Toon posts:

Het grote Tesla Model 3 & Y topic

Pagina: 1 ... 265 ... 269 Laatste
Acties:
Djerro123 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:48:
[...]

Ik kan echt schrikbarend weinig vinden op het internet hierover, waardoor het leek alsof ik de enige was met dit probleem. Zit nu op 2021.40 ook maar nog steeds die optie niet in het menu.

Heb een 2019 model (juni 2019 geleverd), hw2.5 en bijgeleverd premium connectivity pakket. Keek wel uit naar deze functie eigenlijk, eindelijk eens wat nuttigs na al die game en entertainment updates :P
Je hebt de optie aan gezet in de auto? Weet ook niet of het (al) in NL werkt? Er staat bepaalde regio bij. Staat het in de release notes in de auto? Zo ja, zou het moeten werken. Zo nee, werkt het in NL (nog) niet.

• -Jaap-io
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:27
Inspired schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:55:
[...]

Je hebt de optie aan gezet in de auto? Weet ook niet of het (al) in NL werkt? Er staat bepaalde regio bij. Staat het in de release notes in de auto? Zo ja, zou het moeten werken. Zo nee, werkt het in NL (nog) niet.
Er is nog geen optie in de auto en het stond ook niet in de release notes, dus ik denk dat het gewoon nog niet beschikbaar is hier.

Heb overigens gecheckt maar mijn SR+ uit september 2019 heeft wel HW2.5 dus het zou moeten werken

/me doet van alles: brouwt bier, bakt pizza, rijdt Tesla & Cowboy, maakt elektriciteit

-Jaap-io schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:05:
[...]

Er is nog geen optie in de auto en het stond ook niet in de release notes, dus ik denk dat het gewoon nog niet beschikbaar is hier.

Heb overigens gecheckt maar mijn SR+ uit september 2019 heeft wel HW2.5 dus het zou moeten werken
Ja. Dan is het (nog) US only. Wellicht is daar datagebruik minder een issue dan hier. Of willen ze het daar eerst alleen testen. Las ook wel dat het flink laggy is. Moet zeggen dat ik er ook niet echt gebruik van zal maken denk ik.

• IceOnFire
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Djerro123 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:48:
[...]

Ik kan echt schrikbarend weinig vinden op het internet hierover, waardoor het leek alsof ik de enige was met dit probleem. Zit nu op 2021.40 ook maar nog steeds die optie niet in het menu.

Heb een 2019 model (juni 2019 geleverd), hw2.5 en bijgeleverd premium connectivity pakket. Keek wel uit naar deze functie eigenlijk, eindelijk eens wat nuttigs na al die game en entertainment updates :P
De softwareversie waar dit in zit is alleen uitgerold in de US (zie Teslafi) dus waarschijnlijk is dit bewust niet beschikbaar nog elders ivm regelgeving.

• eippahc
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14:44
Hi-Sintar schreef op woensdag 10 november 2021 @ 00:06:
Iemand meer problemen om het tijdstip voor gepland laden goed in te stellen via de Tesla app? Heb de nieuwste versie (4.2.3-742 voor Android) maar als ik bijv. wil instellen dat de auto om 21.00 uur gepland gaat laden, springt deze vanzelf naar 00.00 uur. Geldt ook voor andere tijden, soms na enkele seconden en soms direct springt de tijd naar 00.00 uur. Het vreemde is dat het mij wel 1x gelukt is vorige week om de tijd aan te passen, maar nu dus niet meer.
In het begin had ik hier ook last van, echter lijkt het er bij mij op dat als de auto aan de stekker ligt dat hij het dan wel doet. Normaal staat laden voor snachts 2u, echter als de Tesla niet is aangesloten aan de laadpaal dan staat de tijd in de app standaard op 0.00. Misschien helpt dit bij jullie ook?

X58 Sabertooth, X5660 @4.2Ghz, 24Gb DDR3, 5700XT

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:32
Jeroenneman schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:30:
[...]
Behalve de laadpas voor AC laden in het buitenland hoef je je eigenlijk nergens druk om te maken.

Gewoon adres ingeven, en kijken langs welke Superchargers Tesla je leidt.

De rest is allemaal "voor erbij". Die rubber strips zijn vooral placebo. Gaat niets veranderen aan de grootste bron van geluid: de banden. Volgens mij heeft Teslabjorn een keer elk hoekje laten opvullen met isolatiemateriaal. Deed nauwelijks iets qua geluidsreductie.

Enige wat ik een must have vind: zo'n stoplichtkijker. 5 euro bij Halfords oid. Scheelt je heel veel bukken bij het stoplicht omdat ze de balk te laag hebben gemonteerd.

Data-apps en telefoonhouder heb je eigenlijk niet nodig. Wat wil je met de telefoon gaan doen?
Telefoon hangt meestal op lange reizen backup navi te zijn met de TomTom app (die je per maand betaald kan gebruiken). Bevalt mij zeer goed. Dat er op dat moment een kabel door de auto zwerft om in dat geval wel te laden vind ik geen issue. Het gaat mij dus met name even om de positie van de telefoon ten op zichte van het stuur. Omdat het hoofdscherm rechts zit kan ik me voorstellen dat een telefoon links van het stuur niet handig is omdat je heen en weer blijft kijken. Dat idee.
Stef87 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:41:
[...]

1. tip voor je wintersport: nooit met koude start/batterij op laag percentage lading superchargen (gaat dan erg langzaam)
2. Boek een hotel met laadvoorziening. Kan je gegarandeerd opladen (leeg aankomen en vol vertrekken met preheaten)

Plugsurfing pas is wmb beste in de EU (veelal iets duurder per kWh)
Nice, zal ook nog even een plugsurfing pas/ding bestellen dan. Dan heb ik er 3 en dat moet lukken. Enige idee hoe ik makkelijk hotels kan filteren op een destination charger ? Ik heb de Tesla website gevonden, maar dan moet je een combinatie maken van Tesla en booking.com (bijvoorbeeld). Is daar nog iets handigs voor wat ik niet ken ?

[Voor 46% gewijzigd door Korvaag op 10-11-2021 08:47]

UNOX: The worst operating system

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Twee uurtjes gereden, bij thuiskomst zien de achterlichten er zo uit met vocht aan de binnenkant.

Lijkt mij niet acceptabel, maar doet Tesla hier ook wat aan?

• Remz
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12:49
Nee, tenzij er echt grote druppelvorming is, doen ze er niets aan.
Als het goed is gaat het vanzelf weer weg. Voelt niet premium helaas :(

Je zou altijd nog kunnen claimen dat de auto mogelijk niet door de APK komt, omdat de verlichting vochtdicht moet zijn.

• Hunkaroglu
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01-12 21:21
Wolly schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:16:
Twee uurtjes gereden, bij thuiskomst zien de achterlichten er zo uit met vocht aan de binnenkant.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is vaker aangegeven hier in dit forum. Maar ik weet niet of het ook werd vervangen.

Ik kon dit artikel vinden op internet daarover. Het zou wellicht een probleem kunnen opleveren bij de APK.
Wat ik lees zou er een gebogen buisje of een rubberen slurfje moeten zijn die ervoor zorgt dat regenwater wordt tegengehouden maar de lucht laat doorstromen. En of dat buisje er daadwerkelijk is. Ik zou gewoon een afspraak maken en vragen wat ze er tegen kunnen doen. Kan niet zo zijn dat het standaard is, anders zouden alle Tesla's hier last van moeten hebben.

[Voor 5% gewijzigd door Hunkaroglu op 10-11-2021 09:35]

Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD

• Hendry Scholing
  • Laatst online: 15:06
Flexiilex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 00:20:
[...]

Bij mij werkt dit sowieso niet omdat wij geen exchange active sync toelaten en alleen modern authentication. E-mail werkt ook alleen via de outlook app. Kan zijn dat iets vanuit office 365 dit toch blokkeert denk ik, privé agenda werkt wel bij mij. Als je ook de android app gebruikt, er is een optie om je office 365 agenda te syncen naar de lokale android agenda app. Dan werkt t wel denk ik, zou je even moeten kijken
De afspraken komen wel op het display te staan, maar allemaal als voorlopig geaccepteerd. Daarmee raak ik wat in de war 8)7 Vraag is dus of meer mensen in combinatie met Office365 (al dan niet met je voorgestelde sync naar de lokale kalender) hier ook "last" van hebben. Het blijft namelijk vreemd dat afspraken vanuit Google account geen last van hebben.

• hdu
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 29-11 13:17
Hunkaroglu schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:35:
[...]

Dit is vaker aangegeven hier in dit forum. Maar ik weet niet of het ook werd vervangen.

Ik kon dit artikel vinden op internet daarover. Het zou wellicht een probleem kunnen opleveren bij de APK.
Wat ik lees zou er een gebogen buisje of een rubberen slurfje moeten zijn die ervoor zorgt dat regenwater wordt tegengehouden maar de lucht laat doorstromen. En of dat buisje er daadwerkelijk is. Ik zou gewoon een afspraak maken en vragen wat ze er tegen kunnen doen. Kan niet zo zijn dat het standaard is, anders zouden alle Tesla's hier last van moeten hebben.
Ik heb een service melding van gemaakt en foto toegevoegd (zag er volgens mij net zo uit). Makkelijk met de mobiele service. Unit zonder enig probleem en discussie vervangen. Ook nog even specifiek naar andere achterlicht gekeken of het nodig was om die ook te vervangen.

• mattijssch
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 16:19

mattijssch

Model 3 LR

Hendry Scholing schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:50:
[...]

De afspraken komen wel op het display te staan, maar allemaal als voorlopig geaccepteerd. Daarmee raak ik wat in de war 8)7 Vraag is dus of meer mensen in combinatie met Office365 (al dan niet met je voorgestelde sync naar de lokale kalender) hier ook "last" van hebben. Het blijft namelijk vreemd dat afspraken vanuit Google account geen last van hebben.
Present, ik heb dit ook. Ik had al wel een paar keer gezien dat er 'voorlopig' in mijn auto-agenda staat, maar er nog geen aandacht aan geschonken. Maar bij mij staan inderdaad ook alle afspraken er als voorlopig in.
Volgens mij is dit een recent geïntroduceerde bug. Maar sowieso ben ik niet heel erg onder de indruk van de agenda-synchronisatie. De agenda in de auto loopt soms flink achter op mijn Outlook-agenda...
hdu schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:51:
[...]

Ik heb een service melding van gemaakt en foto toegevoegd (zag er volgens mij net zo uit). Makkelijk met de mobiele service. Unit zonder enig probleem en discussie vervangen. Ook nog even specifiek naar andere achterlicht gekeken of het nodig was om die ook te vervangen.
Is het nu ook opgelost dan? Ik kreeg het idee dat men gewoon dezelfde soort kappen weer terug zet en dat het issue dus niet verholpen gaat zijn.

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14:03
Iemand meer problemen om het tijdstip voor gepland laden goed in te stellen via de Tesla app? Heb de nieuwste versie (4.2.3-742 voor Android) maar als ik bijv. wil instellen dat de auto om 21.00 uur gepland gaat laden, springt deze vanzelf naar 00.00 uur. Geldt ook voor andere tijden, soms na enkele seconden en soms direct springt de tijd naar 00.00 uur. Het vreemde is dat het mij wel 1x gelukt is vorige week om de tijd aan te passen, maar nu dus niet meer.
Werkt hier als een zonnetje. Wel een iOS user.

• Hendry Scholing
mattijssch schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:55:
[...]

Present, ik heb dit ook. Ik had al wel een paar keer gezien dat er 'voorlopig' in mijn auto-agenda staat, maar er nog geen aandacht aan geschonken. Maar bij mij staan inderdaad ook alle afspraken er als voorlopig in.
Volgens mij is dit een recent geïntroduceerde bug. Maar sowieso ben ik niet heel erg onder de indruk van de agenda-synchronisatie. De agenda in de auto loopt soms flink achter op mijn Outlook-agenda...
Bedankt, dan zoek ik niet verder wetende niet de enige te zijn :) Agenda is hier trouwens wel in sync over het algemeen, maar zoals ik al stelde rij ik nog maar net de M3, dus in tijd kan die ervaring nog wel anders worden

• Hunkaroglu
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01-12 21:21
Hendry Scholing schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:24:
[...]

Bedankt, dan zoek ik niet verder wetende niet de enige te zijn :) Agenda is hier trouwens wel in sync over het algemeen, maar zoals ik al stelde rij ik nog maar net de M3, dus in tijd kan die ervaring nog wel anders worden
Dit trad recent op bij Android meen ik. Met iPhone heb ik dat probleem niet.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD

-Muncky- schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:17:
[...]

Werkt hier als een zonnetje. Wel een iOS user.
Hier met iOS sinds de wintertijd niet meer. Na aanpassen van de tijd springt hij weer naar 00:00 kort na aanpassen.

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14:03
Inspired schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:38:
[...]

Hier met iOS sinds de wintertijd niet meer. Na aanpassen van de tijd springt hij weer naar 00:00 kort na aanpassen.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Hier werkt het ook niet meer...!

• RF1000
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13:50
Jeroenneman schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:30:
[...]

...
Enige wat ik een must have vind: zo'n stoplichtkijker. 5 euro bij Halfords oid. Scheelt je heel veel bukken bij het stoplicht omdat ze de balk te laag hebben gemonteerd.
Die zie je (bij HW3.0) tegenwoordig toch gewoon op het scherm van rood naar groen verspringen? Ideaal.

• Flexiilex
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01-12 11:28
Hendry Scholing schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:24:
[...]

Gebruiken jullie beide Android en NIET de outlook app voor Office 365? Ik heb IOS en moet Outlook gebruiken dus voor mij werkt het sowieso helaas niet..

• astonmbp
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01-12 17:40
hdu schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:51:
[...]

Ik had er bij ook een melding van gemaakt met foto, maar kreeg als antwoord terug dat het normaal was en vanzelf weer weg zou trekken. Daarna werd de service afspraak geannuleerd ;w

• ehgeahrev
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01-12 14:09
Same here. Schrikbarend hoe zoiets in een release kan glippen...

• Terranca
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:28
Inspired schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:14:
[...]

Is het nu ook opgelost dan? Ik kreeg het idee dat men gewoon dezelfde soort kappen weer terug zet en dat het issue dus niet verholpen gaat zijn.
Dit voorjaar zijn mijn beiden achterlichten vervangen met druppelvorming; maar in de "nieuwe" units zit het inmiddels ook weer, dus 3 weken geleden is Mobile Services weer langsgekomen om de rechter opnieuw te vervangen. Hij zei: "zo te zien zit de linker ook weer aan te komen, dus schiet dan maar weer nieuwe afspraak in". Verder weinig discussie en altijd hele prettige mensen; condens = doen ze niks aan, maar zodra je druppels ziet (en op de foto krijgt), is er geen discussie en is het 5-10 minuten werk voor de mobile services.

Maar premium voelt het zeker niet. Grappig genoeg zie ik nu in mijn koplampen hetzelfde gebeuren; onderin bij de knipperlichten staat ook condens/druppelvorming. Rare Amerikanen zijn geen vochtig weer gewend blijkbaar.

• bartlauwers
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:47
-Muncky- schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:41:
[...]
Ik vrees dat je gelijk hebt. Hier werkt het ook niet meer...!
Hier net gecheckt:
- auto hangt niet aan de lader
- auto softwareversie: 2021.40
- iOS app softwareversie: 4.2.3

Geen issue met instellen van de tijden, verspringt niet. Heb dit verschijnsel eerder wel gezien rond klok verzetten, maar nu niet meer en weet niet of er iets tussendoor gewijzigd is(ik denk autosoftwareupdate). Of, en zo ja wat er van bovenstaande punten van invloed is weet ik niet, maar dan is het plaatje hopelijk een beetje compleet.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:29

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Terranca schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:19:
[...]

Dit voorjaar zijn mijn beiden achterlichten vervangen met druppelvorming; maar in de "nieuwe" units zit het inmiddels ook weer, dus 3 weken geleden is Mobile Services weer langsgekomen om de rechter opnieuw te vervangen. Hij zei: "zo te zien zit de linker ook weer aan te komen, dus schiet dan maar weer nieuwe afspraak in". Verder weinig discussie en altijd hele prettige mensen; condens = doen ze niks aan, maar zodra je druppels ziet (en op de foto krijgt), is er geen discussie en is het 5-10 minuten werk voor de mobile services.

Maar premium voelt het zeker niet. Grappig genoeg zie ik nu in mijn koplampen hetzelfde gebeuren; onderin bij de knipperlichten staat ook condens/druppelvorming. Rare Amerikanen zijn geen vochtig weer gewend blijkbaar.
Dit is bij alle merken aan de orde. Kijk maar eens in de Audi of BMW topics. Daar zie je precies hetzelfde verhaal.

Vroeger werden de lampen nog lekker warm, dan was de condens zo weg.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Flexiilex
bartlauwers schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:29:
[...]

Hier net gecheckt:
- auto hangt niet aan de lader
- auto softwareversie: 2021.40
- iOS app softwareversie: 4.2.3

Geen issue met instellen van de tijden, verspringt niet. Heb dit verschijnsel eerder wel gezien rond klok verzetten, maar nu niet meer en weet niet of er iets tussendoor gewijzigd is(ik denk autosoftwareupdate). Of, en zo ja wat er van bovenstaande punten van invloed is weet ik niet, maar dan is het plaatje hopelijk een beetje compleet.
Ik vraag mij af wanneer ze eens met Een nuttige update komen waarmee ze dingen oplossen i.p.v. introduceren. Voorlopig werkt de automatische ruitenwisser met regen nog steeds bizar slecht tot niet.

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 13:24
Flexiilex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:37:
[...]

Ik vraag mij af wanneer ze eens met Een nuttige update komen waarmee ze dingen oplossen i.p.v. introduceren. Voorlopig werkt de automatische ruitenwisser met regen nog steeds bizar slecht tot niet.
Gelukkig doet 'ie het prima zónder regen!! :+

Nee het is gewoon raar. Update of wat terug had ik een perfect werkende ruitenwisser. Nu is het maar matig. Zet hem vaak handmatig op standje 2.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Flexiilex
EvaluationCopy schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:06:
[...]

Gelukkig doet 'ie het prima zónder regen!! :+

Nee het is gewoon raar. Update of wat terug had ik een perfect werkende ruitenwisser. Nu is het maar matig. Zet hem vaak handmatig op standje 2.
Klopt, ik zet die van mij ook altijd handmatig aan, erg zonde van de automatische optie die niet werkt. Ze hebben laatst wel de ruitenwisser snelheid aangepast als je ruitenvloeistof gebruikt dacht ik op basis van je snelheid ook dus ik zou zeggen dat het niet lang meer duurt voordat dit ook gefixt is? :D
Flexiilex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:37:
[...]

Die gaat niet veel beter meer werken dan nu het geval is.

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:33
Bijna een maand verder, maar sinds vanmorgen kan de deur weer open zonder gevaar voor eigen leven.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• mattijssch
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 16:19

mattijssch

Model 3 LR

Flexiilex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:16:
[...]

Gebruiken jullie beide Android en NIET de outlook app voor Office 365? Ik heb IOS en moet Outlook gebruiken dus voor mij werkt het sowieso helaas niet..
Ik gebruik wel de Outlook app, maar om de agenda in mijn auto te plezieren, heb ik daarnaast dus ook de GMail app zo ingesteld dat hij ook de afspraken uit Office365 synchroniseert, maar dan zonder meldingen van nieuwe berichten of herinneringen. Dat is hoogstwaarschijnlijk ook de reden waarom de agenda in mijn auto regelmatig achterloopt, bedenk ik me nu.... 8)7

• gertk
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 29-11 19:08
Het klepje van de laadpoort sluit nu wel errug snel nadat je de stekker er uit hebt getrokken. Van 6 a7 seconden nu naar minder dan 1 seconde .. Anderen dit ook al ontdekt ? Is sinds laatste update: 2021.40
Oh ja en de wis/was functie (knopje diep indrukken) doet nu alleen nog maar drie keer wissen en niet meer zoals eerder drie keer wissen, even pauze en nog een keer wissen.

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 12:03
Korvaag schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:41:
[...]

Telefoon hangt meestal op lange reizen backup navi te zijn met de TomTom app (die je per maand betaald kan gebruiken). Bevalt mij zeer goed. Dat er op dat moment een kabel door de auto zwerft om in dat geval wel te laden vind ik geen issue. Het gaat mij dus met name even om de positie van de telefoon ten op zichte van het stuur. Omdat het hoofdscherm rechts zit kan ik me voorstellen dat een telefoon links van het stuur niet handig is omdat je heen en weer blijft kijken. Dat idee.

[...]

Nice, zal ook nog even een plugsurfing pas/ding bestellen dan. Dan heb ik er 3 en dat moet lukken. Enige idee hoe ik makkelijk hotels kan filteren op een destination charger ? Ik heb de Tesla website gevonden, maar dan moet je een combinatie maken van Tesla en booking.com (bijvoorbeeld). Is daar nog iets handigs voor wat ik niet ken ?
Tesla destination en supercharger map inderdaad: https://www.tesla.com/fin...om=6&filters=supercharger

De Chargemap app is ook een fijne. Hier staan vaker de hotel laadpalen op die niet openbaar zijn. (Met foto’s ook vaak nog, je kan zelf foto’s toevoegen) https://nl.chargemap.com/mobile

Verder werkt de Plugsurfing app ook prima in de EU. Soms pak ik ook de Shell(newmotion) app of de Maingau (Duitse) laadpas.

In de praktijk is het Superchargers + destination charger. (Rest is eigenlijk alleen backup of voor het gemak, zodat je overal kán opladen, als dit goed of beter uitkomt)

Citigo-E, Model 3 SR+ Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Stef87
Wolly schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:16:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn ervaring is dat je ze 2x afschepen en bij de derde keer “klagen” soms wel een nieuwe monteren… Helaas is deze in veel gevallen dan ook net zo snel weer beslagen… (Standaard hanteren ze “dikke druppels” als eis, maar alles vol met condens keuren ze onterecht af..)

Medewerkers beginnen over een verhaal dat het normaal is en “zo hoort”… Niet accepteren en wijzen op het feit dat het lichtbeeld is beïnvloed.

(Moeten ze vooral tegen een ex- autotechnicus en APK-keurmeester zeggen..)

Ik heb al 2x nieuwe gehad, begint nu ook weer.. Ben bang dat ik na de 80k km serieus de sigaar ben met bepaalde dingen.

Er zit een productie fout in de achterlampen en dit is (naast geluk hebben?) de oplossing.

YouTube: How to fix your fogged up Tesla tail lights

(Helaas een DIY)

[Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 11-11-2021 00:06]

Citigo-E, Model 3 SR+ Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:00
Ze zullen ook wel kijken of de auto wordt geleased of gekocht is? Particulieren zullen ze wellicht prio geven, en de leaserijders mogen achteraan sluiten omdat die wellicht sneller vrede hebben met een afwijzing. Die afgebroken handgreep is ook wel zonde zeg.. Bij mij was het zo dat de deurgreep niet vanzelf dicht ging en half open bleef staan. Met een flinke scheur smeermiddel valt hij nu wel weer dicht.

• MrBasta
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:38
Divak schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:16:
Ze zullen ook wel kijken of de auto wordt geleased of gekocht is? Particulieren zullen ze wellicht prio geven, en de leaserijders mogen achteraan sluiten omdat die wellicht sneller vrede hebben met een afwijzing. Die afgebroken handgreep is ook wel zonde zeg.. Bij mij was het zo dat de deurgreep niet vanzelf dicht ging en half open bleef staan. Met een flinke scheur smeermiddel valt hij nu wel weer dicht.
Dat is absoluut mijn ervaring (particulier gekocht). Alles wat ik heb gemeld bij SeC (zelfs buiten die 150KM die ze hanteren na aflevering) hebben ze keurig opgelost. Inclusief schade aan achterbumper als gevolg van slecht afgestelde kofferklep (ik meen gemeld bij 12K KM o.i.d.) Hele bumper is toen opnieuw gespoten.

Tesla Nederland is gewoon een kansloze organisatie die niet reageert op (schriftelijke) klachten e.d. Maar met de SeC's heb ik alleen maar positieve ervaringen.

• KelvinX
  • Niet online
gertk schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:30:
Het klepje van de laadpoort sluit nu wel errug snel nadat je de stekker er uit hebt getrokken. Van 6 a7 seconden nu naar minder dan 1 seconde .. Anderen dit ook al ontdekt ? Is sinds laatste update: 2021.40
Oh ja en de wis/was functie (knopje diep indrukken) doet nu alleen nog maar drie keer wissen en niet meer zoals eerder drie keer wissen, even pauze en nog een keer wissen.
Prima. Iedereen die dat klepje open zag staan, terwijl ik met de kabel bezig was ramt hem dwars door het motortje dicht.

Dus hoe eerder hoe beter, blijven ze er met hun tengels vanaf.

• Hendry Scholing
Flexiilex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:16:
[...]

Hier inderdaad Android.. zowel met de Outlook app (met lokale agenda sync) als ook bijvoorbeeld door mijn account direct in de Gmail app te koppelen of Samsung email app is het effect gelijk. Ik ga nu maar even van een bug uit en wacht wel op een nieuwe update van de Tesla app

• Shiro
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:50

Shiro

Serenity

MrBasta schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:02:
[...]

Dat is absoluut mijn ervaring (particulier gekocht). Alles wat ik heb gemeld bij SeC (zelfs buiten die 150KM die ze hanteren na aflevering) hebben ze keurig opgelost. Inclusief schade aan achterbumper als gevolg van slecht afgestelde kofferklep (ik meen gemeld bij 12K KM o.i.d.) Hele bumper is toen opnieuw gespoten.

Tesla Nederland is gewoon een kansloze organisatie die niet reageert op (schriftelijke) klachten e.d. Maar met de SeC's heb ik alleen maar positieve ervaringen.
Helaas heb ik dan andere ervaring, zakelijk zelf aangeschaft. Ik wacht inmiddels al een half jaar op een vervangende stoel, omdat die van mij kraakt(kraak komt uit de rugleuning). Ze willen het wel vervangen, maar het heeft geen prio omdat een krakende stoel vervelend is, maar niks ernstigs... ook voor morgen mijn afspraak weer verzet omdat ze geen stoel voor mij hebben. En zo heb ik nog eerder wel issues gehad die ik zelf maar heb laten oplossen aangezien het volgens Tesla niet onder garantie viel.

Je zou denken dat een stoel van een productie auto die vorig jaar rond de half miljoen keer verkocht is leveren niet zo moeilijk zou moeten zijn... maar blijkbaar werkt het net iets anders bij Tesla, ook als ik zie dat een deurhendel vervangen ook een maand duurt...

Als ik mijn keuze opnieuw zou mogen maken, had ik vorig jaar toch de gok gewaagd met de ID4, ruimer en stiller, maar ook dat heeft natuurlijk zijn problemen qua software gehad en aan het begin veel kinderziektes, dus achteraf zou ik misschien ook niet veel beter zijn geweest, maar tot dusver ben ik alles behalve tevreden over de service van Tesla. Voor de rest rijdt de auto fijn hoor, maar het zijn die kleine afwerking dingen waarmee de ervaring toch een beetje verpest wordt.

SR+ MiC

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 14:48
RF1000 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:55:
[...]

Die zie je (bij HW3.0) tegenwoordig toch gewoon op het scherm van rood naar groen verspringen? Ideaal.
Is dat bij iedere M3 of alleen als je er Enhanced Autopilot of FSD bij hebt?

[Voor 3% gewijzigd door Marc O. op 11-11-2021 10:36]

Hyundai Ioniq Electric Premium 28kWh | PVOutput

• BigSmurf
  • Niet online
Marc O. schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:35:
[...]

Is dat bij iedere M3 of alleen als je er Enhanced Autopilot of FSD bij hebt?
Iedere M3 met HW3.0. Je moet alleen "Preview FSD" aanzetten of iets dergelijks in de settings. Werkt echt prima, in het begin nog wat waakzaam, maar behalve soms bij verkeerslichten met een pijltje bij slechter weer (dus die niet volledig rood of groen zijn) werkt het feilloos.

• bartlauwers
  • Laatst online: 14:47
BigSmurf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:43:
[...]
Iedere M3. Je moet alleen "Preview FSD" aanzetten of iets dergelijks in de settings. Werkt echt prima, in het begin nog wat waakzaam, maar behalve soms bij verkeerslichten met een pijltje bij slechter weer (dus die niet volledig rood of groen zijn) werkt het feilloos.
Dat klopt niet: dit is alleen zo als je HW3.0 hebt. (Dit zegt @RF1000 er overigens al bij.)

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

• BigSmurf
  • Niet online
bartlauwers schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:46:
[...]

Dat klopt niet: dit is alleen zo als je HW3.0 hebt. (Dit zegt @RF1000 er overigens al bij.)
Goede nuance, dat bedoelde ik ook, maar omdat het er initieel al bij stond heb ik dat niet overgenomen. Aangepast. :)

• Magnat
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:13
Als je FSD hebt dan kan je ook instellen dat hij een geluidje geeft wanneer het stoplicht op groen gaat. Ik heb de eerste 3 maanden gratis FSD gehad en dat was eigenlijk het meest handige. Toen FSD verliep (en ik dit niet meer in kon stellen) heeft hij nog maanden een geluidje gemaakt. Na een update was dit toen opeens weg.

• Noxa
  • Registratie: november 2005
Ik wil winterbanden bestelen en heb de keuze tussen chrome en chrome-delete. Nou heb ik een 2021 model dus chrome delete, maar die is dan weer niet leverbaar. Ik zie niet zo goed in waarom ik niet de pre-refresh kan kiezen. Iemand die me uit kan leggen wat nou het verschil is?

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 14:48
[...]
Iedere M3 met HW3.0. Je moet alleen "Preview FSD" aanzetten of iets dergelijks in de settings. Werkt echt prima, in het begin nog wat waakzaam, maar behalve soms bij verkeerslichten met een pijltje bij slechter weer (dus die niet volledig rood of groen zijn) werkt het feilloos.
Thnx voor de verduidelijking!

Hyundai Ioniq Electric Premium 28kWh | PVOutput

Noxa schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:31:
Ik wil winterbanden bestelen en heb de keuze tussen chrome en chrome-delete. Nou heb ik een 2021 model dus chrome delete, maar die is dan weer niet leverbaar. Ik zie niet zo goed in waarom ik niet de pre-refresh kan kiezen. Iemand die me uit kan leggen wat nou het verschil is?
Heeft met de TPMS sensoren te maken. Zit blijkbaar een verschil tussen de versies. Nieuwe gebruiken BT.

Je zou anders even een SeC kunnen bellen om te vragen of ze in kunnen zien wanneer er weer voorraad is. Kans is ook aanwezig dat er missschien nog een setje in NL is.

[Voor 16% gewijzigd door Inspired op 11-11-2021 12:51]

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
[...]
Leuke gadget, ik heb het uitgezet. Persoonlijk vind ik het te druk op t scherm. Zeker wanneer zicht niet helemaal juist is. Verspringende stoplichten, verspringende pijlen op t wegdek, laat maar :)

• ElonDusk
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 16:22

Waypoints are coming

Standard Range+

• Houseofdreams
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 30-11 23:45
Ik begrijp de hele toestand rond waypoints niet echt, aangezien ik de ingebouwde kaarten (pardon my french) rommel vind, t.o.v. Waze of Google Maps... Wegenwerken en wegafsluitingen staan er niet in, dus ja, met al die wegenwerken overal ben je dus niet veel met die waypoints...

M3 SR+ Wit | Zwart | 19" | RN | Besteld 20/01 | Levering 18/03

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:10
Zijn er anderen met WiFi problemen met de auto? Toen ik de auto in 2019 kocht werkte WiFi prima, en kon deze altijd wel verbinden met mijn AP wanneer ik voor de deur stond geparkeerd. Echter is het in het laatste jaar zo slecht geworden dat de auto nu alleen nog maar sporadisch een enkel WiFi netwerk vindt. Dit terwijl er toch wel minimaal 5 netwerken met volle sterkte zijn zoals gezien op mijn telefoon wanneer ik in de auto zit. Wanneer ik de access point aanzet op mijn telefoon kan de auto wel met deze verbinden.

Er zit hemelsbreed zo'n 4-5 meter tussen de antenne in de rechter spiegel en de access point (Unifi AP Pro). In die 5 meter zit enkel 1 buitenmuur en verder geen extra binnenmuren. Mijn telefoon heeft altijd gewoon volle sterkte wanneer ik in de auto zit.

Ik heb op de 14e een service afspraak staan bij de SC Purmerend. Toen ik gebeld werd door het SC om nog het e.e.a. te bevestigen begreep ik tussen neus en lippen door dat 4-5 meter van de AP eigenlijk al te ver is voor de auto, maar dit lijkt mij erg sterk.

• HansHillen
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 13-11 08:50
Ook een nieuwe UI?!

[Voor 10% gewijzigd door HansHillen op 11-11-2021 22:37]

• Divak
  • Registratie: juni 2008
Hatsjoe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:21:
Zijn er anderen met WiFi problemen met de auto? Toen ik de auto in 2019 kocht werkte WiFi prima, en kon deze altijd wel verbinden met mijn AP wanneer ik voor de deur stond geparkeerd. Echter is het in het laatste jaar zo slecht geworden dat de auto nu alleen nog maar sporadisch een enkel WiFi netwerk vindt. Dit terwijl er toch wel minimaal 5 netwerken met volle sterkte zijn zoals gezien op mijn telefoon wanneer ik in de auto zit. Wanneer ik de access point aanzet op mijn telefoon kan de auto wel met deze verbinden.

Er zit hemelsbreed zo'n 4-5 meter tussen de antenne in de rechter spiegel en de access point (Unifi AP Pro). In die 5 meter zit enkel 1 buitenmuur en verder geen extra binnenmuren. Mijn telefoon heeft altijd gewoon volle sterkte wanneer ik in de auto zit.

Ik heb op de 14e een service afspraak staan bij de SC Purmerend. Toen ik gebeld werd door het SC om nog het e.e.a. te bevestigen begreep ik tussen neus en lippen door dat 4-5 meter van de AP eigenlijk al te ver is voor de auto, maar dit lijkt mij erg sterk.
Grappig, ik dacht er verder niets bij. Ik heb hetzelfde probleem, voorheen goed bereik, nu is het al een paar maanden (jaar?) erg slecht, nu moet ik ook binnen 2-3 meter van de router staan voor een enkel streepje bereik. En de auto ziet 5 andere netwerken die er voorheen wel waren ook niet meer.

• Jovanbff
  • Laatst online: 12:47

4-5 m is veel te ver met een muur er tussen. Ik krijg 1-2 streepjes zonder muur op 3-4 m

940 Wp | gasloos | Tesla M3P

• Hatsjoe
Jovanbff schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:49:
[...]

4-5 m is veel te ver met een muur er tussen. Ik krijg 1-2 streepjes zonder muur op 3-4 m
Dan moet Tesla maar eens wat aan die WiFi antenne doen want dat is natuurlijk absurd. Wanneer mijn telefoon met gemak nog op 20 meter van de AP ruim bereik heeft moet het niet zo zijn dat ik de rechter spiegel waar de antenne in zit letterlijk tegen mijn AP moet parkeren om ook maar een beetje bereik te hebben.

Daarnaast heeft dit vroeger dus gewoon gewerkt. Er is niks veranderd behalve softwareversies van de Model 3.

• KelvinX
  • Niet online
Jovanbff schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:49:
[...]

5 meter met een muur is teveel voor een unifi pro AP :')

Die wifi-antenne is ruk, bekend gegeven. Daar is in dit topic in 2019 nog oeverloos over gepraat. Het lag aan de amerikaanse wifi frequenties, een streepje in de wifi-naam, het verkeerde kanaal, alles is geopperd behalve dat tesla gewoon een goedkope Chinese kutantenne in die wagen heeft geplakt.

Als je een AP maakt **in de auto** met een iphone heb je 2 streepjes, wat een gelul is dat :')

• Myrdhin
  • Laatst online: 13:34
Dit is de interface van de nieuwe Model S/X.

• pewill
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 28-11 18:41
Ik ga binnenkort bij een M3-SR import auto kijken en overweeg om privé te kopen. Auto is van 3.2021 en heeft ca. 16K gereden. Heeft deze al een LFP accu en wat is een goede prijs incl. Btw? En waar op te letten?

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14:25

15 meter afstand, ap pro op de eerste verdieping. Geen probleem.

-edit- paal staat op 15 meter, auto op ca 11.

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• Magnat
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:13
Als je slecht bereik hebt kan je ook proberen een SSID te maken die alleen 2.4Ghz serveert. Is misschien wel langzamer dan 5Ghz AC etc. maar het signaal komt een stuk verder. Hier zit all IoT op 2.4 inclusief mijn M3.

• arjans
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14:28
Houseofdreams schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:16:
Ik begrijp de hele toestand rond waypoints niet echt, aangezien ik de ingebouwde kaarten (pardon my french) rommel vind, t.o.v. Waze of Google Maps... Wegenwerken en wegafsluitingen staan er niet in, dus ja, met al die wegenwerken overal ben je dus niet veel met die waypoints...
Helemaal mee eens! Voor bruikbare navigatie zet ik ook altijd Waze of Flitsmeister aan op mijn telefoonscherm (grrr, nog steeds geen Android Auto support...).

• pimk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:02
Houseofdreams schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:16:
Ik hoop dat ik waypoints een aantal dingen kan die nu niet kunnen:
1. Even een restaurant onderweg op de route pakken
2. Van thuis naar thuis navigeren met een geplande laadstop op de meest gunstige plaats voor de gehele route

• vulcan
  • Laatst online: 30-11 09:56
Er zit hemelsbreed zo'n 4-5 meter tussen de antenne in de rechter spiegel en de access point (Unifi AP Pro).
Ik weet niet beter of de WiFi antenne zit in de linker spiegel (bestuurders kant)? Misschien eens proberen?

Of sta je nu hetzelfde geparkeerd als in 2019? Dan zou dat eigenlijk geen verschil moeten maken.

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

• SpeedyDH
  • Registratie: maart 2016
  • Nu online
Ik heb gemerkt dat als ik met de kont achteruit parkeer (AP op 3m afstand met een muur ertussen) ik bijna geen bereik heb... draai ik de auto om, dan heb ik goed bereik...
Of de auto nu alles blokt... of hoe de antenne is ingebouwd in de auto (ik had ergens gelezen rechter spiegel... later vond ik linker spiegel... dat (links) lijkt trouwens dan het meest logische in mijn situatie)

• BigSmurf
  • Niet online
vulcan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:10:
[...]

Ik weet niet beter of de WiFi antenne zit in de linker spiegel (bestuurders kant)? Misschien eens proberen?

Of sta je nu hetzelfde geparkeerd als in 2019? Dan zou dat eigenlijk geen verschil moeten maken.
Bij mij is heel duidelijk afhankelijk van het gebouw. Mijn Unifi AP thuis op de eerste etage staat in absolute afstand 3-4 meter van de zijspiegel af, maar signaal is heel matig. Op kantoor heb ik op 10 tot 15 meter afstand prima signaal.

• PEPPI
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 01-12 13:17

PEPPI

Informatiemanager

Unifi en Tesla is geen goede combinatie. Het werkt gewoon niet goed.
Ik kan met de tesla alle wifi netwerken van mijn buurt zien, behalve mijn unifi netwerk.

Het internet staat er vol mee. Onduidelijk wie de veroorzaker is. (unifi, tesla of beide)

Auto herstarten helpt bij mij soms.

Apart 2.4Ghz wifi voor enkel de auto opzetten helpt.
De auto een statisch IP geven hielp ook.

Soms ben ik het geklooi gewoon zat, dan maak ik van mijn telefoon een hotspot (deelt mijn wifi), laat ik die in mijn auto liggen en laat ik de auto via de telefoon updaten. Werkt altijd.

There's no place like 127.0.0.1

Het is heel erg situatie afhankelijk. Bij mij werkte de Unify AP juist wel prima. Nu TP-Link mesh netwerk in huis en dat werkt juist weer niet. Ik heb het al opgegeven. Download de update gewoon via mijn mobiel als naar mijn werk ga. Zo vaak komen er ook geen updates meer uit.

• Houseofdreams
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 30-11 23:45
Fwiw : Hier een TP Link Omada netwerk en dat is het eerste wifi netwerk waar alles probleemloos op werkt.

M3 SR+ Wit | Zwart | 19" | RN | Besteld 20/01 | Levering 18/03

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Hier een TPLink WR820N van 15 euro (Action) en de Tesla is altijd verbonden, tot ver in de straat.

Unifi was alleen maar ellende, voor die 15 euro de moeite niet waard om tijd in te steken.

• Myrdhin
  • Laatst online: 13:34
pewill schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:03:
Ik ga binnenkort bij een M3-SR import auto kijken en overweeg om privé te kopen. Auto is van 3.2021 en heeft ca. 16K gereden. Heeft deze al een LFP accu en wat is een goede prijs incl. Btw? En waar op te letten?
Mijn SR+ is eind maart 2021 geleverd en kwam nog uit de USA en heeft nog geen LFP accu. Als je het VIN nummer hebt kan je achterhalen waar de auto gemaakt is. China, dan LFP. Bij USA zeer waarschijnlijk geen LFP.

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:39
arjans schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:00:
[...]
Helemaal mee eens! Voor bruikbare navigatie zet ik ook altijd Waze of Flitsmeister aan op mijn telefoonscherm (grrr, nog steeds geen Android Auto support...).
Lijkt me heel sterk als er Android Auto support gaat komen.

In ieder geval, ik ben blij met waypoints. Navigatie werkt bij mij goed, en dit is een prettige toevoeging die af en toe handig kan zijn.

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:35
PEPPI schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:56:
[...]

Unifi en Tesla is geen goede combinatie. Het werkt gewoon niet goed.
Ik kan met de tesla alle wifi netwerken van mijn buurt zien, behalve mijn unifi netwerk.

Het internet staat er vol mee. Onduidelijk wie de veroorzaker is. (unifi, tesla of beide)

Auto herstarten helpt bij mij soms.

Apart 2.4Ghz wifi voor enkel de auto opzetten helpt.
De auto een statisch IP geven hielp ook.

[Afbeelding]

Soms ben ik het geklooi gewoon zat, dan maak ik van mijn telefoon een hotspot (deelt mijn wifi), laat ik die in mijn auto liggen en laat ik de auto via de telefoon updaten. Werkt altijd.
Hmm, verklaard een hoop. Ik kan hier ook mijn Unifi AP niet vinden (heb de 6 Lite). Heb het met de recente Tesla update maar even via mobiele hotspot gedaan.

• FoOnEeN
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:59
Ik heb hier een Ubiquiti AP AC-LR hangen en die heeft voor zover ik weet geen problemen met verbinding. Maar goed behalve updates wordt die ook amper gebruikt. Hemelsbreed ook maar een meter of 6 afstand overigens, met alleen een deur ertussen.

• Hatsjoe
Net nog even getest met een 2.4GHz only netwerk in plaats van 1 SSID voor 2.4 en 5, maar dit maakte helaas geen verschil. Heel sporadisch vangt de auto voor een seconde of 2 een netwerk op van een Ziggo AP, maar dat is het enige. Terwijl ik op mijn telefoon toch een behoorlijke lijst met netwerken zie (die ook een erg sterk signaal hebben).

Als de hardware echt beperkend is voor de range, dan zou iedereen een slechte WiFi range moeten hebben. Maar wanneer anderen met dezelfde hardware wel 10 meter of verder komen, moet er wel iets mis zijn met de antenne van de auto. Ben benieuwd wat het SC mij komende maandag gaat vertellen.

Nu ik toch naar het SC moet vraag ik ook meteen even of ze willen kijken naar de deurhendels. Deze blijven vaak half open staan nadat je ingestapt bent. Lijkt me dat het even goed gesmeerd moet worden of iets dergelijks. Hebben meer mensen dit probleem gehad?
Hatsjoe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:11:
Net nog even getest met een 2.4GHz only netwerk in plaats van 1 SSID voor 2.4 en 5, maar dit maakte helaas geen verschil. Heel sporadisch vangt de auto voor een seconde of 2 een netwerk op van een Ziggo AP, maar dat is het enige. Terwijl ik op mijn telefoon toch een behoorlijke lijst met netwerken zie (die ook een erg sterk signaal hebben).

Als de hardware echt beperkend is voor de range, dan zou iedereen een slechte WiFi range moeten hebben. Maar wanneer anderen met dezelfde hardware wel 10 meter of verder komen, moet er wel iets mis zijn met de antenne van de auto. Ben benieuwd wat het SC mij komende maandag gaat vertellen.

Nu ik toch naar het SC moet vraag ik ook meteen even of ze willen kijken naar de deurhendels. Deze blijven vaak half open staan nadat je ingestapt bent. Lijkt me dat het even goed gesmeerd moet worden of iets dergelijks. Hebben meer mensen dit probleem gehad?
WIFI is inderdaad redelijk ruk. Op mijn telefoon in de auto zie ik toch snel 5 netwerken op de oprit. De Tesla ziet er 0. Ook nog met antenne in de spiegel buiten.

Dat issue met de door handles heb ik ook gehad. Zelfs een keer gehad dat bij het wegrijden de deur open klapte omdat de handle nog niet in was. :o Gelukkig niks op niemand geraakt maar fijn is anders. Ranger heeft ze idd gesmeerd en daarna weer prima.

• Bla65
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 11:15
Powergrim schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:07:
[...]

Dit hebben ze bij mij destijds ook gedaan, en dat gaf wel iets verbetering maar nog steeds was de handling enorm slecht. Oplossing was daarna toch echt op alle assen dezelfde banden te leggen,
Bij mij lijkt het wel voldoende te helpen, geen antislip disco en zwabberen meer

• Telesto
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 14:51
Vandaag een wat bijzondere ervaring met de navigatie. Ging met een lage SoC weg (12%), naar bestemming over 70 km. Ik wist dat er een Supercharger 10 km verderop op de route ligt, maar tot mijn verbazing werd die niet opgenomen en gaf de navi simpelweg aan dat ik het niet zou halen. De automatisch laadstops werken bij mij altijd perfect, zijn er meer mensen met deze ervaring?

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-12 23:41

Phntm

Tlingelingeling

Telesto schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:58:
Vandaag een wat bijzondere ervaring met de navigatie. Ging met een lage SoC weg (12%), naar bestemming over 70 km. Ik wist dat er een Supercharger 10 km verderop op de route ligt, maar tot mijn verbazing werd die niet opgenomen en gaf de navi simpelweg aan dat ik het niet zou halen. De automatisch laadstops werken bij mij altijd perfect, zijn er meer mensen met deze ervaring?
Er is/was een bug waar de auto denkt dat je een afstand niet gaat redden, terwijl je het makkelijk kan halen. Met zulke momenten kreeg ik geen laad stops omdat ik het toch zou halen, ook al leek het niet zo. De nav voelt zich een beetje bipolair denk ik.

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@Hatsjoe & @PEPPI Ik heb een AC Pro in de woonkamer hangen (6-7 m naar de auto, met buitenmuur ertussen) en had een Lite in de garage hangen (13 meter naar de auto, enkelsteens muur), erg slecht tot geen bereik op beide. Heb toen een LR in de garage gehangen ten koste van de Lite en sinds die tijd heeft de auto prima WiFi bereik. Wel inderdaad het 2.4 GHz netwerk beschikbaar maken.

• Hatsjoe
Taro schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:52:
@Hatsjoe & @PEPPI Ik heb een AC Pro in de woonkamer hangen (6-7 m naar de auto, met buitenmuur ertussen) en had een Lite in de garage hangen (13 meter naar de auto, enkelsteens muur), erg slecht tot geen bereik op beide. Heb toen een LR in de garage gehangen ten koste van de Lite en sinds die tijd heeft de auto prima WiFi bereik. Wel inderdaad het 2.4 GHz netwerk beschikbaar maken.
Dank voor je antwoord. Natuurlijk wel een beetje van de zotte dat het bereik zo enorm slecht is. Dit terwijl mijn telefoon met veel minder ruimte voor een antenne een enorm goed bereik heeft.

Even afwachten waar ze maandag mee gaan komen en anders wellicht toch maar een LR ophangen in de gang in plaats van de AC Pro. Wilde toch al een extra AP voor in de schuur kopen, kan die AC Pro mooi daarheen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Hatsjoe Ja, eens. Wel benieuwd of het in de Y of nieuwe S/X beter is.

• Qualixo
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16:28
Nieuwe Model 3, voorheen de sr+, komt nu wel met verwarmd stuurwiel, achterbank verwarming en vloermatten.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:29
Klopt het dat er 2021 Model3's bestaan die nog wel de oude wielen hebben?

Hier in Noorwegen wordt deze aangeboden als 2021 zijnde (en inderdaad, chrome delete klopt en ook het interieur is van een 2021 M3). Maar de wielen zijn wel de (imho mooiere) 2019 wielen?

[Voor 5% gewijzigd door Menesis op 13-11-2021 20:01]

specs & stuff: 128GB - 2 x Quadro P6000 - 2 x Xeon 2670 v3, MacBook Pro

• Stef87
Menesis schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:00:
Klopt het dat er 2021 Model3's bestaan die nog wel de oude wielen hebben?
[Afbeelding]
Hier in Noorwegen wordt deze aangeboden als 2021 zijnde (en inderdaad, chrome delete klopt en ook het interieur is van een 2021 M3). Maar de wielen zijn wel de (imho mooiere) 2019 wielen?
Je kan de wielen los kopen bij Tesla of in de online shop… Gebruikt kan evt ook.

Misschien een winter+zomerset?

• KelvinX
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:09:
Shit, ik heb een Y als proefrit gehad en had dat makkelijk kunnen checken. Nou, volgende keer!

• Marve79
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 29-11 11:16
Ik overweeg om belastingtechnische redenen (Belgie) om mijn plugin hybride te verkopen en een model Y aan te schaffen.

Wij fietsen beide naar het werk en de auto wordt enkel gebruikt voor stadsritjes. Soms in het weekend wat verder weg, max 300 km.

Maar nu kan ik niet thuis opladen enkel bij een publieke laadpaal om de hoek. Op zich geen probleem denk ik alleen vraag ik me af of het in de winter wel gaat, als je de accu niet voor kunt verwarmen voor je vertrekt 's ochtends.

Iemand ervaringen daarmee? Of is dat gewoon ondoenbaar eigenlijk?

• jheerink14
  • Laatst online: 13:56
Marve79 schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:53:
Ik overweeg om belastingtechnische redenen (Belgie) om mijn plugin hybride te verkopen en een model Y aan te schaffen.

Wij fietsen beide naar het werk en de auto wordt enkel gebruikt voor stadsritjes. Soms in het weekend wat verder weg, max 300 km.

Maar nu kan ik niet thuis opladen enkel bij een publieke laadpaal om de hoek. Op zich geen probleem denk ik alleen vraag ik me af of het in de winter wel gaat, als je de accu niet voor kunt verwarmen voor je vertrekt 's ochtends.

Iemand ervaringen daarmee? Of is dat gewoon ondoenbaar eigenlijk?
Nee niets aan de hand. Ik warm de accu eigenlijk nooit op in de winter. Als je gaat rijden begint hij hem zelf wel op te warmen (diepvries sterretje op je scherm) maar merk je niets van bij rijden. Als je in de winter veel korte stukjes rijdt zal verbruik wel hoog worden omdat hij de accu dus gaat verwarmen terwijl dat dan niet perse nodig is voor korte standsrit. Dus minder efficient dat wel. De nieuwe 3 en Y hebben wel een warmtepomp nu dat verbetert het koud rijden/opwaremen/verbruik aanzienlijk.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
Stef87 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:25:
[...]

Je kan de wielen los kopen bij Tesla of in de online shop… Gebruikt kan evt ook.

Misschien een winter+zomerset?
Of Tesla heeft ergens in t magazijn nog een setje gevonden en ook maar toegevoegd in het montageproces, kan maar zo :P :X

• Marve79
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 29-11 11:16
jheerink14 schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:24:
[...]

Nee niets aan de hand. Ik warm de accu eigenlijk nooit op in de winter. Als je gaat rijden begint hij hem zelf wel op te warmen (diepvries sterretje op je scherm) maar merk je niets van bij rijden. Als je in de winter veel korte stukjes rijdt zal verbruik wel hoog worden omdat hij de accu dus gaat verwarmen terwijl dat dan niet perse nodig is voor korte standsrit. Dus minder efficient dat wel. De nieuwe 3 en Y hebben wel een warmtepomp nu dat verbetert het koud rijden/opwaremen/verbruik aanzienlijk.
Thanks! ik las dat idd van die warmtepomp wat nu optioneel is bij veel ev's.

Zit nog wel te twijfelen tussen Skodia, ID4 en Tesla Y maar denk dat tesla toch de beste is.

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:21
Qualixo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:33:
Nieuwe Model 3, voorheen de sr+, komt nu wel met verwarmd stuurwiel, achterbank verwarming en vloermatten.
[Afbeelding]
Vroeger zat er een verschil in audio systeem tussen de SR+ en de LR. Betekent de Immersive sound dat de SR+ nu ook alle speakers en sub gebruikt?

• Qualixo
Hertog_Martin schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:49:
[...]

Vroeger zat er een verschil in audio systeem tussen de SR+ en de LR. Betekent de Immersive sound dat de SR+ nu ook alle speakers en sub gebruikt?
Nee die is nog zonder sub. Of moet er nu in zitten en software upgrade worden. Ik weet het in een paar weken als de boot aankomt met mijn M3 erop.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• Kiwi
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15:35

Kiwi

Gadgetfreak

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij niet zo goed kan herkennen in de problemen met wifi, maar misschien is dat verbeterd in de 2021 versie?

Ik gebruik de verbinding niet vaak aangezien ik in een appartementencomplex woon en de parkeerplaatsen niet heel dicht bij mijn appartement zijn, maar als ik hem voor een update wat dichterbij parkeer dan haal ik nog wel 1-2 streepjes wifi op 10-15 meter afstand met 1 buitenmuur en een appartement er tussen.

Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat ik de updates altijd via mijn hotspot zou moeten doen.

[Voor 9% gewijzigd door Kiwi op 14-11-2021 12:48]

AllesOverCrypto.nl

• Immutable
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 01-12 19:25
Geef me 1 goede reden waarom jij nog niet de Model S Plaid besteld hebt.
Kost maar 2,6 BTC :)

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Kiwi schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:47:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij niet zo goed kan herkennen in de problemen met wifi, maar misschien is dat verbeterd in de 2021 versie?

Ik gebruik de verbinding niet vaak aangezien ik in een appartementencomplex woon en de parkeerplaatsen niet heel dicht bij mijn appartement zijn, maar als ik hem voor een update wat dichterbij parkeer dan haal ik nog wel 1-2 streepjes wifi op 10-15 meter afstand met 1 buitenmuur en een appartement er tussen.

Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat ik de updates altijd via mijn hotspot zou moeten doen.
In het begin heb ik vooral last van Wi-Fi problemen gehad met mijn 2019 SR+, ik heb hier nu eigenlijk geen last meer van, een half jaar terug nog een keer een issue gehad met het bereik maar dat was opgelost met een reboot.

10.000WP | All-Electric | Vroemt met EV en verwarmt met lucht/lucht warmtepomp

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Immutable schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:22:
[...]

Als ik zo ga denken dan is het einde al snel zoek. Ik ben gelukkig met wat ik heb en het hoeft niet altijd meer (behalve de BTC koers uiteraard ;) ).

• pimk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:02
Immutable schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:22:
[...]

Of een XC40 recharge, sorry for being off topic

• PEPPI
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 01-12 13:17

PEPPI

Informatiemanager

Ik heb een model S 2020.
Hatsjoe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:08:
[...]

Dank voor je antwoord. Natuurlijk wel een beetje van de zotte dat het bereik zo enorm slecht is.
@Hatsjoe
Dat is juist het punt. Het is niet echt het bereik, maar meer de manier waarop ip-gegevens worden overgedragen en de wifi tot stand komt. De auto concludeert dat de verbinding onjuist is en het netwerk komt op een soort zwarte lijst. Hij lijkt verdwenen tot je de auto opnieuw opstart, want dan zie je hem weer.
Deze persoon heeft aardig onderzoek gedaan

There's no place like 127.0.0.1

• Bla65
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 11:15
Telesto schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:58:
Ik had dat gisteren ook (voor het eerst), gewoon domweg melden dat je het niet haalt in plaats van een tussenstop bij een van de 3 superchargers op de route. En als je dan de route naar de supercharger ingeeft lijkt hij ook de accu niet voor te warmen.
Edit: het werkt nu wel weer, glitch in the Matrix

[Voor 3% gewijzigd door Bla65 op 14-11-2021 21:13]

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:39
Jovanbff schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:30:
[...]
Nee absoluut niet. Maar het lijkt alsof je nog nooit echt een goede phantom brake hebt gehad. Midden op de snelweg van 130 naar 70 zonder aanleiding bijv. Of 80 naar 30 omdat ie het bord van een ventweg ziet, zijn dan de lichte maar veel voorkomende versies daarvan.

Daardoor moet je dus een beetje op alles en niets letten, versus vooral het omringende verkeer zoals normaal op TA(CC).

Er is een reden dat ze een officiële recall moesten doen om de phantom brakes nu weer. Ik denk dat je het wat bagatelliseert allemaal
Ik heb zeker wel fantom brakes gehad, en ze zijn heel vervelend. Maar als je langer dan een halve seconde nodig hebt om te reageren dan ben je niet aan het opletten. Als de max snelheid op de snelweg van 130 naar 70 wordt gezet, moet je bij 110 al lang gas bijgegeven hebben. Als je dat niet doet, dan is het een gevaarlijke situatie omdat je je voeten in je nek hebt liggen.

Je moet niet op van alles en niet letten, je moet de mogelijkheid hebben om snel in te grijpen als er iets gebeurd dat niet klopt, dat zijn twee verschillende dingen. Als je achter het stuur zit, moet je sowieso altijd snel in kunnen grijpen, autopilot of niet.

[Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 15-11-2021 10:51]

• Flexiilex
Qualixo schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:01:
[...]

Nee die is nog zonder sub. Of moet er nu in zitten en software upgrade worden. Ik weet het in een paar weken als de boot aankomt met mijn M3 erop.
In de LR zitten meer speakers maar voor mijn gevoel zit er zeker wel een subwoofer in mijn SR+ 2021. Volgens mij heeft de LR ook alleen maar speakers en versterkers
Pagina: 1 ... 265 ... 269 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee