Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 166 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.297 views

Verwijderd

Inspired schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:42:
[...]

Elke SSD is prima imho. Ik heb een basic Samsung SSD van 250GB in een simpele case eraan. T5/T7 is leuk maar eigenlijk niet nodig.

https://www.bol.com/nl/p/...432183/?s2a=#productTitle

Behuizingkje erbij en klaar.

Maar als je van de bonnen af wilt kun je natuurlijk ook een T5/T7 pakken. :)

1TB zie ik ook niet echt het nut van in. Dan heb je een paar jaar Sentry beelden erop staan. Ga je nooit meer naar kijken. 250GB is echt meer dan voldoende. Tenzij je heel veel muziek in flac erop zet ofzo.
Shiro schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:46:
[...]

Ik heb zelf een T5 van Samsung, gekocht tijdens black friday deals voor maar 63€ toen. Las ergens dat de T7 best wel warm kan worden en dat de meeste de T5 het fijnste vinden qua prijs kwaliteit.

Ik heb zelf mijn SR+ sinds maandag, dus ben nog een noob en kan je niet uit persoonlijke ervaring vertellen of de T5 nou echt zoveel langer zal meegaan. Maar video's op terug kijken gaat wel soepel.
Zojuist een T5 (250GB) besteld.
Morgen komt ie binnen en dan gaan we eens even testen.

Thanks voor de snelle reacties _/-\o_

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-01 12:19
DennusB schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:50:
[...]

En zo niet, ik promoot nog maar even schaamteloos m'n eigen open-source tooltje om hierbij te helpen : https://github.com/dennisbrouwer91/tesla-automated-sentry
Ergens draaien, en de auto zet sentry automatisch aan zodra je hem aan een paal zet. Als ie niet aan een paal staat blijft het uit (tenzij je het zelf aanzet uiteraard). Werkt hier al maanden erg goed!
mooie tool! _/-\o_
werkt perfect op een linux machine, helaas een error op raspberry pi.
is het iemand gelukt deze op de rpi te laten draaien ?

• pieterhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:43
Afgelopen dinsdag mijn M3SR+ opgehaald. De auto heeft de nieuwe koplampen (VIN 09*). Nu kwam ik een artikel tegen over de nieuwe koplampen. Deze zouden een markering XCERTV hebben. Het blijkt dat de de lampen van mijn auto ook deze markering hebben. Het gerucht is dat deze lampen bedoeld zijn voor adaptieve verlichting. Ben benieuwd wanneer deze functionaliteit via software enabled gaat worden! Ik heb de adaptieve verlichting van een vorige auto erg prettig ervaren.

https://www.teslarati.com...-adaptive-headlights/amp/
https://driveteslacanada....pcoming-adaptive-ability/

• da_mgink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08-2025
Flail schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:13:
[...]

Een blauwe toevallig? Afgelopen zondag?
Nee, een zwarte op zaterdag..

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hermvulkers schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:22:
Vraagje: slaat de dashcam (TeslaCam) automatisch beelden op zodra je een aanrijding hebt? Of moet je dat alsnog handmatig doen binnen 10 minuten? Kan me voorstellen dat je het vergeet door de stress na bijvoorbeeld een zware impact.
Na een zware impact heb je kans dat de bestanden ook nog eens corrupt zijn door de afgeschakelde stroomtoevoer.

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het is hier al talloze keren voorbij gekomen en dus niks nieuws, maar wilde het toch even met jullie delen: de middenconsole (hard)covers van Aliexpress die je er zelf zo opplakt 👌🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUZq6y7p5vClAGc1v6KMy9j2Fvw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqCOPGH2mXbC7gNc4kp0TMLs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAnPVTXOuVPsRLaK09VP9egYnHo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V35VFfwGdSId8UH8bfM97EJg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22qpFlfflrIXFLlbqDFxSl0CnEo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQPPyS2S0dYANAQaJITgeBj7.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik zat er al maanden tegen aan te hikken en lagen te verstoffen in de kast, omdat ik er geen zin in had en bang was dat ze niet recht zouden zitten enzo. Maar het was echt dood eenvoudig en kan bijna niet mis gaan. Erg blij mee.

[ Voor 6% gewijzigd door joblamie op 17-12-2020 13:43 ]

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:39
joblamie schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:41:
Het is hier al talloze keren voorbij gekomen en dus niks nieuws, maar wilde het toch even met jullie delen: de middenconsole (hard)covers van Aliexpress die je er zelf zo opplakt 👌🏻

Ik zat er al maanden tegen aan te hikken en lagen te verstoffen in de kast, omdat ik er geen zin in had en bang was dat ze niet recht zouden zitten enzo. Maar het was echt dood eenvoudig en kan bijna niet mis gaan. Erg blij mee.
Nice! ik heb ze ook liggen maar volgens mij zit er geen beschrijving bij. Het lijkt me nog wel lastig om het precies goed op de panelen te plakken? maar dat valt mee dus

"Who are you to wave your finger?"

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-01 15:26
Houseofdreams schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:21:
[...]

Bij hele donkere stukken of bij direct zonlicht op de camera, of zoals hierboven vermeld, bij condens kan je dat hebben.
Condens heb ik als het kouder is en de zon vol op een camera in de portierstijl schijnt. Dus op een zonnige dag in deze tijd gebeurt dat al snel. Van de andere camera's krijg ik geen meldingen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Mooie grote foto's, ik kan zo ongeveer aan de kruimels in de bekerhouder zien welke soort brood je hebt gegeten :P

Maar ziet er keurig uit. Zelf heb ik er hout look wrap op geplakt. De wrap staat uiteindelijk mooi, maar de nieuwkomers in dit topic zou ik dit soort covers aanraden. Wrappen bleek nog best een gedoe doordat je het in de auto moet doen en de klepjes allemaal irritant bewegen tijdens het aanbrengen.
@joblamie netjes. Kun je een linkje delen naar het product? Deze ziet er netjes uit.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-01 15:30
Ik heb deze besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLUXXhPeAGpIznBBcyH9BheQzqQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZhtPiAG1PrwgtXWhr6ifpSEM.png?f=user_large

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22:29
Hayte schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:19:
[...]

Om welke leasemaatschappij gaat het? Dan kan ik daar ook contact mee opzoeken. En zou je me (per PB) meer informatie kunnen geven over de aangifte? Zoals locatie van de diefstal en datum? De politie heeft deze gegevens nodig om meer informatie over de aangiftes op te kunnen zoeken.

Ook voor andere getroffenen: zouden jullie me per PB meer info kunnen geven over de aangiftes? (@bloempot6, @besteller2019)
Ik heb zojuist Alphabet besproken en er loopt een officieel onderzoek van Tesla. Ook bij Alphabet zijn er tientallen meldingen geweest. Er zijn zelfs gevallen waar 3-4x in een paar weken tijd (recent) de boel gestolen is. Ook kunnen ze naar verluid de achterklep hacken. Dit verklaart hoe ze in je auto kunnen.
Ik heb aangifte gedaan maar er staat dat de politie geen verder onderzoek gaat uitvoeren. Er loopt wel een onderzoek van Tesla. Er zijn dus niet enkele gevallen of een paar pechvogels maar dus echt tientallen inbraken in Amsterdam in de laatste paar weken. Een gewaarschuwd mense telt voor twee!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01 07:40
besteller2019 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:22:
[...]

Ik heb zojuist Alphabet besproken en er loopt een officieel onderzoek van Tesla. Ook bij Alphabet zijn er tientallen meldingen geweest. Er zijn zelfs gevallen waar 3-4x in een paar weken tijd (recent) de boel gestolen is. Ook kunnen ze naar verluid de achterklep hacken. Dit verklaart hoe ze in je auto kunnen.
Ik heb aangifte gedaan maar er staat dat de politie geen verder onderzoek gaat uitvoeren. Er loopt wel een onderzoek van Tesla. Er zijn dus niet enkele gevallen of een paar pechvogels maar dus echt tientallen inbraken in Amsterdam in de laatste paar weken. Een gewaarschuwd mense telt voor twee!
Klinkt als een serieus probleem, verbaas me wel dat dit nog niet in de media is geweest....

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Kun je een link sturen? Ziet er erg mooi uit

• besteller2019
Aalard99 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:24:
[...]

Klinkt als een serieus probleem, verbaas me wel dat dit nog niet in de media is geweest....
Dat gaf ik ook aan, aan de telefoon. In principe moet Tesla hierover gewoon open communiceren vind ik. Publiek laden (s' nachts) in de grote steden lijkt me op dit moment niet heel veilig.

• Obelixxx

• Teslalrp

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Teslalrp schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:30:
[...]

Thanks! is het een wrap (sticker) of hard plastic?
Het ziet er uit als een plaat...volgens de omschrijving 3mm dik.

Ben nog niet overtuigd; denk dat een wrap mooier is..

Deze lijkt mij erg nice; maar ja...die shipping costs...

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-01 15:26
besteller2019 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:22:
[...]

Als ze de achterklep kunnen hacken heeft het weinig zin om niet te gaan laden...

• Obelixxx
Teslalrp schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:30:
[...]

Thanks! is het een wrap (sticker) of hard plastic?
Cover, 3mm dik ABS materiaal.
Is beter te zien in onderstaande foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9nPuDiLkwsE-Un-tF7-ruIPWd0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c6347Gc7mFX1fQTawnKOK8Wl.png?f=user_large

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-01 16:24
Obelixxx schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:33:
[...]

Cover, 3mm dik ABS materiaal.
Is beter te zien in onderstaande foto

[Afbeelding]
Ik heb 'm ook precies het zelfde, echt heel erg blij mee! Ziet er perfect uit.

Give 2 Get

• ronjon
afgelopen maandag heb ik mijn MiC SR+ kunnen ophalen in Amsterdam.
tijdens het volgen van deze thread was ik toch wel een beetje sceptisch over het maximale laadvermogen.

auto opgehaald met 107km te gaan, dus eerst langs de SuC in Naarden gereden. daar helaas ook maar met max 25kW kunnen laden.

thuisgekomen kort de auto aan de laadpaal gekoppeld, en afgelopen dagen zowel enkele keren bij een SuC geladen, 1x bij Ionity ( bleek mijn LM laadpas niet geschikt voor te zijn met als gevolg een gelocked laadkabel :( . telefonisch uiteindelijk assistentie gekregen om de kabel weer te unlocken) en 2x thuis tot maximaal.

maximaal bleek helaas net als anderen niet 100% maar in mijn geval 91% ... (schuifje in de app wel op 100% staan)
ook vannacht weer aan de thuislader gehangen, en vanochtend bij 91% afgekoppeld.

ik kijk net even in de teslamate app, en zie ineens dat ik spontaan op 97% charge zit.
hoe kan ik van 91% spontaan naar 97% charge gegaan zijn, zonder dat ik heb bijgeladen ?

gisteren ochtend is sw versie 2020.44.25 geupdate naar 2020.48.10 maar na deze update bleef de max charge 91%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CSyiEOS0ezfVh8BWaVHoXTOueo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m7BMBi8GeG5npyoDXvXVbpWS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ronjon op 17-12-2020 14:39 ]

@ronjon BMS dat wat van de leg is. Dat is volgens mij ook het issue met de MiC modellen. BMS moet nog ff op gang komen.

• ronjon
@Inspired ik las dat het goed was om eens tot onder 5% SoC door te rijden, en dan te laden. dat zou de BMS moeten verbeteren ?

• besteller2019
Pierz schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:33:
[...]

Als ze de achterklep kunnen hacken heeft het weinig zin om niet te gaan laden...
Klopt, maar ik weet niet of het er specifiek mee te maken heeft omdat de auto aan het laden is (en ze er zo in kunnen) of gewoon random. Ik proef, uit de gesprekken met Tesla en Alphabet, het eerste. Dus dat ze de auto's die aan een laadpaal gekoppeld zijn kunnen openen.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
tmaniac schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:32:
[...]

Het ziet er uit als een plaat...volgens de omschrijving 3mm dik.

Ben nog niet overtuigd; denk dat een wrap mooier is..

Deze lijkt mij erg nice; maar ja...die shipping costs...
Grappig genoeg is zo'n plaatje wat mij betreft mooier (los van het feit dat het makkelijker is).
Hij is namelijk wat hoger, waardoor het middelste deel en het deel met de bekerhouders mooi aansluit bij de omlijsting. Zonder die plaat (gewoon pianolak) ligt dat net wat dieper, vind ik persoonlijk net iets minder ;)

• Obelixxx
Gisteren mijn SR+ opgehaald.
Was ca 65% geladen en ik zou tot huis kunnen, maar dan nog maar 10% over houden.
Heb dus maar even in Den Bosch de SUC gebruikt.
Netjes voorverwarmt. hij ging met laden tot ca 45kW. (weet niet meer precies.)
Vannacht iets van 3% verloren. Misschien door update?
Vanochtend 4 uur aan de lader hier in het dorp gehangen, weet zo niet welke provider.
En in 4 uur ging hij van 27% naar 100%. Dus helemaal vol.
ronjon schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:41:
@Inspired ik las dat het goed was om eens tot onder 5% SoC door te rijden, en dan te laden. dat zou de BMS moeten verbeteren ?
Las ik ook ergens. Ik weet niet of dit de issues oplost met de MiC. Doorgaans vind het BMS het wel fijn dat je op verschillende SoCs de auto laat staan zodat hij kan (her)berekenen. Of dat dan ook tot onder de 5% moet weet ik niet.

• Obelixxx
Runescom schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:35:
[...]

Ik heb 'm ook precies het zelfde, echt heel erg blij mee! Ziet er perfect uit.
Das leuk te horen, Heb je een foto?

• svdgraaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-01 16:09

MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

• joblamie
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:58:
@joblamie netjes. Kun je een linkje delen naar het product? Deze ziet er netjes uit.
https://nl.aliexpress.com/item/4000241619091.html

• WaSm
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-07-2021
Obelixxx schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:28:
[...]

Heb inderdaad een hoesje.
Mijn twee qi laders thuis, en de lader in mijn oude Kia optima hadden geen probleem met het hoesje.
Overigens is het hoesje alleen een dun transparant plastic plaatje aan de achterkant.
Mijn MOOS hoesje is geen probleem voor de lader in de Tesla Model 3.

• joblamie
  • Niet online
Obelixxx schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:28:
[...]

Heb inderdaad een hoesje.
Mijn twee qi laders thuis, en de lader in mijn oude Kia optima hadden geen probleem met het hoesje.
Overigens is het hoesje alleen een dun transparant plastic plaatje aan de achterkant.
Welke telefoon heb je?

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:34

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Nou Nou, juist op het moment dat de concurrentie in Europa op gang komt maakt Tesla er een "potje" van met de nieuwe accupakketten voor de LR en de SR+ MIC,

De levering van de Model Y voor Europa duurt ook veel te lang. Ik denk dat Tesla in 2021 een lastig jaar gaat krijgen met het ontbreken van de Model Y en een C segment EV nu het MEB platform op stoom komt -O-
Goede keuze O-) , het logo wordt wel wat snel vies en zou er wat hoogwaardiger uit mogen zien, desalniettemin ziet het er een stuk beter uit :)

[ Voor 69% gewijzigd door revolution-nl op 17-12-2020 17:46 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-01 16:49
revolution-nl schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:37:
Nou Nou, juist op het moment dat de concurrentie in Europa op gang komt maakt Tesla er een "potje" van met de nieuwe accupakketten voor de LR en de SR+ MIC,

[YouTube: Tesla Model 3 charging speed new 2021 LG vs old Panasonic 2019]

De levering van de Model Y voor Europa duurt ook veel te lang. Ik denk dat Tesla in 2021 een lastig jaar gaat krijgen met het ontbreken van de Model Y en een C segment EV nu het MEB platform op stoom komt -O-

[...]

Goede keuze O-) , het logo wordt wel wat snel vies en zou er wat hoogwaardiger uit mogen zien, desalniettemin ziet het er een stuk beter uit :)
Dit hebben ze bij de Panasonic accu's ook gedaan. Eerst data verzamelen over de degradatie van de accu's etc., vervolgens steeds meer capaciteit en supercharge snelheid unlocken. Ik weet dus niet of je dit 'er een potje van maken' kan noemen, ook omdat de snelheid alsnog dik boven de meeste concurrenten ligt.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:25
Waar zijn trouwens de berichten in de media dat de verkopen (registraties) van de Model 3 weer als een malle gaan (zoals altijd aan het einde van een kwartaal)?? Tot nu toe in december al meer M3's op kenteken dan alle Polestar's dit jaar....

https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/

selectief bashen...

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:23
RF1000 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:35:
Waar zijn trouwens de berichten in de media dat de verkopen (registraties) van de Model 3 weer als een malle gaan (zoals altijd aan het einde van een kwartaal)?? Tot nu toe in december al meer M3's op kenteken dan alle Polestar's dit jaar....

https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/

selectief bashen...
Ach, moet kunnen. Gebeurt andersom ook. De vlaggen ging daar bijna uit toen er in een maand meer P2’s werden verkocht in heel Europa.

• STIMPPYYY

[YouTube: Tesla Model 3 charging speed new 2021 LG vs old Panasonic 2019]

[...]

Potje is wel een groot woord. Laadsnelheid is prima en wordt grotendeels gecompenseerd door het zuinigere verbruik (vergelijking met de V2 chargers is minmaal). Dit gaat overigens alleen over de LR met LG pack.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:11
Welk nieuwe wagens, die concurreren met de M3, kunnen dan beter laden? ;)
bottom line schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:06:
[...]

Welk nieuwe wagens, die concurreren met de M3, kunnen dan beter laden? ;)
Op dit moment oa de id.3. Die laad sneller dan de MiC. Die laatste zal uiteindelijk vast wel sneller gaan laden maar het is wel wat jammer van een EV merk als Tesla dat het op dag 1 niet gewoon goed werkt.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:11
Inspired schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:55:
[...]

Op dit moment oa de id.3. Die laad sneller dan de MiC. Die laatste zal uiteindelijk vast wel sneller gaan laden maar het is wel wat jammer van een EV merk als Tesla dat het op dag 1 niet gewoon goed werkt.
oa...
Je bedoelt dus enkel de ID3. En dan nog op papier, want ook in de realiteit haalt die geen 100kW.
Volgens mij kunnen de M3 MiC's en de ID3 op deze moment even snel snelladen (de tesla's kunnen dat wel factor *3 goedkoper) want ik heb al MIC's gezien die 80kW halen..

En snelladen gebeurt toch maar sporadisch? Dit is het argument dat continu tegen iedereen wordt verteld om mensen over te halen om elektrisch te rijden, en nu is blijkbaar snelladen het belangrijkste van de hele auto, :+

Enige dat we nu te horen krijgen zijn mensen die nog snel nog willen profiteren van het gratis superchargen, met een wagen die een dikke maand gewoon bijna enkel heeft stilgestaan, en daarna zal het nog 2 maand duren eer ze dit nog eens proberen. Het komt heus wel in orde met de MiC's, want de oude SR+ auto's waren eerst ook maximaal mogelijk om 100kW te laden

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 18-12-2020 00:50 ]

• apvanderwaal
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Gister gebeld door het SeC, willen toch een reset van de accu doen ivm de problemen van mijn MiC. Deze laad inmiddels tot 98%, maar daarmee wordt maar 45 kW toegevoegd, terwijl er nog maar 5% over was. Ze gaven ook aan dat ze bezig zijn met een software update, maar blijkbaar is het toch ook nodig om langs te komen.

Los van percentages, kunnen andere rijders aangeven hoeveel kWh ze erin krijgen? Volgens mijn gegevens zou de accu een bruikbare capaciteit moeten hebben van 55kW maar lijkt er dus nu zo’n 13% niet toegewezen. Op sommige plekken lees ik overigens 50 kW

[ Voor 5% gewijzigd door apvanderwaal op 18-12-2020 06:24 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
STIMPPYYY schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:06:
[...]

Niet als je een insider hebt of de ‘m laat resetten (of daar op een andere manier voor zorgt) denk ik?
Weet je hoe vaak ik aan de telefoon heb gehangen voor een remote reset bij sommige palen.
Hunkaroglu schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:45:
[...]

Als sentry aanstaat verbruikt het wel batterij, anders is het verlies verwaarloosbaar. Maar het is in ieder geval nooit goed als je hem helemaal leeg laat lopen.
Niet als je net een stuk hebt gereden en je accu warm is. In de nacht verlies je dan sowieso percentage door het afkoelen van de accu.

Ik zou het niet aanraden om hem zo weg te zetten en idd mobiel een stukje bijladen.
Caelorum schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:36:
Zo'n laadpaaltoko moet natuurlijk ook niet zomaar de paal resetten. Tot nog toe alleen gedaan als ik issue had, wat ze ook aan de andere kant konden verifiëren.

Aan de andere kant, als er maar 1 auto aanhangt kan je het makkelijk zelf creëren door meerdere keren achter elkaar aan en af te melden met een pas, en dan te vellen dat de auto niet wil laden. Een reset doen ze dan eigenlijk vrij standaard, waarna alle kabels unlocken op dat ding.
Ja en toch, toen mijn kabel vast zat en ik snel weg moest, vond ik 3 minuten in de wacht al heel irritant. Op dat moment wil je zo snel mogelijk verder!
Houseofdreams schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:43:
[...]

@tmaniac Een stukje uit de M3 handleiding
[Afbeelding]

Het kan dus geen kwaad, zeker in deze koudere dagen, kan je dan (eventueel bij gepland vertrek) de auto ook laten voorverwarmen met energie direct uit de laadpaal ipv van de batterij.

Gisteren zo een efficientie gehaald van bijna 80% op de heenweg, op de terugweg zonder te kunnen verwarmen via een laadpaal maar een efficientie van 65%
En als je de stroom voor het voorverwarmen meeneemt? Zit je dan boven de 65%?
EvaluationCopy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:10:
[...]

Oeioei ja auto in neutraal al rijdend, da’s wel supergevaarlijk ja. Dit is je eerste auto? :P
Is regen uitgeschakeld in neutraal?
Chk1975 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:02:
Kan wel uit ervaring vertellen dat je de auto niet in park kan zetten als je op de snelweg rijdt 😂
Op mijn vorige auto zat daar de cruise control dus drukte in het begin nog wel eens verkeerd.
Druk maar eens heel lang op de park knop... En nee, dit moet je niet uitproberen op de openbare weg aub!!!
GeeMoney schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:51:
[...]

Naar mijn weten hadden we dit jaar exact dezelfde voorwaarden en gebeurde er helemaal niets...
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:40:
[...]

Ik zie wat ze er voor vragen en ik twijfel tussen "dat mag ook wel voor die prijs :'( " en "even bellen voor een afspraak :D "
Als ik die prijzen zie ben ik blij met een witte auto, zie je veel minder krassen op.

Daarnaast is hij toch van de leasemij.
Obelixxx schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:18:
Gisteren mijn SR+ opgehaald in Amsterdam.
Geen krassen of andere onregelmatigheden gezien. Alles dik in orde.

Kon nog ca 230 km rijden, dus huisadres was te halen.

Ben nog wel even naar de supercharger geweest, deze actie staat nu wel in account als 'niet betaald' klopt dit? Zou de eerste dag toch gratis superchargen zijn?

Verder heb ik onderweg zéér vaak een melding gehad dat camera's niet goed werkten? Iemand anders ook dat issue?

En de draadloze telefoonlader werkt niet helemaal lekker, mijn telefoon laadt dan wel, dan niet, Gaat het scherm weer aan als ie weer even power krijgt. Nog nooit zo gezien bij QI laden/
Iemand anders ook dat issue gezien?
RF1000 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:25:
[...]

Ik heb ook alleen de achterramen (en het kleine 3hoekje) laten doen (195,-). De doorlopende achterruit lekker gelaten voor wat het was. Dat was nog een keertje 200 aangezien het hele dak idd gedaan moet worden anders krijg je een streep ergens halverwege. Geen spijt van. Alleen de zijkant oogt prima.

https://www.teslacarwrap.nl/ in de Lier
Hier wil ik nog wel eens naar kijken, €195 valt best mee...
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:35:
Afgelopen vrijdag mijn SR+ opgehaald en ben nu op zoek naar goede opslag voor de Dashcam / Sentry functie.
Wat gebruiken de meesten in dit topic?

Ik hoorde dat een SanDisk High Endurance in combinatie met een SanDisk MobileMate goed zou werken en dat een T5 / T7 ook veel gebruikt wordt.

Ik heb €125 aan Bol.com bonnen, dus op zoek naar leuke, goed werkende optie. Ik zag zelf de Sandisk High Endurance staan, maar ook een 1TB SSD van Samsung (T7).

Kan bijvoorbeeld ook de Samsung T7 Touch versie gebruikt worden? Die is namelijk een stuk goedkoper.
De meesten gebruiken de T5, ik heb zelf de SanDisk SSD plus, met een SATA to usb adapter. Was goedkoper.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ziet er mooi uit 👍
Obelixxx schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:55:
Gisteren mijn SR+ opgehaald.
Was ca 65% geladen en ik zou tot huis kunnen, maar dan nog maar 10% over houden.
Heb dus maar even in Den Bosch de SUC gebruikt.
Netjes voorverwarmt. hij ging met laden tot ca 45kW. (weet niet meer precies.)
Vannacht iets van 3% verloren. Misschien door update?
Vanochtend 4 uur aan de lader hier in het dorp gehangen, weet zo niet welke provider.
En in 4 uur ging hij van 27% naar 100%. Dus helemaal vol.
Verlies in de nacht is normaal.
In de zomer heb ik zo’n 1% verlies per nacht (sentry uit!)

In de winter (afkoelen accu) kan dat wat hoger oplopen.
Tjenok schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:26:
[...]

Dit hebben ze bij de Panasonic accu's ook gedaan. Eerst data verzamelen over de degradatie van de accu's etc., vervolgens steeds meer capaciteit en supercharge snelheid unlocken. Ik weet dus niet of je dit 'er een potje van maken' kan noemen, ook omdat de snelheid alsnog dik boven de meeste concurrenten ligt.
Nou ja, als ik mensen zie die 25kW halen. Daar zou ik op doorreis niet heel gelijk van worden.

Dat data verzamelen had je in een beta moeten doen.

Dan heb je nu geluk dat mensen thuis blijven, maar vorig jaar ging ik direct met de Tesla naar Duitsland. Als je dan tegen een limiet van 25kW aanloopt, ben je uren bezig 😅
STIMPPYYY schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:48:
[...]

Potje is wel een groot woord. Laadsnelheid is prima en wordt grotendeels gecompenseerd door het zuinigere verbruik (vergelijking met de V2 chargers is minmaal). Dit gaat overigens alleen over de LR met LG pack.
Gaat om de nieuwe SR+ met LFP accu.

Youtube: DashcamNL

• BlakHawk
apvanderwaal schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 05:40:
Gister gebeld door het SeC, willen toch een reset van de accu doen ivm de problemen van mijn MiC. Deze laad inmiddels tot 98%, maar daarmee wordt maar 45 kWh toegevoegd, terwijl er nog maar 5% over was. Ze gaven ook aan dat ze bezig zijn met een software update, maar blijkbaar is het toch ook nodig om langs te komen.

Los van percentages, kunnen andere rijders aangeven hoeveel kWh ze erin krijgen? Volgens mijn gegevens zou de accu een capaciteit moeten hebben van 55kWh maar lijkt er dus nu zo’n 20% niet toegewezen.
En die 7% de je niet gebruikt hebt er nog afhalen, blijft er “slechts” 13% over.

Welke SuC ga je langs? Weten @Stef87 en ik welke we hierna moeten proberen.

Ik tik inmiddels met 21.000 km gereden bijna de 10% degradatie aan. 453km nog maar over met de LR :+

• apvanderwaal
  • Niet online
BlakHawk schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 05:56:
[...]

En die 7% de je niet gebruikt hebt er nog afhalen, blijft er “slechts” 13% over.

Welke SuC ga je langs? Weten @Stef87 en ik welke we hierna moeten proberen.

Ik tik inmiddels met 21.000 km gereden bijna de 10% degradatie aan. 453km nog maar over met de LR :+
13% inderdaad maar vind ik nog steeds behoorlijk aangezien hij een week oud is. Misschien is het bewust dat ze niet gelijk alle capaciteit toevoegen?

Ik laad overigens thuis, dus met 11 kWh, die 45 was het totaal kW wat er bijgeladen is.

• Tjenok
BlakHawk schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 05:49:
[...]

Weet je hoe vaak ik aan de telefoon heb gehangen voor een remote reset bij sommige palen.

[...]

Niet als je net een stuk hebt gereden en je accu warm is. In de nacht verlies je dan sowieso percentage door het afkoelen van de accu.

Ik zou het niet aanraden om hem zo weg te zetten en idd mobiel een stukje bijladen.

[...]

Ja en toch, toen mijn kabel vast zat en ik snel weg moest, vond ik 3 minuten in de wacht al heel irritant. Op dat moment wil je zo snel mogelijk verder!

[...]

[...]

[...]

Druk maar eens heel lang op de park knop... En nee, dit moet je niet uitproberen op de openbare weg aub!!!

[...]

[...]

Als ik die prijzen zie ben ik blij met een witte auto, zie je veel minder krassen op.

[...]

[...]

[...]

De meesten gebruiken de T5, ik heb zelf de SanDisk SSD plus, met een SATA to usb adapter. Was goedkoper.

[...]

Ziet er mooi uit 👍

[...]

[...]

Nou ja, als ik mensen zie die 25kW halen. Daar zou ik op doorreis niet heel gelijk van worden.

Dan heb je nu geluk dat mensen thuis blijven, maar vorig jaar ging ik direct met de Tesla naar Duitsland. Als je dan tegen een limiet van 25kW aanloopt, ben je uren bezig 😅

[...]

Sorry, ik had het nu specifiek over de LG accu in de LR, met 25 kw zou ik ook zeker niet blij zijn!

• apvanderwaal
  • Niet online
ronjon schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:37:
afgelopen maandag heb ik mijn MiC SR+ kunnen ophalen in Amsterdam.
tijdens het volgen van deze thread was ik toch wel een beetje sceptisch over het maximale laadvermogen.

auto opgehaald met 107km te gaan, dus eerst langs de SuC in Naarden gereden. daar helaas ook maar met max 25kW kunnen laden.

thuisgekomen kort de auto aan de laadpaal gekoppeld, en afgelopen dagen zowel enkele keren bij een SuC geladen, 1x bij Ionity ( bleek mijn LM laadpas niet geschikt voor te zijn met als gevolg een gelocked laadkabel :( . telefonisch uiteindelijk assistentie gekregen om de kabel weer te unlocken) en 2x thuis tot maximaal.

maximaal bleek helaas net als anderen niet 100% maar in mijn geval 91% ... (schuifje in de app wel op 100% staan)
ook vannacht weer aan de thuislader gehangen, en vanochtend bij 91% afgekoppeld.

ik kijk net even in de teslamate app, en zie ineens dat ik spontaan op 97% charge zit.
hoe kan ik van 91% spontaan naar 97% charge gegaan zijn, zonder dat ik heb bijgeladen ?

gisteren ochtend is sw versie 2020.44.25 geupdate naar 2020.48.10 maar na deze update bleef de max charge 91%

[Afbeelding]
Kan je in Teslamate kijken hoeveel kW erin is gegaan? Een percentage zegt namelijk niet zoveel. Tesla heeft aangegeven met een software update te komen voor de projected range, maar ook daar hebben we niet zoveel aan. Als ik het omreken, zou ik nu ongeveer 48 kW aan accucapaciteit toegewezen krijgen, en dat is dan 100%, het zou kunnen dat dit beperkt wordt door het koude weer (onder de 10 graden?), maar volgens mij hebben deze modellen 55 kW bruikbare accu/capaciteit.

Iemand die wel al die 55 kW heeft kunnen laden/gebruiken? Of kijkt iedereen hier naar percentages en projected range :P

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-01 23:34
Longtime lurker hier, maar dit moet ik even delen. Vannacht hebben ze voor de tweede keer in ongeveer 6 weken de auto weten open te krijgen. De eerste keer dacht ik eigenlijk dat de auto ontgrendeld was gebleven (bijv. omdat een portier niet goed dicht zat). Maar ondertussen lees ik dat er een bende actief is.

Ze hebben beide keren de auto doorzocht maar -vzv ik heb kunnen nagaan- niets meegenomen. Er was dan ook niets waardevols in de auto. Sentry stond uit. Ondertussen, een week of 2 geleden, hebben ze ook m'n laadkabel weten mee te nemen. Heb een nieuwe in bestelling dus die konden ze vannacht niet meenemen! Ik ga maar eens aangifte doen en contact leggen met Tesla. m3 2019 SR+ (2020.40.9). Voor nu de tip om iig niets waardevols in de auto achter te laten en sentry in te schakelen. Overigens, locatie A'dam.

Dit is wat ik in de app aantrof toen ik voor vertrek de airco wilde inschakelen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SurFA-y7DKY_CqgFa8pth0-ZNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2bgV5UJYBLr7OdWnwzyUcL4.jpg?f=fotoalbum_large

Meerdere pin-schermen (hebben dashboardkast geprobeerd open te krijgen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGTJbTPokPZKeFjIw7Knho6dWuo=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/NCWaVEYqM3DE4sw0ZxW4odK9.gif?f=fotoalbum_large

Notificatiescherm iOS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7m4wAsmdgjvh11xLRQw__ISmdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cK6RtwUAkQyB116IGX2zlIMI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door MintyDoerak op 18-12-2020 11:11 ]

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-01 16:24
Ha! Vanmiddag komt de Mobile Service langs naar aanleiding van wat gebreken (2 weken geleden mijn auto opgehaald) de laadport gaat o.a. niet open als ik er op tik en heb ook een foutmelding staan in mijn display. Nu zie ik in de Service afspraak "Geschatte kosten" een X bedrag staan, betekent dat het buiten garantie valt? Dat zou wel absurd zijn. Of wordt dit later bepaald / kwijtgescholden?

Give 2 Get

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-01 20:12
Gister gebeld door het SeC, willen toch een reset van de accu doen ivm de problemen van mijn MiC. Deze laad inmiddels tot 98%, maar daarmee wordt maar 45 kW toegevoegd, terwijl er nog maar 5% over was. Ze gaven ook aan dat ze bezig zijn met een software update, maar blijkbaar is het toch ook nodig om langs te komen.

Los van percentages, kunnen andere rijders aangeven hoeveel kWh ze erin krijgen? Volgens mijn gegevens zou de accu een bruikbare capaciteit moeten hebben van 55kW maar lijkt er dus nu zo’n 13% niet toegewezen. Op sommige plekken lees ik overigens 50 kW
Heb gisteren een redelijk eindje gereden, van 99% naar 33% en daarmee 31kWh verbruikt. Als je dat door rekent kom je ook op tussen de 47 en 49kWh. Minder dan ik had verwacht inderdaad.

• Aalard99
MintyDoerak schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:27:
Longtime lurker hier, maar dit moet ik even delen. Vannacht hebben ze voor de tweede keer in ongeveer 6 weken de auto weten open te krijgen. De eerste keer dacht ik eigenlijk dat de auto ontgrendeld was gebleven (bijv. omdat een portier niet goed dicht zat). Maar ondertussen lees ik dat er een bende actief is.

Ze hebben beide keren de auto doorzocht maar -vzv ik heb kunnen nagaan- niets meegenomen. Er was dan ook niets waardevols in de auto. Sentry stond uit. Ondertussen, een week of 2 geleden, hebben ze ook m'n laadpaal weten mee te nemen. Heb een nieuwe in bestelling dus die konden ze vannacht niet meenemen! Ik ga maar eens aangifte doen en contact leggen met Tesla. m3 2019 SR+ (2020.40.9). Voor nu de tip om iig niets waardevols in de auto achter te laten en sentry in te schakelen. Overigens, locatie A'dam.

Dit is wat ik in de app aantrof toen ik voor vertrek de airco wilde inschakelen:

[Afbeelding]

Notificatiescherm iOS
[Afbeelding]
Dank voor het delen, maak me toch wel zorgen dat dit mogelijk is. Vraagje, woon je redelijk dicht bij je auto en stond je telefoon met bluetooth aan?

Zou het kunnen dat ze op een of andere manier je bluetooth signaal versterkt hebben om je auto open te krijgen? Ik ga toch in de nacht bewust mijn bluetooth uitzetten op mijn telefoon.

• MintyDoerak
Aalard99 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:42:
[...]

Dank voor het delen, maak me toch wel zorgen dat dit mogelijk is. Vraagje, woon je redelijk dicht bij je auto en stond je telefoon met bluetooth aan?

Zou het kunnen dat ze op een of andere manier je bluetooth signaal versterkt hebben om je auto open te krijgen? Ik ga toch in de nacht bewust mijn bluetooth uitzetten op mijn telefoon.
Auto stond zeker 200m verderop geparkeerd.

• besteller2019

Ze hebben beide keren de auto doorzocht maar -vzv ik heb kunnen nagaan- niets meegenomen. Er was dan ook niets waardevols in de auto. Sentry stond uit. Ondertussen, een week of 2 geleden, hebben ze ook m'n laadpaal weten mee te nemen. Heb een nieuwe in bestelling dus die konden ze vannacht niet meenemen! Ik ga maar eens aangifte doen en contact leggen met Tesla. m3 2019 SR+ (2020.40.9). Voor nu de tip om iig niets waardevols in de auto achter te laten en sentry in te schakelen. Overigens, locatie A'dam.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Notificatiescherm iOS
[Afbeelding]
Ah balen zeg :(
Ik hoop dat Tesla snel een bericht uitbrengt via hun officiële kanalen want de beveiliging van de auto rammelt aan alle kanten. Nu is het Amsterdam, over een paar weken Utrecht en Rotterdam. Dit kun je zo uittekenen. Hoe krijg je overigens de meldingen binnen over het openen van de achterklep e.d.? Ik zie deze optie niet in mijn Tesla app.

• Aalard99
MintyDoerak schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:45:
[...]

Auto stond zeker 200m verderop geparkeerd.
Ja, ik weet niet of het op zo'n afstand mogelijk is.... Vorige maand was trouwens ook een bug in het nieuws voor de model X waarbij de sleutel overgenomen kon worden. Het lijkt er dus op dat dit op een of andere manier ook mogelijk is bij de M3.

Volgens dat artikel zou dat issue in 2020.48 opgelost worden, geen idee of het uitmaakt maar zie in je screenshot dat je nog een verouderde software versie hebt.

• besteller2019
Aalard99 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:49:
[...]

Ja, ik weet niet of het op zo'n afstand mogelijk is.... Vorige maand was trouwens ook een bug in het nieuws voor de model X waarbij de sleutel overgenomen kon worden. Het lijkt er dus op dat dit op een of andere manier ook mogelijk is bij de M3.

Volgens dat artikel zou dat issue in 2020.48 opgelost worden, geen idee of het uitmaakt maar zie in je screenshot dat je nog een verouderde software versie hebt.
Ik heb de nieuwste software en hier hetzelfde probleem ;)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand hoe het hier nu precies zit met premium connectivity? Heb m'n Model 3 LR vorig jaar op 30 December gehaald en heb er nog geen mail/melding van gezien. Lease loopt via Leaseplan.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:31
apvanderwaal schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:05:
[...]

Kan je in Teslamate kijken hoeveel kW erin is gegaan? Een percentage zegt namelijk niet zoveel. Tesla heeft aangegeven met een software update te komen voor de projected range, maar ook daar hebben we niet zoveel aan. Als ik het omreken, zou ik nu ongeveer 48 kW aan accucapaciteit toegewezen krijgen, en dat is dan 100%, het zou kunnen dat dit beperkt wordt door het koude weer (onder de 10 graden?), maar volgens mij hebben deze modellen 55 kW bruikbare accu/capaciteit.

Iemand die wel al die 55 kW heeft kunnen laden/gebruiken? Of kijkt iedereen hier naar percentages en projected range :P
Ik zou voor de zekerheid ook een betrouwbare bron proberen te vinden voor die 55kWh bruikbaar, want dat is wel een groot deel van de aanname

• DJGizbo
  • Laatst online: 14-01 14:43
:( Jeetje, wat balen zeg (understatement). Ze zijn ook gewoon lang bezig geweest (minimaal 13 minuten)!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:24
DennusB schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:54:
Weet iemand hoe het hier nu precies zit met premium connectivity? Heb m'n Model 3 LR vorig jaar op 30 December gehaald en heb er nog geen mail/melding van gezien. Lease loopt via Leaseplan.
Betaald LP voor je, (of niemand). iig heb jij het er gewoon bij voor nu, want Tesla en LP krijgen het niet voor elkaar het naar jou door te schuiven.
Aalard99 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:49:
[...]
Ja, ik weet niet of het op zo'n afstand mogelijk is.... [...]
Die afstand is natuurlijk niks om een signaal te versterken. Enige waar je dan nog mee zit is de latency waarop detectie kan plaatsvinden, maar wellicht dat daar ook nog wel wat mee te doen is (bijv. offloaden op ander medium). Dan ga je alleen wel echt richting high-tech crime denk ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 18-12-2020 09:05 ]

• STIMPPYYY
BlakHawk schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 05:49:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ziet er mooi uit 👍

[...]

[...]

[...]

Heb je de video niet gezien? Deze gaat specifiek over de LR met LG pack. Willekeurig wat roepen terwijl er inhoudelijk wordt gereageerd op een comment van iemand is een beetje zinloos.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
DennusB schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:54:
Die van mij liep keurig af precies een jaar nadat ik hem had opgehaald. Denk dat ik een week van te voren het eerste mailtje kreeg en daarna nog 1 op de dag dat het afliep.

• Caelorum
Malt007 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:09:
[...]
Die van mij liep keurig af precies een jaar nadat ik hem had opgehaald. Denk dat ik een week van te voren het eerste mailtje kreeg en daarna nog 1 op de dag dat het afliep.
Maar geen leaseauto neem ik aan?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hang nu met Leaseplan aan de lijn, ze moeten het aan het contract toevoegen, dus toch ff bellen als het bijna afloopt!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

DennusB schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:15:
Hang nu met Leaseplan aan de lijn, ze moeten het aan het contract toevoegen, dus toch ff bellen als het bijna afloopt!
Zou het gewoon lekker laten voor wat het is. Ik rij al 6 maanden rond met premium zonder iets gedaan te hebben bij LP. Denk dat je slapende honden wakker maakt nu.

• Teslalrp
DJGizbo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:03:
[...]

:( Jeetje, wat balen zeg (understatement). Ze zijn ook gewoon lang bezig geweest (minimaal 13 minuten)!
Ik gebruik mijn telefoon altijd voor toegang tot de auto. Zou het helpen om de bluetooth verbinding in de nacht niet te activeren?

• DJGizbo
  • Laatst online: 14-01 14:43
Teslalrp schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:33:
[...]

Ik gebruik mijn telefoon altijd voor toegang tot de auto. Zou het helpen om de bluetooth verbinding in de nacht niet te activeren?
Ik weet niet welke techniek ze gebruiken, misschien pikken ze ook wel het signaal van de keycard op met zo'n versterker.

YouTube: Thieves caught using keyless hack to steal £90,000 Tesla in 30 seconds.

• Teslalrp
DJGizbo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:37:
[...]

Ik weet niet welke techniek ze gebruiken, misschien pikken ze ook wel het signaal van de keycard op met zo'n versterker.

YouTube: Thieves caught using keyless hack to steal £90,000 Tesla in 30 seconds.
Dan de keycards in een blik bewaren en bluetooth uitzetten. Ik vind wel dat Tesla met een statement moet komen om de beveiliging te verbeteren en/of hoe het mogelijk is

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-01 10:34
Vanochtend update gehad naar 2020.48.12.1 (MiC SR+, LFP).

Release notes: "Your car will now display a slightly higher range to more accurately reflect the capacity of the battery."

Heb 'm nu bijna leeg, straks opladen terwijl TeslaFi draait. Eens kijken hoever hij dan wil doorladen (tot nu toe maar tot 77%) en hoeveel kWh erin gaat. Ben benieuwd!
DJGizbo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:37:
[...]

Dit werkt vziw niet met een keycard aangezien die geen actief component heeft. De hack met de keyfob werkt niet meer en het lijkt me dat de telefoon/app een soortgelijke encryptie gebruikt waardoor dit niet werkt met een simpele relay.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:50
[verwijderd]

[ Voor 117% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:26 ]

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 15:24

killercow

eth0

Inspired schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:49:
[...]

Dit werkt vziw niet met een keycard aangezien die geen actief component heeft. De hack met de keyfob werkt niet meer en het lijkt me dat de telefoon/app een soortgelijke encryptie gebruikt waardoor dit niet werkt met een simpele relay.
Correct de keycard is passief, tot hij gevoedt wordt via een rfid spoel.

openkat.nl al gezien?

• Tjenok

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Notificatiescherm iOS
[Afbeelding]
Wat vervelend zeg! Ik maak me sinds al deze berichten ook zorgen, heb alle waardevolle spullen maar uit de auto gehaald en zet bluetooth voor de zekerheid uit 's nachts. Slaap je met je telefoon relatief dichtbij de auto? En hebben ze je laadpaal gestolen?! Of bedoel je laadkabel?

• BlakHawk

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Notificatiescherm iOS
[Afbeelding]
Nee joh :o

Hoe doen ze dat dan?

• MintyDoerak
Tjenok schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:26:
[...]

Wat vervelend zeg! Ik maak me sinds al deze berichten ook zorgen, heb alle waardevolle spullen maar uit de auto gehaald en zet bluetooth voor de zekerheid uit 's nachts. Slaap je met je telefoon relatief dichtbij de auto? En hebben ze je laadpaal gestolen?! Of bedoel je laadkabel?
Laadkabel idd, gefixt.

• Aalard99
BlakHawk schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:31:
[...]

Nee joh :o

Hoe doen ze dat dan?
Dat is volgens mij de 1 miljoen vraag :)

• apvanderwaal
  • Niet online
Flail schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:48:
Vanochtend update gehad naar 2020.48.12.1 (MiC SR+, LFP).

Release notes: "Your car will now display a slightly higher range to more accurately reflect the capacity of the battery."

Heb 'm nu bijna leeg, straks opladen terwijl TeslaFi draait. Eens kijken hoever hij dan wil doorladen (tot nu toe maar tot 77%) en hoeveel kWh erin gaat. Ben benieuwd!
Interessant, ben benieuwd of het ook andere uitdagingen heeft verbeterd. Want alleen een ander getal met een hogere range, daar hebben we niet zoveel aan, als hij vervolgens niet verder komt.

Vooralsnog denk ik dat de capaciteit om een of andere reden beperkt wordt.

• Caelorum
Aalard99 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:14:
[...]
Dat is volgens mij de 1 miljoen vraag :)
Max $15K dacht ik voor bugs en speciale vergoeding voor als eerste melden van 1 van de "top 3" bugs.

• Aalard99
Caelorum schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:17:
[...]

Max $15K dacht ik voor bugs en speciale vergoeding voor als eerste melden van 1 van de "top 3" bugs.
Ik refereerde naar de uitdrukking gerelateerd aan Weekend Miljonairs, misschien dat ik al oud aan het worden ben. :)

• Caelorum
Aalard99 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:20:
[...]
Ik refereerde naar de uitdrukking gerelateerd aan Weekend Miljonairs, misschien dat ik al oud aan het worden ben. :)
OH die ken ik nog wel hoor :) Wilde alleen even de echte rewards er neerzetten.

Die IMO veels te laag zijn voor bugs waarbij je kan weglopen/wegrijden met (een deel van) een auto

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 18-12-2020 11:22 ]

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:50
[verwijderd]

[ Voor 100% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:26 ]

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 16:52
Volgens mij kan je redelijk eenvoudig iets tussen het raam en het rubber steken en zo de noodontgrendeling "vissen"?
zoals ze vroeger tussen het raam en deur de vergrendeling omhoog trokken

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Verwijderd

-Jaap-io schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:44:
Volgens mij kan je redelijk eenvoudig iets tussen het raam en het rubber steken en zo de noodontgrendeling "vissen"?
zoals ze vroeger tussen het raam en deur de vergrendeling omhoog trokken
Dat is typisch iets wat het alarm af zou moeten laten gaan, dus los nog van Sentry.

• Aalard99
Ik ben nog steeds heel benieuwd naar een statement van Tesla hoe oneigenlijke gebruikers een M3 kunnen openen zonder schade. Als ik in de auto zit en bv mijn telefoon als key in gebruik heb dan kan ik dat zien. Ik kan zien welke keys er actief zijn en welke op dit moment in gebruik is. Er staan nu 4 'sleutels' op mijn auto, mijn telefoon, die van mijn vriendin en 2 key cards.

Er moet toch op één of andere manier gezien kunnen worden met welke key de auto is geopend? Kan me niet voorstellen dat dit niet in een log wordt opgeslagen.

Je zou als maatregel de keys van je telefoon kunnen wissen zodat je alleen de auto kan openen met een keycard, geen idee of dit helpt maar in theorie kan je de auto dan niet met een bluetooth device meer openen.

Andere manier is dat ze je account gehacked hebben, maar dan moeten ze precies weten welke auto aan welk account is gekoppeld. 2FA aanzetten zou ook mijn advies zijn als je dit nog niet gedaan hebt.

Er zijn dus 3 manieren om de auto te openen:

- Bluetooth
- RFID
- Remote, via app of vanuit Tesla.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 15:06
Teslalrp schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:33:
[...]
Zodra mijn telefoon het wifi netwerk thuis ziet schakelt ie Bluetooth uit. Niet zo slecht idee denk ik.
Mar.tin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:25:
Ik kan het heel fout hebben, maar dat zal wel de simpele manier zijn waarmee ze binnen komen.
Net als een hele horde auto's waarbij onder de auto een dop zit die je eruit kan trekken en dan met een schroevendraaier de kofferbak vergrendeling kan open maken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:25
Mar.tin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:56:
[...]
...kan ik het portier openen met de noodvergrendeling.
je bedoelt de manuele hendel in de portiersteun?

Dan zou je dus eigenlijk de onderzijde moeten dichttapen oid zodat je er niet meer achter kan haken als je via het raam loopt te hengelen.

Maar er gaat dan dus blijkbaar geen alarm af en keiharde muziek aan (of is dat laatste alleen met sentry?)

En ik zit me nu te bedenken; bij het op slot staan zouden de ramen in de sponning bovenaan moeten moeten zitten dus valt er niks te hengelen. Maar het viel me laatst wel op dat bij .44 firmware de ramen zich even 'zetten' bij het starten van de auto. Ook het passagiersraam hoorde ik bewegen terwijl er aan die zijde niemand was ingestapt. bij .48 nog niet opgevallen. Zou dit een nieuwe 'feature' zijn?? Dat bij lage buitentemperatuur de ramen niet in sponning omhoog gaan om vastvriezen te voorkomen??

[ Voor 34% gewijzigd door RF1000 op 18-12-2020 11:57 ]

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 16:52
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:44:
[...]

Dat is typisch iets wat het alarm af zou moeten laten gaan, dus los nog van Sentry.
dat zou je verwachten... maar wellicht zit er een catch/bug dat de noodvergrendeling niet wordt gezien als trigger voor het alarm.
Het is een interessante test case. Ik ga het zelf niet doen > kans dat ik dingen sloop...

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025

Hier heb ik 0-100% = 44.40 kWh (en 100% naar 0% overigens ook)

2019 SR+ Die op papier 54.45 kWh heeft bruikbaar.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Verwijderd

-Jaap-io schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:54:
[...]

dat zou je verwachten... maar wellicht zit er een catch/bug dat de noodvergrendeling niet wordt gezien als trigger voor het alarm.
Het is een interessante test case. Ik ga het zelf niet doen > kans dat ik dingen sloop...
Oh dat is een goeie ja. Dat je daarmee het alarm uitschakelt. Want daarna is er beweging in de wagen waar het alarm dus ook niet meer op reageert.

Leuke puzzel B) al zal het slachtoffer er niet blij van worden :P

• Stef87
apvanderwaal schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 06:23:
[...]

13% inderdaad maar vind ik nog steeds behoorlijk aangezien hij een week oud is. Misschien is het bewust dat ze niet gelijk alle capaciteit toevoegen?

Ik laad overigens thuis, dus met 11 kWh, die 45 was het totaal kW wat er bijgeladen is.
Is heel normaal (volgens Tesla). Kopie van mijn eigen verhaal.

Capaciteit is overigens nergens “officieel” beloofd net als laadsnelheid.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• WaSm
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-07-2021
Stef87 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 03:14:
[...]

Bedankt :)

Die coating heb ik zelf aangebracht na lang te onderzoeken wat nog een beetje “makkelijk” was om zelf te doen.

Toen ben ik uitgekomen bij Meguiars Hybrid Ceramic

[Afbeelding]

Bij eerste maal aanbrengen:

1. Grondig wassen. Nat laten na afspuiten.
2. Spuit je het goedje over de hele auto (auto moet nog een beetje nat zijn). Velgen en glas ook.
3. Met een microfiberdoek éénmalig (dus echt alleen 1e keer dat dit gebruikt) uit/inwrijven.
4. Auto afspuiten met hoge druk en (1e keer) erna bij voorkeur z.g.a. droog vegen.

Bij tweede maal aanbrengen:

1. Auto wassen
2. Globaal auto klein beetje per deel over auto insprayen met Hybrid ceramic
3. Hoge drukspuit afspoelen, goedje verdeeld zich nu over auto en “activeert”

(Bovenstaand is even uit hoofd check voor aanschaf of het klopt voor de zekerheid)

Het grote voordeel is dat het veel langer blijft zitten dan klassieke wax én je alleen (vanaf 2e keer) met flacon moet (bij)sprayen en daarna afspuiten met hoge druk. :9

Enige extra werk is dan flacon sprayen (maar grote voordeel is dat je auto ook makkelijker schoon kan houden/blijft door dit goedje..)

Tip: ik heb per ongeluk veeeeel teveel gebruikt de 1e keer. Zonde van het product (maar resultaat is er niet minder op)
Dank voor het delen @Stef87 .

Heb sinds deze week een M3 SR+ Zwart (BlackBeauty II genaamd - BlackBeauty was een Volvo V70 2.5D)
Na 1 ritje polder hing de klei en modder al tot het dak :(

Ga eens verder onderzoeken of dit product me gaat helpen de zwarte lak intakt te houden, of dat ik de LM zo gek krijg een glass coating te regelen voor me ;)

Zijn er andere Tesla rijders die ervaringen met wassen en producten hebben ... durf bijna niet naar de wasstraat of wasbox. Handmatig lijkt me de beste optie asl ik het zo lees ....

• Dennismatt
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-10-2025
WaSm schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:59:
[...]

Zijn er andere Tesla rijders die ervaringen met wassen en producten hebben ... durf bijna niet naar de wasstraat of wasbox. Handmatig lijkt me de beste optie asl ik het zo lees ....
Ik heb hem tot nu toe altijd al zonder problemen door de wasstraat gereden. Het zal niet het beste zijn voor de lak, maar voor mij blijft het een gebruiksvoorwerp.
Als je wel heel zuinig met de lak om wilt gaan dan zal je toch zelf met een emmer sop aan de slag moeten.

• sebastiaan3
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-10-2025
Aalard99 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:44:

- Bluetooth
- RFID
Of dus mechanisch, met die geweldig ge-engineerde emergency release... Stelletje prutsers bij Tesla.

• apvanderwaal
  • Niet online
Stef87 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:54:
[...]

Hier heb ik 0-100% = 44.40 kWh (en 100% naar 0% overigens ook)

2019 SR+ Die op papier 54.45 kWh heeft bruikbaar.
Ok interessant. Maar lijkt mij ook niet te kloppen. Of onze metingen, uitlezen klopt niet. We gaan het wel zien wat ze woensdag aan mijn auto gaan doen.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:35
sebastiaan3 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:10:
[...]

Of dus mechanisch, met die geweldig ge-engineerde emergency release... Stelletje prutsers bij Tesla.
Tijd voor een security feature dat het scherm alleen maar te unlocken valt als je bluethooth apparaat in de buurt is en/of een pincode op het scherm.

Iemand al een Tweet aan Elon gestuurd? :P

PVoutput

Verwijderd

sebastiaan3 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:10:
[...]

Nou, volgens mij is dat onze theorie en niet specifiek bewezen ofzo.

• Stef87
WaSm schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:59:
[...]

Dank voor het delen @Stef87 .

Heb sinds deze week een M3 SR+ Zwart (BlackBeauty II genaamd - BlackBeauty was een Volvo V70 2.5D)
Na 1 ritje polder hing de klei en modder al tot het dak :(

Ga eens verder onderzoeken of dit product me gaat helpen de zwarte lak intakt te houden, of dat ik de LM zo gek krijg een glass coating te regelen voor me ;)

Het werkt nog steeds erg goed en bijvoorbeeld vogelpoep spoelt vanzelf na regen meestal weer helemaal weg.

Ondertussen ook mijn vriendin haar Skoda helemaal in deze coating gezet.

Fijnst is dat het makkelijk is om te onderhouden.

*edit*
Zou het wel handmatig (laten) doen. Ergens in de handleiding staat ook dat auto niet geschikt is voor de wasstraat en schade eigen schuld is.

[ Voor 8% gewijzigd door Stef87 op 18-12-2020 12:44 ]

• Stef87
apvanderwaal schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:22:
[...]

Ok interessant. Maar lijkt mij ook niet te kloppen. Of onze metingen, uitlezen klopt niet. We gaan het wel zien wat ze woensdag aan mijn auto gaan doen.
Ik ben erg benieuwd of ze er echt iets aan gaan en willen doen.

Verwijderd

Stef87 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:39:
[...]

Het werkt nog steeds erg goed en bijvoorbeeld vogelpoep spoelt vanzelf na regen meestal weer helemaal weg.

Ondertussen ook mijn vriendin haar Skoda helemaal in deze coating gezet.

Fijnst is dat het makkelijk is om te onderhouden.

*edit*
Zou het wel handmatig (laten) doen. Ergens in de handleiding staat ook dat auto niet geschikt is voor de wasstraat en schade eigen schuld is.
Meh. Vriend van me drukte tijdens het (met de hand!) poetsen van zijn bumper zo een parkeersensor door de bumper heen :P

• apvanderwaal
  • Niet online
Stef87 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:46:
[...]

Ik ben erg benieuwd of ze er echt iets aan gaan en willen doen.
Ze hebben aangegeven dat ze het accusysteem gaan resetten. Was blijkbaar geen 1,2,3 actie want ze zetten ook vervangend vervoer klaar. Houd jullie hier wel op de hoogte van de werkzaamheden.

• besteller2019
Ik ben nog steeds heel benieuwd naar een statement van Tesla hoe oneigenlijke gebruikers een M3 kunnen openen zonder schade. Als ik in de auto zit en bv mijn telefoon als key in gebruik heb dan kan ik dat zien. Ik kan zien welke keys er actief zijn en welke op dit moment in gebruik is. Er staan nu 4 'sleutels' op mijn auto, mijn telefoon, die van mijn vriendin en 2 key cards.

Er moet toch op één of andere manier gezien kunnen worden met welke key de auto is geopend? Kan me niet voorstellen dat dit niet in een log wordt opgeslagen.

Je zou als maatregel de keys van je telefoon kunnen wissen zodat je alleen de auto kan openen met een keycard, geen idee of dit helpt maar in theorie kan je de auto dan niet met een bluetooth device meer openen.

Andere manier is dat ze je account gehacked hebben, maar dan moeten ze precies weten welke auto aan welk account is gekoppeld. 2FA aanzetten zou ook mijn advies zijn als je dit nog niet gedaan hebt.

- Bluetooth
- RFID
Er wordt een log opgeslagen maar die deelt Tesla niet met consumenten. Wel met de politie als zij daar een verzoek toe doen. Naar verloop van tijd is de logging niet meer terug te halen.
Het meest waarschijnlijke is dat er een storing veroorzaakt wordt via de laadpaal o.i.d. De meeste inbraken waren bij auto's die aan het laden waren (incl de laadkabel).

- Bluetooth
- RFID
De Frunk is ook te openen via 9V batterij. Weet even niet of dit nu wel of niet kan als de auto dicht zit. Vraag me inderdaad wel af hoe ze de auto kunnen openen zonder het alarm af te laten gaan. Als ze echt "inbreken" zou het alarm toch af moeten gaan.

Pagina: 1 ... 166 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: