Inspired schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:00:
[...]
Warmtepomp heeft bij een test nul toegevoegde waarde. Vraag me ook af of er daadwerkelijk een nieuwe WLTP test gedaan is? De EPA range was al eerder opgerekt voor sowieso de LR. Zal meer efficiency van de aandrijflijn.
Of een VAGje gedaan om de testresultaten wat te verbeteren.

Ik heb gisteren de nieuwe long range besteld. En specifiek gevraagd of deze van de boot af komt in november of december. Ze zeggen simpelweg, "we weten het niet". Misschien komt deze pas in januari.
Daarop heb ik gezegd, als ik nu op de website bestel, staat er dat ik het nieuwe model krijg, die wil ik dus ook. Niet de oude, want die staat er niet meer en ik bestel nadat jullie website is aangepast.
Vervolgens zeiden ze, maar dan kunnen we niet garanderen hij in december komt, en zit je misschien met meer bijtelling. Waarop ik zei, op de website staat "levering in november". Toen heb ik voorgesteld dat ze bij levering in januari mij gratis de "boost" software optie geven. En toen zeiden zij, omdat het onzeker is, geven we je die sowieso wel. (waarschijnlijk om van de discussie af te zijn).
Krijg dus nu in december, of januari de AWD + boost. Waardoor hij in 3.9 naar de 100 gaat ipv 4.4. Nog steeds niet zo snel als de performance, maar toch leuk.
Nog even gevraagd, of de range / performance upgrade ook bij de huidige modellen software matig kan, maar het blijkt dat er een aangepaste batterij in zit met hetzelfde gewicht, maar iets meer capaciteit. Anders was ik nog wel voor het oude model gegaan.
Ergens vind ik het wel gek, dat alles zo onduidelijk is, zelfs voor de verkopers in Amsterdam. Het lijkt me toch niet zo moeilijk om een auto te matchen aan een productienummer...
[
Voor 5% gewijzigd door
OriginalFlyingdutchman op 17-10-2020 16:52
]