Inspired schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:39:
[...]
Heb je zelf ook geen MY20? Overigens zit er volgens mij niet specifiek een verschil tussen MY19 en MY20. Mijn MY19 (mei 2019) is net zo stil als een MY20 P van begin 2020. Ik zie ook geen verschil in de rubbers.
Heeft volgens mij meer te maken hoe hij in elkaar zit, en of de frunk & deuren er goed in hangen. Een MY20 is per definitie niet stiller dan een (eind) MY19.
Misschien dat @
r0bb wat tips kan geven wat nut heeft en wat niet. Die heeft de auto nu helemaal lucht en geluidsdicht zitten.

Haha!
@
jzoin2 er zijn een aantal zaken die je kan verbeteren maar allen gaan niet perse significant verschil maken.
Wat bij mij wél een significant
negatief verschil maakte waren juist deze aftermarket deurrubbers; mijn deuren sloten niet meer goed op de millimeter, waardoor er meer windruis bovenaan het zijraam te horen was.
De rubber die te koop is voor rondom het dakraam wordt veel gebruikt om opgeknipt op allerlei plaatsen rondom de A-stijl te plaatsen, eventueel icm een stuk spons. Ja je leest het goed, houtje touwtje die minimale verschillen maken.
Zie hieronder een specifiek draadje:
https://teslamotorsclub.c...solved-wind-noise.177619/
Mocht je écht veel windruis ervaren zou ik eerst de SuC raadplegen want die zijn ook bekend met het feit dat de M3 simpelweg redelijk veel ruis afgeeft (in verhouding tot de verder muisstille auto). Als jou auto een echte outlier is zal het binnen de garantie vallen, maar houd er rekening mee dat je een auto hebt die geen stijlen rondom de deurramen heeft en dus altijd meer geluid binnen de cabine zal hebben. Bij hogere snelheden ontstaat er ook een binnendruk in de auto die de ramen wat naar buiten duwt.
Dat gezegd hebbende heb ik 2 weken geleden 3 dagen in een BMW 330i moeten rijden tijdens een reparatie en guess what, als je daar heel goed oplet hebben die autos dezelfde windruis langs de ramen alleen valt het gewoon niet op door het motorgeluid.