Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 181 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.178.372 views

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09-2025

DS7

BlakHawk schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Dat is iets anders dan: "we gaan de problemen volledig oplossen met updates"

Persoonlijk verwacht ik dat de percentages niet kloppen. Dus mensen laden tot 100%, maar hij stopt op 80%. Het BMS denkt dan dat hij voor 80% geladen is, maar in werkelijkheid zit hij al vol.

Als ze hem namelijk laten slapen voor meer dan 6 uur (geen sentry en wifi), dan staat hij in de ochtend wel opeens op 95+%

Dus ze zullen werken aan een oplossing dat hij geen 80% meer laat zien, maar gewoon 100%.
Er zijn wel meer dingen die geoptimaliseerd moeten worden.

Tot op heden gold voor alle Tesla's die ik had dat ze met de tijd alleen maar beter werden.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-01 20:05
MrBasta schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:50:
[...]

De gemeente Den Bosch heeft in mijn directe omgeving 6 laadpunten gerealiseerd (2 x Vattenfall, 3 x Allego, 1 x EVNet) allen in een wijk waar iedereen een eigen parkeerterrein heeft (al dan niet via mandeligheid). Ik kan niet helemaal plaatsen in welke wijk je woont, stadscentrum sluit ik uit want dan hoef je hooguit 300 meter te lopen naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats.

Ik zie op de kaart van de gemeente ook geen laadwoestijn (behalve midden op de markt :+) https://www.denbosch.nl/nl/duurzaam/laadpalen - wellicht ze even wijzen op hun eigen uitspraken >:)
Ja, ik woon in Willemspoort, die kaart is bezaaid met "voorziene" laadpunten. Als je die blauwe puntjes dus voorlopig even wegdenkt blijft het schaars / een laadwoestijn haha. Daarnaast is alles betaald parkeren tot aan het publieke laadpunt welke ik nu gebruik. Dus ook als die voorziene laadpunten ooit komen (staat een voorwaarde in de tekst op die pagina) dan ben ik daar nog niet mee geholpen. Vanmiddag ga ik nog eens bellen en kijken wat ze zeggen.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:12

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Over laadwoestijn gesproken...

In de hele wijk waar ik woon, met 4600+ inwoners en een groot stadsdeelwinkelcentrum, slechts twee laadpalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzJrcDjESHsxyfavXfIZdhEh6m4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sYgM41Xd1wrXOuxbNd078nHJ.png?f=fotoalbum_large

In het hele stadsdeel, met in totaal 22.000+ inwoners, zijn er welgeteld... 18

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpxYF1LNij1mqmrcFH6BsFBM3xg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zVr23imhCVU7bOoqAzNQ2Uh0.png?f=user_large

Best wel woestijnig... Minder dan 1 per 1000 inwoners in het stadsdeel, minder dan 1 per 2000 inwoners in mijn wijk. :o

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 06-01-2021 12:13 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-01 20:51
Ik hoop voor iedereen dat de MiC laad én bereik issues (155 km / 32kWh beschikbaar in het voorbeeld gister) snel worden opgelost.

Dezelfde belofte maakten ze bij phantom breaking , ruitenwissers etc. al jaren geleden (incl. Elon), dus hoop dat dit sneller gaat. Jammer dat Tesla hier niet gewoon van te voren en nu over communiceert. Dat zou al veel schelen denk ik

Alsnog, kun je mensen niet maanden laten rond rijden met een auto die ~35% van z’n WLTP haalt en dan ook nog eens met <34kW laadt boven de 10%. Dat doen zelfs VW en Polestar beter om de vergelijking van @stylezzz er maar even bij te halen

[ Voor 11% gewijzigd door JohanB op 06-01-2021 12:25 ]

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:54:
Eén ding wat ik wel mis eigenlijk is een manier om handmatig het voorbereiden op snelladen aan te kunnen zetten. Omdat ik een laadpas van de zaak heb, doe ik snelladen als ik dat nodig heb het liefst bij Shell Recharge, FastNed, Ionity etc. Maar dan mis ik dus dat automatisch voorbereiden wat de auto wel doet als je naar een Tesla SuC rijdt. Wat dat betreft ook jammer dat het geen optie is om bij het plannen van een rit die "te lang" is ook niet-Tesla snelladers aan de rit toe te voegen. Aan de ene kant begrijp ik het wel want "wij van WC Eend", maar voor het gebruiksgemak zou het zeker een plus zijn.
Waarom laad je precies liever bij iets anders dan een SuperCharger?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

joblamie schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:32:
Waarom laad je precies liever bij iets anders dan een SuperCharger?
Omdat ik SuC sessies moet voorschieten en declareren bij de LM... Inloggen op mijn Tesla account, factuurtje(s) downloaden, inloggen bij de LM, declaratie openen, bedrag handmatig invullen, IBAN nummer invullen (telkens weer grrr), factuurtje(s) uploaden... First world problem, I know, maar het is toch een stuk praktischer om een niet-Tesla snellader te gebruiken waar ik gewoon de laadpas van de LM gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 06-01-2021 14:32 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-01 07:25
Mx. Alba schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Omdat ik SuC sessies moet voorschieten en declareren bij de LM... Inloggen op mijn Tesla account, factuurtje(s) downloaden, inloggen bij de LM, declaratie openen, bedrag handmatig invullen, factuurtje(s) uploaden... First world problem, I know, maar het is toch een stuk praktischer om een niet-Tesla snellader te gebruiken waar ik gewoon de laadpas van de LM gebruik.
Wat een gedoe, ik lees meerdere Tweakers die het op zo'n manier moeten doen. Mijn auto was gekoppeld aan de creditcard van mijn werkgever, simpel als wat.

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Omdat ik SuC sessies moet voorschieten en declareren bij de LM... Inloggen op mijn Tesla account, factuurtje(s) downloaden, inloggen bij de LM, declaratie openen, bedrag handmatig invullen, factuurtje(s) uploaden... First world problem, I know, maar het is toch een stuk praktischer om een niet-Tesla snellader te gebruiken waar ik gewoon de laadpas van de LM gebruik.
OK als dit echt de enige mogelijkheid is dan snap ik het volkomen. Bij mij staat de creditcard van mijn werkgever gekoppeld, dus ik heb dit probleem niet. Voor de werkgever is laden bij SuC's ook stukken goedkoper, bijvoorbeeld FastNed is letterlijk 3x zo duur.

Los van dat blijft een FastNed of wat dan ook soms wel handiger qua ligging.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Orangelights23 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:39:
Wat een gedoe, ik lees meerdere Tweakers die het op zo'n manier moeten doen. Mijn auto was gekoppeld aan de creditcard van mijn werkgever, simpel als wat.
Tja, wat dat betreft is Tesla gewoon een aanbieder van laadpunten net zoals bijvoorbeeld een FastNed, een Ionity, een Allego of een Last Mile Sollutions. Wat ik dan dus niet begrijp is waarom Tesla geen koppeling met een laadpas toelaat. Dat zou zelfs ook voor (zakelijke) eigen rijders interessant kunnen zijn omdat ze dan alles qua laden op één factuur kunnen hebben.

Zou zelfs in de interface van de auto kunnen. Menu item "laadpas koppelen", laadpas bij het middenconsole houden, *bliep* gekoppeld. En lekker zorgeloos superchargen op kosten van de LM zoals het hoort!

[ Voor 13% gewijzigd door Mx. Alba op 06-01-2021 12:46 ]

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:06
Mx. Alba schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Tja, wat dat betreft is Tesla gewoon een aanbieder van laadpunten net zoals bijvoorbeeld een FastNed, een Ionity, een Allego of een Last Mile Sollutions. Wat ik dan dus niet begrijp is waarom Tesla geen koppeling met een laadpas toelaat. Dat zou zelfs ook voor (zakelijke) eigen rijders interessant kunnen zijn omdat ze dan alles qua laden op één factuur kunnen hebben.

Zou zelfs in de interface van de auto kunnen. Menu item "laadpas koppelen", laadpas bij het middenconsole houden, *bliep* gekoppeld. En lekker zorgeloos superchargen op kosten van de LM zoals het hoort!
Een of twee pagina's terug is te lezen dat dit bij VW Pon Financial Services met MTC laadpas inmiddels wel geregeld zou moeten zijn. Die heb ik ook overigens, maar ik heb geen mail gehad en ook nog niet geprobeerd te laden bij een supercharger, wellicht dat ik dat vrijdag even doe want de paal hier in de straat is altijd bezet (hoe kun je andere eigenaren vriendelijk verzoeken om weg te gaan?) en mijn eigen laadpaal komt volgende week als het goed is.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

jsiegmund schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Een of twee pagina's terug is te lezen dat dit bij VW Pon Financial Services met MTC laadpas inmiddels wel geregeld zou moeten zijn. Die heb ik ook overigens, maar ik heb geen mail gehad en ook nog niet geprobeerd te laden bij een supercharger, wellicht dat ik dat vrijdag even doe want de paal hier in de straat is altijd bezet (hoe kun je andere eigenaren vriendelijk verzoeken om weg te gaan?) en mijn eigen laadpaal komt volgende week als het goed is.
En dan kan je met je VW bij een Tesla SuC laden? Dan is het extra onbegrijpelijk dat Tesla de mogelijkheid niet biedt om een laadpas te koppelen...

• da_mgink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08-2025
stylezzz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:48:
[...]

Is dat zo ja? Iedereen was natuurlijk verrast dat je ineens een chinese sr+ met lfp accu kreeg. Maar is hij slechter? Je hoeft geen rekening te houden met die 20-80% ladingen, wat je een berg bereik scheelt.... ja hij is trager aan de suc, dat weten we nu wel. Maar dat word binnenkort opgelost.... :)
Dat voordeel dat je zorgeloos tot 100% kan laden is alleen van toepassing als je in je heen en weer rit voldoende hebt aan dat bereik. Ik ben ook afhankelijk van openbare laadpalen dus ik kan niet de auto gewoon aan de paal laten staan als ik hem niet gebruik met als gevolg dat ik niet per definitie elke keer ook met 100% batterij weg kan rijden. En ook is die 100% niet relevant als je een langere rit gaat maken... Dat scheelt je dan 80 WLTP kilometers, dus je komt dan 1 supercharger verder pas op het punt dat je weer moet gaan bijladen.

En als je op doorreis bent zou dit dus opgevangen moeten worden door het feit dat je met gemiddeld 80kW (MiUSA SR+) kan snelladen van bijvoorbeeld 10 tot 70% in plaats van gemiddeld 40kW (mijn beste meting tot nu toe voor de MiC SR+). Dat is het verschil tussen 20 minuten snelladen en 40 minuten snelladen in zo'n situatie en juist dat verschil voor "dezelfde auto" is gewoon irritant.

Daarbij is er wel contact opgenomen met mij dat ik een MiC zou krijgen en dat daar een LFP batterij in zou zitten wat als voordeel heeft dat ik elke keer tot 100% kan laden. Meer info is pas na de leveringen door de community naar voren gekomen...

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:52
JohanB schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:17:
Ik hoop voor iedereen dat de MiC laad én bereik issues (155 km / 32kWh beschikbaar in het voorbeeld gister) snel worden opgelost.

Dezelfde belofte maakten ze bij phantom breaking , ruitenwissers etc. al jaren geleden (incl. Elon), dus hoop dat dit sneller gaat. Jammer dat Tesla hier niet gewoon van te voren en nu over communiceert. Dat zou al veel schelen denk ik

Alsnog, kun je mensen niet maanden laten rond rijden met een auto die ~35% van z’n WLTP haalt en dan ook nog eens met <34kW laadt boven de 10%. Dat doen zelfs VW en Polestar beter om de vergelijking van @stylezzz er maar even bij te halen
Hmmm er worden weer wat woorden in mijn mond gelegd. De enige vergelijking die ik maak is dat het weinig nut heeft om maar te roepen "ik lever hem in en ga een vw/volvo rijden". Die autos hebben weer hun eigen issues.... het gras is dus niet groener bij de buren. Iedereen mag klagen, en zijn mening hebben.... maar feiten onjuist aanleveren is not done. Zelfs bij deze lage temperaturen rij ik al dik 200-250km op een accu.... dus waar jij 35% van de wltp vandaan haalt is mij een raadsel?

• j1990
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-01 16:17
jsiegmund schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Bij Leaseplan is het ook geregeld. Ik zie althans in mijn 'tank'overzicht ook superchargers staan. Zelfs die ik afgelopen zomer in Frankrijk en België heb gebruikt.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-01 20:27
Mx. Alba schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:49:
[...]

En dan kan je met je VW bij een Tesla SuC laden? Dan is het extra onbegrijpelijk dat Tesla de mogelijkheid niet biedt om een laadpas te koppelen...
Nee, gewoon met een Tesla. VW Pon Financial Services is gewoon een LM. Je kunt er zelfs Toyota’s leasen heb ik vernomen ;-)

Dus Tesla bied wel mogelijkheden, maar het is wel aan de LM’s om te regelen..

• JohanB
Met andere auto's vergelijken
stylezzz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:36:
[...]

Hmmm er worden weer wat woorden in mijn mond gelegd. De enige vergelijking die ik maak is dat het weinig nut heeft om maar te roepen "ik lever hem in en ga een vw/volvo rijden".
Dat is een stuk meer gebalanceerd dan:
stylezzz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:33:
Mjah, als je nou echt een auto wil hebben die nog niet 'af' is moet je een id3 of polestar overwegen. ;)
Welke vlak na het bericht van Mike (die ook hieronder is gequote) kwam

Range (en batterij)
Iedereen mag klagen, en zijn mening hebben.... maar feiten onjuist aanleveren is not done. Zelfs bij deze lage temperaturen rij ik al dik 200-250km op een accu.... dus waar jij 35% van de wltp vandaan haalt is mij een raadsel?
Ik ga er niet vanuit dat Mike hier de foto en tekst heeft zitten editen om "onjuist feiten aan te leveren". Hij probeert JUIST uit te zoeken wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Mike101 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:52:
Hier het zelfde probleem vanmorgen met soc 98% vertrokken 407km gaf die aan 25 km gereden naar me werk daar 6,5 uur stil gestaan en toen door naar suc breukelen 130 km gelijk genavigeerd op de suc ivm met voorwarmen van de accu totaal 155,8 km gereden aan gekomen met 3 km accu over (1%) volgens het scherm 32 kwh gebruikt
Aan gekomen bij de suc waren 2 andere aan het laden een stal voor me alleen uit gezocht begonnen met 82kw met laden na 10% zakte dit al snel weg naar 34 kw

Net de nieuwe update geïnstalleerd 2020.48.30.1 morgen nog maar is kijken wat die nu doet maar dit is toch zeker niet zo als het hoort 😭😢[Afbeelding]

[ Voor 3% gewijzigd door JohanB op 06-01-2021 14:00 ]

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01 14:50

MrScratch

I am rubber, you are glue

j1990 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:37:
[...]

Bij Leaseplan is het ook geregeld. Ik zie althans in mijn 'tank'overzicht ook superchargers staan. Zelfs die ik afgelopen zomer in Frankrijk en België heb gebruikt.
He, grappig. Wist eigenlijk niet dat je bij Leaseplan kon zien. Ik zie inderdaad ook in mijn overzicht inmiddels Superchargers staan, maar alleen die in Nederland. Heb van de zomer (begin juli) ook bij Superchargers in Duitsland, Oostenrijk en Slowakije geladen, maar die zie ik niet terug. Wel andere laders die ik (sporadisch) heb gebruikt op mijn trip. Blijft een beetje rommelig zo.

Look behind you! A three headed monkey!

MrScratch schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:59:
[...]

He, grappig. Wist eigenlijk niet dat je bij Leaseplan kon zien. Ik zie inderdaad ook in mijn overzicht inmiddels Superchargers staan, maar alleen die in Nederland. Heb van de zomer (begin juli) ook bij Superchargers in Duitsland, Oostenrijk en Slowakije geladen, maar die zie ik niet terug. Wel andere laders die ik (sporadisch) heb gebruikt op mijn trip. Blijft een beetje rommelig zo.
Had je geen gratis kilometers meer? Ik zie ook nog geen sessie terug, maar heb tot nu tot altijd gratis kilometers gehad. Ook zal je zelf dus geen CC/IBAN moeten koppelen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Eddos schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Nee, gewoon met een Tesla. VW Pon Financial Services is gewoon een LM. Je kunt er zelfs Toyota’s leasen heb ik vernomen ;-)

Dus Tesla bied wel mogelijkheden, maar het is wel aan de LM’s om te regelen..
Is toch gewoon Leaseplan?

Ik zit bij Athlon en ik moet ook nog steeds alle factuurtjes van 2020 declareren. Altijd irritant klusje.

Youtube: DashcamNL

• stylezzz
JohanB schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:56:
Met andere auto's vergelijken

[...]

Dat is een stuk meer gebalanceerd dan:

[...]

Welke vlak na het bericht van Mike (die ook hieronder is gequote) kwam

Range (en batterij)

[...]

Ik ga er niet vanuit dat Mike hier de foto en tekst heeft zitten editen om "onjuist feiten aan te leveren". Hij probeert JUIST uit te zoeken wat er aan de hand zou kunnen zijn.

[...]
Ik denk niet dat we de rechtervoet van mike in het verhaal terug lezen. Maar hij zal vast netjes en rustig hebben gereden ;)

ik voel me bijna schuldig dat ik tevreden ben met mijn m3. 8)7

• MrScratch
  • Laatst online: 08-01 14:50

MrScratch

I am rubber, you are glue

Inspired schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:01:
[...]

Had je geen gratis kilometers meer? Ik zie ook nog geen sessie terug, maar heb tot nu tot altijd gratis kilometers gehad. Ook zal je zelf dus geen CC/IBAN moeten koppelen.
Wat bedoel je met gratis kilometers? Heb ik nooit gehad, voor zover ik weet. Bij leaseplan zeggen ze dat je geen CC moet koppelen en dat zij de facturering met Tesla regelen. Nu kan ik nog altijd bij Superchargers laden voor zover ik weet, maar in mijn Tesla Account staan er nog een hoop sessies op onbetaald. Blijft een beetje vaag gebeuren.

Look behind you! A three headed monkey!

• JohanB
stylezzz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Ik denk niet dat we de rechtervoet van mike in het verhaal terug lezen. Maar hij zal vast netjes en rustig hebben gereden ;)
Op 3 Wh/km na, wat ev-database bij koud weer op snelweg verwacht, niet heel gek toch? Maar het waren dus toch niet "onjuiste feiten", waarvan je me beschuldigde, gezien je het nu op een ander punt probeert te gooien?
ik voel me bijna schuldig dat ik tevreden ben met mijn m3. 8)7
Zeker niet doen, als jij blij bent moet je dat zeker vieren. Ik ben daarentegen verbaasd wat sommige mensen allemaal maar OK vinden als je net ergens 50k voor neer hebt gelegd. Daarnaast is het juridisch gezien slim, om problemen zo snel mogelijk (schriftelijk) te melden. Ja de Tesla's lijken beter te worden, maar je mag toch wel een minimale verwachting hebben

[ Voor 18% gewijzigd door JohanB op 06-01-2021 14:15 ]

• stylezzz
JohanB schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:07:
[...]

Zeker niet doen, als jij blij bent moet je dat zeker vieren. Ik ben daarentegen verbaasd wat sommige mensen allemaal mar OK vinden. Daarnaast is het juridisch gezien slim, om problemen zo snel mogelijk (schriftelijk) te melden
True... maar als tesla service al 50 man aan de telefoon heeft gehad over de lage suc snelheden gaat het weinig verschil maken als ik daar ook nog over ga reclameren. Daarnaast denk ik dat een forum bij uitstek een middel is om elkaar gek te maken.... gaat het niet over suc snelheden, dan wel over vocht in de achterlichten, ruitenwissers, accu degradatie of panel gaps. Ik kan me voorstellen dat je als argeloze lezer het idee krijgt dat de m3 een rampenbak pur sang is...... ;)

Hetzelfde fenomeen zag je circa 5 jaar geleden met de massaal geleasde golf gte die toen 7% bijtelling had. Je was wel gek als je die nam want daar was ook werkelijk niks goed aan.... distributieketting zal binnen no time klappen, want tsi. De dsg bak kun je ook na een paar kilometers wel reviseren want die zijn nog nooit goed geweest. Laat staan het hybride systeem.... want die accu is binnen no time gaar. 5 jaar later.... wat een fijne auto was dat. 0 mankementen :)

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:06
Mx. Alba schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:49:
[...]

:+ Nee. VWPFS is een leasemaatschappij waar je iedere willekeurige auto kunt leasen. Dus ook een Tesla waarmee je vervolgens bij een Tesla supercharger kunt laden. En die facturatie schijnt dus automatisch te gaan. Edit; wat hierboven ook al stond dus. :X

[ Voor 3% gewijzigd door jsiegmund op 06-01-2021 14:19 ]

• BV83
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-12-2023
Nu mijn M3LR een maand. Nog steeds tevreden en leuk om te rijden. Maar ergens zit er iets dat een performance versie wel heel gaaf was geweest. Helaas gewoon te duur. Het zou mij vooral te doen zijn om de remmen en de track mode.

Nu heb ik ingenext.ca gevonden. Zij kunnen een ghost upgrade uitvoeren (helaas niet de remmen ;) maar wel trackmode etcetera. Is er iemand in NL of BE die hier ervaring mee heeft? De upgrade kost 2400 dollar dus niet iets om even uit te proberen.

Ben benieuwd of er ervaringen mee zijn!

Verwijderd

BV83 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:55:
Nu mijn M3LR een maand. Nog steeds tevreden en leuk om te rijden. Maar ergens zit er iets dat een performance versie wel heel gaaf was geweest. Helaas gewoon te duur. Het zou mij vooral te doen zijn om de remmen en de track mode.

Nu heb ik ingenext.ca gevonden. Zij kunnen een ghost upgrade uitvoeren (helaas niet de remmen ;) maar wel trackmode etcetera. Is er iemand in NL of BE die hier ervaring mee heeft? De upgrade kost 2400 dollar dus niet iets om even uit te proberen.

Spannend. Het lijkt op een "hack", digitaal of anders. Weet niet precies hoe de module werkt maar dat zullen ze vast ook niet verklappen.

Vergis je niet, het is ook appeltje-eitje voor Tesla om er een te kopen en dan doet-ie het niet meer bij de volgende firmware update.

Plus, je kan hem er uithalen als je voor een beurt gaat, maar als je wat overkomt in die wagen en hij belandt bij Tesla kan je verzekeraar ook nog weleens moeilijk gaan doen.

Ik zou het zelf overslaan eigenlijk. Voor die paar gimmicks.

• BV83
Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:10:
[...]

Plus, je kan hem er uithalen als je voor een beurt gaat, maar als je wat overkomt in die wagen en hij belandt bij Tesla kan je verzekeraar ook nog weleens moeilijk gaan doen.

Ik zou het zelf overslaan eigenlijk. Voor die paar gimmicks.
Ben ik helemaal met je eens. Ik zou ook het liefste een upgrade doen bij Tesla zelf, maar zij bieden de trackmode niet aan. Anders had ik het waarschijnlijk al gedaan.

Die hack werd al door Tesla gedecteerd toch?

Zie ook; bottom line in "Het grote Tesla Model 3 topic"

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 06-01-2021 15:18 ]

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-12-2025
Inspired schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:17:
[...]

Die hack werd al door Tesla gedecteerd toch?
Inderdaad! Bij mijn weten ook al tegengehouden nu... maar ze hebben misschien een update?
Ik zou het alvast niet doen - veel risico.

Edit: https://www.thedrive.com/...t-ev-performance-paywalls

[ Voor 16% gewijzigd door Shattering op 06-01-2021 15:18 ]

• BV83
Ik zie op de website dat ze telkens een oplossing vinden. Dus je moet eerst wachten totdat zij een oplossing hebben en dan kun je de Tesla update uitvoeren. Het is misschien wachten op het moment dat ze het niet meer kunnen omzeilen, dat is zeker een risico. Vandaar dat ik ook op zoek ben naar iemand die er ervaring mee heeft, misschien weet diegene hoelang je bijvoorbeeld moet wachten met updaten.

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 21:47
Ik zou kiezen voor de performance upgrade van Tesla zelf, dat je dan naar 100 gaat in 3,9 sec. Dan heb je iig nog steeds altijd direct je software updates... Op de langer termijn ook goedkoper, want als jij voor iedere software update weer naar die garage mag om hem handmatig te updaten, wordt je ook niet vrolijk van.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Voor iets wat soms wel en soms niet werkt afhankelijk van hoe slim die lui Tesla weten te omzeilen en wat eigenlijk op elk moment compleet kan stoppen te werken zou ik niet zo'n bak geld willen betalen trouwens...

• Malawiras
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-01-2021
Vanmorgen de nieuwe update geinstalleerd: 2020.48.30
Ook zojuist mijn SR+ MiC even flink op de staart getrapt en de bestemming ingesteld op de dichtbij zijnde SuC.
Nog altijd kom ik niet boven de 50kw chargen uit, erg teleurstellend..dit heeft dan ook niets meer te maken met de tempratuur van de accu, want geloof mij..die was warm >:) >:)

Hopelijk komt hier verbetering in, ik heb mijn Hyundai INIOQ 2017 ingeleverd voor deze auto, die kon altijd laden met 66KW ongeacht weersomstandigheden, ik zou de conclusie jammer vinden als de Hyundai dit beter doet dan mijn gloednieuwe Tesla uit 2020.

Ondanks dat, FORMIDABELE AUTO! kan niets anders zeggen..een genot om in te rijden, en iedereen die anders beweert heeft er nog niet in gereden of is jaloers tot nu toe haha.

• DS7

DS7

Is meteen einde garantie.

Maar goed, aan de remmen mis je niet zo heel veel. De M3LR heeft remmen die goed genoeg zijn voor de openbare weg. Wil je naar het circuit, dan zijn ook de remmen van de Performance ondermaats (maar dat geldt ook voor de remmen van een BMW M3, zij het iets minder heftig). Daar kun je al veel winnen met Castrol SRF + andere blokken (en dan moet je wel goed kunnen sturen, anders gaat het alsnog mis door overremmen), maar een complete remmenset is wel handig.

Dus het valt te overwegen als je (bijna) uit de garantie bent EN het geen leasebak is. En dan voordat je het circuit op gaat de remmen doen, set coilovers (KW V3 is aan te raden) en lichte velgen + 245/35/20 MPS banden.

Alleen een probleem voor jou: jij hebt niet de juiste motor aangezien jouw M3 slechts een maand oud is. Begin 2019 zijn de laatste M3LR uitgeleverd met dezelfde motor als de Performance.

Je kan wel de boost nemen. Ook leuk, maar ja... geen track mode...

• BV83
Dank voor het delen van de link. Is idd wel een dingetje. Als ik moet wachten op een dongel uit Canada elke keer om nieuwe problemen te omzeilen dan is dat wat minder.

Ik hoop dat ome Elon ;w meeleest en ons de optie geeft om ook op de M3LR AWD naar trackmode te kunnen upgraden.

• DS7

DS7

BV83 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:16:
[...]

Ben ik helemaal met je eens. Ik zou ook het liefste een upgrade doen bij Tesla zelf, maar zij bieden de trackmode niet aan. Anders had ik het waarschijnlijk al gedaan.
Voor 5.600 euro bieden ze het aan (bij aanschaf dan). Inclusief meer vermogen, betere remmen, 20"... Ik vond het een no-brainer eigenlijk.

Ik vind track mode ook zeker geen gimmick. Verschil van dag en nacht als je er ook eens het circuit mee op wil.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BV83 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:31:
[...]

Dank voor het delen van de link. Is idd wel een dingetje. Als ik moet wachten op een dongel uit Canada elke keer om nieuwe problemen te omzeilen dan is dat wat minder.

Ik hoop dat ome Elon ;w meeleest en ons de optie geeft om ook op de M3LR AWD naar trackmode te kunnen upgraden.
Er is toch gewoon die "Software" upgrade met trackmode voor de LR AWD?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• DS7

DS7

BV83 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:31:
[...]

Is al lang aangegeven dat je dat kan vergeten.

• BV83
DS7 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:30:
[...]

Is meteen einde garantie.

Maar goed, aan de remmen mis je niet zo heel veel. De M3LR heeft remmen die goed genoeg zijn voor de openbare weg. Wil je naar het circuit, dan zijn ook de remmen van de Performance ondermaats (maar dat geldt ook voor de remmen van een BMW M3, zij het iets minder heftig). Daar kun je al veel winnen met Castrol SRF + andere blokken (en dan moet je wel goed kunnen sturen, anders gaat het alsnog mis door overremmen), maar een complete remmenset is wel handig.

Dus het valt te overwegen als je (bijna) uit de garantie bent EN het geen leasebak is. En dan voordat je het circuit op gaat de remmen doen, set coilovers (KW V3 is aan te raden) en lichte velgen + 245/35/20 MPS banden.

Alleen een probleem voor jou: jij hebt niet de juiste motor aangezien jouw M3 slechts een maand oud is. Begin 2019 zijn de laatste M3LR uitgeleverd met dezelfde motor als de Performance.

Je kan wel de boost nemen. Ook leuk, maar ja... geen track mode...
Haha, ik had mijn motor nog niet gechecked. Dus het kan niet eens.

Maar als ik het zo lees kom jij weleens op het circuit? Ik wil in de zomer (bij droog weer) eens uitproberen hoe de auto zich op het circuit gedraagt. Ik vrees voor de overactieve ESP etc., vandaar mijn interesse in trackmode. Maar we gaan het zien. Ik ben overigens geen coureur dus ga zeker niet op de limiet rijden, ik ken mijn grenzen.
Die track mode nooit echt begrepen. Leuke marketing maar voor bijna niemand interessant. Hoe vaak ga je nu met een BEV een track op? Verzekering kun je ook vergeten.

• DS7

DS7

BV83 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:35:
[...]

Haha, ik had mijn motor nog niet gechecked. Dus het kan niet eens.

Maar als ik het zo lees kom jij weleens op het circuit? Ik wil in de zomer (bij droog weer) eens uitproberen hoe de auto zich op het circuit gedraagt. Ik vrees voor de overactieve ESP etc., vandaar mijn interesse in trackmode. Maar we gaan het zien. Ik ben overigens geen coureur dus ga zeker niet op de limiet rijden, ik ken mijn grenzen.
De remmen kunnen het niet aan, dus die gaan lopen janken over te hoge temperatuur. Wellicht handig om sowieso dan Castrol SRF in het systeem te laten mikken, dat kost de wereld niet.

Verder moet je heel erg op souplesse rijden. Dan heb je de minste belasting en gaat de auto ook het minst trekken.

Met de Performance kun je veel verder gaan, maar ook die heeft zijn beperkingen wel. Maar met wat aanpassingen is daar best een leuk rondje Nürburgring uit te persen zonder dat het systeem overhit raakt.

• DS7

DS7

Inspired schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:35:
Die track mode nooit echt begrepen. Leuke marketing maar voor bijna niemand interessant. Hoe vaak ga je nu met een BEV een track op? Verzekering kun je ook vergeten.
Het is ook daarbuiten leuk hoor. De voorspelde sneeuw is (nog) niet gevallen, maar anders was ik al op zoek gegaan naar een mooie plek om lekker te gaan driften.

Het prijsverschil is ook niet zo groot. Ik ken mensen die een rode LR besteld hebben met 19", wit interieur en FSD. Dan is de Performance upgrade toch wel veel meer waar voor je geld zou ik zeggen (sowieso, die rode kleur staat hem niet).

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:56:
Over laadwoestijn gesproken...

In de hele wijk waar ik woon, met 4600+ inwoners en een groot stadsdeelwinkelcentrum, slechts twee laadpalen.

[Afbeelding]

In het hele stadsdeel, met in totaal 22.000+ inwoners, zijn er welgeteld... 18

[Afbeelding]

Best wel woestijnig... Minder dan 1 per 1000 inwoners in het stadsdeel, minder dan 1 per 2000 inwoners in mijn wijk. :o
Die wijk is nou niet echt doelgroep elektrische auto's ;) Staat je vrij er een aan te vragen, bij ons aan het andere kant van het spoor staan er ook weinig, maar bijna iedereen heeft een oprit / garage. Dan krijg je er al geen meer van de gemeente (logisch ook, prioriteiten enzo).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

DS7 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:43:
(sowieso, die rode kleur staat hem niet).
Ik heb een rode SR+ en vind die kleur juist geweldig. Het is een mooi diep rood. Ik heb overigens wel de standaard 18" wielen en laat die aero kappen erop zitten, staat mooi bij dat rood vind ik.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

_eLMo_ schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:46:
[...]

Die wijk is nou niet echt doelgroep elektrische auto's ;) Staat je vrij er een aan te vragen, bij ons aan het andere kant van het spoor staan er ook weinig, maar bijna iedereen heeft een oprit / garage. Dan krijg je er al geen meer van de gemeente (logisch ook, prioriteiten enzo).
Maar als je elektrisch rijden wil stimuleren (Nijmegen was toch Green Capital?) dan zou je toch juist in dat soort wijken ook de nodige infrastructuur moeten aanleggen? Want als die er niet is gaat men ook niet elektrisch rijden natuurlijk.

• BV83
DS7 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:43:
[...]

Het is ook daarbuiten leuk hoor. De voorspelde sneeuw is (nog) niet gevallen, maar anders was ik al op zoek gegaan naar een mooie plek om lekker te gaan driften.

Het prijsverschil is ook niet zo groot. Ik ken mensen die een rode LR besteld hebben met 19", wit interieur en FSD. Dan is de Performance upgrade toch wel veel meer waar voor je geld zou ik zeggen (sowieso, die rode kleur staat hem niet).
Precies. Ik ben geen coureur maar vind het leuk om met de M3 te touren en een beetje te kijken wat hij kan. Ik heb de auto zelf aangeschaft en als de ruimte er was had ik een M3P gekocht, helaas was de spaarpot leeg.

In de huidige modus is de auto moeilijk van zijn stuk te brengen. Ik zou het leuk vinden als ie iets speelser was om oa een drift neer te leggen.

Zo zie je maar dat iedereen iets anders zoekt in een auto.

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-01 12:42
Inmiddels mijn MiC M3 al 3 dagen weg voor een chrome delete en wrap. Vanaf vrijdag hoop ik lid te zijn van de Pine Green-club ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lahp3_koWBWlUC7k8xVDGjE3Y-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJmoFfWqW7UiJegBj5a4JtNq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHIyk5Mw3d-hJuHGOdi8aSwjW7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbOU31GsExp96LLPVoTAVCmr.jpg?f=fotoalbum_large

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Maar als je elektrisch rijden wil stimuleren (Nijmegen was toch Green Capital?) dan zou je toch juist in dat soort wijken ook de nodige infrastructuur moeten aanleggen? Want als die er niet is gaat men ook niet elektrisch rijden natuurlijk.
Eens, mijn schoonvader woont in een slechte week in Middelburg, en ik kan net niet op 1 lading op en neer (200km enkel) omdat ik daar niet bij kan laden.
15 mins aan de snellader en dan red ik het naar huis. Dus ja, maar ik vermoed dat geld (en capaciteit?) beperkt zijn en ze dus prioriteren op mensen die nog niet bij hun eigen huis kunnen laden.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• DS7

DS7

Mx. Alba schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:47:

Ik heb een rode SR+ en vind die kleur juist geweldig. Het is een mooi diep rood. Ik heb overigens wel de standaard 18" wielen en laat die aero kappen erop zitten, staat mooi bij dat rood vind ik.
Het is ook maar een mening. ;)

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-12-2025
X-GeaR schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:49:
Inmiddels mijn MiC M3 al 3 dagen weg voor een chrome delete en wrap. Vanaf vrijdag hoop ik lid te zijn van de Pine Green-club ;-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel cool! Wat kost zoiets?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

_eLMo_ schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:52:
Eens, mijn schoonvader woont in een slechte week in Middelburg, en ik kan net niet op 1 lading op en neer (200km enkel) omdat ik daar niet bij kan laden.
15 mins aan de snellader en dan red ik het naar huis. Dus ja, maar ik vermoed dat geld (en capaciteit?) beperkt zijn en ze dus prioriteren op mensen die nog niet bij hun eigen huis kunnen laden.
Nee precies, maar in Dukenburg bijvoorbeeld staan ook veel flatgebouwen. Zet dan in ieder geval bij elk flatgebouw een laadpaal op de parkeerplaats of zo? Niet alleen voor bewoners met elektrische auto's, maar wellicht ook handig voor plug-in hybrids en voor bezoekers.

Maar ja dat is eigenlijk off topic hier realiseer ik me nu. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 06-01-2021 15:56 ]

• DS7

DS7

BV83 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:49:
[...]

Precies. Ik ben geen coureur maar vind het leuk om met de M3 te touren en een beetje te kijken wat hij kan. Ik heb de auto zelf aangeschaft en als de ruimte er was had ik een M3P gekocht, helaas was de spaarpot leeg.

In de huidige modus is de auto moeilijk van zijn stuk te brengen. Ik zou het leuk vinden als ie iets speelser was om oa een drift neer te leggen.

Zo zie je maar dat iedereen iets anders zoekt in een auto.
Klopt.

Maar zonde dat je het hebt moeten laten. Ik had hiervoor de M3LR (later met Boost), maar dat was vooral omdat ik toen de beste range wilde hebben en de LR direct leverbaar was en de P pas na verloop van tijd. Nu wel de P genomen en voor mij is het echt het geld waard.

De LR is echter op de openbare weg redelijk vergelijkbaar. Dus geniet er gewoon van. Ding is nog altijd een stuk rapper dan 99% van wat er rond rijdt op de weg.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

DS7 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:57:
Klopt.

Maar zonde dat je het hebt moeten laten. Ik had hiervoor de M3LR (later met Boost), maar dat was vooral omdat ik toen de beste range wilde hebben en de LR direct leverbaar was en de P pas na verloop van tijd. Nu wel de P genomen en voor mij is het echt het geld waard.

De LR is echter op de openbare weg redelijk vergelijkbaar. Dus geniet er gewoon van. Ding is nog altijd een stuk rapper dan 99% van wat er rond rijdt op de weg.
Dat heb ik zelfs met de SR+ hoor. 0-100 in 5 seconden is ook al 2x zo snel als alles wat ik de afgelopen 15 jaar gereden heb. Heerlijk! Had wel liever een LR gehad ook vanwege de wat extra range maar dat paste niet in het budget helaas. En dan is zo'n M3 SR+ toch beter dan wat de alternatieven zouden zijn (e-Niro of Kona bijvoorbeeld).

• Teslalrp
  • Laatst online: 19-12-2023
DS7 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Klopt.

Klopt eerste weken in december 2019 in P acceleratie getest en natuurlijk aan vrienden en kennissen getoond. Echter na verloop van tijd wordt dit minder. Alleen natuurlijk bij stoplicht soms even power laten zien (mannelijkheid?). Track mode tot op heden nog niet gebruikt. Ik denk dat SR, LR en P al acceleratie hebben die meer dan bovengemiddeld is. Zag dat de ID3 accelereert naar 100 in 7,3 seconden en begrenst is op 160km

• Malawiras
Mx. Alba schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:02:
[...]

Dat heb ik zelfs met de SR+ hoor. 0-100 in 5 seconden is ook al 2x zo snel als alles wat ik de afgelopen 15 jaar gereden heb. Heerlijk! Had wel liever een LR gehad ook vanwege de wat extra range maar dat paste niet in het budget helaas. En dan is zo'n M3 SR+ toch beter dan wat de alternatieven zouden zijn (e-Niro of Kona bijvoorbeeld).
haha inderdaad, elke keer als ik het "gas" van mijn SR+ intrap is het weer genieten, hiervoor 3 jaar IONIQ gereden, die vond ik al snel haha
Je kan beter stapje voor stapje upgraden anders heb je over 5 jaar een Maserati nodig om jezelf tevreden te houden haha

• BV83
Malawiras schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:08:
[...]

haha inderdaad, elke keer als ik het "gas" van mijn SR+ intrap is het weer genieten, hiervoor 3 jaar IONIQ gereden, die vond ik al snel haha
Je kan beter stapje voor stapje upgraden anders heb je over 5 jaar een Maserati nodig om jezelf tevreden te houden haha
Klopt ook hoor. Van het weekend ben ik gaan rijden met een soort van rally. Ondanks dat de RS6'en en AMG's meereden stond de Tesla zijn mannetje wel. Boven de 233 km/u (Duitsland) ben je gezien maar je kunt leuk meekomen.

Alleen wegrijden met een beetje wheelspin of sportief een bochtje nemen dat lukt niet echt. Alhoewel iemand de achterkant licht zag uitbreken maar dat heb ik zelf niet gevoeld haha.

• Teslalrp
BV83 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Klopt ook hoor. Van het weekend ben ik gaan rijden met een soort van rally. Ondanks dat de RS6'en en AMG's meereden stond de Tesla zijn mannetje wel. Boven de 233 km/u (Duitsland) ben je gezien maar je kunt leuk meekomen.

Alleen wegrijden met een beetje wheelspin of sportief een bochtje nemen dat lukt niet echt. Alhoewel iemand de achterkant licht zag uitbreken maar dat heb ik zelf niet gevoeld haha.
Wat is dan het verbruik bij 233km/u?

• DS7

DS7

Mx. Alba schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:02:
[...]

Absoluut mee eens. Tesla steekt wat mij betreft met kop en schouders boven de rest uit. Ok, Porsche heeft ook een leuke optie neergezet, maar daar is de prijs dan weer naar en voor dat geld koop je een Plaid en hou je nog geld over ook!

• BV83
Teslalrp schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Wat is dan het verbruik bij 233km/u?
Goede vraag. Ondanks dat het redelijk makkelijk rijden is tot aan de 233 heb ik me echt gefocused op rijden. Dus heb ik op dat moment niet naar gekeken.

Maar ik was de enige met een electrische wagen dus was wel benieuwd. Ik heb hem ter plekke tot 98% geladen, toen 210 km gereden waaronder denk ik 40-50 km in Duitsland met 200km/u gemiddeld. Daarnaast moet ik zeggen dat ik ook in NL wel wat doorgereden heb. Zette hem daarna aan de lader met 19% Soc. Ik was er erg blij mee.

Koste me 16 euro fastchargen bij fastned (ik had hem thuis al redelijk vol geladen). Ik denk dat er bij de ICE wagens wel meer dan €150 aan benzine door heen is gegaan haha.

• Malawiras
[...]

Slip Start? Nog niet geprobeerd hoor, maar wellicht werkt dat haha

• jeegeebee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-04-2021
stylezzz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:36:
[...]

Hmmm er worden weer wat woorden in mijn mond gelegd. De enige vergelijking die ik maak is dat het weinig nut heeft om maar te roepen "ik lever hem in en ga een vw/volvo rijden". Die autos hebben weer hun eigen issues.... het gras is dus niet groener bij de buren. Iedereen mag klagen, en zijn mening hebben.... maar feiten onjuist aanleveren is not done. Zelfs bij deze lage temperaturen rij ik al dik 200-250km op een accu.... dus waar jij 35% van de wltp vandaan haalt is mij een raadsel?
Vervelend die laadproblemen en rijbereik, begrijp het ook niet helemaal. Zelf haal ik 80Kw bij de supercharger en dat loopt terug naar 55 bij 50% vol. Daarna weet ik het niet. Een volle batterij is 413 km theoretische range. Verder is mijn rijbereik altijd minimaal 250 km in deze tijd van het jaar en heb ik zelfs al 285 gehaald in 1 rit. bij 5 graden met wind mee. Overigens rijd ik altijd 104 op de teller (achteraf 94 km gemiddeld). En chill mode ;-)
Het is een MiC model overigens.

• Malawiras
Ik heb nu bij een 100% SoC "maar" 385KM op mijn Model 3 MiC, herkennen meer mensen dit?
Dit was de eerste dagen dat ik hem ophaalde 400+

Of ligt dit aan mijn rijstijl en de boordcomputer inschatting?

• BV83
Malawiras schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:44:
[...]

Slip Start? Nog niet geprobeerd hoor, maar wellicht werkt dat haha
Ga ik eens proberen :P

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
asjemenou?!

Vanmorgen de laatste update geinstalleerd en aan m'n laadpaal gehangen...opeens gaat Tessie niet meer naar 100%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWmYPTA-XihpwV5Ak7sCpgD8HW8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xuPxoJ32ZPljyVNvKF1ija4L.png?f=user_large

Eens kijken of Tessie misschien eerst maar eens in slaap moet vallen....

(nee, geen limits ingesteld in de app o.i.d.)

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-01 12:42
- 3M 1080 Pine Green Mat (800 euro excl. btw)
- (de)montage en prepareren (6 uur werk a 55 euro per uur, 330 euro, excl btw)
- Montage tarief (13 uur werk, a 55 euro per uur, 715 euro, excl. btw)
- Full de-chrome matzwart (400 euro, excl. btw)

Totaal 2.245 euro excl (oftewel 2.715,45 euro in).

Ik heb het gedaan bij Hello Reclame in Middelharnis, omdat ik de eigenaar goed ken en weet dat hij kwalitatief goed werk levert. Verder niet geshopt (het zal vast ergens goedkoper kunnen).

• Malawiras
X-GeaR schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:50:
[...]

- 3M 1080 Pine Green Mat (800 euro excl. btw)
- (de)montage en prepareren (6 uur werk a 55 euro per uur, 330 euro, excl btw)
- Montage tarief (13 uur werk, a 55 euro per uur, 715 euro, excl. btw)
- Full de-chrome matzwart (400 euro, excl. btw)

Totaal 2.245 euro excl (oftewel 2.715,45 euro in).

Ik heb het gedaan bij Hello Reclame in Middelharnis, omdat ik de eigenaar goed ken en weet dat hij kwalitatief goed werk levert. Verder niet geshopt (het zal vast ergens goedkoper kunnen).
Zeer fatsoenlijke prijs voor een full wrap, er zijn inderdaad veel "professionals" die maar wat klooien, en vaak wordt er niet eens 3M gebruikt voor dezelfde prijs.

Ziet er tof uit, veel rijplezier!

• hdu
  • Laatst online: 23-12-2025

hdu

[...]

Wat mij gelukt is... met een iets vochtige weg, sportief snel een bocht in duiken en dan het "gas" los laten, drift de achterkant stukje naar buiten, stukje tegenstuur en dan weer "gas" er op en meteen trekt de Tesla weer recht en volop grip.
"don't try this at home" O-)

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-01 19:24
BlakHawk schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:41:
[...]

Dit zegt je auto wat je verbruikt hebt ;)
Er zit bij nog al een verschil tussen wat de auto zegt en wat de kWh meter (MID gekeurd) zegt.
Dat is zeker waar maar daar hebben we het bij een ice ook niet over hé, daar gaan we ook af op het verbruik van de boordcomputer als "waarheid" ;)
ik wil alleen maar zeggen ik kom van A naar B zonder al teveel issues dus het ding doet wat ie moet doen 8)

maar point taken.

Iemand trouwens ook opgevallen dat het lijkt of je niet meer tot 100% kunt laden? hij stopt bij mij op 99% nu al 2 x achter elkaar? (moest toevallig twee lange ritten maken)

[ Voor 13% gewijzigd door Pietertje 085 op 06-01-2021 18:01 ]

Verwijderd

hdu schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:21:
[...]

Wat mij gelukt is... met een iets vochtige weg, sportief snel een bocht in duiken en dan het "gas" los laten, drift de achterkant stukje naar buiten, stukje tegenstuur en dan weer "gas" er op en meteen trekt de Tesla weer recht en volop grip.
"don't try this at home" O-)
Ik heb thuis niet zo’n lange oprit dus no problem O-)

• gino.martens
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-11-2023
Malawiras schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:46:
Ik heb nu bij een 100% SoC "maar" 385KM op mijn Model 3 MiC, herkennen meer mensen dit?
Dit was de eerste dagen dat ik hem ophaalde 400+

Of ligt dit aan mijn rijstijl en de boordcomputer inschatting?
Dat schommelt in het begin nogal. Heb alles al tussen de 337 en 417 gehad bij 100%.

Hierbij de lichten op de SR+, kon een redelijk stukje donker vinden (schuur van de buren haha). Volgens mij de nieuwe koplampen als ik het zo zie. Ben benieuwd of er later nog OTA updates komen 😁

Links is normaal en rechts is groot licht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kg7mgt7hlZdXQ9PVFQ1qAvPuyno=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfqgiSCDdPS6o062VmSlKl0D.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-qFBiLnwfMs4pqACyyHGGquuTc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKyMiuqT2A0Am1ExQTlJ9aYC.jpg?f=fotoalbum_tile

2020 M3 SR+ MiC

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 09:20
gino.martens schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:41:
[...]

Dat schommelt in het begin nogal. Heb alles al tussen de 337 en 417 gehad bij 100%.

Hierbij de lichten op de SR+, kon een redelijk stukje donker vinden (schuur van de buren haha). Volgens mij de nieuwe koplampen als ik het zo zie. Ben benieuwd of er later nog OTA updates komen 😁

Links is normaal en rechts is groot licht.
[Afbeelding][Afbeelding]
De nieuwe lampen hebben volgens mij een lens helemaal aan de buitenkant. Zeggen voor o.a. Mogelijk later te activeren adaptive lichten. De oude hebben dat niet.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:24
Yep. Dat zijn de nieuwe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTtSTtO_3OKSvpG56SOdaigSLEg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9X4khCGtNL5AKQ46kbYjVrWe.jpg?f=user_large

Je kunt het ook aan de lampen zelf zien. Links nieuw, rechts oud. Nieuwe koplampen hebben een losse lens aan de buitenkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3dWkylhhrJUyMrXhbEu7XEndws=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/STiYgWDZdoNj7PLAUIxrKiUo.jpg?f=user_large

(plaatjes zijn van internet geplukt, maar in mijn fotoalbum gezet)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• da_mgink
In het kader van bevindingen na de update naar 2020.48.30.1: het lijkt erop dat de vampire drain sinds die update wel flink verminderd is:
Vanochtend heb ik de auto met 97% van de laadpaal gehaald en voor de deur geparkeerd.. Halverwege de dag gekeken: 98% (BMS dingetje...) maar ik zag toen ook dat Sentry toen nog uit stond (vergeten weer aan te zetten na de update). Nu na een uur of 4 sinds het aanzetten van Sentry nog 97% lading waar ik anders per uur ongeveer een procent kwijt raakte.

Even afwachten hoeveel ik morgen ochtend nog heb maar het lijkt tot nu toe positief :)

• gino.martens
Jaap-Jan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:15:
Yep. Dat zijn de nieuwe.

[Afbeelding]

Je kunt het ook aan de lampen zelf zien. Links nieuw, rechts oud. Nieuwe koplampen hebben een losse lens aan de buitenkant.

[Afbeelding]

(plaatjes zijn van internet geplukt, maar in mijn fotoalbum gezet)
Nu je het zegt, die lens heb ik idd gezien. En adaptive zou idd gaaf zijn. Dat zijn ze nu zeker nog niet (gecheckt hahah).

En hopen dat de drain sinds update 30.1 minder is inderdaad, heb sinds vanochtend ook deze versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-qMvibqNfpJH3cLg8F0Oj-a0ko=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mn32RvqEm3TEWJOHacJRxXsY.png?f=fotoalbum_tile

2020 M3 SR+ MiC

• WCM
  • Laatst online: 24-06-2024

WCM

tmaniac schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:48:
asjemenou?!

Vanmorgen de laatste update geinstalleerd en aan m'n laadpaal gehangen...opeens gaat Tessie niet meer naar 100%

[Afbeelding]

Eens kijken of Tessie misschien eerst maar eens in slaap moet vallen....

(nee, geen limits ingesteld in de app o.i.d.)
Nadat ik de update had geïnstalleerd, was ik ineens 20% SoC kwijt. BMS dingetje... Bij volledig opladen was de range daarna 335 km. Nachtje laten staan en voila, daar was de 407 km weer. Auto gaf aan dat ie 47 kWh had geladen, de laadpaal zei 37 kWh. Er was dus even 10 kWh kwijt, maar na een nachtje had het BMS het weer gevonden.
Iemand met dezelfde ervaring?

9600 Wp solarpower | Tesla M3 SR+ LFP

• gino.martens
WCM schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:10:
[...]

Nadat ik de update had geïnstalleerd, was ik ineens 20% SoC kwijt. BMS dingetje... Bij volledig opladen was de range daarna 335 km. Nachtje laten staan en voila, daar was de 407 km weer. Auto gaf aan dat ie 47 kWh had geladen, de laadpaal zei 37 kWh. Er was dus even 10 kWh kwijt, maar na een nachtje had het BMS het weer gevonden.
Iemand met dezelfde ervaring?
Yep, had ik ook. Al twee keer gehad. Schrijf het idd toe aan de BMS die de auto nog moet leren kennen. Was wel schrikken de eerste keer, dacht hem met 46% neer te zetten voor de volgende dag, maar de rit de dag erop werd toch nog spannend. Uiteindelijk met 9% restant gehaald.

Range ging inderdaad terug naar 337, paar dagen later (na een keertje tot 100% laden, of bijna iig) weer terug op 417.
gino.martens schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:15:
...

Range
Dit was nog wel het meest vreemde. Bij het ontvangen van de auto had ik ongeveer 417km op 100%. En via het energie tabje ook uitgerekend dat de auto met circa 55kWh rekent. Maar van de week ineens in één nacht de batterij van 46 naar 26% gegaan. Geen Sentry mode aan, geen apps oid lopen, geen verwarming aan. Gewoon geparkeerd. Een nacht van 12 uur, 10kWh kwijt. Volgende dag geprobeerd op te laden tot 100%, stopte bij 78%. Na een paar uur laten staan (niet laden), ineens 98%. Oh mooi dacht ik, probleem opgelost. Denk ga voor de gein eens kijken wat het aantal km op 100% is (want ik heb de auto eigenlijk altijd op% staan), en wat zie ik daar: 337km. Wat schetst verder mijn verbazing: in de energie tab rekent hij nog maar met 45kWh.(want 201hWh/km x 210km voorspeld / 94% = 44.904 Wh). De verloren 10kWh. Lijkt erop dat hij deze nu verbergt ofzo?

...

[ Voor 37% gewijzigd door gino.martens op 06-01-2021 20:47 ]

2020 M3 SR+ MiC

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 15:18
X-GeaR schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow mooie kleur! Ik zit zelf ook te denken aan een wrap, deze kleur ga ik zeker overwegen.

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-01 15:12
Misschien domme vraag maar hoort het licht rechts en links met ongelijke hoogte te stralen? Gaat om een MIC Model 3 met nieuwe koplampen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOmxOvUpxoP8-5Rdq4WDGGzay4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugSVdUQUQugqQXuT1OoLD6XV.jpg?f=fotoalbum_large

Bladiebla!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:29
Rechts schijnt altijd wat hoger en meer de berm in, bij elke auto. Zou links ook fijn zijn maar dan verblindt het tegenliggers.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-01 20:05
Ik heb morgen een eerste lange route voor de boeg waarvan ik benieuwd ben naar het verloop, zal hier mn bevindingen dan ook even delen.

Ik vertrek met 75%
Dan 100km naar de eerste Supercharger
Dan 200km tot de volgende Supercharger
Dan 85km naar huis

Ben benieuwd welke SoC ik mee thuis kom en of dat stuk van 200km te halen valt zonder (te) lang bij die eerste Supercharger te moeten staan

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

bokkow schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:24:
Ik heb morgen een eerste lange route voor de boeg waarvan ik benieuwd ben naar het verloop, zal hier mn bevindingen dan ook even delen.

Ik vertrek met 75%
Dan 100km naar de eerste Supercharger
Dan 200km tot de volgende Supercharger
Dan 85km naar huis

Ben benieuwd welke SoC ik mee thuis kom en of dat stuk van 200km te halen valt zonder (te) lang bij die eerste Supercharger te moeten staan
Kijk of je nog de laatste update (.2) kan installeren, ben benieuwd of dat verschil maakt.

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
da_mgink schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:17:
In het kader van bevindingen na de update naar 2020.48.30.1: het lijkt erop dat de vampire drain sinds die update wel flink verminderd is:
Vanochtend heb ik de auto met 97% van de laadpaal gehaald en voor de deur geparkeerd.. Halverwege de dag gekeken: 98% (BMS dingetje...) maar ik zag toen ook dat Sentry toen nog uit stond (vergeten weer aan te zetten na de update). Nu na een uur of 4 sinds het aanzetten van Sentry nog 97% lading waar ik anders per uur ongeveer een procent kwijt raakte.

Even afwachten hoeveel ik morgen ochtend nog heb maar het lijkt tot nu toe positief :)
Vampire drain nooit echt last van gehad, maar sinds de laatste update wil mijn auto niet meer in slaap vallen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdBCVwo6Wt01iZas0g0MJSZsoYA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/un0azIgSr2J9y06mp9X3XzIW.png?f=user_large

Dit is van afgelopen nacht. Sentry staat uit. Iemand anders ook deze problemen met de laatste update?

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-01 20:03
Hier slaapt hij netjes, 2020.48.30.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buXn53XhMDb-A54h9kiJc_4fO2w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4DRXD5MaEBXrZVXtZOHNid5Z.png?f=fotoalbum_large

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Na de update stond de accu op 348KM als 100%.

Expres Sentry uitgezet zodat Tessie een nachtje goed aan de lader kon slapen...
Toen ik haar vanmorge wakker maakte had ik extra gratis 50KM gekregen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WchVC0btmAM2CjjNYztZRqrVYq8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a5MmRKAUUKbYfWf3Ap8jwrl6.png?f=user_large

• da_mgink
Vanochtend vroeg weer een nieuwe versie beschikbaar gekregen: 2020.48.30.2

Ik heb hem net geïnstalleerd maar op korte termijn heb ik de auto niet nodig dus kan zo snel waarschijnlijk niet iets testen zoals met 30.1

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 00:16
Onder de noemer "mis ik iets":

Sinds de UI rehaul update, waar ook de aanpassingen inzaten van het gepland vertrek, werkt het voor mij precies niet meer correct.

Ik stel bvb in, om morgenmiddag om 12u te vertrekken. In de oude situatie zou de auto dan, afhankelijk van de SoC, een aantal uur op voorhand beginnen laden en dan als laatste ook de cabine opwarmen.

Situatie nu na die update:

Ik stel het vertrekuur in, sluit de auto, maar hij begint toch gewoon direct te laden ipv te wachten tot morgen. Cabine opwarmen doet hij dan wel, iets voor het vertrek zelf.

Dit lijkt me toch niet correct, want soms moet ik wel tot +90% laden en ik wil liever niet een hele nacht de auto zo laten staan.

Ik denk dat ik dus ergens nog iets mis?

EX30 Ultra Twin Performance

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 08:27
da_mgink schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:50:
Vanochtend vroeg weer een nieuwe versie beschikbaar gekregen: 2020.48.30.2

Ik heb hem net geïnstalleerd maar op korte termijn heb ik de auto niet nodig dus kan zo snel waarschijnlijk niet iets testen zoals met 30.1
Weet iemand of een update ook mijn lichtprobleem kan oplossen? Sinds de vorige update seinen tegenliggers naar mij, heb hiervoor nu een serviceafspraak ingeschoten maar als een update dit mogelijk oplost zou ik het kunnen afzeggen.

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-01 16:32
MEasterEgg schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Weet iemand of een update ook mijn lichtprobleem kan oplossen? Sinds de vorige update seinen tegenliggers naar mij, heb hiervoor nu een serviceafspraak ingeschoten maar als een update dit mogelijk oplost zou ik het kunnen afzeggen.
Je kunt in het service menu de lampen stellen, wel tegen een muur gaan staan.

Give 2 Get

• Orangelights23
Runescom schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:32:
[...]

& @MEasterEgg
Dat kan volgens mij niet meer, ik had ook gekeken in het menu en alleen een Tesla engineer kan het doen. Correct me if I’m wrong, want het is natuurlijk bullshit dat je dit niet zelf kan.

• DS7

DS7

Runescom schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:32:
[...]

Ik zou toch iets van afstand naar de muur bewaren. Beter voor de lak.

• DS7

DS7

Orangelights23 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:34:
[...]

& @MEasterEgg
Dat kan volgens mij niet meer, ik had ook gekeken in het menu en alleen een Tesla engineer kan het doen. Correct me if I’m wrong, want het is natuurlijk bullshit dat je dit niet zelf kan.
Kan prima.

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-12-2025
Zelf ook al een aantal keer problemen gehad met te hoog stralende lichten (na updates vermoedelijk). Enkel drukken op de knop 'koplampen verstellen' terwijl ik geparkeerd stond was voldoende - het lijkt wel of hij een 'reset' doet naar de correcte instellingen. Daarna direct geen gesein meer van tegenliggers.

• Orangelights23
Dan ga ik nog even goed kijken, kreeg vorige keer namelijk de melding dat alleen gecertificeerde engineers dit mogen doen. Misschien dat ik op een verkeerde keuze klikte. Hoe dan ook, gelukkig maar :)

• Teslalrp
Orangelights23 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:02:
[...]

Dan ga ik nog even goed kijken, kreeg vorige keer namelijk de melding dat alleen gecertificeerde engineers dit mogen doen. Misschien dat ik op een verkeerde keuze klikte. Hoe dan ook, gelukkig maar :)
Het klopt hoor wat je zegt. De mogelijkheid bestaat in het servicemenu. Ik heb dit zeker al 5x gedaan in een parkeergarage. Heb zelf niets niets handmatig aangepast. Bij het verstellen gaan ze eerst omhoog en daarna lijkt het steeds wel of ze in de juiste positie komen. Feit blijft bij wel dat rechts iets hoger is afgsteld

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 08:27
Thanks, dan ga ik zo even een muurtje opzoeken O-)

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-01 16:32
MEasterEgg schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:11:
[...]

Thanks, dan ga ik zo even een muurtje opzoeken O-)
Haha, kijk je uit voor de lak? :+

Give 2 Get

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-01 15:46
MEasterEgg schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Ik sein altijd vrolijk terug.
Vind het altijd een beetje lastig inschatten of er nou iets aan de hand is of niet. Je ziet zulke felle verlichting tegenwoordig.

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 15:18
theRich schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:46:
[...]

Vind het altijd een beetje lastig inschatten of er nou iets aan de hand is of niet. Je ziet zulke felle verlichting tegenwoordig.
Naar mij wordt nooit geflitst, dus ik zou het even laten nakijken. Dat anderen hun licht niet goed afgesteld hebben betekent natuurlijk niet dat jij het ook maar zo moet laten ;)

Tegenliggers met slecht afgestelde verlichting is echt gierend irritant.

Verwijderd

theRich schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:46:
[...]

Moet je je zonnebril 's avonds eens afzetten :P

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01 09:55
Houseofdreams schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:51:
Onder de noemer "mis ik iets":

Sinds de UI rehaul update, waar ook de aanpassingen inzaten van het gepland vertrek, werkt het voor mij precies niet meer correct.

Ik stel bvb in, om morgenmiddag om 12u te vertrekken. In de oude situatie zou de auto dan, afhankelijk van de SoC, een aantal uur op voorhand beginnen laden en dan als laatste ook de cabine opwarmen.

Situatie nu na die update:

Ik stel het vertrekuur in, sluit de auto, maar hij begint toch gewoon direct te laden ipv te wachten tot morgen. Cabine opwarmen doet hij dan wel, iets voor het vertrek zelf.

Dit lijkt me toch niet correct, want soms moet ik wel tot +90% laden en ik wil liever niet een hele nacht de auto zo laten staan.

Ik denk dat ik dus ergens nog iets mis?
Ik heb weleens begrepen dat de auto even een check doet om te kijken hoeveel vermogen de lader hem geeft om zo even in te schatten wanneer hij moet beginnen om rond 12u klaar te zijn.
Pagina: 1 ... 181 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: