refused81 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:51:
Model 3 LR is inmiddels qua lever tijd opgeschoven van december naar februari 2022.
Meest merkwaardige is dat de prijs 1000 euro omhoog is gegaan? Mijn configuratie welke in december geleverd wordt is nu 1000 euro duurder, terwijl er toch niet veranderd is?
Niets veranderd, behalve de prijs

M.a.w. Tesla heeft besloten dat de prijs omhoog gaat, los van of er daadwerkelijk iets veranderd is aan de auto. Zat eraan te komen, in de US zijn in een paar maanden tijd al ettelijke malen prijsverhogingen doorgevoerd, because reasons.
Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt bij SeC Eindhoven. We waren wat eerder en de auto was beschikbaar, dus we konden wat smokkelen ten opzichte van de geplande 30 minuten, maar het was eigenlijk nog te kort

One pedal driving is even wennen. Je bent toch gewend om je voet in één beweging van het pedaal te halen om gas los te laten, als je dat doet kickt de regen behoorlijk in. Combineer dat met het gigantische koppel dat je onder je rechtervoet hebt, dat maakte dat het in het begin een beetje met horten en stoten ging en ik me goed kan voorstellen dat er mensen zijn die hier aanvankelijk wagenziek van worden.
Na wat gewenning reed het heel soepel. Heerlijk die power onder je pedaal zonder schakelmomenten. Ik zou er graag eens een heel weekend mee rijden, maar in ieder geval hebben we in de korte proefrit niets aan het rijgedrag, interieur, of andere eigenschappen gemerkt waardoor we zouden heroverwegen. Voor mij was het vooral belangrijk om in de proefrit erachter te komen of de auto, ondanks het grote vermogen, ook op lage snelheden nauwkeurig beheersbaar blijft. Dat was voor mij perfect mogelijk.
Nu begint het wachten. We hebben gepland om ergens in 2022 tot aankoop over te gaan. Wanneer ligt een beetje aan zaken die we niet helemaal zelf in de hand hebben. In principe laat de spaarrekening het best toe nu, maar ik heb mijn wederhelft beloofd om te wachten tot onze buffer een bepaald niveau bereikt heeft. Zuinig leven dus