Weet je hoe vaak ik aan de telefoon heb gehangen voor een remote reset bij sommige palen.
Niet als je net een stuk hebt gereden en je accu warm is. In de nacht verlies je dan sowieso percentage door het afkoelen van de accu.
Ik zou het niet aanraden om hem zo weg te zetten en idd mobiel een stukje bijladen.
Caelorum schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:36:
Zo'n laadpaaltoko moet natuurlijk ook niet zomaar de paal resetten. Tot nog toe alleen gedaan als ik issue had, wat ze ook aan de andere kant konden verifiëren.
Aan de andere kant, als er maar 1 auto aanhangt kan je het makkelijk zelf creëren door meerdere keren achter elkaar aan en af te melden met een pas, en dan te vellen dat de auto niet wil laden. Een reset doen ze dan eigenlijk vrij standaard, waarna alle kabels unlocken op dat ding.
Ja en toch, toen mijn kabel vast zat en ik snel weg moest, vond ik 3 minuten in de wacht al heel irritant. Op dat moment wil je zo snel mogelijk verder!
Houseofdreams schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:43:
[...]
@
tmaniac Een stukje uit de M3 handleiding
[
Afbeelding]
Het kan dus geen kwaad, zeker in deze koudere dagen, kan je dan (eventueel bij gepland vertrek) de auto ook laten voorverwarmen met energie direct uit de laadpaal ipv van de batterij.
Gisteren zo een efficientie gehaald van bijna 80% op de heenweg, op de terugweg zonder te kunnen verwarmen via een laadpaal maar een efficientie van 65%
En als je de stroom voor het voorverwarmen meeneemt? Zit je dan boven de 65%?
Is regen uitgeschakeld in neutraal?
Druk maar eens heel lang op de park knop... En nee, dit moet je niet uitproberen op de openbare weg aub!!!
Als ik die prijzen zie ben ik blij met een witte auto, zie je veel minder krassen op.
Daarnaast is hij toch van de leasemij.
Obelixxx schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:18:
Gisteren mijn SR+ opgehaald in Amsterdam.
Geen krassen of andere onregelmatigheden gezien. Alles dik in orde.
Kon nog ca 230 km rijden, dus huisadres was te halen.
Ben nog wel even naar de supercharger geweest, deze actie staat nu wel in account als 'niet betaald' klopt dit? Zou de eerste dag toch gratis superchargen zijn?
Verder heb ik onderweg zéér vaak een melding gehad dat camera's niet goed werkten? Iemand anders ook dat issue?
En de draadloze telefoonlader werkt niet helemaal lekker, mijn telefoon laadt dan wel, dan niet, Gaat het scherm weer aan als ie weer even power krijgt. Nog nooit zo gezien bij QI laden/
Iemand anders ook dat issue gezien?
RF1000 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:25:
[...]
Ik heb ook alleen de achterramen (en het kleine 3hoekje) laten doen (195,-). De doorlopende achterruit lekker gelaten voor wat het was. Dat was nog een keertje 200 aangezien het hele dak idd gedaan moet worden anders krijg je een streep ergens halverwege. Geen spijt van. Alleen de zijkant oogt prima.
https://www.teslacarwrap.nl/ in de Lier
Hier wil ik nog wel eens naar kijken, €195 valt best mee...
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:35:
Afgelopen vrijdag mijn SR+ opgehaald en ben nu op zoek naar goede opslag voor de Dashcam / Sentry functie.
Wat gebruiken de meesten in dit topic?
Ik hoorde dat een SanDisk High Endurance in combinatie met een SanDisk MobileMate goed zou werken en dat een T5 / T7 ook veel gebruikt wordt.
Ik heb €125 aan Bol.com bonnen, dus op zoek naar leuke, goed werkende optie. Ik zag zelf de Sandisk High Endurance staan, maar ook een 1TB SSD van Samsung (T7).
Kan bijvoorbeeld ook de Samsung T7 Touch versie gebruikt worden? Die is namelijk een stuk goedkoper.
De meesten gebruiken de T5, ik heb zelf de SanDisk SSD plus, met een SATA to usb adapter. Was goedkoper.
joblamie schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:41:
Het is hier al talloze keren voorbij gekomen en dus niks nieuws, maar wilde het toch even met jullie delen: de middenconsole (hard)covers van Aliexpress die je er zelf zo opplakt 👌🏻
Ik zat er al maanden tegen aan te hikken en lagen te verstoffen in de kast, omdat ik er geen zin in had en bang was dat ze niet recht zouden zitten enzo. Maar het was echt dood eenvoudig en kan bijna niet mis gaan. Erg blij mee.
Ziet er mooi uit 👍
Obelixxx schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:55:
Gisteren mijn SR+ opgehaald.
Was ca 65% geladen en ik zou tot huis kunnen, maar dan nog maar 10% over houden.
Heb dus maar even in Den Bosch de SUC gebruikt.
Netjes voorverwarmt. hij ging met laden tot ca 45kW. (weet niet meer precies.)
Vannacht iets van 3% verloren. Misschien door update?
Vanochtend 4 uur aan de lader hier in het dorp gehangen, weet zo niet welke provider.
En in 4 uur ging hij van 27% naar 100%. Dus helemaal vol.
Verlies in de nacht is normaal.
In de zomer heb ik zo’n 1% verlies per nacht (sentry uit!)
In de winter (afkoelen accu) kan dat wat hoger oplopen.
Tjenok schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:26:
[...]
Dit hebben ze bij de Panasonic accu's ook gedaan. Eerst data verzamelen over de degradatie van de accu's etc., vervolgens steeds meer capaciteit en supercharge snelheid unlocken. Ik weet dus niet of je dit 'er een potje van maken' kan noemen, ook omdat de snelheid alsnog dik boven de meeste concurrenten ligt.
Nou ja, als ik mensen zie die 25kW halen. Daar zou ik op doorreis niet heel gelijk van worden.
Dat data verzamelen had je in een beta moeten doen.
Dan heb je nu geluk dat mensen thuis blijven, maar vorig jaar ging ik direct met de Tesla naar Duitsland. Als je dan tegen een limiet van 25kW aanloopt, ben je uren bezig 😅
Gaat om de nieuwe SR+ met LFP accu.