Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.363 views

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
BlakHawk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Aan de andere andere kant is er geen enkele andere EV waarin ik de vakantie naar Italie dit jaar mee aan zou durven.

Ik kan alleen slecht tegen het super positieve.

Las laatst elders ook iemand die beweerde dat hij in Duitsland overal 150-200 reed. Paar bouwstelle tussendoor en uiteindelijk een verbruik van 188wh/km.

Echt onmogelijk! Het klopt gewoon niet.

Ik lees laatste tijd ook mensen die beweren tot 85% of zelfs tot 95% soc bij een SuC 70kW te halen. Ook dat is onmogelijk!

Waarom zo’n over positief, veel te positief beeld proberen meer te zetten?
Dat is een voorbeeld wat duidelijk niet waar is, maar als je het niet eens bent met het geklaag wordt je gelijk weggezet als fanboy.

Maat van me is met zijn sr+ naar Zuid-Frankrijk gereden. Eerste 600km op autopilot 105km per uur resulteerde in 130Wh/km, 2e 600km op 130km per uur op 150Wh/km. Volbepakt met vrouw en 2 kinderen, best netjes. Geen enkele phantom brake, heel relaxed met laden vond hij het, alleen wat problemen op de camping met een stroomnetwerk wat het niet echt aan kan. Alleen ‘s nachts laden werkt.

Ik ga komende vrijdag rijden met mijn m3p, ben benieuwd wat ik neer zet.

Om nog even terug te komen op bouwkwaliteit, check dit youtube channel eens: YouTube: Build Quality Test - YouTube

Vreemd dat ik nooit iemand hoor klagen over hun heilige duitse wagens, wat een bizar gekraak in de gemiddelde bwm/mercedes. Overigens precies conform mijn ervaringen met deze merken.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:11
BlakHawk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Aan de andere andere kant is er geen enkele andere EV waarin ik de vakantie naar Italie dit jaar mee aan zou durven.

Ik kan alleen slecht tegen het super positieve.

Las laatst elders ook iemand die beweerde dat hij in Duitsland overal 150-200 reed. Paar bouwstelle tussendoor en uiteindelijk een verbruik van 188wh/km.

Echt onmogelijk! Het klopt gewoon niet.

Ik lees laatste tijd ook mensen die beweren tot 85% of zelfs tot 95% soc bij een SuC 70kW te halen. Ook dat is onmogelijk!

Waarom zo’n over positief, veel te positief beeld proberen meer te zetten?
Elders is niet hier.
Als je hier op Tweakers onder de indruk bent dat er zaken zijn die vermomt worden, dan mis ik precies een paar pagina's aan posts.
En dit topic kan trouwens niet de dupe zijn van een overdreven positief YouTube filmpje dat je toevallig ergens hebt gezien, en dat je daarom jezelf het recht toe-eigent om het hele model af te kraken ter compensatie.

Ga hier ook een maand niet meer reageren. Ben het kotsbeu geworden, dat als je wel positief reageert, dat het enige argument vanaf dan nog is: fanboyisme
Zal wel een maand rondrijden met mijn kut belachelijke FSD rijdende auto. Gelukkig heb ik nog een Golf GTE die deze auto op elk vlak overklast (not).
Hou jullie goed! :w

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Malt007 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:13:
[...]

Dat is een voorbeeld wat duidelijk niet waar is, maar als je het niet eens bent met het geklaag wordt je gelijk weggezet als fanboy.

Maat van me is met zijn sr+ naar Zuid-Frankrijk gereden. Eerste 600km op autopilot 105km per uur resulteerde in 130Wh/km, 2e 600km op 130km per uur op 150Wh/km. Volbepakt met vrouw en 2 kinderen, best netjes. Geen enkele phantom brake, heel relaxed met laden vond hij het, alleen wat problemen op de camping met een stroomnetwerk wat het niet echt aan kan. Alleen ‘s nachts laden werkt.

Ik ga komende vrijdag rijden met mijn m3p, ben benieuwd wat ik neer zet.

Om nog even terug te komen op bouwkwaliteit, check dit youtube channel eens: YouTube: Build Quality Test - YouTube

Vreemd dat ik nooit iemand hoor klagen over hun heilige duitse wagens, wat een bizar gekraak in de gemiddelde bwm/mercedes. Overigens precies conform mijn ervaringen met deze merken.
130 met 150wh/km?!?!
Als dit echt klopt mogen ze mijn Model 3 innemen tot ze hem fixen bij Tesla.

Veelal 130, met baustelle kom ik op 200wh/km uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svWh9aIHsPMRQF7oCTcjgfAb1Nk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o8ns4AXfgjp5LX3KVmC4B0yM.jpg?f=user_large

Rijd ik lange stukken in warmte (30 graden) 133 op AP, kom ik op 204wh/km uit over meer dan 50km traject.

Dan klopt er dus toch iets niet bij mij.
Dit frustreert mij alleen maar meer. Want blijkbaar heb ik een gare Model 3 waarbij ik die cijfers niet haal.

Youtube: DashcamNL

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:25
BlakHawk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:18:
[...]

130 met 150wh/km?!?!

[Afbeelding]

Rijd ik lange stukken in warmte (30 graden) 133 op AP, kom ik op 204wh/km uit over meer dan 50km traject.

Dit frustreert mij alleen maar meer. Want blijkbaar heb ik een gare Model 3 waarbij ik die cijfers niet haal.
Hij heeft het toch over een SR+? Dat haal ik ook met dit weer met een gemiddelde snelheid van 105km/u. Niks aan gelogen 8)7 .

Model 3

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-01 20:31
bottom line schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:17:
We kunnen beter dit topic omdopen tot 'klaag over de Tesla M3, prijs andere auto's/merken aan topic'
Daar kunnen een paar redenen wel voor zijn toch? e.g.
- Het is Tweakers het idee is dat je verbeteringen zoekt (dat betekent dus dat er iets beter kan)
- Ik denk bijv. dat de witte broodsweken over lijken te gaan na de hype en dat we even in dat deel van de cyclus zitten

Bij mij vandaag bijvoorbeeld 5e keer SeC in 6 maanden en dat begint wel echt te vervelen, deze keer windgeruis weer. Dit weekend was het 70-72 dB met de NOISH app bij 100 km/h. (Makkelijker: bij standje 5 van het geluid hoor je de wind beter)

Ben benieuwd, ze hadden het over misschien de hele ruit er opnieuw in.
Elke keer als ik met de auto weg mag ben ik nog happy. Af en toe stap ik in de Golf van mijn vrouw om even weer te voelen hoe het vroegah was. Traag, geen one-pedal en ouderwets interieur. Elke nieuwe ICE was na een maand gewoon een auto. De Tesla blijft na een jaar nog “nieuw” en echt een genot om in te rijden. Nog steeds verzin ik wat om weer te kunnen rijden.

Ik gun Tesla tien keer liever de omzet dan VAG/BMW etc. Ik hoop alleen dat ze gewoon blijven/gaan verbeteren. Techniek top. Kwaliteit en service kan & moet beter. Ik weet niet veel van een auto bouwen, maar ik had/heb de hoop dat ze qua productie/kwaliteit ook wat meer gaan verbeteren. Pak de top 5 of 10 issues aan. Kom met een verbeterde Model 3 met intro van MY22 bv. Met alleen de techniek kom je er niet in de toekomst. Kijk naar Noorwegen. Maar misschien is dit ook niet mogelijk. Er is/komt concurrentie en met name ook hier in Europa verwacht iemand die 50k-60k stuk slaat op een auto ook een bepaalde kwaliteit. Geen bash of rant maar (IMHO) werkelijkheid.

@BlakHawk dat is je eerste strech? Dan is het verbruik vaak wat hoger. Wat pak je op de volgende stukken?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• BlakHawk
ElonDusk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:21:
[...]

Hij heeft het toch over een SR+? Dat haal ik ook met dit weer met een gemiddelde snelheid van 105km/u. Niks aan gelogen 8)7 .
Sorry te snel gelezen.
Zeg ook niet dat hij liegt. Geef alleen aan dat mijn model dan gaar is dan en dat Tesla heel wat service afspraken kan verwachten, totdat ik gelijke cijfers zie.

Gelukkig gaat het inschieten simpel en makkelijk. Kost mij weinig tijd en moeite.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Gé Brander

MS SQL Server

Gé Brander schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:12:
[...]

I'm out. Een normale post van mij wordt verwijderd. Geen fanboy post, geen idiote reactie post. Succes allemaal. Het was leuk.
Ok, ik zag hem niet meer. Excuus hiervoor dan. I stand corrected.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Malt007
BlakHawk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:32:
[...]

Sorry te snel gelezen.
Zeg ook niet dat hij liegt. Geef alleen aan dat mijn model dan gaar is dan en dat Tesla heel wat service afspraken kan verwachten, totdat ik gelijke cijfers zie.

Gelukkig gaat het inschieten simpel en makkelijk. Kost mij weinig tijd en moeite.
Of misschien toch even naar je rijstijl kijken, uit persoonlijke ervaring weet ik dat je met wat simpele aanpassingen 5-10% minder kan verbruiken. Mijn vrouw rijdt even hard als ik maar toch ligt haar verbruik hoger. Ze let er gewoon niet op omdat het haar niet boeit.

Zo zijn bijvoorbeeld de eerste 2-3km essentieel voor mijn gebruik op de dagelijkse 40km woonwerkverkeer, rij ik harder de straat uit dan normaal, mis ik het regeneren bij de eerste 2 stoplichten dan maak ik dat niet meer goed in de resterende 37km.

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

BlakHawk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:14:
[...]

Ik moet wel zeggen dat mijn issues de 1 miljoen km op de teller niet in de weg staan. De drivetrain is betrouwbaar gebleken.
Als je auto uit elkaar valt, haal je de 1 miljoen óók niet.
Het is meer alles eromheen. Waarvan ik meer moeite heb met de houding van Tesla service. Die zeggen steeds vaker: buiten garantie. Voor zaken die vorig jaar nog (terecht) binnen garantie vielen.
Hier volg ik je wel in. "Binnen specs" zonder die specs vrij te geven is the easy way out.
Bepaalde zaken zijn bij mij (uiteindelijk) wel verholpen. Maar bij een gedegen kwaliteitscheck lever je een auto met loshangende bumper niet uit.
Eens. Anderzijds is dit geen louter Tesla issue. Mijn BMW werd teruggeroepen omdat een hele reeks auto's uitgeleverd werd met kofferbakpompen die niet open hielden, waardoor de kofferbak op je knikker kon knallen. Renault had een aantal jaar geleden 10.000'en Meganes waarbij de inspuiting doorscheurde. Toyota (sic) heeft 100000'en auto's teruggeroepen wegens een potentieel remprobleem. Toen Berner de reparatiekits voor elektrische ramen van de VAG groep opnam in het assortiment, werden er op 6 maanden 100.000 kits verkocht. Etc etc etc etc. Alleen komt dat véél minder in de media (Renault bvb niéts over verschenen in de media) dan nu bij Tesla. Ook had je toen nog geen fora waar de vocal minority het deed uitschijnen of het een complete ramp is.
Maar again, die bumper had inderdaad niet zo mogen uitgeleverd worden.
Een professioneel service team zou die bumper vervolgens niet met een schroevendraaier terug proberen te duwen.

Om er uiteindelijk (na aandringen) bij vervanging achter te komen dat de hele ophanging waar de bumper aan bevestigt wordt, niet goed zit.
Eens.
Fouten kunnen absoluut voorkomen, maar als een klant met een dergelijk probleem komt, dan zorg je dat het goed is. Of je regelt op de achtergrond dat er een vervolgafspraak komt.
Weer mee eens. Destijds mijn Golf 4 drie dagen bij de dealer gehad met een raam dat niet meer open ging. "We hebben het probleem niet gevonden mijnheer, dat is dan € 185 aub". Klachtenbrief naar D'Ieteren (de importeur); "wij komen niet tussen". Dus € 185 kwijt en probleem niet verholpen. Vertelde later dat verhaal aan iemand die bij een dealer werkte, "ah, dat is de comfortmodule, kom morgen maar even langs". € 100 en een uurtje werk, probleem was opgelost. Het hangt dus ook gewoon vaak van persoon tot persoon af, ook binnen een merk.
Ik moest overal zelf achteraan. Na de eerste afspraak was het letterlijk. “Hij zal zo wel blijven zitten”, mocht hij toch loskomen schiet dan even een nieuwe afspraak in.

Ja hallo, er is net met een metalen schroevendraaier tussen een bumper gewroet. De ophanging op de bumper zelf zat een schreurtje in. Die hoef ik dan uiteraard niet meer.

Service moet écht beter!
Eens. En dat heb ik ook al herhaaldelijk aangegeven. Anderzijds heb ik zelf tot nu toe enkel positieve ervaringen met de probleempjes die ik had. Laatst voor een rammeltje bij SeC in Hasselt geweest. Ze zijn 5 (vijf!) keer gaan testrijden. Welke dealer doet dat?

Waar ik hier wél kotsmisselijk van word is het (typisch voor deze tijd) zwart-wit denken. Laat het me nog even anders illustreren: Mijn oud-buurman heeft 25 jaar lang elke 5 jaar een tweedehands Peugeot gekocht, telkens bij dezelfde garage. Een onafhankelijke garage, die enkel tweedehands diesel Peugeot deed. Geen ander merk, geen benzine, geen nieuwe. Hij heeft welgeteld 0 dagen onverwacht in de garage gestaan.
Mijn tante kocht een nieuwe Peugeot en had vanaf dag 1 niks dan ellende. Zo goed als elke week wel bij de dealer.

Welke respectievelijke antwoorden denk je dat je krijgt als je aan elk van hen vraagt of Peugeot een goed merk is? Zelf 4 verschillende Peugeot's gereden. Met één ellende, met 3 niet. Welk antwoord denk je dat je van mij krijgt?

De bouwkwaliteit van Tesla is niet on par met die van een BMW 5, maar ook de bouwkwaliteit van een BMW 2, of zelfs 3, is niet on par met die van een BMW 5. Een Mercedes A-klasse is ook een plastieken rammelbak vergeleken met een Mercedes S-klasse.

Zelf hoop ik ook dat de Duitse Tesla's beter gaan zijn dan de Amerikaanse, maar ik geniet nog elke dag van mijn Tesla Model 3, ook al is hij niet perfect.

--handige links mogen niet van de mods--

• ElonDusk
Malt007 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:40:
[...]

Of misschien toch even naar je rijstijl kijken, uit persoonlijke ervaring weet ik dat je met wat simpele aanpassingen 5-10% minder kan verbruiken. Mijn vrouw rijdt even hard als ik maar toch ligt haar verbruik hoger. Ze let er gewoon niet op omdat het haar niet boeit.

Zo zijn bijvoorbeeld de eerste 2-3km essentieel voor mijn gebruik op de dagelijkse 40km woonwerkverkeer, rij ik harder de straat uit dan normaal, mis ik het regeneren bij de eerste 2 stoplichten dan maak ik dat niet meer goed in de resterende 37km.
Haha toevallig dit laatst ook meegemaakt.

Heenweg reed ik
Terugweg mn vriendin.

(zelfde route)

Haar verbruik was hoger en zoals bij jouw vrouw het boeide mijn vriendin weinig :X . Wat me vooral opviel is dat zij minder constant met het verkeer rijdt dan ik. Vaker te laat met inhalen dus dan wachten en weer vol gas enz. (geen idee of dit er iets mee te maken kan hebben).
Wat ik dus kan bevestigen: Zelfde auto, zelfde route en toch 10-20% verschil in verbruik. *O*

Model 3

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-01 13:01
Hey! Vrijdag zal ik mijn Model 3 eindelijk kunnen ophalen, eindelijk :*) :*)! Nu zouden we zaterdag al direct op vakantie vertrekken (Italië, Dolomieten) maar ik twijfel of ik dit al rechtstreeks met de Tesla zou doen of toch maar niet. Ik heb namelijk nog geen 'ervaring' met laden en dergelijk.

Door Covid-19 is het een korte vakantie waarin we voornamelijk op campings gaan liggen/wandelen, dus veel rijden zal er niet inzitten (enkel tot de Dolomieten dus). Wat denken jullie, goed te doen? Zijn er speciale kabels die ik moet voorzien, aangezien we waarschijnlijk op campings gaan verblijven?

Bedankt!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
@JohanB en @BlakHawk ik heb bij beide van jullie het gevoel dat jullie er in blijven hangen en daardoor alles steeds meer gaan benadrukken en verder onder een vergrootglas gaan leggen. Daarmee zit je ook jezelf in de weg. Ik ben blij dat ik niet bij Tesla werk en iedere keer netjes moet blijven, maar hier gewoon door kan scrollen. Grijp nou eens niet iedere post van een ander aan om daarmee nog meer extra donkere wolken boven je eigen situatie te laten verschijnen.

Ik zeg niet dat jullie ongelijk hebben, maar ik en vele anderen kennen jullie gevoel en onvrede nu wel, dat blijven herhalen lost niets op. Regel het met/via Tesla of stel ze er aansprakelijk voor.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• MtC

MtC

ElonDusk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:48:
[...]

Heenweg reed ik
Terugweg mn vriendin.

(zelfde route)

Haar verbruik was hoger en zoals bij jouw vrouw het boeide mijn vriendin weinig :X . Wat me vooral opviel is dat zij minder constant met het verkeer rijdt dan ik. Vaker te laat met inhalen dus dan wachten en weer vol gas enz. (geen idee of dit er iets mee te maken kan hebben).
Wat ik dus kan bevestigen: Zelfde auto, zelfde route en toch 10-20% verschil in verbruik. *O*
Sterker, ik ga geregeld ijsjes halen op 8 km van thuis. Op de terugweg verbruik ik steevast 20% meer dan op de heenweg. De eerste 4 km op de heenweg gaan immers bergaf.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:17
ElonDusk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:48:
[...]

Heenweg reed ik
Terugweg mn vriendin.

(zelfde route)

Wind mee / tegen kan natuurlijk ook een verschil maken.

• ElonDusk
MtC schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

Sterker, ik ga geregeld ijsjes halen op 8 km van thuis. Op de terugweg verbruik ik steevast 20% meer dan op de heenweg. De eerste 4 km op de heenweg gaan immers bergaf.
Ja verschillende dingen kunnen natuurlijk effect op je verbruik hebben. Ik kon weinig geks vinden (denk ik). Het was Breda - Vlissingen en terug. :*)

Model 3

• JohanB
MtC schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:44:
De bouwkwaliteit van Tesla is niet on par met die van een BMW 5, maar ook de bouwkwaliteit van een BMW 2, of zelfs 3, is niet on par met die van een BMW 5. Een Mercedes A-klasse is ook een plastieken rammelbak vergeleken met een Mercedes S-klasse.

Zelf hoop ik ook dat de Duitse Tesla's beter gaan zijn dan de Amerikaanse, maar ik geniet nog elke dag van mijn Tesla Model 3, ook al is hij niet perfect.
Ze spelen in Nederland dan ook in het prijs-segment BMW 4/5 vergeleken met een M3P*. Vergeleken met een BMW 2 is een Tesla denk ik wel on par of daarboven inderdaad. Die Tata auto is natuurlijk ook een stuk slechter, maar dat kun je verwachten voor dat prijs verschil.

*Je kunt je afvragen of die vergelijking fair is gezien de batterij kosten, maar zo denken de meesten niet
*Overigens kun je aan het 1-miljoen-kilometer-Tesla verhaal ook wel wat nuance toevoegen ;) : 3e batterij, 4e motor, 2e CPU, 2e touch-screen.

De Schiphol jongens zijn wat minder blij ;) : https://www.autovisie.nl/...la-rechter-kapotte-autos/

[ Voor 12% gewijzigd door JohanB op 10-08-2020 10:29 ]

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-01 13:02

NoE

Que?

Mijn ervaringen tot nu toe met mijn M3P, fijne auto, kom van een Skoda Superb af, dus ben wat ruimte gewend maar mag niet klagen daar de auto een platte bodem heeft en geen motoren en zodoende veel ruimte heeft.

Zelf rijd ik geregeld naar Belgie, zo'n 240km, 1x in de 2 weken en dat haalt de auto, wat de reden was om voor de dual motor te gaan. Heb er nu vanaf 1 Jan, pas 14K op staan.

Mis nog wel een paar zaken:
- eenvoudige rit registratie/historie, ik bedoel, alles is aanwezig maar nee niks of ik heb niet goed gekeken :)
- laadsessies, zodra er stroom op gaat, waarom kan dit niet eenvoudig inzichtelijk gemaakt worden. (bv ic met locatie waardoor men kan zien dat ie op het thuisnetwerk staat.
- regensensor, optie dat als ik vergeten ben de ramen dicht te doen dat deze het automatisch detecteren en dicht gaan. De skoda had deze functie zelfs en het is mij nu een paar keer overkomen.
- bij alarm, meer inzicht in de app
- niet in kunnen loggen met mijn google account

Hoop op nog een paar SuC palen bij regio Harderwijk/Barneveld/Veenendaal/Nijmegen, daar zit nog een beetje een gat naar mijn mening

a.s. Woensdag voor het eerst naar de a'dam tesla garage voor wat puntjes, het voornaamste nu is een trilling vanaf 130km/u. Alsof er een bodemplaat los zit. Ben benieuwd naar de service, blijft het vreemd vinden dat ik niet echt iemand kan spreken zoals "vroughar" bij een traditionele garage, waar ze zeg maar een band mee opbouwt tot je de rekening krijgt :)

Al met al, fijne auto!

We love the smell of innovation in the morning!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-01 15:37
Shattering schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:48:
Hey! Vrijdag zal ik mijn Model 3 eindelijk kunnen ophalen, eindelijk :*) :*)! Nu zouden we zaterdag al direct op vakantie vertrekken (Italië, Dolomieten) maar ik twijfel of ik dit al rechtstreeks met de Tesla zou doen of toch maar niet. Ik heb namelijk nog geen 'ervaring' met laden en dergelijk.

Door Covid-19 is het een korte vakantie waarin we voornamelijk op campings gaan liggen/wandelen, dus veel rijden zal er niet inzitten (enkel tot de Dolomieten dus). Wat denken jullie, goed te doen? Zijn er speciale kabels die ik moet voorzien, aangezien we waarschijnlijk op campings gaan verblijven?

Bedankt!
Je moet de oplaadpunten gewoon goed plannen en zorgen dat je daar ook ergens in de buurt kan opladen. Voor de rest niet heel erg spannend. Qua kabels, zou ik even die forum doornemen, heel veel geschreven over verlangkabels en type oplaadkabels....Geniet er van!! Lekkere auto om op vakantie mee te gaan! vooral met de autopilot!!

• ElonDusk
NoE schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:15:
Mijn ervaringen tot nu toe met mijn M3P, fijne auto, kom van een Skoda Superb af, dus ben wat ruimte gewend maar mag niet klagen daar de auto een platte bodem heeft en geen motoren en zodoende veel ruimte heeft.

Zelf rijd ik geregeld naar Belgie, zo'n 240km, 1x in de 2 weken en dat haalt de auto, wat de reden was om voor de dual motor te gaan. Heb er nu vanaf 1 Jan, pas 14K op staan.

- eenvoudige rit registratie/historie, ik bedoel, alles is aanwezig maar nee niks of ik heb niet goed gekeken :)
- laadsessies, zodra er stroom op gaat, waarom kan dit niet eenvoudig inzichtelijk gemaakt worden. (bv ic met locatie waardoor men kan zien dat ie op het thuisnetwerk staat.
- regensensor, optie dat als ik vergeten ben de ramen dicht te doen dat deze het automatisch detecteren en dicht gaan. De skoda had deze functie zelfs en het is mij nu een paar keer overkomen.
- bij alarm, meer inzicht in de app

Hoop op nog een paar SuC palen bij regio Harderwijk/Barneveld/Veenendaal/Nijmegen, daar zit nog een beetje een gat naar mijn mening

a.s. Woensdag voor het eerst naar de a'dam tesla garage voor wat puntjes, het voornaamste nu is een trilling vanaf 130km/u. Alsof er een bodemplaat los zit. Ben benieuwd naar de service, blijft het vreemd vinden dat ik niet echt iemand kan spreken zoals "vroughar" bij een traditionele garage, waar ze zeg maar een band mee opbouwt tot je de rekening krijgt :)

Al met al, fijne auto!
Volgende update: Je kan ervoor kiezen dat de auto bij het vergrendelen ook automatisch alle ramen sluit
Dus 1 van je puntjes wordt binnenkort opgelost _/-\o_

Model 3

• Shattering
mee007 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:23:
[...]

Je moet de oplaadpunten gewoon goed plannen en zorgen dat je daar ook ergens in de buurt kan opladen. Voor de rest niet heel erg spannend. Qua kabels, zou ik even die forum doornemen, heel veel geschreven over verlangkabels en type oplaadkabels....Geniet er van!! Lekkere auto om op vakantie mee te gaan! vooral met de autopilot!!
Bedankt! Nog even op zoek naar kabels dan :9 .
@Shattering zeker met de Model 3 gaan. Reis met ABRP even bekijken en eventueel verlengsnoer meenemen. Heb je een huisje/stacaravan oid waar je kunt parkeren? Dan moet het goed komen. Tenzij je zo’n brakke feed krijgt als @BlakHawk. :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Inspired schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:02:
Heb je een huisje/stacaravan oid waar je kunt parkeren? Dan moet het goed komen. Tenzij je zo’n brakke feed krijgt als @BlakHawk. :)
Of tenzij het grasveld voor je stacaravan niet bereikbaar is met de auto zoals de camping waar ik nu sta ;)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-01 15:19
Shattering schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:48:

Bedankt!
Ik kan m ook ophalen deze vrijdag (ik ben om 11 uur) maar ga pas de week erna naar Frankrijk. Was er niet op voorbereid dat ie al zou komen wanneer ik boekte :). Ik heb iig nog een weekje om te wennen voordat ik ga.

Ik heb een supermarkt lader op 10 min rijden gevonden dus dat zou goed moeten komen. Ik zou wel aanraden via chargemap ofzo te kijken of er iets in de buurt zit. De dichtsbijzijnde SuC is een uur rijden.

Ook zou ik als het goed is bij de stacaravan kunnen parkeren dus denk dat het wel goed komt :). Ook al een verleng kabel gekocht.

Inderdaad via ABRP al gekeken waar ik moet "tanken" om met 80% aan te komen (better safe than sorry en gestressed).

Ik heb er zin in :).

• Shattering
@Shattering zeker met de Model 3 gaan. Reis met ABRP even bekijken en eventueel verlengsnoer meenemen. Heb je een huisje/stacaravan oid waar je kunt parkeren? Dan moet het goed komen. Tenzij je zo’n brakke feed krijgt als @BlakHawk. :)
Het zal een gewone camping zijn waar we met ons tentje gaan staan, de auto kan meestal wel bij de tent staan. Ik zal dus bij de campings moeten navragen of ik hem mag insteken.. Het is dus gewoon die mobiele lader (https://www.tesla.com/sup...allation/mobile-connector) die je bij de Tesla krijgt inpluggen en laden maar?
Shattering schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Het zal een gewone camping zijn waar we met ons tentje gaan staan, de auto kan meestal wel bij de tent staan. Ik zal dus bij de campings moeten navragen of ik hem mag insteken.. Het is dus gewoon die mobiele lader (https://www.tesla.com/sup...allation/mobile-connector) die je bij de Tesla krijgt inpluggen en laden maar?
Ja, in principe wel. Zou hem op max 10A zetten en lekker vol laten druppelen. Eventueel zo'n blauw koppelstuk meenemen maar weet niet of dat nodig is daar.

• Malt007
Heb nu al op meerdere plekken gelezen, en uit eerste hand gehoord, dat je niet moet vertrouwen op het stroomnetwerk van een camping. Dus pak die laatste super charger nog even mee zodat je vol aankomt op de camping.

• hdu
  • Laatst online: 09-01 16:04

hdu

Stef87 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:48:
[...]

Tja die zal snel ook 130-200€ vragen, vandaar dat ik het zeg..

De middenweg hier is misschien alleen met een lakstift zelf wat bijsmeren.
Stef87 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:48:
[...]

Tja die zal snel ook 130-200€ vragen, vandaar dat ik het zeg..

De middenweg hier is misschien alleen met een lakstift zelf wat bijsmeren.
Heb ik inderdaad ook gedaan. Naar autospeciaalzaak daar samen met verkoper juiste lakstift uitgezocht en voor volgens mij iets meer dan 10 euro klaar. Nu moet je er heel dicht bij staan/liggen? om het te kunnen zien.

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:46

Fab1Man

Live life to the fullest

BlakHawk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:18:
[...]

130 met 150wh/km?!?!

[Afbeelding]

Jij hebt ook een P toch? Ik merk dat die 20" wielen wel effect hebben en de temperatuur uiteraard ook. De cijfers die ik jou hoor noemen door dit topic een komen redelijk overeen met mijn eigen ervaringen hoor. Zo uit mijn hoofd:
- December - februari: altijd iets van 140km/u op autopilot, zat ik op iets van 230wh/km. Zeg dat stadsverkeer iets zuiniger is.
- Nu rond deze tijd zakt het naar de 180-200wh/km, ook omdat ik 120 op autopilot rijd. Met rustig stadsverkeer kom ik misschien eens op 160wh/km.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
[...]
[...]
Kijk even naar TeslaMate. Die kan de ritten voor je loggen en ook per laadsessie/locatie wat zaken weergeven. Ik vermoed dat je zelfs een data overload krijgt via die weg. Zie screenshots: https://docs.teslamate.org/docs/screenshots

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 10-08-2020 12:26 ]

• Vlatje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-10-2025
Hallo allemaal,
Ik krijg mijn m3 sr+ 1/2 september🙏🏼.
Wat ik niet duidelijk krijg is wanneer en waar je hoeveel ampere moet/kan laden?
Ik krijg thuis een twc.
Alvast bedankt en ik ben al zoveel wijzer, dankzij dit forum!
Gr

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-01 16:03
Vlatje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:27:
Hallo allemaal,
Ik krijg mijn m3 sr+ 1/2 september🙏🏼.
Wat ik niet duidelijk krijg is wanneer en waar je hoeveel ampere moet/kan laden?
Ik krijg thuis een twc.
Alvast bedankt en ik ben al zoveel wijzer, dankzij dit forum!
Gr
3 fase 25 ampere, dat is 11kw, het maximale wat de Model 3 aan kan.

PS: Gefeliciteerd met de nieuwe auto!

[ Voor 4% gewijzigd door Landon op 10-08-2020 12:29 ]

• Shattering
Landon schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:29:
[...]

Hoe bereken je dit juist? Ik heb thuis momenteel 3x20 Ampere.

• Vlatje
[...]

Thnx
En op andere laadplekken? Hoe bereken je dit? Of is er een standaard tabel voor?

• Landon
Vlatje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:34:
[...]

Thnx
En op andere laadplekken? Hoe bereken je dit? Of is er een standaard tabel voor?
Hoe bedoel je andere laadplekken? De meeste laadpalen zijn uitgerust op 22kw, zodat beide kanten kunnen laden. (Meestal op 11kw)

• Vlatje
Landon schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:34:
[...]

Hoe bedoel je andere laadplekken? De meeste laadpalen zijn uitgerust op 22kw, zodat beide kanten kunnen laden. (Meestal op 11kw)
Oké top! Dus ik kan hem tzt altijd laten staan op 25 ampere? Dat is handig!

• Landon
Vlatje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:37:
[...]

Yes, de auto heeft zelf genoeg software aanboord om dit te berekenen. Wat je bijvoorbeeld wel kan doen als je op eigen terrein laad, is hem langzamer opladen, dit scheelt ietsjes in batterij degradatie, maar niet super veel.

11kW is eigenlijk voor mij prima, is de auto altijd binnen een nacht vol.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:53
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:25 ]

• MtC

MtC

JohanB schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:14:
[...]

Ze spelen in Nederland dan ook in het prijs-segment BMW 4/5 vergeleken met een M3P*. Vergeleken met een BMW 2 is een Tesla denk ik wel on par of daarboven inderdaad. Die Tata auto is natuurlijk ook een stuk slechter, maar dat kun je verwachten voor dat prijs verschil.

*Je kunt je afvragen of die vergelijking fair is gezien de batterij kosten, maar zo denken de meesten niet
*Overigens kun je aan het 1-miljoen-kilometer-Tesla verhaal ook wel wat nuance toevoegen ;) : 3e batterij, 4e motor, 2e CPU, 2e touch-screen.

De Schiphol jongens zijn wat minder blij ;) : https://www.autovisie.nl/...la-rechter-kapotte-autos/
Je mag ICE-prijzen imo (momenteel) echt niet vergelijken met EV-prijzen. Bekijk gewoon al eens het prijsverschil tussen een 208 en een e-208. Het is een hele andere categorie wagens.

Uiteraard is die 1 miljoen km genuanceerd, maar de auto valt niét uit elkaar ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door MtC op 10-08-2020 12:51 ]

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:44
Vlatje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:37:
[...]

Je hoeft zelf niets te doen, gewoon kabel er in en klaar. De auto vogelt wel uit hoeveel hij kan laden op een bepaald punt.

De opmerkingen over het aanpassen van het amperage zijn relevant voor plekken waar de installatie (aan de kan van de camping, het vakantiehuisje, etc) niet goed is. Dan kan je in de auto het amperage een beetje terugschroeven.

Ik heb vorig jaar met een 15 meter lange 1.5mm aders kabel op 8 ah geladen, ging prima :) ! Hij laadt dan met iets van 15km/u, dus mega langzaam. Op vakantie is dat genoeg.

Thuis aan een 3x25 laadpaal komt er iets van 79km/u bij (y) !

• Vlatje
Smobbo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:16:
[...]

Je hoeft zelf niets te doen, gewoon kabel er in en klaar. De auto vogelt wel uit hoeveel hij kan laden op een bepaald punt.

De opmerkingen over het aanpassen van het amperage zijn relevant voor plekken waar de installatie (aan de kan van de camping, het vakantiehuisje, etc) niet goed is. Dan kan je in de auto het amperage een beetje terugschroeven.

Ik heb vorig jaar met een 15 meter lange 1.5mm aders kabel op 8 ah geladen, ging prima :) ! Hij laadt dan met iets van 15km/u, dus mega langzaam. Op vakantie is dat genoeg.

Super! Wat is het toch een geweldige wagen! Ik kan niet wachten!

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-01 23:15
.....
No way dat ik zaken betreffende mijn auto met een google account zou regelen

SR+ sept 2019 wit

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
Schrobz schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:23:
[...]

Naast het ontbreken van het supercharger netwerk voor mij de belangrijkste reden om niet voor een polestar te kiezen, die is helemaal Google

[ Voor 4% gewijzigd door -Jaap-io op 10-08-2020 13:50 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:23
Malt007 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:02:
Heb nu al op meerdere plekken gelezen, en uit eerste hand gehoord, dat je niet moet vertrouwen op het stroomnetwerk van een camping. Dus pak die laatste super charger nog even mee zodat je vol aankomt op de camping.
Ik heb het al (voor de grap) eerder geroepen en denk dat het tijd voor een "wissel-UPS" wordt.
UPS van 1500VA, die vangt de dippen op in het net en dan kan je keurig de hele dag/nacht met 6/7A de auto volladen. Gaat het snel :? Nee. Werkt het :? Jep :Y :P

[ Voor 12% gewijzigd door ybos op 10-08-2020 14:23 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
[...]

Smobbo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:16:
[...]

De Model 3 (in Nederland) trekt (bij mij) max. 16A per fase, dus als je thuis 3x25A hebt houd je daarmee 9A over voor andere gebruikers. Heb je 3x20A, houd je dus ook over. Want de interne lader gaat niet verder dan 11KW.

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:04
ybos schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:17:
[...]

Ik heb het al (voor de grap) eerder geroepen en denk dat het tijd voor een "wissel-UPS" wordt.
UPS van 1500VA, die vangt de dippen op in het net en dan kan je keurig de hele dag/nacht met 6/7A de auto volladen. Gaat het snel :? Nee. Werkt het :? Jep :Y :P
1500VA is maar goed voor iet meer dan 6A
En puur op batterij trekken gaat niet lang duren bij full load. Hoogstens 10 minuten.
Dus ga je voor stabiliserende UPS, want dan meestal een trafo met meerdere output taps is. ga je het amperage aan de input ervan verhogen, waardoor het voltage nog meer gaat zakken tot zelfs de UPS het niet meer kan reguleren.
etc.etc.etc meer dan genoeg problemen hiermee.

Verder kan die tesla k perfect laden op alles tussen 100 en 250V, het punt is gewoon dat als de spanning out of range is voor een bepaald gebied, er problemen zijn met de stroomvoorziening en die er dus uit knalt voor de veiligheid.

Als het grid gewoon niet stabiel is, kan je enkel met lokale opwekking en/of opslag dat verhelpen (grootte orde van een powerwall bijvoorbeeld)
Denk dat je op een camping doorgaans wel goed zit. Mits je dan bij een paddestoel oid kan parkeren. Zo'n camping heeft wel een degelijke aansluiting liggen. Een kleine accommodatie op 1000 meter hoogte kan wat lastiger zijn.

@BlakHawk dit was een stuk op de helft van de vakantie rit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZrEkRGnVvtEDA67uSeLNCNlZ2U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iauXFZalrV71Eigh4r46kCFK.png?f=fotoalbum_large

- AWD met voor de vakantie 18 inch + kappen. Is tot 10% zuiniger dan 19 inch zo'n beetje?
- Lekker warm buiten.
- Beetje zelfde snelheid volgens mij.
- Ik zag op de eerste stretch ook een wat hoger verbruik. Ook vind de auto 30 graden lekkerder dan 12.

[ Voor 59% gewijzigd door Inspired op 10-08-2020 14:53 ]

• ybos
IceTeaGX schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:37:
[...]

1500VA is maar goed voor iet meer dan 6A
En puur op batterij trekken gaat niet lang duren bij full load. Hoogstens 10 minuten.
Dus ga je voor stabiliserende UPS, want dan meestal een trafo met meerdere output taps is. ga je het amperage aan de input ervan verhogen, waardoor het voltage nog meer gaat zakken tot zelfs de UPS het niet meer kan reguleren.
etc.etc.etc meer dan genoeg problemen hiermee.

Verder kan die tesla k perfect laden op alles tussen 100 en 250V, het punt is gewoon dat als de spanning out of range is voor een bepaald gebied, er problemen zijn met de stroomvoorziening en die er dus uit knalt voor de veiligheid.

Als het grid gewoon niet stabiel is, kan je enkel met lokale opwekking en/of opslag dat verhelpen (grootte orde van een powerwall bijvoorbeeld)
Een simpele UPS zal bij een dip ver onder de 200/210V overschakelen op batterijbedrijf. Een dip duurt over het algemeen minder dan een seconde, dus dan volstaan die 10 minuten vollast meer dan voldoende.
Een simpele UPS zal prima werken wanneer het probleem is dat er zich regelmatig dippen voordoen.
En inderdaad, 1500W zal om en nabij de 6A doen (zoals ik al schreef...) dat is voldoende om kalm aan de auto vol te druppelen als je lekker aan het zwembad ligt op de camping.

Tesla laadt absoluut niet tussen de 100 en 250V. Zoals @BlakHawk aangaf, de spanning was wel aanwezig maar dipte regelmatig ver onder de normale spanning van 220/230V en dan stopt de tesla met laden (en nee, geen dippen onder de 100V). Dit heb ik zelf ook wel meegemaakt. Als de tesla dan automatisch weer zou starten met laden zou geen probleem zijn maar dat gebeurd helaas niet.

• ybos
Inspired schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:49:
Denk dat je op een camping doorgaans wel goed zit. Mits je dan bij een paddestoel oid kan parkeren. Zo'n camping heeft wel een degelijke aansluiting liggen. Een kleine accommodatie op 1000 meter hoogte kan wat lastiger zijn.
Ik denk dat er in Frankrijk/Italie/Spanje meer dan voldoende campings zijn met een netwerk van 20-30 jaar oud dat niet is uitgelegd op de zware verbruikers zoals nu.
Vroeger had men een klein koelkastje en een paar lampjes op de camping.
Nu regelmatig magnetrons, ovens, elektrische BBQ e.d. Daar komen dan de semi-permanente grootverbruikers bij zoals de elektrische auto's, dan kan het netwerk best over zijn nek gaan :Y

Plus dat de standaard energievoorzieningen daar in de basis vaak ook minder zijn dan wij gewend zijn.
Al zou het netwerk op de camping in uitmuntende staat zijn, als de voeding r*k is, dan houd het gewoon op...
ybos schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:54:
[...]

Ik denk dat er in Frankrijk/Italie/Spanje meer dan voldoende campings zijn met een netwerk van 20-30 jaar oud dat niet is uitgelegd op de zware verbruikers zoals nu.
Vroeger had men een klein koelkastje en een paar lampjes op de camping.
Nu regelmatig magnetrons, ovens, elektrische BBQ e.d. Daar komen dan de semi-permanente grootverbruikers bij zoals de elektrische auto's, dan kan het netwerk best over zijn nek gaan :Y

Plus dat de standaard energievoorzieningen daar in de basis vaak ook minder zijn dan wij gewend zijn.
Al zou het netwerk op de camping in uitmuntende staat zijn, als de voeding r*k is, dan houd het gewoon op...
Uitzonderingen zijn er altijd. Maar een grotere camping zal dit eerder beter geregeld hebben dan een kleine accommodatie in de bergen. Juist omdat er tegenwoordige de nodige grootverbruikers zijn op zo'n camping. Staan toch ook snel de nodige stacaravans met ACs bijvoorbeeld. Dan zul je wel wat moeten. 's nachts een Tesla met 5A laten laden moet dan doorgaans wel lukken. Maar nogmaals, je kunt altijd pech hebben. :)

• Goldme
  • Laatst online: 14-01 16:01
Ik heb op mijn model 3 nieuwe schade ontdekt. Beide achterportieren scheuren tegen de body van de auto bij het sluiten en nu heb ik krassen in de lak aan de binnenkant van de protieren ongeveer op de hoogte van de rugleuning. Heeft iemand anders hier ook last van gehad? Lijkt alsof de deuren niet goed afgesteld zijn.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Goldme schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:07:
Ik heb op mijn model 3 nieuwe schade ontdekt. Beide achterportieren scheuren tegen de body van de auto bij het sluiten en nu heb ik krassen in de lak aan de binnenkant van de protieren ongeveer op de hoogte van de rugleuning. Heeft iemand anders hier ook last van gehad? Lijkt alsof de deuren niet goed afgesteld zijn.
Ik heb het op de kofferbak/bumper. Service center kan het oplossen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Goldme
  • Laatst online: 14-01 16:01
Tassadar32 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:12:
[...]

Ik heb het op de kofferbak/bumper. Service center kan het oplossen.
Die heb ik al gehad. Het is niet bepaald lekker opgelost en nog steeds slaat de kofferbak tegen de bumper dicht. Dit is een nieuwe issue. Ik ga een afspraak inplannen. Vroeg me alleen af of anderen dit ook hebben.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier viel van de week opeens op dat de rechter achterdeur een heel blikkerig geluid maakt als je hem dicht doet, links is dat niet zo. Klinkt bijna alsof t glas van de ruit ergens tegenaan klapt. Hebben meer mensen dat? Want zo niet, dan schiet ik ff een afspraak in bij Tesla denk ik!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:05
DennusB schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:52:
Hier viel van de week opeens op dat de rechter achterdeur een heel blikkerig geluid maakt als je hem dicht doet, links is dat niet zo. Klinkt bijna alsof t glas van de ruit ergens tegenaan klapt. Hebben meer mensen dat? Want zo niet, dan schiet ik ff een afspraak in bij Tesla denk ik!
Een collega had zoiets: ruit van een van de achterdeuren kwam tegen andere ruit aan (maar weet niet precies tegen welke). Is uiteindelijk door SeC opgelost maar men had er meer dan één afspraak voor nodig.

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:06
Inspired schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:40:
Iemand hier ook al zelf een trekhaak met aansluiting op zijn Model 3 gezet? Zit eraan te denken om dit zelf te doen.
Bedoel je een after-market trekhaak? Die heb ik. Kan alleen een fietsdrager op, niks met wielen want dat wil de RDW niet.

• NoE

NoE

Que?

Caelorum schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

Kijk even naar TeslaMate. Die kan de ritten voor je loggen en ook per laadsessie/locatie wat zaken weergeven. Ik vermoed dat je zelfs een data overload krijgt via die weg. Zie screenshots: https://docs.teslamate.org/docs/screenshots
>> das wel nice, helemaal als ik het in HomeAssistent kan krijgen, zag al wat opties via google.
Schrobz schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:23:
[...]

>> Ik bedoel de diensten, zoals Youtube (eigen kanalen etc), of gewoon via de browser.
ElonDusk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:33:
[...]

Volgende update: Je kan ervoor kiezen dat de auto bij het vergrendelen ook automatisch alle ramen sluit
Dus 1 van je puntjes wordt binnenkort opgelost _/-\o_
>> nice, nog mooier als je hem op 'vent' zet dat ie automatisch dicht zou gaan, maar het is een begin :)

Btw, hebben jullie ook dat de zij-camera's wat geler zijn?
Btw2, die interieur camera zouden ze ook kunnen gebruiken om zoom meetings te faciliteren :) lekker in de airco op de parkeerplaats "thuis" werken :)

• Caelorum
@NoE de Achteruitrijcamera en de interieurcamera zijn niet bedoelt voor mensen en zijn dus ook geen normale rgb cameras. Ze zijn specifiek gericht opdat de chips het beste informatie eruit kunnen halen. Zo is de rode kleur afwezig. Met een filter worden ze vervolgens weer een beetje opgekalefatert voor weergave op het scherm.

Verwijderd

Inspired schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:58:
[...]

Uitzonderingen zijn er altijd. Maar een grotere camping zal dit eerder beter geregeld hebben dan een kleine accommodatie in de bergen. Juist omdat er tegenwoordige de nodige grootverbruikers zijn op zo'n camping. Staan toch ook snel de nodige stacaravans met ACs bijvoorbeeld. Dan zul je wel wat moeten. 's nachts een Tesla met 5A laten laden moet dan doorgaans wel lukken. Maar nogmaals, je kunt altijd pech hebben. :)
Hier ervaring op kleine camping, vooraf gemaild, lag netjes een kabel klaar die aangesloten was op aansluitpunt voor tent/caravan. Was 16A aansluiting, maar gezien de kabel maar 1 mm was (had thuis een veel betere liggen, maar dus niet meegenomen ) zelf beperkt tot 9A. Voldoende om met dagtripjes range tussen 50 en 80% te houden . Voltages van 240 tot ruim onder 200 voorbij zien komen. Na paar dagen wist ik dat ontbijt (waterkokers e.d. ) en rond 20.00 (stacaravans met elektrisch koken en elektrische boilers + alles wat caravans trekken aan airco's e.d.) de knelpunten waren. Maar vond t evengoed comfortabel en ondanks mijn aanbod om te betalen was het ook nog eens gratis.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2020 18:46 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Goldme schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:16:
[...]

Die heb ik al gehad. Het is niet bepaald lekker opgelost en nog steeds slaat de kofferbak tegen de bumper dicht. Dit is een nieuwe issue. Ik ga een afspraak inplannen. Vroeg me alleen af of anderen dit ook hebben.
heb ik ook gehad, lakschade aan bumper en koffer doen ze niets aan (is ook plastic/aluminium), stellen was in 5 min gebeurd, volgens mij door draaien aan 8(?) kantige plastic schroeven die die je ziet als klep open staat.

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Mijn Tesla app vraagt ineens om mijn wachtwoord als ik de app open. Welk wachtwoord gaat het precies om? Ik heb al mijn reguliere wachtwoorden geprobeerd maar geen succes.

Storing?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
dedominee schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:06:
Mijn Tesla app vraagt ineens om mijn wachtwoord als ik de app open. Welk wachtwoord gaat het precies om? Ik heb al mijn reguliere wachtwoorden geprobeerd maar geen succes.

Storing?
Je Tesla account, gelijk aan de website. Anders je pasje bij je?

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Apart, dat wachtwoord accepteert hij niet... Heb eventueel een pasje gelukkig, auto staat aan de lader op de oprit.

Thanks in ieder geval!

*Edit: werkt weer! Mijn fout, blijkt. Nogmaals dank @Taro

[ Voor 18% gewijzigd door dedominee op 10-08-2020 22:37 ]

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-12-2025
Vraag: heeft er iemand wel eens last gehad van een krakende en piepende voortrein? Komt voor bij lagere snelheden en insturen bochten, neemt verder toe bij oneffen wegdek. Wellicht de warmte waardoor de boel erg droog is maar dat zou in Palo Alto niet heel veel anders zijn... Geluid is best aanwezig en doet bepaald geen duit in het zakje van de algemene kwalitateits beleving, eerder heb je het idee dat de boel binnekort afbreekt, maar dat lijkt me sterk. ( of heb ik te maten met een bout die op half elf hangt ?) Daarbij is het maken van een serviceafspraak weer eens niet mogelijk momenteel - reden onbekend..

[ Voor 9% gewijzigd door E46RC51 op 10-08-2020 21:41 ]

• NoE

NoE

Que?

Caelorum schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:24:
@NoE de Achteruitrijcamera en de interieurcamera zijn niet bedoelt voor mensen en zijn dus ook geen normale rgb cameras. Ze zijn specifiek gericht opdat de chips het beste informatie eruit kunnen halen. Zo is de rode kleur afwezig. Met een filter worden ze vervolgens weer een beetje opgekalefatert voor weergave op het scherm.
Ok nooit geweten, alhoewel de achteruit camera wel ok is, het zijn echt de zij camera's.

• BlakHawk
Taro schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:52:
@JohanB en @BlakHawk ik heb bij beide van jullie het gevoel dat jullie er in blijven hangen en daardoor alles steeds meer gaan benadrukken en verder onder een vergrootglas gaan leggen. Daarmee zit je ook jezelf in de weg. Ik ben blij dat ik niet bij Tesla werk en iedere keer netjes moet blijven, maar hier gewoon door kan scrollen. Grijp nou eens niet iedere post van een ander aan om daarmee nog meer extra donkere wolken boven je eigen situatie te laten verschijnen.

Ik zeg niet dat jullie ongelijk hebben, maar ik en vele anderen kennen jullie gevoel en onvrede nu wel, dat blijven herhalen lost niets op. Regel het met/via Tesla of stel ze er aansprakelijk voor.
Jawel, als ik het geweldige verbruik van sommigen hier zie, dan wil ik dat ook... Dus of er is iets mis met de mijne (dat kan ook) en dan wil ik dat gefixt hebben.

Waarom zou ik met minder dan anderen genoegen moeten nemen bij een gelijk product?
Inspired schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:25:
@BlakHawk dat is je eerste strech? Dan is het verbruik vaak wat hoger. Wat pak je op de volgende stukken?
Lange stukken in Italië, net na superchargen uitsluitend 133km/h. Met 35 graden buiten. Over 200km op AP en rustig onderweg: 204wh/km.

Lager wordt het bij mij niet op 130km/h.

• BlakHawk
Als je toch niet van plan bent veel te bezoeken...
Ik zag ook dat 2020 een nieuwe SuC in of rond Perugia gepland staat. Blijkbaar vond tesla het ook iets te dun bezaaid.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
BlakHawk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:49:
[...]

Jawel, als ik het geweldige verbruik van sommigen hier zie, dan wil ik dat ook... Dus of er is iets mis met de mijne (dat kan ook) en dan wil ik dat gefixt hebben.

Waarom zou ik met minder dan anderen genoegen moeten nemen bij een gelijk product?

[...]

Lange stukken in Italië, net na superchargen uitsluitend 133km/h. Met 35 graden buiten. Over 200km op AP en rustig onderweg: 204wh/km.

Nou doe je het weer. Ik zeg niet dat je er genoegen mee moet nemen, maar regel het met Tesla. Wij kunnen je niet met dit probleem helpen, maar worden er wel dagelijks mee geconfronteerd.

Ben overigens wel heel benieuwd, wil best een keer dezelfde afstand met je afleggen, het verbruik vergelijken en even naar de instellingen kijken.

• BlakHawk
ybos schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:49:
[...]

Een simpele UPS zal bij een dip ver onder de 200/210V overschakelen op batterijbedrijf. Een dip duurt over het algemeen minder dan een seconde, dus dan volstaan die 10 minuten vollast meer dan voldoende.
Een simpele UPS zal prima werken wanneer het probleem is dat er zich regelmatig dippen voordoen.
En inderdaad, 1500W zal om en nabij de 6A doen (zoals ik al schreef...) dat is voldoende om kalm aan de auto vol te druppelen als je lekker aan het zwembad ligt op de camping.

Tesla laadt absoluut niet tussen de 100 en 250V. Zoals @BlakHawk aangaf, de spanning was wel aanwezig maar dipte regelmatig ver onder de normale spanning van 220/230V en dan stopt de tesla met laden (en nee, geen dippen onder de 100V). Dit heb ik zelf ook wel meegemaakt. Als de tesla dan automatisch weer zou starten met laden zou geen probleem zijn maar dat gebeurd helaas niet.
Klopt, je merkt het hier ook met verbruikers, zet een koffieapparaat aan op een hele andere groep en het hele net dipt. Dat zie je bij de tesla lader direct terug.

Rare is, “laden starten” via de app, werkt niet.

Maar de ene keer is de deur open doen voldoende om het laden weer te laten starten, de andere keer moet de stekker eruit en erin om het weer te starten. (In de Tesla, niet in het stopcontact).

Niet consistent. Wanneer wat heb ik geen vinger op weten te leggen.

• Caelorum
NoE schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:58:
[...]
Ok nooit geweten, alhoewel de achteruit camera wel ok is, het zijn echt de zij camera's.
haha, my bad :) ik bedoelde het ook precies andersom. De interieur en achteruitrijcamera zijn wel normale RG(G)B camera's, die aan de zijkant zijn RCCB (ik dacht juist niet rood, maar blijkbaar niet groen). In ieder geval moeten ze wat bewerking doen om de zijcamera's weer in een 'normaal' kleur te krijgen, vandaar dat ze er wat vreemd uitzien.
E46RC51 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:38:
Vraag: heeft er iemand wel eens last gehad van een krakende en piepende voortrein? Komt voor bij lagere snelheden en insturen bochten, neemt verder toe bij oneffen wegdek. Wellicht de warmte waardoor de boel erg droog is maar dat zou in Palo Alto niet heel veel anders zijn... Geluid is best aanwezig en doet bepaald geen duit in het zakje van de algemene kwalitateits beleving, eerder heb je het idee dat de boel binnekort afbreekt, maar dat lijkt me sterk. ( of heb ik te maten met een bout die op half elf hangt ?) Daarbij is het maken van een serviceafspraak weer eens niet mogelijk momenteel - reden onbekend..
Bij mij begon het ook zo ongeveer. Werd steeds erger en bijna constant. Als je stil staat en je gaat aan het stuur draaien, piept/kraakt hij dan ook? Bij mij is een gedeelte van de ophanging vervangen. Bleek een probleem met de fuseekogel te zijn. Was nummer twee met dit issue in Duiven met een Model 3. Zou kunnen zijn dat het rubber om de fuseekogel niet goed zit en daardoor nu droog loopt. Ik had geluk dat er nog één zo’n ophanging in NL was. Anders moest ik 6-8 weken wachten.

Maar zou natuurlijk bij jou ook iets anders kunnen zijn. :)

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-12-2025
Inspired schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:37:
[...]

Bij mij begon het ook zo ongeveer. Werd steeds erger en bijna constant. Als je stil staat en je gaat aan het stuur draaien, piept/kraakt hij dan ook? Bij mij is een gedeelte van de ophanging vervangen. Bleek een probleem met de fuseekogel te zijn. Was nummer twee met dit issue in Duiven met een Model 3. Zou kunnen zijn dat het rubber om de fuseekogel niet goed zit en daardoor nu droog loopt. Ik had geluk dat er nog één zo’n ophanging in NL was. Anders moest ik 6-8 weken wachten.

Maar zou natuurlijk bij jou ook iets anders kunnen zijn. :)
Thanks. Ja ook stilstaand maakt ie geluid zodra je aan t stuur draait. Lijkt idd op wat jij beschrijft. Heb ook sterk het vermoeden dat de huidige temperaturen er iets mee van doen hebben..
Ga morgen nog maar es proberen een afspraak te plannen.
E46RC51 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:51:
[...]

Thanks. Ja ook stilstaand maakt ie geluid zodra je aan t stuur draait. Lijkt idd op wat jij beschrijft. Heb ook sterk het vermoeden dat de huidige temperaturen er iets mee van doen hebben..
Ga morgen nog maar es proberen een afspraak te plannen.
Bij mij begon het ook na een warme periode. Maar goed, even afspraak maken idd. Tijdelijk hebben ze er eerst bij wat vet ingedaan. Dan is het wel ff beter. Ook omdat ik eerst 8 weken op onderdeel moest wachten.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:50
BlakHawk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:49:
[...]

[...]

Lijkt mij een prima verbruik met 130km/h. Ik zie dat niet veel lager gaan. Heb div. collega’s met een LR met 19”(zelf P). Verschil in verbruik is klein. Met 120 zit met de LR in dit weer op 180wh. Dus 130 met 204wh is conform wat ik bij de rest zie. Bij mij zit dan rond de 210.
STIMPPYYY schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:38:
[...]

Lijkt mij een prima verbruik met 130km/h. Ik zie dat niet veel lager gaan. Heb div. collega’s met een LR met 19”(zelf P). Verschil in verbruik is klein. Met 120 zit met de LR in dit weer op 180wh. Dus 130 met 204wh is conform wat ik bij de rest zie. Bij mij zit dan rond de 210.
Bij een gemiddelde van 130 is dat inderdaad normaal. Ik dacht dat hij bij 105 gemiddeld een verbruik van 200 had. Dat laatste is wat hoog.

De zomer is toch wel echt waar de EV voor gemaakt is. Woon/werk;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCDhMAaAhVnm6QnHvHKnaQRga0Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K7hodbdRowes8NzPR1xLpebm.jpg?f=user_large

In de "winter" zit ik op 400+, zelfs met voorverwarmen.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:33
Het is wel grappig dat temperaturen van boven de 30 graden voor de auto blijkbaar fijn zijn. Van de week meerdere malen op ritten buiten de snelweg (mix 50-80 km/h, met voornamelijk 55 km/h) net onder de 100 Wh/km gehaald (wel een SR+). Op de snelweg haal ik 120-155 Wh/km bij 100km/u afhankelijk van de wind. Bij 130 km/u gaat dat al gauw richting 160-200 Wh/km afhankelijk van de wind.

Regeneratie, wind en rijgedrag maken wel veel uit. Een keertje snel vol gas optrekken bij het stoplicht en je gemiddelde is eraan 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 11-08-2020 09:06 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Snarf70
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-09-2025
Inspired schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:01:
[...]

Bij een gemiddelde van 130 is dat inderdaad normaal. Ik dacht dat hij bij 105 gemiddeld een verbruik van 200 had. Dat laatste is wat hoog.

[Afbeelding]

Hier sinds 19 december 2019 gemiddeld 204, 11,000 voornamelijk “winter km” (rij nu weinig in Corona tijd), LR, 19 inch, Vmax + 5km/u voornamelijk snelweg

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

• JohanB
Inspired schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:01:
[...]

[Afbeelding]

Verwarm/koel je nu ook voor in de zomer? lang? Ik zit meestal wel 300Wh/km+ de eerste 3-5 km (zonder enthousiast optrekken), waarna ie terug valt naar ~140-150 Wh/km bij 100 km/h.

Dus dat start verbruik is nog het enige wat ik eruit wil slopen
PEPPI schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:58:
@JohanB
Je hoeft de remschijven ook niet echt aan te raken om te voelen of ze warm zijn. Net als bij een hete pan/oven/kachel, kan je ook de temperatuur waarnemen door met je hand in de buurt te komen.
Oh en dit kun je dus niet testen tijdens een hittegolf ;) . Remmen waren inderdaad loeiheet na een stukje A2
@JohanB Vanmorgen wel even climate aan ja, doe ik doorgaans wel.

• Stanvv
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:34
Vanaf oktober mag ik een nieuwe leaseauto rijden (momenteel 308 SW). Na het volgen van dit topic + een zorgeloze vakantie richting het zuiden van Europa met een vriend die zijn Model 3 had meegenomen ben ik overtuigd!
Gekozen voor een SR+, metallic, 18", zwarte bekleding, geen trekhaak. Vorige week belde de LM dat er waarschijnlijk een Model 3 uit december 2019 beschikbaar komt. Qua specificaties bijna hetzelfde (alleen wit, maar ik heb de mogelijkheid om te wrappen) en qua bijtelling is dat natuurlijk heel interessant: dat scheelt zo'n €125 p/maand netto. Zijn er nog bepaalde zaken waar ik op moet letten of argumenten om dit niet te doen?

• Markovichi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09-2025
Stanvv schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:55:
Vanaf oktober mag ik een nieuwe leaseauto rijden (momenteel 308 SW). Na het volgen van dit topic + een zorgeloze vakantie richting het zuiden van Europa met een vriend die zijn Model 3 had meegenomen ben ik overtuigd!
Gekozen voor een SR+, metallic, 18", zwarte bekleding, geen trekhaak. Vorige week belde de LM dat er waarschijnlijk een Model 3 uit december 2019 beschikbaar komt. Qua specificaties bijna hetzelfde (alleen wit, maar ik heb de mogelijkheid om te wrappen) en qua bijtelling is dat natuurlijk heel interessant: dat scheelt zo'n €125 p/maand netto. Zijn er nog bepaalde zaken waar ik op moet letten of argumenten om dit niet te doen?
Nee :+ Zou het gewoon lekker doen! Van €125,- per maand kan je leuke dingen doen! Is gewoon dezelfde auto, alleen een andere kleur. Maar zoals je aangeeft kan je 'm laten wrappen, dus dat maakt dan niets meer uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Markovichi op 11-08-2020 10:00 ]

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Er is nooit een reden om geen Model 3 te rijden tegen 4% bijtelling. Mazzelpik, doen!

Verwijderd

Sinds vorige week laatste software update gehad (V10. 2) en sindsdien iedere rit waarbij we op cruise control/autopilot rijden gaat de auto meerdere malen echt vol in de ankers. Het gebeurd zelfs op momenten dat er niemand bij ons in de buurt rijdt op de snelweg maar zelfs dan hang je echt voorover in je gordel zo fors gaat het. Zijn hier meer mensen die hier last van hebben sinds kort?

In het verleden bij eerdere updates was de autopilot wel eens daarna slechter/gevoeliger maar zo erg als nu heb ik het nog niet eerder gehad. Als iemand vlak achter ons rijdt als zoiets gebeurd zitten ze er zo achterin.

Heb maar service afspraak ingeschoten in de hoop dat ze op afstand data kunnen uitlezen op de momenten waarop het gebeurd om er van te leren wat er mis gaat. En het hopelijk te verhelpen.

• ybos
Met een beetje geluk heb je zelfs mistlampen die er rond die tijd afbezuinigd zijn :P

(Blijft raar trouwens. Een collega heeft exact dezelfde als ik alleen een paar maanden eerder geleverd, hij heeft wel mistlampen, ik heb armzalige zwarte afdekkapjes in mn voorbumper, en heb nog € 1000 meer betaald voor de auto ook :X Iets met vraag en aanbod denk ik :Y )

• hdu
  • Laatst online: 09-01 16:04

hdu

Doen, doen, doen!
Zie ook reactie van anderen.
Wel even checken tot wanneer jouw leasecontract gaat lopen. Of dat dan van december + 4 jaar (gok ik), of van oktober + 4 jaar gaat lopen.
Als je dan ook nog het wrappen (deels?) door de LM kan laten betalen... dan kun je een unieke M3 rijden die ook beter beschermd is (lak is niet de sterkste kant van de M3).

• JohanB
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:14:
Sinds vorige week laatste software update gehad (V10. 2) en sindsdien iedere rit waarbij we op cruise control/autopilot rijden gaat de auto meerdere malen echt vol in de ankers. Het gebeurd zelfs op momenten dat er niemand bij ons in de buurt rijdt op de snelweg maar zelfs dan hang je echt voorover in je gordel zo fors gaat het. Zijn hier meer mensen die hier last van hebben sinds kort?

In het verleden bij eerdere updates was de autopilot wel eens daarna slechter/gevoeliger maar zo erg als nu heb ik het nog niet eerder gehad. Als iemand vlak achter ons rijdt als zoiets gebeurd zitten ze er zo achterin.

Heb maar service afspraak ingeschoten in de hoop dat ze op afstand data kunnen uitlezen op de momenten waarop het gebeurd om er van te leren wat er mis gaat. En het hopelijk te verhelpen.
Zo abrupt na een update zou kunnen, maar bij mij niet iets direct na laatste update. En ik heb toch een lastige AP te pakken.

Meest typisch is vogelkak oid op je 3 camera's in de voorruit voor zo'n grote verandering.
Gaan! ~125 pm is veel geld, terwijl je er bijna niks voor inlevert

[ Voor 30% gewijzigd door JohanB op 11-08-2020 10:52 ]

• Stanvv
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:34
Dank allemaal! Keuze lijkt me duidelijk nu ;)
Vrijdag krijg ik te horen of het door gaat, fingers crossed..
hdu schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:38:
[...]
Wel even checken tot wanneer jouw leasecontract gaat lopen. Of dat dan van december + 4 jaar (gok ik), of van oktober + 4 jaar gaat lopen.
Als je dan ook nog het wrappen (deels?) door de LM kan laten betalen... dan kun je een unieke M3 rijden die ook beter beschermd is (lak is niet de sterkste kant van de M3).
Waarschijnlijk 5 jaar vanaf december 2019, dus voor mij 'slechts' iets meer dan 4 jaar plezier van :)
Wrappen kan bij de lease prijs worden inbegrepen, dus dat zou dan max een paar euro/maand kosten oOo

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:17
@Stanvv Je lease zal eerder 5 jaar vanaf levering aan jou zijn en je lage bijtelling is nog 4 jaar geldig, laatste jaar wordt dus duur met 22% waarmee bijtelling over gehele periode niet zoveel meer goedkoper is en dan is maar net of je voor die paar tientjes niet liever een nieuwe hebt.

Of hij moet beschikbaar zijn gekomen binnen jouw bedrijf.

[ Voor 9% gewijzigd door Hertog_Martin op 11-08-2020 11:35 ]

• Markovichi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09-2025
Hertog_Martin schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:34:
@Stanvv Je lease zal eerder 5 jaar vanaf levering aan jou zijn en je lage bijtelling is nog 4 jaar geldig, laatste jaar wordt dus duur met 22% waarmee bijtelling over gehele periode niet zoveel meer goedkoper is en dan is maar net of je voor die paar tientjes niet liever een nieuwe hebt.

Of hij moet beschikbaar zijn gekomen binnen jouw bedrijf.
Nvm, niet goed gelezen..

[ Voor 5% gewijzigd door Markovichi op 11-08-2020 12:11 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Vanaf de volgende update gaan de remlichten snel knipperen als je hard remt wat de veiligheid zou moeten verhogen:

https://www.teslarati.com...-lights-update-expansion/

Dat samen met de automatisch sluitende ramen bij het afsluiten van de auto zijn leuke nieuwe extra's. Nog meer toevoegingen bekend?

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Bij mij ging de kofferbak ineens open toen ik de stroom van de laadpaal haalde. Gebeurd sinds een update afgelopen week :)

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

• ybos
yakmak schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:20:
Bij mij ging de kofferbak ineens open toen ik de stroom spanning van de laadpaal haalde. Gebeurd sinds een update afgelopen week :)
Wat zou daar het nut van zijn :? Je laadkabel in de auto gooien :?
Lijkt mij eerder een bug dan een feature :?

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
ybos schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:36:
[...]

Wat zou daar het nut van zijn :? Je laadkabel in de auto gooien :?
Lijkt mij eerder een bug dan een feature :?
hmm goed punt het is de spanning die eraf gaat.
Ik dacht idd aan laadkabel in achterbak gooien. maar geen idee, heeft het 1 keer gedaan tot nu toe (heb ook pas 1 keer geladen...)

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Taro schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:17:
Vanaf de volgende update gaan de remlichten snel knipperen als je hard remt wat de veiligheid zou moeten verhogen:

https://www.teslarati.com...-lights-update-expansion/

Dat samen met de automatisch sluitende ramen bij het afsluiten van de auto zijn leuke nieuwe extra's. Nog meer toevoegingen bekend?
Zou er hier al in moeten zitten..?

https://www.teslarati.com...-model-3-software-update/

Wel een mooie lichtshow met al die phantom breaks op de snelweg binnenkort. :+

/edit

Volgens Teslascope komt het nu ook naar de S/X. In de Model 3 zou het dus al moeten werken sinds vorig jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 11-08-2020 14:00 ]

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:23
Interessant om hier dagelijks mee te lezen ter voorbereiding op de 3 SR+.

Ik twijfel nog tussen leasen of zakelijk kopen. Het liefst koop ik in één keer zakelijk. Ik voorspel dat de auto over 3-5 jaar goed in te ruilen is (en dat de waarde niet verdampt), maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere zakelijke kopers. Zijn er meer mensen die de auto hebben gekocht in plaats van leasen? Of zijn er mensen die zakelijk kopen hebben overwogen en uiteindelijk toch voor leasen hebben gekozen? Ik hoor het graag als ik bepaalde minpunten van kopen over het hoofd zie.

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:21
Inspired schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:57:
[...]

/edit

Volgens Teslascope komt het nu ook naar de S/X. In de Model 3 zou het dus al moeten werken sinds vorig jaar.
Idd dit kan ik bevestigen, dit werkt al een tijdje (valt op als je hard remt op de verkeerdborden achter je :)

• MtC

MtC

Vandaag nog eens bij SeC geweest voor een rammeltje. Het rammeltje trad op op betonwegen en klinkerwegen en klonk als een dreunerig rammeltje. Het gekke is dat het rammeltje ophield als ik de bekleding boven de deur (dus tussen A- en B-stijl) lichtjes indrukte, hetgeen me de indruk gaf dat er een clipje niet goed zat.

Nu, de afgelopen paar dagen begon ik achteraan ook een rammeltje te horen. Helaas zit ik meestal alleen in de auto, dus nogal moeilijk te pinpointen. Vanochtend besloot ik toch maar eens een rondje door de achterkant van de auto te doen om te kijken of ik iets kon vinden dat het rammeltje zou kunnen veroorzaken, zie ik dat de hele dakbekleding boven de achterdeur naar beneden hangt.

Het rammeltje vooraan konden ze bij het SeC niet vaststellen (te goede wegen in Hasselt), maar ze hebben wel even de hele bekleding weggehaald en teruggezet. Rammeltje lijkt weg.
De bekleding achteraan hebben ze ook even netjes teruggezet.

De auto is nu weer heerlijk stil. Ze hebben ook gelijk een rubber wat bijgesteld, en ik lijk zelfs minder last van wind te hebben nu.

Al bij al weer netjes opgelost, al zou een dakbekleding natuurlijk niet zomaar naar beneden mogen komen.

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:21
MtC schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:29:
Vandaag nog eens bij SeC geweest voor een rammeltje. Het rammeltje trad op op betonwegen en klinkerwegen en klonk als een dreunerig rammeltje. Het gekke is dat het rammeltje ophield als ik de bekleding boven de deur (dus tussen A- en B-stijl) lichtjes indrukte, hetgeen me de indruk gaf dat er een clipje niet goed zat.

Nu, de afgelopen paar dagen begon ik achteraan ook een rammeltje te horen. Helaas zit ik meestal alleen in de auto, dus nogal moeilijk te pinpointen. Vanochtend besloot ik toch maar eens een rondje door de achterkant van de auto te doen om te kijken of ik iets kon vinden dat het rammeltje zou kunnen veroorzaken, zie ik dat de hele dakbekleding boven de achterdeur naar beneden hangt.

Het rammeltje vooraan konden ze bij het SeC niet vaststellen (te goede wegen in Hasselt), maar ze hebben wel even de hele bekleding weggehaald en teruggezet. Rammeltje lijkt weg.
De bekleding achteraan hebben ze ook even netjes teruggezet.

De auto is nu weer heerlijk stil. Ze hebben ook gelijk een rubber wat bijgesteld, en ik lijk zelfs minder last van wind te hebben nu.

Al bij al weer netjes opgelost, al zou een dakbekleding natuurlijk niet zomaar naar beneden mogen komen.
Ben je gewoon langsgerden of had je wel een afspraak gemaakt?

• MtC

MtC

incomer schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:31:
[...]

Ben je gewoon langsgerden of had je wel een afspraak gemaakt?
Had al een tijdje een afspraak staan. Gelukkig dat dat achteraan dus net nu gebeurde ☺︎.

Geen idee hoe strikt ze zijn, maar in Hasselt hing ook op dat ze momenteel enkel op afspraak werken.

• BlakHawk
Tegen 4% altijd doen.
We n verhouding tot een 308 is alles beter, behalve de ruimte. De SW is bizar ruim in de kofferbak.
Inspired schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:57:
[...]

/edit

Het is leuk dat het wordt toegevoegd hoor en dat het achteraf kan, maar dit zijn toch zaken die er al in hadden moeten zitten? Mijn C30 uit 2007 had dit al.

Kofferbak open bij laad kabel ontgrendelen, ramen dicht bij weglopen, zijn wél toevoegingen die ik persoonlijk top vind!

Nu nog amperage via de app aanpassen. Vooral op vakantie is dit handig vind ik. Nu in 3 weken al graag een aantal keer de optie willen hebben!

Pagina: 1 ... 106 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: