Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 264 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.621 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
BigSmurf schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:31:
[...]
Ik had vroeger altijd een hekel aan winterbanden vanwege het geluid en het zeilen in lange doordraaiers, maar dit is net zo irritant. Volgend jaar gaan ze er gewoon pas begin december ergens onder. :X
Ik had ze er vorig jaar 3 weken onder, de rest van de tijd gewoon zomerbanden gehad en dat werkte prima. De winterbanden kwamen pas toen de banden midden op de dag moeilijk grip konden krijgen bij het stoplicht. Die winterbanden doe ik zelfs liever helemaal niet. Liever zomer + all-weather banden (met voorkeur voor Vredestein quatrac 5)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 10:42
Franciesco schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:00:
[...]
Heb je het dan wel over phantom brakes? Want naast de phantom brakes die ik gelukkig op de snelweg niet zo vaak heb, heb ik ook af en toe dat de auto uit zichzelf een andere snelheid gaat aanhouden (terwijl er helemaal geen andere limiet geldt). Om vervolgens na een tijdje weer terug te gaan naar de origineel ingestelde snelheid.
Wat mij betreft zijn dit twee verschillende zaken.
Goed punt, je hebt helemaal gelijk. Het is te makkelijk om ze door elkaar te halen. Echte phantom brakes heb ik vrijwel nooit, wel heel vaak de tijdelijke abrupte aanpassing in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Inspired schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:36:
[...]

Dit lijkt me niet normaal voor winterbanden. Niet een vriend/collega/buurman waarmee je kunt wisselen?
Wisselen in welk opzicht? Van banden? Het is een leaseauto, dus onderling iets wisselen is niet echt een optie. Binnen de organisatie ben ik de enige met een M3 ook.

Ik kijk het gewoon nog een weekje aan, als het zo blijft, dan ga ik de leasemaatschappij bellen om weer terug te wisselen of een andere band te proberen. Wat ik me wel nu bedenk is dat ik de medewerker van Euromaster hoorde zeggen dat dit de eerste Tesla was die ze niet hoefden te resetten, waarschijnlijk omdat het de facelift is, maar misschien zit daar nog iets in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BigSmurf schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:46:
[...]
Wisselen in welk opzicht? Van banden? Het is een leaseauto, dus onderling iets wisselen is niet echt een optie. Binnen de organisatie ben ik de enige met een M3 ook.

Ik kijk het gewoon nog een weekje aan, als het zo blijft, dan ga ik de leasemaatschappij bellen om weer terug te wisselen of een andere band te proberen. Wat ik me wel nu bedenk is dat ik de medewerker van Euromaster hoorde zeggen dat dit de eerste Tesla was die ze niet hoefden te resetten, waarschijnlijk omdat het de facelift is, maar misschien zit daar nog iets in?
Ja, doelde inderdaad wisselen met iemand anders met een Model 3 op winterbanden. Resetten doel je op TPMS denk ik? Er zitten nu wel andere sensoren in dacht ik. Maar goed, bij mij is een reset ook niet nodig. Helemaal niet bij een bandenwissel aangezien je dezelfde sensoren dan hebt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Divak schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:31:
[...]

Het probleem is dat je altijd op je hoede moet zijn en je voet boven het gaspedaal moet houden om eventuele remacties op te vangen. Of het nu 1x gebeurt op een rit of 10x, in de basis betekent dit dat je nooit écht gebruik maakt van cruise control. Zo voelt het bij mij in ieder geval niet vergeleken met andere auto's.
Bovenstaande inderdaad
arjans schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:39:
[...]

Goed punt, je hebt helemaal gelijk. Het is te makkelijk om ze door elkaar te halen. Echte phantom brakes heb ik vrijwel nooit, wel heel vaak de tijdelijke abrupte aanpassing in snelheid.
Phantom brakes is: zomaar remmen, zonder (duidelijke/wettelijke/veiligheids) reden. "als ware het een geest".

Dat gaat soms heel hard en soms wat minder hard, soms tijdelijk, soms niet. Dat komt soms omdat ie vals objecten ziet, soms omdat ie je fout op de weg positioneert, soms omdat hij de verkeerde snelheden oppikt etc.
- Hier valt (voor mij) niet onder: het geprogrammeerd afremmen in bochten. Daar is een (legal) reden voor

Als we nuance moeten gaan aanbrengen in "hoe hard remmen" wel of niet een phantom brake is dan zijn we verloren denk ik.

Dat er mensen zijn die minder phantom brakes hebben. Good on you! Zoals in wat posts hierboven ook al aangegeven zijn de ervaringen ZEER wisselend. Maar om te ontkennen dat het er is, is gewoon mis informatie verspreiden

Nog even een semi onafhankelijke dan:
Bjorn, >7 phantom brakes op 500 km. Met sommigen tot complete stop : YouTube: Tesla phantom braking

[ Voor 22% gewijzigd door JohanB op 08-11-2021 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:01
JohanB schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:32:
[...]

Bovenstaande inderdaad

[...]

Phantom brakes is: zomaar remmen, zonder (duidelijke/wettelijke/veiligheids) reden. "als ware het een geest".

Dat gaat soms heel hard en soms wat minder hard, soms tijdelijk, soms niet. Dat komt soms omdat ie vals objecten ziet, soms omdat ie je fout op de weg positioneert, soms omdat hij de verkeerde snelheden oppikt etc.
- Hier valt (voor mij) niet onder: het geprogrammeerd afremmen in bochten. Daar is een (legal) reden voor

Als we nuance moeten gaan aanbrengen in "hoe hard remmen" wel of niet een phantom brake is dan zijn we verloren denk ik.

Dat er mensen zijn die minder phantom brakes hebben. Good on you! Zoals in wat posts hierboven ook al aangegeven zijn de ervaringen ZEER wisselend. Maar om te ontkennen dat het er is, is gewoon mis informatie verspreiden

Nog even een semi onafhankelijke dan:
Bjorn, >7 phantom brakes op 500 km. Met sommigen tot complete stop : YouTube: Tesla phantom braking
Het is puur afhankelijk van waar je woont. Rustige wegen en snelwegen gaan doorgaans goed. Hebben andere merken hier ook last van? Ook ik rijd met m'n voet boven het gaspedaal. Het werkt soms verbluffend goed, maar in sommige gevallen haalt AP het bloed onder je nagels vandaan.
Heb het al vaker gezegd, maar de oude Model S die ik had als loaner (AP 1) was veel minder paniekeriger en stuurde veel strakker de bochten in. De M3 doet dat vaak wat zwalkerig en corrigeert dan bij. Dat systeem werkte gewoon (voor mij) veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 16:53
Dat er mensen zijn die minder phantom brakes hebben. Good on you! Zoals hierboven ook al aangegevenn zijn de ervaringen ZEER wisselend. Nog even een semi onafhankelijke dan:
DIe video is inmiddels een jaar oud en we zijn al weer vele software updates verder. Als ik mij goed herinner (kan even de video niet zo vinden) geeft ook Björn aan dat het inmiddels stukken beter is geworden.

Zelf heb ik er gelukkig weinig last van. Zal ook komen doordat het niet voorkomt op het traject wat ik dagelijks rij. Echt in de ankers gaan heb ik nog niet meegemaakt, alleen dat de snelheid iets naar beneden gaat op de A2 bij een viaduct of dat een auto of vrachtwagen net even over de rand gaat en de auto wat agressiever in houdt. Verder scheelt het ook iets als je de TACC/AP snelheid op eigen ingestelde snelheid instelt i.p.v. wat ie van de borden leest of uit de navigatiegegevens haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
Myrdhin schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:47:
[...]

DIe video is inmiddels een jaar oud en we zijn al weer vele software updates verder. Als ik mij goed herinner (kan even de video niet zo vinden) geeft ook Björn aan dat het inmiddels stukken beter is geworden.

Zelf heb ik er gelukkig weinig last van. Zal ook komen doordat het niet voorkomt op het traject wat ik dagelijks rij. Echt in de ankers gaan heb ik nog niet meegemaakt, alleen dat de snelheid iets naar beneden gaat op de A2 bij een viaduct of dat een auto of vrachtwagen net even over de rand gaat en de auto wat agressiever in houdt. Verder scheelt het ook iets als je de TACC/AP snelheid op eigen ingestelde snelheid instelt i.p.v. wat ie van de borden leest of uit de navigatiegegevens haalt.
Updates betekent bij Tesla helaas niet altijd dat het vooruit gaat. Yes, soms gaan de updates even goed. En dan krijg je weer zoiets als dit vorige week: https://www.consumerrepor...ntom-braking-a5626328806/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

JohanB schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:08:
[...]

Yes, soms gaan de updates even goed. En dan krijg je wer zoiets als dit vorige week: https://www.consumerrepor...ntom-braking-a5626328806/
Je kan ook gewoon een old auto BMW aanschaffen, alles van te voren 100% uitgedacht, en getest en over 3 jaar qua software nog steeds hetzelfde en gedateerd :O

Als bonus heb krijg je ook nog fysieke knopjes :+
Speciaal voor de mensen die verandering eng vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 08-11-2021 12:14 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

JohanB schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:08:
[...]

Yes, soms gaan de updates even goed. En dan krijg je wer zoiets als dit vorige week: https://www.consumerrepor...ntom-braking-a5626328806/
Wat weer direct werd rechtgetrokken met een update.
Misschien moet je de auto even laten staan, volgens mij kan hij/zij toch niets meer goed doen voor jou.

Ontopic: bijna nooit last van phantom brakes, misschien eens per twee weken. Gewoon blijven opletten, niet anders dan bij andere auto's met hulpsystemen. Kan me herinneren dat Volvo's vroeger vol in de ankers gingen bij pionnen langs de weg.

Wat wél leuk is: na het oppompen van de banden (3,2 bar, tijdje lang vergeten) nu weer in de winter met lange snelwegritten netjes op 169Wh/km. Dat was met 2,7bar rond de 205Wh/km.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
revolution-nl schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:12:
[...]

Je kan ook gewoon een old auto BMW aanschaffen, alles van te voren 100% uitgedacht, en getest en over 3 jaar qua software nog steeds hetzelfde en gedateerd :O

Als bonus heb krijg je ook nog fysieke knopjes :+
A) Er zijn naast scheetkussens nou niet echt veel nuttige functionaliteiten bijgekomen de laatste 2 jaar, dus vooral marketing praat
B ) Prima als je updates doet. Minieme QA/QC zou dan fijn zijn. Of zoals ze in het artikel zeggen:
According to Eldrenkamp, the chronology of events is evidence that the software update should not have been pushed out in the first place. “If this defect was so easy to spot less than one full day after release, it seems like Tesla failed to do enough testing before release,” she says. “This reinforces why cars should not be beta-tested on public roads.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JohanB schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:15:
[...]

A) Er zijn naast scheetkussens nou niet echt veel functionaliteiten bijgekomen de laatste 2 jaar, dus vooral marketing praat
Er zijn heel veel nuttige features bijgekomen de afgelopen 2 jaar ...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je een nieuwe velg koopt ter vervanging van een beschadigde, is dat dan inclusief TPMS sensor?

Of kunnen ze de sensor van de oude velg overplaatsen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

A) Er zijn naast scheetkussens nou niet echt veel nuttige functionaliteiten bijgekomen de laatste 2 jaar, dus vooral marketing praat
B ) Prima als je updates doet. Minieme QA/QC zou dan fijn zijn. Of zoals ze in het artikel zeggen:

[...]
Weinig functionaliteit bijgekomen ? Seriously ? 8)7
Je begint in een oud patroon te schieten, jammer want het voegt weinig toe.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Ik heb ook nog een leuke situatie gevonden; Ik had een heel krap parkeerplekje in een veel te kleine garage in het buitenland. Ik moest strak langs een muur parkeren en vervolgens via de bestuurderskant uitstappen. Daar snapte de auto helemaal niets van. De auto bleef aan staan (ook bij op slot zetten via de app) en gaf ook via de app een 'system error' :D Pas na het openen en weer dichtgooien van de bestuuders-deur werkte blijkbaar de 'trigger' snapte de auto dat er inderdaad niemand meer achter het stuur zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
revolution-nl schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:17:
[...]

Weinig functionaliteit bijgekomen ? Seriously ? 8)7
Je begint in een oud patroon te schieten, jammer want het voegt weinig toe.
Noem eens 5 relevante/nuttige.

Mind you: 2019 denk ik dat dit zeker het geval was (al hadden sommige functies er al op mogen zitten standaard). Toen kwam bijv. ook V10, waar we nog steeds opzitten. Bij V11 denk ik dat er ook weer veel gaat gebeuren

[ Voor 5% gewijzigd door JohanB op 08-11-2021 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

JohanB schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:24:
[...]

2019 denk ik dat dit zeker het geval was (al hadden sommige functies er al op mogen zitten standaard). Toen kwam bijv. ook V10, waar we nog steeds opzitten. Bij V11 denk ik dat er ook weer veel gaat gebeuren
Mooi hè zo'n auto die evolueert. Je beseft dat je nu je eigen ongelijk bevestigd?
De discussie houdt hier voor mij op, we hebben alweer genoeg posts gespendeerd aan jouw persoonlijke frustraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
JohanB schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:24:
[...]

Noem eens 5 relevante/nuttige.

Mind you: 2019 denk ik dat dit zeker het geval was (al hadden sommige functies er al op mogen zitten standaard). Toen kwam bijv. ook V10, waar we nog steeds opzitten. Bij V11 denk ik dat er ook weer veel gaat gebeuren
Ik zou zeggen, scroll eens door deze pagina : https://www.notateslaapp....updates/upcoming-features ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wolly schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:17:
Als je een nieuwe velg koopt ter vervanging van een beschadigde, is dat dan inclusief TPMS sensor?

Of kunnen ze de sensor van de oude velg overplaatsen?
Als die verder geen schade heeft dan kan dat gewoon ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat zegt ook niet alles natuurlijk. Waypoint is al een jaar+ in progress. v11 ook inmiddels. Er komt nog genoeg bij maar de echte fun van de updates is er sinds eind 2019 wel wat uit. Dat ben ik wel met @JohanB eens. De eerste 6 maanden bleef je bijna wakker voor een nieuwe update. Nu denk je vaak; ach installeer hem nog wel een keer. Misschien moeten we allemaal even een paar maand in een ander merk rijden om het weer te kunnen waarderen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
revolution-nl schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:27:
[...]

Mooi hè zo'n auto die evolueert. Je beseft dat je nu je eigen ongelijk bevestigd?
De discussie houdt hier voor mij op, we hebben alweer genoeg posts gespendeerd aan jouw persoonlijke frustraties.
Want ik zeg dat hij niet evolueert? Volgens mij geef ik aan dat hij JUIST evolueert. Soms goed, soms slecht.

Maar dat er vanuit nieuwe functies weinig is gebeurd de afgelopen twee jaar, behalve wat (infotainment) gimmicks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Inspired schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:16:
[...]

Ja, doelde inderdaad wisselen met iemand anders met een Model 3 op winterbanden. Resetten doel je op TPMS denk ik? Er zitten nu wel andere sensoren in dacht ik. Maar goed, bij mij is een reset ook niet nodig. Helemaal niet bij een bandenwissel aangezien je dezelfde sensoren dan hebt.
Dan zal dat het niet zijn, ik doelde inderdaad op TPMS. Ik kijk het gewoon nog even aan, misschien wordt het nog beter met meer kilometers in de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 13:26
[...]

[...]
Wow, je bent wel erg negatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
RFAMLK schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:07:
[...]
Dat is hij altijd. Ik vermoed dat die een verkeerde keuze heeft gemaakt met de auto en er nu aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:33
-edit-

[ Voor 185% gewijzigd door Tomas_ op 08-11-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-09 15:57
[...]

Bovenstaande inderdaad

[...]

Het vreemde is dat mijn Model 3 soms ook op rechte wegen ineens een andere snelheid gaat aanhouden. Niet altijd een lagere snelheid overigens... Heb ook al eens gehad dat hij net voordat er een andere snelweg bij kwam ineens 20 km/h harder wilde gaan rijden (waar dat overigens helemaal niet mocht).
Een lagere snelheid in bochten heb ik ook op bepaalde plekken. Het rare is wel dat hij soms midden in de snelwegbocht al weer gaat versnellen naar de originele snelheid.
De TACC instelling staat op "actuele snelheid".

Ondanks dat ik de TACC in zijn totaliteit matig vind, rijd ik overigens met veel plezier in de Model 3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanB
RFAMLK schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:07:
[...]

Excuus als dat zo overkomt, dat is niet de bedoeling en laat ik volgens mij ook geen blijk van in m'n posts.

Ik zal het wat nuanceren (maar dat is elke keer erg veel tekst uiteraard):
1. Als je naar de laatste 2 jaar kijkt zijn er gewoon niet zoveel verbeteringen aan de software geweest. Ja wat gimmicks met Disney+, youtube, een spel. Allemaal dingen die leuk on the side zijn, maar niet echt functie gerelateerd. Ik denk dat evt. mensen met kinderen daar ook blij mee kunnen zijn, maar het heeft allemaal vrij weinig verbeterd aan het "transporteren van personen", en is dus vooral interessant voor de marketing

Het is jammer dat die innovatie er niet volledig meer is zoals die er vroeger was. Ze lijken momenteel erg druk met FSD en V11, wat misschien hier een impact op heeft gehad. Daarnaast is er natuurlijk steeds minder te verbeteren

2. Voor de QA/QC wilde ik juist mijn eigen mening er even buiten laten en quote ik daarom een vrij gerenommeerde instantie (Consumer Reports). Maar ik ben het met ze eens: net iets te vaak gaan er updates uit die (nog) niet volledig af zijn. Waar deze bug een voorbeeld van is. Maar ook daarvoor bijv. bij 2020.36 met die nieuwe "speed assist" en bord herkenning gebeurde in het begin bijvoorbeeld ook van alles

Dat is voor mij allemaal meer een constatering dan iets negatiefs. En punten die goed zijn voor toekomstige gebruikers om bij stil te staan

[ Voor 6% gewijzigd door JohanB op 08-11-2021 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59
JohanB schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:52:
[...]
Excuus als dat zo overkomt, dat is niet de bedoeling en laat ik volgens mij ook geen blijk van in m'n posts.

1. Als je naar de laatste 2 jaar kijkt zijn er gewoon niet zoveel verbeteringen aan de software geweest. Ja wat gimmicks met Disney+, youtube, een spel. Allemaal dingen die leuk on the side zijn, maar niet echt functie gerelateerd. Ik denk dat evt. mensen met kinderen daar ook blij mee kunnen zijn, maar het heeft allemaal vrij weinig verbeterd aan het "transporteren van personen", en is dus vooral interessant voor de marketing
2 jaar geleden zaten we nog op 2019.36. Ik weet niet hoor, maar er zijn volgens mij toch best een aantal dingen bij gekomen sindsdien: https://teslascope.com/teslapedia/software/timeline

Ik ga niet weer zoals vorig jaar een opsomming maken, geen zin in, maar het is nog steeds dezelfde conclusie. Het feit dat een aantal verbetering voor jouw niet nuttig zijn, betekent niet dat ze er niet zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
JohanB schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:52:
[...]

Het is jammer dat die innovatie er niet volledig meer is zoals die er vroeger was. Ze lijken momenteel erg druk met FSD en V11, wat misschien hier een impact op heeft gehad. Daarnaast is er natuurlijk steeds minder te verbeteren

2. Voor de QA/QC wilde ik juist mijn eigen mening er even buiten laten en quote ik daarom een vrij gerenommeerde instantie (Consumer Reports). Maar ik ben het met ze eens: net iets te vaak gaan er updates uit die (nog) niet volledig af zijn. Waar deze bug een voorbeeld van is. Maar ook daarvoor bijv. bij 2020.36 met die nieuwe "speed assist" en bord herkenning gebeurde in het begin bijvoorbeeld ook van alles

Dat is voor mij allemaal meer een constatering dan iets negatiefs. En punten die goed zijn voor toekomstige gebruikers om bij stil te staan
Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Mijn 2019 SR+ met HW2.5 heeft (behalve wat klein spul) nauwelijks "echte" OTA verbeteringen gezien.

Ik ben door dit lijstje gegaan (https://www.notateslaapp....e-updates/grote-releases/) en de enige verbeteringen waar ik wat aan heb:
- Meer regeneratie in koud weer
- Push melding als je een deur / raam open hebt laten staan
- WiFi blijf aan als ik naar drive schakelt (hotspot)

Voor de rest heb ik er niks aan door HW2.5 (geen verkeersborden, geen verkeerslichten etc.) of het boeit me niet omdat het, zoals je al aanhaalt, allemaal spelletjes ofzo zijn.

Wat ik nog steeds niet heb
- Een fix van de bug die denkt dat je met een aanhanger 130 mag waardoor je verbruik door het dak gaat
- Fatsoenlijke regen / miezer detectie
- Waypoint navigatie (!!!)
- De mogelijkheid om een bug report naar Tesla te sturen over een specifieke situatie (nee op het auto icoon drukken in de auto zet alleen een marker voor het SeC)
- TACC die niet inhoudt zonder reden
- Fatsoenlijke klantenservice die reageert op brieven (maarja, dat zullen ze OTA wel niet oplossen :+ )

Voor de rest rijdt de auto heerlijk en geen spijt van de aankoop. Ik vermoedt dat al die media / game updates vooral leuk zijn voor Amerikanen die - soms letterlijk - in hun auto wonen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
** Niet op de man spelen aub, dat mag wel wat vriendelijker. **

[ Voor 88% gewijzigd door Taro op 08-11-2021 19:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zo wel wat dingen noemen die die de auto voor mij veel beter hebben gemaakt.

- Ramen automatisch dicht als je de auto afsluit
- Bestuurdersprofiel onthoudt ook alle randzaken zoals chill/performance, afstand tot voorganger
- Wifi improvements
- Snellere / mooiere UI
- dashcam en sentry verbeteringen, UI
- camera's aan de zijkant bij achteruit rijden
- extra versnellingsboost

Maargoed ik kan op zich wel alles afdoen als niet ter zake doende gezeik om mijn punt te maken, want alles is in the eye of the beholder. Er is maar zoveel dat je OTA kan doen natuurlijk.

Dat gezegd hebbende, mijn Megane uit 2016 had een buildversie uit 2015 en daar is nooit een update voor gekomen. Ondanks alle bugs en spelfouten enzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wat ik tussen de regels ook een beetje door lees is dat mensen die met de 2019 / HW2.5 modellen rond rijden meer te klagen hebben (al dan niet terecht) dan de eigenaren met recentere modellen.

Ik heb het idee dat er intussen best een verschil zit tussen een 2019 en 2021 Model 3.
  • Afwerkingsniveau is verbeterd, zeker bij de Shanghai modellen maar intussen hebben ze het ook op niveau in Fremont?
  • HW3.0 / Tesla Vision-only versies werken beter met Autopilot / TACC / FSD?
  • Fraaier interieur (middenconsole, deurpanelen, stuurverwarming en achterbank verwarming standaard).
  • Warmtepomp en elektrische tailgate in het facelift model
  • 2020/21 eigenaren stappen in met software die al stukken verder is dan de 2018/19 eigenaren
Daarom ben ik benieuwd of we in bijvoorbeeld 2024 hetzelfde te klagen hebben over de 2021 modellen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:57:
Kan zo wel wat dingen noemen die die de auto voor mij veel beter hebben gemaakt.

- Bestuurdersprofiel onthoudt ook alle randzaken zoals chill/performance, afstand tot voorganger
- Wifi improvements
- Snellere / mooiere UI

Maargoed ik kan op zich wel alles afdoen als niet ter zake doende gezeik om mijn punt te maken, want alles is in the eye of the beholder. Er is maar zoveel dat je OTA kan doen natuurlijk.

Dat gezegd hebbende, mijn Megane uit 2016 had een buildversie uit 2015 en daar is nooit een update voor gekomen. Ondanks alle bugs en spelfouten enzo.
Oehh die ramen dicht was ik vergeten, dat is ook een fijne ja :)
kazuka schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:21:
Wat ik tussen de regels ook een beetje door lees is dat mensen die met de 2019 / HW2.5 modellen rond rijden meer te klagen hebben (al dan niet terecht) dan de eigenaren met recentere modellen.

Ik heb het idee dat er intussen best een verschil zit tussen een 2019 en 2021 Model 3.
  • Afwerkingsniveau is verbeterd, zeker bij de Shanghai modellen maar intussen hebben ze het ook op niveau in Fremont?
  • HW3.0 / Tesla Vision-only versies werken beter met Autopilot / TACC / FSD?
  • Fraaier interieur (middenconsole, deurpanelen, stuurverwarming en achterbank verwarming standaard).
  • Warmtepomp en elektrische tailgate in het facelift model
  • 2020/21 eigenaren stappen in met software die al stukken verder is dan de 2018/19 eigenaren
Daarom ben ik benieuwd of we in bijvoorbeeld 2024 hetzelfde te klagen hebben over de 2021 modellen :P
Mjah, ik baal vooral van het ontbreken van HW3.0 - dat had er gewoon in moeten zitten (besteld maanden na toezegging van Elon M.). Wat me het meest stoort is dat er zelfs op een beargumenteerde klacht geen enkele reactie komt.

Dat de mijne geen warmtepomp of electrisch klep heeft maakt me niet uit, want die had hij ook niet toen ik hem kocht ;) Wat me wel stoort is dat je 55K uitgeeft aan een auto die feitelijk al verouderd is als je hem geleverd krijgt (omdat alle development effort naar HW3.0 gaat).

Dus eigenlijk - ja ik ben het er wel mee eens dat er ook veel goeds geleverd wordt via OTA. Maar mijn algehele symptahie voor Tesla heeft gewoon een knauw gekregen omdat ze je slecht behandelen als je iets te klagen hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door MrBasta op 08-11-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 13:26
MrBasta schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:43:
[...]

Oehh die ramen dicht was ik vergeten, dat is ook een fijne ja :)

[...]

Mjah, ik baal vooral van het ontbreken van HW3.0 - dat had er gewoon in moeten zitten (besteld maanden na toezegging van Elon M.). Wat me het meest stoort is dat er zelfs op een beargumenteerde klacht geen enkele reactie komt.

Dat de mijne geen warmtepomp of electrisch klep heeft maakt me niet uit, want die had hij ook niet toen ik hem kocht ;) Wat me wel stoort is dat je 55K uitgeeft aan een auto die feitelijk al verouderd is als je hem geleverd krijgt (omdat alle development effort naar HW3.0 gaat).

Dus eigenlijk - ja ik ben het er wel mee eens dat er ook veel goeds geleverd wordt via OTA. Maar mijn algehele symptahie voor Tesla heeft gewoon een knauw gekregen omdat ze je slecht behandelen als je iets te klagen hebt.
Uit welk jaar/maand is je m3? Ik heb een LR uit begin 2019 en heb fsd 3.0, is dat dan geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
[...]
Volledig eens. Maar dat jij roept dat het 90% van de tijd niet (goed) werkt, is net zo goed misinformatie verspreiden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
** Knip ivm quote **

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 08-11-2021 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos

- Wifi improvements
- Snellere / mooiere UI

Zeer recent nog stroomsterkte van laden via app aan te passen, ook erg blij mee. Niet vaak nodig, maar soms erg handig! (gepland laden lijkt nu ook goed te werken, ook lekker)
pincode op dashboard, dus dashboard is niet meer zomaar te openen
ok moeten drukken na pincode voor rijden/doshboard is verwijderd

Geen mega verbeteringen maar wel steeds iets meer gemak :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RFAMLK schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:49:
[...]

Uit welk jaar/maand is je m3? Ik heb een LR uit begin 2019 en heb fsd 3.0, is dat dan geluk?
LR is eerder overgegaan naar HW3. SR+ is langer met HW2.5 gekomen om voorraad op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-08 18:50
MrBasta schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:43:

Je kan er toch gewoon gratis HW3 in laten zetten? Of is dat alleen met FSD?

[ Voor 4% gewijzigd door KrullenO op 08-11-2021 18:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
KrullenO schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:15:
[...]

Je kan er toch gewoon gratis HW3 in laten zetten? Of is dat alleen met FSD?
Het had er al in moeten zitten. Ik ben ook een gedupeerde helaas..

Hw2.5 terwijl 3.0 was beloofd door Elon Musk einde Q1 2019 (auto daarna bewust pas besteld, dit was rond 07-2019)

Pas na enkele updates kon je daadwerkelijk zien welke computer je in de auto had..

Alleen als je nu FSD koopt krijg je misschien nog hw3.0.

In China heeft Tesla dat “trucje” ook gedaan, maar dat kwam negatief in de pers en toen heeft iedereen later hw3.0 (wél) alsnog gekregen.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
ybos schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:22:
[...]

Volledig eens. Maar dat jij roept dat het 90% van de tijd niet (goed) werkt, is net zo goed misinformatie verspreiden...
Hangt er een beetje vanaf denk ik. Het werkt dus inderdaad eigenlijk 100% van de tijd niet, omdat je continu moet opletten of er niet iets raars aankomt. Wat niet echt het idee is van een cruise control. Aan de andere kant kun je zeggen dat in 99.99% van de tijd wel werkt, alleen niet wanneer ie een phantom brake heeft. Het is dus maar hoe je naar het probleem kijkt. Maar mijn persoonlijk mening is dat als een safety assitance systeem >1 keer per uur faalt dat het niet afdoende is, en dus eigenlijk niet werkt

- Wifi improvements
- Snellere / mooiere UI

Eens, het gaat voor een groot deel om de definitie, wat "nuttig" is voor de functie van de auto. Maar als we van je lijstje de >2 jaar oude (versnellingsboost, bestuurdersprofiel) halen wordt het lijstje korter en wat meer "gimmick"-like. Dus ik denk dat dat dan redelijk in lijn is met mijn "weinig nieuwe nuttige functies" comment.
Uiteraard wisselt het dan wat je nuttig vindt en niet. Ik zie het nu van een paar boven zeker, bij anderen heb ik zo m'n twijfels, bij weer andere vraag ik me af waarom ze het ooit zo hebben gedaan (wifi auto-disable)

Whataboutisms ga ik niet in mee.

[ Voor 6% gewijzigd door JohanB op 08-11-2021 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59
JohanB schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:55:
[...]
Hangt er een beetje vanaf denk ik. Het werkt dus inderdaad eigenlijk 100% van de tijd niet, omdat je continu moet opletten of er niet iets raars aankomt. Wat niet echt het idee is van een cruise control.
Je moet toch al opletten of er niet iets raars aankomt. Ik interpreteer jouw bericht alsof je ontevreden bent omdat je geen boek kunt lezen als je achter het stuur zit, of niet je benen ik je nek kunt leggen tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohanB schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:55:

Eens, het gaat voor een groot deel om de definitie, wat "nuttig" is voor de functie van de auto. Maar als we van je lijstje de >2 jaar oude (versnellingsboost, bestuurdersprofiel) halen wordt het lijstje korter en wat meer "gimmick"-like. Dus ik denk dat dat dan redelijk in lijn is met mijn "weinig nieuwe nuttige functies" comment.
Uiteraard wisselt het dan wat je nuttig vindt en niet. Ik zie het nu van een paar boven zeker, bij anderen heb ik zo m'n twijfels, bij weer andere vraag ik me af waarom ze het ooit zo hebben gedaan (wifi auto-disable)

Whataboutisms ga ik niet in mee.
Sure, maar zo raak je precies mijn comment. Vooral als je er arbitrair dingen af gaat zitten snoepen because reasons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:00:
[...]

Sure, maar zo raak je precies mijn comment. Vooral als je er arbitrair dingen af gaat zitten snoepen because reasons.
Daarom heb ik het vanaf moment 1 over nuttige functies. En niet onnodige randzaken met “scheetkussens” als metafoor.
DaCoTa schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:58:
[...]

Je moet toch al opletten of er niet iets raars aankomt. Ik interpreteer jouw bericht alsof je ontevreden bent omdat je geen boek kunt lezen als je achter het stuur zit, of niet je benen ik je nek kunt leggen tijdens het rijden.
Nee absoluut niet. Maar het lijkt alsof je nog nooit echt een goede phantom brake hebt gehad. Midden op de snelweg van 130 naar 70 zonder aanleiding bijv. Of 80 naar 30 omdat ie het bord van een ventweg ziet, zijn dan de lichte maar veel voorkomende versies daarvan.

Daardoor moet je dus een beetje op alles en niets letten, versus vooral het omringende verkeer zoals normaal op TA(CC).

Er is een reden dat ze een officiële recall moesten doen om de phantom brakes nu weer. Ik denk dat je het wat bagatelliseert allemaal

[ Voor 5% gewijzigd door JohanB op 08-11-2021 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JohanB schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:30:
[...]

Daarom heb ik het vanaf moment 1 over nuttige functies. En niet onnodige randzaken met “scheetkussens” als metafoor.
Je definitie van wat een nuttige functie is wappert best wel. En dingen ouder dan 2 jaar mochten ookal niet. Zo krijg ik het ook wel recht geluld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderdi
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 12:15
Ik kom net terug uit Spanje waar ik voor 3 weken een huur auto had ( hyundai ix30 )
Het viel mij en mijn vriendin op hoe stil de auto van binnen was.

Ik rijd inmiddels bijna 2,5 jaar in een M3LR, maar bij terugkomst bij Schiphol auto opgehaald en wij de snelweg oprijden kijken we elkaar aan van wat een tering herrie bij 120/130 ( het was al middennacht ). Waar ik in de ix30 met 120 elkaar goed konden verstaan was het in de tesla een herrie van wind en banden geluid.

Wie heeft er tips met aanpassingen wat je kan uitvoeren om het banden en wind geluid stukken te laten verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
sanderdi schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:47:
Ik kom net terug uit Spanje waar ik voor 3 weken een huur auto had ( hyundai ix30 )

Ik rijd inmiddels bijna 2,5 jaar in een M3LR, maar bij terugkomst bij Schiphol auto opgehaald en wij de snelweg oprijden kijken we elkaar aan van wat een tering herrie bij 120/130 ( het was al middennacht ). Waar ik in de ix30 met 120 elkaar goed konden verstaan was het in de tesla een herrie van wind en banden geluid.

Wie heeft er tips met aanpassingen wat je kan uitvoeren om het banden en wind geluid stukken te laten verminderen.
Even zoeken op geluidsisolatie model 3. Met name strips bij de deuren schijn goed te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Sinds kort rij ik ook een M3. Ik heb de Tesla app draaien en agenda sync aangezet. Wat me nu opvalt is dat alle agenda afspraken vanuit mijn zakelijk Office365 account allemaal als voorlopig worden weergegeven op het Tesla display. Vanuit mijn privé Gmail account is dit niet het geval. Bij meer mensen dit het geval? Ik gebruik een Samsung S20 in combinatie met de Samsung Agenda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:35:
[...]

Je definitie van wat een nuttige functie is wappert best wel. En dingen ouder dan 2 jaar mochten ookal niet. Zo krijg ik het ook wel recht geluld.
Tsja, zo is het lastig een discussie voeren en snap niet zo goed wat je hier mee wil. Ik geef aan dat er de afgelopen twee jaar niet zoveel nuttige updates zijn geweest. Daarbij geef ik zelfs als nuance dat dat waarschijnlijk door V11 aandacht en door-ontwikkeling komt. Bovendien geef ik aan dat het vóór die tijd beter was.

Daar reageer je op en dan zeg je dat ik het recht lul als ik je wijs op die 2 jaar?! (Nuttig had ik overigens toen al beschreven als “het verbeteren van het transporteren van personen” - dus dat wat een auto doet, zodat we de scheetkussen discussie konden vermijden)

Laten we hopen dat V11 snel komt en niet vol met bugs zit. Dan is er vast weer wat te vieren. Iemand trouwens een update daarover gezien? Sinds maart lijkt het wat stiller

[ Voor 23% gewijzigd door JohanB op 08-11-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 200286005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 21:21
sanderdi schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:47:

Bij kan ik even mijn ervaring melden: ik heb het hele interrieur laten isoleren (incl deuren), de bekende Amazon strips geplakt, en het is beter geworden dan dat het standaard was, maar zo stil als bijv een Golf gaat het nooit worden. Moet ook toegeven dat het allemaal meer opvalt omdat je geen motorgeluid hoort, maar ik heb me er bij neergelegd dat het nooit stil zal worden.

Met goed wegdek en onder de 100 is het goed te doen, maar met matig wegdek en zeker 120+ blijf ik het een herrie vinden dat niet past bij een auto uit het C/D segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:39

Bever!

3

BigSmurf schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:31:
V.w.b. de winterbandendiscussie. Inmiddels ben ik zo'n 400km verder op de nieuwe winterbanden en er zit geen enkele verbetering in qua grip. ESP disco't er vrolijk op los bij elk klaverblad, elke rotonde en elke 180 graden bocht de snelweg op/af.

Ik had vroeger altijd een hekel aan winterbanden vanwege het geluid en het zeilen in lange doordraaiers, maar dit is net zo irritant. Volgend jaar gaan ze er gewoon pas begin december ergens onder. :X
Opvallend dat jij ook zo'n problemen hebt met de winterset.
Ik ben weer een stapje verder, vandaag heeft iemand van Tesla remote mijn auto uitgelezen en blijkt dat er foutmeldingen gevonden zijn betreft stuurwielcalibratie. Hopelijk gaat dit de oplossing worden.... volgende week naar de vestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Bever! schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:25:
[...]

Opvallend dat jij ook zo'n problemen hebt met de winterset.
Ik ben weer een stapje verder, vandaag heeft iemand van Tesla remote mijn auto uitgelezen en blijkt dat er foutmeldingen gevonden zijn betreft stuurwielcalibratie. Hopelijk gaat dit de oplossing worden.... volgende week naar de vestiging.
Naast banden vervangen ook wielen (laten) uitlijnen..? Dat kan een euromaster ook makkelijk fout doen (stuurhoeksensor die dan niet goed gecalibreerd is bijv. Of de sporing die niet goed staat)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
@Bever! Ben benieuwd wat eruit komt bij jou dan. Het was vanmiddag op echt droog asfalt overigens een stuk minder, waarschijnlijk omdat de waslaag er nu wel echt af is, maar alsnog regelmatig veel te enthousiast ingrijpend ESP.

@Stef87 Dat zou je dan ook in andere dingen moeten voelen toch? Ik heb geen trillingen, geen andere afwijkingen, ook niet bij 150+ en flink remmen, banden zijn voor een winterband ook aardig stil. Alleen de elektronica grijpt dus constant in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
BigSmurf schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:59:
@Bever! Ben benieuwd wat eruit komt bij jou dan. Het was vanmiddag op echt droog asfalt overigens een stuk minder, waarschijnlijk omdat de waslaag er nu wel echt af is, maar alsnog regelmatig veel te enthousiast ingrijpend ESP.

@Stef87 Dat zou je dan ook in andere dingen moeten voelen toch? Ik heb geen trillingen, geen andere afwijkingen, ook niet bij 150+ en flink remmen, banden zijn voor een winterband ook aardig stil. Alleen de elektronica grijpt dus constant in.
Dat hoeft niet altijd merkbaar te zijn. Ben benieuwd of ze wat vinden straks.

Maar auto heeft wen 4-wiel uitlijning gehad..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
Sapperdeflap, gisteren werd een update voor de Tesla app geïnstalleerd (4.3.2-742) en nu zie ik m'n auto niet meer. Het enige wat ik zie is het Explore scherm; zo'n beetje hetzelfde als je inlogt via de website, zeg maar.
Meer mensen hier last van? Ik lease via Arval, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DappereDodo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 06:49:
Sapperdeflap, gisteren werd een update voor de Tesla app geïnstalleerd (4.3.2-742) en nu zie ik m'n auto niet meer. Het enige wat ik zie is het Explore scherm; zo'n beetje hetzelfde als je inlogt via de website, zeg maar.
Meer mensen hier last van? Ik lease via Arval, btw.
Uitloggen en opnieuw inloggen met Tesla account in de app? Of app compleet verwijderen en opnieuw installeren? Hebben af en toe wel meer mensen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DappereDodo
Uitloggen/inloggen gedaan. Nu is het Tesla icoontje ook weg en moet ik 't pasje gebruiken om de auto te openen :(

Zometeen Arval maar eens contacten. Ik zal vast een kast en een muur opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DappereDodo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:31:
Uitloggen/inloggen gedaan. Nu is het Tesla icoontje ook weg en moet ik 't pasje gebruiken om de auto te openen :(

Zometeen Arval maar eens contacten. Ik zal vast een kast en een muur opzoeken...
Ook herinstall gedaan? Of op telefoon van vrouw/vriedin proberen? Denk dat Arval niet veel gaat kunnen. Je zult bij Tesla moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
DappereDodo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:31:

Toen ik laatst opnieuw de app moest installeren duurde het even een minuut of 2 voordat het scherm laadde naar meer dan “explore” misschien even inblijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:39

Bever!

3

Stef87 schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:48:
[...]

Naast banden vervangen ook wielen (laten) uitlijnen..? Dat kan een euromaster ook makkelijk fout doen (stuurhoeksensor die dan niet goed gecalibreerd is bijv. Of de sporing die niet goed staat)
ja recentelijk wel inderdaad, en toen is het stuur niet gecalibreerd.. (heb er naast gestaan)
Hopelijk is dit het euvel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Inspired schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:14:
[...]

Ook herinstall gedaan? Of op telefoon van vrouw/vriedin proberen? Denk dat Arval niet veel gaat kunnen. Je zult bij Tesla moeten zijn.
JohanB schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:14:
[...]

Toen ik laatst opnieuw de app moest installeren duurde het even een minuut of 2 voordat het scherm laadde naar meer dan “explore” misschien even inblijven?
Helaas. App verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, weer geinstalleerd, ingelogd, 5 minuten gewacht, nog steeds enkel de Explore pagina.

En m'n schoonouders konden geen kinderen krijgen, dus die optie valt af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Stef87 schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:38:
[...]
Het had er al in moeten zitten. Ik ben ook een gedupeerde helaas..

Hw2.5 terwijl 3.0 was beloofd door Elon Musk einde Q1 2019 (auto daarna bewust pas besteld, dit was rond 07-2019)
[...]
Nog zuurder voor je is dat rond oktober alle auto's met 3.0 aankwamen in Nederland. Dus je greep er na het wachten alsnog "net" naast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
DappereDodo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:51:
[...]

[...]

Helaas. App verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, weer geinstalleerd, ingelogd, 5 minuten gewacht, nog steeds enkel de Explore pagina.

En m'n schoonouders konden geen kinderen krijgen, dus die optie valt af.
Auto opnieuw opstarten? Rem plus stuurknop

Klinkt als ik wil connectie maken maar de auto laat het niet door.

[ Voor 9% gewijzigd door Tomas_ op 09-11-2021 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:22
heeft iemand ervaring met de hondenmat die tesla zelf verkoopt voor op de achterbank?

zie: https://shop.tesla.com/nl...or-huisdieren-model-s_3_y

Stuk duurder natuurlijk dan andere aanbieders, maar wellicht de moeite waard als die echt 100% past qua afmetingen dan de andere 'standaard' dekens?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 20:52
refused81 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:15:
heeft iemand ervaring met de hondenmat die tesla zelf verkoopt voor op de achterbank?

Stuk duurder natuurlijk dan andere aanbieders, maar wellicht de moeite waard als die echt 100% past qua afmetingen dan de andere 'standaard' dekens?
Ik heb net deze gekocht, past prima! https://www.bol.com/nl/nl...271824/?s2a=#productTitle

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomas_ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:26:
[...]

Auto opnieuw opstarten? Rem plus stuurknop

Klinkt als ik wil connectie maken maar de auto laat het niet door.
App maakt toch geen direct contact met de auto? Je kunt een herstart altijd proberen (rem heeft overigens geen zin) maar dit lijkt me het niet op te gaan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:30:
[...]

App maakt toch geen direct contact met de auto? Je kunt een herstart altijd proberen (rem heeft overigens geen zin) maar dit lijkt me het niet op te gaan lossen.
Nee, auto maakt verbinding met Tesla servers en je app ook. Geen directe verbinding behalve bluetooth voor de vergrendeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Inspired schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:30:
[...]

Jawel, daarom ook dat je al kan unlocken voordat je zaken als de locatie, temperatuur enz kan zien en instellen. Die laatste gaan allemaal via de API van Tesla, maar unlocken en openen van deuren enz, gaat rechtstreeks over een beveiligde bluetooth verbinding.

*edit*
Bij mij werkte een herinstall van de app overigens niet. Het enige wat hielp was in Android de data van de app verwijderen en vervolgens opnieuw inloggen. Ik vermoed dat er nog wel wat data wordt weggeschreven in de google cloud en bij opnieuw installeren van de app weer wordt opgehaald.

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 09-11-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:33:
[...]

Jawel, daarom ook dat je al kan unlocken voordat je zaken als de locatie, temperatuur enz kan zien en instellen. Die laatste gaan allemaal via de API van Tesla, maar unlocken en openen van deuren enz, gaat rechtstreeks over een beveiligde bluetooth verbinding.
Niet goed gelezen. Je account info gaat niet via BT. De auto is gelinked aan je Tesla account. Dit heeft niks met BT te maken maar met de API verbinding.

[ Voor 20% gewijzigd door Inspired op 09-11-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Inspired schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:33:
[...]
Niet goed gelezen. Je account info gaat niet via BT. De auto is gelinked aan je Tesla account. Dit heeft niks met BT te maken maar met de API verbinding.
Dat zeg ik toch niet? Ik antwoordde op je vraag/opmerking. Los van dat het niets met je probleem te maken heeft is mijn antwoord gewoon correct. De app maakt wel degelijk direct verbinding met de auto voor een aantal zaken.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 09-11-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
scheelt toch weer 100 euro, en als voordeel ook van die zij-flappen.
Enigste verschil is volgens mij bij tesla krijg je losse portierbeschermers?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
refused81 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:36:
[...]

scheelt toch weer 100 euro, en als voordeel ook van die zij-flappen.
Enigste verschil is volgens mij bij tesla krijg je losse portierbeschermers?
Die portierbeschermers is (denk ik) omdat je geen zijflappen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 20:30
Stef87 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 00:39:
[...]

Dat hoeft niet altijd merkbaar te zijn. Ben benieuwd of ze wat vinden straks.

Maar auto heeft wen 4-wiel uitlijning gehad..?
Ik heb dit vorig jaar ook gehad met mijn M3LR. Wat bleek, op de voor- en achteras zaten verschillende merken/typen banden. Mijn auto was echt aan het slingeren op AutoPilot, je zag het stuur letterlijk van links naar rechts bewegen. Daarnaast het idee dat ik in de bochten op banden reed met een laag vet er op gesmeerd. Klinkt allemaal als de problemen die ik hier ook hoor.

Daarna bandenboer toch echt wel aangegeven dat alle assen hetzelfde dienen te zijn, daarmee was het probleem opgelost. Maar ik hou mijn hart weer vast dit jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
Powergrim schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:44:
[...]

Ik heb dit vorig jaar ook gehad met mijn M3LR. Wat bleek, op de voor- en achteras zaten verschillende merken/typen banden. Mijn auto was echt aan het slingeren op AutoPilot, je zag het stuur letterlijk van links naar rechts bewegen. Daarnaast het idee dat ik in de bochten op banden reed met een laag vet er op gesmeerd. Klinkt allemaal als de problemen die ik hier ook hoor.

Daarna bandenboer toch echt wel aangegeven dat alle assen hetzelfde dienen te zijn, daarmee was het probleem opgelost. Maar ik hou mijn hart weer vast dit jaar..
Precies wat ik nu heb, ze gaan de banden nu van voor naar achter wisselen. Ik vermoed dat dat niet helpt, banden zijn slecht leverbaar hoorde ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Caelorum schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:35:
[...]

Dat zeg ik toch niet? Ik antwoordde op je vraag/opmerking. Los van dat het niets met je probleem te maken heeft is mijn antwoord gewoon correct. De app maakt wel degelijk direct verbinding met de auto voor een aantal zaken.
En buiten dat, als de api door de update niet goed met de auto communiceert zou een herstart alsnog een oplossing kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
Caelorum schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:25:
[...]

Nog zuurder voor je is dat rond oktober alle auto's met 3.0 aankwamen in Nederland. Dus je greep er na het wachten alsnog "net" naast.
Nee hoor, in november 2019 een SR+ opgehaald met 2.5.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Caelorum schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:25:
[...]

I know. Onze model 3 was half september afgeleverd. (Als bonus waren ook de mistlampen verdwenen, een dubbele “besparing” voor Tesla)

Vooral de automatische ruitenwissers zijn nog steeds heel vaak erg slecht. Dat lijkt ook vooral hw2.5 te treffen, net als het fantoomremmen.

Kleine kans dat ik alsnog hw3 krijg, maar ik ga er niet van uit.
@bartlauwers Oef… Productie datum wel nog uit augustus oid?

[ Voor 5% gewijzigd door Stef87 op 09-11-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
refused81 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:15:

Standaard dekens passen eigenlijk ook allemaal in onze 3. Heb er ondertussen al twee versleten. (Wasmachine heeft twee voorgaande gesloopt)

Heb er nu eentje die je tussen de voorstoelen kan openritsen, kan onze vriend met zijn kop tussen stoelen door kijken. Deze lijkt het goed vol te houden.

Koop iig niet de mat van Tesland, die was veel te snel kapot. De Tesland mat lijkt 1-1 kopie van die Bol.com link

[ Voor 3% gewijzigd door Stef87 op 09-11-2021 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
Stef87 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:41:
[...]
@bartlauwers Oef… Productie datum wel nog uit augustus oid?
Van wat ik hier https://tesla-info.com/factory-vin.php kan nagaan is productie waarschijnlijk mid-eind september geweest.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 20:30
Bla65 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:46:
[...]

Precies wat ik nu heb, ze gaan de banden nu van voor naar achter wisselen. Ik vermoed dat dat niet helpt, banden zijn slecht leverbaar hoorde ik al.
Dit hebben ze bij mij destijds ook gedaan, en dat gaf wel iets verbetering maar nog steeds was de handling enorm slecht. Oplossing was daarna toch echt op alle assen dezelfde banden te leggen,

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caelorum
Caelorum schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:51:
[...]
[...]
Als iemand geïnteresseerd is zal ik hier ook wel even posten hoeveel een LM nog vind dat een 2019 model 3 SR+ waard is. Aangezien ik de auto van een LM naar een andere ga proberen te krijgen.
39,500E voor een model 3 sr+ uit 2019 met 65.000 kilometers.

Het grappige is dat daarmee de leaseprijs hoger komt te liggen dan als ik een LR bij Arval neem. Ongetwijfeld speelt daar ook mee dat de LR uit 2021 netto 2x zo duur is als een SR+ uit 2019.

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 09-11-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Bla65 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:44:
[...]

Die portierbeschermers is (denk ik) omdat je geen zijflappen hebt?
Er lijkt wel een zijflapje op te zitten:

https://www.tesla.com/ns_...TERIOR/1562262-00-A_1.jpg

Blijft een duur ding, maar lijkt wel qua materiaal iet's luxueuze uitstraling te hebben. Best fijn als je hem eigenlijk altijd laat zitten.......

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Caelorum schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:24:
[...]

39,500E voor een model 3 sr+ uit 2019 met 65.000 kilometers.

Het grappige is dat daarmee de leaseprijs hoger komt te liggen dan als ik een LR bij Arval neem. Ongetwijfeld speelt daar ook mee dat de LR uit 2021 netto 2x zo duur is als een SR+ uit 2019.
Is dat in/ex btw? Want als het ex btw is dan is hij nog net zo duur of zelfs boven de 2019 prijs :o

Ik heb ook een 2019 sr+ en boekhouder heeft gezegd je zou evt nu gunstig kunnen inruilen. (Ik ben ZZPer)

Maar waar zou je hem voor inruilen? Ik zie niet echt een upgrade die het mij waard is op het moment.

Nieuwe SR+ iets meer bereik maar lomper/langzamer en zwaarder. (Nadeel, want sportief sturen in de bergen is een hobby). Ook is de bijtelling helaas zoveel hoger dat dit geen zin heeft.

Is dus een afweging om nu of aankomend jaar iets duurder te gaan rijden en de 2019 “gunstig” weg te doen.

Vooralsnog blijf ik lekker doorrijden maar wie weet ziet iemand anders hier mogelijkheden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Stef87 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:31:
[...]
Is dat in/ex btw? Want als het ex btw is dan is hij nog net zo duur of zelfs boven de 2019 prijs :o
[...]
incl. gelukkig, maar dan nog ga ik hem waarschijnlijk weg doen. De auto is mij dan simpelweg te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdi
Stef87 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:41:
[...]

Vooral de automatische ruitenwissers zijn nog steeds heel vaak erg slecht. Dat lijkt ook vooral hw2.5 te treffen, net als het fantoomremmen.
Nee hoor die van mij met hw3 werken alleen als er daglicht is, bij donker is het gewoon standaard handmatig de ruitenwissers aanzetten, het is echt drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 11:26

CoolHead621

Enjoy every moment

sanderdi schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:44:
[...]

Nee hoor die van mij met hw3 werken alleen als er daglicht is, bij donker is het gewoon standaard handmatig de ruitenwissers aanzetten, het is echt drama.
Herken mij totaal niet in de klachten over de ruitenwissers.
Ik heb een 2021 model 3

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanderdi
CoolHead621 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:30:
[...]

Herken mij totaal niet in de klachten over de ruitenwissers.
Ik heb een 2021 model 3
bij miezer regen is die altijd te laat of te traag, bij goede volle regen overdag werkt die aardig, alles onder een stevige bui is handmatig de ruitenwissers aan of uit zetten.

2019 LR - HW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
De LTE van mijn M3 werkt al een week niet meer. Reset van de auto heeft niet geholpen.

Ook verbinden via Wifi via hotspot helpt niet. Laatste firmware.

Is er nog iets dat ik zelf kan proberen, of is het nu een kwestie van Tesla bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:43
TLDR: 'Nieuwe' Tesla van oud-collega. Snel op wintersport daarna. Wat te regelen om te voorkomen dat ik strand (of liever gezegd: berg) of dingen mis.

Ik krijg over een weekje of drie een nieuwe vervangende leaseauto. Het wordt een M3 LR AWD van een collega. Auto is van december 2019 (uitlevering, dus nu 2 jaar oud) en heeft zo'n 80.000 km op de teller. Het voordeel is dat ik de auto een weekend heb meegekregen om te testen of dit wat voor me was. Eerste update en eerste reset heb ik dus ook al gehad :+

Ik kan zelf thuis niet laden en zal openbaar moeten laden. Er staan zeker wat palen in de buurt (Utrecht) en in geval van nood kan ik naar de SuC in Breukelen al is dat natuurlijk wat onhandig. Ik wilde in het leenweekend met name even kijken wat de daadwerkelijke range was en of ik in de auto paste. Viel me niets tegen al zijn de stoelen wel smal. Met een buitentemperatuur van 12-15 graden heb ik ruim 400km gehaald op 1 lading en daarbij dus besloten dat de range voor mij voldoende was. Ik begrijp uiteraard dat deze range zal afnemen als het echt koud wordt en je 130 gaat rijden etc. Ben verder een rustige goed anticiperende rijder.

Ik heb op GOT wat meer posts per pagina ingesteld dan standaard en zit inmiddels op pagina 61 van de 176 en hoewel ik gewoon stug blijf doorlezen totdat ik bij 176 ben wil ik toch alvast wat vragen stellen en wat input krijgen. Ik ben verder technisch niet zwakzinnig :+ dus de meeste zaken met betrekking tot TACC, verbruik, opties etcetera had ik in het leenweekend al door.

Ik ga 1 maand nadat ik de auto krijg op wintersport. Ik ga in m'n eentje en dat durf ik verder prima aan. Al sta ik stil in de middel of nergens, het maakt voor mij persoonlijk niet uit. Via ABRP heb ik al een route bekeken en volgens mij moet dit helemaal goedkomen. In het leenweekend heb ik de auto leeggereden tot 4%/20km en daar zit ik niet meteen zwetend van achter het stuur (enja, ik weet dat je dat niet te vaak moet doen ivm degradatie accu).

Echter:
Omdat ik de auto maar een maand heb/zal rijden voordat de wintersport begint zoek ik alvast wat tips/producten die ik kan/moet/wil aanschaffen om voorbereid op vakantie te gaan. Wat ik tot nu toe al heb gevonden in de eerste 61 pagina's zijn:
- USB hub met plaats voor een T5 SSD met sentry mode (die bij mij niet altijd aan zal staan ivm niet kunnen laden thuis)
- Bakje voor zonnebril voor in de middenconsole
- Langere laadkabel is handig. EVChargeKing heeft een 7 meter type2 optie tegen een redelijk bedrag
- Laadpas: ik mag alleen in NL aan de stekker met de laadpas van werk. Buitenland is eigen rekening (maar wel eigen bijdrage auto). SuC krijgt een CC gekoppeld aan m'n account (al hoop ik dat ze m'n account op tijd geregeld hebben vanuit de leasemaatschappij).
- Mogelijk tassenset Frunk
- Sneeuwkettingen maatje duur

Vragen die ik heb zijn:
- Hoe werkt type 2 momenteel in Frankrijk. Is het nog steeds verstandig te kijken naar 3C ? Ik kom feitelijk nooit in Parijs ofzo en zal langs de snelwegen afzakken naar de bergen. In de bergen hebben ze wel type 2 heb ik al gespot.
- Welke laadpassen (jeps, apart topic, ik weet het, maar mag hier wel een hint gegeven worden zodat ik niet 2 posts hoef te maken?). Ik heb nu een Shell recharge pas besteld en ook een Chargemap pas (de aanschaf maar gewoon even geslikt ondanks waarschijnlijk weinig gebruik).
- Is er inmiddels al een zinnige optie tegen (wind)geruis ? Ik las iets over rubbers in de spiegels, maar ook dat het geluid bij sommige mensen wel meeviel. Ik vond de auto inderdaad niet echt vreselijk stil. Werkt de isolatie wielkasten voor ?
- Zijn de tesland rubbers voor de deur aan te bevelen ? Ik wil best iets betalen om de auto stiller te maken, maar het moet geen te dure zooi zijn
- Wat is een goede telefoonhouder. Ik heb een hele module gezien die je over het scherm schuift, een zuignap aan de achterzijde van het scherm, een houder voor aan de linkerkant van het stuur, maar wat bevalt nou het beste. Laden is hierbij ondergeschikt wat mij betreft. Ik laad de telefoon zelden op in de auto. Kom einde dag zelden accu tekort.
- Hoe praktisch zijn de data-apps die iedereen hier heeft. Is dit echt een vereiste om het meeste uit je auto te halen, of is het puur voor de lol. Ga ik wat missen als ik dat niet voor wintersport heb geregeld.

Overige hints/tips zijn welkom :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Caelorum schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:33:
[...]
Bij mij werkte een herinstall van de app overigens niet. Het enige wat hielp was in Android de data van de app verwijderen en vervolgens opnieuw inloggen. Ik vermoed dat er nog wel wat data wordt weggeschreven in de google cloud en bij opnieuw installeren van de app weer wordt opgehaald.
Goede tip, maar helaas, geen resultaat. Van Arval ook taal noch teken. Nu merk je toch wel hoe je zo'n app gaat missen. Geen preheating meer, geen telefoonsleutel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DappereDodo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:31:
[...]

Goede tip, maar helaas, geen resultaat. Van Arval ook taal noch teken. Nu merk je toch wel hoe je zo'n app gaat missen. Geen preheating meer, geen telefoonsleutel...
Heb je Tesla gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Korvaag schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:57:
TLDR: 'Nieuwe' Tesla van oud-collega. Snel op wintersport daarna. Wat te regelen om te voorkomen dat ik strand (of liever gezegd: berg) of dingen mis.

Ik krijg over een weekje of drie een nieuwe vervangende leaseauto. Het wordt een M3 LR AWD van een collega. Auto is van december 2019 (uitlevering, dus nu 2 jaar oud) en heeft zo'n 80.000 km op de teller. Het voordeel is dat ik de auto een weekend heb meegekregen om te testen of dit wat voor me was. Eerste update en eerste reset heb ik dus ook al gehad :+

Ik kan zelf thuis niet laden en zal openbaar moeten laden. Er staan zeker wat palen in de buurt (Utrecht) en in geval van nood kan ik naar de SuC in Breukelen al is dat natuurlijk wat onhandig. Ik wilde in het leenweekend met name even kijken wat de daadwerkelijke range was en of ik in de auto paste. Viel me niets tegen al zijn de stoelen wel smal. Met een buitentemperatuur van 12-15 graden heb ik ruim 400km gehaald op 1 lading en daarbij dus besloten dat de range voor mij voldoende was. Ik begrijp uiteraard dat deze range zal afnemen als het echt koud wordt en je 130 gaat rijden etc. Ben verder een rustige goed anticiperende rijder.

Ik heb op GOT wat meer posts per pagina ingesteld dan standaard en zit inmiddels op pagina 61 van de 176 en hoewel ik gewoon stug blijf doorlezen totdat ik bij 176 ben wil ik toch alvast wat vragen stellen en wat input krijgen. Ik ben verder technisch niet zwakzinnig :+ dus de meeste zaken met betrekking tot TACC, verbruik, opties etcetera had ik in het leenweekend al door.

Ik ga 1 maand nadat ik de auto krijg op wintersport. Ik ga in m'n eentje en dat durf ik verder prima aan. Al sta ik stil in de middel of nergens, het maakt voor mij persoonlijk niet uit. Via ABRP heb ik al een route bekeken en volgens mij moet dit helemaal goedkomen. In het leenweekend heb ik de auto leeggereden tot 4%/20km en daar zit ik niet meteen zwetend van achter het stuur (enja, ik weet dat je dat niet te vaak moet doen ivm degradatie accu).

Echter:
Omdat ik de auto maar een maand heb/zal rijden voordat de wintersport begint zoek ik alvast wat tips/producten die ik kan/moet/wil aanschaffen om voorbereid op vakantie te gaan. Wat ik tot nu toe al heb gevonden in de eerste 61 pagina's zijn:
- USB hub met plaats voor een T5 SSD met sentry mode (die bij mij niet altijd aan zal staan ivm niet kunnen laden thuis)
- Langere laadkabel is handig. EVChargeKing heeft een 7 meter type2 optie tegen een redelijk bedrag
- Laadpas: ik mag alleen in NL aan de stekker met de laadpas van werk. Buitenland is eigen rekening (maar wel eigen bijdrage auto). SuC krijgt een CC gekoppeld aan m'n account (al hoop ik dat ze m'n account op tijd geregeld hebben vanuit de leasemaatschappij).

Vragen die ik heb zijn:
- Hoe werkt type 2 momenteel in Frankrijk. Is het nog steeds verstandig te kijken naar 3C ? Ik kom feitelijk nooit in Parijs ofzo en zal langs de snelwegen afzakken naar de bergen. In de bergen hebben ze wel type 2 heb ik al gespot.
- Welke laadpassen (jeps, apart topic, ik weet het, maar mag hier wel een hint gegeven worden zodat ik niet 2 posts hoef te maken?). Ik heb nu een Shell recharge pas besteld en ook een Chargemap pas (de aanschaf maar gewoon even geslikt ondanks waarschijnlijk weinig gebruik).
- Is er inmiddels al een zinnige optie tegen (wind)geruis ? Ik las iets over rubbers in de spiegels, maar ook dat het geluid bij sommige mensen wel meeviel. Ik vond de auto inderdaad niet echt vreselijk stil. Werkt de isolatie wielkasten voor ?
- Zijn de tesland rubbers voor de deur aan te bevelen ? Ik wil best iets betalen om de auto stiller te maken, maar het moet geen te dure zooi zijn
- Wat is een goede telefoonhouder. Ik heb een hele module gezien die je over het scherm schuift, een zuignap aan de achterzijde van het scherm, een houder voor aan de linkerkant van het stuur, maar wat bevalt nou het beste. Laden is hierbij ondergeschikt wat mij betreft. Ik laad de telefoon zelden op in de auto. Kom einde dag zelden accu tekort.
- Hoe praktisch zijn de data-apps die iedereen hier heeft. Is dit echt een vereiste om het meeste uit je auto te halen, of is het puur voor de lol. Ga ik wat missen als ik dat niet voor wintersport heb geregeld.

Behalve de laadpas voor AC laden in het buitenland hoef je je eigenlijk nergens druk om te maken.

Gewoon adres ingeven, en kijken langs welke Superchargers Tesla je leidt.

De rest is allemaal "voor erbij". Die rubber strips zijn vooral placebo. Gaat niets veranderen aan de grootste bron van geluid: de banden. Volgens mij heeft Teslabjorn een keer elk hoekje laten opvullen met isolatiemateriaal. Deed nauwelijks iets qua geluidsreductie.

Enige wat ik een must have vind: zo'n stoplichtkijker. 5 euro bij Halfords oid. Scheelt je heel veel bukken bij het stoplicht omdat ze de balk te laag hebben gemonteerd.

Data-apps en telefoonhouder heb je eigenlijk niet nodig. Wat wil je met de telefoon gaan doen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Korvaag schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:57:

Echter:

Vragen die ik heb zijn:

1. tip voor je wintersport: nooit met koude start/batterij op laag percentage lading superchargen (gaat dan erg langzaam)
2. Boek een hotel met laadvoorziening. Kan je gegarandeerd opladen (leeg aankomen en vol vertrekken met preheaten)

Plugsurfing pas is wmb beste in de EU (veelal iets duurder per kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 00:54
Iemand meer problemen om het tijdstip voor gepland laden goed in te stellen via de Tesla app? Heb de nieuwste versie (4.2.3-742 voor Android) maar als ik bijv. wil instellen dat de auto om 21.00 uur gepland gaat laden, springt deze vanzelf naar 00.00 uur. Geldt ook voor andere tijden, soms na enkele seconden en soms direct springt de tijd naar 00.00 uur. Het vreemde is dat het mij wel 1x gelukt is vorige week om de tijd aan te passen, maar nu dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08 21:10
Hendry Scholing schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:51:
Sinds kort rij ik ook een M3. Ik heb de Tesla app draaien en agenda sync aangezet. Wat me nu opvalt is dat alle agenda afspraken vanuit mijn zakelijk Office365 account allemaal als voorlopig worden weergegeven op het Tesla display. Vanuit mijn privé Gmail account is dit niet het geval. Bij meer mensen dit het geval? Ik gebruik een Samsung S20 in combinatie met de Samsung Agenda
Bij mij werkt dit sowieso niet omdat wij geen exchange active sync toelaten en alleen modern authentication. E-mail werkt ook alleen via de outlook app. Kan zijn dat iets vanuit office 365 dit toch blokkeert denk ik, privé agenda werkt wel bij mij. Als je ook de android app gebruikt, er is een optie om je office 365 agenda te syncen naar de lokale android agenda app. Dan werkt t wel denk ik, zou je even moeten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1969
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-02 15:40
Hi-Sintar schreef op woensdag 10 november 2021 @ 00:06:
Iemand meer problemen om het tijdstip voor gepland laden goed in te stellen via de Tesla app? Heb de nieuwste versie (4.2.3-742 voor Android) maar als ik bijv. wil instellen dat de auto om 21.00 uur gepland gaat laden, springt deze vanzelf naar 00.00 uur. Geldt ook voor andere tijden, soms na enkele seconden en soms direct springt de tijd naar 00.00 uur. Het vreemde is dat het mij wel 1x gelukt is vorige week om de tijd aan te passen, maar nu dus niet meer.
Klopt, zelfde probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Heeft iemand een telefoonnummer? Net een tijdje op de site onder Support gezocht, maar kon enkel een contactvraag invullen. Inmiddels gedaan, dus even wachten of die wel wat kunnen vertellen.
Het viel me op dat premium connectivity ineens een einddatum heeft, 8 december. Precies 1 maand nadat de auto uit de app verdween.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-09 15:04
Ik zou deze Tesla Support: 013 799 9525 gewoon bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Hi-Sintar schreef op woensdag 10 november 2021 @ 00:06:
Op iOS heeft de 4.x app hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 11:07
-Jaap-io schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:58:
[...]

Ik ben ook benieuwd, ik lees dat je 2021.36.8 in de auto en 4.2.1 op je telefoon nodig hebt.
Ik zit inmiddels op 2021.40 maar nog geen live Sentry

Nu las ik ook alleen hw 2.5 en mcu2 en weet niet of ik dat in m’n 2019 Sr+ heb…
Ik kan echt schrikbarend weinig vinden op het internet hierover, waardoor het leek alsof ik de enige was met dit probleem. Zit nu op 2021.40 ook maar nog steeds die optie niet in het menu.

Heb een 2019 model (juni 2019 geleverd), hw2.5 en bijgeleverd premium connectivity pakket. Keek wel uit naar deze functie eigenlijk, eindelijk eens wat nuttigs na al die game en entertainment updates :P
Pagina: 1 ... 264 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: