Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 178 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.148.386 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19George97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-02 15:33
Mijn Model 3 MiC laadt sinds gisteren niet/slecht op. Wanneer ik 5 procent heb toe kunnen voegen aan de openbare laadpaal dan krijg ik de foutmelding "AC-opladen niet mogelijk - koppel los en probeer opnieuw" met foutcode CP_a058. Dit gebeurt na een x aantal minuten laden/percentage van ongeveer 5%. Soms start de auto opnieuw zelf met laden (max 4 a 5 keer na uitvallen) en daarna dan moet ik echt naar mijn auto toe om alles te ontkoppelen en opnieuw te starten. Ik ben nu al een dag bezig om mn accu vol te krijgen.

Mag maandag bij het service centrum langs waar ze mijn kabel gaan controleren. Advies van Tesla gekregen om het voor nu even met Superchargers te doen...

Zijn er soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
whoopy_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:15:
Vrij bijzonder om al die berichten te lezen. In retrospectie, waren jullie voor een model 3 gegaan? Een auto is voor mij niet zo van belang, rij een paar duizend kilometer per jaar, maar kan mij voorstellen dat je als veelvuldig gebruiker van de auto je vrij bestolen voelt?
Bestolen voelt van wat om precies te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@19George97 kun je niet testen met een andere kabel en/of paal?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Vrij bijzonder om al die berichten te lezen. In retrospectie, waren jullie voor een model 3 gegaan? Een auto is voor mij niet zo van belang, rij een paar duizend kilometer per jaar, maar kan mij voorstellen dat je als veelvuldig gebruiker van de auto je vrij bestolen voelt?
Tegenover iedere negatieve ervaring staan ook positieve ervaringen die je doorgaans niet of minder hoort.

Ja, ik zou direct weer voor dezelfde auto gaan.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisRobinson
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12-2024
Op fora lees je uiterste (en vragen). Bij deze, ik ben lyrisch over de m3 LR!!! Een waanzinnige auto en de beste tot nu toe (dit zelfs los van het feit dat ie elektrisch is, wat mijn primaire overweging is geweest ivm 🌍). Mijn referenties: Volvo v40, Audi A3 en BMW 330i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gino.martens
  • Laatst online: 29-11-2023
Ik denk dat met name de hoge verwachtingen in vergelijking met wat geleverd wordt het probleem is. De model 3 is in de basis een goede auto, maar Tesla heeft de naam dat zij state of the art technologie in de auto hebben zitten. Zoiets simpels als een BMS die de auto nog niet kent en het % wat dan ineens 20 procentpunt afwijkt gedurende een nacht, of na meerdere uren rondrijden nog geen 40kW haalt bij een “super”charger in deze temperaturen is wat mij persoonlijk wat tegenvalt. Dit zeg ik met name omdat de Ioniq dit wel gewoon op orde had: altijd max 70kW, voorspelbaar laad gedrag en geen geintjes met het batterij% als je na een paar dagen in de auto komt.

Om je vraag te beantwoorden: vind het nog wat vroeg om te zeggen, want de auto rijdt echt super fijn en heb een eigen laadpaal dus in principe nooit een probleem met range. Als Tesla deze twee dingen oplost en mij het gevoel geeft dat ik de auto kan vertrouwen, ook als hij een weekje niet aan de laadpaal staat (en niet bang hoef te zijn dat ie dan leeg is of elke paar uur de app moet openen om te checken of er nog genoeg in zit), dan is dit wel by far de beste auto die ik tot nu toe heb gehad. Helaas niet de meest efficiënte, dat blijft de Ioniq. Zeker als je het verbruik bij stilstand meerekent 😉

2020 M3 SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-11-2024

DS7

Ik heb alweer de tweede Model 3 en het is de 5e Tesla.

Weinig problemen ook. En ze worden steeds beter.

Geen klachten, hoogstens wat zaken die in de toekomst beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19George97
  • Laatst online: 15-02 15:33
Inspired schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:24:
@19George97 kun je niet testen met een andere kabel en/of paal?
@Inspired
Ik heb geen andere kabel ter beschikking. Andere palen wel geprobeerd, probleem doet zich bij alle palen voor die ik tot nu toe heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_mgink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 16:20
Ik heb me vooraf redelijk ingelezen en ervaringen van collega's ingewonnen voordat ik de knoop uiteindelijk heb doorgehakt. Voor mij speelde het beschikbare lease budget ook mee in combinatie met de wensen die ik voor mijn volgende auto had (in de basis: voldoende vermogen in combinatie met een automaat). Met het budget voor een ICE auto had dit niet gelukt en was ik uitkomen op een Opel Astra. Omdat vanuit mijn werkgever gestimuleerd wordt om elektrisch te gaan rijden wanneer mogelijk is er een fors hoger budget beschikbaar wanneer er een elektrisch aangedreven auto wordt gekozen, waardoor de Model 3 ineens een optie werd.

Eerder dit jaar was er nog sprake van dat de Mustang Mach-E dit jaar nog beschikbaar zou komen maar dat feestje ging vanwege corona niet door, anders had ik wellicht daar nog voor gekozen, de Polestar 2 valt ver buiten budget, dus dat was ook geen mogelijkheid. Dan waren er verder nog de ID3, Kona of E-Niro maar daarvan ging mijn hart nu niet bepaald sneller kloppen.

Is de Tesla dan "perfect"? Nee, er zitten wel wat onhebbelijkheden aan, maar dat had mijn vorige auto, een 308sw, ook en wat mij betreft is elke auto een afweging van compromissen.

Had ik een andere keuze gemaakt als ik de auto zelf moest kopen? Voor pak m beet 45 tot 50k is er wel wat leuks te koop maar in combinatie met mijn wensen komt dan nog steeds de Tesla Model 3sr+ in mijn top 3 terecht (Alfa Romeo Giulia, BMW 3 serie en de Tesla 3, in willekeurige volgorde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 17:24

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

De enige spijt die ik heb met deze auto, is dat ik hem meteen toen die beschikbaar was heb aangeschaft.
Hij is dus van begin maart 2019... had achteraf graag 3 maanden gewacht om hem met trekhaak te kunnen rijden.

verder bevalt mijn LR-AWD black/black 2019 M3 totaal. Ik zie er nu al tegenop om hem weer in te leveren. Wacht dan ook af of de leasemaatschappij tegen die tijd een goede deal kan aanbieden om mijn model 3 te behouden.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-05 11:14
pieterhi schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:50:
condens in de verlichting... helaas heb ik dat ook en is niet alleen bij de M3. Het lijkt relatief gemakkelijk op te lossen.

YouTube: How to fix your fogged up Tesla tail lights

Bij dit voorbeeld vind ik wel dat het een defect van de lamp is. tenzij... het stukje gore-tex er niet 100% voor kan zorgen dat er alleen vocht uit kan en niet er in. Wie is hier handig en gaat dit voor ons reproduceren? ;-)
Ik had hetzelfde. Onder garantie had een Tesla monteur aan huis letterlijk de achterunit in 5 min verwisseld. Hij gaf aan dat als je vocht ziet, het meteen gerepareerd noet worden omdat anders de connector en wat ander spul ook vochtig wordt en gaat roesten.
Lijkt me dat je nog garantie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
19George97 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:16:
Mijn Model 3 MiC laadt sinds gisteren niet/slecht op. Wanneer ik 5 procent heb toe kunnen voegen aan de openbare laadpaal dan krijg ik de foutmelding "AC-opladen niet mogelijk - koppel los en probeer opnieuw" met foutcode CP_a058. Dit gebeurt na een x aantal minuten laden/percentage van ongeveer 5%. Soms start de auto opnieuw zelf met laden (max 4 a 5 keer na uitvallen) en daarna dan moet ik echt naar mijn auto toe om alles te ontkoppelen en opnieuw te starten. Ik ben nu al een dag bezig om mn accu vol te krijgen.

Mag maandag bij het service centrum langs waar ze mijn kabel gaan controleren. Advies van Tesla gekregen om het voor nu even met Superchargers te doen...

Zijn er soortgelijke ervaringen?
Ik heb dit bij een beetje type laadpalen die bij mijn kantoor staan. Verder nergens anders hier last van. Heb je ook andere palen kunnen proberen. Kabel kan eigenlijk niet zoveel stuk aan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickM3
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik krijg binnenkort een MIC model 3 SR+.

Zijn er onder jullie die afgelopen tijd een model 3 hebben ontvangen met een warmtepomp, ook mensen die problemen hebben met het verwarmen van o.a. het interieur van de auto?

Ik lees op Electrek dat het verwarmingssysteem bij het nieuwe model 3 en Y in Canada dienst weigert.
https://electrek.co/2021/...s-plagued-heating-issues/

Hebben mensen met een MIC M3 hier in onze winterkoude ook last van?, of is dit met name het probleem van de recente MIUS?

[ Voor 15% gewijzigd door RickM3 op 03-01-2021 06:47 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RickM3 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 03:25:
Ik krijg binnenkort een MIC model 3 SR+.

Zijn er onder jullie die afgelopen tijd een model 3 hebben ontvangen met een warmtepomp, ook mensen die problemen hebben met het verwarmen van o.a. het interieur van de auto?

Ik lees op Electrek dat het verwarmingssysteem bij het nieuwe model 3 en Y in Canada dienst weigert.
https://electrek.co/2021/...s-plagued-heating-issues/

Hebben mensen met een MIC M3 hier in onze winterkoude ook last van?, of is dit met name het probleem van de recente MIUS?
Dat issue lijkt met de MY21 met WP te zijn. De MY20 SR+ zonder warmtepomp zal er geen last van hebben lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Waarschijnlijk wel, om de 4% bijtelling en super chargers.

Maar gezien het bijtellingsbeleid durf ik wel met aan zekerheid aangrenzende waarschijnlijk te stellen dat dit mijn eerste en laatste Tesla is.

De auto is lekker snel, maar voelt verder redelijk goedkoop aan (look en feel).

Al ben ik ook wat negatief door de staat van mij accu en de arrogante houding van Tesla hieromtrent. Ze delen geen degradatierapporten met jou als klant. Ze doen net alsof je de accu huurt en het hun accu nog is. Als ik toch privé zo’n auto zou rijden zou de kans groot zijn dat ik die medewerker daar eens over de balie zou willen trekken.

Maar goed, gelukkig is het lease. In 2,5 dagen 100km gereden met 64% accu. En nee, het is een Long Range :X
Het is te gek voor woorden!

Ik had gisteren trouwens bijgeluiden bij het sturen:

Voor nu ben ik vooral nog blij met de bijtelling, ik rijd niet veel, dus het is prima bruikbaar nog. Maar die zogenaamde voorsprong die Tesla als merk zou hebben is voor mij helemaal weg. Een collega met een E-Niro komt veel verder op een lading. Misschien niet als we beide een lange rit zouden doen, maar 99% van de tijd rijd ik hem niet in één keer leeg en met stilstaan tussendoor is de Midel 3 gewoon een zuipschuit :+

Daarnaast blijven super chargers een USP.

Lastig, het is zo dubbel...

En dan zie ik deze bij de laadpaal staan en krijg ik toch wat heimwee naam Volvo. Veel comfortabeler. Dan maar iets trager... Al vind ik hierna denk ik alle bijtelling te veel 😱
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9spvdoQAppiWH0Yk175HdjBXgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOUzciAYfxD5FmOrps8FqEMg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_NROH3A-d9_mM9t1oOW-u2lyMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWWJTOW5Arp7cW2mwrfBiUzb.jpg?f=fotoalbum_large

@Inspired deze wil jij toch hierna? 🤣

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 03-01-2021 08:49 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BlakHawk zou hem vandaag nog inruilen. :) Kan Tesla verder ook niet zoveel aan doen. Zo'n mooie bak die V60 in de juiste uitvoering en liefst in T8. Snel, voordelen van een EV en ook voordelen van een (grote) ICE. Maar goed, dan heb je het ook over een auto die 2x zo duur is zo'n beetje qua kostprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Inspired schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:57:
@BlakHawk zou hem vandaag nog inruilen. :) Kan Tesla verder ook niet zoveel aan doen. Zo'n mooie bak die V60 in de juiste uitvoering en liefst in T8. Snel, voordelen van een EV en ook voordelen van een (grote) ICE. Maar goed, dan heb je het ook over een auto die 2x zo duur is zo'n beetje qua kostprijs.
Ja dat ding is sneller dan de LR AWD 🤣

Ik zag hem staan en moest gewoon even foto’s maken, echt zo perfect qua looks.

Destijds met 7% bijtelling was de V60 leuk, maar tegen 22% zou ik hem ook nooit doen, net als ik de tesla tegen 22% nooit zou doen.

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 03-01-2021 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlakHawk schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:00:
[...]

Ja dat ding is sneller dan de LR AWD 🤣
Destijds met 7% bijtelling was de V60 leuk, maar tegen 22% zou ik hem ook nooit doen, net als ik de tesla tegen 22% nooit zou doen.
Helemaal in de huidige tijd. Auto van mijn vrouw staat inmiddels met een bijna lege accu op de oprit (heeft denk ik 200km gereden sinds maart 2020) en met de Tesla rijden we nu nog minder dan anders. Thuiswerken zal na Corona hier wel blijven dus 600 EUR netto bijtelling voor een paar duizend KM per jaar is dan wat jammer geld idd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

Inspired schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:06:
[...]

Dat issue lijkt met de MY21 met WP te zijn. De MY20 SR+ zonder warmtepomp zal er geen last van hebben lijkt me.
Mijn MY21 M3P heeft ook nergens last van. Sterker nog: werkt duidelijk beter dan degene in de 2019 M3LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DS7 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Mijn MY21 M3P heeft ook nergens last van. Sterker nog: werkt duidelijk beter dan degene in de 2019 M3LR.
Nee, zal ook niet met elke het geval zijn. Bij de 2019 was de temp sensor ook al soms niet goed. Mijne is prima, een collega heeft ook altijd issues met zijn Model 3. Te warm/te koud. De ene keer is 21 graden prima, andere keer sauna en dag later is 21 koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Inspired schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:03:
[...]

Helemaal in de huidige tijd. Auto van mijn vrouw staat inmiddels met een bijna lege accu op de oprit (heeft denk ik 200km gereden sinds maart 2020) en met de Tesla rijden we nu nog minder dan anders. Thuiswerken zal na Corona hier wel blijven dus 600 EUR netto bijtelling voor een paar duizend KM per jaar is dan wat jammer geld idd. :)
200km sinds maart 🤣

Ik check net die Volvo in de kenteken app: 226 keer gespot. Ter vergelijk, mijn Model 3 is 26 keer gespot 🤣🤣🤣

Ik ben altijd al gevoelig geweest voor lage bijtellling. Ergens is het zonde van het geld. Naast de bijtelling wordt het bruto leasebedrag ook uitgekeerd als ik de auto niet zou kiezen.

De Model 3 kost mij zelfs met 4% bijtelling dus zo’n €700 netto per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickM3
[...]

[...]

Maar het issue zal dan vermoedelijk ook wel spelen bij de MIC21 (waar ik specifiek om gevraagd heb bij de bestelling). Ik weet niet of er in Nederland al M3 versies rijden met warmtepomp en of de fout in het ontwerp van de pomp zit...
Ik betaal hem privé en dan zijn de recente issues (LFP/BMS samenwerking en evt. warmtepomp probleem) misschien een reden om een paar maanden te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RickM3 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:21:
[...]

[...]

Maar het issue zal dan vermoedelijk ook wel spelen bij de MIC21 (waar ik specifiek om gevraagd heb bij de bestelling). Ik weet niet of er in Nederland al M3 versies rijden met warmtepomp en of de fout in het ontwerp van de pomp zit...
Ik betaal hem privé en dan zijn de recente issues (LFP/BMS samenwerking en evt. warmtepomp probleem) misschien een reden om een paar maanden te wachten.
De SR+ blijft uit China komen in het vervolg dan? LR/P uit US en SR+ uit China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisRobinson
RickM3 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:21:
[...]

[...]

Ik heb een m3 LR 2021 en bij mij werkt de pomp/verwarming erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:57
Hier in de MIC2020 ook geen problemen met de verwarming, behalve dat het me opvalt dat de passagier ventilators achterin altijd hele warme lucht uitblazen (als er mensen achterin zitten), waar er voorin nog redelijk koele lucht uit komt. Op standje Auto met 19.5°C.

Heb eerder iemand gelezen die dat zelfs midden in de zomer had, ben benieuwd of dat bij mij ook zo zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisRobinson
gino.martens schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:33:
[...]

Ik denk dat met name de hoge verwachtingen in vergelijking met wat geleverd wordt het probleem is. De model 3 is in de basis een goede auto, maar Tesla heeft de naam dat zij state of the art technologie in de auto hebben zitten. Zoiets simpels als een BMS die de auto nog niet kent en het % wat dan ineens 20 procentpunt afwijkt gedurende een nacht, of na meerdere uren rondrijden nog geen 40kW haalt bij een “super”charger in deze temperaturen is wat mij persoonlijk wat tegenvalt. Dit zeg ik met name omdat de Ioniq dit wel gewoon op orde had: altijd max 70kW, voorspelbaar laad gedrag en geen geintjes met het batterij% als je na een paar dagen in de auto komt.

Om je vraag te beantwoorden: vind het nog wat vroeg om te zeggen, want de auto rijdt echt super fijn en heb een eigen laadpaal dus in principe nooit een probleem met range. Als Tesla deze twee dingen oplost en mij het gevoel geeft dat ik de auto kan vertrouwen, ook als hij een weekje niet aan de laadpaal staat (en niet bang hoef te zijn dat ie dan leeg is of elke paar uur de app moet openen om te checken of er nog genoeg in zit), dan is dit wel by far de beste auto die ik tot nu toe heb gehad. Helaas niet de meest efficiënte, dat blijft de Ioniq. Zeker als je het verbruik bij stilstand meerekent 😉
Verbruik in stilstand ervaar ik als positief.

Gisteren om 14:00 geparkeerd, 437km range over:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FupYzrgmdGVqS840eT1LwX0kCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1PtTZhgloWVoIgt74RWtZZz.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag om 9:00, 441km range over. Top!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thikRDxJ28lSqRD94MRIHSnweXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWUxkcfiZW7HKHl9zS0BntNA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ChrisRobinson op 03-01-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
BlakHawk schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:09:
[...]

200km sinds maart 🤣

Ik check net die Volvo in de kenteken app: 226 keer gespot. Ter vergelijk, mijn Model 3 is 26 keer gespot 🤣🤣🤣

Ik ben altijd al gevoelig geweest voor lage bijtellling. Ergens is het zonde van het geld. Naast de bijtelling wordt het bruto leasebedrag ook uitgekeerd als ik de auto niet zou kiezen.

Is dat dan 700 bruto of netto per maand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:47
BlakHawk schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:09:
[...]

200km sinds maart 🤣

€700,- euro per maand?
Denk dat je ergens een rekenfoutje maakt.
https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
Kan je het makkelijk uitrekken.
Voor een SR+ kom je op €80 uit netto per maand.
Dat is ook de reden dat deze auto zo populair was in 2019.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Naast de bijtelling wordt het bruto leasebedrag ook uitgekeerd als ik de auto niet zou kiezen.
Dus, bij geen auto krijgt hij EUR 700,- netto meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ChrisRobinson schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:27:
[...]

Ik heb een m3 LR 2021 en bij mij werkt de pomp/verwarming erg goed!
Hier hetzelfde. Werkt prima en deze auto is veel sneller op temperatuur dan mijn vorige Audi. Heb ook geen issues met leeglopende batterij (een procent in een a twee dagen ongeveer). Ik ben vooralsnog heel blij met de M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Inspired schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Dus, bij geen auto krijgt hij EUR 700,- netto meer.
d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 17:48
JurienW schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:44:
[...]

€700,- euro per maand?
Denk dat je ergens een rekenfoutje maakt.
https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
Kan je het makkelijk uitrekken.
Voor een SR+ kom je op €80 uit netto per maand.
Dat is ook de reden dat deze auto zo populair was in 2019.
Niet iedereen krijgt een volledig gratis auto van zijn werkgever. Ik betaal ook een eigen bijdrage en het zit boven mijn lease budget. De auto kost me nu 350 euro p/m. Als ik het bedrag uit laat keren scheelt het me zelfs 800 euro p/m netto. Maar ja, dan geen auto en alle zakelijke reizen moet ik dan zelf betalen.

Vanwege de hoge aanschaf had ik voor een vergelijkbaar maandbedrag ook een Mercedes C kunnen rijden van 42k. Ik heb de auto dus niet voor de lage bijtelling, echt bewust voor een EV gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 23:07
BlakHawk schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:46:
[...]

Waarschijnlijk wel, om de 4% bijtelling en super chargers.

Maar gezien het bijtellingsbeleid durf ik wel met aan zekerheid aangrenzende waarschijnlijk te stellen dat dit mijn eerste en laatste Tesla is.

De auto is lekker snel, maar voelt verder redelijk goedkoop aan (look en feel).

Al ben ik ook wat negatief door de staat van mij accu en de arrogante houding van Tesla hieromtrent. Ze delen geen degradatierapporten met jou als klant. Ze doen net alsof je de accu huurt en het hun accu nog is. Als ik toch privé zo’n auto zou rijden zou de kans groot zijn dat ik die medewerker daar eens over de balie zou willen trekken.

Maar goed, gelukkig is het lease. In 2,5 dagen 100km gereden met 64% accu. En nee, het is een Long Range :X
Het is te gek voor woorden!

Ik had gisteren trouwens bijgeluiden bij het sturen:
[YouTube: Tesla Model 3 - Strange steering sounds]

Voor nu ben ik vooral nog blij met de bijtelling, ik rijd niet veel, dus het is prima bruikbaar nog. Maar die zogenaamde voorsprong die Tesla als merk zou hebben is voor mij helemaal weg. Een collega met een E-Niro komt veel verder op een lading. Misschien niet als we beide een lange rit zouden doen, maar 99% van de tijd rijd ik hem niet in één keer leeg en met stilstaan tussendoor is de Midel 3 gewoon een zuipschuit :+

Daarnaast blijven super chargers een USP.

Lastig, het is zo dubbel...

En dan zie ik deze bij de laadpaal staan en krijg ik toch wat heimwee naam Volvo. Veel comfortabeler. Dan maar iets trager... Al vind ik hierna denk ik alle bijtelling te veel 😱
[Afbeelding]

[Afbeelding]

@Inspired deze wil jij toch hierna? 🤣
In een aflevering van The Late Brake Show zei iemand laatst: als je je auto geparkeerd hebt en je kijkt niet nog even achterom als je wegloopt, heb je de verkeerde auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-05 09:19
Je moet er inderdaad niet teveel aan rekenen en over nadenken. Als ik geen leaseauto zou nemen zou ik 1180 euro bruto extra krijgen en ook nog eens de ~160 bijtelling besparen. En dan te bedenken dat de auto tegenwoordig vooral stil staat ivm fulltime thuis werken...

Hij bevalt mij trouwens wel supergoed! Zou zeker weer een model 3 kiezen. Denk wel dat het helpt dat ik een oprit met laadpaal heb waardoor range eigenlijk nooit een probleem is. Publiek laden lijkt me een stuk meer gedoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 22:46
BlakHawk schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:00:
[...]
Precies dit. Nu het geluk dat ik een 4% wagen over heb kunnen nemen anders had ik ook geen Performance gereden maar een LR 8%.

By heart had ik een V60 T6 willen rijden of mijn vorige 5 jaar oude V60 D5 TE overgenomen. Helaas was de T6 dusdanig aan de prijs qua bijtelling dat ik daar vanaf zag.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:47
Aalard99 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:10:
[...]

Niet iedereen krijgt een volledig gratis auto van zijn werkgever. Ik betaal ook een eigen bijdrage en het zit boven mijn lease budget. De auto kost me nu 350 euro p/m. Als ik het bedrag uit laat keren scheelt het me zelfs 800 euro p/m netto. Maar ja, dan geen auto en alle zakelijke reizen moet ik dan zelf betalen.

Vanwege de hoge aanschaf had ik voor een vergelijkbaar maandbedrag ook een Mercedes C kunnen rijden van 42k. Ik heb de auto dus niet voor de lage bijtelling, echt bewust voor een EV gekozen.
Aangezien de bijtelling lager is dan 350 euro moet je dus zelf 350 eigen bijdragen betalen voor de auto ?
Eigen bijdragen mag immers in mindering worden gebracht op de bijtelling.
Weet niet wat je werkgever je vergoed als je 700 euro Netto overhoud als je geen auto van de zaak hebt, maar dat is grofweg het dubbele bruto min de bijtelling uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:37
Ik had gister avond weer iets aparts op de snelweg. Er reedt ong 5km lang een (spook) bus links naast mij die mij bijna ging inhalen. Ik ken wel de vrachtwagens die een baan verder rijden en soms verspringen. Maar dit had ik nog niet meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 17:48
JurienW schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:44:
[...]

Aangezien de bijtelling lager is dan 350 euro moet je dus zelf 350 eigen bijdragen betalen voor de auto ?
Eigen bijdragen mag immers in mindering worden gebracht op de bijtelling.
Weet niet wat je werkgever je vergoed als je 700 euro Netto overhoud als je geen auto van de zaak hebt, maar dat is grofweg het dubbele bruto min de bijtelling uiteraard.
Ik bedoel, nu betaal ik 350 p/m voor de auto, als ik geen auto neem heb ik 450 p/m extra. Verschil is 800 euro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlakHawk
Pierz schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:39:
In een aflevering van The Late Brake Show zei iemand laatst: als je je auto geparkeerd hebt en je kijkt niet nog even achterom als je wegloopt, heb je de verkeerde auto ;)
Nou ja die T8 zal buiten budget liggen, maar daar zou ik inderdaad echt nog even omkijken. Er is toch niemand die puur qua uiterlijk een Model 3 boven de V60 in die uitvoering zou kiezen?!

Eigenlijk zegt de kenteken app voldoende lijkt mij. Dat specifieke kenteken van die V60 is 226 keer opgezocht, de mijne slechts 26 keer 😉

Qua merk, aandrijflijn, techniek kan ik mij daar wel weer wat bij voorstellen.

Ik zie dat er een tweedehands V60 T5 beschikbaar is, welke binnen budget past. Maar ja, met een fiscale waarde van 45k tegen 22% bijtelling... Ik houd mijn Model 3 voorlopig nog wel even. Maar of ik de contractduur van 5 jaar écht uit ga zitten, dat weet ik nog niet.
Ik zit sinds deze maand op 10% degradatie, gaat lekker met slecht 23k gereden kilometers. De leasemij is op de hoogte en gaf mij volledig gelijk. Ik ga stoppen, voordat ik lelijke dingen over Tesla ga roepen en mensen zich ergeren aan mij :X
wootahH schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:48:
Ik had gister avond weer iets aparts op de snelweg. Er reedt ong 5km lang een (spook) bus links naast mij die mij bijna ging inhalen. Ik ken wel de vrachtwagens die een baan verder rijden en soms verspringen. Maar dit had ik nog niet meegemaakt.
Ik heb dat standaard met vrachtwagens op de rechterbaan. Die verspringen standaard een baan naar links, tot ik dicht bij genoeg kom, dan pas ziet de auto dat ze echt helemaal rechts rijden en niet een baan naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_mgink
da_mgink schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:06:
Wat betreft de zogenoemde vampire drain sinds de laatste update (2020.48.26): Ik kwam er net achter dat de binnentemperatuur van de auto vanmiddag 11 graden was, ietwat aan de warme kant in vergelijking met de buitentemperatuur op het moment. In de afgelopen 48 uur ook weer iets van 20% aan batterijlading verloren bij stilstand. Net kwam ik tegen dat dit mogelijk te maken heeft met de geplande vertrek functionaliteit van de auto, dus naar de auto gelopen om dit volledig uit te zetten. Het viel me bij het instappen ook op dat het echt warmer was in de auto dus blijkbaar heeft hij de afgelopen tijd gewoon op een laag standje staan te verwarmen. Ik ben benieuwd of ik vanaf nu minder verbruik ga zien! Ik zal m'n bevindingen later nog delen in ieder geval.
Inmiddels zo'n 20 uur later een toch weer 7% aan batterij kwijt. Nu staat bij mij Sentry mode wel aan maar voor de update naar 2020.48.26 kostte mij dat volgens mij iets van 3% per 24 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 09:37
[quote]BlakHawk schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:58:
[...]

Eigenlijk zegt de kenteken app voldoende lijkt mij. Dat specifieke kenteken van die V60 is 226 keer opgezocht, de mijne slechts 26 keer 😉

[...]
Welke app is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-05 22:02
MWDKing schreef op zondag 3 januari 2021 @ 00:28:
[...]

Ik had hetzelfde. Onder garantie had een Tesla monteur aan huis letterlijk de achterunit in 5 min verwisseld. Hij gaf aan dat als je vocht ziet, het meteen gerepareerd noet worden omdat anders de connector en wat ander spul ook vochtig wordt en gaat roesten.
Lijkt me dat je nog garantie hebt?
goed om te horen. Wel raar dat we hie rop het forum verhalen horen over dat de lampen niet vervangen worden of pas na heel erg veel aandringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Hunkaroglu schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:34:
[...]

[...]
Welke app is dat?
Waarschijnlijk een betaalde of commerciele variant van de RDW app. De database van de RDW houdt zelf geen "spots" bij dus 226x = 226x opgezocht via die specifieke app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik snap niet dat de range voor een LR bij blackhawk niet meer dan 200 km is. Dan is het verbruik ruim 300 wH ? Dat kan ik mij voorstellen bij enkele ritjes van 5 km.
Heb je al eens gebruik gemaakt van het aanbod van mede tweakers of dezelfde rit te maken?
Ik heb voor 30k gereden in 1 jaar tijd met 180 wH gemiddeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-05 23:05

hdu

pieterhi schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:44:
[...]

goed om te horen. Wel raar dat we hie rop het forum verhalen horen over dat de lampen niet vervangen worden of pas na heel erg veel aandringen.
Bij mij één keer aangegeven toen ik voor iets anders bij SeC moest zijn. Medewerker gaf meteen aan dat het teveel condens/vocht was en dat ik even een nieuwe afspraak moest maken. Gedaan en via de mobiele service later bij mij thuis vervangen (het vervangen was inderdaad zo gedaan, het wachten tot de nieuwe unit er was duurde bijna een maand volgens mij).

Kortom bij mij dus geen gedoe, maar gewoon onder garantie vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door hdu op 03-01-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LordMorgoth schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:24:
Met dit koude weer komt er een krakend en kreunend geluid wat uit de voorwielophanging lijkt te komen. Het begon subtiel, maar na een aantal weken is het behoorlijk vervelend geworden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad?
Hey :9~

Lijkt het hierop?
Wolly schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:18:
Als ik de oprit inrijd, met een kleine verhoging in de stoep, hoor ik met de kou een kleine 'klonk' van de voorwielen/voorwielophanging(?) komen als mijn wielen gedraaid zijn.

Is dat iets wat jullie ook hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlakHawk
Hunkaroglu schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:34:
[...]

[...]
Welke app is dat?
Finnik, helemaal onderin.
[...]

Mijn ervaring is ook dat Mobiele service personeel veel meegaander en begripsvoller is dat de baliemedewerkers bij de SeC waar ik ben geweest.
Teslalrp schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:53:
Ik snap niet dat de range voor een LR bij blackhawk niet meer dan 200 km is. Dan is het verbruik ruim 300 wH ? Dat kan ik mij voorstellen bij enkele ritjes van 5 km.
Heb je al eens gebruik gemaakt van het aanbod van mede tweakers of dezelfde rit te maken?
Er zitten korte en langere ritjes bij die 100km.
Dus idd 3km, maar ook 20km, auto zegt gemiddeld iets van 230wh/km.

Het is bij ideeen gebleven, niets concreets uitgekomen.

Ik sta nog steeds open voor een dergelijk voorstel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1969
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-02 15:40
da_mgink schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:06:
Wat betreft de zogenoemde vampire drain sinds de laatste update (2020.48.26): Ik kwam er net achter dat de binnentemperatuur van de auto vanmiddag 11 graden was, ietwat aan de warme kant in vergelijking met de buitentemperatuur op het moment. In de afgelopen 48 uur ook weer iets van 20% aan batterijlading verloren bij stilstand. Net kwam ik tegen dat dit mogelijk te maken heeft met de geplande vertrek functionaliteit van de auto, dus naar de auto gelopen om dit volledig uit te zetten. Het viel me bij het instappen ook op dat het echt warmer was in de auto dus blijkbaar heeft hij de afgelopen tijd gewoon op een laag standje staan te verwarmen. Ik ben benieuwd of ik vanaf nu minder verbruik ga zien! Ik zal m'n bevindingen later nog delen in ieder geval.
of een zonnetje, dat kan best nog wel snel gaan. Zo had ik dat ook een paar maanden geleden, waarbij ik dacht dat de auto aan het opwarmen was. Bleek gewoon de zon te zijn door het glazen dak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-05 09:19
Teslalrp schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:53:
Het is gewoon enorm afhankelijk van de omstandigheden.

Ik heb een LR uit Maart 2019 met bijna 40k op de teller en een gemiddeld verbruik van 178. Maar vanmorgen op en neer naar de supermarkt (2C, niet voorverwarmd, 2,5km enkele reis, flink optrekken) zat ik op 360wH...

Vooral die kortere ritjes bij koud weer vreten energie, maar ach dan hang je hem toch weer aan de lader? Verbruik is met name relevant bij langere (>250km) ritten, daaronder haal je het toch wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05 20:17
hdu schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:00:
[...]

Bij mij één keer aangegeven toen ik voor iets anders bij SeC moest zijn. Medewerker gaf meteen aan dat het teveel condens/vocht was en dat ik even een nieuwe afspraak moest maken. Gedaan en via de mobiele service later bij mij thuis vervangen (het vervangen was inderdaad zo gedaan, het wachten tot de nieuwe unit er was duurde bijna een maand volgens mij).

ik ook een afspraak voor ingeschoten: geen probleem, trekt gewoon weer weg, afspraak geannuleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05 20:17
Heeft iedereen die weleens met een aanhanger rijdt ook het "probleem" dat de aanhangermodus altijd actief blijft, zelfs na het slapen van de auto (en uiteraard de aanhanger allang weer afgekoppeld) :?
Dat is wel irritant. Dus handmatig aanhangermodus uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-05 20:15
BlakHawk schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:58:
[...]

Nou ja die T8 zal buiten budget liggen, maar daar zou ik inderdaad echt nog even omkijken. Er is toch niemand die puur qua uiterlijk een Model 3 boven de V60 in die uitvoering zou kiezen?!

Qua merk, aandrijflijn, techniek kan ik mij daar wel weer wat bij voorstellen.

Ik zie dat er een tweedehands V60 T5 beschikbaar is, welke binnen budget past. Maar ja, met een fiscale waarde van 45k tegen 22% bijtelling... Ik houd mijn Model 3 voorlopig nog wel even. Maar of ik de contractduur van 5 jaar écht uit ga zitten, dat weet ik nog niet.
Ik zit sinds deze maand op 10% degradatie, gaat lekker met slecht 23k gereden kilometers. De leasemij is op de hoogte en gaf mij volledig gelijk. Ik ga stoppen, voordat ik lelijke dingen over Tesla ga roepen en mensen zich ergeren aan mij :X

[...]

Ik heb dat standaard met vrachtwagens op de rechterbaan. Die verspringen standaard een baan naar links, tot ik dicht bij genoeg kom, dan pas ziet de auto dat ze echt helemaal rechts rijden en niet een baan naar links.
Puur looks: Voor mij toch echt de Model 3, vind ik een sportiever uiterlijk hebben. (Volvo ook mooi, maar voor mij wat saai?)

Fijn dat je leasemaatschappij achter je staat met die -10% hoor! Zelf zit ik ook weer iets lager en nu komen ook de andere SR+ in de vloot akelig dichtbij de -13 t/m -15% capaciteit. Enige verschil is dan dat ik dit na één keer laden al zo “erg” had en de rest van de mensen pas na 20/30.000km of 1jaar..

Verspringende vrachtwagen of auto in de visualisatie is inderdaad normaal, zie je maar kort verschijnen en soms remt de auto dan even. Zolang je heel goed blijft opletten is Autopilot (zelfs met de gebreken) wel fijn om te hebben.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Wolly schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:02:
[...]

Hey :9~

Lijkt het hierop?

[...]
Nee het is meer, bij gebrek aan een beter woord, een 'kreun'. Overigens hoor ik het alleen bij lage snelheden.

Anyway 7 januari staat er een afspraak in de agenda voor de mobile service.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Nu online
Herkent iemand dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-scEfi_QT0cUZbrxQCbsQYnZ78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBsxPRobBjUa8VJVMKTrbHmb.jpg?f=fotoalbum_large

Portier aan de passagierskant. Zit een soort witte waas op alsof er een sticker of folie op heeft gezeten en de lijm is achtergebleven. Heb al geprobeerd het met een nat sponsje te verwijderen maar dat heeft niet zoveel effect gehad. Ben een beetje huiverig om het met ander spul te gaan proberen. Het was me niet eerder opgevallen omdat je het vrijwel niet ziet wanneer het portier gesloten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
[...]

Afhankelijk van “hoe erg” je last heb van condens vervangen ze het wel of niet. Staat die echt vol water krijg je wél een nieuwe zonder zeuren.

Als je pech hebt krijg je bij nieuwe set weer net zo erg last van erg veel condens met nog best grote druppels, dan doen ze dus niks meer, behalve als het een vissenkom is.

Dus ja, ik heb met moeite en aandringen ook nieuwe gehad en een tweede, maar het probleem is nog steeds aanwezig. De ander heeft misschien geluk en de eerste keer direct “goede” lampen die wel dicht zijn.

@Christiaan676 Dat filmpje is ook wat hier 1-2 pagina terug besproken werd. Had er zelf al twee screenshots uit geplakt.
jsiegmund schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:44:
Herkent iemand dit?

[Afbeelding]

Portier aan de passagierskant. Zit een soort witte waas op alsof er een sticker of folie op heeft gezeten en de lijm is achtergebleven. Heb al geprobeerd het met een nat sponsje te verwijderen maar dat heeft niet zoveel effect gehad. Ben een beetje huiverig om het met ander spul te gaan proberen. Het was me niet eerder opgevallen omdat je het vrijwel niet ziet wanneer het portier gesloten is.
Lijkt mij meer van instap-schade? Dus licht met voet/schoenen tegen deurbak.

[ Voor 35% gewijzigd door Stef87 op 03-01-2021 14:28 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-05 14:02
Over condens in de lampen kwam ik plaats het volgende filmpje tegen.

Ziet er dus naar uit dat het kunststof niet goed aan elkaar gelast is en of er dus scheurtjes in zitten. Waardoor vocht kan binnen dringen.

Eigenlijk vreemd als Tesla dit soort problemen niet oplost onder garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snderrr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05-2024

snderrr

Model 3 - LR MJ2021

Herkent iemand dit?

[Afbeelding]

Die vlekken heb ik ook aan de passagierskant, al meteen opgemerkt tijdens de aflevering vorige week. Ik vraag het even na als ik bij Tesla ben binnenkort (ivm vervorming in de voorruit afspraak gemaakt)

Verder ben ik blij met de auto, al heb ik nog niet veel gereden. Hij is ongelofelijk snel en de wegligging geeft veel vertrouwen. Ik was wat sceptisch maar ik mis nu vooral nog de fijne stoelen, zitpositie, de geluidsinstallatie en de stoere looks van mn voorgaande BMW 3. De bijtelling is iig een stuk prettiger dan de 22% over ruim 50k Ik keek ook naar een e-tron SB maar begrijp van collega’s dat het met 220km actieradius wel gedaan is. Ik zie weinig goeie alternatieven voor de Model3 wat betreft actieradius en prestaties (en direct leverbaar) Ook het Tesla Supercharger netwerk is een voordeel. Nog snel geleverd gekregen in de laatste week van 2020.
Verder is het nog een beetje ontdekken wat er precies op zit en wat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DS7

DS7

Herkent iemand dit?

[Afbeelding]

Yep. Links en rechts. Morgen heb ik een afspraak met SeC, dus mogen ze er iets aan doen (en een rubber + de software voor Homelink installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Nu online
DS7 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:14:
[...]

Yep. Links en rechts. Morgen heb ik een afspraak met SeC, dus mogen ze er iets aan doen (en een rubber + de software voor Homelink installeren).
Oke, top. Vraag ff na wat je er zelf evt aan kunt doen als je wil? Anders maak ik een afspraak maar lijkt me zo overdreven.

Ik had btw vandaag ook een melding over de camera's. Alleen op de heenweg, op de terugweg niets van gezien. Zit ook condens in, sowieso is de auto van binnen nog vochtig. Ik durf wel te stellen dat dat komt door het weer in Amsterdam en ws kletsnatte monteurs en andere lui die erin hebben gezeten. Daar kan die vlek op het portier evt ook nog door komen, maar dan is het wel raar dat het alleen aan die kant is. Camera's kijk ik wel even aan, als ik binnenkort een langere rit heb stook ik 'm wel even goed warm, airco aan om zoveel mogelijk vocht uit het interieur te verdrijven. Ik vermoed dat dat al een hoop gaat schelen.

[ Voor 44% gewijzigd door jsiegmund op 03-01-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
Weet iemand dit. Ik meen eens gelezen te hebben bepaalde soort anti vries vloeistof voor ruitenwissers te gebruiken. Tesla adviseert niet vloeistof tegen insecten te gebruiken. Was er nou nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teslalrp schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:43:
Weet iemand dit. Ik meen eens gelezen te hebben bepaalde soort anti vries vloeistof voor ruitenwissers te gebruiken. Tesla adviseert niet vloeistof tegen insecten te gebruiken. Was er nou nog meer?
Ben ik nog niet tegen gekomen. Handleiding bekeken? Zou het daar in moeten staan. Ik knal er altijd spul van de Shell in. Nooit issues gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
Vul geen kant-en-klare vloeistoffen bij waar middelen tegen insecten of waterafstotende middelen aan zijn toegevoegd. Deze middelen kunnen een laagje op de ruit achterlaten waardoor het zicht belemmerd wordt of waardoor vervelende bijgeluiden kunnen optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
Dit staat in handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 23:07
BlakHawk schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:58:
[...]

Ik vind de Model 3 toch echt mooier hoor. Behalve de Amazone en een paar modellen daar omheen heb ik niet zoveel met Volvo’s. Hoewel het wel mooi staat dat hij zijn aerodoppen er af heeft gehaald ;)

Vaker bekeken komt natuurlijk ook omdat iedereen wel ongeveer weet hoe snel een Model 3 is en deze Volvo een stuk zeldzamer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickM3
Inspired schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:25:
[...]

De SR+ blijft uit China komen in het vervolg dan? LR/P uit US en SR+ uit China?
Ik weet het alleen dat de SR+ uit China blijft komen (i.v.m. LFP accu die uit China komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 22-05 13:47

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Christiaan676 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:22:
Over condens in de lampen kwam ik plaats het volgende filmpje tegen.

[YouTube: How to fix your fogged up Tesla tail lights]

Ziet er dus naar uit dat het kunststof niet goed aan elkaar gelast is en of er dus scheurtjes in zitten. Waardoor vocht kan binnen dringen.

Eigenlijk vreemd als Tesla dit soort problemen niet oplost onder garantie.
Ik had precies hetzelfde en dat is keurig zonder enige vorm van discussie vervangen onder garantie.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
[...]

Ik had gewoon een melding gedaan via de app. Toen werd ik gebeld of ik er een foto aan kon toevoegen. En toen was het geregeld.

Mijn m3 is een leaseauto geen idee of dat nog invloed hierop had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
[...]

Same here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
ybos schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:32:
[...]

ik ook een afspraak voor ingeschoten: geen probleem, trekt gewoon weer weg, afspraak geannuleerd...
Het is bij mij niet super erg, maar het trekt niet meer weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3rkW2ccc2n-GGch5q01K_uyu1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlKtEjoVwZcpOiECiQ2VJgxf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZKJGN9LAM0-gOka5PQFzJ0x9hA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EXOiQMNTIy3NsfrQdEe5Sy7f.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal het ook eens proberen, een afspraak in te schieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
BlakHawk schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:31:
[...]

Het is bij mij niet super erg, maar het trekt niet meer weg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zal het ook eens proberen, een afspraak in te schieten.
Daar zit dus ook al een verschil... Ik vind dat persoonlijk dus al wel “heel erg” >:)

Ik had/heb het bijv zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPbCTJpCTlm7TELoBvatCe1qtwg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yGHZty8yLfjHYDqUNKLHMyhG.jpg?f=user_large

Dus een ander persoon kan zeggen valt wel mee, terwijl ik er al anders over denk, zulk soorten problemen moest ik vroeger bij hele oude gebakjes zoals Suzuki Alto of Renault twingo’s “repareren” zodat ze “nog even mee konden” van een nieuwe auto mag je beter verwachten, ongeacht het merk.
(Lichtbeeld beïnvloed = APK afkeur)

Staat er maar lang genoeg vocht in je lamp dan komt er langzaam ook groene aanslag e.d.

Als het niet weg trekt schiet ik ook gewoon een 3e/4e afspraak in. Garantie is garantie... Na 5jaar wil ik hem mogelijk ook weer netjes verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teslalrp
Ik heb enkele keer vocht na wasstraat. Trekt heel snel weer weg. Als ik bovenstaande zie, stond ik direct op vervanging. Lijkt mij geen discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

Teslalrp schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:06:
Ik heb enkele keer vocht na wasstraat. Trekt heel snel weer weg. Als ik bovenstaande zie, stond ik direct op vervanging. Lijkt mij geen discussie
Lijkt mij ook. Alleen de eerste Model S van mij had het een beetje.

Maar het lijkt mij allemaal APK afkeur, dus dat moet gewoon opgelost worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Stef87 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:48:
[...]

Daar zit dus ook al een verschil... Ik vind dat persoonlijk dus al wel “heel erg” >:)

Ik had/heb het bijv zo:
[Afbeelding]

Dus een ander persoon kan zeggen valt wel mee, terwijl ik er al anders over denk, zulk soorten problemen moest ik vroeger bij hele oude gebakjes zoals Suzuki Alto of Renault twingo’s “repareren” zodat ze “nog even mee konden” van een nieuwe auto mag je beter verwachten, ongeacht het merk.
(Lichtbeeld beïnvloed = APK afkeur)

Staat er maar lang genoeg vocht in je lamp dan komt er langzaam ook groene aanslag e.d.

Als het niet weg trekt schiet ik ook gewoon een 3e/4e afspraak in. Garantie is garantie... Na 5jaar wil ik hem mogelijk ook weer netjes verkopen.
Bij jou staan de druppels erin, mij mij alleen nog condens.

Feit blijft dat de lamp unit waterdicht hoort te zijn afgesloten en dit niet is.
Teslalrp schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:06:
Ah okee, afspraak in middels ingeschoten en duidelijk aangegeven dat het om alle 4 de achterlicht units gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gino.martens
ChrisRobinson schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:38:
[...]

Verbruik in stilstand ervaar ik als positief.

Gisteren om 14:00 geparkeerd, 437km range over:[Afbeelding]

Vandaag om 9:00, 441km range over. Top!
[Afbeelding]
Hahaha ja dat had ik van de week ook. Heb hem op % staan, dus ik zag van 62 naar 63% gaan. Eerlijk gezegd weet ik dus niet wat hij verbruikt, want je krijgt zonder te laden nooit meer stroom in je accu. Is dus een BMS dingetje. Feit blijft dat ik dit met de Ioniq nooit heb ervaren, dus dat is wennen. In maart gaan we een weekje weg en dan blijft de auto een aantal dagen staan, hoop dat er dus niet meer dan 2% per etmaal “verdampt”.

Over BMS dingetjes gesproken: na een nachtje naar 100% laden (oké 98%, verder wilde hij niet) is de 100% waarde weer 400+ (413km) en rekent de auto weer met afgerond 55KwH (173x295/0,92= 55.472Wh). Dus lijkt erop dat bij de LFP tot 100%* laden inderdaad helpt.

* Had hem niet tot 2% leeggereden, maar denk vanaf ongeveer 35% naar 100% geladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPJ3UM4qqbFKmiKii6vXv42pWnU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/T82fnsNKyOfQphEfLX1z6Hki.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvymHLtbcs4AM7QnEZj9zhznhwQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PhSKZjXitbaJDSL4xUOwNZH4.jpg?f=fotoalbum_tile

2020 M3 SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_mgink
Vandaag met mijn met LFP batterijen uitgeruste sr+ een kleine roadtrip gemaakt van zo'n 240 kilometer.

Vertrokken met zo'n 20% batterij, eerst naar de Ionity Charger bij Hendrik Ido ambacht gereden om even te kijken of ik daar ook kon laden. Uiteraard nog een koude accu dus ging het laden daar niet veel sneller dan 27kWh. Terwijl ik aan de lader stond de navigatie naar de supercharger in Dordrecht aangezet om de batterij extra op te warmen met als resultaat dat het laden sneller ging, uiteindelijk met 38kWh. Na 52 minuten had ik 72% en toen maar afgekoppeld en richting Eindhoven gereden. Doel was om de Strabrechtse Heide te bekijken maar we kwamen en beetje laat op het idee om dit te gaan doen dus het was bijna donker toen we daar aankwamen, met 38%. Terplekke besloten om weer terug naar huis in Dordrecht te rijden, om dit te halen moesten we onderweg nog een keer snelladen. De navigatie stelde zelf de supercharger in Eindhoven voor maar ik wilde er zeker van zijn dat ik met een zo optimaal mogelijk opgewarmde batterij zou gaan laden dus de SuC in Breda ingevoerd waar ik met 5% aan had moeten komen. Ongeveer een half uur van te voren begon het voorverwarmen. Bij het aansluiten op de SuC met 8% lading kreeg ik meteen iets van 80kWh maar dit zakte eigenlijk direct al in naar 40kWh. Gelukkig is het vanuit Breda naar Dordrecht niet ver dus na 10 minuten ofzo weer los gekoppeld en naar huis gereden.

Moraal van het verhaal: ik heb niet het idee dat ik 240km heb gereden, de Tesla is een ontzettend fijne reisauto, autopilot draagt hier zeker ook in hele hoge mate aan bij, maar het "snelladen" is op dit moment nog gewoon ruk, ook na een langere rit met voldoende tijd om voor te verwarmen.

De eerste laadsessie van vandaag was gewoon stom van mezelf natuurlijk maar de tweede keer had ik toch echt meer van verwacht, zeker in het achterhoofd houdend dat een SR+ met 170kWh piek zou moeten laden en gemiddeld met zo'n 80kWh van 10% tot 80% moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
gino.martens schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:48:
[...]

Hahaha ja dat had ik van de week ook. Heb hem op % staan, dus ik zag van 62 naar 63% gaan. Eerlijk gezegd weet ik dus niet wat hij verbruikt, want je krijgt zonder te laden nooit meer stroom in je accu. Is dus een BMS dingetje. Feit blijft dat ik dit met de Ioniq nooit heb ervaren, dus dat is wennen. In maart gaan we een weekje weg en dan blijft de auto een aantal dagen staan, hoop dat er dus niet meer dan 2% per etmaal “verdampt”.

Over BMS dingetjes gesproken: na een nachtje naar 100% laden (oké 98%, verder wilde hij niet) is de 100% waarde weer 400+ (413km) en rekent de auto weer met afgerond 55KwH (173x295/0,92= 55.472Wh). Dus lijkt erop dat bij de LFP tot 100%* laden inderdaad helpt.

* Had hem niet tot 2% leeggereden, maar denk vanaf ongeveer 35% naar 100% geladen.

[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe zit het eigenlijk met regenereren als je altijd tot 100% (aanbevolen voor de chinese SR+ met LFP batterij) moet laden?

100% vol is in de regel vrijwel geen regeneratief remmen bij de US SR+ die je normaal tot 90% wilt laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 22-05 13:47

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

da_mgink schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:08:
Vandaag met mijn met LFP batterijen uitgeruste sr+ een kleine roadtrip gemaakt van zo'n 240 kilometer.

Vertrokken met zo'n 20% batterij, eerst naar de Ionity Charger bij Hendrik Ido ambacht gereden om even te kijken of ik daar ook kon laden. Uiteraard nog een koude accu dus ging het laden daar niet veel sneller dan 27kWh. Terwijl ik aan de lader stond de navigatie naar de supercharger in Dordrecht aangezet om de batterij extra op te warmen met als resultaat dat het laden sneller ging, uiteindelijk met 38kWh. Na 52 minuten had ik 72% en toen maar afgekoppeld en richting Eindhoven gereden. Doel was om de Strabrechtse Heide te bekijken maar we kwamen en beetje laat op het idee om dit te gaan doen dus het was bijna donker toen we daar aankwamen, met 38%. Terplekke besloten om weer terug naar huis in Dordrecht te rijden, om dit te halen moesten we onderweg nog een keer snelladen. De navigatie stelde zelf de supercharger in Eindhoven voor maar ik wilde er zeker van zijn dat ik met een zo optimaal mogelijk opgewarmde batterij zou gaan laden dus de SuC in Breda ingevoerd waar ik met 5% aan had moeten komen. Ongeveer een half uur van te voren begon het voorverwarmen. Bij het aansluiten op de SuC met 8% lading kreeg ik meteen iets van 80kWh maar dit zakte eigenlijk direct al in naar 40kWh. Gelukkig is het vanuit Breda naar Dordrecht niet ver dus na 10 minuten ofzo weer los gekoppeld en naar huis gereden.

Moraal van het verhaal: ik heb niet het idee dat ik 240km heb gereden, de Tesla is een ontzettend fijne reisauto, autopilot draagt hier zeker ook in hele hoge mate aan bij, maar het "snelladen" is op dit moment nog gewoon ruk, ook na een langere rit met voldoende tijd om voor te verwarmen.

De eerste laadsessie van vandaag was gewoon stom van mezelf natuurlijk maar de tweede keer had ik toch echt meer van verwacht, zeker in het achterhoofd houdend dat een SR+ met 170kWh piek zou moeten laden en gemiddeld met zo'n 80kWh van 10% tot 80% moet laden.
Dat zijn wel hele teleurstellende resultaten, zéker de laatste sessie had gewoon snel moeten zijn.
Lekker voorruitzicht als je op wintersport wilt :X

Bij wijze van test zou je eigenlijk een uurtje autobahn moeten doen en dan kijken wat je dan haalt.

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 03-01-2021 21:32 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
da_mgink schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:08:

Wel bizar laag inderdaad, ik hoop dat het temperatuur afhankelijk is, zodat de zomervakantie gewoon sneller kan. Anders staan we straks allemaal op SR+ modellen te wachten in een file 😱

52 minuten bij een SuC is echt bizar. Met de LR heb ik maximaal 35 minuten gestaan afgelopen zomer, alleemaal V2 superchargers en tot boven de 90% soms.

Maar vaker was ik in 20 minuten klaar. Dan gaan er een stuk meer kWh in een LR dan een SR+.
revolution-nl schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:29:
[...]

Dat zijn wel hele teleurstellende resultaten, zéker de laatste sessie had gewoon snel moeten zijn.
Lekker voorruitzicht als je op wintersport wilt :X

Bij wijze van test zou je eigenlijk een uurtje autobahn moeten doen en dan kijken wat je dan haalt.
Gezien het aantal verkochte SR+ modellen, gaat dit ook invloed hebben op de rest van de Tesla rijders... Helaas!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minimal_sjoerdt
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-08-2024
Dit herken ik zeker, bij aflevering van mijn auto op 17 december ben ik op de Koopman Terminal naar de service afdeling gereden. Die hebben het eerst met een doek en schoonmaakspul geprobeerd. Dit ging niet en werd alleen maar erger. Toen hebben ze ter plekken een heel nieuw deurpaneel geplaatst.
Herkent iemand dit?

[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OllyNL
  • Laatst online: 22-12-2024
Een paar dagen geleden hadden we het over de LG batterijen die ik ook heb, en dat ze minder snel laden dan Panasonic. Nu blijkt dat ze toch behoorlijk goed presteren, en niet throttlen in tegenstelling tot P versies met Panasonic die dat snel doen rond de 0 graden. Interessant.

https://youtu.be/FqGR6X5Wfhc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
OllyNL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:02:
Een paar dagen geleden hadden we het over de LG batterijen die ik ook heb, en dat ze minder snel laden dan Panasonic. Nu blijkt dat ze toch behoorlijk goed presteren, en niet throttlen in tegenstelling tot P versies met Panasonic die dat snel doen rond de 0 graden. Interessant.

https://youtu.be/FqGR6X5Wfhc
Niet alleen de P heeft deze batterij. Ook een aantal LR modellen. Maar natuurlijk raar dat je op dit moment een P rijdt en je bij 50% soc minder vermogen hebt dan een LR met LG accu. Dat neemt alleen maar verder toe hoe lager je soc wordt. Zou er niet blij van worden, maar zal wel opgelost worden met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_mgink
lampie1969 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:23:
[...]

of een zonnetje, dat kan best nog wel snel gaan. Zo had ik dat ook een paar maanden geleden, waarbij ik dacht dat de auto aan het opwarmen was. Bleek gewoon de zon te zijn door het glazen dak.
De auto staat nu na de rit van vanmiddag aan de lader maar waar de binnentemperatuur eerder 6 graden was is die nu ineens weer 10.... De auto is dus het interieur aan het verwarmen...

Ook viel me vandaag op dat de instellingen die ik uit had gezet met betrekking tot gepland vertrek en gepland laden weer aan stonden zoals @Terranca ook had aangegeven.

Overigens krijg ik net de melding in de app dat het opladen is gestopt met 97% waar dat eerder elke keer 99% was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatline____
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-05 16:23
Anoniem: 1302638 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Waarschijnlijk een betaalde of commerciele variant van de RDW app. De database van de RDW houdt zelf geen "spots" bij dus 226x = 226x opgezocht via die specifieke app.
Klopt. Ik gebruik oa Finnik, en als je de gegevens in die app ververst wordt dat geteld als ‘view’. Kan dus best zijn dat 1 gebruiker vaak het nummerbord heeft gechecked. Ik weet dat ik mijn kenteken dagelijks meerdere malen heb opgevraagd om te kijken of er al een registratiedatum (en dus wsl leverdatum) bekend was voor mijn kenteken. Kenteken is nu 18x gespot. Goh wat was het spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Laatst online: 22-12-2024
STIMPPYYY schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:12:
[...]

Niet alleen de P heeft deze batterij. Ook een aantal LR modellen. Maar natuurlijk raar dat je op dit moment een P rijdt en je bij 50% soc minder vermogen hebt dan een LR met LG accu. Dat neemt alleen maar verder toe hoe lager je soc wordt. Zou er niet blij van worden, maar zal wel opgelost worden met een update.
Dat is idd vrij bizar. Zal opgelost kunnen worden door de batterij warmer te houden, maar dat gaat dan weet ten koste van bereik. Naja, we'll see. Als ze zorgen dat mijn LG batterij iets sneller oplaad, ben ik (nog) blijer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Nu online
Hoe zien jullie welk type batterij je in je auto hebt liggen? Ik heb een nieuwe LR dus ik gok Panasonic als ik de berichten zo lees, maar kun je dat ergens checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Nu online
minimal_sjoerdt schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:01:
Dit herken ik zeker, bij aflevering van mijn auto op 17 december ben ik op de Koopman Terminal naar de service afdeling gereden. Die hebben het eerst met een doek en schoonmaakspul geprobeerd. Dit ging niet en werd alleen maar erger. Toen hebben ze ter plekken een heel nieuw deurpaneel geplaatst.

[...]
OK, dank. Dan wordt dat mogelijk toch een service afspraak, ik wacht even af waar de anderen mee terug komen. Had ik het toch beter moeten controleren in Amsterdam, is me daar niet opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-05 10:28
jsiegmund schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:14:
Hoe zien jullie welk type batterij je in je auto hebt liggen? Ik heb een nieuwe LR dus ik gok Panasonic als ik de berichten zo lees, maar kun je dat ergens checken?
RDW

E3D Panasonic

E5D LG Chem

Meeste 2021 LR's hebben tot op heden LG Chem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Nu online
da_mgink schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:27:
[...]

De auto staat nu na de rit van vanmiddag aan de lader maar waar de binnentemperatuur eerder 6 graden was is die nu ineens weer 10.... De auto is dus het interieur aan het verwarmen...

Ook viel me vandaag op dat de instellingen die ik uit had gezet met betrekking tot gepland vertrek en gepland laden weer aan stonden zoals @Terranca ook had aangegeven.

Overigens krijg ik net de melding in de app dat het opladen is gestopt met 97% waar dat eerder elke keer 99% was.
Noob vraag, maar is het niet zo dat je auto van binnen wat warmer wordt door het laden van het accupakket? Ik kan me voorstellen dat een gedeelte van die warmte door wordt gegeven aan het interieur zolang het niet nodig is om actief te koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Nu online
DiscoNootje schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:16:
[...]

RDW

E3D Panasonic

E5D LG Chem

Meeste 2021 LR's hebben tot op heden LG Chem
E3Dvolgens RDW, Panasonic dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-05 13:58
Hebben ze geen motregen in Amerika? Vanmorgen weer 554 Sentry events na een weekendje motregen... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gino.martens
Stef87 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:23:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met regenereren als je altijd tot 100% (aanbevolen voor de chinese SR+ met LFP batterij) moet laden?

100% vol is in de regel vrijwel geen regeneratief remmen bij de US SR+ die je normaal tot 90% wilt laden.
Lijkt wel iets minder te zijn idd, maar dat heb ik ook bij 90% en koude accu. Nog geen verschil gemerkt bij 90 of 99% met dit weer. Het is overigens ook nog nooit gelukt tot exact 100% te laden, hij stopt meestal tussen de 97 en 99. Nu ook as we speak 98%.

2020 M3 SR+ MiC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:57
Op een Duits forum zitten ze ook lekker de LFP te analyseren en paar gebruikers die ScanMyTesla hebben zien in de laatste paar procenten laden van de LFP de max voltage erg snel oplopen waar min en average hetzelfde blijven. Dat lijkt de oorzaak te zijn dat je meestal maar tot 98 a 99 procent komt: 1 van de cellen zit wel aan de max, en de rest nog niet. Uit balans dus. Maar de auto kan niks anders doen dan stoppen met laden om die ene cel niet te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
STIMPPYYY schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:12:
[...]

Dit is nog even de vraag. Er lijkt volgens sommige in de P alleen een nieuwere 82kWh pack te zitten in. In de MY21 LR met Panasonic gewoon de “oude” 79kWh Panasonic die ik ook heb in mijn 2019 LR.

Kan dus best zijn dat het nieuwe P pack nog wat software optimalisatie nodig heeft zoals de LFP.

https://teslamotorsclub.c...charge-data.214484/page-7

De packs in de nieuwe Ps hebben een ander part number dan in de nieuwe LRs.
There are 3 batteries at the moment, not 2.

1) E5D LG ones with nominal full when new at 74.5 (77 listed in the papers, mostly brick protection at the bottom)
2) E3D Panasonic with 77.8 nominal full, on papers listed as 79kWh, old batteries for all cars since 2018.
3) E3D Panasonic in the performance cars only - 81kWh nominal full, listed as 82kWh. A new battery.

No evidence of 82kWh for the AWD model yet.

AWD Panasonic cars show about 545km while full
AWD LG show 535km when full
Ps show 500km when full.
Maw. De P zal nog wel wat updates krijgen voor de accu en tussen de Panasonic en de LG in de MY21 LR is het nog maar de vraag of er verschil zit in peformance.

[ Voor 28% gewijzigd door Inspired op 04-01-2021 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 10:28
Trekhaakvraagje;

Toen ik in 2018 mijn M3 bestelde, heb ik de trekhaak ook bijbesteld.
Tesla gaf aan dat er 910 kg aan die knobbel mocht hangen.

Wanneer ik nu mijn kentekenbewijs bekijk, staat er dat er maar 750 kg aan de haak mag.

Herkennen jullie dit en is er iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-05 12:08
Opladen werkt niet - spanning te hoog

Ik heb sinds een paar dagen dat mijn Tesla M3 niet meer wilt opladen. Hij geeft aan dat de spanning te hoog is. Hij staat gewoon in de straat aan een normale oplaadpaal.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-05 15:13

doc

pimk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:41:
Trekhaakvraagje;

Wanneer ik nu mijn kentekenbewijs bekijk, staat er dat er maar 750 kg aan de haak mag.

750kg in ongeremd, waarschijnlijk staat er ook nog ergens hoeveel je geremd mag trekken?

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
BenJG schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:18:
Opladen werkt niet - spanning te hoog

Ik heb sinds een paar dagen dat mijn Tesla M3 niet meer wilt opladen. Hij geeft aan dat de spanning te hoog is. Hij staat gewoon in de straat aan een normale oplaadpaal.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Misschien de spanning te hoog...? Andere paal proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-05 12:08
koifim schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Misschien de spanning te hoog...? Andere paal proberen?
Ja misschien :+ Ik heb de service gebelt en die komen hem ophalen. Ben benieuwd. Hopelijk krijg ik een beetje een fatsoenlijke leenauto :F

in 10K KM al 2 keer schade (buiten mijn schuld om) en nu dit. Mijn vader zei altijd: je kiest niet waar je verliefd op wordt jongen, het is gewoon een beetje geluk hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door BenJG op 04-01-2021 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:50

Shiro

Serenity

pimk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:41:
Trekhaakvraagje;

Bij mijn 2020 SR+ MiC met trekhaak staat op mijn kentekenbewijs geremd 1000kg en ongeremd 750kg.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:01
Veel problemen bij het laden deze ochtend. Krijg vaak de melding dat het opladen onderbroken is. Inmiddels al vier keer naar de auto gelopen om de kabel opnieuw in te pluggen, af en toe gaat het gelukkig zelf verder. Iemand een idee wat dit kan zijn? Laadkabel is vier maanden oud, de openbare laadpaal zelf geeft geen foutmeldingen en er staat geen andere auto op te laden.
Pagina: 1 ... 178 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: