Vrijwel zelfde prijs, daarvoor moet je inderdaad niet wachtenDS7 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:19:
[...]
Of gewoon vanuit Nederland:
https://www.tesland.com/n...-y-steering-wheel-weight/
Kijk ik zag overal al 100eu via aliexpress en dacht waarom zo duur.DS7 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:19:
[...]
90eu en direct uit NL heb ik er wel voor over.
Laat je deze ook op je stuur als je normaal aan het rijden bent of geparkeerd bent?
Bambu Lab P1S Combo
Ik vind het best zorgwekkend dat dit soort producten worden aangeschaft. Die functie van handen aan het stuur is er niet voor niks, en is ook zeer terecht. Ik heb op vakantie vaker moeten ingrijpen omdat AP dacht ergens naar links of rechts te moeten omdat strepen onduidelijk waren. Als ik dan op mijn telefoon had gezet zou ik waarschijnlijk nog aan het revalideren zijn.....DS7 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:09:
[...]
Ach ja, ik heb zo’n ding om mijn stuur dat ik dat nooit hoef te doen (en geen nags krijg). Dat kan ik je dan weer warm aanbevelen.
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
https://www.tesland.com/media/pdf/SWW_disclaimer.jpg
Haha wat een onzin, waar gaat iemand dit dan gebruiken, op zijn erf of de binnentuin of op de privé snelweg. In dat geval kan alleen de dictator van Azerbeidzjan dit gebruikenjoenatic schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:00:
Zie ook het formulier welke je moet ondertekenen voor ze het aan je mogen verkopen:
https://www.tesland.com/media/pdf/SWW_disclaimer.jpg
Het feit dat zo'n formulier getekend moet worden zegt genoeg
[ Voor 10% gewijzigd door Markofnikoff op 01-03-2021 15:04 ]
Ja. Alleen op het circuit zou ik hem eraf halen. Dus gewoon geschikt om te blijven zitten.xeoMe schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:23:
[...]
Kijk ik zag overal al 100eu via aliexpress en dacht waarom zo duur.
90eu en direct uit NL heb ik er wel voor over.
Laat je deze ook op je stuur als je normaal aan het rijden bent of geparkeerd bent?
Toen ik mijn auto kreeg in 2019 was het wel even wennen. Je bent continu afgeleid en kijkt naar het scherm doordat er weer gezeurt wordt om even aan het stuur te rukken. Dit is wel een heel stuk beter geworden. Volgens mij is de intensiteit ook ge-finetuned. Heb er ook mee leren rijden, onbewust bekwaam zeg maar.Markofnikoff schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:58:
[...]
Ik vind het best zorgwekkend dat dit soort producten worden aangeschaft. Die functie van handen aan het stuur is er niet voor niks, en is ook zeer terecht. Ik heb op vakantie vaker moeten ingrijpen omdat AP dacht ergens naar links of rechts te moeten omdat strepen onduidelijk waren. Als ik dan op mijn telefoon had gezet zou ik waarschijnlijk nog aan het revalideren zijn.....
Ligt dat dan aan dat ding, of aan dat je op je mobiel aan het kijken bent?Markofnikoff schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:58:
[...]
Ik vind het best zorgwekkend dat dit soort producten worden aangeschaft. Die functie van handen aan het stuur is er niet voor niks, en is ook zeer terecht. Ik heb op vakantie vaker moeten ingrijpen omdat AP dacht ergens naar links of rechts te moeten omdat strepen onduidelijk waren. Als ik dan op mijn telefoon had gezet zou ik waarschijnlijk nog aan het revalideren zijn.....
Dat zegt simpelweg dat de verkoper geen gezeik wil als iemand zo dom is om te denken dat autopilot geen controle nodig heeft.Markofnikoff schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:01:
[...]
Haha wat een onzin, waar gaat iemand dit dan gebruiken, op zijn erf of de binnentuin of op de privé snelweg. In dat geval kan alleen de dictator van Azerbeidzjan dit gebruiken![]()
Het feit dat zo'n formulier getekend moet worden zegt genoeg
Ik vind het fijner rijden. Punt. Niet opletten kan ook zonder dat apparaat.
Laten we eerlijk zijn: mobiel gebruik in het verkeer is een probleem, en veroorzaakt veel ongelukken (helaas zelf 2x aan de lijve ondervonden). En het is een beetje naïef om te denken dat gemiddeld genomen een product als dit niet zou leiden tot meer gebruik van mobieltjes of andere afleidende bezigheden....DS7 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:11:
[...]
Ligt dat dan aan dat ding, of aan dat je op je mobiel aan het kijken bent?
edit: Dat jij dit niet doet zegt niks over de gehele populatie. Anders kunnen we wapenbezit of harddrug gebruik ook wel legaal maken; er zijn genoeg verantwoordelijke wapen eigenaren/drugsgebruikers after all!DS7 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:16:
[...]
Dat zegt simpelweg dat de verkoper geen gezeik wil als iemand zo dom is om te denken dat autopilot geen controle nodig heeft.
Ik vind het fijner rijden. Punt. Niet opletten kan ook zonder dat apparaat.
[ Voor 35% gewijzigd door Markofnikoff op 01-03-2021 15:24 ]
Ziet er ook wel uit als een aardige oplossing, maar ik denk dat mijn zoontje op de lange(re) ritten daar eerder aan gaat zitten dan aan geblindeerde ruiten. Van de andere kant; nog 1,5 jaar en de auto gaat er uit..Shiro schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:30:
[...]
Ik vroeg dat iets meer dan een week geleden ook. STIMPPYYY kwam, naar mijn mening toen met de mooiste oplossing:
[...]
Ik had toen wel mijn twijfels uitgesproken of het niet schadelijk is voor de rubbers in je chromen strips boven. Gisteren nog 30min rond moeten rijden met een blèrende dochter van anderhalf omdat de zon weer eens vol op haar gezicht scheen en ze niet kon slapen... dus met kleine kinderen kan het wel handig zijn..
@Taro Zwarte kleur Tesla ziet er beter uit dan verwacht, vooral mooi hoe de achterruit zowat 1 geheel lijkt met de kofferbak doordat het de zelfde kleur heeft.
Wat valt er onder de knie te krijgen? Ik rust gewoon mijn hand op de onderkant van het stuur en dat is genoeg gewicht voor de AP om niet te gaan zeuren.ja3 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:35:
[...]
Ik denk dat ik het drukzetten nog niet helemaal onder de knie heb. Want dan trek ik hem ook steeds uit de Autosteer functie. Maar dat is dan zeker weer teveel druk. Nog even blijven oefenen..
Mijn punt is dat iemand die op zijn mobieltje wil kijken dat ook wel doet zonder dit ding (want ook mensen zonder AP doen dit veel).Markofnikoff schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:17:
[...]
Laten we eerlijk zijn: mobiel gebruik in het verkeer is een probleem, en veroorzaakt veel ongelukken (helaas zelf 2x aan de lijve ondervonden). En het is een beetje naïef om te denken dat gemiddeld genomen een product als dit niet zou leiden tot meer gebruik van mobieltjes of andere afleidende bezigheden....
[...]
edit: Dat jij dit niet doet zegt niks over de gehele populatie. Anders kunnen we wapenbezit of harddrug gebruik ook wel legaal maken; er zijn genoeg verantwoordelijke wapen eigenaren/drugsgebruikers after all!
Ik vind de nag sinds die zo vaak komt (was vroeger veel minder vaak in de Model S, de M3 heeft het altijd zo gehad) gewoon irritant en auto lane change werkt op deze manier beter.
Verder ben ik van eigen verantwoordelijkheid. Daarom niets mis met het verkopen hiervan.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.463d4c4dcK2bKhJoooostB schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:10:
[...]
Welke had je besteld? En bevalt die? Ik zoek er ook nog eentje
Jouw "eigen verantwoordelijkheid" houdt op daar waar de veiligheid van anderen mogelijk in het geding komt. De regelgeving om attentie van de bestuurder te controleren is er niet om jou te pesten, maar om de mogelijkheid te reduceren dat te een auto zonder oplettende bestuurder door het verkeer gaat. Dat is namelijk een risico voor de andere weggebruikers.DS7 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:37:
[...]
Mijn punt is dat iemand die op zijn mobieltje wil kijken dat ook wel doet zonder dit ding (want ook mensen zonder AP doen dit veel).
Ik vind de nag sinds die zo vaak komt (was vroeger veel minder vaak in de Model S, de M3 heeft het altijd zo gehad) gewoon irritant en auto lane change werkt op deze manier beter.
Verder ben ik van eigen verantwoordelijkheid. Daarom niets mis met het verkopen hiervan.
Ik zou willen dat we op eigen verantwoordelijkheid konden vertrouwen. Maar gezien de grenzeloze stupiditeit die er in onze maatschappij tentoon gespreid wordt reken ik daar niet meer op.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik weet wel waarom die regelgeving er is, maar het gekke is dat al die Europese regelgeving AP en FSD juist onveiliger maakt. Dus dat vind ik persoonlijk geen argument.MrBasta schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:01:
[...]
Jouw "eigen verantwoordelijkheid" houdt op daar waar de veiligheid van anderen mogelijk in het geding komt. De regelgeving om attentie van de bestuurder te controleren is er niet om jou te pesten, maar om de mogelijkheid te reduceren dat te een auto zonder oplettende bestuurder door het verkeer gaat. Dat is namelijk een risico voor de andere weggebruikers.
Ik zou willen dat we op eigen verantwoordelijkheid konden vertrouwen. Maar gezien de grenzeloze stupiditeit die er in onze maatschappij tentoon gespreid wordt reken ik daar niet meer op.
Het zal best niet toegestaan zijn. Maar goed, het is wat het is dan.
Ja, want een professional die een slecht advies geeft is volstrekt vergelijkbaar hiermee.Inspired schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:26:
Wel mooi. Iemand anders afbranden omdat de bandentoko niet twee banden tegelijk vervangt maar zelf met een anti-nag device rijden omdat meneer zijn handen niet aan het stuur wil houden.
Sommige mensen hebben echt heel veel moeite met niet persoonlijk worden volgens mij.
Dit werkt bij mij ook beter de laatste tijd. Moest hem vroeger wel ook altijd bijna de AP uitdrukken om het blauw weg te krijgenCaelorum schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:36:
[...]
Wat valt er onder de knie te krijgen? Ik rust gewoon mijn hand op de onderkant van het stuur en dat is genoeg gewicht voor de AP om niet te gaan zeuren.
[ Voor 3% gewijzigd door JohanB op 01-03-2021 19:14 ]
Voor mij was het apart dat jij het compleet onverantwoord (drie vraagtekens) vond om met twee verschillende banden te rijden op een as. Terwijl dat binnen de regels is en zaken waarmee je veiligheidssystemen omzeilt, niet. Niks over een slecht professioneel advies (later wel), gewoon hard op de man af.DS7 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:56:
[...]
Ja, want een professional die een slecht advies geeft is volstrekt vergelijkbaar hiermee.
Sommige mensen hebben echt heel veel moeite met niet persoonlijk worden volgens mij.
DS7 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:55:
[...]
Dat soort ongein is een apk afkeur en de verzekering kan je dekking ontzeggen. Waarom??? Waarom niet gewoon twee nieuwe banden. En dan ook nog op een Model 3.
Nu zoek ik een goede lakstift om de velg bij te werken maar ik zie nu al door de bomen het bos niet meer.
Weet iemand waar ik een goed dekkende lakstift kan krijgen voor deze velgen? 😢
[ Voor 43% gewijzigd door GroeneWandelaar op 01-03-2021 19:16 ]
Omdat met twee verschillende banden rijden per definitie onveilig is.JohanB schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:14:
[...]
Voor mij was het apart dat jij het compleet onverantwoord (drie vraagtekens) vond om met twee verschillende banden te rijden op een as. Terwijl dat binnen de regels is en zaken waarmee je veiligheidssystemen omzeilt, niet. Niks over een slecht professioneel advies (later wel), gewoon hard op de man af.
[...]
Veiligheidssystemen omzeilen is een ander verhaal. Ik heb ook auto’s waarbij ik zaken als stabiliteitscontrole kan instellen en zelfs afzetten. Dat is gewoon standaard zelfs bij die auto.
Die nag is een ontzettend dom systeem, net zoals heel AP/FSD in de EU extra onveilig is gemaakt. Onder meer door als de bochtsnelheid te hoog is dat de auto ophoudt met sturen (en dus de bocht uit vliegt). Lane change niet tijdig volledig uitgevoerd, snel weer terug (daar worden andere verkeersdeelnemers terecht heel nerveus van).
De nag doet niets ten behoeve van veiligheid, mits je gewoon blijft opletten. Want dat is waar het om gaat. Opletten. Het stuur vasthouden (vaak door 1 hand onderaan het stuur houden) is schijnveiligheid.
Daar hoef je het verder niet mee eens te zijn, ik claim ook niet dat het beter is, ik zeg alleen dat het bij mij geen meerwaarde is.
Die kun je gewoon bij Tesla kopen.GroeneWandelaar schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:14:
Helaas vanmorgen curb rash opgelopen met m’n M3 18” banden (SR+ 2020) (leuk zo’n vriendin!).
Nu zoek ik een goede lakstift om de velg bij te werken maar ik zie nu al door de bomen het bos niet meer.
[Afbeelding]
Had helaas hetzelfde in de eerste week dat ik hem hadGroeneWandelaar schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:14:
Helaas vanmorgen curb rash opgelopen met m’n M3 18” banden (SR+ 2020) (leuk zo’n vriendin!).
[Afbeelding]
Bambu Lab P1S Combo
Om die schade echt netjes te krijgen moet je het laten doen. Maar met een lakstift maskeer je veel.MacorgaZ schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:32:
[...]
Had helaas hetzelfde in de eerste week dat ik hem hadgeen lakstift gehaald nog dus ik volg de reacties. Ga je hem dan eerst nog gladder schuren? En dan op de "naakte velg" met de lakstift? Ik ben compleet onbekend met hoe goed dat werkt en hecht.
Gewoon bij Tesla kopen? Kan dat online?DS7 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:35:
[...]
Om die schade echt netjes te krijgen moet je het laten doen. Maar met een lakstift maskeer je veel.
Ik moet het eerst nog eens goed bekijken bij daglicht.MacorgaZ schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:32:
[...]
Had helaas hetzelfde in de eerste week dat ik hem hadgeen lakstift gehaald nog dus ik volg de reacties. Ga je hem dan eerst nog gladder schuren? En dan op de "naakte velg" met de lakstift? Ik ben compleet onbekend met hoe goed dat werkt en hecht.
Dan probeer het meeste schaafsel eraf te krijgen en dan lakstiften.
Volgens mij niet. Maar hier wel (je moet sonic carbon grey hebben uiteraard): https://www.tesland.com/nl/lakstift-voor-tesla-wielen/GroeneWandelaar schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:38:
[...]
Gewoon bij Tesla kopen? Kan dat online?
Goedkoper dan op Alie!DS7 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:19:
[...]
Die bij Alie denken ook, die stomme teslarijders betalen toch wel
(niet te hopen dat ze er bij tesland achter komen dat ze goedkoper zijn dan china, dan gaat de prijs denk ik direct omhoog)
GroeneWandelaar schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:14:
[Afbeelding]
Zie onderste gedeelte van mijn post: Stanvv in "Het grote Tesla Model 3 topic"MacorgaZ schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:32:
[...]
Je kunt dus gaan voor:
- https://www.123autolakken...a-lc5.html?Automerk=tesla
- https://www.123autolakken...ml?Automerk=ford%20europe
- https://www.tesland.com/nl/lakstift-voor-tesla-wielen/
Mocht je in de regio Eindhoven wonen: heb m slechts 1x gebruikt, dus rij gerust even langs want er zit nog genoeg in het potje.
[ Voor 3% gewijzigd door Stanvv op 01-03-2021 20:37 ]
Ik heb een lakstift van motip gebruikt, even goed ontvetten en dan blijft het prima zittenGroeneWandelaar schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:14:
[Afbeelding]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Over die LoJack: waar kan je die het beste bestellen en moet daar altijd een abonnement bij of kan het ook zonder?ja3 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:26:
[...]
Bedankt voor de tip. Heb inmiddels ook bij de ANWB besteld met LoJack. Zelfs inclusief de LoJack (uitgerekend over 36 maanden) komt die het goedkoopste eruit voor mij (65-75 euro p/m voor de LR).
Via https://lojack.nl/order.html. Daar heb ik ANWB geselecteerd en dan krijg je een prijs aangeboden. (€ 482,79 inclusief BTW, inclusief installatie en 3 jaar abonnement op dit moment).marco2152 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:10:
[...]
Over die LoJack: waar kan je die het beste bestellen en moet daar altijd een abonnement bij of kan het ook zonder?
Het is dus met een abonnement maar die krijg je er direct voor 3 jaar bij. Hierna kost deze € 137,94 inclusief BTW per jaar.
Waarom wordt dit bij Tesla's door zoveel verzekeringen gevraagd? Volgens mij wordt er zelden een Tesla gestolen en als het al gebeurt is het een Model S of X.ja3 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:15:
[...]
Via https://lojack.nl/order.html. Daar heb ik ANWB geselecteerd en dan krijg je een prijs aangeboden. (€ 482,79 inclusief BTW, inclusief installatie en 3 jaar abonnement op dit moment).
Het is dus met een abonnement maar die krijg je er direct voor 3 jaar bij. Hierna kost deze € 137,94 inclusief BTW per jaar.
Anderhalf jaar geïrriteerde kinderen vind ik anders best langEddos schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:15:
[...]
Ziet er ook wel uit als een aardige oplossing, maar ik denk dat mijn zoontje op de lange(re) ritten daar eerder aan gaat zitten dan aan geblindeerde ruiten. Van de andere kant; nog 1,5 jaar en de auto gaat er uit..
Omdat de meeste verzekeraars onvoldoende energie steken in het maken van een goede risicoanalyse voor Tesla's. Wat ook meespeelde is, in elk geval toen ik mijn verzekering afsloot in 2019, is dat er nog weinig Tesla M3 rondreden en er dus weinig historische data beschikbaar was om schadelast en frequentie op te baseren.DS7 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:32:
[...]
Waarom wordt dit bij Tesla's door zoveel verzekeringen gevraagd? Volgens mij wordt er zelden een Tesla gestolen en als het al gebeurt is het een Model S of X.
Dat het ook anders kan blijkt wel uit bijvoorbeeld Promovendum die het zonder LoJack aandurven.
Ik weet niet waardoor het komt maar de achterbumper zit continue met vieze zwarte druppels (witte model 3) en na het schoonmaken zit het er na korte tijd weer op.
Hiervoor een silver white metallic polo gehad maar die achterkant bleef gewoon redelijk lang netjes.
Yup, ik heb ook een witte en zelfde verhaal, viel mij ook al op, zwarte druppels van de kofferbak klep op de bumper. Ik woon wel in een nieuwbouw wijk en ze zijn hier flink aan het bouwen, dus dacht dat het misschien daardoor komt. Nadeel van een witte auto i guess... denk niet dat je veel aan kan doen.xeoMe schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:05:
Is bij jullie de achterkant van de tesla ook altijd zo gigantisch vies?
Ik weet niet waardoor het komt maar de achterbumper zit continue met vieze zwarte druppels (witte model 3) en na het schoonmaken zit het er na korte tijd weer op.
Hiervoor een silver white metallic polo gehad maar die achterkant bleef gewoon redelijk lang netjes.
Juniper RWD
De auto creëert een vortex aan de achterkant die alles van onderen naar boven blaast. Alle viezigheid van de grond blaast dus zo tegen de achterkant van de auto aan. Zie bijv. de zooi aan de achterkant hier. Goed voor de range, maar niet voor het schoonhouden.xeoMe schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:05:
Is bij jullie de achterkant van de tesla ook altijd zo gigantisch vies?

Daar zelf dan weer geen last van. Zet je de hogedrukspuit er wel goed op bij het schoonmaken? Goed tussen de kieren bij de achterklep? Of ga je door de wasstraat en maakt die daar niet goed schoon?Shiro schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:38:
[...]
Yup, ik heb ook een witte en zelfde verhaal, viel mij ook al op, zwarte druppels van de kofferbak klep op de bumper. Ik woon wel in een nieuwbouw wijk en ze zijn hier flink aan het bouwen, dus dacht dat het misschien daardoor komt. Nadeel van een witte auto i guess... denk niet dat je veel aan kan doen.
[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2021 10:47 ]
Was vorige week door de wasstraat gereden, was daarna wel helemaal schoon, maar misschien dat ze toch nog ergens wat gemist hebben. Ik denk dat ik het in de toekomst gewoon zelf ga doen om krassen te voorkomen. Eerst maar ff de juiste dingen kopen om een auto mee schoon te maken. Schijnt ook therapeutisch te werkenCaelorum schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:46:
[...]
De auto creëert een vortex aan de achterkant die alles van onderen naar boven blaast. Alle viezigheid van de grond blaast dus zo tegen de achterkant van de auto aan. Zie bijv. de zooi aan de achterkant hier. Goed voor de range, maar niet voor het schoonhouden.
[Afbeelding]
[...]
Daar zelf dan weer geen last van. Zet je de hogedrukspuit er wel goed op bij het schoonmaken? Goed tussen de kieren bij de achterklep? Of ga je door de wasstraat en maakt die daar niet goed schoon?
Juniper RWD
De EU regels zijn heel irritant, maar de autopilot uitzetten in het midden van de bocht heb ik alleen aan het begin van de nerf heel soms gezien, en dat is inmiddels al wel een hele tijd geleden. Ik krijg wel een waarschuwing in sommige scherpe bochten en hij is wat te defensief qua snelheid, maar hij maakt de bochten wel altijd netjes af.DS7 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:30:
[...]
Onder meer door als de bochtsnelheid te hoog is dat de auto ophoudt met sturen (en dus de bocht uit vliegt). Lane change niet tijdig volledig uitgevoerd, snel weer terug (daar worden andere verkeersdeelnemers terecht heel nerveus van).
[...]
Idem met lane change, het is heel zelden dat hij vind dat het te lang duurt. Maar ook hier, hij is wat defensief, dus sommige inhaalacties die je zou kunnen doen, wil de auto niet omdat hij vind dat de ruimte te snel dichtgaat.
Klopt, maar heb nu offerte van ANWB en Promovendum. De laatste zit 20 euro p.mnd. hoger dan ANWB, dus voor dat verschil kan ik prima LoJack en abonnement betalen en nog goedkoper uit zijn.MrBasta schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 07:36:
[...]
Omdat de meeste verzekeraars onvoldoende energie steken in het maken van een goede risicoanalyse voor Tesla's. Wat ook meespeelde is, in elk geval toen ik mijn verzekering afsloot in 2019, is dat er nog weinig Tesla M3 rondreden en er dus weinig historische data beschikbaar was om schadelast en frequentie op te baseren.
Dat het ook anders kan blijkt wel uit bijvoorbeeld Promovendum die het zonder LoJack aandurven.
Het kan zijn dat het inmiddels weer wat beter is, ik ga het natuurlijk niet opzoeken. Maar het heeft ook in de EU een tijdje beter en veiliger gewerkt en het moest op last van de EU minder goed gaan werken.DaCoTa schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:27:
[...]
De EU regels zijn heel irritant, maar de autopilot uitzetten in het midden van de bocht heb ik alleen aan het begin van de nerf heel soms gezien, en dat is inmiddels al wel een hele tijd geleden. Ik krijg wel een waarschuwing in sommige scherpe bochten en hij is wat te defensief qua snelheid, maar hij maakt de bochten wel altijd netjes af.
Idem met lane change, het is heel zelden dat hij vind dat het te lang duurt. Maar ook hier, hij is wat defensief, dus sommige inhaalacties die je zou kunnen doen, wil de auto niet omdat hij vind dat de ruimte te snel dichtgaat.
Hopelijk gaan ze nog eens overstag, maar van wat ik begrijp willen de grote Europese producenten het tegenhouden totdat ze Tesla in hebben gehaald. Nou ja, dat gaat dus nog wel een jaar of 10 duren.
Je kan ook even de ANWB nemen en daarna over naar Promovendum. Zij geven je dan een premie die 25% goedkoper is.marco2152 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:33:
[...]
Klopt, maar heb nu offerte van ANWB en Promovendum. De laatste zit 20 euro p.mnd. hoger dan ANWB, dus voor dat verschil kan ik prima LoJack en abonnement betalen en nog goedkoper uit zijn.
Wasstraat = microkrasjes op de lak = meer houvast voor vuil.Shiro schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:54:
[...]
Was vorige week door de wasstraat gereden, was daarna wel helemaal schoon, maar misschien dat ze toch nog ergens wat gemist hebben. Ik denk dat ik het in de toekomst gewoon zelf ga doen om krassen te voorkomen. Eerst maar ff de juiste dingen kopen om een auto mee schoon te maken. Schijnt ook therapeutisch te werken
Handwas is idd heel therapeutisch (voor mij dan toch) achteraf behandelen met een soort hydrofobische coating helpt ook een heel pak (future armour van Dodo juice bvb) Sinds ik dat gebruik is het vuil echt een pak minder + het spoelt er met het wassen veel makkelijker af.
EX30 Ultra Twin Performance
Ook met de hand laten wassen geeft die microkrasjes, tenzij je de auto zeer goed voorbehandeld en dat doe je misschien met een verzamelaarsauto die 360 dagen per jaar binnen staat, maar niet met een auto waar je dagelijks mee rijdt.Houseofdreams schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:52:
Wasstraat = microkrasjes op de lak = meer houvast voor vuil.
Handwas is idd heel therapeutisch (voor mij dan toch) achteraf behandelen met een soort hydrofobische coating helpt ook een heel pak (future armour van Dodo juice bvb) Sinds ik dat gebruik is het vuil echt een pak minder + het spoelt er met het wassen veel makkelijker af.
Ik jaag de auto gewoon 3 keer per week door de wasstraat en dan blijft zelfs een witte auto er netjes bijstaan.
Heb een witte, dus krasjes ed zie je al minder goed. Wat ik doe is de auto foamen (weinig wasboxen hebben dat is mijn ervaring) en afspuiten bij de wasbox. Die is erna vrijewel schoon. Thuis haal ik dan altijd nog in een minuut of 10 de washand erover. Werkt goed.DS7 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:01:
[...]
Ook met de hand laten wassen geeft die microkrasjes, tenzij je de auto zeer goed voorbehandeld en dat doe je misschien met een verzamelaarsauto die 360 dagen per jaar binnen staat, maar niet met een auto waar je dagelijks mee rijdt.
Ik jaag de auto gewoon 3 keer per week door de wasstraat en dan blijft zelfs een witte auto er netjes bijstaan.
En ook de twee-emmer-methode is aan te raden (https://tesla360.nl/tesla-wassen-tips/). Dat voorkomt veel problemen met krassen.STIMPPYYY schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:08:
[...]
Heb een witte, dus krasjes ed zie je al minder goed. Wat ik doe is de auto foamen (weinig wasboxen hebben dat is mijn ervaring) en afspuiten bij de wasbox. Die is erna vrijewel schoon. Thuis haal ik dan altijd nog in een minuut of 10 de washand erover. Werkt goed.
Ik heb daar nog niemand over gehoord, klopt dat?
Overigens vond hij het wat betreft slijtage niet nodig, weinig verschil tussen voor en achter, alleen wat meer slijtage voor aan de buitenkant, logisch door het sturen. Ik heb een model 3 AWD.
Ik zoek het altijd wel op, zeker op klaverbladen en andere scherpe snelwegbochten ben ik wel benieuwd hoe de autopilot het doet, en dat is zeker stukken beter geworden. Het is voornamelijk veel vloeiender geworden, in het begin was het heel erg hortend en stotend, nu is het grootste bezwaar dat het vaak net te langzaam is.DS7 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:37:
[...]
Het kan zijn dat het inmiddels weer wat beter is, ik ga het natuurlijk niet opzoeken. Maar het heeft ook in de EU een tijdje beter en veiliger gewerkt en het moest op last van de EU minder goed gaan werken.
Hopelijk gaan ze nog eens overstag, maar van wat ik begrijp willen de grote Europese producenten het tegenhouden totdat ze Tesla in hebben gehaald. Nou ja, dat gaat dus nog wel een jaar of 10 duren.
Uiteraard doe ik dit alleen als er niemand achter of naast me rijdt
Voor zover ik weet kun je ze gewoon inleren via het service menu. Neem aan dat het versies zijn die automatisch ingeleerd worden en niet via OBD oid.Mackeessie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:56:
Vraagje: ik ging naar de Kwikfit om de banden van voren naar achteren te wisselen, maar daar vertelden ze dat dan de banden van velg gewisseld moeten worden, dus de banden van de velg af moesten, ivm met druksensoren. Anders geeft de auto de luchtdruksensoren bij de verkeerde wielen aan.
Ik heb daar nog niemand over gehoord, klopt dat?
Overigens vond hij het wat betreft slijtage niet nodig, weinig verschil tussen voor en achter, alleen wat meer slijtage voor aan de buitenkant, logisch door het sturen. Ik heb een model 3 AWD.
Dit inleren hoeft trouwens alleen maar als je nieuwe sensoren hebt. Bij bekende sensoren hoeft het niet. Ook niet na wisselen/roteren van de wielen. Ik heb het alleen gedaan toen ik de eerste keer mijn andere set wielen eronder gezet heb. Nu gaat alles automatisch. Ook wanneer een wiel ergens anders terecht komt.
[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 02-03-2021 13:25 ]
Ik was ook altijd met de hand.. Water, foam, afspuiten, borstelen en dan hybrid ceramic Meguiars coating opspuiten + afspoelen.X-GeaR schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:43:
[...]
En ook de twee-emmer-methode is aan te raden (https://tesla360.nl/tesla-wassen-tips/). Dat voorkomt veel problemen met krassen.
De achterkant blijft dan ook langer netjes.
De Model 3 mag je officieel ook niét door de wasstraat halen, dat stond iig in de gebruiksaanwijzing. (Sommig hebben helaas een hele dunne “te dunne” lak)
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Punt om even op te letten is of je een echte offerte hebt van ANWB of alleen de uitkomst van zo'n calculator op de website. Bij dat laatste kreeg ik ook een prijs (even nagezocht, EUR61 per maand) maar als je hem dan af wilde sluiten kwamen ze dus met EN een andere premie EN aanvullende voorwaardenmarco2152 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:33:
[...]
Klopt, maar heb nu offerte van ANWB en Promovendum. De laatste zit 20 euro p.mnd. hoger dan ANWB, dus voor dat verschil kan ik prima LoJack en abonnement betalen en nog goedkoper uit zijn.
Nee, dit is een tekenklare offerte.MrBasta schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:22:
[...]
Punt om even op te letten is of je een echte offerte hebt van ANWB of alleen de uitkomst van zo'n calculator op de website. Bij dat laatste kreeg ik ook een prijs (even nagezocht, EUR61 per maand) maar als je hem dan af wilde sluiten kwamen ze dus met EN een andere premie EN aanvullende voorwaarden
Nadeel is dat ANWB als de LoJack als voorwaarde heeft om de verzekering af te sluiten. Na afloop van abonnementsperiode is dat zeker wel een optie.--Christiaan-- schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:47:
[...]
Je kan ook even de ANWB nemen en daarna over naar Promovendum. Zij geven je dan een premie die 25% goedkoper is.
Daarin verschillen we dus welDS7 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:01:
[...]
Ook met de hand laten wassen geeft die microkrasjes, tenzij je de auto zeer goed voorbehandeld en dat doe je misschien met een verzamelaarsauto die 360 dagen per jaar binnen staat, maar niet met een auto waar je dagelijks mee rijdt.
Alles erop en eraan is 2 emmers, chemische decontaminatie enz.
Natuurlijk is niet iedereen zo, dat begrijp ik best, maar door enkele kleine wijzigingen te doen, spaar je al veel krassen uit. Is het een LM waarvan je alleen maar (op een leuke manier) van A->B wil rijden en de rest kan je weinig schelen, dan is een wasstraat uiteraard ook goed (genoeg)
Haha ik heb de auto in eigendom en heb hem sinds ik hem rijdt (november 2019) 4 keer gewassen - waarvan twee keer na de winter om de pekel eraf te spoelenHouseofdreams schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:03:
[...]
Daarin verschillen we dus welIk doe om de 2 (of 3) weken een complete wasbeurt met alles erop en eraan. Hangt een beetje van het weer zelf af. Veel regen geweest of zichtbaar vuil = sneller wassen.
Alles erop en eraan is 2 emmers, chemische decontaminatie enz.
Natuurlijk is niet iedereen zo, dat begrijp ik best, maar door enkele kleine wijzigingen te doen, spaar je al veel krassen uit. Is het een LM waarvan je alleen maar (op een leuke manier) van A->B wil rijden en de rest kan je weinig schelen, dan is een wasstraat uiteraard ook goed (genoeg)
Ik vindt er gewoon echt niks aan. Ik stofzuig hem wel regelmatig en maak de ramen schoon (vieze kinderhandjes o.a.). Maar voor de rest doe ik het eigenlijk alleen ieder kwartaal.
Vroeger toen ik nog met een pekel fiets door weer en wind reedt waste ik die nooit. Onder het adagium, waar vuil zit kan geen pekel komen en kan het ook niet gaan rotten
Gelukkig zijn we allemaal verschillend, anders zou het maar saai zijn zeker?MrBasta schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:19:
[...]
Haha ik heb de auto in eigendom en heb hem sinds ik hem rijdt (november 2019) 4 keer gewassen - waarvan twee keer na de winter om de pekel eraf te spoelen![]()
Ik vindt er gewoon echt niks aan. Ik stofzuig hem wel regelmatig en maak de ramen schoon (vieze kinderhandjes o.a.). Maar voor de rest doe ik het eigenlijk alleen ieder kwartaal.
Vroeger toen ik nog met een pekel fiets door weer en wind reedt waste ik die nooit. Onder het adagium, waar vuil zit kan geen pekel komen en kan het ook niet gaan rotten
Maar ik neem aan dat je een tussenperiode hebt? Stel dat je je nieuwe Tesla ophaalt, en je verzekert bij de ANWB, dan heb je ook nog geen LoJack. In die periode kun je dan meteen door naar Promovendum lijkt me.marco2152 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:33:
[...]
Nadeel is dat ANWB als de LoJack als voorwaarde heeft om de verzekering af te sluiten. Na afloop van abonnementsperiode is dat zeker wel een optie.
“Inschakelen climate control mislukt” pop-up op iOS
Andere functies werken wel via de app, auto is wakker.
[ Voor 9% gewijzigd door Stef87 op 02-03-2021 19:05 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Geen last van. Vandaag een half uur aan gehad.Stef87 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:01:
Andere mensen hier waarbij vandaag climate control op afstand heel snel al uit gaat zonder melding en daarna inschakelen via app niet meer lukt..??
Die gebruik ik inderdaad ook.X-GeaR schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:43:
[...]
En ook de twee-emmer-methode is aan te raden (https://tesla360.nl/tesla-wassen-tips/). Dat voorkomt veel problemen met krassen.
Even reset gedaan (man.. Dat duurt lang vergeleken met eind 2019?..) morgen is het hoop ik vanzelf opgelost.STIMPPYYY schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:20:
[...]
Geen last van. Vandaag een half uur aan gehad.
Batterij verwarmen en climate ging in ieder geval wel aan. Tijdens het rijden werkt ook alles en eer waren geen foutmeldingen zichtbaar..
Ik schat dat het na ongeveer 10min vanzelf uit is gegaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 02-03-2021 19:56 ]
Paar weken geleden last mee gehad. Tijdelijke oplossing was bij mij even auto van het slot doen via de app. Nu geen last meer van zonder een reset gedaan te hebben. Maar ik weet eigenlijk niet meer of ik hem heb voorverwarmd sindsdien. Ik doe dat eigenlijk alleen bij bevroren ramen.Stef87 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:01:
Andere mensen hier waarbij vandaag climate control op afstand heel snel al uit gaat zonder melding en daarna inschakelen via app niet meer lukt..??
Leuk filmpje waar een vergelijking wordt gemaakt tussen de LR MIC en P Fremont als het gaat om bouwkwaliteit/panel-gaps. Over het algemeen is de Fremont beter, maar het ontloopt elkaar niet veel.
Wat mij opvalt is dat de LR MIC een heated-steer heeft. Dat heb ik nog niet eerder gezien.
Ook wel grappig is dat ze rond 4,5 minuut de hoogteverschillen opmeten tussen 2019, 2020 en 2021 modellen. Zowel LR als P. De nieuwste P (Fremont dus) staat het hoogst op zijn poten. Verder zijn alle hoogtes van de modellen gelijk. Dus zowel LR als P. Ehhhrr... de P was toch 1cm lager.. not
Verder wordt er nog gesproken schade/chips bij de randen van de deur. Dat zou dan komen doordat de voordeur niet correct uitlijnt met de achterdeur. De voordeur staat dan verder naar binnen. Nu begrijp ik dus ook waarom ik bij mijn P aan beide kanten aan de onderkant behoorlijke chips/lakschade heb aan de rand van de achterdeur...
Zo leer je nog eens wat
Ook gehad, bij mij was de temperatuursensor interieur kaduuk, onder garantie vervangen. Is volgens mij ook een veel voorkomend probleem bij auto’s geleverd in 2019, weet niet of hij bij jou al eens vervangen is???Stef87 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:01:
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Nee nog niet vervangen, het is idd een 2019 versie. Als ik het nog een keer zie maak ik even een screenshot en plan ik een afspraak in.Snarf70 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:31:
[...]
Ook gehad, bij mij was de temperatuursensor interieur kaduuk, onder garantie vervangen. Is volgens mij ook een veel voorkomend probleem bij auto’s geleverd in 2019, weet niet of hij bij jou al eens vervangen is???
Bedankt voor het delen.
Vandaag ontvangen en gebruikt uiteraard op een lang stuk snelweg en gefocused op de weg maar dit is echt een uitkomst zegDS7 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:19:
[...]
Had hem alleen het liefst rechts gehad aan het stuur maar dit past niet helemaal lekker (of ik doe het verkeerd)
wel ff wennen qua sturen, het voelt unbalanced maar dat is logisch met zo'n gewicht aan je stuur.
Als je ooit een ongeluk veroorzaakt dan heeft je verzekering een goede reden om moeilijk te doen..xeoMe schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:18:
[...]
Vandaag ontvangen en gebruikt uiteraard op een lang stuk snelweg en gefocused op de weg maar dit is echt een uitkomst zeg![]()
Had hem alleen het liefst rechts gehad aan het stuur maar dit past niet helemaal lekker (of ik doe het verkeerd)
wel ff wennen qua sturen, het voelt unbalanced maar dat is logisch met zo'n gewicht aan je stuur.
Het komt niet vaak voor maar soms moet je echt razendsnel ingrijpen en dan ben je blij als je de handen wél zoals het hoort aan je stuur hebt.
Bij harde wind heb je ook kans dat je ongewenstedoor AP “heen” drukt, omdat de auto denkt dat je naar links trekt.
(Deze was dan geloof ik ook al eens verboden in NL, of een variant op dat ding. Tesland heeft zie ik ook disclaimers geplaatst.)
[ Voor 9% gewijzigd door Stef87 op 03-03-2021 01:47 ]
Toch maar even testen dan. Mijne is trouwens geleverd in sept 2020.Snarf70 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:31:
[...]
Ook gehad, bij mij was de temperatuursensor interieur kaduuk, onder garantie vervangen. Is volgens mij ook een veel voorkomend probleem bij auto’s geleverd in 2019, weet niet of hij bij jou al eens vervangen is???
Deze lijkt hetzelfde te doen en cheaper te zijn, en zo te zien meer te modificeren: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_RickM3 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:38:
Weet iemand of dat gewichtje van Tesland ook past op de 2021-refresh modellen die nu uit Freemont komen?
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Goeie tip!, dankjewel Christiaan.--Christiaan-- schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:39:
[...]
Deze lijkt hetzelfde te doen en cheaper te zijn, en zo te zien meer te modificeren: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Hier met lease en API geen issues. (Teslamate op eigen server.) Gebruik geen MFA en gewoon met credentials.Tassadar32 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:51:
Iemand anders met een lease die opeens geen API toegang meer heeft? Zowel Teslascope als Home Assistant kunnen via m'n lease account niet meer bij de auto.
Ik las over je bestelling bij Aliexpress, mbt de scanmytesla tool.
Hoe bevalt die? Werkt die met Android of iOS?
Aanrader?
Alvast bedankt!
Werkt prima. Kwaliteit is imho goed van de kabel. Grote kans dat de kabel die je via Duitsland besteld ook gewoon uit China komt.PiB schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:05:
[...]
Ik las over je bestelling bij Aliexpress, mbt de scanmytesla tool.
Hoe bevalt die? Werkt die met Android of iOS?
Aanrader?
Alvast bedankt!
De standaard OBD module versie (die je via Ali mee kunt bestellen) werkt alleen met Android. Voor iOS heb je een duurdere (~ EUR 90,-) OBD module nodig. (Alleen de "OBDLink MX+" werkt op iOS.)
Ben zelf iOS gebruiker maar heb een oud Android toestel nu dedicated hiervoor in gebruik. Eigenlijk nog handiger dan met mijn eigen telefoon. Dus denk dat ik zelf de MX+ niet ga bestellen.
[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 03-03-2021 10:26 ]
Wel grappig dat hiermee dan de mythe dat de MiC Model 3 beter in elkaar steekt dan de MiUS wordt doorgeprikt.STIMPPYYY schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:46:
YouTube: Made in China! New UK Tesla Model 3 side by side comparisons v US ma...
Leuk filmpje waar een vergelijking wordt gemaakt tussen de LR MIC en P Fremont als het gaat om bouwkwaliteit/panel-gaps. Over het algemeen is de Fremont beter, maar het ontloopt elkaar niet veel.
Volgens mij heeft iemand gewoon ooit een begin 2019 M3 vergeleken met de MiC M3...
Stuurbekrachtiging op sport zetten, dan valt het niet zo op.xeoMe schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:18:
[...]
Vandaag ontvangen en gebruikt uiteraard op een lang stuk snelweg en gefocused op de weg maar dit is echt een uitkomst zeg![]()
Heb je toevallig een link naar je bestelde onderdelenInspired schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:11:
[...]
Werkt prima. Kwaliteit is imho goed van de kabel. Grote kans dat de kabel die je via Duitsland besteld ook gewoon uit China komt.
De standaard OBD module versie (die je via Ali mee kunt bestellen) werkt alleen met Android. Voor iOS heb je een duurdere (~ EUR 90,-) OBD module nodig. (Alleen de "OBDLink MX+" werkt op iOS.)
Ben zelf iOS gebruiker maar heb een oud Android toestel nu dedicated hiervoor in gebruik. Eigenlijk nog handiger dan met mijn eigen telefoon. Dus denk dat ik zelf de MX+ niet ga bestellen.
https://nl.aliexpress.com/item/32870538483.htmlPiB schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:41:
[...]
Heb je toevallig een link naar je bestelde onderdelen
Dan de eerste optie. (US $35.62) (Als je tenminste kabel + OBD wilt. Als je alleen de kabel wilt is het de tweede optie.)
Dat is de kabel met OBD module. Deze kabel is voor het "nieuwe" model. Dus 2019 of ouder.
[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 03-03-2021 10:55 ]
Ik rij al heel lang met deze oplossing en nog nooit heeft dat ding door de AP heen gedrukt. Sterker nog, een van de redenen dat ik dat ding heb is omdat ik bij lane changes zelf er regelmatig doorheen drukte.Stef87 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 01:39:
[...]
Als je ooit een ongeluk veroorzaakt dan heeft je verzekering een goede reden om moeilijk te doen..
Het komt niet vaak voor maar soms moet je echt razendsnel ingrijpen en dan ben je blij als je de handen wél zoals het hoort aan je stuur hebt.
Bij harde wind heb je ook kans dat je ongewenstedoor AP “heen” drukt, omdat de auto denkt dat je naar links trekt.
(Deze was dan geloof ik ook al eens verboden in NL, of een variant op dat ding. Tesland heeft zie ik ook disclaimers geplaatst.)
Verzekering die gaat piepen kan alleen indien er een verband aangetoond wordt en dat lijkt mij onbewijsbaar. Nog afgezien van het feit dat de kans dat de verzekering er lucht van krijgt extreem klein is.
Als er echt een verbod op is zou dat anders kunnen liggen, maar volgens mij is dat verbod er niet in Nederland.
Nou heb ik wel een MY2021, maar geen verwarmd stuurwiel, maar ik zou zeggen dat het moet passen. Het stuurwiel zelf is namelijk kwa vorm gelijk gebleven tussen pre facelift en nu en het schijnt dat je niet kan zien of er wel of geen stuurverwarming in zit, wat suggereert dat het dus volledig gelijk is gebleven kwa uiterlijk.RickM3 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:38:
Weet iemand of dat gewichtje van Tesland ook past op de 2021-refresh modellen die nu uit Freemont komen?
Ligt aan hoe groot je ongeval is en wie de schuld krijgt. Als het een "AP is super fout bezig geweest" verhaal wordt dan kan je er wel vanuit gaan dat er ook iemand van Tesla even komt buurten. Zodra AP namelijk in twijfel wordt getrokken zijn ze der als de kippen bij om bewijs te verzamelen dat het toch echt de bestuurder was.DS7 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:46:
[...]
Verzekering die gaat piepen kan alleen indien er een verband aangetoond wordt en dat lijkt mij onbewijsbaar. Nog afgezien van het feit dat de kans dat de verzekering er lucht van krijgt extreem klein is. [...]
Ook een politieagent die onderzoek doet na een verkeersongeval zal zo'n ding aan het stuur wel opvallen.
Nu heb je natuurlijk wel andere dingen aan het hoofd als het echt zo erg wordt dat 1 van hun erbij wordt geroepen, maar toch..
Ik verbaas me hier wel echt over dat mensen dit soort dingen gaan gebruiken. Wat mij betreft is dit nog dommer dan geen gordel gebruiken. Alleen daar heeft de persoon zelf er nog het meest last van. Met dit soort dingen..
Deze lijkt een beetje op een oplossing die ik indertijd zelf heb gemaakt en die was gewoon niet continue bruikbaar, omdat die een beetje in de weg zat.--Christiaan-- schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:39:
[...]
Deze lijkt hetzelfde te doen en cheaper te zijn, en zo te zien meer te modificeren: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Even een opmerking over de OBD bluetooth modules. Er zijn modules die met en die zonder 'connect button' werken. Zonder zo'n button loop je de kans dan een grappenmaker met zn telefoon eenvoudig met je auto kan connecten. Geen idee of je hier schade mee kan berokkenen. Dus zonder zo'n button zou ik hem niet permanent in de auto willen monteren.Inspired schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:45:
[...]
https://nl.aliexpress.com/item/32870538483.html
Dan de eerste optie. (US $35.62)
Dat is de kabel met OBD module. Deze kabel is voor het "nieuwe" model. Dus 2019 of ouder.
Overigens zijn niet alle OBD modules gelijk ;-) blijkbaar kan de één sneller en meer data versturen dan de ander. Geen idee of dit echt relevant is, maar verklaart ook de prijsverschillen tussen die dingen.
Heeft iemand die module netjes achter het klepje kunnen krijgen? Bij mij was het zo'n gefrummel en heb de indruk dat dit niet gaat passen. Voor nu even opgegeven en hangt de module er buiten. Voor mij geen probleem aangezien ik geen kinderschoenen op de achterbank heb die hier tegen kunnen trappen ;-)
Bij een zeer zwaar ongeval, zodat je zelf bewustzijn zal verliezen, is de kans dat dat ding aan het stuur blijft nihil.Caelorum schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:50:
[...]
Ligt aan hoe groot je ongeval is en wie de schuld krijgt. Als het een "AP is super fout bezig geweest" verhaal wordt dan kan je er wel vanuit gaan dat er ook iemand van Tesla even komt buurten. Zodra AP namelijk in twijfel wordt getrokken zijn ze der als de kippen bij om bewijs te verzamelen dat het toch echt de bestuurder was.
Ook een politieagent die onderzoek doet na een verkeersongeval zal zo'n ding aan het stuur wel opvallen.
Nu heb je natuurlijk wel andere dingen aan het hoofd als het echt zo erg wordt dat 1 van hun erbij wordt geroepen, maar toch..
Ik verbaas me hier wel echt over dat mensen dit soort dingen gaan gebruiken. Wat mij betreft is dit nog dommer dan geen gordel gebruiken. Alleen daar heeft de persoon zelf er nog het meest last van. Met dit soort dingen..
En dat je dat ding hebt slingeren in de auto is geen bewijs dat je het op dat moment hebt gebruikt.
Daarnaast is uiteraard geen gordel gebruiken veel dommer dan dit gewichtje. Mits je blijft opletten is er geen verhoogd risico en daarbij, als je het alleen gebruikt op de snelweg komt het echt nooit meer voor dat je ineens moet ingrijpen (zelfs de laatste phantom brake is nu wel een maand of 4 geleden en dat betekent dat ik met de huidige Model 3 er welgeteld 0 heb gehad.
Met een gordel zal zelfs bij 50 km/u de gordel het verschil maken tussen leven en dood. Dus nogal wiedes dat dat veel en veel dommer is.
Gaan we weer.... het is heel simpel:DS7 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:46:
[...]
Ik rij al heel lang met deze oplossing en nog nooit heeft dat ding door de AP heen gedrukt. Sterker nog, een van de redenen dat ik dat ding heb is omdat ik bij lane changes zelf er regelmatig doorheen drukte.
Verzekering die gaat piepen kan alleen indien er een verband aangetoond wordt en dat lijkt mij onbewijsbaar. Nog afgezien van het feit dat de kans dat de verzekering er lucht van krijgt extreem klein is.
Als er echt een verbod op is zou dat anders kunnen liggen, maar volgens mij is dat verbod er niet in Nederland.
Jij bent van mening dat er aspecten van AP die volgens wetgeving of vanuit de maker van het voertuig zijn ingebouwd (géén mening meer, dat is zo vastgesteld en vastgelegd), moeten worden omzeild. Dat je denkt dat jij beter weet, prima, wie weet klopt het wel. Ik ben ook van mening dat ik op blote voeten beter kan voelen hoeveel gas ik geef of het rempedaal gebruik, en ik vind het prettiger rijden, maar als ik een ongeluk veroorzaak zonder goed schoeisel krijg ik niks van een verzekering, en waarschijnlijk ook de schuld. (ik vind dat trouwens niet echt prettiger, maar het is net zo anekdotisch) Daarbij: als een verzekeringsmaatschappij ergens onderuit denkt te kunnen komen dan geloof maar dat ze dat proberen. Zeker als je voor het product in kwestie een overeenkomst met de verkopers moet sluiten dat je het device niet op de openbare weg gaat gebruiken..
Even los van de hele discussie over of het verkopen van een dergelijk 'anti-nag device' in het algemeen slecht is, heb ik wel het idee dat je altijd het laatste woord wilt hebben en deze dingen met hand-en-tand verdedigt terwijl jij net zo goed weet dat in het algemeen dit de verkeersveiligheid niet ten goede komt, hoe goed jij je er persoonlijk ook bij voelt.
Heel eerlijk gezegd: het zal me een worst wezen wat er met de bestuurder gebeurt die geen gordel draagt of dit apparaat gebruikt. Verschil tussen dit ding en geen gordel, is dat dit ding ook direct gevolg kan hebben voor de overige inzittenden en andere weggebruikers. Dus ja, in die zin vind ik dit ding gebruiken nog dommer dan het niet dragen van een autogordel. Alleen is het helaas denk ik nog niet illegaal. Zo was er al eens iemand voor de rechter gekomen die ook zo'n ding heeft gebruikt. De rechter liet zich er alleen, zover ik kan zien, helaas niet over uit: nieuws: Rechter: bestuurder van Tesla met actieve Autopilot mag geen telefoon...DS7 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:02:
[...]
Bij een zeer zwaar ongeval, zodat je zelf bewustzijn zal verliezen, is de kans dat dat ding aan het stuur blijft nihil.
En dat je dat ding hebt slingeren in de auto is geen bewijs dat je het op dat moment hebt gebruikt.
Daarnaast is uiteraard geen gordel gebruiken veel dommer dan dit gewichtje. Mits je blijft opletten is er geen verhoogd risico en daarbij, als je het alleen gebruikt op de snelweg komt het echt nooit meer voor dat je ineens moet ingrijpen (zelfs de laatste phantom brake is nu wel een maand of 4 geleden en dat betekent dat ik met de huidige Model 3 er welgeteld 0 heb gehad.
Met een gordel zal zelfs bij 50 km/u de gordel het verschil maken tussen leven en dood. Dus nogal wiedes dat dat veel en veel dommer is.
Daar zal eerst een zwaar ongeluk voor moeten komen.
En toch worden dat soort dingen vaak wel meegewogen. Zo kan je ook niet zomaar wat lege bussen lachgas rond laten slingeren in de auto. Geopende flessen alcohol gaat ook niet zomaar. Dat wordt vaak wel als bewijs gezien, waarom zou je het anders in de auto hebben liggen.DS7 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:02:
[...]
En dat je dat ding hebt slingeren in de auto is geen bewijs dat je het op dat moment hebt gebruikt.[...]
Maar zoals gezegd, het is nog niet expliciet illegaal. Al hoop ik wel dat er snel regelgeving komt die het verbied om met apparaten veiligheidsfuncties van voertuigen te ontwijken.
Uiteraard, alleen wordt hier moedwillig functionaliteit omzeilt die juist moet checken of je nog aan het opletten bent en anders met geluidssignalen je aandacht er weer bij trekt. Niet opletten is niet opletten, maar het gebeurt iedereen wel eens een keer als je maar lang genoeg op de weg bent.Divak schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:09:
Ik snap de discussie niet zo. Het is niet veiliger nee. Maar als je een ongeluk veroorzaakt ben je sowieso fout.. of je nou een gewichtje aan je stuur hebt, één hand aan stuur hebt, met je knie druk uitoefent op het stuur. Niet opletten is niet opletten, ongeacht hoe je rijdt.
Deze functies zijn niet voor niets verplicht binnen de EU. Dat het omzeilen ervan vervolgens legaal is (of iig nog niet getoetst bij de rechter) is ook echt niet verklaarbaar IMO.
[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 03-03-2021 11:14 ]
Maar als je een ongeluk veroorzaakt keert de verzekering gewoon uit mits je geen gekke dingen gedaan hebt. Bij aantonen van een anti-nag device en de nodige data van Tesla zou een verzekeraar dit kunnen aanvechten. Kun je zelf de schade vergoeden. Iedereen moet het zelf weten. Ik snap het best dat iemand het doet. Maar ik doe het niet.Divak schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:09:
Ik snap de discussie niet zo. Het is niet veiliger nee. Maar als je een ongeluk veroorzaakt ben je sowieso fout.. of je nou een gewichtje aan je stuur hebt, één hand aan stuur hebt, met je knie druk uitoefent op het stuur. Niet opletten is niet opletten, ongeacht hoe je rijdt.
Ten eerste is het onzin dat je als je met blote voeten rijdt je per definitie niet verzekerd bent. Het is gewoon toegestaan in Nederland (zelfs met slippers, maar ook met hoge hakken, veel onveiliger) en sowieso is de rechtsregel dat alleen indien jij met bepaald gedrag zodanig roekeloos bent geweest dat dan de verzekering de schade deels of geheel op jou kan verhalen.Markofnikoff schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:06:
[...]
Gaan we weer.... het is heel simpel:
Jij bent van mening dat er aspecten van AP die volgens wetgeving of vanuit de maker van het voertuig zijn ingebouwd (géén mening meer, dat is zo vastgesteld en vastgelegd), moeten worden omzeild. Dat je denkt dat jij beter weet, prima, wie weet klopt het wel. Ik ben ook van mening dat ik op blote voeten beter kan voelen hoeveel gas ik geef of het rempedaal gebruik, en ik vind het prettiger rijden, maar als ik een ongeluk veroorzaak zonder goed schoeisel krijg ik niks van een verzekering, en waarschijnlijk ook de schuld. (ik vind dat trouwens niet echt prettiger, maar het is net zo anekdotisch) Daarbij: als een verzekeringsmaatschappij ergens onderuit denkt te kunnen komen dan geloof maar dat ze dat proberen. Zeker als je voor het product in kwestie een overeenkomst met de verkopers moet sluiten dat je het device niet op de openbare weg gaat gebruiken..
Even los van de hele discussie over of het verkopen van een dergelijk 'anti-nag device' in het algemeen slecht is, heb ik wel het idee dat je altijd het laatste woord wilt hebben en deze dingen met hand-en-tand verdedigt terwijl jij net zo goed weet dat in het algemeen dit de verkeersveiligheid niet ten goede komt, hoe goed jij je er persoonlijk ook bij voelt.
Maar die norm ligt heel hoog, anders zou men ook niet uit hoeven te keren als je wat harder rijdt dan toegestaan bijvoorbeeld, of als je door rood rijdt.
Dat verzekeraars bij grote schadebedragen de grens opzoeken is vers twee.
Caelorum schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:13:
[...]
Uiteraard, alleen wordt hier moedwillig functionaliteit omzeilt die juist moet checken of je nog aan het opletten bent en anders met geluidssignalen je aandacht er weer bij trekt. Niet opletten is niet opletten, maar het gebeurt iedereen wel eens een keer als je maar lang genoeg op de weg bent.
Deze functies zijn niet voor niets verplicht binnen de EU. Dat het omzeilen ervan vervolgens legaal is (of iig nog niet getoetst bij de rechter) is ook echt niet verklaarbaar IMO.
Ja dat is waar, vanuit de eigen verzekering zag ik dat even gemakkelijk over het hoofd. Mee eens natuurlijk.Inspired schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:15:
[...]
Maar als je een ongeluk veroorzaakt keert de verzekering gewoon uit mits je geen gekke dingen gedaan hebt. Bij aantonen van een anti-nag device en de nodige data van Tesla zou een verzekeraar dit kunnen aanvechten. Kun je zelf de schade vergoeden. Iedereen moet het zelf weten. Ik snap het best dat iemand het doet. Maar ik doe het niet.
Iedereen met een gewichtje aan het stuur moet dus ook maar de interne camera even afplakken
[ Voor 74% gewijzigd door Divak op 03-03-2021 11:18 ]
Gelijk even een linkje voor de mensen.Divak schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:17:
[...]
[...]
Ja dat is waar, vanuit de eigen verzekering zag ik dat even gemakkelijk over het hoofd. Mee eens natuurlijk.
Iedereen met een gewichtje aan het stuur moet dus ook maar de interne camera even afplakken
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Als je veel met handen los rijdt kan Tesla dit 100% zien. De data delen ze ook met de politie als die erom vraagt. Als je zelf stuurt zien ze gewoon een wisselende kracht op het stuur. Met een ant-nag device is die kracht altijd gelijk. Maar goed, het is een keuze. Net zoals te hard rijden.Divak schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:17:
Ja dat is waar, vanuit de eigen verzekering zag ik even gemakkelijk over het hoofd. Mee eens overigens. Iedereen met een gewichtje aan het stuur moet dus ook maar de interne camera even afplakken
Risico is nu nog klein wellicht. Maar als je een ongeluk veroorzaakt en een verzekeraar maakt er een case van ben je sowieso de nodige kosten kwijt om het aan te vechten en bij verlies van de zaak zit je mogelijk met tonnen schade die je zelf kunt ophoesten.
[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 03-03-2021 11:21 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.