Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 186 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.108 views

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-01 23:09
Hunkaroglu schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:22:
[...]

Waarom zou dit slecht zijn als je het op 90% laat staan? Momenteel rij ik niet vaak, maar laad het wel op tot 90% altijd. Mocht ik toch weg gaan, dan heb ik wat meer erin zitten.
Bron: https://www.tesla.com/nl_NL/support/range?redirect=no

Uw laadgewoonten

Oplaadgewoontes zijn onder meer hoe vaak u oplaadt, welke oplader wordt gebruikt en hoe lang de auto hierop aangesloten blijft. Dit kan allemaal een directe invloed hebben op het bereik. Ook het toepassen van goede oplaadgewoontes kan helpen het bereik te vergroten.

Houd een regelmatige, dagelijkse oplaadcyclus aan met een laagspanningslader. U kunt het beste alleen vertrouwen op laden met hoogspanning (bijv. Supercharging) wanneer dat noodzakelijk is.
  • Zorg ervoor dat het batterijniveau niet hoger dan 90% en niet lager dan 20% is.
  • Stel regeneratief remmen in op "Standaard" om de teruggewonnen energie tijdens het afremmen te maximaliseren
  • Parkeer uw Tesla indien mogelijk op een plaats met een hogere temperatuur.
  • Let op: regeneratief remmen wordt beperkt bij het rijden met een zeer koude batterij of een batterijniveau hoger dan 90%. Dit vermindert de hoeveelheid energie die kan worden teruggeleverd aan de batterij.

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-01 13:30
maddog03 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Bron: https://www.tesla.com/nl_NL/support/range?redirect=no

Uw laadgewoonten

Oplaadgewoontes zijn onder meer hoe vaak u oplaadt, welke oplader wordt gebruikt en hoe lang de auto hierop aangesloten blijft. Dit kan allemaal een directe invloed hebben op het bereik. Ook het toepassen van goede oplaadgewoontes kan helpen het bereik te vergroten.

Houd een regelmatige, dagelijkse oplaadcyclus aan met een laagspanningslader. U kunt het beste alleen vertrouwen op laden met hoogspanning (bijv. Supercharging) wanneer dat noodzakelijk is.
  • Zorg ervoor dat het batterijniveau niet hoger dan 90% en niet lager dan 20% is.
  • Stel regeneratief remmen in op "Standaard" om de teruggewonnen energie tijdens het afremmen te maximaliseren
  • Parkeer uw Tesla indien mogelijk op een plaats met een hogere temperatuur.
  • Let op: regeneratief remmen wordt beperkt bij het rijden met een zeer koude batterij of een batterijniveau hoger dan 90%. Dit vermindert de hoeveelheid energie die kan worden teruggeleverd aan de batterij.
Ik lees niet dat het dus slecht is zolang je maar tussen 20 en 90% blijft?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36
Tarz schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:21:
Die accu voorverwarming doet echt niks zover ik heb bemerkt. Ik heb een 11kw oplader aan huis en stel regelmatig de wegrijd tijd in inclusief voorverwarming, maar merk niks van accu voorverwarming of minder streepjes visueel. Ik heb ook het idee dat sinds een paar software updates er meer en langer streepjes staan dan eerst (mijn SR+ is van juni 2020).

Het lijkt vooral op een "kijk eens wat een mooie nieuwe feature/icoon/vooruitgang we hebben" dingetje....
Misschien keer proberen te starten met laden half uur voordat je vertrekt. Heb het idee dat dit icm voorverwarmen de stipjes links wegneemt.

• gino.martens
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-11-2023
Hunkaroglu schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:27:
[...]

Ik lees niet dat het dus slecht is zolang je maar tussen 20 en 90% blijft?
Zijn diverse onderzoeken geweest, enkelen volgens mij ook al eerder aangehaald in dit topic, waarin wordt gesteld dat 50% het beste is voor de batterij. Dat gezegd hebbende, volgens mij was het verschil tussen 70 en 90% niet meer dan 1% extra degeneratie of iets dergelijks, dus vrij beperkt. En Elon had daarop getwitterd dan het praktisch niet uitmaakt en je daarom prima tot 90% kan laden.

Geldt allemaal niet voor de LFP volgens mij overigens, alhoewel Tesla hierover nog geen aanvullende beleid heeft gepubliceerd op hun website of in de handleiding.

2020 M3 SR+ MiC

• Hunkaroglu
  • Laatst online: 04-01 13:30
gino.martens schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Zijn diverse onderzoeken geweest, enkelen volgens mij ook al eerder aangehaald in dit topic, waarin wordt gesteld dat 50% het beste is voor de batterij. Dat gezegd hebbende, volgens mij was het verschil tussen 70 en 90% niet meer dan 1% extra degeneratie of iets dergelijks, dus vrij beperkt. En Elon had daarop getwitterd dan het praktisch niet uitmaakt en je daarom prima tot 90% kan laden.

Geldt allemaal niet voor de LFP volgens mij overigens, alhoewel Tesla hierover nog geen aanvullende beleid heeft gepubliceerd op hun website of in de handleiding.
Precies. Als het slecht was hadden ze het niet standaard op 90 gezet. En je krijgt een waarschuwing als het daarboven komt. 100% raadt Tesla ook niet aan.

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09-2025

DS7

Die accu voorverwarming doet echt niks zover ik heb bemerkt. Ik heb een 11kw oplader aan huis en stel regelmatig de wegrijd tijd in inclusief voorverwarming, maar merk niks van accu voorverwarming of minder streepjes visueel. Ik heb ook het idee dat sinds een paar software updates er meer en langer streepjes staan dan eerst (mijn SR+ is van juni 2020).

Het lijkt vooral op een "kijk eens wat een mooie nieuwe feature/icoon/vooruitgang we hebben" dingetje....
Ik denk dat hij weldegelijk wat doet, maar dat wil niet zeggen dat hij meer doet dan nodig is.

Zelfs als je track mode instelt dan verdwijnen niet alle puntjes. Dat is echt pas na verloop van tijd met deze kou.

Als ik een keer tijd heb wil ik best wel eens met scanmytesla kijken wat er feitelijk gebeurt. Maar ik merk bijvoorbeeld dat nu ik de verwarming aan heb staan in mijn garage, waardoor die nu een graad of 12 is, de accuverwarming niet in beeld verschijnt en dat doet hij wel als ik de verwarming uitzet.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:57

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Mijn ervaring is anders met preheaten, de regen is over het algemeen stukken beter in een power limit is eigenlijk niet meer aan de orde .

Met koud weer heb ik de auto daarom standaard aan de lader, 15 - 30 min voordat ik vertrek doe ik pre-heaten.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-01 21:15
DS7 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Ik denk dat hij weldegelijk wat doet, maar dat wil niet zeggen dat hij meer doet dan nodig is.

Zelfs als je track mode instelt dan verdwijnen niet alle puntjes. Dat is echt pas na verloop van tijd met deze kou.

Als ik een keer tijd heb wil ik best wel eens met scanmytesla kijken wat er feitelijk gebeurt. Maar ik merk bijvoorbeeld dat nu ik de verwarming aan heb staan in mijn garage, waardoor die nu een graad of 12 is, de accuverwarming niet in beeld verschijnt en dat doet hij wel als ik de verwarming uitzet.
Heeft Bjorn voor je gedaan vanaf 4:50 YouTube: Preheating Tesla Model 3 cabin and battery
Ook 2021: vanaf 1:05 YouTube: Preheating 2021 Tesla Model 3

• DS7

DS7

Die man heeft echt een hekel aan zijn vrouw denk ik. ;)

Overigens viel mij net op dat ik aan een accutemperatuur van 7 graden volledige regen had, maar wel een beperking van het vermogen. Nooit eerder bewust meegemaakt.

Er is dus wel wat meer dat speelt als het gaat om die regen dan de temperatuur van de accu.

• JohanB
DS7 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:17:
[...]

Die man heeft echt een hekel aan zijn vrouw denk ik. ;)

Overigens viel mij net op dat ik aan een accutemperatuur van 7 graden volledige regen had, maar wel een beperking van het vermogen. Nooit eerder bewust meegemaakt.

Er is dus wel wat meer dat speelt als het gaat om die regen dan de temperatuur van de accu.
JohanB schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:38:
[...]

Die stipjes [..] is een beetje koffie dik kijken.
;)

Hoeveel deze man in z'n auto zit is inderdaad echt niet normaal

[ Voor 6% gewijzigd door JohanB op 15-01-2021 16:23 ]

• DS7

DS7

gino.martens schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Zelfs tot 95% laden is prima. Ik laad zelf altijd tot 90% en heb met al mijn Tesla’s zeer weinig degradatie.

Het is veel belangrijker om wat balans te houden. Dus ook niet iedere dag laden als dat niet nodig is.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:49
Mijn auto staat standaard met ~60% aan de laadpaal door COVID (en laat hem er ook inzitten thuis in de garage). Als ik weet dat ik de volgende dag (of later op de dag) ver moet reizen boost ik 'm naar 70/80/90% gebaseerd op de afstand die ik ga rijden.

Wat ik begrijp van verschillende bronnen is dat vooral het er in laten zitten key is voor lange batterij duur als je weinig rijd: https://jetcharge.com.au/...lugged-in-while-isolating

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-01 11:51
JohanB schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Of wel gewoon de normale 130km/u en die 10-30 min gebruiken voor je SuC als het nodig is ;) . 250km zou wel moeten lukken met een LR. Stoor je de rest van het verkeer ook niet teveel
Het ging idd makkelijk. Heenweg met 105 km/u, 250km, 100% geladen en voorverwarmd, 1-3C en winterbanden (19 inch) en kwam met 30% aan. Dus 100-0% zou in deze condities dus ongeveer 350km zijn. Best prima. Verbruik lag op 181 wat me ook meeviel voor winterse omstandigheden.

Terugweg een half uurtje geladen in emmeloord. Begon met 120kw, zakt vanaf 50% wat in naar rond de 65kw.

Toen met 137km/u naar huis gereden, wat een verbruik van 245 gaf. Dus snelheid heeft (zoals verwacht) een behoorlijke impact op verbruik. Kwam thuis aan met nog 2% over..

Hele weg (500km) op AP gereden (FSD HW3). Erg fijn. 1 ongewenste remactie toen ik in de bocht een vrachtwagen inhaalde die iets te dicht bij de lijn kwam.

Kortom, erg relaxed reizen zo'n Tesla!

OH en als bonus: bij de SuC in Emmeloord bezorgd vdValk eten tot aan je auto! Ideaal, even bellen en ze brengen het.

• da_mgink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08-2025
In de categorie: dat maak je alleen mee met een Tesla: vanavond met het gezin door de lokale McDrive gereden. Tijdens het bestellen krijg ik ineens de vraag: "is dat nou de McDonalds app op het scherm in je Tesla?"
Ik: "nee, de website, we wilden even kijken wat we gingen bestellen."
Hij: "oh, nou.. dat is best wel cool om te zien!"
In de nieuwe McDrive praatpaal zit een camera waarmee ze dus zo je auto in kunnen kijken...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:47
Ja dat is wel een nadeel van die palen. Voordeel is wel dat ze eindelijk fatsoenlijke schermen hebben ^_^

Ik gebruik die browser eigenlijk nooit. Vergeet altijd dat die er is en het is inmidds zo'n gewoonte om gewoon mijn telefoon te pakken..

• Ghyselinckr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-03-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9cJb1vBUUYrpTkDx3-ckXRyQ5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMKbq4GmcFxTGkFRO5fK5yXD.jpg?f=fotoalbum_large

Het bereik van de sr+ is nu 448km op de Tesla website ipv 430 of 440 (Mic).

Iemand die meer weet?
Beetje gek issue de laatste dagen. De deur wil pas na 3/4/5 keer proberen in het slot vallen. Ik ga in de auto zitten, doe de deur dicht zoals altijd in de laatste 1.5 jaar maar hij valt niet in het slot oid. Moet dan een paar keer open/dicht doen alvorens hij dicht is. Hard dicht/met beleid dicht maakt allemaal niet veel uit. Iemand dit ook wel eens gehad? Gekke is op zich wel dat hij van buiten wel (tot nu toe) meteen dicht gaat. Als ik dus uitstap en de deur dicht doe heb ik het issue nog niet gehad.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Ghyselinckr schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:44:
[Afbeelding]

Iemand die meer weet?
Wellicht kleine aanpassing bij de MIC MY21?

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:12
Vandaag ook mijn hard plastic (ABS?) covertjes van AliExpress over mijn console geplakt; het voelt uit erg prettig en ziet er prima uit. Installeren ging makkelijk en ook verwijderen lukte nog best prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9n_PNgHwolVA0QlkqJ5_iHPjww=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZisB45aDk3JQUqt6PwzXoPKc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLkKl4_xcUwXqkNn38-6IWYUxCo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O99QW1yfgXPgKiJCHCchXlG5.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 16% gewijzigd door Terranca op 16-01-2021 11:17 ]

• Terranca
Ghyselinckr schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:44:
[Afbeelding]

Iemand die meer weet?
Zover ik weet blijven ze hem in China maken, dus dit zal de WLTP zijn van LFP accu + verbeteringen in de refresh, zoals warmtepomp en nieuwe aero caps.

Vooral jaloers op die kofferbak, geeft toch wel een luxe gevoel zo'n electrische...

• Wouter_S
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-01 12:12
The Druid schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:36:
[...]

Ik heb goede ervaringen met Wrap&Go in de Lier.
Ik heb ze laten tinten bij de Blindeerkoning in Delft. De naam klinkt een beetje goedkoop, maar ze hebben goede recensies en ik ben er heel tevreden over. Heb de achterste zijramen en de volledige achterruit op 20% doorlatendheid laten tinten, voor 400 euro. Doe je de achterruit gedeeltelijk, is het nog een stuk goedkoper, 275,- dacht ik.

• Uittesla
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-02-2021
Gister avond een uurtje in Amsterdam geweest, binnen een half uur na parkeren kreeg ik de melding dat het opladen gestopt was. Bij aankomst lag de laadkabel uit het laadstation en op de sentry was goed te zien dat er 4 jochies in het zwart gekleed met z’n alle aan de kabels stonden te trekken. Gelukkig kregen ze hem niet uit de auto zelf, alleen uit het laadstation. Ze zijn nog steeds flink actief dus helaas...

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:48
Terranca schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:02:
Vandaag ook mijn hard plastic (ABS?) covertjes van AliExpress over mijn console geplakt; het voelt uit erg prettig en ziet er prima uit. Installeren ging makkelijk en ook verwijderen lukte nog best prima.

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb je ze nu al eraf gehaald? :p

Ik overweeg hetzelfde, maar omdat het een lease is ben ik een beetje terughoudend. Ben bang dat het originele plastic beschadigd raakt bij het verwijderen van de covers wanneer ik de auto moet inleveren over enkele jaren.
pl0xs schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Ik overweeg hetzelfde, maar omdat het een lease is ben ik een beetje terughoudend. Ben bang dat het originele plastic beschadigd raakt bij het verwijderen van de covers wanneer ik de auto moet inleveren over enkele jaren.
In mijn ervaring kijken ze echt niet zo op detail niveau. Heb ze zelf nog niet besteld. Maar dat is meer luiheid. :) En erger me er nog niet genoeg aan denk ik.

• Terranca
pl0xs schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Haha bovenste paneeltje had ik er scheef op gezet, dus kon meteen testen of ik hem er nog af kreeg ;) zit vast met een redelijk aantal plakbandjes, maar die krijg je er dus nog wel van af. Is geen secondelijm ;)

Heb 'm zelf ook in de lease, maar denk dat ik hiermee heel veel krassen in de pianolak voorkom, voor het kleine risico dat er lijmresten achterblijven. Tsja.

• KrullenO
Terranca schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Haha bovenste paneeltje had ik er scheef op gezet, dus kon meteen testen of ik hem er nog af kreeg ;) zit vast met een redelijk aantal plakbandjes, maar die krijg je er dus nog wel van af. Is geen secondelijm ;)

Heb 'm zelf ook in de lease, maar denk dat ik hiermee heel veel krassen in de pianolak voorkom, voor het kleine risico dat er lijmresten achterblijven. Tsja.
Ik heb dezelfde, ook in de lease. Stuk mooier dan het origineel. Ik laat ze er denk ik gewoon op zitten, het maakt de auto toch alleen maar mooier, kan me niet voorstellen dat ze daar moeilijk over gaan doen.

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:10
Wouter_S schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Ik heb ze laten tinten bij de Blindeerkoning in Delft. De naam klinkt een beetje goedkoop, maar ze hebben goede recensies en ik ben er heel tevreden over. Heb de achterste zijramen en de volledige achterruit op 20% doorlatendheid laten tinten, voor 400 euro. Doe je de achterruit gedeeltelijk, is het nog een stuk goedkoper, 275,- dacht ik.
Hier heb ik het ook laten doen, zit perfect kundige gasten.

Give 2 Get

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-01 12:22
Terranca schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:02:

[Afbeelding][Afbeelding]
Netjes! Ik heb dit toevallig ook van de week gedaan. Beter dan folie en in 3 minuten gefixt. Zojuist de ultieme test gehad: McDrive met het hele gezin. Geen vingerafdrukken meer.

• Vishan07
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-11-2025
De SR+ lijken dus ook nu uit China te komen, mét LFP batterij. Ben daar wel blij mee, dat zal namelijk betekenen dat ze er wel vertrouwen in hebben dat de kinderziektes worden gefixt. Plus de vloot van deze accu’s zal dan blijven toenemen in Europa, geeft me toch een geruster gevoel dan dat er slechts eenmalig een lading deze kant is opgestuurd.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:04
revolution-nl schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Mijn ervaring is anders met preheaten, de regen is over het algemeen stukken beter in een power limit is eigenlijk niet meer aan de orde .

Met koud weer heb ik de auto daarom standaard aan de lader, 15 - 30 min voordat ik vertrek doe ik pre-heaten.
Toevallig laatste dagen een aantal keren kort opgewarmd, max n half uurtje maar de regen is dan inderdaad al serieus beter.
Ik ben benieuwd wat het optimum is.
Voorverwarmen kost energie, maar regen is stukken beter dus eerder en meer energieterugwinning, vs niet voorverwarmen maar (veel) minder energie terugwinnen.

Eea is natuurlijk afhankelijk van de gekozen route (direct snelweg op, of redelijk wat binnendoor/stad en dus het nodige remmen). Mijn gevoel is dat het weleens energiezuiniger kan zijn om kortstondig te kiezen voor voorverwarmen zodat je dan meer energie terugwint. Maar, dat is een gevoel, ik heb geen idee wat regen nou daadwerkelijk aan energie terugwint als je, stel, een half uurtje moet rijden naar je werk.

• gino.martens
Het meest energiezuinig is geen energie terugwinnen, maar niet uitgeven. Lees: proberen uit te laten rollen. Je hebt altijd warmte wat je kwijtraakt, hoe weinig ook. Denk daarnaast dat je met voorverwarmen niet energiezuiniger bent, ook niet 5 minuten maar dat is een gevoel. Met voorverwarmen ben ik vaak al een paar procent kwijt in enkele minuten, daar kan ik meerdere kilometers mee rijden. Dat ga je niet terugwinnen met regenereren.

2020 M3 SR+ MiC

Vishan07 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:41:
De SR+ lijken dus ook nu uit China te komen, mét LFP batterij. Ben daar wel blij mee, dat zal namelijk betekenen dat ze er wel vertrouwen in hebben dat de kinderziektes worden gefixt. Plus de vloot van deze accu’s zal dan blijven toenemen in Europa, geeft me toch een geruster gevoel dan dat er slechts eenmalig een lading deze kant is opgestuurd.
Elk nadeel heb z’n voordeel. :) Ik zou persoonlijk liever een SR+ uit de US hebben totdat alles ècht opgelost is. En de MICs zijn er al even toch? Tesla leverd ze hoofdzakelijk omdat het meer marge is voor ze.

• Van LL
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-06-2022
Vishan07 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:41:
Afgelopen week heb ik contact gehad met Tesla en zij bevestigen dat de SR+ uit China komt met LFP accu.
Er komt deze maand ook nog een software update die ervoor moet zorgen dat de laadsnelheid omhoog gaat en het BMS goed werkt. Waarschijnlijk wordt deze update komende week uitgerold. Ben benieuwd.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:30
gino.martens schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:09:
Het meest energiezuinig is geen energie terugwinnen, maar niet uitgeven. Lees: proberen uit te laten rollen. Je hebt altijd warmte wat je kwijtraakt, hoe weinig ook. Denk daarnaast dat je met voorverwarmen niet energiezuiniger bent, ook niet 5 minuten maar dat is een gevoel. Met voorverwarmen ben ik vaak al een paar procent kwijt in enkele minuten, daar kan ik meerdere kilometers mee rijden. Dat ga je niet terugwinnen met regenereren.
Er zijn grenzen wat mij betreft aan gedrag aanpassingen. Af en toe uit laten rollen in plaats van remmen prima maar niet als ik de verkeersflow hinder. Ik heb nog geen m3, zelf heb ik een hybride, maar die energie zuinigheid tov van besteedbaar kapitaal in andere energie besparende activiteiten maakt het meer een hobby alhoewel binnen je oplossingen zuinig met energie omgaan toch nog win is. Ik heb zelfs mensen op fora zien posten die ritjes gingen maken om zo zuinig mogelijk te rijden. Een kennis zij terecht die hybrides en ev zijn gadgets en dat klopt wel hoog high tech gehaltes veel fun. Ik ga ook niet groen lopen voelen etc, dus als er performance te halen valt prima. Soms ook fun om zuinig range te maximaliseren goedkoop te rijden 1 op 50 verbruik achter een vrachtwagen hangen.

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Van LL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Afgelopen week heb ik contact gehad met Tesla en zij bevestigen dat de SR+ uit China komt met LFP accu.
Er komt deze maand ook nog een software update die ervoor moet zorgen dat de laadsnelheid omhoog gaat en het BMS goed werkt. Waarschijnlijk wordt deze update komende week uitgerold. Ben benieuwd.
Dat zou heel mooi zijn. Alhoewel bij mij de laadsnelheid ( ja, mic lfp) wel flink hoger is dan een maand geleden. Vooral na lange ritten, na ca 2 uur rijden en voorverwarmen van de accu laad ik bij de nieuwe superchargers nu max 110KW in de lage percentages. Tussen 25 en 50% haal ik zo’n 70KW. Al met al een stuk sneller dan bijna alle openbare laadpalen waar ik tot nu toe aan gehangen heb. Maar het kan nog sneller natuurlijk.

• gino.martens
_Rene_ schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:15:
[...]

Dat zou heel mooi zijn. Alhoewel bij mij de laadsnelheid ( ja, mic lfp) wel flink hoger is dan een maand geleden. Vooral na lange ritten, na ca 2 uur rijden en voorverwarmen van de accu laad ik bij de nieuwe superchargers nu max 110KW in de lage percentages. Tussen 25 en 50% haal ik zo’n 70KW. Al met al een stuk sneller dan bijna alle openbare laadpalen waar ik tot nu toe aan gehangen heb. Maar het kan nog sneller natuurlijk.
Dat zijn mooie waarden, klinkt veelbelovend. Zou ik al heel tevreden mee zijn. Zelf nog niet meer dan 34kW gezien, maar ik heb ook nog maar drie keer bij de SuC gestaan waarvan twee keer op de dag van ophalen (8 dec). Zal het binnenkort een keer testen als de gelegenheid zich voordoet.

2020 M3 SR+ MiC

• Chateauneuf
  • Laatst online: 08-01 21:51
da_mgink schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:34:
[...]

Mijn auto was niet op slot toen ik het probeerde, het werkte "gewoon ineens".
Hoe gaat het nu bij jou met laden?
Bij mij blijft het erg wisselend of en zo ja na hoeveel pogingen het laden wél start.
Zojuist weer bij EVnet en Allego meerdere keren moeten proberen het laden te starten. Uiteindelijk bij de Allego paal gelukkig toch aan het laden gekregen. Zonder enig idee waarom het telkens wel/niet lukt...

• DS7

DS7

gino.martens schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:09:
Een paar procent, of een paar km?

Ik verwarm met dit weer altijd voor, maar dan vanwege comfort.

• da_mgink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08-2025
Chateauneuf schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:32:
[...]

Hoe gaat het nu bij jou met laden?
Bij mij blijft het erg wisselend of en zo ja na hoeveel pogingen het laden wél start.
Zojuist weer bij EVnet en Allego meerdere keren moeten proberen het laden te starten. Uiteindelijk bij de Allego paal gelukkig toch aan het laden gekregen. Zonder enig idee waarom het telkens wel/niet lukt...
Ik heb bij de paal bij mij in de straat helemaal geen probleem meer met laden.. Gewoon stekkers erin, tag bij de paal houden en gaan. Sinds de laatste 3 keer stopt het laden ook pas bij 100%, daarvoor elke keer 97 of 98%.

Ik vermoed dat er remote iets is aangepast aan mijn auto aan de hand van mijn contact met Tesla. Ik had (na flink aandringen om een oplossing bij de service medewerker die mij had gebeld over mijn service aanvraag) een sms teruggestuurd op de bevestiging van de service afspraak op het moment dat ik weer een fout kreeg bij het laden, een paar dagen daarna was mijn service afspraak geannuleerd en werkte het laden, al heb ik er vanuit Tesla nooit meer iets van gehoord.

• JohanB
DS7 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:20:
[...]

Paar procent normaal bij mij. Is ook niet heel gek, hij verwarmt met 7 kW, dus na 20 min ben je ongeveer 3% kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door JohanB op 17-01-2021 00:39 ]

• KrullenO
DS7 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:20:
[...]

Ik denk ook dat je voorverwarmen vooral als een comfort dingetje moet zien. Of als range verlenger wanneer je aan de stekker laadt en een lange afstand gaat rijden.

Gisteravond nog even snel pizza gehaald, toen was het toch wel erg fijn dat ik in een warme ontdooide auto kon stappen terwijl er 3cm sneeuw op lag.

Verwijderd

Als je op een pleintje in de buurt een beetje donuts gaat maken in de verse sneeuw ziet dat er ongeveer zo uit in Grafana :P

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2022 06:36 ]

• Tammestein
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-03-2023
Wil toch even iets kwijt aan ons Tesla M3 rijders.

Mijn buurman heeft een prachtige spinksplinter nieuwe Audi A6 avant tfsi-e. Wij een beetje babbelen over de auto en ervaringen uitwisselen, vertelt hij mij dat de rij-assist die ook verkeersborden herkent echt voor geen meter werkt. De Audi denkt dat je in heel NL nog 130km mag en dus de hele tijd te hard wilt en te pas en te onpas afremt omdat ie ergens een bord ziet met andere snelheid die op dat moment niet telt.

Ik vond het nogal opmerkelijk, omdat hier op het forum vaak geklaagd wordt over phantom breaking en dat Tesla dat zo slecht voor elkaar heeft.

Daar heeft een premium merk als Audi dus nog meer last van🤦‍♂️😂

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44
@Tammestein dan heeft hij niet de laatste navigatie data in ieder geval ;).
En wat hij dus ook wel kan is de borden lezen aan hebben staan maar niet acteren op de snelheid. Een veel gevraagde feature nu bij de Tesla’s.
Maar goed, dit is het Tesla topic natuurlijk.

[ Voor 58% gewijzigd door GeeMoney op 17-01-2021 09:42 ]

• JoooostB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:17
GeeMoney schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:24:
@Tammestein dan heeft hij niet de laatste navigatie data in ieder geval ;).
Ook niet helemaal meer van deze tijd om zelf achter de laatste navigatie data aan te moeten gaan natuurlijk ;)

Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | Renault 5 Techno 52kWh 150pk | 11 kWp PV | Itho WPU 4G | https://www.tindie.com/products/35869/

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:44
JoooostB schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:25:
[...]

Ook niet helemaal meer van deze tijd om zelf achter de laatste navigatie data aan te moeten gaan natuurlijk ;)
Als hij gloednieuw is hoeft dat ook niet. De eerste 3 jaar haalt hij ze automatisch en gratis voor je op. Minimaal 2 keer per jaar zelfs.
JoooostB schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:25:
[...]

Die krijgen tenminste een update... ;)

• DS7

DS7

JohanB schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:35:
[...]

Paar procent normaal bij mij. Is ook niet heel gek, hij verwarmt met 7 kW, dus na 20 min ben je ongeveer 3% kwijt.
Dat is dan met een SR+ vermoed ik?

Ik heb namelijk zelf het idee dat ik slechts enkele km’s verlies door voorverwarmen, maar dat is dan wellicht vanwege de warmtepomp.

Hoe dan ook: als ik het een keer vergeet met deze kou, dan weet ik ook meteen waarom ik het steevast gebruik. Blijft toch gewoon een heerlijke feature.

• JohanB
DS7 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:53:
[...]

Dat is dan met een SR+ vermoed ik?

Ik heb namelijk zelf het idee dat ik slechts enkele km’s verlies door voorverwarmen, maar dat is dan wellicht vanwege de warmtepomp.

Hoe dan ook: als ik het een keer vergeet met deze kou, dan weet ik ook meteen waarom ik het steevast gebruik. Blijft toch gewoon een heerlijke feature.
Bij een P 2019 (geen warmtepomp). Maar het is heerlijk voor het comfort uiteraard en als je het bereik nodig hebt en aan een paal staat. Het kost dan wel veel meer voor het milieu dan ik zou willen helaas.

Soms zie je het trouwens niet helemaal in de kilometers, omdat die ook meer worden doordat de batterij warmer wordt en de BMS dat meeneemt.

[ Voor 9% gewijzigd door JohanB op 17-01-2021 10:06 ]

Verwijderd

Tammestein schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:45:

Mijn buurman heeft een prachtige spinksplinter nieuwe Audi A6 avant tfsi-e. Wij een beetje babbelen over de auto en ervaringen uitwisselen, vertelt hij mij dat de rij-assist die ook verkeersborden herkent echt voor geen meter werkt. De Audi denkt dat je in heel NL nog 130km mag en dus de hele tijd te hard wilt en te pas en te onpas afremt omdat ie ergens een bord ziet met andere snelheid die op dat moment niet telt.

Ik vond het nogal opmerkelijk, omdat hier op het forum vaak geklaagd wordt over phantom breaking en dat Tesla dat zo slecht voor elkaar heeft.

Als je maar lang genoeg over auto's praat kom je er achter dat elke auto "Schrodinger's auto" is.

Tegelijkertijd de beste auto allertijden en de kutste auto aller tijden.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-01 20:23
Wat is de juiste manier om de USB schijf met Sentry data te ontkoppelen? Ik had braaf rechtsbovenin "opslaan" gedrukt en later de schijf eruit getrokken (dat las ik overal) echter mis ik precies alles wat ik nodig had en ook niet terug te vinden met recovery software...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Uberprutser schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:48:
Wat is de juiste manier om de USB schijf met Sentry data te ontkoppelen? Ik had braaf rechtsbovenin "opslaan" gedrukt en later de schijf eruit getrokken (dat las ik overal) echter mis ik precies alles wat ik nodig had en ook niet terug te vinden met recovery software...
Handleiding gevolgd?
PAUSED. Press and hold the Dashcam icon, when recording, to pause recording. Ensure that Dashcam is paused before removing the flash drive to avoid losing camera footage.

• DaCoTa
  • Laatst online: 18:19
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:18:
[...]

Als je maar lang genoeg over auto's praat kom je er achter dat elke auto "Schrodinger's auto" is.

Tegelijkertijd de beste auto allertijden en de kutste auto aller tijden.
Maar goed ook, anders kunnen we dit topic - en alle andere auto topics - gewoon sluiten.

• lampie1969
  • Laatst online: 30-12-2025
Uberprutser schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:48:
Heb je hem een poosje ingedrukt op het hoofdscherm?
Dan zie je heel kort een rood "wolkje/cirkeltje" eromheen en dan is ie vrij gegeven.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-01 20:23
lampie1969 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:51:
[...]

Heb je hem een poosje ingedrukt op het hoofdscherm?
Dan zie je heel kort een rood "wolkje/cirkeltje" eromheen en dan is ie vrij gegeven.
Dat doet/deed ie allemaal niet. SSD bleek verrot te zijn en nu een nieuwe erin waarbij de auto wel reageert zoals normaal is. Ik hoop niet dat de krassen maker voor de derde keer op rij langs komt maar dit keer doet de Sentry mode het in elk geval (zojuist getest).

Ofwel twee keer geladen in de straat en twee keer een dikke kras in de lak.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• snderrr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05-2024

snderrr

Model 3 - LR MJ2021

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 07:52:
Als je op een pleintje in de buurt een beetje donuts gaat maken in de verse sneeuw ziet dat er ongeveer zo uit in Grafana :P

[Afbeelding]
Is er een filmpje van je drift acties? 😜
Ben wel benieuwd of je daarvoor echt een P moet hebben of dat het met een all wheel drive ook leuk is.

• TurnTheLightsOn
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-05-2021

Heb ik inderdaad bij mijn laatste trip in nederland ook gemerkt. In Belgie is het echter geen enkel probleem, daar werkt die verkeersbordherkenning heel goed (ook op werven etc). Denk dat dit eerder komt door de vrij recente wijziging in NLD met overdag 100 en anders 130 (of hoe zit het nu ook weer?).

Verwijderd

snderrr schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:22:
[...]

Is er een filmpje van je drift acties? 😜
Ben wel benieuwd of je daarvoor echt een P moet hebben of dat het met een all wheel drive ook leuk is.
Ik heb een LR AWD. Er is niet veel aan, maar dat was niet echt het punt. Op de wegen rond mijn woonplaats (voor ze strooien) kon ik relatief veilig (altijd voorzichtig doen natuurlijk) oefenen hoe de auto reageert op sneeuw en gladheid.

Dat deed ik ook met mijn vorige lease wagens en nu dus weer. Beetje klootviolen op een parkeerterrein. Noodstop maken op een besneeuwde weg. Kijken of je de achterkant of de voorkant kan laten uitbreken.

Ik ben geen coureur maar het helpt je gevoel krijgen voor je auto. Verse sneeuw is een uitgelezen kans. Gebeurt niet vaak meer tegenwoordig.

Dat gezegd hebbende. De tractiecontrole is behoorlijk goed en de auto weegt 2 ton dus die gaat nergens heen. Maar ja als je glijdt dan glij je hoor. Vierwielaandrijving maakt hem aardig stabiel en je voelt de auto constant de controle terugpakken. Ik kreeg de achterkant niet echt weg, maar ik ook ben niet tot het gaatje gegaan. Het blijft een lease.

Stevig in de ankers werkt wonderwel goed. Stabiel en bestuurbaar. Regeneratief remmen is goud, auto gaat echt nergens heen.

• hdu
  • Laatst online: 09-01 16:04

hdu

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:41:
[...]

Ik heb een LR AWD. Er is niet veel aan, maar dat was niet echt het punt. Op de wegen rond mijn woonplaats (voor ze strooien) kon ik relatief veilig (altijd voorzichtig doen natuurlijk) oefenen hoe de auto reageert op sneeuw en gladheid.

Dat deed ik ook met mijn vorige lease wagens en nu dus weer. Beetje klootviolen op een parkeerterrein. Noodstop maken op een besneeuwde weg. Kijken of je de achterkant of de voorkant kan laten uitbreken.

Ik ben geen coureur maar het helpt je gevoel krijgen voor je auto. Verse sneeuw is een uitgelezen kans. Gebeurt niet vaak meer tegenwoordig.

Dat gezegd hebbende. De tractiecontrole is behoorlijk goed en de auto weegt 2 ton dus die gaat nergens heen. Maar ja als je glijdt dan glij je hoor. Vierwielaandrijving maakt hem aardig stabiel en je voelt de auto constant de controle terugpakken. Ik kreeg de achterkant niet echt weg, maar ik ook ben niet tot het gaatje gegaan. Het blijft een lease.

Stevig in de ankers werkt wonderwel goed. Stabiel en bestuurbaar. Regeneratief remmen is goud, auto gaat echt nergens heen.
Gisteren op besneeuwde weg ook even wat geprobeerd. Ook met LR AWD. Wat een enorme grip. Gewoon vol "gas" in en praktisch geen wielspin en je schiet nog steeds vooruit. Erg indrukwekkend.

• Caelorum
TurnTheLightsOn schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:29:
[...]

Heb ik inderdaad bij mijn laatste trip in nederland ook gemerkt. In Belgie is het echter geen enkel probleem, daar werkt die verkeersbordherkenning heel goed (ook op werven etc). Denk dat dit eerder komt door de vrij recente wijziging in NLD met overdag 100 en anders 130 (of hoe zit het nu ook weer?).
Ook binnen bebouwde kom of op 80 wegen pakt die vaak de verkeerde snelheden. Komt wellicht ook omdat op deze overgangen vaak wel snelheidsverlagense borden staan, maar het einde ervan niet. Of iig. Impliciet doordat bijv. Gemeentegrens ophoudt.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-01 19:08
Detail mierenneuk vraagje, ik vind de kentekenplaat-verlichting erg amateuristisch.. in het donker zie je een model 3 al op een kilometer afstand met die witte lampjes die meer naar achteren schijnen dan op de plaat. Heeft iemand daar al iets aan gefriemeld, geplakt of vervangen?

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:53
Caelorum schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:34:
[...]

Ook binnen bebouwde kom of op 80 wegen pakt die vaak de verkeerde snelheden. Komt wellicht ook omdat op deze overgangen vaak wel snelheidsverlagense borden staan, maar het einde ervan niet. Of iig. Impliciet doordat bijv. Gemeentegrens ophoudt.
Ik merk dat hij bij mij gewoon nog alle oude snelheden pakt die gekoppeld lijken te zijn aan de kaarten in de navigatie, hij past bij mij de snelheid ook niet aan op basis van de borden.. .mss nog ff goed in de instellingen kijken. Wat ik vervelender vind is dat de kaarten als 1,5jaar niet geupdate zijn. Begin 2020 was er een kaart update maar die was weer teruggedraaid helaas, benieuwd of ik daarmee de enige ben die nog kaarten versie van 2019 zit.
Djie schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:41:
[...]

Ik merk dat hij bij mij gewoon nog alle oude snelheden pakt die gekoppeld lijken te zijn aan de kaarten in de navigatie, hij past bij mij de snelheid ook niet aan op basis van de borden.. .mss nog ff goed in de instellingen kijken. Wat ik vervelender vind is dat de kaarten als 1,5jaar niet geupdate zijn. Begin 2020 was er een kaart update maar die was weer teruggedraaid helaas, benieuwd of ik daarmee de enige ben die nog kaarten versie van 2019 zit.
Iedereen heeft die versie nog in de EU. Je bent niet de enige.

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Totaal andere oorzaak. De Audi heeft gewoon verkeerde info, leest het bord correct af en remt dáárom. Dus eigenlijk reed hij simpelweg te hard en corrigeert hij de snelheid a.d.h.v. het verkeersbord. Je kunt erover discussiëren of dat "phantom braking" is.

De Tesla denkt iets te zien (een ander voertuig) en remt daarom ineens sterk af. Dat is m.i. écht phantom braking en is gewoon een fout van de software omdat deze denkt dat er gevaar dreigt dat moet worden ontweken. Iets heel anders dan de Audi dus, wat gewoon te fixen is met up-to-date (navigatie)data.

Motor-forum.nl

• Caelorum
Bananeman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:03:
[...]
De Tesla denkt iets te zien (een ander voertuig) en remt daarom ineens sterk af. Dat is m.i. écht phantom braking en is gewoon een fout van de software omdat deze denkt dat er gevaar dreigt dat moet worden ontweken. Iets heel anders dan de Audi dus, wat gewoon te fixen is met up-to-date (navigatie)data.
Ik ben echt blij dat ik die echte phantom breaking nooit heb gehad in mijn model 3. Tot nu toe was de oorzaak altijd 100% de niet up-to-date navigatiedata waardoor die bijv. denkt dat je op de afrit van de snelweg zit, of op de weg over de snelweg (die laatste vooral omdat ze blijkbaar niet rekening houden met de richting waarheen de auto rijdt voor bepalen op welke weg de auto zit).

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-01 14:06
Nu we het toch weer over phantom brakes hebben. Toevallig had ik er vanochtend 2 op plekken waar gister vermoedelijk een wegafsluiting was. Reageert de autopilot misschien op remacties van eerdere Tesla rijders? Of wellicht ‘phantom borden’ die er gister wel stonden maar vandaag niet meer?

Het bordje met de max snelheid in het autopilot scherm werd in elk geval verlaagd van 100 naar 70 naar 50. Waarbij de 2e verlaging best een forse remactie was omdat ik inmiddels weer 100 reed. Hij reageerde dus niet op iets dat hij verkeerd had waargenomen.

HW3

• Caelorum
Vraag me af of die niet gewoon reageert op data die vanuit Google komt?
Op een plek waar halverwege vorig jaar een rotonde is geplaatst een kleine 200m voor een afslag die is weggehaald, bedenkt de auto steevast dat die de afslag wil nemen totdat ik tot een paar honderd meter genaderd ben en die ineens weet dat er een complete rotonde is gebouwd. Vraag me dus af of die niet toch live nog wat data binnenhengelt en daarop acteert.

• pieterhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-01 23:31
JohanB schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:35:
[...]
Ik denk dat het afhankelijk is van het type M3. Ik de SR+ en het verwarmen gebeurt met de motor. Die trekt zo'n 3kW. Daarom heen nog wat verbruik voor het rondpompen van de warmte en de ventilator. Wanneer je 7kW verbruik ziet, kan het zijn dat je de AWD hebt? Dan helpt de motor voorin ook met 3kW.
Wanneer je aan de laadpaal hangt dan gebruikt hij de stroom via de paal en niet uit je accu.

Het voorverwarmen bij stilstand doe je inderdaad voor compfort en niet voor het milieu ;-) Zoals eerder gezegt, dit ga je niet terugverdienen. Voor het milieu kan je beter niet vooverwarmen en in het begin extra rustig aandoen zodat alle energie geregenereerd kan worden.
Wanneer je een model met warmtepomp hebt, kan de energie uit de accu op een later moment wel weer hergebruikt worden voor het interrieur, maar je hebt wel verliezen.

[ Voor 8% gewijzigd door pieterhi op 18-01-2021 10:30 ]

• Teslalrp
  • Laatst online: 19-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5OPU8-E9xKLNT2QNrSWNvZoS7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4hqPlqx8mfv11A63khATKKM.jpg?f=fotoalbum_large

• Teslalrp
Vrachtwagen lading latex laten vallen

• Teslalrp
Gelukkig op tijd bij en herstelt

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:10
Oei, Dat kan heel vervelend zijn als je dit niet op tijd weg haalt. Heb je wel een kenteken van de vrachtwagen?

• Teslalrp
Aalard99 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:02:
[...]

Oei, Dat kan heel vervelend zijn als je dit niet op tijd weg haalt. Heb je wel een kenteken van de vrachtwagen?
Die had zijn zooi laten liggen en doorgereden

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Terranca schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:17:
[...]

Ik heb het idee dat de introductie van de nieuwe "Gepland vertrek" (zonder aan de oplader te hangen) niet bij iedereen de goede standaardwaarden heeft ingesteld.

Ik had ook het verschijnsel dat hij niet in slaap viel (soms >12 uur online) zonder een Gepland vertrek te hebben ingesteld. Heb toen een hele hoop lopen klooien met het Gepland vertrek schermpje (toggles uitzetten, maar als ik dan weer keek stond het opeens weer aan), dan gepland vertrek instellen, dan weer uitzetten, dan nog een keer aan; toggles aan, dan weer uit. Naja enzovoorts. Uiteindelijk blijven die nieuwe vinkjes nu uit staan, wordt hij niet meer uit zichzelf wakker, en ben ik weer terug bij 1% verlies in 24-36u. Geen idee of dat bij jou/jullie ook het probleem is, maar wie weet helpt het om het daar te zoeken.

Je kan iig met Teslafi of TeslaMate goed zien of hij wakker blijft; al krijg je misschien ook al een goed idee als je de app na een paar uur opent en hij reageert meteen.
Nu een aantal nachten getest met "gepland vertrek" uit en verbruik per 24 uur is weer naar ~1% gezakt in plaats van de eerdere ~10%.

Ik heb het idee dat daar nog wat bugjes op te lossen zijn in ieder geval.

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 14:37
Aalard99 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:25:
[...]

Houd er rekening mee dat Tesla moeilijk kan gaan doen met garantie als je niet Tesla onderdelen gebruikt. Als je bv iets aan je remmen krijgt oid dan is dit grote kans voor eigen rekening.
Leaseplan heeft nu een pauze op mijn levering door de keuze "achteraf 19" velgen monteren"
Hebben het inderdaad over fabrieksgarantie die dan vervalt...
Ben benieuwd of ze daadwerkelijk fabrieksgarantie kunnen weigeren door dit.

Iemand ervaring mee?

EDIT:
Aftermarket is niet mogelijk.
Ik kan wel afleveren op 19” alleen wil ik graag hoogglans zwart dus kijken of spuiten of wrappen wel mag.

[ Voor 11% gewijzigd door xeoMe op 18-01-2021 18:26 ]

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 08:26
Teslalrp schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:08:
[...]

Die had zijn zooi laten liggen en doorgereden
Geen videootje van bewaard?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• DS7

DS7

xeoMe schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Leaseplan heeft nu een pauze op mijn levering door de keuze "achteraf 19" velgen monteren"

Iemand ervaring mee?

EDIT:
Ik kan wel afleveren op 19” alleen wil ik graag hoogglans zwart dus kijken of spuiten of wrappen wel mag.
Als jij een velg gebruikt binnen specs dan zou het geen reet uit moeten maken. Maar dat is theorie. Tesla veegt hun reet af met wet- en regelgeving.

Verwijderd

Divak schreef op maandag 18 januari 2021 @ 07:17:
Detail mierenneuk vraagje, ik vind de kentekenplaat-verlichting erg amateuristisch.. in het donker zie je een model 3 al op een kilometer afstand met die witte lampjes die meer naar achteren schijnen dan op de plaat. Heeft iemand daar al iets aan gefriemeld, geplakt of vervangen?
Net ff een plaatje gemaakt. Ik heb van die chocoladeletters en die zijn echt compleet onleesbaar met die Tesla lampjes.

Vind het het verder niet heel erg maar lelijk is het wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2021 09:06 ]

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02-2025
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:19:
[...]

Net ff een plaatje gemaakt. Ik heb van die chocoladeletters en die zijn echt compleet onleesbaar met die Tesla lampjes.

Vind het het verder niet heel erg maar lelijk is het wel.

[Afbeelding]
Gelukkig zit je in je auto en zie je het zelf niet de hele tijd.
De Flitsers zal het niet veel uitmaken dat je chocolade letters en slechte verlichting hebt >:)

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 14:37
DS7 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:39:
[...]

Als jij een velg gebruikt binnen specs dan zou het geen reet uit moeten maken. Maar dat is theorie. Tesla veegt hun reet af met wet- en regelgeving.
Zou je denken maar Leaseplan heeft helaas al een incident hiermee gehad en hierdoor zijn mijn aftermarket velgen niet meer mogelijk.
Ik zal ze nu laten leveren op 19" en gaan ze uit zoeken of velgen spuiten of wrappen wel mag.

Nog langer wachten op mijn Tesla :'(

• DS7

DS7

xeoMe schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:45:
[...]

Zou je denken maar Leaseplan heeft helaas al een incident hiermee gehad en hierdoor zijn mijn aftermarket velgen niet meer mogelijk.
Ik zal ze nu laten leveren op 19" en gaan ze uit zoeken of velgen spuiten of wrappen wel mag.

Nog langer wachten op mijn Tesla :'(
Aldus Tesla: spuiten, plastidippen, wrappen is een verandering tov origineel, dus vervalt de garantie.

Zelfs als je andere ventieldopjes gaat gebruiken zullen ze nog roepen dat je geen garantie hebt.

Een LM met ballen zegt gewoon tegen Tesla dat ze normaal moeten doen.

• Teslalrp
Heb helaas geen Sentry aanstaan
Teslalrp schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:03:
[...]

Heb helaas geen Sentry aanstaan
Was onder het rijden toch? Helemaal geen storage voor dashcam erin?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

Ik zal wel weer een oude zeur zijn, maar de ui na de update ziet er uit alsof ze de CSS vergeten zijn in te laden :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3W2UfKNvrqx4k30YNls2LhdOBi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jL9iwmxKyX7xPJjXNzHapQMU.jpg?f=fotoalbum_large

Zeker aan de bovenkant is alles in verschillende grotes en fonts.
En waarom is de auto zo groot? Ik weet prima hoe hij eruit ziet, ik zie liever de omgeving of de navigatie.

[ Voor 76% gewijzigd door BCC op 19-01-2021 09:59 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• STIMPPYYY
BCC schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:25:
Ik zal wel weer een oude zeur zijn, maar de ui na de update ziet er uit alsof ze de CSS vergeten zijn in te laden :X

[Afbeelding]

Ja precies wat ik ook al eerder hebt gezegd. Het is een rommeltje...

• Maasluip
  • Laatst online: 15:48

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er is eerlijk gezegd niets dat me stoort in dat plaatje? Verschillend font zie ik niet, N, D, KM/H en CHILL lijkt me hetzelfde en cm is lastig te zien maar ziet er niet anders uit.

Signatures zijn voor boomers.

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-01 12:12

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Wat mij vooral stoort aan de nieuwe UI is dat de 'D' van drive in overdag-scherm-modus blauw is. Het verlichtingsicoontje is bijna een 'D', en staat er direct onder, dus ik denk de hele tijd dat het grootlicht aanstaat.
Like deze post als je vanaf nu ook niks anders meer kunt zien >:) :X

Maar alle gekheid; ik vind de UI er wel een stuk moderner uitzien, maar het zou inderdaad nog net iets strakker kunnen.
Daarnaast zou ik nog steeds een 360 graden camera beeld optie willen hebben bij inparkeren. Bijvoorbeeld als de achteruitrijd camera aangaat dat je dan geen wireframe 3D beeld meer hebt, maar topdown 360 graden beeld van de camera's.

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• hdu
  • Laatst online: 09-01 16:04

hdu

Markofnikoff schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:24:
Wat mij vooral stoort aan de nieuwe UI is dat de 'D' van drive in overdag-scherm-modus blauw is. Het verlichtingsicoontje is bijna een 'D', en staat er direct onder, dus ik denk de hele tijd dat het grootlicht aanstaat.
Like deze post als je vanaf nu ook niks anders meer kunt zien >:) :X

Maar alle gekheid; ik vind de UI er wel een stuk moderner uitzien, maar het zou inderdaad nog net iets strakker kunnen.
Daarnaast zou ik nog steeds een 360 graden camera beeld optie willen hebben bij inparkeren. Bijvoorbeeld als de achteruitrijd camera aangaat dat je dan geen wireframe 3D beeld meer hebt, maar topdown 360 graden beeld van de camera's.
De D wordt alleen blauw als je de AP aan hebt staan, anders is de D grijs.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-01 19:32

[Afbeelding]

En waarom is de auto zo groot? Ik weet prima hoe hij eruit ziet, ik zie liever de omgeving of de navigatie.
Daarom zit ik voor het eerst nog lekker op de oude software en ontwijk ik de nieuwe :)
Had wel sneller een update verwacht waarbij de wasted space and fonts weer normaal waren, maar helaas.
Zonder FSD-Beta of inderdaad een 360-birds eye view is deze nieuwe visualisation eerder irritant dan informatief.

Bambu Lab P1S Combo

Nieuwe is wat moderner maar qua functionaliteit vond ik de oude fijner. Snelheid en indicatie van knippers groter vond ik bijvoorbeeld prettiger. Maar wellicht beginnen de jaren ook wat te tellen bij me. :) Verder maakt het me niet veel uit. Ik had zelf liever een nieuwe/aangepast app gezien waarin je basic zaken als plannen van voorverwarmen en laden aan kunt passen ipv alleen in de auto. Ze zullen de ruimte alleen nodig hebben voor FSD dus dat zal ook de hoofdreden zijn van de aanpassing. Dan zou ik voor niet FSD rijders gewoon lekker een aparte versie maken. Of laat mensen kiezen tussen de twee. Ook omdat de meerderheid geen FSD heeft.

• STIMPPYYY
Wat vinden jullie van de volgende feature? zit nog steeds met de MS. Heb een fysieke key-fob. Als je de auto in P zet, de deuren locked, vervolgens de sleutel in de auto laat liggen en uitstapt kun je er vanaf buiten niet meer in. Volgens mij werkt dat met de M3 ook zo. Aan de ene kant logisch, andere kant vervelend. Gister bijna m’n dochtertje en hond opgesloten. Ging achter bij haar zitten. Gelukkig neem ik standaard de sleutel mee. Anders had ik geen backup, want leenauto (1 key), en geen nummer snel voorhanden behalve die van de LM op de website. Dan was er denk ik een raampje gesneuveld...

• JohanB
Maasluip schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:59:
Er is eerlijk gezegd niets dat me stoort in dat plaatje? Verschillend font zie ik niet, N, D, KM/H en CHILL lijkt me hetzelfde en cm is lastig te zien maar ziet er niet anders uit.
Ook niet die slecht weggewerkte (witte) randjes bij de auto? alsof het een jaren 90 computer spel is? (Hier zie je hem heel erg bij de deurlijsten en de achterlampen. Bij de zwarte versie is het nog erger

• Caelorum
[...]
Als het goed is is de auto alleen zo groot, zoals op jouw foto, als je dicht bij een obstakel bent en iets van 5km/h of minder rijdt. Alle andere momenten zou het gewoon zoals het oude moeten zijn, waarbij je iets meer banen links/rechts ziet op de snelweg.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

xeoMe schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Iemand ervaring mee?

EDIT:
Welke fabrieksgarantie zou vervallen dan? Ik heb een eigen set wintervelgen/banden waar Tesla totaal geen probleem van maakt. Maar bedoelen ze niet dat de garantie van de banden vervalt op andere velgen?

• acidfever

acidfever

I am allready working!

STIMPPYYY schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:56:
Wat vinden jullie van de volgende feature? zit nog steeds met de MS. Heb een fysieke key-fob. Als je de auto in P zet, de deuren locked, vervolgens de sleutel in de auto laat liggen en uitstapt kun je er vanaf buiten niet meer in. Volgens mij werkt dat met de M3 ook zo. Aan de ene kant logisch, andere kant vervelend. Gister bijna m’n dochtertje en hond opgesloten. Ging achter bij haar zitten. Gelukkig neem ik standaard de sleutel mee. Anders had ik geen backup, want leenauto (1 key), en geen nummer snel voorhanden behalve die van de LM op de website. Dan was er denk ik een raampje gesneuveld...
Dat is nogal suf ja, bij mijn 2006 BMW 3 serie met keyless entry kon dit simpelweg niet omdat de auto dan wanneer je deur of achterklep dicht deed aangaf dat de sleutel zich binnen de auto bevond.

Je merkt ook aan dit soort zaken dat Tesla ten opzichte van andere fabrikanten wat minder historie heeft in auto's produceren. :)

• JohanB
acidfever schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:17:
[...]

Welke fabrieksgarantie zou vervallen dan? Ik heb een eigen set wintervelgen/banden waar Tesla totaal geen probleem van maakt. Maar bedoelen ze niet dat de garantie van de banden vervalt op andere velgen?
Geen idee, ze maken er in ieder geval direct een notitie van in een rapport. Ik kwam voor een probleem met phantom braking en eerste zin in het diagnose report zegt: "at first inspection noticed that the winter tires are not Tesla approved winter tires" (heb Michelin Pilot Alpin)

Dat met uitsluiting in de voorwaarden zegt mij genoeg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ynro4ZyTHWtk9zVLpV5yx_V8RRA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JlQeqwt3iBMqrOv1GhM11KgO.png?f=user_large

• Teslalrp
Tsja gaat wel wat ver. Tesla heeft voor de P de Pirelli winterbanden. Deze heb ik ook, echter wilde antraciete velgen daarop. En € 4.100 wat tesla rekent voor standaard 20 inch velgen, is gewoon te hoog.

• DS7

DS7

Teslalrp schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:05:
Tsja gaat wel wat ver. Tesla heeft voor de P de Pirelli winterbanden. Deze heb ik ook, echter wilde antraciete velgen daarop. En € 4.100 wat tesla rekent voor standaard 20 inch velgen, is gewoon te hoog.
Die 4.100 euro is volgens mij wel inclusief banden. En dan is het alweer een stuk minder hoog.

• DS7

DS7

STIMPPYYY schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:56:
Je kan ook even zorgen dat je iemand zijn smartphone leent, Tesla app installeren en vervolgens openen. Of bv via Teslafi inloggen en dan openen.

Scheelt weer stukjes glas uit je auto verwijderen...

• MH2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik kwam vanochtend het volgende filmpje tegen: YouTube: Tesla Model 3 Summon Set-up and Demonstration

Weet iemand of dit er standaard op hoort te zitten of dat het bij de volledige autopilot hoort (betaald)? Ik kan het namelijk niet vinden op onze m3sr+, wel moet ik nog even updaten...
Pagina: 1 ... 186 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: