Nee, alleen dat de combinatie radar+camera blijkbaar niet dezelfde performance heeft als alleen camera, volgens Tesla. Het moet natuurlijk nog maar blijken of dat echt zo is.
[...]Dat is blijkbaar verbeterd, maar het is dus vrij waarschijnlijk dat de radar data consistenter is dan de camera data.[...]
Hoe trek je die conclusie?
[...] Zelfs als je van twee bronnen niet kunt inschatten welke meer correct is loont het om de signalen te vergelijken en te zoeken naar grote afwijkingen om op die manier terug te koppelen aan het AI algoritme dat de data mogelijk onbetrouwbaar is.[...]
Dat ligt er maar net aan. Meer informatie is niet altijd beter.
[...]
Zo schrijf ik code voor een chatbot waar language processing achter zit. Die herkent wat jij schrijft en wat de intentie daar van is, waarbij je een inschatting terugkrijgt hoe zeker de AI is van hetgeen wat hij heeft bepaalt. 90% of hoger? Dan neem je het gewoon aan voor waarheid. 60% of lager? Opnieuw uitvragen. Daartussenin? Dan misschien even dubbelchecken. Er is geen zwart/wit correct/incorrect met dit soort algoritmen, dus extra verificatie data is altijd praktisch. [...]
Standaard manier van NLP / ML en daar ben ik het ook met je eens. Maar jij werkt met 1 soort input (tekst) en niet met data van verschillende bronnen met heel andere karakteristieken.
[...]
Je andere aanname is dat de autopilot hardware druk moet rekenen aan die sensordata. Met de camera's zal dat kloppen, maar ik vermoed dat de radar het rekenwerk zelf doet en simpelweg terugstuurt welke objecten hij detecteert op welke afstand. Dus daar hoeft de autopilot dan niet zoveel meer mee te doen. [...]
Dat betwijfel ik. Tesla is er, helaas soms, niet vies van om alles zelf te doen. Het is dus zeker niet een gegeven dat ze een standaard oplossing van de radar fabrikant gebruiken. Tesla kennende kunnen ze net zo goed die ruwe data uitlezen en er zelf een algoritme tegenaan gooien. Nou is dat soort werk ook niet super intensief, maar toch. Met weinig resources gaan alle beetjes wel helpen.
[...]
Mijn punt is meer: er vliegen nu allerlei aannames in de rondte van hoe het systeem wel of niet werkt, hoe ze hun software wel of niet branchen, terwijl we dat helemaal niet weten. Ik niet althans, ik schrijft geen software voor Tesla. Dus misschien wat voorzichtig zijn met het trekken van conclusies op basis van die aannames. Voor je het weer worden dat soort dingen weer als waarheid aangenomen.
Klopt. We weten het niet. Je doet in bovenstaande overigens zelf ook aannames