Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.533 views

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:33:
[...]
Laadpaal voor de deur hier heeft een low-power mode tussen 17:00 en 21:00 om het netwerk te ontzien. Daar kan de Tesla echt totaal niet mee omgaan. Wellicht is het zoiets?
Zolang de paal maar minstens 5A blijft leveren gaat het nog wel goed.
Jurres schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:34:
[...]Thanks! Geen slechte gedachte.. echter heb ik het ook al buiten die piekuren geprobeerd.. :(
Let even op je A instelling in de auto als je hem eraan hangt. Bij mij staat die na zo'n "slim laden"-sessie bij die paal op 5A. De paal gaat vervolgens in storing tijdens normale sessies, omdat de auto niet genoeg trekt. Moet hem dan dus altijd even met de hand weer ophogen.

• Toffifee
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Jurres schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:31:
Zijn er op dit forum M3 SR+ MiC rijders die problemen hebben met openbare laadpalen? Ik woon in Amsterdam en heb bij enkele laadpalen problemen, andere EV rijders kunnen daar wel laden. De laadpas is reeds vervangen. Bij andere laadpalen van dezelfde beheerder/leverancier kan ik wel laden zonder problemen. Vreemd allemaal. Iemand zelfde ervaring of idee?
Ik kreeg hem in Einhoven heuvelgalerij niet geladen op beide punten. Een Mercedes daarna wel..

Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."

Verwijderd

Caelorum schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:46:
[...]

Zolang de paal maar minstens 5A blijft leveren gaat het nog wel goed.
Is een bekend verschijnsel en nog steeds niet gefixt.

- Sunri5e in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2"
- https://www.allego.eu/nl-nl/consumenten/faq-slim-laden#

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:52
Opletten voor (omgeving) Amsterdam: politie en Tesla raden af om ‘s avonds/nachts je M3 publiek te laden. Gezien een enorme stijging in het jatten van laadkabels en ze weten nog niet hoe dat gedaan wordt, er is nog niemand gepakt.

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-01 11:18

GB2

Niemand die dat op USB heeft staan dan ?

• Caelorum
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:00:
[...]
Is een bekend verschijnsel en nog steeds niet gefixt.[...]
Het werkt hier prima met "slim laden" binnen de slim laden tijdstip. Het enige wat gebeurt is dat de auto onthoud dat de paal maar 5A kan leveren. Vervolgens gaat die buiten die tijden ook 5A aanhouden voor die paal, waarop de paal denkt dat de auto het niet aankan en de sessie afkapt. Dus moet ik buiten de slim laden tijden zelf handmatig de ampères ophogen in de auto als ik de keer ervoor binnen de slim laden tijdvak de auto heb geladen. Laden gaat dus prima. (jouw eerste link heeft overigens niets te maken met issues met de paal, maar met gebrekkige kennis over de max. AC laadsnelheid van de Model 3 van 11kW).
[....]Wanneer er 2 auto’s aan de laadpaal willen laden wordt de Tesla Model 3 in dit tijdvak niet geladen en valt de auto in slaap[...]
En dit is bij de allego laadpalen hier in Gelderland in ieder geval niet aan de orde. Werkt prima op bovenstaande verhaal na.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 14-12-2020 15:22 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17
kdeboois schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:45:
[...]

Tesla zou beter een realistisch bereik moeten aangeven. Op de site en tijdens verkoop zijn ze verplicht de WLTP aan te geven maar op het dashboard kan een adaptieve GoM een oplossing beiden.
Zou een toevoeging kunnen zijn inderdaad. Je hebt nu wel de mogelijkheid om het bereik op percentages te zetten. Naar mijn inziens praktischer. Daarnaast kan je in het menu bij energieverbruik de realistische afstand zien. Zit er dus min of meer in.
Echter gaat het hier over mensen die net een nieuwe M3 hebben waarbij het bereik niet matcht met de WLTP. Dat ga je met een realistische weergave op Gom niet oplossen. Dit issue heeft elke EV.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-01 00:11
JohanB schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:02:
Opletten voor (omgeving) Amsterdam: politie en Tesla raden af om ‘s avonds/nachts je M3 publiek te laden. Gezien een enorme stijging in het jatten van laadkabels en ze weten nog niet hoe dat gedaan wordt, er is nog niemand gepakt.
Bedankt voor de bron mee te delen.

Verwijderd

Caelorum schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:20:
[...]

Het werkt hier prima met "slim laden" binnen de slim laden tijdstip. Het enige wat gebeurt is dat de auto onthoud dat de paal maar 5A kan leveren. Vervolgens gaat die buiten die tijden ook 5A aanhouden voor die paal, waarop de paal denkt dat de auto het niet aankan en de sessie afkapt. Dus moet ik buiten de slim laden tijden zelf handmatig de ampères ophogen in de auto als ik de keer ervoor binnen de slim laden tijdvak de auto heb geladen. Laden gaat dus prima. (jouw eerste link heeft overigens niets te maken met issues met de paal, maar met gebrekkige kennis over de max. AC laadsnelheid van de Model 3 van 11kW).

[...]

En dit is bij de allego laadpalen hier in Gelderland in ieder geval niet aan de orde. Werkt prima op bovenstaande verhaal na.
Bij de allego laadpalen bij mij in Gelderland speelt dit helaas nog steeds.

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:16
Jurres schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:31:
Zijn er op dit forum M3 SR+ MiC rijders die problemen hebben met openbare laadpalen? Ik woon in Amsterdam en heb bij enkele laadpalen problemen, andere EV rijders kunnen daar wel laden. De laadpas is reeds vervangen. Bij andere laadpalen van dezelfde beheerder/leverancier kan ik wel laden zonder problemen. Vreemd allemaal. Iemand zelfde ervaring of idee?
Ik had op wonderbaarlijke wijze dat de laders (14 stuks) op mijn werk slechts lage amperage gaven. Bleek een instelling voor alleen die palen. Nadat ik die op juiste amperage had gezet tijdens laden op het werk (op het laadscherm van de tesla) was het probleem voor goed verholpen. Misschien helpt dat?

• Caelorum
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:55:
[...]
Bij de allego laadpalen bij mij in Gelderland speelt dit helaas nog steeds.
Hier staan relatief nieuwe palen. Zal de volgende keer eens een foto nemen van het nummer. Kan je ze vragen dezelfde palen bij jou neer te zetten ^_^

• JohanB
bottom line schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:45:
[...]

Bedankt voor de bron mee te delen.
Tesla service waar ik een nieuwe laadkabel op moet halen ;)

Verwijderd

Caelorum schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:57:
[...]

Hier staan relatief nieuwe palen. Zal de volgende keer eens een foto nemen van het nummer. Kan je ze vragen dezelfde palen bij jou neer te zetten ^_^
Ik zal eens ff checken. De paal is krap een jaar oud :-(

• bloempot6
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:56
JohanB schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:00:
[...]

Tesla service waar ik nu een nieuwe laadkabel op ga halen ;)
Ben er inmiddels ook al twee kwijt. In de buurt (Amsterdam Oud-West) zijn er minstens tientallen gestolen.

Mijn laadkabel zit nu, net als bij de M3 aan de andere kant van de paal, met een fietsslot aan de velg vast. :')

Bij het service center stond ik tussen lotgenoten met een MS en MX. Dus dit issue beperkt zich helaas niet tot alleen de M3. Andere EV's lijken wel veilig voor deze nieuwe vorm van diefstal.

• tripleE69
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-12-2020
Ritje Amsterdam naar Alkmaar. Gereden op AP. 3SR+ mic. Laad thuis keurig tot 100% op. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6P8oVWyFBhCvlOV7psRYcO6sB8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PW8pGSYBso0FguuTePy20n6Q.jpg?f=fotoalbum_large
bloempot6 schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:55:
[...]

Ben er inmiddels ook al twee kwijt. In de buurt (Amsterdam Oud-West) zijn er minstens tientallen gestolen.

Mijn laadkabel zit nu, net als bij de M3 aan de andere kant van de paal, met een fietsslot aan de velg vast. :')

Bij het service center stond ik tussen lotgenoten met een MS en MX. Dus dit issue beperkt zich helaas niet tot alleen de M3. Andere EV's lijken wel veilig voor deze nieuwe vorm van diefstal.
Hoe krijgen ze de kabel zonder schade los? Hij zit toch locked in de auto en wellicht ook paal?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• JohanB
Inspired schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:15:
[...]

Hoe krijgen ze de kabel zonder schade los? Hij zit toch locked in de auto en wellicht ook paal?
Dat vragen ze zich ook af bij het SeC en de leasemaatschappij

Hoop niet dat het zo wordt als bij de stuurtjes van se A3 & Golf

[ Voor 10% gewijzigd door JohanB op 14-12-2020 18:28 ]

• bloempot6
Inspired schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:15:
[...]

De laadpaal ontgrendelt de kabel wanneer er geen EV meer verbonden is. Maar hoe ze hem in eerste instantie uit de auto krijgen is de grote vraag. Je zou zeggen dat ze inmiddels wel voldoende Sentry mode beelden hebben verzameld om hier iets over te kunnen zeggen.

Daarnaast ook vreemd dat ze het specifiek op Tesla's gemunt hebben.

• Caelorum
  • Nu online
De paal kan ook op afstand worden ontgrendeld door een reboot te forceren. Dus dat is ook nog een mogelijkheid aan die kant.
Daarnaast.. Als de auto "open" is en je de paal afmeld gaat de laadkabel ook los aan de kant van de auto, dus er is ook aan de kant van de auto vast wel het een en ander te regelen.

Hoe dan ook erg vervelend...

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 14-12-2020 18:51 ]

• STIMPPYYY
Caelorum schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:51:
De paal kan ook op afstand worden ontgrendeld door een reboot te forceren. Dus dat is ook nog een mogelijkheid aan die kant.
Daarnaast.. Als de auto "open" is en je de paal afmeld gaat de laadkabel ook los aan de kant van de auto, dus er is ook aan de kant van de auto vast wel het een en ander te regelen.

Hoe dan ook erg vervelend...
Vraag me ook wel af hoe dat precies werkt. Een paal kan je (laten) resetten op afstand. Zodra de laadsessie klaar is, gooit Tesla de lock eraf bij zichzelf mits de auto te openen is. De auto gaat alleen open zodra je dichtbij de auto bent. Vreemd... misschien wordt er na resetten van de paal er iets fysiek kortgesloten in de kabel waardoor Tesla hem eruit gooit.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Misschien een stomme vraag. Als ik iemand op wil pikken, zijn de deuren van buiten niet te openen. Ik moet dan eerst mijn eigen deur open doen.

Hoe kan ik die deuren op een andere manier unlocken?

• Flatline____
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-01 11:38
emnich schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:48:
Misschien een stomme vraag. Als ik iemand op wil pikken, zijn de deuren van buiten niet te openen. Ik moet dan eerst mijn eigen deur open doen.

Hoe kan ik die deuren op een andere manier unlocken?
Klikken op het slotje linksboven in het scherm?

• hdu
  • Laatst online: 09-01 16:04

hdu

Flatline____ schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:49:
[...]

Yep, dat werkt. En ik moet bekennen toen ik de Tesla net had... :D

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Probeer in korte tijd veel informatie in te winnen wat elektrisch rijden betreft en ben al best ver. Maar kan niet direct vinden of een Tesla 3 ook kan opladen met een 1fase 16A aansluiting. Iemand die daar uitsluitsel over kan geven?
Heb wel door dat het echt heel traag zal zijn voor die auto, maar hoop wel dat het kan.

Begrijp ik het verder goed dat de kosten 0,29cent per kWh bedraagt bij een Tesla supercharger?

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-01 22:12
S023 schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:42:
Probeer in korte tijd veel informatie in te winnen wat elektrisch rijden betreft en ben al best ver. Maar kan niet direct vinden of een Tesla 3 ook kan opladen met een 1fase 16A aansluiting. Iemand die daar uitsluitsel over kan geven?
Heb wel door dat het echt heel traag zal zijn voor die auto, maar hoop wel dat het kan.

Begrijp ik het verder goed dat de kosten 0,29cent per kWh bedraagt bij een Tesla supercharger?
Dat kan, je krijgt er een oplader voor een standaard wcd bij. Supercharger prijzen variëren tussen de 21 en 25 cent per kw.

[ Voor 5% gewijzigd door Aalard99 op 14-12-2020 21:45 ]

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-01 16:49
Ik heb mijn Model 3 vandaag precies een jaar. Daarom had ik ook verwacht dat mijn premium connectivity vandaag voorbij zou zijn, maar het werkt nog gewoon. Als ik bij info kijk staat er: meegeleverd of iets dergelijks. Betekent dit dat dit voor altijd gratis blijft voor mij?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:54
Tjenok schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:55:
Ik heb mijn Model 3 vandaag precies een jaar. Daarom had ik ook verwacht dat mijn premium connectivity vandaag voorbij zou zijn, maar het werkt nog gewoon. Als ik bij info kijk staat er: meegeleverd of iets dergelijks. Betekent dit dat dit voor altijd gratis blijft voor mij?
Dat is niet helemaal duidelijk. Kan zijn dat je LM betaald of dat ze het nog niet gestopt hebben ofzo.
Die van mij is van juni 2019 en ik heb ook nog steeds premium connectiviteit. Is ooit ‘tijdelijk’ op SR+ Modellen aangezet (in oktober 2019 ofzo?)...

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-01 00:11

Volgens mij als je navigeert naar de SuC, dan zie je hoeveel hij kost :) dus je zou dat eens moeten uitproberen.
Maar SuC's in NL zijn allemaal lager als €0,29 volgens mij

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Flatline____ schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:49:
[...]

Haha, ik wist al dat het iets soms was. Bedankt

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
JohanB schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:02:
Wat is je bron?

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 00:16
Die had hij al vermeld :)
JohanB schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:00:
[...]

Tesla service waar ik een nieuwe laadkabel op moet halen ;)

EX30 Ultra Twin Performance

• badwah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-03-2025
Midden vorige maand nieuwe model 3 LR opgehaald, versie 2021

geweldig product offcourse maar één nadeel, de tesla build quality is ook included
rechter camera kapot bij levering en dus geen AP

nu zijn ze bij Tesla geweldig aan het rekken om me een afspraak voor herstelling te bezorgen, staat nu gepland begin januari, we'll see

nu zag ik net een review filmpje van de m3 refresh 2021 met net hetzelfde defect (zie YouTube: New 2021 Tesla Model 3 facelift review – ALL changes in detail! | Wh... minuut 7)
vet groen gelachen als ik dit zag ...

zijn er nog mensen die dit voor hebben? want toeval bestaat niet enzo van die dingen

• Tjenok
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dit waar is. Van twee collega's in Amsterdam vorige week 's nachts de laadkabel gestolen. Toen ze een nieuwe gingen halen bij Tesla zaten er 8-10 andere gedupeerden in de wachtkamer. Ik laad voorlopig alleen op kantoor...

• r0bb
  • Laatst online: 13:30
Ik heb weleens een laadpaal reset aangevraagd via het servicenummer op de paal omdat hij niet werkte. Na de reset hoorde ik bij de andere auto die al een tijdje stond te laden (of niet want hij werkte toch niet?) dat zn kabel werd unlocked. Bij de servicedesk van die laadpalen is ook nauwelijks controle op de aanvrager vd reset. Miss dat ze op die manier die kabels jatten..

[ Voor 4% gewijzigd door r0bb op 15-12-2020 07:07 ]

• besteller2019
Tjenok schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:01:
[...]

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dit waar is. Van twee collega's in Amsterdam vorige week 's nachts de laadkabel gestolen. Toen ze een nieuwe gingen halen bij Tesla zaten er 8-10 andere gedupeerden in de wachtkamer. Ik laad voorlopig alleen op kantoor...
Ah balen zeg. Mij is zondag hetzelfde overkomen met een model 3. Via de buurt app vernam ik dat een andere buurtbewoner hetzelfde had vorige week (ook model 3). Ik heb aangifte gedaan uiteraard. Ik woon ook in Ams. Mijn auto stond na de diefstal ook open. Ik weet 100% zeker dat hij gesloten was (laadcapaciteit gechecked voor het slapen).

• Tjenok
besteller2019 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:31:
[...]

Ah balen zeg. Mij is zondag hetzelfde overkomen met een model 3. Via de buurt app vernam ik dat een andere buurtbewoner hetzelfde had vorige week (ook model 3). Ik heb aangifte gedaan uiteraard. Ik woon ook in Ams. Mijn auto stond na de diefstal ook open. Ik weet 100% zeker dat hij gesloten was (laadcapaciteit gechecked voor het slapen).
De auto stond open? Dat is wel opvallend. Zou betekenen dat ze een manier hebben gevonden om de auto te ontgrendelen. Ik houd m'n sentry mode voorlopig maar aan staan...

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:22

@Verwijderd heeft een LR en laadt ook met 1x16A. Ik heb afgelopen jaar 40.000 gereden en heb met prima gered met de standaard bijgeleverde lader met laden op 10A, dus dat gaat prima, als je de auto thuis op de oprit oid kan laden :Y

Enige paar keren dat ik echt moest laden onderweg is tijdens storingsdienst, meer dan verwacht, 1x moest even wachten op een collega dus vooraf 10 minuutjes aan de SuC, of dat mijn planning totaal anders liep dan verwacht (laadpaal bij de klant werkte niet EN ipv uurtje op locatie 2,5 uur en volgende afspraak was weer een eind rijden, dus onderweg nog een keertje 10min SuC).

[ Voor 19% gewijzigd door ybos op 15-12-2020 08:10 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aalard99 schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:44:
[...]

Dat kan, je krijgt er een oplader voor een standaard wcd bij. Supercharger prijzen variëren tussen de 21 en 25 cent per kw.
De standaard lader gaat tot 13A bij een standaard wcd.

• besteller2019
Tjenok schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:59:
[...]

De auto stond open? Dat is wel opvallend. Zou betekenen dat ze een manier hebben gevonden om de auto te ontgrendelen. Ik houd m'n sentry mode voorlopig maar aan staan...
Yes. Ik had geen sentry modus aan staan, gebruik ik eigenlijk nooit. Ik heb geen idee hoe ze de auto open hebben gekregen. Wellicht een storing veroorzaakt aan de laadpaal? Of het signaal van mijn telefoon/pasje gekopieerd? Ik heb echt geen idee. Wel heb ik altijd pin to drive aan staan dus wellicht is dat nog een geluk bij een ongeluk geweest. Er lag behoudens een thuislaadkabel niks persoonlijks in de auto. Wel werkspullen van mijn vriendin die op de IC werkt (maskers, beademingslangen etc.). Dat is uiteraard allemaal gestolen. :/

• Tjenok
besteller2019 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:35:
[...]

Yes. Ik had geen sentry modus aan staan, gebruik ik eigenlijk nooit. Ik heb geen idee hoe ze de auto open hebben gekregen. Wellicht een storing veroorzaakt aan de laadpaal? Of het signaal van mijn telefoon/pasje gekopieerd? Ik heb echt geen idee. Wel heb ik altijd pin to drive aan staan dus wellicht is dat nog een geluk bij een ongeluk geweest. Er lag behoudens een thuislaadkabel niks persoonlijks in de auto. Wel werkspullen van mijn vriendin die op de IC werkt (maskers, beademingslangen etc.). Dat is uiteraard allemaal gestolen. :/
Vervelend zeg! Ik ga dat pin to drive ook maar eens instellen, ook al heeft mijn leasemaatschappij destijds een tracking systeem ingebouwd.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zijn er hier mensen met goede ervaringen met middeltjes/spullen om het leer in de Model 3 te verzorgen? Na een jaar begin ik in de berijdersstoel wel een beetje wat kreukjes te zien, dus misschien moet ik het leer behandelen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• DennusB
  • Niet online
bloempot6 schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:46:
[...]

De laadpaal ontgrendelt de kabel wanneer er geen EV meer verbonden is. Maar hoe ze hem in eerste instantie uit de auto krijgen is de grote vraag. Je zou zeggen dat ze inmiddels wel voldoende Sentry mode beelden hebben verzameld om hier iets over te kunnen zeggen.

Daarnaast ook vreemd dat ze het specifiek op Tesla's gemunt hebben.
En zo niet, ik promoot nog maar even schaamteloos m'n eigen open-source tooltje om hierbij te helpen : https://github.com/dennisbrouwer91/tesla-automated-sentry
Ergens draaien, en de auto zet sentry automatisch aan zodra je hem aan een paal zet. Als ie niet aan een paal staat blijft het uit (tenzij je het zelf aanzet uiteraard). Werkt hier al maanden erg goed!

• Aalard99
besteller2019 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:35:
[...]

Ze moeten inderdaad een manier hebben gevonden om je auto te openen, lijkt me toch dat Tesla dit ergens in de logbestanden moet kunnen zien?

Kopiëren van het bluetooth signaal of een 'oud' medewerker van Tesla die met bepaalde rechten auto's kan openen, nogmaals ik ga er vanuit dat Tesla dit kan achterhalen......
Aalard99 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:52:
[...]

Ze moeten inderdaad een manier hebben gevonden om je auto te openen, lijkt me toch dat Tesla dit ergens in de logbestanden moet kunnen zien?

Kopiëren van het bluetooth signaal of een 'oud' medewerker van Tesla die met bepaalde rechten auto's kan openen, nogmaals ik ga er vanuit dat Tesla dit kan achterhalen......
Zou je wel zeggen dat Tesla iets moet weten. Al zie ik al meldingen uit 2017 met waarschijnlijk dezelfde werkwijze.

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-01 11:18

GB2

Of ze weten meer maar zijn bezig met oplossen...
Maar dat ze een auto open krijgen dat vind ik extra bijzonder.

Gisteren was ik trouwens in parkeergarage (centrum Leiden bij Molen de Valk), deed mijn kabel in de paal en ineens een harde klap en een grote vonk aan de achterkant...
Ik schrok niet maar had wel zoiets van... huh wat is dit nu weer.. :?
Mijn paal en 2 ernaast dood.. gelukkig kon ik mijn kabel eruit krijgen andere die dit wel eens hebben meegemaakt? Vooral de vonk / flits aan de achterkant vind ik wel gevaarlijk je zou maar zo'n optater krijgen.

• besteller2019
Ik kijk letterlijk nu in de app en zie staan "Raam passagierszijde open". Ik heb een printscreen gemaakt gisteravond toen ik ging slapen (uit de app) en toen was alles normaal gesloten. Er is in ieder geval iets vreemds aan de hand met de auto, dat is voor mij wel duidelijk.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01 16:57
Ik denk dat het gewoon met grof geweld gaat. Het is een plastic pal die de stekker tegenhoudt en die kan makkelijk stuk lijkt me.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Caelorum
  • Nu online
GB2 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:46:
Mijn paal en 2 ernaast dood.. gelukkig kon ik mijn kabel eruit krijgen andere die dit wel eens hebben meegemaakt? Vooral de vonk / flits aan de achterkant vind ik wel gevaarlijk je zou maar zo'n optater krijgen.
Kortsluiting is niet normaal...

@DennusB Je tool zet hem nooit uit toch?

@kdeboois Dan had de SeC niet voor een raadsel gestaan. Dat is vrij makkelijk te checken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 15-12-2020 09:59 ]

• DennusB
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:58:
[...]

@DennusB Je tool zet hem nooit uit toch?
Hij zet hem aan zodra hij aan een lader staat, maar hij zet hem idd niet uit.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01 16:57
Caelorum schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:58:
[...]

@kdeboois Dan had de SeC niet voor een raadsel gestaan. Dat is vrij makkelijk te checken ;)
Wellicht blijft het intact. Ook wel gezien dat de stekker stuk gaat, maar wel bruikbaar blijft. Zag je veel bij Car2Go's door incorrect gebruik.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• besteller2019
Ik heb net Tesla gesproken en er is inderdaad een bende actief. De politie heeft een onderzoek gestart en er zijn echt veel gevallen bekend ondertussen. De medewerker aan de telefoon was de wanhoop nabij.

[ Voor 52% gewijzigd door besteller2019 op 15-12-2020 10:20 ]

• Tammestein
  • Laatst online: 10-03-2023
Tjenok schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:59:
[...]

Ik denk als deze bende zo slim is om Tesla's open te krijgen. Dan heeft de Sentry Mode ook geen zin.

• Aalard99
Tammestein schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:52:
[...]

Ik denk als deze bende zo slim is om Tesla's open te krijgen. Dan heeft de Sentry Mode ook geen zin.
Met een beetje geluk kan je wel zicht krijgen hoe ze te werk gaan via de Sentry, als ze in ieder geval je ssd niet gelijk stelen :).

Treft het alleen Tesla's of ook andere EV's? Als het alleen Tesla is dan zit er ergens een bug om de auto open te krijgen.

• Tammestein
  • Laatst online: 10-03-2023
Aalard99 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:06:
[...]
als ze in ieder geval je ssd niet gelijk stelen :).
Die probeerde ik eigenlijk te vermijden O-)

Of je moet een 2021 model hebben, dan is dat lastiger

[ Voor 11% gewijzigd door Tammestein op 15-12-2020 11:16 ]

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 22:33
Ik was laatst in een Tesla Service Center en was mijn Tesla pas vergeten waarmee ik de auto open maak. Ze gaven toen aan dat dit niet erg was omdat ze de auto zonder problemen konden openen als deze in een bepaald gebied van de garage stond. Wellicht dat het hiermee te maken heeft dat een bende dit heeft gestolen en zo alle auto's kunnen openen?

• Flatline____
Ben even benieuwd hoe jullie omgaan met het ontbreken van een reservewiel / reparatieset. Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met de bandenreparatieset die je via de Tesla shop kunt kopen? Of zijn er andere oplossingen voor een acute reparatie bij een lekke band.

Ik kan altijd pechhulp bellen via de LM, alleen zo’n reparatieset is toch wel goed voor het gevoel...

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tammestein schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:52:
[...]

Maar waarom dan in godsnaam de kabel stelen, en niet alles wat er in de auto ligt?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• JohanB
Jeroenneman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:46:
[...]

Maar waarom dan in godsnaam de kabel stelen, en niet alles wat er in de auto ligt?
Bij mij was de auto overigens niet open (en er lag niks in behalve een pakje kauwgom)

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
Jeroenneman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:46:
[...]

Gemakzucht?... Gelegenheid..? Als je zo slim bent om aan twee kanten (vergrendelde) laadkabel te stelen dan zal er wel een veiligheidslek kunnen zijn?..

Toch wel benieuwd of we ooit horen hoe ze dat gedaan hebben.

(Zou haast wel op een of andere manier zonder schade moeten hebben kunnen ontgrendelen..? Als ze de kabel aan twee kanten beschadigd is ook niet handig)

[ Voor 15% gewijzigd door Stef87 op 15-12-2020 12:13 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 09:48
Er zit toch een knopje op de granny charger (en TWC) waarmee je de kabel unlocked? Zouden 'ze' die niet kunnen gebruiken?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 23:35
Pierz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:27:
Er zit toch een knopje op de granny charger (en TWC) waarmee je de kabel unlocked? Zouden 'ze' die niet kunnen gebruiken?
Las idd zoiets op TMC: https://teslamotorsclub.c...le-charging.182970/page-3

PVoutput

• r0bb
Volgens 1 vd laatste posts kan het liggen aan het feit dat bij sommigen de laatste tijd de auto niet automatisch locked bij weglopen.

Nu ik het zeg heb ik dit begon december ook een week lang ondervonden dat mn auto mijn telefoon niet herkende (ik moest openen met pas) en ook niet goed afsloot.

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Voor alle nieuwe Tesla broeders wachtend op en rijdend in een MiC SR+ (in ieder geval).

Ik kreeg zojuist bericht van Tesla dat mijn servicebezoek einde maand niet nodig is omdat het aangegeven probleem, een warme auto/batterij en toch laden met maximaal 43kW bij een snellader ongeacht de SoC, wordt opgelost in een toekomstige update op afstand.

Opladen van de batterij gaat in ieder geval tot 98% en wellicht nog wel verder als hij wat vaker aan de paal hangt. Maar onderweg laden om snel weer door te kunnen zou wel fijn zijn.

• rovox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-12-2025
Cool, Dat zou wel fijn zijn!

• Mike101
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-12-2025
Idd bij mij het zelfde had ook een melding gemaakt en gesproken met service center over het snel laden en maximaal status van de batterij

Kregen vandaag een sms met:
Beste klant,

Wij hebben uw case op afstand onderzocht en hebben als feedback gekregen dat er een bekend probleem momenteel in de firmware zit. Onze engineering afdeling is hiervan op de hoogte en is druk bezig om dit te verhelpen in een toekomstige update. Het is niet nodig om uw Model 3 binnen te brengen voor service omdat dit op afstand opgelost zal worden. Om deze reden zullen wij uw afspraak annuleren.
Met vriendelijke groet,

Tesla Service

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:38

Shiro

Serenity

Uiteraard goed nieuws, jammer dat ze niet bij vermelden op wat voor termijn ze het denken op te lossen. Verhelpen in een toekomstige update zonder aan te geven wanneer kan zowel 1 jaar als 4 jaar zijn, ik hoop dat ze het snel uitrollen, naast de laadsnelheid en dat ik nog niet tot 100 % kan laden met mijn nieuwe SR+, ben ik voor de rest erg tevreden.

Juniper RWD

• Caelorum
  • Nu online
Tesla is over het algemeen best snel met fixes voor problemen. Ze releasen ook gewoon elke 1 a 2 weken een nieuwe build, dus dat komt wel goed.

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-01 10:34
Shiro schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:28:
en dat ik nog niet tot 100 % kan laden met mijn nieuwe SR+, ben ik voor de rest erg tevreden.
Niet tot 100% kunnen laden heb ik ook (in mijn geval stopt het steeds al bij 77%).

Op basis van wat ik tot nu toe heb gelezen ga ik dit nu proberen: goed leegrijden (<5%), dan minimaal 3 uur laten slapen (dus zonder Sentry etc), vervolgens volledig laden en weer minimaal 3 uur laten slapen. Dan zou het BMS opnieuw gekalibreerd moeten zijn.
Ik had tot nu toe steeds Sentry aan maar dat verhindert mogelijk een goede kalibratie (hij komt dan niet in slaap terwijl het BMS de "open" spanning van de batterij nodig heeft).

• minimal_sjoerdt
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-08-2024
Flail schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:47:
[...]

Niet tot 100% kunnen laden heb ik ook (in mijn geval stopt het steeds al bij 77%).

Op basis van wat ik tot nu toe heb gelezen ga ik dit nu proberen: goed leegrijden (<5%), dan minimaal 3 uur laten slapen (dus zonder Sentry etc), vervolgens volledig laden en weer minimaal 3 uur laten slapen. Dan zou het BMS opnieuw gekalibreerd moeten zijn.
Ik had tot nu toe steeds Sentry aan maar dat verhindert mogelijk een goede kalibratie (hij komt dan niet in slaap terwijl het BMS de "open" spanning van de batterij nodig heeft).
Benieuwd of dit helpt, wat bedoel je overigens met laten slapen? Gewoon afsluiten en zonder sentry mode & heating laten staan? En bedoel je met volledig laden het opladen tot hij niet verder komt? Wellicht dat je je ervaring even kunt laten weten. :)

• Wolly
  • Niet online
Stef87 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:11:
[...]

Gemakzucht?... Gelegenheid..? Als je zo slim bent om aan twee kanten (vergrendelde) laadkabel te stelen dan zal er wel een veiligheidslek kunnen zijn?..

Toch wel benieuwd of we ooit horen hoe ze dat gedaan hebben.

(Zou haast wel op een of andere manier zonder schade moeten hebben kunnen ontgrendelen..? Als ze de kabel aan twee kanten beschadigd is ook niet handig)
Als ze het voor het koper doen maakt schade aan de kabel ook niet uit. Op zich wel makkelijk voor een dief, je kan elke avond de laadpalen afstruinen met een betonschaar.

• Flatline____
Wolly schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:56:
[...]

Als ze het voor het koper doen maakt schade aan de kabel ook niet uit. Op zich wel makkelijk voor een dief, je kan elke avond de laadpalen afstruinen met een betonschaar.
Succes met doorknippen bij deze laadvermogens :)

• Caelorum
  • Nu online
Flatline____ schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:04:
[...]
Vaak staan auto's een beetje te niksen aan die paal... (iig hier)

• Wolly
  • Niet online
Flatline____ schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:04:
[...]

Niet te dichtbij staan maar is zonder meer mogelijk, wel gaaf om te zien denk ik :+

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-01 10:34
minimal_sjoerdt schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:59:
[...]

Benieuwd of dit helpt, wat bedoel je overigens met laten slapen? Gewoon afsluiten en zonder sentry mode & heating laten staan? En bedoel je met volledig laden het opladen tot hij niet verder komt? Wellicht dat je je ervaring even kunt laten weten. :)
Ik zal m'n ervaring zeker delen. Al kan dat nu met de lockdown qua km's nog wel een paar dagen duren ;)
Laten slapen is dus inderdaad geen sentry, geen apps draaien die de auto blijven pollen, niet de Tesla app openen.. Het idee is dat de accucellen dan voldoende tijd krijgen om te stabiliseren. Volledig laden: inderdaad tot ie niet verder komt.

Ook wel interessant: gisteravond met 50% geparkeerd, vanochtend gaf ie 53% aan. En zojuist zomaar weer 4% erbij. Dus er zijn al wat correcties gaande, ook zonder bovengenoemde trucs.

• D!ablo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03-2025
Vandaag naar Tesla service center geweest voor mijn mobiele oplader (van nog geen jaar oud) die stuk is gegaan.

Volgens hun heb ik m in een vochtige ruimte gebruikt, dus helaas geen garantie. Totaal onzin natuurlijk.
Als ze de accessoires al niet eens onder de garantie dekken wat straks als de auto batterij stuk is? Heb ik m in een vochtige garage laten staan?? Wat een triest bedrijf dit.

Zijn andere mobiele opladers aan te raden? Zo ja, welke?
Wil niet nog eens nieuwe van Tesla halen zonder garantie.

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:30
D!ablo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:02:
Vandaag naar Tesla service center geweest voor mijn mobiele oplader (van nog geen jaar oud) die stuk is gegaan.

Volgens hun heb ik m in een vochtige ruimte gebruikt, dus helaas geen garantie. Totaal onzin natuurlijk.
Als ze de accessoires al niet eens onder de garantie dekken wat straks als de auto batterij stuk is? Heb ik m in een vochtige garage laten staan?? Wat een triest bedrijf dit.

Heb nog een nieuwe op MP staan.
Bij interesse kan je een PM sturen

• frederikbove
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-01 13:03
Btw rond het opladen. Vandaag dus mijn m3 LR gaan halen hij was 80% opgeladen dan maar richting huis gereden maar omdat ik thuis nog niet kan laden eerst langs de SuC gegaan om te kijken hoe dat liep en perfect direct. 30kw gekregen met een auto die 88% vol was dus niet slecht
D!ablo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:02:

IP55 mag je gewoon buiten en in een vochtige ruimte gebruiken. Staat ook gewoon in de handleiding van Tesla. Niet bij zware regenval of onderdompelen. Beetje jammer is het wel. Je zou een andere SeC kunnen proberen. Wellicht dat ze daar wel wat servicegerichter zijn.

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:15
Over die bende die laadkabels aan 't jatten is; zit zojuist de handleiding een beetje door te lezen en daarin staat dat de laadkabel bij temperaturen onder de 5 graden ontkoppeld blijft als er niet geladen wordt. Ik neem aan om vastgevroren kabels te voorkomen.

Dan is het gewoon een kwestie van een koude nacht afwachten en bingo, toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWmZhraahCq2k8vpoQlWWQTavC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mD6W1TJ4nPWM5qzNI4XcNN6r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Terranca op 15-12-2020 20:51 ]

• r0bb
Terranca schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:49:
Over die bende die laadkabels aan 't jatten is; zit zojuist de handleiding een beetje door te lezen en daarin staat dat de laadkabel bij temperaturen onder de 5 graden ontkoppeld blijft als er niet geladen wordt. Ik neem aan om vastgevroren kabels te voorkomen.

[Afbeelding]
Maar hoe krijgen ze hem uit de laadpaal? Die kant blijft gewoon gelocked totdat je je laadpas aanbiedt.

[ Voor 4% gewijzigd door r0bb op 15-12-2020 20:59 ]

• STIMPPYYY
r0bb schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:59:
[...]

Maar hoe krijgen ze hem uit de laadpaal? Die kant blijft gewoon gelocked totdat je je laadpas aanbiedt.
Niet als je een insider hebt of de ‘m laat resetten (of daar op een andere manier voor zorgt) denk ik?

• da_mgink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08-2025
Vandaag heb ik zo'n 110km woon/werk verkeer achter de kiezen (ja, ondanks lockdown.. Iets met IT voor levensmiddelen....) en daar ongeveer 35 tot 40% aan batterij (ik weet niet precies meer met hoeveel% ik ben vertrokken, nu nog 58% over, zaterdag avond volgeladen en daarna voor de deur aan de straat gezet) gebruikt met mijn MiC SR+. Gemiddeld verbruik lag op 16,2kw, met 18kWh verbruikt. Ik heb deze kilometers gewoon op de cc toegestane snelheid gereden, wat neerkomt op zo'n 90km 100 per uur, de rest 50 en een stukje 70.

Dat zou dus op een praktisch bereik van tussen de 250 en 300km uit moeten komen als je niet met 0 procent weer aan de lader wilt. Wat mij betreft prima te doen!

[ Voor 11% gewijzigd door da_mgink op 15-12-2020 21:11 ]

• S023
  • Niet online
Heb vandaag een tesla 3 op voorraad gereserveerd, nu is mijn werkgever bezig met offerten voor de lease. In een van de offertes zie ik staan dat het modeljaar 2019 is.
Hoe kunnen zij dit weten? Heb wel een RN nummer gedeeld. Is het misschien daaruit te herleiden?
Zou mooi zijn als het de facelift zou zijn, maar verder geen ramp natuurlijk.

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10-2025
Even een quick hulp vraag.

We kwamen zojuist met 35km over op de batterij thuis.
Helaas zijn de laadpalen bezet en we dachten dan wachten we totdat er een vrijkomt. Misschien vanavond en anders morgen ochtend (we hoeven niet weg namelijk).

Maar nu kreeg ik zojuist de volgende melding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOS9IyY56hS65IDpk_nBQ0XNCa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqwKcb8J3S8uDPy7e5qHX39d.jpg?f=fotoalbum_large

Weten jullie uit ervaring of het schadelijk is als we de auto dus niet opladen vannacht? Ik ben nu best wel bezorgd namelijk 😮

- Creating more joy for people who interact with our digital world

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
@RoelZ Sentry staat al uit ivm het lage niveau neem ik aan. Kan je hem anders niet voor je huis zetten en met de standaard stopcontactlader iets bijladen? Of woon je bijv. in een appartement waardoor dat niet kan?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-01 13:30
RoelZ schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:35:
Even een quick hulp vraag.

We kwamen zojuist met 35km over op de batterij thuis.
Helaas zijn de laadpalen bezet en we dachten dan wachten we totdat er een vrijkomt. Misschien vanavond en anders morgen ochtend (we hoeven niet weg namelijk).

Maar nu kreeg ik zojuist de volgende melding
[Afbeelding]

Weten jullie uit ervaring of het schadelijk is als we de auto dus niet opladen vannacht? Ik ben nu best wel bezorgd namelijk 😮
Als sentry aanstaat verbruikt het wel batterij, anders is het verlies verwaarloosbaar. Maar het is in ieder geval nooit goed als je hem helemaal leeg laat lopen.

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10-2025
Taro schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:43:
@RoelZ Sentry staat al uit ivm het lage niveau neem ik aan. Kan je hem anders niet voor je huis zetten en met de standaard stopcontactlader iets bijladen? Of woon je bijv. in een appartement waardoor dat niet kan?
Gouden tip! Stom dat ik niet meer aan die optie had gedacht (pas net nieuw alles)
Dan ga ik hem even aan eigen stroom leggen.

Hoeveel kWh wordt dan ongeveer gebruikt? Weten jullie dat?

- Creating more joy for people who interact with our digital world

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
RoelZ schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:49:
[...]
Hoeveel kWh wordt dan ongeveer gebruikt? Weten jullie dat?
Bedoel je als hij een nacht met Sentry aan staat? Of een nacht zonder Sentry? Of met hoeveel kW het laden gaat? Als je hem nu bijv. een uurtje met 10A gaat laden, dan is dat dus 2.3 kWh, met 2.5 uurtjes laden dus 5 kWh erbij (Er gaat ook wat verloren). Dan heb je weer +-10% (SR+ neem ik aan?), daarmee moet die de nacht wel ruimschoots doorkomen, minder kan dus ook, maar zet wel direct na het parkeren Sentry ook handmatig uit voor de zekerheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 15-12-2020 21:54 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:18

[Afbeelding]
Goed gevonden. In Amsterdam kun je iig de exploitaint van de laadinfra altijd bellen om de paal te resetten. Misschien dat de dieven dat doen?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb

S023 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:27:
Heb vandaag een tesla 3 op voorraad gereserveerd, nu is mijn werkgever bezig met offerten voor de lease. In een van de offertes zie ik staan dat het modeljaar 2019 is.
Hoe kunnen zij dit weten? Heb wel een RN nummer gedeeld. Is het misschien daaruit te herleiden?
Zou mooi zijn als het de facelift zou zijn, maar verder geen ramp natuurlijk.
Misschien hebben ze al contact gehad met Tesla? Maar als je een RN hebt heb je ook al een VIN denk ik? Dan kun je het ook zelf zien toch? Of anders aan het plaatje op de site? SR+ is sowieso oude model. LRs nieuwe.

• S023
  • Niet online
@Inspired
Betreft inderdaad een SR+, dus ik weet al genoeg. Dank!

• bloempot6

[Afbeelding]
Goed gevonden! Hiermee lijkt de puzzel compleet. Want als de kabel uit de auto wordt gehaald, ontgrendelt de laadpaal automatisch. Dat is hoe ze zijn ingesteld volgens de monteur.

Als de mogelijkheid zich voordoet zal ik het eens testen.

De historische temperaturen in combinatie van mijn twee diefstallen lijken in ieder geval deze theorie al te onderbouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGBJj-A_4Z7qqbsp46tUXe-x1RI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lmikIrMEbJzf3EuuvYxjFfG7.png?f=fotoalbum_large
DennusB schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:50:
[...]

En zo niet, ik promoot nog maar even schaamteloos m'n eigen open-source tooltje om hierbij te helpen : https://github.com/dennisbrouwer91/tesla-automated-sentry
Ergens draaien, en de auto zet sentry automatisch aan zodra je hem aan een paal zet. Als ie niet aan een paal staat blijft het uit (tenzij je het zelf aanzet uiteraard). Werkt hier al maanden erg goed!
Mooi project. Precies wat ik nodig heb. :)

• JohanB
bloempot6 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:38:
[...]

Goed gevonden! Hiermee lijkt de puzzel compleet. Want als de kabel uit de auto wordt gehaald, ontgrendelt de laadpaal automatisch. Dat is hoe ze zijn ingesteld volgens de monteur.

Als de mogelijkheid zich voordoet zal ik het eens testen.

De historische temperaturen in combinatie van mijn twee diefstallen lijken in ieder geval deze theorie al te onderbouwen.

[Afbeelding]

[...]

Mooi project. Precies wat ik nodig heb. :)
Zag die verklaring op TMC ook inderdaad. En zou bij mij ook kunnen.

Ben wel benieuwd naar de snelheid van de oplossing in dat geval, deze design fout is denk ik niet makkelijk software matig op te lossen. Zou 2020.40 dit niet al opgelost moeten hebben?

Ik ga even een tijdje binnen parkeren

[ Voor 4% gewijzigd door JohanB op 15-12-2020 22:53 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Behalve als ze de verwarmde laadpoort inschakelen bij <5 graden als hij aan de lader hangt. Maarja, dat kan naar mijn weten niet voor alle oudere auto's.

• Houseofdreams
JohanB schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:47:
[...]
Ben wel benieuwd naar de snelheid van de oplossing in dat geval, deze design fout is denk ik niet makkelijk software matig op te lossen. Zou 2020.40 dit niet al opgelost moeten hebben?
Deze snap niet niet echt... De hele auto is op zich een rondrijdende computer... Als ze gewoon de softwarelogica aanpassen " temp < 5° = unlock chargeport" naar "temp <5° = doe niks meer" is het toch opgelost, of zie ik het nu te simpel? :)

Alles is toch softwarematig geregeld bij de Tesla's?

• JohanB
Houseofdreams schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:59:
[...]

Deze snap niet niet echt... De hele auto is op zich een rondrijdende computer... Als ze gewoon de softwarelogica aanpassen " temp < 5° = unlock chargeport" naar "temp <5° = doe niks meer" is het toch opgelost, of zie ik het nu te simpel? :)

Alles is toch softwarematig geregeld bij de Tesla's?
Behalve dat je dan misschien de stekker er niet meer uit krijgt als het vriest (daar is het immers de bescherming voor).

Retrofit lijkt hem helaas niet te worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wNkR-zEHgGSTHqAilAybIzUWJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rn9TYVIv7v6ILVKRBt14jd91.jpg?f=fotoalbum_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Houseofdreams Dat klopt, maar de reden dat ze bij Tesla deze temperatuursbeveiliging hebben ingebouwd verdwijnt daarmee niet. Dus ze lopen dan weer het risico op hardwarematige problemen.

• Houseofdreams
Taro schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:04:
@Houseofdreams Dat klopt, maar de reden dat ze bij Tesla deze temperatuursbeveiliging hebben ingebouwd verdwijnt daarmee niet. Dus ze lopen dan weer het risico op hardwarematige problemen.
True...Desnoods dan maar een vinkje in het menu, dan kunnen we zelf kiezen...

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:43

[Afbeelding]
Ik had dit ook gelezen en dacht als je nu met een bevriezende vloeistof even op de sensor van de temperatuur spuit, is hij zo onder de 5 en los is je kabel. Zon kauwgom bevriezer bijv. bijvoorbeeld

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 15:06
r0bb schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:59:
[...]

Hier in Den Haag unlocken de nieuwere laadpalen automatisch nadat je de kabel uit je auto trekt. Heel fijn als het regent zodat je je pasje er niet meer voor hoeft te houden maar me met dit soort berichten word ik er wat minder gelukkig mee...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1 ... 164 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: