 man op vakantie te gaan in één elektrische auto maar niet teveel range in te leveren vanwege dakkoffer (20-30%). Ben benieuwd! 😅

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Bakrak ‘trekhaakdrager’ (https://www.bakrak.nl/) €75 van Marktplaats
- Hapro Carver 6.4 koffer (192cm) €100 van Marktplaats
- Verlichtingsset en kentekenhouder €25

Inspiratie hier opgedaan: YouTube: Tesla Model 3 with roof box on tow hitch
Inmiddels weer terug (net voor de lockdown in Oostenrijk)... ;w

We hebben beiden kanten op goed door kunnen rijden en qua kruissnelheid en beetje tussen de 150-180 km/h gezeten (waar toegestaan). Verder maximale snelheid +5-10% waar mogelijk.

Resultaten:
  • 1936km
  • 17uur30 min rijtijd
  • 3uur54 SuC laadtijd*
  • Gemiddelde snelheid 111km/h
  • Gemiddeld verbruik 270 Wh/km**
*Dit is dus exclusief slow-charging op locatie en weer thuis.
** Dat is het 'volledige beeld', dus incl. slow-charging op locatie en weer thuis. Start SoC was 94%, eind SoC na weer laden was 90% - die 4% verschil heb ik verrekend door 3kWh van het totale bijgetankte aantal kWh af te halen. Dit is incl. dik 8% rangeverlies bij stilstand in de kou in Oostenrijk (13% > 5% in 36 uur).

Ik heb geen referentiemateriaal beschikbaar - maar de door ABRP voorspelde/geplande tijden/verbruik klopte bijzonder goed. Hieruit maak ik op dat de montage op deze manier inderdaad vrij weinig extra verbruik veroorzaakt...?

• Darker
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14:31
Klein vraagje voor Tesla bezitters in de kleur rood;

is verkleuring over de jaren nou nog een ding? Vroeger zei men altijd; neem nooit een rode want die wordt roze door impact van zon en weersomstandigheden.. Is dit anno 2021 nog een probleem?

Wij zijn voornemens een Model Y LR te bestellen maar we twijfelen enorm tussen wit en rood..

• Inspired
Darker schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:32:

is verkleuring over de jaren nou nog een ding? Vroeger zei men altijd; neem nooit een rode want die wordt roze door impact van zon en weersomstandigheden.. Is dit anno 2021 nog een probleem?

Wij zijn voornemens een Model Y LR te bestellen maar we twijfelen enorm tussen wit en rood..
Dat was alleen bij unilak van toepassing toch? Tegenwoordig moet dit geen issue meer zijn.

Er zouden trouwens ook nieuwe kleuren kunnen komen binnenkort. Wellicht samen met Berlijn opening. Als je geen haast hebt zou je daar nog even op kunnen wachten.

https://www.notateslaapp....er-three-new-paint-colors

[Voor 17% gewijzigd door Inspired op 22-11-2021 22:23]

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:39
Darker schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:32:

Ik heb een rode 2019 Model 3 (US made dus) gehad, geen verkleuring in 2 jaar. Nu een rode Model Y, made in China, maar dat is nog te vroeg om er iets over te zeggen. Ik verwacht het niet eerlijk gezegd.

• GadgetFrank
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:50
HavermansP schreef op zondag 21 november 2021 @ 01:38:
[...]

Mooie auto. Waar heb je hem laten wrappen?
https://www.detailing.nl/diensten/carwrapping

De Model 3 is verkocht trouwens. Tijdelijk Tesla-loos door het leven... Rest ons de Leaf :9

PV: 9410Wp ~ 5kW Ecodan+Melcloud ~ 2 x L/L Airco ~ 10kW MCZ Suite Pelletkachel ~ Gasleidingloos ~ 2015 73kWh Ultra Leaf. Verkocht: 2019 Tesla Model 3 AWD

• ybos
GadgetFrank schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:42:
[...]

https://www.detailing.nl/diensten/carwrapping

De Model 3 is verkocht trouwens. Tijdelijk Tesla-loos door het leven... Rest ons de Leaf :9
Ondertitel aanpassen dan :P

• GadgetFrank
*weg*Aanbieden van producten, of verwijzen naar sites waar je spullen te koop hebt staan, is niet de bedoeling. *weg*

[Voor 87% gewijzigd door deepbass909 op 24-11-2021 16:22]

PV: 9410Wp ~ 5kW Ecodan+Melcloud ~ 2 x L/L Airco ~ 10kW MCZ Suite Pelletkachel ~ Gasleidingloos ~ 2015 73kWh Ultra Leaf. Verkocht: 2019 Tesla Model 3 AWD

• ybos
GadgetFrank schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:55:
Ik heb na de verkoop van mijn Model 3 een aantal accessoires te koop gezet bij 'de buren'
Betreft velgen+banden, banden, matten en Orbital wieldoppen.

Zie https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/6151075/

Graag reacties via TMC indien je interesse hebt.

Frank
Jammer, week of 6 terug 4 nieuwe banden laten leggen, die losse banden had ik graag van je overgenomen. Ga ze alleen nu niet vast weer op voorraad nemen.
Anders ff op marktplaats, ben je ze zo kwijt denk ik.

• GadgetFrank
ybos schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:00:
[...]

Jammer, week of 6 terug 4 nieuwe banden laten leggen, die losse banden had ik graag van je overgenomen. Ga ze alleen nu niet vast weer op voorraad nemen.
Anders ff op marktplaats, ben je ze zo kwijt denk ik.
Ik gun ze liever iemand van TMC of Tweakers 8)

• Bever!
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01-12 21:35

Bever!

Ondertitel

Bever! schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:11:
[...]

Uitlijning gehad bij tesla, helaas nog niet opgelost. Merk het eigenlijk alleen op lange doordraaiers (klaverbladen) op wat hogere snelheid. Binnenkort een testset velgen/banden bij tesla laten monteren om de banden uit te sluiten. Houd je op de hoogte.
@BigSmurf Ik heb het opgelost door de bandenspanning op de Vredesteins op de voor-as naar 3.2 bar te zetten. (getest met 2.8, 3.0 en 3.2) Lage spanning zwabberig, esp constant aan in doordraaiers. Hopelijk hiermee permanent gefixt!! #esp #winterbanden #zwabberen

Signature

• BigSmurf
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Bever! schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:42:
[...]

@BigSmurf Ik heb het opgelost door de bandenspanning op de Vredesteins op de voor-as naar 3.2 bar te zetten. (getest met 2.8, 3.0 en 3.2) Lage spanning zwabberig, esp constant aan in doordraaiers. Hopelijk hiermee permanent gefixt!! #esp #winterbanden #zwabberen
Dat ga ik eens proberen. Het is inmiddels wat minder, vooral met droog weer, maar op nat asfalt blijft het feest. Spanning is volgens mij 3.0 op dit moment rondom. Zal er voor eens wat bij doen.

• Bla65
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 11:15
BigSmurf schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:12:
[...]
Dat ga ik eens proberen. Het is inmiddels wat minder, vooral met droog weer, maar op nat asfalt blijft het feest. Spanning is volgens mij 3.0 op dit moment rondom. Zal er voor eens wat bij doen.
Bij mij (LR) en een Collega (SR+) is het opgelost door de banden van voor naar achter te wisselen. De nieuwe banden liggen nu voor en op 3.1 bar, geen raar weggedrag meer onder alle omstandigheden.

• BigSmurf
  • Niet online
Bla65 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:38:
[...]

Bij mij (LR) en een Collega (SR+) is het opgelost door de banden van voor naar achter te wisselen. De nieuwe banden liggen nu voor en op 3.1 bar, geen raar weggedrag meer onder alle omstandigheden.
Wat verandert dat dan? Want er liggen voor en achter nieuwe banden onder, exact dezelfde. Bij gebruikte banden met minder profiel op de achterbanden snap ik die gedachte, maar met nieuwe niet?

Andere vraag: hoe lang moeten jullie met dit weer (8-10 graden) rijden om een beetje fatsoenlijke snellaadsnelheden te krijgen? Zojuist met koude accu 40km gereden (snelweg 120 km/h) en haal as we speak bij Fastned nog geen 30 kW (piek was 32) met nog 26% accu. :X

• Bigs
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
BigSmurf schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:38:
[...]
Wat verandert dat dan? Want er liggen voor en achter nieuwe banden onder, exact dezelfde. Bij gebruikte banden met minder profiel op de achterbanden snap ik die gedachte, maar met nieuwe niet?

Andere vraag: hoe lang moeten jullie met dit weer (8-10 graden) rijden om een beetje fatsoenlijke snellaadsnelheden te krijgen? Zojuist met koude accu 40km gereden (snelweg 120 km/h) en haal as we speak bij Fastned nog geen 30 kW (piek was 32) met nog 26% accu. :X
Je kunt altijd even een supercharger in de buurt aanklikken om het voorwerwarmen te starten.

• Inspired
@BigSmurf Bij redelijk constant 120 gaat er niet veel gebeuren qua temp. Dan trek je misschien 20-25kW uit de accu. Daar gaat hij binnen 20 minuten niet super warm van worden. Preheaten of flink jojoën de volgende keer.

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16:25
Of er gewoon heen rijden en wachten. Met het snelladen zal die ook wel opwarmen en dan hoeft die in ieder geval niet de "verloren" warmte van het preheaten weer bij te laden.

• svdgraaf
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 01-12 18:24
btw, ik heb hier nog officiële Model 3 dakdragers liggen, nieuw in doos, nooit gebruikt. Gaan weg aangezien ze niet passen op mn Model Y straks. Nieuw zijn ze 480, maar dat hoef ik er echt niet voor. Dus als iemand interesse heeft, doe een bod :)

P AWD Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

• mattijssch
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 16:19

mattijssch

Model 3 LR

Bigs schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:43:
[...]

Je kunt altijd even een supercharger in de buurt aanklikken om het voorwerwarmen te starten.
Als het goed is, zou je nu ook de Fastned laders aan moeten kunnen klikken in de navigatie waarbij de accu zelf gaat preheaten. Ik heb dit afgelopen weekend ook al geprobeerd met een Ionity lader in Frankrijk en haalde daar een best redelijke 185kW laadsnelheid bij een buitentemperatuur van 8 graden.
Ik heb het nog niet getest met Fastned, maar ik kreeg gisteren een mailtje van Fastned dat hun stations nu ook in de navigatie van Tesla staan. Dus give it a try, zou ik zeggen! :)

• BigSmurf
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:45:
@BigSmurf Bij redelijk constant 120 gaat er niet veel gebeuren qua temp. Dan trek je misschien 20-25kW uit de accu. Daar gaat hij binnen 20 minuten niet super warm van worden. Preheaten of flink jojoën de volgende keer.
Dit wist ik ergens wel, maar ik had gehoopt dat de laadsnelheid wel iets hoger zou zijn dan gemiddeld 25 kW na toch een aardig stukje snelweg rijden. Dat je geen 100 kW haalt, soit, maar ik had toch wel minimaal 40-50 kW verwacht bij deze temperaturen.

Voortaan toch maar die navigatie aanzetten. Brengt me weer bij het volgende: kun je op een makkelijke manier aangeven dat je op je route naar bestemming wil laden, terwijl dat niet per se nodig is, zonder dat je specifiek een SuC of andere snellader moet invoeren in je navigatie? Nu zou ik met 12% aankomen, maar ik wilde juist op de heenweg al flink bijladen, niet op de terugweg. Zou mooi zijn als er een voice command is, bijv. "Navigeer naar snellader op huidige route".

• Inspired
mattijssch schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:51:
[...]

Als het goed is, zou je nu ook de Fastned laders aan moeten kunnen klikken in de navigatie waarbij de accu zelf gaat preheaten. Ik heb dit afgelopen weekend ook al geprobeerd met een Ionity lader in Frankrijk en haalde daar een best redelijke 185kW laadsnelheid bij een buitentemperatuur van 8 graden.
Ik heb het nog niet getest met Fastned, maar ik kreeg gisteren een mailtje van Fastned dat hun stations nu ook in de navigatie van Tesla staan. Dus give it a try, zou ik zeggen! :)
Huh? Staan Ionity's er nu in dan? Overigens is 185kW op Ionity bijna de max. Dus wel iets meer dan "best redelijk". :)

[Voor 6% gewijzigd door Inspired op 24-11-2021 11:22]

• Terranca
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:28
Inspired schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:20:
[...]

Huh? Staan Ionity's er nu in dan?
Ergens sinds vorige week zijn ook de snelladers van Fastned en Ionity te zien in de Tesla navigatie ja :) als je ze niet ziet (gewoon door op de "Superchargers" knopje rechtsonder bij de kaart te klikken) kan je even de auto rebooten door linker+rechter stuurwielknop aantal seconden in te drukken. Daarna moeten ze er bij staan, en ook batterij voorverwarmen werkt dan voor die locaties. Eindelijk. :-)

• Inspired
Terranca schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:23:
[...]

Ergens sinds vorige week zijn ook de snelladers van Fastned en Ionity te zien in de Tesla navigatie ja :) als je ze niet ziet (gewoon door op de "Superchargers" knopje rechtsonder bij de kaart te klikken) kan je even de auto rebooten door linker+rechter stuurwielknop aantal seconden in te drukken. Daarna moeten ze er bij staan, en ook batterij voorverwarmen werkt dan voor die locaties. Eindelijk. :-)
Ah, nice. Was me nog niet opgevallen. Dacht dat Fastned er al langer in stond? Nu Shell nog. Gebruik ik ook nog wel eens.

• Caelorum
Inspired schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:26:
[...]
Ah, nice. Was me nog niet opgevallen. Dacht dat Fastned er al langer in stond? Nu Shell nog. Gebruik ik ook nog wel eens.
Alleen als je zelf al eens bij die specifieke locatie was geweest.

Waar ik eigenlijk nog op zit te wachten is dat die straks deze punten ook meeneemt in de routeplanner. (evt. instelbaar).

[Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 24-11-2021 11:48]

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 12:03
Bigs schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:43:
[...]

@BigSmurf

Bij Fastned zou preheaten nu ook op alle stations werken.

Citigo-E, Model 3 SR+ Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• STIMPPYYY
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:13
svdgraaf schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:39:
btw, ik heb hier nog officiële Model 3 dakdragers liggen, nieuw in doos, nooit gebruikt. Gaan weg aangezien ze niet passen op mn Model Y straks. Nieuw zijn ze 480, maar dat hoef ik er echt niet voor. Dus als iemand interesse heeft, doe een bod :)
Ik heb interesse, stuur je een PM.

• Jovanbff
  • Laatst online: 16:56
Stef87 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:45:
[...]

@BigSmurf [Afbeelding]

Dat zou heel nice zijn!

940 Wp | gasloos | Tesla M3P

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Zo, vanochtend nog een proefrit gedaan in de Y en gelijk een bestelling gedaan voor een nieuwe. Echter gaat de salesrep nog wel kijken of er vroegtijdig nog eentje uit stock geleverd kan worden OF een showroommodel en daarover houdt hij mij op de hoogte. Maar wordt case heb ik in Feb de Y binnen.

Staat wel wat decadent; een Y en X tegelijkertijd in de bestelling :')

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Franciesco
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 01-12 01:00
Waypoints: het schijnt eindelijk mogelijk te zijn met versie 2021.40.6!

• ZGaro
  • Registratie: oktober 2010
Zijn er hier al mensen met de MY met de Y5CD battery en laadsnelheden bij de superchargers? Is het nu zo dramatisch of?

• advision
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 01-12 15:11
Goedemiddag,

door de vertragingen bij VW de Audi Q4 50 afbestelt (besteld juni, levering onbekend :) )

Vorige week nog een Model Y kunnen reserveren, die als het goed is op de boot vanuit China staat.

• Inspired
ZGaro schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:26:
Zijn er hier al mensen met de MY met de Y5CD battery en laadsnelheden bij de superchargers? Is het nu zo dramatisch of?
Volgens mij nog een beetje hetzelfde als de oude LG. Ik neem aan dat men nog wel wat gaan optimalieren. Op dit moment halen ze volgens mij de 250kW niet. Zo worden ze wel verkocht. Tenzij dit nu weer weggehaald is bij de specs. :)

Blijkbaar hebben ze dat toch weer verwijderd bij de specs. Slim van Tesla. Alleen bij de S kan ik het nog terug vinden. (250kW)

[Voor 12% gewijzigd door Inspired op 24-11-2021 14:45]

• ZGaro
Inspired schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:35:
[...]

Volgens mij nog een beetje hetzelfde als de oude LG. Ik neem aan dat men nog wel wat gaan optimalieren. Op dit moment halen ze volgens mij de 250kW niet. Ze worden ze wel verkocht. Tenzij dit nu weer weggehaald is bij de specs. :)
Ja, het enige waarmee ze adverteren is 241km per 15 minuten. Zou betekenen dat je met gemiddeld 142kWh moet laden om dat te redden er van uitgaande dat de accu 75kWh groot is.

• ZGaro
Inspired schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:35:
[...]

Volgens mij nog een beetje hetzelfde als de oude LG. Ik neem aan dat men nog wel wat gaan optimalieren. Op dit moment halen ze volgens mij de 250kW niet. Zo worden ze wel verkocht. Tenzij dit nu weer weggehaald is bij de specs. :)

Blijkbaar hebben ze dat toch weer verwijderd bij de specs. Slim van Tesla. Alleen bij de S kan ik het nog terug vinden. (250kW)
Ja klopt, de model 3 specificeren ze nu met 275km per 15 min.

• Inspired
ZGaro schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:45:
[...]

Ja, het enige waarmee ze adverteren is 241km per 15 minuten. Zou betekenen dat je met gemiddeld 142kWh moet laden om dat te redden er van uitgaande dat de accu 75kWh groot is.
Ja, dat zal hij wel halen bij optimale SoC en temperatuur.

Bij de Y staat het ook niet meer zo te zien.

• ZGaro
Inspired schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:47:
[...]

Ja, dat zal hij wel halen bij optimale SoC en temperatuur.

Bij de Y staat het ook niet meer zo te zien.
Binnenkort maar ff testen. Van de zomer weer naar Sicilie en dat ging met de M3 LR uit 2019 echt superrap. Hoop eigenlijk wel dat het met de MY ook zo snel gaat.

• Inspired
ZGaro schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:49:
[...]

Binnenkort maar ff testen. Van de zomer weer naar Sicilie en dat ging met de M3 LR uit 2019 echt superrap. Hoop eigenlijk wel dat het met de MY ook zo snel gaat.
Tegen die tijd zal het wellicht wat sneller gaan. De Panasonic evenaren zal wellicht niet lukken. Maar goed, zal een 5 minuten schelen per stop. Plus dat het verbruik wat hoger is, dus sowieso wat meer/langere stops.

• Bla65
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 11:15
BigSmurf schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:38:
[...]

Ah, ok, wij hadden alleen nieuwe achterbanden. Maar je weet nooit ;)

• Jimmer
Sinds gisteravond spontaan stuur- en achterbankverwarming erbij gekregen in mijn SR+ die deze maand geleverd is. Heb er hier en daar wel wat over gelezen en hoopte ook dat het zou worden toegevoegd, blij mee :)

• Inspired
Iemand hier onlangs service kunnen plannen via de app? Ik blijf een paar dagen "Please try again" krijgen na de laatste stap. Op meerdere toestellen.

• mattijssch
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 16:19

mattijssch

Model 3 LR

Ik heb afgelopen maandag een serviceafspraak ingepland voor over 2 weken, ging probleemloos, heb inmiddels de kostenraming ook al goedgekeurd.

• Inspired
mattijssch schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:01:
Ik heb afgelopen maandag een serviceafspraak ingepland voor over 2 weken, ging probleemloos, heb inmiddels de kostenraming ook al goedgekeurd.
Ik blijf issues houden. Heb maar even ouderwets via de telefoon een afspraak gemaakt. Ga eens kijken hoe de service in Zwolle is. Wellicht dat het helpt dat de auto nu geen garantie meer heeft. (Voorheen steeds in Duiven geweest.)

Ik blijf ook issues met de linkerkoplamp houden. Die kruipt omhoog/lichtbeeld is gewoon niet goed. Steeds knipperende tegenliggers en zie zelf ook dat een stuk veel te ver schijnt. Tesla doet het af als een firmware issue.. Prima, fix het lekker.

Ben ook zo klaar met dat uur heen rijden, twee uur wachten, en weer uur terug rijden. Maar goed, het is niet anders.

• tweak-alex
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 14:44
Ik wacht toch echt op de update in NL met de waypoints zou een flinke verbetering zijn.

Mocht er nog iemand interesse hebben in een voordelig (operational) leasecontract voor een model 3 LR dec'19 (blauw '19 inch), dan mag je een berichtje sturen. Er komt er misschien één vrij bij ons.

• Caelorum
mattijssch schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:01:
Ik had gisteren een service afspraak gemaakt, die kwam tot de stap kostenraming en is nu ineens uit de app verdwenen..

• Qualixo
  • Laatst online: 16:28
https://www.hautopart.com...ze=10.25%E2%80%99+Android

Model 3, Y Center Console Dashboard Touch Screen 10.25 inch nu 430 euro met code: hansshow. 30% off.
Zelf de 10.25 inch besteld net.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
tweak-alex schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:48:
Ik wacht toch echt op de update in NL met de waypoints zou een flinke verbetering zijn.
Leuke gimmick maar zou je het echt vaak gebruiken? Wellicht alleen op vakantie?

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
Stef87 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:45:
[...]

@BigSmurf [Afbeelding]

Nice!

• Inspired
Qualixo schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:28:
https://www.hautopart.com...ze=10.25%E2%80%99+Android

Model 3, Y Center Console Dashboard Touch Screen 10.25 inch nu 430 euro met code: hansshow. 30% off.
Zelf de 10.25 inch besteld net.
Geinig maar zie zelf het nut niet echt. Ook de installatie is nog wel een dingetje. Ik vind het flink wat sloop werk. :) Ook zal Tesla meteen gaan zeuren als je bij een SeC komt met issues.

• Inspired
Sunri5e schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:30:
[...]

Leuke gimmick maar zou je het echt vaak gebruiken? Wellicht alleen op vakantie?
Zelfs dan vraag ik het me af. Het is nu nog zo basic. Geen waypoint te verwijderen, verplaatsen, geen gewenste SoC per waypoint etc.

• Qualixo
Inspired schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:36:
[...]

Geinig maar zie zelf het nut niet echt. Ook de installatie is nog wel een dingetje. Ik vind het flink wat sloop werk. :) Ook zal Tesla meteen gaan zeuren als je bij een SeC komt met issues.
Valt wel mee deze aansluiten. non destructive. vind wel handig om bv flitsmeister erop te hebben als actieve app.

• Inspired
Qualixo schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:57:
[...]

Valt wel mee deze aansluiten. non destructive. vind wel handig om bv flitsmeister erop te hebben als actieve app.
Ik vind het wel een hele operatie; YouTube: Hansshow Model 3/Y Steering Wheel Screen Ver 2 Installation

Flitsmeister kan toch ook op je telefoon in een mount achter het stuur? Dat doe ik op lang stukken. Voor de rest mis ik ook niks achter mijn stuur.

Ook moet je de telefoon verbinden met die unit. Dan kun je dus niet meer via het centrale scherm je telefoon bedienen als ik het goed heb.

[Voor 11% gewijzigd door Inspired op 26-11-2021 10:03]

• Qualixo
Inspired schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:02:
[...]

Ik vind het wel een hele operatie; YouTube: Hansshow Model 3/Y Steering Wheel Screen Ver 2 Installation

Flitsmeister kan toch ook op je telefoon in een mount achter het stuur? Dat doe ik op lang stukken. Voor de rest mis ik ook niks achter mijn stuur.
vergeleken met andere auto's waar ik aan heb gesleuteld is dit pinuts :)

• Peter_J_
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 29-11 18:45
Vind deze oplossing persoonlijk leuker:
https://www.autosonus.com...ess-phone-charger-holder/

En dan deze voor een knopje extra en een goed dash:
https://enhauto.com/product/two-s3xy-buttons

My 2 cents

• BigSmurf
  • Niet online
Ik zie de toegevoegde waarde ook niet echt van zo'n extra scherm. In eerste instantie had ik verwacht dat ik Carplay enorm zou missen in de M3, maar geen moment meer nodig gehad met alles geïntegreerd in het scherm en m'n telefoon eronder met Flitsmeister, terwijl hij ook draadloos oplaadt. :)

• Inspired
BigSmurf schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:21:
Ik zie de toegevoegde waarde ook niet echt van zo'n extra scherm. In eerste instantie had ik verwacht dat ik Carplay enorm zou missen in de M3, maar geen moment meer nodig gehad met alles geïntegreerd in het scherm en m'n telefoon eronder met Flitsmeister, terwijl hij ook draadloos oplaadt. :)
Klopt, tijdens de proefrit denk je iets te missen. Na een uur rijden is het al nomaal. Op lange stukken doe ik de telefoon met Waze of FM in de Brodit houder achter het stuur op de dash. Dat vind ik net wat fijner dan onderin. Dan moet ik toch teveel echt wegkijken. Op korte stukken gebruik ik geen Waze/FM. Mocht ik bang zijn voor flitsers dan zou ik eerder een FM one ergens opplakken.

• Mackeessie
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11:41
Inderdaad , de combinatie Flitsmeister One en telefoon op de inductie lader onder het scherm werkt prima. Meldingen over flitsers etc komen prima door via de geluidsinstallatie.Soms zet ik TomTomGo erbij om te checken of er een snellere route is.
Maar ik moet zeggen dat ik de houder die Peter_J doorgaf mooi vind als je TomTomGo wilt gebruiken.
Wel prijzig helaas.

• Inspired
Mackeessie schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:52:
Inderdaad , de combinatie Flitsmeister One en telefoon op de inductie lader onder het scherm werkt prima. Meldingen over flitsers etc komen prima door via de geluidsinstallatie.Soms zet ik TomTomGo erbij om te checken of er een snellere route is.
Maar ik moet zeggen dat ik de houder die Peter_J doorgaf mooi vind als je TomTomGo wilt gebruiken.
Wel prijzig helaas.
Ja, ik rij denk ik max 15 dagen per jaar langer dan 1 uur achter elkaar. Dan doe ik zelf wel ff een kabelje in de telefoon. Dat wireless opladen gaat me toch te langzaam. :)

• Runescom
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:45
Inspired schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:56:
[...]

Ja, ik rij denk ik max 15 dagen per jaar langer dan 1 uur achter elkaar. Dan doe ik zelf wel ff een kabelje in de telefoon. Dat wireless opladen gaat me toch te langzaam. :)

[Afbeelding]
Dat is cool, waar is deze houder te bestellen?

Give 2 Get

• refused81
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online
Iets van hele andere orde, ik koop van mijn noemenswaardige auto altijd ook een 1:18 model.
Uiteraard verkoopt tesla deze zelf in hun webshop voor de M3, deze is wel prijzig en mijn grootste bezwaar is dat het de 2019 model is.

Weet iemand nog andere opties?

iRacing Profiel

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:32
Korte vraag. Ik heb sinds vandaag een Tesla model 3 (zoals al eerder in het topic aangekondigd). Hoe kan ik zien of ie slaapt. Ik lees overal dat het openen van de app de Tesla wakker maakt en dat ik de widget moet hebben (iPhone) om te zien of ie slaapt. Alles leuk en aardig, maar hoe zie ik dat aan de widet. De widget report nu onder de auto: 1 hr, 7 min ago. Mijn aanname is dat ie nu slaapt omdat ie blijkbaar net iets meer dan een uur geleden de laatste status heeft doorgegeven.

Klopt deze aanname ? Hoe kan ik aan de widget zien dat ie daadwerkelijk slaapt ? Dat is dus echt nergens te vinden :)

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1 ... 267 268 269 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee