Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 231 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.158.876 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Shiro schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:48:
[...]

Inmiddels tijdje verder, nog steeds geen serviceafspraak gehad, omdat de onderdelen niet op voorraad zijn, in dit geval gaat het om de binnen paneel. Wel vreemd hoe moeilijk zo'n paneel te leveren is... het is geen paneel voor een Lamborgini Aventador ofzo... in 2 maanden tijd kunnen ze er blijkbaar niet aan komen... dat voor een auto waarvan ze 440.000 stuks van hebben verkocht in 2020... Je zou er maar 1 echt hard nodig hebben nadat je deur eruit is gereden bij een ongeluk ofzo...

Aan de andere kant.. kraakjes in de deur, stuk minder met dit weer...
Laadpoort error? Al twee weken niet gezien
Kraakje uit de stoel, bijna niet meer aanwezig...

Blijft het toch apart vinden... dingen die spontaan zichzelf verhelpen of niet voordoen, wordt wel lastig verhaal bij de servicecenter als je net die dag er staat en er kraakt en piept niks...
Ik had een hele harde tik/kraak voor mijn stuur in het dashboard, iedere keer bij een drempel.
Zou het de warmte kunnen zijn? Bij andere auto's heb ik dit nooit zo hard en aanwezig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Stef87 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:25:
[...]

Dit is de -nieuwe- Chinese versie met heatpump/octovalve, deze kan beter restwarmte e.d. gebruiken In NL rijden er voornamelijke andere versies.

Ook is zijn data niet compleet, want de meeste huidige ''oude'' SR+ modellen hebben geprofiteerd van aan het (MY 2019/20 sommige 21's ook?) een gratis performance update. Door update was deze -0.5s sneller geworden. Bjorn zijn data wijst op het ongedaan maken van deze update bij de allernieuwste 2021 modellen?

Vooral na 100 km/h is de MiC aanzienlijk langzamer:

LFP MiC 2020 + begin 21:

[Afbeelding]

Non LFP 2020/19 SR+

[Afbeelding]

Niet dat het voor veel mensen veel uitmaakt.. Maar vooral de nieuwe MiC is niet direct vergelijkbaar i.v.m. de betere batterij-klimaatregeling (warmte/koeling) door octovalve met warmtepomp.

(Dus: let op welk model je misschien op het oog hebt, er zijn veel verschillen onderling)
Dat is wel een heel groot verschil zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
S023 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:11:
MIC eigenaren al de videos van Bjorn gezien?

LFP batterij lijkt tot nu toe superieur, zowel qua power output als laadcurve! Met één hele grote ALS, namelijk ALS het accupakket 35-40grd is. Denk dat het een heel ander verhaal wordt als hij deze testen met koud weer had gedaan of bij normale ritten (<1uur)

Buffer is ook relatief hoog, waardoor we effectief minder kWh hebben, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze nog moeten leren hoe de accu zich in de praktijk gedraagt.

Ben benieuwd wat we nog meer gaan zien van hem.
Hij is vooral heel consistent, maar zoals Stef hierboven aangeeft, op hogere snelheden echt langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renedr schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:09:
[...]

Hij is vooral heel consistent, maar zoals Stef hierboven aangeeft, op hogere snelheden echt langzamer.
Het is niet bekend of dat nog zo is toch? Kan best zijn dat hij nu langer een hoger vermogen kan leveren. Destijds waren er ook nog allerlei limits qua SuC speed. Nu kan hij sneller laden dan een MiUS. Dus of hij nog langzamer is richting 200 vraag ik me af.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renedr schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:14:
Vraagje over de airco, hoe weet je of hij bijgevuld moet worden? Kun je dat ergens controleren?

Ik heb het idee dat de airco een stuk slechter presteert dan vorig jaar.

Maar het kan natuurlijk ook wel gewoon hetzelfde zijn geweest.

Het duurt nu met 30 graden erg lang voordat de auto koud is, terwijl vorig jaar in Italië met 45 graden dat een stuk sneller ging voor mijn gevoel.
Kun je zelf niet controlleren. (Dacht ik.) Ik heb overigens hetzelfde gevoel. Ik heb begin juli een afspraak voor onderhoudsbeurt en ik laat dan ook de AC checken/bijvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
Shiro schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:48:
[...]
Je zou er maar 1 echt hard nodig hebben nadat je deur eruit is gereden bij een ongeluk ofzo...[...]
Zou zomaar kunnen dat een complete deur wel te leveren is, maar een los onderdeel ervan niet.
Inspired schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:33:
[...]
Kun je zelf niet controlleren. (Dacht ik.) Ik heb overigens hetzelfde gevoel. Ik heb begin juli een afspraak voor onderhoudsbeurt en ik laat dan ook de AC checken/bijvullen.
Het is een gesloten circuit inderdaad, waar je niet aan zou moeten komen. AC moet volgens Tesla overigens elke 6 jaar naar gekeken worden, maar ik geloof er echt helemaal geen zak van. Ik heb nog geen auto gezien waar je niet elke 2 á 3 jaar de airco moet laten bijvullen/verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 14:44

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Caelorum schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:06:
[...]

Ik heb nog geen auto gezien waar je niet elke 2 á 3 jaar de airco moet laten bijvullen/verversen.
:Y Rij al sinds ik hem gekocht heb (tweedehands) zonder vulling of verversing. 7 jaar alweer (Prius).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Maasluip schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:16:
[...]
:Y Rij al sinds ik hem gekocht heb (tweedehands) zonder vulling of verversing. 7 jaar alweer (Prius).
Niet minder gaan performen of gaan ruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 14:44

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Niet ruiken, ik heb wel het idee dat hij het iets minder doet, maar als ik hem vol aan zet is hij nog altijd koud en gisteren met een lange rit tot 30 graden was het geen enkel probleem om het koel te houden.
Ik heb hem wel alleen aan staan als het koud moet zijn (of als het heel erg vochtig is).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ahja, ik heb het in de model 3 op auto staan, dus in de praktijk zowat elke rit dat die airco wel iets doet. Dan gaat het denk ik hard.
Hij koelt overigens nog goed bij mij, maar wel iets minder goed dan vorig jaar. Ik denk dus dat die richting begin volgend jaar (na 2,5 jaar) wel een servicebeurt "moet" krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Inspired schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Het lag hier waarschijnlijk aan de instelling circuleren van lucht.
Die stond opeens aan.

Onderhoudsbeurt? Dat hoefde niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
renedr schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:35:
[...]
Onderhoudsbeurt? Dat hoefde niet toch?
Dat heeft niemand ooit gezegd: https://www.tesla.com/nl_NL/support/car-maintenance In Nederland dus elke 2 jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 17-06-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:02

Shiro

Serenity

renedr schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Ik had een hele harde tik/kraak voor mijn stuur in het dashboard, iedere keer bij een drempel.
Zou het de warmte kunnen zijn? Bij andere auto's heb ik dit nooit zo hard en aanwezig gehad.
Ja ik denk zeker dat de warmte mee speelt, materialen zetten uit als het warm wordt, dus misschien dat er dan door uitzetting er net geen speling meer is... gaat om haast niks qua uitzetting, maar misschien net voldoende om kraakjes en piepjes tegen te gaan.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 14:40
Omdat ik binnenkort mijn lease Model 3 moet inleveren ben ik nu aan het kijken naar private lease. Ik zie voor de SR+ een verwachte leverdatum van augustus en voor de LR een verwachte leverdatum van november. Weet iemand waarom de LR zo lang op zich laat wachten? Op basis van de kwartalen zou ik uiterlijk september verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:49
Tjenok schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:07:
Omdat ik binnenkort mijn lease Model 3 moet inleveren ben ik nu aan het kijken naar private lease. Ik zie voor de SR+ een verwachte leverdatum van augustus en voor de LR een verwachte leverdatum van november. Weet iemand waarom de LR zo lang op zich laat wachten? Op basis van de kwartalen zou ik uiterlijk september verwachten.
Teveel vraag.

Denk dat Fremont niet veel meer gaat produceren voor de Europese markt volgende 2 kwartalen, aangezien ze op de Amerikaanse markt met een onvoorstelbaar 'tekort' zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:19
ybos schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:25:
Nou, ik weet niet wat voor chemisch haar of gel ik heb :X

Ik zit altijd relaxed met mijn hoofd tegen de hoofdsteun en viel me vorige week ineens op dat er blaasjes op mn hoofdsteun zitten. Benieuwd of dit ook onder de standaard specs valt... Daarnaast ook benieuwd of de deuren en armsteunen dit ook na verloop van tijd krijgen als je daar wat vaker met blote armen op hebt gezeten...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In Canada vervangt Tesla de hoofdsteun bij problemen

https://driveteslacanada....7206-e37d5d2863-367691133

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BV83
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-12-2023
Heeft iemand zelf ervaring met de dakdragers van Tesla zelf? Zou graag weten hoe het daar nu mee gaat. Ik lijk recent niets meer te lezen over gescheurde glazen daken. (mogelijk durft niemand het meer aan) Daarnaast zouden er wat aanpassingen zijn geweest aan de J-bolts die de drager aan de auto monteren.

Alternatieven die te monteren zijn doormiddel van haken onder de raamlijsten lijken mij nou ook niet echt bevorderlijk voor diezelfde raamlijsten.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In mijn herinnering kon je voorheen de dashcam beelden die rijdend worden opgeslagen terugkijken tot een uur.

Nu merk ik dat je alleen de huidige rit kan terugkijken, het ritje naar de supermarkt kan ik dus niet terugkijken als ik na 10 minuten weer thuis ben.

Is dit gewijzigd of is mijn herinnering foutief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-07 18:53
BV83 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:39:
Heeft iemand zelf ervaring met de dakdragers van Tesla zelf? Zou graag weten hoe het daar nu mee gaat. Ik lijk recent niets meer te lezen over gescheurde glazen daken. (mogelijk durft niemand het meer aan) Daarnaast zouden er wat aanpassingen zijn geweest aan de J-bolts die de drager aan de auto monteren.

Alternatieven die te monteren zijn doormiddel van haken onder de raamlijsten lijken mij nou ook niet echt bevorderlijk voor diezelfde raamlijsten.

Ben benieuwd.
Ik zat met hetzelfde probleem.
Zojuist de twinny load besteld. Deze hoef je dus niet onder het dakraam te bevestigen, maar inderdaad via de deurstijl.

Zoals je op het plaatje kan zien, haakt deze niet vast aan de sierlijst, maar juist daaronder.
Alternatief is de Yakima, die eenzelfde systeem hebben, maar ook gelijk 2 keer zo duur zijn.
Die werken via hetzelfde principe.

Het risico dat mijn dakraam knapt vind ik te groot en daarmee ook gelijk te duur.
Ik krijg ze volgende week binnen, net op tijd voor de vakantie :)

https://www.winparts.nl/b...sla-model-3/p1318910.html

Ik ga de haakjes met wat tape intapen zodat ze niet krassen of vlak bij de sierlijst. Kan het ook niet krassen.
Hier iemand die ze ook via de deurlijst heeft gemonteerd:
YouTube: Universal Thule Roof Rails for Tesla Model 3

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolly schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:44:
In mijn herinnering kon je voorheen de dashcam beelden die rijdend worden opgeslagen terugkijken tot een uur.

Nu merk ik dat je alleen de huidige rit kan terugkijken, het ritje naar de supermarkt kan ik dus niet terugkijken als ik na 10 minuten weer thuis ben.

Is dit gewijzigd of is mijn herinnering foutief?
Hij zou het laatste uur op moeten nemen. In de recent clips folder. Als je echter een uur aan het shoppen bent kan het overschreven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:52:
[...]

Hij zou het laatste uur op moeten nemen. In de recent clips folder. Als je echter een uur aan het shoppen bent kan het overschreven zijn.
Dus wellicht als ik de SSD schijf aan de pc hang zie ik het wel? Tot nu toe heb ik altijd via de ingebouwde viewer gekeken in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolly schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:55:
[...]

Dus wellicht als ik de SSD schijf aan de pc hang zie ik het wel? Tot nu toe heb ik altijd via de ingebouwde viewer gekeken in de auto.
Mja, weet ff niet of je die clips ook in de auto kunt zien. Kijk er eigenlijk nooit na. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BV83
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-12-2023
Valandil schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:52:
[...]

Ik zat met hetzelfde probleem.
Zojuist de twinny load besteld. Deze hoef je dus niet onder het dakraam te bevestigen, maar inderdaad via de deurstijl.

Zoals je op het plaatje kan zien, haakt deze niet vast aan de sierlijst, maar juist daaronder.
Alternatief is de Yakima, die eenzelfde systeem hebben, maar ook gelijk 2 keer zo duur zijn.
Die werken via hetzelfde principe.

Het risico dat mijn dakraam knapt vind ik te groot en daarmee ook gelijk te duur.
Ik krijg ze volgende week binnen, net op tijd voor de vakantie :)
Dank voor je reactie. Ik ben benieuwd naar je ervaringen, ik ga pas in augustus op vakantie en heb dus nog even de tijd :)

Overigens begreep ik dat een nieuw glazen dak €1200 ex btw kost, is dus wel een grote gok mocht ik toch voor Tesla kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
BV83 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:01:
[...]

Dank voor je reactie. Ik ben benieuwd naar je ervaringen, ik ga pas in augustus op vakantie en heb dus nog even de tijd :)

Overigens begreep ik dat een nieuw glazen dak €1200 ex btw kost, is dus wel een grote gok mocht ik toch voor Tesla kiezen.
Klopt. Ik lees veel reacties en filmpjes waarbij het glazen dak toch is geknapt.
In theorie zou het niet moeten omdat er onder het raam bevestigingspunten zitten.
Inmiddels heeft Tesla wel de Nm naar beneden gesteld over hoe vast hij moet zitten.

Desalniettemin, ik loop het risico liever niet.

Nu nog kijken naar beetje knappe zonwering voor het glazen dak.
Tesla verkoopt ze, maar circa 80 euro per stuk (je hebt er twee nodig) vind ik nogal erg prijzig....

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valandil schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:04:
[...]

Klopt. Ik lees veel reacties en filmpjes waarbij het glazen dak toch is geknapt.
In theorie zou het niet moeten omdat er onder het raam bevestigingspunten zitten.
Inmiddels heeft Tesla wel de Nm naar beneden gesteld over hoe vast hij moet zitten.

Desalniettemin, ik loop het risico liever niet.

Nu nog kijken naar beetje knappe zonwering voor het glazen dak.
Tesla verkoopt ze, maar circa 80 euro per stuk (je hebt er twee nodig) vind ik nogal erg prijzig....
Ophangen aan de raamlijst zou ook niet mijn voorkeur hebben. :/ Als ik met een koffer zou rijden zou ik toch de Tesla dragers pakken. Dan heb je gewoon garantie mits je hem netjes met een momentsleutel erop zet.

Ali heeft ook wel van die sunshades. Al vind ik ze niet echt nodig. Maar daar zou je ook kunnen kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Inspired op 18-06-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Inspired schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:34:
[...]

Ophangen aan de raamlijst zou ook niet mijn voorkeur hebben. :/ Als ik met een koffer zou rijden zou ik toch de Tesla dragers pakken. Dan heb je gewoon garantie mits je hem netjes met een momentsleutel erop zet.

Ali heeft ook wel van die sunshades. Al vind ik ze niet echt nodig. Maar daar zou je ook kunnen kijken.
Als het goed is haken ze net onder de raamlijst. (althans de sierlijsten)
Mocht het niks zijn, dan stuur ik ze terug en bestel ik wel originele.... maar daar ben ik wel wat huiverig voor.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KongFuFish007
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-07 10:58
Heeft iemand ervaring met een zonnescherm voor het dak van de Tesla Model 3 bouwjaar 2019?

Ik zit naar verschillende te kijken, maar ik weet niet waar ik goed aan doe:

1. https://mijn-tesla.com/pr...chermen-dak-en-achterruit -> Ik lees in sommige reviews dat het zonnescherm tot aan de achterkant doorloopt, waardoor je niks meer in de achteruitkijkspiegel zie...lijkt me niet ideaal. Kosten zijn 79 EURO.

https://www.amazon.nl/gp/...smid=A1HPPQ0P4LUKKW&psc=1 -> Via Amazon, de helft van de prijs van het eerste zonnescherm (38 EURO), en ik zie op de foto's dat je wel zicht hebt in de achteruitkijkspiegel .

3. https://shop.tesla.com/nl...scherm-glazen-dak-model-3 -> Van Tesla zelf, zal ongetwijfeld goed passen maar met een prijs van 180 EURO vind ik het persoonlijk iets te veel....

Daarnaast heb ik ook nog twee schermpjes nodig voor de achterdeur ruiten voor mijn dochterje.

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-07 11:02
BV83 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:39:

Ben benieuwd.
Ik heb ze hier liggen...... in de doos. Meebesteld, want paste nog binnen leasebudget. Achteraf spijt dat ik geen trekhaak koffer heb gekozen. Net zo duur en weinig weerstand. Heb ze niet nodig gehad, maar zie het ook niet zo zitten na alle verhalen. Als ik zie hoe weinig ruimte er is om ze te monteren....... ik moet ook zeggen dat er best veel ruimte in zit (3 kids) maar ga nooit lang weg.
Een trekhaak koffer is gewoon beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomas_ op 18-06-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-07 11:02
-edit-

[ Voor 110% gewijzigd door Tomas_ op 18-06-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-07 00:21
KongFuFish007 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:48:
Heeft iemand ervaring met een zonnescherm voor het dak van de Tesla Model 3 bouwjaar 2019?

1. https://mijn-tesla.com/pr...chermen-dak-en-achterruit -> Ik lees in sommige reviews dat het zonnescherm tot aan de achterkant doorloopt, waardoor je niks meer in de achteruitkijkspiegel zie...lijkt me niet ideaal. Kosten zijn 79 EURO.

https://www.amazon.nl/gp/...smid=A1HPPQ0P4LUKKW&psc=1 -> Via Amazon, de helft van de prijs van het eerste zonnescherm (38 EURO), en ik zie op de foto's dat je wel zicht hebt in de achteruitkijkspiegel .

3. https://shop.tesla.com/nl...scherm-glazen-dak-model-3 -> Van Tesla zelf, zal ongetwijfeld goed passen maar met een prijs van 180 EURO vind ik het persoonlijk iets te veel....

Daarnaast heb ik ook nog twee schermpjes nodig voor de achterdeur ruiten voor mijn dochterje.

Ramen tinten? Kan je ruit nog best goed gebruiken en het is net “ff” mooier.

(300-450€ ex btw)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

Phntm

Tlingelingeling

Update over de gebroken clip: Via Tesla SeC kunnen ophalen uiteindelijk. Vandaag de oude eruit gehaald. Ging niet erg makkelijk maar uiteindelijk wel gelukt. Voor geïnteresseerden later, de clips kosten 1.10 incl btw per stuk, 0.90 ex btw.

Part nummer: 1106961-00-C, Naam: Special clip 8.3x25,0.6-0.8, Nylon, BLK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:00

Ik heb deze voor de dakramen:
https://a.aliexpress.com/_vDRAdZ
Zijn inmiddels wel iets geüpdatet maar zal vast nog steeds passen. Je kunt ook kiezen welke versie je besteld: je hele achterruit bedekt of onderste deel vrij laten zodat je nog wat ziet in j binnenspiegel. Ik heb die laatste en ben over beide schermen tevreden. Als je ze er regelmatig uit zou willen halen zou ik deze niet nemen: clipjes kun je dan wel eens kwijtraken.

Zonneschermen voor de zijramen ben ik ook nog steeds naar op zoek.
Ik heb deze voor alleen de achterruiten maar zeker niet tevreden:
https://a.aliexpress.com/_vDN4JV
Plak je op de rand onder het raam en hang je met een haakje aan het raam.
Issue: een van de twee haakjes was al stuk bij levering. Nieuwe leveren of vervangend onderdeel was moeilijk, kon niet, gedoe, etc. Wel helft van het geld terug gehad. Er zit ook een plak-houder voor op het raam bij waar die ook aan kan maar is niet ideaal.
Verder laat geplakte deel los van de deur in een hete auto dus je moet ze altijd weer omlaag doen. Zou ik zeker niet aanraden.
Als er nog andere tips zijn voor de achterste zijruiten(niet tinten) hou ik me aanbevolen.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurpanda
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-07 21:51
bartlauwers schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Ik heb deze voor de dakramen:
https://a.aliexpress.com/_vDRAdZ
Zijn inmiddels wel iets geüpdatet maar zal vast nog steeds passen. Je kunt ook kiezen welke versie je besteld: je hele achterruit bedekt of onderste deel vrij laten zodat je nog wat ziet in j binnenspiegel. Ik heb die laatste en ben over beide schermen tevreden. Als je ze er regelmatig uit zou willen halen zou ik deze niet nemen: clipjes kun je dan wel eens kwijtraken.

Zonneschermen voor de zijramen ben ik ook nog steeds naar op zoek.
Ik heb deze voor alleen de achterruiten maar zeker niet tevreden:
https://a.aliexpress.com/_vDN4JV
Plak je op de rand onder het raam en hang je met een haakje aan het raam.
Issue: een van de twee haakjes was al stuk bij levering. Nieuwe leveren of vervangend onderdeel was moeilijk, kon niet, gedoe, etc. Wel helft van het geld terug gehad. Er zit ook een plak-houder voor op het raam bij waar die ook aan kan maar is niet ideaal.
Verder laat geplakte deel los van de deur in een hete auto dus je moet ze altijd weer omlaag doen. Zou ik zeker niet aanraden.
Als er nog andere tips zijn voor de achterste zijruiten(niet tinten) hou ik me aanbevolen.
Ik hier ook nog opzoek naar iets voor de zijruiten. Zou graag een keer een camping trip maken in de auto en er dan ook echt in slapen. Zag dat Bjørn zelf deze had: https://www.begood.no/pro...lett-sett---tesla-model-3.

Die zijn echter weer niet in NL te koop lijkt het..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:59

Kiwi

Gadgetfreak

Sinds gisteren trotse eigenaar van een Model 3 Performance *O*
Meet Baymax:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyM3oVvwJuQqSAJKW9oe1CgTjqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WW2YCfuIe84dFbgE6w5Xu0Zx.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een demo-voertuig dat in de showroom van de Tilburg Store heeft gestaan, 2021 model van afgelopen november met 30km op de teller. Maandag besteld en kon hem vrijdag dus al ophalen (had zelfs sneller gekund maar vrijdag kwam beter uit).
Wat een heerlijke auto is dit zeg! <3

Moet nog wel even een handigheidje vinden voor autopilot, want ondanks dat ik mijn handen de hele tijd op het stuur heb vraagt hij toch telkens om een lichte draaibeweging, maar de grens tussen lichte beweging en genoeg bewegen om autopilot uit te schakelen is erg klein lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartlauwers
Frituurpanda schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Ik hier ook nog opzoek naar iets voor de zijruiten. Zou graag een keer een camping trip maken in de auto en er dan ook echt in slapen. Zag dat Bjørn zelf deze had: https://www.begood.no/pro...lett-sett---tesla-model-3.

Die zijn echter weer niet in NL te koop lijkt het..
Die zijn wel weer helemaal donker/geblindeerd, dat zoek ik niet. Meer een gewoon zonnescherm waar je doorheen kunt kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:33
Kiwi schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:58:
Meet Baymax:
[Afbeelding]

Het is een demo-voertuig dat in de showroom van de Tilburg Store heeft gestaan, 2021 model van afgelopen november met 30km op de teller. Maandag besteld en kon hem vrijdag dus al ophalen (had zelfs sneller gekund maar vrijdag kwam beter uit).
Wat een heerlijke auto is dit zeg! <3

Moet nog wel even een handigheidje vinden voor autopilot, want ondanks dat ik mijn handen de hele tijd op het stuur heb vraagt hij toch telkens om een lichte draaibeweging, maar de grens tussen lichte beweging en genoeg bewegen om autopilot uit te schakelen is erg klein lijkt het.
Gefeliciteerd! Dat is wel een record tussen bestellen en ophalen hier denk ik ;)

Wat betreft Autopilot; ik heb mezelf aangeleerd om met mijn linkerhand altijd een beetje te "hangen" aan het stuur; alsof je altijd een heeeel klein beetje naar links wil. Dat is niet genoeg om autopilot in de weg te zitten maar wel genoeg dat hij altijd beseft dat ik m'n handen op het stuur heb. Krijg zelden zo'n waarschuwing. Vergt wat gewenning maar daarna is het heerlijk cruisen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:17

Misschien een domme vraag, maar waarom zou je dat gebruiken?
De dakramen zijn gewoon zonwerend. Het wordt echt niet heet in de auto, laat staan dat de zon fel wordt.
In de auto zitten terwijl hij uit staat wordt het warm, daarom kan je mooi de airco aan laten (voor als je even naar de winkel gaat ofzo) of voorkoelen (als je langere tijd tussen de ritjes hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Smobbo schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:08:
[...]

De dakramen zijn gewoon zonwerend. Het wordt echt niet heet in de auto, laat staan dat de zon fel wordt.
In de auto zitten terwijl hij uit staat wordt het warm, daarom kan je mooi de airco aan laten (voor als je even naar de winkel gaat ofzo) of voorkoelen (als je langere tijd tussen de ritjes hebt).
Het zal een flinke slok schelen op het energieverbruik als je de warmte niet hoeft weg te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

[...]

Briljant. Het wordt niet warm in de auto als je je airco aanlaat of voorkoelt.

Ik zet liever de airco een standje zachter om van dezelfde temperatuur te kunnen genieten 🤷‍♀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
[...]

Ja, de dakramen zijn zonwerend maar niet iedereen vindt dat voldoende. En als het effect van de zon dan een huilend kind is(of een zonnescherm voorkomt dat), is het best handig zo’n scherm voor je dakraam te hebben. (Maar kind-argument telt niet voor iedereen natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Terranca schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Gefeliciteerd! Dat is wel een record tussen bestellen en ophalen hier denk ik ;)

Wat betreft Autopilot; ik heb mezelf aangeleerd om met mijn linkerhand altijd een beetje te "hangen" aan het stuur; alsof je altijd een heeeel klein beetje naar links wil. Dat is niet genoeg om autopilot in de weg te zitten maar wel genoeg dat hij altijd beseft dat ik m'n handen op het stuur heb. Krijg zelden zo'n waarschuwing. Vergt wat gewenning maar daarna is het heerlijk cruisen!
Ja ben wel blij dat ik nu maar 4 slapeloze nachten had in plaats van 2 maanden :+

Ik had inderdaad wel door als ik het stuur gewoon een klein beetje wiebelde op de muziek dat de meldingen een stuk minder waren. Maar vooral bij het wisselen van rijstrook heeft hij iets meer nodig lijkt het (en een aantal keer te veel gedraaid waardoor ik hem dus overnam). Ook bij filerijden lijkt hij een stuk meer input nodig te hebben (ik denk omdat hij dan bijna stilstaat?)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:04

tomtom901

Moderator General Chat
Kiwi schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:58:
Gefeliciteerd!

Ook ik heb deze week mijn Model 3 Performance op mogen halen van een vorige eigenaar die er gelukkig heel goed voor gezorgd heeft, en weinig gereden heeft (9k km). Verder hebben ze de auto volledig zwart gemaakt (chrome delete) maar ook het Tesla hebben ze netjes zwart gemaakt. Ceramic coating en lojack zat er ook al op :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8rWOvY41YNCjA0rSeQVvqSgwPYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yAJW3I5HhlMa80bZDKKR6b4M.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste ervaring: wow, wat een auto. Vermogen is er gewoon altijd en heerlijk relax rijden met Autopilot na ACC in een VAG auto van 2019 gewend te zijn. Bijkomend voordeel is dat het notabene goedkoper is dan het zakelijk rijden van de ICE auto, deze rij ik nu voor (hopelijk) langere tijd prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1302638 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:41:
[...]

Briljant. Het wordt niet warm in de auto als je je airco aanlaat of voorkoelt.

Ik zet liever de airco een standje zachter om van dezelfde temperatuur te kunnen genieten 🤷‍♀️
Ik laat de climate lekker op auto staan. Hoef je niks te doen. Zoveel gaan je die twee zonneschermpjes ook niet schelen. Kosten ga je niet terug verdienen iig in een paar jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02:36
Gisteren weer met de Model3 LR ( sept 2019) naar Z-Frankrijk gereden. Helaas veel files in en na Lyon. De Fransen willen kennelijk weer van hun vrijheid genieten.
Verder perfecte reis, begonnen in hoosbuien in Nederland, daarna droog 30-35 graden. Airco deed het prima. Ruitenwissers ook. Gebruik gemiddeld 168 Wh/km. Overal de maximale snelheid +4km aan gehouden, en laatste 200 km 140-145km/uur. Laden ging ook prima 5 x 20 minuten. Maximaal 140Kwh gehaald tot 50% daarna naar 100 Kwh tot 65%. Allemaal V2 laders.
Wat wel opviel was dat het gebruik na laden erg hoog was, eerste 50km. Ik zag dat de batterijtemperatuur na laden 55 graden was en terug liep naar 44 graden. Toen zakte het gebruik ook sterk. Airco draaide kennelijk op volle toeren om de accu te koelen,. Dat was niet in de auto te merken aan de temperatuur. Toch een mooi gemiddeld gebruik denk ik.
Helaas een keertje even te snel gereden in Autopilot om uit een treintje te komen, maar toen mocht ik mijn Autopilot niet meer gebruiken tot de volgende stop. Blijf ik toch een beetje stom vinden.
Overigens kan ik de Fltizmeister One aanbevelen. Piepte er vrolijk op los voor de flitspalen, ook in Frankrijk en geeft niet een gebied aan( zone) maar piept echt vlak voor de flitspalen zelf. Zal wel illegaal zijn, maar wel erg prettig. Ik heb de aanschaf er ruim uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Mackeessie op 19-06-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:53
Mackeessie schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:12:
Gisteren weer met de Model3 LR ( sept 2019) naar Z-Frankrijk gereden. Helaas veel files in en na Lyon. De Fransen willen kennelijk weer van hun vrijheid genieten.
Verder perfecte reis, begonnen in hoosbuien in Nederland, daarna droog 30-35 graden. Airco deed het prima. Ruitenwissers ook. Gebruik gemiddeld 168 Wh/km. Overal de maximale snelheid +4km aan gehouden, en laatste 200 km 140-145km/uur. Laden ging ook prima 5 x 20 minuten. Maximaal 140Kwh gehaald tot 50% daarna naar 100 Kwh tot 65%. Allemaal V2 laders.
Wat wel opviel was dat het gebruik na laden erg hoog was, eerste 50km. Ik zag dat de batterijtemperatuur na laden 55 graden was en terug liep naar 44 graden. Toen zakte het gebruik ook sterk. Airco draaide kennelijk op volle toeren om de accu te koelen,. Dat was niet in de auto te merken aan de temperatuur. Toch een mooi gemiddeld gebruik denk ik.
Helaas een keertje even te snel gereden in Autopilot om uit een treintje te komen, maar toen mocht ik mijn Autopilot niet meer gebruiken tot de volgende stop. Blijf ik toch een beetje stom vinden.
Overigens kan ik de Fltizmeister One aanbevelen. Piepte er vrolijk op los voor de flitspalen, ook in Frankrijk en geeft niet een gebied aan( zone) maar piept echt vlak voor de flitspalen zelf. Zal wel illegaal zijn, maar wel erg prettig. Ik heb de aanschaf er ruim uit.
Mooi man, kun je nog iets zeggen over totale reistijd en kilometers? Interessant om te weten wat je gemiddeld aan kmh af kan leggen :)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
De afstand was 1330 km, totale reistijd 15.30 uur. Zonder files was het ruim 14 uur geweest dus. Ga uit van een gemiddelde van 90-95 km/uur. Er was ruimte zat bij alle laders waar wij kwamen. Natuurlijk wel buiten het hoog seizoen. Laatste stop was drukker ( Montelimar) daar naast Fransen ook Zwitsers. Was daar dus druk door weekend/ vrijdagavondverkeer.
Wat ik opmerkte lijkt de auto sneller te laden. Hij blijft langer bij een hoog Kilowattage hangen dan vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Zoals iedereen met een granny charger UMC v2 zat er bij mij een blauwe CEE stekker bij zodat je op 16A (3,7kW) kan laden.

Nu zie ik op de Tesla site dat er ook een blauwe stekker is waarmee je de Model 3 op 32A (7,4kW) kan laden.

Dit was mij onbekend, ik dacht dat de Model 3 alleen tot 16A enkelfasig kon laden. Wellicht een tip voor mensen die de beschikking hebben over de mogelijkheid van 32A op 1 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
[...]

Ooit wel eens met warm weer in zuid europa geweest? En of het warm wordt in de auto.

Als het buiten 40+ is en de zon staat op de auto is het echt heel warm in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Een zonnescherm lijkt mij ook wel handig en vind persoonlijk dat het al standaard bij deze auto zou moeten horen. (Net als vloermatjes…)

Laatst was de auto 65grd C en heb tijdig (30min ofzo van te voren) de koeling alvast aangezet. Toen ik bij de auto was, was de binnentemperatuur netjes 21grd, maar het dakraam is op dat moment nog steeds gloeiend en straalt veel warmte af. Dat is heeel oncomfortabel vanwege de temperatuurverschil tussen hoog en laag. Een zonnescherm zou daar zeker bij geholpen hebben. Ik het overweeg het daarom ook

Na 15min snelweg was de warmte er wel uit…

Acties:
  • +3 Henk 'm!
S023 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:05:
Een zonnescherm lijkt mij ook wel handig en vind persoonlijk dat het al standaard bij deze auto zou moeten horen. (Net als vloermatjes…)

Laatst was de auto 65grd C en heb tijdig (30min ofzo van te voren) de koeling alvast aangezet. Toen ik bij de auto was, was de binnentemperatuur netjes 21grd, maar het dakraam is op dat moment nog steeds gloeiend en straalt veel warmte af. Dat is heeel oncomfortabel vanwege de temperatuurverschil tussen hoog en laag. Een zonnescherm zou daar zeker bij geholpen hebben. Ik het overweeg het daarom ook

Na 15min snelweg was de warmte er wel uit…
En een zonnescherm aan de binnenkant gaat dat oplossen? Je stoel zal minder warm worden, het dakraam niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-07 23:15
Inspired schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:08:
[...]

En een zonnescherm aan de binnenkant gaat dat oplossen? Je stoel zal minder warm worden, het dakraam niet.
Was ik dus ook aan het denken. Je vangt de warmte op en kaatst ze terug door glas dat al enorm warm heeft... Hopelijk kan dat tegen een stootje, anders... :/

EX30 Ultra Twin Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mackeessie schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:35:
De afstand was 1330 km, totale reistijd 15.30 uur. Zonder files was het ruim 14 uur geweest dus. Ga uit van een gemiddelde van 90-95 km/uur. Er was ruimte zat bij alle laders waar wij kwamen. Natuurlijk wel buiten het hoog seizoen. Laatste stop was drukker ( Montelimar) daar naast Fransen ook Zwitsers. Was daar dus druk door weekend/ vrijdagavondverkeer.
Wat ik opmerkte lijkt de auto sneller te laden. Hij blijft langer bij een hoog Kilowattage hangen dan vorig jaar.
Zou mooi zijn als de curve iets langer door loopt. Nog een maand en dan gaan we naar Zuid-Spanje. oOo Kan ik het goed testen. :) Kom dan ook een paar V3s tegen. Nog niet eerder gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Wolly schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:14:
[...]

Het zal een flinke slok schelen op het energieverbruik als je de warmte niet hoeft weg te koelen.
Maar hoeveel helpen die schermen dan? Die zitten aan de binnenkant, dus de warmte is al binnen…
Of de auto nu 50 of 55 graden binnen is maakt toch niet zoveel uit qua benodigde koeling of is dat al echt een groot verschil? Met voorkoelen is hij met een paar minuten weer op 20 graden (y)

Eigenlijk zou je 2 auto’s naast elkaar moeten zetten om het eens te testen ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Houseofdreams schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:11:
[...]

Was ik dus ook aan het denken. Je vangt de warmte op en kaatst ze terug door glas dat al enorm warm heeft... Hopelijk kan dat tegen een stootje, anders... :/
Terugkaatsen? Zo werkt dat niet helemaal.

Warmte hoopt zich op tussen het raam en de schermen, waardoor het scherm als een verwarming fungeert.

Je airco zal dat uiteindelijk gedurende langere tijd nog moeten koelen.

Zon weren doe je buiten je raam, niet binnen.
Dan werkt hetzelfde principe als thuis. Zon weren doe je met een rolluik, een rolgordijn binnen houdt het directe zonlicht weg, maar de hitte niet.

Misschien blijft hij overdag iets koeler, maar heel de avond blijft hij die hitte nog uitstralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het helpt doordat de stoelen niet een kookplaat worden. De warmte zelf zit natuurlijk al in de auto en tenzij dat acherm wit is en het interieur zwart gaat het niets helpen aan hitte buiten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Caelorum schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:40:
Het helpt doordat de stoelen niet een kookplaat worden. De warmte zelf zit natuurlijk al in de auto en tenzij dat acherm wit is en het interieur zwart gaat het niets helpen aan hitte buiten houden.
Ik moet zeggen dat als ik 10 minuten voordat ik wegrijd de auto op “lo” zet, de stoelen niet koken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:09
Vannacht kreeg ik een sms van mijn buurman of mijn Model 3 stond te knipperen (koplampen door bewakingsmode). Dit bericht heb ik gemist doordat mijn telefoon op “niet storen” stond, maar vanochtend in de auto zag ik inderdaad 148 meldingen.
Vreemde was alleen dat er geen bewakingsbeelden waren opgenomen.

De buurman grapte dat mijn auto gevoelig was voor de magnetische velden door het onweer, maar ik tast wel een beetje in het duister wat dit nu veroorzaakt kan hebben.

Iemand dit afgelopen nacht ook gehad? Of een idee waardoor dit kan komen?

Heb voor de zekerheid nu de auto maar even andersom neergezet, zodat de lampen niet meer vol zijn huis in schijnen ‘s nachts :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
Vanmorgen ook weer wat geks. Buiten 18 graden, temperatuur in de auto stond nog op 19,5.
Ik dacht, zet m wel ff op 18, onzin dat de verwarming aan gaat, met de zon in de auto is t warm zat.
temperatuurinstelling wilde niet koeler dan 19 graden.
op t pijltje drukken: heel even 18,5 in beeld maar schiet meteen weer terug naar 19 graden
met de schuifbalk: helemaal naar links, heel even "LO" in beeld maar springt meteen weer terug naar 19 graden. Tijdens de storing mn alarmlichten op locatie aan laten staan. Nu weer thuis en aan de lader. Kijken of t probleem weg is als de auto even geslapen heeft, is voor mij vaak ook een oplossing :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:32
Ik hoop dat er een optie komt dat de radar projectie (links) vervangen kan worden door nog meer map.

Nutteloos imo hoe het nu projecteert wordt, kijkt er ook iemand op de radar?

Vaak klopt het ook niet 100%

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 20-06-2021 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:40:
Ik hoop dat er een optie komt dat de radar projectie (links) vervangen kan worden door nog meer map.

Ik kijk er idd niet naar. Al is de map nu ook groot genoeg. Met v11 lijkt er wat meer custom opties te komen. Als we die ooit nog krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:33:
Vannacht kreeg ik een sms van mijn buurman of mijn Model 3 stond te knipperen (koplampen door bewakingsmode). Dit bericht heb ik gemist doordat mijn telefoon op “niet storen” stond, maar vanochtend in de auto zag ik inderdaad 148 meldingen.

De buurman grapte dat mijn auto gevoelig was voor de magnetische velden door het onweer, maar ik tast wel een beetje in het duister wat dit nu veroorzaakt kan hebben.

Heb voor de zekerheid nu de auto maar even andersom neergezet, zodat de lampen niet meer vol zijn huis in schijnen ‘s nachts :p
Niet gewoon de regen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Inspired ik mag toch hopen dat een beetje regen (wat we wel eens hebben in Nederland) voor een overactief bewakingssysteem zorgen :p

Schijnbaar heeft de auto de hele nacht voor stroboscoop gespeeld door de ramen van het huis van de buurman :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
PdeBie schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:33:
@Inspired ik mag toch hopen dat een beetje regen (wat we wel eens hebben in Nederland) voor een overactief bewakingssysteem zorgen :p

Schijnbaar heeft de auto de hele nacht voor stroboscoop gespeeld door de ramen van het huis van de buurman :F
Waarom aanzetten? Het vreet echt stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Omdat ik in het centrum van onze stad woon en er helaas genoeg lopen die niet van andermans spullen kunnen afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
TweakerVincent schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:40:

Ik hoop het ook. In de vorige versie was het nog iets kleiner, dat was sowieso beter.

Ik hoop ook dat de volgende versie iets netter afgewerkt is, deze versie heeft best veel uitlijningsissues die een beetje afbreuk aan de kwaliteit doen…
PdeBie schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:33:

Toen ik sentry thuis nog aan had heb ik dit ook een paar keer gehad. Maar dan een hele nacht aan regen opnames :o . Op de oprit thuis staat hij dus mooi uit.

Ik heb eerlijk gezegd al geen jaar meer naar die beelden gekeken… mocht ik ooit schade hebben is het wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

renedr schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:20:
[...]

Ik moet zeggen dat als ik 10 minuten voordat ik wegrijd de auto op “lo” zet, de stoelen niet koken
renedr schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:46:
[...]

Waarom aanzetten? Het vreet echt stroom
Deel jij je account met je broer of is dit dezelfde persoon? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Iemand ervaring met een app op iOS om je sentry beelden in te zien?

Is er een app waarmee je de sentry beelden direct van je tesla kan inzien/exporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Lo is ook helemaal niet nodig. Gewoon airco aan en dan is die na 5 min wel ok.
Maar ik rij een SR+ dus die procent of twee kan ik niet altijd missen. Daarnaast vergeet ik het wel eens. Vind het geld voor zoj zonnescherm overigens niet waard. Dan maar even een minuutje of 3-4 pijn lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 15:29
Ik weet niet of het hier past, maar toch even gewaagd.
Ik krijg Flitsmeister op mijn iPhone alleen via de speakers als ik bluetooth als audio device heb geselecteerd.

Heeft hier iemand dat wel werkend gekregen?
Dus FM meldingen gewoon over radio of spotify heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
pimk schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:38:
Ik weet niet of het hier past, maar toch even gewaagd.
Ik krijg Flitsmeister op mijn iPhone alleen via de speakers als ik bluetooth als audio device heb geselecteerd.

Heeft hier iemand dat wel werkend gekregen?
Dus FM meldingen gewoon over radio of spotify heen?
Even zoeken is toch niet teveel gevraagd?
DJGizbo in "Het grote Tesla Model 3 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:40
Stef87 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:25:
[...]

Dit is de -nieuwe- Chinese versie met heatpump/octovalve, deze kan beter restwarmte e.d. gebruiken In NL rijden er voornamelijke andere versies.

Ook is zijn data niet compleet, want de meeste huidige ''oude'' SR+ modellen hebben geprofiteerd van aan het (MY 2019/20 sommige 21's ook?) een gratis performance update. Door update was deze -0.5s sneller geworden. Bjorn zijn data wijst op het ongedaan maken van deze update bij de allernieuwste 2021 modellen?

Vooral na 100 km/h is de MiC aanzienlijk langzamer:

LFP MiC 2020 + begin 21:

[Afbeelding]

Non LFP 2020/19 SR+

[Afbeelding]

Niet dat het voor veel mensen veel uitmaakt.. Maar vooral de nieuwe MiC is niet direct vergelijkbaar i.v.m. de betere batterij-klimaatregeling (warmte/koeling) door octovalve met warmtepomp.

(Dus: let op welk model je misschien op het oog hebt, er zijn veel verschillen onderling)
Het lijkt erop dat de lfp accu wel heel constant is inderdaad, of je nou 90 of 10% soc hebt je blijft dezelfde 0-100 tijd houden. De 'oude' accus lijken flink minder te presteren naar gelang de soc daalt.... bij 10% heb je nog moeite om een ice voor te blijven ;).

YouTube: MIC Tesla Model 3 SR+ 90-10 % acceleration and noise test

[ Voor 3% gewijzigd door stylezzz op 20-06-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
Vriendelijke antwoorden, ik hou er van!
Dank voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
Nogmaals dank voor de tip, helaas werkt ook deze suggestie niet bij (mijn?) iPhone.
Net als bij de oorspronkelijke vrager trouwens…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
pimk schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:03:
[...]

Vriendelijke antwoorden, ik hou er van!
Dank voor je hulp!
Het is de gewoonte om zelf even aan te geven wat je hebt gevonden en wat je hebt geprobeerd.

Heb je "Via HFP" ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
Wolly schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:11:
[...]

Het is de gewoonte om zelf even aan te geven wat je hebt gevonden en wat je hebt geprobeerd.

Heb je "Via HFP" ook geprobeerd?
Yep, vanmiddag in de auto, maar ook nadat ik het op dit forum ook als suggestie vond.
Ook vind ik hier dat er een vertraging in te stellen is, en dat moet ik nog proberen.

Op dit moment lijkt de status te zijn dat radio gewoon door speelt en er niets door komt vanaf mijn iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
Mijn ervaring is dat het niet 100% werkt. welke instelling ik ook gebruik . Ik krijg dan een mededeling maar het laatste gedeelte. Bijvoorbeeld. : "slecht wegdek" dan hoor ik alleen wegdek of dek. Alleen als ik via mijn telefoon muziek luister gaat het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimk
Geleerd hebbende vind ik op het Flitsmeister forum onderstaande info:
https://forum.flitsmeiste...ia-bluetooth-audio?near=7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2N03O1KIcMmRJV2uaYvvjpozMw8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sbtE1q2LWsJVAQKjmrcX2yFC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Mackeessie schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:36:
Mijn ervaring is dat het niet 100% werkt. welke instelling ik ook gebruik . Ik krijg dan een mededeling maar het laatste gedeelte. Bijvoorbeeld. : "slecht wegdek" dan hoor ik alleen wegdek of dek. Alleen als ik via mijn telefoon muziek luister gaat het goed.
Dat heb ik opgelost door een langere toon te kiezen, zie Wolly in "Het grote Tesla Model 3 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
Wolly schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:38:
[...]

Dat heb ik opgelost door een langere toon te kiezen, zie Wolly in "Het grote Tesla Model 3 topic"
Of stel de vertraging in die het FM forum voorstelt:
https://forum.flitsmeiste...ia-bluetooth-audio?near=7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMLDK
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-07 15:04
Ik gebruik Flitsmeister in combinatie met een Flitsmeister One.

Ik heb in Flitsmeister deze instellingen en het werkt perfect. Een melding komt binnen als een inkomend gesprek en dankzij de vertraging hoor ik nu ook de eerste seconde van de melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQi62rcIBNbFLjas2o5HEcZxhEI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6oPCuZQcjqHXhbDRyG1Zl6k1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-07 00:21
stylezzz schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:01:
[...]

Het lijkt erop dat de lfp accu wel heel constant is inderdaad, of je nou 90 of 10% soc hebt je blijft dezelfde 0-100 tijd houden. De 'oude' accus lijken flink minder te presteren naar gelang de soc daalt.... bij 10% heb je nog moeite om een ice voor te blijven ;).

YouTube: MIC Tesla Model 3 SR+ 90-10 % acceleration and noise test
De oude SR+ blijft ook tot 15% nagenoeg zijn maximaal vermogen behouden. (Laatste keer persoonlijk getest is dat 215-225kW op motor achter)

Alleen de nieuwe US-made (nog) niet zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Stef87 op 20-06-2021 21:01 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Anoniem: 1302638 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:04:
[...]

[...]

Deel jij je account met je broer of is dit dezelfde persoon? :')
Nee mijn andere persoonlijkheid, moeten we allebei een apart account nemen volgens de regels? We zijn met nog meer, iedere persoonlijkheid een eigen account?

Zonder gekheid, op lo zetten 10 minuten voor je vertrekt is een paar keer per jaar als het 30 graden is en zeer nuttig.

Het nut van 6kWh per 24 uur verstoken om eventueel beelden terug te kunnen kijken waar je uiteindelijk vaan niets mee kan, dat vind ik dan weer zonde.

Aan de publieke laadpaal kost het je zo’n €2,10 per 24 uur aan stroom. Thuis €1,32 per 24 uur.
Respectievelijk €63 of €40 per maand.

Geen idee hoe hoog je eigen risico is bij schade, maar meestal 140-150 per geval, wat na aftrek van de bijtelling zo’n €80 netto is.

Dus tenzij je iedere 2 maanden schade hebt door vandalisme bij thuis laden, of iedere 5 weken bij publiek laden. Nog even los van de dader vinden aan de hand van beelden.

Is het gewoon echt weggooien van energie en geld 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
PdeBie schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:53:
Omdat ik in het centrum van onze stad woon en er helaas genoeg lopen die niet van andermans spullen kunnen afblijven.
Wat kun je er uiteindelijk mee? Je ziet iemand op beeld? Wie gaat voor jou uitzoeken zie het is?

Even los nog van de kosten discussie hierboven?
Politie doet er niets mee, want verzekeringswerk.

Denk je dat je verzekering een persoon bij de beelden gaat zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
renedr schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:22:
[...]

Wat kun je er uiteindelijk mee? Je ziet iemand op beeld? Wie gaat voor jou uitzoeken zie het is?

Even los nog van de kosten discussie hierboven?
Politie doet er niets mee, want verzekeringswerk.

Denk je dat je verzekering een persoon bij de beelden gaat zoeken?
Zijn dat aannames die je doet of spreek je uit ervaring?

Als er iemand met z’n volle gezicht in beeld staat en de politie herkent hem, gebruiken ze die beelden echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
PdeBie schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:34:
[...]

Zijn dat aannames die je doet of spreek je uit ervaring?

Als er iemand met z’n volle gezicht in beeld staat en de politie herkent hem, gebruiken ze die beelden echt wel.
Ja heb wel eens schade gehad en stond een persoon op de dashcam die dat gedaan heeft.
Politie kon niets.

Andere keer had ik gelukkig een kenteken, wederom op dashcam. Politie deed niets, want was een verzekeringskwestie.

Het moet wel heel toevallig zijn, of een heel klein dorp, wil de politie de gene herkennen.

Blijft het kostenaspect overeind.

Schade repareren kost €80 netto eigen risico en daar kun je de auto 5 weken aan een publieke laadpaal voor zetten met Sentry mode aan, of 2 maanden aan je privé paal.

Ben wel benieuwd wat jouw verbruik van de auto nu is via de leaseportaal, kun je dat terugzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@renedr zou het niet weten. Betaald mijn werkgever en die hoor ik nog niet klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 11:14
Iemand dit wel eens gehad? Mijn auto blijft zeuren dat er iemand op de passagiersstoel zou zitten, terwijl dat niet zo is. Tijdens het rijden gaat dat alarm af (op te lossen door de gordel er in te klikken). Maar nog vervelender: als ik op de oprit parkeer gaat ie niet automatisch meer op slot en uit, ik vermoed dat dat ook daar mee te maken heeft. Kan ik daar zelf iets aan doen of wordt dit een service afspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
ybos schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:32:
Vanmorgen ook weer wat geks. Buiten 18 graden, temperatuur in de auto stond nog op 19,5.
Ik dacht, zet m wel ff op 18, onzin dat de verwarming aan gaat, met de zon in de auto is t warm zat.
temperatuurinstelling wilde niet koeler dan 19 graden.
op t pijltje drukken: heel even 18,5 in beeld maar schiet meteen weer terug naar 19 graden
met de schuifbalk: helemaal naar links, heel even "LO" in beeld maar springt meteen weer terug naar 19 graden. Tijdens de storing mn alarmlichten op locatie aan laten staan. Nu weer thuis en aan de lader. Kijken of t probleem weg is als de auto even geslapen heeft, is voor mij vaak ook een oplossing :P
Nou, probleem blijft. nog gekker zelfs, als ik de "sync" uit zet kan de passagierskant de temperatuur wel lager zetten dan 19 graden maar de bestuurderskant niet :X :P

Geen drama, wel maf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
jsiegmund schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:08:
Iemand dit wel eens gehad? Mijn auto blijft zeuren dat er iemand op de passagiersstoel zou zitten, terwijl dat niet zo is. Tijdens het rijden gaat dat alarm af (op te lossen door de gordel er in te klikken). Maar nog vervelender: als ik op de oprit parkeer gaat ie niet automatisch meer op slot en uit, ik vermoed dat dat ook daar mee te maken heeft. Kan ik daar zelf iets aan doen of wordt dit een service afspraak?
ff onder de stoel loeren of er niet een stekkertje los ligt :? Ik neem aan dat er niet een zware rugtas op de stoel ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 11:14
ybos schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:22:
[...]

ff onder de stoel loeren of er niet een stekkertje los ligt :? Ik neem aan dat er niet een zware rugtas op de stoel ligt ;)
Nee, de stoel is leeg. En een stekkertje is het probleem ook niet denk ik, wanneer ik zelf op de stoel ga zitten en weer op sta verdwijnt het icoontje soms van het scherm. Om dan niet veel later uit zichzelf weer terug te komen terwijl de stoel nog altijd leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
ybos schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:21:
[...]

Nou, probleem blijft. nog gekker zelfs, als ik de "sync" uit zet kan de passagierskant de temperatuur wel lager zetten dan 19 graden maar de bestuurderskant niet :X :P

Geen drama, wel maf. :P
Ik heb 'maar' 1 temperatuur instel mogelijkheid i.p.v. een gescheiden versie. Is dit instelbaar of middels een update te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JimmyClioRS schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:57:
[...]

Ik heb 'maar' 1 temperatuur instel mogelijkheid i.p.v. een gescheiden versie. Is dit instelbaar of middels een update te krijgen?
Nee hoor, geen update nodig.
Tik op de pijl omhoog of omlaag om de temperatuur in het interieur te wijzigen. Tik op SYNC in het pop-upvenster dat verschijnt als u op het pijltje tikt. Op deze manier kunt u de temperatuur voor bestuurder en passagier instellen. Als u dezelfde temperatuur aan beide zijden toepast, wordt er slechts één temperatuurinstelling weergegeven. Tik opnieuw op SYNC om afzonderlijke temperatuurinstellingen voor de bestuurder en passagier weer te geven.
Bron; https://www.tesla.com/sit...ners_manual_europe_nl.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 21-06-2021 09:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
Zal wel een contactje niet goed zijn. ff een afspraak inschieten bij Tesla. Ik denk dat ze hier wel gewoon voor langs komen om het te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-07 08:28
Ik had een tijd terug precies het zelfde. Dikke tip, maak gelijk een afspraak in t service centrum om de stoelzitting te laten vervangen. Ik had eerst 2 mobiele afspraken gemaakt en die konden t toch niet oplossen. Uiteindelijk bleek t een kapotte sensor te zijn (oude modellen willen soms nog wel eens wat te plakkerig zijn. Na de swap van de zitting heb ik hier geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:19

ChillPascal

In the end...

Maken jullie voor het plannen van een lange reis (>1000 km) gebruik van ABRP, het ingebouwde navigatiesysteem of nog iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1990
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-07 15:09
ChillPascal schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:44:
Maken jullie voor het plannen van een lange reis (>1000 km) gebruik van ABRP, het ingebouwde navigatiesysteem of nog iets anders?
Gewoon ingebouwde navigatie. Werkt prima! Alleen even rekening houden dat de auto verwacht dat je op je eind locatie kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Gewoon de navi, het gemak van de superchargers (geen pasjes, betrouwbaar, altijd wel plek en de bezetting is zichtbaar op je scherm) is ongeëvenaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

PdeBie schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:33:

Hier vannacht hetzelfde met lichte regen, maar uiteindelijk toen het iets meer ging regenen heeft hij het zelfs voor elkaar gekregen om het alarm af te laten gaan 8)7 En dat zorgt er zeker voor dat iedereen in de omgeving wakker wordt in de nacht :/
Uiteindelijk de beelden bekeken en het lijkt er op dat hij door de combinatie van een druppel en het licht van een lantaarnpaal is getriggerd. Wat wel raar is is dat de eventcode daar "sentry_aware_accel_0.810126" was in plaats van "sentry_aware_object_detection". Dat doet denken dat het door beweging is geactiveerd?

Sentry mode gaat in ieder geval niet meer aan voorlopig :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 16:30
Ik vind sentry in de huidige vorm nauwelijks bruikbaar (regen) én vooral teveel stroom verbruiken. Dan gaat heel het idee van elektrisch willen rijden uit milieuoogpunt wel een beetje verloren. Ik gebruik het dan ook alleen op onbekende parkeerplaatsjes waar ik max. een paar uur sta.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-07 12:44
September 2020 naar Comomeer gereden puur op de interne navigatie. Ging prima, al had ik het idee dat de aangegeven reistijd EXCLUSIEF laden was.

Ga er bij een toekomstige vergelijkbare rit ook even ABRP naast leggen bij vertrek. Wel zou ik echt rijden op de SUC's, vanwege het gebruiksgemak.
Pagina: 1 ... 231 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: