Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 149 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.144.410 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-05 22:34
Wesrou schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:29:
Zijn er mensen die problemen hebben met het ontgrendelen van de auto via de telefoon. Alleen als ik daadwerkelijk de app open heb dan werkt het. Ik gebruik een iphone 12 pro op iOS 14.1. Tesla staat zo ingesteld dat zij altijd gebruik kunnen maken van mijn locatie.

Weet iemand anders waar het aan kan liggen?
Mijn vriendin heeft ook een iPhone en heeft hier ook soms last van. Zou het kunnen dat iOS iets doet met powersaving en bluetooth? Of de Tesla app op de achtergrond stopt ter behoeve van de batterij of iets dergelijks?

Ik heb een Android (OP7 Pro) en hij doet het bijna altijd bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:36
De laatste tijd heb ik het ook vaker, sowieso vaak na een nacht slapen. (iPhone XR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:49

xos

Android met een s20 hetzelfde issue. Werkte tot ongeveer een maand geleden prima maar momenteel vaker niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:35
Zijn er mensen die problemen hebben met het ontgrendelen van de auto via de telefoon. Alleen als ik daadwerkelijk de app open heb dan werkt het. Ik gebruik een iphone 12 pro op iOS 14.1. Tesla staat zo ingesteld dat zij altijd gebruik kunnen maken van mijn locatie.

Even de tel. opnieuw koppelen met de Model 3 was bij mij de trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02-2023
MrScratch schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:46:
Het verschil tussen een stoplicht (drie lampen onder elkaar) en een rood kruis zou toch supermakkelijk moeten kunnen worden gedetecteerd. En dan nog eens de baan waarboven deze hangt. Als er een rood kruis staat op de baan waarop gereden wordt, dan kan ik er nog inkomen dat hij wil stoppen. Maar nu is het echt dubbel fout. Niet een stoplicht en niet op de huidige baan.
Dat bedoel ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02-2023
Maasluip schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:19:
[...]

Je moet het verschil wel kennen en programmeren. Als ze in de US zoiets niet kennen dan kan ik me indenken dat het niet goed gaat.
Zou er gewoon een bugmelding voor maken. Ik neem aan dat als je dat in de auto doet ze ook camerabeelden meesturen?
Heb ik inderdaad wel gedaan in de auto meteen. geen idee of ze beelden meesturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
Bij mij werkte het opeens niet meer goed bij aanvinken priority device in de auto zelf. Heb het weer uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Martijndoes schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:09:
[...]

Sluit je de tesla app helemaal wel eens helemaal af? Want daarvan heb ik wel gemerkt dat dat problemen kan geven waardoor het vaak een stuk langer duurt. Zoveel mogelijk dus gewoon "op de achtergrond" door laten draaien.

ps. locatie maakt niet uit, die app werkt via bluetooth.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft die app er echt geen zak mee te maken. De telefoon maakt verbinding met de auto via bluetooth en gebruikt zijn proximity sensor om te bepalen hoe dichtbij je staat. Die app heeft daar niets mee te maken lijkt mij. Sterker nog, ik durf te beweren dat als je de app verwijdert van je telefoon, dat je dan nog steeds de auto ermee kunt openen. Maar ook dat is een aanname.

Ik sluit die app zo vaak hard af (zonder reden eigenlijk, want dat is nergens voor nodig) en heb nog nooit problemen gehad (afgelopen maanden iPhone SE 2020 en nu iPhone 12 Pro). Wel heb ik heel soms dat ie bij de eerste greep nog niet opengaat, maar bij de 2e greep wel. Ik heb echter nog nooit de app erbij gepakt, het is denk ik eerder toeval dat ie het dan wel doet, dan dat dit er echt iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesrou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02 12:49
Bedankt allen voor de tips. Als ik de app aan laat staan, werkt het idd. Ik ga nog een keer proberen met het volledig afsluiten van de app en het uitzetten van prioriteitsapparaat in Tesla zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joblamie schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:36:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft die app er echt geen zak mee te maken. De telefoon maakt verbinding met de auto via bluetooth en gebruikt zijn proximity sensor om te bepalen hoe dichtbij je staat. Die app heeft daar niets mee te maken lijkt mij. Sterker nog, ik durf te beweren dat als je de app verwijdert van je telefoon, dat je dan nog steeds de auto ermee kunt openen. Maar ook dat is een aanname.

Ik sluit die app zo vaak hard af (zonder reden eigenlijk, want dat is nergens voor nodig) en heb nog nooit problemen gehad (afgelopen maanden iPhone SE 2020 en nu iPhone 12 Pro). Wel heb ik heel soms dat ie bij de eerste greep nog niet opengaat, maar bij de 2e greep wel. Ik heb echter nog nooit de app erbij gepakt, het is denk ik eerder toeval dat ie het dan wel doet, dan dat dit er echt iets mee te maken heeft.
Log maar eens uit in de app.. of zet background refresh maar eens uit. Zul je zien of de app niet nodig is. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheFoxMan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:11
Het lijkt erop dat 2020.44 een probleempje gaat oplossen waar al veel mensen tegenaan liepen: https://www.notateslaapp....sie/2020.44/release-notes
You can now change the Autopilot set speed by adjusting Controls > Autopilot > Set Speed to one of the following options:

SPEED LIMIT will set the cruise speed to the speed limit of the road and will adjust either to the Set Speed Offset that is specified or to the current driving speed, which ever is greater. The Set Speed Offset can be configured to a FIXED speed for all roads or to a PERCENTAGE that will vary based on the speed limit of the road.

CURRENT SPEED will set the cruise speed to the current driving speed.
Spotify improvements zien er ook goed uit btw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nu nog een optie om het lezen van borden uit te zetten. Ben ik weer blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:44

Ik heb ook regelmatig (android).
Vraag me niet hoe het werkt maar kreeg recent de tip om je telefoon (met nfc chip) bij de kaartlezer in de deurstijl te houden en dan ontgrendeld de auto ook?
Geen idee hoe dat werkt, maar het werkt wel (voor mij) in ieder geval :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:44
Inspired schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:33:
Nu nog een optie om het lezen van borden uit te zetten. Ben ik weer blij. :)
En gepland laden via de app :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:29
mooi die spotify updates, is het ook al mogelijk om het account te koppelen aan de driver settings? Zodat mijn vrouw niet op mijn account luistert en andersom

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05 17:05
-Jaap-io schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:08:
mooi die spotify updates, is het ook al mogelijk om het account te koppelen aan de driver settings? Zodat mijn vrouw niet op mijn account luistert en andersom
Nu ik meer thuiswerk heb ik dit probleem ook. Toevallig vandaag een account voor mijn Tesla aangemaakt in Spotify premium. Ik had er nog 1 over. Kwestie van volgen van je playlists in dat account om je eigen lijsten ongestoord te kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-Jaap-io schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:08:
Ja dat zou ik ook heeeeeel graag zien! Heb nu een los Tesla Spotify account, maar zou beter zijn als t meewisselt met de gebruiker :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 10:03
joblamie schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:36:
[...]
Ik weet het inmiddels aardig zeker: app geforceerd afsluiten (op iOS in elk geval) zorgt dat ik de auto niet open krijg. App geopend en het werkt weer wel. Paar keer achter elkaar getest, dus naar mijn mening niet toevallig dat het de eerste keer niet werkte en daarna wel.

[ Voor 7% gewijzigd door bartlauwers op 03-11-2020 18:11 ]

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
bartlauwers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:09:
[...]

Ik weet het inmiddels aardig zeker: app geforceerd afsluiten (op iOS in elk geval) zorgt dat ik de auto niet open krijg. App geopend en het werkt weer wel. Paar keer achter elkaar getest, dus naar mijn mening niet toevallig dat het de eerste keer niet werkte en daarna wel.
I stand corrected. Zojuist getest en je hebt inderdaad gelijk. Denk dat ik dan elke keer dat ik de app geforceerd afsloot de app daarna toch alweer een keer had opgestart voordat ik de auto in ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Je maakt de auto toch alleen wakker met de app. Dus kennelijk wordt de auto niet (op tijd) wakker zodra je de app niet gebruikt. Staat denk ik los van bleutooth koppeling met de auto an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-04 14:15
Ik moet vaak mijn scherm activeren om blijkbaar de boel wakker te schudden. Als ik gewoon naast de auto sta gebeurt er niets, maar als ik op de zijkant van mijn telefoon druk om het scherm te activeren (terwijl mijn telefoon nog in mijn broekzak zit), dan schiet de deur wel opeens open. Dus het zal misschien per telefoon verschillen, misschien is het meer de telefoon die wakker gemaakt moet worden ipv de auto.

[ Voor 18% gewijzigd door Divak op 03-11-2020 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Tomas_ schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:40:
[...]

Nu ik meer thuiswerk heb ik dit probleem ook. Toevallig vandaag een account voor mijn Tesla aangemaakt in Spotify premium. Ik had er nog 1 over. Kwestie van volgen van je playlists in dat account om je eigen lijsten ongestoord te kunnen afspelen.
Ja dat heb ik ook en zeker nu gedeelde playlist beter worden ondersteunt is dat wel oké, maar er is toch verschil in dr suggesties etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 09:49

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik heb dat inderdaad ook wel eens gehad. Het gekke is, zelfs nadat ik al wat in de kofferbak gedaan had! Vervolgens loop ik naar het bestuurdersportier en wil die niet open... Pas nadat ik de app opende.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zelf het idee dat het sinds iOS14 vaker mis gaat. Het komt bij mij sinds een antal weken regelmatiger voor dat het niet goed gaat. Maar kan ook zomaar niks met iOS14 te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 08:40
Met mijn iPhone gaat het echt altijd goed (iOS 12, 13 en 14 / iPhone X en nu iPhone 12). Zo goed dat ik zelfs nooit een pasje meeneem (hopelijk gaat dat niet een keer fout :P ). Ik zou het wel een mooie verbetering vinden als het ook met Apple Watch zou werken.

Belangrijk volgens de Tesla app is om nooit de app te force quiten. Er zijn volgens mij genoeg smartphone gebruikers die dat continu doen, zeker Tweakers. Al raadt Apple dat zelf ook af :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:54
TheFoxMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:18:
Het lijkt erop dat 2020.44 een probleempje gaat oplossen waar al veel mensen tegenaan liepen: https://www.notateslaapp....sie/2020.44/release-notes

[...]

Spotify improvements zien er ook goed uit btw.
De toevoeging van podcasts in Spotify is erg fijn. Als we eindelijk weer file gaan rijden kan ik dan makkelijk wat leuke podcasts luisteren. Nu moet dan met andere apps, terwijl ik dat normaal via spotify doe ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Yes, eindelijk podcasts luisteren, want dat TuneIn is echt meh...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 12:59
Voor de volledigheid:
Spotify has been updated to make it easier to find and play content from your library, which now also includes collaborative playlists and podcasts. With gapless playback, you can enjoy playlists without disruption in between tracks. A Spotify home tab has been added to help you discover new content which is customized based on your listening preferences. Spotify also syncs with other devices that are logged in, making it easier to control what is playing in the car from the Spotify mobile app.
Ben benieuwd of hij dan ook weer verder gaat in een aflevering van de podcast als je naar andere media geschakeld bent, in plaats van opnieuw beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
Hoedje schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:32:
Met mijn iPhone gaat het echt altijd goed (iOS 12, 13 en 14 / iPhone X en nu iPhone 12). Zo goed dat ik zelfs nooit een pasje meeneem (hopelijk gaat dat niet een keer fout :P ). Ik zou het wel een mooie verbetering vinden als het ook met Apple Watch zou werken.

Belangrijk volgens de Tesla app is om nooit de app te force quiten. Er zijn volgens mij genoeg smartphone gebruikers die dat continu doen, zeker Tweakers. Al raadt Apple dat zelf ook af :) .
Deze optie werkt ook perfect bij mij inderdaad!

Ik force quit apps vaak en hier werkt het ook altijd, ook nooit kaart mee inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 10:09
bartlauwers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:09:
[...]

Ik sluit de app ALTIJD hard af en heb nog nooit problemen gehad met de deur die niet open wil (iPhone X / iOS 14).

[ Voor 0% gewijzigd door DJGizbo op 04-11-2020 09:00 . Reden: ios 14 toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
DJGizbo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:57:
[...]

Ik sluit de app ALTIJD hard af en heb nog nooit problemen gehad met de deur die niet open wil (iPhone X / iOS 14).
Mijn ervaringen zijn anders.

Iphone 7 - matig/slecht (regelmatig app openen). Sentry stond aan
Iphone 8 - goed. Sentry stond aan
Samsung S4 - zeer slecht (nooit open, altijd app openen). Sentry stond aan.
Iphone 11 - goed, nooit issues. Geen sentry. Wel altijd aan lader (sindsdien oprit).

Pas niet mee is wel een risico. Onlangs kennis gehad die met de kids niet meer in de auto kwam (na ophalen, sta je daar dus). Dus bovenstaande probleem. Echter app was dood (landelijke storing). Kon dus ook niet op afstand gestart worden. Tja, dan moet je dus een pas hebben. Ik heb ‘m altijd bij.

[ Voor 30% gewijzigd door STIMPPYYY op 04-11-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-02 12:14
DaCoTa schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:48:
Voor de volledigheid:

[...]

Ben benieuwd of hij dan ook weer verder gaat in een aflevering van de podcast als je naar andere media geschakeld bent, in plaats van opnieuw beginnen.
Dit is echt een gemis als je een playlist hebt met 100 nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Laatst online: 02-05 22:34
DJGizbo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:57:
[...]

Wat is binnen iOS de app "hard" afsluiten? Is de app via de "task manager" (2x homeknop geloof ik) afsluiten door deze omhoog te vegen "hard" afsluiten? Of is het een extra/speciale handeling die je moet uitvoeren? Wellicht dat mijn vriendin onbewust de app hard afsluit waardoor ze regelmatig problemen heeft met de auto ontgrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hatsjoe schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:32:
[...]

Wat is binnen iOS de app "hard" afsluiten? Is de app via de "task manager" (2x homeknop geloof ik) afsluiten door deze omhoog te vegen "hard" afsluiten? Of is het een extra/speciale handeling die je moet uitvoeren? Wellicht dat mijn vriendin onbewust de app hard afsluit waardoor ze regelmatig problemen heeft met de auto ontgrendelen.
Hard afsluiten moet je sowieso alleen maar doen als een app vast zit. Verder kan de Tesla app in de achtergrond weer opstarten door background refresh en location service. Je kunt apps gewoon "open" laten op een iOS device. Killen is alleen nodig als hij vast zit. Komt nagenoeg niet voor met een beetje fatsoenlijke apps.

Twee keer home en swipen is idd "hard" afsluiten. Normaal gewoon sluiten door op de home knop te drukken. Dat laaste is het beste om te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 04-11-2020 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:21
Mx. Alba schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:21:
Yes, eindelijk podcasts luisteren, want dat TuneIn is echt meh...
Juist niet, TuneIn zorgt dat ik mijn favoriete radiozenders kan luisteren uit andere landen! Alleen dat is mij geen tientje per maand waard, dus elke keer dat ik in de auto stap, moet ik eerst mijn mobiel verbinden om het via mijn mobiel te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 12:59
Count_B schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:16:
[...]
Dit is echt een gemis als je een playlist hebt met 100 nummers.
Halverwege naar een 2 uur durende podcast doorspoelen is ook een TIPA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het zou ook heel fijn zijn als ze een keer een knop toevoegen om in een Spotify lijst in 1x naar het eind te gaan, ik heb lijsten van > 1000 nummers, duurt een eeuw om naar onder te scrollen nu haha

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesrou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02 12:49
DennusB schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:26:
Het zou ook heel fijn zijn als ze een keer een knop toevoegen om in een Spotify lijst in 1x naar het eind te gaan, ik heb lijsten van > 1000 nummers, duurt een eeuw om naar onder te scrollen nu haha
Heb jij het nummer van Elon in je telefoon? Dit mag gelijk worden doorgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie83
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:51
Smobbo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:16:
[...]

De toevoeging van podcasts in Spotify is erg fijn. Als we eindelijk weer file gaan rijden kan ik dan makkelijk wat leuke podcasts luisteren. Nu moet dan met andere apps, terwijl ik dat normaal via spotify doe ;) .
Ik zet podcasts in spotify via mijn telefoon eerst in een zelfgemaakte afspeellijst, dit is dan in de spotify app van de Tesla ook te zien en af te spelen. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Gisteren Dragy binnengekregen en even getest:

- Koude accu, maar 3 minuten gereden vanaf de oprit, nog veel streepjes
- 11 graden buitentemperatuur
- SoC: 86%
- Weg: nat modderig en verlaten boerenweggetje
- Performance (-) met 19" Hankook zomerbanden op 3.3 bar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrwyo6BNYyCyjn8H044Ga8ssgEA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4AW0Xqg2aK2hnR6kTVk3IrkV.png?f=fotoalbum_large

0-153 km/uur in 7.39 seconden, dat is wel snel :)

Overigens wel opgevallen (zoals ook bekend ivm Tesla), na de 3e run wordt hij echt wel trager, dan komt er 0,1-0,3 seconde bij.

Komend weekend nog maar eens met een warme accu proberen op hopelijk een droge weg, dan moet er nog ~0,19 af kunnen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 04-11-2020 20:54 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 34 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:53
Taro schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:24:

[Afbeelding]

Overigens wel opgevallen (zoals ook bekend ivm Tesla), na de 3e run wordt hij echt wel trager, dan komt er 0,1-0,3 seconde bij.

Komend weekend nog maar eens met een warme accu proberen op hopelijk een droge weg, dan moet er nog ~0,19 af kunnen :)
Benieuwd of hij meer grip weet te pakken als je bandendruk iets omlaag doet... meer oppervlak is ook meer wrijving.. dus weet niet of het echt positief zal zijn. Was 2,9 niet optimaal? En werd 3,1 aangeraden voor meer range?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Djie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:59:
[...]
Was 2,9 niet optimaal? En werd 3,1 aangeraden voor meer range?
Klopt, dat is het advies, maar wel afhankelijk van de banden.

Maar die knakkers bij de Euromaster hebben er gewoon 3.3-3.4 ingeknald. Wilde nog omkeren, maar vind het eigenlijk wel prima zo. De keer daarvoor was het 3.1 en daarvoor 2.9, gewoon lekker willekeurig, zoals het hoort :)

Over anderhalve week gaan de winterbanden eronder, dan geef ik van tevoren 3.0-3.1 aan denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 04-11-2020 21:03 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 34 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:49

xos

Denk niet dat er nog veel af gaat. Grafiek lijkt wel erg lineair en niet echt op gripverlies te wijzen. Heb het pas geleden ook eens gedaan en daar zag de acceleratiegrafiek eruit als een banaan door wielspin de eerste meters ondanks awd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Taro schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:01:
[...]

Maar die knakkers bij de Euromaster hebben er gewoon 3.3-3.4 ingeknald. Wilde nog omkeren, maar vind het eigenlijk wel prima zo. De keer daarvoor was het 3.1 en daarvoor 2.9, gewoon lekker willekeurig, zoals het hoort :)

Over anderhalve week gaan de winterbanden eronder, dan geef ik van tevoren 3.0-3.1 aan denk ik.
Gooi ‘m ff een tijd aan de SuC zodat de accu optimale temp bereikt. Verschil merk je ook wel in accelereren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
STIMPPYYY schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:30:
[...]

Gooi ‘m ff een tijd aan de SuC zodat de accu optimale temp bereikt. Verschil merk je ook wel in accelereren
Als je rechts geen puntjes hebt en met 86% SoC denk ik niet dat het veel uit gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:30:
[...]

Ik laat er zaterdag wel even wat lucht uit, test ik opnieuw. En dan binnenkort als ik bij een SuC in de buurt ben probeer ik dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-04 02:13
Taro schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:24:

[Afbeelding]

Hee wat leuk. Dank voor het delen! @BlakHawk BlackHawk heeft dit al met zijn AWD getest ook niet lang geleden

Iemand dit al eens met zijn SR+ getest?

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik krijg opeens een bericht dat ik de auto kan opelane bij een service center en dat service gereed is!?
Hij staat hier gewoon voor de deur en geen afspraak aangevraagd.

Kijk ik in de app, staat er een afspraak voor vandaag om 10:00 uur, die ik overigens niet meer kan openen!?

Foutje in het systeem?'

Geen SMS'jes, enkel in de app.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!
BlakHawk schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:52:
Ik krijg opeens een bericht dat ik de auto kan opelane bij een service center en dat service gereed is!?

Kijk ik in de app, staat er een afspraak voor vandaag om 10:00 uur, die ik overigens niet meer kan openen!?

Foutje in het systeem?'

Dat is het nieuwe accupack wat je krijgt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-05 19:28
Ouch! Is dit een winter ding of heb ik echt pech (of is dit normaal). Let wel, ik laad niet optimaal, ik heb geen laadpaal bij mijn oprit, dus laad gewoon op plekken waar ik werk of sport, etc... dus wellicht is dat niet goed voor de accu (had ooit gelezen dat het beste was om een consequent laadmoment te hebben).

Verder laden tot 90% en superchargers alleen op vakantie gebruikt. :) Weet ook niet of het verder wellicht heel normaal is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5d6892wb0kH4kvkpT4F_b2Fmwo0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZvdWWY7VAo3gQ6SH5RQGnb92.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door -Splash- op 05-11-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Inspired schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:54:
Dat is het nieuwe accupack wat je krijgt toch?
Hahaha, weinig kans...
Stef87 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:40:
[...]

Hee wat leuk. Dank voor het delen! @BlakHawk BlackHawk heeft dit al met zijn AWD getest ook niet lang geleden

Iemand dit al eens met zijn SR+ getest?
Ik heb verder geen berichtjes meer gehad van mensen die nog eens wilde lenen/huren.
Ik woon in Zoetermeer, mocht iemand interesse hebben...

@Inspired we moeten nog een keer in het midden ergens meeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Smobbo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:16:
[...]

Ja, die miste ik ook! Ik zag ze wel staan, maar ze speelden niet af. Nu snap ik waarom. :) (als dat het is dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
BlakHawk schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:02:
[...]

Hahaha, weinig kans...

[...]

Ik heb verder geen berichtjes meer gehad van mensen die nog eens wilde lenen/huren.

Ik wil het wel eens testen met m’n SR+ als ik weer in Zoetermeer ben. Mijn werk zit daar, maar ben er al maanden niet meer geweest 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-04 16:43
Domme vraag mss... Waar vind ik "gepland vertrek"? Volgens zoekopdrachten zou dit in de app bij opladen moeten staan, maar ik zie daar alleen de laadstatus en de lijst met laadstations?

Kijk ik ergens over of moet ik nog iets aanvinken? Bij het wat koudere weer is het wel zo handig om al voor te verwarmen terwijl hij aan de laadkabel hangt.

EX30 Ultra Twin Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Houseofdreams schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:31:
Domme vraag mss... Waar vind ik "gepland vertrek"? Volgens zoekopdrachten zou dit in de app bij opladen moeten staan, maar ik zie daar alleen de laadstatus en de lijst met laadstations?

Kijk ik ergens over of moet ik nog iets aanvinken? Bij het wat koudere weer is het wel zo handig om al voor te verwarmen terwijl hij aan de laadkabel hangt.
RTFM :)
Gepland vertrek: Sluit voor elke locatie, bijvoorbeeld Thuis, de Model 3 aan en selecteer wanneer u wilt vertrekken. Zodra de door u opgegeven tijd is ingesteld, bereidt de Model 3 zichzelf voor door de beste begintijd te bepalen voor optimale energiekosten en levensduur van de batterij en om ervoor te zorgen dat het opladen is voltooid op het moment van uw vertrek. Uw auto regelt tevens de temperatuur in het interieur en verwarmt de batterij. Op een geplande vertrektijd in te stellen, gaat u naar Opladen > Gepland vertrek > Plannen en volgt u de instructies op het scherm om uw schema aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-04 16:43
M.a.w. alleen van in de wagen zelf en niet vanuit de app?

EX30 Ultra Twin Performance

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Houseofdreams schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:35:
[...]

M.a.w. alleen van in de wagen zelf en niet vanuit de app?
Klopt. Plannen van laden/voorverwarmen kan helaas alleen in de auto. Niet vanuit de app of in te stellen via de API. Je zou wel zelf via de API hem aan kunnen zetten. Teslafi/powershell etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggvanleeuwen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-04 20:24
Taro schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:01:
[...]

Ik stond laatst bij de slimme bandenpomp: https://www.bandopspanning.nl/de-slimme-bandenpomp/ en heb daar zoals in mijn portier staat 42 psi ingesteld. De pomp vroeg of ik langer dan 15min had gereden (banden 'warm': ja) Bij de vraag of ik hem net als ANWB wegenwachtauto's iets harder op wil pompen om brandstof te besparen heb ik 'ja' ingegeven. Hij heeft hem toen tot 45 psi opgepompt. In de auto gaf de sensor 3.4bar aan.

Op de banden staat trouwens max 50psi, dus het lijkt me nog prima binnen de veilige range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 09:31
Sta nu bij de nieuwe Superchargers in Apeldoorn maar haal niet meer dan 50 kw, moet sneller kunnen toch? Netjes voor verwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-05 18:26

_PM

Focus schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:25:
Sta nu bij de nieuwe Superchargers in Apeldoorn maar haal niet meer dan 50 kw, moet sneller kunnen toch? Netjes voor verwarmd.
Was je batterij (vrijwel) leeg toen je startte? Alleen eerste deel van opladen gaat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:49
Focus schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:25:
Denk dat je zo'n dingen beter vraagt aan een andere Tesla rijder die ook staat te laden ;)
Als hij een veel hogere snelheid haalt, ligt het aan jou (auto). Heeft hij hetzelfde, dan ligt het aan de laadpalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

Installing 2020.44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-ma8J4Qyd7s5elj5fzuubIc3qU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2hxljR5Tvc6Fo79y6DyWiSt.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.teslarati.com...provements-release-notes/

[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 05-11-2020 12:30 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003

Foutje in het systeem?'

Ook geen ritje(s) in TeslaFi? Misschien hebben ze hem opgehaald en weer teruggebracht :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-05 09:12

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Wat overigens wel een voordeel is van het thuiswerken is dat ik de auto nu veel vaker kan opladen als de zon schijnt zodat ik bijna volledig kan rijden op eigen geproduceerde zonne-energie. Geeft toch een lekker gevoel en kom ik ook nog eens van mijn stroom af :*). Daarnaast is de credit van TNM iedere maand ook lekker :+
-Splash- schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:56:
Ouch! Is dit een winter ding of heb ik echt pech (of is dit normaal). Let wel, ik laad niet optimaal, ik heb geen laadpaal bij mijn oprit, dus laad gewoon op plekken waar ik werk of sport, etc... dus wellicht is dat niet goed voor de accu (had ooit gelezen dat het beste was om een consequent laadmoment te hebben).

Verder laden tot 90% en superchargers alleen op vakantie gebruikt. :) Weet ook niet of het verder wellicht heel normaal is.

[Afbeelding]
@Stef87 we hebben weer een aankomend lid voor de <350 club *O*
Het wordt steeds gezelliger :9B

Als de club groot genoeg is moeten we maar eens gaan meeten bij een Tesla Service Center >:)

[ Voor 20% gewijzigd door revolution-nl op 05-11-2020 13:26 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik kijk bijna niet meer na de rated range. Blijft wekelijks dalen. Vanochtend 458 km........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
-Splash- schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:56:

[Afbeelding]
Helaas is dit normaal.

-7.8% capaciteit is zelfs het gemiddeld bij al de eerste 25.000km voor de Model 3 SR+
(Edit: capaciteitsverlies is feitelijk hoger dan die -7.8%, omdat er ook nog een buffetje verstopt zit voordat rated omlaag gaat)

Welkom bij de sub 350 club, ik verwelkom je over een paar maanden bij de sub 340 vermoed ik.

(Zolang alles werkt vind Tesla alles tot -30% prima al mis je al -15% na een maand of twee maakt allemaal niet uit, spreek uit eigen ervaring)

[ Voor 5% gewijzigd door Stef87 op 05-11-2020 14:35 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
BlakHawk schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:02:
[...]

Hahaha, weinig kans...

[...]

Ik wil deze best een keer lenen of ff ruilen voor ScanMyTesla stekker en hardware. Zal alleen ff wachten tot volgend jaar ivm andere zaken thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
ggvanleeuwen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:51:
[...]

Ik stond laatst bij de slimme bandenpomp: https://www.bandopspanning.nl/de-slimme-bandenpomp/ en heb daar zoals in mijn portier staat 42 psi ingesteld. De pomp vroeg of ik langer dan 15min had gereden (banden 'warm': ja) Bij de vraag of ik hem net als ANWB wegenwachtauto's iets harder op wil pompen om brandstof te besparen heb ik 'ja' ingegeven. Hij heeft hem toen tot 45 psi opgepompt. In de auto gaf de sensor 3.4bar aan.

Op de banden staat trouwens max 50psi, dus het lijkt me nog prima binnen de veilige range.
Zolang je de max waarde op de band niet overschrijdt vervorm je ook de band niet (en kan dit dus prima).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87

Foutje in het systeem?'

Dit is goed te verklaren. Je hebt de leasemaatschappij toch het eea laten aankaarten mbt je batterij? Is gewoon iemand op afstand geweest die in je auto even aan het kijken was.

(Nav leasemaatschappij die klacht door aan het spelen is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Inspired schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:37:
[...]

Klopt. Plannen van laden/voorverwarmen kan helaas alleen in de auto. Niet vanuit de app of in te stellen via de API. Je zou wel zelf via de API hem aan kunnen zetten. Teslafi/powershell etc etc.
Vziw kan of kon je voorheen niet instellen 100% vol om 10.00am want auto was dan uiterlijk 06.00am al op 100%of andere ingestelde waarde.

Of dit nog steeds zo is weet ik niet. Ik gebruik nu laden starten om xx:xx h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
revolution-nl schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:20:

Als de club groot genoeg is moeten we maar eens gaan meeten bij een Tesla Service Center >:)
Goed idee..! Ik ben aanwezig.

*EDIT*

Mijn achterlichten (units op de hoek) zien er weer fantastisch uit.... Zal weer een gevecht worden om deze weer te laten vervangen. Zojuist mobiele service gepland kijken of deze zal worden geaccepteerd.

In het verleden zijn deze en die op achterklep na 3 afspraken en 5 telefoontjes al eens eerder vervangen.. Die op de achterklep zijn wel goed nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSvJnSa8MG7Arhim2bdDEOKi0zA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F1pKHQQeLJdmgXwpmWBJe9JQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kG7R-7rb9m6BJWbNhPZ8Gn3UZMo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGHZty8yLfjHYDqUNKLHMyhG.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 71% gewijzigd door Stef87 op 05-11-2020 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04 10:57
Stef87 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:34:
[...]

Helaas is dit normaal.

-7.8% capaciteit is zelfs het gemiddeld bij al de eerste 25.000km voor de Model 3 SR+
(Edit: capaciteitsverlies is feitelijk hoger dan die -7.8%, omdat er ook nog een buffetje verstopt zit voordat rated omlaag gaat)

Welkom bij de sub 350 club, ik verwelkom je over een paar maanden bij de sub 340 vermoed ik.

(Zolang alles werkt vind Tesla alles tot -30% prima al mis je al -15% na een maand of twee maakt allemaal niet uit, spreek uit eigen ervaring)
Nouja ik weet niet of het "normaal" is, maar het is volgens Tesla in elk geval niet buiten specificatie ;)

@-Splash- je kunt "include incomplete charges" beter uitvinken (dan neemt TeslaFi alleen afgeronde laadsessie mee voor de inschatting van de range bij 100%). Daarnaast zou ik bij de Fleet Average settings de parameters op 1000 mile zetten, included charges 80 of 90% en binnen temperatuur range van 10 graden van jouw oplaadtemperatuur.

Daarnaast is het ook goed om te realiseren dat wat je ziet een inschatting is van je BMS over het bereik bij 100%. Het wil niet zeggen dat dit ook je werkelijke degradatie is (al geloof ik best dat het erbij in de buurt komt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
MrBasta schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:52:
[...]

Nouja ik weet niet of het "normaal" is, maar het is volgens Tesla in elk geval niet buiten specificatie ;)

@-Splash- je kunt "include incomplete charges" beter uitvinken (dan neemt TeslaFi alleen afgeronde laadsessie mee voor de inschatting van de range bij 100%). Daarnaast zou ik bij de Fleet Average settings de parameters op 1000 mile zetten, included charges 80 of 90% en binnen temperatuur range van 10 graden van jouw oplaadtemperatuur.

Daarnaast is het ook goed om te realiseren dat wat je ziet een inschatting is van je BMS over het bereik bij 100%. Het wil niet zeggen dat dit ook je werkelijke degradatie is (al geloof ik best dat het erbij in de buurt komt).
Nou inderdaad daar heb je gelijk, ik vind het -zelf- ook niet normaal.. Maar Tesla zal iig vertellen dat het normaal is en je afschepen (al hoop ik van niet)

Hoe meer mensen laten weten dat ze het niét normaal vinden hoe beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Stef87 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:43:
[...]

Vziw kan of kon je voorheen niet instellen 100% vol om 10.00am want auto was dan uiterlijk 06.00am al op 100%of andere ingestelde waarde.

Dat is nog steeds zo, 'gepland vertrek' zorgt er voor dat het laden tot de ingestelde grens om 06:00 klaar is (plus of min een paar minuten in de praktijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
noo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:18:
[...]

Dat is nog steeds zo, 'gepland vertrek' zorgt er voor dat het laden tot de ingestelde grens om 06:00 klaar is (plus of min een paar minuten in de praktijk).
Uitkijken dus als je net zoals mij had geprobeerd om “zo laat mogelijk” te beginnen met laden en dus niet lang op 100% vol blijft staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-05 09:12

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Stef87 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:44:
[...]

Goed idee..! Ik ben aanwezig.

*EDIT*

Mijn achterlichten (units op de hoek) zien er weer fantastisch uit.... Zal weer een gevecht worden om deze weer te laten vervangen. Zojuist mobiele service gepland kijken of deze zal worden geaccepteerd.

In het verleden zijn deze en die op achterklep na 3 afspraken en 5 telefoontjes al eens eerder vervangen.. Die op de achterklep zijn wel goed nu.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb hetzelfde gehad met het linker achterlicht. Bij mij werd deze zonder enige discussie vervangen. Sindsdien heb ik geen condens meer gezien.

Wel weer balen zeg!

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
revolution-nl schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:24:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad met het linker achterlicht. Bij mij werd deze zonder enige discussie vervangen. Sindsdien heb ik geen condens meer gezien.

Wel weer balen zeg!
Fijn dat het bij jou wel fijn is verlopen zonder zeuren. Is het voor jou een leaseauto??

Ik -vermoed- dat Tesla bij de leasemaatschappij er niet elke keer eerst 3x “tegenin” probeert te gaan, zodat ze minder geld aan garantie uit hoeven te geven o.i.d.

(Mijn M3 is aankoop op de zaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:56
Ik heb even gezocht maar kon het niet zo vinden.

Weet iemand of het in Nederland beschikbaar is om op een SR+ de stoelverwarming achter achteraf "aan" te zetten middels een in-app upgrade? Ik zag dat dat in de US mogelijk was voor $300,-

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-04 08:27
bokkow schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:16:
Ik heb even gezocht maar kon het niet zo vinden.

Weet iemand of het in Nederland beschikbaar is om op een SR+ de stoelverwarming achter achteraf "aan" te zetten middels een in-app upgrade? Ik zag dat dat in de US mogelijk was voor $300,-
Ja, kost €300 heb ik begin van het jaar gedaan en werkt goed.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stef87 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:43:
[...]

Klopt. Gaat nog steeds uit van de daluren in de US. Geen idee waarom dat (nog) niet aan te passen is. Het preheaten werkt wel gewoon. Dus vertrek om 9 uur instellen werkt wel qua cabine preheat. Heb toch niet de indruk dat de cellen het echt warm krijgen van 11kW. Zou mooi zijn als Tesla dit soort features verbeterd. Ook het plannen vanuit de app mogelijk maken etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Stef87 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:41:
[...]

Dit is goed te verklaren. Je hebt de leasemaatschappij toch het eea laten aankaarten mbt je batterij? Is gewoon iemand op afstand geweest die in je auto even aan het kijken was.

(Nav leasemaatschappij die klacht door aan het spelen is?)
De leasemij drong er bij Tesla op aan om het rapport met hun te delen.

Ze stonden er vrij simpel in, het is onze auto en niet die van Tesla, dus wij willen de status rapporten van het accu onderzoek opnemen in het dossier.

Ik zei nog: “Prettige wedstrijd!”

In principe is het rapport al beschikbaar, dus een nieuwe afspraak zou niet nodig moeten zijn.

Zouden ze Tesla zo ver hebben gekregen?
Aan de andere kant is het bizar dat Tesla deze data geheim houdt, het is niet alsof je de auto exclusief accu hebt gekocht.

Maar ik merk ook wel een kanteling. Ze beginnen iets serieuzer naar een leasemij als klant te kijken. Ik heb ook nooit meer een factuur voor de huurauto ontvangen, terwijl ze begonnen met: er kan geen huurauto worden ingezet.
Na melding bij de leasemij stond hij “opeens” klaar :+

Leasemij gaf al aan steeds vaker direct een niveau hoger te bellen. Hun accountmanager bij Tesla zeg maar. Zegt Tesla service center tegen mij: je krijgt geen auto mee, omdat er niets mis is met de auto en jij onderzoek wil.

Ik kan het niet helpen om een scenario in mijn hoofd af te spelen, krijgen ze een belletje van een manager hoger in de boom? “je zet toch een auto in!” :+

Kon het ook niet laten om er nog even een opmerking over te maken: “Wat fijn dat het toch nog gelukt is met vervangend vervoer” 8)
De zwijgende blik zei mij wel genoeg, maar misschien was het allemaal een stuk minder spannend als ik in mijn hoofd afspeel.

Onder aan de streep was het gewoon goed geregeld. Stond een S klaar, zonder gezeik over schades. Man wat zonde, al die mensen die niet kunnen rijden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zObDvnfvCwDG09Tj4noIS9BVkx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GGz32vFM5yAccLfmob9RZWSf.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed, dat was mijn tick met velgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04 10:57
BlakHawk schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:39:
[...]

Ze stonden er vrij simpel in, het is onze auto en niet die van Tesla, dus wij willen de status rapporten van het accu onderzoek opnemen in het dossier.

In principe is het rapport al beschikbaar, dus een nieuwe afspraak zou niet nodig moeten zijn.

Aan de andere kant is het bizar dat Tesla deze data geheim houdt, het is niet alsof je de auto exclusief accu hebt gekocht.

Maar ik merk ook wel een kanteling. Ze beginnen iets serieuzer naar een leasemij als klant te kijken. Ik heb ook nooit meer een factuur voor de huurauto ontvangen, terwijl ze begonnen met: er kan geen huurauto worden ingezet.

Leasemij gaf al aan steeds vaker direct een niveau hoger te bellen. Hun accountmanager bij Tesla zeg maar. Zegt Tesla service center tegen mij: je krijgt geen auto mee, omdat er niets mis is met de auto en jij onderzoek wil.

Ik kan het niet helpen om een scenario in mijn hoofd af te spelen, krijgen ze een belletje van een manager hoger in de boom? “je zet toch een auto in!” :+

Kon het ook niet laten om er nog even een opmerking over te maken: “Wat fijn dat het toch nog gelukt is met vervangend vervoer” 8)
De zwijgende blik zei mij wel genoeg, maar misschien was het allemaal een stuk minder spannend als ik in mijn hoofd afspeel.

Onder aan de streep was het gewoon goed geregeld. Stond een S klaar, zonder gezeik over schades. Man wat zonde, al die mensen die niet kunnen rijden:
[Afbeelding]

Ik ben benieuwd, hopen dat er een precedent werking van uit gaat en iedereen die accu data voortaan makkelijker kan krijgen (ongeacht lease of privé)!

Wat is er mis met die velgen, toch mooi zo'n contrast randje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Over velgen gesproken, is jullie wel eens opgevallen dat de turbines (19”) aan de linkerkant van de auto wel “kloppen”, maar aan de rechterkant heb je hem andersom zitten. Dus tegen de stroming in van een turbine.

Geen idee of dat gebruikelijk is bij dergelijke velgen en of het veel uitmaakt in verbruik als je het wel zou doen.

Maar het viel mij op.

[ Voor 24% gewijzigd door BlakHawk op 05-11-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MrBasta schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:51:
[...]

Ik ben benieuwd, hopen dat er een precedent werking van uit gaat en iedereen die accu data voortaan makkelijker kan krijgen (ongeacht lease of privé)!

Hahaha, heel mooi :+
Het liefst zou ik een zwarte spuitbus pakken 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-04 09:24

ulTimaS

Mayhaps

BlakHawk schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:52:
Over velgen gesproken, is jullie wel eens opgevallen dat de turbines (19”) aan de linkerkant van de auto wel “kloppen”, maar aan de rechterkant heb je hem andersom zitten. Dus tegen de stroming in van een turbine.

Geen idee of dat gebruikelijk is bij dergelijke velgen en of het veel uitmaakt in verbruik als je het wel zou doen.

Maar het viel mij op.
Volgens mij hetzelfde met de 18" Aero wieldoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ulTimaS schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:00:
[...]

Volgens mij hetzelfde met de 18" Aero wieldoppen.
Ik heb nog nooit eerder asymmetrische velgen gehad, dus eigenlijk geen idee of dat altijd zo is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
BlakHawk schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:39:
[...]

[Afbeelding]

Hebben ze het rapport (weet je dat zeker?) of denk ie dat?

Wel erg fijn dat de leasemaatschappij je écht verder helpt zoals met de batterij en ook de huurauto...!

Zelf ben ik maar “alleen” als ZZP-er en dit lijkt er to h wel op te wijzen dat de leasemaatschappij extra druk uit kan voeren en de eindgebruiker een betere ervaring heeft.

Ik zal het tzt ook nog eens proberen zo’n rapport. Ik ben zelf inderdaad eigenaar van de auto, niet Tesla..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
MrBasta schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:51:
[...]

Ik hoop het ook..! Ja...

Van die velgen is inderdaad echt zonde... Zelf ook 1 krasje gemaakt.. Nieuwe Aero velg (kaal) is echter niet zo duur 200€ ex btw ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Omtrent rated-range, dit bedoelde ik: YouTube: Tesla Model 3 road trip to Tromsø and Lofoten part 3
Tesla-fi/scanmytesla leest 46% uit, M3 geeft op display 41% (omdat accu te koud is).

Heeft dus de rated-range die je in ziet na instappen hiermee te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
STIMPPYYY schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:12:
Omtrent rated-range, dit bedoelde ik: YouTube: Tesla Model 3 road trip to Tromsø and Lofoten part 3
Tesla-fi/scanmytesla leest 46% uit, M3 geeft op display 41% (omdat accu te koud is).

Heeft dus de rated-range die je in ziet na instappen hiermee te maken?
TeslaFi laat ook die verborgen procenten zien. Zelfs al is het sneeuwvlok icoontje nog niet zichtbaar/aanwezig.

Maar als je alleen uit gaat van display in auto moet ne na lange rit of superchargen 90% lading de rated-waardes pas aannemen als een “echte” 100% waarde, omdat de batterij dan warm is en je zo uit kan sluiten dat er een paar procent verstopt zit.

Voorbeeld TeslaFi (zie boven in midden):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPUhbp06L87b6EQnie67vQ8aQME=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d9VPjCO8509sGHwJwiUGW2Pc.jpg?f=user_large

67% (65%) die tweede is wat display in auto zou zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Stef87 op 05-11-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Stef87 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:17:
[...]

Hebben ze het rapport (weet je dat zeker?) of denk ie dat?

Wel erg fijn dat de leasemaatschappij je écht verder helpt zoals met de batterij en ook de huurauto...!

Zelf ben ik maar “alleen” als ZZP-er en dit lijkt er to h wel op te wijzen dat de leasemaatschappij extra druk uit kan voeren en de eindgebruiker een betere ervaring heeft.

Ik zal het tzt ook nog eens proberen zo’n rapport. Ik ben zelf inderdaad eigenaar van de auto, niet Tesla..
Kan je niet op basis van gdpr/avg een uitvraag doen van jouw of aan jou te relateren data?
Wellicht dat je even hier je vin en adres moet posten, zodat je vin ook naar jou te herleiden is 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
-Jaap-io schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:43:
[...]

Kan je niet op basis van gdpr/avg een uitvraag doen van jouw of aan jou te relateren data?
Wellicht dat je even hier je vin en adres moet posten, zodat je vin ook naar jou te herleiden is 😉
Wie weet.. eerste valt te proberen. Alleen in hoeverre zijn die gegevens van de batterij gelinkt aan persoonsgegevens oid(?))

Waarom zou ik mijn VIN hier posten e.d? Die link snap ik nog niet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijssch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-05 11:45

mattijssch

Model 3 LR

Heb vandaag voor het eerst gereden met 2020.44 maar ik vind de autopilot instelling 'Huidige snelheid' voorlopig nog geen aanwinst...
- je kunt geen marge instellen, dus vmax 50 = 50 vmax 100 = 100
- je kunt ook dus niet boven de vmax instellen, hetgeen vooral ook vervelend is op wegen waar de vmax volgens AP lager is dan de werkelijkheid (vaak na kruisingen buiten bebouwde kom waar een bord 50 stond voor het stoplicht)
- je kunt ook niet meer voor het stoplicht of in de file je AP inschakelen zonder eindeloos aan je wieltje te draaien

Dus ik ben heel snel weer teruggeswitcht naar 'Maximum snelheid'
Mocht iemand al goeie tricks hebben om hier wel prettig mee te rijden, dan houd ik me aanbevolen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mattijssch schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:39:
Heb vandaag voor het eerst gereden met 2020.44 maar ik vind de autopilot instelling 'Huidige snelheid' voorlopig nog geen aanwinst...
- je kunt ook dus niet boven de vmax instellen, hetgeen vooral ook vervelend is op wegen waar de vmax volgens AP lager is dan de werkelijkheid (vaak na kruisingen buiten bebouwde kom waar een bord 50 stond voor het stoplicht)
- je kunt ook niet meer voor het stoplicht of in de file je AP inschakelen zonder eindeloos aan je wieltje te draaien

Mocht iemand al goeie tricks hebben om hier wel prettig mee te rijden, dan houd ik me aanbevolen! :-)
Klinkt niet als nuttig dan? Ik zou verwachten dat "current speed" de huidige gereden snelheid pakt. Dus bij 100 op een 50 weg pakt hij 100. Maar dat is blijkbaar niet zo? Of is het huidige snelheid mits dit < vmax zit? Dus als je 80 gaat op een 100 weg neemt hij standaard 80 aan?

Ik heb niet echt behoefte aan de nieuwe optie. Ik wil een toggle voor het uitzetten van het lezen van borden. :) Daar heb ik meer ergenis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Splash-
revolution-nl schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:20:
Wat overigens wel een voordeel is van het thuiswerken is dat ik de auto nu veel vaker kan opladen als de zon schijnt zodat ik bijna volledig kan rijden op eigen geproduceerde zonne-energie. Geeft toch een lekker gevoel en kom ik ook nog eens van mijn stroom af :*). Daarnaast is de credit van TNM iedere maand ook lekker :+

[...]

Haha, ik heb geen idee of ik lid wil zijn. ;)
Het verschil met Stef is ook dat ik een leaseauto heb en hij gekocht heeft, dan is het wellicht belangrijker.

Maar ja, meer range is altijd fijn (maar niet tegen 150 euro per maand meer, anders had ik wel een LR genomen :+). Voor nu merk ik er weinig van, ik maak alleen maar korte ritten en dan haal ik de 350 km echt niet (ik ben al blij met 240 km, maar goed.. veel gaat verloren aan verwarmen en andere randzaken van de auto).

We zullen het zien. Ik denk dat het vooral voor de lange ritten wel fijn is om dan net iets meer te hebben. Maar zolang het maar boven de 340 blijft denk ik dat ik er wel mee kan leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijssch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-05 11:45

mattijssch

Model 3 LR

Inspired schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:45:
[...]Of is het huidige snelheid mits dit < vmax zit? Dus als je 80 gaat op een 100 weg neemt hij standaard 80 aan?
Inderdaad dit dus. Als je harder wilt dan vmax (die de auto heeft bedacht) dan moet je ofwel zelf sturen (TACC) of zelf gas bijgeven (AP)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chk1975
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-05 22:05
Nou intussen ook kennis gemaakt met de beruchte tesla service.
Vanaf aflevering een storing op mijn autopilot cameras (ap werkt gelukkig wel).

Afspraak ingeschoten via de app, 2 dagen van tevoren wordt afspraak 1,5 later gezet.
Weer 2 dagen voor de afspraak weer 1,5 week later.
En nog een keer en nog een keer.
En ja hoor vanochtend voor de 5de keer een mail dat de afspraak verzet wordt.......ggggrrrr.
Ga zo maar eens bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

-Jaap-io schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:43:
De Autoriteit Persoonsgegevens heeft al bepaald dat het kenteken van een auto een persoonsgegeven is onder de AVG. En VIN nummer is te herleiden tot een kenteken en is dus ook een beschermd persoonsgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-04 08:27
mattijssch schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:39:

Je kan altijd op het snelheidsbordje in je scherm tikken om "die" snelheid in te stellen als de huidige ingestelde snelheid anders is (op veel plekken klopt dat, maar soms inderdaad niet). Ook kan je CC inschakelen en op de actuele snelheid tikken om die snelheid in te stellen. Toegegeven, ik heb .44 nog niet, maar zie daar toch wel een beetje naar uit vanwege de CC.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Stef87 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:54:
[...]

Wie weet.. eerste valt te proberen. Alleen in hoeverre zijn die gegevens van de batterij gelinkt aan persoonsgegevens oid(?))

Waarom zou ik mijn VIN hier posten e.d? Die link snap ik nog niet..?
Mijn idee was dat daarmee je vin naar jou te herleiden is en dus een persoonsgegeven geworden is. Maar ik lees net @Mx. Alba aangeeft dat kenteken&vin al als persoonsgebonden zijn aangemerkt

Pagina: 1 ... 149 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: