Jeroenneman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:18:
[...]
Mwah, ik was laatst toch redelijk underwhelmed toen ik in de XC60 van een collega meereed. Mooi op plaatjes, in het echt vond ik het de "premium" ervaring toch een beetje missen. En tijdens het rijden kijk ik vooral naar de weg, en geniet je toch meer van de aandrijflijn van de Tesla lijkt mij

Tot je een lange rit gaat maken.
De zetels in een Volvo zijn echt ultiem rustgevend voor de rug.
En met problemen, onderhoud of een lekke band voelde ik mij altijd als koning behandeld. Dat is nu echt wel een gemis.
Teslalrp schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:58:
Ik vind de 20" inch grijze velgen van P echt mooi. Staan echt prima bij midnight silver.
Wat ik niet eerder meegemaakt heb, is dat de huidige waarde hoger is dan de aanschafwaarde.
Dat komt natuurlijk door de gewilde 4% bijtelling.
Ik kon inderdaad ook de Audi Etron kiezen. verschil met M3P ca. 7k. Gekozen voor range en snelheid. Interieur Etron is wel heel mooi afgewerkt.....
Heb je ook in de etron gereden?
Het interieur boeit mij niet zo, ik vind de Model 3 van binnen eigenlijk wel prima. Maar het rijden is echt puur op comfort gericht.
Waar de 3 een gooi en smijt bak is, zoeft de etron over de weg. Pure rust van binnen, waar de 3 lawaaiig blijft.
Die range heb ik eigenlijk alleen als ik een groot stuk rijd, nu ik vooral kleine stukjes rijd blijft er echt helemaal niets van mijn range over.
125km op 60% soc... met een Long Range. En dan sta ik niet weken stil... Zaterdag tot 90% geladen, sindsdien 125km gereden. Allemaal kleine ritjes, dat wel.
Ik vraag mij wel eens af of een etron, pokeraar of e-Niro dit ook heeft.
Stef87 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:41:
Ach.. Als je zelf de auto fijn vind en het rijdt lekker, wat boeit het mij dan als ik er veel zie.
Is denk ik sterk afhankelijk ook van waar je woont, ik woon zelf in een (overigens prima) wijk waar bijna niemand een EV heeft. Twee straten verder is er 1 andere Model 3, dat is alles.
Dus als jij een bovengemiddelde woning hebt zul je er vast veel zien in je straat?.. Hier zegt de buurman letterlijk ''past niet in de wijk''

(overigens als grapje, zo van ''wat een mooie wagen'')
Het is niet zozeer in onze straat. Maar ik merk een duidelijk verschil met toen ik hem net had en nu.
Toen had je nog wel eens bekijks, nu kijkt niemand er meer maar en hoor ik letterlijk van kennissen: ja je ziet hem wel erg vaak hè?
Maakt dat uit, misschien niet, maar het doet wel afbraak aan dat “speciale” gevoel wat je bij levering had.
Breng ik de kinderen naar school, stond ik laatst met 2 andere Model 3’s in een treintje. Tja, op een of andere manier vind ik dat dan wel een beetje jammer.

Chk1975 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:33:
Heb die obsessie met velgen nooit begrepen, mensen betalen duizenden euros extra en de meeste worden daar alleen maar lelijker van.
Ik vind de zwarte aeros zelfs beter staan onder mijn mooie donkerblauwe 3 dan fel glimmende 19” die je voor veel geld eronder kan zetten.
En dan kom ik er ook nog 5% verder mee.
En dat een porsche meer rijplezier geeft dan een 3 geloof ik meteen, maar ik ben 40 plus dus dat mijn auto niet meer gromt vind ik alleen maar fijn en dit blijft toch echt veruit de snelste auto die ik ooit heb gehad 😀
Ik vind 20” het mooiste staan onder de 3, maar bij gebrek aan budget voor een P, toch maar 19” gekozen.
Achteraf had ik alleen de optie bij Tesland moeten kiezen.
Dan had ik nu 18” voor vakanties gehad en 19” in de antraciet kleur gehad voor hetzelfde geld als nu.
Deze dus:
https://www.tesland.com/n...elen-met-winterbanden-19/
En toch blijft de Model 3 een snelle bak met relatief veel ruimte. Jammer dat er geen station beschikbaar is. Maar de V40 viel hier destijds af vanwege de beperkte ruimte.