Mag ik dan even de kroon nog spannen?
Wij wonen in een nieuwbouw appartementencomplex, koop woning met ondergrondse parkeerplaats in eigendom.
Vorig jaar september ging ik orienteren naar een lease EV en dacht dat het aanleggen van een laadpunt wel geregeld zou zijn voor de nieuwe auto er was.
Daar dacht het VvE bestuur anders over, ik moest maar met een volledig uitgewerkt voorstel komen met alle beveiligingsopties die je je zou kunnen bedenken op basis waarvan zij hun toestemming zouden verlenen. Voelde me net alsof ik mn scriptie aan het verdedigen was tegenover 3 oude leraren… Uiteindelijk moesten ze er ook hun plasje over doen en de powertrip die heerste vervolmaken; was niet goed, moest eerst goedgekeurd worden door de electro installateur die de aannemer van het gebouw had ingeschakeld met de bouw. Ik stond op ontploffen.
Dit hele verhaal heeft maaaaaanden geduurd. De gemeente werd er bij betrokken, de brandweer, meerdere laadpaal leveranciers, meerdere electro installateurs, ervaringen van andere VvE’s, brandbeveiliging experts, de opstalverzekeraar en dan vergeet ik nog mensen.
Uiteindelijk was halverwege december de auto er en was ik in 3-4 maanden geen klap verder gekomen vanwege uitblijven van goedkeuring. Een M3 SR+ met LFP batterij nota bene waarvan brandgevaar nog een stuk lager ligt. Anyway; het zou uiteindelijk kunnen met alle veiligheidsvoorzieningen voorlopig voor mijn rekening, prijskaartje €7200,-. Waarop ik zei; “Daar kan ik een occasion voor kopen waarmee ik naar de auto kan rijden”. De reactie was matig; leek hun een fair bedrag. We hebben eieren voor ons geld gekozen, we gaan verhuizen (niet alleen hierom maar het hielp wel mee in besluit) eigen bouw, vrijstaand, erg kleine VvE voortaan.
Door allerlei vertragingen bij overheden voor een bouwvergunning zitten we hier trouwens nog. De Tesla staat gewoon op onze plek geparkeerd, dus het “brandgevaar” is er gewoon, het is echt zo krom…
Ik ga de link naar dat wetsvoorstel nog wel in de VvE groep delen als een soort schop na richting “het elitaire bestuur” zodat de volgende niet meer zoveel ellende krijgt.
Edit: @
jeroen11 oh over de LTE verbinding, zelfs als die heel zwak is (mijn telefoon pikt m niet meer op bij onze parkeerplaats) is dat voldoende om basis info uit te lezen met de app
[
Voor 3% gewijzigd door
bokkow op 21-09-2021 01:01
]