Bron: https://www.tesla.com/nl_NL/support/range?redirect=noHunkaroglu schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:22:
[...]
Waarom zou dit slecht zijn als je het op 90% laat staan? Momenteel rij ik niet vaak, maar laad het wel op tot 90% altijd. Mocht ik toch weg gaan, dan heb ik wat meer erin zitten.
Uw laadgewoonten
Oplaadgewoontes zijn onder meer hoe vaak u oplaadt, welke oplader wordt gebruikt en hoe lang de auto hierop aangesloten blijft. Dit kan allemaal een directe invloed hebben op het bereik. Ook het toepassen van goede oplaadgewoontes kan helpen het bereik te vergroten.
Houd een regelmatige, dagelijkse oplaadcyclus aan met een laagspanningslader. U kunt het beste alleen vertrouwen op laden met hoogspanning (bijv. Supercharging) wanneer dat noodzakelijk is.
- Zorg ervoor dat het batterijniveau niet hoger dan 90% en niet lager dan 20% is.
- Stel regeneratief remmen in op "Standaard" om de teruggewonnen energie tijdens het afremmen te maximaliseren
- Parkeer uw Tesla indien mogelijk op een plaats met een hogere temperatuur.
- Let op: regeneratief remmen wordt beperkt bij het rijden met een zeer koude batterij of een batterijniveau hoger dan 90%. Dit vermindert de hoeveelheid energie die kan worden teruggeleverd aan de batterij.
:strip_exif()/f/image/NMKbq4GmcFxTGkFRO5fK5yXD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZisB45aDk3JQUqt6PwzXoPKc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/O99QW1yfgXPgKiJCHCchXlG5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/N4hqPlqx8mfv11A63khATKKM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jL9iwmxKyX7xPJjXNzHapQMU.jpg?f=fotoalbum_large)