Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 230 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.151.179 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-06 20:32

Kiwi

Gadgetfreak

Ik heb de mogelijkheid om een Model 3 te kopen met bouwmaand november 2020, ik was even aan het zoeken wat daar allemaal de verschillen t.o.v. nu mee zijn, ik kwam de volgende punten tegen, mis ik dan nog iets?
- Het is een 2021 refresh (zwarte trim)
- De oude deurpanelen (wit interieur dus groot wit vlak op de binnenkant, niet het doorlopende van het dashboard)
- Geen stuurverwarming

Nu maakt stuurverwarming mij niet echt uit (geef mij maar stuurverkoeling :P ) en de oude panelen vind ik net zo mooi of mooier als de nieuwe panelen. Ben benieuwd of ik nog dingen over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:09
Kiwi schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:53:
Ik heb de mogelijkheid om een Model 3 te kopen met bouwmaand november 2020, ik was even aan het zoeken wat daar allemaal de verschillen t.o.v. nu mee zijn, ik kwam de volgende punten tegen, mis ik dan nog iets?
- De oude deurpanelen (wit interieur dus groot wit vlak op de binnenkant, niet het doorlopende van het dashboard)
- Geen stuurverwarming

Nu maakt stuurverwarming mij niet echt uit (geef mij maar stuurverkoeling :P ) en de oude panelen vind ik net zo mooi of mooier als de nieuwe panelen. Ben benieuwd of ik nog dingen over het hoofd zie.
Dat zijn inderdaad de enige verschillen ;)
Misschien nog wel 'oude' lichten die op de wagen kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14
Kan zijn dat ik het me verkeerd herinner, maar de SR+ MiC versies van vorig jaar hadden toch nog geen chrome delete, in tegenstelling tot de LR en P versies uit Fremont.

En voor zover ik weet hadden alle LR's en P's de nieuwe lampunits, of er moeten wéér nieuwe lampunits zijn bedacht? :P

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Het gaat om een P, en hij heeft sowieso de chrome delete en de vernieuwde middenconsole.
Voor zover ik kan zien zijn die nieuwe lampen wel beter, maar niet heel spectaculair toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:15
Misschien gedeeltelijk offtopic maar heeft nog iemand Teslamate draaien op een Synology NAS?
Het is me gelukt om de standaard installatie te installeren.

Enkel de advanced methode (Advanced installation with Traefik, Let's Encrypt & HTTP Basic Auth) lukt me niet.
Dit omwille dat Traefik vereist wordt om op poort 80 en 443 te draaien. Helaas heeft nginx dit al in gebruik.

Iemand tips of guides om het toch wat beter te beveiligen zodat ik het ook publiek kan draaien?
Al weet ik niet als dat echt een meerwaarde heeft. --> enkel lokaal te benaderen of publiek.

[ Voor 3% gewijzigd door frye op 14-06-2021 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:32
frye schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:46:
[...]
Dit omwille dat Traefik vereist wordt om op poort 80 en 443 te draaien. Helaas heeft nginx dit al in gebruik.[...]
Dit is met docker neem ik aan? Dan even een
code:
1
-p 51111:80 -p 51112:443
toevoegen. Zie https://docs.docker.com/e...un/#expose-incoming-ports
Moet je uiteraard wel die andere poorten gebruiken voor de config van de andere services/containers.

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 14-06-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 21:02
Kiwi schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:53:
- Geen stuurverwarming

Was automatische kofferbak niet nog een feature van Model Year 2021?

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

bartlauwers schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Was automatische kofferbak niet nog een feature van MY 2021?
Voor zover ik kan zien valt dat onder de algehele refresh, maar ik zal het nog even navragen. Hij is in ieder geval besteld en als het goed is kan ik hem deze week al ophalen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Kiwi schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:14:
Het gaat om een P, en hij heeft sowieso de chrome delete en de vernieuwde middenconsole.
Voor zover ik kan zien zijn die nieuwe lampen wel beter, maar niet heel spectaculair toch?
Nee, niet de moeite.
Moest je nu de keuze hebben tussen een 2020 of een 2021 refresh, dan was het wel een twijfelgevalletje, maar nu gewoon gaan voor degene die klaarstaat

Edit: elektrische koffer zit sinds 2021 refresh ook op de M3. Net als warmtepomp

[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 14-06-2021 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Wanneer kunnen we eigenlijk waypoints verwachten? Die zijn toch een keer toegezegd door elon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:41
bartlauwers schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:06:
[...]
Was automatische kofferbak niet nog een feature van MY 2021?
MY 2021 is een hele slechte afkorting, gezien de aankomende Model Y. Ik weet dat dit het Model 3 topic is, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 17:34
renedr schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:21:
Wanneer kunnen we eigenlijk waypoints verwachten? Die zijn toch een keer toegezegd door elon?
De refresh model S heeft 'm, die zitten op 2021.14 of 2021.21.
Geen idee of 't naar de M3 komt.

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 12:02
frye schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:46:
Misschien gedeeltelijk offtopic maar heeft nog iemand Teslamate draaien op een Synology NAS?
Het is me gelukt om de standaard installatie te installeren.

Enkel de advanced methode (Advanced installation with Traefik, Let's Encrypt & HTTP Basic Auth) lukt me niet.
Dit omwille dat Traefik vereist wordt om op poort 80 en 443 te draaien. Helaas heeft nginx dit al in gebruik.

Iemand tips of guides om het toch wat beter te beveiligen zodat ik het ook publiek kan draaien?
Al weet ik niet als dat echt een meerwaarde heeft. --> enkel lokaal te benaderen of publiek.
Als je al Nginx hebt draaien en bereikbaar hebt gemaakt via je externe IP adres zou ik de normale methode gebruiken en proxien via Nginx. Probleem waar je nu tegenaan loopt is dat Traefik een Let's Encrypt cert wil gaan aanvragen en dat wordt gecheckt op de standaard HTTP poort. Als je Nginx niet al extern bereikbaar hebt gemaakt kan je natuurlijk extern poort 80 en 443 door routeren naar de exposed poorten (zoals Caelorum al aangegeven heeft hoe je die kan wijzigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik verwacht dat de model 3 het ook wel krijgt. We moeten alleen wachten op die nieuwe software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Runescom schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:41:
[...]

De refresh model S heeft 'm, die zitten op 2021.14 of 2021.21.
Geen idee of 't naar de M3 komt.
Nee joh, ik dacht dat dit altijd gelijk getrokken was in software, maar dat verschilt dus per model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 17:34
renedr schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:59:
[...]

Nee joh, ik dacht dat dit altijd gelijk getrokken was in software, maar dat verschilt dus per model
Ze draaien nog op developer versie, ik verwacht dat we eerdaags wel een update krijgen naar een nieuwere build. We zitten al heel lang op de holiday update, aangezien we daarna eigenlijk geen nieuwe functies meer hebben gehad.

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:43

DS7

ybos schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:27:
[...]

Wat was de nieuwprijs van die LR dan :?
Want met 22% bijtelling kan je toch nooit met de huidige nieuwprijzen aan een bijtelling van 26000 euro komen :?
(even makkelijk: 22% van 100.000 euro, is 22 mille, en een LR kan je volgens mij niet eens kopen voor zo'n prijs, dus hoe je dan aan een bijtelling van 26 mille komt :? )

edit:
Net even geklikt, duurste LR komt rond de 71K.

verwachte levertijd: November :o
Ik heb die auto 2 jaar gehad. Kosten over twee jaar en bijtelling over 2 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:24
DS7 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:46:
[...]

Ik heb die auto 2 jaar gehad. Kosten over twee jaar en bijtelling over 2 jaar.
2 jaar gehad, dus een 4% model.

stel hij kost 70K
4% van 50.000 = 2000
22% van 20.000 = 4840
totaal nog geen 7000 bijtelling per jaar, dus over 2 jaar maximaal 14000 bijtelling.
Is mij nog steeds niet duidelijk hoe je aan die 26K bijtelling komt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11
Ik weet niet of het mag, daarom vraag ik het eerst maar even, maar ik zag toevallig vandaag in de app dat ik weer een referral link had staan. Bij aankoop krijg je dan 1500km gratis supercharging en ik ook.

Ik weet dat toen ik hem ging leasen 2 jaar geleden er ook een gebruikt is, maar ik weet niet in hoeverre ze nog veel verstrekt worden. Mocht iemand er nog een zoeken dan hoor ik het wel als ik er iemand blij mee kan maken. :Y)

Als het niet mag, ook prima. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 15:54
ybos schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:24:
[...]

stel hij kost 70K
4% van 50.000 = 2000
22% van 20.000 = 4840
totaal nog geen 7000 bijtelling per jaar, dus over 2 jaar maximaal 14000 bijtelling.
Owja, en die bijtelling tel je op bij je Inkomen uit werk en woning, waar je dus max 52% IB over betaald. Dus 14K / 2 = 7K netto extra IB betaald in 2 jaar. 7000 / 24 maanden = EUR 291 per maand. Daar kan een particulier echt niet onbeperkt een M3 LR van rijden. Sterker nog, alleen al het gederfde rendement op die 70K die je aan de auto stukslaat kost een particulier al EUR 233 per maand (bij mijn gemiddelde rendement van 4% op jaarbasis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MADG0BLIN schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:46:
Ik weet niet of het mag, daarom vraag ik het eerst maar even, maar ik zag toevallig vandaag in de app dat ik weer een referral link had staan. Bij aankoop krijg je dan 1500km gratis supercharging en ik ook.

Ik weet dat toen ik hem ging leasen 2 jaar geleden er ook een gebruikt is, maar ik weet niet in hoeverre ze nog veel verstrekt worden. Mocht iemand er nog een zoeken dan hoor ik het wel als ik er iemand blij mee kan maken. :Y)

Als het niet mag, ook prima. :)
Die link heb je gewoon altijd als Tesla rijder. Niet iets tijdelijks ofzo. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 22:11
Inspired schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:32:
[...]

Die link heb je gewoon altijd als Tesla rijder. Niet iets tijdelijks ofzo. :)
OK. Het was mij eerlijk gezegd niet eerder opgevallen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

ybos schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:24:
[...]

stel hij kost 70K
4% van 50.000 = 2000
22% van 20.000 = 4840
Misschien moet je gewoon even lezen wat ik schreef, want dat was heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

MrBasta schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:26:
[...]

Owja, en die bijtelling tel je op bij je Inkomen uit werk en woning, waar je dus max 52% IB over betaald. Dus 14K / 2 = 7K netto extra IB betaald in 2 jaar. 7000 / 24 maanden = EUR 291 per maand. Daar kan een particulier echt niet onbeperkt een M3 LR van rijden. Sterker nog, alleen al het gederfde rendement op die 70K die je aan de auto stukslaat kost een particulier al EUR 233 per maand (bij mijn gemiddelde rendement van 4% op jaarbasis).
Waarom reken je met netto bijtelling? Want dat is helemaal niet relevant. Je wordt aangeslagen over het voordeel. Daarover betaal je belasting.

Als je niet begrijpt hoe belastingheffing werkt, dan heeft een discussie hierover geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:46
DS7 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:46:
[...]

Waarom reken je met netto bijtelling? Want dat is helemaal niet relevant. Je wordt aangeslagen over het voordeel. Daarover betaal je belasting.

Als je niet begrijpt hoe belastingheffing werkt, dan heeft een discussie hierover geen zin.
Als je je zo benadeeld voelt door de bijtelling, dan staat niets je in de weg om de wagen particulier aan te schaffen. Ik zou wel even een sommetje maken wat je dat dan gaat kosten en dan nog eens nadenken of klagen over bijtelling wel terecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

Naafkap schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:37:
[...]

Als je je zo benadeeld voelt door de bijtelling, dan staat niets je in de weg om de wagen particulier aan te schaffen. Ik zou wel even een sommetje maken wat je dat dan gaat kosten en dan nog eens nadenken of klagen over bijtelling wel terecht is.
Ik ben ondernemer en heb voordat ik Tesla ging rijden alles maar tegen 19 ct/km gedaan.

Dat is gewoon belachelijk, want dan heb ik 100x aan kosten voor de zaak, maar kan ik slechts 15x in aftrek brengen.

Belasting betalen, prima. Maar wel graag in alle redelijkheid.

Ik reageerde overigens op iemand die betoogde dat de bijtelling in Nederland veel te laag is.

[ Voor 7% gewijzigd door DS7 op 14-06-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:46
DS7 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:23:
[...]

Ik ben ondernemer en heb voordat ik Tesla ging rijden alles maar tegen 19 ct/km gedaan.
Voor 19 cent per km kan je geen enkele (nieuwe) auto rijden.
Ik reageerde overigens op iemand die betoogde dat de bijtelling in Nederland veel te laag is.
Ik reageer op het geklaag dat de bijtelling zo hoog zou zijn. Nogmaals, ga het sommetje eens maken als je de wagen particulier zou kopen en rijden. Niets staat je in de weg om op die wijze een auto te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Naafkap schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:27:
[...]

Voor 19 cent per km kan je geen enkele (nieuwe) auto rijden.

[...]

Ik reageer op het geklaag dat de bijtelling zo hoog zou zijn. Nogmaals, ga het sommetje eens maken als je de wagen particulier zou kopen en rijden. Niets staat je in de weg om op die wijze een auto te rijden.
Ik heb 12 auto’s waarvan 2 op de zaak. Ik weet dus heel goed wat een auto kost in privé, dank je wel.

De overheid hoort te belasten naar het daadwerkelijke voordeel en niet een veelvoud daarvan. Dat lijkt mij een logisch uitgangspunt.

En die 19 ct/km is het alternatief. Als je de auto privé aanschaft, dan mag je 19 ct per zakelijk gereden km in aftrek nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:28

tomtom901

Moderator General Chat
[...]

En dan neem je de MIA nog niet eens mee. Rekensommetje ziet er in 2021 alleen helaas veel minder gunstig uit met de 12% tot 40k en 22% daarboven, gelimiteerde MIA etc. :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 15:54
DS7 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:46:
[...]

Ik reken maar netto bijtelling omdat bijtelling (voor privégebruik) door een natuurlijk persoon betaald wordt (die daarvoor dus inkomen uit box 1 nodig heeft).

Bovendien ging de hele discussie (zoals hieronder al door @Naafkap aangehaald) juist over het verschil in fiscale behandeling van electrische auto's voor lease rijders en particulieren. Dan is netto maken van de kosten dus logisch.

Maar in plaats van verwijten te maken over gebrekkige belasting kennis bij anderen, kan je ook uitleggen hoe het jou inziens wel zit (en hoe jij aan 26K bijtelling in 2 jaar komt) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
[...]

Gelukkig betalen leasers niet alleen die bijtelling, maar ook nog €1000 per maand aan leasebedrag!

Wel bruto gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:15
Myrdhin schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:58:
[...]

Als je al Nginx hebt draaien en bereikbaar hebt gemaakt via je externe IP adres zou ik de normale methode gebruiken en proxien via Nginx. Probleem waar je nu tegenaan loopt is dat Traefik een Let's Encrypt cert wil gaan aanvragen en dat wordt gecheckt op de standaard HTTP poort. Als je Nginx niet al extern bereikbaar hebt gemaakt kan je natuurlijk extern poort 80 en 443 door routeren naar de exposed poorten (zoals Caelorum al aangegeven heeft hoe je die kan wijzigen).
Thanks voor de tips.
Beetje mee geëxperimenteerd.

Voor het Teslamate stukje heb ik nu volledig privé (enkel beschikbaar via thuisnetwerk) Het grafana gedeelte is via reverse proxy naar de buitenwereld. Deze is beveiligd met wachtwoord.

Het klopt toch dat als ik het Teslamate stukje voor de buitenwereld beschikbaar maak, inlog met Tesla gegevens, iedereen dit kan zien?

PS: heb de auto nog niet, dus zie amper gegevens 8)7 vandaar de veronderstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

MrBasta schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:53:
[...]

Ik reken maar netto bijtelling omdat bijtelling (voor privégebruik) door een natuurlijk persoon betaald wordt (die daarvoor dus inkomen uit box 1 nodig heeft).

Bovendien ging de hele discussie (zoals hieronder al door @Naafkap aangehaald) juist over het verschil in fiscale behandeling van electrische auto's voor lease rijders en particulieren. Dan is netto maken van de kosten dus logisch.

Maar in plaats van verwijten te maken over gebrekkige belasting kennis bij anderen, kan je ook uitleggen hoe het jou inziens wel zit (en hoe jij aan 26K bijtelling in 2 jaar komt) :z
Als jij een tv kado krijgt van jouw werkgever van € 2.500, vind je dan dat je over € 2.500 belasting moet betalen, of dat je € 2.500 belasting moet betalen?

En hoe ik aan 26k komt staat gewoon in de post. Ik reken met 22%, want dat wordt al heel snel de norm, ook voor BEV’s. En een LR kost 60k.

Aangezien ik reageerde op jouw algemene stelling dat de bijtelling in Nederland te laag is, leek mij dat wel een goed uitgangspunt.

Zelfs uitgaande van de huidige bijtelling is deze al hoger dan het totale kostenplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 10-06 07:24
DS7 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:16:
[...]

Als jij een tv kado krijgt van jouw werkgever van € 2.500, vind je dan dat je over € 2.500 belasting moet betalen, of dat je € 2.500 belasting moet betalen?
Optie 3: dat je de 2500 moet bruteren en over dat bedrag belasting moet betalen. Dat vindt de belastingdienst ook, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

DappereDodo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 05:30:
[...]

Optie 3: dat je de 2500 moet bruteren en over dat bedrag belasting moet betalen. Dat vindt de belastingdienst ook, trouwens.
Dat is alleen als de werkgever de belasting ook draagt, wat bij de bijtelling precies zo werkt, alleen draagt de werkgever die in vrijwel alle gevallen niet, dus waarom je dan met deze optie komt in deze discussie is mij een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 10-06 07:24
Ik heb je reactie 3x gelezen, maar begrijp niet wat je bedoelt. Je komt zelf met het voorbeeld van een tv die kado wordt gedaan. Afgezien van speciale regelingen, is dat loon in natura en moet daar loonheffing over betaald worden.

Maar goed, dit gaat te ver off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

DappereDodo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:09:
Ik heb je reactie 3x gelezen, maar begrijp niet wat je bedoelt. Je komt zelf met het voorbeeld van een tv die kado wordt gedaan. Afgezien van speciale regelingen, is dat loon in natura en moet daar loonheffing over betaald worden.

Maar goed, dit gaat te ver off topic.
Dan houdt de werkgever daar gewoon een x bedraag aan loonbelasting over in. Dat is analoog aan hoe het gaat met de bijtelling. Je krijgt een voordeel en daarover wordt belasting geheven.

Bruteren doe je als de werkgever ook de loonbelasting voor zijn rekening neemt, omdat dat dan wederom een voordeel oplevert. Dat zou in theorie ook met de leasebak kunnen, maar dat doet niemand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
DS7 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:16:
[...]
En hoe ik aan 26k komt staat gewoon in de post. Ik reken met 22%, want dat wordt al heel snel de norm, ook voor BEV’s. En een LR kost 60k.
Ja daaag 8)7 Zo ken ik er nog wel een paar. Je zegt dat je over 26k bijtelling hebt betaald, dat is niet zo.
Je werkelijke kosten vergelijken met iets wat in de toekomst zo gaat zijn is natuurlijk kolder. Of heb je ook gerekend met de kosten van de toekomst :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Het gaat hier om de Tesla, zullen we de offtopic discussie over bijtelling e.d. achterwege laten? Daar hebben we andere topics voor

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
Nou, ik weet niet wat voor chemisch haar of gel ik heb :X

Ik zit altijd relaxed met mijn hoofd tegen de hoofdsteun en viel me vorige week ineens op dat er blaasjes op mn hoofdsteun zitten. Benieuwd of dit ook onder de standaard specs valt... Daarnaast ook benieuwd of de deuren en armsteunen dit ook na verloop van tijd krijgen als je daar wat vaker met blote armen op hebt gezeten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/basGVqoWXNym7Qk-3KTkdy9MMBg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bx7arUaOFgNIb8OZ9gxRMcNQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfuMLFxGRq2w7UhCVcOpSd3hwys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z1C0kAXBDr0Vb2pczk3kOagD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 06:48
ybos schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:25:

Ik zit altijd relaxed met mijn hoofd tegen de hoofdsteun en viel me vorige week ineens op dat er blaasjes op mn hoofdsteun zitten. Benieuwd of dit ook onder de standaard specs valt... Daarnaast ook benieuwd of de deuren en armsteunen dit ook na verloop van tijd krijgen als je daar wat vaker met blote armen op hebt gezeten...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als de armsteunen het niet hebben zou ik eens naar een ander merk haargel gaan kijken. Wel erg heftige slijtage zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Pierz schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:30:
[...]

Als de armsteunen het niet hebben zou ik eens naar een ander merk haargel gaan kijken. Wel erg heftige slijtage zo.
ik zit met de achterkant van mn hoofd tegen die steun, daar zit nagenoeg tot geen gel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Draag je geen haarnetje dan als je instapt O-)

Maar serieus, lijkt mij niet dat dit zo hoort. Wellicht een reactie met zweet of haarspul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
ybos schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:35:
[...]

ik zit met de achterkant van mn hoofd tegen die steun, daar zit nagenoeg tot geen gel :X
Of gebruik je een speciale haarshampoo?

Je vrouw heeft ook wel een hoop haarproducten denk ik. Zit zij soms als bestuurder in de M3?
Anti-roos shampoo heeft soms wel een product dat chemisch kan reageren met behandeling van het materiaal van de hoofdsteun.
Dus zoiets ga je nooit zien bij je armsteunen.

[ Voor 36% gewijzigd door bottom line op 15-06-2021 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
bottom line schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:43:
[...]

Of gebruik je een speciale haarshampoo?

Je vrouw heeft ook wel een hoop haarproducten denk ik. Zit zij soms als bestuurder in de M3?
Anti-roos shampoo heeft soms wel een product dat chemisch kan reageren met behandeling van het materiaal van de hoofdsteun.
Dus zoiets ga je nooit zien bij je armsteunen.
Geen idee. Ik ben meer zo'n man als je op de memes ziet:
vrouw: voor alles een apart middeltje / shampoo / douchegel
ik: pakt wat voorhanden is :P

Mijn vrouw rijdt amper, dus het ligt echt aan mij :Y 8)

[ Voor 4% gewijzigd door ybos op 15-06-2021 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
ybos schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:01:
[...]

:P

Dan wordt de oorzaak achterhalen wel moeilijk..
Hopelijk gaan ze er goed mee om / kost het vervangen van de hoofdsteun (productnummer 1089092-01-G) niet veel.

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 15-06-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 19:56
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 13:05

Shiro

Serenity

ybos schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:01:
[...]

Mijn vrouw rijdt amper, dus het ligt echt aan mij :Y 8)
Vrees dat je pech hebt, ik heb het wel ergens eerder voorbij zien komen op internet.

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Genoeg mensen die er last van hebben. Deze lijkt wel erg veel op wat jij ook hebt:
https://teslamotorsclub.c...ories-and-testing.168255/

Wisselende verhalen of het wel of niet onder garantie is vervangen...

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, pas op met gel, aggresieve shampoos (zoals anti roos) en zonnebrand. Dat nepleer kan echt niets hebben qua stoffen. Als het er toch op komt, even met wat babydoekjes weghalen voordat de zon er te lang op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Shiro schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:40:
[...]

Vrees dat je pech hebt, ik heb het wel ergens eerder voorbij zien komen op internet.

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Genoeg mensen die er last van hebben. Deze lijkt wel erg veel op wat jij ook hebt:
https://teslamotorsclub.c...ories-and-testing.168255/

Wisselende verhalen of het wel of niet onder garantie is vervangen...
Bedankt voor de links. Dat geeft iig munitie om de discussie aan te gaan en onder garantie te vervangen.

(even gecheckt, ik zit met mijn hoofd tegen de stoel op een plek waar ik geen gel in mijn haar heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 20:59

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb het eerder gezien. Bij een Tesla youtuber (matt schumer ofzo??) alleen was die meneer 100% kaal en heeft gehele interieur opnieuw laten bekleden. (Meneer smeerde niets op zijn hoofd, komt door olie van je huid)

“Within Tesla specs” ben ik bang.. Koppel nog ff terug of je een nieuwe stoel krijgt.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
Stef87 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:03:
[...]

Heb het eerder gezien. Bij een Tesla youtuber (matt schumer ofzo??) alleen was die meneer 100% kaal en heeft gehele interieur opnieuw laten bekleden. (Meneer smeerde niets op zijn hoofd, komt door olie van je huid)

“Within Tesla specs” ben ik bang.. Koppel nog ff terug of je een nieuwe stoel krijgt.
Heb me voorgenomen om nu eens wat tegengas te geven.

Heb (na 3x bezoek SC) weer een kofferbak die de bumper beschadigt, windgeruis blijft erg, monteur toen zei dat t inderdaad erg aanwezig was, maar ze kregen het niet weg dus binnen de specs, als dit nou ook binnen de specs valt ben ik er wel n beetje klaar mee.

Maar blijft een feit dat je overgeleverd bent aan:
- humeur van de persoon die je helpt
- hoe druk het die dag is
- stand van de maan
- :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06 10:15
Hey! Ik heb zo'n 'Homelink Receiver' van Tesland gekocht omdat ik Homelink niet werkend kreeg met mijn SupraMatic E3 :( (Volgens mij omdat de ontvanger/zender BiSecure zijn).

Nu zie ik dat die ontvanger enkel 12v heeft - maar er zit geen adapter bij. Ik denk dat die SupraMatic enkel 24 volt heeft. Weet iemand hoe ik dit juist moet aansluiten?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Shattering schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:18:
Hey! Ik heb zo'n 'Homelink Receiver' van Tesland gekocht omdat ik Homelink niet werkend kreeg met mijn SupraMatic E3 :( (Volgens mij omdat de ontvanger/zender BiSecure zijn).

Nu zie ik dat die ontvanger enkel 12v heeft - maar er zit geen adapter bij. Ik denk dat die SupraMatic enkel 24 volt heeft. Weet iemand hoe ik dit juist moet aansluiten?

Bedankt!
Is het niet makkelijker om je Supramatic te vervangen, als je er nog steeds mee sukkelt? :+
Van welk jaar is die motor eigelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06 10:15
bottom line schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Is het niet makkelijker om je Supramatic te vervangen, als je er nog steeds mee sukkelt? :+
Van welk jaar is die motor eigelijk?
Ha, ja! Al veel op gevloekt. Helaas hangt dat ding er nog maar 2 jaar, dus dat zou een beetje stom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:18
Zijn er mensen met ervaring met dakdragers op de Tesla model 3?

Ik zie dat er verschillende types zijn.
1. die je monteert aan de bevestigingspunten onder het raam (yikes....)
https://www.total-import....bouwjaar-2018-heden-25335

2. die je monteert en vastzet in de deurstijl (van twinny load).
https://www.winparts.nl/b...sla-model-3/p1318910.html

Ik weet niet zo goed welk ik moet nemen, maar deze zomer moet er helaas wel een dakkoffer op naar Z-Frankrijk. Had destijds een model 3 besteld met trekhaak zodat er achterop een koffer kon, maar door een fout in het bestelproces is dat niet gelukt dus ben ik aangewezen op de oude bekende dakkoffer.

Wat is jullie advies / ervaring?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valandil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:44:

Ik zie dat er verschillende types zijn.
1. die je monteert aan de bevestigingspunten onder het raam (yikes....)
https://www.total-import....bouwjaar-2018-heden-25335

2. die je monteert en vastzet in de deurstijl (van twinny load).
https://www.winparts.nl/b...sla-model-3/p1318910.html

Ik weet niet zo goed welk ik moet nemen, maar deze zomer moet er helaas wel een dakkoffer op naar Z-Frankrijk. Had destijds een model 3 besteld met trekhaak zodat er achterop een koffer kon, maar door een fout in het bestelproces is dat niet gelukt dus ben ik aangewezen op de oude bekende dakkoffer.

Zelf geen ervaring. Wel wat in het topic; Het grote Tesla Model 3 topic

De Farad dragers zijn ook wel prima, al zou ik zelf voor de Tesla dragers gaan ivm garantie en wat vage montage. Je kunt echt niet zonder koffer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ybos schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:19:
[...]

Heb me voorgenomen om nu eens wat tegengas te geven.

Heb (na 3x bezoek SC) weer een kofferbak die de bumper beschadigt, windgeruis blijft erg, monteur toen zei dat t inderdaad erg aanwezig was, maar ze kregen het niet weg dus binnen de specs, als dit nou ook binnen de specs valt ben ik er wel n beetje klaar mee.

Maar blijft een feit dat je overgeleverd bent aan:
- humeur van de persoon die je helpt
- hoe druk het die dag is
- stand van de maan
- :?
Ja, prio 1 daar is mensen weg krijgen zonder dat ze zelf iets moeten doen/kosten moeten maken. Tenminste, dat gevoel krijg ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
Inspired schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Zelf geen ervaring. Wel wat in het topic; Het grote Tesla Model 3 topic

De Farad dragers zijn ook wel prima, al zou ik zelf voor de Tesla dragers gaan ivm garantie en wat vage montage. Je kunt echt niet zonder koffer?
Gezin van 4, naar Frankrijk. Opblaasbare Supboard mee, parasols, opklapbare strandstoeltjes, kleding, handdoeken, steps voor op de camping etc .. ik heb er een hard hoofd in dat dat gaat passen. Laatste een midweekje weg en de auto zat al propvol.

Plus, je kent mijn vrouw niet. Die neemt altijd teveel mee... vooral badkamer artikelen :o

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:52
D85 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Ik heb dat ook bij bijvoorbeeld Parkmobile, zal misschien komen omdat het bedrag elke keer anders is?
Nee, bij bijv. mijn energieleverancier en parkeren, of laadkosten verandert het bedrag ook iedere keer. Maar het is gewoon een 'doorlopende incasso' waardoor je niet telkens de melding krijgt.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ared
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 14:10
Valandil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:44:

...

Ik heb de officiële van Tesla. Die zijn wel wat (een stuk) duurder maar zien er strak uit. En gezien de ogenschijnlijke kwetsbare montagelocatie had ik geen zin in Ali-kwaliteit. Heb het idee dat ze weinig impact hebben op verbruik als ik er verder niets op heb liggen. (ja, ik ben zo'n luie hufter die ze er het hele seizoen op laat zitten :$ )

Met kayak en surfplank er op gereden (met Thule Surf Pads tussen de lading en drager) en gaat prima, maar dan wel fors hoger verbruik natuurlijk.

Iemand bij me in de buurt heeft er een setje op met van die lompe vierkante balken. Die zullen ongetwijfeld een stuk goedkoper zijn en ik weet dat hij ze ook al succesvol gebruikt heeft om met een kayak rond te rijden, maar voor mij zou de esthetiek onbespreekbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Valandil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Gezin van 4, naar Frankrijk. Opblaasbare Supboard mee, parasols, opklapbare strandstoeltjes, kleding, handdoeken, steps voor op de camping etc .. ik heb er een hard hoofd in dat dat gaat passen. Laatste een midweekje weg en de auto zat al propvol.

Plus, je kent mijn vrouw niet. Die neemt altijd teveel mee... vooral badkamer artikelen :o
Kun je die stoeltjes niet gewoon goedkoop in Frankrijk zelf kopen? Daar hebben ze ook wel een Decathlon enzo.

Sommige producten koop ik lekker op vakantie en laat ik na de vakantie lekker daar. Voetballen, ook van die ondingen om in te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
ared schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Ik heb de officiële van Tesla. Die zijn wel wat (een stuk) duurder maar zien er strak uit. En gezien de ogenschijnlijke kwetsbare montagelocatie had ik geen zin in Ali-kwaliteit. Heb het idee dat ze weinig impact hebben op verbruik als ik er verder niets op heb liggen. (ja, ik ben zo'n luie hufter die ze er het hele seizoen op laat zitten :$ )

Met kayak en surfplank er op gereden (met Thule Surf Pads tussen de lading en drager) en gaat prima, maar dan wel fors hoger verbruik natuurlijk.

Iemand bij me in de buurt heeft er een setje op met van die lompe vierkante balken. Die zullen ongetwijfeld een stuk goedkoper zijn en ik weet dat hij ze ook al succesvol gebruikt heeft om met een kayak rond te rijden, maar voor mij zou de esthetiek onbespreekbaar zijn...
Thx!
Esthetisch ben ik gelukkig niet gevoelig voor. Een dakkoffer op je auto is per definitie al een gedrocht om te zien. Op plaats van bestemming haal ik dan ook altijd de dakkoffer er af.
Daarnaast denk ik niet dat de klemmen van de dakkoffer breed genoeg zijn om te passen bij het officiele setje van Tesla.

Verbruik gaat ook wel een dingetje worden, maargoed ik heb de AWD Long Range, bepakt en met een dakkoffer lijkt 300km (hopelijk!!!) mij wel haalbaar en dan is het toch tijd voor een pitstop!

Ik neig naar de twinnyload omdat deze niet onder je dakraam hoeft. Dan scheelt toch weer op het risico van barsten. Zeker een dakkoffer zorgt ook voor extra druk op de bevestingpunten en dat vlak onder je dakraam vind ik wel een risico. Zag online een fimpje van iemand deze een soort dakdrager op zijn tesla heeft gemonteerd. Even stukje tape er om heen voor je raam en het is ook veilig voor krassen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
renedr schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:03:
[...]

Kun je die stoeltjes niet gewoon goedkoop in Frankrijk zelf kopen? Daar hebben ze ook wel een Decathlon enzo.

Sommige producten koop ik lekker op vakantie en laat ik na de vakantie lekker daar. Voetballen, ook van die ondingen om in te pakken.
Dan nog ga ik het denk ik niet redden met alle andere zooi. Helaas gaat er meer mee dan alleen een tas met kleding. Zeker met twee kids: snorkelspullen, 2 parasols, koeltas, kleding, supboard (wel in een tas), steps... en dan moet er ook nog handdoeken mee, badkamer stuff, etc...

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Valandil misschien is 300km tot de eerste stop wel mogelijk, daarna niet meer ivm laden.

https://abetterrouteplann...f7-41de-b9a0-078742e83527

Je zit snel op 25% extra verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Valandil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:08:
[...]

Thx!
Esthetisch ben ik gelukkig niet gevoelig voor. Een dakkoffer op je auto is per definitie al een gedrocht om te zien. Op plaats van bestemming haal ik dan ook altijd de dakkoffer er af.
Daarnaast denk ik niet dat de klemmen van de dakkoffer breed genoeg zijn om te passen bij het officiele setje van Tesla.

Verbruik gaat ook wel een dingetje worden, maargoed ik heb de AWD Long Range, bepakt en met een dakkoffer lijkt 300km (hopelijk!!!) mij wel haalbaar en dan is het toch tijd voor een pitstop!

Ik neig naar de twinnyload omdat deze niet onder je dakraam hoeft. Dan scheelt toch weer op het risico van barsten. Zeker een dakkoffer zorgt ook voor extra druk op de bevestingpunten en dat vlak onder je dakraam vind ik wel een risico. Zag online een fimpje van iemand deze een soort dakdrager op zijn tesla heeft gemonteerd. Even stukje tape er om heen voor je raam en het is ook veilig voor krassen.
Ben je al een keer eerder met de LR AWD weg geweest?

Mijn ervaring (n=1), is dat 300km lastig haalbaar is als je een beetje normaal doorrijdt.

Je staat bij een SuC niet tot 100% te laden, na de 80% gaat het erg traag en daarnaast rijd ik hem liever ook niet helemaal leeg. Het liefst kom ik rond de 10% aan, zodat ik nog kans heb een alternatief te zoeken.

Dan gebruik je effectief zo’n 70% van je accu.

Mijn ervaringen waren idd tussen de 200 en 250km tussen SuC’s met de LR AWD op 19” en beetje doorrijden (135km/h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
renedr schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:22:
[...]

Ben je al een keer eerder met de LR AWD weg geweest?

Mijn ervaring (n=1), is dat 300km lastig haalbaar is als je een beetje normaal doorrijdt.

Je staat bij een SuC niet tot 100% te laden, na de 80% gaat het erg traag en daarnaast rijd ik hem liever ook niet helemaal leeg. Het liefst kom ik rond de 10% aan, zodat ik nog kans heb een alternatief te zoeken.

Dan gebruik je effectief zo’n 70% van je accu.

Mijn ervaringen waren idd tussen de 200 en 250km tussen SuC’s met de LR AWD op 19” en beetje doorrijden (135km/h)
Dat is neem ik aan bepakt en met een dakkoffer?
Dan kan ik daar een beetje rekening mee houden qua routeplanner...
Iedere 250km een stop is ook prima, gemiddeld genomen zit je dan toch ruim 2 uur in de auto.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Valandil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:29:
[...]

Iedere 250km een stop is ook prima, gemiddeld genomen zit je dan toch ruim 2 uur in de auto.
Dat haal je met koffer niet. Zie mijn link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Valandil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:29:
[...]

Volgeladen, zónder koffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
renedr schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:43:
[...]

Volgeladen, zónder koffer
Hmmm, die dakkoffer gooit wel roet in het eten qua afstand, maar ik heb helaas geen andere optie.
Ja, snel een trekhaak laten monteren en een bak achterop, maar aftermarket trekhaken zijn er volgens mij nog niet, laat staan dat ook je software gelijk is aangepast.

Maar 250km met dakkoffer en belading moet toch wel haalbaar zijn?? (uitgaande van 70% capaciteit en 10% overhouden)

[ Voor 12% gewijzigd door Valandil op 16-06-2021 14:49 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijssch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 18:41

mattijssch

Model 3 LR

Valandil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:48:
[...]
Maar 250km met dakkoffer en belading moet toch wel haalbaar zijn?? (uitgaande van 70% capaciteit en 10% overhouden)
Alles is afhankelijk van je rijstijl, de drukte op de weg, het weer, etc. Als je regen en/of tegenwind hebt en per se op de linkerbaan mee wilt en je reist op een rustig moment, dan gok ik dat je bij 200km serieus op zoek moet naar een SuC. Is het echter flink druk, lekker weer en vind je het niet erg om met een gangetje van max 120p/u mee te kachelen met het overige verkeer, dan kom je misschien wel bijna 300km ver.

Bij een EV, en zeker met een dakkoffer heeft luchtweerstand nu eenmaal de exponentiele invloed op je verbruik. Dus het is vooral zaak om slim te plannen en te rijden. Wil je meer dan 200km door kunnen rijden naar een volgende SuC, dan zou ik niet direct vol op het orgel gaan, maar een beetje met beleid rijden. Als je dan ziet dat je percentage bij aankomst flink oploopt kan je wat harder gaan rijden. Doet het dat niet, dan weet je dat je door moet op dezelfde snelheid, of toch een stop eerder inplannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
mattijssch schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:57:
[...]

Alles is afhankelijk van je rijstijl, de drukte op de weg, het weer, etc. Als je regen en/of tegenwind hebt en per se op de linkerbaan mee wilt en je reist op een rustig moment, dan gok ik dat je bij 200km serieus op zoek moet naar een SuC. Is het echter flink druk, lekker weer en vind je het niet erg om met een gangetje van max 120p/u mee te kachelen met het overige verkeer, dan kom je misschien wel bijna 300km ver.

Bij een EV, en zeker met een dakkoffer heeft luchtweerstand nu eenmaal de exponentiele invloed op je verbruik. Dus het is vooral zaak om slim te plannen en te rijden. Wil je meer dan 200km door kunnen rijden naar een volgende SuC, dan zou ik niet direct vol op het orgel gaan, maar een beetje met beleid rijden. Als je dan ziet dat je percentage bij aankomst flink oploopt kan je wat harder gaan rijden. Doet het dat niet, dan weet je dat je door moet op dezelfde snelheid, of toch een stop eerder inplannen...
Ja klopt ook wel wat je zegt.
Hiervoor was het voor mij altijd "plankgas" en lekker doorkachelen. Dat gaat nu dus wel echt even anders.
Zal voornamelijk middelste baan worden ipv linkerbaan.

Het is zoals het is, helaas geen andere auto tot mijn beschikking en zonder dakkoffer ga ik het niet redden.
Dan maar wat langer onderweg....

Nu nog even uitzoeken naar laadpassen in het buitenland (lees Frankrijk) , want ook op plaats van bestemming zal ik hier en daar moeten laden buiten een Tesla Supercharger om....

[ Voor 5% gewijzigd door Valandil op 16-06-2021 15:09 ]

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
Inspired schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:02:
[...]

Ja, prio 1 daar is mensen weg krijgen zonder dat ze zelf iets moeten doen/kosten moeten maken. Tenminste, dat gevoel krijg ik.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik “blij” ben dat ik niet de enige persoon (meer) ben die dat zo lijkt te ervaren!.. >:)

Ik moet structureel 3x terug komen voor hetzelfde probleem. Alle problemen zijn “standaard” binnen specs, met geluk de 3e of 4e keer wel opgelost.

1.5j geleden maar enig kritiekpunt over Tesla en kreeg je gelijk alle commentaren van fanboys met diverse redenen om zulke “service” recht of “goed” te praten :>

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 10-06 15:02

Phntm

Tlingelingeling

Dus eh... hoe veel pech kun je hebben? De frunk is bij mij in een hoek losgegaan omdat een clipje stuk ging. Deze is zo aangetroffen gisteren notabene. Na het maken van een afspraak bij Tesla, heeft Tesla beoordeeld dat dit gaat om een schade en niet een garantie afhandeling. Nou prima, geen probleem, het onderdeel zelf is niet duur en koop je altijd in een setje van 8. Dus na wat heen en weer bellen beland bij de onderdelen leverancier tak van Tesla zelf. Die geeft uiteindelijk aan dat ze enkel aan bedrijven en schade herstel bedrijven onderdelen leveren.

Zie afbeeldingen voor onderdeel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccc9TxtIoWS6peTRDCsI_E55pLQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uy8uCDaqdUJQrlnTuDFvwCYc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSJdW1vDCXECZVV_6cN6f7lcHI0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HpqG1ld5obUlAHus38BqdSOo.png?f=fotoalbum_tile

SUper irritant dit weer. Iemand dit ook eerder overkomen/meegemaakt? Ik ga natuurlijk niet bij leaseplan een schademelding maken om een clipje van 1,10. Op dit moment ook even aan het drukken bij de onderdelen leverancier of ze geen uitzondering kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Heb je iemand in je omgeving met een KVK?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
En anders via een relay in de VS doen? Daar zijn ze verplicht de onderdelen aan consumenten te leveren (behalve tractors blijkbaar).

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 16-06-2021 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Valandil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:08:
[...]

Ja klopt ook wel wat je zegt.
Hiervoor was het voor mij altijd "plankgas" en lekker doorkachelen. Dat gaat nu dus wel echt even anders.
Zal voornamelijk middelste baan worden ipv linkerbaan.

Het is zoals het is, helaas geen andere auto tot mijn beschikking en zonder dakkoffer ga ik het niet redden.
Dan maar wat langer onderweg....

Nu nog even uitzoeken naar laadpassen in het buitenland (lees Frankrijk) , want ook op plaats van bestemming zal ik hier en daar moeten laden buiten een Tesla Supercharger om....
Dat is het een beetje, ik weiger echt op vakantie 100 te gaan rijden, vroeger hele stukken 200+, dus 130-150 vind ik wel prima dan.

Liever dat en iedere 250km laden, dan met 100km/h op de rechter aan. Dat trek ik echt niet 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Vraagje over de airco, hoe weet je of hij bijgevuld moet worden? Kun je dat ergens controleren?

Ik heb het idee dat de airco een stuk slechter presteert dan vorig jaar.

Maar het kan natuurlijk ook wel gewoon hetzelfde zijn geweest.

Het duurt nu met 30 graden erg lang voordat de auto koud is, terwijl vorig jaar in Italië met 45 graden dat een stuk sneller ging voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Anoniem: 1302638 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:08:
Heb je iemand in je omgeving met een KVK?
Helaas niet, ik heb mij rot gezocht op het internet naar deze onderdelen maar lijkt er niet van te komen.
Caelorum schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:08:
En anders via een relay in de VS doen? Daar zijn ze verplicht de onderdelen aan consumenten te leveren (behalve tractors blijkbaar).
Hoe bedoel je een relay? Alsin een contactpersoon? Ken helaas niemand daar die dat voor mij zou kunnen doen, als dat is wat je bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
Phntm schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:22:
[...]

Helaas niet, ik heb mij rot gezocht op het internet naar deze onderdelen maar lijkt er niet van te komen.

[...]

Hoe bedoel je een relay? Alsin een contactpersoon? Ken helaas niemand daar die dat voor mij zou kunnen doen, als dat is wat je bedoelt.
Wat een gedoe voor een paar klipjes. En je kunt ze dus echt niet bij Tesla kopen? Ander service punt bellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

renedr schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:39:
[...]

Wat een gedoe voor een paar klipjes. En je kunt ze dus echt niet bij Tesla kopen? Ander service punt bellen?
Het is me toch gelukt om op korte termijn door te drukken. Ze drongen echt aan dat je alleen via de desbetreffende onderdelen leverancier aan de klipjes kan komen. Dus ik heb maar gezegd dat dat onmogelijk gemaakt wordt omdat consumenten daar niks mogen bestellen.

Dus nu is er toegezegd en gevraagd om een service afspraak in te schieten waarna zij dus het voor mij gaan bestellen. Dit hadden ze ook gewoon de eerste keer kunnen doen. Soms ben ik echt onder de indruk van wat niet mogelijk is. Als ik naar een Hyundai of Volkswagen dealer loop, zeggen ja natuurlijk geen probleem. Hier is het van het kastje naar de muur. Echt jammer, maar komt goed dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:37

CyBeRSPiN

sinds 2001

renedr schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:12:
[...]

Dat is het een beetje, ik weiger echt op vakantie 100 te gaan rijden, vroeger hele stukken 200+, dus 130-150 vind ik wel prima dan.

Liever dat en iedere 250km laden, dan met 100km/h op de rechter aan. Dat trek ik echt niet 🤣
Probeer het eens ipv te denken hoe vreselijk het zou zijn om lekker relaxt met AP aan met het normale verkeer mee te cruisen, het is vakantie, wat boeit het dat de rit iets langer duurt. De hoeveelheid mentale focus die doorjakkeren vereist vraagt ook zn tol, je komt dan echt minder uitgerust aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie83
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:38
Valandil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:08:
[...]

Newmotion/Shell recharge werkte voor mij perfect vorig jaar in Zuid-Frankrijk. Goede dekking.
Verder is laadpastop10.nl een heel mooi vertrekpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
CyBeRSPiN schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:44:
[...]

Probeer het eens ipv te denken hoe vreselijk het zou zijn om lekker relaxt met AP aan met het normale verkeer mee te cruisen, het is vakantie, wat boeit het dat de rit iets langer duurt. De hoeveelheid mentale focus die doorjakkeren vereist vraagt ook zn tol, je komt dan echt minder uitgerust aan.
Heb ik al een keer met een diesel geprobeerd, ik werd gillend gek 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 10-06 11:22
Caelorum schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:08:
You rang? Wie kan ik helpen en met wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

ex87 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:23:
[...]

You rang? Wie kan ik helpen en met wat?
Wellicht mij als Tesla uiteindelijk erg moeilijk doet...

Ik zou specifieke klipjes willen bestellen maar hier in NL deden ze moeilijk. Ik ben benieuwd of ze het nu wel voor mij gaan regelen. Foto's zijn te vinden in mijn voorgaande post. Phntm in "Het grote Tesla Model 3 topic"

Mocht je het kunnen doen, dan zou ik je graag willen DMen als ik er toch niet uit kom met Tesla hier in NL. Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Phntm schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:44:
[...]

Ik zou specifieke klipjes willen bestellen maar hier in NL deden ze moeilijk. Ik ben benieuwd of ze het nu wel voor mij gaan regelen. Foto's zijn te vinden in mijn voorgaande post. Phntm in "Het grote Tesla Model 3 topic"

Mocht je het kunnen doen, dan zou ik je graag willen DMen als ik er toch niet uit kom met Tesla hier in NL. Bij voorbaat dank :)
Wellicht dat Tesland wat voor je kan betekenen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 10-06 11:22
Phntm schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:44:
[...]

Jazeker, laat maar weten per DM! Kan altijd Tesla hier in CA benaderen via de app en vragen of ze wat kunnen betekenen voor je en het dan doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Bossie83 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:53:
[...]

Newmotion/Shell recharge werkte voor mij perfect vorig jaar in Zuid-Frankrijk. Goede dekking.
Verder is laadpastop10.nl een heel mooi vertrekpunt.
Thx!
Las ook over de Kiwhi pas ?!
Wil namelijk ook bij random palen kunnen laden in dorpen / steden / benzinepomp en niet alleen superchargers.

We gaan het meemaken. Lage bijtelling is een dikke plus , maar dit is (zoals het er nu uitziet) wel een dikke min. Een luxe probleem om maar zo te noemen. Gelukkig reizen we doordeweeks, maar wel hoogseizoen en is het hopelijk niet heel druk bij de superchargers .

[ Voor 3% gewijzigd door Valandil op 16-06-2021 18:30 ]

wijze woorden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
MIC eigenaren al de videos van Bjorn gezien?

LFP batterij lijkt tot nu toe superieur, zowel qua power output als laadcurve! Met één hele grote ALS, namelijk ALS het accupakket 35-40grd is. Denk dat het een heel ander verhaal wordt als hij deze testen met koud weer had gedaan of bij normale ritten (<1uur)

Buffer is ook relatief hoog, waardoor we effectief minder kWh hebben, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze nog moeten leren hoe de accu zich in de praktijk gedraagt.

Ben benieuwd wat we nog meer gaan zien van hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Phntm schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:03:
Dus eh... hoe veel pech kun je hebben? De frunk is bij mij in een hoek losgegaan omdat een clipje stuk ging. Deze is zo aangetroffen gisteren notabene. Na het maken van een afspraak bij Tesla, heeft Tesla beoordeeld dat dit gaat om een schade en niet een garantie afhandeling. Nou prima, geen probleem, het onderdeel zelf is niet duur en koop je altijd in een setje van 8. Dus na wat heen en weer bellen beland bij de onderdelen leverancier tak van Tesla zelf. Die geeft uiteindelijk aan dat ze enkel aan bedrijven en schade herstel bedrijven onderdelen leveren.

Zie afbeeldingen voor onderdeel
[Afbeelding][Afbeelding]

SUper irritant dit weer. Iemand dit ook eerder overkomen/meegemaakt? Ik ga natuurlijk niet bij leaseplan een schademelding maken om een clipje van 1,10. Op dit moment ook even aan het drukken bij de onderdelen leverancier of ze geen uitzondering kunnen maken.
Het vreemde is dat ik dat typenr helemaal niet terugzie in de parts catalog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Wolly schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:59:
[...]

Het vreemde is dat ik dat typenr helemaal niet terugzie in de parts catalog?
Ze staan daar onder "Special clip" nog wat nog wat. Maar los hebben ze andere onderdeel nummers. Maar dat is een vermoeden van mijn kant. Dat zouden ze gewoon moeten weten bij Tesla want het brak af van de frunk plastic kap. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
S023 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:11:
MIC eigenaren al de videos van Bjorn gezien?

LFP batterij lijkt tot nu toe superieur, zowel qua power output als laadcurve! Met één hele grote ALS, namelijk ALS het accupakket 35-40grd is. Denk dat het een heel ander verhaal wordt als hij deze testen met koud weer had gedaan of bij normale ritten (<1uur)

Buffer is ook relatief hoog, waardoor we effectief minder kWh hebben, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze nog moeten leren hoe de accu zich in de praktijk gedraagt.

Ben benieuwd wat we nog meer gaan zien van hem.
Dit is de -nieuwe- Chinese versie met heatpump/octovalve, deze kan beter restwarmte e.d. gebruiken In NL rijden er voornamelijke andere versies.

Ook is zijn data niet compleet, want de meeste huidige ''oude'' SR+ modellen hebben geprofiteerd van aan het (MY 2019/20 sommige 21's ook?) een gratis performance update. Door update was deze -0.5s sneller geworden. Bjorn zijn data wijst op het ongedaan maken van deze update bij de allernieuwste 2021 modellen?

Vooral na 100 km/h is de MiC aanzienlijk langzamer:

LFP MiC 2020 + begin 21:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6JUr5bHSRp2Nf0D800clDusc5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ql6TsolaCb996WWU5noIevGs.png?f=fotoalbum_large

Non LFP 2020/19 SR+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrOHfNS0kxW4mNG9Qzj1Mg0GIWE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PXcs3GUrkQtSakGCpulFNWA7.png?f=fotoalbum_large

Niet dat het voor veel mensen veel uitmaakt.. Maar vooral de nieuwe MiC is niet direct vergelijkbaar i.v.m. de betere batterij-klimaatregeling (warmte/koeling) door octovalve met warmtepomp.

(Dus: let op welk model je misschien op het oog hebt, er zijn veel verschillen onderling)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Stef87 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:25:
[...]

Dit is de -nieuwe- Chinese versie met heatpump/octovalve, deze kan beter restwarmte e.d. gebruiken In NL rijden er voornamelijke andere versies.

Ook is zijn data niet compleet, want de meeste huidige ''oude'' SR+ modellen hebben geprofiteerd van aan het (MY 2019/20 sommige 21's ook?) een gratis performance update. Door update was deze -0.5s sneller geworden. Bjorn zijn data wijst op het ongedaan maken van deze update bij de allernieuwste 2021 modellen?

Vooral na 100 km/h is de MiC aanzienlijk langzamer:

LFP MiC 2020 + begin 21:

[Afbeelding]

Non LFP 2020/19 SR+

[Afbeelding]

Niet dat het voor veel mensen veel uitmaakt.. Maar vooral de nieuwe MiC is niet direct vergelijkbaar i.v.m. de betere batterij-klimaatregeling (warmte/koeling) door octovalve met warmtepomp.

(Dus: let op welk model je misschien op het oog hebt, er zijn veel verschillen onderling)
Is dit ook echt behouden dan voor onze 2019 sr+? Misschien ga ik dit weekend maar ergens timen... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie83
Valandil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:30:
[...]

Thx!
Las ook over de Kiwhi pas ?!
Wil namelijk ook bij random palen kunnen laden in dorpen / steden / benzinepomp en niet alleen superchargers.

We gaan het meemaken. Lage bijtelling is een dikke plus , maar dit is (zoals het er nu uitziet) wel een dikke min. Een luxe probleem om maar zo te noemen. Gelukkig reizen we doordeweeks, maar wel hoogseizoen en is het hopelijk niet heel druk bij de superchargers .
Je kan alvast de app van Recharge downloaden en op de kaart kijken naar de laders die de geaccepteerd worden. De Kiwhi pas schijnt inderdaad het breedst geaccepteerd te worden in Frankrijk, maar heb ik geen ervaring mee.
Weet niet precies waar je zit, maar in de Var heb ik op de laadpunten van Mouv'Elec Var geen issues gehad.
Deze accepteren trouwens ook de contactloze NL pinpas, maar dat is iets duurder dan via de Shell pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Bossie83 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:58:
[...]

Je kan alvast de app van Recharge downloaden en op de kaart kijken naar de laders die de geaccepteerd worden. De Kiwhi pas schijnt inderdaad het breedst geaccepteerd te worden in Frankrijk, maar heb ik geen ervaring mee.
Weet niet precies waar je zit, maar in de Var heb ik op de laadpunten van Mouv'Elec Var geen issues gehad.
Deze accepteren trouwens ook de contactloze NL pinpas, maar dat is iets duurder dan via de Shell pas.
De Shell recharge app bedoel je?

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie83
Valandil schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:11:
[...]

De Shell recharge app bedoel je?
Ja inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
Phntm schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:08:
[...]

Is dit ook echt behouden dan voor onze 2019 sr+? Misschien ga ik dit weekend maar ergens timen... :+
Voor zover ik weet zijn er ook de 2020 (en misschien zijn er ook wel early-21?) modellen die het hebben.

Het was een aanzienlijk verschil in acceleratie na deze update. Vooral een “rolling start” vanaf 10 km/h is heel snel.

(Maar misschien dat dit ook te maken heeft met het feit dat de SR+ tot op een bepaald moment de motor had van de early performance..? Dit is dan weer officieel niet gedocumenteerd)

[ Voor 3% gewijzigd door Stef87 op 17-06-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ze hebben toen iig een behoorlijke zooi aan resources besteed om de motoraansturing te optimaliseren. Daar is toen ook een betere range uitgekomen (efficientere afstelling) en een performance boost. Ik ga er vanuit dat deze zelfde software ook gewoon op de nu gemaakte model 3s staat. Die zullen hooguit nog geknepen kunnen worden vanuit de BMS. Duurde bij de model 3 ook wel een goede anderhalf jaar voordat ze daarmee klaar waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 13:05

Shiro

Serenity

Shiro schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:17:
Ik mag morgen naar de Service Center in Rotterdam voor de volgende problemen

1. weer cp_a051, vorige keer alleen sporadisch de melding. Mobile service had het toen alleen gekalibreerd en toen ging het een tijd goed, inmiddels heb ik nu al een week lang de melding zonder dat het ook maar ooit weg gaat, dus denk dat het nu echt stuk is.

2. Kraak uit de binnen portier aan de bestuurderskant, ik hoop dat ze dat nog gaan vervangen en de onderdelen nu wel op voorraad hebben... zo niet heb ik inmiddels wel mee leren leven... kwam wel laatst achter dat er een barst zat in mijn speaker grill aan die kant... kan mij alleen voorstellen dat het door de mobile service gedaan is toen de paneel twee keer af en op gingen... Ik heb er zelf in ieder geval nooit tegen aan getrapt bij het uitstappen, lijkt mij ook niet echt voor de hand liggende manier van uitstappen... maar dat valt dan weer niet te bewijzen...

3. Al meer dan een week lang mijn jeugd droom mogen beleven van dat ik op een piratenschip rond cruise. Bij oneven wegen kraakt mijn stoel als een piratenschip! Dan volg ik dit topic genoeg om door te hebben dat het niet de bouten zijn die beneden los zitten, de stoel zit muurvast, maar het komt echt uit de binnenkant van de rugleuning van de stoel. Vooral bij rotondes als mijn gewicht aan de linker kant van de steun wordt geduwd, dan hoor je een kraak.

Hoe klinkt een piratenschip uit mijn jeugd vraag je je dan af, ik heb ff een video gemaakt en snel geupload. Gaat meer om het geluid, dus je kan het beeld negeren.

YouTube: June 3, 2021

Wish me luck...
Inmiddels tijdje verder, nog steeds geen serviceafspraak gehad, omdat de onderdelen niet op voorraad zijn, in dit geval gaat het om de binnen paneel. Wel vreemd hoe moeilijk zo'n paneel te leveren is... het is geen paneel voor een Lamborgini Aventador ofzo... in 2 maanden tijd kunnen ze er blijkbaar niet aan komen... dat voor een auto waarvan ze 440.000 stuks van hebben verkocht in 2020... Je zou er maar 1 echt hard nodig hebben nadat je deur eruit is gereden bij een ongeluk ofzo...

Aan de andere kant.. kraakjes in de deur, stuk minder met dit weer...
Laadpoort error? Al twee weken niet gezien
Kraakje uit de stoel, bijna niet meer aanwezig...

Blijft het toch apart vinden... dingen die spontaan zichzelf verhelpen of niet voordoen, wordt wel lastig verhaal bij de servicecenter als je net die dag er staat en er kraakt en piept niks...

SR+ MiC

Pagina: 1 ... 230 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: