Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 208 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.177.952 views

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Mackeessie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:10:
Het valt mij op dat na update 2021.4.11 er meer regen is bij lagere temperaturen, 5C en de batterij 8 C, en ook nauwelijks stipjes links. Max regen in de stad 56kWh. Ik had ook al zoiets op in een Duits YouTube filmpje gezien. Meer mensen deze ervaring?
Klopt hier zelfde ervaring. Op reddit ook mensen die hetzelfde ervaren.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-01 10:41

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Djerro123 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:17:
Ik kreeg net goed nieuws van mijn LM (ALD automotive): vanaf volgende week worden SUC kosten automagisch doorbelast naar mijn tankpas! Joepie, want het declareren bij MTC was zo ongelofelijk niet gebruiksvriendelijk dat ik ondertussen al wel 200 euro niet hebt gedeclareerd denk ik (over 1.5 jaar bezien). :)
Dat zou fijn zijn ja. Dag declareren is idd verschrikkelijk. Ik moest onze leasemanager uitleggen dat in delen van nl geen Fastned of andere snelladers zijn, maar wel SuC... En laat ik daar toevallige heel vaak zijn. Ben wel benieuwd naar t tarief.

Ook mtc hier.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het valt mij op dat na update 2021.4.11 er meer regen is bij lagere temperaturen, 5C en de batterij 8 C, en ook nauwelijks stipjes links. Max regen in de stad 56kWh. Ik had ook al zoiets op in een Duits YouTube filmpje gezien. Meer mensen deze ervaring?
Yep, zeer goed merkbaar. Absoluut aangepast door Tesla via update 2021.4.11

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09-2025

DS7

joblamie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:28:
[...]

Daarnaast lees ik dat ook de accu van de MY2021 M3P minder restricties heeft gekregen.

Dus geen spannende update met nieuwe functies, maar wel zeer welcome veranderingen.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01 22:15
Djerro123 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:17:
Ik kreeg net goed nieuws van mijn LM (ALD automotive): vanaf volgende week worden SUC kosten automagisch doorbelast naar mijn tankpas! Joepie, want het declareren bij MTC was zo ongelofelijk niet gebruiksvriendelijk dat ik ondertussen al wel 200 euro niet hebt gedeclareerd denk ik (over 1.5 jaar bezien). :)
Mooi nieuws.
Krijgen we daar nog een mailing over?

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:58

Shiro

Serenity

koifim schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:46:
[...]

Klopt hier zelfde ervaring. Op reddit ook mensen die hetzelfde ervaren.
joblamie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:28:
[...]

Hebben jullie een LR of SR+? Ik merk het met de SR+ MiC niet echt. Vanochtend de kleine naar school gebracht, 6c buiten. Aan de linkerkant nog minstens 75% vol met stipjes.

Ik vermoed dan ook dat dit niet voor de SR+ MiC is doorgevoerd.

Juniper RWD

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 16:06
Shiro schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:48:
[...]

[...]

[...]

Hebben jullie een LR of SR+? Ik merk het met de SR+ MiC niet echt. Vanochtend de kleine naar school gebracht, 6c buiten. Aan de linkerkant nog minstens 75% vol met stipjes.

Hier het zelfde verhaal met een MiC, wat me wél is opgevallen is de laadsnelheid. Afgelopen weekend na 100KM aangesloten op een Supercharger met voor verwarmen en daar aangekomen met 10% haalde toch wel 107KW zakte wel terug naar 75 en kroop toen weer omhoog, na 10, minuten weer 40% en toen weer door.

Give 2 Get

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:18
Ja, gister toen ik eind vd dag naar huis ging. Nog maar een paar stipjes, terwijl het normaal bij 5 graden buiten een flinke rij stipjes is. Ik dacht nog: misschien is de batterij nog warm, maar het ligt dus aan de software update.

Ik merkte trouwens ook dat de regensensor beter werkt. Ondanks wat motregen buitjes onderweg heb ik geen enkele keer de wissers hoeven te bedienen. Normaal is het bij zulk weer alsof ik achter de flipperkast sta.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierz op 09-03-2021 10:32 ]

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Shiro schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:48:

SR+ augustus 2020 dus geen MiC inderdaad

[ Voor 4% gewijzigd door joblamie op 09-03-2021 10:59 ]

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-01 15:24
LR AWD sept 2019

• Mx. Alba
  • Laatst online: 14:05

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Pierz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:31:
Ja, gister toen ik eind vd dag naar huis ging. Nog maar een paar stipjes, terwijl het normaal bij 5 graden buiten een flinke rij stipjes is. Ik dacht nog: misschien is de batterij nog warm, maar het ligt dus aan de software update.
Toen ik maandagochtend vertrok had de voorverwarming niet goed gewerkt door een foutje van mij... Maar inderdaad, ik had meteen al heel goede regen terwijl ik die dan "normaal" abominabel zou zijn.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

bokkow schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:33:
[...]

Ooooh dat is interessant, wij hebben ook MTC, wel bij andere LM, hoop dat dat voor meer geldt dan!

Ja dat declareren is een marteling, ik maak nu een printscreen van een aantal SuC sessies (over periode van een maand per keer) en dat wordt wonderbaarlijk genoeg geaccepteerd, zonder dus 0,30 per sessie te rekenen...
Noice, wilde hier niet navragen hoe dat zat. Zit bij brightlease, onderdeel van ALD, en we gebruiken ook de MTC pas.

Ik krijg de M3 LR uit 2019 over twee weekjes binnen. Lastige keuze tussen de M3, P2 en E-niro, maar uiteindelijk bleek er nog een mooie zwarte M3 uit 2019 beschikbaar bij ALD. No-brainer qua kosten/plezier.

Nog aanraders qua dingen om te regelen in de eerste maand qua accessoires? Laadpaal is al aangevraagd.

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroenneman op 09-03-2021 13:22 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-01 18:09
Jeroenneman schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:01:
[...]

Noice, wilde hier niet navragen hoe dat zat. Zit bij brightlease, onderdeel van ALD, en we gebruiken ook de MTC pas.

Ik krijg de M3 LR uit 2019 over twee weekjes binnen. Lastige keuze tussen de M3, P2 en E-niro, maar uiteindelijk bleek er nog een mooie zwarte M3 uit 2019 beschikbaar bij ALD. No-brainer qua kosten/plezier.

Nog aanraders qua dingen om te regelen in de eerste maand qua accessoires? Laadpaal is al aangevraagd.
Ja heb het gewoon een keer geprobeerd en dat werkte, nu 3 keer zo gedaan. Wel die gegevens van de tarnsactie een beetje "vrij" ingevuld gezien het nu om meer dan één gaat. Maar het ging er voor mij gewoon overheen om voor iedere 5,- sessie die marteling te doorlopen en dan ook nog eens 30 cent voor te betalen :'D

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• Eekhoornz0r
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-11-2025
Een paar weken geleden kon ik opeens niet thuis laden, toen viel het mij op dat een pinnetje in de connector van de tesla een stuk verder naar achter zit. Ik vroeg me af of dit normaal is want ik kan me niet herinneren of het altijd zo eruit zag. Tesla support liet mij de auto en wall connector resetten en toen werkte het weer. Maar als het pinnetje zo niet hoort kan ik dat beter laten maken. (Gaat om pinnetje rechtsboven)

Bvd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6P_dED9a2PFfqxM_pnEV4WsKMVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Axs2apunYZLCkGEwQOSTkxc9.jpg?f=fotoalbum_large

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 23:43
Eekhoornz0r schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:45:
Een paar weken geleden kon ik opeens niet thuis laden, toen viel het mij op dat een pinnetje in de connector van de tesla een stuk verder naar achter zit. Ik vroeg me af of dit normaal is want ik kan me niet herinneren of het altijd zo eruit zag. Tesla support liet mij de auto en wall connector resetten en toen werkte het weer. Maar als het pinnetje zo niet hoort kan ik dat beter laten maken. (Gaat om pinnetje rechtsboven)

Bvd.
[Afbeelding]
Is normaal

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:16
Dat pinnetje is bewust naar achteren gezet. Ik meen dat het een signaalpin is, zodat het laden ook pas echt kan beginnen als de kabel er goed (genoeg) in zit. Absoluut niets mis met die connector op het oog.

• Eekhoornz0r
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-11-2025
Bedankt voor de opheldering! :)

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Wat hebben de MIC-eigenaren als oplaadlimiet ingesteld? Tijdje terug werd aangeraden om eens per week tot 100% te laden. Nu viel me op dat er een lijntje op 90% staat, dit is mij eerder niet opgevallen. Wellicht dus het resultaat van een update? Is er inmiddels een gewijzigd advies vanuit Tesla voor de MIC?

• Vishan07
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-11-2025
S023 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:23:
Wat hebben de MIC-eigenaren als oplaadlimiet ingesteld? Tijdje terug werd aangeraden om eens per week tot 100% te laden. Nu viel me op dat er een lijntje op 90% staat, dit is mij eerder niet opgevallen. Wellicht dus het resultaat van een update? Is er inmiddels een gewijzigd advies vanuit Tesla voor de MIC?
Nee, staat bij mij geen trip/daily lijntjes zoals bij de niet-LFP modellen.

• gino.martens
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-11-2023
Lijntje stond er volgens mij altijd al, ook bij 50-60-70-80. Maar wat ontbreekt is de tekst daily en trip. Ik laad hem zelf eenmaal per week tot 100% op en laat hem op de nadere dagen gewoon op andere percentages slapen. Zit nu op ongeveer 49%, met dagelijks niet meer dan 20km (ongeveer 30-35 rated range) dus nog meer dan genoeg tot het weekend.

2020 M3 SR+ MiC

Verwijderd

Sinds dr laatste update doet de laadpaal in mijn straat het ook weer lekker. Dat is zo’n laadpaal die tussen 1700 en 2100 omlaag schakelt ik ben het merk ff kwijt.

Maar dat gaat nu soepel iig!

• bokkow
S023 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:23:
Als ik de kans heb laad ik tot 100%, 2 soms 3 keer per week. Het werd gezegd dat dit voor MiC weinig uitmaakt. Zijn een aantal nadelen aan LFP techniek (zwaarder, voorlopig minder snel te laden, ...) maar dit is wel een voordeeltje.

• Caelorum
@Verwijderd bij mij deed de paal het prima tot een paar maanden geleden. Nu hebben ze sinds een paar weken vanuit de paal iets nieuws. Laden stopt om 5 en 9 uur, maar de laadsessie wordt niet meer verbroken. Ongeveer 5 min later starten ze het laden weer.

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:34
SR+ MIC hier met 2021.4.11

Vol regen braking met koude accu niet ervaren maar zoals ik het lees logisch omdat ik een MIC heb.
Wat ik nu al wel 2 dagen merk is dat de toeter niet meer af gaat bij het sluiten van de auto. (misschien ff uit en aanzetten weer)

Wat ik trouwens ook lijk te merken is dat de climate control veel beter werkt.
Rij net de tesla naar een oplader met koude batterij (niet voorverwarmd) en 20c climate control maar voelde snel warme lucht.
Ik kan mij herinneren dat ik een aantal weken geleden tijdens rijden (15m rijden) met climate op 19c koud bleef.

• Shiro

Shiro

Serenity

xeoMe schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:37:
SR+ MIC hier met 2021.4.11

Vol regen braking met koude accu niet ervaren maar zoals ik het lees logisch omdat ik een MIC heb.
Wat ik nu al wel 2 dagen merk is dat de toeter niet meer af gaat bij het sluiten van de auto. (misschien ff uit en aanzetten weer)

Wat ik trouwens ook lijk te merken is dat de climate control veel beter werkt.
Rij net de tesla naar een oplader met koude batterij (niet voorverwarmd) en 20c climate control maar voelde snel warme lucht.
Ik kan mij herinneren dat ik een aantal weken geleden tijdens rijden (15m rijden) met climate op 19c koud bleef.
Ha ja, over dat toeter, merk ik ook, weet alleen niet of ik het zelf heb uitgezet... vind het wel fijn, de toeter, maar vind het ook beetje te luid als ik laat thuis komt en ineens de toeter afgaat in een stille woonwijk...

Dat over de climate control, daar merk ik niks van, bij mij is het altijd direct warm geweest, ik vind het eigenlijk maar matig afgesteld, begin warm en op een gegeven moment blaast het gewoon koude lucht. Zou denken dat het efficiënter is gewoon te stoppen of op een lage standje te blazen, maar vaak hangt het dan op standje 4, wat nog best wel aanwezig is, had gehoopt dat Tesla voor de auto climate control ook keuze geeft tussen standaard/silent ofzo... ach ja, first world problem..

Juniper RWD

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15

BCC

Zijn er ook mensen hier die hun tesla hebben latten wrappen/stickeren/chromedeleten etc?

Ik vind m'n blauwe Tesla M3 een beetje saai worden qua uiterlijk dus ik zoek wat inspiratie.
Probleem is dat alle plaatjes die ik op internet zie zijn OF helemaal groen/paars/lila/spiegel (ja de niancat valt hier ook onder :))
Afbeeldingslocatie: https://cleantechnica.com/files/2018/10/Tesla-Model-S-Psychedelic-Chrome.jpeg?width=1200&enable=upscale

of het niveau hebben van de gemiddelde golf rijder (carbon sticker op de motorkap, striping aan de zijkant).
Afbeeldingslocatie: https://www.startech.de/wp-content/uploads/2020/03/Headerbilder3-1-1200x488.jpg

Weet iemand sites met meer info? Want voor bijvoorbeeld een i8 kan ik veel stijvollere tunups vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door BCC op 10-03-2021 15:59 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Volgens mij kan je die eerste niet eens de weg mee op in NL. In dit topic staan voldoende voorbeelden. Ff zoeken op wrap of wrappen

• bokkow
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:59:
Volgens mij kan je die eerste niet eens de weg mee op in NL. In dit topic staan voldoende voorbeelden. Ff zoeken op wrap of wrappen
Heb laatst een praatje gemaakt op een parkeerplaats met iemand met een BMW M4 in die wrap dus het kan denk ik wel (?)

Maar goed zou het zelf ook niet willen haha.

Er kwam laatst een pinegreen M3 langs hier die was erg goed geslaagd! Moet je even zoeken op “wrap” in dit topic

• Shiro

Shiro

Serenity

Volgens mij heb ik een beetje pech met mijn MiC, maar viel mij al paar dagen een kraak/ratel op uit de bestuurders portier, met de vele drempels in de woonwijk en niet even egale wegen, valt wel op als je elke doordeweekse dag twee keer heen en terug rijd. Kraak is soms ook te horen als ik hard optrek met de auto, ook iets dat ik wel graag doe :p.

Net toch maar een Service melding ingeschoten, gelukkig kan mobile service langs komen en hoef ik niet naar Tesla toe. Viel mij wel op dat er een estimated cost bij staat en dat het niet van toepassing is als het een garantie kwestie is, maar op het eerste gezicht wel verwarrend een prijs indicatie voor iets dat sowieso garantie zal zijn.
BCC schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:57:
Zijn er ook mensen hier die hun tesla hebben latten wrappen/stickeren/chromedeleten etc?

Ik vind m'n blauwe Tesla M3 een beetje saai worden qua uiterlijk dus ik zoek wat inspiratie.
Probleem is dat alle plaatjes die ik op internet zie zijn OF helemaal groen/paars/lila/spiegel (ja de niancat valt hier ook onder :))
[Afbeelding]

of het niveau hebben van de gemiddelde golf rijder (carbon sticker op de motorkap, striping aan de zijkant).
[Afbeelding]

Weet iemand sites met meer info? Want voor bijvoorbeeld een i8 kan ik veel stijvollere tunups vinden.
https://www.incognitowraps.com/tesla-full-and-partial-wraps

Ik kwam dit net tegen. Ik vind de night blue metallic prachtig. Als ik single zou zijn en dit niet thuis had moeten uitleggen, zou ik het doen :o

[ Voor 47% gewijzigd door Shiro op 10-03-2021 18:37 ]

Juniper RWD

• DS7

DS7

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op TMC was iemand die wel een leuke wrap had, Gloss Flip Deep Space van 3M. Beetje aubergine naar zwart naar amazonegroen.

Hier: https://teslamotorsclub.c...e-color-flip-wrap.124130/

Of wat minder in het oog springend kun je dan ook Wicked nemen, wat heel erg lijkt op de kleur van de jubileum 911 uit 1993 (Viola Metallic).

Hier: https://www.bosworthcusto...tesla-model-3-purple-wrap

Zelf even over getwijfeld omdat ik de zwarte M3 wel heel veel microkratjes vond hebben, maar uiteindelijk gelaten voor wat het was. En ik vind de witte eigenlijk gewoon perfect nu er geen chroom meer is.

Sowieso zul je in de VS meer voorbeelden gaan vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door DS7 op 10-03-2021 18:56 ]

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:12
Ik heb sinds mijn debacle met die lekke band sinds kort 4 nieuwe banden, mat zwarte velgen en chrome delete:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmb-DLzeSmkvM-raEXHCs24oHI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YsSsqADs36LGqIrxBeCSCSU9.jpg?f=fotoalbum_large

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toevallig ben ik hier net ook mee bezig en vandaag bij een wrapper langsgeweest. Zelf vind ik de "stealth" look wel enorm gaaf. Ben aan het twijfelen of ik Satin Black of Matte Black wil gebruiken. Bij Satin Black heb je er nog wel een soort van glans in zitten terwijl Matte Black amper glans bevat.

Hieronder een voorbeeld van een MX (deze zag ik als eerste op de eerder genoemde website van incognitowraps.com):

Satin Black

Afbeeldingslocatie: https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/546a6960e4b02520b106a456/1573845731400-DCS683QPUTDO05P9AG2W/ke17ZwdGBToddI8pDm48kGwvRg9EcGTSiKW7o5b4-XUUqsxRUqqbr1mOJYKfIPR7LoDQ9mXPOjoJoqy81S2I8N_N4V1vUb5AoIIIbLZhVYxCRW4BPu10St3TBAUQYVKc-p1Hp_56tYAjig2R0ufRNFOj3ziTySTApPUaEAw3JSgspzgVYkcTR8S4_lRoX4g3/IMG_2413.jpg?format=2500w

Matte Black

Afbeeldingslocatie: https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/546a6960e4b02520b106a456/1551460247060-CT7K2RMA6IUAT3MOTDWU/ke17ZwdGBToddI8pDm48kGwvRg9EcGTSiKW7o5b4-XUUqsxRUqqbr1mOJYKfIPR7LoDQ9mXPOjoJoqy81S2I8N_N4V1vUb5AoIIIbLZhVYxCRW4BPu10St3TBAUQYVKc-p1Hp_56tYAjig2R0ufRNFOj3ziTySTApPUaEAw3JSgspzgVYkcTR8S4_lRoX4g3/IMG_1499.jpg?format=2500w

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Shiro schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:20:
Volgens mij heb ik een beetje pech met mijn MiC, maar viel mij al paar dagen een kraak/ratel op uit de bestuurders portier, met de vele drempels in de woonwijk en niet even egale wegen, valt wel op als je elke doordeweekse dag twee keer heen en terug rijd. Kraak is soms ook te horen als ik hard optrek met de auto, ook iets dat ik wel graag doe :p.

Net toch maar een Service melding ingeschoten, gelukkig kan mobile service langs komen en hoef ik niet naar Tesla toe. Viel mij wel op dat er een estimated cost bij staat en dat het niet van toepassing is als het een garantie kwestie is, maar op het eerste gezicht wel verwarrend een prijs indicatie voor iets dat sowieso garantie zal zijn.
Hoogstwaarschijnlijk is je raamrubber te droog, even insmeren en de kraak is weg.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-01 15:24
Zijn er meer mensen die minder last hebben van Battery Drain in hun Tesla sinds de laatste update?
Ik heb nu al 2 dagen dat de range na een dag stilstaan meer is dan toen ik de auto afsloot. 1 of 2 km meer.

• Teslalrp
  • Laatst online: 19-12-2023
Helemaal geen last met deze storm. M3P ligt echt als een blok op de weg.

• Shiro

Shiro

Serenity

Wolly schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:51:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk is je raamrubber te droog, even insmeren en de kraak is weg.
Ik heb daar maar eens op gezocht en ga later wat ritjes doen met de ramen beetje omlaag zodat het net de rubber niet raakt, om uit te sluiten dat het daar aan ligt. Als dat het is, kan ik nog wel ff zoeken naar iets om de rubbers mee te smeren.

Waar kan ik het beste mee insmeren? Ik lees veel over Gummi Pflege, maar het is best wel slecht verkrijgbaar hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Shiro op 11-03-2021 08:47 ]

Juniper RWD

Teslalrp schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:41:
Helemaal geen last met deze storm. M3P ligt echt als een blok op de weg.
Het is ook geen Fiat Panda van 715kg natuurlijk. :) Moet zeggen dat het hier ook nog wel meevalt met de storm.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Shiro schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:46:
[...]

Ik heb daar maar eens op gezocht en ga later wat ritjes doen met de ramen beetje omlaag zodat het net de rubber niet raakt, om uit te sluiten dat het daar aan ligt. Als dat het is, kan ik nog wel ff zoeken naar iets om de rubbers mee te smeren.

Waar kan ik het beste mee insmeren? Ik lees veel over Gummi Pflege, maar het is best wel slecht verkrijgbaar hier.
Dodo juice 8)

Zie Markofnikoff in "Het grote Tesla Model 3 topic"

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hoe en wanneer ververst de Spotify client de beschikbare podcasts trouwens? Nu.nl geeft bijvoorbeeld dagelijks 1 of 2 podcasts uit, maar gisteren was de laatste beschikbare podcast van Nu.nl nog steeds die van 8 maart. Ik heb ook geen manier kunnen vinden om handmatig te verversen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 23:21
bokkow schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:48:
[...]

Heb laatst een praatje gemaakt op een parkeerplaats met iemand met een BMW M4 in die wrap dus het kan denk ik wel (?)

Maar goed zou het zelf ook niet willen haha.

Er kwam laatst een pinegreen M3 langs hier die was erg goed geslaagd! Moet je even zoeken op “wrap” in dit topic
Yes, dat ben ik geweest (denk ik). Als ik een tip mag geven: kies een kleur die niet teveel afwijkt van de lak of bescherm de wrap na plaatsing. Ik zie nu na 2 maanden al wel wat steenslag (omdat de auto laag bij het wegdek ligt) en dat zijn dan witte puntjes (waarbij de wrap er af is gestoten). Het is maar minuscuul, maar als ik een jaar of twee jaar verder ben, verwacht ik dat het er veel meer zijn en dat het dan storend kan zijn. Het zou minder opvallen als ik bijv. een lichtgrijze wrap zou hebben op een witte auto.

• BCC

BCC

RomeoJ schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:46:
[...]

Toevallig ben ik hier net ook mee bezig en vandaag bij een wrapper langsgeweest. Zelf vind ik de "stealth" look wel enorm gaaf. Ben aan het twijfelen of ik Satin Black of Matte Black wil gebruiken. Bij Satin Black heb je er nog wel een soort van glans in zitten terwijl Matte Black amper glans bevat.

Hieronder een voorbeeld van een MX (deze zag ik als eerste op de eerder genoemde website van incognitowraps.com):

Satin Black
Ziet er netjes uit. Ik zit aan een soort moderne versie van een Rothmans te denken:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQE6wn2FUIZw9yDnDeQNp8VSK0Ys2y61mXL1w&usqp=CAU
Afbeeldingslocatie: https://www.6speedonline.com/wp-content/uploads/2019/10/Dan-GT3RS-Wrapped-For-Blog-Featured.jpg

to be continued :)

[ Voor 53% gewijzigd door BCC op 11-03-2021 10:37 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Mx. Alba schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:15:
Hoe en wanneer ververst de Spotify client de beschikbare podcasts trouwens? Nu.nl geeft bijvoorbeeld dagelijks 1 of 2 podcasts uit, maar gisteren was de laatste beschikbare podcast van Nu.nl nog steeds die van 8 maart. Ik heb ook geen manier kunnen vinden om handmatig te verversen.
Ik heb het idee, maar geen bewijs, dat de M3 zoveel mogelijk probeert te bufferen als ie op WiFi zit, dus ook Spotify. Zo heb ik laatst een tijdje rondgereden met een playlist die in de app helemaal anders was. Ik weet niet wat voor contracten Tesla heeft met de telco's maar ik kan me voorstellen dat het optimaliseren van datagebruik wel het een en ander kan besparen.

Wat je eraan kunt doen, geen idee :+

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• Caelorum
Markofnikoff schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:21:
[...]
Reset van de MCU door de twee knoppen op het stuur in te houden zal wel werken :+

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Markofnikoff schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:21:
[...]

Ik heb het idee, maar geen bewijs, dat de M3 zoveel mogelijk probeert te bufferen als ie op WiFi zit, dus ook Spotify. Zo heb ik laatst een tijdje rondgereden met een playlist die in de app helemaal anders was. Ik weet niet wat voor contracten Tesla heeft met de telco's maar ik kan me voorstellen dat het optimaliseren van datagebruik wel het een en ander kan besparen.

Ah dat zou wel logisch zijn... Maar ik verbind mijn M3 nooit met wifi, behalve dan tetheren via mijn telefoon als ik een software update melding krijg.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11-2025
Oeh, met die berichten over sterkere regen bij lagere temperaturen krijg ik ook wel de neiging om te updaten, het viel me deze week op dat ik met een buitentemperatuur van 10 graden alsnog echt weinig regen had. Koud battery-pack, oke, maar juist single-pedal rijdt zo lekker. En Autopilot was in de tussentijd ook wat beter geworden...
Ik zit nog op de pre-"oversized auto-render links in je beeld ten koste van je kaart" software, de 2020.48.12.1, maar ik heb niet per se dat 3D-modelletje nodig en liever wel die kaart.

Bambu Lab P1S Combo

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Via mijn wagenparkbeheerder de vraag aan ALD gesteld of dat automatisch verrekenen van superchargen ook voor ons gaat gelden. Hun antwoord:
Onderstaande is correct. We gaan volgende week live met een automatische declaratie van Tesla Supercharge systemen. Voorheen moesten berijders de kosten zelf declareren, maar wij zullen voor de berijders die gebruik maken van een Tesla laten koppelen aan het systeem dat automatische de declaratie zal verwerken. De berijder(s) hoeven hier zelf niet voor de doen. Dit wordt achter de schermen door ALD ingericht.
Niiiiiiiice!

• DS7

DS7

BCC schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:19:
[...]

Ziet er netjes uit. Ik zit aan een soort moderne versie van een Rothmans te denken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

to be continued :)
Op een M3?

• BCC

BCC

Ja :) niet goed :)?

[ Voor 4% gewijzigd door BCC op 11-03-2021 18:47 ]

• Jeroenneman

Jeroenneman

Mx. Alba schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:42:
Via mijn wagenparkbeheerder de vraag aan ALD gesteld of dat automatisch verrekenen van superchargen ook voor ons gaat gelden. Hun antwoord:

[...]

Niiiiiiiice!
Heel nice, snel even navragen bij mijn beheerder of dit ook voor onze dochtermaatschappij van ALD gaat gelden (kan me bijna niet voorstellen van niet, zulke slimme systemen wil je toch delen in je organisatie?)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:49
De M3 is wel wat goedkoper geworden. Heb er niet meer naar gekeken sinds 2019, maar viel mij op. De P2 is. Dan toch een stuk prijziger.
Viel me trouwens ook op dat de ID.3 wel serieus een goede prijs heeft. Voor 37k heb je de ‘basis’ versie met vrijwel alle opties die je nodig hebt. Zelfs meer dan dat. Dacht dat b.v. een Zoe wel stuk voordeliger zou zijn, maar die is gewoon duurder.

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
STIMPPYYY schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:01:
De M3 is wel wat goedkoper geworden. Heb er niet meer naar gekeken sinds 2019, maar viel mij op. De P2 is. Dan toch een stuk prijziger.
Viel me trouwens ook op dat de ID.3 wel serieus een goede prijs heeft. Voor 37k heb je de ‘basis’ versie met vrijwel alle opties die je nodig hebt. Zelfs meer dan dat. Dacht dat b.v. een Zoe wel stuk voordeliger zou zijn, maar die is gewoon duurder.
Is ook niet heel gek dat de volkswagen voordelig is, ze maken namelijk volgens autoblog ongeveer 3000 euro verlies per verkocht model. https://www.autoblog.nl/e...ordt-een-financiele-strop

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

• Pierz
yakmak schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:07:
[...]

Is ook niet heel gek dat de volkswagen voordelig is, ze maken namelijk volgens autoblog ongeveer 3000 euro verlies per verkocht model. https://www.autoblog.nl/e...ordt-een-financiele-strop
Dat is wel een artikel van bijna 2 jaar oud, ik vraag me af of dit nu nog wel geldt.

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Pierz schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:52:
[...]

Dat is wel een artikel van bijna 2 jaar oud, ik vraag me af of dit nu nog wel geldt.
Klopt maar gezien de software problemen denk ik dat het zelfs verder is opgelopen. Al die dealers doen de updates niet gratis en ook het uitlenen van auto's is niet gratis. Ik neem aan dat Volkswagen dat betaald.

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

• Jeroenneman

Jeroenneman

De eerste domper op het geluk is alweer aanwezig: Allego wijst het verzoek voor een laadpaal af, omdat er reeds een aanwezig is binnen 250m. Leuk, maar die is vaak in de avonduren 2/2 bezet.

Nu maar een mailtje teruggestuurd dat ik weet dat er een paal aanwezig is, maar dat één paal met twee connectors voor een hele wijk niet overhoudt.
Ook nog maar een mailtje gewaagd aan het raadslid met mobiliteit in de portefeuille.

Aparte gang van zaken in een gemeente die zichzelf graag op de borst slaat met een groen imago.

• Aalard99
  • Laatst online: 04-01 21:42
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:02:
De eerste domper op het geluk is alweer aanwezig: Allego wijst het verzoek voor een laadpaal af, omdat er reeds een aanwezig is binnen 250m. Leuk, maar die is vaak in de avonduren 2/2 bezet.

Nu maar een mailtje teruggestuurd dat ik weet dat er een paal aanwezig is, maar dat één paal met twee connectors voor een hele wijk niet overhoudt.
Ook nog maar een mailtje gewaagd aan het raadslid met mobiliteit in de portefeuille.

Aparte gang van zaken in een gemeente die zichzelf graag op de borst slaat met een groen imago.
Het is inderdaad randvoorwaardelijk dat er voldoende publieke laadpalen aanwezig zijn als we de transitie richting EV mogelijk willen maken. Ik heb het gevoel dat het beleid per gemeente nogal verschilt. Zelf ben ik ook volledig afhankelijk van publiek laden maar zie dat de gemeente hier (Hilversum) voldoende inspeelt op de behoefte van oplaadpunten.

Dat je afhankelijk bent van één dubbele laadpaal is niet goed natuurlijk, buiten de bezetting kan er ook wel eens een storing zijn waardoor je niet kan laden.

• Aalard99
  • Laatst online: 04-01 21:42
Mackeessie schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:51:
Zijn er meer mensen die minder last hebben van Battery Drain in hun Tesla sinds de laatste update?
Ik heb nu al 2 dagen dat de range na een dag stilstaan meer is dan toen ik de auto afsloot. 1 of 2 km meer.
Inderdaad, hier dezelfde ervaring. Ik zie in TeslaFi dat de auto niet meer spontaan 'wakker' wordt en dat dit zeker scheelt in de battery drain. Gisteren met 39% weggezet en vanmorgen nog steeds 39% beschikbaar.

Zie ook dat over de afgelopen dagen de auto precies na 30 minuten ook weer in slaap valt, dit was voorheen nog wel eens anders.

[ Voor 10% gewijzigd door Aalard99 op 12-03-2021 11:24 ]

• j1990
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:28
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:02:

Vreemd zeg.. Maar hoezo ga je via Allego? Moet je de aanvraag niet via de gemeente doen?
Hier in Haarlem schieten de laadpalen als paddenstoelen uit de grond. Ik ben volledig afhankelijk van het publieke laden, maar echt 0 problemen. Ik heb binnen 400meter ruim 8 laadpalen met 2 aansluitingen ter beschikking. Er is altijd plek..

• Jeroenneman

Jeroenneman

j1990 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:37:
[...]

Vreemd zeg.. Maar hoezo ga je via Allego? Moet je de aanvraag niet via de gemeente doen?
Hier in Haarlem schieten de laadpalen als paddenstoelen uit de grond. Ik ben volledig afhankelijk van het publieke laden, maar echt 0 problemen. Ik heb binnen 400meter ruim 8 laadpalen met 2 aansluitingen ter beschikking. Er is altijd plek..
Nijmegen linkt gewoon door naar openbaarladen.nl

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:01
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:00:
[...]

Nijmegen linkt gewoon door naar openbaarladen.nl
Ik woon ook in een redelijke yuppenwijk van Nijmegen waarbij ik ook afhankelijk ben van openbaar laden.
Eind 2019 is de eerste paal hier geplaatst maar die was wat je zegt buiten kantoortijden altijd bezet gezien er aan het einde van het jaar nog elke keer sloot aan EV's bijkomt. Ik heb via deze site nog een verzoek ingediend met nog wat andere bewoners en gelukkig is eind vorig jaar een straat verderop een paal bijgekomen. Nu is het net te doen, maar verwacht dat het helaas van voor korte duur is.

• Jeroenneman

Jeroenneman

PhuSioN schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:12:
[...]

Ik woon ook in een redelijke yuppenwijk van Nijmegen waarbij ik ook afhankelijk ben van openbaar laden.
Eind 2019 is de eerste paal hier geplaatst maar die was wat je zegt buiten kantoortijden altijd bezet gezien er aan het einde van het jaar nog elke keer sloot aan EV's bijkomt. Ik heb via deze site nog een verzoek ingediend met nog wat andere bewoners en gelukkig is eind vorig jaar een straat verderop een paal bijgekomen. Nu is het net te doen, maar verwacht dat het helaas van voor korte duur is.
Ja, ik heb nu maar gemaild naar Allego. Helaas biedt de site niet echt een mogelijkheid om met meerdere bewoners een onderbouwde aanvraag te doen, en een locatie aan te wijzen. Hier in de buurt is een grote parkeerplaats, die nooit voor meer dan de helft wordt gebruikt.

Maar nu is het gewoon "computer says no". Je vult je postcode in, zij zien dat er al een paal staat in de omgeving, en that's it: afgekeurd. :')

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:20:
[...]
Ja, ik heb nu maar gemaild naar Allego. Helaas biedt de site niet echt een mogelijkheid om met meerdere bewoners een onderbouwde aanvraag te doen, en een locatie aan te wijzen. Hier in de buurt is een grote parkeerplaats, die nooit voor meer dan de helft wordt gebruikt.

Maar nu is het gewoon "computer says no". Je vult je postcode in, zij zien dat er al een paal staat in de omgeving, en that's it: afgekeurd. :')
Dat is raar, ze zouden op zijn minst naar de bezettingsgraad van de aanwezige paal moeten kijken.

• Caelorum
Helaas regelt elke gemeente het anders. Mijn gemeente heeft het uitbesteed aan een derde partij (die er denk ik gewoon een bepaald budget voor heeft). Het resultaat is hier inzichtelijk: https://geo.ede.nl/?@Openbare_laadpalen voor iedereen. Mijn ervaring tot nog toe is dat elke rode paal er uiteindelijk ook komt binnen het jaar. Het geheel is vraaggestuurd met wat kleine randvoorwaarden als binnen x meter van elk huishouden moet een laadpaal komen. Je ziet in de nieuwere (en rijkere) wijken dan dus ook meer laadpalen komen.

Ik weet dat een aantal andere gemeentes ook dit soort tools hebben, dus ga even op onderzoek uit, dan heb je wat meer informatie om bij je gemeente aan te kloppen.

• joostmeijer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-09-2025
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:20:
[...]

Mijn tip is om rechtstreeks contact op te nemen met de gemeente (bellen helpt). Ik heb begrepen dat de gemeente eigenlijk de klant is van Allego, en op die manier ook invloed heeft op wat er gebeurt.

Bij mij duurt de aanvraag al heel lang en ben ik regelmatig tussen Allego en de gemeente (Helmond) gaan bellen waar de aanvraag lag: zo voorkwam ik dat ze op elkaar zaten te wachten. Inmiddels is na 5 maanden de locatie bekend, ligt deze ter inzage en is het wachten op de volgende stappen (nog minstens 14 weken als het goed gaat).

Allego heeft sowieso een flinke achterstand en te weinig mensen om er snelheid in te krijgen (gaven ze zelf aan telefonisch).

Al met al: publieke laadpalen geplaatst krijgen is nogal een stroperige aangelegenheid (in mijn ervaring).

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
Gisteren met boekhouder jaar aangifte besproken. Zou zomaar kunnen zijn dat het een goede optie is on over een jaar de auto in te ruilen omdat ik deze voor een goede prijs weg kan doen.

(Model 3 SR+ met 4% bijtelling, financial lease /koop)

Ik moet dan meer bijtelling e.d. bij nieuwe auto, betalen maar mijn bedrijf is dan ook gegroeid.

Net even gekeken naar een Y maar die is op moment al flink duurder dan een nieuwe Model 3 Performance (!).. Dat valt toch wel tegen.. De extra ruimte is handig maar niet noodzakelijk.

Als het aan mij lag dan had ik over een jaar een Model 2 prima gevonden alleen die kans dat die er dan al is, is nihil.

Andere mensen die om dezelfde reden ook zoiets hebben gedaan of gaan doen??

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Shiro

Shiro

Serenity

Stef87 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:29:
Gisteren met boekhouder jaar aangifte besproken. Zou zomaar kunnen zijn dat het een goede optie is on over een jaar de auto in te ruilen omdat ik deze voor een goede prijs weg kan doen.

Ik moet dan meer bijtelling e.d. bij nieuwe auto, betalen maar mijn bedrijf is dan ook gegroeid.

Net even gekeken naar een Y maar die is op moment al flink duurder dan een nieuwe Model 3 Performance (!).. Dat valt toch wel tegen.. De extra ruimte is handig maar niet noodzakelijk.

Als het aan mij lag dan had ik over een jaar een Model 2 prima gevonden alleen die kans dat die er dan al is, is nihil.

Wat schiet je daarmee op? Of je moet wel heel graag een Model Y willen en de hogere kosten voor lief willen nemen, maar het zou sowieso stuk duurder zijn, de auto zelf en nog niet te spreken over de bijtelling. En over een jaar, dan is je auto 2 jaar in gebruik, dus de lage bijtelling geld nog maar 3 jaar dan? Lijkt mij dan nog minder aantrekkelijk voor een potentiele koper.

Ik had vorig jaar wel overwogen om een gebruikte 2019SR+ te kopen, maar die waren bijna even duur als een nieuwe, plus dat ik ook geen gebruik kon maken van de MIA dan, vandaar toch maar een nieuwe aangeschaft. Voelde sowieso al als een slechte deal, 48k betalen voor een 1 jaar oude SR+ met 30-60k km op de teller... Dan maar iets meer bijtelling en een nieuwe. Gelukkig werd de MiC voor 2k minder verkocht, dat is dan ook weer mooi meegenomen om de bijtelling te drukken, scheelt weer iets van €20 p/m ofzo.

Dit is geredeneerd als ZZP'er, dus geen idee of het veel verschil maakt voor een BV.

Juniper RWD

• marco2152
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Caelorum schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:38:
Helaas regelt elke gemeente het anders. Mijn gemeente heeft het uitbesteed aan een derde partij (die er denk ik gewoon een bepaald budget voor heeft). Het resultaat is hier inzichtelijk: https://geo.ede.nl/?@Openbare_laadpalen voor iedereen. Mijn ervaring tot nog toe is dat elke rode paal er uiteindelijk ook komt binnen het jaar. Het geheel is vraaggestuurd met wat kleine randvoorwaarden als binnen x meter van elk huishouden moet een laadpaal komen. Je ziet in de nieuwere (en rijkere) wijken dan dus ook meer laadpalen komen.

Ik weet dat een aantal andere gemeentes ook dit soort tools hebben, dus ga even op onderzoek uit, dan heb je wat meer informatie om bij je gemeente aan te kloppen.
Er is een portaal beschikbaar voor het aanvragen van openbare laadpalen: https://www.laadpaalnodig.nl/

• Caelorum
marco2152 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:29:
[...]

Er is een portaal beschikbaar voor het aanvragen van openbare laadpalen: https://www.laadpaalnodig.nl/
Dit is dus per gemeente anders geregeld. Ede staat bijv. niet in die tool, maar moet via https://openbaarladen.nl/ede

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zie vooral een papieren truuk? Ik gok dat de berekening is dat je je auto op papier afschrijft maar in de realiteit voor (ongeveer) hetzelfde bedrag kunt verkopen als waar je hem voor gekocht hebt (goed, lease/koop dus dat bedrag heb je nog niet betaald en ook niet in één keer, maar het totaal valt weg tegen de verkoop van de auto).
Dat moet je dan afzetten tegen het hogere kosten van het nieuwe leasecontract + bijtelling.

Dat dat op papier tegen elkaar wegvalt kan ik nog begrijpen, maar in het echie verlies je daar toch geld op?
Je koopt met het geld waarvan de vorige gekocht is dezelfde auto en die lease je tegen een hoger bedrag.

Signatures zijn voor boomers.

• DS7

DS7

Ik vind dat niet echt passen. Op een sportauto, ja. Maar op een M3 zou ik het niet doen.

Ook maar een mening natuurlijk.

• DS7

DS7

Ik wissel om de paar jaar. Bevalt prima. Ik maak mij ook niet zo druk om de bijtelling, al was het maar omdat ik via wat trucage feitelijk helemaal geen bijtelling hoef te betalen. Al zal dat wellicht anders worden met de volgende, omdat de bijtelling daarvan erg hoog zal zijn.

De Model 2 zou volgens sommige bronnen eind dit jaar er al kunnen zijn. Of dat waar is, is een tweede. Ik verwacht het zelf ook niet.

• marco2152
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
DS7 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:37:
[...]

Ik wissel om de paar jaar. Bevalt prima. Ik maak mij ook niet zo druk om de bijtelling, al was het maar omdat ik via wat trucage feitelijk helemaal geen bijtelling hoef te betalen. Al zal dat wellicht anders worden met de volgende, omdat de bijtelling daarvan erg hoog zal zijn.

De Model 2 zou volgens sommige bronnen eind dit jaar er al kunnen zijn. Of dat waar is, is een tweede. Ik verwacht het zelf ook niet.
wel benieuwd naar je trucage...

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:11
marco2152 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:45:
[...]

Wat je vaak ziet bij zzp'ersis dat er sprake is van een leasenormbedrag van bijvoorbeeld 50 euro per maand. Een Model 3 kost bijvoorbeeld 600 euro per maand, waardoor je het bedrag boven je leasenorm aan jezelf moet uitkeren. Even fictieve rekenwaardes, weet de details niet qua kostenstructuur. Weet niet of dit inhoudelijk klopt, maar kom deze constructie (of ongeveer deze manier) enorm veel tegen laatste tijd.

• DS7

DS7

marco2152 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:45:
[...]

Ik heb meerdere bedrijven en ik kan dus mijn kilometers door andere BV's laten vergoeden tegen 19 ct/km.

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:07
DS7 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:23:
[...]

Ik heb meerdere bedrijven en ik kan dus mijn kilometers door andere BV's laten vergoeden tegen 19 ct/km.
Onder het adagium, 1 BV is geen BV ;)

• DS7

DS7

MrBasta schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:34:
[...]

Onder het adagium, 1 BV is geen BV ;)
Nee, mijn notaris controleert inmiddels mijn paspoort al niet meer viel mij maandag op toen ik de volgende liet oprichten...

• STIMPPYYY
Moet even mijn woede kwijt hier.

Momenteel ben ik een week op vakantie. We gaan morgen terug. Nu hebben we een groot huis gehuurd op een park met laadpaal op de parkeerplaats. Komen hier nu voor de derde keer in een jaar tijd. Betreft een EVbox. Nu merkte ik op dat sinds gister de paal in storing schoot. Ik gebeld en ze zouden het uitzoeken. Kom ik zojuist terug van de speeltuin met m’n dochtertje, was de parkeigenaar aan de deur geweest. Heel verhaal, maar letterlijk het volgende: we hoefde niet meer terug te komen omdat we teveel hadden geladen de afgelopen week.
We hadden 140kW geladen en dat was het limiet. Betreft een “service van het park”. Ze hadden dit in de afgelopen 5 jaar nog nooit meegemaakt. Nergens staat dat er een max. is van 140kW. Nee ze blokkeren je pas gewoon en vervolgens mag je ook niet meer terugkomen.

Denk dat het goed is geweest dat ik op dat moment niet in het huisje was anders stond er morgen een artikel in de krant 😅.

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:15
STIMPPYYY schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:59:

Momenteel ben ik een week op vakantie. We gaan morgen terug. Nu hebben we een groot huis gehuurd op een park met laadpaal op de parkeerplaats. Komen hier nu voor de derde keer in een jaar tijd. Betreft een EVbox. Nu merkte ik op dat sinds gister de paal in storing schoot. Ik gebeld en ze zouden het uitzoeken. Kom ik zojuist terug van de speeltuin met m’n dochtertje, was de parkeigenaar aan de deur geweest. Heel verhaal, maar letterlijk het volgende: we hoefde niet meer terug te komen omdat we teveel hadden geladen de afgelopen week.
We hadden 140kW geladen en dat was het limiet. Betreft een “service van het park”. Ze hadden dit in de afgelopen 5 jaar nog nooit meegemaakt. Nergens staat dat er een max. is van 140kW. Nee ze blokkeren je pas gewoon en vervolgens mag je ook niet meer terugkomen.

Denk dat het goed is geweest dat ik op dat moment niet in het huisje was anders stond er morgen een artikel in de krant 😅.
Als ze het zo nauwkeurig kunnen volgen, kunnen ze het toch ook gewoon (met winst) doorberekenen? Wat kan dat kosten? 50 euro?

Volgens mij zijn er nog een paar sectoren die moeten wennen aan EVs :Y)

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:59:

Ik snap de frustratie, maar probeer een suggestie te doen aan de eigenaar. Laat klanten een x aantal kWh gratis laden per dag verblijf of zoiets. En alles erboven €x per kWh. Probeer het gewoon met voorbeelden of wat ook uit te leggen dat 140 niet meer toereikend is of iets.

• gino.martens
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-11-2023
Alsof je voor de lol gaat laden: je hebt het toch nodig? Zelfde reden waarom mensen benzine of diesel tanken: de auto moet vooruit. Idd, laat ze het dan doorbelasten maar het gratis maken en na een x aantal kWh zeggen: jammer joh je mag de rest lopen. Heel bijzonder.

2020 M3 SR+ MiC

• Runescom
2021.4.12! Met naar verwachting een LFP update.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UNNaBFuIHRiLH7WY7DeICD4jO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EN7rgfFGDGRVACdPxCG0IK3H.jpg?f=fotoalbum_large

Give 2 Get

• STIMPPYYY
gino.martens schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:15:
Alsof je voor de lol gaat laden: je hebt het toch nodig? Zelfde reden waarom mensen benzine of diesel tanken: de auto moet vooruit. Idd, laat ze het dan doorbelasten maar het gratis maken en na een x aantal kWh zeggen: jammer joh je mag de rest lopen. Heel bijzonder.
Dit dus.
Nu interesseert het mij niet of ik er nu wel of geen geld voor betaal. Maar het irriteert mij wel als je een dienst aanbied (ik wist niet eens dat het gratis was) en vervolgens gewoonweg een laadpas blokkeert. Zijn woorden “het was belachelijk zoveel energie”. Gast, het is niet zo dat ik voor de lol aan die paal hang. Heb geen wietplantage achter in de klep o.i.d. Begrijp niet goed waar hij denkt waar die energie naar toe gaat. Bizar om dan te zeggen dat je niet meer welkom bent.

• Pierz
STIMPPYYY schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:39:
[...]

Dit dus.
Nu interesseert het mij niet of ik er nu wel of geen geld voor betaal. Maar het irriteert mij wel als je een dienst aanbied (ik wist niet eens dat het gratis was) en vervolgens gewoonweg een laadpas blokkeert. Zijn woorden “het was belachelijk zoveel energie”. Gast, het is niet zo dat ik voor de lol aan die paal hang. Heb geen wietplantage achter in de klep o.i.d. Begrijp niet goed waar hij denkt waar die energie naar toe gaat. Bizar om dan te zeggen dat je niet meer welkom bent.
De tijd van PHEV is wel voorbij toch? En iemand de toegang ontzeggen omdat je je zaakjes niet goed voor elkaar hebt? Daar kan ik echt niet bij.

En 140 kWh is €30 voor een particulier en voor zo’n park waarschijnlijk nog een stuk minder. Bijzonder dat je voor die paar centen een klant wegjaagt.

[ Voor 9% gewijzigd door Pierz op 12-03-2021 19:54 ]

• xeoMe
Runescom schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:25:
2021.4.12! Met naar verwachting een LFP update.. [Afbeelding]
Nice ik heb die net ook geinstalleerd, moet alleen nog uitzoeken wat het heeft gedaan.
Als iemand het weet hoor ik het graag

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:41
xeoMe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:01:
[...]

Nice ik heb die net ook geinstalleerd, moet alleen nog uitzoeken wat het heeft gedaan.
Als iemand het weet hoor ik het graag
Ik krijg m nog niet helaas

• DS7

DS7

Terranca schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:08:
[...]

Als ze het zo nauwkeurig kunnen volgen, kunnen ze het toch ook gewoon (met winst) doorberekenen? Wat kan dat kosten? 50 euro?

Volgens mij zijn er nog een paar sectoren die moeten wennen aan EVs :Y)
Eerder 15 euro voor zo’n park.

Ik zou er ook gewoon nooit meer terugkomen.

• DS7

DS7

Runescom schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:25:
2021.4.12! Met naar verwachting een LFP update.. [Afbeelding]
Koud weer aanpassing is waarschijnlijk voor de 82 kWh accu. Met .11 hebben ze restricties opgeheven ten aanzien van de mate dat het voltage mag zakken en daar hoort nog een aanpassing te komen dat bij koud weer de accu warmer wordt gehouden.

• Runescom
DS7 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:41:
[...]

Koud weer aanpassing is waarschijnlijk voor de 82 kWh accu. Met .11 hebben ze restricties opgeheven ten aanzien van de mate dat het voltage mag zakken en daar hoort nog een aanpassing te komen dat bij koud weer de accu warmer wordt gehouden.
Hmm, betwijfel ik aangezien het wel lijkt alsof ik meer regen heb met een koude accu.
Morgenochtend even bekijken.

Give 2 Get

• DS7

DS7

Runescom schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:14:
[...]

Hmm, betwijfel ik aangezien het wel lijkt alsof ik meer regen heb met een koude accu.
Morgenochtend even bekijken.
Dat was al vanaf .11

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:24
Een nieuwe test van Carwow op Youtube. Vergelijk tussen P2, M3P en M3SR+

Ongelooflijk resultaat, de M3 SR+ heeft meer bereik dan de Polestar 2. En dan hebben we het niet over een klein beetje, maar over zo'n 10% meer range.

Polestar 2: 317,20 km
M3 SR+: 351,80 km
M3 P: 460,43 km

[ Voor 10% gewijzigd door rmathijssen op 13-03-2021 09:02 . Reden: verduidelijking verschil ]

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

• STIMPPYYY
rmathijssen schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:01:

[YouTube: I drove these electric cars until they DIED! Tesla vs Polestar]

Ongelooflijk resultaat, de M3 SR+ heeft meer bereik dan de Polestar 2. En dan hebben we het niet over een klein beetje, maar over zo'n 10% meer range.

Ik heb deze gister ook gezien. Het resultaat is wel bedroevend voor de P2. Aan de andere kant, die warmtepomp zal een redelijk verschil maken en het verschil van 10% verklaren.

• xeoMe
Niet voor de LFP accu wij ervaren niks van betere regenbraking met een koude accu.
Ga straks wel voorverwarmen maar ben benieuwd naar de changes mocht ik ze kunnen ontdekken.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
STIMPPYYY schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:15:
[...]

Ik heb deze gister ook gezien. Het resultaat is wel bedroevend voor de P2. Aan de andere kant, die warmtepomp zal een redelijk verschil maken en het verschil van 10% verklaren.
Het is 10% qua km’s. Weet de cijfers niet meer precies maar het verbruik lag zo’n 50% hoger bij de polestar.

Warmtepomp zal ook niet zoveel verschil makeb lijkt me, het is niet dat het tijdens de opnames vroor ofzo, denk tussen de 5 en 10 graden.

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-12-2025
Gisteren nog met iemand gesproken met een P2 die beweerde 400km te halen ipv de 470 WLTP... Als ik dit hier lees (en de video bekijk) snap ik niet waarom mensen hun reële range toch zo overdrijven...

EX30 Ultra Twin Performance

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Malt007 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Het is 10% qua km’s. Weet de cijfers niet meer precies maar het verbruik lag zo’n 50% hoger bij de polestar.

Warmtepomp zal ook niet zoveel verschil makeb lijkt me, het is niet dat het tijdens de opnames vroor ofzo, denk tussen de 5 en 10 graden.
Verschil zit eerder in de aandrijving. Zware EV met permanent twee motoren actief. De Model 3 gaat daar veel slimmer en efficiënter mee om en schakelt snel naar één as als er efficiënt gereden kan worden (kruissnelheid)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

xeoMe schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:38:
[...]

Niet voor de LFP accu wij ervaren niks van betere regenbraking met een koude accu.
Ga straks wel voorverwarmen maar ben benieuwd naar de changes mocht ik ze kunnen ontdekken.
Misschien nu juist weer voor alle modellen “normaal”? Vind het wel gek dat dit ineens geen issue meer zou zijn. Kan me niet voorstellen dat ze het twee jaar lang gelimiteerd zouden hebben zonder geldige reden.

• DS7

DS7

xeoMe schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:38:
[...]

Ik denk alleen dat er weinig softwarematige aanpassingen voor koud weer gedaan kunnen worden met de MiC versies.

Het is bekend dat de modellen met warmtepomp met koud weer erg lage accutemperatuur hebben (rond de 12 graden celcius, waar dat bij de oude zo het dubbele is). Dat geeft bij lage SoC problemen.

Vandaar dat ik denk dat het een softwareaanpassing is voor dat deel.

Maar goed, misschien eens even kijken of ik verschil zie met SMT.

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-01 20:54
rmathijssen schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:01:

[YouTube: I drove these electric cars until they DIED! Tesla vs Polestar]

Mooi om te zien dat de Tesla’s 10% dichterbij hun WLTP komen. Daar zijn ze een stuk netter in geworden in de laatste vernieuwingen!

• DS7

DS7

Houseofdreams schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:02:
Gisteren nog met iemand gesproken met een P2 die beweerde 400km te halen ipv de 470 WLTP... Als ik dit hier lees (en de video bekijk) snap ik niet waarom mensen hun reële range toch zo overdrijven...
Maar misschien haalt hij dat wel, maar dan op een 80 km/u weg met 15 graden buitentemperatuur. Niet duidelijk is met welke buitentemperatuur deze video is opgenomen (maar ik heb ook niet helemaal gekeken, dus wellicht gemist).

En zelfs op de snelweg is er nog wel een verschil, want in het VK is de maximum snelheid 113 km/u en hier meestal 100 km/u. Dat scheelt toch ook weer range. Zouden ze de test in Nederland op de snelweg hebben gedaan, dan zou de P gewoon ver boven de 500 km hebben gezeten, tegen de WLTP waarde aan.

Wat ook overeenkomt met mijn ervaring met de nieuwe P, die vanwege zijn grote accu icm de warmtepomp echt een flinke stap heeft gemaakt in de praktijk.

Overigens: volgens mij hebben ze hier getest met een MiC SR+ met warmtepomp. Iemand die dat kan bevestigen?
Buiten 10-8 graden in de test. Gemiddelde snelheid is relatief laag. 70km/h oid. Die ver boven de 500 is in de praktijk voor velen niet te behalen zoals je ziet. Verkeer, climate op auto en 20.5 etc. Maar prima waarden voor de Tesla’s.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Inspired schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:39:
Buiten 10-8 graden in de test. Gemiddelde snelheid is relatief laag. 70km/h oid. Die ver boven de 500 is in de praktijk voor velen niet te behalen zoals je ziet. Verkeer, climate op auto en 20.5 etc. Maar prima waarden voor de Tesla’s.
70 km/h gemiddeld is in mijn wereld relatief hoog.

Laatst een korte rit (134.5 km) met bijna alleen snelweg gedaan en dan kom ik op 76 km/h uit met 104 km/h GPS vmax.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Pagina: 1 ... 208 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: