Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 183 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.178.656 views

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48
Pierz schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Ben ik de enige die het raar vind om de auto te pakken voor zulke korte ritten? In mijn ogen is een auto helemaal niet bedoeld voor zulke korte afstanden. Ik pak de auto alleen als ik de stad uit moet.
Helemaal niet. Doe ik ook, alles lokaal doen we zoveel mogelijk op de fiets. Maar ik haal op zaterdagochtend 3 volle boodschappentassen bij de appie, dat is op de fiets echt niet te doen :)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Pierz schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Ben ik de enige die het raar vind om de auto te pakken voor zulke korte ritten? In mijn ogen is een auto helemaal niet bedoeld voor zulke korte afstanden. Ik pak de auto alleen als ik de stad uit moet.
Wat is er raar aan? De ene pakt de auto en andere de fiets. Pak zelf over het algemeen overal de auto voor. Zo niet, dan loop ik een stukje. Maar heb ook niet echt een goede fiets, dus wie weet veranderd dat nog ;)

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09-2025

DS7

Inspired schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 07:28:
[...]

WP is natuurlijk geen wondermiddel. Zeg dat hij 30% minder nodig heeft. (Wat al veel is.) Dan is het verbruik nog erg hoog.
Net even een kort ritje naar de supermarkt: 171 Wh/km. En ik heb de minst efficiënte variant van de Model 3.

Juist bij korte ritten in de kou scheelt het heel veel.

En met deze kou is de P met 20” ook op de snelweg zuiniger dan de LR van 2019 met aerowielen (met winterbanden, dat dan weer wel).

Kortom: het is een welkome aanvulling met de kou. In de zomer maakt het natuurlijk geen reet uit. Maar ja: juist in de winter is voor mij de range het belangrijkste.
DS7 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:42:
[...]

Net even een kort ritje naar de supermarkt: 171 Wh/km. En ik heb de minst efficiënte variant van de Model 3.

Juist bij korte ritten in de kou scheelt het heel veel.

En met deze kou is de P met 20” ook op de snelweg zuiniger dan de LR van 2019 met aerowielen (met winterbanden, dat dan weer wel).

Kortom: het is een welkome aanvulling met de kou. In de zomer maakt het natuurlijk geen reet uit. Maar ja: juist in de winter is voor mij de range het belangrijkste.
Zou graag een goede test zien. Onder nul lijkt een auto zonder WP zuiniger. :)

YouTube: 2021 Tesla Model 3 Heat Pump Test With Another 2020 Model 3 In Canad...

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:45
Ik ben wel benieuwd naar welke methodes jullie hanteren om op zo’n ochtend de deuren open te krijgen. Ik heb de auto voorverwarmd, maar gaat dat geen uur doen (max. 10-15min), zolang ik maar niet hoef te krabben. Ramen wat naar beneden laten? ‘Gewoon’ maar wat lomp die deur opentrekken?

• STIMPPYYY
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pB79SOFdFoDSAsnFwcl3Bv-8sb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0iUot53qlmxhZI7s9SKEapsL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvMQEcMnU_MQ5AjKCrR3j5cxTGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2m964DxsapE5GBrBNqGw0t6s.jpg?f=fotoalbum_large

Ehm... dat de lakkwaliteit niet al te best is wist ik. Maar dat het gewoon letterlijk loslaat.. bedroevend. Heb jullie dit ook. Zijn beide voordeuren.

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 09:13
STIMPPYYY schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ehm... dat de lakkwaliteit niet al te best is wist ik. Maar dat het gewoon letterlijk loslaat.. bedroevend. Heb jullie dit ook. Zijn beide voordeuren.
Dat zou ik zeker melden bij Tesla, niet acceptabel natuurlijk. Hoe oud is de auto nu?

• Aalard99
Eddos schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:01:
Ik ben wel benieuwd naar welke methodes jullie hanteren om op zo’n ochtend de deuren open te krijgen. Ik heb de auto voorverwarmd, maar gaat dat geen uur doen (max. 10-15min), zolang ik maar niet hoef te krabben. Ramen wat naar beneden laten? ‘Gewoon’ maar wat lomp die deur opentrekken?
Even voorverwarmen, maar vanmorgen moest ik een aantal keer op het handvat een (harde) klap geven toen kon ik hem open maken. Spiegels zaten ook vast, moest ik met de hand uitklappen.

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Aalard99 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Even voorverwarmen, maar vanmorgen moest ik een aantal keer op het handvat een (harde) klap geven toen kon ik hem open maken. Spiegels zaten ook vast, moest ik met de hand uitklappen.
Automatisch spiegels in/uit zet ik uit in de winter. Was bij mijn vorige auto(volvo) al een keer stuk gedraaid. En vorige winter bij de tesla ook een keer blijven hangen. Dus bij de tesla ook maar uit in de winter
Vuist maken en met de onderkant tegen de greep slaan.

• da_mgink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08-2025
Momenteel weer een keer aan het testen met snelladen met 2020.48.30.2, dit keer in Leusden.

Eerst vanuit Dordrecht naar Ermelo gereden, daar anderhalf a 2 uur door het bos gewandeld. De navigatie voor de terugweg koos de SuC Leusden uit als tussenstop, hier met 10% aangekomen na ongeveer een half uur incl voorverwarmen.

Piek snelheid bij starten met laden 75kW, wat snel alweer inzakte naar 40kW.

Wat me wel opvalt is dat de snelheid nu wel oploopt trouwens. Ik zal thuis nog een screenshot van ABRP met een grafiek uploaden, dat wil nu vanaf m'n telefoon niet.
Edit: screenshotAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ENvk9dfBBvT4e8QcO_bS65G8ng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W73W6RuQ3uvLfP6iRF4JhaGm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door da_mgink op 09-01-2021 18:35 ]

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ook bij mij vandaag de eerste keer dat deurgrepen en spiegels vast zaten. Ook de bestuurdersdeur ging niet zonder geweld meer dicht. Ik wilde hem op afstand even voorverwarmen maar uitgerekend vandaag kreeg ik geen contact met de auto. De spiegels zaten na een half uur voorverwarmen nog steeds vast.

Omdat ik vandaag een voor mijn doen langere rit ging maken heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om het verbruik eens goed te bekijken en dat viel me onderaan de streep toch nog redelijk mee.

Hier was ik bijna thuis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzw4m0EObpmXL5bXZC-luV8TlwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyB1tBe2b88whRRPbuzALf4n.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zou neerkomen op circa 303km totale actieradius door de 169,5 gereden km’s waarvoor ie 28kWh heeft verbruikt te delen door 28 en dan te vermenigvuldigen met 50, want dat is de bruikbare accucapaciteit van de SR+ toch?

Dat is dan toch best weer aardig met relatief lage temperaturen (die wel opliepen uiteindelijk natuurlijk, van 0 graden naar uiteindelijk 7 graden).

• DS7

DS7

Dat zou vreemd zijn, want warmtepompen zijn ook onder 0 gewoon efficiënter dan elektrische verwarming. De efficiëntie daalt wel als het kouder wordt.

Hoe dan ook: ik constateer dat de MY2021 echt wezenlijk zuiniger is bij deze lage temperaturen.

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 15:18
STIMPPYYY schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Wat is er raar aan? De ene pakt de auto en andere de fiets. Pak zelf over het algemeen overal de auto voor. Zo niet, dan loop ik een stukje. Maar heb ook niet echt een goede fiets, dus wie weet veranderd dat nog ;)
Nou, je gebruikt een enorme bak extra energie om 2000 kg in beweging te krijgen, de straten in de wijk worden onveiliger (afhankelijk van rijstijl en lokatie) èn je krijgt geen lichaamsbeweging.

Tijd voor een goede fiets met baggageruimte ;)

Op de fiets ben ik meestal nog sneller ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Pierz op 09-01-2021 18:46 ]

• DS7

DS7

Ik heb gelukkig een garage.

Op dit moment is het ook wel naar weer. Het vriest en het is relatief vochtig. Die combinatie is voer voor problemen. Als het droog en koud is, dan is het allemaal niet zo’n probleem.

• STIMPPYYY
Pierz schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:44:
[...]

Nou, je gebruikt een enorme bak extra energie om 2000 kg in beweging te krijgen, de straten in de wijk worden onveiliger (afhankelijk van rijstijl en lokatie) èn je krijgt geen lichaamsbeweging.

Tijd voor een goede fiets met baggageruimte ;)

Op de fiets ben ik meestal nog sneller ook.
Ja, je hebt eigenlijk wel gelijk inderdaad. Toch misschien wat vaker de fiets pakken.

• STIMPPYYY
Aalard99 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:11:
[...]

Dat zou ik zeker melden bij Tesla, niet acceptabel natuurlijk. Hoe oud is de auto nu?
Auto is net een jaartje oud. Maandag komt de LM ‘m toch halen dus kunnen dit ook meteen meenemen.

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-01 20:51
DS7 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:46:
[...]

Ik heb gelukkig een garage.

Op dit moment is het ook wel naar weer. Het vriest en het is relatief vochtig. Die combinatie is voer voor problemen. Als het droog en koud is, dan is het allemaal niet zo’n probleem.
Ja, nu verkoop je het wel heel makkelijk als “valt wel mee” (zoals veel mensen zeggen dat het veel regent (7% van de tijd))

Het is in Nederland “normaal” (1980-2020) van dec tot maart ongeveer 3.5C en 85% lucht vochtig. Wat het nu ongeveer beide is ook.
(https://www.clo.nl/en/node/26967)

Sterker nog het is überhaupt heel moeilijk om in de winter een lage vochtigheid te krijgen doordat het relatief is.

We hebben het over een probleem wat zich dus 25% van de tijd kán voordoen, ik zou dat niet zo makkelijk afwimpelen. We zitten pas minder dan 20 dagen in de winter hè momenteel en nu al gaat het de hele tijd over dit soort problemen.

Ja, graag relativeren, want ik zag ook een paar mooie verbruikscijfers zelfs bij deze temperaturen. Maar niet marginaliseren, want dit is de Nederlandse realiteit

• jsiegmund
Nog wat meer relativering: iedere auto die ik tot nu toe heb gehad had moeite met dit weer. Deuren die niet open gingen. Rubbers die stuk scheurden. Blauwe handen na 10 minuten krabben. Kwartier in de kou zitten omdat ze niet warm wilden worden. Nu hebben we een auto die je met een app warm kunt stoken en dan zeuren we dat dat teveel energie gebruikt :+

• JohanB
jsiegmund schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Nog wat meer relativering: iedere auto die ik tot nu toe heb gehad had moeite met dit weer. Deuren die niet open gingen. Rubbers die stuk scheurden. Blauwe handen na 10 minuten krabben. Kwartier in de kou zitten omdat ze niet warm wilden worden. Nu hebben we een auto die je met een app warm kunt stoken en dan zeuren we dat dat teveel energie gebruikt :+
(Vrijwel) alle autos van deze prijscategorie kunnen voorverwarmen via een app(misschien een verdwaalde Alfa Romeo a 60k niet?). Vergelijken met oude/vorige auto’s heeft natuurlijk weinig zin

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-01 01:08
Je bedoelt, voorverwarmen door de ( ICE) motor te laten draaien? Of door een standverwarming in de auto als extra erbij te bestellen? In Duitsland krijg je overigens een boete als je een ICE laat opwarmen zonder te rijden.
Ik heb een Renault Espace uit 2012 van rond de 60.000,- nieuw prijs die niet kan voorverwarmen en ook een Mini 2016 van rond de € 45000,- nieuw, die kan het ook niet.
jsiegmund schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Weet niet welke auto’s je hebt gehad maar met -1/-2 kreeg ik mijn vorige Audi/Volvo/Skoda/Honda gewoon prima open. Ook nog wel tot -10. Zat je wel in een koude auto. Dat wel. :)

• JohanB
Edit out

[ Voor 113% gewijzigd door JohanB op 09-01-2021 21:14 ]

• JohanB
*lange inhoudelijk reactie weg, om discussie te voorkomen
Mackeessie schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:39:
Je bedoelt, voorverwarmen door de ( ICE) motor te laten draaien? Of door een standverwarming in de auto als extra erbij te bestellen? In Duitsland krijg je overigens een boete als je een ICE laat opwarmen zonder te rijden.
Ik heb een Renault Espace uit 2012 van rond de 60.000,- nieuw prijs die niet kan voorverwarmen en ook een Mini 2016 van rond de € 45000,- nieuw, die kan het ook niet.
Klopt. Model T ook niet

• DS7

DS7

JohanB schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:56:
[...]

Ja, nu verkoop je het wel heel makkelijk als “valt wel mee” (zoals veel mensen zeggen dat het veel regent (7% van de tijd))

Het is in Nederland “normaal” (1980-2020) van dec tot maart ongeveer 3.5C en 85% lucht vochtig. Wat het nu ongeveer beide is ook.
(https://www.clo.nl/en/node/26967)

Sterker nog het is überhaupt heel moeilijk om in de winter een lage vochtigheid te krijgen doordat het relatief is.

We hebben het over een probleem wat zich dus 25% van de tijd kán voordoen, ik zou dat niet zo makkelijk afwimpelen. We zitten pas minder dan 20 dagen in de winter hè momenteel en nu al gaat het de hele tijd over dit soort problemen.

Ja, graag relativeren, want ik zag ook een paar mooie verbruikscijfers zelfs bij deze temperaturen. Maar niet marginaliseren, want dit is de Nederlandse realiteit
De omstandigheden zoals ze vandaag waren, net rond het vriespunt en hoge luchtvochtigheid, zijn echt uitzonderlijk en zeker niet 25% van de tijd.

Het is ook echt niet zo dat alleen Tesla’s er last van hebben. Ik heb een keer het raammechanisme van een Cayenne naar zijn grootje geholpen omdat het raam niet naar beneden wilde en het mechanisme wel.

• JohanB
DS7 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:14:
[...]

De omstandigheden zoals ze vandaag waren, net rond het vriespunt en hoge luchtvochtigheid, zijn echt uitzonderlijk en zeker niet 25% van de tijd.
Bron?

[ Voor 9% gewijzigd door JohanB op 09-01-2021 21:20 ]

• wootahH
joblamie schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:14:
Ook bij mij vandaag de eerste keer dat deurgrepen en spiegels vast zaten. Ook de bestuurdersdeur ging niet zonder geweld meer dicht. Ik wilde hem op afstand even voorverwarmen maar uitgerekend vandaag kreeg ik geen contact met de auto. De spiegels zaten na een half uur voorverwarmen nog steeds vast.

Omdat ik vandaag een voor mijn doen langere rit ging maken heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om het verbruik eens goed te bekijken en dat viel me onderaan de streep toch nog redelijk mee.

Hier was ik bijna thuis:

[Afbeelding]

Dit zou neerkomen op circa 303km totale actieradius door de 169,5 gereden km’s waarvoor ie 28kWh heeft verbruikt te delen door 28 en dan te vermenigvuldigen met 50, want dat is de bruikbare accucapaciteit van de SR+ toch?

Dat is dan toch best weer aardig met relatief lage temperaturen (die wel opliepen uiteindelijk natuurlijk, van 0 graden naar uiteindelijk 7 graden).
Vandaag erg netjes/zuinig gereden in sr+ my2019 (met Aero Wheel Covers) , als in: 33 53 en 103(90%), temp 18.5 fan stand 1. Heenweg voorverwarmd aan paal, terugweg niet. Dit koste mij 75% accu. Dus in theorie vandaag 44kWh echt bruikbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkehauybdCudmakmi_15TIBdpjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcQFqsIZBYxg5Lp1RZlbcJlF.jpg?f=fotoalbum_large

• DS7

DS7

Nou, om te beginnen vriest het maar iets van 15% van de tijd...

• jsiegmund
Inspired schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:49:
[...]

Weet niet welke auto’s je hebt gehad maar met -1/-2 kreeg ik mijn vorige Audi/Volvo/Skoda/Honda gewoon prima open. Ook nog wel tot -10. Zat je wel in een koude auto. Dat wel. :)
BMW 1 series en Audi A3. Beide last gehad van dicht gevroren deuren. Bij de BMW zelfs een keer langs passagierskant in moeten stappen. De exacte temperatuur moet ik je schuldig blijven, maar het heeft idd wel veel met vochtigheid te maken.

Daarover gesproken en terug ontopic: het glas van mijn auto was vanochtend aan de binnenkant echt zeiknat, allemaal. Zal eens zo'n ontvochtiger er in leggen, hoop wel dat dat nog weg trekt. Ik heb ook één camera (links) die steeds weigert door condens, vermoed door dezelfde oorzaak. Toch maar een keer goed warm stoken incl A/C op een langere rit.

• JohanB
Edit: Laat maar

@DS7 mijn fout, je hebt gelijk.

Ik dacht dat het over slecht bereik ging. Zie nu dat jou initiële post over vastgevroren problemen sprak. Excuus!

[ Voor 202% gewijzigd door JohanB op 09-01-2021 23:20 ]

• frederikbove
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-01 18:34
Gisteren eens gaan laden aan een SuC met mijn nieuwe tesla m3 LR 2021 (e5d) en had nog 25% en batterij was niet echt voorbereid alsook was het -3 buiten en hij lade toch met een start van 130kw.

Op 20 min van 25% naar 61%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWvVkfScRpvQO1OlFoKpPfdH40A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OmRLgqttimbSGSuAQ8LGPNvh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door frederikbove op 09-01-2021 23:33 ]

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 13:50
frederikbove schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:31:
Gisteren eens gaan laden aan een SuC met mijn nieuwe tesla m3 LR 2021 (e5d) en had nog 25% en batterij was niet echt voorbereid alsook was het -3 buiten en hij lade toch met een start van 130kw.

Op 20 min van 25% naar 61%.

[Afbeelding]
Hier zijn wij SR+ LFP jaloers op

Give 2 Get

• DS7

DS7

Runescom schreef op zondag 10 januari 2021 @ 07:18:
[...]

Hier zijn wij SR+ LFP jaloers op
Ben wel benieuwd hoe snel Tesla dit kan oplossen, want ik hoor verhalen van niet boven de 45 kw uit kunnen komen en dat is toch wel erg vervelend.

Ook met de 82 kwh accu moeten ze nog aan de slag, die is onder de 6-7% gewoon niet meer bruikbaar in het verkeer.

Allemaal prima voor nu, maar het zou toch binnen nu en enkele maanden opgelost moeten worden.

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-01 14:12
jsiegmund schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:24:
[...]

BMW 1 series en Audi A3. Beide last gehad van dicht gevroren deuren. Bij de BMW zelfs een keer langs passagierskant in moeten stappen. De exacte temperatuur moet ik je schuldig blijven, maar het heeft idd wel veel met vochtigheid te maken.

Daarover gesproken en terug ontopic: het glas van mijn auto was vanochtend aan de binnenkant echt zeiknat, allemaal. Zal eens zo'n ontvochtiger er in leggen, hoop wel dat dat nog weg trekt. Ik heb ook één camera (links) die steeds weigert door condens, vermoed door dezelfde oorzaak. Toch maar een keer goed warm stoken incl A/C op een langere rit.
Wat kan helpen is de temperatuur in de auto een paar kilometer voor je je bestemming bereikt laag zetten. Koude lucht kan minder vocht bevatten dan warme lucht. Je dwingt op die manier al een hoop vocht uit je auto.

• Aalard99
DS7 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 08:08:
[...]

Ben wel benieuwd hoe snel Tesla dit kan oplossen, want ik hoor verhalen van niet boven de 45 kw uit kunnen komen en dat is toch wel erg vervelend.

Ook met de 82 kwh accu moeten ze nog aan de slag, die is onder de 6-7% gewoon niet meer bruikbaar in het verkeer.

Allemaal prima voor nu, maar het zou toch binnen nu en enkele maanden opgelost moeten worden.
Denk dat de vraag eerder is of Tesla het wel kan oplossen met de huidige accu. Het zou zomaar kunnen dat dit niet op te lossen valt en je ermee moet leren leven.

Er zijn wel meer beloftes gedaan, kijk naar FSD wat ik echt de komende tijd niet werkend zie worden( volledig FSD bedoel ik dan).
“Slimme” is dat Tesla ook nergens wat vermeld over laadsnelheden. Op TMC zijn er diverse eigenaren die de auto in willen leveren als het niet opgelost wordt. Vraag me af of dit haalbaar is. Er zijn nergens garanties gegeven door Tesla. Iets wat andere merken nog wel een doen.

• DS7

DS7

Aalard99 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:49:
[...]

Denk dat de vraag eerder is of Tesla het wel kan oplossen met de huidige accu. Het zou zomaar kunnen dat dit niet op te lossen valt en je ermee moet leren leven.

Er zijn wel meer beloftes gedaan, kijk naar FSD wat ik echt de komende tijd niet werkend zie worden( volledig FSD bedoel ik dan).
Bij FSD is vanaf het begin af aan gecommuniceerd dat het toekomstmuziek is en afhankelijk van wetgevers (met name in de EU zit daar het grote probleem, het systeem kan in de VS echt veel meer dan hier).

Mij lijkt overigens dat een auto die nog 6% lading over heeft op de accu en ineens niet harder kan dan 35 km/u gevaarlijk wordt geacht en dan kan Tesla nog maar 2 kanten op: softwarematig de 0% grens aanpassen (waarmee de WLTP niet meer gehaald wordt), of oplossen.

Linksom of rechtsom is dus het probleem van de 82 kWh accu iets waar ook de wetgever iets van gaat vinden en daar kan Tesla zich niet onderuit draaien.

Overigens verwacht ik dat alle problemen die er zijn voor een groot deel softwarematig zijn. Je kan gewoon zien dat bij de MY2021 de temperatuur van de accu veel lager is dan bij de oudere modellen en daar zit dan ook meest waarschijnlijk de oplossing.

• Flatline____
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-01 11:38
Deze week heb ik de rubberband rond het glaspaneel in het dak geplaatst en een Ali hoedenplank bekleding in de kofferbak. Beide om geluid tegen te gaan. En ik kan dit zonder meer aanraden.

Mijn ervaring is namelijk dat het werkt. Natuurlijk niet op basis van objectieve dB metingen, maar op eigen gevoel ;) En voornamelijk de reactie van mijn vriendin, die -zonder te weten dat er iets was gebeurd- reageerde dat het rustiger voelde in de auto en dat de muziek beter klonk. Of ik misschien iets had veranderd?

Take it or leave it, maar ik ben tevreden :)

Links:
Hoedenplank bekleding van aliexpress waar ik EUR 40 voor heb betaald:
https://nl.aliexpress.com...e=socialShare&platform=AE

Rubber strip 5mm van Taptes:
https://taptes.com/produc...os=1&_sid=43dbfb36a&_ss=r

Andere aanrader is overigens deze bak. Past perfect en erg fijn voor de laadkabel of onze schoenen na strandbezoek:
https://nl.aliexpress.com...e=socialShare&platform=AE

Ze passen op MY 2021. En nee, ik word niet gesponsord :P

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01 22:42
DS7 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Bij FSD is vanaf het begin af aan gecommuniceerd dat het toekomstmuziek is en afhankelijk van wetgevers (met name in de EU zit daar het grote probleem, het systeem kan in de VS echt veel meer dan hier).

Mij lijkt overigens dat een auto die nog 6% lading over heeft op de accu en ineens niet harder kan dan 35 km/u gevaarlijk wordt geacht en dan kan Tesla nog maar 2 kanten op: softwarematig de 0% grens aanpassen (waarmee de WLTP niet meer gehaald wordt), of oplossen.

Linksom of rechtsom is dus het probleem van de 82 kWh accu iets waar ook de wetgever iets van gaat vinden en daar kan Tesla zich niet onderuit draaien.

Overigens verwacht ik dat alle problemen die er zijn voor een groot deel softwarematig zijn. Je kan gewoon zien dat bij de MY2021 de temperatuur van de accu veel lager is dan bij de oudere modellen en daar zit dan ook meest waarschijnlijk de oplossing.
Het verwarmen van de batterij kan de oplossing zijn, maar dat zal dan ook in de WLTP test gebruikt moeten worden en daar klopt dan weer niets van. Links- of rechtsom kost dat energie.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• wootahH
Weet iemand ondertussen al een mooie/passend zonnenscherm voor de twee ramen bij de achterbank?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-01 08:28
Inspired schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:17:
“Slimme” is dat Tesla ook nergens wat vermeld over laadsnelheden. Op TMC zijn er diverse eigenaren die de auto in willen leveren als het niet opgelost wordt. Vraag me af of dit haalbaar is. Er zijn nergens garanties gegeven door Tesla. Iets wat andere merken nog wel een doen.
Beetje grootspraak denk ik, wellicht geinspireerd door wat amerikanen waar dat een stuk normaler is. Althans, aan deze kant van de plas heb ik nog nooit gehoord dat een fabrikant een auto terug neemt die gewoon rijd. Ja, ik rijd ook een sr+ mic, en ook die van mij laad langzaam bij de suc. Storend? Nee, ik laad vrijwel alles op de zaak en heb tot nu toe 2x bij een suc gestaan uit nieuwsgierigheid hoe het functioneerde..... als je daadwerkelijk zoveel rijd dat je vaak/dagelijks bij een suc staat, had je dan niet beter sowieso een lr kunnen nemen?

• JohanB
Inspired schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:17:
Staat op de website toch gewoon 275 km in 15 min? Zie geen disclaimers oid. Meen me trouwens te herinneren dat daar kort geleden nog iets stond als “vol in 30 min”, dus ze lijken daar ook wel aanpassingen te maken

Edit: Dat lijken ze nog wel in het batterij grafiekje hier ook te geven 80% in 30 min. Wat achter de “meer informatie” knop zit als je daar op klikt bij de M3 (https://www.tesla.com/nl_NL/supercharger)

[ Voor 14% gewijzigd door JohanB op 10-01-2021 12:52 ]

• JohanB
DS7 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Exact, er staat overall op de website vrij groot dat FSD iets voor de toekomst is en dat ze momenteel alleen autopilot functies leveren. (Al waren de statements daar vroeger volgens mij minder genuanceerd)

• STIMPPYYY
stylezzz schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Beetje grootspraak denk ik, wellicht geinspireerd door wat amerikanen waar dat een stuk normaler is. Althans, aan deze kant van de plas heb ik nog nooit gehoord dat een fabrikant een auto terug neemt die gewoon rijd. Ja, ik rijd ook een sr+ mic, en ook die van mij laad langzaam bij de suc. Storend? Nee, ik laad vrijwel alles op de zaak en heb tot nu toe 2x bij een suc gestaan uit nieuwsgierigheid hoe het functioneerde..... als je daadwerkelijk zoveel rijd dat je vaak/dagelijks bij een suc staat, had je dan niet beter sowieso een lr kunnen nemen?
Afstanden zijn in US natuurlijk veel groter en zullen mensen eerder gebruiken maken van SuC dan hier.

• DS7

DS7

kdeboois schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:00:
[...]

Het verwarmen van de batterij kan de oplossing zijn, maar dat zal dan ook in de WLTP test gebruikt moeten worden en daar klopt dan weer niets van. Links- of rechtsom kost dat energie.
De warmtepomp heeft geen invloed op de WLTP rating. Dus ja, dat kost wel energie als het koud is, maar verder niets.

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
Nog wat foto’s van het eindresultaat. Ik overweeg mijn Aero’s over te spuiten / plastidippen. Iemand suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7R5L1Im9S4DnfpTDM-HXZF9xrMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vUaPMaxBh8bFHo9cf1HLmdu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSl4OI7SfCOgdKIV8H3HmrJLh8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOqdRKJ0JL7GNi743hLkYjlt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsz3WLN_jpkF_xf7aEzqg9MlHQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tf8fCyuHZ2HLDdHRCs9pY3Qy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMNaLgb_Lznum53lFHYpT7wRloI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZwGmFCn9sOp1hgMycksezIrV.jpg?f=fotoalbum_large

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:14

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

X-GeaR schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:56:
Nog wat foto’s van het eindresultaat. Ik overweeg mijn Aero’s over te spuiten / plastidippen. Iemand suggesties?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg mooi zeg, deze trim schreeuwt om de nieuwe 20 inch turbines :9~

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

stylezzz schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Het punt is dat mensen niet alleen een auto kiezen op basis van de dagelijkse ritten maar vaak ook op die paar vakantie ritten.

Als Tesla de MiC LFP niet op een hoger plan krijgt zal dit er behoorlijk inhakken qua afschrijving. Daarnaast is dit natuurlijk voer voor de concurrentie, VAG kan zich met het MEB platform en de upgrades die eraan zitten te komen op deze manier boven Tesla plaatsen.

Eind 2021 wordt een update verwacht van de ID3 /ID4 zodat deze ook op 170kW kunnen laden. Als Tesla zijnde sla je dan een enorm modderfiguur.

Misschien beseft men bij Tesla nog niet dat de concurrentie enorme stappen aan het maken is en de auto's beter gepositioneerd zijn voor de europese markt.

[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 10-01-2021 15:05 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• DS7

DS7

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Set 20 inch.

Ik heb nog een mooie set ter overname als je geïnteresseerd bent komende van de M3LR.

• DS7

DS7

revolution-nl schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:03:
[...]

Het punt is dat mensen niet alleen een auto kiezen op basis van de dagelijkse ritten maar vaak ook op die paar vakantie ritten.

Als Tesla de MiC LFP niet op een hoger plan krijgt zal dit er behoorlijk inhakken qua afschrijving. Daarnaast is dit natuurlijk voer voor de concurrentie, VAG kan zich met het MEB platform en de upgrades die eraan zitten te komen op deze manier boven Tesla plaatsen.

Eind 2021 wordt een update verwacht van de ID3 /ID4 zodat deze ook op 170kW kunnen laden. Als Tesla zijnde sla je dan een enorm modderfiguur.

Misschien beseft men bij Tesla nog niet dat de concurrentie enorme stappen aan het maken is en de auto's beter gepositioneerd zijn voor de europese markt.
Nee, dit is gewoon typisch Tesla. Snel op de markt brengen en met de data die je krijgt eventuele kinderziektes eruit halen.

Ik denk alleen dat ze dit niet helemaal hebben voorzien. Ze komen ook wel op het meest ongunstige moment op de markt. Of: ze wisten dat ze gezeik gaan krijgen, maar het alternatief (tegenvallende productie- en verkoopcijfers) was nog vervelender.

• stylezzz
DS7 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:26:
[...]

Nee, dit is gewoon typisch Tesla. Snel op de markt brengen en met de data die je krijgt eventuele kinderziektes eruit halen.

Ik denk alleen dat ze dit niet helemaal hebben voorzien. Ze komen ook wel op het meest ongunstige moment op de markt. Of: ze wisten dat ze gezeik gaan krijgen, maar het alternatief (tegenvallende productie- en verkoopcijfers) was nog vervelender.
Bij vw en volvo gaat het niet anders.... maar blijkbaar mag je die vergelijking niet maken. Ik wacht rustig de update af, vooralsnog zijn er toch nog geen vakantieplannen ;)

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

stylezzz schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:29:
[...]

Bij vw en volvo gaat het niet anders.... maar blijkbaar mag je die vergelijking niet maken. Ik wacht rustig de update af, vooralsnog zijn er toch nog geen vakantieplannen ;)
Het verschil is dat consumenten een model 3 bestellen op basis van bepaalde specificaties en ervaringen van andere consumenten, het is geen nieuw product meer, je verwacht dan geen kinderziektes meer.

Daarnaast heb je als consument niets te kiezen, Tesla beslist dat je ineens een SR+ MiC en als consument krijg je niet het betrouwbare product wat je had verwacht maar ben je ineens test konijn.

Als Tesla de consument de keuze had gegeven dan had ik het een ander verhaal gevonden. Ze vliegen hier wat mij betreft keihard uit de bocht, stel ik wil na mijn Model 3 een Model Y bestellen, dan heb ik geen flauw idee wat ik geleverd krijgt 8)7 Ik vind dat wel een dingetje..

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 00:16

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oud goud, mat... Staat goed bij donkergroen

EX30 Ultra Twin Performance

• Aalard99
stylezzz schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:29:
[...]

Is er een harde garantie gegeven dat Tesla dit probleem oplost op de bestaande auto's voor datum x? Indien ja, dan geef ik je gelijk, gewoon afwachten. Indien dit niet zo is wat ga je doen als dit probleem van de zomer nog steeds speelt? Tesla zal aangeven dat de auto inmiddels al 6-12 maanden oud is en dat je dit zo hebt geaccepteerd verwacht ik zo.

• DS7

DS7

revolution-nl schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Het verschil is dat consumenten een model 3 bestellen op basis van bepaalde specificaties en ervaringen van andere consumenten, het is geen nieuw product meer, je verwacht dan geen kinderziektes meer.

Daarnaast heb je als consument niets te kiezen, Tesla beslist dat je ineens een SR+ MiC en als consument krijg je niet het betrouwbare product wat je had verwacht maar ben je ineens test konijn.

Als Tesla de consument de keuze had gegeven dan had ik het een ander verhaal gevonden. Ze vliegen hier wat mij betreft keihard uit de bocht, stel ik wil na mijn Model 3 een Model Y bestellen, dan heb ik geen flauw idee wat ik geleverd krijgt 8)7 Ik vind dat wel een dingetje..
Het is een faceliftmodel. Dus niet zo gek dat er wat zaken veranderen. Bovendien was het ook vooraf bekend dat Europa de Chinese variant gingen krijgen.

Kijk, het moet opgelost worden, maar verder weinig bijzonders.

• DS7

DS7

Aalard99 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:25:
[...]

Is er een harde garantie gegeven dat Tesla dit probleem oplost op de bestaande auto's voor datum x? Indien ja, dan geef ik je gelijk, gewoon afwachten. Indien dit niet zo is wat ga je doen als dit probleem van de zomer nog steeds speelt? Tesla zal aangeven dat de auto inmiddels al 6-12 maanden oud is en dat je dit zo hebt geaccepteerd verwacht ik zo.
Ik de zomer is het warm, dus dan zullen de problemen als ze nog niet opgelost zijn sowieso niet zo spelen als nu.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:03
Ik ben een van mijn twee Tesla cards kwijt. Iemand een idee wat het kost om een nieuwe te krijgen?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 10:12

killercow

eth0

Sunri5e schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:51:
Ik ben een van mijn twee Tesla cards kwijt. Iemand een idee wat het kost om een nieuwe te krijgen?
Geloof 25 euro bij Tesla.
Wellicht ook handig om de verloren kaart te blokkeren?

openkat.nl al gezien?

• Sunri5e
killercow schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:53:
[...]

Geloof 25 euro bij Tesla.
Wellicht ook handig om de verloren kaart te blokkeren?
Jazeker. Alleen mijn partner verwacht hem nog terug te vinden...

• da_mgink
DS7 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:44:
[...]

Het is een faceliftmodel. Dus niet zo gek dat er wat zaken veranderen. Bovendien was het ook vooraf bekend dat Europa de Chinese variant gingen krijgen.

Kijk, het moet opgelost worden, maar verder weinig bijzonders.
De MiC is geen facelift model, gewoon de Chrome trim, hoogglans middenconsole en geen elektrische kofferklep en ook geen dubbelglas in de voorportieren. Het enige verschil met de SR+ die uit de VS kwam is de batterij, namelijk de LFP. Sommigen hebben als extra nog de nieuwe koplampen gekregen, ik heb die in ieder geval niet.

De LFP batterij is ook een stuk zwaarder dan de eerdere, zal dus vanaf 2025, wanneer er voor een BEV gewoon wegenbelasting betaald moet gaan worden dus ook nog wel van invloed kunnen zijn op de restwaarde (scheelt iets van 150kg uit mijn hoofd)

Verder is er door Tesla inderdaad contact met mij opgenomen dat ik een MiC zou krijgen maar dit zou alleen maar het voordeel hebben dat ik gewoon altijd tot 100% kan laden, het langzame snelladen is niet benoemd en ook pas bekend geworden na de uitleveringen in Europa door gebruikers die ervaringen gingen delen. Ongeveer tegelijk kwam er wel één artikel uit China de wereld in dat in China dezelfde problemen spelen met het snelladen.

Wat mij betreft is het te kort door de bocht om te zeggen dat het komt doordat het een facelift model is en daarbij is het verschil in snellaad snelheid gewoon enorm met de SR+ uit de VS. Wat mij betreft nog steeds geen deal-breaker maar de snellaad snelheid was wel mede bepalend om voor een SR+te kiezen voor de vakantieritten. Tesla model wat mij betreft dus wel met een update over de brug komen om het snelladen meer in lijn te brengen met de SR+ uit de VS.

• Mackeessie
Er is een YouTube filmpje : YouTube: Hilfe! Mein Tesla Akku lädt nicht.... met een mogelijke oplossing voor de MIC T model 3.

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Sunri5e schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:57:
[...]

Dat ken ik, hier staat ook nog een hele doos met 'spulletjes die ze ooit nog terug gaan vinden'. Die doos is trouwens nog steeds leeg.

• DS7

DS7

da_mgink schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:03:
[...]

De MiC is geen facelift model, gewoon de Chrome trim, hoogglans middenconsole en geen elektrische kofferklep en ook geen dubbelglas in de voorportieren. Het enige verschil met de SR+ die uit de VS kwam is de batterij, namelijk de LFP. Sommigen hebben als extra nog de nieuwe koplampen gekregen, ik heb die in ieder geval niet.

De LFP batterij is ook een stuk zwaarder dan de eerdere, zal dus vanaf 2025, wanneer er voor een BEV gewoon wegenbelasting betaald moet gaan worden dus ook nog wel van invloed kunnen zijn op de restwaarde (scheelt iets van 150kg uit mijn hoofd)

Verder is er door Tesla inderdaad contact met mij opgenomen dat ik een MiC zou krijgen maar dit zou alleen maar het voordeel hebben dat ik gewoon altijd tot 100% kan laden, het langzame snelladen is niet benoemd en ook pas bekend geworden na de uitleveringen in Europa door gebruikers die ervaringen gingen delen. Ongeveer tegelijk kwam er wel één artikel uit China de wereld in dat in China dezelfde problemen spelen met het snelladen.

Wat mij betreft is het te kort door de bocht om te zeggen dat het komt doordat het een facelift model is en daarbij is het verschil in snellaad snelheid gewoon enorm met de SR+ uit de VS. Wat mij betreft nog steeds geen deal-breaker maar de snellaad snelheid was wel mede bepalend om voor een SR+te kiezen voor de vakantieritten. Tesla model wat mij betreft dus wel met een update over de brug komen om het snelladen meer in lijn te brengen met de SR+ uit de VS.
Je hebt gelijk. Facelift is in China pas net geïntroduceerd.

En als het bij deze laadsnelheden zou blijven snap ik dat je daarmee geen genoegen neemt. Dus ik zou er zeker over klagen. Maar ik verwacht wel dat het opgelost zal worden.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
[...]

Gewoon de pas ff eruit gooien. Mocht je hem weer vinden, dan voeg je hem gewoon weer toe.

Wij hebben 2 extra sleutels gehaald (25€ voor 2 volgens mij...?), die we nu in druppels aan de sleutelbos hebben hangen. Toevoegen en verwijderen van sleutels gaat echt veel makkelijker dan bij andere merken ;)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
Edit: Smobbo was net iets eerder met dezelfde opmerking. :)

[ Voor 91% gewijzigd door Jaap-Jan op 10-01-2021 18:37 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Smobbo schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:35:
[...]

Gewoon de pas ff eruit gooien. Mocht je hem weer vinden, dan voeg je hem gewoon weer toe.

Wij hebben 2 extra sleutels gehaald (25€ voor 2 volgens mij...?), die we nu in druppels aan de sleutelbos hebben hangen. Toevoegen en verwijderen van sleutels gaat echt veel makkelijker dan bij andere merken ;)
EUR 26,- per twee idd.

https://shop.tesla.com/nl_nl/product/sleutelkaart-model-3

Niet op voorraad op dit moment. Wellicht bij een SeC wel te krijgen.

Vakantie is hier geboekt. 2000km enkele reis. Beetje de verloren Corona kilometers inhalen. Nu duimen dat we ook daadwerkelijk weg kunnen. En dat de MICs dan snel kunnen laden.. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 10-01-2021 19:10 ]

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
@Mackeessie
Klinkt interessant, maar versta er werkelijk niks van. Misschien kun je heel kort de conclusie kunnen noemen in het Nederlands? :)F

• stylezzz
revolution-nl schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Als ik het forum hier moet geloven ben je als tesla rijder al circa 10 jaar als een soort beta tester bezig. Overigens ben ik blij met mijn mic sr+, aangezien hij in zo ongeveer de modernste autofabriek ter wereld is gebouwd heb ik echt 0,0 last van panel gaps of andere bouwkwaliteit issues waar ook al vele paginas over zijn volgeschreven.
Aalard99 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:25:
[...]

Nope, elon heeft er niks over getwittert. Aan de andere kant denk ik ook niet dat de mensen hier die al contact hebben gehad met een sec de reactie dat het een dezer weken opgelost word uit hun duim zuigen.

• da_mgink
S023 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:10:
@Mackeessie
Klinkt interessant, maar versta er werkelijk niks van. Misschien kun je heel kort de conclusie kunnen noemen in het Nederlands? :)F
Specifiek voor het snelladen van de MiC geeft hij aan dat er minimaal een uur voorverwarmd moet worden om de batterij op de goede temperatuur te krijgen om optimaal te kunnen laden nu in de winter. Dan zou je een max snelheid van 120kW moeten krijgen. Is nog altijd minder dan de Amerikaanse en daar "verbergt"hij zich achter het feit dat er nooit een laad snelheid is genoemd door Tesla.

Qua verwarmen: Zit op zich wat in maar wanneer ik naar een supercharger navigeer begint het voorverwarmen pas ongeveer een half uur van te voren.
Hoe kan ik de batterij een uur laten voorverwarmen?

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-01 12:25
Met mijn Amerikaanse december 2019 M3 (SR+) haal ik praktisch altijd wel 150 kW piek, en dan rond de 40%/50% begint het te droppen. Ik laad ook nooit langer dan 15/20 minuten (en meestal van 20% tot 80%) het zou voor mij ook wel onacceptabel zijn als ik zo lang moest laden en wij maken regelmatig ritjes van 6/8 uur.

Toen ik hem kocht was het lager (volgens mij rond de 110 piek?) en ik kan me ook een update herinneren waar expliciet instond dat hij vanaf die update tot 170 kW kon maar, 170 heb ik zelf nooit gezien op het scherm.

Edit: Deze update: https://www.reddit.com/r/...g_now_on_sr_with_2019361/

[ Voor 35% gewijzigd door ex87 op 10-01-2021 20:21 ]

• Mackeessie
@S023 Het is gewoon Duits volgens mij, maar wat hij zegt is dat je de batterij kunt kalibreren door hem naar 10% leeg te rijden dan via AC ( bv 220v, dus niet de Supercharger) te laden tot 100 %, de lader nog 3 uur aangesloten te laten, hem dan weer leeg rijden tot 10 % , dan weer via AC tot 100 % laden en 3 uur de lader door laten gaan. Dan is de BMS gekalibreerd en geeft hij de juiste reikwijdte aan. Ook kalibreert de BMS als de auto slaapt.
Wat betreft het snelladen is inderdaad de temperatuur erg belangrijk en zal een koude batterij in een MIC Model 3 langzamer laden bij een Supercharger. Voordeel van deze batterij is wel dat je hem thuis of via een laadpaal wel tot 100 % mag laden elke dag zonder dat de batterij daar onder lijdt. Dit in tegenstelling tot de Amerikaanse Model 3, die je tot maximaal 80% mag laden tenzij je een lange rit moet maken. Maar elke dag 100 % wordt daarbij afgeraden. De reikwijdte zal dus, bij elke dag laden, in de praktijk wat groter zijn van de MIC Model 3, maar moet je toch aan de Supercharger dan gaat het in de winter vooral langzamer. Ik ben wel benieuwd naar eventuele wintersportreizen ( als het er nog van komt dit jaar...) met de MIC Model 3, dan zou de batterij goed op temperatuur moeten komen en het laden bij de Supercharger sneller moet gaan.
Verder schijnt de MIC batterij minder brandgevaarlijk te zijn.
Kortom ieder voordeel heb...........

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:50
[...]

Dan voeg je hem gewoon weer toe :?

• ybos
Gisteren een zeer lastige bug! Mijn zoontje wou "nepracen" (racespelletje).
Game gestart, rijder gekozen, werkt de knop "doorgaan" niet. Game afgesloten en opnieuw gestart, mocht niet baten. Vandaag vergeten te proberen.
Er was iemand zwaar teleurgesteld :P

• Barrie150
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-08-2025
[b]stylezzz in "Het grote Tesla Model 3 topic" Overigens ben ik blij met mijn mic sr+, aangezien hij in zo ongeveer de modernste autofabriek ter wereld is gebouwd heb ik echt 0,0 last van panel gaps of andere bouwkwaliteit issues waar ook al vele paginas over zijn volgeschreven.
Agree! Mijn MiC sr+ zit echt goed in elkaar. Is bijv bij snelheden van 100+ stiller dan de Duitse merken die ik heb gereden. Ik herken echt niks van de afwerkingsklachten van de US modellen. Ja, LFP battery moeten we even afwachten, maar met 100% vertrekken is voor mij voor 95% van de ritten voldoende.

• gino.martens
  • Laatst online: 29-11-2023
da_mgink schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Specifiek voor het snelladen van de MiC geeft hij aan dat er minimaal een uur voorverwarmd moet worden om de batterij op de goede temperatuur te krijgen om optimaal te kunnen laden nu in de winter. Dan zou je een max snelheid van 120kW moeten krijgen. Is nog altijd minder dan de Amerikaanse en daar "verbergt"hij zich achter het feit dat er nooit een laad snelheid is genoemd door Tesla.

Qua verwarmen: Zit op zich wat in maar wanneer ik naar een supercharger navigeer begint het voorverwarmen pas ongeveer een half uur van te voren.
Hoe kan ik de batterij een uur laten voorverwarmen?
Rijden als een idioot: dus hard optrekken, hard regeneren etc etc. Jojo rijden als het ware. Of de andere weggebruikers (of medereizigers) dat leuk vinden is een tweede hahaha.

Zou al enorm helpen als je ergens kan zien wat de batterijtemperatuur is, zonder eoa dongel aan te sluiten. Zou Tesla toch makkelijk zichtbaar ergens moeten kunnen maken, de data wordt immers verzameld.

En ik kreeg idd van het SeC te horen dat eea wordt opgelost met een update. Geen tijdslijn, maar “in de nabije toekomst”. Dit was 30 dec.

Wil nog we wat positiefs toevoegen: de auto remt echt bijzonder netjes met regeneren. En dan bedoel ik met name de laatste meters, heel smooth. Met de Ioniq zat ik vaak te kloten met de rem, laat je die teveel los dan krijg je weer een beetje koppel zeg maar. Maar hier kan ik wel aan wennen, kan het zelf niet beter zeg maar.

2020 M3 SR+ MiC

• Barrie150
  • Laatst online: 12-08-2025
Oh ja, één constatering die ik hier even wilde checken: bij voorverwarmen maakt de auto een "zingend" geluid. Best aanwezig.
Dit stopt als de auto geopend wordt. Is dit gebruikelijk?

• DS7

DS7

Barrie150 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:16:
Oh ja, één constatering die ik hier even wilde checken: bij voorverwarmen maakt de auto een "zingend" geluid. Best aanwezig.
Ja

• DS7

DS7

gino.martens schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Rijden als een idioot: dus hard optrekken, hard regeneren etc etc. Jojo rijden als het ware. Of de andere weggebruikers (of medereizigers) dat leuk vinden is een tweede hahaha.

Zou al enorm helpen als je ergens kan zien wat de batterijtemperatuur is, zonder eoa dongel aan te sluiten. Zou Tesla toch makkelijk zichtbaar ergens moeten kunnen maken, de data wordt immers verzameld.

En ik kreeg idd van het SeC te horen dat eea wordt opgelost met een update. Geen tijdslijn, maar “in de nabije toekomst”. Dit was 30 dec.

Wil nog we wat positiefs toevoegen: de auto remt echt bijzonder netjes met regeneren. En dan bedoel ik met name de laatste meters, heel smooth. Met de Ioniq zat ik vaak te kloten met de rem, laat je die teveel los dan krijg je weer een beetje koppel zeg maar. Maar hier kan ik wel aan wennen, kan het zelf niet beter zeg maar.
Ze hebben nu twee specifieke subversies van de laatste firmware uitgebracht. Daarmee verzamelen ze nu data. Op basis daarvan zal de eerste fix komen lijkt mij zo.

Dus ik verwacht deze maand nog wel een eerste fix. Goede kans dat er daarna nog een stappen volgen naar optimalisatie.

Het grote voordeel dat de SR+ rijders hebben is dat het om grote getalen gaat. Het aantal P rijders is een stuk kleiner, dus die fix zal pas op de lijst staan nadat de problemen bij de SR+ zijn aangepakt.

Maar ook daar denk ik: kwestie van maanden.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
gino.martens schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:00:
[...]
Dat wordt van het voorjaar nog veel beter. Mee de huidige temperaturen stoor ik me er eigenlijk aan dat de regen niet altijd volledig is, net alsof je de auto tot 100% geladen hebt. Bij iets hogere temperaturen is dat veel consistenter.
One-pedal driving is echt één van de top dingen die EV’s kunnen (y) !
Ja.

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
Aalard99 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:49:
[...]

Het “probleem” van LFP is in ieder geval normaal gesproken dat ze heel lang ongeveer dezelfde celspanning behouden t/m “bijna leeg” ten opzichte van lithium.
Zo is het lastig om aan de hand van celspanning de werkelijke lading te “meten” pas na rusten van batterij is dat beter uit te lezen.

(Model 3 zou dit voor het eerst anders kunnen zijn)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Stef87
ex87 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:18:
Met mijn Amerikaanse december 2019 M3 (SR+) haal ik praktisch altijd wel 150 kW piek, en dan rond de 40%/50% begint het te droppen. Ik laad ook nooit langer dan 15/20 minuten (en meestal van 20% tot 80%) het zou voor mij ook wel onacceptabel zijn als ik zo lang moest laden en wij maken regelmatig ritjes van 6/8 uur.

Toen ik hem kocht was het lager (volgens mij rond de 110 piek?) en ik kan me ook een update herinneren waar expliciet instond dat hij vanaf die update tot 170 kW kon maar, 170 heb ik zelf nooit gezien op het scherm.

Edit: Deze update: https://www.reddit.com/r/...g_now_on_sr_with_2019361/
Sept 2019 was het 0-50% heel duidelijk “vlak” 100kW. Boven de 50% kwam je pas onder 100kW pre-update.

Alleen omdat je toen al de C-rating van de cellen kon terug omrekenen van de LR kon je eigenlijk al berekenen dat het 170-175kW ging worden. (Ik heb dat zelf hier ook al gedeeld voordat het bekend was).

Maat 100kW tot 50% en “vlak” was eigenlijk al heel snel, dit haalde ik ook altijd wel in de winter. Ben er zo o.a. heel Slovenië meer doorgereden.

Is er hier iemand die al 3 (Tesla navi geplande) superchargers achter elkaar heeft gehad en dan de LFP batterij zo heeft getest? Pas dan weet je zeker dat temperatuur geen probleem is op dat moment, misschien kan er soms al 150+ kW worden behaald? Laten we hopen dat het een stuk sneller kan binnenkort.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• da_mgink
Stef87 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 23:35:
[...]

Het “probleem” van LFP is in ieder geval normaal gesproken dat ze heel lang ongeveer dezelfde celspanning behouden t/m “bijna leeg” ten opzichte van lithium.
Zo is het lastig om aan de hand van celspanning de werkelijke lading te “meten” pas na rusten van batterij is dat beter uit te lezen.

Ik heb nog geen dusdanig lange ritten gemaakt dat ik meerdere keren achter elkaar heb moeten superchargen, wat daar het dichtst bij is gekomen is mijn tripje van vorig weekend waar ik met 20% ben vertrokken vanuit Dordrecht naar de Ionity in Hendrik-Ido-Ambacht, vervolgens naar iets voorbij Eindhoven gereden, daar omgedraaid, genavigeerd naar de SuC in Breda, om een stukje te laden om comfortabel thuis te komen. Ook toen heb ik geen waanzinnige snelheden gehaald, max 70 a 80kW voor de eerste paar seconden wat al snel weer naar 40kW ging.

Zo'n uitgebreidere test wil ik binnenkort zeker nog doen overigens!

• Stef87
da_mgink schreef op maandag 11 januari 2021 @ 00:24:
[...]

Ik heb nog geen dusdanig lange ritten gemaakt dat ik meerdere keren achter elkaar heb moeten superchargen, wat daar het dichtst bij is gekomen is mijn tripje van vorig weekend waar ik met 20% ben vertrokken vanuit Dordrecht naar de Ionity in Hendrik-Ido-Ambacht, vervolgens naar iets voorbij Eindhoven gereden, daar omgedraaid, genavigeerd naar de SuC in Breda, om een stukje te laden om comfortabel thuis te komen. Ook toen heb ik geen waanzinnige snelheden gehaald, max 70 a 80kW voor de eerste paar seconden wat al snel weer naar 40kW ging.

Zo'n uitgebreidere test wil ik binnenkort zeker nog doen overigens!
Ben benieuwd hoe dit verloopt..! Ik vermoed namelijk dat de LFP model 3 ook 100kW kan behalen tot 50% als deze écht goed warm is. (Dus hele lange trip, bij derde SuC aangekomen na Autobahn rijden)

Zelf ben ik blij zodra ik weer (na corona, als ooit..?) zoals gepland naar zuid Portugal, de Noordkaap en/of lapland kan rijden.
Rit naar Portugal had ik het liefst 2700km in twee dagen gereden (alles stond al gepland).

• gino.martens
Smobbo schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Dat wordt van het voorjaar nog veel beter. Mee de huidige temperaturen stoor ik me er eigenlijk aan dat de regen niet altijd volledig is, net alsof je de auto tot 100% geladen hebt. Bij iets hogere temperaturen is dat veel consistenter.
One-pedal driving is echt één van de top dingen die EV’s kunnen (y) !

[...]

Ja.
Klopt, dat is ook altijd weer even wennen bij het eerste stoplicht hahahaha. En dan merk ik dat ik zelf met de rem toch een stuk minder smooth die laatste meters kan afremmen 😝. Maar de regen in deze kou is wat de Ioniq standaard had als je hem op standje 3 had zeg maar, dus ik zie alles wat ie meer gaan redeneren als bonus straks in de zomer.

2020 M3 SR+ MiC

• gino.martens
Stef87 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 23:35:
[...]

Ja dat had ik ook ergens gelezen idd. Hoop dat dat dan eenmalig 20% is zeg maar, dus als ik de auto ergens een keer met 60% achterlaat dat ik rekening moet houden met 1-2% per dag + eenmalig 20%, anders wordt het weekje Center Parcs in maart heel spannend...

2020 M3 SR+ MiC

Stef87 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 01:31:
[...]

..

Zelf ben ik blij zodra ik weer (na corona, als ooit..?) zoals gepland naar zuid Portugal, de Noordkaap en/of lapland kan rijden.
Rit naar Portugal had ik het liefst 2700km in twee dagen gereden (alles stond al gepland).
2700 in twee dagen? Zo. Dat is wel een uitdaging. Ik vind 2k naar Spanje in twee dagen al redelijk krap.

Portugal staat nog wel een keer op de planning maar zal dan in drie dagen gaan denk ik.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:45
Ja. Ook als hij aan het laden is.

• STIMPPYYY
Stef87 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 01:31:
[...]

Ben benieuwd hoe dit verloopt..! Ik vermoed namelijk dat de LFP model 3 ook 100kW kan behalen tot 50% als deze écht goed warm is. (Dus hele lange trip, bij derde SuC aangekomen na Autobahn rijden)

Worden LFP accu’s dan minder snel warm? En hoe warm moeten ze dan worden voor een goede laadsnelheid? Hoe lang houden ze die warmte vast? En heeft die hitte dan weer invloed op de degradatie van de accu?

Er zit geen WP waardoor er geen heat scavenging bestaat. De accu wordt dus niet qua warmte leeggezogen.
Met pre-heaten verwarmt de batterij (mits lang genoeg) tot 35graden.

• Aalard99
STIMPPYYY schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:58:
[...]

Worden LFP accu’s dan minder snel warm? En hoe warm moeten ze dan worden voor een goede laadsnelheid? Hoe lang houden ze die warmte vast? En heeft die hitte dan weer invloed op de degradatie van de accu?
Ik denk dat dit precies de vragen zijn wat Tesla nu aan het onderzoeken is over de as van de gebruikers. Het is natuurlijk wel een feit dat LFP accu's een grotere massa hebben, meen zelfs 150Kg meer. Dit is dan ook 150Kg meer massa die verwarmt moet worden....

• Aalard99
stylezzz schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:20:

Als ik het forum hier moet geloven ben je als tesla rijder al circa 10 jaar als een soort beta tester bezig.
Dat klopt maar is ook bekend. Tesla heeft inderdaad van iedere auto een soort van testauto gemaakt waarbij alle data uit de auto's wordt gebruikt om de auto steeds beter te maken. Aanpassingen worden geleidelijk en gefaseerd ingevoerd en indien er problemen zijn teruggedraaid of aangepast in een volgende release.

Ik ben juist wel gecharmeerd van deze aanpak, iets wat binnen de IT normaal is maar nu ook wordt geadopteerd binnen de autobranche. Zo zie je dat Tesla echt vanuit de bron een IT bedrijf is en geen autobouwer.

[ Voor 9% gewijzigd door Aalard99 op 11-01-2021 10:24 ]

• Sunri5e
Inspired schreef op maandag 11 januari 2021 @ 07:37:
[...]

2700 in twee dagen? Zo. Dat is wel een uitdaging. Ik vind 2k naar Spanje in twee dagen al redelijk krap.

Portugal staat nog wel een keer op de planning maar zal dan in drie dagen gaan denk ik.
Het is goed te doen. Afgelopen jaar naar Italië gereden (1250km). Gewoon in 1 ruk er heen en ook weer terug. De laadstops zorgen ervoor dat je fris achter het stuur blijft.
Sunri5e schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:22:
[...]

Het is goed te doen. Afgelopen jaar naar Italië gereden (1250km). Gewoon in 1 ruk er heen en ook weer terug. De laadstops zorgen ervoor dat je fris achter het stuur blijft.
We hebben wel vaker 1000-1200km gedaan. Dat is wel te doen inderdaad. Planning is nu ook om de eerste dag 1200km te rijden en tweede iets van 800km. Dan komen we ook nog een beetje op tijd aan om wat inkopen te doen etc. ~1200km per dag is ook echt wel de max imho. Dat kost je toch snel 14-15 uur.

Hoop nog een beetje dat de SuC in Perpignan klaar is tegen de zomer. Kunnen we daar overnachten. Anders Narbonne. Er zijn links en rechts ook wel wat laadpalen/destination chargers maar denk toch dat ik bij een SuC ga overnachten. Die doen het 99,99% van de tijd, en je hebt wel plek. Bij de andere laders in Frankrijk is die zekerheid er niet. En aantal Hotels met destination chargers valt me sowieso nog tegen eigenlijk.

Moet zeggen dat ik het wel positief vind dat Tesla gewoon lekker door gaat met de SuC locaties. Ionity is toch wat meer stil gevallen. Frankrijk/Spanje/Portugal komt toch weer het nodig bij.

[ Voor 34% gewijzigd door Inspired op 11-01-2021 10:55 ]

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-01 12:11
-Splash- schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:56:
Ouch! Is dit een winter ding of heb ik echt pech (of is dit normaal). Let wel, ik laad niet optimaal, ik heb geen laadpaal bij mijn oprit, dus laad gewoon op plekken waar ik werk of sport, etc... dus wellicht is dat niet goed voor de accu (had ooit gelezen dat het beste was om een consequent laadmoment te hebben).

Verder laden tot 90% en superchargers alleen op vakantie gebruikt. :) Weet ook niet of het verder wellicht heel normaal is.

[Afbeelding]
Ik wilde nog even een update geven op de bovenstaande post. Ondanks de vele en lieve 'welkom tot de <350 club' berichten denk mijn Model 3 er anders over.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvehHW9FJu2MDKRnkxCAF2pT0wo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TNnjD6zhM4MqeUuxueGwbebd.png?f=fotoalbum_large

Toch wel grappig hoe het samenkomen van wat lijntjes niet veel zegt behalve dan wat geruststelling bij de rijder.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-01 19:32
Shit, ik krijg hier de 2020.48.26 gepusht via LTE :'(
Ik zie alleen maar negatieve berichten over de wasted space met de FSD Visualisation, dus ik dacht, ik laat hem lekker staan op de 48.12... Hij stond al 1,5 week oid klaar, nu kijken hoe lang ik de installatie zelf kan uitstellen.

Wat betreft TeslaFi-grafieken nu de temperaturen zakken, ik kan mijn dramatische ook wel laten zien, maar ik vind hem te bizar om hem te geloven 8)7 ga bijna geloven dat er in TeslaFi 100%-estimates toch wel iets van rijgedrag zit (laatste tijd verwarming & hard rijden naar 5% want toch laadpaal thuis). I'll keep you updated :*)

Vanochtend ook het grootste koude-accu-verschil gezien tot nu toe, 40% waarvan 33% bruikbaar, 7% sneeuwvlokje :o

[ Voor 12% gewijzigd door MacorgaZ op 11-01-2021 12:27 ]

Bambu Lab P1S Combo

• Rotje333
  • Laatst online: 15:22
Sinds de holiday update is mijn M3 Long range FSD van 2019 voor mij 1 groot drama geworden, ik ben benieuwd of er hier meer mensen zijn die dit ervaren?

Om te beginnen de vampire drain, deze zit om en nabij de 17 kilometer per nacht. Ik heb veel mensen gezien waarbij de verwarming aan ging 's ochtends maar dat lijkt bij mij niet het geval. Ook duurt het ongeveer een minuut voordat de auto weer wakker is 's ochtends dus het lijkt mij dat hij ook gewoon netjes in slaapt valt. Vanwege de lockdown rij ik vrij weinig met de auto en alsnog heb ik het idee dat ik alleen maar aan het opladen ben. Ondertussen heb ik geen idee meer waar ik dit zoeken moet en heb ik maar een service request aangemaakt.

Dan de Autopilot, gisteren Rotterdam - Breda gereden en maar liefst 8 keer feedback in moeten sturen vanwege een debiele actie van de auto. Normaal gebeurde zoiets in 1 keer in de 2/3 ritten. Allerlei fratsen die de auto nog nooit heeft gehad in de anderhalf jaar dat ik hem heb. Een kleine greep, op de Autopilot zomaar zonder enige reden/waarschuwing uit de baan rijden aan de rechterkant. Bij het inhalen op de snelweg zo ver naar rechts afwijken dat de auto naast mij toch wel érg dichtbij kwam. Als klap op de vuurpijl vanochtend een collision avoidance die zomaar een ruk aan het stuur geeft, dwars over een rijbaan zonder enige reden.

Kortom, de auto is op dit moment gewoon levensgevaarlijk.

• ybos
Rotje333 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:23:

Kortom, de mijn? auto is op dit moment gewoon levensgevaarlijk.
FTFY ;)

Vandaag weer 200km autopilot, geen 1 ingreep, dus het lijkt erop dat het exemplarisch is.
"Dansen" de auto's bij jou ook buitensporig veel, of verschillende auto's door elkaar heen :?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:06
Mijn vriendin ging gisteren naar haar werk en stopte op haar werk met 17%, een 4/5 uur later stond hij op 7%
Wel vond ik het nog vrij warm, 14 graden binnen, maar de airco stond niet aan. Maar de auto gaan wisselen omdat ze nog wel 5 uur moest werken en hij dan wel leeg zou zijn.

Gisteren was hij nog 85%, vanochtend in de auto was het nog 75%, 10% daling in 1 nacht, waarbij er wel voorverwarmen in zit, maar 10%?

In de tussentijd is hij nu na 4 uur maar 1% verminderd gelukkig.

Ik heb het idee dat er iets in de update zit...

[ Voor 4% gewijzigd door carpebios op 11-01-2021 12:50 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Rotje333
  • Laatst online: 15:22
ybos schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:44:
[...]

FTFY ;)

Vandaag weer 200km autopilot, geen 1 ingreep, dus het lijkt erop dat het exemplarisch is.
"Dansen" de auto's bij jou ook buitensporig veel, of verschillende auto's door elkaar heen :?
Haha ik had het inderdaad over mijn auto specifiek. Nee, ik zie eigenlijk verder helemaal niets raars. Net nog even gesproken met het SeC en die hebben hem in ieder geval naar voren geschoven dus ze gaan hem vandaag nog uitlezen. Daar zou ik morgen terugkoppeling over krijgen.

• Aalard99
carpebios schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:49:
Mijn vriendin ging gisteren naar haar werk en stopte op haar werk met 17%, een 4/5 uur later stond hij op 7%
Wel vond ik het nog vrij warm, 14 graden binnen, maar de airco stond niet aan. Maar de auto gaan wisselen omdat ze nog wel 5 uur moest werken en hij dan wel leeg zou zijn.

Gisteren was hij nog 85%, vanochtend in de auto was het nog 75%, 10% daling in 1 nacht, waarbij er wel voorverwarmen in zit, maar 10%?

In de tussentijd is hij nu na 4 uur maar 1% verminderd gelukkig.

Ik heb het idee dat er iets in de update zit...
Als de auto na 4/5 uur nog steeds 14 graden binnen is klopt natuurlijk niet als het buiten niet warmer is dan 4/5 graden. Geen idee waar het door komt maar denk wel dat je probleem in die richting zit. Kan je iets zien als je de auto uitleest met bv Teslafi? Slaap de auto wel? Hoe staat je verwarming ingesteld?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:18
Rotje333 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:23:
[...]Om te beginnen de vampire drain, deze zit om en nabij de 17 kilometer per nacht. Ik heb veel mensen gezien waarbij de verwarming aan ging 's ochtends maar dat lijkt bij mij niet het geval. [...]
Bij mij was het issue een usb poort die niet goed meer werkte en een usb ssd die eraan hing. Een reboot van de MCU zonder devices en daarna er weer aangekoppeld had het probleem opgelost. Bij mij ging de auto overigens uiteindelijk ook wel eens slapen, maar pas na zo ongeveer de hele nacht niet te slapen.. Als je iets van TeslaMate ofzo hebt draaien kan je daar nog even kijken of het wellicht toch een issue is van te lang "wakker" blijven.
[...]Dan de Autopilot, [...]
Geen idee wat er hier aan de hand is. Klinkt idd als zeer gevaarlijk. Je zou eventueel kunnen kijken of een hercalibratie van de camera's nog werkt. Dat kan tegenwoordig worden gestart vanuit het service menu van de auto. Check ook even of de camera's rondom goed schoon zijn nu die zo lang heeft stil gestaan.

oh.. en volgens mij was de algemene consensus dat de feedback knop alleen voor de UI is en niet voor overige zaken en dat die logs ook alleen worden gepulled bij de SC.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 11-01-2021 13:15 ]

Pagina: 1 ... 183 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: