Het wordt echt steeds gekker hier met procenten soc, het schiet werkelijk alle kanten op!
Ik heb gisteren ochtend opgeladen tot 80%, door voorverwarmen aan de lader (3,7kW) voor een half uurtje, staat hij op 77% bij vertrek. 3% met een half uur aan een 3,7kW lader vond ik vrij veel, maar goed.
Vervolgens rijd ik 48km en staat hij bij terugkomst op 63%, tot zover prima.
Maar kom ik gisterenavond bij de auto, moest nog heel even snel iets halen, staat hij op 57%... Geen sentry of iets dergelijks, gewoon slapen...
Daar verlies ik dus 5% voor niets...
Maar de rit erna is toch ook apart, ik rijd 4km en tijdens die rit gaat de soc alle kanten op en zie ik zelfs heel even 53%... Als je die rit bekijkt, snapt Teslafi er ook niets meer van... Tijdens de korte parkeeractie schiet hij weer van 53% naar 56%.
Om de terugweg met een zelfde rijstijl als de heenweg wel gewoon 1% te verbruiken.
Vergelijk die ritten onderling maar...
Om zo de dag te eindigen:
Laten we het voorverwarmen buiten beschouwing, dan heb ik 22% verbruikt op 56km, kom ik op 254km range op basis van 100%, laat ik het voorverwarmen maar niet eens in de berekening meenemen.
Op het moment dat Tesla eergisteren mijn afspraak wederom heeft geannuleerd wegens “valt binnen specificaties” word ik hier best weer moedeloos van...
Gewoon dezelfde dag... Heeft geen nacht tussen gezeten.
Edit: wederom afspraak ingeschoten met het expliciete dringende verzoek de auto op locatie te onderzoeken.
Edit2: zo even het klachten formulier bij Athlon opzoeken, we gaan maar even op twee paarden wedden.
Feit blijft dat ik deze 4% auto niet kwijt wil om de bijtelling, maar dit soort “verbruik” wordt wel erg gortig, mede doordat ik geen privé parkeerplek heb en dus niet gegarandeerd kan laden!
De schommelingen maken het plannen ook een lastige zaak!
En voordat ik weer negatieve reacties krijg: de auto rijdt heerlijk! Ik wil hem NIET kwijt. Ik wil een andere oplossing dan “lever je hem toch in en ga je een ice rijden”.
Ik vraag mij werkelijk af hoe jullie het zouden vinden als je dit zou hebben, soms heb ik het idee dat het lekker makkelijk praten is vanaf de zijlijn.
Stel je toch eens voor dat je een tweedehands Model 3 Long Range gaat kopen en toevallig mijn exemplaar koopt, omdat ik een ice ben rijden. Probeer je eens in te denken hoe je je zou voelen...
[
Voor 20% gewijzigd door
BlakHawk op 03-10-2020 09:00
]