whoopy_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:15:
Vrij bijzonder om al die berichten te lezen. In retrospectie, waren jullie voor een model 3 gegaan? Een auto is voor mij niet zo van belang, rij een paar duizend kilometer per jaar, maar kan mij voorstellen dat je als veelvuldig gebruiker van de auto je vrij bestolen voelt?
Waarschijnlijk wel, om de 4% bijtelling en super chargers.
Maar gezien het bijtellingsbeleid durf ik wel met aan zekerheid aangrenzende waarschijnlijk te stellen dat dit mijn eerste en laatste Tesla is.
De auto is lekker snel, maar voelt verder redelijk goedkoop aan (look en feel).
Al ben ik ook wat negatief door de staat van mij accu en de arrogante houding van Tesla hieromtrent. Ze delen geen degradatierapporten met jou als klant. Ze doen net alsof je de accu huurt en het hun accu nog is. Als ik toch privé zo’n auto zou rijden zou de kans groot zijn dat ik die medewerker daar eens over de balie zou willen trekken.
Maar goed, gelukkig is het lease. In 2,5 dagen 100km gereden met 64% accu. En nee, het is een Long Range
Het is te gek voor woorden!
Ik had gisteren trouwens bijgeluiden bij het sturen:
Voor nu ben ik vooral nog blij met de bijtelling, ik rijd niet veel, dus het is prima bruikbaar nog. Maar die zogenaamde voorsprong die Tesla als merk zou hebben is voor mij helemaal weg. Een collega met een E-Niro komt veel verder op een lading. Misschien niet als we beide een lange rit zouden doen, maar 99% van de tijd rijd ik hem niet in één keer leeg en met stilstaan tussendoor is de Midel 3 gewoon een zuipschuit
Daarnaast blijven super chargers een USP.
Lastig, het is zo dubbel...
En dan zie ik deze bij de laadpaal staan en krijg ik toch wat heimwee naam Volvo. Veel comfortabeler. Dan maar iets trager... Al vind ik hierna denk ik alle bijtelling te veel 😱
@
Inspired deze wil jij toch hierna? 🤣
[
Voor 7% gewijzigd door
BlakHawk op 03-01-2021 08:49
]