revolution-nl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:20:
[...]
De ervaringen zijn zeer wisselend (kwaliteit van de auto /service bij SeC bezoek) ik heb bijv. maar één SeC bezoek gehad en ben toen prima geholpen.
De kans begint steeds groter te worden dat ik weer eens ga jobhoppen, de Tesla kan waarschijnlijk met mij mee verhuizen. Mocht de LM moeilijk gaat doen heb ik na een kort eerste oriëntatie toch besloten dat het waarschijnlijk toch weer een M3 SR+ moet gaan worden.
Reden:
- Rijeigenschappen
- SuC netwerk
- Gadget gehalte en OTA
- Modern, ruimtelijk en opgeruimd interieur.
- Meest betrouwbare auto ooit.
- Package deal. (De SR+ is toch echt nog wel enorm veel bang for bucks)
- Ich bin ein Tesla fanboy
De 4% vs 12% met 40k cap hakt er overigens wel flink in.
Nou mijn SeC bezoek was verder prima. Blijkbaar moet je Tesla helemaal fantastisch vinden, dan kan je met ze meepraten..
Ik denk dat er ondertussen meer is dan "Tesla". Toen ik in 2020 een elektrische auto mocht uitzoeken was er de wachtrij voor de Polestar 2 of ... Model 3. Kona en e-niro waren i.v.m. levertijden geen optie. Toen duidelijk voor Model 3 gekozen. Ook gezien het SuC netwerk. Een corona oplevering (auto werd gebracht) met krassen en doffe plekken in lak

Mag je langskomen om te horen dat het binnen de marges valt. Ja meneer we zijn geen ouderwets autobedrijf maar een techbedrijf

Ff hé auto van 65K, hoe dan!
(Ik had hiervoor een 1 jaar oude rode CX-5 GT-M een hele andere auto maar kwalitatief zo vreselijk goed en mooi. Ja dan is dit wel ff ander werk)
Ik denk dat er nu veel meer keuze is. Als Tesla echt de SuC open gooit zoals ze zeggen doen ze in mijn ogen iets heel doms. Dat zou namelijk voor mij de enige reden zijn om hierna nogmaals een Tesla te nemen. Dit is dan ook het enige.. Als dit dus wegvalt zal de verkoop in NL nog verder zakken verwacht ik. Meeste mensen rijden het ding immers zakelijk en dan maakt het niet zoveel uit of je nu bij Ionity staat of bij SuC qua kosten.
Qua OTA ja daar zijn we vorig jaar dus enorm mee verwend en nu al maanden niks

Leuk al die spelletjes maar de dingen waar het echt om gaat worden mijn inziens niet opgelost (FSD, regensensor, phantom braking, verlichting, etc etc.)
Ow ja een paar weken terug had ik spontaan een melding dat SOS knop niet functioneert. Denk je zal.. vervolgens vallen er steeds meer dingen weg. Navigatie, CC. Uiteraard reed mijn vrouw ten tijde van.. Tesla maar eens gebeld en moest harde reboot doen. Sinds doen niet meer voorgekomen maar toch enorm bizar.
Ik reed al een paar auto's automaat en moet zeggen dat ik de rijbeleving van de elektrische auto echt helemaal top vind! We hebben daarom privé voor mijn vrouw een 2e hands ZOE aangeschaft.
Buitenland:
Daarnaast staan dus blijkbaar 33% van de laadpalen in Nederland

Daar heb je het dus ook wel mee gezegd. Ben nu twee keer met de Tesla op vakantie geweest en het is gewoon stukken minder prettig in buitenland dan een ICE. Heb ondertussen tegen de 10 laadpassen en de wereld aan apps. Je moet zoveel meer nadenken over of je wel kunt laden in de buurt. Daarnaast ja er zijn SuC's maar om nu ff 80km (160 km heen en terug) te rijden om daar aan te hangen zo onlogisch.. Granny ook niet altijd mogelijk zeker niet in een hotel. Andere landen zijn echt minder ver en wij Nederlanders lopen te ver voor op de rest van Europa. Je kunt dus zo niet overal heen. Neem Kroatië, Spanje en Portugal bijvoorbeeld.
Elektrisch rijden is top! Dat laden ervan moet echt sterk verbeteren in rest van Europa om je geen kopzorgen te geven. Ik plan me vakanties nu echt en kijk of er laadmogelijkheden zijn etc. Soms denk ik wel eens terug aan die makkelijke tijd met mijn ICE
[
Voor 0% gewijzigd door
ThaDude op 05-08-2021 10:53
. Reden: typo ]
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)