Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 165 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.363 views

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Misschien is de tijdelijke noodoplossing om 1 wiel op de laadkabel te zetten en dan pas aan te sluiten op de poorten. Even zo' n kabel onder een wiel uittrekken is een flinke klus met een gewicht van 1700 kg verdeelt over 4 wielen.

Is wel een extra handeling want je moet eerst je kabel een beetje uitleggen. Dan je auto er op rijden en dan pas aansluiten.

Zomaar een idee.
FiberGorilla schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:04:
Misschien is de tijdelijke noodoplossing om 1 wiel op de laadkabel te zetten en dan pas aan te sluiten op de poorten. Even zo' n kabel onder een wiel uittrekken is een flinke klus met een gewicht van 1700 kg verdeelt over 4 wielen.

Is wel een extra handeling want je moet eerst je kabel een beetje uitleggen. Dan je auto er op rijden en dan pas aansluiten.

Zomaar een idee.
Denk niet dat het echt bevordelijk is voor de kabel. Laadvermorgen op minimaal zetten zodat hij langer aan het laden is zou kunnen helpen. En pas laden als hij weer flink lang bezig is op laag vermorgen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Verwijderd

Ik laat regelmatig mijn keyfob op de rechter stoel liggen als ik thuis kom ‘s avonds. 🙈

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-01 11:35
Dan vraag ik me wel af.... is dit alleen bij Tesla's?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
Zo'n laadpaaltoko moet natuurlijk ook niet zomaar de paal resetten. Tot nog toe alleen gedaan als ik issue had, wat ze ook aan de andere kant konden verifiëren.

Aan de andere kant, als er maar 1 auto aanhangt kan je het makkelijk zelf creëren door meerdere keren achter elkaar aan en af te melden met een pas, en dan te vellen dat de auto niet wil laden. Een reset doen ze dan eigenlijk vrij standaard, waarna alle kabels unlocken op dat ding.

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Als ik al die berichten zo lees ben ik stiekem toch wel een beetje blij met mijn eigen 11kw laadpaal.

Het enige wat ik nog wel doe is, als ik 'm 's avonds inplug; de volgende ochtend even de laadkabel er uit haal als ik niet ga rijden.

Het is in mijn ogen onnodig om de hele dag bij te druppelen als de wagen daar maar staat.

Zijn er mensen die het middenconsole gaan (laten) wrappen?
Ik twijfel nog of ik er misschien een mat-zwarte film overheen ga doen...

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:23
Inmiddels een paar dagen een Tesla Model 3 SR+ en ik moet zeggen dat de auto uitstekend bevalt. Qua rijgedrag heerlijk. Ik mis wel de 'lane assist' van mijn Ioniq, waardoor ik eigenlijk een beetje op deze assist leun tijdens het rijden. Maar ik begreep dat deze aan te zetten is bij Autopilot (en dat ga ik dan ook testen bij het volgende ritje). Daarnaast was het even zoeken naar ruitenwisservloeistof (de ruit was aardig stoffig toen ik weg reed in Amsterdam).

Als ik positieve punten lees, dan wordt vaak het rijgedrag genoemd. Nu moet ik zeggen dat ik daar al op was ingesteld en ik kom al van een vrij prettige auto qua rijgedrag (Ioniq), dus ja, de auto ligt iets zwaarder op de weg en accelereert sneller, dat is lekker, maar verder zie ik ook veel overeenkomsten.

Opvallend positief punt is dat de lampen breed schijnen. Ook zijn de koplampen erg fel. Erg prettig. Ook de achteruitrijcamera is van een hoge kwaliteit. Mijn onverlichte oprit kan ik nu veel beter zien, waardoor het makkelijker achteruit inparkeren is.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 23:35
Wanneer denken wij dat de nieuwe (grote) update komt dan mannen? (En vrouwen)

Ben toch wel heel benieuwd...

PVoutput

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-01 20:31
Caelorum schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:36:
Zo'n laadpaaltoko moet natuurlijk ook niet zomaar de paal resetten. Tot nog toe alleen gedaan als ik issue had, wat ze ook aan de andere kant konden verifiëren.

Aan de andere kant, als er maar 1 auto aanhangt kan je het makkelijk zelf creëren door meerdere keren achter elkaar aan en af te melden met een pas, en dan te vellen dat de auto niet wil laden. Een reset doen ze dan eigenlijk vrij standaard, waarna alle kabels unlocken op dat ding.
Ik las hierboven dat (nieuwe?) laadpalen ontkoppelen als de auto ontkoppelt. Dus heb je geeneens een reset nodig. Ook vanuit brandveiligheid lijkt dat geen gekke (kwam bijv. Toevallig dit artikel tegen: https://www.brandweer.nl/...it-laadpaal-casus-2018-07)

Bij mijn persoonlijke geval, zag ik ‘s avonds in de app dat ik een “check power source” probleem had (maar is een paar honderd meter lopen, dus niet achteraan gegaan). Die is misschien nooit vast geweest in de paal

[ Voor 15% gewijzigd door JohanB op 16-12-2020 09:43 ]

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 00:16
tmaniac schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:04:
Het enige wat ik nog wel doe is, als ik 'm 's avonds inplug; de volgende ochtend even de laadkabel er uit haal als ik niet ga rijden.

Het is in mijn ogen onnodig om de hele dag bij te druppelen als de wagen daar maar staat.
@tmaniac Een stukje uit de M3 handleiding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IU9juRSJAASl8j2oufnPnERdbLE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eaVHR0vSHPpWSTW8jPHwxtxQ.png?f=user_large

Het kan dus geen kwaad, zeker in deze koudere dagen, kan je dan (eventueel bij gepland vertrek) de auto ook laten voorverwarmen met energie direct uit de laadpaal ipv van de batterij.

Gisteren zo een efficientie gehaald van bijna 80% op de heenweg, op de terugweg zonder te kunnen verwarmen via een laadpaal maar een efficientie van 65%

EX30 Ultra Twin Performance

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:44
X-GeaR schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:04:
Inmiddels een paar dagen een Tesla Model 3 SR+ en ik moet zeggen dat de auto uitstekend bevalt. Qua rijgedrag heerlijk. Ik mis wel de 'lane assist' van mijn Ioniq, waardoor ik eigenlijk een beetje op deze assist leun tijdens het rijden. Maar ik begreep dat deze aan te zetten is bij Autopilot (en dat ga ik dan ook testen bij het volgende ritje). Daarnaast was het even zoeken naar ruitenwisservloeistof (de ruit was aardig stoffig toen ik weg reed in Amsterdam).

Als ik positieve punten lees, dan wordt vaak het rijgedrag genoemd. Nu moet ik zeggen dat ik daar al op was ingesteld en ik kom al van een vrij prettige auto qua rijgedrag (Ioniq), dus ja, de auto ligt iets zwaarder op de weg en accelereert sneller, dat is lekker, maar verder zie ik ook veel overeenkomsten.

Opvallend positief punt is dat de lampen breed schijnen. Ook zijn de koplampen erg fel. Erg prettig. Ook de achteruitrijcamera is van een hoge kwaliteit. Mijn onverlichte oprit kan ik nu veel beter zien, waardoor het makkelijker achteruit inparkeren is.
Wow! Je hebt hem al een paar dagen en hebt Autopilot nog niet geprobeerd? Wat een zelfbeheersing!
Ik reed destijds in Tilburg weg en na een km of 10-20 kwam de melding dat ik AP mocht gebruik, uiteraard GELIJK(!) gedaan :+ !

• tmaniac
Same!

Wel jammer dat 'Navigate on Autopilot' een FSD feature is :(

Lane-change ook toch?

• X-GeaR
Smobbo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:58:
[...]

Wow! Je hebt hem al een paar dagen en hebt Autopilot nog niet geprobeerd? Wat een zelfbeheersing!
Ik reed destijds in Tilburg weg en na een km of 10-20 kwam de melding dat ik AP mocht gebruik, uiteraard GELIJK(!) gedaan :+ !
Ga ik zeker proberen tijdens de volgende rit. Het enige is dat ik bezorgd ben om de auto in neutraal te zetten bij het uitschakelen van Autopilot (door het rechterpookje te lang naar boven te houden). Inmiddels al verschillende verhalen gelezen van mensen waarbij dit overkomt en dat weerhoudt mij er nog van om deze functionaliteit te gebruiken. Stel, de auto komt in Neutraal terecht, kan ik in zo'n situatie makkelijk terugswitchen naar D?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
X-GeaR schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:40:
[...]

Ga ik zeker proberen tijdens de volgende rit. Het enige is dat ik bezorgd ben om de auto in neutraal te zetten bij het uitschakelen van Autopilot (door het rechterpookje te lang naar boven te houden). Inmiddels al verschillende verhalen gelezen van mensen waarbij dit overkomt en dat weerhoudt mij er nog van om deze functionaliteit te gebruiken. Stel, de auto komt in Neutraal terecht, kan ik in zo'n situatie makkelijk terugswitchen naar D?
Huh? Autopilot is 2x het pookje snel naar beneden drukken? Niet naar boven

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Runescom
  • Laatst online: 08:54
DennusB schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:45:
[...]

Huh? Autopilot is 2x het pookje snel naar beneden drukken? Niet naar boven
Stel je wilt hem van de Autopilot af, gewoon 1 keer naar boven dan kom je niet in de neutraal.

Give 2 Get

• JohanB
Runescom schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:46:
[...]

Stel je wilt hem van de Autopilot af, gewoon 1 keer naar boven dan kom je niet in de neutraal.
Tenzij je hem per ongeluk iets te lang omhoog houdt.

@X-GeaR het is de eerste keer dat ik er over lees en volgens mij moet je er iets erg geks voor doen. Op andere fora geven ze aan dat met twee keer naar beneden je weer in drive komt (zonder still te hoeven gaan staan)

Verwijderd

Runescom schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:46:
[...]

Precies. Als je van Autopilott afwilt is een tikje naar boven genoeg. Heb zelf nog niet meegemaakt dat ik in N terecht kwam maar het zou kunnen. Zal van de week eens klungelen. Volgens mij kan je hem gewoon weer in drive zetten.

• Runescom
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:50:
[...]

Precies. Als je van Autopilott afwilt is een tikje naar boven genoeg. Heb zelf nog niet meegemaakt dat ik in N terecht kwam maar het zou kunnen. Zal van de week eens klungelen. Volgens mij kan je hem gewoon weer in drive zetten.
Ik ga het eens proberen om het voor elkaar te krijgen :9

Give 2 Get

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:50
Volgens mij kan je ‘m zelfs niet in neutraal zetten tijdens het rijden.

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:28

Hayte

Nieuwsredacteur
JohanB schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:02:
Opletten voor (omgeving) Amsterdam: politie en Tesla raden af om ‘s avonds/nachts je M3 publiek te laden. Gezien een enorme stijging in het jatten van laadkabels en ze weten nog niet hoe dat gedaan wordt, er is nog niemand gepakt.
Weet je misschien waar de politie waarschuwt? Heb je dit van een agent gehoord, of waarschuwen ze in politiebureaus of zo? Ik heb zelf op sociale media of de site van de politie nergens een waarschuwing hierover kunnen vinden.

• JohanB
Hayte schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:57:
[...]

Weet je misschien waar de politie waarschuwt? Heb je dit van een agent gehoord, of waarschuwen ze in politiebureaus of zo? Ik heb zelf op sociale media of de site van de politie nergens een waarschuwing hierover kunnen vinden.
Dit hoorde ik van de Lease Maatschappij en Tesla Service, dus niet helemaal waterdicht. Ik wacht nog op reactie op de aangifte, zal je op de hoogte houden (online gedaan). Deze geeft het ook aan: https://teslamotorsclub.c...aadkabel-gestolen.215247/ (nog minder betrouwbaar ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door JohanB op 16-12-2020 11:10 ]

• EvaluationCopy
X-GeaR schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:40:
[...]

Oeioei ja auto in neutraal al rijdend, da’s wel supergevaarlijk ja. Dit is je eerste auto? :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• JohanB
EvaluationCopy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:10:
[...]

Oeioei ja auto in neutraal al rijdend, da’s wel supergevaarlijk ja. Dit is je eerste auto? :P
Wel gevaarlijk als je hem niet meer in D kan krijgen op de snelweg inderdaad, waar de vraag dan ook over ging. Je mag het ook vriendelijk houden hoor

• Caelorum
STIMPPYYY schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:54:
Kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat zeker wel kan. Hem dan terug in Drive zetten is een stressvolle procedure om nog uit te zoeken ^^
EvaluationCopy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:10:
[...]
Zie hierboven ;) Het is niet een "normale" operatie om hem weer in Drive te zetten.

Om em in neutraal te zetten tijdens het rijden moet je wel echt minstens 5s naarboven houden. Om van AP af te gaan is gewoon een kleine tikje naar boven zoals je ook de richtingaanwijzer kan aanzetten door naar beneden te tikken voldoende. Het gaat je echt nevernooitniet overkomen dat je hem per ongeluk in neutral zet tijdens het rijden.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 16-12-2020 11:13 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
En als alternatief kun je ook de rem aantikken toch? Het is mij in 45kkm nog nooit per ongeluk gebeurd.

• STIMPPYYY
Caelorum schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:12:
[...]

Kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat zeker wel kan. Hem dan terug in Drive zetten is een stressvolle procedure om nog uit te zoeken ^^

[...]

Zie hierboven ;) Het is niet een "normale" operatie om hem weer in Drive te zetten.

Om em in neutraal te zetten tijdens het rijden moet je wel echt minstens 5s naarboven houden. Om van AP af te gaan is gewoon een kleine tikje naar boven zoals je ook de richtingaanwijzer kan aanzetten door naar beneden te tikken voldoende. Het gaat je echt nevernooitniet overkomen dat je hem per ongeluk in neutral zet tijdens het rijden.
Nice to know :). Maar na 25k inderdaad nog nooit meegemaakt. Dan moet je wel echt iets stoms doen.

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:28

Hayte

Nieuwsredacteur
JohanB schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:04:
[...]

Dit hoorde ik van de Lease Maatschappij en Tesla Service, dus niet helemaal waterdicht. Ik wacht nog op reactie op de aangifte, zal je op de hoogte houden (online gedaan). Deze gaf het ook aan: https://teslamotorsclub.c...aadkabel-gestolen.215247/ (nog minder betrouwbaar ;) )
Om welke leasemaatschappij gaat het? Dan kan ik daar ook contact mee opzoeken. En zou je me (per PB) meer informatie kunnen geven over de aangifte? Zoals locatie van de diefstal en datum? De politie heeft deze gegevens nodig om meer informatie over de aangiftes op te kunnen zoeken.

Ook voor andere getroffenen: zouden jullie me per PB meer info kunnen geven over de aangiftes? (@bloempot6, @besteller2019)

• EvaluationCopy
JohanB schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:12:
[...]

Wel gevaarlijk als je hem niet meer in D kan krijgen op de snelweg inderdaad, waar de vraag dan ook over ging. Je mag het ook vriendelijk houden hoor
Dit was de vriendelijke variant, mijn zeer gewaardeerde mede-Teslarijdende pluisjes ;)

Het is mij nog nooit gelukt in ieder geval, en ik rijd 90% van de tijd op autopilot.

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
JohanB schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:12:
[...]Wel gevaarlijk als je hem niet meer in D kan krijgen op de snelweg inderdaad, waar de vraag dan ook over ging. Je mag het ook vriendelijk houden hoor
Is mij ook een keer overkomen, tikje naar beneden en hij zit weer in D.

• X-GeaR
Bedankt voor de tips. Zoals ik lees komt het bijna nooit voor en kun je dan alsnog makkelijk al rijdend met een tikje naar onderen naar D switchen. Fijn om te weten!

[ Voor 3% gewijzigd door X-GeaR op 16-12-2020 11:40 ]

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-01 13:05

jefjef

learning by doing

Mogelijk is dit al langs geweest maar AR in de tesla is natuurlijk wel awesome! https://electrek.co/2020/...d-vision-and-its-awesome/

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 15:09
STIMPPYYY schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:54:
Jawel hoor, gewoon de rechterstengel omhoog houden.
Ik maakte ooit die fout ook en schrok me wild doordat er nu ook niet afgeremd werd op de motor

• pimk
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:40:
Ik laat regelmatig mijn keyfob op de rechter stoel liggen als ik thuis kom ‘s avonds. 🙈
Leg 'm in de kofferbak, waar je net je laadkabel uitgehaald hebt?

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:51
pimk schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:03:
[...]

Jawel hoor, gewoon de rechterstengel omhoog houden.
Ik maakte ooit die fout ook en schrok me wild doordat er nu ook niet afgeremd werd op de motor
Moet je daar niet eerst voor op de rem trappen?

• DennusB
  • Niet online
DJGizbo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:19:
[...]

Nee, dat zou gek zijn toch?

• pimk
DJGizbo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:19:
[...]

Nope, volgens mij niet.

Verwijderd

pimk schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:09:
[...]

Leg 'm in de kofferbak, waar je net je laadkabel uitgehaald hebt?
Nee laat ik hem gewoon liggen |:(

Kom er meestal in de ochtend pas achter :P

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

Taro schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:43:
@RoelZ Sentry staat al uit ivm het lage niveau neem ik aan. Kan je hem anders niet voor je huis zetten en met de standaard stopcontactlader iets bijladen? Of woon je bijv. in een appartement waardoor dat niet kan?
Sentry zet zichzelf toch uit onder een bepaald niveau?

Flickr

• DJGizbo
  • Laatst online: 12:51
DennusB schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:20:
[...]

Nee, dat zou gek zijn toch?
In de wasstraat krijg ik 'm alleen in neutral als ik effe rem en dan stick omhoog doe... daarom dcht ik dat. Waarom zou je tijdens het rijden je auto in neutral willen zetten? Dat vind IK juist gek.

edit, UIT neutral is remmen in wasstraat, IN neutral is langer vasthouden, weer wat geleerd:
Neutral
Push the drive stalk up or down to the first position and
hold it there for more than 1 second to shift into
Neutral. Neutral allows Model 3 to roll freely when you
are not pressing the brake pedal.

NOTE: You must press the brake pedal to shift out of
Neutral if driving slower than approximately 5 mph (8
km/h).

[ Voor 38% gewijzigd door DJGizbo op 16-12-2020 13:44 ]

• DennusB
  • Niet online
DJGizbo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:41:
[...]

In de wasstraat krijg ik 'm alleen in neutral als ik effe rem en dan stick omhoog doe... daarom dcht ik dat. Waarom zou je tijdens het rijden je auto in neutral willen zetten? Dat vind IK juist gek.
Als je gaspedaal blijft hangen of zo :P

• FiberGorilla
Inspired schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:28:
[...]

Denk niet dat het echt bevordelijk is voor de kabel. Laadvermorgen op minimaal zetten zodat hij langer aan het laden is zou kunnen helpen. En pas laden als hij weer flink lang bezig is op laag vermorgen.
De laadkabel is heel zwaar uitgevoerd. Ik denk dat deze dat makkelijk kan hebben. Het scheelt je het kopen van een nieuwe kabel als hij gestolen is. Bovendien hoef je hem niet steeds op dezelfde plek te belasten maar kun je hem ook iets verschuiven. Dan wordt de belasting gelijkmatig verdeeld.

• Caelorum
DennusB schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:43:
[...]
Als je gaspedaal blijft hangen of zo :P
Nee, dan druk je langer het knopje in en gaat de noodhandrem aan en tevens de auto in neutral. Spreekt natuurlijk voor zich, maar test het NIET op een drukke weg aub ^^

• Chk1975
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:57
Kan wel uit ervaring vertellen dat je de auto niet in park kan zetten als je op de snelweg rijdt 😂
Op mijn vorige auto zat daar de cruise control dus drukte in het begin nog wel eens verkeerd.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-01 23:26

Shiro

Serenity

Vraagje over premium connectivity. Ik kon het niet vinden op de site van Tesla zelf, maar kan je de auto op afstand nog voorverwarmen en alle andere functies in de tesla app gebruiken zonder premium connectivity?

Edit: Zonder te gaan dubbelposten. Met Live verkeersweergave, wat bedoelt Tesla daarmee? Dat je op de kaart ziet hoe druk het is op de weg? Of dat het bij berekenen van je route rekening houdt met files? Ofwel, concreet de vraag, als je geen premium connectivity hebt, houdt de navigatie nog rekening met files en omleidingen?

[ Voor 43% gewijzigd door Shiro op 16-12-2020 17:33 ]

Juniper RWD

• Pr0minence
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-02-2023
Shiro schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:17:
Vraagje over premium connectivity. Ik kon het niet vinden op de site van Tesla zelf, maar kan je de auto op afstand nog voorverwarmen en alle andere functies in de tesla app gebruiken zonder premium connectivity?
Ja
Shiro schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:17:

Edit: Zonder te gaan dubbelposten. Met Live verkeersweergave, wat bedoelt Tesla daarmee? Dat je op de kaart ziet hoe druk het is op de weg? Of dat het bij berekenen van je route rekening houdt met files? Ofwel, concreet de vraag, als je geen premium connectivity hebt, houdt de navigatie nog rekening met files en omleidingen?
Eerste link op Google -

https://www.tesla.com/support/connectivity?redirect=no

Live weergave zijn alleen de oranje/rode lijntjes op het scherm. Hij rekent ook wel met file info zonder premium alleen je kunt het niet zien. Je mist er niet veel aan.

• lDDQD
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-11-2025
Iemand met een NewMotion laadpas waarvan sommige laadpalen het niet doen? Ik krijg bij sommige palen een rode X terwijl het zou moeten werken.

Enne, nog een vraag als newbie-zijnde :P

Ik merk soms, na het laden dat ik de kabel van de auto eruit kan halen, maar dat in de laadpaal de kabel nog vast zit. Wat doe ik verkeerd?

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
lDDQD schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:06:
Iemand met een NewMotion laadpas waarvan sommige laadpalen het niet doen? Ik krijg bij sommige palen een rode X terwijl het zou moeten werken.

Ik merk soms, na het laden dat ik de kabel van de auto eruit kan halen, maar dat in de laadpaal de kabel nog vast zit. Wat doe ik verkeerd?
Je doet niets verkeerd, de auto ontgrendelt de kabel wanneer je hem/haar van het slot haalt. Soms reageert de paal daarop (door hem ook te ontgrendelen), soms niet. Hangt van de paal af.

• da_mgink
  • Laatst online: 29-08-2025

Wat betreft die laadpaal: ja, de paal hier in de straat gaf bij mij ook meerdere malen een knipperend kruisje met m'n newmotion laaddruppel. Echter de paal en straat verderop van dezelfde aanbieder werkte wel. Daarbij ben ik ook nog een newbie dus meer dan je ervaring beamen kan ik op dit moment nog niet ;) (overigens stond er eerder op dezelfde dag aan de paal die mij met een knipperend rood kruisje begroette met het willen laden nog een andere gloednieuwe SR+ met nagenoeg hetzelfde kenteken als mijn witte te laden)

• FiberGorilla
Sinds een week de MiC SR+ in bezit. Heerlijke auto maar na die xx.48 update toch wat problemen.

Gisteren kon ik mijn scherm niet meer bedienen en moest ik resetten met de 2 buttons op het stuur.

Vandaag werkt de spraakbediening niet meer. Luistert wel maar herkend blijkbaar m' n stem niet meer.

Meer gebruikers last hiervan?

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:47

Ja, heb ik ook gehad. Hier in Den Haag deed mijn newmotion pas het niet bij het nieuwe type laadpaal, alleen nog bij de oude. Nieuw pasje aangevraagd en nu wordt de pas weer bij alle palen geaccepteerd.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:49
Ik heb mijne 2x per ongeluk in neutraal gezet tijdens het rijden (don't ask) en je kan hem gewoon weer in D zetten en verder rijden.

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-01 10:34
da_mgink schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:31:
[...]

nog een andere gloednieuwe SR+ met nagenoeg hetzelfde kenteken als mijn witte te laden)
Een blauwe toevallig? Afgelopen zondag?

• frederikbove
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-01 13:03
Welke laadpas neem ik het beste om ook te laden buiten de SuC? Ik woon zelf in België.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:17
Ben benieuwd wat de prijs doet volgend jaar. Ik hoop nog op een daling naar 45k vanwege:

- Afnemende vraag NL ivm bijtelling
- 45k is grens voor particuliere subsidie
- De dollar is tov de euro 10% gedaald afgelopen jaar
- Toenemende concurrentie
- Kosten worden steeds iets lager

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:34
Hertog_Martin schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:38:
Ben benieuwd wat de prijs doet volgend jaar. Ik hoop nog op een daling naar 45k vanwege:

- Afnemende vraag NL ivm bijtelling
- 45k is grens voor particuliere subsidie
- De dollar is tov de euro 10% gedaald afgelopen jaar
- Toenemende concurrentie
- Kosten worden steeds iets lager
Naar mijn weten hadden we dit jaar exact dezelfde voorwaarden en gebeurde er helemaal niets...

• apvanderwaal
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Ik heb een vraagje, iemand ervaring met lakstiften of het bijwerken van lakschade door een tesla SeC?

Vrijdag mijn M3 opgehaald, vandaag voor het eerst gewassen met het handje. Op de rechtervoorportier zit een kleine lakschade. Zat er misschien al op, misschien is het steenslag. Wil dit graag bijwerken omdat ik anders bang ben dat op termijn het probleem groter wordt. Volgens mij zit eronder wel Alu, kan niet roesten zou je zeggen maar toch...

Omdat hij zo nieuw is, heb ik gebeld en een mail gestuurd naar het service center in Rotterdam, omdat service aanvragen in de app niet lukt (dienst ligt eruit). Gaan ze dit herstellen voor mij? Naar een schadehersteller lijkt me erg overdreven.

Of moet ik zelf met een lakstift aan de gang, en hebben jullie ervaring/advies? Voor een vorige auto wel eens producten van chipex gebruikt, op zich tevreden maar hoor graag jullie advies/ervaringen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hH4WBskJI8u_v5nlNxSx8Rdoojs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wgk8uldEXsDdqImj9Y7Z8hYH.jpg?f=fotoalbum_large

• DennusB
  • Niet online
apvanderwaal schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:00:
Ik heb een vraagje, iemand ervaring met lakstiften of het bijwerken van lakschade door een tesla SeC?

Vrijdag mijn M3 opgehaald, vandaag voor het eerst gewassen met het handje. Op de rechtervoorportier zit een kleine lakschade. Zat er misschien al op, misschien is het steenslag. Wil dit graag bijwerken omdat ik anders bang ben dat op termijn het probleem groter wordt. Volgens mij zit eronder wel Alu, kan niet roesten zou je zeggen maar toch...

Omdat hij zo nieuw is, heb ik gebeld en een mail gestuurd naar het service center in Rotterdam, omdat service aanvragen in de app niet lukt (dienst ligt eruit). Gaan ze dit herstellen voor mij? Naar een schadehersteller lijkt me erg overdreven.

Of moet ik zelf met een lakstift aan de gang, en hebben jullie ervaring/advies? Voor een vorige auto wel eens producten van chipex gebruikt, op zich tevreden maar hoor graag jullie advies/ervaringen. [Afbeelding]
Service afspraak maken in de app ligt er niet uit hoor? Doet het prima hier

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:11

Of moet ik zelf met een lakstift aan de gang, en hebben jullie ervaring/advies? Voor een vorige auto wel eens producten van chipex gebruikt, op zich tevreden maar hoor graag jullie advies/ervaringen. [Afbeelding]
Wacht maar eerst de mail af van Tesla. Ze zullen dit nog wel eruit polijsten ofzo.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:17
GeeMoney schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:51:
[...]

Naar mijn weten hadden we dit jaar exact dezelfde voorwaarden en gebeurde er helemaal niets...
Dollar stond toen wel 10% hoger. En concurrentie was toen nog stuk zwakker wel.

• apvanderwaal
  • Niet online
bottom line schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:03:
[...]

Wacht maar eerst de mail af van Tesla. Ze zullen dit nog wel eruit polijsten ofzo.
Nou er zit geen lak meer op, dus polijsten wordt lastig ben ik bang.

Mmm wellicht werkt het bij mij niet omdat ik al een afspraak heb staan?

• STIMPPYYY
apvanderwaal schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:15:
[...]

Nou er zit geen lak meer op, dus polijsten wordt lastig ben ik bang.

Mmm wellicht werkt het bij mij niet omdat ik al een afspraak heb staan?
Polijsten wordt niks. Ook niet laten doen daar, dan heb je meer krassen in blanke lak dan je lief is. Bij mij hebben ze een klein stuk gedaan. Resultaat is om te janken.

Volgens mij moet dit wel redelijk te blenden zijn met spotrepair? Ik heb begrepen dat het een multicoat lak is en dat deze heel erg lastig bij te werken zijn.
Er zijn wel lakstiften te koop op kleurcode. Daarnaast icm blanke lak. Denk afplakken en aanbrengen je ook een eind komt.

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-12-2020 21:35 ]

• Pr0minence
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-02-2023

Dit gaat inderdaad een spot/dropfill worden. Daar gaat naderhand een blanke laklaag overheen en dan is het weer dicht. Helaas is het gezien de natuur van de 'multi layer' lakken het heel erg lastig om dit onzichtbaar te doen.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

Lakstift met kleur bijwerken met sateprikker, uit laten harden, daarna blanke lak, daarna wetsanden om het egaal te krijgen met de rest van de lak.

• Houseofdreams
Mr.Joker schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:01:
[...]
Lakstift met kleur bijwerken met sateprikker, uit laten harden, daarna blanke lak, daarna wetsanden om het egaal te krijgen met de rest van de lak.
Euhm? Dit zou ik toch zo niet doen. Blanke lak rechtstreeks op andere blanke lak, dan wetsanden?

Als je dit echt zelf zou willen gaan doen, zonder ervaring, dan toch liefst net iets andere volgorde en stappenplan, maar dat gaat hier wat te ver in detail.

• apvanderwaal
  • Niet online
Pr0minence schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:58:
[...]

Dit gaat inderdaad een spot/dropfill worden. Daar gaat naderhand een blanke laklaag overheen en dan is het weer dicht. Helaas is het gezien de natuur van de 'multi layer' lakken het heel erg lastig om dit onzichtbaar te doen.
Hoeft niet ondoorzichtig te zijn, alleen iets minder opvallend!

• apvanderwaal
  • Niet online
Maar niemand een tip/advies waar een lakstift+blanke lak te halen?

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Houseofdreams schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:30:
[...]

Euhm? Dit zou ik toch zo niet doen. Blanke lak rechtstreeks op andere blanke lak, dan wetsanden?

Als je dit echt zelf zou willen gaan doen, zonder ervaring, dan toch liefst net iets andere volgorde en stappenplan, maar dat gaat hier wat te ver in detail.
Nee, aantippen met kleur. Daarbovenop blanke lak, maar je krijgt het toch niet 100% alleen op dat putje, je zal altijd iets ernaast zitten, dus wetsanden.

Mijn advies eigenlijk: Als het zo klein is, laat het voor wat het is of zoek een goeie detailer aan die dit durft.

YouTube: How To Remove Any Paint Chip or Scratch in Your Car Paint... DIY

• Uittesla
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-02-2021
Vorige week vrijdag mijn sr+ opgehaald en afgelopen maandag direct bij de plaatselijke poetser gedropt voor een coating, door de regen was het me niet opgevallen maar de lak was rondom to compleet gekrast. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8b-KRskslM7OrmgH7TojPosuSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5SQZqH4zkeaSweyw569RAfJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ro4djlpHOC1r6_ShTQ_pEMaWH8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ymMvuxc8m0M7BEinCJBOgZUS.png?f=fotoalbum_large

Mijn advies; zet je nieuwe tesla niet onder een goede lamp, tis vreselijk om te zien hoe een splinternieuwe auto wordt afgeleverd

• Smobbo
Uittesla schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:32:
Vorige week vrijdag mijn sr+ opgehaald en afgelopen maandag direct bij de plaatselijke poetser gedropt voor een coating, door de regen was het me niet opgevallen maar de lak was rondom to compleet gekrast. [Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn advies; zet je nieuwe tesla niet onder een goede lamp, tis vreselijk om te zien hoe een splinternieuwe auto wordt afgeleverd
Wow! Dat zijn gewoon echte krassen ipv een paar swirlmarks.
Nog wel te poetsen denk ik?

• Uittesla
Smobbo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:22:
[...]

Wow! Dat zijn gewoon echte krassen ipv een paar swirlmarks.
Nog wel te poetsen denk ik?
Gelukkig wel, auto heeft een veel diepere zwarte kleur gekregen en ziet er een stuk mooier uit dan bij de aflevering! Is aan te raden zo’n coating:-)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gljHeOSt8vpz9WizjxsukhD1F2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IRhtqRSPb7UAy6U88NAhVxs.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Uittesla schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:34:
[...]

Gelukkig wel, auto heeft een veel diepere zwarte kleur gekregen en ziet er een stuk mooier uit dan bij de aflevering! Is aan te raden zo’n coating:-)[Afbeelding]
Ik zie wat ze er voor vragen en ik twijfel tussen "dat mag ook wel voor die prijs :'( " en "even bellen voor een afspraak :D "

• BV83
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-12-2023
Uittesla schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:34:
[...]

Gelukkig wel, auto heeft een veel diepere zwarte kleur gekregen en ziet er een stuk mooier uit dan bij de aflevering! Is aan te raden zo’n coating:-)[Afbeelding]
Wat voor coating heb jij er op laten zetten? Ik zit er aan te denken om een transparante Xpel coating/wrap te nemen, ook tegen steenslag. Maar dan alleen de voorste delen van de auto. Daarnaast ook de achterramen tinten met een lichte tint.

• Uittesla
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:40:
[...]

Ik zie wat ze er voor vragen en ik twijfel tussen "dat mag ook wel voor die prijs :'( " en "even bellen voor een afspraak :D "
Haha zo’n coating kost een paar honderd euro maar de lak van Tesla is zo slecht dat je eigenlijk wel moet, tis een wereld van verschil!:-)

• Smobbo
Uittesla schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:07:
[...]

Haha zo’n coating kost een paar honderd euro maar de lak van Tesla is zo slecht dat je eigenlijk wel moet, tis een wereld van verschil!:-)
Vooral bij zwart kan ik me dat voorstellen, die is beduidend zwakker dan de andere kleuren.
Achja, voor mij oogt de auto nog steeds prima, zo na 1,5jaar.

De LM vond het niet nodig, dus ik ook niet :+

• Uittesla
BV83 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:55:
[...]

Wat voor coating heb jij er op laten zetten? Ik zit er aan te denken om een transparante Xpel coating/wrap te nemen, ook tegen steenslag. Maar dan alleen de voorste delen van de auto. Daarnaast ook de achterramen tinten met een lichte tint.
Het is een coating van het merk Gyeon quartz, geeft je 16/18 maanden bescherming. Ook gevraagd naar xpel maar dat kost een paar duizend euro... Ramen tinten ben ik ook nog voor in, even een goed bedrijf zoeken regio zuid-Holland:-)

• hermvulkers
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-12-2020
Vraagje: slaat de dashcam (TeslaCam) automatisch beelden op zodra je een aanrijding hebt? Of moet je dat alsnog handmatig doen binnen 10 minuten? Kan me voorstellen dat je het vergeet door de stress na bijvoorbeeld een zware impact.

Verwijderd

Uittesla schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:07:
[...]

Ja absoluut. Ook de andere kleuren (mijne is grijs) vind ik wat dat betreft niet denderend. Maar het is een lease met nog 3 jaar te gaan. Als ik 300+ euro aan die wagen uitgeef kan ik net zo goed een extra Spotify abonnement nemen.

Ik rijd nu regelmatig met het ding naar een wasbox en ik vind het best.
hermvulkers schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:22:
Vraagje: slaat de dashcam (TeslaCam) automatisch beelden op zodra je een aanrijding hebt? Of moet je dat alsnog handmatig doen binnen 10 minuten? Kan me voorstellen dat je het vergeet door de stress na bijvoorbeeld een zware impact.
Na een ongeluk opslaan of disk eruit. De auto doet dit nog niet zelf voor zover ik weet.

• Houseofdreams
hermvulkers schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:22:
Je hebt wel een optie om dashcambeelden op te slaan bij claxonneren, die optie moet je wel nog even aanzetten in de menu. Blijft natuurlijk nog de vraag of je net voor het ongeval in kwestie nog op de claxon drukt...

De gewone dashcambeelden blijven wel nog voor een bepaalde tijd staan, geen idee hoe lang, maar meer dan 1 dag toch al zeker?

• BV83
Uittesla schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:12:
[...]

Het is een coating van het merk Gyeon quartz, geeft je 16/18 maanden bescherming. Ook gevraagd naar xpel maar dat kost een paar duizend euro... Ramen tinten ben ik ook nog voor in, even een goed bedrijf zoeken regio zuid-Holland:-)
Ik twijfel ook heel erg of ik het ga doen. Maar het is een aangeschafte wagen (zzp) dus voor mij wel belangrijk dat hij nog goed door te verkopen is. Daar staat wel tegenover gaat die €2.000 nu uitgeven mij straks ook nog zoveel meer opleveren.

Voor het tinten van de ramen zoek ik eigenlijk nog wel iemand die dat al heeft gedaan. Je achterraam loopt namelijk door in het panoramadak, dit moet dus helemaal getint worden. Ik weet niet of dit er goed uit ziet. Iemand?
Houseofdreams schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:34:
[...]

Je hebt wel een optie om dashcambeelden op te slaan bij claxonneren, die optie moet je wel nog even aanzetten in de menu. Blijft natuurlijk nog de vraag of je net voor het ongeval in kwestie nog op de claxon drukt...

De gewone dashcambeelden blijven wel nog voor een bepaalde tijd staan, geen idee hoe lang, maar meer dan 1 dag toch al zeker?
In principe alleen het laatste uur. Als je de disk erin laat zitten, en je maakt de auto een dag later wakker heb je kans dat ze verwijderd zijn.

• Houseofdreams
Inspired schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:38:
[...]

In principe alleen het laatste uur. Als je de disk erin laat zitten, en je maakt de auto een dag later wakker heb je kans dat ze verwijderd zijn.
Ja, ik kan me vergissen met de andere types van opnames (sentry bvb) die blijven wel wat langer staan. Nog maar 1 keer de beelden moeten bekijken en toen spijtig genoeg niet gevonden wat ik zocht.

Nu steekt er een USB in van 128GB, meer plaats. Vond 35 euro net iets aangenamer dan 100 euro voor zo'n samsung SSD :)

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:28
Die USB stick is alleen 35 Euro weggegooid en de 100 Euro van de SSD niet.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:25
Gisteren mijn SR+ opgehaald in Amsterdam.
Geen krassen of andere onregelmatigheden gezien. Alles dik in orde.

Kon nog ca 230 km rijden, dus huisadres was te halen.

Ben nog wel even naar de supercharger geweest, deze actie staat nu wel in account als 'niet betaald' klopt dit? Zou de eerste dag toch gratis superchargen zijn?

Verder heb ik onderweg zéér vaak een melding gehad dat camera's niet goed werkten? Iemand anders ook dat issue?

En de draadloze telefoonlader werkt niet helemaal lekker, mijn telefoon laadt dan wel, dan niet, Gaat het scherm weer aan als ie weer even power krijgt. Nog nooit zo gezien bij QI laden/
Iemand anders ook dat issue gezien?

• Houseofdreams
kdeboois schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:15:
Die USB stick is alleen 35 Euro weggegooid en de 100 Euro van de SSD niet.
Hoe zie je dat? Ik heb de kleinere USB (32GB) die ik al had, alleen vervangen omdat de M3 ineens kwam melden dat deze niet groot genoeg meer was. Anders had deze nog gewoon dienst blijven doen (al sinds maart)

Je kan uiteraard pech hebben, maar voorlopig nog geen enkel probleem gehad en dan nog, dan moet ik al 2 defecte USB's hebben, voor ik aan de prijs van zo'n SSD zit

• tmaniac
Obelixxx schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:18:
...Verder heb ik onderweg zéér vaak een melding gehad dat camera's niet goed werkten? Iemand anders ook dat issue?...
Ik heb die melding zelf ook vrij vaak...

Gezien het weer heb ik het idee dat het hier om condens op de glaasjes voor de camera gaat..

De melding is niet continu in iedergeval.

• Houseofdreams
[b]Obelixxx schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:18:
Verder heb ik onderweg zéér vaak een melding gehad dat camera's niet goed werkten? Iemand anders ook dat issue?
Bij hele donkere stukken of bij direct zonlicht op de camera, of zoals hierboven vermeld, bij condens kan je dat hebben.
[b]Obelixxx schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:18:
En de draadloze telefoonlader werkt niet helemaal lekker, mijn telefoon laadt dan wel, dan niet, Gaat het scherm weer aan als ie weer even power krijgt. Nog nooit zo gezien bij QI laden/
Iemand anders ook dat issue gezien?
Zit er misschien een hoesje rond de telefoon? Sommige laders kunnen daarmee overweg, sommige iets minder.

• kdeboois
Houseofdreams schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:19:
[...]

Hoe zie je dat? Ik heb de kleinere USB (32GB) die ik al had, alleen vervangen omdat de M3 ineens kwam melden dat deze niet groot genoeg meer was. Anders had deze nog gewoon dienst blijven doen (al sinds maart)

Je kan uiteraard pech hebben, maar voorlopig nog geen enkel probleem gehad en dan nog, dan moet ik al 2 defecte USB's hebben, voor ik aan de prijs van zo'n SSD zit
De ervaring van anderen is dat een USB stick erg snel defect gaat. Kwam regelmatig voorbij in deze groep. Wellicht is het nu beter of gebruik je geen Sentry, maar als je de beelden nodig hebt door een incident en je ze dan niet kan gebruiken vanwege 65 Euro zuinigheid en het negeren van nuttige informatie van derden... vul zelf maar in >:)

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:47
BV83 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:36:
[...]

...

Voor het tinten van de ramen zoek ik eigenlijk nog wel iemand die dat al heeft gedaan. Je achterraam loopt namelijk door in het panoramadak, dit moet dus helemaal getint worden. Ik weet niet of dit er goed uit ziet. Iemand?
Ik heb ook alleen de achterramen (en het kleine 3hoekje) laten doen (195,-). De doorlopende achterruit lekker gelaten voor wat het was. Dat was nog een keertje 200 aangezien het hele dak idd gedaan moet worden anders krijg je een streep ergens halverwege. Geen spijt van. Alleen de zijkant oogt prima.

https://www.teslacarwrap.nl/ in de Lier

• Obelixxx
Houseofdreams schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:21:
[...]

Bij hele donkere stukken of bij direct zonlicht op de camera, of zoals hierboven vermeld, bij condens kan je dat hebben.

[...]

Zit er misschien een hoesje rond de telefoon? Sommige laders kunnen daarmee overweg, sommige iets minder.
Heb inderdaad een hoesje.
Mijn twee qi laders thuis, en de lader in mijn oude Kia optima hadden geen probleem met het hoesje.
Overigens is het hoesje alleen een dun transparant plastic plaatje aan de achterkant.

• BV83
RF1000 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:25:
[...]

Ik heb ook alleen de achterramen (en het kleine 3hoekje) laten doen (195,-). De doorlopende achterruit lekker gelaten voor wat het was. Dat was nog een keertje 200 aangezien het hele dak idd gedaan moet worden anders krijg je een streep ergens halverwege. Geen spijt van. Alleen de zijkant oogt prima.

https://www.teslacarwrap.nl/ in de Lier
Dank je voor je uitleg. Eerst de auto maar eens ophalen en dan bedenken hoe het er uit gaat zien als ik het dak mee laat tinten. Misschien heeft mijn leverancier wel wat foto's.

• Chk1975
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:57
Bij mij werkt de lader ook slecht en ik heb geen hoesje.
Bij eerste service afspraak verzoek van monteur gekregen om telefoon met kabel op te laden om zeker weten dat het de oplaadpad is en niet de usb poort.
Met kabel gaat het perfect dus heb nu in januari een afspraak staan voor vervanging van de pad.

• Shiro

Shiro

Serenity

Obelixxx schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:28:
[...]

Heb inderdaad een hoesje.
Mijn twee qi laders thuis, en de lader in mijn oude Kia optima hadden geen probleem met het hoesje.
Overigens is het hoesje alleen een dun transparant plastic plaatje aan de achterkant.
Hoe knullig het ook klinkt, wel gekeken dat de kabel goed erin zit van de chargepad? Niet dat het losjes erin zit. Ik heb zelf overigens geen probleem mee, mijn S20 FE laad prima op en zit ook in een vrij dik plastic hoesje.

Juniper RWD

Verwijderd

Afgelopen vrijdag mijn SR+ opgehaald en ben nu op zoek naar goede opslag voor de Dashcam / Sentry functie.
Wat gebruiken de meesten in dit topic?

Ik hoorde dat een SanDisk High Endurance in combinatie met een SanDisk MobileMate goed zou werken en dat een T5 / T7 ook veel gebruikt wordt.

Ik heb €125 aan Bol.com bonnen, dus op zoek naar leuke, goed werkende optie. Ik zag zelf de Sandisk High Endurance staan, maar ook een 1TB SSD van Samsung (T7).

Kan bijvoorbeeld ook de Samsung T7 Touch versie gebruikt worden? Die is namelijk een stuk goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2020 10:36 ]

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:35:
Afgelopen vrijdag mijn SR+ opgehaald en ben nu op zoek naar goede opslag voor de Dashcam / Sentry functie.

Ik hoorde dat een SanDisk High Endurance in combinatie met een SanDisk MobileMate goed zou werken en dat een T5 / T7 ook veel gebruikt wordt.

Ik heb €125 aan Bol.com bonnen, dus op zoek naar leuke, goed werkende optie. Ik zag zelf de Sandisk High Endurance staan, maar ook een 1TB SSD van Samsung (T7).

Kan bijvoorbeeld ook de Samsung T7 Touch versie gebruikt worden? Die is namelijk een stuk goedkoper.
Elke SSD is prima imho. Ik heb een basic Samsung SSD van 250GB in een simpele case eraan. T5/T7 is leuk maar eigenlijk niet nodig.

https://www.bol.com/nl/p/...432183/?s2a=#productTitle

Behuizingkje erbij en klaar.

Maar als je van de bonnen af wilt kun je natuurlijk ook een T5/T7 pakken. :)

1TB zie ik ook niet echt het nut van in. Dan heb je een paar jaar Sentry beelden erop staan. Ga je nooit meer naar kijken. 250GB is echt meer dan voldoende. Tenzij je heel veel muziek in flac erop zet ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 17-12-2020 10:43 ]

• Shiro

Shiro

Serenity

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:35:

Ik heb zelf een T5 van Samsung, gekocht tijdens black friday deals voor maar 63€ toen. Las ergens dat de T7 best wel warm kan worden en dat de meeste de T5 het fijnste vinden qua prijs kwaliteit.

Ik heb zelf mijn SR+ sinds maandag, dus ben nog een noob en kan je niet uit persoonlijke ervaring vertellen of de T5 nou echt zoveel langer zal meegaan. Maar video's op terug kijken gaat wel soepel.

Juniper RWD

• Houseofdreams
kdeboois schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:23:
[...]

De ervaring van anderen is dat een USB stick erg snel defect gaat. Kwam regelmatig voorbij in deze groep. Wellicht is het nu beter of gebruik je geen Sentry, maar als je de beelden nodig hebt door een incident en je ze dan niet kan gebruiken vanwege 65 Euro zuinigheid en het negeren van nuttige informatie van derden... vul zelf maar in >:)
Mocht ik nu al slechte ervaringen gehad hebben met USB's dan zou ik direct overschakelen hoor, maar in alle jaren dat ik ze al gebruik (ook buiten de wagen) heb ik nog geen enkele defect gehad. Ik koop wel alleen de beste merken, niet zo'n klein prulledingetje...

Ik negeer dus geen info, ik neem een berekend risico :)

• Obelixxx
Shiro schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:35:
[...]

Hoe knullig het ook klinkt, wel gekeken dat de kabel goed erin zit van de chargepad? Niet dat het losjes erin zit. Ik heb zelf overigens geen probleem mee, mijn S20 FE laad prima op en zit ook in een vrij dik plastic hoesje.
Ga ik checken, ik heb nu alleen nog maar de USB C connector gecheckt

• kdeboois
Houseofdreams schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:04:
[...]

Mocht ik nu al slechte ervaringen gehad hebben met USB's dan zou ik direct overschakelen hoor, maar in alle jaren dat ik ze al gebruik (ook buiten de wagen) heb ik nog geen enkele defect gehad. Ik koop wel alleen de beste merken, niet zo'n klein prulledingetje...

Ik negeer dus geen info, ik neem een berekend risico :)
Prima hoor, maar door de vele nieuwe berijders hier is het nuttig om nog maar eens te benadrukken dat een zeer goede USB stick wellicht OK kan zijn, maar dat een SSD aan te raden is.

Pagina: 1 ... 165 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: