Oké helder, m'n gedachtengang klopt dus. Morgen maar proberen op weg terug naar het noorden vanuit ZeelandTaro schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:16:
@OllyNL 2x kort superchargen gaat sneller dan 1x lang, even los van het gedoe eromheen uiteraard met van de route afwijken, etc. De reden is inderdaad dat je met een lage SoC sneller kunt laden dan met een hoge SoC.
Makes sense inderdaad, thanks voor de reply. Hooguit als je echt gaat lunchen ergens, dat je 'm helemaal leeg rijdt, omdat je toch 45 min bezig bent. Maar anders dus lekker 20 minuutjes oid. Ik ga weer lekker experimenten morgen.Inspired schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:21:
@OllyNL ik vind kortere stops prettiger. Nog niet eens omdat het ook sneller is, maar meer omdat ik liever om de ~250 km stop, even 25m pauze en dan weer door. Ook met de kids prettiger. Vaak moeten die na een uur of twee toch wel weer naar het toilet. Met die 25m heb ik ook niet echt het gevoel van “wachten”. Met langere stops van 45m zit je wel meer te wachten vind ik.
Vandaag ook even (voorzichtig) wat driftjes geprobeerd. Heerlijk zeg. De auto rijdt ook gewoon zo belachelijk goed en comfortabel. Wat een wegligging en power. Echt bi-zar. Inhalen is met één keer ogen knipperen gedaan.
En dat klinkt ook wel lekkerder en relaxter.ex87 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:27:
@OllyNL Ik doe veel langere road trips (~6/8 uur op 1 dag) en laad altijd tussen de 20/80% en het liefst nog wat korter (dus bv van 30 naar 70 en weer door). Hierdoor sta ik vaak elke ~2/3 uur 10/15 min stil, kan ik even naar de WC, broodje halen of koffie en weer door.
Moeten natuurlijk wel de super chargers in bereik zitten maar dat is hier niet zo'n probleem.. Elk uurtje struikel ik over zo'n ding.
Ik heb net weer een half uur in de garage met de boombox zitten spelen, wat is het grappig (en kinderachtig haha)
Auto staat hier bij het hotel geparkeerd, en ondanks dat ik vandaag een uur of 8/9 heb gereden, kan ik niet wachten om weer door te rijden
:strip_exif()/f/image/k7JkkTo1oRY1l1SuBiPxwW4j.jpg?f=fotoalbum_large)