Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 243 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.814 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jmderonde schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:37:
[...]

Het gekke is dat mijn M3 2021 soms bij een avondrit de hele tijd heen en weer aan het schakelen is, maar soms ook gewoon weken niet... Komt iemand dat bekend voor? Ik heb al geprobeerd om het uit en weer aan te zetten, maar geen verschil.
Mja. Probleem zal zijn dat ze het niet gewoon met beproefde sensoren doen. Ik gebruik het niet. Moet zeggen dat ik het in NL ook niet mis/nodig heb. Gelukkig ook nog een radar dus voor de AP zal ik het ook niet nodig hebben hoop ik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:59
GeeMoney schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:40:
[...]

LED Matrix of alleen meesturende koplampen met high-beam?
Volgens mij dat laatste dacht ik.
Matrix verlichting kan in meerdere bundels/zones dimmen en groot licht geven en sturen ook mee in de bochten. De mooiste verlichting is dat als je het mij vraagt.
Zou gaaf zijn als de Tesla’s dat ook krijgen, past wel bij de complete auto’s.
Inderdaad GeeMoney!
Ik heb ook de nieuwste versie van de Model 3 Longe Range (mei 2021 opgehaald), maar full matrix functionaliteit zoals b.v. de Duitse merken dat hebben heeft mijn Model 3 helaas niet. Verder geven de koplampen prima licht hoor, maar het kan gewoon mooier en intelligenter tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tombason
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 10:28
KrullenO schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Nog tips voor een goede plek om met de granny te laden? Want je mag geloof ik niet met de auto bij de tent staan toch?
We hadden een huisje, dus dat durf ik niet te zeggen. Maar de eerdere tip van de Coop is meer dan prima voor je verblijf in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Dit is toch wel super irritant aan Tesla; 3,5 week geleden non-conformiteit geclaimd bij Tesla via de post (2 brieven, 1 aangetekend en 1 normaal). Totaal geen reactie..

Rechtsbijstand verzekering is blijkbaar een must als je een Tesla particulier koopt. Helaas heb ik dat niet dus nu opzoek naar de beste (betaalbare) ander oplossing. Iemand tips ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:33
Ybox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:05:
Dit is tocht wel super irritant aan Tesla; 3,5 week geleden non-conformiteit geclaimd bij Tesla via de post (2 brieven, 1 aangetekend en 1 normaal). Totaal geen reactie..

Rechtsbijstand verzekering is blijkbaar een must als je een Tesla particulier koopt. Helaas heb ik dat niet dus nu opzoek naar de beste (betaalbare) ander oplossing. Iemand tips ?
Ik geloof dat het verplicht bij tesla is dat als je het via de juridische weg wil uitvechten (en dat wil je blijkbaar?) dat het service center direct alle handen ervan af zal trekken. Men mag dan simpelweg niet meer in contact treden met je maar zal alle communicatie via advocaten laten lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Ybox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:05:
Dit is tocht wel super irritant aan Tesla; 3,5 week geleden non-conformiteit geclaimd bij Tesla via de post (2 brieven, 1 aangetekend en 1 normaal). Totaal geen reactie..

Ik zou dag investeren om naar SeC te gaan en daar uit te praten (en niet weg te gaan zonder oplossing). Schriftelijk heeft voor mij nog niks gewerkt - en dat is zelfs met grote lease maatschappij

[ Voor 3% gewijzigd door JohanB op 03-08-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
stylezzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:10:
[...]
Ik geloof dat het verplicht bij tesla is dat als je het via de juridische weg wil uitvechten (en dat wil je blijkbaar?) dat het service center direct alle handen ervan af zal trekken. Men mag dan simpelweg niet meer in contact treden met je maar zal alle communicatie via advocaten laten lopen.
Ik voornamelijk dat mijn auto gerepareerd wordt. Gang via de rechter is natuurlijk iets wat ik daarvoor graag opzoek |:( Nee natuurlijk niet en daarnaast zou een reactie via de advocaten ook wel nice zijn dan. Er is gewoon geen reactie helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ybox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:13:
[...]

Ik voornamelijk dat mijn auto gerepareerd wordt. Gang via de rechter is natuurlijk iets wat ik daarvoor graag opzoek |:( Nee natuurlijk niet en daarnaast zou een reactie via de advocaten ook wel nice zijn dan. Er is gewoon geen reactie helemaal niets.
Ik weet niet wat er met je auto aan de hand is. Maar zodra je met aangetekende brieven en/of advocaten komt zal het service center niks meer voor je mogen doen en word je brief doorgestuurd naar de afdeling legal om daar te worden behandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stylezzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:22:
[...]

Ik weet niet wat er met je auto aan de hand is. Maar zodra je met aangetekende brieven en/of advocaten komt zal het service center niks meer voor je mogen doen en word je brief doorgestuurd naar de afdeling legal om daar te worden behandeld.
En dat “behandelen” is op de stapel leggen en niks doen totdat ze een dagvaarding krijgen. En dan stellen dat ze alleen op aarde zijn om iedereen in een BEV te krijgen. Als dat zo is kan er toch wel wat van de winst naar fatsoenlijke after service?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ybox
stylezzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:22:
[...]

Ik verwacht ook helemaal niets van SeC ik verwacht een reactie van Tesla.
Inspired schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:26:
[...]

En dat “behandelen” is op de stapel leggen en niks doen totdat ze een dagvaarding krijgen. En dan stellen dat ze alleen op aarde zijn om iedereen in een BEV te krijgen. Als dat zo is kan er toch wel wat van de winst naar fatsoenlijke after service?
Ja dit vooral. En dan ook helemaal geen reactie, niet eens een afschepende reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ybox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:30:
[...]

Ik verwacht ook helemaal niets van SeC ik verwacht een reactie van Tesla.

[...]

Ja dit vooral. En dan ook helemaal geen reactie, niet eens een afschepende reactie.
Ik snap hem even niet? Als er iets mis is met je auto is het sec toch je aanspreekpunt? Of verwacht je dat elon achter zijn bureau vandaan getrokken word om jou persoonlijk te helpen?

Als je het via de legal afdeling laat lopen kun je weken of maanden wachten op reactie. Rechtzaken zijn nou eenmaal langslepende procedures...

[ Voor 13% gewijzigd door stylezzz op 03-08-2021 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ybox
stylezzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:40:
[...]

Ik snap hem even niet? Als er iets mis is met je auto is het sec toch je aanspreekpunt? Of verwacht je dat elon achter zijn bureau vandaan getrokken word om jou persoonlijk te helpen?

Als je het via de legal afdeling laat lopen kun je weken of maanden wachten op reactie. Rechtzaken zijn nou eenmaal langslepende procedures...
Het is niet zo zwart wit als je nu schetst, Ik heb een koopovereenkomst met Tesla Nederland niet een SeC. Die heb ik volgens Nederland consumenten recht aangeschreven op non-conformiteit (niet leveren van een product volgens de specificatie). Daar horen ze gewoon op te reageren en als we er niet uitkomen is er pas spraken van een gang naar een rechter. Dus het is niet "o nu is het rechtzaak dus wat zeur je nu"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Het is ook maar net wat er aan de hand is. De eerste honderd kilometer ofzo kan je alles melden via de de app, waarna het wordt geschaard onder afleverschade enz. en dus in principe kosteloos wordt gerepareerd (zolang je niet tegen de "binnen de specs"-muur aanloopt).

Daarna wordt het een stuk lastiger.

Nu ga je in ieder geval via de semi-legal route en dat is bij een bedrijf als Tesla echt hopeloos. Het boeit ze namelijk nog steeds niet of ze die auto wel of niet verkopen. Komt nog bij dat ze dat ding al hebben verkocht en strikt gezien niets hoeven te doen totdat er een rechtszaak is. En Tesla kennende moet het inderdaad daar bijna op aankomen voordat ze iets gaan doen.

@ybos heb je ze ook al gebeld om te vragen op reactie van de post?

[ Voor 42% gewijzigd door Caelorum op 03-08-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ybox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:48:
[...]

Het is niet zo zwart wit als je nu schetst, Ik heb een koopovereenkomst met Tesla Nederland niet een SeC. Die heb ik volgens Nederland consumenten recht aangeschreven op non-conformiteit (niet leveren van een product volgens de specificatie). Daar horen ze gewoon op te reageren en als we er niet uitkomen is er pas spraken van een gang naar een rechter. Dus het is niet "o nu is het rechtzaak dus wat zeur je nu"
Klopt. Misschien een basis bedrijfskunde dingetje.. maar de meeste bedrijven zijn opgedeeld in verschillende afdelingen. Tesla nederland zal zo een afdeling sales hebben, finance, service en ook een legal. (En nog veel meer) Elk van deze afdelingen heeft zijn functie en verantwoordelijkheden. Je kunt geen aangetekende brief naar de afdeling sales sturen omdat je iets anders hebt gekregen als wat je hebt besteld. De afdeling sales zal die brief doorsturen naar legal alwaar deze in behandeling genomen zal worden.

Maar wat scheelt er eigenlijk? Want nou ben ik wel nieuwsgierig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ybox
Caelorum schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:49:
Het is ook maar net wat er aan de hand is. De eerste honderd kilometer ofzo kan je alles melden via de de app, waarna het wordt geschaard onder afleverschade enz. en dus in principe kosteloos wordt gerepareerd (zolang je niet tegen de "binnen de specs"-muur aanloopt).

Daarna wordt het een stuk lastiger.

Nu ga je in ieder geval via de semi-legal route en dat is bij een bedrijf als Tesla echt hopeloos. Het boeit ze namelijk nog steeds niet of ze die auto wel of niet verkopen. Komt nog bij dat ze dat ding al hebben verkocht en strikt gezien niets hoeven te doen totdat er een rechtszaak is. En Tesla kennende moet het inderdaad daar bijna op aankomen voordat ze iets gaan doen.

Nee nog geen telefonisch contact gehad. Mede ook omdat als dit een rechtzaak mocht worden ik het graag schriftelijk heb. (YboX, ja maffe nick 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ybox
stylezzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:56:
[...]

Klopt. Misschien een basis bedrijfskunde dingetje.. maar de meeste bedrijven zijn opgedeeld in verschillende afdelingen. Tesla nederland zal zo een afdeling sales hebben, finance, service en ook een legal. (En nog veel meer) Elk van deze afdelingen heeft zijn functie en verantwoordelijkheden. Je kunt geen aangetekende brief naar de afdeling sales sturen omdat je iets anders hebt gekregen als wat je hebt besteld. De afdeling sales zal die brief doorsturen naar legal alwaar deze in behandeling genomen zal worden.

Maar wat scheelt er eigenlijk? Want nou ben ik wel nieuwsgierig.
Heb ook niet sales aangeschreven maar Tesla Nederland, met 2 brieven waarvan 1 aangetekend. Zoals het advies is bij non-conformiteit.

Gaat om dit => Ybox in "Het grote Tesla Model 3 topic" (en zie ook de posts er onder voor verdere beschrijving) Tevens zie ook https://teslamotorsclub.c...ge-upon-open-close.227115 dat het niet een opzichzelfstaand gevalletje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ybox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:02:
[...]

Heb ook niet sales aangeschreven maar Tesla Nederland, met 2 brieven waarvan 1 aangetekend. Zoals het advies is bij non-conformiteit.

Gaat om dit => Ybox in "Het grote Tesla Model 3 topic" (en zie ook de posts er onder voor verdere beschrijving) Tevens zie ook https://teslamotorsclub.c...ge-upon-open-close.227115 dat het niet een opzichzelfstaand gevalletje is.
Aiii... lastig ja ik heb daar ook meer over gelezen. Maar waarom heb je het op non-conformiteit gegooit? Dit is toch gewoon een defect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ybox
stylezzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

Aiii... lastig ja ik heb daar ook meer over gelezen. Maar waarom heb je het op non-conformiteit gegooit? Dit is toch gewoon een defect?
Omdat het defect is opgetreden na niet goed functioneren van de auto. De klep had gewoon weer omhoog moeten gaan.
En echt, ben hier niet om iets wat ik zelf fout heb gedaan af te schuiven op Tesla.
Kan dit laten repareren maar dan kan het over x weken nog een keer gebeuren want ik heb oprecht geen idee wat ik fout zou hebben gedaan. Fiets er helemaal in, druk op knop om te sluiten. Dat was het. Had net zo goed een koffier kunnen zijn die net te hoog is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
Ybox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:22:
[...]

Omdat het defect is opgetreden na niet goed functioneren van de auto. De klep had gewoon weer omhoog moeten gaan.
En echt, ben hier niet om iets wat ik zelf fout heb gedaan af te schuiven op Tesla.
Kan dit laten repareren maar dan kan het over x weken nog een keer gebeuren want ik heb oprecht geen idee wat ik fout zou hebben gedaan. Fiets er helemaal in, druk op knop om te sluiten. Dat was het. Had net zo goed een koffier kunnen zijn die net te hoog is.
Het is waarschijnlijk gewoon een sensor of iets wat niet heeft gewerkt zoals zou moeten. Dit is gewoon schade wat ze bij het SeC moeten oplossen door de sensors en alles te controleren zodat dit niet nog een keer gebeurd.
Ook kan je het bij het SeC tot in den treure herhalen neem ik aan door te grote items er dus in te leggen en op die knop te rammen.

Als het niet nog een keer gebeurd moet je je misschien toch afvragen of je niet zelf (onbewust) fout bent geweest.

De klep is dus dicht gegaan terwijl er een te hoog voorwerp in lag? Dan bij het SeC herhalen zou ik zeggen om te bewijzen dat er een defect is.
De klep zou natuurlijk moeten stoppen bij een bepaalde weerstand al is die bij Tesla wel redelijk hoog als ik TeslaBjørn zijn filmpjes herinner. (Hij laat tussen deuren allerlei voorwerpen steken om te kijken of de deuren/klep zich toch gaan sluiten).

Gelijk hoog in de boom klimmen en allerlei juridische brieven gaan sturen of dreigen daarmee gaat je (zeker bij een Amerikaans bedrijf) niet snel verder helpen :).

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 03-08-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ybox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:22:
[...]

Klinkt alsof er inderdaad iets niet helemaal goed is afgesteld en daardoor de klep foutief gesloten is. Of dit onder het kopje non-conform valt denk ik niet, maar ik ben ook niet juridisch geschoold.

Maar er gaan ook al verhalen zat rond waarbij dit gewoon zonder kosten naar behoren gefikst is. Waarom wil men dit bij jou niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
stylezzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:29:
[...]

Klinkt alsof er inderdaad iets niet helemaal goed is afgesteld en daardoor de klep foutief gesloten is. Of dit onder het kopje non-conform valt denk ik niet, maar ik ben ook niet juridisch geschoold.

Maar er gaan ook al verhalen zat rond waarbij dit gewoon zonder kosten naar behoren gefikst is. Waarom wil men dit bij jou niet doen?
Omdat ik eerlijk ben geweest en die fiets genoemd heb. Als ik de onschuld had gespeeld was het (mogelijk) anders geweest. (Iets wat ik nu wel afgeleerd heb) Schade van 3100 euro, dus ja doe ik wel wat moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ybox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:34:
[...]

Omdat ik eerlijk ben geweest en die fiets genoemd heb. Als ik de onschuld had gespeeld was het (mogelijk) anders geweest. (Iets wat ik nu wel afgeleerd heb) Schade van 3100 euro, dus ja doe ik wel wat moeilijk over.
Maar een fiets past toch helemaal niet in de kofferbak? Of was het een vouwfiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruiser90
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 16:49
@stylezzz Waarom zou een fiets niet in de kofferbak passen? Ik gooi mijn mountainbike al meer dan een jaar lang achter in de kofferbak als ik ergens anders een stuk ga fietsen. Zelfs gister nog gedaan, gaat prima zolang je het voorwiel los haalt. Maar volgens mij kun je ook makkelijk het stuur in het diepere deel van de kofferbak laten vallen als het voorwiel niet zo makkelijk los kan.

Volvo EX30 SMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Cruiser90 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:47:
@stylezzz Waarom zou een fiets niet in de kofferbak passen? Ik gooi mijn mountainbike al meer dan een jaar lang achter in de kofferbak als ik ergens anders een stuk ga fietsen. Zelfs gister nog gedaan, gaat prima zolang je het voorwiel los haalt. Maar volgens mij kun je ook makkelijk het stuur in het diepere deel van de kofferbak laten vallen als het voorwiel niet zo makkelijk los kan.
Ja klopt, ik ben natuurlijk niet bij het laden van de fiets geweest van ybox. Maar met de achterbank plat en het voorwiel eruit moet hij er wel in passen natuurlijk....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ybox
stylezzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:42:
[...]

Maar een fiets past toch helemaal niet in de kofferbak? Of was het een vouwfiets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPaN-_ImtFsO3qRGi_pk448YFws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OpClbQKdeUpQa92wveptXuky.jpg?f=fotoalbum_large

past prima :) dit is ook de situatie schets, 1cm naar voren == problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Ybox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:34:
[...]

Al is het een biljart tafel. Als de afmetingen zo zijn dat het moet passen dan maakt het toch geen zak uit of het een fiets of een kartonnen doos is geweest.
Gewoon bij het SeC ter plaatse laten zien hoe je die fiets inlaat, dat dit past en op de knop drukken.
Ook even iets meenemen om te demonstreren dat er een sensor fout is. Een te hoge doos bijvoorbeeld of iets wat uitsteekt wat er normaliter voor zou moeten zorgen dat de klep stopt maar in jouw geval dus niet zo gaat zijn.
Dan ben ik heel benieuwd of die engineer nog steeds met droge ogen gaat beweren dat het een fout van de gebruiker is.

Heb je überhaupt al geprobeer het te reproduceren? Anders gaat je verhaal al mank natuurlijk.

Theoretisch kan het ook zijn dat de klep niet dicht ging en dat je natuurlijk met de hand de boel een zet hebt gegeven, als je het dus niet kan reproduceren is het waarschijnlijker dat het toch onbewust zelf veroorzaakt is en dan heb je een lastige zaak.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 03-08-2021 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
GeeMoney schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:56:
[...]

Al is het een biljart tafel. Als de afmetingen zo zijn dat het moet passen dan maakt het toch geen zak uit of het een fiets of een kartonnen doos is geweest.
Gewoon bij het SeC ter plaatse laten zien hoe je die fiets inlaat, dat dit past en op de knop drukken.
Ook even iets meenemen om te demonstreren dat er een sensor fout is. Een te hoge doos bijvoorbeeld of iets wat uitsteekt wat er normaliter voor zou moeten zorgen dat de klep stopt maar in jouw geval dus niet zo gaat zijn.
Dan ben ik heel benieuwd of die engineer nog steeds met droge ogen gaat beweren dat het een fout van de gebruiker is.

Heb je überhaupt al geprobeer het te reproduceren? Anders gaat je verhaal al mank natuurlijk.

Theoretisch kan het ook zijn dat de klep niet dicht ging en dat je natuurlijk met de hand de boel een zet hebt gegeven, als je het dus niet kan reproduceren is het waarschijnlijker dat het toch onbewust zelf veroorzaakt is en dan heb je een lastige zaak.
Als ik de handleiding lees van het 2021 model staat daar ook vrolijk in dat als de klep bij het sluiten in contact komt met een voorwerp dat hij dan moet stoppen en 2 piepjes moet geven. Als hij dan toch doorgaat met sluiten lijkt het erop dat er gewoon een sensor niet goed is.....

https://www.tesla.com/sit...nual_north_america_en.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
stylezzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:00:
[...]

Als ik de handleiding lees van het 2021 model staat daar ook vrolijk in dat als de klep bij het sluiten in contact komt met een voorwerp dat hij dan moet stoppen en 2 piepjes moet geven. Als hij dan toch doorgaat met sluiten lijkt het erop dat er gewoon een sensor niet goed is.....

https://www.tesla.com/sit...nual_north_america_en.pdf
Precies, iets wat natuurlijk in 2 tellen te reproduceren is en je gelijk 100% zal bewijzen voor de ogen van de SeC engineer.

Als hij gewoon dicht trekt met een te hoog voorwerp waar hij bij staat zou ik met een glimlach vragen om een bak koffie en dat je benieuwd bent hoe “we” dit gaan oplossen.

“Case closed”.

Gaat hij echter niet dicht dan zou ik een toontje lager zingen en wel komen met de vele internet topics om te bewijzen dat het mogelijk toch een fout in de sensor kan zijn maar nu al dreigen met brieven en juridische stappen zorgt alleen maar voor een tergend lange weg vol onzekerheden en kosten aan beide kanten en nog steeds je schade.

[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 03-08-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
GeeMoney schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:56:
[...]

De klep is verschoven, valt weinig te reproduceren. Daarnaast hebben ze het wel opnieuw afgesteld zodat ik iig de klep kan gebruiken zonder schade. Daar mocht ik wel voor betalen gezien de engineer bij hoog en laag bleef volhouden dat er geen beveiliging op de klep zit en dat je gewoon je handen kwijtraakt als ze er tussen komen.
Toen was ik na 2 uur wachten ook wel klaar metTesla. Achteraf gezien had ik een manager moeten halen ofzo maar dat is een leerpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ybox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:03:
[...]

De klep is verschoven, valt weinig te reproduceren. Daarnaast hebben ze het wel opnieuw afgesteld zodat ik iig de klep kan gebruiken zonder schade. Daar mocht ik wel voor betalen gezien de engineer bij hoog en laag bleef volhouden dat er geen beveiliging op de klep zit en dat je gewoon je handen kwijtraakt als ze er tussen komen.
Toen was ik na 2 uur wachten ook wel klaar metTesla. Achteraf gezien had ik een manager moeten halen ofzo maar dat is een leerpuntje.
Heen gaan met eenzelfde Tesla Model 3 waarop je kan bewijzen dat er wel degelijk een beveiliging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ybox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:03:
[...]

Hmmm.. Ja het lijkt me sowieso slimmer om met de handleiding onder de arm even het gesprek met een manager aan te gaan aldaar. (als men dit nog kan en mag met je?) Blijkbaar was die engineer niet goed op de hoogte van de nieuwe kofferklep... Zou wat zijn dat iemand zijn hand kwijt kan raken door die kofferklep zeg. :D (lijkt me ook wel erg sterk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ybox
Al met al was de ervaring op zijn zachts zegt niet positief, zeker die laatste engineer bij het afrekenen was zeer onprettig.
Niet dat ik het prettig vind om deze stappen te moeten ondernemen (verre van) maar het SeC was nu niet echt een , laten we er samen uitkomen, fijn ervaring. Nee alles behalve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ybox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:15:
Al met al was de ervaring op zijn zachts zegt niet positief, zeker die laatste engineer bij het afrekenen was zeer onprettig.
Niet dat ik het prettig vind om deze stappen te moeten ondernemen (verre van) maar het SeC was nu niet echt een , laten we er samen uitkomen, fijn ervaring. Nee alles behalve.
Kan ik me goed voorstellen. Maar goed, mensen maken nou eenmaal fouten.... Misschien was zijn manager een stuk beter te spreken geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:24
Caelorum schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:49:

Doel je op mijn softwareissues :?
Donderdag komt de mobiele service langs om eea te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ybos schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:34:
[...]

Doel je op mijn softwareissues :?
Donderdag komt de mobiele service langs om eea te checken.
Nee, ik moest @Ybox hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
las het later :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Gisteren mobile service langs geweest en gehele nieuwe koplamp unit bestuurderszijde erin gezet. Vriendelijke monteur.
Echter de lamp schijnt nog steeds te hoog. Merk geen verschil.
Achterspoiler vervangen doet mobile service niet, dus weer nieuwe afspraak maken.
Windgeruis doen/kunnen ze niets aan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Ybox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:02:
[...]

Mijn ervaring is soortgelijk. Ook een klacht bij Tesla NL neergelegd (wel andere klacht dan jij). Eerst besproken bij SeC, die gaven aan doe het schriftelijk. Dus twee brieven aan Tesla NL, geen reacties (zelfs geen ontvangstbevestiging). Daarna nog twee keer per mail - tot op heden nog steeds geen reactie.

Ik heb wel rechtsbijstand verzekering, dus verzoek hoe nu verder ligt nu daar.

Dat je niet eens een reactie krijgt is echt diep triest. Zelfs op een stofzuiger (of bij de Dacia die ik ooit als eerste nieuwe auto kocht) krijg je veel betere klachtafhandeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ybox
MrBasta schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:35:
[...]

Mijn ervaring is soortgelijk. Ook een klacht bij Tesla NL neergelegd (wel andere klacht dan jij). Eerst besproken bij SeC, die gaven aan doe het schriftelijk. Dus twee brieven aan Tesla NL, geen reacties (zelfs geen ontvangstbevestiging). Daarna nog twee keer per mail - tot op heden nog steeds geen reactie.

Ik heb wel rechtsbijstand verzekering, dus verzoek hoe nu verder ligt nu daar.

Dat je niet eens een reactie krijgt is echt diep triest. Zelfs op een stofzuiger (of bij de Dacia die ik ooit als eerste nieuwe auto kocht) krijg je veel betere klachtafhandeling.
Dat is het vooral ook, het is niet dat je een rechtzaak wil maar gewoon fatsoenlijk contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
Teslalrp schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:56:
Gisteren mobile service langs geweest en gehele nieuwe koplamp unit bestuurderszijde erin gezet. Vriendelijke monteur.
Echter de lamp schijnt nog steeds te hoog. Merk geen verschil.
Achterspoiler vervangen doet mobile service niet, dus weer nieuwe afspraak maken.
Windgeruis doen/kunnen ze niets aan doen
:/

Daar hadden ze allemaal niks over gezegd van te voren?

[ Voor 6% gewijzigd door JohanB op 03-08-2021 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
JohanB schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:27:
[...]

:/

Daar hadden ze allemaal niks over gezegd van te voren?
Nee niet van tevoren gezegd. Windgeruis wordt als goede mediatraining aangegeven dat het een niet bekend probleem is.
Spoiler kan alleen via tesla service center.
Koplampen staan nog steeds niet goed.
Ik heb het opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46

Phntm

Tlingelingeling

Teslalrp schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:37:
[...]

Nee niet van tevoren gezegd. Windgeruis wordt als goede mediatraining aangegeven dat het een niet bekend probleem is.
Spoiler kan alleen via tesla service center.
Koplampen staan nog steeds niet goed.
Ik heb het opgegeven
Regelmatig rondjes naar een donkere parkeergarage dan om de koplampen af te stellen. Ik vind het best knullig maar hilarisch tegelijkertijd dat de lampen mysterieus van zelf steeds hoger en hoger gaan schijnen... Hebben ze daar mooie stuk code zeker voor geschreven "if day() + 1: reflector increase by 0.1" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:31
Phntm schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:31:
[...]

Regelmatig rondjes naar een donkere parkeergarage dan om de koplampen af te stellen. Ik vind het best knullig maar hilarisch tegelijkertijd dat de lampen mysterieus van zelf steeds hoger en hoger gaan schijnen... Hebben ze daar mooie stuk code zeker voor geschreven "if day() + 1: reflector increase by 0.1" 8)7
De code zal prachtig zijn, maar de hardware blijkbaar niet.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Laatst online: 18-09 18:25
kdeboois schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:16:
[...]

De code zal prachtig zijn, maar de hardware blijkbaar niet.
Zit je al op de laatste software versie? Heb er op de officiële kanalen niks over gehoord, maar de Tesla hackert green heeft vanaf 2020.4.18.11 iets gezien over een "virtual pitch sensor" die de leveler van de koplampen zou moeten vervangen. Geen idee of dat het uiteindelijk ook naar de meeste recente software updates heeft gehaald, maar wellicht gaat dat helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
DaCoTa schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:11:
[...]

Ik heb in Frankrijk op 3 nieuwe supercharger lokaties gestaan, waar de verf van de lijnen nauwelijks droog was. Denk dat dat wel losloopt. Ook bestaande lokaties die vaak druk zijn worden geregeld uitgebreid.

Ik heb nu 3 zomervakanties meegemaakt, en het is zeker drukker geworden, maar het is ook makkelijker geworden met veel meer lokaties.

En andere merken op superchargers zorgt ook weer voor meer geld voor uitbreidingen.
Tijdens mijn vakantie naar Reims nooit een volle SuC getroffen, altijd minstens 4 laders vrij.
Wat wel een dingetje is dat veel mensen niet 10 passen verder willen lopen en dan dus hun ICE op een Tesla-plek parkeren omdat dat dichterbij is.
Ook zag ik dat er vaak maar 1 of 2 laders zijn voor andere merken terwijl er minstens 6 Tesla laders zijn.
Één na laatste locatie werd die paal geclaimd door een Ampera waardoor de MachE moest wachten (op een Tesla plaats blijkbaar) en toen ik al weer vol was, stond ie nog steeds te wachten…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwIxU9aOlB-H8qDGw05Rm-o2m5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKN3sC5pFn5eC1iADs7tY4Hp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door pimk op 04-08-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:06
Phntm schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:31:
[...]

Die van mij gaan steeds lager, op een gegeven moment kan ik nog 10 meter vooruitkijken op een donkere weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46

Phntm

Tlingelingeling

Tomas_ schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:42:
[...]

Die van mij gaan steeds lager, op een gegeven moment kan ik nog 10 meter vooruitkijken op een donkere weg.
Hoe durfde ik deze mogelijkheid te vergeten... Het omgekeerde kan natuurlijk ook...

Ik weet dat er ook soms updates zijn die de lampen resetten, maar de problemen blijven toch bestaan. Die van mij schijnen ook hoger na verloop van tijd, tot het punt dat mensen mij gaan seinen. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:05
pimk schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:42:
[...]

Tijdens mijn vakantie naar Reims nooit een volle SuC getroffen, altijd minstens 4 laders vrij.
Wat wel een dingetje is dat veel mensen niet 10 passen verder willen lopen en dan dus hun ICE op een Tesla-plek parkeren omdat dat dichterbij is.
Ook zag ik dat er vaak maar 1 of 2 laders zijn voor andere merken terwijl er minstens 6 Tesla laders zijn.
Één na laatste locatie werd die paal geclaimd door een Ampera waardoor de MachE moest wachten (op een Tesla plaats blijkbaar) en toen ik al weer vol was, stond ie nog steeds te wachten…

[Afbeelding]
Zo'n ICE zou ik meteen vastzetten en lekker op 't gemak gaan lunchen. Kan 'ie het daarna komen uitleggen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ga over een week of 3 richting Toscane met de Model 3. Vorig jaar al naar het Gardameer geweest en dat ging prima met de Tesla Navigatie, maar die stuurt je standaard door Zwitserland, en daar hadden we wat mindere ervaringen met de files. Is de route via Stuttgart – Ulm – Füssen (Fernpass) – Innsbruck – Brennerpas ook goed te doen met een Model 3 qua laadpunten of kan je echt beter via Zwitserland gaan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
[...]

[Afbeelding]
Wow dat is echt wel behoorlijk aso (de ICE EN de mach-e) zou idd doen wat EvaluationCopy zegt als er daardoor geen plek meer is. Of wanneer er wel plek is de bestuurder aanspreken als je hem/haar naar de auto ziet gaan.

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
  • Laatst online: 18-09 18:25
yakmak schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:12:
[...]

Wow dat is echt wel behoorlijk aso (de ICE EN de mach-e) zou idd doen wat EvaluationCopy zegt als er daardoor geen plek meer is. Of wanneer er wel plek is de bestuurder aanspreken als je hem/haar naar de auto ziet gaan.
Even als advocaat van de duivel, maar aan de foto te zien is er geen officieel bord dat die parkeerplekken gereserveerd zijn voor het opladen van een EV/Tesla; het Tesla logo zegt veel mensen niets en er staat geen P met daaronder het bekende "Alleen laden EV's", of het symbooltje daarvan. Wettelijk gezien zullen de Mach-E of ICE misschien niets verkeerd doen? Maar goed, zal geen onwetendheid zijn, zeker die Mach-E zou toch beter moeten weten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yakmak
Terranca schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:22:
[...]

Even als advocaat van de duivel, maar aan de foto te zien is er geen officieel bord dat die parkeerplekken gereserveerd zijn voor het opladen van een EV/Tesla; het Tesla logo zegt veel mensen niets en er staat geen P met daaronder het bekende "Alleen laden EV's", of het symbooltje daarvan. Wettelijk gezien zullen de Mach-E of ICE misschien niets verkeerd doen? Maar goed, zal geen onwetendheid zijn, zeker die Mach-E zou toch beter moeten weten...
Ja misschien heb je wettelijk gelijk (geen idee hoe dat in het buitenland is geregeld) maar het blijft dan nog steeds bijzonder aso om dan maar laadpalen bezet te houden zonder ze te gebruiken. Ik ga mijn EV ook niet voor een pomp zetten omdat ik even pauze wil houen en die pomp nou eenmaal dichterbij is waar ik die pauze wil houden. Dan rij ik door naar een parkeerplaats.

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
yakmak schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:37:
[...]

Ja misschien heb je wettelijk gelijk (geen idee hoe dat in het buitenland is geregeld) maar het blijft dan nog steeds bijzonder aso om dan maar laadpalen bezet te houden zonder ze te gebruiken. Ik ga mijn EV ook niet voor een pomp zetten omdat ik even pauze wil houen en die pomp nou eenmaal dichterbij is waar ik die pauze wil houden. Dan rij ik door naar een parkeerplaats.
Misschien had die meneer uit Spanje geen idee. Zoveel SuCs zijn er daar niet en heel duidelijk is het niet per see. Dan zo iemand vast rijden lijkt me wat overdreven, zeker als het gewoon mag - ondanks dat het niet heel vriendelijk is om bezet te houden (die MachE had denk ik beter kunnen weten)

[ Voor 10% gewijzigd door JohanB op 04-08-2021 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yakmak
JohanB schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Misschien had die meneer uit Spanje geen idee. Zoveel SuCs zijn er daar niet en heel duidelijk is het niet per see. Dan zo iemand vast rijden lijkt me wat overdreven, zeker als het gewoon mag - ondanks dat het niet heel vriendelijk is om bezet te houden (die MachE had denk ik beter kunnen weten)
Tja als niemand hem verteld dat het niet OK is, dan blijft diegene dat doen omdat hij het niet weet. Als je de bestuurder ziet kan je ofc hem gelijk aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
[...]

[Afbeelding]
Toeteren :+ of uitstappen en op raam kloppen?

Deur van busje staat open: dus vriendelijk vragen, de mach-E…. Tja. Dat ze lang weg mogen blijven van de SuC’s..!

[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 04-08-2021 11:49 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:46
[...]

Estland, niet Spanje. maar je kan daar inderdaad wel mensen op aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:54
Ik was gister in de parkeergarage van de Doelen in Rotterdam en daar staan ook meerendeel niet electrische auto’s op de laadplekken…. Zijn misschien wel lekker dichtbij de uitgang maar de hele garage was verder behoorlijk leeg…
Wilde trouwens wel laden maar na 3x een foutmelding over de laadkabel heb ik m maar verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijssch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 17:06

mattijssch

Model 3 LR

mooste schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:51:
[...]

Estland, niet Spanje. maar je kan daar inderdaad wel mensen op aanspreken.
Toch echt Spanje: https://auto-en-vervoer.i...opese-kentekenplaten.html

Anders zouden er altijd wel heul veul Esten in Spanje rondrijden... ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Mooie is dat ze hier in Spanje juist zeer strikt zijn. Zelfs bij de carrefour (twee laadplekken) bekeuren ze instant als er een ICE staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:46
mattijssch schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Toch echt Spanje: https://auto-en-vervoer.i...opese-kentekenplaten.html

Anders zouden er altijd wel heul veul Esten in Spanje rondrijden... ;-)
Ah, idd de verkeerde haha. Oeps :P

[ Voor 5% gewijzigd door mooste op 04-08-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:51
Heeft de auto een vast IP adres? Dit ivm whitelisten IP homeassistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:59:
Heeft de auto een vast IP adres? Dit ivm whitelisten IP homeassistant
Hangt van je eigen netwerk settings af toch? Je kunt je DHCP leasetijd gewoon heel hoog zetten op je router, of reservation maken. Eventueel kun je wellicht ook een static IP (buiten de DHCP scope) in de Tesla configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:51
Inspired schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:01:
[...]

Hangt van je eigen netwerk settings af toch? Je kunt je DHCP leasetijd gewoon heel hoog zetten op je router, of reservation maken. Eventueel kun je wellicht ook een static IP (buiten de DHCP scope) in de Tesla configureren.
Bedoel niet wifi maar via 4g van auto zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:03:
[...]

Bedoel niet wifi maar via 4g van auto zelf
Dat lijkt me niet. Is allemaal DHCP met korte leasetijd lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:11

ThaDude

Hang Loose

Ik lees dus hier wel meer verhalen over die te hoge koplampen.. Gisteren bij Tesla Zwolle/Wezep geweest omdat ik sinds update 2021.4.18.2 steeds vaker seintjes van anderen kreeg. Met de vakantie 3 weken geleden was het helemaal feest..

Toen ik de auto kreeg in april 2020 stonden ze al raar en direct bij een autodealer een keer lampen goed laten afstellen. Sindsdien eigenlijk nooit problemen gehad tot paar weken terug. Heel vervelend. Dat ze overigens niet automatisch levelen slaat ook nergens op. Met de vakantie de auto vol gepropt en stonden de lampen echt (nog) een stuk hoger..

Support zegt telefonisch in het service menu ff koplampen doen. Nou dat werkt dus voor geen meter. Meerdere malen gedaan bij wasbox en onder eigen carport. Geen verbeteringen.

Bij tesla zo'n apparaat ervoor gehad en de de lijn loopt een beetje -/- maar die schuine lijn zat bij mij veel te ver naar links en rechts. Bijzonder dat Tesla model 3's dit aanpassen van de koplampen spontaan hebben.

Ik gaf bij Tesla wezep/zwolle trouwens tevens aantal irritatie factoren aan (spontaan remmen op snelweg, lampen, lak) Tegen wat kritiek kunnen ze daar ook niet 8)7 Gast ging over wat anders kletsen en liep weg :? |:(

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-08 18:50
Tja ik denk dat we het er allemaal wel over eens kunnen zijn dat de service bij Tesla gewoon ongelofelijk belabberd is. En dat er ook een aantal echte kwaliteitsproblemen zijn. Maar blijkbaar zijn het afgezien daarvan zulke fijne auto's dat we het maar gewoon accepteren.

Hoewel ik met de ervaring tot nu toe absoluut nooit een Tesla privé zou durven te kopen... En ik denk ook niet opnieuw voor Tesla kies als lease.

Dat is toch eigenlijk wel zonde van zo'n mooi merk en zo'n mooi product. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een beetje service en klantvriendelijkheid te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 11:10

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

KrullenO schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:09:
Tja ik denk dat we het er allemaal wel over eens kunnen zijn dat de service bij Tesla gewoon ongelofelijk belabberd is. En dat er ook een aantal echte kwaliteitsproblemen zijn. Maar blijkbaar zijn het afgezien daarvan zulke fijne auto's dat we het maar gewoon accepteren.

Hoewel ik met de ervaring tot nu toe absoluut nooit een Tesla privé zou durven te kopen... En ik denk ook niet opnieuw voor Tesla kies als lease.

Dat is toch eigenlijk wel zonde van zo'n mooi merk en zo'n mooi product. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een beetje service en klantvriendelijkheid te bieden?
De ervaringen zijn zeer wisselend (kwaliteit van de auto /service bij SeC bezoek) ik heb bijv. maar één SeC bezoek gehad en ben toen prima geholpen.

De kans begint steeds groter te worden dat ik weer eens ga jobhoppen, de Tesla kan waarschijnlijk met mij mee verhuizen. Mocht de LM moeilijk gaat doen heb ik na een kort eerste oriëntatie toch besloten dat het waarschijnlijk toch weer een M3 SR+ moet gaan worden.

Reden:
- Rijeigenschappen
- SuC netwerk
- Gadget gehalte en OTA
- Modern, ruimtelijk en opgeruimd interieur.
- Meest betrouwbare auto ooit.
- Package deal. (De SR+ is toch echt nog wel enorm veel bang for bucks)
- Ich bin ein Tesla fanboy O-)

De 4% vs 12% met 40k cap hakt er overigens wel flink in.

[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 04-08-2021 22:27 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Uberprutser schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:28:
[...]

Ik vind het vooral bizar dat wanneer je met de ramen open rijdt op de snelweg je minder zuinig bent dan wanneer je de airco gebruikt.
via Madrid de binnenlanden in ri Portugal.Temp doet wonderen:35’C: 185 Wh/Km. Airco houd t prima bij hoewel, glazen dak kun je onderweg beter niet aanraken. SuC’s voorzien van Tesla parasols, hier geen overbodige luxe,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 11:10

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Even nog iets anders, twee maanden terug de winter -> zomer wissel gedaan (werd wel tijd :+) . Ik rijd weg bij de Profile, geen re-gen, nog even een extra rondje gedaan waarbij de re-gen soms wel werkte en soms niet, TPS sensoren gereset geen effect. .

Terug naar de profile die hadden geen idee, uiteindelijk loste het probleem zich vanzelf op (schijnt toch iets met kalibratie te zijn).

Jammer genoegt heeft de Profile mijn voorbanden gewisseld naar Goodyear waardoor ik op de voor en achter as verschillende banden heb (achter pilot sports). Enorm irritant dat men dit niet vooraf even overlegd.

Net zoals bij de winterbanden vind ik de Goodyears helemaal ruk, op hogere snelheid (150+) wordt de auto weer instabiel in het stuur waar de Michelin Pilot Sports meer gevoel gaven een veel koers vaster waren.

Wie heeft hier nog meer Goodyears (18inch), met wat voor bandenspanning rijden jullie?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
revolution-nl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:02:
Even nog iets anders, twee maanden terug de winter -> zomer wissel gedaan (werd wel tijd :+) . Ik rijd weg bij de Profile, geen re-gen, nog even een extra rondje gedaan waarbij de re-gen soms wel werkte en soms niet, TPS sensoren gereset geen effect. .

Terug naar de profile die hadden geen idee, uiteindelijk loste het probleem zich vanzelf op (schijnt toch iets met kalibratie te zijn).

Jammer genoegt heeft de Profile mijn voorbanden gewisseld naar Goodyear waardoor ik op de voor en achter as verschillende banden heb (achter pilot sports). Enorm irritant dat men dit niet vooraf even overlegd.

Net zoals bij de winterbanden vind ik de Goodyears helemaal ruk, op hogere snelheid (150+) wordt de auto weer instabiel in het stuur waar de Michelin Pilot Sports meer gevoel gaven een veel koers vaster waren.

Wie heeft hier nog meer Goodyears (18inch), met wat voor bandenspanning rijden jullie?
Ik weet het niet zeker maar ik heb volgens mij ook Goodyears als winterbanden... waarbij ik vroeger nooit verschil merkte in banden (laatste auto was een Renault Megane met 110PK) merk je nu toch behoorlijk wat verschil in banden met het vermogen wat je hebt....

Dus tegenwoordig inderdaad gewoon kwalitatief goede banden eronder en niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
yakmak schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:12:
[...]

Gelukkig laadplek genoeg, maar 20 meter verderop ook een mega parkeerplaats met plek plenty.

Ik ga het vermoeden al, maar bij veel mensen betekent het NL op de kentekenplaat ècht Niet Lopen ipv Nederland…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
Terranca schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:22:
[...]

Als je BEV rijdt, wéét je gewoon dat je met je MachE hier niet kunt laden en sta je dus in de weg.
Zouden dat soort mensen ook op een invalideplaats gaan staan “omdat er toch niemand staat”?
Ik vind het inderdaad aso, kortzichtig (zeker als je zelf geconfronteerd wordt met laadproblemen) en gebrek aan meelevendheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
pimk schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:37:
[...]

Als je BEV rijdt, wéét je gewoon dat je met je MachE hier niet kunt laden en sta je dus in de weg.
Zouden dat soort mensen ook op een invalideplaats gaan staan “omdat er toch niemand staat”?
Ik vind het inderdaad aso, kortzichtig (zeker als je zelf geconfronteerd wordt met laadproblemen) en gebrek aan meelevendheid
Als er nog veel vrije superchargers waren kan ik me best voorstellen dat de Mustang hem naast die ene paal zet waar hij wèl kan laden. Beetje lullig als er nog iemand voorpiept. Maargoed ik zie alleen deze foto en niet de rest vd situatie.

Misschien was hij al klaar met laden en heeft hij een hekel aan Tesla’s, wie zal het zeggen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Pierz op 05-08-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Nou, nu een positieve ervaring met de service van Tesla.
Recent een paar keer dat een aantal functies het niet deden (achteruitrijcamera, cruise control en nog wat andere zaken, had ik hier eerder gemeld).
Van afstand diagnose dat iets niet lekker zat in de/een computer.
Mobiele service is er, had advies gekregen om een harde reset van een half uur te doen maar daar zag de monteur niet zoveel heil in. "dan sta ik hier een half uur te wachten en moet ik alsnog de computer vervangen"
Toen hij de auto in achteruit zette zag hij de camera ook al wat haperen dus hij is meteen begonnen om de computer te vervangen.
Benieuwd of het issue hiermee opgelost is (wel met een beetje geluk een nieuwe MMC, geen idee of hier in de toekomst net als de S problemen mee kunnen komen ivm met het grotere geheugen maar na krappe 70.000km een nieuwe scheelt altijd :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ybos je had al HW3? Of nu ook een leuke upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Inspired schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:35:
@ybos je had al HW3? Of nu ook een leuke upgrade?
Die had ik al ;) (auto dec 2019)

[ Voor 4% gewijzigd door ybos op 05-08-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Kleine update: nieuwe computer wil niet laden, oude gaat er weer in :X
to be continued...

edit:

begin september voor de zekerheid afspraak gemaakt in SeC. Mocht daar de nieuwe computer ook niet laden hebben ze wat meer mogelijkheden dan op locatie.

[ Voor 47% gewijzigd door ybos op 05-08-2021 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

revolution-nl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:20:
[...]

De ervaringen zijn zeer wisselend (kwaliteit van de auto /service bij SeC bezoek) ik heb bijv. maar één SeC bezoek gehad en ben toen prima geholpen.

De kans begint steeds groter te worden dat ik weer eens ga jobhoppen, de Tesla kan waarschijnlijk met mij mee verhuizen. Mocht de LM moeilijk gaat doen heb ik na een kort eerste oriëntatie toch besloten dat het waarschijnlijk toch weer een M3 SR+ moet gaan worden.

Reden:
- Rijeigenschappen
- SuC netwerk
- Gadget gehalte en OTA

Nou mijn SeC bezoek was verder prima. Blijkbaar moet je Tesla helemaal fantastisch vinden, dan kan je met ze meepraten..

Ik denk dat er ondertussen meer is dan "Tesla". Toen ik in 2020 een elektrische auto mocht uitzoeken was er de wachtrij voor de Polestar 2 of ... Model 3. Kona en e-niro waren i.v.m. levertijden geen optie. Toen duidelijk voor Model 3 gekozen. Ook gezien het SuC netwerk. Een corona oplevering (auto werd gebracht) met krassen en doffe plekken in lak :z Mag je langskomen om te horen dat het binnen de marges valt. Ja meneer we zijn geen ouderwets autobedrijf maar een techbedrijf |:( Ff hé auto van 65K, hoe dan!
(Ik had hiervoor een 1 jaar oude rode CX-5 GT-M een hele andere auto maar kwalitatief zo vreselijk goed en mooi. Ja dan is dit wel ff ander werk)

Ik denk dat er nu veel meer keuze is. Als Tesla echt de SuC open gooit zoals ze zeggen doen ze in mijn ogen iets heel doms. Dat zou namelijk voor mij de enige reden zijn om hierna nogmaals een Tesla te nemen. Dit is dan ook het enige.. Als dit dus wegvalt zal de verkoop in NL nog verder zakken verwacht ik. Meeste mensen rijden het ding immers zakelijk en dan maakt het niet zoveel uit of je nu bij Ionity staat of bij SuC qua kosten.

Qua OTA ja daar zijn we vorig jaar dus enorm mee verwend en nu al maanden niks :/ Leuk al die spelletjes maar de dingen waar het echt om gaat worden mijn inziens niet opgelost (FSD, regensensor, phantom braking, verlichting, etc etc.)

Ow ja een paar weken terug had ik spontaan een melding dat SOS knop niet functioneert. Denk je zal.. vervolgens vallen er steeds meer dingen weg. Navigatie, CC. Uiteraard reed mijn vrouw ten tijde van.. Tesla maar eens gebeld en moest harde reboot doen. Sinds doen niet meer voorgekomen maar toch enorm bizar.

Ik reed al een paar auto's automaat en moet zeggen dat ik de rijbeleving van de elektrische auto echt helemaal top vind! We hebben daarom privé voor mijn vrouw een 2e hands ZOE aangeschaft.
Buitenland:
Daarnaast staan dus blijkbaar 33% van de laadpalen in Nederland :z Daar heb je het dus ook wel mee gezegd. Ben nu twee keer met de Tesla op vakantie geweest en het is gewoon stukken minder prettig in buitenland dan een ICE. Heb ondertussen tegen de 10 laadpassen en de wereld aan apps. Je moet zoveel meer nadenken over of je wel kunt laden in de buurt. Daarnaast ja er zijn SuC's maar om nu ff 80km (160 km heen en terug) te rijden om daar aan te hangen zo onlogisch.. Granny ook niet altijd mogelijk zeker niet in een hotel. Andere landen zijn echt minder ver en wij Nederlanders lopen te ver voor op de rest van Europa. Je kunt dus zo niet overal heen. Neem Kroatië, Spanje en Portugal bijvoorbeeld.

Elektrisch rijden is top! Dat laden ervan moet echt sterk verbeteren in rest van Europa om je geen kopzorgen te geven. Ik plan me vakanties nu echt en kijk of er laadmogelijkheden zijn etc. Soms denk ik wel eens terug aan die makkelijke tijd met mijn ICE

[ Voor 0% gewijzigd door ThaDude op 05-08-2021 10:53 . Reden: typo ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Helemaal eens @ThaDude. Ik zit nu nog prima in de 4% Model 3. Maar als over twee jaar de SuC geen USP is dan komt er zeer waarschijnlijk niet nog één. Al denk ik er ook steeds meer over om over te stappen op een mooie V60 T8 nu het nog kan. Mis toch ruimte, wat kwaliteit en ICE op lange ritten. Daarnaast wat andere kleine zaken die me tegen staan. (Halve dag kwijt zijn voor een beurt of SeC bezoek bv.) Het is een prima auto voor 50k USD maar 58k EUR niet imho. Collega kan ik wel blij maken met deze. OTA zal met name over FSD gaan de komende tijd. Dat boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
revolution-nl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:02:

Hebben ze niet je eigen zomerbanden teruggezet?

Goodyear heb ik onder mijn vorige auto overigens ook slechte ervaringen mee, herrie en slechte grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
De komende jaren inderdaad maar eens zien wat het openstellen van die SC's gaat betekenen in de praktijk. Ik rijd naar volle tevredenheid een LR AWD, maar laten we wel wezen: het is een dure auto, zeker nu de concurrentie op stoomt komt. Voor nu vind ik het de moeite waard, het SC laden geeft toch een beetje een exclusief gevoel + het gemak van eigen SC laadpaal (zo voelt het tenminste, ik rijd nooit auto op zwarte zaterdagen en heb letterlijk nog nooit bij een SC hoeven wachten), een SC v3 in m'n eigen woonplaats, komt er nog eentje halverwege op weg naar mijn werk (130km enkele reis) etc.

Als ik straks moet wachten omdat er hordes Chinezen en Duitsers ook op 'onze' SC's willen laden dan gaat het USP van Tesla voor mij wel verloren.

Als er überhaupt ooit nog een lease-auto komt, uiteraard. Met de huidige trend van thuiswerken (blijvend) denk ik dat het de laatste is

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ik denk dat het wel een eind los zal lopen. In het tempo dat er nu snelladers worden bijgebouwd moet het gek worden als je ergens niet direct terecht kan..... (ionity, shell recharge, Orange etc. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik laad openbaar en betaal de stroom zelf dus ik laad graag waar het het goedkoopst is. Ben daarom ook blij met meer en meer Ecotap oplaadpunten hier in de buurt (30cent vs de 39 cent van Allego die een monopoly leken te hebben hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:23:
De komende jaren inderdaad maar eens zien wat het openstellen van die SC's gaat betekenen in de praktijk. Ik rijd naar volle tevredenheid een LR AWD, maar laten we wel wezen: het is een dure auto, zeker nu de concurrentie op stoomt komt. Voor nu vind ik het de moeite waard, het SC laden geeft toch een beetje een exclusief gevoel + het gemak van eigen SC laadpaal (zo voelt het tenminste, ik rijd nooit auto op zwarte zaterdagen en heb letterlijk nog nooit bij een SC hoeven wachten), een SC v3 in m'n eigen woonplaats, komt er nog eentje halverwege op weg naar mijn werk (130km enkele reis) etc.

Als ik straks moet wachten omdat er hordes Chinezen en Duitsers ook op 'onze' SC's willen laden dan gaat het USP van Tesla voor mij wel verloren.

Als er überhaupt ooit nog een lease-auto komt, uiteraard. Met de huidige trend van thuiswerken (blijvend) denk ik dat het de laatste is
Ik vind hem ook erg duur, maar vooral omdat er zoveel shipping en belasting bijkomt. In Amerika kan je al een SR+ voor 24k euro krijgen met subsidie en een LR voor 32k euro omgerekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stylezzz schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:32:
Ik denk dat het wel een eind los zal lopen. In het tempo dat er nu snelladers worden bijgebouwd moet het gek worden als je ergens niet direct terecht kan..... (ionity, shell recharge, Orange etc. etc.)
Al eens op vakantie geweest met de Tesla in het hoogseizoen? Op wisseldagen is het nu al druk. (Dan heb ik het over vr/za/zo.) Met alleen Tesla’s is het wel te doen. Als het aanbod van EVs ineens x3/x4 gaat dan is het gewoon meteen te druk. Er zijn nu al locaties waar het wachten is, en daarnaast vaak v2 met > 50% bezetting. Dan zit je met max 75kW te laden terwijl hij 250kW kan..

Tesla bouwt relatief veel maar de rest (Ionity) lijkt stil te vallen. Maar tegen x3/x4 qua aanbod kan Tesla ook niet op qua bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Inspired schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

Al eens op vakantie geweest met de Tesla in het hoogseizoen? Op wisseldagen is het nu al druk. (Dan heb ik het over vr/za/zo.) Met alleen Tesla’s is het wel te doen. Als het aanbod van EVs ineens x3/x4 gaat dan is het gewoon meteen te druk. Er zijn nu al locaties waar het wachten is, en daarnaast vaak v2 met > 50% bezetting. Dan zit je met max 75kW te laden terwijl hij 250kW kan..

Tesla bouwt relatief veel maar de rest (Ionity) lijkt stil te vallen. Maar tegen x3/x4 qua aanbod kan Tesla ook niet op qua bouwen.
Zeker.... maar net zoals de meeste verhalen die ik de laatste weken lees valt het overal reuze mee. Misschien dat jij je ervaringen van een paar jaar terug herinnert? Sindsdien zijn er echt veel bijgebouwd. En niet alleen SuC's....

Daarnaast moet ik nog maar eens zien hoe snel die transitie de komende jaren gaat naar EV's. Het bijtellingsvoordeel is na dit jaar echt wel een eind weg, dus de leasemarkt zal zich weer meer op ICE gaan richten. Daarnaast zijn er niet veel particulieren die ineens even 40-50K (of nog veel meer) aftikken voor een nieuwe automobiel.

[ Voor 15% gewijzigd door stylezzz op 05-08-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
EvaluationCopy schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:46:
Ik laad openbaar en betaal de stroom zelf dus ik laad graag waar het het goedkoopst is. Ben daarom ook blij met meer en meer Ecotap oplaadpunten hier in de buurt (30cent vs de 39 cent van Allego die een monopoly leken te hebben hier)
Gemeentes gaan vaak een contract aan met laadpaalaanbieders. Dan geven ze de planning en de installatie van die laadpalen uit handen voor een x-bedrag. De laadpaal-aanbieder gaat uiteraard zijn eigen palen neerzetten en zoveel winst pakken als is toegestaan onder het contract. Vandaar dat je overwegend 1 aanbieder ziet in een gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stylezzz schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

Zeker.... maar net zoals de meeste verhalen die ik de laatste weken lees valt het overal reuze mee. Misschien dat jij je ervaringen van een paar jaar terug herinnert? Sindsdien zijn er echt veel bijgebouwd. En niet alleen SuC's....

Daarnaast moet ik nog maar eens zien hoe snel die transitie de komende jaren gaat naar EV's. Het bijtellingsvoordeel is na dit jaar echt wel eind weg, dus de leasemarkt zal zich weer meer op ICE gaan richten. Daarnaast zijn er niet veel particulieren die ineens even 40-50K (of nog veel meer) aftikken voor een nieuwe automobiel.
25/7 dit jaar. Redelijk recent dus. Macon, Nimes, Narbonne. Alle vol. De rest in Frankrijk 50%+ bezetting. In Spanje op 26/7 wel <50%. En er zijn nu al 3 of 4x zoveel niet Tesla’s. Dus bij het openen van de SuCs krijg je die er meteen bij.

Waar en wanneer ben je dit jaar geweest?

Overigens snap ik je opmerking over een paar jaar geleden niet. Toen was het juist veel rustiger. In 2019 overal <50%. Zelfs op een zaterdag in hoogseizoen. Destijds veel minder Tesla’s. Er zijn nu juist meer Tesla’s per SuC stall.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 05-08-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Inspired op 05-08-2021 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Inspired schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:34:
[...]

25/7 dit jaar. Redelijk recent dus. Macon, Nimes, Narbonne. Alle vol. De rest in Frankrijk 50%+ bezetting. In Spanje op 26/7 wel <50%. En er zijn nu al 3 of 4x zoveel niet Tesla’s. Dus bij het openen van de SuCs krijg je die er meteen bij.

Overigens snap ik je opmerking over een paar jaar geleden niet. Toen was het juist veel rustiger. In 2019 overal <50%. Zelfs op een zaterdag in hoogseizoen. Destijds veel minder Tesla’s. Er zijn nu juist meer Tesla’s per SuC stall.
Afgelopen weekend terug gekeerd vanaf het gardameer. Brennerpas, kufstein, munchen , neurenberg, frankfurt, keulen.... Allemaal bijna leeg, alleen neurenberg stond bijna voor de helft vol.

Een jaar of wat geleden zag je nog wel eens van die horror files voor de superchargers op internet rondgaan. Maar sindsdien zijn er zoveel bijgebouwd (en worden nog steeds) dat dit echt tot het verleden behoort.

[ Voor 27% gewijzigd door stylezzz op 05-08-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stylezzz schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:47:
[...]

Afgelopen weekend terug gekeerd vanaf het gardameer. Brennerpas, kufstein, munchen , neurenberg, frankfurt, keulen.... Allemaal bijna leeg, alleen neurenberg stond bijna voor de helft vol.

Een jaar of wat geleden zag je nog wel eens van die horror files voor de superchargers op internet rondgaan. Maar sindsdien zijn er zoveel bijgebouwd (en worden nog steeds) dat dit echt tot het verleden behoort.
Duitsland ja. Zo lus ik er ook nog wel een paar. In Frankrijk is het veel minder qua SuCs. Kijk maar eens bij Nimes/Narbonne. Beide 8 palen. Maar goed, dan geloof je me niet. Prima.

En nogmaals. In 2019 stond je met een 3 als enige met een X en S bij een SuC. Nu bijna allemaal 3s. Jij reed in 2019 ook al Tesla?

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 05-08-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Inspired schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:50:
[...]

Duitsland ja. Zo lus ik er ook nog wel een paar. In Frankrijk is het veel minder qua SuCs. Kijk maar eens bij Nimes/Narbonne. Beide 8 palen. Maar goed, dan geloof je me niet. Prima.

En nogmaals. In 2019 stond je met een 3 als enige met een X en S bij een SuC. Nu bijna allemaal 3s. Jij reed in 2019 ook al Tesla?
Ik zeg niet dat ik je niet geloof? ik heb zelf bij freaking oosterhout wel eens even een big mac moeten eten omdat alle stalls toevallig bezet waren op een loze zondagmiddag. :D Onzer beide N=1 ervaringen zijn niet echt beeldvormend voor de overall situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stylezzz schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:56:
[...]

Ik zeg niet dat ik je niet geloof? ik heb zelf bij freaking oosterhout wel eens even een big mac moeten eten omdat alle stalls toevallig bezet waren op een loze zondagmiddag. :D Onzer beide N=1 ervaringen zijn niet echt beeldvormend voor de overall situatie.
Je doet voorkomen dat het niet meer voor zal komen. Ook nog eens bij open stellen voor andere BEVs. Helemaal alleen obv een grotendeels Duitsland ervaring. In het hoogseizoen richting Z Frankrijk is het nu al druk. Drukker dan in2019. Kijk maak eens op ABRP vrijdag/zaterdag. Dan zitten de locaties op 50%-100%. Bij open stellen krijg je ook auto’s die <50kW staan te druppelen en alles nog meer ophouden. Ook is bouwen voor de piekmomenten sowieso wellicht niet haalbaar. Met name in landen waar er verder niet veel BEVs zijn. Maar goed, we gaan het allemaal meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

@stylezzz @Inspired Ik ben naar Oostenrijk (Karinthië) gereden. Duitsland is echt inderdaad geen probleem. Sporadisch Tesla's tegengekomen. Oostenrijk is al minder met SuC bezaaid. Kans dat je op tig km afstand zit is dan al groter. Daarnaast is de weg er heen niet echt het probleem vind ik vaak. Dan zijn er wel SuC's maar als je ter plaatse wat wilt ondernemen. Heb 1300 km heen gereden en 1300 terug maar ter plaatse ook 700 km. Dan moet je toch wel een paal hebben en die zijn toch echt wel vaker(er) bezet..

We wilden graag naar Kroatië maar dat doen we niet omdat het gewoon ophoud bij de grens van Slovenie. We wilden naar Istrië toe lol succes.. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door ThaDude op 05-08-2021 15:15 . Reden: verkeerde persoon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Inspired schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:14:
[...]

Je doet voorkomen dat het niet meer voor zal komen. Ook nog eens bij open stellen voor andere BEVs. Helemaal alleen obv een grotendeels Duitsland ervaring. In het hoogseizoen richting Z Frankrijk is het nu al druk. Drukker dan in2019. Kijk maak eens op ABRP vrijdag/zaterdag. Dan zitten de locaties op 50%-100%. Bij open stellen krijg je ook auto’s die <50kW staan te druppelen en alles nog meer ophouden. Ook is bouwen voor de piekmomenten sowieso wellicht niet haalbaar. Met name in landen waar er verder niet veel BEVs zijn. Maar goed, we gaan het allemaal meemaken.
Maar ik denk dat jij het wat erger laat voor komen als dat het is. :) Ik ben al jaren lang niet meer in frankrijk geweest, dus daar kan ik gewoon niet over oordelen qua SuC gebruik. Mijn kristallen bol is niet heilig natuurlijk.... Ik denk dat het allemaal wel gaat meevallen. We weten nog niet eens wanneer, waar of hoe dat die SuC's opengaan voor andere merken. Vooralsnog vind ik het een storm in een glas water.... :) Totdat ik ook bij elk SuC bezoek moet wachten... Dan geef ik je meteen gelijk en koop ik weer een ICE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik meen te hebben begrepen dat er een tijdslimiet op zit dus je kan idd niet 5 uur lang met 2 kw je golfkarretje gaan laden. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flagg schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:27:
Ik meen te hebben begrepen dat er een tijdslimiet op zit dus je kan idd niet 5 uur lang met 2 kw je golfkarretje gaan laden. :)
Maar een uur met 50kW wel neem ik aan. Meeste SuCs zijn nog v2 en dan zit je buurman meteen ook op max 75kW. Hoop dat het openstellen dus sowieso eerst alleen voor v3 gaat gelden. :)
stylezzz schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:20:
[...]

Maar ik denk dat jij het wat erger laat voor komen als dat het is. :) Ik ben al jaren lang niet meer in frankrijk geweest, dus daar kan ik gewoon niet over oordelen qua SuC gebruik. Mijn kristallen bol is niet heilig natuurlijk.... Ik denk dat het allemaal wel gaat meevallen. We weten nog niet eens wanneer, waar of hoe dat die SuC's opengaan voor andere merken. Vooralsnog vind ik het een storm in een glas water.... :) Totdat ik ook bij elk SuC bezoek moet wachten... Dan geef ik je meteen gelijk en koop ik weer een ICE ;)
Maar dan kun je ook niet over Frankrijk oordelen. :) Ik ben er 25/7 geweest en Metz zat op ~50%, Val-de-Meus iets onder de 50%, Macon toen we kwamen op 75% en toen we weg gingen was hij vol met 1 wachtende, Nimes was even wachten en toen we weggingen stond er ook iemand te wachten, bij Narbonne sliepen we dus boeide minder. Deze zat ook op 50%+ toen we kwamen. Nu was die zondag wel relatief druk omdat Fransen blijkbaar ook vakantie hadden gekregen. En waren ook relatief veel Franse Tesla's. Veel 2021 M3 modellen. Het zal zeker niet elke dag zo zijn. Maar op de drukke dagen zeker wel, ook met die paar extra SuCs.

"Probleem" is ook dat ik 2019 meegemaakt hebt en toen was het gewoon op een drukke zaterdag overal <50% bezetting. SuC V2 op 50% vind ik al te druk.

[ Voor 68% gewijzigd door Inspired op 05-08-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter_S
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 20:24
Inspired schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:32:
[...]

Een andere N=1 ervaring dan toch maar: ik ben op zaterdag 24/7 van Beaune naar Montpellier gereden, overdag. Bij geen enkele SuC hoeven wachten, alleen bij Nimes was het bijna vol. Binnenkort opent een SuC in de buurt, bij Montpellier. De week erna, op zwarte zaterdag, overdag terug naar NL. Wederom bij geen enkele SuC hoeven wachten. Bij Salaise-sur-Sanne een nagelnieuwe SuC. Het viel me allemaal erg mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-08 18:50
revolution-nl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:20:
[...]

Reden:
- Rijeigenschappen
- SuC netwerk
- Gadget gehalte en OTA

Hm ja het zijn inderdaad heel fijne auto's. Maar er komen steeds meer toffe elektrische auto's van merken die hun klanten wel serieus nemen. Het is voor mij geloof ik ook wel deels een principe kwestie dat ik niet wil betalen om vervolgens onfatsoenlijk behandeld te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
KrullenO schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:56:
[...]

Hm ja het zijn inderdaad heel fijne auto's. Maar er komen steeds meer toffe elektrische auto's van merken die hun klanten wel serieus nemen. Het is voor mij geloof ik ook wel deels een principe kwestie dat ik niet wil betalen om vervolgens onfatsoenlijk behandeld te worden.
Ja joh, kijk vooral eens bij VAG. Daar zitten ze al bijna een jaar met samengeknepen billen te bidden of dat er een softwareupdate komt. En die dan ook nog eens zonder problemen te installeren is.... :)
Pagina: 1 ... 243 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: