Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 168 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.282 views

• apvanderwaal
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
BlakHawk schreef op zondag 20 december 2020 @ 07:24:
[...]

Aan de andere kant rijd ik nu misschien 300km per week en heb ik 4% bijtelling.

Zo lang het prima te doen is, scheelt het veel geld en het rijdt prima.

Als het echt onwerkbaar wordt hebben we een gesprekje met de wagenparkbeheerder en de leasemij. Die zijn hiervan op de hoogte...

Maar ik zou deze auto sowieso niet tegen 12% bijtelling willen rijden.
Gaat tenslotte allemaal om de euro’s natuurlijk! Beetje off topic volgens mij...

Zijn er ook genoeg die de auto rijden omdat ze de techniek tof vinden en hier vragen stellen om dingen beter te begrijpen, zeker wanneer tesla aanpassingen maakt zoals nieuwe accu pakketten.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
apvanderwaal schreef op zondag 20 december 2020 @ 06:36:
[...]

Ik denk dat je hier wat rekenfoutjes maakt. Kijk vooral naar wat erin gaat en niet naar percentages. Ik ben ook op een dag van 77 naar 97 procent gegaan, maar er gaat geen kw extra aan capaciteit in. Mijn rated range blijft steken op 360 km en zit qua capaciteit rond de 48 kw, dat is zeker zo’n 7 kw te weinig.

Jij geeft aan van 5 naar 92 procent is ongeveer 47 spontaan schiet ie naar 98, wat in praktijk dan 99 is. Dat zou betekenen dat je rond de 50kw zit. Beter resultaat, maar nog steeds te weinig.

Tesla maakt er een potje van. Heb nog geen verhaal gezien van iemand die rond de 55 of meer kw kan laden. Ben benieuwd of we dat de komende weken gaan zien, of pas na onderhoud, of pas als het weer 20 graden buiten is.

Gister rit van 300km gemaakt. 1 stoppen in Zwolle 20 min aan de lader. Bijna 80 kWh aangetikt met snelladen wat al snel zakte richting de 50. Was prima te doen, alleen had ik wel verwacht, ook met 11 graden buiten, dat 300 te doen moet zijn op 1 lading, niets is minder waar, en dat valt me erg tegen. Niet dat ik dagdagelijks 300 km rijdt, maar op vakantie met een model 3 wordt wel minder aantrekkelijk zo.
Heeft Tesla bij de MiC SR+ de capaciteit beschreven? Ik dacht dat ze alleen een range opgaven (EPA of WLTP).
Bij mijn weten wordt er nooit aangegeven of er nu 48, 50, 52 of zelfs 55kW in te proppen is. Is dat veranderd?

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
apvanderwaal schreef op zondag 20 december 2020 @ 07:34:
[...]

Gaat tenslotte allemaal om de euro’s natuurlijk! Beetje off topic volgens mij...

Zijn er ook genoeg die de auto rijden omdat ze de techniek tof vinden en hier vragen stellen om dingen beter te begrijpen, zeker wanneer tesla aanpassingen maakt zoals nieuwe accu pakketten.
Wat moet ik dan verder nog?
Na 5 service afspraken en onderzoeken door tesla gebeurt er verder niets vanuit die kant. Die hanteren gewoon dat ze pas actie ondernemen bij -30% degradatie.

Kijk leuk is anders, maar zo lang ik ermee uit de voeten kan rijd ik liever deze auto dan weer terug naar een ice of phev.

Als het onwerkbaar wordt wil ik bij de leasemij nog wel een swap voor een andere 4% voorstellen.

Youtube: DashcamNL

• BlakHawk
Smobbo schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:21:
Heeft Tesla bij de MiC SR+ de capaciteit beschreven? Ik dacht dat ze alleen een range opgaven (EPA of WLTP).
Bij mijn weten wordt er nooit aangegeven of er nu 48, 50, 52 of zelfs 55kW in te proppen is. Is dat veranderd?
Volgens mij doet Tesla dit nooit.

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:31
Smobbo schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:21:
[...]

Ik denk ook dat die aanname over “bruikbare batterij” de grootste is. Als dit 50 kWh is, dan klopt het allemaal vrijwel. Heb je een bron van Tesla die zegt meer dan 10% extra bereik ook @apvanderwaal

*terzijde nog even de eenheden politie: want het wordt erg lastig te volgen zo, vooral rond de 50/55 laadsnelheid en/of batterij capaciteit
- (k)W = (kilo)watt = een stroom aan energie het aantal Joules per seconde (bijv. Bij het laden)
- kWh = een hoeveelheid aan energie.
apvanderwaal schreef op zondag 20 december 2020 @ 06:36:
[...]

Ik denk dat je hier wat rekenfoutjes maakt. Kijk vooral naar wat erin gaat en niet naar percentages. Ik ben ook op een dag van 77 naar 97 procent gegaan, maar er gaat geen kw extra aan capaciteit in. Mijn rated range blijft steken op 360 km en zit qua capaciteit rond de 48 kw, dat is zeker zo’n 7 kw te weinig.

Tesla maakt er een potje van. Heb nog geen verhaal gezien van iemand die rond de 55 of meer kw kan laden. Ben benieuwd of we dat de komende weken gaan zien, of pas na onderhoud, of pas als het weer 20 graden buiten is
Heb je een betrouwbare bron voor de claim van “zeker 55 kWh” (7 kWh zeker te weinig)
Gister rit van 300km gemaakt. 1 stoppen in Zwolle 20 min aan de lader. Bijna 80 kWh aangetikt met snelladen wat al snel zakte richting de 50. Was prima te doen, alleen had ik wel verwacht, ook met 11 graden buiten, dat 300 te doen moet zijn op 1 lading, niets is minder waar, en dat valt me erg tegen. Niet dat ik dagdagelijks 300 km rijdt, maar op vakantie met een model 3 wordt wel minder aantrekkelijk zo.
Hoeveel haalde je wel van 100 tot 0% en wat was je verbruik per km (makkelijker te vergelijken waar bet aan zou kunnen liggen)

Ev-database geeft een “real range” van 330 km met helemaal leegrijden, daar lijk je dus geeneens zo ver van te zitten. Was je 300 km vooral snelweg? Dan kom ev-databas zelfs maar tot 310 km range in de zomer in perfecte omstandigheden (235 km in de winter)

[ Voor 54% gewijzigd door JohanB op 20-12-2020 09:41 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:13
Runescom schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:03:
[...]

Ze zitten er wel, ik deed laatst me deur open en stonden voor een seconde aan..
Dat zeg ik toch niet? De bedrading os er ook, maar softwarematig staan ze uit. Er is een handleiding om te rewiren zodat ze aangaan, maar dan krijg je soms ook andere problemen.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:51
JohanB schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:30:
[...]

Ik denk ook dat die aanname over “bruikbare batterij” de grootste is. Als dit 50 kWh is, dan klopt het allemaal vrijwel.
Is het ook niet een beetje Tesla zijn eigen “schuld”? Ze communiceren dus geen feitelijke cijfers over de accu’s per type of auto en in de auto kijk je continu tegen een vaag “rated range” cijfertje aan die zelfs in hoogzomer Californië onhaalbaar lijkt te zijn.
Die zaken helpen natuurlijk niet in de adoptie naar “de normale man”.
Wij techies snappen het vaak wel iets beter maar ook hier komen bovenstaande zaken al veelvuldig terug. Moet je nagaan hoe dat bij Ger en Petra in de facebook app rond gaat.

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 09:46
Heeft iemand enig idee wat deze battery drain kan veroorzaken. Auto staat gewoon op de oprit. Viel mij al op dat toen ik langs de auto liep de ventilator draaide.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5ZY0lCT0XOV7dc8bZPHTJsEM8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CD5jwLkomZuUOtFFmoasAkdf.jpg?f=fotoalbum_large

oke ..... klimaat interieur 20c is wellicht een goede hint .... 8)7 O-)

[ Voor 6% gewijzigd door The Druid op 20-12-2020 09:49 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

[...]

Ik denk ook dat die aanname over “bruikbare batterij” de grootste is. Als dit 50 kWh is, dan klopt het allemaal vrijwel. Heb je een bron van Tesla die zegt meer dan 10% extra bereik ook @apvanderwaal

*terzijde nog even de eenheden politie: want het wordt erg lastig te volgen zo, vooral rond de 50/55 laadsnelheid en/of batterij capaciteit
- (k)W = (kilo)watt = een stroom aan energie het aantal Joules per seconde (bijv. Bij het laden)

[...]

Heb je een betrouwbare bron voor de claim van “zeker 55 kWh” (7 kWh zeker te weinig)

[...]

Hoeveel haalde je wel van 100 tot 0% en wat was je verbruik per km (makkelijker te vergelijken waar bet aan zou kunnen liggen)

Ev-database geeft een “real range” van 330 km met helemaal leegrijden, daar lijk je dus geeneens zo ver van te zitten. Was je 300 km vooral snelweg? Dan kom ev-databas zelfs maar tot 310 km range in de zomer in perfecte omstandigheden (235 km in de winter)
Ze geven het zelf niet aan nee. Maar er is wel redelijk consensus dat de MiC 56kWh bruto met 55kWh netto zou hebben. Er gaat een document rond van de aanvraag bij de Chinese RDW waar ook 56kWh op staat. Hier is ook iemand die van 5 naar 100 zo'n 50kWh laad. Bij 100% kom je dan op 52.5 uit waar de buffer nog bij komt. Die is doorgaans 2 of 2.5kWh als ik het goed heb. Maakt dan 55kWh. YouTube: Supercharging the China Tesla Model 3 SR+ from 5 - 100%

Ook obv de rated range kom je daar op. Bij een "goede" accu zit de MiC op 420 rated range dacht ik. De rated range is nu 130wh/km oid voor de SR+? Zit je ook tegen de 55kWh netto.

Overigens had de eerste SR+ ook al bijna 55kWh netto. De extra kilometers komen waarschijnlijk door het manipuleren van de test en/of verbeterde efficiency. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 20-12-2020 10:02 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• JohanB
Inspired schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:55:
[...]

Ze geven het zelf niet aan nee. Maar er is wel redelijk consensus dat de MiC 56kWh bruto met 55kWh netto zou hebben. Er gaat een document rond van de aanvraag bij de Chinese RDW waar ook 56kWh op staat. Hier is ook iemand die van 5 naar 100 zo'n 50kWh laad. Bij 100% kom je dan op 52.5 uit waar de buffer nog bij komt. Die is doorgaans 2 of 2.5kWh als ik het goed heb. Maakt dan 55kWh. YouTube: Supercharging the China Tesla Model 3 SR+ from 5 - 100%

Overigens had de eerste SR+ ook al bijna 55kWh netto. De extra kilometers komen waarschijnlijk door het manipuleren van de test en/of verbeterde efficiency. :)
Mmm..misschien moet ik ev-database minder gaan geloven. Die geven 47.5 kWh (50 capacity) aan bruikbaar voor de oude: https://ev-database.org/c...del-3-Standard-Range-Plus

In je voorbeeld video verbruikt hij natuurlijk ook energie voor koelen/verwarmen dat uur

[ Voor 4% gewijzigd door JohanB op 20-12-2020 10:05 ]

JohanB schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:02:
[...]

Mmm..misschien moet ik ev-database minder gaan geloven. Die geven 47.5 kWh (50 capacity) aan bruikbaar voor de oude: https://ev-database.org/c...del-3-Standard-Range-Plus

In je voorbeeld video verbruikt hij natuurlijk ook energie voor koelen/verwarmen dat uur
Ja, EV DB zit er vaak naast. Ook bij de P2 bijvoorbeeld. Daar houden ze vast vaan 72.5 terwijl het 75 is.

Dat added in de auto op het display is volgens mij echt added in de accu. Bruto verbruik staat op de rekening. Dat zal hoger zijn idd.

[ Voor 21% gewijzigd door Inspired op 20-12-2020 10:09 ]

• apvanderwaal
  • Niet online
[...]

[...]

[...]

Jullie snappen het toch kW of kWh ;-)

Tesla communiceert het inderdaad niet, alleen leveren ze een mic sr+ met 440km wltp vs. 409km van ervoor. Ja dat is geen 10% maar kan je wel stellen dat ie verder moet komen toch... vooralsnog scheelt het niets met het vorige model heb ik het idee... en de cijfertjes van verschillende mic rijders hier op het forum zijn allemaal verschillend.

Verbruik zat rond de 160-170 wh per km, dat is volgens mij best netjes. 235 in de winter, dat zou redelijk overeen komen, maar het is met 10+ graden geen winter toch?

Hey we overleven het wel, we gaan het allemaal ontdekken de komende maanden, en als het echt verschrikkelijk is, dan is hij over 23 maanden weer weg.

• apvanderwaal
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:55:
[...]

Ook obv de rated range kom je daar op. Bij een "goede" accu zit de MiC op 420 rated range dacht ik. De rated range is nu 130wh/km oid voor de SR+? Zit je ook tegen de 55kWh netto.

Geen harde bewijzen maar dit zijn ook de getallen die bij mij bekend zijn. Maar wellicht wordt er nog wat gereserveerd voor later gebruik.

• apvanderwaal
  • Niet online
BlakHawk schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:56:
[...]

Wat moet ik dan verder nog?
Na 5 service afspraken en onderzoeken door tesla gebeurt er verder niets vanuit die kant. Die hanteren gewoon dat ze pas actie ondernemen bij -30% degradatie.

Kijk leuk is anders, maar zo lang ik ermee uit de voeten kan rijd ik liever deze auto dan weer terug naar een ice of phev.

Als het onwerkbaar wordt wil ik bij de leasemij nog wel een swap voor een andere 4% voorstellen.
Helder, was niet duidelijk dat jij ook een uitdaging had met jou LR. Waarschijnlijk rekenen we ons te rijk, geen idee. Keep you posted!
apvanderwaal schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:15:
[...]

Geen harde bewijzen maar dit zijn ook de getallen die bij mij bekend zijn. Maar wellicht wordt er nog wat gereserveerd voor later gebruik.
BMS lijkt sowieso nog wat van de leg bij auto's met LFP. Dit is ook wel interessant; YouTube: Supercharging the China Tesla Model 3 SR+ MiC LFP @35°C

De LFP lijkt ook nog niet zo warm gestookt te worden voor SuC. 35 graden tov 50 graden bij "oude" accu's. Die 35 graden zal nog wel wat toenemen als de sessie langer gaande is. Ook zie je in dit voorbeeld dan er 48.3 beschikbaar zou zijn met 4.8 buffer. Deze zou ook nog ergens 2kWh missen.

Zou persoonlijk het gewoon even aankijken. Ook zou ik me niet te blind staren op de increase in WLTP gedurende de laatste MYs. Dat is allemaal meer op papier en dan in de praktijk imho.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 20-12-2020 10:27 ]

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02-2025
RRRay schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:13:
[...]

Mogelijk wordt de 48.12 enkel naar SR+ doorgezet. Software updates kunnen model en regio afhankelijk zijn.
Nou dat zou kunnen al heb ik dat nog niet gezien in afgelopen 1.5 jaar. Maar dan iig niet met deze update.
op https://www.teslafi.com/firmware.php kun je zien onderaan welke modellen welke update krijgen en waar.. :)

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-01 10:34
Shiro schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:06:
[...]

Ik heb zelf nog niet zo heel veel kilometers op zitten, maar is de laadsnelheid ook nog verbeterd? Ik zit nog steeds rond de 75kW dat ik op de eerste dag na een uur voorverwarmen haalde met ongeveer 25% SoC.
Weet ik nog niet. In de tussentijd alleen aan 11 kW laders gehangen. Ik heb op dag 2 heel kort 60 kW aangetikt bij 15% SoC na ca 1,5h voorverwarmen.

• hermvulkers
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-12-2020
Volgens mij is er niks veranderd en kakken alle MiC modellen na 5 minuten laden in naar 30-40 kW. Mijne included.

Wat is nou eigenlijk de gemiddelde laadsnelheid bij een Supercharger voor alle M3s die uit de VS zijn gekomen bij deze temperatuur?

[ Voor 4% gewijzigd door hermvulkers op 20-12-2020 11:17 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:11
Barrie150 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:04:
[...]

Haha. Vind het maar een deprimerende beleving als je een Mini met excitement pakket gewend bent. Mijn dochter eist LED kleuren strips....😄 8)
Die van mij wilt dat ik een blauwe auto neem..zucht. Heb een witte. Alle auto’s die blauw zijn, zijn per definitie mooier. Maakt niet uit wat 😴

• The Druid
hermvulkers schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:15:
Volgens mij is er niks veranderd en kakken alle MiC modellen na 5 minuten laden in naar 30-40 kW. Mijne included.

Wat is nou eigenlijk de gemiddelde laadsnelheid bij een Supercharger voor alle M3s die uit de VS zijn gekomen bij deze temperatuur?
Ik heb een nieuw model m3LR waarmee ik beiden keren rond de 125kW begon en daarna afzakte naar 95kW. Dit was met een preheated batterij op 50%. Prima tevreden mee.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:11
Houseofdreams schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:31:
[...]

Tuurlijk, maar je kan na verschillende uren er wel vanuit gaan dat er iets mis is gelopen toch? Meestal duurt zo'n download + update een dik half uur.

Geduld is een ding, maar je kan niet dagen blijven stilstaan en wachten op de update (ik toch alvast niet)
Die van mij heeft er twee keer een week of 3 over gedaan. Ging ook niet goed, maar komt vanzelf in orde. Je kunt inderdaad wel contact opnemen met Tesla als je het sneller gefixed wilt hebben.

• BlakHawk
The Druid schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:25:
[...]

Ik heb een nieuw model m3LR waarmee ik beiden keren rond de 125kW begon en daarna afzakte naar 95kW. Dit was met een preheated batterij op 50%.
Dat is gewoon standaard met snelladen.
Ik heb een 2019 LR en hoe voller, des te minder kW. Dat komt niet pas bij 90% naar boven maar veel eerder!

Bij 70% soc zit je nog rond de 75kW max en bij 80% soc haal je nog maar 50kW max. Bij 90% soc ga je nog maar 25kW halen.

Working as designed

[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 20-12-2020 11:59 ]

• Smobbo

De laadcurve op de site van FastNed was volgens mij vrij accuraat.

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Heeft iemand sottozero pirelli winterbanden 20” voor P? Spanning is gezet op 2,6 bar. Michelin stond op 3,3 bar. Kan mij herinneren dat spanning vorig jaar stond voor Pirelli op 3,2

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Sorry staat op 2,8 bar

• pieterhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:43
Ik hoor inderdaad verschillende ervaringen, mbt snelladen. Denk dat er veel variabelen zijn die de resultaten beïnvloeden. De software zal vast ook nog de eigenschappen van de specifieke accu in de auto moeten gaan leren.
Zo heb ik nu voor de tweede keer aan een snellader gehangen (bij de total in Leusden) met een warme en bijna lege accu (13%).
013%94kW
2275%45kW35kWh
4390%34kW43kWh
5196%19kW46kWh
5899%9kW48kWh

Uiteindelijk was de range 414 toen hij klaar was met laden en 100% aangaf. Dit is een fractie meer dan de eerste dag dat ik hem geladen heb.
Het totale laden is wel een heel stuk vlotter verlopen dan de eerste keer bij de supercharger in Breukelen. Hier was het maar kort 40, ging al snel naar de 30 en heeft daar lang gehangen. We gaan het in de toekomst zien hoe het laden van de LFP accu's gaat verlopen.

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:15

HenkS

Da_king alias HenkS

Teslalrp schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:54:
Heeft iemand sottozero pirelli winterbanden 20” voor P? Spanning is gezet op 2,6 bar. Michelin stond op 3,3 bar. Kan mij herinneren dat spanning vorig jaar stond voor Pirelli op 3,2
Ik heb 19'' winterbanden en zijn op 3.2 gezet. Heb ik ook bij mijn zomerbanden

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik ervaar een bijzonder fenomeen wat ik voorheen niet had.

Bij het inschakelen van sentry modus (automatisch) blijft de auto, oneindig/uren lang, blazen. Je ziet het accu zakken, onlangs 40% energie verspild met 4 ritjes in de stad 🙄

Zelfs bij het naar school brengen van de kinderen met een rit van 5 minuten ontstaat het. Het lijkt niets te maken te hebben met accu koeling.

Sentry mode uit = fan uit.

Iemand een idee?

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01 07:40
stormfly schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:28:

Bij het inschakelen van sentry modus (automatisch) blijft de auto, oneindig/uren lang, blazen. Je ziet het accu zakken, onlangs 40% energie verspild met 4 ritjes in de stad 🙄

Zelfs bij het naar school brengen van de kinderen met een rit van 5 minuten ontstaat het. Het lijkt niets te maken te hebben met accu koeling.

Iemand een idee?
Nog niet meegemaakt, heb je al een keer een reset van de auto uitgevoerd (rempedaal indrukken en de twee scrol wieltjes op het stuur indrukken en vasthouden)? Het lijkt erop dat je verwarming aan blijft staat oid.

[ Voor 5% gewijzigd door Aalard99 op 20-12-2020 14:23 ]

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
stormfly schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:28:

Iemand een idee?
Afhankelijk van de temperatuur (sentry mode aan = auto wakker) kan de auto beslissen de koelvloeistof rond te blijven pompen voor de batterij.

Kan ook zonder sentry bij kouder weer gebeuren.

Even resetten kan natuurlijk nooit kwaad, maar ga er vanuit dat het normaal is.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Pr0minence
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-02-2023
Ik heb er gisteren met een rit van x2 30 kilometer op en neer 125km van de accu af gesnoept. De wagen stond in de chill stand en mijn manier van rijden was 'gewoon'/conservatief.
De nieuwe software was al reeds geïnstalleerd en de accu was vers opgeladen. Begin het idee te krijgen dat er iets mis is, binnenkort maar eens een afspraak bij het service center maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Pr0minence op 20-12-2020 14:48 ]

• Stef87
Pr0minence schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:27:
Ik heb er gisteren met een rit van x2 30 kilometer op en neer 125km van de accu af gesnoept. De wagen stond in de chill stand en mijn manier van rijden was 'gewoon'/conservatief.
De nieuwe software was al reeds geïnstalleerd en de accu was vers opgeladen. Begin het idee te krijgen dat er iets mis is, binnenkort maar eens een afspraak met bij service center maken.
Wist je dat:

- Als het koud is (ja bij 15c is dat soms ook nog!) de auto tot 3% verstopt in de SoC %? Deze krijg je pas “vrij” nadat batterij is opgewarmd.
- De auto een paar procent verstopt/beschermd als je op lage SoC koude batterij hebt? (Dus koud starten met lage soc is bovenstaand effect nog groter)
- tot minimaal 6% SoC% verstopt is met een sneeuwvlok icoon in de app( blauw stukje in de slider)
- Je bij elke korte rit heel veel extra energie kwijt bent aan opwarmen van de batterij.
- auto best veel stroom verbruik, vooral als deze niet slaapt (veel korte ritten = auto slaapt niet).
- sentry modus = auto slaapt niet, verbruikt best veel stroom constant.

Combinatie van bovenstaand is wat er aan de hand is waarschijnlijk...

Start koud, begint de auto eerst de batterij naar 20-30c te verwarmen, stop je en koelt batterij weer af zodat je dat later weer opnieuw moet doen. Het kost dus best veel energie om de batterij op te warmen, zeker de MiC versie want de massa per kWh is veel hoger.

Bij lange ritten (zeker na eerste supercharger, maar na de tweede vrijwel gegarandeerd) zal dit dan ook geen probleem zijn. Dit werkt zo om de batterij zo gezond mogelijk te houden.

Helaas in de praktijk is Tesla wat minder sterk met veel korte ritten alsmede bij geparkeerd stil staan. (Onze Renault Zoe een maand parkeren, op slot was deze een maand later nog net zo vol.. Maar die had niet zoveel functies als de Model 3)

[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 20-12-2020 15:00 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
Ik heb een LR sinds vorig jaar september en zie nu veel dezelfde berichten als vorig jaar in de wintermaanden.

- Korte ritjes zijn funest voor je range. Als ik veel korte ritjes rijd haal ik soms amper 200 km op een lading.
- Lage(re) temperaturen hebben ook veel impact op je range.

Kun je van alles van vinden, ik geloof het wel en steek de stekker er weer in.

Want in de zomer op lange ritten kom ik makkelijk rond de 400 uit, en als het moet wel 450 denk ik.

• stormfly
Aalard99 schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:21:
[...]

Nog niet meegemaakt, heb je al een keer een reset van de auto uitgevoerd (rempedaal indrukken en de twee scrol wieltjes op het stuur indrukken en vasthouden)? Het lijkt erop dat je verwarming aan blijft staat oid.
Hi ja reset al meerdere keren, en zelfs een factory reset (wachtwoord invullen)
Stef87 schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:25:
[...]

Afhankelijk van de temperatuur (sentry mode aan = auto wakker) kan de auto beslissen de koelvloeistof rond te blijven pompen voor de batterij.

Kan ook zonder sentry bij kouder weer gebeuren.

Even resetten kan natuurlijk nooit kwaad, maar ga er vanuit dat het normaal is.
Nee 40% daling op 20km stadsverkeer, en altijd een blazende auto aantreffen is niet normaal. :+ ik denk zelf aan een defecte sensor waardoor hij foutieve informatie verwerkt.

Heb alleen niet zoveel zin om tijd te spenderen aan een ServiceCenter, als ik daar aankom na 100km dan schepen ze mij af met "hij koelt nu het accu". Zou willen dat ze eerst remote diagnaostics uitvoerde. De app begint direct met een afspraak bij een SC.

• Stef87
stormfly schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:22:
[...]

Hi ja reset al meerdere keren, en zelfs een factory reset (wachtwoord invullen)

[...]

Nee 40% daling op 20km stadsverkeer, en altijd een blazende auto aantreffen is niet normaal. :+ ik denk zelf aan een defecte sensor waardoor hij foutieve informatie verwerkt.

Heb alleen niet zoveel zin om tijd te spenderen aan een ServiceCenter, als ik daar aankom na 100km dan schepen ze mij af met "hij koelt nu het accu". Zou willen dat ze eerst remote diagnaostics uitvoerde. De app begint direct met een afspraak bij een SC.
Tja moet je zelf dan maar de eerste keer 20km erbij vermelden.. :+

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:13
Hallo allemaal, ik heb de laatste 5 pagina's nagespeurd, kan hier niks over vinden, maar bij voorbaat mijn excuses als dit een veelgestelde vraag is.

Ik ben sinds een paar dagen mijn 4G verbinding kwijt. Ik moest vandaag mijn telefoon als hotspot gebruiken om verkeersinformatie binnen te krijgen. Ik heb een SR+ van eind september 2019.

Is dit een meer voorkomend iets, en is er een fix voor?

• BlakHawk
Pr0minence schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:27:
De nieuwe software was al reeds geïnstalleerd en de accu was vers opgeladen. Begin het idee te krijgen dat er iets mis is, binnenkort maar eens een afspraak bij het service center maken.
1: Die kilometers van het batterijtje zijn volstrekt onhaalbaar. Dus op basis daarvan berekenen is niet te doen.

2: In de winter haal je minder dan in de zomer.

3: Iedere stop verlies je wat energie.

4: Zet hem gewoon op % ipv km :+

Thomas H schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:52:
Hallo allemaal, ik heb de laatste 5 pagina's nagespeurd, kan hier niks over vinden, maar bij voorbaat mijn excuses als dit een veelgestelde vraag is.

Ik ben sinds een paar dagen mijn 4G verbinding kwijt. Ik moest vandaag mijn telefoon als hotspot gebruiken om verkeersinformatie binnen te krijgen. Ik heb een SR+ van eind september 2019.

Is dit een meer voorkomend iets, en is er een fix voor?
Reset al gedaan denk ik? Als het maandag nog niet werkt zou ik gewoon ff contact opnemen met Tesla.

• Thomas H
Inspired schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:02:
[...]
Reset al gedaan denk ik? Als het maandag nog niet werkt zou ik gewoon ff contact opnemen met Tesla.
Yep, soft-reset tijdens het rijden, geen effect helaas. Tnx!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Het moment dat je wist dat zou komen...

[ Voor 22% gewijzigd door Taro op 20-12-2020 17:58 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Kan ik misschien eindelijk upgraden naar hw 3.0 voor een zacht prijsje.

• Koffie
  • Laatst online: 17:42

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gisteren voor de twee keer gezeik gehad met thuisladen.
We hebben een Model 3 en een New Motion laadpaal via de LM.
Koppelen de vast laadkabel netjes aan de Tesla welke vervolgens begint te laden.
Enige tijd later krijgen we ineens een popup van de Tesla-app : laden gestopt.

Geen flauw idee 'wie' het laden stopt, de Tesla of de laadpaal? Er zijn geen zware verbruikers op de dat moment, en de paal pakt de volle 16A over 3 fasen.
De ene keer helpt vanuit de app klikken op start laden, een andere keer moet je er fysiek heen om de kabel eruit te halen en er weer in te drukken.

Over het algemeen hebben we geen problemen met laden, maar dit is nu al de 2e keer dat we dit gezeik hebben. Het maakt het geheel onbetrouwbaar :/

Feitjes:
- Tesla Model 3, eind september dit jaar geleverd
- Standaard New Motion Home Advanced laadpaal, pas niet nodig voor laden
- 3 fasen, load balancer in de meterkast die met klemmen de belasting van de fases uitleest
- Enige denkbare gemene deler bij beide situaties: de batterij was behoorlijk leeg
- Geen enkel probleem met stroom/belasting in huis op het moment dat deze issues spelen
- Soft reset van de Tesla gedaan
- Paal en loadbalancer opnieuw gestart
- Stekker diverse malen er opnieuw ingestoken

Iemand enig idee in welke hoek te gaan zoeken? Het zou al heel veel helpen als ik weet of het in de paal zit of in de Tesla.

[ Voor 4% gewijzigd door Koffie op 20-12-2020 16:42 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• Stef87
Koffie schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:40:
Koppelen de vast laadkabel netjes aan de Tesla welke vervolgens begint te laden.

Geen flauw idee 'wie' het laden stopt, de Tesla of de laadpaal? Er zijn geen zware verbruikers op de dat moment, en de paal pakt de volle 16A over 3 fasen.
De ene keer helpt vanuit de app klikken op start laden, een andere keer moet je er fysiek heen om de kabel eruit te halen en er weer in te drukken.

Over het algemeen hebben we geen problemen met laden, maar dit is nu al de 2e keer dat we dit gezeik hebben. Het maakt het geheel onbetrouwbaar :/

Feitjes:
- 3 fasen, load balancer in de meterkast die met klemmen de belasting van de fases uitleest
- Enige denkbare gemene deler bij beide situaties: de batterij was behoorlijk leeg
- Geen enkel probleem met stroom/belasting in huis op het moment dat deze issues spelen

Iemand enig idee in welke hoek te gaan zoeken? Het zou al heel veel helpen als ik weet of het in de paal zit of in de Tesla.
Even op een andere paal laden met 11kW om te testen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Stef87 schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:43:
[...]

Even op een andere paal laden met 11kW om te testen.
Makkelijker gezegd dan gedaan ;)
Na het gekut gisteren issue uiteindelijk gaan laden en de batterij volgeladen (vorige keer idem),.
Andere keren hebben we nul issues.Het is dus niet structureel.

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
Weet niet of het mag, maar ik heb hier een Nikola Pro Chrome Delete set liggen. (2 stuks) aangeschaft maar ga ik niet gebruiken. Mag overgenomen worden voor een leuke prijs.

https://www.nikolapro.com/chrome-delete/

Give 2 Get

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 14:53
Runescom schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:10:
Weet niet of het mag, maar ik heb hier een Nikola Pro Chrome Delete set liggen. (2 stuks) aangeschaft maar ga ik niet gebruiken. Mag overgenomen worden voor een leuke prijs.

https://www.nikolapro.com/chrome-delete/
Als je er iemand bijlevert die het er netjes op krijgt heb ik zeker interesse :P

(ik verpruts dat toch :X )

• Runescom
  • Laatst online: 16:24
ybos schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:14:
[...]

Als je er iemand bijlevert die het er netjes op krijgt heb ik zeker interesse :P

Haha, dat heb ik dan niet.. :-) Maar wel 2 setjes, dus 1 keer mag je het verprutsen en de 2e keer kan je leren van de fouten van de eerste keer _/-\o_

Give 2 Get

koifim schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:34:
[...]

Kan ik misschien eindelijk upgraden naar hw 3.0 voor een zacht prijsje.
Zie ze dat niet doen bij een abonnement. Maar wie weet. :)

• Stef87
Koffie schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:47:
[...]

Makkelijker gezegd dan gedaan ;)
Na het gekut gisteren issue uiteindelijk gaan laden en de batterij volgeladen (vorige keer idem),.
Andere keren hebben we nul issues.Het is dus niet structureel.
Tja... hoezo is dit zo moeilijk dan? Kan mij geen enkele nog makkelijkere test bedenken..

Zijn er geen andere openbare laadpalen op een paar minuten afstand??..

Doet hij het op een andere paal wel meerdere keren goed, dan weet je genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Stef87 op 20-12-2020 18:10 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Stef87 schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:09:
[...]

Tja... hoezo is dit zo moeilijk dan? Kan mij geen enkele nog makkelijkere test bedenken..

Zijn er geen andere openbare laadpalen op een paar minuten afstand??..

Doet hij het op een andere paal wel meerdere keren goed, dan weet je genoeg.
Iets wat radnom verschijnt en net zo random weer verdwijnt .. is lastig te crosschecken op een andere source. Want je weet niet zeker of het dan spontaan weg was of dat het toch aan de paal lag.

Net even in het menu gekeken, ik wist niet dat deze meldingen er waren, als ik het zo bekijk is het dus wel degelijk onze laadpaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_-EqhYYdHfGN0-0ohxewkr-Gi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mK9MT9hlfjukWZfItBfO6s7g.jpg?f=fotoalbum_large

edit: Uit de Tesla handleiding bij error CP_a055:
[..]
If the equipment is powered, try charging the vehicle
using different external charging equipment.
• If the vehicle begins charging, the issue was likely
with the equipment.
• If the vehicle still does not charge, the issue may be
with the vehicle.
Sluit dus niet 100% de tesla uit

[ Voor 14% gewijzigd door Koffie op 20-12-2020 18:18 ]

• Stef87
Koffie schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:14:
[...]

Iets wat radnom verschijnt en net zo random weer verdwijnt .. is lastig te crosschecken op een andere source. Want je weet niet zeker of het dan spontaan weg was of dat het toch aan de paal lag.

Net even in het menu gekeken, ik wist niet dat deze meldingen er waren, als ik het zo bekijk is het dus wel degelijk onze laadpaal:

[Afbeelding]

[...]

Meerdere meldingen op dezelfde dag zo te zien? Ik vermoed de laadpaal (of zand in je stekker, nieuwbouwwijk? Ook hier een keer de oorzaak geweest)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Stef87 schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:36:
[...]

Meerdere meldingen op dezelfde dag zo te zien? Ik vermoed de laadpaal (of zand in je stekker, nieuwbouwwijk? Ook hier een keer de oorzaak geweest)
Nee, geen nieuwbouwwijk. Laadpaal is ook pas 2 maanden oud ofzo.
Zal morgen eens bij daglicht naar de stekker kijken.

Koffie schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:47:
[...]

Nee, geen nieuwbouwwijk. Laadpaal is ook pas 2 maanden oud ofzo.
Zal morgen eens bij daglicht naar de stekker kijken.
Vaste kabel? Die meldingen krijg je bij elke sessie? Dan is het wellicht toch eens handig ergens anders te testen. Ik heb dezelfde paal maar nooit van die meldingen gezien in de auto.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inspired schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:50:
[...]

Vaste kabel? Die meldingen krijg je bij elke sessie? Dan is het wellicht toch eens handig ergens anders te testen. Ik heb dezelfde paal maar nooit van die meldingen gezien in de auto.
Vaste kabel. Heb nu 2 keer gehad dat ik wil laden en hij diverse malen stopt.
Andere keren geen probleem.

• stormfly
[...]

[Afbeelding]

[...]

Ik heb hetzelfde gehad met een ander merk paal, weken mee bezig geweest. Uiteindelijk bleek het een combinatie te zijn van laapaal + type kabel. De palen zijn per leverancier anders gebouwd, en zo ook de interne afscherming. Mijn laadpaal gaat slecht om met een laadkabel waarin de CP(control pilot) bedrading dubbel aderig is uitgevoerd om beter bestand te zijn tegen breuken. Na weken troubleshooten van de kabel leverancier een kabel met een enkele control pilot draad ontvangen en alles heeft nooit meer gehaperd.

Het control pilot signaal is veel simpeler dan je zou denken, de auto geeft met een voltage/weerstand aan dat hij gereeds is voor stroom afname. Het laadpunt beantwoord dit met een blokgolf, de dynamiek van de blokgolf geeft aan hoeveel stroom er op dat moment afgenomen mag worden door de auto. Bij mij bleef de auto keurig het voltage wat staat voor; "kom maar door met de stroom" doorgeven. Waardoor de laadpalen leverancier aangaf: alles OK aan onze zijde. De service van Tesla is, in mijn ogen, ronduit bedroevend. Want de uiteindelijke conclusie was dus dat de blokgolf (door de 3 aders) verminkt aan kwam bij de Tesla. Waardoor de Tesla "afsloeg" met opladen.

Het geeft veel onnodige stress, voor corona had ik de auto elke dag nodig. Als je dan elke avond 3 dubbel de app moet checken of het laden niet gestopt is. |:(

-Aarding in orde?
-Vaste kabel goed op de hoofdunit gemonteerd, control pilot bedrading in orde?
-Control pilot breuk in de kabel/slecht gemonteerd?
-P1 meter welke roet in het eten gooit? Wat doet het laden als je de P1 loshaalt en op failsafe waarde oplaadt?

[ Voor 55% gewijzigd door stormfly op 20-12-2020 20:22 ]

Koffie schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:50:
[...]

Vaste kabel. Heb nu 2 keer gehad dat ik wil laden en hij diverse malen stopt.
Andere keren geen probleem.
Maar als hij wel goed laad heb je geen meldingen in de auto? Kan best zijn dat je die meldingen altijd ziet, maar dat hij er niet altijd uit klapt.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

stormfly schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:09:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad met een ander merk paal, weken mee bezig geweest. Uiteindelijk bleek het een combinatie te zijn van laapaal + type kabel. De palen zijn per leverancier anders gebouwd, en zo ook de interne afscherming. Mijn laadpaal gaat slecht om met een laadkabel waarin de CP(control pilot) bedrading dubbel aderig is uitgevoerd om beter bestand te zijn tegen breuken. Na weken troubleshooten van de kabel leverancier een kabel met een enkele control pilot draad ontvangen en alles heeft nooit meer gehaperd.

Het control pilot signaal is veel simpeler dan je zou denken, de auto geeft met een voltage/weerstand aan dat hij gereeds is voor stroom afname. Het laadpunt beantwoord dit met een blokgolf, de dynamiek van de blokgolf geeft aan hoeveel stroom er op dat moment afgenomen mag worden door de auto. Bij mij bleef de auto keurig het voltage wat staat voor; "kom maar door met de stroom" doorgeven. Waardoor de laadpalen leverancier aangaf: alles OK aan onze zijde. De service van Tesla is, in mijn ogen, ronduit bedroevend. Want de uiteindelijke conclusie was dus dat de blokgolf (door de 3 aders) verminkt aan kwam bij de Tesla. Waardoor de Tesla "afsloeg" met opladen.
Geen idee hoe ik deze info kan achterhalen, maar ik hou het zeker even in mijn achterhoofd :Y)
Het geeft veel onnodige stress, voor corona had ik de auto elke dag nodig. Als je dan elke avond 3 dubbel de app moet checken of het laden niet gestopt is. |:(
Dát dus. Thuiskomen met een behoorlijk lege batterij en dan de volgende ochtend weer weg moeten en dan dit gekut waar je niet op kunt vertrouwen.
-Aarding in orde?
-Vaste kabel goed op de hoofdunit gemonteerd, control pilot bedrading in orde?
-Control pilot breuk in de kabel/slecht gemonteerd?
-P1 meter welke roet in het eten gooit? Wat doet het laden als je de P1 loshaalt en op failsafe waarde oplaadt?
In principe is het antwoord op de meeste vragen "volgens mij is alles in orde". Paal is relatief nieuw. Is wel een tijd geleden helemaal open geweest omdat ik issues had met de loadblancer (later bleek dat de vorige monteur de P1 kabel verkeerd geknepen had).
Mocht het weer voordoen, zal ik die loadbalancer er eens tussenuit halen om te kijken wat het verschil is.
Inspired schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:28:
[...]

Maar als hij wel goed laad heb je geen meldingen in de auto? Kan best zijn dat je die meldingen altijd ziet, maar dat hij er niet altijd uit klapt.
Ga ik morgen controleren als we 'm na een rit er weer aan hangen.

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-12-2025
Heren,

Ik heb een Tesla M3 besteld via de site die vervolgens wordt overgenomen via Vin nummer door m'n lease maatschappij.

Dit leek goed te gaan, en heb ook een afspraak staan om 'm woensdag op te halen. Nu staat er ineens het volgende in m'n Tesla account;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPm75Yns1c_antrTHbCAYsngK7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/taG6MKs9H0KodW9h5VQyNnWx.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee? Dit zou heel erg zuur zijn als er nu iets fout gaat :(

Ik hoop op een foutje of dat het te maken heeft met de lease..

Grt Olly

[ Voor 4% gewijzigd door OllyNL op 20-12-2020 20:45 ]

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:30
Houseofdreams schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:05:
[...]

Indien morgen nog steeds geen verandering, gewoon even tesla bellen, ze kunnen van op afstand de update stoppen/opnieuw laten starten. Hier ook al eens moeten doen. Gaat redelijk snel (15min)
Nog steeds niets,
Morgen bellen dus...
OllyNL schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:44:
Heren,

Ik heb een Tesla M3 besteld via de site die vervolgens wordt overgenomen via Vin nummer door m'n lease maatschappij.

Dit leek goed te gaan, en heb ook een afspraak staan om 'm woensdag op te halen. Nu staat er ineens het volgende in m'n Tesla account;

[Afbeelding]

Grt Olly
Wellicht zetten ze hem nu over op de LM? Dat lijkt me logisch dus komt vast goed.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:58
ybos schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:14:
[...]

Kan je na het plakken van zo'n chrome delete setje eigenlijk nog door de wasstraat? Of hangt alles dan los of verdwenen?

• OllyNL
Inspired schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:06:
[...]

Wellicht zetten ze hem nu over op de LM? Dat lijkt me logisch dus komt vast goed.
Ik denk (en hoop vooral) dat dat het is. Fingers crossed..

Ben super hyped om een Tesla te gaan rijden :)

Inzake de comment hierboven wat betreft wasstraat. Rijden jullie 'm door de (goeie) wasstraat? Ik heb niet echt zin om te gaan handwassen.. Je hoort altijd veel verhalen over de lak Etc. (vaak overtrokken neem ik aan)

Grt Olly
OllyNL schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:23:
[...]

Inzake de comment hierboven wat betreft wasstraat. Rijden jullie 'm door de (goeie) wasstraat? Ik heb niet echt zin om te gaan handwassen.. Je hoort altijd veel verhalen over de lak Etc. (vaak overtrokken neem ik aan)

Grt Olly
Alles behalve zwart is wel redelijk prima volgens mij. Zou hem gewoon door de wasstraat knallen.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
OllyNL schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:44:
Heren,

[Afbeelding]

Grt Olly
Grote kans inderdaad dat jouw order wordt geannuleerd en die van de LM wordt doorgezet. Ik heb dit destijds ook zo gedaan.

Wat betreft de wasstraat: Ik heb een zwarte en was hem op de oprit... De andere kleuren kunnen makkelijker/beter door de wasstraat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fQ9p5I9-A1ST_GDFg0XY7PjHl0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dthpf1aoFIokgXt6VO7Q9hYR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 20-12-2020 21:33 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• OllyNL
Inspired schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:26:
[...]

Alles behalve zwart is wel redelijk prima volgens mij. Zou hem gewoon door de wasstraat knallen.
Oké top, goed te horen :)
Taro schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:28:
[...]

Grote kans inderdaad dat jouw order wordt geannuleerd en die van de LM wordt doorgezet. Ik heb dit destijds ook zo gedaan.

Wat betreft de wasstraat: Ik heb een zwarte en was hem op de oprit... De andere kleuren kunnen makkelijker/beter door de wasstraat.
[Afbeelding]
Mooi! Dan zal dat het wel zijn idd.. Oef. Was even paniek Hahah.

Hand-wash blijft het mooist natuurlijk, maar heb daar gewoon geen zin in haha. Heb ook geen oprit :p

Thx voor de reacties heren. Ik blijf hier de komende weken wsl rondhangen, leuk.

Grt Olly

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:50
@Thomas H Heb je wel het connectivity pakket verlengd? Anders valt inderdaad de verkeersinformatie e.a. weg.
Mackeessie schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:42:
@Thomas H Heb je wel het connectivity pakket verlengd? Anders valt inderdaad de verkeersinformatie e.a. weg.
Hij heeft geen 4G verbinding meer. Dat heeft niets met premium te maken toch?

• Thomas H
Mackeessie schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:42:
Dank voor de reactie. Dat heb ik niet verlengd nee, ik had verwacht Netflix etc wel een keer kwijt te raken. Daar kan ik mee leven :)

Ik ben nu echter ook de basic connectivity kwijt, zoals de file informatie (niet de kleurtjes) tijdens het rijden en het op afstand kunnen starten van de verwarming, locatie van de auto, status van het laden,...

• FiberGorilla
  • Laatst online: 23-12-2025

Feitjes:

Dezelfde situatie als jij hebt. Newmotion, MiC SR+ loadbalancer door verbinding met slimme meter. Hij doet dit vooral als keukenapparatuur aan staan zoals oven of vaatwasmachine. Ga ik de auto s' avonds of s' nachts opladen dan heb ik nergens problemen mee.

• FiberGorilla
  • Laatst online: 23-12-2025
OllyNL schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:23:
[...]

Grt Olly
Nee, ik stuur die van mij niet door de krasstraat. Ik lees ook veel klachten over vocht bij de camera's en gezien de vele hoge druk stralen neem ik het risico niet. Ik was mijn auto nu met een zeer goede microvezel autowashand en gebruik een goede shampoo van Turtlewax. Spullen bestel ik bij Carclean.com.

• Caelorum
[...]

[...]
Heb het wel eens met openbare laadpalen en dan zie je dat die na een minuut of 5/10 gewoon weer begint te laden. Neem aan dat je al eens hevt geprobeert te wachten of die uit zichzelf weer begint?

• BlakHawk
[...]

[Afbeelding]

[...]

Welk voltage zie je terug bij het laden.

Ik zag dit soort meldingen van de zomer ook in Italië, maar daar dropte het voltage onder de 200v

• BlakHawk
FiberGorilla schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:17:
[...]

Nee, ik stuur die van mij niet door de krasstraat. Ik lees ook veel klachten over vocht bij de camera's en gezien de vele hoge druk stralen neem ik het risico niet. Ik was mijn auto nu met een zeer goede microvezel autowashand en gebruik een goede shampoo van Turtlewax. Spullen bestel ik bij Carclean.com.
Het zal aan mijn geduld liggen, maar zelfs met handwas krijg ik krassen.

Ja ik gebruik twee emmers. Maar bepaalde vlekken moet je toch wat druk voor zetten, ik heb echt geen zin om voor hars een middeltje te kopen, voor teer een ander middeltje, dan met klei in de weer te gaan om vervolgens te polijsten (machine kopen) en te waxen.

Ten eerste ben ik dan een week bezig en te tweede ben je €1200 verder.

Gelukkig een witte, waar je krassen slecht op ziet! Ideaal van de kleur wit 😎

• The Druid
FiberGorilla schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:17:
[...]

Wat ik niet snap is dat men bij Telsa niet de juiste lak of spuitproces inkoopt. Dit is toch niet iets wat je inhouse hoeft te ontwikkelen? Er zijn partijen met jaren ervaring die dit heel goed kunnen. Lak is voor mij een belangrijk onderdeel van de beleving van een auto, je ziet het iedere dag en maakt het uiterlijk van je auto. Dat moet gewoon, ook op de lange termijn, goed zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door The Druid op 21-12-2020 09:50 ]

• Saxi
  • Laatst online: 19-10-2024
Teslalrp schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:54:
Die van mij zijn door Kwikfit op 3.2 bar gezet.

Model 3 Performance | Red | White interior | Aflevering 24-12-2019

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Caelorum schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:49:
[...]

Heb het wel eens met openbare laadpalen en dan zie je dat die na een minuut of 5/10 gewoon weer begint te laden. Neem aan dat je al eens hevt geprobeert te wachten of die uit zichzelf weer begint?
In zoverre : we kijken niet nonstop op de telefoon. Dus het tegen de tijd dat je erachter komt ben je zo al een half tot een heel uur verder.
BlakHawk schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:35:
[...]

Welk voltage zie je terug bij het laden.

Ik zag dit soort meldingen van de zomer ook in Italië, maar daar dropte het voltage onder de 200v
rond de 230v

• Caelorum
The Druid schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:49:
[...]
Wat ik niet snap is dat men bij Telsa niet de juiste lak of spuitproces inkoopt. Dit is toch niet iets wat je inhouse hoeft te ontwikkelen? Er zijn partijen met jaren ervaring die dit heel goed kunnen. Lak is voor mij een belangrijk onderdeel van de beleving van een auto, je ziet het iedere dag en maakt het uiterlijk van je auto. Dat moet gewoon, ook op de lange termijn, goed zijn.
Ze kopen die verf en die machines echt wel in hoor. Zwart heeft de meeste issues, maar dat was ook de standaardlak en pas later een optie geworden (mensen betalen nu extra voor goedkopere laklaag ;-))
Die zwarte lak is gewoon idioot wat betreft krassen.

• WillemSpa2
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-05-2025
Is er een mogelijkheid om de locatie van de auto onzichtbaar te maken in de Tesla app? Mijn partner gebruikt de app ook om de auto open te krijgen (is dat eigenlijk wel nodig?). Maar daardoor kan ze ook eenvoudig de locatie zien.

Nou heb ik niet heel veel te verbergen - maar heeft ze dus ook kunnen zien toen ik als verrassing ergens een kado ging ophalen :) Ze keek toen in de app waar ik was omdat ik wel erg lang weg bleef.

• minimal_sjoerdt
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-08-2024
Het is niet toegestaan om producten aan te bieden op het forum, dat mag alleen in Vraag & Aanbod overig

[ Voor 91% gewijzigd door deepbass909 op 21-12-2020 16:55 ]

• BlakHawk
Na een heel stuk van 50km rijden, heb ik ondanks een warme accu (geen streepjes links), toch weer heel de rit streepjes rechts gehad, dus vanaf 32% soc al...

Hebben jullie dit nou ook met dit weer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVs_wtR8sPaUKWzx2y-Ga07153g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxFKPOREfrfQqHjgvqxwieFq.jpg?f=fotoalbum_large

Rijdt toch een stuk minder fel en je kunt stoplichtsprintjes met een andere dikke wagen wel op je buik schrijven.

• Flatline____
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-01 11:38
WillemSpa2 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:42:
Is er een mogelijkheid om de locatie van de auto onzichtbaar te maken in de Tesla app? Mijn partner gebruikt de app ook om de auto open te krijgen (is dat eigenlijk wel nodig?). Maar daardoor kan ze ook eenvoudig de locatie zien.

Nou heb ik niet heel veel te verbergen - maar heeft ze dus ook kunnen zien toen ik als verrassing ergens een kado ging ophalen :) Ze keek toen in de app waar ik was omdat ik wel erg lang weg bleef.
Sure.... vraag het een volgende keer beter namens een vriend ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Flatline____ op 21-12-2020 12:05 ]

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 00:16
BlakHawk schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:50:
Na een heel stuk van 50km rijden, heb ik ondanks een warme accu (geen streepjes links), toch weer heel de rit streepjes rechts gehad, dus vanaf 32% soc al...

[Afbeelding]

Rijdt toch een stuk minder fel en je kunt stoplichtsprintjes met een andere dikke wagen wel op je buik schrijven.
Hoe zou je je rijgedrag voor de rest van de rit samenvatten? Heel sportief / veel sprintjes ?

Bolletjes rechts kunnen, naast een lage batterijstand, ook duiden op te warme electrische motoren, waardoor de auto zichzelf ook gaat "sparen"...

EX30 Ultra Twin Performance

• BlakHawk
Houseofdreams schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:11:
[...]

Hoe zou je je rijgedrag voor de rest van de rit samenvatten? Heel sportief / veel sprintjes ?

Bolletjes rechts kunnen, naast een lage batterijstand, ook duiden op te warme electrische motoren, waardoor de auto zichzelf ook gaat "sparen"...
Nee dat lijkt mij sterkt, een aantal keer gas gegeven om de accu wat te verwarmen (bolletjes links). Maar daarna de stad in en gewon rustig gereden.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

https://teslamotorsclub.c...-hide-my-location.102155/
Yes, just disable remote access at @MP3Mike suggested.
Go to Controls / Settings / Safety & Security and turn off Mobile Access.

• Aalard99
Koffie schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:29:
[...]

https://teslamotorsclub.c...-hide-my-location.102155/
Yes, just disable remote access at @MP3Mike suggested.
Go to Controls / Settings / Safety & Security and turn off Mobile Access.
Maar dan schakel je alle remote opties uit, ook voor jezelf toch?

• Caelorum
Is er een mogelijkheid om de locatie van de auto onzichtbaar te maken in de Tesla app? Mijn partner gebruikt de app ook om de auto open te krijgen (is dat eigenlijk wel nodig?). Maar daardoor kan ze ook eenvoudig de locatie zien.[...]
Nee, dat is niet mogelijk. Overigens kans ze natuurlijk gewoon het pasje gebruiken om em open te maken. Je kan ook nog een keyfob kopen en dan kan ze die gebruiken als ze geen zin heeft telkens het pasje tegen de auto te houden.

• JohanB
BlakHawk schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:50:

[Afbeelding]

Ja, onder de 20C buiten heb ik die stipjes links en rechts en gaan naar ongeveer 50-100 km rijden weg. Ook met voorverwarmen, met ongeveer 80% SOC

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

vloek tier scheld.

Mijn vrouw was vandaag weg met de Tesla en heeft aan een publieke paal geladen. zonder 1 enkele interruptie.
Vervolgens naar huis gereden, daar aan de eigen paal gehangen gehangen en binnen 10 minuten alweer een popup dat het laden gestopt was.
Pas weer na diverse pogingen, stekker eruit/erin, balancer eruit en er weer in aan het laden gekregen, As we speak is hij nog steeds aan het laden.
Ondertussen een melding bij de New Motion gedaan, met datum en tijdstippen.
Aan de laadsessies van de paal kon men bij New Motion ook inzien dat het laden niet soepel verloopt.
Ze gaan het nu naar de TD sturen voor nader onderzoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7Sg1KaJuZNjo7FgB2bczLEOul8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLpMYDEtwIkBOpokZKACPHqA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKN1I-hPx1ROweQKpPYm3ENX7cc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXCqYlHeEGUFGuhGGiFmj3hm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRy8O6tuJUiqAJMH-DibktIGJJg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F2PeRG6iANTEcqTMYf62SaKr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpgrLZibKsuV6Sgq5oM-kEC7zNU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mK9MT9hlfjukWZfItBfO6s7g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKofGJyhNpUyotLFbgEk7kcAKCE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDV3fhQX3YgYO0L2OwhodCO7.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 18% gewijzigd door Koffie op 21-12-2020 14:08 ]

• Aalard99
Koffie schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:08:
vloek tier scheld.

Mijn vrouw was vandaag weg met de Tesla en heeft aan een publieke paal geladen. zonder 1 enkele interruptie.
Vervolgens naar huis gereden, daar aan de eigen paal gehangen gehangen en binnen 10 minuten alweer een popup dat het laden gestopt was.
Pas weer na diverse pogingen, stekker eruit/erin, balancer eruit en er weer in aan het laden gekregen, As we speak is hij nog steeds aan het laden.
Ondertussen een melding bij de New Motion gedaan, met datum en tijdstippen.
Aan de laadsessies van de paal kon men bij New Motion ook inzien dat het laden niet soepel verloopt.
Ze gaan het nu naar de TD sturen voor nader onderzoek.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Vervelend, maar wel goed dat ze er nu serieus naar gaan kijken. Het blijft techniek natuurlijk.

• JohanB
The Druid schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:49:
[...]

Kosten en prioriteiten met een vleugje (Amerikaanse?) laksheid/arrogantie denk ik

Al het je eenmaal opvalt zie je het aan vrijwel alles af; waar iets meer aan gedaan moest worden om het goed te krijgen, dat skippen ze, of hadden ze de ervaring niet voor = kosten:
- panelgaps (waar de Chinezen nu laten zien hoe het wel kan. Leuke docu om daarover te kijken: American factory)
- weinig geluidsisolatie
- condens in camera’s en lichten
- rammeltjes overal
- matige verf
- nauwelijks service
- met gemak laadkabels jatten
- achterbumper die eraf valt
- regen in de achterbak

De prioriteiten lagen (ik denk terecht) bij de accu en aandrijflijn en dat is ze dan ook top gelukt. Dat samen met een mindset van “we regelen het wel met software” geeft veel ongemakken door kleine hardware matige design / productiefouten die niet meer aan te passen zijn.

Iets te generiek, maar: In de US zijn ze daar ook een stuk makkelijker mee, het is met veel zaken veel meer gooi en smijt werk. Er zijn ook bijv. weinig Amerikaans luxe / kwaliteitsmerken, ook op andere gebieden als design en geluid, maar ook producten als hoogwaardig staal

In 90% van de fabrieken die ik daar bezoek mist er dan ook een fatsoenlijk productie system of QA. En omdat het kan nog even Trump erbij met een gouden en marmeren huis, dat is “luxe” het gaat niet om kwaliteit, het gaat om het beeld naar buiten toe

Natuurlijk is dat niet in alle gevallen zo, voor innovatie bijv. op het gebied van software loopt de US ver voor.

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-01 00:48

doc

Caelorum schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:33:
[...]

Ze kopen die verf en die machines echt wel in hoor. Zwart heeft de meeste issues, maar dat was ook de standaardlak en pas later een optie geworden (mensen betalen nu extra voor goedkopere laklaag ;-))
Die zwarte lak is gewoon idioot wat betreft krassen.
Probleem is vooral hele strenge wetgeving in CA op dit gebied. Groeten kans dat de MIC en Duitse Tesla's een stuk beter zijn!

Me Tarzan, U nix!

• JohanB
doc schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:05:
[...]

Probleem is vooral hele strenge wetgeving in CA op dit gebied. Groeten kans dat de MIC en Duitse Tesla's een stuk beter zijn!
Heb je daar een betrouwbare bron voor? Ik heb altijd geleerd dat dat een mythe was. Maar dan haal ik hem direct even uit het rijtje, wel zo netjes

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

JohanB schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:12:
[...]

Heb je daar een betrouwbare bron voor? Ik heb altijd geleerd dat dat een mythe was. Maar dan haal ik hem direct even uit het rijtje, wel zo netjes
Dan kun je condens in lichten ook wel schrappen, dat zie je wel in meer merk topics terug op GoT, zoals het BMW topic. Dat is echt niet voorbehouden aan Tesla alleen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• JohanB
Jeroenneman schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:18:
[...]

Dan kun je condens in lichten ook wel schrappen, dat zie je wel in meer merk topics terug op GoT, zoals het BMW topic. Dat is echt niet voorbehouden aan Tesla alleen.
Ah, whataboutism’s, het is weer zover. Inhoudelijke punten ga ik op in

Wat betreft condens: ja dit zie je bij meer merken, maar niet op deze schaal en/of is het niet by design / normaal.

Heb ook nog even netjes in het BMW topic gekeken waar je naar verwees, kon daar geen posts vinden over een recent model dat dit heeft. (Misschien 1 van deze week, maar herkende de auto niet van allen de koplamp). Zoek je echter in dit forum naar “condens” dan geeft dag toch een flink ander beeld.

Maar genoeg over andere merken. Het gaat hier over de model 3

[ Voor 40% gewijzigd door JohanB op 21-12-2020 16:56 ]

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

JohanB schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:25:
[...]

Ah, whataboutism’s, het is weer zover. Inhoudelijke punten ga ik op in

Wat betreft condens: ja dit zie je bij meer merken, maar niet op deze schaal en/of is het niet by design / normaal.

Heb ook nog even netjes in het BMW topic gekeken waar je naar verwees, kon daar geen posts vinden over een recent model dat dit heeft. (Misschien 1 van deze week, maar herkende de auto niet van allen de koplamp). Zoek je echter in dit forum naar “condens” dan geeft dag toch een flink ander beeld.

Maar genoeg over andere merken. Het gaat hier over de model 3
Huh? Waarom gelijk zo op de teentjes getrapt? Ik gaf alleen aan dat andere auto's hier ook mee kunnen kampen.

Doelde op deze discussie in het BMW topic:
Jeroenneman in "Het grote BMW-topic #14"

Iemand die een grapje maakt over de Model 3, en prompt op dezelfde pagina twee gebruikers die aangeven problemen met vocht te hebben in de licht units. Ik heb af en toe het gevoel dat sommige gebruikers ook wel echt problemen zoeken bij hun auto.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Smobbo
JohanB schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:05:
[...]

- panelgaps (waar de Chinezen nu laten zien hoe het wel kan. Leuke docu om daarover te kijken: American factory)
- weinig geluidsisolatie
- rammeltjes overal
- matige verf
- nauwelijks service
- met gemak laadkabels jatten
- achterbumper die eraf valt
- regen in de achterbak
Ik heb ook het idee dat we hier ook wel erg veel tijd aan ‘mierenneuken’ besteden :+ ...
Ik heb bijvoorbeeld geen issues met:
- panelgaps
- rammeltjes overal (letterlijk 0 rammeltjes hier...)
- matige verf
- nauwelijks service (prima service tot nu toe, met een kapotte achterruit gehad)
- laadkabel is nog nooit gejat
- achterbumper zit prima vast
- regen in achterbak is al opgelost begin 2019...

De geluidsisolatie kan beter, is op niveau van een C-segmenter.

Die phantom brakes daarentegen...
(grapje, grapje :+ ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Smobbo op 21-12-2020 17:35 ]

• JohanB
Smobbo schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:34:
[...]

Ik heb ook het idee dat we hier ook wel erg veel tijd aan ‘mierenneuken’ besteden :+ ...
Ik heb bijvoorbeeld geen issues met:
- panelgaps
- rammeltjes overal (letterlijk 0 rammeltjes hier...)
- matige verf
- nauwelijks service (prima service tot nu toe, met een kapotte achterruit gehad)
- laadkabel is nog nooit gejat
- achterbumper zit prima vast
- regen in achterbak is al opgelost begin 2019...

De geluidsisolatie kan beter, is op niveau van een C-segmenter.

Die phantom brakes daarentegen...
(grapje, grapje :+ ;) )
Gek, die phantom brakes heb ik dan weer helemaal geen last van. O-)

Ik heb ook niet van veel van die zaken last. (Ik had het speciaal “ongemakken” genoemd om het zo licht mogelijk te maken). Wel denk ik dat ze wijzen op de concessies die gemaakt zijn voor prijs en snelheid, het moest immers het model worden dat winst ging maken en dat doet het goed. Het is gewoon zonde dat ze dan bijvoorbeeld niet even een normale lak kunnen regelen - waar de reactie vooral over ging. (Het bumper probleem hebben ze ook al mid 2019 bijv aangepakt, wat voor mij de kinderziektes toont door de concessies)

Vond deze uitspraak van Munro wel spreken wat dat betreft ook: “They’re just learning all the old mistakes everyone else made years ago”

[ Voor 5% gewijzigd door JohanB op 21-12-2020 18:33 ]

• Caelorum
@JohanB afgaan op waar mensen opmerkingen over maken / klachten over uitten is een slechte manier om de kwaliteit van een product te bepalen en te vergelijken.
Je meet er alleen maar mee waar die groep gebruikers een probleem mee hebben, niet wat er daadwerkelijk verkeerd is. Daarnaast heeft merk A wellicht een heel andere groep gebruikers dan merk B.

• JohanB
Caelorum schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:43:
@JohanB afgaan op waar mensen opmerkingen over maken / klachten over uitten is een slechte manier om de kwaliteit van een product te bepalen en te vergelijken.
Je meet er alleen maar mee waar die groep gebruikers een probleem mee hebben, niet wat er daadwerkelijk verkeerd is. Daarnaast heeft merk A wellicht een heel andere groep gebruikers dan merk B.
Eens. Daarom zo min mogelijk op eigen ervaring of anderen hun ervaring gespeeld. En dus dat soort zaken ook niet benoemd (EN geen vergelijking met andere merken ;) ), meer zaken waar Tesla ook aangeeft dat het ondermaats was / is. Via hun werknemers of officiële berichten

Wil prima alle bronnen voor je matchen, maar hier een voorbeeld over de bumper, met service bulletin erbij: https://electrek.co/2020/...bumper-falling-off-water/

• Caelorum
JohanB schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:47:
[...]
meer zaken waar Tesla ook aangeeft dat het ondermaats was / is. Via hun werknemers of officiële berichten[...]
Ik heb Tesla nog nooit zelf over matige lak gehoord en over de condens geven ze alleen aan dat het normaal is en by design. Alleen gebruikers hoor je er over (en terecht). Dat je bij andere merken er niet ove rhoort wil niet zeggen dat het er niet is. Ik zie best veel condens in de koplampen tegenwoordig. Dat is ook logisch, want die dingen worden amper warm tegenwoordig.
Pagina: 1 ... 168 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: