Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Tesla Model 3 topic

Pagina: 1 ... 15 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• 10ka10
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12-02 14:53
Vraagje: kan je met de Aero velgen met een gerust hart door de wasstraat?😬 Heb zo’n voorgevoel dat die borstels voor de velgen krassen gaan maken op die kappen.. maar om ze er nou elke keer af te halen..

• Markovichi
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 27-02 11:00
10ka10 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:32:
Vraagje: kan je met de Aero velgen met een gerust hart door de wasstraat?😬 Heb zo’n voorgevoel dat die borstels voor de velgen krassen gaan maken op die kappen.. maar om ze er nou elke keer af te halen..
Ik ben ermee door de wasstraat gegaan, niks te zien..

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
ex87 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:21:
[...]

Het kan wel, maar dan zit je wel met de kabel los denk ik. Wij hebben allebei een Qi iPhone dus geen ervaring mee! Mijn Qi lader komt met 2 vaste kabels en een splitter, als je dus 1 van de kanten niet aan sluit heb je een lader over voor je 7.1
ik zie bij de jeda lader bv. dat deze aangeeft wired charing compatible te zijn door uitsparingen te hebben voor de usb stekkers. Maar goed, die is weer een stuk duurder

https://getjeda.com/

M3 LR AWD | Midnight Silver | Black | FSD | Trekhaak | RN 25/10 | VIN 28/11

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
mcetweaker schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:34:
reed vanmiddag over de A10 west op autopilot met 80 km per uur maximum. Opeens onder een viaduct flink in de ankers. Bestuurder achter me was "not amused".

Mogelijk dus de snelheidslimiet van de weg erboven ?
A10 west van Noord naar Zuid? Overkomt mij regelmatig bij dat viaduct... Heel typisch, ook al een aantal keer een bug report ingestuurd, maar nu rijd ik daar dus met mijn voet op het stroompedaal. Niet relaxed, en je schrikt iedere keer weer.

mrwolf wijzigde deze reactie 12-01-2020 23:23 (17%)

• djmuggs
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19:52
mcetweaker schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:04:
[...]

ik zie bij de jeda lader bv. dat deze aangeeft wired charing compatible te zijn door uitsparingen te hebben voor de usb stekkers. Maar goed, die is weer een stuk duurder

Dan moet je wel de spacer van $15 mee bestellen om gebruik te maken van de wired optie.
En vergeet de $28 shipping costs niet.
Dus pittige prijs, maar wel 1 van de mooiste oplossingen.

djmuggs wijzigde deze reactie 12-01-2020 21:58 (10%)

Tesla Model 3 LR AWD

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:00
En 25% van je aankoop aan verzendkosten betalen + 40-50% aan inklaringskosten bij de douane. Echt een super duur ding.

SR+ midnight grey, black / 18"

• TPA
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:50

TPA

ESET official partner

carpebios schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:58:
En 25% van je aankoop aan verzendkosten betalen + 40-50% aan inklaringskosten bij de douane. Echt een super duur ding.
Of gewoon de usb hub er bestellen. Dan heb je geen verzendkosten en een gratis spacer.

Goedkoop is ie niet dat klopt, maar ik heb er totaal geen spijt van, zeker van de hup niet.

40 of 50% aan de douane?? Ik weer niet hoe jij rekent, maar zo hoog kwam het bij mij niet. Overigens stond op de kassa bon het totaal bedrag als BTW (heb ik geen problemen mee)

TPA wijzigde deze reactie 12-01-2020 22:48 (17%)
Reden: Extra opmerking

ESET software nodig? Let me know 😄

• naii11
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17:49
10ka10 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:32:
Nu al 4x wasstraat gepakt, niets aan de hand.

• eric_nl
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:36
mcetweaker schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:04:
[...]

Ik heb de draadloos lader van Taptes, en daar zit in de rand nog een kabel om een telefoon te laden die niet draadloos kan laden. De prijs is ook aantrekkelijker dan de Jeda.

eric_nl wijzigde deze reactie 12-01-2020 22:25 (5%)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

• Autopilot
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 16:13
mcetweaker schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:34:
reed vanmiddag over de A10 west op autopilot met 80 km per uur maximum. Opeens onder een viaduct flink in de ankers. Bestuurder achter me was "not amused".

Mogelijk dus de snelheidslimiet van de weg erboven ?
Zou goed kunnen. Dit heb ik ook op de A4 onder een viaduct. Elke keer als naar werk rijd is het precies op die plek op de A4 richting Amsterdam. Zodra ik dat viaduct bereik, houd ik mn voet al gereed om gas te geven zodra hij phantom breakt. Gebeurt 9 van de 10 keer op diezelfde plek, ook als er voldoende licht is.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Focus
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 27-02 20:02
Smobbo schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:24:
[...]

Dat en @Focus , kijk ook even of je een makkelijk instappen profiel hebt en de instellingen daar ook goed staan!
Was me er niet van bewust dat daar ook instellingen staan in het profiel gedeelte, ik ga ik even controleren, Thanx.

• mcetweaker
  • Niet online
https://www.mobilehangup....houder-8717953095664.html

iemand hier al ervaringen mee in de Model 3 ?

• mcetweaker
  • Niet online
mrwolf schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:38:
[...]

A10 west van Noord naar Zuid? Overkomt mij regelmatig bij dat viaduct... Heel typisch, ook al een aantal keer een bug report ingestuurd, maar nu rijd ik daar dus met mijn voet op het stroompedaal. Niet relaxed, en je schrikt iedere keer weer.
idd Noord naar Zuid. Er zitten er daar twee, weet niet meer of het nou de eerste al was van Bos en Lommer of de tweede voor Geuzenveld.

• BlakHawk
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 20:59
wopper schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:22:
[...]

Of de beroerde lak/spuit kwaliteit. Ik denk dat er te matige laag (gladde) blanke lak op zit. Daarom krassen ze ook zo snel, de blanke lak laag poets je normaal op tot een glimmend geheel wat vuil afstoot, toch?
Wel eens een poets cursus bij Carclean.nl gedaan. Die wisten te vertellen dat de lak van Tesla zo zacht is dat je je poetsmiddeltjes daarop aan moet passen. Als je met de gebruikelijke middelen gaat polijsten gaat de lak er heel snel af. Mocht je hem dus willen poetsen, dan is het verstandig om met veel fijnere varianten te beginnen.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:40
mrwolf schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:38:
[...]

Ik merkte laatst op dat ik in mijn vorige auto als ik op de CC reed mijn voet bij de rem zat. Nu als ik op de ACC rijdt in de M3 zit mijn voet bij het stroompedaal om bij te gassen als hij eventueel een phantom break doet :D

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• BlakHawk
RomeoJ schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:40:
[...]

Kleinigheidje: het is geen "type 1" stekker maar een "type 2" ofwel de Mennekes stekker. Verder blijft je verhaal over stall-paren staan (y)

Zie voor meer informatie: https://www.pluginvest.eu/nl/blog/type1-type2

[...]

Dan heb je waarschijnlijk te maken gehad met een phantom brake. De Tesla "denkt" dan dat er een botsing komt door de schaduw van het viaduct. Vroeger was dit erger en hebben dit in een aantal software updates getracht te verhelpen c.q. minimaliseren. Ik heb bijna geen last meer van phantom brakes, maar ben wel nog steeds waakzaam voor het feit dat dit nog kan gebeuren.

Het beste wat je kan doen is een bugreport in te dienen door het "auto" icoontje linksonderin het scherm voor 5 seconden ingedrukt te houden. Je krijgt dan een melding ala "Bedankt voor het indienen van een bugreport".
Het is geen normale type 2 overigens. Want hij past niet in mijn type 2 van de Model 3.

Probeer hem maar eens aan te sluiten.

Past niet, terwijl een “normale” type 2 stekker wel in de model 3 past.

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 27-02 12:15

DeFeCt

je wéét toch

eric_nl schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:24:
[...]

Ik heb de draadloos lader van Taptes, en daar zit in de rand nog een kabel om een telefoon te laden die niet draadloos kan laden. De prijs is ook aantrekkelijker dan de Jeda.
+1 ...de vaste kabel van TapTes is (volgens mij) een USB3 aansluiting dus daar moet je misschien wel rekening mee houden.

Flickr

• Teslalrp
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 14:56
Ontstaat de "phantom break" alleen als je AP hebt ingeschakeld?

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Zijn er hier mensen die een rubberen mat in de kofferbak hebben van de Model 3? Zo ja, heb je de originele van Tesla? Of een Ali variant?

En hoe makkelijk is de toegang tot de bak onderin? Daar ligt mijn laadkabel namelijk.

Fujifilm X-T2 || 16mm f/1.4 || 35mm f/2 || 50mm f/1.2 // Tesla Model 3 LR AWD

• wasntme2
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 12-02 23:13
BlakHawk schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:53:
[...]
Wel eens een poets cursus bij Carclean.nl gedaan. Die wisten te vertellen dat de lak van Tesla zo zacht is dat je je poetsmiddeltjes daarop aan moet passen. Als je met de gebruikelijke middelen gaat polijsten gaat de lak er heel snel af. Mocht je hem dus willen poetsen, dan is het verstandig om met veel fijnere varianten te beginnen.
Is de lak dus dun en zacht. Is dat een kwestie van uitharden, of gewoon een harde laag die je mist bovenop de verf?

Ik overweeg om mijn auto een speciale coating te geven. Ik vind het absurd dat ik me daar mee bezig moet houden, maar ik merk wel dat die zo snel vies wordt en blijft dat ik het overweeg. Bijna een magneet voor viezigheid. Ook steenslag gehad en niet en putje maar een heel stuk lak weg.
Iemand ervaring met ceramic coating of iets vergelijkbaars?

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
(jarig!)
wasntme2 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:52:
[...]

Is de lak dus dun en zacht. Is dat een kwestie van uitharden, of gewoon een harde laag die je mist bovenop de verf?

Ik overweeg om mijn auto een speciale coating te geven. Ik vind het absurd dat ik me daar mee bezig moet houden, maar ik merk wel dat die zo snel vies wordt en blijft dat ik het overweeg. Bijna een magneet voor viezigheid. Ook steenslag gehad en niet en putje maar een heel stuk lak weg.
Het is toch bekend dat Tesla een werkelijk minimaal dunne laag verf op hun modellen spuit? Normaal is de lakdikte 110-150 micrometer. De model 3 zit af en toe bijna op de helft met 70 micron.

Wil je je lak echt beschermen, dan moet je hem wrappen of overspuiten. :/

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• j1990
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 16:02
asing schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:02:
[...]

Het is toch bekend dat Tesla een werkelijk minimaal dunne laag verf op hun modellen spuit? Normaal is de lakdikte 110-150 micrometer. De model 3 zit af en toe bijna op de helft met 70 micron.

Is dit bij alle kleuren zo? Grijs en blauw zijn metallic. Zijn die laksoorten niet veel harder?

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:16

qadn

Pinnacle of Perversion

BlakHawk schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:57:
[...]

Het is geen normale type 2 overigens. Want hij past niet in mijn type 2 van de Model 3.

Probeer hem maar eens aan te sluiten.

Past niet, terwijl een “normale” type 2 stekker wel in de model 3 past.
Dat komt omdat het een Tesla-stekker is.
Tesla heeft/had zijn eigen stekker formaat, maar is sinds de model3 overgestapt op CCS.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• tim-1985
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:10
Mijn zwager appte mij net dat hij een Tesla Model Y voorbij zag rijden in camo-print in Nederland. :9~
Zou dat kunnen betekenen dat hij nu getest wordt voor de Europese markt en dat de release niet lang op zich laat wachten? _/-\o_
Helaas geen foto kunnen maken, maar hij heeft als student-chauffeur in heel wat tesla's mogen rijden, dus weet precies dat hij te hoog voor een S en te laag voor de X was.

tim-1985 wijzigde deze reactie 13-01-2020 09:13 (26%)

• PEPPI
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:27

PEPPI

Jurist

[...]
Detailer:
Zoals de meesten weten is de Tesla lak niet goed. Dit komt door de Amerikaanse milieueisen waardoor er met een andere samenstelling van lak gespoten moet worden. Dit resulteert in een zeer zachte lak waardoor er zeer snel krassen, swirls, kalkvlekken ... in de lak komen te zitten. Het is soms onvoorstelbaar hoe nieuwe wagens worden afgeleverd (niet alleen bij Tesla).
Ik lees wel positieve dingen over Modesta Glascoating.

Tesla Model S Perf. Pearl White/white-Carbon/19” | Bestelling 12-11 Contant | RN 12-11 | VIN 12-11 | Kenteken: G-***-TG (Good To Go) | levering: 29-11-2019

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

-verkeerde topic-

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 13-01-2020 09:20 (96%)

• asing
(jarig!)
j1990 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:05:
[...]

Is dit bij alle kleuren zo? Grijs en blauw zijn metallic. Zijn die laksoorten niet veel harder?
Het gaat meer om de dikte dan de hardheid. Gewoon niet te vaak wassen, en zeker niet grof poetsen. :F

Dat als je hem netjes wil houden tenminste.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• j1990
asing schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:17:
[...]

Het gaat meer om de dikte dan de hardheid. Gewoon niet te vaak wassen, en zeker niet grof poetsen. :F

Dat als je hem netjes wil houden tenminste.
Hoezo dan? Ik neem aan dat een hardere lak minder snel slijt of kapot gaat dan een minder hardere lak.. of zie ik dat verkeerd? Dan maakt de dikte toch niks uit?
Ik ben nogal ontwetend op dit vlak hoor

• Inspired
  • Laatst online: 22:13
asing schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:02:
[...]

Op basis van 1 post op het internet bedoel je? Geen idee hoe dik de zwarte lak is op mijn Model 3. Heb hem vanaf juli en kan niet zeggen dat hij slechter is (tot nu toe) dan bv de zwarte metallic lak op mijn vorige auto. (Audi)

Ik rij de auto 4 of misschien 5 jaar. Hij zal het die tijd wel uithouden. Ons klimaat is nou ook niet zo extreem dat we 3 maand met zout op de weg rijden.

Heb sowieso niet de indruk dat de auto het 20 jaar vol gaat houden zonder ernstige issues. :X Aandrijflijn en accu heb ik wel vertrouwen in. Maar de rest minder..

Inspired wijzigde deze reactie 13-01-2020 09:42 (9%)

• asing
(jarig!)
j1990 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:32:
[...]

Hoezo dan? Ik neem aan dat een hardere lak minder snel slijt of kapot gaat dan een minder hardere lak.. of zie ik dat verkeerd? Dan maakt de dikte toch niks uit?
Ik ben nogal ontwetend op dit vlak hoor
Lees dit maar eens : https://www.thedrive.com/...oft-thin-under-spec-paint

Je kan er geen fluit aan doen, hou er gewoon rekening mee dat je de laklaag niet mooi kan houden. :X

• mcetweaker
  • Niet online
eric_nl schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:24:
[...]

Hoe bedoel je "in de rand" ? Een kabel die er los bij hangt of zit deze net als de wired charge kabels van Tesla netjes weggewerkt ? En kan je je telefoon dan netjes erop zetten/leggen naast de draadloze op te laden telefoon ?

• Smobbo
  • Laatst online: 22:03
Inspired schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:37:
[...]

Heb sowieso niet de indruk dat de auto het 20 jaar vol gaat houden zonder ernstige issues. :X Aandrijflijn en accu heb ik wel vertrouwen in. Maar de rest minder..
Dat idee heb ik ook, dit was ook echt een auto om te leasen, niet te kopen :+ .
Nu na 20k km heb ik al een klein kuiltje in de deur waar mijn elleboog rust, doet me denken aan de Mazda die m'n vader in mijn jeugd had, die had dit ook na verloop van tijd. Ik ben benieuwd hoe dat er uitziet na 120k km...

Ander irritant puntje is het kraken van de bestuurdersstoel, dat is de afgelopen tijd wel echt hinderlijk geworden. Als ze de achterruit vervangen ga ik ook gelijk even vragen of ze hier wat aan kunnen doen!

• amahusu
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 27-02 13:14

amahusu

taking over the world!

tim-1985 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:10:
Mijn zwager appte mij net dat hij een Tesla Model Y voorbij zag rijden in camo-print in Nederland. :9~
Zou dat kunnen betekenen dat hij nu getest wordt voor de Europese markt en dat de release niet lang op zich laat wachten? _/-\o_
Helaas geen foto kunnen maken, maar hij heeft als student-chauffeur in heel wat tesla's mogen rijden, dus weet precies dat hij te hoog voor een S en te laag voor de X was.
Ik heb een witte model Y gezien bij de SuC bij Schiphol, was al in december. Dus volgens mij zijn ze al flink aan het testen hier in nederland

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• mso
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09:47
asing schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:43:
[...]

Lees dit maar eens : https://www.thedrive.com/...oft-thin-under-spec-paint

Je kan er geen fluit aan doen, hou er gewoon rekening mee dat je de laklaag niet mooi kan houden. :X
Beiden heren in het artikel Joni Savolainen en Roger-Pierre Gravel hebben een zwarte Model 3. Naar mijn weten is de zwarte lak bij Tesla een Unilak en geen metallic lak. Ik ben benieuwd in hoeverre dit ook van toepassing is op metallic lak varianten...

• j1990
mso schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:49:
[...]

Beiden heren in het artikel Joni Savolainen en Roger-Pierre Gravel hebben een zwarte Model 3. Naar mijn weten is de zwarte lak bij Tesla een Unilak en geen metallic lak. Ik ben benieuwd in hoeverre dit ook van toepassing is op metallic lak varianten...
Ja precies. Dit beantwoord nog niet mijn vraag mbt het verschil tussen de standaard en de metallic lak van Tesla..

• ArPi75
  • Laatst online: 19:34
PdeBie schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:42:
Zijn er hier mensen die een rubberen mat in de kofferbak hebben van de Model 3? Zo ja, heb je de originele van Tesla? Of een Ali variant?

En hoe makkelijk is de toegang tot de bak onderin? Daar ligt mijn laadkabel namelijk.
Ik heb de originele rubberen mat. Die pas perfect en het lusje van het deksel eronder kan ik simpel bij en zo omhoog trekken, dus als er verder niets (of bijna niets) op die mat ligt kan je simpel bij de storage space daar onder.

SR+, wit, wit, Aero | Besteld 12-9 | RN: 10960xx half september | VIN:null | Levering: niet meer in 2019 | Alternatief besteld 17-12 | SR+ Multi-Coat Red, witte bekleding, 19" | Levering: 20-12

• Alusion
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 27-02 15:17
mcetweaker schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:44:
[...]

Hoe bedoel je "in de rand" ? Een kabel die er los bij hangt of zit deze net als de wired charge kabels van Tesla netjes weggewerkt ? En kan je je telefoon dan netjes erop zetten/leggen naast de draadloze op te laden telefoon ?
Als ik zo vrij mag zijn om te antwoorden. Ik heb hem namelijk ook.
Kabel is netjes weggewerkt in het deel waar je telefoon op "rust".
Het is een USB-C kabel. Verder zou ik zeggen, bekijk hem hier eens:https://taptes.com/produc...ger-pad-for-tesla-model-3

Hij bevalt mij prima!

• Focus
  • Laatst online: 27-02 20:02
Focus schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:15:
[...]

Was me er niet van bewust dat daar ook instellingen staan in het profiel gedeelte, ik ga ik even controleren, Thanx.
Yes in de profiles, doet het nu.

• mcetweaker
  • Niet online
Alusion schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:30:
[...]

Als ik zo vrij mag zijn om te antwoorden. Ik heb hem namelijk ook.
Kabel is netjes weggewerkt in het deel waar je telefoon op "rust".
Het is een USB-C kabel. Verder zou ik zeggen, bekijk hem hier eens:https://taptes.com/produc...ger-pad-for-tesla-model-3

Hij bevalt mij prima!
Dank.

Ziet er zeker goed uit. Heb nu de wired kabels van Tesla zelf die weggewerkt kunnen worden zodat je het aansluitpunt kunt vastzetten en daar je wired telefoon op kunt zetten. Vind ik toch nog net een mooiere oplossing dan dit losse kabeltje.

• BlakHawk

Nou ja er zit altijd al verschil tussen merken en lakken.
Smobbo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:48:
[...]

Nu na 20k km heb ik al een klein kuiltje in de deur waar mijn elleboog rust, doet me denken aan de Mazda die m'n vader in mijn jeugd had, die had dit ook na verloop van tijd. Ik ben benieuwd hoe dat er uitziet na 120k km...

Ander irritant puntje is het kraken van de bestuurdersstoel, dat is de afgelopen tijd wel echt hinderlijk geworden. Als ze de achterruit vervangen ga ik ook gelijk even vragen of ze hier wat aan kunnen doen!
Oe ik heb dat met de ruitenwisser. Ik heb iedere keer als de wisser bijna beneden is een vervelend kraakje in de wissermoter denk ik.
Als je het eenmaal gehoord hebt, kom je er niet meer onder vandaan. Het is een klein kraakje in de motor, maar wel iedere keer als hij wist.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 27-02 17:12

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik ben net terug van vakantie, bij een eerdere trip naar het buitenland was het nog even wat wennen met hoge snelheden en de range van de SR+, het plezier wat ik met een ICE had op lange trips miste ik.

Bij deze vakantie heb ik hier geen last meer gehad en heerlijk conform ICE-vakantie rijstijl gereden, cruise snelheid tussen de 130 - 150 aangehouden met excessen naar boven en naar beneden. Bij het snelladen de volgende snellader invoeren in de navigatie en dan laden naar 19% SoC tot bestemming, vervolgens zo hard mogelijk rijden tot de navigatie aangeeft onder de 135kmh te blijven om de bestemming te houden. om zo bij de snellader aan te komen met <10% aankomen. Verbruik over een stretch is niet boven de 240wh/km geweest . (AC stond uit)

De SR+ is dan uitermate geschikt om relatief vlot, met genoeg rijplezier veel kilometers te maken, (een big shout-out naar IONITY overigens)

Het blijft overigens opmerkelijk dat veel >250PK spul met je wilt sporten op de autobahn, kennelijk is men toch nieuwsgierig naar de potentie van de Tesla. Het is opzienbarend hoe de SR+ zijn mannetje staat.

Het sturen op kronkelachtige bergachtige wegen is een FEEST! met de SR+, wanneer je echt aanzet draait de auto heel mooi over het midden, door wat met het stroompedaal te spelen kan je dit iets versterken en wordt de achterkant lekker speels. Het koppel bij het uitkomen van haarspeldbochten is verslavend.

De traction control had een sport mode mogen hebben, de dempers aan de voorzijde hadden wat straffer gemogen hoewel ik het idee heb dat de goodyear winterbanden op hoge snelheden en steviger bochtenwerk behoorlijk afbreuk dan aan de rijeigenschappen.

revolution-nl wijzigde deze reactie 13-01-2020 10:55 (13%)

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+| Citigo E iV in bestelling | Gasloos | TESLA Referral https://ts.la/a93495

• GadgetFrank
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 27-02 14:14
afelium schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:10:
Laatst bij ionity geladen. De Tesla gaf aan 60kW geladen te hebben, terwijl de Ionity paal aangaf 65,5 geladen te hebben. Dat is al bijna 10% verlies tijdens laden.

Laadtijd 45 minuten. En ondertussen Netflix gekeken.

Dat zou je kunnen extrapoleren naar ca. 12% extra verbruik per uur voor kachel enzo. Wat dus ook tijdens rijden zo zou zijn. Zijn er nog specifieke laadverliezen die tijdens rijden niet plaatsvinden?
Bij snelladen wordt het hele pack opgewarmd naar ongeveer 55 graden celsius. Die warmte wordt gegenereerd door de front en rear stators die ruim 80 graden worden.
Het vergt aardig wat kWh om een batterypack van 500 kg zo warm te stoken. Voordeel is dat de interne weerstand van het batterypack wordt verlaagd en dat de laadsnelheid erg hoog kan zijn.

Je kunt nog meer tijd winnen door te navigeren naar de dichtsbijzijnde SuC terwijl je naar de Ionity Charger rijdt, dan zal de auto het batterypack al rijdend gaan 'preconditionen' = verwarmen :P

PV: 9410Wp ~ 5kW Ecodan+Melcloud ~ 2 x L/L Airco ~ 10kW MCZ Suite Pelletkachel ~ Gasleidingloos ~ 2015 40kWh Leaf Tekna + 2019 Tesla Model 3 AWD+ EAP&FSD

• jheerink14
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 14:58

Ik heb ereen in liggen geen probleem om bij onderbak te komen je klapt hem eenvoudig omhoog, Zal straks wel even foto sturen,

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17:38
PEPPI schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:12:
[...]

Detailer:

[...]

Ik lees wel positieve dingen over Modesta Glascoating.
Maar dit ga je niet zo snel op je lease-M3 leggen toch? Het lijkt mij wel handig om de mijne te wrappen, maar ik zou alles zelf moeten dokken..

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

-Muncky- schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:34:
[...]

Maar dit ga je niet zo snel op je lease-M3 leggen toch? Het lijkt mij wel handig om de mijne te wrappen, maar ik zou alles zelf moeten dokken..
Wel als je overweegt om je auto na het contract privé over te nemen, vraag is wel of je die dan voor een eerlijke prijs over mag nemen of dat ze de hoofdprijs vragen.

• MrBasta
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20:15
CyBeRSPiN schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:36:
[...]

Wel als je overweegt om je auto na het contract privé over te nemen, vraag is wel of je die dan voor een eerlijke prijs over mag nemen of dat ze de hoofdprijs vragen.
Maar als je de auto na de lease overneemt en de lak zou beschadigingen hebben, dan kan je hem dan toch alsnog wrappen?

Ik heb de auto prive aangeschaft, en tot op heden is dat in elk geval mijn redenatie. Eerst maar eens zien of de lak inderdaad zo snel beschadigd. Mocht hij beschadigen, dan kan wrappen altijd nog (toch?)

• Inspired
MrBasta schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:38:
[...]

Maar als je de auto na de lease overneemt en de lak zou beschadigingen hebben, dan kan je hem dan toch alsnog wrappen?

Ik heb de auto prive aangeschaft, en tot op heden is dat in elk geval mijn redenatie. Eerst maar eens zien of de lak inderdaad zo snel beschadigd. Mocht hij beschadigen, dan kan wrappen altijd nog (toch?)
Precies. Dat lijkt me een betere insteek. De eerste paar weken was ik ook "bang" dat de lak er met een beetje wind af zou waaien. Ik zie echter geen verschil tov andere nieuwe auto's die ik gehad heb na 6 maand nu.

Niet te druk om maken. Al helemaal niet bij een leaseauto. Hij is zo weer vies en het valt echt allemaal wel mee met de lak IMHO. Verhalen over slechte lak kun je over andere merken ook wel vinden. Eerste batches waren wellicht below par, volgens mij valt het nu wel mee.

• BlakHawk
-Muncky- schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:34:
[...]

Wat kost dat eigenlijk?
Ik vind het vooral vervelend dat ik de dag na het wassen weer een auto heb alsof ik al 2 weken zo rondrijd, zo goor is hij dan al weer.

BlakHawk wijzigde deze reactie 13-01-2020 11:44 (18%)

• Mkeespiet
  • Laatst online: 08:33
Ter leering en vermaeck:
Gisteren terug gekomen van een 5 weken durende vakantie.
Gedurende de vakantie de Model 3 (SR+) paar keer wakker gemaakt (om het kan), auto was thuis geparkeerd op eigen parkeerplek, wel ingeplugd, maar geen opdracht gegeven voor bijladen.
We hebben de Model 3 weg gezet met 60% batterij, vanochtend bij wegrijden gaf de Model 3 nog 55% aan, verlies dus van 1% per week, niet slecht!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Mkeespiet Als ie ingeplugd zit dan laadt ie zover ik weet gewoon bij, daar hoef je geen opdracht voor te geven. Kun je nagaan hoeveel kWh er is afgenomen op je laadpaal de afgelopen 5 weken?

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 13-01-2020 11:48 (25%)

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

SR+ 1000km Challenge door uncle Bjorn
YouTube: Model 3 Standard Range Plus 1000 km challenge

_/-\o_

Grappig trouwens dat de SR+ 261kW (355pk) kan leveren, dat is fors meer dan de opgegeven 175kW

revolution-nl wijzigde deze reactie 13-01-2020 17:54 (25%)

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+| Citigo E iV in bestelling | Gasloos | TESLA Referral https://ts.la/a93495

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17:38
Goede vraag, volgens mij rond de 2100-3000 EUR. Uiteraard zal er een verschil inzitten als je dit bij bijv. JD Customs of een minder bekende toko doet.

• Tranzity
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Mijn ervaring met de audio apps binnen de M3 vallen een beetje tegen, hebben jullie hier ook last van:

1) Spotify laden gaat niet lekker, als ik bijvoorbeeld na starten naar bv afspeellijsten ga, blijft het in loading staan. Ik moet daarna meerdere keren weer naar Spotify gaan en naar afspeellijsten. Pas na 3x komen m'n playlists wel omhoog.
2) Switchen tussen Radio, USB, Spotify. Er wordt niet onthouden waar je bent gebleven met luisteren.. (hoe zou je dan bv een audio book moeten luisteren?)
3) Scrollen door nummers/albums via de controls op het stuur?
4) In USB wordt de albumlijst rommelig als er bv mixalbums (verschillende artiesten, zelfde album) in staan.
5) Geen gapless playback...

Ik heb het idee dat deze functie nog een beetje in beta-fase zit.

• Inspired
Tranzity schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:54:
Mijn ervaring met de audio apps binnen de M3 vallen een beetje tegen, hebben jullie hier ook last van:

1) Spotify laden gaat niet lekker, als ik bijvoorbeeld na starten naar bv afspeellijsten ga, blijft het in loading staan. Ik moet daarna meerdere keren weer naar Spotify gaan en naar afspeellijsten. Pas na 3x komen m'n playlists wel omhoog.
2) Switchen tussen Radio, USB, Spotify. Er wordt niet onthouden waar je bent gebleven met luisteren.. (hoe zou je dan bv een audio book moeten luisteren?)
3) Scrollen door nummers via de controls op het stuur?
4) In USB wordt de albumlijst rommelig als er bv mixalbums (verschillende artiesten, zelfde album)
5) Geen gapless playback...

Ik heb het idee dat deze functie nog een beetje in beta-fase zit.
Echt lekker werkt het allemaal niet inderdaad. Heb zelf geen hele grote issues, maar vlekkenloos werkt het zeker niet.

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21:02
Tranzity schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:54:
Wat ik irritant vind is dat mijn favorieten niet beschikbaar zijn in spotify, Maarje het is een custom app.
Zoeken wil ook niet echt dus start ik vanaf de telefoon. Soms werkt het, soms niet meteen.

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• Sivle3
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 27-02 11:52

Ik heb de rubberen mattenset van JustCarpets, bijna 100 euro voor trunk en voor en achtermat.
Besteld omdat Leaseplan er blijkbaar > 2 maanden over moet doen voor de gratis set, schandalig :(
Tijdens trip naar Oostenrijk perfect, en eenvoudig te reinigen met hogedruk spuit.
Openen van de bak gaat eenvoudig er is een uitsparing voor het lipje.

Nu hopen dat leaseplan een zacht setje levert en dat het voor de zomer nog lukt 8)

SR+ Grey / Black

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Smobbo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:48:
[...]

Dat heb ik dus ook! Ik vermoed dat iedereen die met zijn linkerelleboog op de deur rust dit gaat krijgen, uitermate irritant en het ziet er niet uit door de lichtinval.
Wolly schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:54:
Inmiddels de M3 zo'n 10k km gereden en een gek rateltje als ik rij, moeilijk te vinden waar het vandaan komt en ook alleen te horen als de muziek uit staat.

Zorgwekkender is de (kleine) deuk op de plek waar je als bestuurder je linkerelleboog plaatst, blijkbaar is dit gedeelte niet echt bestand tegen het gewicht van een arm? Ik vrees dat dit een kwestie van afleren wordt anders heb ik over 50.000km een flinke deuk.

Zie ook https://teslamotorsclub.c...where-elbow-rests.139536/ waar iemand anders hetzelfde probleem heeft.

• Escrimador
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:43
Rijd van het weekend over een B weg onderaan de dijk van ongeveer 2 autobreedtes met kilometertje of 80

Vanuit het niets (geen bocht, geen ander verkeer, geen zon, geen schaduw) besluit de M3 een ruk aan het stuur naar rechts (de dijk in) te geven met een rode melding in de trant van dat hij detecteerde dat ik van de weg geraakte!?

Ik reed dus zelf, geen AP of CC

Vond dit nog wel gradatie erger dan een phantom break bij een viaduct (ook regelmatig)

Only dead fish go with the flow

• Inspired
Wolly schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:09:
[...]

Dat heb ik dus ook! Ik vermoed dat iedereen die met zijn linkerelleboog op de deur rust dit gaat krijgen, uitermate irritant en het ziet er niet uit door de lichtinval.

[...]
Als dat het enige gebrek gaat zijn de komende 4 jaar teken ik ervoor. :) Zie trouwens op die foto's niet heel veel..? Mijn eerste Renault Laguna wayyyy back had hier ook last vast, heb het sinds die tijd afgeleerd. :*)

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21:02
Escrimador schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:10:
Rijd van het weekend over een B weg onderaan de dijk van ongeveer 2 autobreedtes met kilometertje of 80

Vanuit het niets (geen bocht, geen ander verkeer, geen zon, geen schaduw) besluit de M3 een ruk aan het stuur naar rechts (de dijk in) te geven met een rode melding in de trant van dat hij detecteerde dat ik van de weg geraakte!?

Ik reed dus zelf, geen AP of CC

Vond dit nog wel gradatie erger dan een phantom break bij een viaduct (ook regelmatig)
Heb ik ook regelmatig en dus uitgezet. Hij doet dit ook wel eens bij samenvoegen van snelwegen met schuine belijning. Kun je dus uitvinken.

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Wolly schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:09:
[...]

[...]
Dat heb ik in al mijn auto's volgens mij gehad, de uitzondering was volgens mij een Seat Ibiza uit een ver verleden, goedkoop hard plastic deukt niet :+

• BlakHawk
-Muncky- schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:54:
[...]

Goede vraag, volgens mij rond de 2100-3000 EUR. Uiteraard zal er een verschil inzitten als je dit bij bijv. JD Customs of een minder bekende toko doet.
Hahaha, laat maar zitten dan :+

• thewizard2006
revolution-nl schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:42:
Bij deze vakantie heb ik hier geen last meer gehad en heerlijk conform ICE-vakantie rijstijl gereden, cruise snelheid tussen de 130 - 150 aangehouden met excessen naar boven en naar beneden. Bij het snelladen de volgende snellader invoeren in de navigatie en dan laden naar 19% SoC tot bestemming, vervolgens zo hard mogelijk rijden tot de navigatie aangeeft onder de 135kmh te blijven om de bestemming te houden. om zo bij de snellader aan te komen met <10% aankomen. Verbruik over een stretch is niet boven de 240wh/km geweest . (AC stond uit)
Begrijp ik goed dat je niet alleen van de superchargers van Tesla gebruik hebt gemaakt?

Ben zelf wat huiverig inderdaad om op die <10% aan te sturen. Heb wel een mtc druppel. Begreep dat ik daarmee ook eventueel bij fastned kon chargen. In nood zeg maar

• Inspired
thewizard2006 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:59:
[...]

Begrijp ik goed dat je niet alleen van de superchargers van Tesla gebruik hebt gemaakt?

Ben zelf wat huiverig inderdaad om op die <10% aan te sturen. Heb wel een mtc druppel. Begreep dat ik daarmee ook eventueel bij fastned kon chargen. In nood zeg maar
Waarschijnlijk ook wel bij Ionity. En bij Ionity kun je dacht ik anders ook betalen via CC. Ionity kan een uitkomst bieden als de SuCs in de vakantie toch wat druk zijn. Veel zullen toch SuCs pakken omdat ze gewoon met de navi van Tesla rijden.

• thewizard2006
Inspired schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:05:
[...]

Waarschijnlijk ook wel bij Ionity. En bij Ionity kun je dacht ik anders ook betalen via CC. Ionity kan een uitkomst bieden als de SuCs in de vakantie toch wat druk zijn. Veel zullen toch SuCs pakken omdat ze gewoon met de navi van Tesla rijden.
Heb ook al de Maingau pas aangevraagd. Voor de zekerheid.
Is wel een noodsituatie als ik die gebruik want de LM doet moeilijk over declareren dan (dat kan dus niet). Maarja dan liever voor 10 euro de mist in dan langs de snelweg stil staan :D

• Inspired
thewizard2006 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:06:
[...]

Heb ook al de Maingau pas aangevraagd. Voor de zekerheid.
Is wel een noodsituatie als ik die gebruik want de LM doet moeilijk over declareren dan (dat kan dus niet). Maarja dan liever voor 10 euro de mist in dan langs de snelweg stil staan :D
Precies. :) Waar ga je naar toe? Anders kun je altijd nog wat meer (gratis) passen aanvragen voor de zekerheid. Iets van plugsurfing oid.

• Mesque
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 18:39
Als ik een podcast wil luisteren die gewoon on Spotify staat, krijg ik hem via de M3 software enkel te zien via TuneIn. Vind Spotify fijner werken, is het mogelijk om de zoekopdrachten te focussen op wat er op Spotify staat?

• thewizard2006
Kaprun Oostenrijk.
de LM kwam inderdaad zelf ook met plugsurfing. Zal ik eens naar kijken. (Ah ik zie net dat je daar wel voor moet betalen dus.)

Best nog wel een weg te gaan he als je zoveel verschillende passen etc nodig hebt om ergens te komen :D

thewizard2006 wijzigde deze reactie 13-01-2020 13:20 (12%)

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Mesque schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:17:
Als ik een podcast wil luisteren die gewoon on Spotify staat, krijg ik hem via de M3 software enkel te zien via TuneIn. Vind Spotify fijner werken, is het mogelijk om de zoekopdrachten te focussen op wat er op Spotify staat?
Nope, helaas niet.

Fujifilm X-T2 || 16mm f/1.4 || 35mm f/2 || 50mm f/1.2 // Tesla Model 3 LR AWD

• Smobbo
  • Laatst online: 22:03
thewizard2006 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:18:
Kaprun Oostenrijk.
de LM kwam inderdaad zelf ook met plugsurfing. Zal ik eens naar kijken. (Ah ik zie net dat je daar wel voor moet betalen dus.)

Best nog wel een weg te gaan he als je zoveel verschillende passen etc nodig hebt om ergens te komen :D
Plugsurfing kost volgens mij 10 euro en dan krijg je 10 euro tegoed (Beetje zoals vroeger met prepaid simkaarten :+ ).
Ik heb die destijds ook maar gehaald, bang dat mijn MTC druppel (te) laat zou zijn. Nog niet gebruikt...

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:52
Smobbo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:46:
[...]

Plugsurfing kost volgens mij 10 euro en dan krijg je 10 euro tegoed
Volgens mij is dat niet meer @Hachy (voor jouw site). Ik krijg de juiste link voor 10e tegoed niet gevonden, in de bestelling van afgelopen week ook niets over vernomen.

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• Mkeespiet
  • Laatst online: 08:33
CyBeRSPiN schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:47:
@Mkeespiet Als ie ingeplugd zit dan laadt ie zover ik weet gewoon bij, daar hoef je geen opdracht voor te geven. Kun je nagaan hoeveel kWh er is afgenomen op je laadpaal de afgelopen 5 weken?
Zoals ik het begrepen heb blijft de Tesla niet bij laden als deze eenmaal het gewenste percentage heeft bereikt.
Ik heb helaas niet op de meter gekeken voordat we op vakantie gingen.
Maar als de Tesla bij blijft laden, waarom was de SoC dan 55% ipv de 60% waar we de Tesla voor de vakantie hadden opgezet?

• wasntme2
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 12-02 23:13
mso schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:49:
[...]
Ik vrees hetzelfde. Ik had hem vandaag eens goed afgespoten want hij moest in service en daar liep ik er eens goed omheen want moest een tijdje wachten. Op de daklijn allemaal dunne vrij lange krassen. Nog nooit eerder bij any other car gehad. En dan is die niet eens in de wasstraat geweest. Ik ga hem denk ik eens een professionele poetsbeurt laten geven en dan een dikke laag erop aan laten brengen. Het is een gebruiksvoorwerp maar een auto vol krassen ziet er ook niet uit. Als die nu al zo is na een maand...

• Marc Derksen
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 04-02 11:20
Weten iemand of de M3s modeljaar 2020, uitgeleverd in Nederland, voorzien zijn van alle benodigde hardware voor PWS (Pedestrian Warning System)?
In de EU wordt, dacht ik, de term Acoustic Vehicle Alerting Systems (AVAS) gebruikt.

• Hachy
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 27-02 21:19
wopper schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:13:
[...]

Volgens mij is dat niet meer @Hachy (voor jouw site). Ik krijg de juiste link voor 10e tegoed niet gevonden, in de bestelling van afgelopen week ook niets over vernomen.
Dank, aangepast op laadpastop10.nl

2x Zoe | 13000 Wp | www.laadpasTop10.nl

• bartlauwers
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:25
Zojuist wat raars meegemaakt: reed op de A28 van Utrecht richting Amersfoort, precies bij het deel waar die halve overkapping staat(Zeist). Het stond stil/begon net weer een beetje te rijden want rechter rijstrook was afgesloten. Ik reed rustig op middelste strook achter mijn voorligger aan op AP(geen FSD), springt ineens de AP er af met toeters en bellen, TACC ook en melding dat radar geblokkeerd is en geen AP en TACC meer beschikbaar zijn voor de rest van de rit. Net nog even getest: alles werkte weer zoals gewoon vanouds maar vond dit wel een aparte gewaarwording, gewoon compleet uit het niks.

SR+ | Wit | Zwart | Aero | Trekhaak | Besteld:18-09 | RN:18-09 VIN:19-10 | Levering:15-11!

• jheerink14
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 14:58
ArPi75 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Ik heb de originele rubberen mat. Die pas perfect en het lusje van het deksel eronder kan ik simpel bij en zo omhoog trekken, dus als er verder niets (of bijna niets) op die mat ligt kan je simpel bij de storage space daar onder.
Deze komen van justcarpets prima setje

In de auto zelf heb ik taptes rubbermatten, had ik al voor ik de auto kreeg klaar liggen, de originele set ligt nog droog en nieuw binnen.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

thewizard2006 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:59:
[...]

De route heb ik primair gepland op IONITY, reden: snelheid, beschikbaarheid betrouwbaarheid, prijs, nog wel twee keer een SuC nodig gehad. SuC Verviers wist ik direct weer waarom... het was volle bak, dus wachten om te laden en een laad "snelheid" van 65kW ;w. Het wordt echt tijd voor de SuC v3, de laatste SuC ervaringen zijn niet echt positief als het om laadsnelheid aankomt, iets wat op doorreis gewoon ERG belangrijk is.

Bij IONITY gewoon altijd plek, en min laadsnelheid bij aanvang was 130kW maximaal 150kW. IONITY Knoest - Nieuwegein was zelfs gratis.

Die <10% durf ik wel aan op de snelweg, ik plan deze altijd via de onboard navigatie & waze, mocht er iets op de route gebeuren met file /ongeluk dan zie ik dat snel en kan ik nog anticiperen, voordeel van tempo maken is dat je behoorlijk wat extra range kan creëren door je snelheid fors te verminderen. WIN-WIN.

Betalen bij IONITY kan met de MTC TNM druppel, CC of Paypal. Paypal vorige maand nog gebruikt toen ik mijn laaddruppel was vergeten, werkt perfect.

revolution-nl wijzigde deze reactie 13-01-2020 17:28 (14%)

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Marc Derksen schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:05:
Weten iemand of de M3s modeljaar 2020, uitgeleverd in Nederland, voorzien zijn van alle benodigde hardware voor PWS (Pedestrian Warning System)?
In de EU wordt, dacht ik, de term Acoustic Vehicle Alerting Systems (AVAS) gebruikt.
Als toevoeging weet iemand of er ook aftermarket PWS systemen beschikbaar zijn?
Ik heb nu al een paar keer gehad dat mensen je niet horen en niet dus aan de kant gaan. Claxonneren vind ik net iets te asociaal dus een aftermarket systeem met draadloze bediening zou perfect zijn.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:27
bartlauwers schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:11:
Zojuist wat raars meegemaakt: reed op de A28 van Utrecht richting Amersfoort, precies bij het deel waar die halve overkapping staat(Zeist). Het stond stil/begon net weer een beetje te rijden want rechter rijstrook was afgesloten. Ik reed rustig op middelste strook achter mijn voorligger aan op AP(geen FSD), springt ineens de AP er af met toeters en bellen, TACC ook en melding dat radar geblokkeerd is en geen AP en TACC meer beschikbaar zijn voor de rest van de rit. Net nog even getest: alles werkte weer zoals gewoon vanouds maar vond dit wel een aparte gewaarwording, gewoon compleet uit het niks.
M'n vrouw en ik heb inmiddels meerdere malen gehad dat de auto binnen de bebouwde kom nogal hysterisch reageert op voetgangers of fietsers. Vanmiddag moest ze tussen een continue stroom overstekende mensen laveren, dus dan is het een beetje geven en nemen, maar toen ze een gaatje zag en optrok voerde de auto een noodstop uit omdat de voetganger te dichtbij was.

Met fietsers en stilstaande objecten op de weg (aanhangertje oid) nu al paar keer zo'n ingreep tijdens inhalen gehad. Dat was alleen met TACC aan, dat gaat dus niet binnen de bebouwde kom.

Al met al werken die systemen eigenlijk allemaal nét niet goed genoeg. Las ook van de remacties bij inrijden van schaduw bij een viaduct op de snelweg (phantom breaking), dat lijkt me ook onprettig voor jezelf en de mensen achter je.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
revolution-nl schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:52:
[...]

Als toevoeging weet iemand of er ook aftermarket PWS systemen beschikbaar zijn?
Ik heb nu al een paar keer gehad dat mensen je niet horen en niet dus aan de kant gaan. Claxonneren vind ik net iets te asociaal dus een aftermarket systeem met draadloze bediening zou perfect zijn.
Raam open zetten en je hardstyle muziek lekker luid afspelen :+

+ Pet opzetten natuurlijke

bottom line wijzigde deze reactie 13-01-2020 18:25 (3%)

• TPA
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:50

TPA

ESET official partner

Ik heb deze van maxpider: https://www.tesland.com/n...xpider-3d-voor-kofferbak/

Kan makkelijk bij de bak zoals jij die noemt 😉

Ook bij de passagiers, alleen dan via hongkong 😄 (scheelde veel in de kosten)

ESET software nodig? Let me know 😄

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:26
Staan jullie ramen wel eens spontaan op een kier, als je aan komt lopen? (van één deur) 😬

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:37
thewizard2006 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:18:
Kaprun Oostenrijk.

Over 3 maanden ga ik naar Italië, ik heb inmiddels de Plugsurfing, Maingau, Ionity, InCharge en Nextcharge passen in de auto liggen, of de App ervan geïnstalleerd. Ik wacht alleen nog op het ontvangen van een Italiaanse pas waarvan ik de naam niet meer weet. Nu een aantal locaties geselecteerd met laders of in de buurt van SuC's, op de heenweg een keer overnachten in het Marriott hotel in Basel met de SuC's voor de deur, komt vast helemaal goed :) In dit soort gevallen ben ik echt wel blij een Tesla met SuC netwerk te hebben en geen EV waarmee je 100% op andere laders moet vertrouwen, nu is dat een extraatje.

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance | 6140 WP Zonnepanelen

• Mcnuggets10
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 27-02 07:22
Ik ben vooral blij dat ik mn Golf GTE ook gehouden heb, prima voor de buitenland vakanties voorlopig 😉
Taro schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:24:
[...]

Over 3 maanden ga ik naar Italië, ik heb inmiddels de Plugsurfing, Maingau, Ionity, InCharge en Nextcharge passen in de auto liggen, of de App ervan geïnstalleerd. Ik wacht alleen nog op het ontvangen van een Italiaanse pas waarvan ik de naam niet meer weet. Nu een aantal locaties geselecteerd met laders of in de buurt van SuC's, op de heenweg een keer overnachten in het Marriott hotel in Basel met de SuC's voor de deur, komt vast helemaal goed :) In dit soort gevallen ben ik echt wel blij een Tesla met SuC netwerk te hebben en geen EV waarmee je 100% op andere laders moet vertrouwen, nu is dat een extraatje.

• swagerinno
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 22-02 17:23
EvaluationCopy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:16:
Staan jullie ramen wel eens spontaan op een kier, als je aan komt lopen? (van één deur) 😬
Ja, ik heb dit een paar keer gehad, wezen zoeken op google en toen bleken best een hoop mensen hier last van te hebben. De meestgehoorde tip was om dan het bewuste raam (die van mij was linksachter) naar beneden te doen, en dan 20 sec de knop ingedrukt te houden, dan weer dichtdoen, knop 20 sec inhouden, en dat nog een keer te herhalen.

Klinkt meer als calibreren, echter is het sindsdien bij mij niet meer opgetreden (laatste keer was ongeveer een maand geleden schat ik, en daarvoor gebeurde het elke week wel een keer), dus wellicht het proberen waard.

swagerinno wijzigde deze reactie 13-01-2020 19:37 (0%)
Reden: typo

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:35
@swagerinno 10s is genoeg en het kalibreert idd de software.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:27
EvaluationCopy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:16:
Dus toch. Inmiddels al twee keer natte auto gehad omdat er een raam spontaan op een kier stond. Stomme is dat we ze niet open hebben gedaan, maar ze gaan als de auto geparkeerd staat gewoon vanzelf open?

Lijstje van rarigheden wordt wel aardig lang :+

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• wgdejong835
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15:09
Ik ben sinds kort ook de eigenaar van een Model 3, vandaag ook de AP uitgeprobeerd maar ik werd er nogal misselijk van. Het was redelijk druk op de weg dus regelmatig remmende auto's voor me, soms tot stilstand. Het valt me dan op dat de M3 redelijk sterk afremt en op het moment dat er ruimte is behoorlijk snel accelereert. Is dit bekend en valt dit ook 'rustiger' in te stellen?

M3LR AWD / MN Silver / Black / Levering: 10-01-20

• carpebios
Ik zag vandaag deze video. Daar voor moet je dus ook FSD niet aanschaffen.

• afelium
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17:12
carpebios schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:00:
Waar kun je die upgrade naar een ultra wide screen krijgen :+

Tesla model 3 LR AWD 2019, Hyundai Ioniq Comfort 2016

• JurienW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:11
Heb al even zitten zoeken in het topic maar ben het nog niet tegen gekomen.
Bij de SR+ zijn er minder speakers aanwezig / aangesloten als de LR / P versie.
Nu zitten er bij mij in ieder geval in bij de "Rear Deck" wel gewoon speakers, maar deze zijn dus niet aangesloten.
Iemand dit al zelf gedaan om deze toch actief te krijgen ?
Had in mijn vorige auto geluid altijd redelijk vanuit de achterkant, maar bij de SR+ zijn het voornamelijk de Front speakers welke voor het geluid zorgen.
Ben wel benieuwd hoe makkelijk dit te doen is en of je werkelijk verschild hoort.

• bottom line
  • Nu online
carpebios schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:00:
Bedankt voor het delen van deze 15 minuten durende spam. Ga ik dus niet helemaal zien.

Dank voor het delen van je mening over de post van een andere gebruiker, volgende keer graag inhoudelijk reageren.

deepbass909 wijzigde deze reactie 14-01-2020 10:23 (142%)

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:18
bottom line schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:31:
[...]

Bedankt voor het delen van deze 15 minuten durende spam, zondere verdere uitleg. Ga ik dus helemaal niet zien.
Ik snap dat het met je Tesla bril lastig te bekijken is maar hij laat toch op een “grappige” manier zien dat er toch ook nog wel wat kinderziektes inzitten en dat er dus werk aan de winkel is.

En nee, ik zeg niet dat het bij andere merken beter is :). Sterker nog, ik heb bij mijn huidige auto er niet eens opgelet of het erop zat want 1 van mijn vorige VAG wagens had het ook en het werkte 8 op de 10x niet of het duurde mij te lang :+ .

GeeMoney wijzigde deze reactie 13-01-2020 21:45 (21%)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• BlakHawk
GeeMoney schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:38:
[...]

Ik snap dat het met je Tesla bril lastig te bekijken is maar hij laat toch op een “grappige” manier zien dat er toch ook nog wel wat kinderziektes inzitten en dat er dus werk aan de winkel is.
Ik zag vanavond een fietser over het hoofd, de auto deed niets.
Het scheelde echt niets of ik had haar op mijn motorkap...

Had ik meer van verwacht

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

BlakHawk schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:40:
[...]

Had ik meer van verwacht
Weinig fietsers in California, dus moet hier nog ff trainen op al die ongeleide projectielen rondom je auto :P
Rapport aangemaakt?

• bottom line
  • Nu online
GeeMoney schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:38:
[...]

Het gaat niet over mijn Tesla bril grapjas.
Het gaat over een 15 minuten video die waarschijnlijk makkelijk in 2 minuten had kunnen verteld worden.
Als er al teminste verwezen werd naar wat er faalt, welke moment in de video, dat is iets anders.

Nee gewoon, 15 minuten, kijk ze zelf maar.

Gelukkig heeft de E-Tron geen kinderziektes

• carpebios
bottom line schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:31:
[...]

Bedankt voor het delen van deze 15 minuten durende spam, zondere verdere uitleg. Ga ik dus helemaal niet zien.
O mijn God! Nee. Bottom line snapt spam niet en gaat het niet kijken. Ik zal dit insturen voor de Telegraaf! Misschien wel internationaal, dit is wereldnieuws! Iemand kijkt een filmpje niet! Je zal zo vol zijn van je online alter ego dat je denkt dat mensen het iets interesseert dat je een filmpje niet kijkt.
* gaat weer verder met z’n leven

• carpebios
BlakHawk schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:40:
[...]

Had ik meer van verwacht
Ik merk na vaak onnodig gepiep (is echt niets aan de hand) helemaal niets van enig ingrijpen als hij iets laat zien op het scherm. Zou je daarvoor nog een optie moeten aanzetten?

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:35
JurienW schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:28:
Heb al even zitten zoeken in het topic maar ben het nog niet tegen gekomen.
Bij de SR+ zijn er minder speakers aanwezig / aangesloten als de LR / P versie.
Nu zitten er bij mij in ieder geval in bij de "Rear Deck" wel gewoon speakers, maar deze zijn dus niet aangesloten.
Iemand dit al zelf gedaan om deze toch actief te krijgen ?
Had in mijn vorige auto geluid altijd redelijk vanuit de achterkant, maar bij de SR+ zijn het voornamelijk de Front speakers welke voor het geluid zorgen.
Ben wel benieuwd hoe makkelijk dit te doen is en of je werkelijk verschild hoort.
Deze is aangesloten. Zet de balans van het geluid maar eens op achterin. De deck achterin en voorin zijn aangesloten. Alle andere speakers zijn (zover fysiek aanwezig) softwarematig uitgezet en/of fysiek niet aangesloten.
Pagina: 1 ... 15 ... 51 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True