Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 260 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.836 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ter info: Het NFI heeft een overzicht verzameld van alle informatie die opvraagbaar is bij Tesla.
Gegevens die autofabrikant Tesla opslaat in zijn auto’s kunnen van pas komen in onderzoek naar verkeersongevallen. Dat meldt het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) op basis van onderzoek.
De onderzoekers hebben de gecodeerde rijgegevens die Tesla opslaat, uitgelezen en vertaald. Zo kwamen ze erachter dat de autofabrikant informatie verzamelt over de rijsnelheid, de stand van het gaspedaal, de stuurwielhoek, de rembediening en de werking van zogenoemde rijhulpsystemen, zoals de automatische piloot. De maker van elektrische auto’s gebruikt die gegevens om de auto’s te verbeteren of storingen te verhelpen.

Tesla verstrekt de data als de rechtbank of het Openbaar Ministerie die opvraagt in een strafrechtelijk onderzoek. Het automerk levert echter alleen de gevraagde gegevens, voor een specifiek tijdsbestek. “Wat je niet weet kan je niet vorderen, dus het is nuttig dat we nu weten welke informatie opgeslagen wordt”, aldus Hoogendijk. Volgens de onderzoeker maakt het gerichter opvragen van bepaalde gegevens een gedetailleerder onderzoek mogelijk, bijvoorbeeld naar de rol van de automatische piloot in een ongeval.
Data Tesla's bevatten 'schat aan relevante informatie’ in onderzoek verkeersongevallen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 19:35
Martijndoes schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:49:
Thanks iedereen en Wolly vooral. Het is gelukt met Recuva om alle dashcam filmpjes te recoveren.

Helaas zie je inderdaad geen snelheidsaanduiding maar je ziet duidelijk aan het snelheidsverschil met de vrachtwagens dat hij echt geen 157 rijdt. Neem toch aan dat dit samen met Teslamate voldoende moet zijn.

Ik zie echter vreemd genoeg geen andere tesla's in de filmpjes dus hoe de politie dit zo fout heeft kunnen hebben...
Even mezelf quoten voor een update
Politie agent heeft al het bewijs bekeken en uiteindelijk z'n excuses aangeboden en de boete "doorgescheurd". Rijbewijs weer terug en dus ook niet hoeven voorkomen.

Lang leve Tesla, dit was niet gelukt met de meeste andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmeijer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-01-2024
Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) is flink in het nieuws vandaag met de analyse die ze hebben gemaakt van het log formaat van Teslas (voornamelijk Model S en 3).

Het nieuws is (onder andere) hier te lezen: https://nos.nl/artikel/24...-gebruiken-in-onderzoeken

Nog interessanter, vooral voor Tweakers: het NFI deelt alle informatie en code via GitHub: https://github.com/NetherlandsForensicInstitute/teslalogs

De writeups zijn erg interessant als je zelf je logs in wilt duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joostmeijer schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:17:
Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) is flink in het nieuws vandaag met de analyse die ze hebben gemaakt van het log formaat van Teslas (voornamelijk Model S en 3).

Het nieuws is (onder andere) hier te lezen: https://nos.nl/artikel/24...-gebruiken-in-onderzoeken

Nog interessanter, vooral voor Tweakers: het NFI deelt alle informatie en code via GitHub: https://github.com/NetherlandsForensicInstitute/teslalogs

De writeups zijn erg interessant als je zelf je logs in wilt duiken.
Las het ook. Wellicht iets voor @Martijndoes. Weet alleen niet hoelang die logs in de auto beschikbaar zijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:07
Martijndoes schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Politie agent heeft al het bewijs bekeken en uiteindelijk z'n excuses aangeboden en de boete "doorgescheurd". Rijbewijs weer terug en dus ook niet hoeven voorkomen.

En het bewijs was uiteindelijk dashcam en TeslaMate gegevens?
Helemaal geen boete gehad dan? Er werd toch wel iets te hard gereden?
En konden ze nog een verklaring geven over waar de boete vandaan zou kunnen zijn gekomen?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijndoes
Inspired schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

Las het ook. Wellicht iets voor @Martijndoes. Weet alleen niet hoelang die logs in de auto beschikbaar zijn.
Zie mn update van net. Het is gelukkig niet meer nodig, maar anders had dit wel waardevol kunnen zijn ja.
bokkow schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:53:
[...]

En het bewijs was uiteindelijk dashcam en TeslaMate gegevens?
Helemaal geen boete gehad dan? Er werd toch wel iets te hard gereden?
En konden ze nog een verklaring geven over waar de boete vandaan zou kunnen zijn gekomen?
Klopt. Denk dat uiteindelijk vooral het dashcam filmpje belangrijk is geweest. Daarop was het zo duidelijk dat het geen 157 geweest kon zijn.

Nee, geen boete gehad. TeslaMate gaf inderdaad 117 aan waar je 100 mocht, maar dat mogen zij niet als bewijs gebruiken om een boete uit te schrijven. Daarvoor moet een systeem gebruikt worden wat officieel is goedgekeurd.

Op het filmpje is een klein busje te zien dat hem inhaalt. Verklaring van de agent is dat ze per ongeluk die gescand hebben. Vind ik een vreemd verhaal, want dit busje leek niet echt op een Tesla + dan heb je echt heel scheef gemikt met je radar. Maar goed ik kan zelf ook geen betere verklaring bedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Martijndoes schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:11:
[...]

Zie mn update van net. Het is gelukkig niet meer nodig, maar anders had dit wel waardevol kunnen zijn ja.

[...]

Klopt. Denk dat uiteindelijk vooral het dashcam filmpje belangrijk is geweest. Daarop was het zo duidelijk dat het geen 157 geweest kon zijn.

Nee, geen boete gehad. TeslaMate gaf inderdaad 117 aan waar je 100 mocht, maar dat mogen zij niet als bewijs gebruiken om een boete uit te schrijven. Daarvoor moet een systeem gebruikt worden wat officieel is goedgekeurd.

Op het filmpje is een klein busje te zien dat hem inhaalt. Verklaring van de agent is dat ze per ongeluk die gescand hebben. Vind ik een vreemd verhaal, want dit busje leek niet echt op een Tesla + dan heb je echt heel scheef gemikt met je radar. Maar goed ik kan zelf ook geen betere verklaring bedenken.
Geeft lekker veel vertrouwen in oom agent dit. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Martijndoes schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Lang leve Tesla, maar het zou pas echt helpen als ze de SSD gewoon vullen tot het naadje met filmpjes in plaats van deze na een uur te wissen.

Ben je vorige week geflitst dan kan je niets meer recoveren en ben je dus het haasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:07
Inspired schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

Ik vermoed dat die logs niet in de auto zelf worden opgeslagen eigenlijk, Tesla kan bij die gegevens wanneer ze gevraagd worden deze te leveren. Dan zullen ze dat toch van hun data-logging servers af plukken? Daarom hebben veel van ons toch ook een logging tool die geschiedenis opslaat?
Martijndoes schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:11:

[...]

Oh, best een rap busje dan, waarschijnlijk PostNL geweest :+ (ja ja, ze staan onder behoorlijke druk om aantallen te halen, ik weet het).
Wolly schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:14:
[...]

Lang leve Tesla, maar het zou pas echt helpen als ze de SSD gewoon vullen tot het naadje met filmpjes in plaats van deze na een uur te wissen.

Ben je vorige week geflitst dan kan je niets meer recoveren en ben je dus het haasje.
Eens, raar dat dat niet standaard zo is, een 50,- dashcam heeft dat al standaard. In het geval van Martijn had dat verregaande gevolgen gehad voor zn pa als hij die beelden niet kon terughalen... Ik maak er wel een gewoonte van bij twijfelachtige situaties om handmatig op te slaan... Beter te veel dan te weinig is dan het motto.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
Inspired schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:13:
[...]

Geeft lekker veel vertrouwen in oom agent dit. :|
Yup, m'n vrouw is ook best boos geworden op hem. In het geval van schoonpa is rijbewijs een paar dagen kwijt niet zo'n ramp, die is al met pensioen. Maar als het bij haar of mij gebeurd was betekent dat gewoon zware problemen op je werk.
Ik vind t ook best bizar dat dit mag zonder een tweede vorm van verificatie dat de meting correct was.
Wolly schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:14:
[...]

Ja, snap ik ook niet. Moet niet zo heel lastig zijn voor ze. Ze lijken namelijk wel soort van intelligent te schrijven want met de recover tool kon ik echt alles terughalen, ondanks dat ik alweer met de auto gereden had en er dus al flink wat extra materiaal naartoe geschreven was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:58
Martijndoes schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:55:
Ja, snap ik ook niet. Moet niet zo heel lastig zijn voor ze. Ze lijken namelijk wel soort van intelligent te schrijven want met de recover tool kon ik echt alles terughalen, ondanks dat ik alweer met de auto gereden had en er dus al flink wat extra materiaal naartoe geschreven was.
Ik denk dat het een gevalletje privacy is.
Vermoedelijk beperken ze het zo, om te voorkomen dat ze in het oog van teveel privacy bewakers komen.

Mobiele camera's op de openbare weg zijn in België wel een zwaarwegend dingetje.
https://www.gegevensbesch...privacy/bewakingscamera-s
https://www.politie.be/54...ashcams-wat-mag-in-belgie
Opgelet: de eigenaar van de dashcam is verantwoordelijk voor wat er later met de beelden gebeurt. Zo moet hij onder meer het proportionaliteitsprincipe respecteren. Hij moet bijvoorbeeld de beelden die hij die dag maakte ’s avonds wissen indien er overdag geen problemen waren.
en het kan nog stricter.
Maar in sommige landen zoals Griekenland, Oostenrijk, Portugal of Groothertogdom Luxemburg is het gebruik ervan verboden of onderworpen aan voorafgaande toestemming, omwille van het voorzorgsprincipe inzake de bescherming van de persoonlijke levenssfeer. Een dashcam bezitten is wel toegelaten.

Aangezien er verschillende wetten gelden in verschillende landen en omdat wetten wel eens kunnen veranderen, kan je je maar beter goed inlichten als je met dashcam naar het buitenland gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Laatst online: 04-11-2024
Door een 'gat' in het asfalt, heb ik behoorlijke schade aan een velg opgelopen van mijn M3P. Kan ik dit verhalen op de Gemeente, of is dit meer iets wat Rijkswaterstaat in de gaten moet houden? Betreft een weg binnen de bebouwde kom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JimmyClioRS schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:04:
Door een 'gat' in het asfalt, heb ik behoorlijke schade aan een velg opgelopen van mijn M3P. Kan ik dit verhalen op de Gemeente, of is dit meer iets wat Rijkswaterstaat in de gaten moet houden? Betreft een weg binnen de bebouwde kom.
Lastig volgens mij;

https://www.rijksoverheid...en-slecht-wegdek-verhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:57
Gister weer eens sinds tijden naar kantoor. Auto opgeladen en onderweg…
Ben nog geen 10km onderweg krijg ik een piep en zie nog net een melding van een error… en daarna een melding dat de auto wordt gestopt….
Ik rij dus precies op een stuk waar geen vluchtstrook of afrit is en met moeite haal ik (met 30km/u) de vluchtstrook.. WTF.
Heb de auto uit en aan gezet en daarna geen error meer. Heb Tesla gebeld om te vragen wat de error was, konden ze niet zien, alles was goed met de auto en ik moest gewoon doorrijden.
Het lijkt wel een windows machine…
Iemand dit wel eens mee gemaakt? Moet zeggen dat het niet prettig is om met 30 op een snelweg te rijden in de spits ( waar toevallig nou eens geen file staat)… kan je de info nog ergens terug halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@SpeedyDH dat is balen. Error log zit onder service. Dan iets van notifications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snderrr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05-2024

snderrr

Model 3 - LR MJ2021

snderrr schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:06:
[...]

Hee vreemd als de auto voorheen beter was in het zelf sturen. We hebben hier een 50km 4-balans weg met een lichte bocht waar ie over de vaste lijn op de weghelft van de tegenliggers uitkomt.
Wat was dan de kritiek waardoor Tesla de limitatie op de Max. snelheid op de autopilot heeft beperkt? Het is er bijna onbruikbaar door geworden. En ongeloofwaardig dat de auto autonoom zou moeten kunnen rijden. Hij bakt er niks van.
Nieuw is de beperking op snelheid die niet overruled kan worden op de A16 Dordrecht >> Rotterdam. Hij gaat eerst naar 110 en dan naar 120. Absurd, ik bepaal toch zelf hoe hard ik er wil rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:03
SpeedyDH schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:02:
Ben nog geen 10km onderweg krijg ik een piep en zie nog net een melding van een error… en daarna een melding dat de auto wordt gestopt….
Ik rij dus precies op een stuk waar geen vluchtstrook of afrit is en met moeite haal ik (met 30km/u) de vluchtstrook.. WTF.
Heb de auto uit en aan gezet en daarna geen error meer. Heb Tesla gebeld om te vragen wat de error was, konden ze niet zien, alles was goed met de auto en ik moest gewoon doorrijden.
Iemand dit wel eens mee gemaakt? Moet zeggen dat het niet prettig is om met 30 op een snelweg te rijden in de spits ( waar toevallig nou eens geen file staat)… kan je de info nog ergens terug halen?
Nog niet meegemaakt en ook in dit topic niet eerder gelezen. Snap je frustratie en daarom je vergelijking (hoewel ik het daar niet mee eens ben). Zit je niet op te wachten. Volgens mij ontbreekt het aan goede nazorg. Een verklaring zou wel prettig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:13
[...]
Het lijkt wel een windows machine…[...]
Ik zou gewoon een serviceafspraak inplannen en daarin vragen wat er aan de hand is. Dit moet echt wel te achterhalen zijn in alle data die ze opslaan en verzamelen. Ik vraag me alleen af of een medewerker die de telefoon opneemt ook de kennis heeft om dat te achterhalen, of dat je toch echt bij mensen moet zien te komen die problemen diagnosticeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco2152
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
dedominee schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:18:
Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon en heb hetzelfde: moet ongeveer 1 op 3 keer eerst de Tesla app activeren op mijn telefoon voordat de auto ontgrendelt. Was voorheen nooit zo en dacht dat dit aan mijn nieuwe telefoon lag.

Is dus een Tesla probleem, lijkt het. Irritant, zeker nu het kouder en natter wordt.
Ik heb dit ook gehad en volgens mij ligt het probleem in je telefoon. Ook ik kon opeens niet meer met telefoon in de broekzak mijn auto openen. Er was niets aan mijn Tesla veranderd (geen update gehad) en ook de app had geen update gehad. Totdat ik na een week bedacht dat mijn telefoon naar Android 11 was gegaan. Na wat zoeken op het forum van mijn telefoon (OnePlus 6) bleek dat er meerdere Tesla gebruikers plotseling dit probleem hadden.
Zoals al verklapt: het probleem zit in de batterijoptimalisatie van Android (ik heb geen ervaring met iOS, maar ik neem aan dat deze een vergelijkbare functie heeft). Onder Instellingen > Apps > Tesla app > Geavanceerd > Batterij kan je kiezen uit 3 settings: Intelligente bediening, Optimaliseren of Niet optimaliseren. Als je de laatste optie kiest heb je hopelijk net als ik geen problemen meer met het openen van je Tesla.
Blijkbaar is de default waarde van batterijoptimalisatie anders, dus bij installatie van een nieuwe versie van je telefoon OS of overstap naar nieuwe telefoon gaat het weer mis.

[ Voor 1% gewijzigd door marco2152 op 22-10-2021 09:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:26
marco2152 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Ik heb dit ook gehad en volgens mij ligt het probleem in je telefoon. Ook ik kon opeens niet meer met telefoon in de broekzak mijn auto openen. Er was niets aan mijn Tesla veranderd (geen update gehad) en ook de app had geen update gehad. Totdat ik na een week bedacht dat mijn telefoon naar Android 11 was gegaan. Na wat zoeken op het forum van mijn telefoon (OnePlus 6) bleek dat er meerdere Tesla gebruikers plotseling dit probleem hadden.
Zoals al verklapt: het probleem zit in de batterijoptimalisatie van Android (ik heb geen ervaring met iOS, maar ik neem aan dat deze een vergelijkbare functie heeft). Onder Instellingen > Apps > Tesla app > Geavanceerd > Batterij kan je kiezen uit 3 settings: Intelligente bediening, Optimaliseren of Niet optimaliseren. Als je de laatste optie kiest heb je hopelijk net als ik geen problemen meer met het openen van je Tesla.
Blijkbaar is de default waarde van batterijoptimalisatie anders, dus bij installatie van een nieuwe versie van je telefoon OS of overstap naar nieuwe telefoon gaat het weer mis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVsFX6Xihaf8Awa2jKL1Oa34deM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e2Fye3QjJnAuN8vcm32uBZ8k.jpg?f=fotoalbum_large
Volgens mij is het bij iOS belangrijk dat deze op 'Altijd' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:13
Eddos schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:48:
[...]

[Afbeelding]
En die optie komt pas na verloop van tijd. Die staat er niet meteen bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Ik heb dit ook 1x gehad, gelukkig gewoon in de woonwijk, maar ik stond wel midden op straat om in te parkeren. Na een reset deed alles weer normaal. Verder zelfde verhaal, was niks aan de hand

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
Misschien dat ik toch even een serviceafspraak inplan, eens zien wat die kunnen uitlezen.
Bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 16:41
Eddos schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:48:
[...]

[Afbeelding]
Toch heeft dit niet het gewenste effect. Vaak helpt het wel om vlak voordat ik naar de auto loop even Bluetooth uit en aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:13:
[...]

Toch heeft dit niet het gewenste effect. Vaak helpt het wel om vlak voordat ik naar de auto loop even Bluetooth uit en aan te zetten.
Gekke is dat ik eigenlijk nooit issues heb met mijn oude 8. De 13 is onderweg dus hopen dat het zo blijft. :X

Mijn vrouw met haar 6S heeft wel vaak issues. We hebben verder dezelfde settings & versies etc.

Heb zelf ook wel eens de indruk dat het komt omdat ik 99/100 keren de auto pak, en zei af en toe eens. Dan heeft ze vaak problemen.

Ook op het punt gestaan de fob te bestellen maar is ook weer zo terug in de tijd voor mijn gevoel. Plus, dan eigenlijk al twee nodig om settings meteen goed te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 21:59

_PM

S023 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:52:
...
Kleine moest helaas wel weer kotsen. Chill mode stond aan en heb constant met autopilot gereden. Het was relatief rustig en remmen/optrekken was echt minimaal. Dat is toch echt een belemmering voor een langere autorit..
(veel) jaren geleden hielp zo'n statisch ontlading-staartje goed tegen wagenziekte (zonder placebo effect) en was geen tesla. Maar mogelijk toch het proberen waard, kosten vallen mee en probleem klinkt erg vervelend
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53J6shn7_au9pfGyKJEjBMLwk3E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kkwiWeW4hhzcyHXxZwTvIOgr.png?f=user_large
Geen idee of er een plaatsje is om deze te bevestigen aan de model 3 overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
PdeBie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:13:
[...]

Toch bijzonder, wij hebben hier een Android 10 en een iOS15 apparaat, en beiden werken altijd probleemloos. Android vereist inderdaad dat je die optimalisatie uitzet, en in iOS moet bluetooth op "Altijd" staan, maar daarna werkt het altijd. Enige kritiekpuntje zou kunnen zijn dat als het regent en je rent naar je auto, mijn iPhone en de auto even 2-3 seconden nodig hebben om te herkennen dat ik naast de auto sta. Verder werkt het altijd vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Afgelopen weken de batterij "leeggereden" tot 20% en niet hoger geladen tot 75%.
Rated range is weer gestegen naar ca. 460km (M3P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13:16
Inspired schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:16:
[...]
Ook op het punt gestaan de fob te bestellen maar is ook weer zo terug in de tijd voor mijn gevoel. Plus, dan eigenlijk al twee nodig om settings meteen goed te hebben.
I.p.v. een fob bestellen kun je dan toch ook een van de meegeleverde pasjes meenemen?

Key-less entry via de gsm blijft handig, dat is zeker. Met mijn iPhone 12 werkt het meestal goed. Toegang tot locatie staat bij mij overigens op "bij gebruik van app", app staat open op de achtergrond en heb de batterij besparingsmodus normaal gesproken aan staan (ververs op achtergond is dan uit).
Heel soms heb ik een keer dat ik bluetooth uit en weer aan moet zetten, maar dit is de laatste tijd niet meer voorgekomen. Hopelijk blijft dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franciesco schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:14:
[...]

I.p.v. een fob bestellen kun je dan toch ook een van de meegeleverde pasjes meenemen?

Key-less entry via de gsm blijft handig, dat is zeker. Met mijn iPhone 12 werkt het meestal goed. Toegang tot locatie staat bij mij overigens op "bij gebruik van app", app staat open op de achtergrond en heb de batterij besparingsmodus normaal gesproken aan staan (ververs op achtergond is dan uit).
Heel soms heb ik een keer dat ik bluetooth uit en weer aan moet zetten, maar dit is de laatste tijd niet meer voorgekomen. Hopelijk blijft dat zo.
Mja, zou kunnen. Maar dan moet je die erbij pakken. Plus, ik "begin" soms bij de trunk. Ook gaat de auto niet vanzelf op slot als je hem via het pasje opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Nee klopt, maar is met de fob toch ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franciesco schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:31:
Nee klopt, maar is met de fob toch ook zo?
Nee, met de fob is het gewoon net als een telefoon. Maar dan foutloos. Tenminste, dat is de bedoeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Ok, dat wist ik niet. Dank voor de info @Inspired

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 07:51
_PM schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

(veel) jaren geleden hielp zo'n statisch ontlading-staartje goed tegen wagenziekte (zonder placebo effect) en was geen tesla. Maar mogelijk toch het proberen waard, kosten vallen mee en probleem klinkt erg vervelend
[Afbeelding]
Geen idee of er een plaatsje is om deze te bevestigen aan de model 3 overigens..
Ik denk toch wel dat dit het placebo effect is hoor :) Ik had in mijn jeugd ook enorm veel last van wagenziekte, en deze "oplossing" werd toen ook voorgesteld.

Puur wetenschappelijk gekeken, kan ik geen enkele reden geven, waarom een ding dat er voor zorgt dat er geen statische electriciteit meer optreed door de continue ontlading naar de aarde (letterlijk in dit geval) er ook voor zou zorgen dat je niet wagenziek wordt.

Maar: als je denkt dat het helpt, of je voelt dat het helpt, gewoon blijven gebruiken hoor. Alles beter dan wekelijks (of meer) de automatten te moeten uitspuiten met de hoge druk

EX30 Ultra Twin Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:34:
[...]

Nee, met de fob is het gewoon net als een telefoon. Maar dan foutloos. Tenminste, dat is de bedoeling. :)
Aardig foutloos. Ik heb een fob gekocht en het is stukken beter dan met de telefoon (iPhone SE 2) maar regelmatig 's ochtends moet de auto een seconde of wat wakker worden voor de deuren open gaan.

Met de knoppen op de fob de auto open doen is dan wel weer instant dus dat doe ik ook vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:43:
[...]

Aardig foutloos. Ik heb een fob gekocht en het is stukken beter dan met de telefoon (iPhone SE 2) maar regelmatig 's ochtends moet de auto een seconde of wat wakker worden voor de deuren open gaan.

Met de knoppen op de fob de auto open doen is dan wel weer instant dus dat doe ik ook vaak.
mm OK. Ook geen super oplossing dus. :) Via de widget op de iPhone is het ook instant dus dan maakt het niet veel verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:44:
[...]

mm OK. Ook geen super oplossing dus. :) Via de widget op de iPhone is het ook instant dus dan maakt het niet veel verschil.
Een voordeel is dan wel weer dat je makkelijk bij de frunk kan. Want je kan de frunk/trunk er ook mee openen. En dat kan ook met widgets en de app, maar de sleutel voelt wat wat frictielozer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 21:59

_PM

Houseofdreams schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:37:
[...]
Ik denk toch wel dat dit het placebo effect is hoor :) Ik had in mijn jeugd ook enorm veel last van wagenziekte, en deze "oplossing" werd toen ook voorgesteld.

Puur wetenschappelijk gekeken, kan ik geen enkele reden geven, waarom een ding dat er voor zorgt dat er geen statische electriciteit meer optreed door de continue ontlading naar de aarde (letterlijk in dit geval) er ook voor zou zorgen dat je niet wagenziek wordt.

Maar: als je denkt dat het helpt, of je voelt dat het helpt, gewoon blijven gebruiken hoor. Alles beter dan wekelijks (of meer) de automatten te moeten uitspuiten met de hoge druk
Ik snap je opmerking, mijn ouders dachten ook dat het placebo zou zijn... maar ze hebben hem onder de auto gezet, mij niets verteld / laten zien direct een lange rit gemaakt (zonder buikpijn). Vervolgens meerdere ritten gemaakt waarbij ik er niets vanaf wist en het hielp echt.
Helemaal mee eens dat het wetenschappelijk moeilijk te verklaren is :) en mogelijk helpt het helemaal niet voor dit kind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
KrullenO schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:33:
[...]

Dit inderdaad. Zo blij dat ik voor een vaste kabel ben gegaan. Het lijkt een kleine moeite om elke dag die kabel uit de auto te halen, maar omdat je het elke dag moet doen is een vaste kabel toch wel heel fijn. Gebruik die losse kabel hooguit 3x/jaar.
De palen met vaste kabel zien er altijd zo rommelig uit. Je moet ze na gebruik weer om de paal heen wikkelen, ziet er qua looks niet bepaald fraai uit. Dan haal ik wel de kabel uit mijn auto 1x per week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cafecito
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 12:03
Wel of geen placebo maakt in dit geval niet uit. Want óók het placebo effect is een oplossing in dit geval ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:29

Shiro

Serenity

Wederom een retourtje Groningen moeten doen vanuit Zuid-Holland. Heen weg, dit keer met 2.9Bar opgepompte banden en Aero wieldoppen erop, rond de 155Wh overdag met 105km/h op de teller. Met 87% ofzo vertrokken en ik had nog 13% over toen ik aankwam.

Terugweg 133km/h gereden, moest in Drachten bij de Super charger laden. Vertrok daar na 25min laden met 88%. Vanaf Amsterdam toch ff snelheid gematigd naar 115-120km/h, om zeker van te zijn dat ik niet onderweg nog een keer moet laden. Uiteindelijk met een gemiddelde verbruik van 210Wh en 5% thuis gekomen. Ik denk niet dat ik het had gered als ik echt overal 133 bleef rijden waar mocht.. Op de terugwg had ik wel flinke zijwind en hier en daar wat regen... Merk dat de autopilot de auto netter in de baan hield dan als ik zelf rij bij flinke tegenwind. Verschil in verbruik is best wel forse, hoewel weer en koudere temperatuur natuurlijk ook meespeelt.

Op een afstand van 250km, scheelt het ongeveer 30 minuten, of je 100km/h of 130km/h rijdt. Is toch nog best wel veel tijd.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-08 18:50
bones schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:06:
[...]

De palen met vaste kabel zien er altijd zo rommelig uit. Je moet ze na gebruik weer om de paal heen wikkelen, ziet er qua looks niet bepaald fraai uit. Dan haal ik wel de kabel uit mijn auto 1x per week.
Als je 1x per week laadt is het misschien nog wel te doen. Maar ik laad dagelijks of soms meerdere keren per dag. Dan is het toch wel gedoe.

Rij vrij veel en niet altijd voorspelbaar, dus wil hem gewoon altijd vol hebben. Zoals Bjorn zegt: ABC, Always Be Charging 😁

Het staat inderdaad iets rommeliger. Maarja convenience first he 😉

[ Voor 10% gewijzigd door KrullenO op 22-10-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Shiro schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:27:
Wederom een retourtje Groningen moeten doen vanuit Zuid-Holland. Heen weg, dit keer met 2.9Bar opgepompte banden en Aero wieldoppen erop, rond de 155Wh overdag met 105km/h op de teller. Met 87% ofzo vertrokken en ik had nog 13% over toen ik aankwam.

Terugweg 133km/h gereden, moest in Drachten bij de Super charger laden. Vertrok daar na 25min laden met 88%. Vanaf Amsterdam toch ff snelheid gematigd naar 115-120km/h, om zeker van te zijn dat ik niet onderweg nog een keer moet laden. Uiteindelijk met een gemiddelde verbruik van 210Wh en 5% thuis gekomen. Ik denk niet dat ik het had gered als ik echt overal 133 bleef rijden waar mocht.. Op de terugwg had ik wel flinke zijwind en hier en daar wat regen... Merk dat de autopilot de auto netter in de baan hield dan als ik zelf rij bij flinke tegenwind. Verschil in verbruik is best wel forse, hoewel weer en koudere temperatuur natuurlijk ook meespeelt.

Op een afstand van 250km, scheelt het ongeveer 30 minuten, of je 100km/h of 130km/h rijdt. Is toch nog best wel veel tijd.
Blijft jammer dat je op zo’n ritje toch een stuk langzamer moet gaan rijden om bestemming te halen.
Maar over het geheel dus wel wat beter, want vorige keer had je 190 Wh/km gemiddeld heen en terug toch? Nu maar 180 lijkt het.

Maar als je weleens door Nederland moet rijden zou ik altijd een LR aanraden idd. De <250 km range bij Vmax van de SR+ blijft krap.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ik weet niet of er meer mensen zijn die net als ik een iOS automation hadden gemaakt die de Flitsmeister app opent op het moment dat je verbinding maakt met de bluetooth van de Tesla.

Altijd heel irritant want dan moet je daarna nog op het scherm bevestigen dat je inderdaad de app wilt openen en als je dat vergeet heb je dus geen flitsmeister.

Nu met iOS 15 heb je een driving focus mode. Je kan in 'Instellingen' --> 'Focus' --> 'Autorijden' --> 'Schakel Automatisch In' de instelling zetten op ofwel 'Automatisch' wat gebaseerd is op je snelheid of op 'Via Bluetooth in de auto'.

Daarna kan je in de Shortcuts/Opdrachten app klikken op 'Automatisering' --> '+' --> 'Persoonlijke automatisering'. Hier kan je dan kiezen voor 'Autorijden' --> 'Wordt ingeschakeld' --> 'Open App' --> 'Flitsmeister'.

Nu in dit scherm nog even 'Vraag voor uitvoeren' uitzetten.

Nu opent iedere keer als je in de Tesla stapt automatisch flitsmeister :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:30
yeehaw schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 04:00:
Ik weet niet of er meer mensen zijn die net als ik een iOS automation hadden gemaakt die de Flitsmeister app opent op het moment dat je verbinding maakt met de bluetooth van de Tesla.

Altijd heel irritant want dan moet je daarna nog op het scherm bevestigen dat je inderdaad de app wilt openen en als je dat vergeet heb je dus geen flitsmeister.

Nu met iOS 15 heb je een driving focus mode. Je kan in 'Instellingen' --> 'Focus' --> 'Autorijden' --> 'Schakel Automatisch In' de instelling zetten op ofwel 'Automatisch' wat gebaseerd is op je snelheid of op 'Via Bluetooth in de auto'.

Daarna kan je in de Shortcuts/Opdrachten app klikken op 'Automatisering' --> '+' --> 'Persoonlijke automatisering'. Hier kan je dan kiezen voor 'Autorijden' --> 'Wordt ingeschakeld' --> 'Open App' --> 'Flitsmeister'.

Nu in dit scherm nog even 'Vraag voor uitvoeren' uitzetten.

Nu opent iedere keer als je in de Tesla stapt automatisch flitsmeister :)
Op Android is dit gewoon een optie in de FM app, kan dat op iOS niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

JohanB schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:18:
[...]

Blijft jammer dat je op zo’n ritje toch een stuk langzamer moet gaan rijden om bestemming te halen.
Maar over het geheel dus wel wat beter, want vorige keer had je 190 Wh/km gemiddeld heen en terug toch? Nu maar 180 lijkt het.

Maar als je weleens door Nederland moet rijden zou ik altijd een LR aanraden idd. De <250 km range bij Vmax van de SR+ blijft krap.
Lastig te vergelijken, rit heen langzamer en rit terug sneller gereden, plus dit keer maar 1 keer aan de super charger, dus minder tijd voorverwarmd, wat ook range zal kosten.

Wel jammer dan van een 440 WLTP zo weinig overblijft met slecht weer en met hoge snelheid rijden. Denk dat een LR dan wel beter zou zijn. Alleen de bijtelling regels tegenwoordig... Was met mijn 8% al stervensduur... Nu lijkt het helemaal geen optie meer gezien hoe duur het is met 12% of volgend jaar dus 16%.

Edit: net ff uitgerekend, met 155wh per km bij 100km/h zou ik met een beschikbaar batterij capaciteit van 52,5kW ook niet veel verder komen dan 339km. Als ik daar 75% van neem, ivm super chargen waar je vaak rond de 80% stopt en nooit tot 0% rijdt, zou je maar 254km kunnen rijden voordat je weer moet laden, dus ongeveer elke 2 en half uur een pauze. Klinkt nog nog niet als een ramp, maar range zal wel nog minder zijn in de winter op weg naar wintersport.

[ Voor 19% gewijzigd door Shiro op 23-10-2021 12:58 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Darkwings schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:18:
[...]

Op Android is dit gewoon een optie in de FM app, kan dat op iOS niet?
Nee, Apple laat niet toe dat Apps zichzelf aanzetten als Bluetooth aangaat voor beveiligingsredenen.

Dus met deze instellingen doe je het eigenlijk andersom. Als Apple detecteert dat je aan het rijden bent opent het flitsmeister.

Het is in ieder geval mogelijk nu wat erg fijn is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn Model 3 maakt een geluid als het tot stilstand komt. Zelfs als ik de rem niet bedien. Ga binnenkort naar de dealer om te kijken wat het is. Denk wel dat het te maken heeft met de remklauw. Iemand die dit herkent?

@Phntm Ik zal binnenkorts eens proberen een opname te maken. Het klinkt als een claxon maar dan een stuk zachter.

[ Voor 23% gewijzigd door tdn135 op 23-10-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 00:46

Phntm

Tlingelingeling

tdn135 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:26:
Mijn Model 3 maakt een geluid als het tot stilstand komt. Zelfs als ik de rem niet bedien. Ga binnenkort naar de dealer om te kijken wat het is. Denk wel dat het te maken heeft met de remklauw. Iemand die dit herkent?
....Maar wat voor geluid is het? Piep, kraak? Wat meer informatie is nodig voordat je kunt vragen of het herkenbaar is. Beste is als je een soundclip hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:42
Is er eigenlijk een andere manier op gemakkelijk de laadpoort te ontgrendelen? Nu doe ik het altijd via de app laadpoort ontgrendelen. Zou fijn zijn moest dat ook app-loos kunnen gelijk de portieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:03
Erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
frye schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:16:
Is er eigenlijk een andere manier op gemakkelijk de laadpoort te ontgrendelen? Nu doe ik het altijd via de app laadpoort ontgrendelen. Zou fijn zijn moest dat ook app-loos kunnen gelijk de portieren.
Ik neem aan dat je bedoelt na opladen? Ik open n deur, sluit laden af en daarna wordt de kabel gelijk unlocked, kan je m er zo uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
frye schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:16:
Bij een supercharger, Tesla Wall Charger of laadkabel-met-Tesla-knopje kun je op het knopje drukken(of ingedrukt houden) op de stekker als je je telefoon bij je hebt en wilt ontgrendelen, en dan ontgrendelt de laadpoort van de auto. Als je geen van deze drie hebt hebt, de stappen van @SpeedyDH aanhouden. Ik ben daarom best blij met mijn Tesla Wall Charger en loop (als ik eens publiek moet laden) ook altijd te klooien.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
BigSmurf schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:39:
[...]
Idle fees.

Bij >50% is het 50 cent per minuut, bij 100% bezetting is het 1 euro. Haal je hem weg binnen 5 minuten na volledig opgeladen, dan betaal je niks.
Was aan het vreten bij de pizzahut, tegenwoordig ook spareribs en chicken wings 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ecofin
  • Laatst online: 20-09 23:51
tdn135 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:26:

@Phntm Ik zal binnenkorts eens proberen een opname te maken. Het klinkt als een claxon maar dan een stuk zachter.
Heb je regen op zijn hoogst en rolling op stilstand toevallig? Probeer anders een ritje waarbij regen laag staat en rem meerdere keren flink. Ik had last van piepen afgelopen winter en was zo weg na een paar keer ankers uitgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecofin
  • Laatst online: 20-09 23:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRS3uvAJpXLkXSh5-JKn4-Zbr4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDZnBLF9KXKFkvVfMUIp5pXz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kreeg vandaag voor t eerst deze melding toen ik in de buurt van Naarden wilde laden, ik kon bij geen enkele charger laden, pas toen ik de auto reset deed werkte het.
Later in de avond weer supercharger gebruikt in Badhoevedorp, wilde tot 84% laden maar op 76 stopte het opeens, weer zelfde melding. Ben maar naar huis gereden omdat het voldoende was.

Iemand enig idee waardoor dit komt en wat ik er tegen kan doen? Resetten voor t laden begint is wat irritant maar ok, laadsessies die uitzichzelf stoppen wordt een issue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:06
yeehaw schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:33:
[...]

Nee, Apple laat niet toe dat Apps zichzelf aanzetten als Bluetooth aangaat voor beveiligingsredenen.

Dus met deze instellingen doe je het eigenlijk andersom. Als Apple detecteert dat je aan het rijden bent opent het flitsmeister.

Het is in ieder geval mogelijk nu wat erg fijn is :)
Is ook in ios een optie, mijn FM gaat gewoon aan bij het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
SpeedyDH schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:24:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt na opladen? Ik open n deur, sluit laden af en daarna wordt de kabel gelijk unlocked, kan je m er zo uit halen.
Hmm ok. Ja bedoel inderdaad na het opladen. Wil thuis dan vertrekken en is gewoon ccs-kabel dus helaas geen knop. Dan lijkt de app nog sneller te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
Dit werkt snel… gooi mn tas in de auto, hou mn laadkey tegen mn laadpunt en trek je kabel eruit en rol m om mn laadpunt…. Mn telefoon heb ik dan verder niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
Shiro schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

Lastig te vergelijken, rit heen langzamer en rit terug sneller gereden, plus dit keer maar 1 keer aan de super charger, dus minder tijd voorverwarmd, wat ook range zal kosten.

Wel jammer dan van een 440 WLTP zo weinig overblijft met slecht weer en met hoge snelheid rijden. Denk dat een LR dan wel beter zou zijn. Alleen de bijtelling regels tegenwoordig... Was met mijn 8% al stervensduur... Nu lijkt het helemaal geen optie meer gezien hoe duur het is met 12% of volgend jaar dus 16%.

Edit: net ff uitgerekend, met 155wh per km bij 100km/h zou ik met een beschikbaar batterij capaciteit van 52,5kW ook niet veel verder komen dan 339km. Als ik daar 75% van neem, ivm super chargen waar je vaak rond de 80% stopt en nooit tot 0% rijdt, zou je maar 254km kunnen rijden voordat je weer moet laden, dus ongeveer elke 2 en half uur een pauze. Klinkt nog nog niet als een ramp, maar range zal wel nog minder zijn in de winter op weg naar wintersport.
Ik ben wel benieuwd hoe groot het effect van de opwarmende batterij is op lange winterse ritten. Zou daardoor de verwarming minder hard hoeven te werken en het verbruik meer richting zomer waarden gaan? Zelf heb ik nog geen echt lange ritten in de winter gedaan, maar ik merkte wel dat bij ritten van 100+ km het verbruik lager ligt dan bij kortere ritten van rond de 50 km.

En zou het dan zinvol zijn om juist harder te rijden? Volgens mij heeft ome Bjørn dit nog niet getest (of ik
heb het gemist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Tomas_ schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:16:
[...]

Is ook in ios een optie, mijn FM gaat gewoon aan bij het rijden.
Oh ik zie het inderdaad. Dat was voorheen zeker niet zo. Nadeel is wel dat de app dan in de achtergrond moet draaien.

Merk je daar nog wat van qua batterijverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:06
yeehaw schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 06:25:
[...]

Oh ik zie het inderdaad. Dat was voorheen zeker niet zo. Nadeel is wel dat de app dan in de achtergrond moet draaien.

Merk je daar nog wat van qua batterijverbruik?
Hij ligt bij mij op de lader in de auto, dus nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:37

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Net 2021.36.5.1 geïnstalleerd,helaas nog niet de lang verwachte schedule optie, straks de bende maar eens herstarten.
Shiro schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:27:

Als je dit soort ritten zeer frequent hebt en de laadtijd niet kan opvullen met beantwoorden van e-mail of anderszins en jij je daaraan stoort dan had je beter een EV kunnen kiezen met meer range en past de SR+ eigenlijk niet bij jouw profiel.

Puur uit nieuwsgierigheid, hoe is het nu met coldgate bij de MIC?

Ik stond gisteren bij FastNed, kiddo moest verschoont worden dus meteen maar even (onnodig) geladen, van 60 naar 70% met 35kW (2019 US) ;w . Wordt tijd dat FastNed eens in de NAVI komt of dat je een optie krijgt om de battery heater met de hand aan te zetten zonder allerlei fratsen uit te halen,

[ Voor 14% gewijzigd door revolution-nl op 24-10-2021 09:26 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
revolution-nl schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:19:
Net 2021.36.5.1 geïnstalleerd,helaas nog niet de lang verwachte schedule optie, straks de bende maar eens herstarten.

[...]

Als je dit soort ritten zeer frequent hebt en de laadtijd niet kan opvullen met beantwoorden van e-mail of anderszins en jij je daaraan stoort dan had je beter een EV kunnen kiezen met meer range en past de SR+ eigenlijk niet bij jouw profiel.
App ook up-to-date op de telefoon? Ik heb de update nog niet binnen dus kan zelf nog niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Inspired schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:23:
[...]

App ook up-to-date op de telefoon? Ik heb de update nog niet binnen dus kan zelf nog niet testen.
Yep, ik moet zeggen dat ik wel erg blij als deze functionaliteit eindelijk werkt, toch wel een van de grootste irritatiepunten aan de auto.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
revolution-nl schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:26:
[...]

Yep, ik moet zeggen dat ik wel erg blij als deze functionaliteit eindelijk werkt, toch wel een van de grootste irritatiepunten aan de auto.
Zeker. Dat je nu op de sloffen naar de auto moet is toch wel wat jammer. Zou je niet bij een Tesla verwachten. :)

Het ontbreken van meer snelladers is ook wel wat jammer. De eerste kwam alweer een tijd geleden en sinds die tijd nooit uitgebreid volgens mij. Met name Ionity zou ik toch graag willen hebben voor op vakanties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Wat mij gister nou gebeurde, ik reed 200 op de autobahn en toen werd mijn bodemplaat er half afgescheurd door de wind.

Ik kon langs een service center rijden (Max 50 kmh anders klapperde het). Ze hebben de plaat er gewoon afgehaald en ik mocht doorrijden omdat ze het onderdeel niet hadden liggen.

Paar dingen:
  • ik voel me hier niet helemaal senang bij
  • het viel op dat het een vrij dunne flexibele kunststof plaat is. Vraag me af of dat steviger zou kunnen
[/list]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Inspired schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:28:
[...]

Zeker. Dat je nu op de sloffen naar de auto moet is toch wel wat jammer. Zou je niet bij een Tesla verwachten. :)

Het ontbreken van meer snelladers is ook wel wat jammer. De eerste kwam alweer een tijd geleden en sinds die tijd nooit uitgebreid volgens mij. Met name Ionity zou ik toch graag willen hebben voor op vakanties.
Klopt, als Elon dat even fixxed én waypoints toevoegd dan heb ik weinig meer te klagen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qadn schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:33:
Wat mij gister nou gebeurde, ik reed 200 op de autobahn en toen werd mijn bodemplaat er half afgescheurd door de wind.

Ik kon langs een service center rijden (Max 50 kmh anders klapperde het). Ze hebben de plaat er gewoon afgehaald en ik mocht doorrijden omdat ze het onderdeel niet hadden liggen.

Paar dingen:
  • het viel op dat het een vrij dunne flexibele kunststof plaat is. Vraag me af of dat steviger zou kunnen
[/list]
Je bedoelt dat stuk plastic aan de zijkanten onder de deuren? Zit niet bijzonder goed vast idd. Moet hem af en toe ook vast drukken in het midden. Amerikaanse auto. Dan hoort het er wat bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Pierz schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 01:27:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe groot het effect van de opwarmende batterij is op lange winterse ritten. Zou daardoor de verwarming minder hard hoeven te werken en het verbruik meer richting zomer waarden gaan? Zelf heb ik nog geen echt lange ritten in de winter gedaan, maar ik merkte wel dat bij ritten van 100+ km het verbruik lager ligt dan bij kortere ritten van rond de 50 km.

En zou het dan zinvol zijn om juist harder te rijden? Volgens mij heeft ome Bjørn dit nog niet getest (of ik
heb het gemist).
Korte ritten zijn sowieso funest voor je range, omdat de auto elke keer opgewarmd moet worden.

Ik weet niet wat je precies bedoelt met je laatste vraag, maar voor een lange rit, kan je beter zo snel mogelijk rijden als toegestaan en laden van laag SoC tot 60% ofzo en dan weer door rijden. Althans, zoiets stond mij bij.

[...]

Puur uit nieuwsgierigheid, hoe is het nu met coldgate bij de MIC?

Ik stond gisteren bij FastNed, kiddo moest verschoont worden dus meteen maar even (onnodig) geladen, van 60 naar 70% met 35kW (2019 US) ;w . Wordt tijd dat FastNed eens in de NAVI komt of dat je een optie krijgt om de battery heater met de hand aan te zetten zonder allerlei fratsen uit te halen,
Ik stoor me er niet aan hoor. Want de rit zelf was privé, dus dit soort afstanden maak ik niet vaak. Tijdens supercharger keek ik ff journaal, dus voor mijn gevoel was mijn tijd niet verspild.

Als je weet waar de Fastned is, kan je altijd gewoon naar een Super Charger navigeren zodat de auto de batterij wel gaat voor verwarmen, beetje onhandig, maar volgens mij enige oplossing nu.

Of er nog steeds coldgate optreed, dat heb ik niet gemerkt op mijn rit op en neer. Mijn situatie is dan ook geen goeie afspiegeling van hoe het normaal zal gaan.

Ik heb bijna 3 uur gereden om in Groningen aan te komen, vervolgens van 13% tot 26% geladen aan een 7kW paal, vervolgens door gereden naar de Super Charger in Drachten, wel met 133km/h. Rit was maar 25 minuten, maar toen ik aankwam kon ik wel gelijk met 140kW laden, dus geen sprake van coldgate, maar de rit erheen van drie uur zal de accu ook al wel grotendeels opgewarmd hebben.

Volgens mij was het ook nog rond de 12-14 graden, dus echt koud is het ook nog niet.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 21:21
qadn schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:33:

Paar dingen:
[/list]
Nee ik denk de bodemplaat onder auto, Is bekend issue zie ook
https://teslamotorsclub.c...gd-door-waterplas.209474/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 13:52
frye schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:44:
[...]

Hmm ok. Ja bedoel inderdaad na het opladen. Wil thuis dan vertrekken en is gewoon ccs-kabel dus helaas geen knop. Dan lijkt de app nog sneller te zijn.
Ik heb een paar Flic knoppen in huis gekoppeld aan een oude androidtelefoon met Tasker erop. 1 knop in de woonkamer om de auto te laten voorverwarmen en 1 knop bij de kapstok om de laadpoort te ontgrendelen. Ideaal. Ook een hoge WAF ;) .
Ik loop naar m’n jas en druk op het knopje, als ik dan bij de auto op de oprit sta is de kabel al ontgrendeld en kan ik hem er direct uithalen (y)

Ik kan trouwens met de nieuwe .36 update het laden en op schema verwarmen in de app instellen. Een nieuwe optie ‘plannen’ is erbij gekomen (y) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie83
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:05
Hier gisteren ook deze update geïnstalleerd en ik heb nu in de iOS app de mogelijkheid om de gepland laden opties aan te passen vanuit de app.

Weet je zeker dat je app up-to-date is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pg53mDnzdvS5sFyj8Y3cIoR4k_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWcTfRTgZDOe6A3in6imYDXI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JYblHglYOevmB8aJ10ONoZzJT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7bunzUcypv3txKTbmyRrBmCO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Bossie83 op 24-10-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Bossie83 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:56:
[...]

Hier gisteren ook deze update geïnstalleerd en ik heb nu in de iOS app de mogelijkheid om de gepland laden opties aan te passen vanuit de app.

Weet je zeker dat je app up-to-date is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De optie is er inmiddels spontaan bijgekomen, misschien dat het langer duurde omdat hij nog aan het laden was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
@yeehaw In de instellingen van FM kan je ook aangeven dat hij, als je niet meer rijdt, automatisch in een soort van stand-by stand gaat, waarbij het batterij gebruik weer laag is. In de OS versie. Of de Flitsmeister One kopen, dan gaat het in- en uitschakelen automatisch via Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Inspired schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

Je bedoelt dat stuk plastic aan de zijkanten onder de deuren? Zit niet bijzonder goed vast idd. Moet hem af en toe ook vast drukken in het midden. Amerikaanse auto. Dan hoort het er wat bij. :)
Nee. Ik bedoel van @jheerink14 zei. De plaat onder de motorruimte. Deze is nu dus helemaal open van onderen.
Tesla vind dat niet erg, ik eigenlijk wel.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
jzoin2 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 06:50:
[...]

Bij kortrijk moest ik overigens niet betalen voor parkere , gwn de code invoeren bij de slagboom. Het is wel zo bij het supercharger als je klaar bent, gelijk je auto weghalen - andere betaal je voor elke minuut een euro. Maar geldt dit niet voor andere sucs ook? Kreeg een mailtje van tesla hierover.
Zojuist teruggekomen uit Disneyland Parijs: Op de heenweg via Oosterhout, Lokeren, Lille en Senlis gegaan. Terug via Senlis, Kortrijk en Breda. Mijn vrouw was vooraf kritisch ivm de vele stops, maar ivm de 2 kinderen bleek al snel dat iedere 1.5 uur stoppen niet gek was.

Bij Lokeren vind je inderdaad bij de technische installatie een paar V3's, goed om te weten. Bij Kortrijk inderdaad de code invoeren die je in de auto ziet als je op de locatie klikt, dan hoef je ook niet te betalen voor het parkeren. Zag er ook iemand staan die vanaf de verkeerde kant van de parkeerplaats met de achterwielen over de varkensruggetjes was gereden om toch te kunnen laden zonder het afgeschermde gedeelte op te rijden, creatief :)

Dit was onze eerste buitenlandvakantie ivm Covid, maar we zijn het er unaniem over eens dat het in deze periode met een Tesla icm SuC's echt erg goed te doen is.

Je hoeft naar mijn weten pas te betalen als de SuC drukbezet is, dan krijg je ook een melding dat de limiet op 80% is ingesteld. Als je die melding niet krijgt, dan is volgens mij dat extra idle tarief ook niet van toepassing.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha. Varkensruggen. Moest ff opzoeken op Google. Nooit geweten dat die dingen zo heten. :)

Met een Tesla is het idd prima te doen, Parijs natuurlijk sowieso. We hebben de vakantie voor volgend jaar alweer geboekt. In twee dagen naar de Costa Blanca. Super bevallen dit jaar. Zijn ook weer een paar SuCs bij gekomen die kant op. Dat open stellen zal nog wel ff duren. Als Elon dit jaar roept dat hebben we nog wel even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Taro schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:47:
[...]

Zojuist teruggekomen uit Disneyland Parijs: Op de heenweg via Oosterhout, Lokeren, Lille en Senlis gegaan. Terug via Senlis, Kortrijk en Breda. Mijn vrouw was vooraf kritisch ivm de vele stops, maar ivm de 2 kinderen bleek al snel dat iedere 1.5 uur stoppen niet gek was.

Bij Lokeren vind je inderdaad bij de technische installatie een paar V3's, goed om te weten. Bij Kortrijk inderdaad de code invoeren die je in de auto ziet als je op de locatie klikt, dan hoef je ook niet te betalen voor het parkeren. Zag er ook iemand staan die vanaf de verkeerde kant van de parkeerplaats met de achterwielen over de varkensruggetjes was gereden om toch te kunnen laden zonder het afgeschermde gedeelte op te rijden, creatief :)

Dit was onze eerste buitenlandvakantie ivm Covid, maar we zijn het er unaniem over eens dat het in deze periode met een Tesla icm SuC's echt erg goed te doen is.

Je hoeft naar mijn weten pas te betalen als de SuC drukbezet is, dan krijg je ook een melding dat de limiet op 80% is ingesteld. Als je die melding niet krijgt, dan is volgens mij dat extra idle tarief ook niet van toepassing.
Lekker bezig Taro! Heb de rekeningen bekeken, 4x10 euro betaald. Toch geen geld.
1 stop strategie kan in principe wel richting Paris, maar met kids zou ik dat idd ook niet doen. Daarnaast het is ook gezond om elke 90 min ff alles te bewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
jzoin2 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:40:
[...]
Heb de rekeningen bekeken, 4x10 euro betaald. Toch geen geld.
52,50 hier voor het retourtje a 1215 km, toch netjes idd :) Heb wel redelijk hard gereden, vooral op de terugweg.

SuC's in NL zijn 25 ct/kWh, België 32/33 ct, Frankrijk 36/39 ct.

Viel mij wel op hoe weinig Tesla's je in Frankrijk ziet, als je er één ziet is die in 75% van de gevallen uit NL.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Vanmorgen tot driemaal toe ineens een remactie op de autopilot, omdat de maximumsnelheid daarvan ineens werd teruggeschroefd van 130 naar 110? Kon de autopilot ook niet omhoog zetten daarna voor een seconde of 10. Schrok er de eerste keer zelfs van, alsof het phantom breaking was, remde echt flink af. Het miezerde, maar het zicht was nou niet echt slecht ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BigSmurf schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:34:
Vanmorgen tot driemaal toe ineens een remactie op de autopilot, omdat de maximumsnelheid daarvan ineens werd teruggeschroefd van 130 naar 110? Kon de autopilot ook niet omhoog zetten daarna voor een seconde of 10. Schrok er de eerste keer zelfs van, alsof het phantom breaking was, remde echt flink af. Het miezerde, maar het zicht was nou niet echt slecht ofzo.
Ja, altijd fijn. Ook voor de mensen achter je. Die halen je dan in en denken dat er één of andere halve zool achter het stuur zit. Bij zo'n wijziging hoeft het toch ook niet zo abrupt te gaan? Vertraag dan wat rustiger. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 23:02:
[...]

52,50 hier voor het retourtje a 1215 km, toch netjes idd :) Heb wel redelijk hard gereden, vooral op de terugweg.

Viel mij wel op hoe weinig Tesla's je in Frankrijk ziet, als je er één ziet is die in 75% van de gevallen uit NL.
Frankrijk is een groot land, en ze lopen daar wel wat achter nog. Maar ze zijn daar wel flink bezig nu; https://www.connexionfran...ndividuals-and-businesses

Afgelopen zomer toch al veel meer Franse Tesla's gezien bij de SuCs dan jaar ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:24
Taro schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:47:
[...]

Kortrijk is vooral een issue als je vanuit Nederland richting Frankrijk rijdt (de andere kant dus) dan kom je namelijk eerder de snelweg af en moet je om de expo heen. De navi pakt dan de snelste route en die is over de parkeerplaats... dan heb je dus 2 euro "tol" :(

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 18:24
Begrijp ik nu dat ik met de nieuwe app en software-update het starttijdstip van het opladen kan instellen, en niet meer het vertrektijdstip? Hoe weet ik wanneer het opladen moet starten om met een "volle" accu weg te kunnen rijden.

[ Voor 11% gewijzigd door van D op 25-10-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

van D schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:28:
Begrijp ik nu dat ik met de nieuwe app en software-update het starttijdstip van het opladen kan instellen, en niet meer het vertrektijdstip? Hoe weet ik wanneer het opladen moet starten om met een "volle" accu weg te kunnen rijden.
Nee, je kan beide met de app instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 18:24
noo schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:46:
[...]

Nee, je kan beide met de app instellen.
Dan stel je de vertrektijd in onder het tab "Vertrek"?
Zou ik verwarrend vinden.

Edit: dan begint hij direct te laden (terwijl dit niet al nodig zou moeten zijn).

[ Voor 14% gewijzigd door van D op 25-10-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
van D schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:53:
[...]

Edit: dan begint hij direct te laden (terwijl dit niet al nodig zou moeten zijn).
Was toch in de auto ook altijd al zo? Hij test altijd ff de speed. Daarna zou hij dan moeten stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

van D schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:53:
[...]

Ja, en dan bepaalt de auto zelf hoe laat ie gaat laden om op het ingestelde tijdstip klaar te zijn voor vertrek.

Het is òf 'gepland vertrek', òf 'gepland laden', niet allebei tegelijk. De UI in de app is iets minder waardeloos dan in de auto zelf want daar is het een door de stagiar in elkaar geknutselde verwarrende puinhoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
[...]

Klopt, maar de elektrische franse autos zijn redelijk geprijsd in France. Dus de fransen gaan liever voor hun eigen merken. Zodra Elon de sucs openzet voor de andere merken dan kan het in france nogal hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
[...]

Tarieven in België zijn wel heel vaag...
In Heusden-Zolder bijvoorbeeld is het maar 25 ct.
Regio Brugge / Gent / Lokeren lijkt het inderdaad duurder te zijn.

Is er toevallig ook een website waar je de actuele tarieven kunt zien?
Zie ze nu enkel als je op de supercharger op de map klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 16:41
De laatste tijd heb ik het idee dat mijn AP nukken heeft. Wat is het geval:

Als ik tijdens het rijden op AP soms even wat extra snelheid wil maken, bijvoorbeeld omdat ik iemand net even wat rapper in wil halen, en ik laat daarna mijn acceleratiepedaal los dan zakt de AP vervolgens tot voorbij de ingestelde AP snelheid.

Dus stel ik heb AP ingesteld staan op 100km/u. Ik besluit iemand in te halen, maar die persoon besluit vervolgens ook ineens te accelereren, dan geef ik soms een klein dotje gas om die persoon voorbij te gaan. Maar als ik mijn pedaal vervolgens los gaat, zakt de snelheid tot onder de ingestelde 100km/u en zit ik die persoon die ik zojuist ingehaald heb gigantisch in de weg.

AP uitschakelen en opnieuw inschakelen lijkt dan de enige optie.

Doe ik nu iets verkeerd? Of is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 20:52
PdeBie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:34:

Als ik tijdens het rijden op AP soms even wat extra snelheid wil maken, bijvoorbeeld omdat ik iemand net even wat rapper in wil halen, en ik laat daarna mijn acceleratiepedaal los dan zakt de AP vervolgens tot voorbij de ingestelde AP snelheid.

Dus stel ik heb AP ingesteld staan op 100km/u. Ik besluit iemand in te halen, maar die persoon besluit vervolgens ook ineens te accelereren, dan geef ik soms een klein dotje gas om die persoon voorbij te gaan. Maar als ik mijn pedaal vervolgens los gaat, zakt de snelheid tot onder de ingestelde 100km/u en zit ik die persoon die ik zojuist ingehaald heb gigantisch in de weg.

Dit is herkenbaar, het viel mij ook al op. Heel irritant, ik blijf de stroompedaal dan ook maar indrukken en af en toe wat loslaten tot hij hem wel pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Mooie deal, "Hertz orders 100,000 Teslas in deal reportedly worth $4.2 billion", voor de volumes en voor de pr:
https://www.theverge.com/...-vehicles-electrify-fleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:38
PdeBie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:34:

Volgens mij is dit niet nieuw. Ik laat de snelheid heel langzaam weer terugzakken en dan gaat het goed. Gewoon gas (uhh stroom) los laten leidt tot jouw probleem (al tijden bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:10
Recent hier gelezen dat wanneer de auto klaar is met laden en de auto ontgrendeld word, dat de laadpoort ook vrijgegeven is. Is dat een optie die je ergens aan moet vinken :?
Ik zou dit erg prettig vinden maar bij mij moet ik de auto openen en echt via t scherm of app de laadpoort ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

ybos schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:35:
Recent hier gelezen dat wanneer de auto klaar is met laden en de auto ontgrendeld word, dat de laadpoort ook vrijgegeven is. Is dat een optie die je ergens aan moet vinken :?
Ik zou dit erg prettig vinden maar bij mij moet ik de auto openen en echt via t scherm of app de laadpoort ontgrendelen.
Wat je moet doen is je deur open maken. Naar de laadpaal lopen, je laadpasje scannen zodat je de kabel eruit kunt trekken. Wanneer je dit doet, wordt de kabel ook vrijgegeven aan de kant van je auto. Als de auto vergrendeld is, werkt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Phntm schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:57:
[...]

Wat je moet doen is je deur open maken. Naar de laadpaal lopen, je laadpasje scannen zodat je de kabel eruit kunt trekken. Wanneer je dit doet, wordt de kabel ook vrijgegeven aan de kant van je auto. Als de auto vergrendeld is, werkt dit niet.
Ah, zo. Ik heb een domme lader, dus zonder pas. Bij mij is het gewoon stekker in de auto drukken en de boel gaat laden. Ik had gehoopt dat er een update was en dat onder volgende voorwaarden:
- laden klaar
- Auto wordt ontgrendeld

Dat dan de vergrendeling van de stekker ook los ging. Blijkbaar niet, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

ybos schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:00:
[...]

Ah, zo. Ik heb een domme lader, dus zonder pas. Bij mij is het gewoon stekker in de auto drukken en de boel gaat laden. Ik had gehoopt dat er een update was en dat onder volgende voorwaarden:
- laden klaar
- Auto wordt ontgrendeld

Dat dan de vergrendeling van de stekker ook los ging. Blijkbaar niet, helaas.
Je kan dit truukje gewoon bij publieke laadpalen doen. Het is niet alsof je het nooit kunt gebruiken. Doe jezelf er een voordeel mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Phntm schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

Je kan dit truukje gewoon bij publieke laadpalen doen. Het is niet alsof je het nooit kunt gebruiken. Doe jezelf er een voordeel mee :)
Daar sta ik echt nóóit bij :P
Thuis of even aftoppen bij de fastcharger, that's it :Y
(maar evengoed nuttig, al is t maar voor anderen :Y )
Pagina: 1 ... 260 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: