Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 212 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.178.713 views

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:53
Taro schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 23:57:
Ben ik de enige die het heerlijk vindt om zelf te sturen en het elektriciteitspedaal in te trappen? :)
hoeveel km rij je per jaar :?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
ybos schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:01:
[...]

hoeveel km rij je per jaar :?
In een niet-Corona jaar zo'n 35-40k.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• ybos
Taro schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:02:
[...]

In een niet-Corona jaar zo'n 35-40k.
ok. Ik dacht dat je het rijden misschien leuk vond omdat je "maar" 10-15k per jaar zou rijden maar dat is dus niet van toepassing.

Ik rijd 50k per jaar maar ben wel anders gaan rijden.
Voorheen reed ik gerust 15km om als dat meer snelweg opleverde (handbak, dus minder schakelen, koppelen remmen enz).
Nu rij ik gewoon de kortste route, juist omdat het met one-pedal rijden zo lekker gaat, kost amper moeite.
Snelweg is zoveel mogelijk AP, daar is naar mijn mening niets aan om zelf te sturen.

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09-2025

DS7

Taro schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:33:
@DS7 en @Aalard99 Ik merk dat ik persoonlijk meer zit op te letten hoe (niet of!) de auto binnen de lijntjes blijft, niet te ver naar links gaat hangen (alleen op een N-weg met tegenliggers), of ik wel voldoende kracht uitoefen op het stuur zodat de auto niet gaat zeuren, etc. Het kost mij minder energie om zelf te rijden, dan het aan de automatische systemen over te laten. Niet omdat ik ze niet vertrouw, maar komt waarschijnlijk door mijn actieve rijstijl waar ik ook veel plezier uit haal.

De enige situatie waarbij ik er weleens gebruik van maak is tijdens het filerijden.
Ik gebruik een gewicht aan het stuur, dat maakt het een stuk comfortabeler. Daardoor kan ik bij lange ritten ontspannen de weg scannen.

Zelf sturen vind ik ook leuk, maar de echte lol is er op de meeste wegen vanaf. Je mag alleen nog maar met een slakkengang, drempels, rare palen, veel te druk om even gas te geven... Nee, de momenten waarop je echt nog met een auto kan stoeien op de openbare weg zijn zeldzaam.

Maar goed, daar hebben we gelukkig circuits voor.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:12
Taro schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 23:57:
Ben ik de enige die het heerlijk vindt om zelf te sturen en het elektriciteitspedaal in te trappen? :)
Nee hoor, 60k kilometer per jaar hier (normaal). En ik rij liever zelf, aan de ene kant omdat ik het oprecht leuk vind, aan de andere kant omdat die automatische systemen nu in mijn ogen onbetrouwbaar zijn.

Ik herken exact wat je zegt met het in de gaten houden van wat de auto doet bij het inschakelen van ACC/AP. En hoe vaak ik inmiddels al niet heb gevloekt bij het ineens voluit remmen voor wat dan ook en je je het leplazerus schrikt.

Ik mis de “domme” cruise control van de diesel Audi die ik hiervoor reed enorm. 110 instellen op de snelweg en niet continu naar links hoeven omdat er over 100 meter een auto 100 rijdt of die rare en gevaarlijke ingrepen. Gewoon; dat is de gewenste snelheid en ik let zelf wel op. Maar begreep dat ik daar niet de enige in ben die dat graag zou willen en het er niet naar uit ziet dat Tesla daar in mee wil gaan

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• ybos
Recent een dichte aanhanger aangeschaft, dat is niet zo best voor het verbruik :X

SR+ met aanhanger doet dan ineens 270-400wh/km, oef...
Dan dient er wel een beetje gepland te worden. Gelukkig zijn de SC's niet meer zo druk als een jaartje geleden dat je over het algemeen wel plek hebt om even 4 tot 5 plekken te bezetten door even overdwars te gaan staan.
Uiteraard zal ik plek maken als het drukker word en alleen op deze manier laden als ik bij de auto blijf :Y

• dijkmans93
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-12-2025
Katseviool schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:16:
[...]

Ik bedoelde de code-base. Is EAP nu klaar gezien de limitaties van HW 2.5 of blijft EAP meegroeien met FSD ontwikkelingen omdat er nu ook veel gebruikers zijn met HW 3 die er gebruik van maken? Want ik merk dat NoA bijvoorbeeld nog wel ruimte voor verbetering heeft.

Maar het is zoals je aangaf inderdaad voor veel gebruikers onzeker. Desondanks blijf ik dat wisselen wel echt geweldig vinden, los van dat pling plong bij het wisselen, is het ook terugvallen in snelheid bij AP dat me mateloos irriteerde.
Ik weet niet of ik je helemaal snap, maar ik meende een keer gelezen te hebben dat ook de gewone AP op een gegeven moment de '4d input' van FSD gaat gebruiken. Kan me niet voorstellen dat ze EAP crippled houden omdat omdat sommigen 2,5 hebben. Ze zullen toch ook die pantom breaks echt een keer moeten oplossen en dat lijkt met de huidige input nog niet te lukken. Ik ga er zelf vanuit de dat, als het nodig is, dat, zeker op de lange termijn, 2,5 de doorontwikkeling van EAP én AP niet in de weg staat.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59
dijkmans93 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:22:
[...]

Ik weet niet of ik je helemaal snap, maar ik meende een keer gelezen te hebben dat ook de gewone AP op een gegeven moment de '4d input' van FSD gaat gebruiken. Kan me niet voorstellen dat ze EAP crippled houden omdat omdat sommigen 2,5 hebben. Ze zullen toch ook die pantom breaks echt een keer moeten oplossen en dat lijkt met de huidige input nog niet te lukken. Ik ga er zelf vanuit de dat, als het nodig is, dat, zeker op de lange termijn, 2,5 de doorontwikkeling van EAP én AP niet in de weg staat.
Dat zie je nu toch al met die stoplichten etc. ?
Of dat ook EAP in de weg gaat zitten is onzeker zou ik zeggen. Nieuwe functionaliteit ga je in de loop der tijd wel gewoon missen als je niet naar 3.0 of hoger gaat.

• dijkmans93
GeeMoney schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:51:
[...]

Dat zie je nu toch al met die stoplichten etc. ?
Of dat ook EAP in de weg gaat zitten is onzeker zou ik zeggen. Nieuwe functionaliteit ga je in de loop der tijd wel gewoon missen als je niet naar 3.0 of hoger gaat.
Stoplichten zitten toch in FSD?

• dijkmans93
@DS7 en @Aalard99 Ik merk dat ik persoonlijk meer zit op te letten hoe (niet of!) de auto binnen de lijntjes blijft, niet te ver naar links gaat hangen (alleen op een N-weg met tegenliggers), of ik wel voldoende kracht uitoefen op het stuur zodat de auto niet gaat zeuren, etc. Het kost mij minder energie om zelf te rijden, dan het aan de automatische systemen over te laten. Niet omdat ik ze niet vertrouw, maar komt waarschijnlijk door mijn actieve rijstijl waar ik ook veel plezier uit haal.

De enige situatie waarbij ik er weleens gebruik van maak is tijdens het filerijden.
Door kleine live hack - die niet in de weg zit bij een ingreep - heb ik het stuur niet meer constant vast. Ik weet dat dit niet de bedoeling is, maar dan kun je echt veel beter ontspannen met AP. Niet de neiging niet op te letten, en de ervaring van AP verbeterd dan enorm. Af en toe trap ik het gas nog in bij een phantom break. Feitelijk op de snelweg nog nooit het stuur hoeven overnemen. Als het stapvoets filerijden is, dan vertrouw ik het volledig en verslapt de aandacht wat (zou ook niet weten wat je in die situatie met je stuur vasthouden kan bereiken. De impact van active cruiscontrol is dan veel groter dan autosteer, maar het eerste mag dan wel en het tweede niet...). I.c.m. deze werkwijze werkt het knipperlicht-inhalen fijn, maar ja 3.800 euro....

Mijn rijgedrag is hierdoor enorm gewijzigd. Wissel veel minder van baan, rijd langzamer en ja beland soms ook achter een vrachtwagen, waar ik er vroeger omheen zou zeilen. Nu denk ik ach over X meter is de afrit alweer het zal mijn tijd wel duren ik zet nog even dat ene nummer op!

En op zijn tijd rijd ik actief.

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 15:18

Ik heb dat ook, zelf baan wisselen kost me veel minder energie dan om voor rij instructeur te spelen.

Ik denk dat het komt omdat je de hele manoeuvre op moet blijven letten of de auto geen onverwachte dingen doet, terwijl als je zelf rijdt is het beslissing nemen en gaan.

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 17:22
ybos schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:11:
Recent een dichte aanhanger aangeschaft, dat is niet zo best voor het verbruik :X

SR+ met aanhanger doet dan ineens 270-400wh/km, oef...
Ben benieuwd naar de aanhanger: lage bagagewagen of een paardenwagen? Maakt nogal verschil :)

Mijn planning is om na corona een lage bagagewagen aan te schaffen voor de vakantie rit; eerst 1 huren voor een proefrit en om te kijken of het bevalt natuurlijk.

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

• ybos
vulcan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:34:
[...]

Ben benieuwd naar de aanhanger: lage bagagewagen of een paardenwagen? Maakt nogal verschil :)

Mijn planning is om na corona een lage bagagewagen aan te schaffen voor de vakantie rit; eerst 1 huren voor een proefrit en om te kijken of het bevalt natuurlijk.
https://www.konag.nl/aanh...agen-265-bij-140-bij-160/

Zoiets. Afgeronde hoeken maar wel 2.10 meter hoog.

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

Ik zie overal mensen die 2 weken EAP op proef krijgen, maar ze zijn mij denk ik vergeten :o
Gaat het in batches?

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 17:22
Ok, dan snap ik de genoemde verbruikscijfers en heb ik nog hoop :P

Had je op veel minder gerekend dan als je een flatgebouw meesleept?

Ik had gelezen dat als je onder de daklijn, of nog beter: kofferbaklijn, van de M3 blijft, het redelijk meevalt. Kom je daarboven dan ben je aan de beurt en blijft er met de SR+ weinig van je range over. Ik hoop op 180/200km range uit te komen (in de zomer en lange constante stukken rijden)

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

• PiB

PiB

vulcan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:24:
[...]

Ik had gelezen dat als je onder de daklijn, of nog beter: kofferbaklijn, van de M3 blijft, het redelijk meevalt. Kom je daarboven dan ben je aan de beurt en blijft er met de SR+ weinig van je range over. Ik hoop op 180/200km range uit te komen (in de zomer en lange constante stukken rijden)
Ik heb wel eens een enkelasser gehuurd zonder huif met warme temperturen. Met 80-90km/h zat ik tussen de 220-240 wh/km.

LR AWD

• ybos
[...]

Ik had niet gehoopt op veel lagere cijfers, had gewoon geen idee wat te verwachten.
Zit nu gemiddeld op 151wh/km na bijna 50k km. Vrees dat dat getal nu hard omhoog gaat :P

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-01 18:44
PiB schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:20:
Ik zie overal mensen die 2 weken EAP op proef krijgen, maar ze zijn mij denk ik vergeten :o
Gaat het in batches?
Er zijn aardig wat mensen die het niet hebben ontvangen. Waar Tesla naar kijkt is onduidelijk.

GoT, You have to love it!

• Aalard99
  • Laatst online: 09:44
Lisadr schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:03:
[...]

Er zijn aardig wat mensen die het niet hebben ontvangen. Waar Tesla naar kijkt is onduidelijk.
Het is niet meer dan een reclame, die twee weken gratis kost Tesla helemaal niets. Ze proberen je over te halen om het daarna aan te schaffen.

Ik denk dat ze gewoon met een willekeurige groep kijken hoeveel mensen het hierna daadwerkelijk aanschaffen.

• DS7

DS7

Lisadr schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:03:
[...]

Ik neem aan dat Tesla gewoon aan de hand van data weet wie er wel en wie er niet voor EAP zouden kunnen kiezen. Wie weet zijn degenen die nu niet aan de beurt zijn straks wel aan de beurt.

Wat in de VS nog wel eens is geweest is dat na afloop van de proef er een tijdelijke aanbieding kwam voor degenen die de proef hadden gedaan. Pas dan zou ik zeggen dat je echt iets hebt gemist.

Verder: ach.

• Teslalrp
  • Laatst online: 19-12-2023
DS7 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:03:
[...]

Ik neem aan dat Tesla gewoon aan de hand van data weet wie er wel en wie er niet voor EAP zouden kunnen kiezen. Wie weet zijn degenen die nu niet aan de beurt zijn straks wel aan de beurt.

Wat in de VS nog wel eens is geweest is dat na afloop van de proef er een tijdelijke aanbieding kwam voor degenen die de proef hadden gedaan. Pas dan zou ik zeggen dat je echt iets hebt gemist.

Verder: ach.
Misschien de gebruikers die nauwelijks AP gebruiken? Ik gebruik deze nagenoeg niet en heb wel de proefversie gekregen

• Aalard99
  • Laatst online: 09:44
Teslalrp schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:40:
[...]

Misschien de gebruikers die nauwelijks AP gebruiken? Ik gebruik deze nagenoeg niet en heb wel de proefversie gekregen
Erger nog, ik gebruik de auto nauwelijks. Ik heb 18k gereden sinds vorig jaar januari, normaal zit ik op 30-40k per jaar....

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-01 14:12
[...]

zal mijn cijfers maar weer ff posten ;)

Dit was wel met airco uit en een lege auto en lege vouwwagen. Ik verwacht zelf op 220 Wh/km uit te komen als we gaan rijden. Overigens of het 220 Wh/km of 200 of 260 Wh/km is maakt allemaal niet zoveel uit (in elk geval niet voor de route die wij rijden). Je staat met een SR+ toch (vrijwel) iedere SuC te laden :+ Met een LR zou je misschien af en toe een SuC voorbij kunnen rijden afhankelijk van het verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rn3b5d54CVOZSkyOE1XcdQJaiXk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrswBXeDAi7LaeEx1ouwYAU6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ne8u_ANnRI0qk7LNgzfnk_nhuO0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzWU6uR0Tq73g5UM8wzrE3I5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8800eWusxNlSjje4P_jwc9THEA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pyfCyR9ArMwMFBDJO66p99G4.jpg?f=fotoalbum_tile

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-01 16:13
DS7 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Ik gebruik een gewicht aan het stuur, dat maakt het een stuk comfortabeler. Daardoor kan ik bij lange ritten ontspannen de weg scannen.

Zelf sturen vind ik ook leuk, maar de echte lol is er op de meeste wegen vanaf. Je mag alleen nog maar met een slakkengang, drempels, rare palen, veel te druk om even gas te geven... Nee, de momenten waarop je echt nog met een auto kan stoeien op de openbare weg zijn zeldzaam.

Maar goed, daar hebben we gelukkig circuits voor.
@DS7 welke gewicht gebruik je? :) Merk zelf ook dat af en toe flink moet trekken aan het stuur om te laten zien dat ik het stuur nog vast heb

Zag laatst een youtube filmpje en diegene gebruikte heel subtiel gewicht. Ik vind die enkel gewichten er nogal lomp uitzien namelijk. Die copilot a 250 eur is beetje te gek :)

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-01 19:32
Welke gewichten is vorige week o.i.d. nog gepost met AliExpress-linkjes erbij voor dingen rond de 50 euro.
De discussie was daar ook al redelijk behandeld, dus hoop dat we dat ook daar kunnen laten :)

Ik heb mijn SR+ nu iets meer dan een jaar trouwens, maar die instant acceleratie verveelt echt niet.
Als de accu net lekker volgeladen is en je dan bij een stoplicht de ruimte hebt... Wauw :D
Dan te bedenken dat er veel andere gelukkigen in de LR of zelfs de Performance rondrijden, dan ben ik nog een beetje jaloers :+

Bambu Lab P1S Combo

• ybos
PiB schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:28:
[...]

Ik heb wel eens een enkelasser gehuurd zonder huif met warme temperturen. Met 80-90km/h zat ik tussen de 220-240 wh/km.

LR AWD
Aanhangernet erop of niet :?
Het viel mij op dat toen ik mijn enkelasser vol had met hout ik zuiniger reed dan leeg :X
Waarschijnlijk door de wervelingen in de bak dat het werkt als rem. Aanhangernet voorkwam dit al (deels).

• ybos
Teslalrp schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:40:
[...]

Nope. Ik gebruik AP echt veel en heb ook de proefversie.

• DS7

DS7

mee007 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:27:
[...]

@DS7 welke gewicht gebruik je? :) Merk zelf ook dat af en toe flink moet trekken aan het stuur om te laten zien dat ik het stuur nog vast heb

Zag laatst een youtube filmpje en diegene gebruikte heel subtiel gewicht. Ik vind die enkel gewichten er nogal lomp uitzien namelijk. Die copilot a 250 eur is beetje te gek :)
https://www.tesland.com/n...-y-steering-wheel-weight/

Kan er gewoon op blijven zitten, alleen op het circuit even eraf halen, dan is het minder prettig. Werkt met magneetjes, dus op en af is in een oogwenk geregeld.

• RickM3
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-09-2021
Weet iemand toevallig of dat gewichtje van Tesland ook past op de 2021 refresh modellen (MIUS) die Q1 worden geleverd?

• Pierz
Nou de EAP ging lekker vandaag. Vrachtwagen ging invoegen, dus ik laat de auto naar links gaan om hem ruimte te geven. Op het moment dat de vrachtwagen over de streep komt (en ik halverwege de manoeuvre ben) cancelt de autopilot de manoevre en wil zo terug de baan in sturen waar de vrachtwagen al naartoe stuurt. En ook nog vol in de ankers 7(8)7

(Linker baan was helemaal leeg)

• DS7

DS7

RickM3 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:15:
[...]

Weet iemand toevallig of dat gewichtje van Tesland ook past op de 2021 refresh modellen (MIUS) die Q1 worden geleverd?
Ik heb een MY2021. Gewoon hetzelfde stuur als in de 2019 LR.

• DS7

DS7

Pierz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:09:
Nou de EAP ging lekker vandaag. Vrachtwagen ging invoegen, dus ik laat de auto naar links gaan om hem ruimte te geven. Op het moment dat de vrachtwagen over de streep komt (en ik halverwege de manoeuvre ben) cancelt de autopilot de manoevre en wil zo terug de baan in sturen waar de vrachtwagen al naartoe stuurt. En ook nog vol in de ankers 7(8)7

Ja, de EU vindt dat veiliger.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
DS7 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:48:
[...]

Ja, de EU vindt dat veiliger.
Dus een faal van AP is de schuld van de EU? Leg je die even uit (ben oprecht benieuwd).

• bokkow
Kan aan mij liggen maar ik vind het eigenlijk helemaal niet ok dat die dubieuze stuurgewichten hier worden besproken en ook nog linkjes naar worden gedeeld. Mag hopen dat dit spul snel verboden wordt.

Verder; hou het lekker voor jezelf als je zonodig niet alleen jezelf maar ook vooral anderen onnodig in gevaar wil brengen. Die gewichten hebben niet meer promotie nodig. Het is wachten op de eerste mafklapper die met zo’n gewicht aan het stuur op de achterbank gaat zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door bokkow op 22-03-2021 22:03 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:25
Pierz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:09:

Waarom werd de manouvre gecancelled?

• DS7

DS7

STIMPPYYY schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:57:
[...]

Dus een faal van AP is de schuld van de EU? Leg je die even uit (ben oprecht benieuwd).
De manoeuvre moet van de EU binnen x seconden zijn afgerond en zo niet moet de auto terug waar hij vandaan kwam.

Echt, FSD in de VS is zo ontzettend veel beter. Je gelooft je ogen niet!

• DS7

DS7

bokkow schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:01:
Kan aan mij liggen maar ik vind het eigenlijk helemaal niet ok dat die dubieuze stuurgewichten hier worden besproken en ook nog linkjes naar worden gedeeld. Mag hopen dat dit spul snel verboden wordt.

Verder; hou het lekker voor jezelf als je zonodig niet alleen jezelf maar ook vooral anderen onnodig in gevaar wil brengen. Die gewichten hebben niet meer promotie nodig. Het is wachten op de eerste mafklapper die met zo’n gewicht aan het stuur op de achterbank gaat zitten.
Dat kan helemaal niet, want de AP kapt er ook mee als er niemand in de stoel zit.

Daarnaast: zo’n stuurgewicht is niet het probleem, niet opletten is het probleem. Ik kan zonder stuurgewicht niet opletten en met stuurgewicht wel opletten.
DS7 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:26:
[...]

Dat kan helemaal niet, want de AP kapt er ook mee als er niemand in de stoel zit.

Daarnaast: zo’n stuurgewicht is niet het probleem, niet opletten is het probleem. Ik kan zonder stuurgewicht niet opletten en met stuurgewicht wel opletten.
Mwoah, de sensor in de stoel is vrij gevoelig. Laptoptas doet al wonderen.

Maar niet kunnen opletten zonder lijkt me onzin. Je kunt toch gewoon je handen aan je stuur houden zoals de rest van de wereld? Prima dat je hem gebruikt maar dit soort excuses zoeken is niet nodig.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• bokkow
DS7 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:26:
[...]

Niet het punt, ook niet wat jij wel en niet kan.

Het probleem, het echte probleem bedoel ik dan, is dat mensen zoeken naar dit soort debiele “oplossingen” om veiligheidssystemen onderuit te halen.

Steek je ook een los gordelplaatje in het contact om van dat irritante waarschuwingsgeluidje af te komen omdat je geen gordel om wilt doen? Want een ongeluk overkomt jou niet. Klinkt dom toch? Maar dit is min of meer hetzelfde. Nuancerend detail, die gordel is enkel voor jouw bescherming maar controle naar handen aan het stuur ook voor andere weggebruikers.

Worden alweer teveel woorden vuil gemaakt aan deze onzin waar ik nu zelf ook aan bijdraag. Als een mod dit en gerelateerde posts wil verwijderen zou ik dat zelf enkel positief vinden.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:46
@bokkow bespaar je de moeite. Deze discussie is al meerdere malen uitvoerig langsgekomen met dezelfde personen. Er gaat echt niets anders uitkomen.

• Pierz
DaCoTa schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:12:
[...]

Waarom werd de manouvre gecancelled?
Ik denk doordat de vrachtwagen op ‘mijn’ baan kwam. Ik reed op dat moment al over de strepen van de linkerbaan. De vrachtwagen kwam met een klein streepje van zijn wielen over de blokmarkering en toen rukte de AP aan het stuur richting de vrachtwagen en ging in de remmen.

• DS7

DS7

Inspired schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:35:
[...]

Mwoah, de sensor in de stoel is vrij gevoelig. Laptoptas doet al wonderen.

Maar niet kunnen opletten zonder lijkt me onzin. Je kunt toch gewoon je handen aan je stuur houden zoals de rest van de wereld? Prima dat je hem gebruikt maar dit soort excuses zoeken is niet nodig.
Wat ik bedoel is dat als je niet op wil letten, dat ook prima kan zonder een gewicht. Heel veel Teslarijders geven aan met een hand onderaan het stuur te rijden en dan nergens last meer van te hebben. Hoe is dat dan anders dan dat gewichtje?

• DS7

DS7

bokkow schreef op maandag 22 maart 2021 @ 23:12:
[...]

Niet het punt, ook niet wat jij wel en niet kan.

Het probleem, het echte probleem bedoel ik dan, is dat mensen zoeken naar dit soort debiele “oplossingen” om veiligheidssystemen onderuit te halen.

Steek je ook een los gordelplaatje in het contact om van dat irritante waarschuwingsgeluidje af te komen omdat je geen gordel om wilt doen? Want een ongeluk overkomt jou niet. Klinkt dom toch? Maar dit is min of meer hetzelfde. Nuancerend detail, die gordel is enkel voor jouw bescherming maar controle naar handen aan het stuur ook voor andere weggebruikers.

Worden alweer teveel woorden vuil gemaakt aan deze onzin waar ik nu zelf ook aan bijdraag. Als een mod dit en gerelateerde posts wil verwijderen zou ik dat zelf enkel positief vinden.
Het verschil is natuurlijk wel dat geen gordel per definitie gevaar oplevert en de nag feitelijk niets anders doet dan het lastiger maken om niet op te letten.

Vergelijk het met het uitschakelen van de gong dat je geen gordel om hebt omdat je vaak een zware tas op de stoel hebt staan. Dat is ook volstrekt veilig, mits je dat maar niet ook gebruikt om zonder gordel rond te rijden.

• ybos
DS7 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:18:
[...]

Het verschil is natuurlijk wel dat geen gordel per definitie gevaar oplevert en de nag feitelijk niets anders doet dan het lastiger maken om niet op te letten.

Vergelijk het met het uitschakelen van de gong dat je geen gordel om hebt omdat je vaak een zware tas op de stoel hebt staan. Dat is ook volstrekt veilig, mits je dat maar niet ook gebruikt om zonder gordel rond te rijden.
Let's agree to disagree...
Is voor de bloeddruk van eenieder en de vulling van dit topic beter :Y

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

DS7 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:23:
[...]

De manoeuvre moet van de EU binnen x seconden zijn afgerond en zo niet moet de auto terug waar hij vandaan kwam.

Als het systeem niet zo'n elementaire manoeuvre kan maken op een Nederlandse snelweg met een lege linkerbaan is het gewoon een slecht systeem. Tenzij die x absurt klein is. Maar dat lijkt me niet van toepassing omdat het vaak wel goed gaat. Om dan maar richting een vrachtwagen te sturen omdat de EU dat voorschrijft is natuurlijk waanzin.

Ik vraag me soms af wat jouw incentive is om zaken die krom zijn recht te proberen praten en de schuld ergens anders neer te leggen

• Pierz
ybos schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:31:
[...]

Let's agree to disagree...
Is voor de bloeddruk van eenieder en de vulling van dit topic beter :Y
En laten we er vooral geen stropop vs. stropop frontpage discussie van maken. En geen pagina’s vol schrijven met waarom het wel of geen goede vergelijking is.

• STIMPPYYY
  • Nu online
DS7 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:23:
[...]

Prima uitgangspunt toch? Dat Tesla het vervolgens zo brak implementeert kan je de EU toch niet verwijten. Omgekeerde wereld. Nota bene in het voorbeeld weet de auto/Tesla dat er een vrachtwagen naast ‘m zit.

• DS7

DS7

xos schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:58:
[...]

Als het systeem niet zo'n elementaire manoeuvre kan maken op een Nederlandse snelweg met een lege linkerbaan is het gewoon een slecht systeem. Tenzij die x absurt klein is. Maar dat lijkt me niet van toepassing omdat het vaak wel goed gaat. Om dan maar richting een vrachtwagen te sturen omdat de EU dat voorschrijft is natuurlijk waanzin.

Ik vraag me soms af wat jouw incentive is om zaken die krom zijn recht te proberen praten en de schuld ergens anders neer te leggen
Het is gewoon een feit dat EU wetgeving FSD enorm beperkt in functioneren en dit is nu toevallig een heel bekend voorbeeld van raar gedrag wat direct te herleiden is naar die wetgeving.

Maar als jij liever steeds hoort dat Tesla een rotbedrijf is en hele slechte auto’s maakt...

• DS7

DS7

STIMPPYYY schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:12:
[...]

Prima uitgangspunt toch? Dat Tesla het vervolgens zo brak implementeert kan je de EU toch niet verwijten. Omgekeerde wereld. Nota bene in het voorbeeld weet de auto/Tesla dat er een vrachtwagen naast ‘m zit.
Alleen biedt de wetgeving geen escape voor die situatie.

En als Tesla zegt ‘maar dat kan niet’, dan zegt de EU simpelweg dat ze dan die hele functie maar moeten laten vervallen.

Op TMC zijn er mensen die echt in die regels zijn gedoken en die regels zijn gewoon typische ambtenarij. Ondoordacht.

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01 08:54
Heeft iemand hier ervaring met de Pro user diamant SG 2 fietsendrager.

Ik vraag mij af of de stekker niet snel de grond raakt aangezien deze ver uitsteekt en de aansluiting naar onderen wijst.

• Caelorum
DS7 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:35:
[...]
Alleen biedt de wetgeving geen escape voor die situatie.

En als Tesla zegt ‘maar dat kan niet’, dan zegt de EU simpelweg dat ze dan die hele functie maar moeten laten vervallen.

Op TMC zijn er mensen die echt in die regels zijn gedoken en die regels zijn gewoon typische ambtenarij. Ondoordacht.
Die regels zijn overigens door de VN opgesteld en de EU heeft ze vrijwel 1 op 1 overgenomen.

• DS7

DS7

Caelorum schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:39:
[...]

Die regels zijn overigens door de VN opgesteld en de EU heeft ze vrijwel 1 op 1 overgenomen.
Klopt.

• PiB

PiB

STIMPPYYY schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:57:
[...]

Het staat ook nog gewoon in de kinderschoenen. Met alle camera meldingen die ik regelmatig krijg (verblind), zie ik mijn Tesla nooit volledig autonoom rijden.

• mattijssch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-01 21:49

mattijssch

Model 3 LR

Caelorum schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:39:
[...]

Ja, invoegers tijdens mijn manoeuvre om alvast op te schuiven, zijn inderdaad ook mijn nummer 1 ergernis bij NoA. Dit effect treedt overigens ook al op als een invoeger met veel lagere snelheid alvast richting aangeeft dat hij de baan op wil komen die jij net aan het verlaten bent. In dat soort situaties moet je vrijwel altijd ingrijpen door je manoeuvre door te drukken en de remreactie te overrulen.

E.e.a. heeft, zoals ik het heb begrepen in filmpjes hierover (zoek op Youtube maar eens op UNECE Automated driving) te maken met de regel dat een auto volgens UNECE in principe niet zijn baan mag verlaten bij dreigend gevaar, maar bij voorkeur eerst moet remmen. Volledig tegenovergesteld aan anticiperend rijden dus in dit soort situaties.

• kdeboois
  • Laatst online: 09-01 22:42
Jullie volgen niet echt het nieuws. Volgens de nieuwste berichtgeving is alles slechts level 2.

https://www.forbes.com/si...-only-level-2-autonomous/

[ Voor 3% gewijzigd door kdeboois op 23-03-2021 10:07 ]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Caelorum
kdeboois schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:05:
Jullie volgen niet echt het nieuws. Volgens de nieuwste berichtgeving is alles slechts level 2.

https://www.forbes.com/si...-only-level-2-autonomous/
Geen idee hoe je dat kan afleiden uit de afgelopen paar pagina's in dit topic?

• kdeboois
Caelorum schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Geen idee hoe je dat kan afleiden uit de afgelopen paar pagina's in dit topic?
Ik lees toch echt weer dat het allemaal de schuld van de EU is dat de Model 3 nog niet volledig autonoom rijdt. In de US denken ze daar inmiddels anders over.

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-01 20:51
DS7 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:30:
[...]

Het is gewoon een feit dat EU wetgeving FSD enorm beperkt in functioneren en dit is nu toevallig een heel bekend voorbeeld van raar gedrag wat direct te herleiden is naar die wetgeving.

Maar als jij liever steeds hoort dat Tesla een rotbedrijf is en hele slechte auto’s maakt...
Waarom is het zo dat als je aangeeft dat sommige functies niet goed werken, dat het dan gelijk maar "hele slechte auto's" moeten zijn? Waarom zo zwart wit? (en volgens mij is @xos over het algemeen redelijk positief over de auto)

Als ik het zo lees de laatste pagina's, lijkt iederen het er hier overeens dat EAP niet voldoende werkt in deze/sommige situaties. Net als AP niet altijd evengoed werkt zoals je zelf ook aangeeft*. Daar moet je het toch over kunnen hebben? Dat geeft toch een eerlijk beeld aan anderen zodat ze kunnen inschatten over het aan hen ligt of de auto?

Over EAP: uiteindelijk kiest Tesla ervoor om de functies erin te zetten terwijl ze niet volledig werken. Niemand anders maakt die keuze voor ze.

Site note: Zo heb ik geleerd dat veel van mij phantom brakes waarchijnlijk kwamen van een slecht gecalibreerde camera. Daarvoor heb ik weken lang moeten aanhoren dat ik niet zo moest zeuren hier, dat ik een Tesla hater ben etc. etc. . Maar ik had uiteindelijk wel genoeg bewijs daardoor, om te zorgen dat Tesla er in totaal 5 keer naar gekeken heeft en het nu beter lijkt geworden. Tesla gaat hier niet eerlijk over zijn, dus is het juist goed als je op een forum als dit achter "de waarheid" kan proberen te komen

*
DS7 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:02:
[...]

AP werkt alleen op wegen waar zelf sturen en stroom geven saai is.

[ Voor 5% gewijzigd door JohanB op 23-03-2021 10:26 ]

• ybos
Tomas_ schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:54:

Ik vraag mij af of de stekker niet snel de grond raakt aangezien deze ver uitsteekt en de aansluiting naar onderen wijst.
Ik denk dat dat meevalt.
Ik ken de drager niet maar ik had voor mijn oude aanhangertje een adapter van 13 polig naar 7 polig erin, en dan de 7 polige stekker van de aanhanger, nooit last.

• DS7

DS7

kdeboois schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:19:
[...]

Ik lees toch echt weer dat het allemaal de schuld van de EU is dat de Model 3 nog niet volledig autonoom rijdt. In de US denken ze daar inmiddels anders over.
Dan lees je iets wat door niemand is gezegd.

Ik geef slechts aan dat bepaalde specifieke keuzes het gevolg zijn van dwingend opgelegde beperkingen binnen de EU.

Dat heb ik verder ook niet verzonnen.

• DS7

DS7

JohanB schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Waarom is het zo dat als je aangeeft dat sommige functies niet goed werken, dat het dan gelijk maar "hele slechte auto's" moeten zijn? Waarom zo zwart wit? (en volgens mij is @xos over het algemeen redelijk positief over de auto)

Als ik het zo lees de laatste pagina's, lijkt iederen het er hier overeens dat EAP niet voldoende werkt in deze/sommige situaties. Net als AP niet altijd evengoed werkt zoals je zelf ook aangeeft*. Daar moet je het toch over kunnen hebben? Dat geeft toch een eerlijk beeld aan anderen zodat ze kunnen inschatten over het aan hen ligt of de auto?

Over EAP: uiteindelijk kiest Tesla ervoor om de functies erin te zetten terwijl ze niet volledig werken. Niemand anders maakt die keuze voor ze.

Site note: Zo heb ik geleerd dat veel van mij phantom brakes waarchijnlijk kwamen van een slecht gecalibreerde camera. Daarvoor heb ik weken lang moeten aanhoren dat ik niet zo moest zeuren hier, dat ik een Tesla hater ben etc. etc. . Maar ik had uiteindelijk wel genoeg bewijs daardoor, om te zorgen dat Tesla er in totaal 5 keer naar gekeken heeft en het nu beter lijkt geworden. Tesla gaat hier niet eerlijk over zijn, dus is het juist goed als je op een forum als dit achter "de waarheid" kan proberen te komen

*
[...]
Ik weet niet waar je leest dat EAP volgens mij heel goed werkt, want ik ben zelfs over de meeste functies heel kritisch, samengevat: ‘heb je niets aan’.

Ik schreef dat de EU dit gedrag wat omschreven werd nu eenmaal veiliger vindt dan hoe auto lane change in de VS werkt.

Meer niet.

• kdeboois
Klopt helemaal @DS7 maar als ik de ontwikkelingen in de US zo volg denk ik dat het prima is dat de EU de VN 1-op-1 heeft gevolgd.

Het staat wellicht allemaal niet los van elkaar.

Dit willen we namelijk voorkomen:
https://thehill.com/chang...nvolving-tesla-cars-under

https://www.wsj.com/artic...investigation-11616030206

https://www.autoblog.com/...igating-23-tesla-crashes/

Om veiligheidssystemen te ontwikkelen zal je nooit alle ongelukken kunnen uitsluiten maar ik denk zelf dat Tesla een stapje te ver is gegaan met het vertrouwen geven dat er een "Automatische Bestuurder" bij je auto zit.

Ben erg benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen.

[ Voor 3% gewijzigd door kdeboois op 23-03-2021 13:56 ]

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

De Front Left Safety Restraint System Fault melding is weer terug, nu wil ik een mobile service afspraak plannen, maar ik krijg alleen suggesties voor een service center. Vorige keer hebben ze dit op locatie gefixed... iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg om er toch een mobile service request van te maken? huisnummer. straatnaam volgorde wordt automatisch omgezet.

Flickr

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:22

Shiro

Serenity

Toch weer hier maar ff checken in hoeverre mijn probleem heel zeldzaam is of niet.

Over oneven weg hoor ik een rammel/kraak uit de bestuurdersdeur. Als ik van stilstand hard optrek, hoor ik ook een tikje ofzo. Zelfde als ik de stroompedaal loslaat en op regeneratief remmen afremt hoor ik ook het tikje. En wat vreemd is, als ik de raam op een kiertje zet, dan hoor ik de rammel/kraak/tikje nooit! Geluid is niet altijd even consequent aanwezig. Ik dacht eerst dat het de raamrubbers waren, maar die zijn ingesmeerd en de auto is nog maar 3 maanden oud, plus het geluid lijkt ook van binnen de deur te komen en niet van boven, dus dat lijkt mij ook niet de oorzaak.

Vandaag is ook iemand van mobile service langs gekomen, die heeft de paneel aan de binnenkant open gehaald en dacht dat de paneel rechts onder niet helemaal goed vast zat, heeft hij nog een keer vast gemaakt en hoopte dat hiermee het geluid weg was, ik had heel kort een rondje gemaakt, maar hoorde het nog wel, leek wel wat minder aanwezig en aangezien de service monteur ook aangaf dat hij geen losse dingen meer zag, heb ik het maar bij gelaten, maar de rit in de middag, merkte ik weer dat het duidelijk aanwezig was en zeker niet minder op is geworden.

ik overweeg zelf maar ff om de paneel nog eens open te halen en alles goed te bekijken, want hij ging er vrij snel doorheen en heeft de witte demping materiaal aan de binnenkant niet eens los gehaald, ik zag in video's dat ook daar dingen in zitten die kunnen kraken.

Iemand anders waarbij dit verhaal een beetje bekend voorkomt, vooral raar dat als ik de raam op een kier zet er geen kraakje meer is. Alsof met de raam dicht iets in de auto niet genoeg kan meegeven, waardoor het in de deur kraak bij het meegeven.

Juniper RWD

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Shiro schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:46:
Toch weer hier maar ff checken in hoeverre mijn probleem heel zeldzaam is of niet.

Over oneven weg hoor ik een rammel/kraak uit de bestuurdersdeur. Als ik van stilstand hard optrek, hoor ik ook een tikje ofzo. Zelfde als ik de stroompedaal loslaat en op regeneratief remmen afremt hoor ik ook het tikje. En wat vreemd is, als ik de raam op een kiertje zet, dan hoor ik de rammel/kraak/tikje nooit! Geluid is niet altijd even consequent aanwezig. Ik dacht eerst dat het de raamrubbers waren, maar die zijn ingesmeerd en de auto is nog maar 3 maanden oud, plus het geluid lijkt ook van binnen de deur te komen en niet van boven, dus dat lijkt mij ook niet de oorzaak.

Vandaag is ook iemand van mobile service langs gekomen, die heeft de paneel aan de binnenkant open gehaald en dacht dat de paneel rechts onder niet helemaal goed vast zat, heeft hij nog een keer vast gemaakt en hoopte dat hiermee het geluid weg was, ik had heel kort een rondje gemaakt, maar hoorde het nog wel, leek wel wat minder aanwezig en aangezien de service monteur ook aangaf dat hij geen losse dingen meer zag, heb ik het maar bij gelaten, maar de rit in de middag, merkte ik weer dat het duidelijk aanwezig was en zeker niet minder op is geworden.

ik overweeg zelf maar ff om de paneel nog eens open te halen en alles goed te bekijken, want hij ging er vrij snel doorheen en heeft de witte demping materiaal aan de binnenkant niet eens los gehaald, ik zag in video's dat ook daar dingen in zitten die kunnen kraken.

Iemand anders waarbij dit verhaal een beetje bekend voorkomt, vooral raar dat als ik de raam op een kier zet er geen kraakje meer is. Alsof met de raam dicht iets in de auto niet genoeg kan meegeven, waardoor het in de deur kraak bij het meegeven.
Misschien dat er inderdaad spanning op de carrosserie staat die bij je deur/raam samenkomt. Heb je al geprobeerd je raam opnieuw te calibreren?

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-01 13:27

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Shiro schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:46:
Dressing op de rubbers aanbrengen kan helpen, maar moet je dus ook herhalen na wassen

Bericht op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:30:

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• Shiro

Shiro

Serenity

Wolly schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:51:
[...]

Misschien dat er inderdaad spanning op de carrosserie staat die bij je deur/raam samenkomt. Heb je al geprobeerd je raam opnieuw te calibreren?
Ja, dat heb ik al gedaan, de service monteur heeft dat vandaag ook gedaan, maar dan met een kabeltje en z'n laptop, dus een andere kalibratie dan die wij zelf kunnen uitvoeren. Hij heeft de raam volgens hem iets lager gezet.
Markofnikoff schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:33:
[...]

Dressing op de rubbers aanbrengen kan helpen, maar moet je dus ook herhalen na wassen

Bericht op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:30:
Het is niet de rubber, heb ik zelf al ingesmeerd en de auto is nog maar 3 maanden oud. Geluid komt uit de binnenkant van de deur, het lijkt wel alsof er iets in de deur kraakt als ik over een drempel ga, maar gekke is dus dat het geluid alleen is als de ramen volledig dicht zijn, met een klein kiertje hoor je al niks meer. Alsof bij een drempel de raam zo hard naar beneden wordt gedrukt dat er iets binnen in de deur beetje meegeeft waardoor je een kraak/tik hoor.

[ Voor 44% gewijzigd door Shiro op 23-03-2021 16:39 ]

Juniper RWD

• DS7

DS7

Shiro schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:34:
[...]

Ja, dat heb ik al gedaan, de service monteur heeft dat vandaag ook gedaan, maar dan met een kabeltje en z'n laptop, dus een andere kalibratie dan die wij zelf kunnen uitvoeren. Hij heeft de raam volgens hem iets lager gezet.

[...]

Het is niet de rubber, heb ik zelf al ingesmeerd en de auto is nog maar 3 maanden oud. Geluid komt uit de binnenkant van de deur, het lijkt wel alsof er iets in de deur kraakt als ik over een drempel ga, maar gekke is dus dat het geluid alleen is als de ramen volledig dicht zijn, met een klein kiertje hoor je al niks meer. Alsof bij een drempel de raam zo hard naar beneden wordt gedrukt dat er iets binnen in de deur beetje meegeeft waardoor je een kraak/tik hoor.
Wat zei de service monteur ervan?

• Shiro

Shiro

Serenity

DS7 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:15:
[...]

Wat zei de service monteur ervan?
Ook dat het geluid van ergens onder rechts bij de deur vandaan komt en dat hij geen los zittende onderdelen heeft kunnen vinden en zijn stille boodschap was om het met zijn oplossing ff aan te kijken. Wel gevraagd wat handig is als het toch niet weg is, hij gaf aan toch om langs de service center te gaan dan, wellicht dat ze langer en wat uitgebreider kunnen zoeken.

Juniper RWD

• DS7

DS7

Shiro schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:53:
[...]

Ook dat het geluid van ergens onder rechts bij de deur vandaan komt en dat hij geen los zittende onderdelen heeft kunnen vinden en zijn stille boodschap was om het met zijn oplossing ff aan te kijken. Wel gevraagd wat handig is als het toch niet weg is, hij gaf aan toch om langs de service center te gaan dan, wellicht dat ze langer en wat uitgebreider kunnen zoeken.
Die zou ik dan maar inschieten. Nieuwe deur wellicht?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
DeFeCt schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:25:
De Front Left Safety Restraint System Fault melding is weer terug, nu wil ik een mobile service afspraak plannen, maar ik krijg alleen suggesties voor een service center. Vorige keer hebben ze dit op locatie gefixed... iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg om er toch een mobile service request van te maken? huisnummer. straatnaam volgorde wordt automatisch omgezet.
Als je die optie niet krijgt dan verwachten ze dat ze het niet lokaal op kunnen lossen. Misschien juist omdat dit al eens geprobeerd is?

• Shiro

Shiro

Serenity

DS7 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:10:
[...]

Die zou ik dan maar inschieten. Nieuwe deur wellicht?
Zo gul schat ik Tesla niet in, viel mij ook op dat het geluidje vaker te horen is bij warmere weer(in de middag nadat de zon er ff op heeft geschenen) dus ik wacht nog even tot het wat warmer wordt, zodat ze het makkelijker kunnen vinden en ik hopelijk niet voor niets die kant op hoeft te gaan.

Mocht het toch niks worden, dan kan ik daarna nog altijd zelf dat ding open trekken en vol plakken met vilt ofzo...

[ Voor 3% gewijzigd door Shiro op 23-03-2021 22:10 ]

Juniper RWD

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43

PVoutput

• STIMPPYYY
  • Nu online
Ziet er goed uit. Alleen heb je dus in de S de visualisatie in het tweede display. Als je ze meer gaan werken met blokken vrees ik dat er nog meer ruimte verloren gaat en bijvoorbeeld de kaart nog kleiner wordt? Kan me ook niet voorstellen dat ze de hele laatste iteratie overboord gooien. Zullen zien.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

Smobbo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:22:
[...]

Als je die optie niet krijgt dan verwachten ze dat ze het niet lokaal op kunnen lossen. Misschien juist omdat dit al eens geprobeerd is?
Het zijn slimme jongens en meiden bij Tesla, maar ik geloof niet dat ze op basis van de tekst die ik invoer de inschatting kunnen maken of mobile service wel of niet beschikbaar is... Ik heb nu voor software > driver assistance features gekozen en geen huisnummer ingevoerd en nu werkt het wel. :)

Flickr

• Pierz
Ze hebben het er over dat dit een refreshed Model S is, maar waar is het knightrider stuur?

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Pierz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:35:
[...]

Ze hebben het er over dat dit een refreshed Model S is, maar waar is het knightrider stuur?
Die wordt geretrofit na goedkeuring van de instanties die daarover gaan.

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 11:06
Ik ben helaas afgewezen voor de ANWB verzekering ivm minder dan 6 schadevrije jaren (ik heb nog niet lang genoeg een auto in bezit gehad). Wie heeft er tips voor de eerstvolgende goedkopere verzekering?

• DS7

DS7

--Christiaan-- schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:16:
Ik ben helaas afgewezen voor de ANWB verzekering ivm minder dan 6 schadevrije jaren (ik heb nog niet lang genoeg een auto in bezit gehad). Wie heeft er tips voor de eerstvolgende goedkopere verzekering?
Even Apeldoorn bellen?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Wanneer komt de nieuwe kaartupdate nu eens uit!? Iemand daar geruchten over gehoord. Rijden nog steeds met de 2019 versie rond volgens mij.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• cradi
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
--Christiaan-- schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:16:
https://insuremytesla.nl/ al bekeken?

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:40
carpebios schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:21:
Wanneer komt de nieuwe kaartupdate nu eens uit!? Iemand daar geruchten over gehoord. Rijden nog steeds met de 2019 versie rond volgens mij.
2019, maar achterliggend zijn de mappen wel al geupdate hoor.

• --Christiaan--
Zeker, maar vind 295 iets aan de hoge kant ;).

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
bottom line schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Bij mij lijkt dat helaas vaak niet zo. Hier staat al ruim een jaar een nieuwe LIDL en er is een hele weg verplaatst.

In onze Model 3 klopt het helaas nog steeds vaak niet. Navigatie maakt daarom standaard elke dag dezelfde fout omdat die de weg niet kent. >:)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Stef87
--Christiaan-- schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:59:
[...]

Zeker, maar vind 295 iets aan de hoge kant ;).
Wat probeer je te verzekeren en wat is ongeveer je leeftijd?

Ik had met 5 sjv geluk bij promovendum. Nu zit ik op 66€ p/maand ofzo. Maar dat is voor een SR+

De AWD/P was 100-200€ duurder (per maand!)helaas.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:06
[...]

idd. Zag laatst een rood file lijntje voor het stoplicht staan waar een nieuwe weg is gemaakt. Dat wordt blijkbaar prima doorgegeven. Het lijntje ging zelfs netjes de bocht om.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-01 23:24

Bever!

3

Even een dubbelcheck, kan ik Model 3 performance veren zonder problemen monteren op mijn AWD?
(denk/hoop van wel)

• FoOnEeN
  • Laatst online: 07-01 06:32
Tomas_ schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:54:

Ik heb ook de Pro User Diamant fietsendrager, maar weet niet of het de SG2 versie is. Die stekker steekt inderdaad een stukje naar beneden, maar het is mij nog niet overkomen dat hij een drempel of iets dergelijks raakt. Daar is de Model 3 denk ik te stug voor geveerd. Wat hij doet bij heel hoge drempels heb ik nog niet direct ervaren, maar wel al een kilometer of 300 mee gereden zonder problemen.

Hij schuift er ook een stuk in omhoog, dus het is minder dan dat dat ding hog is.

• Pierz
Stef87 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:11:
[...]

Bij mij lijkt dat helaas vaak niet zo. Hier staat al ruim een jaar een nieuwe LIDL en er is een hele weg verplaatst.

In onze Model 3 klopt het helaas nog steeds vaak niet. Navigatie maakt daarom standaard elke dag dezelfde fout omdat die de weg niet kent. >:)
Bijzonder. Ik reed laatst langs Ommen, waar ik weet dat de weg compleet veranderd is (Varsen). De kruising is een rotonde geworden en de locatie is ook verplaatst. Maar daar wist de Model 3 wel de weg (al was het uigezoomd nog niet aangepast). Misschien heeft dit dan meer prioriteit omdat het een N weg betreft?

Staat het bij jou in google maps al wel goed?

• Stef87
Pierz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:13:
[...]

Bijzonder. Ik reed laatst langs Ommen, waar ik weet dat de weg compleet veranderd is (Varsen). De kruising is een rotonde geworden en de locatie is ook verplaatst. Maar daar wist de Model 3 wel de weg (al was het uigezoomd nog niet aangepast). Misschien heeft dit dan meer prioriteit omdat het een N weg betreft?

Staat het bij jou in google maps al wel goed?
In Google maps staat het gek genoeg wél goed, heb ik net wel even moeten bekijken.

*edit* Apple maps geeft nu nog wel de foutieve kaart aan.

(Tesla gebruikt toch niet alleen google maps?)

[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 24-03-2021 15:43 ]

• Caelorum
Stef87 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:40:
[...]
In Google maps staat het gek genoeg wél goed, heb ik net wel even moeten bekijken.

*edit* Apple maps geeft nu nog wel de foutieve kaart aan.

(Tesla gebruikt toch niet alleen google maps?)
AFAIK OpenStreetMap voor alles, behalve: satellietbeelden en navigatie. De navigatie gaat wel via de servers van Tesla waar ze zelf nog een sausje overheen gooien, maar op de achtergrond gebruiken zij Google.

Maar niemand weet het zeker overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 24-03-2021 15:56 ]

Dit is volgens mij de meest accurate info die beschikbaar is inzake de navigatie in Tesla;
The most recent Tesla navigation system is proprietary, and reportedly was built using open source software from Mapbox and Valhalla. The overlay map is still from Google, and especially on cars with just one screen, it gives the impression to some people that the navigation is from Google.
@Stef87 wellicht is de weg bij OSM ook nog niet bekend. (https://www.openstreetmap.org/) Dat Mapbox en/of Valhalla gebruikt weer OSM dacht ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 24-03-2021 16:27 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Lisadr
  • Laatst online: 07-01 18:44
[...]

Niet helemaal. Logica begrijp ik niet aangezien er rotondes zijn uit 2020 die Tesla wel ziet, maar wegen die in 2019 zijn veranderd die niet goed geupdate zijn bij Tesla, maar wel bij Google.

GoT, You have to love it!

• DS7

DS7

Bever! schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:55:
Even een dubbelcheck, kan ik Model 3 performance veren zonder problemen monteren op mijn AWD?
(denk/hoop van wel)
Ja. Maar waarom zou je dat doen? Het scheelt heel weinig en je zal beter af zijn met andere veren.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-01 23:24

Bever!

3

DS7 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:29:
[...]

Ja. Maar waarom zou je dat doen? Het scheelt heel weinig en je zal beter af zijn met andere veren.
10mm is niet veel maar net ff wat netter voor mijn gevoel en geen gedoe met Tesla in geval van garantie.

• --Christiaan--
Stef87 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:13:
[...]

Wat probeer je te verzekeren en wat is ongeveer je leeftijd?

Ik had met 5 sjv geluk bij promovendum. Nu zit ik op 66€ p/maand ofzo. Maar dat is voor een SR+

De AWD/P was 100-200€ duurder (per maand!)helaas.
Een LR, 29 jaar, pas 1 jaar een auto op naam gehad en in Amsterdam, dus wel lekker bingo... ANWB wijst af vanwege het vermogen van de auto, da's bij de SR toch niet zo heel veel minder?

[ Voor 3% gewijzigd door --Christiaan-- op 24-03-2021 19:52 ]

• DS7

DS7

Bever! schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:43:
[...]

10mm is niet veel maar net ff wat netter voor mijn gevoel en geen gedoe met Tesla in geval van garantie.
Onderschat Tesla niet. ;)

• Stef87
--Christiaan-- schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:51:
[...]

Een LR, 29 jaar, pas 1 jaar een auto op naam gehad en in Amsterdam, dus wel lekker bingo... ANWB wijst af vanwege het vermogen van de auto, da's bij de SR toch niet zo heel veel minder?
Ik begon bij 78-84€ per maand (was toen 30) met de SR+ maar alle andere verzekeringen zat ik al tussen de 120-190€ per maand voor de SR+ bij 5 SJV (ik woon in rustige wijk Eindhoven weg van centrum)

Bij 29j met relatief weinig SJV is 150€ + is dus (zeker in Amsterdam) normaal voor een AWD: meer vermogen én minimaal 10.000€ duurder dan de SR+.

Soms moet je ook nog extra’s installeren zoals een LoJack zodra auto boven de 50.000€ kost.

• STIMPPYYY
  • Nu online

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-12-2025
--Christiaan-- schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:51:
[...]

Herkenbaar probleem. Uiteindelijk gebeld met Unive aangezien website geen aanbieding gaf. Telefonisch deden ze niet moeilijk over vermogen van een P, woonplaats Amsterdam en allerlei LoJack geneuzel. Erg blij mee.
Pagina: 1 ... 212 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: