Ga jij bij je huis, voor je het koopt ook alle muren, deuren, palen, ramen af om te zien of alles wel 100% waterpas staat?
Durf er voor wedden dat bij enkele hardnekkige panel gaps klagers in hun huis / appartement meer dingen scheef staan/klemmen dan bij de gemiddelde Model 3. Maar in je huis is niet echt nodig, om daar iets aan te doen of om er continu over te klagen

terwijl de investering daarvan een heel stuk hoger is dan de aankoop van een auto.
Er zijn heus wel wat betere dingen waar je je tijd in kan steken, dan puur enkele materiele zaken met de enige bedoeling om 'te kunnen uitpakken'.
Gelukkig dat ik al een lange tijd veel te veel werk heb, want dat geeft me minder de gelegenheid om in dit ondertussen overwegend negatief topic te blijven hangen.
Om toch nog even wat punten aan te halen waarom ik ook privé een Tesla zou kopen (ik heb deze nu particulier 100% aangekocht)
- Waarom zou ik een andere EV kopen, wanneer die mij niet zorgeloos en zonder de nodige planning op een lange trip kan sturen?
- Waarom zou ik een (duurdere) EV kopen als dat ook betekent dat ik meer moet laden, doordat hij minder efficient is, alsook waar ik moet vertrouwen op publiek laadnetwerk dat mij 3 tot 4x meer zal kosten als de betere verspreide Suc's?
- Het niet meer jaarlijks naar de garage moeten gaan, zorgt ook privé voor een betere investering dan een een concurrerende wagen, alsook amper zorgen maken over dat ik ooit met autopech ga te maken hebben.
- Waarom zou ik me zorgen maken over de batterij als ik een garantie krijg van 8 jaar en 70%? Voor hetzelfde geld gaat de motor van mijn BMW kapot gaat na 5 jaar hou ik nog maar 0% range over.
- Welke wagen is beter in EV techniek?
- Welke wagen heeft een betere interieur dan de M3? De ID3? Hahah

De Polestar 2? Is persoonlijk maar door de cardanastunnel en dat alles zo 'hoog' is, voel ik me echt opgesloten.
- De klaagzang dat de Model 3 ondertussen 'eenheidsworst' is geworden, heb ik nog nooit tegen iemand horen met een nieuwe BMW 3, terwijl er daar toch ook 150k van rondrijden (tegenover 34.000 voor de M3). De M3 is blijkbaar de nieuwe golf. Ja tuurlijk. 34k stuks versus 344k stuks komt echt mooi overeen.
- Of een ICE kopen voor een lager / gelijkwaardig bedrag?
Waarom zou je dat nog doen, als je het kapitaal hebt voor een EV? Ga je tegenwoordig nog je geld investeren in een verouderde vorm van privétransport? Zelfs als het milieuaspect je geen reet boeit?
Een ICE kopen betekent automatisch ineens dat de restwaarde een heel stuk lager gaat zijn als je gewoon bent met je vorige wagens, want iedereen wilt tegenwoordig elektrisch rijden.
Hebben de mensen die een 2de hands M3 aanraden, al eens gekeken naar de waarde die de Tesla's tegenwoordig nog steeds hebben? Je zou ongeloofelijk gek zijn om niet ineens voor een nieuw model te gaan in plaats van een 2de hands.
Net weer een trip van 160km achter de rug. Autopilot met FSD opzetten tegen 130 per uur, muziekinstalletie lekker hard en gewoon 2 uur lang gewoon genieten en tot rust komen aangezien de auto het meeste voor jou doet (en 45% nodig gehad van mijn gebruik).