MrBasta schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:02:
[...]
Dat is absoluut mijn ervaring (particulier gekocht). Alles wat ik heb gemeld bij SeC (zelfs buiten die 150KM die ze hanteren na aflevering) hebben ze keurig opgelost. Inclusief schade aan achterbumper als gevolg van slecht afgestelde kofferklep (ik meen gemeld bij 12K KM o.i.d.) Hele bumper is toen opnieuw gespoten.
Tesla Nederland is gewoon een kansloze organisatie die niet reageert op (schriftelijke) klachten e.d. Maar met de SeC's heb ik alleen maar positieve ervaringen.
Helaas heb ik dan andere ervaring, zakelijk zelf aangeschaft. Ik wacht inmiddels al een half jaar op een vervangende stoel, omdat die van mij kraakt(kraak komt uit de rugleuning). Ze willen het wel vervangen, maar het heeft geen prio omdat een krakende stoel vervelend is, maar niks ernstigs... ook voor morgen mijn afspraak weer verzet omdat ze geen stoel voor mij hebben. En zo heb ik nog eerder wel issues gehad die ik zelf maar heb laten oplossen aangezien het volgens Tesla niet onder garantie viel.
Je zou denken dat een stoel van een productie auto die vorig jaar rond de half miljoen keer verkocht is leveren niet zo moeilijk zou moeten zijn... maar blijkbaar werkt het net iets anders bij Tesla, ook als ik zie dat een deurhendel vervangen ook een maand duurt...
Als ik mijn keuze opnieuw zou mogen maken, had ik vorig jaar toch de gok gewaagd met de ID4, ruimer en stiller, maar ook dat heeft natuurlijk zijn problemen qua software gehad en aan het begin veel kinderziektes, dus achteraf zou ik misschien ook niet veel beter zijn geweest, maar tot dusver ben ik alles behalve tevreden over de service van Tesla. Voor de rest rijdt de auto fijn hoor, maar het zijn die kleine afwerking dingen waarmee de ervaring toch een beetje verpest wordt.