Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 251 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.148.125 views

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 22:51
Wolly schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:39:
In mijn ogen is het een fantastische zet om die SC ook open te stellen voor anderen. Momenteel zie je dat de SC stations het overgrootste deel van de tijd niet gebruikt worden, dat betekent dus dat de Tesla bezitter hier flink aan meebetaalt.

Wanneer de bezettingsgraad hoger wordt zullen de kosten kunnen worden verdeeld over meer gebruikers, dat kan leiden tot lagere tarieven, meer stations, meer innovatie of winst voor de aandeelhouder. Hopelijk leidt het tot een combinatie van alle opties waardoor iedereen er profijt van heeft.

En om je nou verheven te voelen omdat je dan tussen andere merken auto's staat...de model 3 is natuurlijk ook maar een VW polo uit 1990 qua bouwkwaliteit :+
Gaat niet zozeer om verheven voelen, al lijkt dat natuurlijk wel uit de comments vanwege verwoording. Maar dat het SuC netwerk een "part of the deal" is bij het kiezen van een Tesla. Het is (misschien niet voor iedereen) een groot voordeel dat je tegen lage kosten en bijna op alle routes door Nederland (en verder) gebruik kunt maken van een betrouwbaar snel laad netwerk. Waardoor het geen probleem is om lange afstanden af te leggen zonder veel langer onderweg te zijn dan met een ICE auto. Kijk naar een verhaal een tijdje terug van een kerel die voor zaken naar Parijs moest in zijn Polestar 2... Dan snap je ook waarom mensen onder andere vanwege het SuC netwerk voor Tesla kiezen.

Artikeltje erbij gepakt

[ Voor 5% gewijzigd door bokkow op 09-09-2021 09:46 ]

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Anoniem: 1302638

Uiteindelijk heeft iedereen er meer aan als alles open gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kx22 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:43:
[...]

Ik denk niet dat de model 3 rijders zich verheven voelen boven de rest. Het is geen auto met aanzien, grotendeels doet het voor de bijtelling of uitstraling van duurzaamheid.
Dat zeker niet. Maar ik weet nu wel dat ik ~1100km op een dag kan rijden zonder laadgedoe in de vakantie. Dat wil ik graag zo houden. Ik vind het ook wat cheap van de andere merken om maar naar Tesla te kijken. Doe zelf iets (meer).

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1302638 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:46:
Uiteindelijk heeft iedereen er meer aan als alles open gaat.
Want? Op dit moment vind ik het prima. En als het tarief naar 50 cent moet per kWh ivm de kosten vind ik dat ook prima.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
En voor 50 cent per kwh laad ik ook wel bij de suc. Alleen al voor de gezichten of mensen die gaan wapperen van, hier kun jij niet laden :D

[ Voor 46% gewijzigd door Simply1337 op 09-09-2021 09:55 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:54
Even voor de leaserijders hier dan wat betreft het gebruik van de SUC's.

Kunnen jullie überhaupt laden bij SUC's met je laadpas of iets dergelijks. Mijn leasemaatschappij is er duidelijk in, geen connectie met Tesla en de laadpas. Laten we zeggen dat dit de grootste leasemaatschappij is van NL (Alphabet), dan verwacht ik echt géén drukte bij de SUC's. Zien we dan nog steeds een enorme druk op SUC? En hebben andere maatschappijen wel gewoon een link met de SUC's?

Excuus: Alphabet is zeker niet de grootste, maar staat op plek 4. Punt blijft valide, hoe zit dit met leaserijders. Als die niet laden bij een SUC, dan verwacht ik geen drukte bij de SUC's.

[ Voor 16% gewijzigd door Powergrim op 09-09-2021 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Powergrim schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:55:

Kunnen jullie überhaupt laden bij SUC's met je laadpas of iets dergelijks. Mijn leasemaatschappij is er duidelijk in, geen connectie met Tesla en de laadpas. Laten we zeggen dat dit de grootste leasemaatschappij is van NL (Alphabet), dan verwacht ik echt géén drukte bij de SUC's. Zien we dan nog steeds een enorme druk op SUC? En hebben andere maatschappijen wel gewoon een link met de SUC's?
LeasePlan wel in ieder geval. Niet met de laadpas maar die hebben een "connectie" met Tesla. Anders kun je gewoon je CC koppelen en declareren.
Excuus: Alphabet is zeker niet de grootste, maar staat op plek 4. Punt blijft valide, hoe zit dit met leaserijders. Als die niet laden bij een SUC, dan verwacht ik geen drukte bij de SUC's.
Die kunnen toch gewoon betalen met de app en dan declareren? Zie het probleem niet. Moet mijn carwash bonnetjes ook declareren als ik het geld wil hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 09-09-2021 10:02 ]

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:27

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik zit bij PON Financial Services en die hebben meen ik begin dit jaar, net als een aantal andere leasemij's, een directe koppeling met de back-office, waardoor ik geen CC nodig heb en de betaling van de incidentele keer SuC afgehandeld wordt door de leasemij.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:45
[...]
Kunnen jullie überhaupt laden bij SUC's met je laadpas of iets dergelijks. Mijn leasemaatschappij is er duidelijk in, geen connectie met Tesla en de laadpas. Laten we zeggen dat dit de grootste leasemaatschappij is van NL (Alphabet), dan verwacht ik echt géén drukte bij de SUC's. Zien we dan nog steeds een enorme druk op SUC? En hebben andere maatschappijen wel gewoon een link met de SUC's?[...]
Er komt naar verluid een app waarmee je gebruik kan maken van de SUCs als niet-Tesla-rijder. Dan kunnen ze ofwel daar een CC laten koppelen, ofwel via NFC wellicht nog de laadpas ontsluiten (of zoals alle andere apps met het unieke nummer op de laadpas). Ik zie dus geen grote belemmeringen voor lease-rijders met een laadpas.

• Powergrim
Ik heb inderdaad wel een systeem van declareren waar ik per laadsessie het bonnetje (factuur) van Tesla in kan steken. Voor mij is dit zoveel meer moeilijk doen dat ik dan gewoon de SUC maar voorbij rijdt en aan de FastNed of Ionity ga hangen.
Powergrim schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:08:
Ik heb inderdaad wel een systeem van declareren waar ik per laadsessie het bonnetje (factuur) van Tesla in kan steken. Voor mij is dit zoveel meer moeilijk doen dat ik dan gewoon de SUC maar voorbij rijdt en aan de FastNed of Ionity ga hangen.
Je kunt het ook gewoon per maand/kwartaal doen toch? Anyway, denk dat veel rijders graag de moeite nemen om op vakantie bij een SuC te kunnen laden.

• Powergrim
Inspired schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:13:
[...]

Je kunt het ook gewoon per maand/kwartaal doen toch? Anyway, denk dat veel rijders graag de moeite nemen om op vakantie bij een SuC te kunnen laden.
Yes dat kan zeker, maar dat betekent gewoon het opsparen van bonnetjes en die los allemaal invoeren met KM standen, datum etc.. Dat maakt het dus best een klusje als je 5x in een maand aan de SUC hangt.
Powergrim schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:20:
[...]

Yes dat kan zeker, maar dat betekent gewoon het opsparen van bonnetjes en die los allemaal invoeren met KM standen, datum etc.. Dat maakt het dus best een klusje als je 5x in een maand aan de SUC hangt.
Je maakt het moeilijker dan het is volgens mij. Draai een invoice uit per maand/paar maand en vul 1 declaratie in. Meerdere sessie staan dan op 1 bon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:57:
[...]

LeasePlan wel in ieder geval. Niet met de laadpas maar die hebben een "connectie" met Tesla. Anders kun je gewoon je CC koppelen en declareren.

[...]

Die kunnen toch gewoon betalen met de app en dan declareren? Zie het probleem niet. Moet mijn carwash bonnetjes ook declareren als ik het geld wil hebben.
Carwash kan ook via een tankpas hoor.

Voor niet-Tesla rijder zal het via een app gaan waarbij je aangeeft waar je staat om de paal te activeren. Waarschijnlijk obv GPS en dan nummertje kiezen. Betalen gaat zoals van Amerikanen gewend is via creditcard.

Voor Tesla rijders is het afhankelijk wat voor account je hebt. Er is een eigenaar(/fleet) account en een berijders account. Facturen gaan naar de eigenaar. Deze fleet optie is in 2019 geïntroduceerd maar lang niet alle leasemaatschappij gebruiken deze.

• Powergrim
Inspired schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:22:
[...]

Je maakt het moeilijker dan het is volgens mij. Draai een invoice uit per maand/paar maand en vul 1 declaratie in. Meerdere sessie staan dan op 1 bon.
Klopt maar bij MultiTankCard (de laadpasprovider) verwachten ze informatie pér sessie. Dus ik kan het mijzelf niet makkelijker maken. En ik vermoed dat meer leaserijders dit probleem hebben, daarom vraag ik mij de drukte bij de SUC's af straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kx22 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:43:
[...]

Ik denk niet dat de model 3 rijders zich verheven voelen boven de rest. Het is geen auto met aanzien, grotendeels doet het voor de bijtelling of uitstraling van duurzaamheid.
Hopelijk grotendeels niet, maar er zitten er tussen :+

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:49:
[...]

Dat zeker niet. Maar ik weet nu wel dat ik ~1100km op een dag kan rijden zonder laadgedoe in de vakantie. Dat wil ik graag zo houden. Ik vind het ook wat cheap van de andere merken om maar naar Tesla te kijken. Doe zelf iets (meer).
Is het niet andersom? Elon heeft toch al lang geleden aangegeven dat hij graag zijn Suc's openstelde voor anderen?
“Our Supercharger network is not intended to be a walled garden,” said Musk. “It’s intended to be available to other manufacturers if they’d like to use it. The only requirements are that the cars must be able to take the power output of our Superchargers, and then just pay whatever their proportion their usage is of the system. We’re actually in talks with some manufacturers about doing just that, and it will be exciting to share that news.”

“The general philosophy of Tesla is to do whatever we can to accelerate the advent of electric cars,” added the Ambassador of Electrification. “Electric cars…are really the key to a sustainable future. It’s incredibly important that we transition away from fossil fuels.”
Dat had je dus kunnen weten toen je een Tesla kocht.

• Italia
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-11-2021

Ik moet inderdaad al mijn laadsessies bij de SuCs declareren. IONITY gaat wel op de laadpas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:21
Wolly schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:51:
[...]

Hopelijk grotendeels niet, maar er zitten er tussen :+
Was allemaal niet zo serieus mensen, van dat plebs. Ik vind het gewoon erg prettig dat ik altijd goed terecht kan bij de SUC's. (Ik reis nooit op zwarte zaterdagen). Ik hoop dat het zo blijft.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Is de hele Supercharger discussie eigenlijk niet meer iets voor Het grote Tesla topic - deel 3? Die lijkt namelijk redelijk stil terwijl ik hier eigenlijk meer zou verwachten om te lezen over de Tweakers die hun Model Y(/ 3) in ontvangst hebben genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deveon schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:10:
Is de hele Supercharger discussie eigenlijk niet meer iets voor Het grote Tesla topic - deel 3? Die lijkt namelijk redelijk stil terwijl ik hier eigenlijk meer zou verwachten om te lezen over de Tweakers die hun Model Y(/ 3) in ontvangst hebben genomen.
Met de huidige aantallen kan het volgens mij wel weer allemaal naar 1 topic. Voor die 10 auto's per jaar is een eigen topic wat overkill. :)

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 16:53

VonAalscht

Raaaar

Powergrim schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:31:
[...]

Klopt maar bij MultiTankCard (de laadpasprovider) verwachten ze informatie pér sessie. Dus ik kan het mijzelf niet makkelijker maken. En ik vermoed dat meer leaserijders dit probleem hebben, daarom vraag ik mij de drukte bij de SUC's af straks.
Is dat zo? Ik heb hiervoor een Passat GTE gereden en vulde maandelijks bij MTC een declaratie in met de km-stand op dat moment. Het enige 'bewijs' was een foto van de meterstand (aangesloten op een aparte groep). Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens.

Ontopic: mijn M3 (LR uit 2019) begint rechts achter te kraken als ik over een drempel rijd, maar ook niet altijd. Ik vermoed dat het de draagarmen zijn. Ik vrees dat dat een service centre bezoekje gaat zijn..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Kunnen jullie überhaupt laden bij SUC's met je laadpas of iets dergelijks. Mijn leasemaatschappij is er duidelijk in, geen connectie met Tesla en de laadpas.
Ik kan met mijn Arval lease M3 gewoon aan de SuC (in heel Europa), wordt rechtstreeks tussen Arval en Tesla verrekend.

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 22:49
Hier LP (Belgie) kan wel SuC'en maar moet het gewoon zelf betalen via CC, wordt niet terugbetaald door werkgever...

EX30 Ultra Twin Performance

Alle lease rijders kunnen en mogen gewoon laden bij een SUC. Voor zover ik weet worden hun auto’s niet magisch geblokkeerd. Hoe het zit met de declaraties verschilt per LM.

Ik zit ook bij alphabet en sta al sinds 2019 regelmatig bij een SUC. Ik kan de bonnetjes kwijt bij de multitankpas op de site. Sinds kort gaat dit automatisch zelfs.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:03

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Even iets anders hebben jullie sinds de laatste update ook van rariteiten met de infotainment, ik heb afgelopen 1.5 maanden al meerdere reboots moeten forceren, door een vastlopend systeem, haperend geluid, gedoe met de knippers etc. etc. De voorgaande 2 jaar heb ik hier nooit last van gehad.

Gisteravond viel mij ook op dat de dagrij verlichting links bij het instappen een stuk later inschakelde :S

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• ehgeahrev
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-02-2024
Binnenkort vlei ik mijn achterwerk neer in een M3 LR. Heb de afgelopen jaren regelmatig last gehad van marterschade aan mijn ICE auto. Is een M3 marterschadevrij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 22:51
Powergrim schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:31:
[...]

Zoals @VonAalscht ook zei; gewoon proberen, ik had hiervoor ook MTC en die app om te declareren is echt een gedrocht maar ik draaide dus één keer in de maand een totaalfactuur uit, telde alles bij elkaar op (kWh, €) en schreef dat er bij op de printscreen. Uploaden en klaar. Hoef je ook niet per sessie 30 cent te betalen...
ehgeahrev schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:04:
Binnenkort vlei ik mijn achterwerk neer in een M3 LR. Heb de afgelopen jaren regelmatig last gehad van marterschade aan mijn ICE auto. Is een M3 marterschadevrij?
Dan ben je wel een stoere marter als je aan die oranje 400V kabels gaat knabbelen :Y) .

Zonder gekheid, volgens mij kan een marter nergens echt bij, alles is afgedekt, bodem en wielkassen. Heb wel een keer gezien bij RichRebuilds (youtube) dat een nestje ratten in een Model X een nestje hadden gemaakt van de interieurfilters :X

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
ehgeahrev schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:04:
Voor de aërodynamica is bij een EV meestal alles dicht gemaakt dus kan z’n beestje niet zo makkelijk naar binnen als bij een ICE waar vaak de onderkant nog deels voor koeling of afvoer van warmte gebruikt wordt.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:04

Phntm

Tlingelingeling

Inspired schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:57:
[...]

[...]

Dit is precies wat ik doe. Ik gebruik haast nooit de Tesla suc, vaker fastned gebruikt en die loopt via mijn laadpas van de zaak (MTC). Ik kan ook via de MTC app Tesla SuC kosten declareren via de factuurtjes die je ophaalt van je gekoppelde account aan Tesla. Meestal is dat je werk email.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:57
Morgen de S85P loaner inruilen voor een 3.
Met de verouderde type 2 stekker is waardeloos. Kan bij een aantal SuC's in de buurt niet terecht, thuis een lader met vast laadsnoer eraan en heb geen granny meegekregen, alleen een laadkabel zodat ik publiek kan laden. Laat ik nou de laadpassen in mijn eigen auto hebben laten liggen :X

Opzich nette service dat ik de loaner om kan ruilen voor een andere. Benieuwd of ze ook nieuws hebben.
Gisteren was het nieuws dat ze wachten op een oplossing uit amerika, maar ja, geen idee hoe lang dat duurt.
We gaan t zien. Zou mooi zijn als de 3 die ik morgen mee krijg wel een trekhaak heeft want die miste ik gisteren al, auto van de vrouw mee. Zij vind t wel jammer dat de S weggaat, vind t wel cool :P
(heb wel zonder haar medeweten de auto in chill gezet ipv ludicrous :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-05 00:05
Ik word echt gek van m'n tesla!!! Bijna elke avond gaat om de zoveel tijd alarm af. Alleen in de avond gebeurt het. Nu gaat het elke 10 minuten af, zoekend naar een mug op dit moment op dit late tijdstip....

Kan alarm uit??? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zensu schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 01:32:
Ik word echt gek van m'n tesla!!! Bijna elke avond gaat om de zoveel tijd alarm af. Alleen in de avond gebeurt het. Nu gaat het elke 10 minuten af, zoekend naar een mug op dit moment op dit late tijdstip....

Ja, kan wel uit. Mijne staat al een paar maand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-05 21:04
Sinds 24.5 heb ik als ik in de buurt komt van een witte lijn op het wegdek het stuur gaat trillen, meer mensen dit? Alsof je wakker geschud wordt.

Give 2 Get

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Runescom schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:10:
Sinds 24.5 heb ik als ik in de buurt komt van een witte lijn op het wegdek het stuur gaat trillen, meer mensen dit? Alsof je wakker geschud wordt.
Dan staat rijstrook overschrijdingspreventie weer aan denk ik? Die optie heb ik op dag 1 al uitgezet. Zwaar irritant. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 10-09-2021 07:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@Zensu je wilt waarschijnlijk de interieur/hellingshoekdetectie uitzetten. Of op zoek naar de vlieg die actief wordt in de avond ^_^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 12:46
Bij mij waren het vaak fruitvliegjes. Wel irritant :P

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 11:22
Caelorum schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:31:
@Zensu je wilt waarschijnlijk de interieur/hellingshoekdetectie uitzetten. Of op zoek naar de vlieg die actief wordt in de avond ^_^
Afhankelijk van je verzekeraar vervalt dan wel de dekking voor diefstal. Iets om rekening mee te houden (in elk geval bij Promovendum zo)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 23:07
dabutcha76 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:43:
Bij mij waren het vaak fruitvliegjes. Wel irritant :P
Het is ook geen inbraak alarm, maar een vriendelijke reminder om je interieur schoon te maken O-)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 22:18
Mijn beperkte ervaringen na een aantal dagen rondgereden te hebben met de 2021 Model Y, komende van een 2019 Model 3:
  • De auto voelt wat logger. Voornamelijk in bochten en bij hobbelig wegdek ga je wat meer heen en weer. Op zich logisch, want je zit een behoorlijk stuk hoger. Bij de 3 zit je zowat tussen de wielen, dus ga je nergens heen, de Y voelt aan alsof hij wat meer rolt bij scherpe bochten.
  • Het zicht door de achteruitkijkspiegel is verminderd, de balk over het dak is verder naar achteren geschoven, en dat limiteert de hoogte van de achterruit waar je doorheen kunt kijken. Daarentegen zijn de zijspiegels een stuk groter (vooral in de hoogte), dus dat compenseert iets.
  • De ervaring van snelheid is anders, het lijkt alsof je langzamer rijdt in de Y. Wederom omdat je hoger zit, zit je verder van het wegdek af en lijkt het alsof je langzamer gaat.
  • De ruimte achter is echt een heel stuk groter. Ook de ruimtelijkheid vanwege de naar achteren verschoven dakbalk is nog een stuk groter.
  • Kofferruimte is eeenooorm. Heb nog geen grote dingen vervoerd, maar het is echt een zee van ruimte met vooral een volledige opening. Ook het automatisch kunnen neerklappen van de achterstoelen is erg handig.
  • Alle opbergvakken zijn groter en dieper: frunk, ondervak en zijvakken (nu aan beide kanten), vakken in de deuren, vakken in de middenconsole, alles is groter. Ook zit er een tweede ondiepe ruimte voor de frunk, kan handig zijn voor platte kwetsbare dingen.
  • De afdekplaat van de bak in de achterbak blijft staan in de open stand. Weet niet of dat Model Y of interieur refresh is eerlijk gezegd?
Een boel wijzigingen zijn het vernieuwde interieur, idem voor de nieuwere Model 3, en dat is nog een heel lijstje:
  • Powergate, beetje traag maar erg handig
  • Getinte achterramen
  • Dubbelglas voor (de deuren klinken heel anders bij sluiten), frequentie van rijgeluid is een stuk lager
  • Geen nette mogelijkheid om bedrade telefoons op te laden, er zitten wel 2 USB-C aansluitingen, maar je kan hier de kabels niet wegwerken zoals bij het oude interieur. Voor nu opgelost met 2x 50cm USB-C kabeltjes
  • Stuurverwarming, nog niet gebruikt uiteraard
  • Chrome delete. Is een kwestie van smaak. Denk dat ik chrome toch nog mooier vind dan zwart, maar dit zal wel wennen. Zwart blijft wel langer mooi denk ik.
  • Trim van dashboard loopt door in de voordeuren. Ook persoonlijk, vind dit zelf wel fraai
Ik heb nog geen lange afstanden gedaan, dat staat over een aantal weken in de planning.

[ Voor 5% gewijzigd door DaCoTa op 10-09-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:13
Anoniem: 1302638 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:38:
[...]

...

Ik zit ook bij alphabet en sta al sinds 2019 regelmatig bij een SUC. Ik kan de bonnetjes kwijt bij de multitankpas op de site. Sinds kort gaat dit automatisch zelfs.
Vertel? moet je daar nog iets voor doen? Ik zit nu bij MTC steeds handmatig op eoa brakkig invulformulier m'n bonnetjes in te vullen. Kan je nu je MTC kaart koppelen bij de SuC?
(zit bij Athlon, maakt wellicht verschil)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

RF1000 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:13:
[...]

Vertel? moet je daar nog iets voor doen? Ik zit nu bij MTC steeds handmatig op eoa brakkig invulformulier m'n bonnetjes in te vullen. Kan je nu je MTC kaart koppelen bij de SuC?
Er zijn verschillende maatschappijen maar MTC heeft nog geen koppeling met het Tesla SuC netwerk. Andere maatschappijen mogelijk wel.

Nog verder mijn ervaring met 2021.24.4 met carwash mode: Leuk bedacht, maar vind het onnodig ingewikkeld in vergelijking met zelf spiegels inklappen en de auto in neutrale zetten, met regensensor op uit. Het is nu gevalletje eerst op park (doe ik niet want rij direct door met abo), vervolgens carwash mode in service aan zetten. Na dit eerst de band dan oprijden en dan gauw op de rem tikken om op het scherm te tikken. Veels te omslachtig... Ik snap het dat ze het veilig wilde instellen maar dit is het niet naar mijn mening. Wellicht is dat verandert in 24.5? Die is nu aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:05

Kiwi

Gadgetfreak

Phntm schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:29:
[...]

Er zijn verschillende maatschappijen maar MTC heeft nog geen koppeling met het Tesla SuC netwerk. Andere maatschappijen mogelijk wel.

Nog verder mijn ervaring met 2021.24.4 met carwash mode: Leuk bedacht, maar vind het onnodig ingewikkeld in vergelijking met zelf spiegels inklappen en de auto in neutrale zetten, met regensensor op uit. Het is nu gevalletje eerst op park (doe ik niet want rij direct door met abo), vervolgens carwash mode in service aan zetten. Na dit eerst de band dan oprijden en dan gauw op de rem tikken om op het scherm te tikken. Veels te omslachtig... Ik snap het dat ze het veilig wilde instellen maar dit is het niet naar mijn mening. Wellicht is dat verandert in 24.5? Die is nu aan het installeren.
Is in 24.5 precies hetzelfde, ik vond het de eerste keer ook totaal niet handig, had niet door dat de auto in park moest staan om de modus te activeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

RF1000 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:13:
[...]

Nee ineens krijg ik in de tesla zelf geen prijs meer te zien en de credit card wordt ook niet aangeslagen. Ik heb er niets voor gedaan. Ik heb een MTC + Alphabet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
MTC heeft de koppel g wel, maar je LM moet het ook doen. Leaseplan heeft zijn zaakjes wel op orde, maar de wat kleinere nog niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Caelorum schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:34:
MTC heeft de koppel g wel, maar je LM moet het ook doen. Leaseplan heeft zijn zaakjes wel op orde, maar de wat kleinere nog niet altijd.
Ik heb leaseplan, maar heb al een goeie maand of twee geen gebruik gemaakt van een SuC. Ook in combinatie met MTC. Dat wordt even uitproberen binnenkort! Ben dat declareren wel zat op hun brakke site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:04
DaCoTa schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:26:
Mijn beperkte ervaringen na een aantal dagen rondgereden te hebben met de 2021 Model Y, komende van een 2019 Model 3:
  • De auto voelt wat logger. Voornamelijk in bochten en bij hobbelig wegdek ga je wat meer heen en weer. Op zich logisch, want je zit een behoorlijk stuk hoger. Bij de 3 zit je zowat tussen de wielen, dus ga je nergens heen, de Y voelt aan alsof hij wat meer rolt bij scherpe bochten.
  • Het zicht door de achteruitkijkspiegel is verminderd, de balk over het dak is verder naar achteren geschoven, en dat limiteert de hoogte van de achterruit waar je doorheen kunt kijken. Daarentegen zijn de zijspiegels een stuk groter (vooral in de hoogte), dus dat compenseert iets.
  • De ervaring van snelheid is anders, het lijkt alsof je langzamer rijdt in de Y. Wederom omdat je hoger zit, zit je verder van het wegdek af en lijkt het alsof je langzamer gaat.
  • De ruimte achter is echt een heel stuk groter. Ook de ruimtelijkheid vanwege de naar achteren verschoven dakbalk is nog een stuk groter.
  • Kofferruimte is eeenooorm. Heb nog geen grote dingen vervoerd, maar het is echt een zee van ruimte met vooral een volledige opening. Ook het automatisch kunnen neerklappen van de achterstoelen is erg handig.
  • Alle opbergvakken zijn groter en dieper: frunk, ondervak en zijvakken (nu aan beide kanten), vakken in de deuren, vakken in de middenconsole, alles is groter. Ook zit er een tweede ondiepe ruimte voor de frunk, kan handig zijn voor platte kwetsbare dingen.
  • De afdekplaat van de frunk blijft staan in de open stand. Weet niet of dat Model Y of interieur refresh is eerlijk gezegd?
Een boel wijzigingen zijn het vernieuwde interieur, idem voor de nieuwere Model 3, en dat is nog een heel lijstje:
  • Powergate, beetje traag maar erg handig
  • Getinte achterramen
  • Dubbelglas voor (de deuren klinken heel anders bij sluiten), frequentie van rijgeluid is een stuk lager
  • Geen nette mogelijkheid om bedrade telefoons op te laden, er zitten wel 2 USB-C aansluitingen, maar je kan hier de kabels niet wegwerken zoals bij het oude interieur. Voor nu opgelost met 2x 50cm USB-C kabeltjes
  • Stuurverwarming, nog niet gebruikt uiteraard
  • Chrome delete. Is een kwestie van smaak. Denk dat ik chrome toch nog mooier vind dan zwart, maar dit zal wel wennen. Zwart blijft wel langer mooi denk ik.
  • Trim van dashboard loopt door in de voordeuren. Ook persoonlijk, vind dit zelf wel fraai
Ik heb nog geen lange afstanden gedaan, dat staat over een aantal weken in de planning.
toon volledige bericht
Leuk om je eerste ervaringen te lezen. Ik wens je veel plezier met de Model Y!

Zakelijk rijd ik een Model 3 LR 2021 model. En ben ik aan het overwegen of ik prive (nu benzine stationwagon) ook elektrisch ga rijden. Daarom ben ik laatst naar de Model Y gaan kijken en heb een proefrit gemaakt. De zit is inderdaad een heel stuk hoger dan een Model 3, en dit is iets wat ik toch wel erg wennen vind. Zodanig dat ik flink twijfel of de hoge Y wel bij mij past: ik had echt het idee in een MPV te rijden en miste de rijbeleving van een “normale” sedan/stationwagon oid. Ervaar jij dat ook zo?

Overigens zijn er voor mij meer twijfelpunten, maar de rijbeleving is daar sinds de proefrit helaas bovenop gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
DaCoTa schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:26:

De afdekplaat van de frunk blijft staan in de open stand. Weet niet of dat Model Y of interieur refresh is
Wat bedoel je hiermee, de "motorkap" :?
Die bleef toch altijd al openstaan? Tenminste, bij mijn december 2019 model 3 zitten gewoon gasdrukveren onder :?

Verder mooie opsomming :Y Toevallig stond er vanmiddag bij mij vlakbij thuis een blauwe Y in het wild.
Ik vind hem qua model toch ook wel wat weg hebben van de X. Volgens mij hebben ze gewoon een model op de pc gemaakt:
Use (as much) components = model 3
Use height: between model X and model 3

en zo nog een paar regeltjes en tadaa, daar is de Y :P

[ Voor 26% gewijzigd door ybos op 11-09-2021 08:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-05 00:05
Caelorum schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:31:
Heb uiteindelijk in mijn pyjama een mot(!) gevonden. Een "kleine" mot was de boosdoener.

Op de schoolplein commentaar gekregen van de overbuurvrouw over mijn irritante alarm lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 22:18
ybos schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:46:
[...]

Wat bedoel je hiermee, de "motorkap" :?
Die bleef toch altijd al openstaan? Tenminste, bij mijn december 2019 model 3 zitten gewoon gasdrukveren onder :?
Gewijzigd, ik bedoelde de afdekplaat voor de onderbak in de achterbak. Snap je? Hoe heet dat ding? Undertrunk?
Verder mooie opsomming :Y Toevallig stond er vanmiddag bij mij vlakbij thuis een blauwe Y in het wild.
Ik vind hem qua model toch ook wel wat weg hebben van de X. Volgens mij hebben ze gewoon een model op de pc gemaakt:
Use (as much) components = model 3
Use heigt: between model X and model 3

en zo nog een paar regeltjes en tadaa, daar is de Y :P
Hij is groter dan ik dacht. Heb het nog eens nakeken, want ik dacht dat hij alleen in de hoogte groter was gemaakt, maar:
Dimension wise, the Model Y is 2.2 inches longer, 2.8 inches wider, and at least 6.5 inches taller; it also has 1.1 inches more ground clearance.
Toen ze naast elkaar stonden in Amsterdam, leek het hoogteverschil nog geen 10 cm, en ik dacht dat het platform zo ongeveer gelijk was. Maar het is echt een boel meer, zeker de hoogte in. Je kijkt zowat OP het dak van een 3 als je die inhaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
DaCoTa schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:53:
[...]

Gewijzigd, ik bedoelde de afdekplaat voor de onderbak in de achterbak. Snap je? Hoe heet dat ding? Undertrunk?
Er stond eerst Frunk ipv trunk, daarom raakte ik in de war. Nu is het wel helder :Y

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:29
Iemand wel eens heel erg verschil tussen ABRP en de ingebouwde navigatie gehad? Ik moet nu tot 100% opladen om m'n volgende SC te halen. ABRP zegt dat ik met 15% het ga halen, de auto dat er dan nog maar 5% in zit bij aankomst?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Uberprutser schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:49:
Iemand wel eens heel erg verschil tussen ABRP en de ingebouwde navigatie gehad? Ik moet nu tot 100% opladen om m'n volgende SC te halen. ABRP zegt dat ik met 15% het ga halen, de auto dat er dan nog maar 5% in zit bij aankomst?
Ik heb de laatste tijd grote verschillen tussen Tesla's eerste verwachting en daadwerkelijk. Je begint met minder dan 5% batterij en naarmate je rijdt kruipt dit op naar 27% bijvoorbeeld, terwijl je gewoon de maximale snelheid die mag rijdt. Bizar! Ik wil nog contact met Tesla opnemen hoe dit te verhelpen is, want het betekent dat je langer aan de supercharger moet hangen terwijl dat echt niet nodig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Toen ze naast elkaar stonden in Amsterdam, leek het hoogteverschil nog geen 10 cm, en ik dacht dat het platform zo ongeveer gelijk was. Maar het is echt een boel meer, zeker de hoogte in. Je kijkt zowat OP het dak van een 3 als je die inhaalt.
https://www.carsized.com/...s-tesla-model-y-2021-suv/

• ybos
Wel jammer dat ze bij de front view de 3 een grote nummerplaat geven en de Y een kleine, dat zorgt voor optisch bedrog.
Verder mooi vergelijk :Y

[ Voor 3% gewijzigd door ybos op 11-09-2021 10:17 ]

Uberprutser schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:49:
ABRP gaat standaard van 20 graden uit. Heb je dit aangepast? Degradatie hoger dat 5%? Tesla wellicht andere route ivm file/weg werkzaamheden? Ook gaat ABRP van een “warme auto/accu” uit. Bij het eerste stuk kan de auto meer verbruiken. Neem aan dat je wel de juist config in ABRP hebt staan? Model/velgen etc? Doorgaans schat ABRP bij mij het juist negatiever in.

• Uberprutser
Inspired schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:14:
[...]
ABRP gaat standaard van 20 graden uit. Heb je dit aangepast? Degradatie hoger dat 5%? Tesla wellicht andere route ivm file/weg werkzaamheden? Ook gaat ABRP van een “warme auto/accu” uit. Bij het eerste stuk kan de auto meer verbruiken. Neem aan dat je wel de juist config in ABRP hebt staan? Model/velgen etc? Doorgaans schat ABRP bij mij het juist negatiever in.
Ik heb ABRP gekoppeld aan m'n Tesla account en tot de laatste update waren zowel auto als ABRP het aardig met elkaar eens. Het was wel maar 7 graden (nu 28) bij de vorige SC (Demänovská). Resort waar de SC staat heeft een restaurant voor de gasten die ook dienst doet als ontbijt zaal. Mochten zo doorlopen en ontbijten als we zouden willen. Koffie en taart for free dus in het Pinus restaurant als je 's ochtends komt. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEp3b3I-Czoph7enK9X3tP_uSoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4oJWdXz3U9cLpCYgtCvVrg0k.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een mooie: Nu staat er weer 26% :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yY465loPUxevgp2ThxD0g5jKGsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWB2YOuvtO4tsCRedY1viGE1.jpg?f=fotoalbum_large

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• ehgeahrev
[...]

Dat zal wel meevallen. In cm is dat dan +/- 6 cm langer, 7 cm breder en 16,5 cm hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Caelorum schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:34:
Ik kom even hier op terug: MTC gebruiker maar credit card is alsnog aangeslagen. Dit is dus helaas niet het geval voor iedereen. Ook leaseplan en MTC hier in gebruik.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Zensu schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 01:32:

Vanochtend de update uitgevoerd, zojuist 2x het alarm op de oprit afgegaan... Ik heb de thuislocatie uitgesloten van het alarm en ook via de app zie ik dat het alarm uit staat. Zojuist in de auto zelf het alarm standaard op Uit ipv Aan gezet, maar hij lijkt dus geen rekening meer te houden met de Excl. Locaties en is extra gevoelig geworden? Ik heb overigens ook een afdekplaatje op de interne camera zitten, op welke manier detecteert de auto beweging?

Heel irritant. Iemand een idee?

Gelukkig is het tegenwoordig wel een pieptoon in plaats van die keiharde (rock?) radio wat het voorheen was, daarmee stond je echt voor l*l.

Edit: Nu gaat hij weer af... Dat wordt nog iets de komende nacht.... GRRRR

Edit 2: Hopelijk de veroorzaker gevonden :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODA0h1nIT4E86YVG1afKDOPxevo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/euAHG9OVn5jCjZqBGTCqa2Xc.jpg?f=fotoalbum_large

Wel heel apart dat het alarm alsnog afgaat terwijl deze op elke mogelijke manier uit staat?

[ Voor 22% gewijzigd door Taro op 11-09-2021 20:36 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:25:
[...]

Gelukkig is het tegenwoordig wel een pieptoon in plaats van die keiharde (rock?) radio wat het voorheen was, daarmee stond je echt voor l*l.
Haal niet het alarm en Sentry Mode door elkaar? De instelling om thuis uit te schakelen gaat om Sentry Mode en niet het alarm. Sentry mode is daarnaast een stroomvreter omdat daarvoor de AP hardware actief blijft.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Deveon schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:58:
[...]

Haal niet het alarm en Sentry Mode door elkaar? De instelling om thuis uit te schakelen gaat om Sentry Mode en niet het alarm. Sentry mode is daarnaast een stroomvreter omdat daarvoor de AP hardware actief blijft.
Ah! Er is een aparte optie voor "Alarmsysteem" inderdaad! Volgens mij heb ik de oorzaak al weggenomen door die groene kever te bevrijden (Alarm is daarna al niet meer afgegaan), maar heb die alarm optie nu ook maar uitgeschakeld voor vannacht, verschillende camera's kijken toch mee ;) Thx!

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 11-09-2021 21:10 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

• Caelorum
Phntm schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:55:
[...]
Ik kom even hier op terug: MTC gebruiker maar credit card is alsnog aangeslagen. Dit is dus helaas niet het geval voor iedereen. Ook leaseplan en MTC hier in gebruik.
Hmm ik had begrepen dat leaseplan het juist al wel had, alleen moest je de CC ontkoppelen. De toko waar ik zit J&T + MTC is hopeloos.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:04
Mijn Model 3 is ook van Leaseplan: ik heb geen creditcard gekoppeld en de betaling van de SuC sessies gaat rechtstreeks naar LP.

• Caelorum
yes van hun eigen website:
Kan ik laden bij de Tesla Superchargers?

Ja dat kan. Als brandstof via LeasePlan afgenomen wordt heb je altijd toegang tot het Supercharger netwerk van Tesla. De kosten worden in dit geval verrekend met LeasePlan. Je hoeft dus zelf geen betaalmiddel te koppelen.

Geen brandstof via LeasePlan?
Dan kan je alleen een Supercharger gebruiken als je zelf een betaalmiddel aan de Tesla app koppelt. De kosten lopen in dit geval niet via LeasePlan. En zijn daarom ook niet bij LeasePlan te declareren.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Caelorum schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:05:
[...]

Hmm ik had begrepen dat leaseplan het juist al wel had, alleen moest je de CC ontkoppelen. De toko waar ik zit J&T + MTC is hopeloos.
Ik ga dat maar eens proberen morgen. Op mijn route zit morgen toevallig een SuC. Niks te verliezen, dus morgen maar even testen.
Phntm schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:38:
[...]

Ik ga dat maar eens proberen morgen. Op mijn route zit morgen toevallig een SuC. Niks te verliezen, dus morgen maar even testen.
Is de MTC wel via LP afgenomen? Ik heb een Travelcard tag via LP. Diverse anderen die ik ken met LP en een BEV ook.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Inspired schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:25:
[...]

Is de MTC wel via LP afgenomen? Ik heb een Travelcard tag via LP. Diverse anderen die ik ken met LP en een BEV ook.
Leaseplan biedt geen MTC aan, dat is via MTC zelf. Zo is dat ingeregeld bij ons. Er werd dus aangegeven eerder dat als je MTC had dat het wel zou moeten werken. Dat bleek dus niet zo te zijn testte ik vandaag, maar ik had mijn CC nog gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Italia
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
tdn135 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:00:
[...]

Ik heb de laatste tijd grote verschillen tussen Tesla's eerste verwachting en daadwerkelijk. Je begint met minder dan 5% batterij en naarmate je rijdt kruipt dit op naar 27% bijvoorbeeld, terwijl je gewoon de maximale snelheid die mag rijdt. Bizar! Ik wil nog contact met Tesla opnemen hoe dit te verhelpen is, want het betekent dat je langer aan de supercharger moet hangen terwijl dat echt niet nodig is.
Ik had dit, dit jaar op vakantie ook, terwijl het vorig jaar allemaal perfect werkte.

Ook tijdens het laden aan een SuC. Staat er een verwacht % als je nu vertrekt. Dat percentage steeg maar 5%, terwijl er intussen 15% was bijgeladen. Hoe dan?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 13:44
Phntm schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:27:
[...]

Leaseplan biedt geen MTC aan, dat is via MTC zelf. Zo is dat ingeregeld bij ons. Er werd dus aangegeven eerder dat als je MTC had dat het wel zou moeten werken. Dat bleek dus niet zo te zijn testte ik vandaag, maar ik had mijn CC nog gekoppeld.
Dan zou je volgens de tekst dus geen brandstof via Leaseplan hebben en werkt het dus niet?
Bij ons zijn een jaar geleden ongeveer afspraken tussen tesla en de LM gemaakt waardoor het direct naar de LM gaat (of MTC, dat weet ik eigenlijk niet).
Het probleem was namelijk altijd dat brandstof via onze LM werd afgehandeld door MTC en die zijn geen partij als je bij een SuC staat (je kan geen tag aanbieden bij een SuC…).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phntm schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:27:
[...]

Dan zul je inderdaad bij MTC moeten zijn en niet bij LP. MTC geeft aan dat het moet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Smobbo schreef op zondag 12 september 2021 @ 07:54:
[...]

Dan zou je volgens de tekst dus geen brandstof via Leaseplan hebben en werkt het dus niet?
Bij ons zijn een jaar geleden ongeveer afspraken tussen tesla en de LM gemaakt waardoor het direct naar de LM gaat (of MTC, dat weet ik eigenlijk niet).
Het probleem was namelijk altijd dat brandstof via onze LM werd afgehandeld door MTC en die zijn geen partij als je bij een SuC staat (je kan geen tag aanbieden bij een SuC…).
Ik weet niet hoe de constructie tot op de puntjes is ingeregeld. Caelorum gaf in een eerdere post aan dat het zou werken, vond het toen het proberen waard.
Inspired schreef op zondag 12 september 2021 @ 07:58:
[...]

Dan zul je inderdaad bij MTC moeten zijn en niet bij LP. MTC geeft aan dat het moet werken?
MTC heeft niks gezegd, staat ook niks erover op hun site. Het is wat ik hier tegen was gekomen. Omdat ik toch in de buurt was van een SuC dan ga je het toch proberen want niks te verliezen. Vandaag ook een poging wagen maar nu met de CC ontkoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die link gaat over LP + brandstof via LP. Als je dat niet hebt dan zul je bij MTC moeten zijn. Maar kan me voorstellen dat het niet werkt omdat die geen toegang tot je Tesla hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Inspired schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:57:
Die link gaat over LP + brandstof via LP. Als je dat niet hebt dan zul je bij MTC moeten zijn. Maar kan me voorstellen dat het niet werkt omdat die geen toegang tot je Tesla hebben.
Je moet een stuk verder terug... Het gaat niet om de link maar om dit bericht. Caelorum in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
De LM kan gewoon maandelijks die factuur indienen bij MTC. Ik vind niet dat je hier als berijder moet worden gestraft voor de onkunde van sommige partijen om te doen wat hun concurrentie wel kan doen.

Helaas vinden de partijen dat zelf wel. Voor mij een reden iig om bepaalde LMs uit te sluiten bij een volgend contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-05 19:36
Italia schreef op zondag 12 september 2021 @ 06:07:
[...]

Ik had dit, dit jaar op vakantie ook, terwijl het vorig jaar allemaal perfect werkte.

Ook tijdens het laden aan een SuC. Staat er een verwacht % als je nu vertrekt. Dat percentage steeg maar 5%, terwijl er intussen 15% was bijgeladen. Hoe dan?!
Ik sluit mij daar bij aan. Veelal lijkt het op een 15% verschil te zijn gebaseerd in de navigatie.

Tijdens mijn vakantieritten had ik bijna altijd 15% of meer (extra) dan “gewenst” over tussen superchargers, ondanks dat ik bijna overal zo snel als kon had gereden (op Autobahn ook nog, 170+ )

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:13:
De LM kan gewoon maandelijks die factuur indienen bij MTC. Ik vind niet dat je hier als berijder moet worden gestraft voor de onkunde van sommige partijen om te doen wat hun concurrentie wel kan doen.

Helaas vinden de partijen dat zelf wel. Voor mij een reden iig om bepaalde LMs uit te sluiten bij een volgend contract.
Kan Tesla ook doen toch? Als je geen tankpas afneemt bij LP (of andere LM) dan snap ik dat het niet gaat lukken. Leaseplan is geen partij meer op dat moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
Stef87 schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:30:
[...]

Ik sluit mij daar bij aan. Veelal lijkt het op een 15% verschil te zijn gebaseerd in de navigatie.

Tijdens mijn vakantieritten had ik bijna altijd 15% of meer (extra) dan “gewenst” over tussen superchargers, ondanks dat ik bijna overal zo snel als kon had gereden (op Autobahn ook nog, 170+ )
Ook maakt navigatie rare keuzes. In plaats van 2x kort laden (15m), 1x lang (55m).
Zelf de keuze maar gemaakt om de kortere stops te doen.

Ook geen verschil op langere stukken en aankomst lading volgens navigatie. Hadden een vrijwel lege weg (grens Tsjechie - Leipzig) en het hele stuk 170+ waar dat mocht zonder dat het erg inhakte op de range.

Sowieso was het allemaal een stuk zuiniger dan verwacht (3300km in een week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:56
Op de website bij snel leverbaar (september) staan er diverse 580km M3LR iets lager geprijsd dan voorheen, met als beschrijving 'Demo voertuig' maar ook 'Kilometerstand lager dan 50 km' en 'Ondwerweg'. Wat zijn dit dan voor auto's? Niet die bij een showroom gestaan hebben lijkt me... Demo voertuigen van de P of SR+ hebben vaak al wel een een paar duizend km gelopen en staan op eerdere maanden dit jaar geregistreerd.

Zijn het misschien auto's die ze voor het einde van het kwartaal nog verkocht willen hebben en zo een verkapte korting kunnen geven, maar is het gewoon een nieuwe auto die deze maand vanaf de boot komt/gekomen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Uberprutser schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:38:
[...]
Ook maakt navigatie rare keuzes. In plaats van 2x kort laden (15m), 1x lang (55m).
Zelf de keuze maar gemaakt om de kortere stops te doen.[...]
Tesla kiest niet voor de kortste route in duur of afstand. Ze kiezen voor de route met de beste afweging tussen duur, afstand en gemak. 2x korte pauze van 15 min kan je niets mee, maar 1x lang van 55m kan je nog even rustig koffie halen en wat eten.
Zelf denk ik dat ze dit wel als een optie in de navigatie mogen doen, maar opties zijn natuurlijk uit de gratie bij Tesla.

@jeroen11 Demo-modellen die in showrooms in de VS staan misschien? Kan mij goed voorstellend at ze die daar niet rondrijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 13-09-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Demo modellen uit de US lijkt me heel gek. Ze gaan daar geen Europa model in de showroom zetten lijkt me. Komt bij dat ze demo modellen daar wel verkopen. Denk eerder aan een iets minder gaaf model die ze met wat korting slijten. Anders gewoon Tesla even bellen. Al weten die vaak ook niet zo heel veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

jeroen11 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:56:
Op de website bij snel leverbaar (september) staan er diverse 580km M3LR iets lager geprijsd dan voorheen, met als beschrijving 'Demo voertuig' maar ook 'Kilometerstand lager dan 50 km' en 'Ondwerweg'. Wat zijn dit dan voor auto's? Niet die bij een showroom gestaan hebben lijkt me... Demo voertuigen van de P of SR+ hebben vaak al wel een een paar duizend km gelopen en staan op eerdere maanden dit jaar geregistreerd.

Zijn het misschien auto's die ze voor het einde van het kwartaal nog verkocht willen hebben en zo een verkapte korting kunnen geven, maar is het gewoon een nieuwe auto die deze maand vanaf de boot komt/gekomen is?
Als het nieuwe van de boot zijn zou de WLTP toch 614km moeten zijn i.p.v. 580km voor de Long Range?

Waarom zouden dit niet gewoon voertuigen kunnen zijn die ergens in de showroom staan bij een Service Center? Of zouden ze bijvoorbeeld binnen Europa voorraad auto's van het ene naar het andere Service Center brengen op basis van vraag & aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Caelorum schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:13:

Blijft bij handmatig declareren voor mij, gelukkig gebruik ik de snel opladers alleen op lange afstanden. Voor de rest is het rijden, en palen gebruiken.

Ik heb trouwens iets gisteren opgemerkt waar ik erg ontevreden over ben: Lendensteun is kaduuk. Ik kan het niet meer instellen aan de bestuurderskant. Ik heb er gelijk maar een service afspraak voor ingepland. Maar omdat ik op vakantie ga kon het niet eerder, alleen later... Nooit meegemeaakt dat iets als lendensteun zomaar stuk kan gaan. Ach ja, ik laat me op zich ook niet meer verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehgeahrev
jeroen11 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:56:

Ik krijg er zo eentje geleverd op 25 september. Had in juli een M3 LR met WLTP van 614km besteld voor levering november. Eind augustus kreeg ik de vraag of ik al geleverd wou worden voor eind september maar dan met WLTP van 580 km. Volgens Tesla identiek dezelfde, nieuwe auto. Maar uit de China-fabriek en met een batterij waar bijna geen kobalt in wordt gebruikt. Iets lagere range maar wel € 2.200 korting. Nog steeds volgens tesla idd. om maximaal veel auto's uit te leveren voor het einde van het lopende kwartaal.

[ Voor 0% gewijzigd door ehgeahrev op 13-09-2021 17:10 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ehgeahrev schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:09:
[...]

Ik krijg er zo eentje geleverd op 25 september. Had in juli een M3 LR met WLTP van 614km besteld voor levering november. Eind augustus kreeg ik de vraag of ik al geleverd wou worden voor eind september maar dan met WLTP van 580 km. Volgens Tesla identiek dezelfde, nieuwe auto. Maar uit de China-fabriek en met een batterij waar bijna geen kobalt in wordt gebruikt. Iets lagere range maar wel € 2.200 korting. Nog steeds volgens tesla idd. om maximaal veel auto's uit te leveren voor het einde van het lopende kwartaal.
Denk gewoon de “oude” accu en niet de nieuwe 82kWh versie. LFP zit volgens mij helemaal niet in de LR. Dat past afaik helemaal niet.

580 WLTP zou volgens mij de LG van 75kWh hebben. Bij een prive aankoop zou ik liever voor de 82kWh Panasonic gaan. Bij lease boeit het niet zoveel.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 13-09-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehgeahrev
Inspired schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:17:
[...]

Denk gewoon de “oude” accu en niet de nieuwe 82kWh versie. LFP zit volgens mij helemaal niet in de LR. Dat past afaik helemaal niet.

580 WLTP zou volgens mij de LG van 75kWh hebben. Bij een prive aankoop zou ik liever voor de 82kWh Panasonic gaan. Bij lease boeit het niet zoveel.
Interessant. Dan zou ik zowat voorgelogen zijn door die brave Tesla-mijnheer. Hij claimde dat de range wat minder was omdat het een ander type batterij was waar quasi geen kobalt aan te pas kwam. Met als groot voordeel een omgekeerd geheugeneffect en dus onbeperkt SUCcen...

Anyway, voor € 2.200 directe korting ruilde ik graag die 34 km range in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-05 09:19
Phntm schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:07:
[...]

Ik heb trouwens iets gisteren opgemerkt waar ik erg ontevreden over ben: Lendensteun is kaduuk. Ik kan het niet meer instellen aan de bestuurderskant. Ik heb er gelijk maar een service afspraak voor ingepland. Maar omdat ik op vakantie ga kon het niet eerder, alleen later... Nooit meegemeaakt dat iets als lendensteun zomaar stuk kan gaan. Ach ja, ik laat me op zich ook niet meer verrassen.
Dat had ik een tijdje geleden ook. Maar de volgende dag deed hij het gewoon weer... Leek iets software gerelateerd. Misschien een reset proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ehgeahrev schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:43:
[...]

Interessant. Dan zou ik zowat voorgelogen zijn door die brave Tesla-mijnheer. Hij claimde dat de range wat minder was omdat het een ander type batterij was waar quasi geen kobalt aan te pas kwam. Met als groot voordeel een omgekeerd geheugeneffect en dus onbeperkt SUCcen...

Anyway, voor € 2.200 directe korting ruilde ik graag die 34 km range in :)
Mijn ervaring is dat het aardige lui zijn in Nederland bij Tesla, maar veel kennis is er vaak niet. Dus hij heeft waarschijnlijk iets opgevangen over China en LFP maar in dit geval klopt het niet. Dus zal niet bewust liegen zijn maar gewoon gebrek aan kennis. Wat overigens natuurlijk wel kwalijk is. Het is dus gewoon een “ouderwetse” accu en niet de LFP. Overigens heeft de 82kWh accu ook meer buffer en zal hij (gemiddeld genomen) minder degradatie hebben tov de 75kWh LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 23:07
Phntm schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:07:
[...]
De lendesteun is gevuld met lucht en ik vind dat persoonlijk niet optimaal, omdat hij snoeihard is als de auto in de zon heeft gestaan en heel zacht is als je in de vroegte van de ochtend in een koude auto stapt.

Ik stel hem dus regelmatig harder of zachter in. Wat me daarbij opvalt is dat hij soms niet goed leeg loopt en het helpt om hem eerst een beetje extra op te blazen en daarna leeg te laten lopen. Weet je zeker dat de jouwe stuk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:56
Update, heb de M3LR besteld tegen deze lagere prijs. Zou er eind september, begin oktober moeten zijn. Mijn contactpersoon wist te vertellen dat dit een gloednieuwe auto is, de ‘demo’ status is om een lagere prijs te kunnen bieden. We gaan het zien!

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Leuk plaatje met de recente type accu's in de LR/P;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wYWNEEFkLIn3B9PXzyrMhLnXp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k2cWqX6RxhN0U83K8U677qVz.png?f=fotoalbum_large

(Versie met korting is dus de E5D en de versie zonder korting de E3LD.)

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 14-09-2021 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Pierz schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:13:
[...]

De lendesteun is gevuld met lucht en ik vind dat persoonlijk niet optimaal, omdat hij snoeihard is als de auto in de zon heeft gestaan en heel zacht is als je in de vroegte van de ochtend in een koude auto stapt.

Ik stel hem dus regelmatig harder of zachter in. Wat me daarbij opvalt is dat hij soms niet goed leeg loopt en het helpt om hem eerst een beetje extra op te blazen en daarna leeg te laten lopen. Weet je zeker dat de jouwe stuk is?
Ik drukte op de knoppen wat ik wil, maar extra opblazen hielp niet. Ik heb de auto gisteren niet gereden, vandaag ga ik wel even naar kantoor dus kan ik het nogmaals testen. Ondertussen is mijn afspraak bij de Service center bevestigd voor na mijn vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:06
Ik mis in de nieuwe iOS app de knop om de achterruit verwarming aan te zetten.
Iemand deze wel gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Obelixxx schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:59:
Nee, zit er niet in. Ook niet mogelijk op dit moment aangezien deze niet via de api aan te sturen is. Zat in de oude ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-05 19:36
Obelixxx schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:59:
Max stand = alles aan (ook achterruit als het vriest)

Dat kan toch nog steeds?.. kan zelf even niet in app kijken want mijn Tesla staat bij Tesla.

Kreeg voor de verandering een rode S p85 loa er mee, mee zonder te vragen, bijzonder :-) best leuk naar materiaal is wel minder van binnen.

(Lekkage dak, winruizen, rammel dashboard topcover, deur rammel, draagarmen kitten)

[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 14-09-2021 13:20 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:06
Stef87 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:19:
[...]

Max stand = alles aan (ook achterruit als het vriest)

Dat kan toch nog steeds?.. kan zelf even niet in app kijken want mijn Tesla staat bij Tesla.
Volgens mij kan dat niet meer. Tenminste ik zie het icoon niet meer. Volgens mij eerder wel alleen helaas niet meer te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruan21
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-05 16:29

Maar bedoel je dat je het niet kan declareren? (Ik zit ook bij Alphabet maar nog geen elektrische auto) :)

Without data you're just another person with an opinion

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Obelixxx schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:38:
[...]

Volgens mij kan dat niet meer. Tenminste ik zie het icoon niet meer. Volgens mij eerder wel alleen helaas niet meer te controleren.
Je kunt de "voorruitverwarming" aanzetten. Dat gaat hij gewoon op Hi blazen met eventueel de achterruit verwarming erbij. Maar als het niet koud genoeg is gaat de achterruit verwarming niet aan. Zoals vanmorgen met beslagen spiegels zou het handig zijn dat je ook de achterruitverwarming aan zou kunnen zetten. Dat kan helaas dus niet. Ook niet in de oude app.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 14-09-2021 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Kleine update voor wat betreft de computerproblemen:
Er is een nieuwe computer besteld, komt eind van de maand binnen.
De reeds eerder gewisselde computers waren dan niet nieuw denk ik?
Naja, we wachten het af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Vandaag een uur een proefrit gehad in een Model Y. In Duiven de auto opgehaald, sleuteltje mee en gaan. Wat mij opviel.

• Groter en logger dan de 3 (joh), voelt wat minder snel allemaal.
• Een stuk stiller dan de 3, dus of het de dubbele ramen zijn of niet, het scheelt een hoop.
• Je zit heerlijk hoog en netjes rechtop. Ik voelde me gelijk een "petje" toen ik weer in mijn 3 zat. 8-)
• De deuren zijn zwaarder en steviger.
• De elektrische achterklep is voor mij toch wel het summum van luxe.
• Heel stom, maar de knopjes voor het open doen van de deur, het gebrek aan pianolak en die stoffen houders voor de telefoon voelen wel heel mooi en luxe.
• Geluid is minder dan de 3, maar wellicht stond-ie gewoon ruk afgesteld

Er zit overigens ook een soort science fiction actige achteruitrijden zoem in, dat is wel grappig.
Pagina: 1 ... 251 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: