Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 232 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.174.601 views
ChillPascal schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:44:
Maken jullie voor het plannen van een lange reis (>1000 km) gebruik van ABRP, het ingebouwde navigatiesysteem of nog iets anders?
Voor plannen zeker ja. Dan gewoon van SuC naar SuC rijden met de interne navi of Waze. De ingebouwde navi heeft (voor mij) wat nadelen.

- Niet op kunnen geven dat je met bv 30% aan wilt komen.
- Pakt volgens mij zo min mogelijk stops waardoor het minder optimaal is.
- Via ABRP kun je bepaalde SuCs skippen of juist pakken ivm faciliteiten of aantal laadpalen, in navi kan dit niet.
- Pakt alleen SuCs.

Voordeel verder is dat je makkelijker via ABRP de route gewoon vooraf kunt bekijken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:08

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Ik heb de afgelopen week een Model S als leen auto gehad (een 85D) omdat mij M3 bij een schadeherstel was uitgelezen, en de koelvloeistof niet goed rondpompte. Nu is de superbottle en de aanstuur unit van het koelsysteem vervangen. En voor de krakende stoel moest nog een onderdeel vervangen worden, daar wordt een nieuwe basis voor geïnstalleerd.

Ik had hiervoor nog nooit een MS gereden, maar wat een verschil zeg. De M3 voelde als een kart toen ik deze vanmorgen had opgehaald; klein dik stuurtje, harder afgeveerd, sneller en veel directer aan de elektriciteit en de rem, sportiever. Maar wel een klein schermpje, en toch echt een minder luxe gevoel als je er in zit. En het automatisch van baan wisselen op de snelweg is echt geniaal, dat wil ik ook op m'n M3!

Verder is het wel bizar hoeveel tijd ik inmiddels bij de service heb gezeten, meer dan alle andere auto's hiervoor bij elkaar opgeteld. Om over het aflever-debacle nog maar te zwijgen... het is dat de auto zo lekker rijdt, maar als er over 2 jaar goede alternatieven zijn, dan denk ik nog wel eens terug aan de uurtjes bij de SeC....

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:53
Vraagje; wij zijn nu in Z. Frankrijk en de Tesla staat de hele dag in de zon, en valt niet in slaap tot het 's avonds weer is afgekoeld , maar wordt dus weer wakker als de zon er weer op staat. het wordt dan 50 graden of meer in de auto. De heatprotection heb ik niet aan staan. Mijn dochter had het een paar weken geleden ook en dacht dat het kwam door dat zij een Android telefoon heeft en daarmee de auto niet in slaap valt, maar nu heb ik het zelf ook ( ik heb een iPhone) . Normaal thuis valt hij binnen 30 minuten in slaap.
Is het een systeem kwestie om oververhitting te kunnen voorkomen als het nodig is en de auto dus wakker wordt boven een bepaalde binnen- of buitentemperatuur? iemand hier ervaring mee?

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:31
Mackeessie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:34:
Vraagje; wij zijn nu in Z. Frankrijk en de Tesla staat de hele dag in de zon, en valt niet in slaap tot het 's avonds weer is afgekoeld , maar wordt dus weer wakker als de zon er weer op staat. het wordt dan 50 graden of meer in de auto. De heatprotection heb ik niet aan staan. Mijn dochter had het een paar weken geleden ook en dacht dat het kwam door dat zij een Android telefoon heeft en daarmee de auto niet in slaap valt, maar nu heb ik het zelf ook ( ik heb een iPhone) . Normaal thuis valt hij binnen 30 minuten in slaap.
Is het een systeem kwestie om oververhitting te kunnen voorkomen als het nodig is en de auto dus wakker wordt boven een bepaalde binnen- of buitentemperatuur? iemand hier ervaring mee?
Ik heb het zelf niet maar als het zo heet is zet ik altijd via bediening -> ventileren de ramen op een kier.
Wellicht een pleister omdat het dan niet zo heet wordt in de auto, maar in principe zou de auto gewoon moeten gaan slapen.

Misschien even een keer reset doen met de 2 knoppen op het stuur, was bij mij voor mn vage ventilatieprobleem ook de oplossing.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:21
Wat bedoel je precies met "niet in slaap"... wat doet de M3 dan precies?
Ik ga over een maand naar Zuid Frankrijk, dus ben wel even benieuwd. Dit te meer omdat er niet veel laadpunten in de buurt zijn en ik hem dus waarschijnlijk ook veel aan de reguliere 220 stopcontact zal aansluiten op de camping. Dit gaat niet snel, maar ik heb gedurende mijn vakantie ook de auto niet echt veel nodig...

Aangezien je toch in Z-Frankrijk bent; welke laadpassen heb je gebruikt?
Ik ben van plan via Tesla superchargers te rijden, maar heb ook een Chargemap Pass besteld om oa via Ionity snelladers te kunnen laden en reguliere laadpalen in dorpen en steden.

wijze woorden

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Maar hoe check je dat dan? Want elke keer dat je de app opent of de deur opentrekt stel je het "in slaap vallen" uit. Gewoon niet zo druk maken en die app gesloten laten, dan valt ie echt wel in slaap

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

DennusB schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:02:
[...]

Maar hoe check je dat dan? Want elke keer dat je de app opent of de deur opentrekt stel je het "in slaap vallen" uit. Gewoon niet zo druk maken en die app gesloten laten, dan valt ie echt wel in slaap
Op iOS kun je gewoon het widget checken. Die maakt je auto niet wakker standaard.

Verder zou de auto gewoon moeten gaan slapen, ook in de brandende zon. Hier afgelopen periode ook gewoon gedaan. En op vakanties doet hij dat ook. Zal toch een app oid zijn die de auto niet laat slapen.

• DennusB
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Op iOS kun je gewoon het widget checken. Die maakt je auto niet wakker standaard.

Verder zou de auto gewoon moeten gaan slapen, ook in de brandende zon. Hier afgelopen periode ook gewoon gedaan. En op vakanties doet hij dat ook. Zal toch een app oid zijn die de auto niet laat slapen.
Welk widget? Ik heb geen widget bij de officiële Tesla app hoor?

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Markofnikoff schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:44:
Ik heb de afgelopen week een Model S als leen auto gehad (een 85D) omdat mij M3 bij een schadeherstel was uitgelezen, en de koelvloeistof niet goed rondpompte. Nu is de superbottle en de aanstuur unit van het koelsysteem vervangen. En voor de krakende stoel moest nog een onderdeel vervangen worden, daar wordt een nieuwe basis voor geïnstalleerd.

Ik had hiervoor nog nooit een MS gereden, maar wat een verschil zeg. De M3 voelde als een kart toen ik deze vanmorgen had opgehaald; klein dik stuurtje, harder afgeveerd, sneller en veel directer aan de elektriciteit en de rem, sportiever. Maar wel een klein schermpje, en toch echt een minder luxe gevoel als je er in zit. En het automatisch van baan wisselen op de snelweg is echt geniaal, dat wil ik ook op m'n M3!

Verder is het wel bizar hoeveel tijd ik inmiddels bij de service heb gezeten, meer dan alle andere auto's hiervoor bij elkaar opgeteld. Om over het aflever-debacle nog maar te zwijgen... het is dat de auto zo lekker rijdt, maar als er over 2 jaar goede alternatieven zijn, dan denk ik nog wel eens terug aan de uurtjes bij de SeC....
Ja de S voelt echt als een olietanker aan in de bochten in verhouding tot de 3.
Leuk dat hij zo snel van 0-100 gaat, zal best goed werken op verlaten vliegvelden, alleen op de normale weg heb je daar weinig aan met de S. Het voelt zo log aan in bochten, maar de stoelen zitten wel écht een stuk beter dan in de 3.
DennusB schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:05:
[...]

Welk widget? Ik heb geen widget bij de officiële Tesla app hoor?
Bedoel deze;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VETqG1cFuCWOENDZHuyR4vXiyfM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3rYolohe9KmZ0jKxZWX1k1CE.png?f=user_large

Is gewoon van de Tesla app. Als je verder niet op het refresh icoontje drukt zal de auto gewoon blijven slapen.

[ Voor 77% gewijzigd door Inspired op 22-06-2021 10:14 ]

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Inspired schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:08:
[...]

Bedoel deze;

[Afbeelding]

Is gewoon van de Tesla app. Als je verder niet op het refresh icoontje drukt zal de auto gewoon blijven slapen.
Is dit in iOs? Kan deze widget niet vinden hoor.

• DennusB
  • Niet online
JimmyClioRS schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:33:
[...]

Ja ik heb hem ook niet op iOS?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:40

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dusssssss vanmorgen naar CarGlass gegaan voor de 2e voorruitvervanging (omdat de ruit die in eerste instantie geplaatst was krom was en geen Tesla logo had).

Na een kwartiertje word ik bij de auto geroepen. Op de nieuwe ruit staat ook geen Tesla logo en zo op het oog ziet het ernaar uit dat die nieuwe ruit ook een beetje krom is... Maar dat weet je natuurlijk pas zeker als je 'm plaatst en dan kan je niet terug.

Het ontbreken van het Tesla logo betekent dat de ruit niet door Tesla is (goed)gekeurd... Dus de beslissing genomen om die ruit niet te plaatsen en een nieuwe te bestellen, dit keer een die wel door Tesla is goedgekeurd graag.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

JimmyClioRS schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:33:
[...]

Is iOS, heb hem zelf ook :-)

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:58

Kiwi

Gadgetfreak

Terranca schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:01:
[...]
Wat betreft Autopilot; ik heb mezelf aangeleerd om met mijn linkerhand altijd een beetje te "hangen" aan het stuur; alsof je altijd een heeeel klein beetje naar links wil. Dat is niet genoeg om autopilot in de weg te zitten maar wel genoeg dat hij altijd beseft dat ik m'n handen op het stuur heb. Krijg zelden zo'n waarschuwing. Vergt wat gewenning maar daarna is het heerlijk cruisen!
Thanks, dit was hem inderdaad! Van het weekend 2x het hele land door gereden van noord tot zuid en vrijwel nooit meer een melding gekregen :) Dat maakt het wisselen van rijstrook ook meteen een stuk eenvoudiger!
DennusB schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:39:
[...]

Ja, in iOS. Je moet hem wel volgens mij in dat aparte gedeelte toevoegen. Dus niet bovenin naar Search gaan, maar onderin naar edit. Geen idee wat het verschil precies is maar zal Apple logica zijn. :)

Ik heb bijvoorbeeld ook een widget van de app voor de Apple Watch. (Niet officiele app) Die kun je wel overal toevoegen. De Tesla app widget dus niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 22-06-2021 11:29 ]

• noo
  • Niet online

noo

Inspired schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:20:
[...]

Ja, in iOS. Je moet hem wel volgens mij in dat aparte gedeelte toevoegen. Dus niet bovenin naar Search gaan, maar onderin naar edit. Geen idee wat het verschil precies is maar zal Apple logica zijn. :)

Ik heb bijvoorbeeld ook een widget van de app voor de Apple Watch. (Niet officiele app) Die kun je wel overal toevoegen. De Tesla app widget dus niet.
Yep, 'Edit', 'Customize' en dan vind je de Tesla widget wel.

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-11 00:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0GuRRZhlNe19UNfPV3D69LOemY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVhKZJEDBOjIzO0KOHIC7MYr.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe dit kan gebeuren? Het is blijkbaar geroest en mijn dak heeft geen lekkage, geen paraplu of andere zooi achterin.
Zensu schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:06:
[Afbeelding]

Weet iemand hoe dit kan gebeuren? Het is blijkbaar geroest en mijn dak heeft geen lekkage, geen paraplu of andere zooi achterin.
Auto lang stil gestaan met wat vocht erin wellicht? Het is echt roest?

• Zensu
Inspired schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Auto lang stil gestaan met wat vocht erin wellicht? Het is echt roest?
Ik rijd wel dagelijks oa kinderen naar school brengen en auto is altijd onder carport geparkeerd. Daarom heel vreemd!

Ik heb wel ramen keer laten tinten, maar daar kan het vast niet aan liggen...

• Mackeessie
@DennusB Ik check dat via de Widget inderdaad. Gisteravond toen de temperatuur zakte is hij weer in slaap gevallen. Vanochtend was hij weer wakker, 40 graden in de auto. Op zich maakt het niet zoveel uit, hij hangt aan de lader, 3 kWh, maar ik vind het vreemd, Vorig jaar was dat niet zo.Ik heb wel de ramen in ventilatiestand open gezet. Resetten heeft geen verandering gebracht
@Valandil Ik ben gewoon via de SUC hierheen gereden, geen gedoe met andere pasjes. Bovendien staan er relatief niet zoveel andere snelladers in Frankrijk. Enkele bij sommige benzine stations geloof ik. Het Tesla SUC netwerk is hier superieur. Dus ik zou gewoon via de Tesla navigatie\SUC rijden. Is ook goedkoper.
Hier laad ik met Tesla lader op 220v, 13 A, 3 Kwh. Gaat prima. Verlengkabel 25 m doet het prima, wel een dikke met 1,5 mm aders.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:21
Mackeessie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:49:
@DennusB Ik check dat via de Widget inderdaad. Gisteravond toen de temperatuur zakte is hij weer in slaap gevallen. Vanochtend was hij weer wakker, 40 graden in de auto. Op zich maakt het niet zoveel uit, hij hangt aan de lader, 3 kWh, maar ik vind het vreemd, Vorig jaar was dat niet zo.Ik heb wel de ramen in ventilatiestand open gezet. Resetten heeft geen verandering gebracht
@Valandil Ik ben gewoon via de SUC hierheen gereden, geen gedoe met andere pasjes. Bovendien staan er relatief niet zoveel andere snelladers in Frankrijk. Enkele bij sommige benzine stations geloof ik. Het Tesla SUC netwerk is hier superieur. Dus ik zou gewoon via de Tesla navigatie\SUC rijden. Is ook goedkoper.
Hier laad ik met Tesla lader op 220v, 13 A, 3 Kwh. Gaat prima. Verlengkabel 25 m doet het prima, wel een dikke met 1,5 mm aders.
Thx voor de tip!
Ik heb voor de zekerheid een extra pass mee om ook bij andere laadaanbieders te kunnen laden.
Zal nog even een goed verlengsnoer kopen!

Heeft jouw snoer pen- of randaarde?

wijze woorden

• Saxi
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-10-2024
Mx. Alba schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:54:
...
Na een kwartiertje word ik bij de auto geroepen. Op de nieuwe ruit staat ook geen Tesla logo en zo op het oog ziet het ernaar uit dat die nieuwe ruit ook een beetje krom is... Maar dat weet je natuurlijk pas zeker als je 'm plaatst en dan kan je niet terug.

Het ontbreken van het Tesla logo betekent dat de ruit niet door Tesla is (goed)gekeurd... Dus de beslissing genomen om die ruit niet te plaatsen en een nieuwe te bestellen, dit keer een die wel door Tesla is goedgekeurd graag.
Ik heb hetzelfde gehad. Nieuwe ruit geplaatst bij Carglass - zonder Tesla logo. Prima service maar toen ik er mee reed, had ik het gevoel door een verkeerde bril te kijken. Dacht eerst dat het aan mij lag of dat de ruit vies was maar het was de volgende dag na een schoonmaakbeurt nog precies zo. Weer terug naar Carglass en ik hoefde ze gelukkig niet te overtuigen. Als ik niet tevreden was kreeg ik een nieuwe ruit - no questions asked.

Ze zagen het probleem zelf overigens ook en hebben twee weken later onder garantie een nieuwe ruit - met Tesla logo - geplaatst. Dus misschien toch zorgen dat je bij een nieuwe ruit eentje met Tesla logo krijgt.

Model 3 Performance | Red | White interior | Aflevering 24-12-2019

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:40

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Saxi schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:19:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad. Nieuwe ruit geplaatst bij Carglass - zonder Tesla logo. Prima service maar toen ik er mee reed, had ik het gevoel door een verkeerde bril te kijken. Dacht eerst dat het aan mij lag of dat de ruit vies was maar het was de volgende dag na een schoonmaakbeurt nog precies zo. Weer terug naar Carglass en ik hoefde ze gelukkig niet te overtuigen. Als ik niet tevreden was kreeg ik een nieuwe ruit - no questions asked.

Ze zagen het probleem zelf overigens ook en hebben twee weken later onder garantie een nieuwe ruit - met Tesla logo - geplaatst. Dus misschien toch zorgen dat je bij een nieuwe ruit eentje met Tesla logo krijgt.
Idd. Die zonder Tesla logo zijn of niet gekeurd door Tesla... of afgekeurd door Tesla. En dan toch verkocht. Als het dat laatste is vind ik dat best wel een naaistreek van CarGlass (of van hun leverancier, als ze hun glas niet zelf direct bij Saint-Gobain inkopen).

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:31
Software update naar 2021.4.18.2. Wat me opvalt is dat de regeneratie weer meer geknepen wordt bij koude accu.

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12 11:25
DennusB schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:39:
[...]

Swipe helemaal naar rechts (oude widgets) en dan onderaan. Druk op wijzigen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n68EIKUmYWqD3oxl7cjpb8ZwVHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z55eKcuMsF3mHtYPCwT0wI3q.jpg?f=fotoalbum_large

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 13:17

_PM

Als reactie op de Zuid Frankrijk vragen / reacties:

Mijn Z Frankrijk ervaring van vorig jaar:
Op SC naar zuid-frankrijk rijden is een aanrader, navigatie aan en hij geeft aan waar je moet laden en hoe laat je (incl. laadtijd) op je bestemming aan komt. Ideaal, geen zorgen! Ik heb verder gedurende de vakantie via stopcontact geladen, voor ons prima voor wat dagelijkse ritjes.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:38
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:27 ]

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 20:13
_PM schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:19:
Als reactie op de Zuid Frankrijk vragen / reacties:

Mijn Z Frankrijk ervaring van vorig jaar:
Op SC naar zuid-frankrijk rijden is een aanrader, navigatie aan en hij geeft aan waar je moet laden en hoe laat je (incl. laadtijd) op je bestemming aan komt. Ideaal, geen zorgen! Ik heb verder gedurende de vakantie via stopcontact geladen, voor ons prima voor wat dagelijkse ritjes.
Gaf ie bij jou ETA inclusief laadtijd aan? Ik had sterk het idee van niet tijdens mijn trip naar Comomeer vorig jaar September. Na elke laadbeurt tikte de ETA er tijd bij.

[ Voor 3% gewijzigd door dedominee op 22-06-2021 15:34 ]

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-12 04:54
dedominee schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:33:
[...]

Gaf ie bij jou ETA inclusief laadtijd aan? Ik had sterk het idee van niet tijdens mijn trip naar Comomeer vorig jaar September. Na elke laadbeurt tikte de ETA er tijd bij.
Bij mij ETA incl laadtijd, op dezelfde route zelfs ;)

• Mackeessie
@Valandil Mijn snoer heeft allebei. In Frankrijk heb je wel de pin aarde nodig, anders past de stekker niet.

• JohanB
  • Laatst online: 17-12 14:38
dedominee schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:33:
[...]

Misschien dat je niet de verwachtte laadsnelheid haalde? en dus de tijd iets moest verspringen? of gewoon iets te lang op de WC gezeten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JohanB op 22-06-2021 17:38 ]

• ybos
Nou, na de vage storing met de temperatuurregeling nu geen:
SOS dienst
cruise controle / AP
achteruitrijcamera

(en wat me wellicht nog meer niet is opgevallen).

2x een reset gedaan, mocht niet baten, eens kijken of t morgen na een nachtje slapen voor ons beiden beter gaat :)

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-12 18:07
Zensu schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:06:
[Afbeelding]

…is dit bij de achterruit?? Weet je heel zeker dat je geen lek raamrubber hebt?

Kan ook “gewoon” een productiefout zijn.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Stef87
Zensu schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:37:
[...]

Ik rijd wel dagelijks oa kinderen naar school brengen en auto is altijd onder carport geparkeerd. Daarom heel vreemd!

Ik heb wel ramen keer laten tinten, maar daar kan het vast niet aan liggen...
Daar gebruiken ze (heel veel) water in de auto, normaal dekken ze dat goed af. Maar op foto lijkt raamt achter niet (meer?) getint.
Mackeessie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:49:
@DennusB
13A op 220-230v op 1.5mm2 is (veel) te hoog amperage. Zou mij niet verbazen als je straks de contrastekker hebt gefrituurd. >:)

Zelfs op 2.5mm2 is 13A al behoorlijk. Als het geen probleem is zou ik 8A aanhouden, zeker bij zo’n lange verlengkabel.

[ Voor 36% gewijzigd door Stef87 op 22-06-2021 20:12 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Zensu
Stef87 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:08:
[...]

Daar gebruiken ze (heel veel) water in de auto, normaal dekken ze dat goed af. Maar op foto lijkt raamt achter niet (meer?) getint.

[...]

13A op 220-230v op 1.5mm2 is (veel) te hoog amperage. Zou mij niet verbazen als je straks de contrastekker hebt gefrituurd. >:)

Zelfs op 2.5mm2 is 13A al behoorlijk. Als het geen probleem is zou ik 8A aanhouden, zeker bij zo’n lange verlengkabel.
Ik heb wel vertrouwen dat het goed gedekt is. Heeft veel ervaring met tinten. Raam is trouwens 20% tint.

• Mackeessie
@Stef87 Het is inderdaad 2,5 mm2, en de draad wordt lauw warm ook de stekkers.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[ Voor 100% gewijzigd door Wolly op 22-06-2021 21:55 ]

• ybos
ybos schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:49:
SOS dienst
cruise controle / AP
achteruitrijcamera

2x een reset gedaan, mocht niet baten, eens kijken of t morgen na een nachtje slapen voor ons beiden beter gaat :)
Nachtje slapen is voor iedereen goed, problem solved... :)

Blijft vaag dat een reset eea niet oplost en "slapen" wel...

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heeft iemand ook een goede tip waar ik gordelverlengers vind voor de achterbank. Het gaat om een Model 3 uit 2020? Ik heb al twee soorten in huis gehad, maar geen van beide paste.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

• SMLDK
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-12 20:21
Spiral schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:47:
Heeft iemand ook een goede tip waar ik gordelverlengers vind voor de achterbank. Het gaat om een Model 3 uit 2020? Ik heb al twee soorten in huis gehad, maar geen van beide paste.
Ik heb geen ervaring met gordelverlengers maar op Teslamotorsclub.com staat in het "Belgium and the Netherlands" forum eea over kinderstoeltjes en gordelverlengers.

• Zensu
Spiral schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:47:
Welke heb jij gehaald?

Voor Tesla model 3 heeft je Type C op de buitenste posities en Typ D op de middelste positie (echter alleen de staande of mini verlenger ivm de lengte van de metalen tong) nodig.

Deze 2 posities zijn dus helaas niet gelijk.

Ik had ze gebruikt omdat het veel makkelijker is voor de kinderen. Uiteindelijk niet meer gebruikt omdat het minder veilig zou zijn.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:16

Phntm

Tlingelingeling

Vandaag update 2021.4.18.2 aangeboden gekregen. Volgens een online release notes activeert het de cabine camera. https://www.notateslaapp....2021.4.18.2/release-notes

Laat mij nou net zo een camera schuitje er voor hebben....

• heldinho
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online

heldinho

Renaissance Man

ybos schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:49:
SOS dienst
cruise controle / AP
achteruitrijcamera

Dit heb ik dus ook sinds zaterdagochtend (toen ik de update liet doen). Hiernaast doet de navigatie (kan locatie niet bepalen) het ook niet, net als de visualisaties. Problemen met de temperatuurregeling heb ik niet, wel blijft de auto een zoemgeluid maken zelfs uren na het parkeren. Mijn auto valt niet in slaap, volgens de telefonische technische support van Tesla valt ie al sinds begin juni niet in slaap, dit was me niet opgevallen.

Bij mij is het dus nog niet opgelost. Dinsdag a.s. heb ik een afspraak bij de Service Center.

EDIT: de technische support had me aangeraden om uit te loggen uit alle devices en de mobiele toegang uit te schakelen, in de hoop dat hij wel zou slapen. Dit heeft ook niet geholpen, vandaar dat ik een afspraak heb gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door heldinho op 23-06-2021 19:17 ]

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12 11:25
Voor de mensen die een Model 3 "2021" editie hebben, laat je kofferklep controleren of de bouten genoeg vast zitten. Er komen steeds meer klachten langs van mensen die schade er door hebben. Zelf zit ik ook nog in een schade zaak met Tesla.

Zie https://www.reddit.com/r/..._trunk_hinge_bolt_torque/
en
https://teslamotorsclub.c...e-upon-open-close.227115/

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-12 14:06
Phntm schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:01:
Vandaag update 2021.4.18.2 aangeboden gekregen. Volgens een online release notes activeert het de cabine camera. https://www.notateslaapp....2021.4.18.2/release-notes

Zal me niets verbazen als in een van de volgende updates de AP niet meer werkt als deze camera bedekt is.

• noo
  • Niet online

noo

Phntm schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:01:

Voorlopig alleen in de US (ook volgens dezelfde release notes)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

noo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:07:
[...]

Voorlopig alleen in de US (ook volgens dezelfde release notes)
Ik had dat niet zo begrepen, fijn dat dat voorlopig hier weg blijft. Betrof het alleen de model 3 visions trouwens of alle model 3s in omloop sinds release?

• noo
  • Niet online

noo

Phntm schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:25:
[...]

Ik had dat niet zo begrepen, fijn dat dat voorlopig hier weg blijft. Betrof het alleen de model 3 visions trouwens of alle model 3s in omloop sinds release?
Het gelinkte artikel vermoedt voorlopig alleen voor radar-less Model 3's in de US
It appears that the feature is currently limited to the US and only for radar-less cars, but we expect this to change in the future

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mooi pakketje binnengekregen van Fedex (zelfs een dagje eerder dan verwacht :) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F59Xo0RoPGW3tk1cYZNK2pMsTwg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DSMpTrJbqegrUMQEorZ4MFYS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-iUlbVcbcvpMUNFu_7ga9seZwU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ac0OswBbolRBvtY2bUrOwWUv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lh0IYcmEzqiQZYZx4WRrMH3qvdk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irntLRizq89851bo0CdsHlsr.jpg?f=fotoalbum_tile

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11 22:13
Magnat schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 06:49:
[...]

Zal me niets verbazen als in een van de volgende updates de AP niet meer werkt als deze camera bedekt is.
Dat is inderdaad de volgende stap. Het is meer om hun te beschermen voor claims. Dat is ook de reden waarom ze het toegevoegd hebben. Begrijpelijk, maar aan de andere kant ben ik er niet blij mee dat de camera actief is en dat ze mee kunnen kijken.

Ook al kun je in de instellingen aangeven dat je geen data wilt delen, gebeurt het in de achtergrond wel vermoed ik. Voor nu heb ik het ook gewoon afgedekt.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jeroenneman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:16:
Mooi pakketje binnengekregen van Fedex (zelfs een dagje eerder dan verwacht :) )
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Om te plakken of de panelen te vervangen? Ik heb zo een matte carbon fiber plastic plak ding gehaald bij Amazon. Super stevig en blijft er aardig goed op zitten.

* Phntm hoopt dat het bij inleveren niet de glossy laminering mee stuk trekt...

• BigSmurf
  • Niet online
Offerte binnengekregen voor een SR+ en die voldoet eigenlijk aan al m'n eisen v.w.b. maandelijkse kosten (bijtelling/eigen bijdrage) en type auto. Range is geen ding meer (kan binnenkort op eigen terrein laden) en het SuC netwerk wordt volgens mij ook met de maand beter.

Ik ben alleen wel wat huiverig geworden voor alle probleempjes die mensen ervaren en de service vanuit Tesla, zoals de kofferklep, scheve panelen. Ik kan ondanks het teruglezen in dit topic het gevoel niet van me afschudden dat ik daar eigenlijk geen zin in heb met een auto van 50k. Wat zijn de recente ervaringen hiermee?

• Markofnikoff

Markofnikoff

BigSmurf schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:26:
Offerte binnengekregen voor een SR+ en die voldoet eigenlijk aan al m'n eisen v.w.b. maandelijkse kosten (bijtelling/eigen bijdrage) en type auto. Range is geen ding meer (kan binnenkort op eigen terrein laden) en het SuC netwerk wordt volgens mij ook met de maand beter.

Ik ben alleen wel wat huiverig geworden voor alle probleempjes die mensen ervaren en de service vanuit Tesla, zoals de kofferklep, scheve panelen. Ik kan ondanks het teruglezen in dit topic het gevoel niet van me afschudden dat ik daar eigenlijk geen zin in heb met een auto van 50k. Wat zijn de recente ervaringen hiermee?
Ik denk dat alle auto’s/merken zo hun problemen hebben. Als je de kans daarop wilt minimaliseren moet je gaan voor een Toyota of Koreaan. Wil je iets meer kans op ellende ga je voor een Duitser. Maar dat zijn dan allemaal ICE wagens. Je ziet toch wel dat dit allemaal wat meer uitontwikkeld is, maar daardoor dus ook ouderwets :+

Als je kijkt op de draadjes van andere EV’s dan hebben die allemaal hun grote en minder grote problemen met software, onderdelen, range, opladen etc. Ik ben van mening dat je met een Tesla all-over het beste uit bent, maar je zult een kans hebben om een keer met de service in aanraking te komen. Voor mij persoonlijk heeft het vooral wat meer tijd gekost om dingen opgelost te krijgen, maar uiteindelijk wordt het wel gefixt. En ja ik kan het nog een keer zeggen, het rijdt gewoon erg lekker :9~

Edit: het is natuurlijk ook zo dat in dit forum alle ellende samenkomt, want de meeste M3 gebruikers zitten niet op GoT, laat staan dat ze iets posten als er weinig te melden is. Ik heb een aantal collega’s met M3’s die 0 problemen hebben

[ Voor 7% gewijzigd door Markofnikoff op 24-06-2021 12:44 ]

Gemiddeld genomen is de bouwkwaliteit en service van Tesla wat minder. Denk dat de Model 3 SR+ echter zeker nog één van de betere deals is qua BEV. Helemaal als je tech & wat power leuk vindt. Daarnaast inderdaad de SuCs, efficiency en uitrusting. Je moet alleen de mindere bouwkwaliteit en service voor lief nemen. Is ook wat afhankelijk van de wensen/eisen. Voor anderen kan een Enyaq/ID.4 een betere optie zijn.

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-11 10:17

Ik heb de mijne nu pakweg 1,5 jaar, 25K kilometers en tot op heden nog geen noemenswaardige problemen ondervonden, buiten af en toe eens een reset te moeten doen van het scherm.

In een M3 topic (en ook van andere merken) worden uiteraard meestal problemen besproken en komt niet iedereen elke dag vertellen dat er niks aan de hand is :)

[ Voor 51% gewijzigd door Houseofdreams op 24-06-2021 13:14 ]

EX30 Ultra Twin Performance

Verwijderd

Ik wil wel nog even iets aangeven wat ik ook al in 2019 zei. De druk om af te leveren was in 2019 en 2020 ongeevenaard hoog. Tesla heeft gekozen om QC minder belangrijk te maken dan het afleveren van auto's. Ook was hun fabriek nog minder ge-automatiseerd dan nu. In het 2021 model zullen ze veel dingen die stuk gingen hebben opgelost en ze hebben het nog steeds hartstikke druk (helemaal nu ze aankomend kwartaal waarschijnlijk door de bitcoin crash geen winst maken), maar het is niet meer zo'n gekkenhuis als 2019.

Kortom: de auto's die nu worden afgeleverd zullen waarschijnlijk van iets betere kwaliteit zijn en ook betere QC.Is een SR+ 50.000 euro waard? Ja, wellicht vanwege de fiscale voordelen. Maar de BTW, importheffing en transportkosten maken hem tegenover de Amerikaanse prijs wel heel erg duur.

Ik vind nog steeds dat het multimedia systeem, autopilot, de range, de SuC, de veiligheid, de acceleratie, ingebouwde dashcam echte USP's zijn waar andere fabrikanten erg achterlopen.

Voor de USA prijs zou ik hem iedereen aanraden, voor de Europese prijs, zou ik hem nog steeds wel durven aanraden, met iets meer reservering.

• tomtom901
  • Laatst online: 19:51

tomtom901

Moderator General Chat

Ik heb die vraag vrij recentelijk ook gesteld omdat ik er naar keek voor een privé aankoop. Uiteindelijk een M3 Performance weten te vinden waar de vorige eigenaar perfect voor heeft gezorgd maar in verband met een gezin te klein was. Ik kan het als EV alleen maar aanraden, het rijdt heerlijk, infotainment is top, maar ook geen gekke rammeltjes of niks. Heb de auto nog niet superlang maar zeker geen spijt van.

Daarnaast geeft dit topic mogelijk ook een vertekend beeld want er rijden er genoeg die waarschijnlijk tevreden zijn. Komt bij dat ik denk dat ondanks dat 50k veel geld is, de prijs kwaliteit voor 50k prima in orde is. Tuurlijk zal een Taycan (blijft een te gekke auto) waarschijnlijk beter afgewerkt, stiller zijn en meer comfort bieden, maar daar betaal je dan al gauw het dubbele voor. En dan heb je ook nog minder range.

Verwijderd

tomtom901 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:21:
[...]

Ik heb die vraag vrij recentelijk ook gesteld omdat ik er naar keek voor een privé aankoop. Uiteindelijk een M3 Performance weten te vinden waar de vorige eigenaar perfect voor heeft gezorgd maar in verband met een gezin te klein was. Ik kan het als EV alleen maar aanraden, het rijdt heerlijk, infotainment is top, maar ook geen gekke rammeltjes of niks. Heb de auto nog niet superlang maar zeker geen spijt van.

Daarnaast geeft dit topic mogelijk ook een vertekend beeld want er rijden er genoeg die waarschijnlijk tevreden zijn. Komt bij dat ik denk dat ondanks dat 50k veel geld is, de prijs kwaliteit voor 50k prima in orde is. Tuurlijk zal een Taycan (blijft een te gekke auto) waarschijnlijk beter afgewerkt, stiller zijn en meer comfort bieden, maar daar betaal je dan al gauw het dubbele voor. En dan heb je ook nog minder range.
Zeg maar 4x zoveel :) (met opties)

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Mwa voor het dubbele, zeg 100k heb je echt al een fraaie auto hoor (RWD). Voor 120k heb je de 4S. Maar punt blijft staan natuurlijk.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Phntm schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:03:
[...]

Om te plakken of de panelen te vervangen? Ik heb zo een matte carbon fiber plastic plak ding gehaald bij Amazon. Super stevig en blijft er aardig goed op zitten.

* Phntm hoopt dat het bij inleveren niet de glossy laminering mee stuk trekt...
Gewoon 3M tape eronder. Het glossy plastic hou je gewoon niet schoon, is niet te doen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• dedominee

Rijd zelf een 2020 SR+ en nog nooit 1 probleem gehad. De rij ervaring, range, het infotainment, gebruiksgemak, navigatie met laden, Superchargers... Er is geen andere auto die ik zou willen rijden.

Absoluut een 100% aanrader.

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:07
Ik heb sinds kort een SR+ (dec2020) en ik moet zeggen dat de kwaliteit maar matig is. Panelen sluiten niet lekker aan, vreemde software resets, kraakjes in de stoel (zoals iemand hier eens zei, hij voelde zich een piraat).
Snap niet dat mensen daar tevreden over kunnen zijn. Ja, op dit moment lopen ze vooruit met EV en de software maar ik ben blij dat ik geen 50k eigen geld erin heb zitten, dan zou ik toch behoorlijk teleurgesteld zijn.
Ondertussen komen andere fabrikanten ook met modellen en dat zou een prima optie kunnen zijn.
Voor mij is de reden de 8% bijtelling :D

Heb meerdere collega's die altijd positief over de auto zijn en als ik dan vraag dan hebben ze dezelfde problemen of was het ze niet eerder opgevallen, weet dus niet of hier alleen klagers zitten of dat sommige mensen het geen bal uit maakt.

• Houseofdreams
SpeedyDH schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:03:
Heb meerdere collega's die altijd positief over de auto zijn en als ik dan vraag dan hebben ze dezelfde problemen of was het ze niet eerder opgevallen, weet dus niet of hier alleen klagers zitten of dat sommige mensen het geen bal uit maakt.
Of sommigen (zoals ik) hebben gewoon die problemen niet...Wel niet MY2021. Zoals ik net al zei, in zo'n specifiek merk-topic komen nu eenmaal mensen langs die een probleem hebben, niet om even hallo te zeggen

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-12 14:06
Hier een MY2021 LR, ook geen klagen. Geen storende rammels of gaps. Nu ben ik ook niet heel precies en ben ik eigenlijk al gauw tevreden. Ik denk dat ook daar het verschil zit onder de mensen hier.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-12 10:52

MrScratch

I am rubber, you are glue

Jeroenneman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Gewoon 3M tape eronder. Het glossy plastic hou je gewoon niet schoon, is niet te doen.
Waar heb je dat vandaan? Daar ben ik ook naar op zoek. Dat wrappen heb ik geprobeerd, maar is kansloos. Van deze oplegplaatjes met plakken is precies wat ik zoek. Alleen in houtmotief tot nu toe niet kunnen vinden.

Look behind you! A three headed monkey!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:05

Hier een SR+ van december 2020. Absoluut 0,0 problemen, geen rare panel gaps, kraakjes of kofferkleppen die niet goed sluiten. Ik geloof dat de SR+ voortaan sowieso uit de Shanghai gigafactory blijft komen, wat een goed ding is.... Stukken modernere fabriek als in fremont, dus dito kwaliteit.

• renedr
Magnat schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:11:
Hier een MY2021 LR, ook geen klagen. Geen storende rammels of gaps. Nu ben ik ook niet heel precies en ben ik eigenlijk al gauw tevreden. Ik denk dat ook daar het verschil zit onder de mensen hier.
Dat denk ik ook, als je uit een Megane of Focus komt, zal je sneller tevreden zijn met je Tesla dan uit een Volvo of Audi.

• Houseofdreams
renedr schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:47:
[...]

Dat denk ik ook, als je uit een Megane of Focus komt, zal je sneller tevreden zijn met je Tesla dan uit een Volvo of Audi.
Ik kom van een BMW 3 touring, die kon toch ook wat kraken soms :)

• renedr
stylezzz schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:36:
[...]

Hier een SR+ van december 2020. Absoluut 0,0 problemen, geen rare panel gaps, kraakjes of kofferkleppen die niet goed sluiten. Ik geloof dat de SR+ voortaan sowieso uit de Shanghai gigafactory blijft komen, wat een goed ding is.... Stukken modernere fabriek als in fremont, dus dito kwaliteit.
Las je opmerking en dacht, die panel gaps heb ik niet.
Maar in de auto zit er een best groot verschil tussen deurpaneel links en rechts. Erg? Nee niet echt, maar slordig is het wel.

Zo'n auto wordt toch volledig door robots in elkaar gezet? Hoe kan dit dan mis gaan?

• renedr
Houseofdreams schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:48:
[...]

Ik kom van een BMW 3 touring, die kon toch ook wat kraken soms :)
Dan heb je gewoon de kraken die ik ervaar niet, want met de BMW was je 100% terug gegaan als je ervaart wat ik ervaar ;)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jeroenneman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Ik had deze destijds gekocht toen ik de auto over had genomen. Zelfde principe, maar dan wel zo een nep carbon fiber look. Vond het beter dan glossy.

• Houseofdreams
renedr schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:48:
[...]
Zo'n auto wordt toch volledig door robots in elkaar gezet? Hoe kan dit dan mis gaan?
Tijdsdruk wss, zoveel mogelijk auto's eruit persen, dus weinig tot geen tijd om "kleine" problemen bij te stellen in de robot-software. Ze denken dan dat mensen ofwel niet klagen, ofwel dat ze dit achteraf in een SC wel gaan oplossen (na veel zagen :) )

Mijn idee...

Verwijderd

[...]

Maar in de auto zit er een best groot verschil tussen deurpaneel links en rechts. Erg? Nee niet echt, maar slordig is het wel.

Er is nog veel te veel handwerk dan gepland in ieder geval in Fremont. Ze zijn heel erg aan het robotiseren, maar het was moeilijker dan verwacht i.v.m het beperkt aantal mensen die experts zijn in robotics. Elke paar maanden zetten ze wel heel veel stappen.

Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar de kwaliteit van Berlijn, kan ook niet wachten tot ik daar een tour mag inplannen.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:05
[...]

Ik denk dat je nog schrikt hoeveel handwerk dat er bij de assemblage van een auto komt kijken. Leuke anekdote overigens.... Mijn vorige auto, een VW Golf VII had een dashboard wat er enkele mm's scheef in zat.... De rechterzijde zat gewoon iets hoger tegen door voorruit als de linkerzijde. Nou als we toch een fabrikant hebben die prat gaat op bouwkwaliteit is het VW wel dacht ik zo ;)

• Jeroenneman

Jeroenneman

MrScratch schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:29:
[...]

Waar heb je dat vandaan? Daar ben ik ook naar op zoek. Dat wrappen heb ik geprobeerd, maar is kansloos. Van deze oplegplaatjes met plakken is precies wat ik zoek. Alleen in houtmotief tot nu toe niet kunnen vinden.
Hillsmade. Duurde even, maar heel aardige gozer. De site vond ik een beetje te gelikt overkomen, maar de kwaliteit is gewoon goed, en ze antwoorden netjes op de mail.

Mocht je nog een kortingscode willen, dan kun je me een DM sturen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXcCBubtCh_u1-aMd6NQlvM2rfo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fTSgTuC4kXx6phbjPyrUxBO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvgG74rJDuPhBoHMd1pM1yFsV68=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8OYmC55rOxX0kV0oi5eqsw9.jpg?f=fotoalbum_tile

Net even geplakt. Easy peasy, en ze zijn niet zuinig geweest met de tape. Lekker een half uurtje frutten om alles eraf te krijgen, het plakken kostte in vergelijking echt max een minuutje totaal. Stukken zijn mooi op maat, en passen precies.

Qua afwerking is de horizontale streep van Tesla zelf net ietsje ruwer afgewerkt, dus misschien dat ik het nog heel lichtjes opruw met grove korrel (of het hout van Tesla zelf een keertje met superfijne korrel gladder maak)

[ Voor 53% gewijzigd door Jeroenneman op 24-06-2021 16:42 ]

• JohanB

Ik denk dat het er vooral aan ligt wat je wensen zijn. Is dat kwaliteit, comfort, tech, ruimte, acceleratie?

Zo kan ik me bijvoorbeeld geen seconde druk maken over krasjes, scheve kofferkleppen of panelen. Het is voor mij een gebruiks voorwerp. Ik stoor me wel aan het feit dat er niet voldoende QC lijkt te zijn (vooral ook op software). Ik heb liever 2 dingen die wel werken, dan 10 dingen die een beetje werken. Waar ik merk dat mijn visie erg met die van Tesla verschilt, dat is het vooral bij mij. Maar als je dicht bij innovatie wil zijn en een scherm in je auto met goed geluid, dan zit je gebakken!

Daarnaast heb ik zeer slechte ervaringen met service en zaken gerepareerd krijgen. Maar als dat niet nodig is (lijkt minder geworden), gaat het dus vaak OK.

Als je de range niet per see nodig hebt denk ik dat er ook mooie alternatieven zijn voor een andere prijs.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Ik heb sinds kort een SR+ (dec2020) en ik moet zeggen dat de kwaliteit maar matig is. Panelen sluiten niet lekker aan, vreemde software resets, kraakjes in de stoel (zoals iemand hier eens zei, hij voelde zich een piraat).
Snap niet dat mensen daar tevreden over kunnen zijn. Ja, op dit moment lopen ze vooruit met EV en de software maar ik ben blij dat ik geen 50k eigen geld erin heb zitten, dan zou ik toch behoorlijk teleurgesteld zijn.
Ondertussen komen andere fabrikanten ook met modellen en dat zou een prima optie kunnen zijn.
Dat heb ik dus gelukkig allemaal niet, met mijn 50k eigen geld erin. Voor ik tot aankoop overging zitten wiebelen op die stoel om me echt een piraat te voelen, maar er kraakte maar niks. Zolang dat zo blijft :D Anders zou ik ook wel dik zuur zijn ja.

Verwijderd

WD40 kan overigens veel oplossen ;)

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:07
ik heb volgende week afspraak bij SC, eens zien of ze t eruit kunnen krijgen :D
Liep net nog langs de auto en in de zon zie je gewoon dat de panelen niet recht zitten, dit is niet iets wat ik ken van andere merken auto's, zelfs niet van franse auto's, daar kan Tesla nog wel van leren..

Voor de rest, de auto rijdt verder prima, is lekker snel (maar dat went ook) maar ik zou meer verwachten van een auto van 50k.

• ybos
Nou, er is reactie op de hoofdsteun met bubbeltjes.
Grappig, recent was hier een reactie die online dezelfde melding linkte, daarin gaf tesla amerika/canada aan:
regelmatig schoonmaken met babydoekjes kan dit voorkomen.

Reactie van het SC: waarschijnlijk is dit een reactie met een schoonmaakmiddel of babydoekjes (...)
Het wordt onder "coulance" vervangen. Leuk detail: ik heb mijn stoelen nog nooit gepoetst... alleen de auto gezogen :P

Ze zeggen maar wat...

Ik denk dat ik maar een zwarte theedoek oid er omheen knoop om te voorkomen dat het nog een keer gebeurd

[ Voor 10% gewijzigd door ybos op 24-06-2021 17:53 ]

• Stef87
renedr schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:47:
[...]

Voorheen heb ik gereden: Renault Zoe en een Fiat Grande Punto en een Seat Ibiza gehad, nu Model 3. In het verleden dagelijks proefgereden (ex-autotechnicus) in diverse auto’s. Problemen zoals ik met de Model 3 heb meegemaakt (en mee maak) met de service zijn bijzonder slecht (helaas).

Met al mijn vorige auto’s heb ik nog nooit aanhoudende kraakjes of rammels gehad die “binnen specificaties” vielen. Enkele keer een stabilisatorstokje vervangen bij Renault, maar dan was het ook opgelost.

Feit is dat Tesla -zelf- als je dan toch een rammel of kraak hebt, het niet kan/wil/mag oplossen. Kan best zijn dan sommige er geen last van hebben, maar neemt niet weg dat als je er wel last van gaat krijgen dat je soms dikke pech hebt.

Context: Ja ik ben op andere vlakken ook tevreden over Tesla (ik heb zelfs Tesla aandelen.. )

Ik ben dan ook een “pietje precies” omdat ik alles zie, de meeste Model 3 rijders zijn leaserijders en die nemen het gemiddeld gewoon minder “nauw”.. (Het was eenmaal mijn vak om alles op te merken)

[ Voor 23% gewijzigd door Stef87 op 24-06-2021 21:04 ]

• dedominee
Als je met je auto ook buiten NL gaat rijden is het SuC netwerk sowieso onovertroffen. Binnen NL ook, maar daar is meer keuze en is de meerwaarde van het SuC netwerk iets minder.

• Pierz
dedominee schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:57:
Als je met je auto ook buiten NL gaat rijden is het SuC netwerk sowieso onovertroffen. Binnen NL ook, maar daar is meer keuze en is de meerwaarde van het SuC netwerk iets minder.
Als je zelf de stroom betaalt word je van de Tesla tarieven een stuk vrolijker dan van de rest hoor ;)

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:09

Shiro

Serenity

Ha ja, de piraat ben ik, stoel kraakt nog steeds, komt echt uit de leuning. Hopelijk kunnen ze volgende keer het wel fixen, hadden die dag toen ik er was wat moeite om het goed te herproduceren, dus snap hun probleem wel. Ze hebben serieus hun best gedaan, maar helaas is het er dus nog.

Ik moet volgende keer er toch weer zijn omdat de laadpoort defect is en de onderdelen niet op voorraad zijn, soms melding cp_a051. Ik zal het volgende keer dus weer proberen aan te kaarten.

De krakende deurpaneel, die hebben ze vervangen. Kraakt nog steeds over slechte wegen. Ik heb het maar geaccepteerd als een producteigenschap. Veel meer kunnen ze immers ook niet doen.

Als ze de kraak in mijn stoel kunnen fixe en er niet meer dingen gaan piepen of kraken ben ik allang blij, rij ik de 5 jaar vol en verkoop ik het...

Juniper RWD

• Stef87
Shiro schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:59:
[...]

Ha ja, de piraat ben ik, stoel kraakt nog steeds, komt echt uit de leuning. Hopelijk kunnen ze volgende keer het wel fixen, hadden die dag toen ik er was wat moeite om het goed te herproduceren, dus snap hun probleem wel. Ze hebben serieus hun best gedaan, maar helaas is het er dus nog.

Ik moet volgende keer er toch weer zijn omdat de laadpoort defect is en de onderdelen niet op voorraad zijn, soms melding cp_a051. Ik zal het volgende keer dus weer proberen aan te kaarten.

De krakende deurpaneel, die hebben ze vervangen. Kraakt nog steeds over slechte wegen. Ik heb het maar geaccepteerd als een producteigenschap. Veel meer kunnen ze immers ook niet doen.

Als ze de kraak in mijn stoel kunnen fixe en er niet meer dingen gaan piepen of kraken ben ik allang blij, rij ik de 5 jaar vol en verkoop ik het...
Zet je portier eens open, vervolgens “trek” je zonder in stoel te zitten de zitting van links naar rechts, herhaal dit bij rugleuning.

Moest dit letterlijk voordoen bij de monteurs alvorens ze bij 3e keer (of zelfs 4e) het frame hadden vervangen…

Alles is eerst “Binnen specs” zelfs als mijn hele dashboard (bovenste plaat, zwarte) speling heeft en vibreert en stuitert. >:)

Is tijdelijk opgelost en moet nu weer terug paar maanden later. (Heeft er iets zachts toen tussen gepropt ofzo..)

Naden tussen plaatwerk wat groter en dergelijke boeit mij niet eens veel, zolang het functioneel maar wel goed in elkaar steekt.. Dat antwoord is zowel “Ja” als “nee”…

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Stef87 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 01:42:
[...]

Zet je portier eens open, vervolgens “trek” je zonder in stoel te zitten de zitting van links naar rechts, herhaal dit bij rugleuning.

Moest dit letterlijk voordoen bij de monteurs alvorens ze bij 3e keer (of zelfs 4e) het frame hadden vervangen…

Alles is eerst “Binnen specs” zelfs als mijn hele dashboard (bovenste plaat, zwarte) speling heeft en vibreert en stuitert. >:)

Is tijdelijk opgelost en moet nu weer terug paar maanden later. (Heeft er iets zachts toen tussen gepropt ofzo..)

Naden tussen plaatwerk wat groter en dergelijke boeit mij niet eens veel, zolang het functioneel maar wel goed in elkaar steekt.. Dat antwoord is zowel “Ja” als “nee”…
Ik deel dit sentiment, als er iets zo vervelend kraakt en ik het niet kan oplossen, mogen zij het lekker doen. Dat van de remmen dat ze in hold drukken op de schijven en geluid maken geloof ik wel, droogsturen doe ik dan ook niet vaak.

Ik heb op hele warme dagen dat als ik parkeer en de stoel in easy entry schuift met de leuning iets meer naar achteren, dat ik een gekraak hoor uit de rugleuning scharnier. Op koude dagen 0,0 last van. Wellicht iets met uitzetting.

Naden boeien mij ook niet zo, zolang ze niet indirect zorgen voor schade aan de carrosserie. Genoeg steenslag. Totdat zaken letterlijk van de auto af vallen vind ik het niet erg, ik overweeg wel het interieur goed te laten reinigen door een professional... Ik heb de auto overgenomen en pfff er is een geur aanwezig in de auto, extra merkbaar tijdens warme dagen. Geen idee wat de vorige eigenaar heeft gedaan maar godsamme zeg.

• Markofnikoff

Markofnikoff

Phntm schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:21:
[...]
ik overweeg wel het interieur goed te laten reinigen door een professional... Ik heb de auto overgenomen en pfff er is een geur aanwezig in de auto, extra merkbaar tijdens warme dagen. Geen idee wat de vorige eigenaar heeft gedaan maar godsamme zeg.
Dat kan ook de airco zijn, die kan gaan stinken als het niet geregeld wordt gereinigd. Is bij alle auto's zo. Ik heb zelf soms ook een geurtje bij het opstarten op warme dagen. Ik denk doordat tesla's minder vaak regulier onderhoudt hebben de airco misschien ook minder vaak wordt schoongemaakt?

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:09

Shiro

Serenity

Stef87 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 01:42:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met frame vervangen, maar mijn kraak komt echt van de rugleuning alsof er iets aan de binnenkant met elkaar wrijft of teveel rekt waardoor het kraakt. De stoel zelf zit echt muur en muurvast aan de auto, dus het is niet de veelvoorkomende stoel zit los en wiebelt geluid die hier ook meerdere keren voorbij is gekomen.

Ach ik ga het over twee weken merken als ik weer bij ze zit. Ik hoop serieus dat ze het dan kunnen oplossen, als er niks kraakt en piept, is de model 3 toch echt een hele leuke auto om in te rijden qua fun gehalte, maar het zijn van die kleine dingetjes die het dan een beetje verpesten. Misschien ben ik ook wel gevoeliger voor kraakjes en piepjes en helpt het ook niet dat de auto geen lease is maar zelf zakelijk gekocht heb. Dan ben je sowieso wat minder snel geneigd om dingen te accepteren die niet horen.

Juniper RWD

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:46
Delivery day! 8)

Nog eentje met een trekhaak kunnen bemachtigen maand geleden.
Was snel leverbaar want stond al in de tesla garage.

• Stef87
Shiro schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met frame vervangen, maar mijn kraak komt echt van de rugleuning alsof er iets aan de binnenkant met elkaar wrijft of teveel rekt waardoor het kraakt. De stoel zelf zit echt muur en muurvast aan de auto, dus het is niet de veelvoorkomende stoel zit los en wiebelt geluid die hier ook meerdere keren voorbij is gekomen.

Ach ik ga het over twee weken merken als ik weer bij ze zit. Ik hoop serieus dat ze het dan kunnen oplossen, als er niks kraakt en piept, is de model 3 toch echt een hele leuke auto om in te rijden qua fun gehalte, maar het zijn van die kleine dingetjes die het dan een beetje verpesten. Misschien ben ik ook wel gevoeliger voor kraakjes en piepjes en helpt het ook niet dat de auto geen lease is maar zelf zakelijk gekocht heb. Dan ben je sowieso wat minder snel geneigd om dingen te accepteren die niet horen.
Ik bedoel dan het binnenwerk onder de bekleding (waar de “stof” ofwel nepleer en vulling op zit).

Ofwel het “frame” danwel geraamte van de zetels..

Bij mij hebben ze dit pas vervangen toen ik het letterlijk zelf heb aangewezen en aangetoond.

Als je het zelf direct kan reproduceren dan heb je meer slagingskans.

@Shiro
Dit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCbpWmQzj3OJlFbp4pGYAVrW2pE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TaB0Ngz7YnIGZqXJjhhFGcQB.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Stef87 op 25-06-2021 09:48 ]

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Markofnikoff schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Dat kan ook de airco zijn, die kan gaan stinken als het niet geregeld wordt gereinigd. Is bij alle auto's zo. Ik heb zelf soms ook een geurtje bij het opstarten op warme dagen. Ik denk doordat tesla's minder vaak regulier onderhoudt hebben de airco misschien ook minder vaak wordt schoongemaakt?
Een kleine twee weken geleden nog onderhoud laten uitvoeren, doet Tesla dan niksmet Airco op dat moment?
Bij mij is het dus echt alleen zodra je de auto instapt. Zodra de airco zijn werk doet is de geur weg. Heeft dat nog steeds te maken met reiniging?

Ik ga dan eerst zelf proberen, zonder professional, de auto even goed te boenen waar ik een naar geurtje waarneem. Was me wel gelukt op andere oppervlaktes, zoals de ruit. Volgens mij is er gewerkt met zo een vieze gele keuken doek :')

• hdu
  • Laatst online: 20-12 09:33

hdu

frye schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:34:
Delivery day! 8)

Nog eentje met een trekhaak kunnen bemachtigen maand geleden.
Was snel leverbaar want stond al in de tesla garage.
Veel plezier!
Enne... er zijn al checklists gemaakt die je kunt gebruiken om op vaker voorkomende zaken te controleren bij de aflevering.

• frye
hdu schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Veel plezier!
Enne... er zijn al checklists gemaakt die je kunt gebruiken om op vaker voorkomende zaken te controleren bij de aflevering.
Hehe grappig wel.. auto net ontvangen. Koffer open gedaan en al direct prijs. Aan een kant koffer beschadigd en zakt hij aan de bovenkant door. Net hetzelfde probleem als dag eerder vermeld hier lijkt me. Conclusie al direct lakbeschadigingen. Ze zijn er nu naar aan het kijken.

Link is gisteren gepost hier..

[ Voor 9% gewijzigd door frye op 25-06-2021 16:20 ]

• Pierz
Pierz schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:08:
Software update naar 2021.4.18.2. Wat me opvalt is dat de regeneratie weer meer geknepen wordt bij koude accu.
Wat me ook opvalt is dat sentry mode ineens veel minder stroom vreet. Zijn er meer mensen met die ervaring?

• JohanB
frye schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:17:
[...]

Hehe grappig wel.. auto net ontvangen. Koffer open gedaan en al direct prijs. Aan een kant koffer beschadigd en zakt hij aan de bovenkant door. Net hetzelfde probleem als dag eerder vermeld hier lijkt me. Conclusie al direct lakbeschadigingen. Ze zijn er nu naar aan het kijken.

Wat een tegenvaller, hopelijk pakken ze het snel op!

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:12
frye schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:17:
[...]

Wat vervelend zeg! Heb je er een uit Fremont of uit China?

Better, Best, Bendtner

• frye
Lord Bendtner schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:08:
[...]

Wat vervelend zeg! Heb je er een uit Fremont of uit China?
Ze hebben het direct "hersteld".
Lak hebben ze beetje bijgewerkt en koffer werkt zoals hij hoort te werken.
Ik moet volgende week binnenkomen want was toch zwaar beschadigd vonden ze zelf. Waarschijnlijk gingen ze de koffer vervangen.

Voor de rest niet echt gebreken te zien.
Wagen komt uit Fremont en stond eigenlijk al een tijdje bij de dealer. (Stockwagen)
Wel een 2021 model maar geen stuurverwarming.

Na enkele kilometers rijden het "koffer-verhaal" al vergeten... Rijdt echt wel lekker. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door frye op 25-06-2021 21:39 ]

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-12 08:10
Een korte update over mijn M3 bestelling. Deze in maart geplaatst met als voorwaarde niet eerder te leveren dan september, dan loopt mijn huidige leasecontract af. Standaard wit met de normale velgen en een trekhaak

Nu was het me destijds al opgevallen dat de trekhaak na mijn bestelling uit de calculator was gehaald. Destijds hier ook benoemt en blijkbaar was het nog wel leverbaar maar moest je er bewust om vragen.

Gisterenavond nog even opnieuw gekeken en ik las berichten dat mensen geen trekhaak meer konden krijgen. Daarom toch maar even contact gehad met Tesla. Wat blijkt? Auto met trekhaak zal niet eerder dan 2022 worden geleverd. Of ik anders een dakdrager erop wilt ipv een trekhaak.

Dit is natuurlijk ruk. Niemand in onze omgeving heeft er een en we grijpen net te vaak mis. Het vervelendste is nog wel dat ik hier zelf achteraan moest. Als ik niets had gezegd had ik wrs pas over een maand wat gehoord. Daardoor zijn we nu wel een beetje klaar met Tesla.

Ik ga nu eerst kijken of ik de bestelling vanuit mijn werkgever/LM mag en kan cancellen en ga even mijn opties op een rij zetten. Wellicht dat we alsnog voor een M3 gaan, maar we gaan hier eerst even goed voor zitten.

Tip voor iedereen die een M3 heeft besteld met trekhaak: bel even na of deze nog wel geleverd gaat worden ;-).
@TalkingCarrot denk eerder dat de LM een steekje heeft laten vallen. Tesla zal het aan de LM hebben laten weten dat de trekhaak nu geen optie is. Het schijnt allemaal te komen door de tekorten. Hier hebben meer merken last van overigens.

Pagina: 1 ... 232 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: