Terug van de eerste lange trip met de Model 3 (2300km in 5 dagen) samen met mijn zoon.
Gemiddelde van 187Wh/km wat ik erg netjes vind. Waar mogelijk reed ik 150. Helaas was het vooral niet mogelijk om ook maar boven de 80 uit te komen. Wat een bende dat Duitsland zeg...
Wel erg netjes dat de navigatie er vanuit gaat dat je boven de 130 gaat rijden want bij 130 liep de verwachte lading bij volgende SC op en bij 150 bleef deze gelijk.
Gisteren wel 2 SC's met nukken; Pfaffenhofen en Hilden.
Pfaffenhofen stopte elke 60 seconde met laden of het laden startte niet. Ietwat irritant met ruim 35 graden in de brandende zon zonder ook maar een zuchtje wind om dan staan te rommelen. Het naastgelegen hotel/restaurant mochten we ook niet bezoeken want geen negatieve test die ik kon overleggen.
Gelukkig was er nog de "oude" v2 locatie op nog geen 2km afstand. Nadeel van deze locatie was wel dat het naast de dieselstraat van de Shell is waardoor je bij drukte opgesloten zit tussen vrachtwagens en bussen. Op het moment dat ik klaar was met laden was het wat rustiger en was de bus die mijn stall blokkeerde net vooruit gereden.
Hilden was eerder op de dag verdwenen van de route, kreeg een melding in de navigatie dat er een Superchargers onbeschikbaar was op de route. Later op de dag stond ie er weer tussen en moest ik er ook echt stoppen (3%...). Helaas leken de problemen niet opgelost want iedereen had max 50kW; dit werd dus een wat langere stop dan bedacht. Ook weer verbaasd hoe slecht sommigen hun reis plannen. Geen betaalgegevens op het account en dan niet kunnen laden is toch wat tricky in het buitenland. Aangezien we een stuk langer moesten wachten dan voorzien, ondertussen hulp geboden. Op de heenweg waren er 2 gezinnen met hetzelfde.
Net niet voldoende geladen om het helemaal naar huis te redden en flinke tegenwind dus gestopt langs de A12 bij Harmelen voor een snellader. Wat een griebus, afgelegen en onverlicht op een parkeerplaats. Als je puur afhankelijk bent van dit soort laders zou ik gelijk overstappen op een oude oliestoker. Ondertussen even de ogen dicht gedaan want we waren alweer 15+ uur onderweg.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.