Dat denk ik ook.
Ik zie ook eigenlijk meer in een systeem waarbij de autoindustrie verplicht wordt om minder uit te stoten, dan een systeem van subsidies.
Om nog uberhaupt te mogen verkopen in de EU, gelden vanaf 2025 de volgende regels: Minimaal x% van je verkopen is een full EV. Als je dat niet haalt vervalt je licentie om te mogen verkopen in de EU.
Als 2025 te vroeg is, maak je er 2030 van, of je past percentages aan.
Maar maak iedereen maar goed wijs dat het menens is. De enige manier om verandering te versnellen.
Mx. Alba schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:27:
Zooooo vanmorgen een flinke phantom brake gehad... Ik reed met TACC op een smalle 60km-weg. Toen er een tegenligger langs kwam ging mijn Tesla om niets vol op de rem.

De rest van die weg de TACC maar niet gebruikt. Dat is toch wel een big issue. Met mijn vorige auto reed ik die weg altijd probleemloos op CC of met de limiter aan.
Wat zou het fijn zijn om in de Tesla ook een "domme" cruise control of limiter te hebben voor wegen waar je weet dat de TACC / AP niet goed werkt...
Welcome to the club. Vooral met flauwe bochten kan de camera niet goed diepte inschatten en bepalen waar de auto voor je rijdt.
Stef87 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:41:
[...]
Zonder TACC of AP geactiveerd
kan dat af en toe ook nog gebeuren (of een stuurcorrectie bij smal wegdek, in Duitsland 2x gehad deze zomer).
Kijk met TACC en AP ook uit op spitsstroken (bij streep naar afrit in NL).
Domme cruise control kan helaas niet.. Als FSD echt zo dichtbij is dan mag AP eerst wel beter worden.
Zelf ben ik het al gewend die onnodige ingrepen (voet op gaspedaal gek genoeg...). Maar mijn vriendin kan er niet aan wennen en schrikt er heel erg van.
(Het is in ieder geval “normaal”)
Ik blijf het ook apart vinden, bij iedere vorige auto hield ik mijn voet boven het rempedaal, sinds ik de Tesla heb, boven het gaspedaal

Stef87 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:47:
[...]
Mij viel op dat ik gisteren nog 2% lading had, terwijl je in TeslaFi kon zien dat het eigenlijk nog 7% was.
Het was maar 14c buiten en had mijn eerste sneeuwvlok ❄️ icoon. Deze zie je bij lagere SoC (denk ik) sneller staan.
Ook handig om te weten: kijk in TeslaFi bovenin, zie je daar staan bij procenten 2(7) dan is 2% bruikbaar maar er zit eigenlijk nog 7% in de batterij.
Pas bij 3-4% verschil is dat sneeuwvlok icoon zichtbaar. Misschien bij jou ook (gedeeltelijk) van toepassing? Bruikbaar aantal procent wijkt dan af.
Dit was hier niet het geval, lijkt echt door onbalans te komen.
Overigens rekent Teslafi met de daadwerkelijke lading, en niet wat de auto weergeeft, dus dat is sowieso uitgesloten in de Teslafi metingen.
Kijk nu maar:
Auto geeft 61% aan maar daadwerkelijk is er 62% beschikbaar:
Ruwe data waar Teslafi mee rekent, geeft 62% aan: