Een bedrijfje uit Wolfsburg heeft daar ook een handje van, dus zo gewoon amerikaans is dat ook niet meerInspired schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:49:
Verder is het gewoon Amerikaans natuurlijk. Hoog van de toren blazen naar niet altijd kunnen leveren. Met name Elon wil graag allerlei zaken via Tweets aankondigen. Waar dan veel niet van komt, of veel later.
Vandaag de auto laden op werk. Ga ongeveer 170 km bijladen met een snelheid van 28 km/p uur. Auto geeft aan dat hiervoor een tijd benodigd is van 8 1/2 uur?? Een verschil van bijna 2 1/2 uur? Normaliter klopt het altijd precies. Wellicht een koude accu?
Vandaag premium connectivity verlengd na 1 jaar. Is er een mogelijkheid om de nieuwe update te "pushen" zonder WiFi?
Vandaag premium connectivity verlengd na 1 jaar. Is er een mogelijkheid om de nieuwe update te "pushen" zonder WiFi?
Maar waarom is er nog steeds geen geluid bij onder de 30km/h rijden in Nederland?!Hunkaroglu schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:30:
Voortaan beter deze site in de gaten te houden welke updates voor NL uitkomen.
Ik had de Boombox ook leuk gevonden, maar ook al hadden we een externe speakers, volgens mij konden we er ook niks mee, omdat het in NL gewoon niet mag. Dus je zou er niks aan hebben. Als je toch wilt opvallen, kun je je raam openen en scheet geluiden maken of het nummer afspelen wat je leuk vindt via de interne boxen.
Dat is in NL zelfs verplicht voor nieuwe modellen, maar ook dat heeft Tesla niet geactiveerd in Nederland.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Misschien keek je terwijl er nog wat zaken aan stonden in de auto, bijvoorbeeld een ventilator onder de motorkap die wat energie vroeg (heb ik ook regelmatig). Kijk anders later nog eens of het naar beneden is bijgesteld.Teslalrp schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:15:
Vandaag de auto laden op werk. Ga ongeveer 170 km bijladen met een snelheid van 28 km/p uur. Auto geeft aan dat hiervoor een tijd benodigd is van 8 1/2 uur?? Een verschil van bijna 2 1/2 uur? Normaliter klopt het altijd precies. Wellicht een koude accu?
Ook bij premium connectivity heb je nog steeds Wifi nodig voor het downloaden van de update. Je kunt wel een paar keer het scherm openen om te vernieuwen, misschien wordt de update dan beschikbaar. Bij mij kwam hij vanochtend binnen.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Doel je op AudiConnect met maandelijkse kosten? Dat staat dan toch (soort van) gelijk aan premium connectivity bij ons in dat geval?jsiegmund schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:57:
[...]
Dat hangt maar net van de prijsklasse / het merk af. Ik ruilde een 3.5 jaar oude A3 in voor mijn model 3, daar moest ik of maandelijks betalen voor de online Google maps, of rond de 200 euro aftikken voor een kaart update. Dat vond ik ook belachelijk dus heb na verhuis 3 jaar rondgereden in een auto die m'n eigen straat niet eens kende. Maar de fabrikanten beginnen wel steeds meer in te zien hoeveel irritatie dit opwekt bij hun klanten geloof ik.
Vraag aan de mensen die dit soort dingen waardeloos vinden: geven jullie dat ook aan bij Tesla zelf? Als we hier nu met tientallen misschien honderd man tegelijkertijd ff een statement maken dat ze die kaarten eens updaten, wellicht dat er dan iemand wakker wordt?
Daarnaast, zoals anderen ook aangeven worden er “ regelmatige functionele en prestatie updates” verkocht als je de Tesla koopt, bij de Audi niet.
(Een 3,5 jaar oude auto van ongeveer de helft van de prijs is ook geen super vergelijking, maar dat gaf je zelf al aan - ik ben zelf van A3 naar M3P gegaan. Het hangt dus ook nog eens af van welke M3 je hebt (én bijv. Of je FSD hebt gekocht), misschien dat daar bij veel mensen de schoen wringt)
Dat is een paar posts terug al uitgelegd geloof ik. Niet nodig om te retrofitten, en niet geinstalleerd op “oudere” M3BlakHawk schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:19:
[...]
Maar waarom is er nog steeds geen geluid bij onder de 30km/h rijden in Nederland?!
Dat is in NL zelfs verplicht voor nieuwe modellen, maar ook dat heeft Tesla niet geactiveerd in Nederland.
[ Voor 13% gewijzigd door JohanB op 28-12-2020 09:22 ]
Lijkt besmettelijk te zijn idd.MLLL schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:11:
[...]
Een bedrijfje uit Wolfsburg heeft daar ook een handje van, dus zo gewoon amerikaans is dat ook niet meer
[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 28-12-2020 09:25 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ze wachten zolang mogelijk denk ik. Speakertje uitsparen van USD 10,-BlakHawk schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:19:
[...]
Maar waarom is er nog steeds geen geluid bij onder de 30km/h rijden in Nederland?!
Ach in mijn Passat uit 2016 zaten ook gratis updates. En 3D navigatie. Alleen dat laatste nooit gekregen: sorry meneer we zijn afhankelijk van kaarten leverancier.
Ja doei, dan moet je niet groot op je site zetten dat de auto dat heeft, dus doe mijn geld maar terug dan. Nee meneer dat kan niet want onderdeel van het pakket.
Heb echt medelijden met al die ID3 rijders die nu bakken vol beloftes krijgen en nooit meer waar gemaakt krijgen.
Dus helemaal eens dat die kaart update van tesla nu echt wel begint te dringen. Maar niet alleen tesla maakt zich schuldig aan dit soort praktijken.
Ja doei, dan moet je niet groot op je site zetten dat de auto dat heeft, dus doe mijn geld maar terug dan. Nee meneer dat kan niet want onderdeel van het pakket.
Heb echt medelijden met al die ID3 rijders die nu bakken vol beloftes krijgen en nooit meer waar gemaakt krijgen.
Dus helemaal eens dat die kaart update van tesla nu echt wel begint te dringen. Maar niet alleen tesla maakt zich schuldig aan dit soort praktijken.
- Taro
- Niet online
Volgens mij waren er destijds bij de aankondiging van die speaker erg veel mensen die blij waren dat die er (nog) niet opzat en hun auto dus gelukkig geen geluid zou gaan maken. Nu wordt het geluid instelbaar en ineens is er wel vraag naarInspired schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:22:
[...]
Ze wachten zolang mogelijk denk ik. Speakertje uitsparen van USD 10,-
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Ik wil wel graag geluid van buiten hoor. Met name stapvoets op grote parkeerplaatsen horen voetgangers me vaak niet aankomen.
Qua premium connectiviteit: inmiddels het eerste jaar gepasseerd en premium werkt vrolijk door. Zie ook nergens de mogelijkheid tot verlengen in het account. Ben benieuwd of dit zo blijft.
Qua premium connectiviteit: inmiddels het eerste jaar gepasseerd en premium werkt vrolijk door. Zie ook nergens de mogelijkheid tot verlengen in het account. Ben benieuwd of dit zo blijft.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Mijn auto staat straks (na levering) gewoon op straat, geen WiFi. Hoe doe je dat dan? Het WiFi van een Mcdonalds of Van der Valk hiervoor gebruiken? Werkt dat voor updates?Taro schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:19:
[...]
Misschien keek je terwijl er nog wat zaken aan stonden in de auto, bijvoorbeeld een ventilator onder de motorkap die wat energie vroeg (heb ik ook regelmatig). Kijk anders later nog eens of het naar beneden is bijgesteld.
Ook bij premium connectivity heb je nog steeds Wifi nodig voor het downloaden van de update. Je kunt wel een paar keer het scherm openen om te vernieuwen, misschien wordt de update dan beschikbaar. Bij mij kwam hij vanochtend binnen.
Gister de laatste update erop geknald. Vanmorgen een rit gemaakt naar de lokale coronastraat. Zijn een paar dingen die me in de UI opvallen.
-indeling knoppen is stukken beter en praktischer
-snelheid staat links boven, veel prettiger
-UI oogt rommeliger. Bijvoorbeeld door de herindeling van de knoppen zitten de climate control buttons niet meer in het midden. In het linker scherm gebeurt ook van alles
-gedeelte links is groot en neemt veel plek in beslag. Ben er nog niet uit of dit een verbetering is. Hoe vaak kijk je nou op de kaart? De visualisatie is wel een stuk mooier en duidelijker. Stoplichten bijvoorbeeld zijn beter zichtbaar. Dat is een duidelijke verbetering
-witte thema is nu wel erg veel wit...
:strip_exif()/f/image/W0AUnp8Y8BJcfa9JLU4TV9DV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Q4X385eIOPirAFo4c2Csaiks.jpg?f=fotoalbum_large)
-UI oogt rommeliger. Bijvoorbeeld door de herindeling van de knoppen zitten de climate control buttons niet meer in het midden. In het linker scherm gebeurt ook van alles
-gedeelte links is groot en neemt veel plek in beslag. Ben er nog niet uit of dit een verbetering is. Hoe vaak kijk je nou op de kaart? De visualisatie is wel een stuk mooier en duidelijker. Stoplichten bijvoorbeeld zijn beter zichtbaar. Dat is een duidelijke verbetering
:strip_exif()/f/image/W0AUnp8Y8BJcfa9JLU4TV9DV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Q4X385eIOPirAFo4c2Csaiks.jpg?f=fotoalbum_large)
- Taro
- Niet online
Of hem voor je huis rijden en updaten, via een publiek wifi punt inderdaad, of via je mobiele telefoon.snderrr schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:30:
[...]
Mijn auto staat straks (na levering) gewoon op straat, geen WiFi. Hoe doe je dat dan? Het WiFi van een Mcdonalds of Van der Valk hiervoor gebruiken? Werkt dat voor updates?
Mm geen idee.BlakHawk schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:36:
[...]
Mooi gevonden!!!
Maakt het nog uit welke van de twee?!
[Afbeelding]
En/of de verkoper ff vragen.
Is er een vergelijkbare app voor IOS die lijkt op de ui die je hier ziet YouTube: Scan My Tesla driving and charging test? De scanmytesla app voor ios hier: https://apps.apple.com/us/app/scan-my-tesla/id1503080791 lijkt namelijk een significant andere UI te hebben en ik vond die Björn er juist tof uitzien..
Beide van dezelfde maker. UI verschillen zul je moeten accepteren denk ik.Frituurpanda schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:42:
Is er een vergelijkbare app voor IOS die lijkt op de ui die je hier ziet YouTube: Scan My Tesla driving and charging test? De scanmytesla app voor ios hier: https://apps.apple.com/us/app/scan-my-tesla/id1503080791 lijkt namelijk een significant andere UI te hebben en ik vond die Björn er juist tof uitzien..
Thanks!STIMPPYYY schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:31:
Gister de laatste update erop geknald. Vanmorgen een rit gemaakt naar de lokale coronastraat. Zijn een paar dingen die me in de UI opvallen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je eerste foto ziet er wel rommeliger uit inderdaad qua scherm. Ik snap zelf ook niet helemaal waarom die driving visualization zo groot moet, dat zie je toch gewoon als je door het raam kijkt?
Nauwelijks stipjes trouwens bij 3C na slechts 12km, zie ik. Is dat altijd zo goed bij je, of misschien update gerelateerd?
Werkt de borden herkenning nu ook beter, of nog niet actief opgevallen?
Al die games en ui aanpassingen zijn natuurlijk leuk, maar waar ik t meeste last van heb is de lage laadsnelheid bij de Superchargers. (M3 MiC )
Ik merk dat ik nu toch anders naar mijn trips ga kijken omdat ik geen zin heb om heel lang te wachten
Ik merk dat ik nu toch anders naar mijn trips ga kijken omdat ik geen zin heb om heel lang te wachten
Met wat voorverwarmen is het nog niet beter dan?ronjon schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:19:
Al die games en ui aanpassingen zijn natuurlijk leuk, maar waar ik t meeste last van heb is de lage laadsnelheid bij de Superchargers. (M3 MiC )
Ik zou in Middelburg 250 KWh moeten krijgen, maar dat haal ik bij lange na niet, 70 is wel echt de max. In Eindhoven haal ik ook max 70, maar vaker 50.Inspired schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:24:
[...]
Met wat voorverwarmen is het nog niet beter dan?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Wellicht dit topic of het algemeen laden topic even doornemen.carpebios schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:26:
[...]
Ik zou in Middelburg 250 KWh moeten krijgen, maar dat haal ik bij lange na niet, 70 is wel echt de max. In Eindhoven haal ik ook max 70, maar vaker 50.
Die 250kW haal je alleen in bijzondere omstandigheden met een hele lage SoC en een flink warme accu en dan is hij bij de M3 ook nog eens kort.
Flink warm betekend niet 10min rijden zonder voorverwarmen. En een lage SoC is geen 30% maar zeg 5%.
[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 28-12-2020 10:27 ]
Verwijderd
Tijdens mijn dagelijkse woon-werk rit activeer ik altijd Cruise Control en zet deze op 105 km/u.
Nu wordt iedere keer automatisch mijn snelheid aangepast, als ik bijvoorbeeld in een bocht rij of onder een viaduct door rij. Iedere dag knalt de Cruise Control ineens naar 80 km/u en remt dan vrij abrupt af. (dit gebeurt midden op de snelweg)
Is er een manier om het automatisch switchen van snelheden te stoppen?
Nu wordt iedere keer automatisch mijn snelheid aangepast, als ik bijvoorbeeld in een bocht rij of onder een viaduct door rij. Iedere dag knalt de Cruise Control ineens naar 80 km/u en remt dan vrij abrupt af. (dit gebeurt midden op de snelweg)
Dat tesla de kaarten updateVerwijderd schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:36:
Tijdens mijn dagelijkse woon-werk rit activeer ik altijd Cruise Control en zet deze op 105 km/u.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Bordenherkenning werkt al een tijd stukken beter. Het is nog niet optimaal, maar de grote schommelingen zijn in ieder geval weg. Op de snelweg heb ik het helaas nog niet zien werken.JohanB schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:50:
[...]
Thanks!
Je eerste foto ziet er wel rommeliger uit inderdaad qua scherm. Ik snap zelf ook niet helemaal waarom die driving visualization zo groot moet, dat zie je toch gewoon als je door het raam kijkt?
Nauwelijks stipjes trouwens bij 3C na slechts 12km, zie ik. Is dat altijd zo goed bij je, of misschien update gerelateerd?
Werkt de borden herkenning nu ook beter, of nog niet actief opgevallen?
Ik heb deze rit een minuut of 10 voorverwarmt. Ik rijd vrijwel direct een 80 weg op. Het was me overigens niet opgevallen want ik reed met veel stipjes weg. Maar heb vaker dat het een stuk langer duurt dan nu voordat er minder stipjes zichtbaar zijn.
Wat bij mij het beste helpt is om die stipjes links te verminderen is door voor vertrek nog te gaan laden aan de paal. Voorverwarmen helpt minder goed.
SR+ kan sowieso geen 250kW aan. Al is 70 ook wat laag als de omstandigheden goed zijn. Warme accu, rond de 10% SoC etc. Dan zou je even 170kW aan moeten kunnen tikken.carpebios schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:26:
[...]
Ik zou in Middelburg 250 KWh moeten krijgen, maar dat haal ik bij lange na niet, 70 is wel echt de max. In Eindhoven haal ik ook max 70, maar vaker 50.
Thuis werkt hier nooit, de WiFi module in de Model 3 is best zwak.Taro schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:31:
[...]
Of hem voor je huis rijden en updaten, via een publiek wifi punt inderdaad, of via je mobiele telefoon.
Kan hier eigenlijk uitsluitend op hotspot.
Schuldig!!!Taro schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:28:
[...]
Volgens mij waren er destijds bij de aankondiging van die speaker erg veel mensen die blij waren dat die er (nog) niet opzat en hun auto dus gelukkig geen geluid zou gaan maken. Nu wordt het geluid instelbaar en ineens is er wel vraag naar
Ik wil geen permanent geluid, voor af en toe daarentegen...
- Taro
- Niet online
Ik heb er een aparte Ubiquiti AP LR voor in de garage opgehangen, geen bereik issues hier hoorBlakHawk schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:14:
[...]
Thuis werkt hier nooit, de WiFi module in de Model 3 is best zwak.
Ik heb een nieuwe "bug" ontdekt, het lijkt erop dat de auto de accu al gaat verwarmen als je even in de auto stapt om bijv. wat te pakken. Als je de auto vervolgens op slot doet hoor je de "after burner" nog zoemen.
Lijkt mij niet heel efficiënt, de auto staat nu het pack te verwarmen terwijl ik de auto vandaag niet ga gebruiken.
Lijkt mij niet heel efficiënt, de auto staat nu het pack te verwarmen terwijl ik de auto vandaag niet ga gebruiken.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
jij ook al? ;-)Taro schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:32:
[...]
Ik heb er een aparte Ubiquiti AP LR voor in de garage opgehangen, geen bereik issues hier hoor
Ik kreeg van de week helemaal geen connectie meer met Wi-Fi, uiteindelijk heb ik de garage half leeg geruimd om de auto in de garage onder het accesspoint te rijden, zelfs dat werkte nietBlakHawk schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:14:
[...]
Thuis werkt hier nooit, de WiFi module in de Model 3 is best zwak.
Een handmatige reboot van de MCU verhielp het probleem, ik heb nu ook weer bereik op de oprit.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Het LR AP is een beetje een fop oplossing. De zendsterkte van het AP is inderdaad hoger, dat heeft alleen geen zin als het zendvermogen van de auto even zwak/sterk blijft.Taro schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:32:
[...]
Ik heb er een aparte Ubiquiti AP LR voor in de garage opgehangen, geen bereik issues hier hoor
Dat was mij ook al eerder opgevallen. Als je alleen iets uit de auto wilt pakken start de hele auto op, inclusief verwarming of airco.revolution-nl schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:32:
Ik heb een nieuwe "bug" ontdekt, het lijkt erop dat de auto de accu al gaat verwarmen als je even in de auto stapt om bijv. wat te pakken. Als je de auto vervolgens op slot doet hoor je de "after burner" nog zoemen.
Ook irritant als je bv voor een vakantie de auto aan het inpakken bent, dan moet je dus handmatig de airco uitzetten anders blijft deze aan.
- Taro
- Niet online
Ik had er een Lite ipv LR hangen en toen werkte het nauwelijks, alleen met de neus naar het huis toe, andersom net niet. Met de LR werkt het altijd prima. Het zal toch net iets schelen.revolution-nl schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:37:
[...]
Het LR AP is een beetje een fop oplossing. De zendsterkte van het AP is inderdaad hoger, dat heeft alleen geen zin als het zendvermogen van de auto even zwak/sterk blijft.
In dit geval gaat de verwarming /airco wel uit als ik de auto weer op slot doe, alleen blijft de auto wel het accupakket verwarmen. Je hebt geen mogelijkheid om dit proces te onderbreken.Aalard99 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:38:
[...]
Dat was mij ook al eerder opgevallen. Als je alleen iets uit de auto wilt pakken start de hele auto op, inclusief verwarming of airco.
Ook irritant als je bv voor een vakantie de auto aan het inpakken bent, dan moet je dus handmatig de airco uitzetten anders blijft deze aan.
[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 28-12-2020 11:42 ]
Interessant, zie je in de UniFi controller ook een hogere signaal /rx-tx waarde?Taro schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:38:
[...]
Ik had er een Lite ipv LR hangen en toen werkte het nauwelijks, alleen met de neus naar het huis toe, andersom net niet. Met de LR werkt het altijd prima. Het zal toch net iets schelen.
[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 28-12-2020 11:40 ]
WiFi antenne zit in de linker spiegel, ik zet de auto altijd op straat met de linker kant naar het huis. Als ik dat doe pakt hij prima de WiFi van mijn huis op.Taro schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:38:
[...]
Ik had er een Lite ipv LR hangen en toen werkte het nauwelijks, alleen met de neus naar het huis toe, andersom net niet. Met de LR werkt het altijd prima. Het zal toch net iets schelen.
Ja in de wasstraat bij het uitzuigen van de auto ook om denken, anders ben je zo 5% range kwijtAalard99 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:38:
[...]
Dat was mij ook al eerder opgevallen. Als je alleen iets uit de auto wilt pakken start de hele auto op, inclusief verwarming of airco.
Dat zou mij gigantische “sluipverbruik” kunnen verantwoorden, afgelopen dagen redelijk veel frisdrank in de kofferbak laten liggen en af en toe gepakt.revolution-nl schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:32:
Met 30 gereden kilometers uiteindelijk iets van 25% accu verbruikt.
Ik weet niet of het ook van toepassing is met alleen het openen van de kofferbak, ik zal er eens op letten.BlakHawk schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:47:
[...]
Dat zou mij gigantische “sluipverbruik” kunnen verantwoorden, afgelopen dagen redelijk veel frisdrank in de kofferbak laten liggen en af en toe gepakt.
Met 30 gereden kilometers uiteindelijk iets van 25% accu verbruikt.
“Grappig” ik heb even voorverwarmd en nu weer uitgezet, maar het rode accu icoontje (accu verwarmen?), blijft aan staan.revolution-nl schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:40:
[...]
In dit geval gaat de verwarming /airco wel uit als ik de auto weer op slot doe, alleen blijft de auto wel het accupakket verwarmen. Je hebt geen mogelijkheid om dit proces te onderbreken.
Een aantal lagen nog in een tas op de achterbank, dus deuren zijn ook regelmatig open geweestrevolution-nl schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:49:
[...]
Ik weet niet of het ook van toepassing is met alleen het openen van de kofferbak, ik zal er eens op letten.
Het lijkt wel of het acclimatiseren van de accu geïnitieerd wordt als de climate ingeschakeld wordt. Ik heb overigens ook nog gekeken naar het accu icoontje in de app nadat ik de auto op slot had gedaan maar toen werd het icoon niet weergegeven terwijl de auto toch echt bezig was met het opwarmen van de accu.BlakHawk schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:52:
[...]
“Grappig” ik heb even voorverwarmd en nu weer uitgezet, maar het rode accu icoontje (accu verwarmen?), blijft aan staan.
Bij de LR hakt het opwarmen van de accu er dubbel zo hard in qua verbruik, 7kW i.p.v. de 3.5kW bij de SR+BlakHawk schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:55:
Kijk ik zie dit in de app:
[Afbeelding]
Effect is ook dat hij bijna niet meer oplaadt:
[Afbeelding]
Maar die accu verwarmen is dus niet te stoppen?revolution-nl schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:57:
[...]
Bij de LR hakt het opwarmen van de accu er dubbel zo hard in qua verbruik, 7kW i.p.v. de 3.5kW bij de SR+
Edit: wat lijkt te werken is opladen stoppen en starten in de app
[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 28-12-2020 12:02 ]
Weet iemand wanneer de 2021 modellen van de SR+ beschikbaar zijn? (Zo ja dan ook met 8%?)
Ik wil eigenlijk het 2021 model i.v.m de vernieuwingen maar ik kan nergens vinden wanneer deze beschikbaar zijn. (Longrange is er al wel)
Ik wil eigenlijk het 2021 model i.v.m de vernieuwingen maar ik kan nergens vinden wanneer deze beschikbaar zijn. (Longrange is er al wel)
8% zal allemaal MY20 zijn. Je zult een via de site moeten bestellen (niet snel beschikbaar) en eventueel ook aan Tesla door moeten geven dat je een MY21 wilt. Maar 8% gaat niet lukken dan.xeoMe schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:13:
Weet iemand wanneer de 2021 modellen van de SR+ beschikbaar zijn? (Zo ja dan ook met 8%?)
Maar anders gewoon ff bellen of langs rijden.
[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 28-12-2020 12:19 ]
@Inspired de model jaren lopen niet gelijk aan onze jaren. 2021 begint ergens in september ofzo. Zo heb je ook 2020 model 3s uit eind 2019.
Ik heb hierover vorige week contact gehad met Tesla Amsterdam. Zij gaven aan dat de meeste van de voorraadmodellen LR en Performance in MY21 zijn uitgevoerd. SR voorraad is nog MY20.xeoMe schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:13:
Ik weet niet wat ik van de update moet denken. Ik vond de oude schermindeling toch fijner.
De zendsterkte is naar mijn weten niet sterker. Het is de grotere en meer gevoelige antenne die het verschil uitmaakt. Het sterker uitzenden heeft inderdaad niet het gewenste effect.revolution-nl schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:37:
[...]
Het LR AP is een beetje een fop oplossing. De zendsterkte van het AP is inderdaad hoger, dat heeft alleen geen zin als het zendvermogen van de auto even zwak/sterk blijft.
Zeg ik dat dan? De nieuwe is MY21 en de oude MY20.Caelorum schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:22:
@Inspired de model jaren lopen niet gelijk aan onze jaren. 2021 begint ergens in september ofzo. Zo heb je ook 2020 model 3s uit eind 2019.
Als je een snel te leveren versie aan klikt, zijn die bijna allemaal 2021 model. Althans, ik heb 2.5 weken terug besteld, en rij al een paar dagen rond in een 2021 model tegen 8%Inspired schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:17:
[...]
8% zal allemaal MY20 zijn. Je zult een via de site moeten bestellen (niet snel beschikbaar) en eventueel ook aan Tesla door moeten geven dat je een MY21 wilt. Maar 8% gaat niet lukken dan.
Maar anders gewoon ff bellen of langs rijden.
(Misschien nu out of stock)
@xeoMe
Je hebt een SR+? Daar gaat het om. En dat zijn allemaal MY20 MIC modellen vziw.OllyNL schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:42:
[...]
Als je een snel te leveren versie aan klikt, zijn die bijna allemaal 2021 model. Althans, ik heb 2.5 weken terug besteld, en rij al een paar dagen rond in een 2021 model tegen 8%
(Misschien nu out of stock)
@xeoMe
[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 28-12-2020 12:46 ]
Ah zo, nein. Excuzi.Inspired schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:45:
[...]
Je hebt een SR+? Daar gaat het om. En dat zijn allemaal MY20 MIC modellen vziw.
Inspired schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:30:
[...]
Zeg ik dat dan? De nieuwe is MY21 en de oude MY20.
MY21 kan ook 8% zijn, want dat modeljaar begint een jaar eerder dus MY20 is in 2019 geïntroduceerd en MY21 kan uit 2020 komen en daarmee dus ook 8% zijn. Geen idee of ze die ook hier al verkochten, maar ze zijn wel geproduceerd en zouden dus ook hier tegen 8% kunnen zijn verkocht. MiC waarschijnlijk niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 28-12-2020 12:53 ]
Het ging over de SR+ en die is in NL nog allemaal MY20 met 8%. Dat de MY21 in de US al te krijgen is in SR+ is leuk maar niet echt nuttig als je hier een auto wilt hebben.Caelorum schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:52:
[...]
[...]
MY21 kan ook 8% zijn, want dat modeljaar begint een jaar eerder dus MY20 is in 2019 geïntroduceerd en MY21 kan uit 2020 komen en daarmee dus ook 8% zijn. Geen idee of ze die ook hier al verkochten, maar ze zijn wel geproduceerd en zouden dus ook hier tegen 8% kunnen zijn verkocht. MiC waarschijnlijk niet.
Eens, en de nieuwe gepland laden/vertrek user interface ziet er ook uit alsof ie in een middagje door de stagiar in elkaar geflanst is. In ieder geval kan je nu de eindtijd van het lage tarief op 7:00 zettenSunri5e schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:26:
Ik weet niet wat ik van de update moet denken. Ik vond de oude schermindeling toch fijner.
Dit is natuurlijk een voor sortering op de FSD rewrite waardoor de driving visualisations uitgebreider worden en er meer ruimte nodig is.STIMPPYYY schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als AP only (legacy HW2.5) gebruiker zou ik graag de mogelijkheid hebben om terug te switchen naar een grotere kaart en kleinere visualisations venster.
Als ik ergens een hekel aan heb is het WHITESPACE
Ik verwachte van Audi eerlijk gezegd ook wel meer. Hoewel goedkoper dan de Tesla natuurlijk zijn dit nog steeds geen goedkope auto's, deze had toch ook een cataloguswaarde van bijna 40k. Misschien dat OTA updates dan teveel gevraagd zijn, maar even bij een onderhoudsbeurt gratis de kaarten bijwerken naar een recente versie is niet veel gevraagd vind ik en zou gewoon onder "goede service" vallen bij mij. Die auto heeft in al die tijd 0 updates gehad, is nu nog exact hetzelfde als toen ik 'm meenam bij de dealer.kdeboois schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:06:
[...]
Grote verschil is echter dat je bij Audi niets verwachte en dat Tesla als belangrijke feature OTA updates heeft. Sinds Waze en Google Maps op mijn dashboard werken via AA of CP heeft de fabrikant iets in te halen / goed te maken.
Ja mee eens, Tesla gebruikt het als verkoopargument en dat moet je dan wel nakomen. Zoals met alle software gaat het in het begin snel met updates en nieuwe versies, hoe volwassener het product wordt (let op: ik zeg niet dat er geen gebreken zijn) hoe trager het lijkt te gaan. Wat dat betreft hebben ze misschien zelf in de hand gewerkt dat de verwachtingen nu wat (te?) hoog zijn.JohanB schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:20:
[...]
Doel je op AudiConnect met maandelijkse kosten? Dat staat dan toch (soort van) gelijk aan premium connectivity bij ons in dat geval?
Daarnaast, zoals anderen ook aangeven worden er “ regelmatige functionele en prestatie updates” verkocht als je de Tesla koopt, bij de Audi niet.
(Een 3,5 jaar oude auto van ongeveer de helft van de prijs is ook geen super vergelijking, maar dat gaf je zelf al aan - ik ben zelf van A3 naar M3P gegaan. Het hangt dus ook nog eens af van welke M3 je hebt (én bijv. Of je FSD hebt gekocht), misschien dat daar bij veel mensen de schoen wringt)
Als ik over 3.5 jaar nog steeds dezelfde kaarten heb ben ik weer net zo teleurgesteld
Edit: ik heb overigens geen FSD genomen, mede omdat ik niet het gevoel had dat dat binnen afzienbare tijd echt top gaat werken. Ik vond het het extra bedrag niet waard. Dus die verwachtingen vallen dan inderdaad ook weg.
[ Voor 5% gewijzigd door jsiegmund op 28-12-2020 14:04 ]
Gewoon even je dealer aanspreken/vragen want dit is bij mij gewoon uitgevoerd afgelopen auto's. (En je kan het ook zelf downloaden en op een SD-kaart of USB stick prakken als je er echt behoefte aan hebt en de dealer werkt niet mee).jsiegmund schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:02:
[...]
Ik verwachte van Audi eerlijk gezegd ook wel meer. Hoewel goedkoper dan de Tesla natuurlijk zijn dit nog steeds geen goedkope auto's, deze had toch ook een cataloguswaarde van bijna 40k. Misschien dat OTA updates dan teveel gevraagd zijn, maar even bij een onderhoudsbeurt gratis de kaarten bijwerken naar een recente versie is niet veel gevraagd vind ik en zou gewoon onder "goede service" vallen bij mij. Die auto heeft in al die tijd 0 updates gehad, is nu nog exact hetzelfde als toen ik 'm meenam bij de dealer.
[...]
De E-tron doet het online automatisch en daar heb ik afgelopen jaar 3x een upgrade van de maps van ontvangen.
[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 28-12-2020 14:04 ]
Pas op, deze connectors zijn een keer gewijzigd. (begin 2019)
Dus als je een goedkope tegenkomt is het risico groot dat het een oude versie is.
Zie: https://www.amazon.com/OH...l+3&qid=1609160894&sr=8-5
"FOR TESLA MODEL 3 2019-2020 ONLY: This adapter is not compatible for an early TESLA built before January/Feb 2019."
[ Voor 31% gewijzigd door MarkII op 28-12-2020 14:11 ]
Dat heb ik (één) keer gedaan. Toen was de mededeling dat ik voor de kaarten moest betalen en dat ze de rest van de software alleen bijwerken wanneer je ergens problemen mee hebt, anders niet. Wellicht is dat dan dealer afhankelijk, maar ik heb het daar toen bij gelaten. Gewoon dom van hun ook, want ik heb een e-tron nu niet eens overwogen terwijl ik daar misschien wel anders over had gedacht wanneer ik 4 jaar lang top service had gehad.GeeMoney schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:04:
[...]
Gewoon even je dealer aanspreken/vragen want dit is bij mij gewoon uitgevoerd afgelopen auto's. (En je kan het ook zelf downloaden en op een SD-kaart of USB stick prakken als je er echt behoefte aan hebt en de dealer werkt niet mee).
De E-tron doet het online automatisch en daar heb ik afgelopen jaar 3x een upgrade van de maps van ontvangen.
Staat gewoon bij dat hij voor het nieuwe model is.MarkII schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:06:
[...]
Pas op, deze connectors zijn een keer gewijzigd. (begin 2019)
Dus als je een goedkope tegenkomt is het risico groot dat het een oude versie is.
Zie: https://www.amazon.com/OH...l+3&qid=1609160894&sr=8-5
"FOR TESLA MODEL 3 2019-2020 ONLY: This adapter is not compatible for an early TESLA built before January/Feb 2019."
Maar zit er in een Model 3 van 2020 wel of niet zo'n speaker? Want lees hier tegenstrijdige verhalen over.Inspired schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:22:
[...]
Ze wachten zolang mogelijk denk ik. Speakertje uitsparen van USD 10,-
Schijnt dat de Model 3 omdat het een ouder model betreft het niet hoeft te hebben en de Model Y bv wel.
Heb even snel gekeken maar zag wel de gaatjes maar erdoorheen niet zo snel een speaker..
Terwijl als ik achteruit rij ik altijd wel soort geluid hoor.. of is dat in de auto?
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp
Voor wie het interessant vindt en ook een MiC SR+ rijdt: rit gemaakt van 288.3 km met 164 Wh/km 47 kw gebruikt, nog 12 km te rijden. Gemiddelde snelheid volgens Tezlab 94 km/u. Het weer was droog met 6 graden. Vrijwel alleen snelweg van de Randstad naar Oost-Groningen, wind mee. Hierna volledig opgeladen, totaal geladen 53 kW (?). Gedurende de rit liep de rest % van de batterij steeds verder op.
Terug een verbruik van 194 Wh, waarbij bij vertrek Naarden werd aangegeven om te laden waarbij de restlading nog 5% zou zijn. Dit is gaandeweg teruggelopen naar 1%, waarna ik de snelheid verlaagd heb naar 95 km/u anders had ik het niet gehaald. Aangekomen met nog 9 km te rijden. Gemiddeld totaal 92 km/u. Het weer: harde wind (tegen) en regen. 217 km geladen (28.6 kWu). Laadtijd 28 minuten.
De efficiency monitor kan ik zeer waarderen en is zeer accuraat. Wind mee of tegen is m.i. een belangrijke factor om in de gaten te houden als de auto aangeeft ergens te laden met een lage restbatterij van maar 5%.
Terug een verbruik van 194 Wh, waarbij bij vertrek Naarden werd aangegeven om te laden waarbij de restlading nog 5% zou zijn. Dit is gaandeweg teruggelopen naar 1%, waarna ik de snelheid verlaagd heb naar 95 km/u anders had ik het niet gehaald. Aangekomen met nog 9 km te rijden. Gemiddeld totaal 92 km/u. Het weer: harde wind (tegen) en regen. 217 km geladen (28.6 kWu). Laadtijd 28 minuten.
De efficiency monitor kan ik zeer waarderen en is zeer accuraat. Wind mee of tegen is m.i. een belangrijke factor om in de gaten te houden als de auto aangeeft ergens te laden met een lage restbatterij van maar 5%.
Verwijderd
Als het een soort van geschreeuw-achtige krijs is dan ben je over het buurjongetje gereden. Heb ik van een vriend.ThaDude schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:58:
[...]
Maar zit er in een Model 3 van 2020 wel of niet zo'n speaker? Want lees hier tegenstrijdige verhalen over.
Schijnt dat de Model 3 omdat het een ouder model betreft het niet hoeft te hebben en de Model Y bv wel.
Heb even snel gekeken maar zag wel de gaatjes maar erdoorheen niet zo snel een speaker..
Terwijl als ik achteruit rij ik altijd wel soort geluid hoor.. of is dat in de auto?
Poh, jij durft met nog 9km te gaan een goeie windvlaag of file en het was echt billen knijpen geworden!jeegeebee schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:04:
Voor wie het interessant vindt en ook een MiC SR+ rijdt: rit gemaakt van 288.3 km met 164 Wh/km 47 kw gebruikt, nog 12 km te rijden. Gemiddelde snelheid volgens Tezlab 94 km/u. Het weer was droog met 6 graden. Vrijwel alleen snelweg van de Randstad naar Oost-Groningen, wind mee. Hierna volledig opgeladen, totaal geladen 53 kW (?). Gedurende de rit liep de rest % van de batterij steeds verder op.
Nog kleine tip: Zo leeg dan gaat hij geloof ik niet (veel) de batterij voorverwarmen en heb je lagere laadsnelheid. Vandaar misschien ook maar je gemiddelde 60kW in je laad sessie.
Wat is eigenlijk de ideale SoC om aan te komen?
194 Wh / km is nog best netjes zo in dit weer!
[ Voor 3% gewijzigd door JohanB op 28-12-2020 15:44 ]
De ID3 gaat een groot marktaandeel van Tesla afpakken. Op 23-12 volgens kentekenradar 2.076 exemplaren op kenteken gezet....
Toch iedereen goed gefopt daar dan. Bij de lancering zouden er maar een paar beschikbaar komen in 2020..... blijken er 1000'en exemplaren in overstock te zijn. Alle vw dealers staan vol met die dingen.....
Afgaande op de posts daar in het ID topic zou ik er ook geen aandurven, je auto vier weken kwijt zijn voor een software-update
Die 2000+ zijn natuurlijk voor de dealers, kunnen ze heel 2021 nog 8% auto's verkopen.
Nu gaat er bij Tesla heus een hoop fout maar de basis is wel gewoon in orde, als ik zo de ID & Polestar topics af en toe lees....
Nu gaat er bij Tesla heus een hoop fout maar de basis is wel gewoon in orde, als ik zo de ID & Polestar topics af en toe lees....
[ Voor 13% gewijzigd door EvaluationCopy op 28-12-2020 15:52 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Denk omdat de instapmodel goedkoper en betaalbaarder is dan Tesla.Teslalrp schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:41:
De ID3 gaat een groot marktaandeel van Tesla afpakken. Op 23-12 volgens kentekenradar 2.076 exemplaren op kenteken gezet....
Als straks Tesla ook met een goedkoper model komt, gaan ze weer voor Tesla kiezen.
Het gras is daar zeker niet veel groener inderdaad, maar met de model 3 waren (veel) mensen hem ook makkelijk 4 weken “kwijt” met wachten op een 12V batterij of laten afslepen.EvaluationCopy schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:52:
Afgaande op de posts daar in het ID topic zou ik er ook geen aandurven, je auto vier weken kwijt zijn voor een software-updateDie 2000+ zijn natuurlijk voor de dealers, kunnen ze heel 2021 nog 8% auto's verkopen.
Dat ID & Polestar geen OTA updates kunnen/konden snap ik echt niks van, het is bijna 2021!
Ben wel benieuwd wat voor jou “de basis” is in dat geval trouwens. Maar waarom toch altijd als reactie andere merken naar beneden praten, z’n post (wel wat provocerend) gaat over marktaandeel.
Iemand trouwens een idee of bij Tesla alle voorraad modellen op de site staan of er nog meer is? Ik heb een M3 LR aangeraden aan een bekende maar die kan pas over 1-2 maanden echt nieuwe kiezen.
Als ze nog veel IDx hebben voor het hele jaar a 8% dan wordt dat nog een interessante verkoop race met Tesla in 2021, dan gaan kosten wel echt tellen voor velen denk ik
[ Voor 27% gewijzigd door JohanB op 28-12-2020 17:22 ]
Hmm als de software én internetverbinding in de auto de hogere bitrate van Tidal ook daadwerkelijk accepteren en toestaan dan wil ik wel een overstap van Spotify naar Tidal overwegen.carpebios schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:38:
https://www.macrumors.com...-support-for-apple-music/
Dit zou pas een kerst update zijn!
Gisteren de update geinstalleerd maar er lijkt nu toch wel iets enorm stroom te trekken. Vanochtend op zoek naar een laadpaal, was er eentje vrij, dus auto gestart en vlak voordat ik kon parkeren pakte iemand anders de laatste plek. Dus weer geparkeerd met 40%. In principe net genoeg voor vandaag. Paar uur later is er nog maar 32% over
. Dan maar op de terugweg bij een snellader een korte stop mocht het nodig zijn. Met 20% over op plek van bestemming aan en na ~1.5 uur stappen we in, 15% over...
Senty stond niet aan, geen idee wat dit is en ook nog niet eerder gehad. Enige wat anders is de laatste update. Is het mogelijk om een downgrade uit te voeren?
Senty stond niet aan, geen idee wat dit is en ook nog niet eerder gehad. Enige wat anders is de laatste update. Is het mogelijk om een downgrade uit te voeren?
Heb je Tesla gecontacteerd?xos schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:20:
Gisteren de update geinstalleerd maar er lijkt nu toch wel iets enorm stroom te trekken. Vanochtend op zoek naar een laadpaal, was er eentje vrij, dus auto gestart en vlak voordat ik kon parkeren pakte iemand anders de laatste plek. Dus weer geparkeerd met 40%. In principe net genoeg voor vandaag. Paar uur later is er nog maar 32% over. Dan maar op de terugweg bij een snellader een korte stop mocht het nodig zijn. Met 20% over op plek van bestemming aan en na ~1.5 uur stappen we in, 15% over...
40% net genoeg voor een dag stil staan? Ik verlies op 24 uur hooguit 1%?xos schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:20:
Gisteren de update geinstalleerd maar er lijkt nu toch wel iets enorm stroom te trekken. Vanochtend op zoek naar een laadpaal, was er eentje vrij, dus auto gestart en vlak voordat ik kon parkeren pakte iemand anders de laatste plek. Dus weer geparkeerd met 40%. In principe net genoeg voor vandaag. Paar uur later is er nog maar 32% over. Dan maar op de terugweg bij een snellader een korte stop mocht het nodig zijn. Met 20% over op plek van bestemming aan en na ~1.5 uur stappen we in, 15% over...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Tot de verhalen over de ID.3 de massa bereiken. Als je het topic volgt, dan moet je überhaupt blij zijn als je auto de volgende ochtend weer start.Teslalrp schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:41:
Tesla is in de media behoorlijk weggezet als onbetrouwbaar. Artikelen over de ID.3 die niet meer start of continu foutmeldingen geeft, of de e-Niro die een lege 12V accu heeft en niets meer doet, daar scoor je geen clicks mee.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik heb het zelfde probleem gisteren had ik sentry mode aan staan met 2,7 km/u drain en vandaag update gedaan en sentry mode uit want was gewoon thuis 5,5 km/u drain normaal maar iets van 0,8 km/u drain zonder sentry modexos schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:20:
Zal morgen eens een poging doen, maar eerdere pogingen kreeg ik niemand te pakken...
Het staat er een beetje krom, die 40% voor vandaag is inclusief een gepland stuk rijden. Voorheen had ik nagenoeg geen drain, nu dus 8% zonder dat er iets anders is behalve die software upgrade.DennusB schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:30:
[...]
40% net genoeg voor een dag stil staan? Ik verlies op 24 uur hooguit 1%?
Misschien een keertje resetten? Heb dacht ik eerder gelezen dat iemand ook last had dat de auto niet meer in slaap viel na een update.xos schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:20:
Nee hoor. Dat komt door tegenvallende vraag.Teslalrp schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:41:
Ik heb dat topic net eens voor de eerste keer bekeken.. wat is me dat allemaal! Dan hebben wij toch wel meer geluk met al onze ‘minor’ issuesJeroenneman schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:30:
[...]
Tot de verhalen over de ID.3 de massa bereiken. Als je het topic volgt, dan moet je überhaupt blij zijn als je auto de volgende ochtend weer start.
Tesla is in de media behoorlijk weggezet als onbetrouwbaar. Artikelen over de ID.3 die niet meer start of continu foutmeldingen geeft, of de e-Niro die een lege 12V accu heeft en niets meer doet, daar scoor je geen clicks mee.
Hoe dan?DennusB schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:30:
[...]
40% net genoeg voor een dag stil staan? Ik verlies op 24 uur hooguit 1%?
Ik 1-2% per uur! Sentry staat aan en neemt regelmatig op vanwege de drukte hier. Denk voornamelijk daardoor een hoog verbruik bij stilstand.
(Overigens nog geen week in bezit)
Vandaag de update geinstalleerd en iets van 70km gereden. Autopilot werkt nu nog beter. Ik vind wel dat hij iets te hard remt om snelheid te minderen. Dit is geen phantom break maar afremmeb voor een bocht. Maar het mag zeg maar wel iets smoother zoals gas los ipv rem. Is daar een soort instelling voor?
- Taro
- Niet online
@Selo2300 Je bedoelt eigenlijk dat je een break voor je elektriciteitspedaal hebt ipv de brake gebruikt? 
Nee, dat is naar mijn weten niet mogelijk.
Nee, dat is naar mijn weten niet mogelijk.
Heren, een vraag inzake winterbanden. Ik heb de Tesla op 19 inch zomerbanden. Ik heb ook winterbanden in de lease, en ken m'n LM goed, dus kan wel wat eisen/vragen inzake kwalitatief goede banden.
Ik zat te denken om de standaard 18 inch aero velgen te combineren met WinterContact TS860S banden. Ik zie alleen dat euromaster die combo niet lijkt te hebben, alleen op 19 inch.
Wat denken jullie? Toch op de velg gewoon banden wisselen elke keer? Andere optie voor de 18 inch aero velgen?
Ik hoor jullie graag. Bvd.
Ik zat te denken om de standaard 18 inch aero velgen te combineren met WinterContact TS860S banden. Ik zie alleen dat euromaster die combo niet lijkt te hebben, alleen op 19 inch.
Wat denken jullie? Toch op de velg gewoon banden wisselen elke keer? Andere optie voor de 18 inch aero velgen?
Moet je verplicht bij euromaster dan? Voor de range iz 18inch + caps wel beter ja. Maar hoe kom je aan die velgen.OllyNL schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:11:
Heren, een vraag inzake winterbanden. Ik heb de Tesla op 19 inch zomerbanden. Ik heb ook winterbanden in de lease, en ken m'n LM goed, dus kan wel wat eisen/vragen inzake kwalitatief goede banden.
[ Voor 3% gewijzigd door wootahH op 28-12-2020 19:16 ]
Ja zo’n lege 12V accu. Onoplosbaar 😎Jeroenneman schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:30:
[...]
Tot de verhalen over de ID.3 de massa bereiken. Als je het topic volgt, dan moet je überhaupt blij zijn als je auto de volgende ochtend weer start.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Hier van 83 naar 75% in 1 nacht na de update. Ook mijn projected range is van 415 km (na bezoek aan SeC) weer terug op 385km, ben benieuwd of ik nu ook weer minder kWh tot mijn beschikking heb. Blijkbaar doet deze update ook weer wat met de range van de auto. Het is overigens ook een stuk kouder nu.
Helaas vakantie ;-) dus auto staat nog zeker een week stil/wordt weinig gebruikt.
Overigens het bezoekje aan SeC was goed, ze hebben een reset van de accu gedaan door deze volledig los te koppelen van de auto. Medewerker gaf ook aan dat er voor de mic in januari/februari een update komt om de verschillende uitdagingen te fixen. Verder moet ik mijn ervaringen de komende weken delen, om te kijken of het nu allemaal goed is.
Met de range die weer is veranderd en een batterij die hard leegloopt zonder de auto te gebruiken ben ik erg benieuwd.
Helaas vakantie ;-) dus auto staat nog zeker een week stil/wordt weinig gebruikt.
Overigens het bezoekje aan SeC was goed, ze hebben een reset van de accu gedaan door deze volledig los te koppelen van de auto. Medewerker gaf ook aan dat er voor de mic in januari/februari een update komt om de verschillende uitdagingen te fixen. Verder moet ik mijn ervaringen de komende weken delen, om te kijken of het nu allemaal goed is.
Met de range die weer is veranderd en een batterij die hard leegloopt zonder de auto te gebruiken ben ik erg benieuwd.
Verplicht niet, maar schijnt voorkeur te zijn vanuit Tesla en de LM. Die velgen kunnen ze gewoon bestellen toch?wootahH schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:13:
[...]
Moet je verplicht bij euromaster dan? Voor de range iz 18inch + caps wel beter ja. Maar hoe kom je aan die velgen.
Als het koud is buiten (ook 10-15c) gaat de auto elke keer als je deze opent de batterij als een speer verwarmen.xos schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:39:
Het staat er een beetje krom, die 40% voor vandaag is inclusief een gepland stuk rijden. Voorheen had ik nagenoeg geen drain, nu dus 8% zonder dat er iets anders is behalve die software upgrade.
Maak je veel kleine ritten dan tikken die paar procent (meerdere keren) flink aan. Hou het in de gaten, maar ik vermoed dat dat het is.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Niet onoplosbaar, wel knap vervelend als je de auto wil pakken.
Toch?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
De 18inch is flink goedkoper dan 19inch velgen en de 18inch Aero zijn een stuk zuiniger, best handig in de winterOllyNL schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:11:
Kale Aero velg is 200€ +\- per stuk en de doppen 20-24€ per stuk. (Bandenspanning sensoren weet ik niet)
[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 28-12-2020 19:59 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Jouw “minor” 12V issue leek me anders verdomd vervelend een tijdje terugShattering schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:25:
[...]
Ik heb dat topic net eens voor de eerste keer bekeken.. wat is me dat allemaal! Dan hebben wij toch wel meer geluk met al onze ‘minor’ issues.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/8INNJy8tmpOPnQntevzr3S8d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IG72RTfVlHHKxLQGFDqr3DaT.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ke7m46KJgR9Pqoc0ynxRm2m2.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xu8m8C5NH1JZkxDi5OXZwCX0.jpg?f=fotoalbum_large)