Merk je verschil in verbruik? Want die frontlip spoiler oogt niet heel erg gunstig op dat vlak (de achterspoiler schijnt trouwens ook wat meerverbruik met zich te brengen).xeoMe schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:37:
Ramen laten tinten.
Dechrome.
Spoiler voor en achter.
Heel stuk minder “standard” zo
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het voordeel van RWD is ook dat je niet een extra motor hoeft mee te sjouwen vind ik. De wagen is toch al veel te snel vind ik. Dan heb ik geen behoefte aan een extra motor en dus het verminderde bereik.stylezzz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:05:
[...]
Haha... ja precies. Gelukkig verschillen smaken, anders zou het wel erg saai allemaal worden
[...]
Haha.... Op asfalt is AWD eerder een nadeel als een voordeel. Maar ook hier geld, ieder zijn smaak.... Al zijn er al heel wat fora volgeschreven door autoliefhebbers dat voor het ultieme rijplezier een RWD toch de uitkomst is. (BMW anyone?) Neemt niet weg dat het mijn vrouw bijvoorbeeld geen biet interesseert welke wielen er wel of niet aangedreven worden, die was vooral blij dat haar nissan micra oranje was.
Neemt niet weg dat het mijn vrouw bijvoorbeeld geen biet interesseert welke wielen er wel of niet aangedreven worden, die was vooral blij dat haar nissan micra oranje was.
SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb
Die moet je even uitleggen: waarom vind jij AWD bij de Model 3 een nadeel en wanneer dan?stylezzz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:05:
Haha.... Op asfalt is AWD eerder een nadeel als een voordeel. Maar ook hier geld, ieder zijn smaak.... Al zijn er al heel wat fora volgeschreven door autoliefhebbers dat voor het ultieme rijplezier een RWD toch de uitkomst is. (BMW anyone?) Neemt niet weg dat het mijn vrouw bijvoorbeeld geen biet interesseert welke wielen er wel of niet aangedreven worden, die was vooral blij dat haar nissan micra oranje was.
De afstemming van de DM is echt heel goed. Beetje overstuur op de exit, weinig onderstuur op de turn in (maar die heb je ook met de RWD, want dat heeft niets met de aandrijving te maken. Zeker voor de openbare weg een meer dan prima afstelling (en beter dan de meeste BMW's vind ik).
Voor het circuit is wat meer de balans op achter fijner (ik vind de instelling 30-70 in TM vrij ideaal), maar je zou daar ook met de DM (die geen TM heeft) de aandrijving voor missen. De DM zal sneller zijn dan de LR RWD. Maar goed, als je overweegt om het circuit op te gaan met een M3 is alleen de Performance echt (een beetje) geschikt daarvoor.
Dus voor de openbare weg is het 365 dagen per jaar de beste keuze als je het mij vraagt.
Klinkt bijna als de discussies die ik voorheen had met mijn PHEV. "Maar als je accu leeg is, dan zeul je wel de hele tijd die zware accu mee"....Radeoxx schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:35:
[...]
Het voordeel van RWD is ook dat je niet een extra motor hoeft mee te sjouwen vind ik. De wagen is toch al veel te snel vind ik. Dan heb ik geen behoefte aan een extra motor en dus het verminderde bereik.
[...]
Haha, geweldig!
Ja en wanneer ik puur EV reed had ik een zware motor voorin liggen die ik mee aan het zeulen was.
De LR RWD heeft als voordeel dat hij iets zuiniger is. Maar dat scheelt volgens mij maar een paar procent. Te weinig om daar de nadelen voor te compenseren vind ik. In combinatie met € 5.000 minder snap ik wel dat het een populaire optie was.Fab1Man schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:38:
[...]
Klinkt bijna als de discussies die ik voorheen had met mijn PHEV. "Maar als je accu leeg is, dan zeul je wel de hele tijd die zware accu mee"....
Ja en wanneer ik puur EV reed had ik een zware motor voorin liggen die ik mee aan het zeulen was.
Het beste is niet in je auto gaan zitten. Dan hoeft ie jou niet mee te zeulen.Fab1Man schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:38:
[...]
Klinkt bijna als de discussies die ik voorheen had met mijn PHEV. "Maar als je accu leeg is, dan zeul je wel de hele tijd die zware accu mee"....
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
True, en hij is zoals gezegd ook een stuk zuiniger. Die 2e motor gebruikt ook gewoon energie uiteraard.... En met 5 sec. naar de 100 ben ik nog steeds koning bij het stoplichtRadeoxx schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:35:
[...]
Het voordeel van RWD is ook dat je niet een extra motor hoeft mee te sjouwen vind ik. De wagen is toch al veel te snel vind ik. Dan heb ik geen behoefte aan een extra motor en dus het verminderde bereik.
Natuurlijk is de DM gewoon een goed sturende wagen, laat daar geen twijfel over bestaan. Voor dagelijks gebruik geeft het alleen maar extra energieverbruik zonder dat je de extra grip nodig gaat hebben in de nederlandse omstandigheden. Maar zoals gezegd, smaken verschillen... Als budget geen beperkende factor is had ik ook de LR AWD genomen, nu vond ik het de meerprijs gewoon niet waard. Then again, waarschijnlijk had ik meteen de P genomen.DS7 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:36:
[...]
Die moet je even uitleggen: waarom vind jij AWD bij de Model 3 een nadeel en wanneer dan?
De afstemming van de DM is echt heel goed. Beetje overstuur op de exit, weinig onderstuur op de turn in (maar die heb je ook met de RWD, want dat heeft niets met de aandrijving te maken. Zeker voor de openbare weg een meer dan prima afstelling (en beter dan de meeste BMW's vind ik).
Voor het circuit is wat meer de balans op achter fijner (ik vind de instelling 30-70 in TM vrij ideaal), maar je zou daar ook met de DM (die geen TM heeft) de aandrijving voor missen. De DM zal sneller zijn dan de LR RWD. Maar goed, als je overweegt om het circuit op te gaan met een M3 is alleen de Performance echt (een beetje) geschikt daarvoor.
Dus voor de openbare weg is het 365 dagen per jaar de beste keuze als je het mij vraagt.
LR RWD was met name in NL in trek ivm bijtelling. Ik had hem in 2019 besteld maar hij is helaas niet gekomen. Met name ook omdat je gewoon premium interieur had. Verder maakt het voor 99 van de 100 bestuurders denk ik geen bips uit of het FWD/RWD/AWD is. Die kunnen toch niet rijden. AWD is wel prettig bij nat wegdek en bij de stoplichten. En in de sneeuw met zomerbanden kom je met een AWD nog wel van de plek. Met een RWD is dat een stuk lastiger.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ja ik had eerst ook de Performance in mijn wensenlijst. Maar kon geen trekhaak opNatuurlijk is de DM gewoon een goed sturende wagen, laat daar geen twijfel over bestaan. Voor dagelijks gebruik geeft het alleen maar extra energieverbruik zonder dat je de extra grip nodig gaat hebben in de nederlandse omstandigheden. Maar zoals gezegd, smaken verschillen... Als budget geen beperkende factor is had ik ook de LR AWD genomen, nu vond ik het de meerprijs gewoon niet waard. Then again, waarschijnlijk had ik meteen de P genomen.
Dus toen maar voor AWD gegaan. Scheelde per maand ook wat in kosten.
2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak
Het gerucht gaat anders dat het in Nederland ook wel eens regent.stylezzz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:45:
[...]
True, en hij is zoals gezegd ook een stuk zuiniger. Die 2e motor gebruikt ook gewoon energie uiteraard.... En met 5 sec. naar de 100 ben ik nog steeds koning bij het stoplicht
[...]
Natuurlijk is de DM gewoon een goed sturende wagen, laat daar geen twijfel over bestaan. Voor dagelijks gebruik geeft het alleen maar extra energieverbruik zonder dat je de extra grip nodig gaat hebben in de nederlandse omstandigheden. Maar zoals gezegd, smaken verschillen... Als budget geen beperkende factor is had ik ook de LR AWD genomen, nu vond ik het de meerprijs gewoon niet waard. Then again, waarschijnlijk had ik meteen de P genomen.
Klopt... met een RWD nauwelijks een probleem. Door de massatraagheid krijg je enkel maar meer druk op die wielen.... Met een FWD ben je wel levensgevaarlijk bezigDS7 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:56:
[...]
Het gerucht gaat anders dat het in Nederland ook wel eens regent.
Heb jij die trekhaak dan zo vaak nodig?Japie81 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:53:
[...]
Ja ik had eerst ook de Performance in mijn wensenlijst. Maar kon geen trekhaak op![]()
Dus toen maar voor AWD gegaan. Scheelde per maand ook wat in kosten.
Mij lijkt de combi BEV met een aanhanger niet zo heel erg fijn. Dat zal het verbruik wel naar Etron hoogtes jagen (of erger zelfs). De M3 mag ook erg weinig gewicht trekken. Voor iemand die een keer met de caravan erop uit wil lijkt mij dan de optie om daar dan een auto voor te huren beter.
Kortom: ik snap nooit zo waarom die trekhaak bij de M3 zo populair is.
Iemand recent nog een Model 3 verzekerd voor een nette prijs? Ik merk dat er best een grote range zit in maandprijs en ook veel verzekeringen hem niet willen verzekeren.
Omdat een trekhaak handig is, ook als je niet 1000 km met de caravan wil rijden? Moet je elke keer dat je een aanhangwagentje nodig hebt of met de fietsen op stap gaat een andere auto huren.DS7 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:01:
[...]
Heb jij die trekhaak dan zo vaak nodig?
Mij lijkt de combi BEV met een aanhanger niet zo heel erg fijn. Dat zal het verbruik wel naar Etron hoogtes jagen (of erger zelfs). De M3 mag ook erg weinig gewicht trekken. Voor iemand die een keer met de caravan erop uit wil lijkt mij dan de optie om daar dan een auto voor te huren beter.
Signatures zijn voor boomers.
Ik heb hem toch al een aantal keer gebruikt, even helpen verhuizen, even naar de stort. Fietsendrager. Voor relatief korte afstanden is het echt ideaal. Stukje onafhankelijkheid. Ik hoef nu niet iemand te vragen om een auto met trekhaak. Ik ben het met je eens een reis naar zuid Frankrijk met de caravan is niet ideaal neeDS7 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:01:
[...]
Centraal Beheer heeft goede prijzen. Niet de beste voorwaarden, maar de meerprijs is het mij niet waard. Je moet sowieso geen schade rijden met een Tesla, veel te veel gedoe.ja3 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:03:
Iemand recent nog een Model 3 verzekerd voor een nette prijs? Ik merk dat er best een grote range zit in maandprijs en ook veel verzekeringen hem niet willen verzekeren.
Af en toe naar de stort, met je boottrailer op pad, boedelbakje met een verhuizing of Ikea aankoop. Er is toch een hoop aan te koppelen dan alleen een sleurhut naar Zuid-Frankrijk.DS7 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:01:
[...]
Fietsendrager mag wel op de Performance.maddog03 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:04:
[...]
Ik heb hem toch al een aantal keer gebruikt, even helpen verhuizen, even naar de stort. Fietsendrager. Voor relatief korte afstanden is het echt ideaal. Stukje onafhankelijkheid. Ik hoef nu niet iemand te vragen om een auto met trekhaak. Ik ben het met je eens een reis naar zuid Frankrijk met de caravan is niet ideaal nee
Tsja, ik zou er de Performance niet voor laten staan...
Wij rijden een M3 mét trekhaak en ik kan je zeggen: perfect! Die kofferruimte van de M3 is echt veel te klein om met bagage en kinderwagen op vakantie te gaan. Ik heb nu een bagagewagen gekocht waar de koffers in gaan zodat de kinderwagen achterin kan. Dat rijdt perfect en zorgt voor extra ruimte wanneer nodig.DS7 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:01:
[...]
Daarnaast gebruik ik de trekhaak voor de fietsendrager zodat ik de racefiets niet uit elkaar hoef te halen als ik eens ergens anders dan thuis wil fietsen.
Het zit gewoon niet zo in mijn systeem merk ik wel.CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:05:
[...]
Af en toe naar de stort, met je boottrailer op pad, boedelbakje met een verhuizing of Ikea aankoop. Er is toch een hoop aan te koppelen dan alleen een sleurhut naar Zuid-Frankrijk.
Ik heb de P maar ik mis de trekhaak wel. LM doet ook over een fietsdrager trekhaak moeilijk, omdat Tesla moeilijk doet. Tesla heeft het erg Amerikaans allemaal zodanig opgezet dat *iets* van een verandering zorgt voor verval van garantie. Dus de LM is bij mij niet happig op achteraf een trekhaak te plaatsen of aftermarket velgen te plaatsen (als dat had gekund was ik wellicht voor de LR gegaan).DS7 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:06:
[...]
Fietsendrager mag wel op de Performance.
Tsja, ik zou er de Performance niet voor laten staan...
Wat is je verbruik op vakantie dan wel niet?emile schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:08:
[...]
Wij rijden een M3 mét trekhaak en ik kan je zeggen: perfect! Die kofferruimte van de M3 is echt veel te klein om met bagage en kinderwagen op vakantie te gaan. Ik heb nu een bagagewagen gekocht waar de koffers in gaan zodat de kinderwagen achterin kan. Dat rijdt perfect en zorgt voor extra ruimte wanneer nodig.
Daarnaast gebruik ik de trekhaak voor de fietsendrager zodat ik de racefiets niet uit elkaar hoef te halen als ik eens ergens anders dan thuis wil fietsen.
Meen je nou serieus dat Tesla onder de garantie uit wenst te komen als je een trekhaak hebt laten monteren? Ze worden daar ook wel met de dag gekker.Fab1Man schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:08:
[...]
Ik heb de P maar ik mis de trekhaak wel. LM doet ook over een fietsdrager trekhaak moeilijk, omdat Tesla moeilijk doet. Tesla heeft het erg Amerikaans allemaal zodanig opgezet dat *iets* van een verandering zorgt voor verval van garantie. Dus de LM is bij mij niet happig op achteraf een trekhaak te plaatsen of aftermarket velgen te plaatsen (als dat had gekund was ik wellicht voor de LR gegaan).
Je mag met zo'n wagentje erachter maar 100 km/h. Ik heb 't tot nu toe alleen nog maar in de winter (3 graden) getest en kom dan op 230Wh/km. Vergeleken met 130 km/h zonder bagagewagen is dat maar 10Wh/km meer. Dus ja; je bent wat langer onderweg omdat je langzamer gaat én omdat je nét iets langer moet laden, maar daar is 't vakantie voor. Als je snel naar de wintersport wil crossen kun je de Tesla sowieso beter thuis laten...DS7 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:09:
[...]
Wat is je verbruik op vakantie dan wel niet?
Naar de wintersport gaat met de Tesla tegenwoordig best prima. Als je het een beetje goed plant kost het nauwelijks extra tijd. En op wintersport heb je heel veel aan het kunnen voorverwarmen.emile schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:12:
[...]
Je mag met zo'n wagentje erachter maar 100 km/h. Ik heb 't tot nu toe alleen nog maar in de winter (3 graden) getest en kom dan op 230Wh/km. Vergeleken met 130 km/h zonder bagagewagen is dat maar 10Wh/km meer. Dus ja; je bent wat langer onderweg omdat je langzamer gaat én omdat je nét iets langer moet laden, maar daar is 't vakantie voor. Als je snel naar de wintersport wil crossen kun je de Tesla sowieso beter thuis laten...
En daarnaast kom je in een Tesla uitgerust aan op bestemming. Het is toch een hele relaxte manier van rijden.
Nou het rijden met alleen RWD was geen probleem in de sneeuw, alleen je moet hem niet met de bodem op de sneeuw leggenInspired schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:48:
LR RWD was met name in NL in trek ivm bijtelling. Ik had hem in 2019 besteld maar hij is helaas niet gekomen. Met name ook omdat je gewoon premium interieur had. Verder maakt het voor 99 van de 100 bestuurders denk ik geen bips uit of het FWD/RWD/AWD is. Die kunnen toch niet rijden. AWD is wel prettig bij nat wegdek en bij de stoplichten. En in de sneeuw met zomerbanden kom je met een AWD nog wel van de plek. Met een RWD is dat een stuk lastiger.
Ik vind de kofferbak voldoende ruimte bieden hoor. Onze Joolz kinderwagen kon makkelijk overdwars achterin de kofferbak worden gedrukt, en dan nog de hele breedte over voor tassen en vanalles.emile schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:08:
[...]
Wij rijden een M3 mét trekhaak en ik kan je zeggen: perfect! Die kofferruimte van de M3 is echt veel te klein om met bagage en kinderwagen op vakantie te gaan. Ik heb nu een bagagewagen gekocht waar de koffers in gaan zodat de kinderwagen achterin kan. Dat rijdt perfect en zorgt voor extra ruimte wanneer nodig.
Met zon karretje erachter haal je toch het sportieve van de auto af maargoed ieder zn ding.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar als je met een noodgang door Duitsland wil zonder stops dan kun je beter met een andere auto gaan.DS7 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:18:
[...]
Naar de wintersport gaat met de Tesla tegenwoordig best prima. Als je het een beetje goed plant kost het nauwelijks extra tijd. En op wintersport heb je heel veel aan het kunnen voorverwarmen.
En daarnaast kom je in een Tesla uitgerust aan op bestemming. Het is toch een hele relaxte manier van rijden.
En je zal 's nachts moeten rijden. Ook in Duitsland is het tegenwoordig overdag stervensdruk.emile schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:49:
[...]
Ik zeg niet dat het niet kan, maar als je met een noodgang door Duitsland wil zonder stops dan kun je beter met een andere auto gaan.
Maar goed, wintersport... een verre herinnering inmiddels.
Het was Electrek opgevallen dat in de USA 1.000 dollar van de base price af gegaan was: https://electrek.co/2021/...reduces-model-3-y-prices/
Uiteraard heb ik vanaf dat moment de webshop in de gaten gehouden en zag nog geen verlaging, maar gek genoeg zijn gisteren de prijzen verhoogd... Start nu op 48.995
Uiteraard heb ik vanaf dat moment de webshop in de gaten gehouden en zag nog geen verlaging, maar gek genoeg zijn gisteren de prijzen verhoogd... Start nu op 48.995
Hier niet. (NL)jmderonde schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:02:
Het was Electrek opgevallen dat in de USA 1.000 dollar van de base price af gegaan was: https://electrek.co/2021/...reduces-model-3-y-prices/
Promovendum, 55 Euro per maand met 18 schadevrije jaren, all risk en 3 jaar nieuwwaarde garantie. Geen gezeik met volg systemen inbouwen etc. Zit een addendum bij de polisvoorwaarden dat je de app geactiveerd moet hebben en wat instelling in de auto goed moet hebben staan (o.a. hellinghoekdetectie). Voor een SR+ overigens, een P is een ander verhaal.ja3 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:03:
Dat valt echt reuze mee hoor met dat verbruik. Al een paar keer de vouwwagen getrokken met de SR+. Komende zomer (als Covid het toelaat) kar ik er gewoon mee naar Denemarken. 2 uur rijden en dan even laden bevalt prima met kids en hondDS7 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:01:
[...]
![]() | ![]() |
Had haast en er was alleen nog een plek vrij bij de laadpaal waar geen sneeuw was geruimd. Ben er volle snelheid achterin gereden. Heb een goede 15min lopen graven, twee plankjes gebruikt en de auto ging zijwaarts het vak uit.gertk schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:24:
[...]
Nou het rijden met alleen RWD was geen probleem in de sneeuw, alleen je moet hem niet met de bodem op de sneeuw leggenDat had ik dus.. [...]
Ik kreeg de planken niet onder de wielen, dus voor de wielen gelegd en ze geprobeerd eronder te schoppen. Dat was ook mijn enige redding, want de achterwielen waren dus compleet van de grond af.
oops..
En daarom heb ik een AWDCaelorum schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:07:
[...]
Had haast en er was alleen nog een plek vrij bij de laadpaal waar geen sneeuw was geruimd. Ben er volle snelheid achterin gereden. Heb een goede 15min lopen graven, twee plankjes gebruikt en de auto ging zijwaarts het vak uit.
Ik kreeg de planken niet onder de wielen, dus voor de wielen gelegd en ze geprobeerd eronder te schoppen. Dat was ook mijn enige redding, want de achterwielen waren dus compleet van de grond af.
oops..
Hahaha. Precies dit is mij ook overkomen! Die laadpaal stond in een hoek waar alle sneeuw naartoe was gewaaid. Ik dacht: ach, gewoon volgas. Maar dat is geen grap. Dan sta je echt helemaal vast, ook met AWD. Meer dan 30 min graven.Caelorum schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:07:
[...]
Had haast en er was alleen nog een plek vrij bij de laadpaal waar geen sneeuw was geruimd. Ben er volle snelheid achterin gereden. Heb een goede 15min lopen graven, twee plankjes gebruikt en de auto ging zijwaarts het vak uit.
oops..
Ja, ik woon ook in Nederland.
Wat ik probeer te zeggen: In de USA zijn de prijzen dus vorige week verlaagd en in Nederland juist eergisteren verhoogd.
Gelukkig heb ik twee weken geleden besteld
Ook de prijs voor de trekhaak is naar €1350,- gegaan, was eerst €1000,-.jmderonde schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:37:
[...]
Wat ik probeer te zeggen: In de USA zijn de prijzen dus vorige week verlaagd en in Nederland juist eergisteren verhoogd.
Ook EAP is weer toegevoegd in de configurator!
Enhanced Autopilot (€3800,-)
- Navigeren met Autopilot: automatisch rijden van oprit tot afrit op de snelweg, inclusief knooppunten en het inhalen van andere voertuigen.
- Auto Lane Change: automatisch van rijbaan wisselen tijdens het rijden op de snelweg.
- Automatisch inparkeren: zowel fileparkeren als haaks parkeren.
- Summon: uw auto automatisch parkeren en laten voorrijden.
EDIT: EAP is ook via de site toe te voegen aan bestaande auto's.
[ Voor 3% gewijzigd door adjego op 24-02-2021 14:51 ]
Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024
De volgende keer dat er sneeuw ligt kom ik wel even je auto lenen ok? Kan je ook het plezier van uitgraven meemaken ^^
Ja, zag ik ook. Je hebt nu de standaard autopliot, de EAP en de Full Self-Driving Capability.adjego schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:43:
[...]
Ook de prijs voor de trekhaak is naar €1350,- gegaan, was eerst €1000,-.
Ook EAP is weer toegevoegd in de configurator!
Enhanced Autopilot (€3800,-)
- Navigeren met Autopilot: automatisch rijden van oprit tot afrit op de snelweg, inclusief knooppunten en het inhalen van andere voertuigen.
- Auto Lane Change: automatisch van rijbaan wisselen tijdens het rijden op de snelweg.
- Automatisch inparkeren: zowel fileparkeren als haaks parkeren.
- Summon: uw auto automatisch parkeren en laten voorrijden.
Voordat die FSD in Nederland volledig werkt zal nog wel een paar jaar duren (okee, herkennen van verkeerslichten zal wel werken), maar in hoeverre werkt alles van de EAP nu dan wel in Nederland? Navigate on Autopilot is toch ook iets wat hier niet werkt?
In de VS zijn ze niet weer overgestapt van een MiC naar de nieuwe 2170L variant.jmderonde schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:37:
[...]
De MiC was € 2.000 goedkoper, dus zo bezien klopt het ook nog.
Ik vraag me af of nu ook de Performance in Nederland duurder gaat worden (in de VS recent duurder geworden omdat je er een grotere accu bij krijgt, wat pas enkele maanden zo is... en dan te bedenken dat in de VS de LR een grotere accu heeft dan in Europa).
Alles van EAP werkt.Maasluip schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:49:
[...]
Ja, zag ik ook. Je hebt nu de standaard autopliot, de EAP en de Full Self-Driving Capability.
Voordat die FSD in Nederland volledig werkt zal nog wel een paar jaar duren (okee, herkennen van verkeerslichten zal wel werken), maar in hoeverre werkt alles van de EAP nu dan wel in Nederland? Navigate on Autopilot is toch ook iets wat hier niet werkt?
Al is het automatisch inparkeren nog niet echt geweldig en summon zodanig aan de ketting in de EU dat je er zo goed als niets aan hebt.
Maar het werkt wel.
Serieus? Ik wil niet ongelovig overkomen, maar neemt de auto zonder gebruikersinput klaverbladen en haalt hij autonoom in als je de AP op een hogere snelheid hebt staan dan wat je voorligger rijdt?
denk dat de lease periode dan wel over is, gezien we hier eens in de 9 jaar sneeuw en winter hebben..Caelorum schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:43:
[...]
De volgende keer dat er sneeuw ligt kom ik wel even je auto lenen ok? Kan je ook het plezier van uitgraven meemaken ^^
Maar je bent welkom in het mooie Brabant!
Bij mij werkt autopilot niet meer als er een aanhanger achter zit, hoe heb je dat werkend gekregen?MrBasta schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:06:
[...]
Promovendum, 55 Euro per maand met 18 schadevrije jaren, all risk en 3 jaar nieuwwaarde garantie. Geen gezeik met volg systemen inbouwen etc. Zit een addendum bij de polisvoorwaarden dat je de app geactiveerd moet hebben en wat instelling in de auto goed moet hebben staan (o.a. hellinghoekdetectie). Voor een SR+ overigens, een P is een ander verhaal.
[...]
Dat valt echt reuze mee hoor met dat verbruik. Al een paar keer de vouwwagen getrokken met de SR+. Komende zomer (als Covid het toelaat) kar ik er gewoon mee naar Denemarken. 2 uur rijden en dan even laden bevalt prima met kids en hond![]()
[Afbeelding] [Afbeelding]
Nee, maar hij neemt bv op de snelweg wel zelfstandig een afslag. Je kan het na het ingeven van je bestemming activeren.Maasluip schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:56:
[...]
Serieus? Ik wil niet ongelovig overkomen, maar neemt de auto zonder gebruikersinput klaverbladen en haalt hij autonoom in als je de AP op een hogere snelheid hebt staan dan wat je voorligger rijdt?
Kortom: het werkt in Europa. Dat wil niet zeggen dat het perfect is.
Manual weer uitzetten dat je een aanhanger gebruikt. Dan werkt gewoon weer!maddog03 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:22:
[...]
Bij mij werkt autopilot niet meer als er een aanhanger achter zit, hoe heb je dat werkend gekregen?
Ah, je gebruikt een aanhanger maar eigenlijk ook nietJapie81 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:49:
[...]
Manual weer uitzetten dat je een aanhanger gebruikt. Dan werkt gewoon weer!
Ik denk dat bedoeld wordt tijdens het rijden met de aanhanger. Dit is toch niet mogelijk?Japie81 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:49:
[...]
Manual weer uitzetten dat je een aanhanger gebruikt. Dan werkt gewoon weer!
Zeker omdat de Tesla nooit kan weten hoe lang de aanhanger is en dus niet goed kan weten wanneer ingevoegd kan worden.
Navigate on autopilot zet ik wel even uit jaBossie83 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:42:
[...]
Ik denk dat bedoeld wordt tijdens het rijden met de aanhanger. Dit is toch niet mogelijk?
Zeker omdat de Tesla nooit kan weten hoe lang de aanhanger is en dus niet goed kan weten wanneer ingevoegd kan worden.
Verwijderd
Zelfstandig inhalen zou wel een feestje zijn. Dan kan ik echt op de "autopilot" naar mijn werk tuffen. Nu kom ik vroeg of laat een koekblik met 95kmh op middenbaan tegen die niet aan de kant wilt.DS7 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:26:
[...]
Nee, maar hij neemt bv op de snelweg wel zelfstandig een afslag. Je kan het na het ingeven van je bestemming activeren.
Kortom: het werkt in Europa. Dat wil niet zeggen dat het perfect is.
Ramen tinten en dechrome 600 euro.
dechrome was 250 en ramen 350,-
Geen idee ik kijk niet veel naar het verbruik in zn geheel eigenlijk.DS7 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:27:
[...]
Merk je verschil in verbruik? Want die frontlip spoiler oogt niet heel erg gunstig op dat vlak (de achterspoiler schijnt trouwens ook wat meerverbruik met zich te brengen).
Ik red het vaak makkelijk en laad veel op alleen de supercharger snelheden baal ik een beetje van.
Ik las dat een front lip iets zuiniger was maar echt super weinig.
Verlagen van een Model 3 kon wel tot 7% meer range opleveren. (zijn testen online over te vinden)
[ Voor 58% gewijzigd door xeoMe op 24-02-2021 17:54 ]
Noob vraag: via de app kun je alle ramen tegelijk op de ventilatiestand zetten. Is daar ook een knopje voor IN de auto?
Edit: Bedoel letterlijk met 1 druk dus..
Edit: Bedoel letterlijk met 1 druk dus..
[ Voor 15% gewijzigd door S023 op 24-02-2021 18:20 ]
Die 250€ Is dat ex btw? Ik ga even teruglezen welke zaak dat was. Hele nette prijs als ze goede tape hebben gebruikt.xeoMe schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:53:
[...]
Ramen tinten en dechrome 600 euro.
dechrome was 250 en ramen 350,-
[...]
Geen idee ik kijk niet veel naar het verbruik in zn geheel eigenlijk.
Ik red het vaak makkelijk en laad veel op alleen de supercharger snelheden baal ik een beetje van.
Ik las dat een front lip iets zuiniger was maar echt super weinig.
Verlagen van een Model 3 kon wel tot 7% meer range opleveren. (zijn testen online over te vinden)
[ Voor 18% gewijzigd door Stef87 op 24-02-2021 18:21 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Zou de volgende lichting weer uit de US komen misschien?jmderonde schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:02:
Incl btw.Stef87 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:20:
[...]
Die 250€ Is dat ex btw? Ik ga even teruglezen welke zaak dat was. Hele nette prijs als ze goede tape hebben gebruikt.
Spiegels waren alleen niet helemaal gewrapt en zag bij inklappen nog een stukje chrome dus even doorgestuurd en kan vrijdag langskomen dan worden ze opnieuw aangepakt.
Qua wrap welk merk etc gebruikt is geen idee.
Ik ben benieuwd. Inmiddels bericht gehad dat ik die van mij tussen 9-23 maart kan afhalenPierz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:55:
[...]
Zou de volgende lichting weer uit de US komen misschien?
Alles wat nu op de boot zit komt vanuit de US. Alleen de RHD zijn dit kwartaal uit China gekomen. Geen idee of het volgend kwartaal weer anders is.Pierz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:55:
[...]
Betrof inderdaad de mistlampen aan de voorzijde. Die hebben ze er dus nu ingebouwd. Ze hadden een verhaal dat het te maken had met dat de auto's snel uitgeleverd moesten worden eind 2019 en dat er onvoldoende mistlampen op voorraad waren. Om toch de levertijden te halen, hebben ze de auto's toen weggestuurd zonder mistlampen. En die bouwen ze nu dus achteraf er alsnog in.Inspired schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:34:
[...]
Achter of voor? SR+ zijn vanaf +/- half 2019 geleverd zonder mistlichten voor terwijl dit eerst wel op de site stond als standaard uitrusting. Wellicht dat ze dat nu voor deze mensen fixen obv besteldatum? Al is het wel wat laat. En ik neem even aan dat je wel een werkend mistachterlicht hebt?
Het blijft soms toch wel een interessante loterij met wat je krijgt als je besteld. Ze maken dus kennelijk een goede en "mindere" versie. Gezien de prijs verschillen en omdat ik hier heb gelezen dat sommige mensen na bestellen toch nog 2.000 EUR terug kregen, omdat het een MiC werd.Pierz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:55:
[...]
Denk dat de US batterijen een goeie zijn voor (Noord) Europa
Wanneer heb jij de model 3 besteld en geleverd gekregen dan?j1990 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:00:
[...]
Betrof inderdaad de mistlampen aan de voorzijde. Die hebben ze er dus nu ingebouwd. Ze hadden een verhaal dat het te maken had met dat de auto's snel uitgeleverd moesten worden eind 2019 en dat er onvoldoende mistlampen op voorraad waren. Om toch de levertijden te halen, hebben ze de auto's toen weggestuurd zonder mistlampen. En die bouwen ze nu dus achteraf er alsnog in.
(Ik heb dit zonder succes aangekaart in 2019... Geleverd half sept-2019, besteld augustus meen ik)
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Besteld in juli 2019 en geleverd in november 2019.Stef87 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:12:
[...]
Wanneer heb jij de model 3 besteld en geleverd gekregen dan?
(Ik heb dit zonder succes aangekaart in 2019... Geleverd half sept-2019, besteld augustus meen ik)
Nee, het enige verschil waarom ze nu extra aanrekenen in Europa is omdat iedereen nu de 2021 versie krijgt. Niet omdat het niet meer 'de mindere' versie is.JohanB schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:11:
[...]
Het blijft soms toch wel een interessante loterij met wat je krijgt als je besteld. Ze maken dus kennelijk een goede en "mindere" versie. Gezien de prijs verschillen en omdat ik hier heb gelezen dat sommige mensen na bestellen toch nog 2.000 EUR terug kregen, omdat het een MiC werd.
Niet misschien, maar zeker. Alles behalve de RHD komt nu met de nieuwe 2170L cellen. En derhalve uit Fremont.Pierz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:55:
[...]
De vraag is toch wel hoe het met de nieuwe update in de kou zal gaan. Het zou goed zijn als het toch nog even een paar dagen flink gaat vriezen, of Björn op pad wordt gestuurd met een MiC met de laatste update.JohanB schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:11:
[...]
Het blijft soms toch wel een interessante loterij met wat je krijgt als je besteld. Ze maken dus kennelijk een goede en "mindere" versie. Gezien de prijs verschillen en omdat ik hier heb gelezen dat sommige mensen na bestellen toch nog 2.000 EUR terug kregen, omdat het een MiC werd.
Zou zomaar kunnen dat dan de MiC voor € 2.000 minder meer gewenst is dan de MiUS.
Als de problemen met opladen en batterij percentage echt is opgelost, ook bij koud weer, dan zou ik liever de MiC hebben, qua bouwkwaliteit is het beter en LFP batterijen kunnen meer laadcyclus aan dan de reguliere types met minder degradatie. Dat lijkt mij wel belangrijk na 4-5 jaar als ze uit de lease gaan of de voordelige bijtelling verliezen.DS7 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:36:
[...]
De vraag is toch wel hoe het met de nieuwe update in de kou zal gaan. Het zou goed zijn als het toch nog even een paar dagen flink gaat vriezen, of Björn op pad wordt gestuurd met een MiC met de laatste update.
Zou zomaar kunnen dat dan de MiC voor € 2.000 minder meer gewenst is dan de MiUS.
Juniper RWD
Als dat zo is, eens. Zoals ik erin zit moet de LFP batterij zich nog bewijzen en dat heeft tijd nodig. Helaas is er geen goede start geweest met de laadtijden bij een SuC.Shiro schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:40:
[...]
Als de problemen met opladen en batterij percentage echt is opgelost, ook bij koud weer, dan zou ik liever de MiC hebben, qua bouwkwaliteit is het beter en LFP batterijen kunnen meer laadcyclus aan dan de reguliere types met minder degradatie. Dat lijkt mij wel belangrijk na 4-5 jaar als ze uit de lease gaan of de voordelige bijtelling verliezen.
De MiUS is natuurlijk wel MY2021, dus heeft een warmtepomp. Zodra de MiC die ook krijgt ligt het weer wat anders, maar de huidige MiC naast de nieuwe MiUS is echt een kwestie van wat je belangrijk vindt welke het beste is voor jou.Shiro schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:40:
[...]
Als de problemen met opladen en batterij percentage echt is opgelost, ook bij koud weer, dan zou ik liever de MiC hebben, qua bouwkwaliteit is het beter en LFP batterijen kunnen meer laadcyclus aan dan de reguliere types met minder degradatie. Dat lijkt mij wel belangrijk na 4-5 jaar als ze uit de lease gaan of de voordelige bijtelling verliezen.
Ik dacht dat de MiC's die na 2021 uit China komen ook een warmtepomp en elektrische kofferbak hebben, maar indien niet, zou het wel een lastige vergelijking zijn.DS7 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:00:
[...]
De MiUS is natuurlijk wel MY2021, dus heeft een warmtepomp. Zodra de MiC die ook krijgt ligt het weer wat anders, maar de huidige MiC naast de nieuwe MiUS is echt een kwestie van wat je belangrijk vindt welke het beste is voor jou.
Om het zuiverder te houden, tussen de 2020 modellen, zou ik dan toch kiezen voor de MiC, vanwege bouwkwaliteit en minder snelle degradatie van LFP batterijen. Ook dacht ik dat de MiC een 55 of 60kW batterij heeft, toch weer extra range ook.
Daartegenover is de MiUS versie van 2020 wel sneller met optrekken en is het wat lichter dan de MiC, ach overall, als de laadproblemen verholpen zijn, ben ik best wel content met mijn MiC, al helemaal als ik het vergelijk met mijn vorige auto's. Asociaal hard optrekken bij een stoplicht is toch een geweldig gevoel en het blijft leuk. Ik mis alleen mijn vlakke laadvloer wel in de kofferbak, maar dat is ook zo'n beetje alles...
Juniper RWD
Ik vond dit ook een behoorlijke zoektocht. Ik ben zelf ZZP'er en heb 7 schadevrije jaren. Dit was 1 jaar te weinig om bij Promovendum aan te kloppen. (Vanaf 8 jaar schadevrij)ja3 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:03:
Uiteindelijk ben ik bij de ANWB terecht gekomen. Ik moest daar wel een LoJack aanschaffen, maar daar kan ik iig de BTW van aftrekken. Dit weegt wat mij betreft op tegen een hoger maandbedrag elders, waar ik de BTW niet van af kan trekken.
Same here, zit ook bij de ANWB en een LoJack systeem in laten bouwen.BV83 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:44:
[...]
Ik vond dit ook een behoorlijke zoektocht. Ik ben zelf ZZP'er en heb 7 schadevrije jaren. Dit was 1 jaar te weinig om bij Promovendum aan te kloppen. (Vanaf 8 jaar schadevrij)
Uiteindelijk ben ik bij de ANWB terecht gekomen. Ik moest daar wel een LoJack aanschaffen, maar daar kan ik iig de BTW van aftrekken. Dit weegt wat mij betreft op tegen een hoger maandbedrag elders, waar ik de BTW niet van af kan trekken.
Het is ook wel een beetje bijzonder dat er straks wellicht binnen 12 maanden 4 verschillende SR+ varianten in Europa zijn geleverd.Shiro schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:42:
[...]
Ik dacht dat de MiC's die na 2021 uit China komen ook een warmtepomp en elektrische kofferbak hebben, maar indien niet, zou het wel een lastige vergelijking zijn.
Om het zuiverder te houden, tussen de 2020 modellen, zou ik dan toch kiezen voor de MiC, vanwege bouwkwaliteit en minder snelle degradatie van LFP batterijen. Ook dacht ik dat de MiC een 55 of 60kW batterij heeft, toch weer extra range ook.
Daartegenover is de MiUS versie van 2020 wel sneller met optrekken en is het wat lichter dan de MiC, ach overall, als de laadproblemen verholpen zijn, ben ik best wel content met mijn MiC, al helemaal als ik het vergelijk met mijn vorige auto's. Asociaal hard optrekken bij een stoplicht is toch een geweldig gevoel en het blijft leuk. Ik mis alleen mijn vlakke laadvloer wel in de kofferbak, maar dat is ook zo'n beetje alles...
Maar allemaal zullen ze gewoon prima zijn. Ik snap dat er mensen zijn geweest die in januari riepen dat ze de auto terug willen geven omdat hij anders was dan verwacht, maar de ervaring leert dat je een Tesla wat anders moet beoordelen. Zeker nieuwe modellen worden in het eerste jaar nogal eens OTA significant beter.
Kwam deze link tegen misschien al bekent mee maar dacht zal hem toch maar delen https://www.mistergreen.nl/theater
Mogelijkheid om full screen videoland ziggoGO Disney+ kpn i TV npo hbo en nog meer te kijken
Mogelijkheid om full screen videoland ziggoGO Disney+ kpn i TV npo hbo en nog meer te kijken
De onze is geleverd maart 2020, dus ook besteld in 2019, maar op de website staat (zelf nu nog steeds) dat de mistlampen vooraan alleen voor LR en hoger zijn. Snap er dus helemaal niks meer van.j1990 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:00:
[...]
Betrof inderdaad de mistlampen aan de voorzijde. Die hebben ze er dus nu ingebouwd. Ze hadden een verhaal dat het te maken had met dat de auto's snel uitgeleverd moesten worden eind 2019 en dat er onvoldoende mistlampen op voorraad waren. Om toch de levertijden te halen, hebben ze de auto's toen weggestuurd zonder mistlampen. En die bouwen ze nu dus achteraf er alsnog in.
Waarom zouden dan sommige wel en sommige geen mistlampen gekregen hebben?
EX30 Ultra Twin Performance
Omdat het tm juli 2019 nog op de SR+ zou zitten volgens de Tesla site. Sommige hebben dus een SR+ besteld toen op de site nog stond dat er mistlampen in zouden zitten. Bij levering ontbraken deze. Vandaar dat deze ze nu nog krijgen.Houseofdreams schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:54:
[...]
De onze is geleverd maart 2020, dus ook besteld in 2019, maar op de website staat (zelf nu nog steeds) dat de mistlampen vooraan alleen voor LR en hoger zijn. Snap er dus helemaal niks meer van.
Waarom zouden dan sommige wel en sommige geen mistlampen gekregen hebben?
ah ok... Ja, ben pas echt me beginnen "verdiepen" in al wat tesla was, in de laatste maanden van 2019Inspired schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:58:
[...]
Omdat het tm juli 2019 nog op de SR+ zou zitten volgens de Tesla site. Sommige hebben dus een SR+ besteld toen op de site nog stond dat er mistlampen in zouden zitten. Bij levering ontbraken deze. Vandaar dat deze ze nu nog krijgen.
Net gemist dus.
Ziet er goed uit! Thanks!Mike101 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:54:
Kwam deze link tegen misschien al bekent mee maar dacht zal hem toch maar delen https://www.mistergreen.nl/theater
Dit is ook een leuke: https://www.abettertheater.com/
Gebruikt men hier veel flitsmeister?
Ik start flitsmeister op basis van beweging en dat werkt goed alleen luister spotify via de build-in tesla app.
In flitsmeister de geluidsinstellingen met AD2P alternatief komt het over de telefoonlijn dus werkt prima maar vaak met een vertraging of geluidsverschil.
Ik kan ook spotify luisteren via mijn telefoon alleen merk ik dat de kwaliteit soms toch anders is dan de build-in app dus daar gaat mijn voorkeur naar uit.
Flitsmeister forceren via telefoonspeaker ook gedaan alleen blijft het geluid na een melding altijd op 100% staan.
https://tesla.flitsmeister.nl/ nog niet goed getest maar lijkt me niet super handig werken.
Jullie nog tips?
Ik start flitsmeister op basis van beweging en dat werkt goed alleen luister spotify via de build-in tesla app.
In flitsmeister de geluidsinstellingen met AD2P alternatief komt het over de telefoonlijn dus werkt prima maar vaak met een vertraging of geluidsverschil.
Ik kan ook spotify luisteren via mijn telefoon alleen merk ik dat de kwaliteit soms toch anders is dan de build-in app dus daar gaat mijn voorkeur naar uit.
Flitsmeister forceren via telefoonspeaker ook gedaan alleen blijft het geluid na een melding altijd op 100% staan.
https://tesla.flitsmeister.nl/ nog niet goed getest maar lijkt me niet super handig werken.
Jullie nog tips?
Niet te hard rijden?xeoMe schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:17:
Jullie nog tips?
Nog verdomd relaxed in de M3 ook
Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen
Of Flitsmeister One.
Wij zijn van plan vele reisjes te doen met de M3 LR + caravan (van 650kg).DS7 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:01:
[...]
+1Inspired schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:34:
Of Flitsmeister One.
Ik was in eerste instantie sceptisch en het kost toch weer geld maar het heeft me verlost van veel frustraties en bovendien weet je zeker dat je nooit meer flitsmeister vergeet op te starten. Wat mij betreft z'n geld waard dus.
Ik heb de afgelopen maanden hier meegelezen over alle SR+ modellen omdat ik vorig jaar een SR+ 2021 versie heb besteld. In januari/februari was ik verward/bezorgd over de LFP-berichten; het langzame laden bij superchargers en de forse % drops in het BMS.
Ik lees op een Duits forums dat, sinds de laatste update, de MIC gebruikers overwegend erg enthousiast zijn over de nieuwe laadrecords (door warme omgevingstemperatuur en verzetten van flags in de software).
Er is nog te weinig gebruikerservaring over de relatie tussen de nieuwe softwarerelease en de % drops. Een gebruiker die woont in Finland zou nog onderzoeken wat het evt. effect is van de nieuwe softwarerelease op de LFP accu is bij kou.
Ik lees op een Duits forums dat, sinds de laatste update, de MIC gebruikers overwegend erg enthousiast zijn over de nieuwe laadrecords (door warme omgevingstemperatuur en verzetten van flags in de software).
Er is nog te weinig gebruikerservaring over de relatie tussen de nieuwe softwarerelease en de % drops. Een gebruiker die woont in Finland zou nog onderzoeken wat het evt. effect is van de nieuwe softwarerelease op de LFP accu is bij kou.
Bedoel je met het HSP profiel? A2DP werkt toch juist als Media kanaal en alleen als je luistert?xeoMe schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:17:
Jullie nog tips?
Je kan met HSP namelijk in Flitsmeister onderin nog een vertraging instellen; ik heb hem op 0.5s en dat is genoeg om het hele flitsbericht + piepjes binnen te krijgen.
Heb zelf een iPhone en heb alleen A2DP en A2DP alternatief, welke zou ik moeten hebben dat deze tussen Spotify doorkomt?Terranca schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:03:
[...]
Bedoel je met het HSP profiel? A2DP werkt toch juist als Media kanaal en alleen als je luistert?
Je kan met HSP namelijk in Flitsmeister onderin nog een vertraging instellen; ik heb hem op 0.5s en dat is genoeg om het hele flitsbericht + piepjes binnen te krijgen.
Give 2 Get
Ah dat verklaart het ... bij Android heb je de keuze dussen A2DP en HSP... ik neem aan dat we met "A2DP alternatief" dan over hetzelfde praten... bij HSP heb je bij Android ook nog een toggle "Speel geluiden af met vertraging", waardoor hij wat tijd heeft om eerst de telefoon"verbinding" tot stand te brengen. Daarmee werkt het voor mij netjes iig. Maar goed, laten we niet te ver offtopic gaan :-DRunescom schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:05:
[...]
Heb zelf een iPhone en heb alleen A2DP en A2DP alternatief, welke zou ik moeten hebben dat deze tussen Spotify doorkomt?
Ik ga 't straks wel even proberen door langs een flitspaal te scheuren.Terranca schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:07:
[...]
Ah dat verklaart het ... bij Android heb je de keuze dussen A2DP en HSP... ik neem aan dat we met "A2DP alternatief" dan over hetzelfde praten... bij HSP heb je bij Android ook nog een toggle "Speel geluiden af met vertraging", waardoor hij wat tijd heeft om eerst de telefoon"verbinding" tot stand te brengen. Daarmee werkt het voor mij netjes iig. Maar goed, laten we niet te ver offtopic gaan :-D
Give 2 Get
Die vertraging zoek ik al een tijd. Is dat ook beschikbaar op iPhone (HSP)Terranca schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:03:
[...]
Bedoel je met het HSP profiel? A2DP werkt toch juist als Media kanaal en alleen als je luistert?
Ik heb zelfs al naar FM een aanpassingsverzoek gedaan ivm een vertraging.
A2DP is mediakanaalRunescom schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:05:
[...]
Heb zelf een iPhone en heb alleen A2DP en A2DP alternatief, welke zou ik moeten hebben dat deze tussen Spotify doorkomt?
A2DP is telefoonkanaal dus net alsof je een telefoonoproep ontvangt.
HSP = Android
Die delay heb ik niet gezien maar ik ga dieper in de settings kijken.
Vertraging zit helaas niet in de setting van iOS.
[ Voor 5% gewijzigd door xeoMe op 25-02-2021 15:11 ]
Heb je hier wat aan?xeoMe schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:09:
[...]
A2DP is mediakanaal
A2DP is telefoonkanaal dus net alsof je een telefoonoproep ontvangt.
HSP = Android
Die delay heb ik niet gezien maar ik ga dieper in de settings kijken.
Vertraging zit helaas niet in de setting van iOS.
Wolly in "Het grote Tesla Model 3 topic"
Ik was 09-2019 begonnen met 4 of 5 SJV bij promovendum.BV83 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:44:
[...]
Ik vond dit ook een behoorlijke zoektocht. Ik ben zelf ZZP'er en heb 7 schadevrije jaren. Dit was 1 jaar te weinig om bij Promovendum aan te kloppen. (Vanaf 8 jaar schadevrij)
Maar gaat dan om de SR+ en ik weet dat de LR/P vaak lastiger waren.
Echter had ik wel al 10-11jaar schadevrij gereden. (Maar eerste jaar rijbewijs direct naar -5 sjv gegaan, heel lang geleden, volgende jaar was -4 etc)
*edit*
Als 30-31 jarige met 5SJV was de autoverzekering gewoon veel te duur in verhouding tot de SR+. De LR of P was dan 200-300€ p/maand en vaak ook nog Lojack oid erbij.
Met de SR+ kon ik met 74€ /maand beginnen. Zit nu op 64€ ofzo
[ Voor 11% gewijzigd door Stef87 op 25-02-2021 17:10 ]
Oh top dit zal een hoop doen inderdaad.Wolly schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:15:
[...]
Heb je hier wat aan?
Wolly in "Het grote Tesla Model 3 topic"
Ik ga het aanpassen en testen binnenkort.
Ik heb idd een LR. Maar ze waren er heel stellig in dat het 8 jaar moest zijn. Reden was het vermogen i.c.m. de hoge vervangingswaarde. Ik had zelf zoiets dat wanneer je 5 jaar schadevrij rijdt, dat je dan wel hebt aangetoond dat je vaardig bent.Stef87 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:18:
[...]
Ik was 09-2019 begonnen met 4 of 5 SJV bij promovendum.
Maar gaat dan om de SR+ en ik weet dat de LR/P vaak lastiger waren.
Echter had ik wel al 10-11jaar schadevrij gereden. (Maar eerste jaar rijbewijs direct naar -5 sjv gegaan, heel lang geleden, volgende jaar was -4 etc)
*edit*
Als 30-31 jarige met 5SJV was de autoverzekering gewoon veel te duur. 200-300€ en vaak Lojack oid.
Met de SR+ kon ik met 74€ /maand beginnen. Zit nu op 64€ ofzo
Maar misschien volgende jaar toch nog naar promovendum. Ik zit namelijk nu op €99 per maand. Dus wel een fors verschil.
Vriend van mij zonder svj betaalt zelfs €150 per maand dus daar trek ik me dan maar aan op
Wacht maar totdat je een echt snelle auto wil verzekeren.BV83 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:31:
Ik had zelf zoiets dat wanneer je 5 jaar schadevrij rijdt, dat je dan wel hebt aangetoond dat je vaardig bent.
Ik heb iets van 20 jaar schadevrij en veel snelle auto’s al gehad, maar verzekeren blijft altijd lastig.
Ik betaal ook rond de €150 bij insuremyTesla (M3 SR+ MiC), wel met geschatte km van 25.000 per jaar. Ook 0 schade vrije jaren... hoewel ik al 10 jaar ofzo lease rijder ben.
Ik denk dat ik de laatste zeven jaar (zelf) geen schade gereden heb, maar ongelukkig geweest dat iemand mijn deur had geschaafd en weg was gereden zonder briefje achter te laten. En als klap op de vuurpijl heeft mijn vrouw een slagboom geramd in een parkeergarage vorig jaar (niet gewend een automaat te rijden, of in haar woorden, ik drukte op de rem, maar de auto stopte niet
). Het waren allemaal lease auto's dus moest het wel laten fixen en via de verzekering laten gaan. Dus eind vorig jaar toen ik mijn SR+ in ontvangst mocht nemen met 0 schade vrije jaren begonnen. Gelukkig is het zakelijk en aftrekbaar als zelfstandige
Ik denk dat ik de laatste zeven jaar (zelf) geen schade gereden heb, maar ongelukkig geweest dat iemand mijn deur had geschaafd en weg was gereden zonder briefje achter te laten. En als klap op de vuurpijl heeft mijn vrouw een slagboom geramd in een parkeergarage vorig jaar (niet gewend een automaat te rijden, of in haar woorden, ik drukte op de rem, maar de auto stopte niet
Juniper RWD
Bedankt voor de tip. Heb inmiddels ook bij de ANWB besteld met LoJack. Zelfs inclusief de LoJack (uitgerekend over 36 maanden) komt die het goedkoopste eruit voor mij (65-75 euro p/m voor de LR).BV83 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:44:
[...]
Fijn dat je iets aan de tip had! Mag ik vragen hoeveel schadevrije jaren je hebt? Dan weet ik waar ik naartoe kan groeien qua maandbedrag.ja3 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:26:
[...]
Bedankt voor de tip. Heb inmiddels ook bij de ANWB besteld met LoJack. Zelfs inclusief de LoJack (uitgerekend over 36 maanden) komt die het goedkoopste eruit voor mij (65-75 euro p/m voor de LR).
Is dat die Plastic Trim Dressing van Dodo Juice?Markofnikoff schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:29:
[...]
Ik zou nog een update doen van de krakende raam/deurrubbers:
Ik heb dus zaterdag de auto uitgebreid met de hand gewassen (wat is wit toch mooi als het helemaal schoon en glanzend is) en de dressing (van dodo juice) op de rubbers gedaan. Geen gekraak meer van rubbers bij drempels! Lijkt dus een prima oplossing te zijn!
Hangt van 2 dingen af:Aalard99 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:00:
Vandaag de auto maar eens gewassen, helaas kwam ik erachter dat er een kras op mijn linker voorkant zit. Heeft iemand tips om dit zelf weg te poetsen of is dit typisch iets voor een schadehersteller?
[Afbeelding]
1) hoe diep is de kras? Als je er met je vingernagel echt kan blijven inhaken -> schadehersteller, anders zie volgende stap
2) Hoe handig ben je zelf? Durf je het aan om te werken met een polijstmiddel / compound? (met bijhorende risico's als je niet 100% weet wat je doet)
Bij twijfel van een van bovenstaande --> schadehersteller..
[ Voor 10% gewijzigd door Houseofdreams op 25-02-2021 21:56 ]
Je hebt ook poetsbedrijven die vaak een kras kunnen maskeren of nagenoeg helemaal kunnen wegpolijsten als hij inderdaad niet voelbaar is.Houseofdreams schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:53:
[...]
Hangt van 2 dingen af:
1) hoe diep is de kras? Als je er met je vingernagel echt kan blijven inhaken -> schadehersteller, anders zie volgende stap
2) Hoe handig ben je zelf? Durf je het aan om te werken met een polijstmiddel / compound? (met bijhorende risico's als je niet 100% weet wat je doet)
Bij twijfel van een van bovenstaande --> schadehersteller..
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/pyfCyR9ArMwMFBDJO66p99G4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yrswBXeDAi7LaeEx1ouwYAU6.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mQ8bsvhbvr3EB50xxNFdPcS6.jpg?f=fotoalbum_large)