naii11 schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:20:
[...]
Komop Taroo, je hebt altijd je antwoordje klaar staan.
Geef hier eens antwoord op. Verkeerd ingepast CRUCIAAL onderdeel van de auto. Niet meer recht te trekken, dus maar op de houwtje touwtje manier 'gefixt'. Kom, vergelijk dit eens met gevestigde autobouwers.
Nogmaals: Ik ben zelf ook kritisch op Tesla en zal dat soort tijdelijke fixes nooit goedpraten en keur ze dus ook af, maar je lijkt te denken dat ik dat wél goedkeur, wat dus echt niet het geval is. Daarom begrijp ik je reactie niet en ben ik er ook niet op ingegaan.
Je hoeft mij niet uit de tent te lokken, het enige dat ik van je vraag is om mijn berichten beter te lezen. Je lijkt te denken dat ik een Tesla fanboy ben en alles goed praat, maar dat is zeker niet het geval. Ik sta er echter wel iets anders in: Ik geniet van de auto en deal met de 2-3 fixes die ik in een SeC en op de oprit heb laten oplossen. Anderen hebben grotere problemen en ja, dat is klote en niet goed te praten, maar daar heb ik dus andere ervaringen mee. Maar met mijn vorige nieuwe auto heb ik in 2 jaar tijd maar liefst 18x bij de dealer gestaan met problemen, dat is ook niet ok (Ford Mondeo Titanium Wagon 2.0 TDCI). Alles is dus relatief.
Ik ben positief ingesteld en heb misschien minder problemen met mijn auto dan anderen. Maar er zijn hier ook genoeg mensen die problemen die anderen ervaren, en die ze zelf niet hebben ervaren, ook blijven benoemen. En dan is de vraag met welk doel je dat doet. Ik ga mij persoonlijk niet druk maken over hoe Tesla iets in een Model Y oplost die ik zelf niet heb. Nogmaals: Ik keur niet goed dat ze het zo oplossen (heb toch het idee dat ik dat richting jou moet blijven herhalen omdat je het anders weer selectief gaat lezen en quoten), maar ik heb er persoonlijk geen last van en dus ga ik er geen energie aan verspillen. Het leven is te kort om mij om dat soort dingen druk te maken. Ben je Model Y eigenaar en tref je een blok hout aan: Ja, terecht dat je boos wordt en klaagt. Maak er werk van, klaag ze aan, gooi een steen door een ruit bij Tesla, ik begrijp het allemaal en zou het zelf ook doen. Maar ik geniet van mijn auto, ondanks de barst in de achterruit en de los zittende camerabehuizing linksvoor die ze netjes op de oprit hebben gefixxed.
naii11 schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:20:
Een barst bij de verwarmingslijnen, omdat het raam koud is en de verwarming warm.
Is dat niet al decennialang bij elke auto zo? De achterruiten?
Waar het in deze draad nu om gaat is kwaliteitscontrole. Belangrijker dan dat wellicht, het feit dat een voertuig, voordat hij op de markt wordt gebracht en wordt gekeurd, voldoende doorontwikkeld moet zijn.
Dat wil zeggen niet alleen aandrijving, maar ook zaken als ruiten, stoelen en de machines die de voertuigen in elkaar zetten.
Nogmaals, net als bij je andere bericht: Helemaal mee eens! Maar volgens mij praten we hier langs elkaar heen. Niemand praat goed wat Tesla doet. Alleen zijn de mensen die in dit topic meelezen niet de mensen die dit op kunnen lossen. Ik zit hier voor mijn plezier, net als vele anderen. Ik ben geen Tesla medewerker en ben geen topicstarter omdat ik Tesla fanboy ben en alles maar goedkeur wat ze doen. Ik steek hier energie in om anderen te helpen en ervaringen te delen. En daar horen negatieve ervaringen ook bij. Maar hopelijk kan iedereen er wel op letten dat de inmiddels voldoende vaak genoemde negatieve bevindingen niet bij ieder bericht herhaald hoeven te worden en de boventoon gaan voeren. Want als Tesla medewerker heb je daarmee te dealen en krijg je daarvoor betaald, maar als lezer in dit topic zit je hier voor je plezier en het opdoen van kennis. En dan is het irritant om de problemen van anderen tig keer per dag opnieuw langs te zien komen, daarvoor zijn we hier niet.
[
Voor 25% gewijzigd door
Taro op 20-09-2020 17:45
]