twodigits schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:18:
Ik ben aan het kijken voor een andere auto en neem de Model 3 ook mee. Ik zou 'm zou nemen want rijdt geweldig maar er is één maar: ik doe aan windsurfen en heb daarvoor een aanhanger. Die is niet zo zwaar, ik denk 500- 600 kg. Maar wel 1.80 hoog en 1.50 breed, dus best een frontaal oppervlak en ik vraag me af wat dit met de range doet.
Heeft iemand daar ervaring mee of een antwoord op? Ik wil regelmatig met de aanhanger naar Zeeland, surfspot is dan tot 100 km enkele reis, dus 200 km op en neer.
Dit is ook de reden dat ik naar een PHEV kijk, kan ik woon- werk elektrisch doen en voor hobby en vakanties geen probleem... Ik denk dan aan een 320e bijvoorbeeld
Ik heb ook een knap grote aanhanger en rij daarmee max 150/170km op 90% lading. (SR+)
Dus die 200km ga je zeker niet redden (300wh/km zit ik ongeveer).
Maar, door te zorgen dat je op de terugweg redelijk leeg aankomt bij een SuC, kan je met 10min door tot huis.
Laadstress

och, eerste keer misschien. Het is daarmee precies hetzelfde als een normale lange rit. Op een gegeven moment weet je wat de auto qua verbruik ongeveer doet, en weet je waar je even moet stekkeren.
Zeker omdat je maar even hoeft, kan je accepteren om wat duurder te laden en bij fastned te laden. Geen gedoe met aanhanger afkoppelen oid, daar kan je gewoon laden.
Kennis van mij heeft een 3 serie en zijn verbruik (benzine) viel hem ook tegen, hij heeft een miniem spoilertje gemonteerd die de licht wat meer "omhoog gooit". Misschien het proberen waard om een spoiler van een M3P te monteren, dat dat het verbruik met de aanhanger ten goede komt.
[
Voor 7% gewijzigd door
ybos op 20-08-2021 11:49
]