Stef87 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:13:
[...]
Die van mij is ook ''stabiel'' rond de -13 a .14.5% hoor. Gemiddelde van de vloot zit ook rond de -10. als e 99% van de tijd -14% hebt en ''je buurman'' die dezelfde ritten maakt niet, mag je er vanuit gaan dat je minder gelukt hebt.
[...]
Je bent welkom om alles terug te gaan lezen wat ik hier al gepost heb.
Topic waar jij het over hebt heeft heir niets mee te maken.
Hahaha, het interesseert mij verder weinig of het een BMS ding is of niet. Als ik Prive een Tesla kies, wil ik op het scherm zien dat hij weinig degradatie heeft. Daar zou ik hem specifiek op uitzoeken.
Als ik uit ga van het schermpje en een lage degradatie zie, hoef ik verder niet uit te gaan zoeken of het BMS of toevallig toch een gare batterij is.
Mijn LR haalt nooit meer boven de 470km, ook niet na langere tijd op lagere socs,ook niet na opladen tot 100% en ontladen top onder de 10%.
Dit verbaasde mij wel een beetje...
De performance valt toch wel tegen. Verliest op hogere snelheid van de LR en de remmen van de P lijken niet veel te doen.
Aan de andere kant ben ik er van de week door een BMW 340i uitgereden
Een P had net het verschil gemaakt. We reden de oprit van de snelweg op en daarin merk je weer dat de Tesla niet echt een super onderstel heeft. De BMW smeet hem echt de bocht in, waar mijn AWD even overstuur kreeg en daardoor had de 3 serie 2 autolengtes voordeel, waar ik ook niet meer op inliep.Ik plankte echt, maar kwam geen meter dichterbij.
Op papier moet ik het toch makkelijk kunnnen redden.
[
Voor 15% gewijzigd door
PiB op 27-03-2021 11:53
]