Ik heb in oktober een bestelling gedaan voor de refresh Model X. Helaas zal die pas eind 2022, zoals het er nu naar uitziet, hier geleverd worden. Dat is jammer, want onze huidige auto is niet meer te vertrouwen. een paar maanden kan nog wel, maar een jaar? Denk het niet.
Dus we zijn opzoek naar een tussenoplossing, en daartoe hebben we vandaag onze standaard hebben en houden (hockeytas, cello) meegenomen om eens te kijken hoe dat past. Hockeytas (keepersuitrusting) past prima, maar een cello er bovenop gaat niet. Tenzij ik de klep eruit haal en de tas ondersteboven in doe; dan past de cello er wel bovenop. Dat is bij de X iets beter, maar ik ben eigenlijk verwend met de ruimte in mijn C4 GP. Alles huidige FEV's moeten in het kader van aerodynamica wat afronden aan de achterkant, en dat merk je met de beschikbare ruimte (in de hoogte).
Dat gezegd hebbende; het is een prima tussenoplossing. A.s woensdag gaan we proefrijden (dat wilde we vandaag doen, maar de afspraak voor ons was een half uur later en bleef bijna een uur langer weg waardoor we geen tijd meet hadden

), hoewel ik daar geen spannende dingen van verwacht.
Even met de sales rep gesproken, en mochten we gaan voor de Y (note; ik houd de reservering voor de X aan) dan wil hij half december kijken of we er 1 uit voorraad kunnen nemen. Anders is het bestellen en wachten tot februari volgend jaar.
Onze kinderen waren iig enthousiast. Ik denk metname door de games die beschikbaar waren in de auto. En die acceleratie is ook wel leuk