Autopilot heb je natuurlijk in 90% van de auto's in dit segment tegenwoordig. Maar die acceleratie is wel erg geil in de bergen bijvoorbeeldlampie1969 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:17:
[...]
Het ligt er natuurlijk aan of je kunt laden en wat je precies wil doen, maar het genot van de m3, incl. Autopilot en de acceleratie is voor mij iets dat ik niet tijdens mijn vakantie wil missen
Hoewel allemaal fair points, vind ik het laatste punt toch een beetje apart. 9 hele cent per minuut idle fee? Dat is voor twee uur net 10 euro. Dat is op vakantie toch volledig verwaarloosbaar?BlakHawk schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:04:
[...]
Ondanks dat het in Italië nu best gaat, hebben we een aantal keer hinder ondervonden van een EV in Italië.
De lange ritten gaan echt prima, dus op vakantie naar een eindbestemming is echt prima te doen.
Maar op locatie is dat anders.
Volgend jaar ga ik proberen te ruilen met een collega met ICE om de volgende redenen:
- De dag na aankomst even stukje rijden kon niet, omdat het stopcontact hier zo onbetrouwbaar is dat het traag gaat en Continu uitviel, dat er niet voldoende was voor het uitstapje.
- Sowieso is een dagje touren, zoals we vroeger deden er niet meer bij hier. Alles om het bereik te sparen voor het volgende uitstapje.
- Laders zitten vaak binnen ZTL zones, of zijn erg dun bezaaid.
- Dan heb je een keer een lader te pakken (gisteren in Assisi), maar die zit niet bij de officiële parking. Dus je kunt niet met de roltrappen naar boven. Maar je betaalt ook een serieuze idle fee van 9 cent per minuut als hij klaar is met laden. Waarom kun je nou via de app niet het amperage aanpassen. Assisi was echt veel meer te zien dan we verwacht hadden. Dus ik had hem tijdens de dag al naar 100% geschoven, maar zelfs dat was niet genoeg. Uiteindelijk de airco aangezet en volgens mij heb ik daardoor geen idle fee hoeven betalen. Maar op het laatst hebben we allemaal dingen overgeslagen, omdat de auto vol zat en weg moest.
Je bent hier continu met de auto bezig.
“Is het laden niet gestopt”
“Gaan we het wel redden”
“zit er wel een lader in de buurt van de bestemming”
“kunnen we niet een andere supermarkt vinden mét lader”
Het is er hier (nog) totaal niet op ingericht. Begin nou eens met alle officiële garages en parkings te voorzien van laders!
Volgend jaar kijken of ik kan ruilen met iemand met een ICE. Zal meer rust geven, toch lekkerder om nergens rekening mee toe hoeven houden, het is ten slotte vakantie.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Tesla Autopilot is wel ver superieur aan wat vrijwel alle andere automerken bieden hoor.JohanB schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:02:
[...]
Autopilot heb je natuurlijk in 90% van de auto's in dit segment tegenwoordig. Maar die acceleratie is wel erg geil in de bergen bijvoorbeeld
Dat idd, lijkt me geen dealbreaker op vakantie. Je parkeert waarschijnlijk gratis nu, dus zie het als parkeerkosten.Jeroenneman schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:06:
[...]
Hoewel allemaal fair points, vind ik het laatste punt toch een beetje apart. 9 hele cent per minuut idle fee? Dat is voor twee uur net 10 euro. Dat is op vakantie toch volledig verwaarloosbaar?
Erg ongefundeerd. Lane assist/lane centering en TACC zijn echt gemeentegoed en verschillen (in mijn ogen) niet of nauwelijks in dit segment. Helaas weinig tests op dit gebied, omdat te staven; zijn of oud of kijken naar FSD vergelijking. (dus ik ben hier helaas net zo ongefundeerd)dedominee schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:39:
[...]
Tesla Autopilot is wel ver superieur aan wat vrijwel alle andere automerken bieden hoor.
Waardoor vind je de functionaliteit superieur is vergeleken met bijv. ACC+lane assist van VAG, BMW, MB of Toyota?
[ Voor 9% gewijzigd door JohanB op 05-08-2020 12:56 ]
Is het niet zo dat de lane assist van andere merken niet bedoelt zijn om zelfstandig bochten te nemen waarbij je zonder problemen je handen van het stuur kunt houden? Met de Tesla autopilot aan kan ik bochten zonder problemen zonder handen aan het stuur nemen.JohanB schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:54:
[...]
Erg ongefundeerd. Lane assist/lane centering en TACC zijn echt gemeentegoed en verschillen (in mijn ogen) niet of nauwelijks in dit segment. Helaas weinig tests op dit gebied, omdat te staven; zijn of oud of kijken naar FSD vergelijking. (dus ik ben hier helaas net zo ongefundeerd)
Waardoor vind je de functionaliteit superieur is vergeleken met bijv. ACC+lane assist van VAG, BMW, MB of Toyota?
"Lane assist" lijkt mij per definitie te betekenen dat deze jou in je "lane" (rijstrook) houdt op de snelweg, niks meer, niks minder. Bij de autopilot is dit wel wat uitgebreider.
FSD neemt ook afslagen, maar de standaard Autopilot volgt ook gewoon de lijnen toch? Als je dan een bocht tegenkomt past hij de snelheid daarop aan. Weet niet zeker of andere automerken dat ook doen. Dat zal dan het verschil zijn.Hatsjoe schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:01:
[...]
Is het niet zo dat de lane assist van andere merken niet bedoelt zijn om zelfstandig bochten te nemen waarbij je zonder problemen je handen van het stuur kunt houden? Met de Tesla autopilot aan kan ik bochten zonder problemen zonder handen aan het stuur nemen.
"Lane assist" lijkt mij per definitie te betekenen dat deze jou in je "lane" (rijstrook) houdt op de snelweg, niks meer, niks minder. Bij de autopilot is dit wel wat uitgebreider.
Dat klinkt toch wel redelijk asociaal, je zit hier in het topic al dagen te zagen over het slechte laadnetwerk in Italie. Dan heb je eindelijk een lader gevonden die het prima doet en dan wil je deze zolang mogelijk bezet houden door laadstroom te beperken en airco op zijn hoogst te zetten?BlakHawk schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:04:
- Dan heb je een keer een lader te pakken (gisteren in Assisi), maar die zit niet bij de officiële parking. Dus je kunt niet met de roltrappen naar boven. Maar je betaalt ook een serieuze idle fee van 9 cent per minuut als hij klaar is met laden. Waarom kun je nou via de app niet het amperage aanpassen. Assisi was echt veel meer te zien dan we verwacht hadden. Dus ik had hem tijdens de dag al naar 100% geschoven, maar zelfs dat was niet genoeg. Uiteindelijk de airco aangezet en volgens mij heb ik daardoor geen idle fee hoeven betalen. Maar op het laatst hebben we allemaal dingen overgeslagen, omdat de auto vol zat en weg moest
De volgende die wil laden mag zeker in de stront zakken?
Daarom gewoon op percentage zetten. Km's geeft toch een vertekend beeld, omdat dat totaal afhankelijk is van je rijstijl.ReMS127 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:37:
[...]
Toch wel vreemd ergens dan. Gister was de range 336 km, nu nog maar 334 km trouwens (3500 km op de teller)... Het zal wel loslopen. Verder echt een heerlijke auto om in te rijden!
Aflevering halverwege december 2019 en ik heb hem er ook nog bijgekregenInspired schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:24:
[...]
Je kunt ook vragen wat de adapter voor de UMC kost bij een Tesla SeC.
[Afbeelding]
Kun je ook tot 16A laden. Of wellicht ken je iemand die al langer een Model 3 heeft? Tot augustus 2019 oid zaten ze er standaard bij.
Heeft niks met rijstijl te maken. Staat van accu en temperatuur wel. Ah, denk dat je bedoelt dat het geen praktijk km’s zijn.ybos schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:25:
[...]
Daarom gewoon op percentage zetten. Km's geeft toch een vertekend beeld, omdat dat totaal afhankelijk is van je rijstijl.
[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 05-08-2020 13:32 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
We praten langs elkaar heen, wat jij zegt klopt -> aantal km's in beeld bij vol is idd afhankelijk van staat batterij en temp.Inspired schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:30:
[...]
Heeft niks met rijstijl te maken. Staat van accu en temperatuur wel. Ah, denk dat je bedoelt dat het geen praktijk km’s zijn.
Maar of je die range die in je scherm ook daadwerkelijk haalt, dat is totaal afhankelijk van je rijstijl. Daarom de tip: zet hem op percentage.
edit: juist
Mijne is van november en zat er gewoon nog bij.Inspired schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:24:
[...]
[Afbeelding]
Kun je ook tot 16A laden. Of wellicht ken je iemand die al langer een Model 3 heeft? Tot augustus 2019 oid zaten ze er standaard bij.
Wij zijn last minute naar Italië afgereisd, maar volgens mij kun je in geen enkel ander land nu beter zitten dan in Italië.STIMPPYYY schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:12:
[...]
Jammer dat ik dit jaar niet naar Italie kan. Niet doorgegaan ivm Corona. Wij zaten ongeveer 15 minuten rijden van een SuC af. Dan had ik het wel aangedurfd.
Verder erg waardevol jullie ervaringen. Benieuwd naar volgend jaar.
Nu zou ik na één keer Gardameer een paar jaar terug sowieso niet meer terug willen naar die omgeving in het hoogseizoen. Blijkbaar vinden veel mensen het heerlijk om Schnitzel in Italië te eten en alles in het Duits te lezen op borden. Op campings waar stacaravans tegen elkaar aan zijn neergezet in volledige straten.
Voor ons was dat eens maar nooit weer. Om de rust in Toscane en Umbrië zou ik dit eigenlijk niet moeten zeggen: heerlijk ruimte, rust en écht Italiaans eten en drinken!
De cijfers hier zijn bizar goed en er worden ruim 60.000 tests per dag afgenomen in Italie!
:fill(white):strip_exif()/f/image/mq1js5RxplaMZKTnq6n4tyx5.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/euzOd9uXBT4Hc4yvnh7zdHgb.png?f=user_large)
190 nieuwe besmettingen op ruim 60 miljoen inwoners. Toscane +11 op 4,5 miljoen inwoners
Umbrië +2 besmettingen op net geen miljoen inwoners.
Men test hier (per miljoen inwoners) ook veel meer dan in Nederland.
We hebben net een derde week geboekt hier! Alles nog vrij, dus per week bekijken we de situatie.
Oh het klonk meer dan het was blijkbaar 😱ybos schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:19:
[...]
(maar, 9 cent idle fees is nog geen 6 euro per uur. In het kader van "het is vakantie" had ik daar geen uitje voor ingekortIdeaal is anders, dat ben ik met je eens)
Nou ja...
Hahaha, hoor je wat je zegt? Om 6:00 uur naar een SuC rijden (uur rijden voor mij hier).JPDeckers schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:00:
[...]
Het is handig/noodzakelijk dat je enigszins kunt druppel laden op plaats van bestemming. Soms de wasmachine of iets dergelijks uittrekken, dat stopcontact is vaak zwaarder belastbaar. Of de badkamer-haardroger aansluiting. Tezamen met goed verlengsnoer daardoor nog altijd overal kunnen laden.
Vorig jaar in Toscane op 3 kwartier van Arrezo SuC gezeten, een keer op half uur van Bordeaux SuC, en dit jaar ook 3 kwartier van dichtstbijzijnde SuC. Je kunt daar niet mee volgeladen op je bestemming komen, maar, wel tijdens dagje touren/aankomst/een keer sochtends om 6 uur (toch wakker) je auto goed volladen bij de SuC, en de rest vol druppelen bij je huisje/camping/whatever.
Hebben ons daardoor nog nooit beperkt gevoeld, en inderdaad, 5.40/uur idle fee, well, dat drankje extra was duurder.
Maar eerlijk is eerlijk, je moet wel enigszins betrouwbaar kunnen (druppel)laden.
Dan minstens 30 minuten laden, liever zo ver mogelijk naar 100% dus zal mogelijk nog langer duren. Dan ben ik 8:30 weer terug, vrouw en kinderen al wakker, zonder mij. Zal niet gewaardeerd worden hier. Dan krijg ik zeker naar mijn hoofd dat ik zo nodig elektrisch moest rijden.
Ja die idle fee klonk meer dan het uiteindelijk is idd.
Inductie is meestal afgezekerd op 32A. Twee groepen van 16A combineren.jefjef schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:07:
Ik ga mijn net aansluiting thuis overzetten op 3 fase. Dit ook ivm het koken op inductie. De laadpaal wordt ook klaargemaakt om 3 fase te kunnen gaan geven. Diegene die 3 fase thuis heeft. Merk je veel verschil?
Juist om die reden verwacht ik met 3 fase aansluiting meer noodzaak voor load balancing dan met 1 fase.
Ik las al maanden op 1 fase en dat gaat echt prima. In de nacht laf hij altijd voldoende om de volgende dag weer vol te zijn.
Vooraf twijfelde ik heel erg aan 3 fase, nu ik 1 fase heb en gebruik, hoef ik persoonlijk geen 3 fase laadpaal. Leuk dat het kan, maar de noodzaak is er gewoon totaal niet.
Ik reis ook geen 400km op een dag, maar maximaal 250. En dan een Long Range.
Als backup altijd nog een 22kW laadpaal in de straat.
Ik durf de rekensom wel te maken dat al zou ik daar 1 keer per maand laden, dat dat veel goedkoper is dat meterkast ombouwen en veel duurdere laadpaal.
Maar ik kan mij voorstellen dat als je veel kilometers maakt, dat het wel noodzakelijk is.
Even opgezocht wat ze hebben geinstalleerd zie onderstaand wat op de bevestiging staatInspired schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:16:
[...]
Op welk verschil doel je? 3 fase - 11kW gaat sneller dan 1 fase 3.7/7.4kW.
ICU Eve Single Pro-Line 1-fase 16A€Upgrade 32A en vaste kabel mogelijk als aanvullende optie.
Upgrade 32A per socket
RFID pas authorisatie
Laapas activatie in plaats van plug & charge
Kabel 1F 8m T2 (Eve S+Pro) extra lange kabel om ook de parkeerplek voor het huis te kunnen benutten
Load balancing P1 Geschikt voor slimme meters met DSMR4.0 (of hoger), P1 poort dient vrij te zijn, maximaal 20 meter tussen laadpunt en P1 poort@1x35A
Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122
Zo'n pigtail adapter is echt duur.Inspired schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:24:
[...]
€130 voor de Deense adapter (type K), belachelijk gezien de pigtails maar $35 zijn in de US.
Maar dan krijg je ook een andere laadpaal dan? Of kan deze zowel met 1F als 3F werken?jefjef schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:28:
[...]
Even opgezocht wat ze hebben geinstalleerd zie onderstaand wat op de bevestiging staat
ICU Eve Single Pro-Line 1-fase 16A€Upgrade 32A en vaste kabel mogelijk als aanvullende optie.
Upgrade 32A per socket
RFID pas authorisatie
Kabel 1F 8m T2 (Eve S+Pro) extra lange kabel om ook de parkeerplek voor het huis te kunnen benutten
Load balancing P1 Geschikt voor slimme meters met DSMR4.0 (of hoger), P1 poort dient vrij te zijn, maximaal 20 meter tussen laadpunt en P1 poort@1x35A
Laadpaal blijft hetzelfde naar ik heb begrepen, ze zullen de kabel veranderen en iets met de aansluiting in de meterkastInspired schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:38:
[...]
Maar dan krijg je ook een andere laadpaal dan? Of kan deze zowel met 1F als 3F werken?
Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122
OK. Nou ja, ze zullen het wel gechecked hebben. Omdat er namelijk specifiek ook een 1 fase model is van de Eve. Dan gaat een kabel veranderen niet veel oplossen.jefjef schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:43:
[...]
Laadpaal blijft hetzelfde naar ik heb begrepen, ze zullen de kabel veranderen en iets met de aansluiting in de meterkast
Vorige week terug gekomen van de eerste vakantie met de Tesla. Dit jaar wouden we eigenlijk niet gaan, maar door het mindere weer aan het begin van de vakantie, toch maar last minute een camping geboekt in de vendee in frankrijk.
Toen ik had geboekt ging ik pas kijken of ik uberhaupt wel kon laden met mijn passen/accounts (Green-Flux, Maingau, Ionity, Fastned). Dit viel even vies tegen. Geen laders in de buurt.
Camping gemaild of ik bij hun kon laden, zij gaven aan dat er toch echt een publieke paal op 10 minuten lopen in het dorp stond. Op basis daarvan gaan zoeken en toen snel een Shell Recharge account aangemaakt welke daar wel goede dekking hebben.
Dan zie je gelijk het nadeel van alle laadpaalboeren het opsturen van de pas duurt 3 tot 5 dagen. En aangezien ik 2 dagen later al ging kon dit wel een probleem worden. Lang verhaal kort, hij was toch op tijd binnen
.
We vertrokken 's nachts. Mijn grootste angst was dat ik op totaal verlaten Suc's uit zou komen midden in de nacht in the middle of... Klaar om overvallen te worden. Dit was gelukkig niet het geval. De meeste zijn bij hotels welke zelfs met een nachtportier werken waar je veilig kan laden.
Dit was erg prettig, net als het navigeren naar de SUC's zelf. Heerlijk je hoeft niet na te denken waar de gaat tanken, dat regelt je auto wel.
Ik vond het zelfs fijner dan gewoon tanken. Bij een ICE kom je aan op het tankstation, moet je tanken, portemonnee zoeken, afreken, auto verplaatsen, remmen omdat er nog een kind half uit de auto hangt, verder de auto verplaatsen, teruglopen naar de shop, kleingeld zoeken om te pissen, kinderen zoeken, etc.
Nu is het uitstappen, kinderen helpen uitstappen en naar het hotel lopen. Als je terugkomt bij de auto is de laadtijd al vaak voorbij.
Het enige nadeel wat ik kan noemen is dat 's nachts (na 02:00 uur) eten krijgen best lastig is.
Laatste stop op de heenweg, was op 100km van de camping. Deze was eigenlijk niet nodig, maar ik wou met een redelijke volle accu aankomen, voor het geval de enigste paal uit het dorp niet goed werkte. Nu was wel alles open en dit was dan ook de eerste keer dat ik tijdens een tankbeurt koffie heb gedronken met mijn voeten in het zwembad van het Hotel. Heerlijk !!
Na 2 dagen maar eens mijn favoriete laadpaal in het dorp gaan uitproberen. Aangezien ik de enigste EV in de omtrek had, kon ik deze beschouwen als mijn privé paal. Je zag ook duidelijk aan de paal, dat hij blij was dat ie eindelijk iets te doen had. Hij heeft goed best gedaan
.
Terugweg hebben we overdag gereden. Toen vooral de SUC's gepakt bij de winkelcentra's. Dan zie je nog wat van de wereld vooral degene onder Parijs is aan te raden.
Je kan met de tesla trouwens ook makkelijk een tour door Parijs maken. Doordat de Navi alle POI's weergeeft op de kaart. Kun je heel makkelijk steeds een nieuwe aanklikken en er naar toe navigeren.
Kortom heerlijke reis gehad, maar dat komt vooral door de SUC's. Als je steeds met verschillende laadpassen aan de gang moet, zou de lol er voor mij snel af zijn.
Toen ik had geboekt ging ik pas kijken of ik uberhaupt wel kon laden met mijn passen/accounts (Green-Flux, Maingau, Ionity, Fastned). Dit viel even vies tegen. Geen laders in de buurt.
Camping gemaild of ik bij hun kon laden, zij gaven aan dat er toch echt een publieke paal op 10 minuten lopen in het dorp stond. Op basis daarvan gaan zoeken en toen snel een Shell Recharge account aangemaakt welke daar wel goede dekking hebben.
Dan zie je gelijk het nadeel van alle laadpaalboeren het opsturen van de pas duurt 3 tot 5 dagen. En aangezien ik 2 dagen later al ging kon dit wel een probleem worden. Lang verhaal kort, hij was toch op tijd binnen
We vertrokken 's nachts. Mijn grootste angst was dat ik op totaal verlaten Suc's uit zou komen midden in de nacht in the middle of... Klaar om overvallen te worden. Dit was gelukkig niet het geval. De meeste zijn bij hotels welke zelfs met een nachtportier werken waar je veilig kan laden.
Dit was erg prettig, net als het navigeren naar de SUC's zelf. Heerlijk je hoeft niet na te denken waar de gaat tanken, dat regelt je auto wel.
Ik vond het zelfs fijner dan gewoon tanken. Bij een ICE kom je aan op het tankstation, moet je tanken, portemonnee zoeken, afreken, auto verplaatsen, remmen omdat er nog een kind half uit de auto hangt, verder de auto verplaatsen, teruglopen naar de shop, kleingeld zoeken om te pissen, kinderen zoeken, etc.
Nu is het uitstappen, kinderen helpen uitstappen en naar het hotel lopen. Als je terugkomt bij de auto is de laadtijd al vaak voorbij.
Het enige nadeel wat ik kan noemen is dat 's nachts (na 02:00 uur) eten krijgen best lastig is.
Laatste stop op de heenweg, was op 100km van de camping. Deze was eigenlijk niet nodig, maar ik wou met een redelijke volle accu aankomen, voor het geval de enigste paal uit het dorp niet goed werkte. Nu was wel alles open en dit was dan ook de eerste keer dat ik tijdens een tankbeurt koffie heb gedronken met mijn voeten in het zwembad van het Hotel. Heerlijk !!
Na 2 dagen maar eens mijn favoriete laadpaal in het dorp gaan uitproberen. Aangezien ik de enigste EV in de omtrek had, kon ik deze beschouwen als mijn privé paal. Je zag ook duidelijk aan de paal, dat hij blij was dat ie eindelijk iets te doen had. Hij heeft goed best gedaan
Terugweg hebben we overdag gereden. Toen vooral de SUC's gepakt bij de winkelcentra's. Dan zie je nog wat van de wereld vooral degene onder Parijs is aan te raden.
Je kan met de tesla trouwens ook makkelijk een tour door Parijs maken. Doordat de Navi alle POI's weergeeft op de kaart. Kun je heel makkelijk steeds een nieuwe aanklikken en er naar toe navigeren.
Kortom heerlijke reis gehad, maar dat komt vooral door de SUC's. Als je steeds met verschillende laadpassen aan de gang moet, zou de lol er voor mij snel af zijn.
Wij maken hier veel weekend tripjes (naja, nu wat minder) en hier in Californië hebben een hoop hotels zo'n tesla destination charger (lees, de wall connector) ik let daar ook altijd wel op met boeken. We hebben nu in elke uithoek hier dus onze favoriete hotels en shopping centers gebaseerd op waar ik kan laden.
Yosemite bv heeft 1 hotel waar gewoon super chargers staan, 2x raden waar je dan het liefst verblijft (of, in ieder geval ontbijt) als Tesla rijder.
Ik check dat altijd via deze lijst voordat we op vakantie gaan: https://www.tesla.com/findus/list/chargers/United+States is dat er niet voor de EU?
Yosemite bv heeft 1 hotel waar gewoon super chargers staan, 2x raden waar je dan het liefst verblijft (of, in ieder geval ontbijt) als Tesla rijder.
Ik check dat altijd via deze lijst voordat we op vakantie gaan: https://www.tesla.com/findus/list/chargers/United+States is dat er niet voor de EU?
[ Voor 13% gewijzigd door ex87 op 05-08-2020 17:00 ]
Hier net even gecheckt en ik heb hem ook in de tas zitten. Ik heb een SR+ van december 2019.Inspired schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:24:
[...]
[Afbeelding]
Ik neem aan dat andere merken dat ook doen. Een 2018 Passat die ik kort gereden heb deed dit ook. Overigens remde die steeds irritant laat af op de snelweg, waardoor je steeds geneigd was het over te nemen.Hunkaroglu schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:16:
[...]
FSD neemt ook afslagen, maar de standaard Autopilot volgt ook gewoon de lijnen toch? Als je dan een bocht tegenkomt past hij de snelheid daarop aan. Weet niet zeker of andere automerken dat ook doen. Dat zal dan het verschil zijn.
Ik ga er vanuit dat anno 2020 alle grote merken gewoon prima TACC en Lanekeep hebben, gelijk aan Tesla.
@jefjef Als ik onderstaande goed lees ga je van 1fase 16A naar 1fase 32A, dus 3,7kW naar 7,4kW. Dubbel dan hetgeen je had, dus dat scheelt wel. Geen 3 fase 16 of 32A dus.
jefjef schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:28:
[...]
Even opgezocht wat ze hebben geinstalleerd zie onderstaand wat op de bevestiging staat
Upgrade 32A per socket
RFID pas authorisatie
Afgelopen weekend in een Polestar gereden; slechte tacc/lane keeping. Soms ronduit gevaarlijk en op de snelweg constant zoekend tussen de lijnen.Smobbo schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:25:
[...]
Ik neem aan dat andere merken dat ook doen. Een 2018 Passat die ik kort gereden heb deed dit ook. Overigens remde die steeds irritant laat af op de snelweg, waardoor je steeds geneigd was het over te nemen.
Ik ga er vanuit dat anno 2020 alle grote merken gewoon prima TACC en Lanekeep hebben, gelijk aan Tesla.
Een vriend van me in een Peugeot 308 hoor ik ook niet anders dan klagen over dat systeem.
Oppassen als er iemand van jullie in Duitsland op vakantie gaat / is! (mocht het hier al gepasseerd zijn, excuses)
https://www.hln.be/auto/a...uitse-rechtbank~a66cd337/
EX30 Ultra Twin Performance
Weet toch niet of ik het zelf zou doen
(waarschijnlijk wel, moest het ooit zo zijn)
People cheering in the background:
— TΞSLA Mania👌🦔 特拉风 (@Tesla__Mania) 5 augustus 2020
“A Tesla, ha!” pic.twitter.com/YsuJtefxWx
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
nieuws: Duitse Tesla-rijder is veroordeeld voor aanpassen ruitenwissers via t...Houseofdreams schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:40:
Oppassen als er iemand van jullie in Duitsland op vakantie gaat / is! (mocht het hier al gepasseerd zijn, excuses)
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Ik weet niet hoe dat in de US zit met destination chargers, maar hier zijn het veelal luxe 5 sterren hotels, golf resorts of exclusieve trouwlocaties. Uitzonderingen daargelaten. Los van de kosten die soms nog wel meevallen voel ik mij totaal niet op mijn gemak bij het publiek bij dat soort accomodaties.ex87 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:59:
Wij maken hier veel weekend tripjes (naja, nu wat minder) en hier in Californië hebben een hoop hotels zo'n tesla destination charger (lees, de wall connector) ik let daar ook altijd wel op met boeken. We hebben nu in elke uithoek hier dus onze favoriete hotels en shopping centers gebaseerd op waar ik kan laden.
Ik loop in Nederland al genoeg in overhemd en zoals nu op vakantie neem ik enkel korte broeken, zwembroeken en t-shirts mee. Ik weiger echt op vakantie met lange broek en overhemd te lopen. Ik snap de lol daar echt niet van.
We komen ieder jaar ook wel bij de luxere glampings, maar ook het type persoon wat daar soms rondloopt, nee daar heb ik niets mee. Iets te opzichtig met je wijntje naast het terras staan en over “je mensen in Frankrijk” vertellen.
Doe mij maar een normale accommodatie met mensen dat met beide benen op de grond staan. Voel ik mij veel prettiger bij. Een plek waar ik de hele dag in zwembroek kan lopen als ik wil. Niet met lange broek naar het restaurant hoef.
@BlakHawk Ik heb precies hetzelfde. Niet van dat gebral. Ik zoek daarom ook niet op tesla dest. charger, maar gewoon op EV laden. Dan heb je in ieder geval niet perse zo'n ballentent.
Al heb ik dan ook een week geleden meegemaakt dat de granny lader gebruikt moet worden (daar met blauwe stekker). Daar zijn al een paar posts van in dit forum.
Dus selecteren op EV laden geeft al wat meer kansen om op te laden, in een "normaal" hotel
Al heb ik dan ook een week geleden meegemaakt dat de granny lader gebruikt moet worden (daar met blauwe stekker). Daar zijn al een paar posts van in dit forum.
Dus selecteren op EV laden geeft al wat meer kansen om op te laden, in een "normaal" hotel
Ik deel deze ervaring totaal niet, overal waar wij willen in elk land konden wij bij een normaal en betaalbaar hotel verblijven. Meestal tussen de 65-120€ per nacht voor 2 personen, een enkele nacht ooit 140€ (maar: Zwitserland.. Incl ontbijt)BlakHawk schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 00:09:
[...]
Ik weet niet hoe dat in de US zit met destination chargers, maar hier zijn het veelal luxe 5 sterren hotels, golf resorts of exclusieve trouwlocaties. Uitzonderingen daargelaten. Los van de kosten die soms nog wel meevallen voel ik mij totaal niet op mijn gemak bij het publiek bij dat soort accomodaties.
Ik loop in Nederland al genoeg in overhemd en zoals nu op vakantie neem ik enkel korte broeken, zwembroeken en t-shirts mee. Ik weiger echt op vakantie met lange broek en overhemd te lopen. Ik snap de lol daar echt niet van.
We komen ieder jaar ook wel bij de luxere glampings, maar ook het type persoon wat daar soms rondloopt, nee daar heb ik niets mee. Iets te opzichtig met je wijntje naast het terras staan en over “je mensen in Frankrijk” vertellen.
Doe mij maar een normale accommodatie met mensen dat met beide benen op de grond staan. Voel ik mij veel prettiger bij. Een plek waar ik de hele dag in zwembroek kan lopen als ik wil. Niet met lange broek naar het restaurant hoef.
Een golf resort heb ik nog nooit in het echt gezien, en ik heb tijdens een lange rit altijd mijn trainingsbroek of korte broek aan (soms een zwembroek!).. Elk hotel waar wij deze zomer zijn geweest kon je zelfs prima met je hond komen.
Ook wij kiezen nooit een hotel of plek uit welke jij omschrijft.. Ja die zijn er ook, maar hoef je niet te kiezen. (Ondertussen al 4j met de EV verre reizen gemaakt)
Het meest luxe hotel wat wij hebben gezien zijn hotels van deze franchise: https://www.explorer-hotels.com/en/
Hebben bijna altijd meerdere prive Tesla Wall chargers en stopcontacten en blauwe stekkers beschikbaar. (Is onze favoriete hotel keten geworden!)
Als je in dezelfde omgeving iets verder had gezocht, had je (bijna zeker dan) ook niet zo’n gedoe gehad met laden via stopcontact
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Haha kerel jij leeft toch in een eigenaardige wereld. Waar de meeste blij zijn dat de oplaadpunten voornamelijk bij de betere hotels en restaurants staan zie jij weer een kans om wat commentaar te leveren. Een plek waar mensen met een wijntje op het terras staan? Jij staat liever met beide benen op de grond maar rijd wel 230kmh met je kids achterin en klaagt dat je de volgende SuC niet haalt?BlakHawk schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 00:09:
[...]
Ik weet niet hoe dat in de US zit met destination chargers, maar hier zijn het veelal luxe 5 sterren hotels, golf resorts of exclusieve trouwlocaties. Uitzonderingen daargelaten. Los van de kosten die soms nog wel meevallen voel ik mij totaal niet op mijn gemak bij het publiek bij dat soort accomodaties.
Sorry maar ik vind je af en toe een vreemde vogel.
Nee ik heb ze zowel in Toscane in de omgeving van Dicomano, als in de Chianti streek allemaal gehad. Net als in Umbrië gebied waar we nu zitten.Stef87 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 01:17:
[...]
Ik deel deze ervaring totaal niet, overal waar wij willen in elk land konden wij bij een normaal en betaalbaar hotel verblijven. Meestal tussen de 65-120€ per nacht voor 2 personen, een enkele nacht ooit 140€ (maar: Zwitserland.. Incl ontbijt)
Een golf resort heb ik nog nooit in het echt gezien, en ik heb tijdens een lange rit altijd mijn trainingsbroek of korte broek aan (soms een zwembroek!).. Elk hotel waar wij deze zomer zijn geweest kon je zelfs prima met je hond komen.
Ook wij kiezen nooit een hotel of plek uit welke jij omschrijft.. Ja die zijn er ook, maar hoef je niet te kiezen. (Ondertussen al 4j met de EV verre reizen gemaakt)
Het meest luxe hotel wat wij hebben gezien zijn hotels van deze franchise: https://www.explorer-hotels.com/en/
Hebben bijna altijd meerdere prive Tesla Wall chargers en stopcontacten en blauwe stekkers beschikbaar. (Is onze favoriete hotel keten geworden!)
Als je in dezelfde omgeving iets verder had gezocht, had je (bijna zeker dan) ook niet zo’n gedoe gehad met laden via stopcontact
Of het was allemaal erg duur en luxe. Of het was een hotel zonder eigen kookgelegenheid. Leuk voor een nachtje of 2 maar niet voor 2/3 weken.
Dit is hier de dichtstbijzijnde:
https://www.montignano.com/
Ik heb nergens geklaagd over een SuC niet halen.r0bb schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:49:
[...]
Haha kerel jij leeft toch in een eigenaardige wereld. Waar de meeste blij zijn dat de oplaadpunten voornamelijk bij de betere hotels en restaurants staan zie jij weer een kans om wat commentaar te leveren. Een plek waar mensen met een wijntje op het terras staan? Jij staat liever met beide benen op de grond maar rijd wel 230kmh met je kids achterin en klaagt dat je de volgende SuC niet haalt?
Sorry maar ik vind je af en toe een vreemde vogel.
Ik klaagde over het feit dat de navigatie niet ging herberekenen, maar bleef aangeven dat ik het niet ging halen. De vraag was, hoort dat? Of hoort de navigatie wel her te berekenen? Toen reden we 133km/h. In de nacht, in Nederland...
Die 230 was pas veel later en verder in Duitsland. Rustig stuk. Waar ik met meer dan voldoende prik zou aankomen bij de volgende SuC.
Ergens met een wijntje staan is prima, maar je mist het punt dat mensen met 40 graden in een lang overhemd op een terrasje staan en dan met iets te luid over “mijn mensen in Frankrijk” stond te praten.
Dat type mensen heb ik niets mee nee. Ik heb medelijden met ze, dat ze dat op vakantie “nodig” hebben.
Selectief quoten is ook een vak blijkbaar!
Verder ga ik met het gezin op vakantie en voel ik mij persoonlijk bij zo’n luxe tent snel opgelaten. Maken de kinderen niet te veel herrie? Kan ik gewoon in T-shirt naar binnen? Wat gaat dit kosten? Dan merk je soms een attitude van “if you have to ask for the price, you probably can’t afford it”.
Daar houd ik niet van. Ik weet graag van te voren aar ik aan toe ben.
Gisteren een wij proeverij gedaan, heerlijke wijn en olie. Tot de man vertelde dat zij exclusief leveren aan Emirates voor hun first en business class klanten. Dan denk ik direct “oh jeej, zitten we hier verkeerd?”.
Ik vind het echt niet erg om wat aan lekkere wijn en olie uit te geven, maar toen ik een pakket prijs zag liggen op tafel van 900 euro voor 6 wijnflessen. Dan schrik ik even. Dat is niet wat ik normaal gesproken uitgeef aan wijn.
Gelukkig zat daar uiteindelijk één heel exclusieve fles bij van €700 en viel de rest wel mee. Maar op dat moment voel ik mij heel ongemakkelijk. Dat heb ik ook bij hele luxe resorts, niet mijn ding.
We gaan morgen naar vrienden op zo’n luxe resort, we gaan daar zwemmen en eten. Mijn vrouw zeurt nu al waarom ik geen overhemd of polo heb meegenomen.
Omdat het 35 graden is hier heel de week. Ik heb vakantie en dan wil ik gemakkelijke kleding aan. Ik vraag mij nu al af “zal ik de enige in t-shirt zijn?”. Aan de andere kant, we zijn er een dagje, ik zie die mensen nooit meer. Maar het zorgt toch voor een achterliggend gevoel van “druk”.
Dat bedoel ik met liever normaal en beide benen op de grond.
- Taro
- Niet online
@BlakHawk Ik heb weleens op een camping gestaan waar ik 's ochtends met slippers, korte broek en polo brood ging halen en ik tussen allemaal mensen stond die naar een gala-avond leken te gaan. De vrouwen helemaal opgemaakt (en zo kwamen ze echt niet uit hun bed rollen), iedereen lange broek en mooie schoenen aan. En dan begrijp ik wel dat je zegt dat je dat niet prettig vindt.
Aan de andere kant zaten we die avond met alle mannen in een tent het EK te kijken en bleken ze allemaal best wel normaal te zijn
Vrouwen hebben daar ook vaak een grote rol in.
Ach ja, iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Er zijn ook voldoende mensen die opkijken naar Tesla-rijders en denken dat jij/wij abnormaal zijn. Je had immers ook voor een andere auto kunnen gaan...
Aan de andere kant zaten we die avond met alle mannen in een tent het EK te kijken en bleken ze allemaal best wel normaal te zijn
Ach ja, iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Er zijn ook voldoende mensen die opkijken naar Tesla-rijders en denken dat jij/wij abnormaal zijn. Je had immers ook voor een andere auto kunnen gaan...
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Gevaarlijker dan phantom breaks?RF1000 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:02:
[...]
Afgelopen weekend in een Polestar gereden; slechte tacc/lane keeping. Soms ronduit gevaarlijk en op de snelweg constant zoekend tussen de lijnen.
Een vriend van me in een Peugeot 308 hoor ik ook niet anders dan klagen over dat systeem.
Nevermind! Ik zat paar pagina's eerder te kijken en te reageren dan op de huidige, komt door de hitte denk ik
[ Voor 90% gewijzigd door Endevour op 06-08-2020 10:28 ]
Mijn zwager heeft een nieuwe V60, maar dit TACC en lane assist is toch echt een stuk minder soepel met afremmen / versnellen bij invoegend verkeerd, maakt schokkerige bochten en kan sowieso geen bochten nemen die voor de Tesla geen probleem zijn. Ik rij naar mijn werk de A9 vanaf Alkmaar naar Schiphol volledig op AP. Doe zelf niets meer zodra ik op de snelweg ben. Dat kan met die V60 geenszins.Smobbo schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:25:
[...]
Ik neem aan dat andere merken dat ook doen. Een 2018 Passat die ik kort gereden heb deed dit ook. Overigens remde die steeds irritant laat af op de snelweg, waardoor je steeds geneigd was het over te nemen.
Zelfde geldt voor de Toyota Corolla (nieuw) waar ik in test gereden heb eerder dit jaar. Totaal niet vergelijkbaar qua kwaliteit van het systeem. Tesla is far superior.
Welke phantom brakes? Ik rijd elke dag 90km snelweg (en vaak meer) en ervaar ze nooit. Hooguit een enkele keer dat hij zonder reden 5-10km afremt, om daarna direct weer te versnellen. Weinig bijzonder. Ik geloof best dat de auto op AP soms af remt zonder goede reden, maar dit is zo sporadisch dat je niet moet doen alsof het een daadwerkelijke overweging dient te zijn bij het bestellen van een Model 3. Het is nauwelijks noemenswaardig, als het er al is (bij mij bijvoorbeeld dus niet).
[ Voor 9% gewijzigd door dedominee op 06-08-2020 11:17 ]
Dat ervaart iedereen denk ik anders. Mogelijk afhankelijk van waar je rijdt, hoe de camera's zijn afgesteld, of de camera's schoon zijn, welke hw je hebt, welk verkeer om je heen rijdt, het weer, en waarschijnlijk nog 100 andere factoren.dedominee schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:02:
[...]
Welke phantom brakes? Ik rijd elke dag 90km snelweg (en vaak meer) en ervaar ze nooit. Hooguit een enkele keer dat hij zonder reden 5-10km afremt, om daarna direct weer te versnellen. Weinig bijzonder. Ik geloof best dat de auto op AP soms af remt zonder goede reden, maar dit is zo sporadisch dat je niet moet doen alsof het een daadwerkelijke overweging dient te zijn bij het bestellen van een Model 3. Het is nauwelijks noemenswaardig, als het er al is (bij mij bijvoorbeeld dus niet).
Ik rij met me kids en vrouw in de auto niet meer op ap. Niet om t gevaar maar om de schrik en irritatie van de ingrepen
[ Voor 3% gewijzigd door wootahH op 06-08-2020 11:31 ]
Kan iemand mij eens uitleggen wat HW nu precies inhoudt? Wat is het verschil bij de verschillende versies?
Mijn ervaring is zoals hierboven aangegeven. Ik rijd (bijna) altijd op AP op auto(snel)wegen. Heerlijk relaxed (is mijn ervaring). Een hele enkele keer dat de Tesla iets inhoudt... en dan bijna altijd omdat ik niet snel genoeg naar links ga of dat er een auto op de rechterbaan op mijn weghelft komt. Een echte phantom break heb ik nog niet gehad (sinds 31-12-2019, toen ik de Tesla kreeg).dedominee schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:02:
[...]
Mijn zwager heeft een nieuwe V60, maar dit TACC en lane assist is toch echt een stuk minder soepel met afremmen / versnellen bij invoegend verkeerd, maakt schokkerige bochten en kan sowieso geen bochten nemen die voor de Tesla geen probleem zijn. Ik rij naar mijn werk de A9 vanaf Alkmaar naar Schiphol volledig op AP. Doe zelf niets meer zodra ik op de snelweg ben. Dat kan met die V60 geenszins.
Zelfde geldt voor de Toyota Corolla (nieuw) waar ik in test gereden heb eerder dit jaar. Totaal niet vergelijkbaar qua kwaliteit van het systeem. Tesla is far superior.
[...]
Eind vorig jaar in een Peugeot 308 van 2019 gereden. De lane assist etc. haalt het bij lange na niet met die van de Tesla. Continue aan het corrigeren, zelfs op een vrijwel rechte weg, je wordt er zeeziek van.
Wat wootahh zegt, fijn als je het niet hebt. Keren waarbij ie bij mij op dat stuk weleens 20+ km/h of meer plots af heeft geremd, die ik mezelf zo snel even herinner:dedominee schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:02:
- Velser tunnel in vanaf zuid (denk schaduw of lager bord)
- Als je voorsoorteerd naar Schiphol en er rijdt een vrachtwagen langzaam op de rechter baan die doorwil op A9 (hij remt keihard, ondanks dat er een blokmarkering is)
- Als je naar het noorden rijdt langs de file voor de afslag Haarlem/Rottepolderplein (linker baan)
En zo kan ik nog wel even door. Het is al een stuk beter en hij doet het nog maar 1x per 100km ofzo de laatste tijd, maar "superieur" zou ik daar niet aan willen verbinden.
Dat is dan ook een auto die grofweg 1/3 van de prijs van een M3P is, dus niet echt zelfde segment. Superieur over dat segment geloof ik graag!hdu schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:15:
Eind vorig jaar in een Peugeot 308 van 2019 gereden. De lane assist etc. haalt het bij lange na niet met die van de Tesla. Continue aan het corrigeren, zelfs op een vrijwel rechte weg, je wordt er zeeziek van.
[ Voor 15% gewijzigd door JohanB op 06-08-2020 12:59 ]
Voorbeeld 2 en 3 van je zijn dus wat mij betreft geen ‘phantom brake’ situaties. Je weet dat ‘rechts inhalen’ door de auto voorkomen wordt. Blokmarkering herkent hij niet, dus als je rechts rijdt druk je heel kort even het gas in en hij gaat er zonder problemen vervolgens automatisch langs.JohanB schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:18:
[...]
Wat wootahh zegt, fijn als je het niet hebt. Keren waarbij ie bij mij op dat stuk weleens 20+ km/h of meer plots af heeft geremd, die ik mezelf zo snel even herinner:
- Velser tunnel in vanaf zuid (denk schaduw of lager bord)
- Als je voorsoorteerd naar Schiphol en er rijdt een vrachtwagen langzaam op de rechter baan die doorwil op A9 (hij remt keihard, ondanks dat er een blokmarkering is)
- Als je naar het noorden rijdt langs de file voor de afslag Haarlem/Rottepolderplein
En zo kan ik nog wel even door. Het is al een stuk beter en hij doet het nog maar 1x per 100km ofzo de laatste tijd, maar "superieur" zou ik daar niet aan willen verbinden.
[...]
Dat is dan ook een auto die grofweg 1/3 van de prijs van een Tesla P is, dus niet echt zelfde segment. Superieur over dat segment geloof ik graag!
Ik denk dat het gewoon echt een verschil van ervaring is, ik heb denk ik 10-15x gehad dat hij remde zonder dat ik begreep waarom. Op 30k km, is dat dus eens in de 2000 km. Voor mij is het dus ook geen issue.
De peugeot 308 is met alle opties erop misschien 5-10k goedkoper dan een SR+. Daarnaast is hij uiteraard in de bijtelling veel duurder. Ik denk dus dat een vergelijking logisch is. Mij vorige auto’s zijn ook vrijwel allemaal C-segmenters...
een V60 en volledige aangeklede Corolla Station zijn duurder of nagenoeg even duur. Kortom: AP is gewoon superieur. Polestar 2 idem, je leest nu al dat het daar ook allemaal net iets minder werkt. Schokkerig, geen scherpe bochten, corrigeren etc.
Dan is AP een verademing.
Hoe zijn de ervaringen met Netflix en YouTube? Ik krijg binnenkort een SR+ en heb niet echt het idee dat ik beide apps veel ga gebruiken.
Netflix prima, gebruik het zelf echter niet veel. Er is geen app voor YT.Orangelights23 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:09:
Hoe zijn de ervaringen met Netflix en YouTube? Ik krijg binnenkort een SR+ en heb niet echt het idee dat ik beide apps veel ga gebruiken.
Netflix is een app, YouTube zit er niet op maar zou denk ik wel via de brouwser kunnen werken.Orangelights23 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:09:
Wat is precies je vraag? Of je hiervan gebruik gaat maken kan ik niet beoordelen.
YouTube kan je inderdaad via de browser gebruiken.Orangelights23 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:09:
Netflix vind ik erg fijn als je toch bij een SUC moet wachten. Het geluid in de M3 is zeker niet verkeerd. En als je dan je favoriete serie verder kunt kijken dan is de wachttijd zo voorbij.
Kun je tegenwoordig gewoon YT movies afspelen in de browser dan? Voorheen werkte dit niet.Dennismatt schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:15:
[...]
YouTube kan je inderdaad via de browser gebruiken.
Netflix vind ik erg fijn als je toch bij een SUC moet wachten. Het geluid in de M3 is zeker niet verkeerd. En als je dan je favoriete serie verder kunt kijken dan is de wachttijd zo voorbij.
/edit werkt in P tegenwoordig gewoon blijkbaar. Zit zelf nooit in de browser.
[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 06-08-2020 13:24 ]
Netflix een enkele keer gebruikt voor de kinderen. Sta alleen vrijwel nooit bij een SuC. Laatste keer dat we er stonden gingen we voetballenOrangelights23 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:09:
Spotify gebruiken we wel erg veel. Dat zou een reden zijn om toch premium connectiviteit te nemen voor ons. (Ware het niet dat we het nog steeds gratis hebben na een jaar
Spotify en TuneIn is inderdaad top. De laatste met name ook op vakantie. Over premium gesproken; iemand in de laatste weken al moeten betalen? Of ligt dit helemaal stil? (Prima zo hoor...Smobbo schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:19:
[...]
Netflix een enkele keer gebruikt voor de kinderen. Sta alleen vrijwel nooit bij een SuC. Laatste keer dat we er stonden gingen we voetballen.
Spotify gebruiken we wel erg veel. Dat zou een reden zijn om toch premium connectiviteit te nemen voor ons. (Ware het niet dat we het nog steeds gratis hebben na een jaar)
Die van mij is ook al verlopen. Gebruikte vaak Tune-In. Ik zet de hotspot aan als ik het nodig heb. Ik mis het nu nog niet.Inspired schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:21:
[...]
Spotify en TuneIn is inderdaad top. De laatste met name ook op vakantie. Over premium gesproken; iemand in de laatste weken al moeten betalen? Of ligt dit helemaal stil? (Prima zo hoor...)
Wat ik mega irritant vind met de hotspot is dat de wifi van de auto uit gaat zodra ik de auto van P naar D of R zet. Ik stel dan mijn hotspot in als ik nog geparkeerd ben, wil ik wegrijden dan gaat hij weer uit en loop ik weer te pielen tijdens het rijden. Heb de routine nog niet opgebouwd dat ik de hotspot pas instel als ik in D sta (dus heb maar een abbo op premium genomen - gemak dient de mensHunkaroglu schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:30:
[...]
Die van mij is ook al verlopen. Gebruikte vaak Tune-In. Ik zet de hotspot aan als ik het nodig heb. Ik mis het nu nog niet.
Ah, OK. Ik heb mijne vanaf 4/7/2019. Nog geen end date oid. Of zal dit wellicht via LM al lopen? Nou ja, zie het wel. Neem wel een abo denk ik.Hunkaroglu schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:30:
[...]
Die van mij is ook al verlopen. Gebruikte vaak Tune-In. Ik zet de hotspot aan als ik het nodig heb. Ik mis het nu nog niet.
Vroeger stond AP rechts inhalen ook niet toe, maar sinds een update in januari haalt hij gewoon rechts in.Smobbo schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:47:
[...]
Voorbeeld 2 en 3 van je zijn dus wat mij betreft geen ‘phantom brake’ situaties. Je weet dat ‘rechts inhalen’ door de auto voorkomen wordt. Blokmarkering herkent hij niet, dus als je rechts rijdt druk je heel kort even het gas in en hij gaat er zonder problemen vervolgens automatisch langs.
Ik denk dat het gewoon echt een verschil van ervaring is, ik heb denk ik 10-15x gehad dat hij remde zonder dat ik begreep waarom. Op 30k km, is dat dus eens in de 2000 km. Voor mij is het dus ook geen issue.
De peugeot 308 is met alle opties erop misschien 5-10k goedkoper dan een SR+. Daarnaast is hij uiteraard in de bijtelling veel duurder. Ik denk dus dat een vergelijking logisch is. Mij vorige auto’s zijn ook vrijwel allemaal C-segmenters...
Diverse updates gehad sinds januari, maar rechts inhalen doet AP nog steeds bij mij.
Ik heb bij andere auto’s nooit zelf rijden opties gehad. Ik vind het echt overrated.dedominee schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:51:
een V60 en volledige aangeklede Corolla Station zijn duurder of nagenoeg even duur. Kortom: AP is gewoon superieur. Polestar 2 idem, je leest nu al dat het daar ook allemaal net iets minder werkt. Schokkerig, geen scherpe bochten, corrigeren etc.
Je kunt er niet op vertrouwen dat het goed gaat.
Met een onverwachte remacties, ook al is het maar 10km/h langzamer door een bocht, schrikt mijn vrouw altijd dusdanig dat ze wil dat ik het uitzet.
Verder mis ik nog steeds mijn stoelen uit de V60, in de Model 3 kom ik niet echt uitgerust aan na een lange reis.
De Model 3 is meer een auto voor dagelijks gebruik, de V60 was echt een reisauto of autobahn cruiser.
Orangelights23 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:09:
Ik ga mijn abbo van de telefoon omzetten in “onbeperkt internet” en op de hotspot. Goedkoper en multifunctioneler, die kan ik tegelijk voor de iPads in de auto gebruiken.
Het vervelende is dat de series die ik kijk, niet geschikt zijn voor kinderen. Dus de keren dat ik het wil gebruiken (SuC op vakantie), kan het niet omdat er ook kinderen in de auto zitten.
Lijkt dus een super relaxe optie en dat zal het zonder kinderen ook zeker zijn. Maar uiteindelijk gebruik ik het nooit.
Inspired schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:34:
[...]
Ah, OK. Ik heb mijne vanaf 4/7/2019. Nog geen end date oid. Of zal dit wellicht via LM al lopen? Nou ja, zie het wel. Neem wel een abo denk ik.
Ja, maar is een beetje prut met WIFI dat steeds uit gaat in P. Als ze dat fixen zou het zonder kunnen. Maar tot die tijd ga ik wel betalen als hij ooit stopt.BlakHawk schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:43:
[...]
Ik ga mijn abbo van de telefoon omzetten in “onbeperkt internet” en op de hotspot. Goedkoper en multifunctioneler, die kan ik tegelijk voor de iPads in de auto gebruiken.
MacDrive + Netflix & vriendinOrangelights23 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:09:
Wij hebben zo’n abbo vnl voor Netflix en spotify!
Met het Tesla premium connectivity abbo heb je ook direct een Spotify premium account die je kan gebruiken (alleen in Tesla).
Dit was mij onduidelijk maar blijkt zo te zijn. Erg handig als je normaal geen spotify zou gebruiken
[ Voor 5% gewijzigd door Stef87 op 06-08-2020 14:03 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Ja precies, gemak dient de mens. Geen zin om voor dat tientje te gaan lopen klooien hoorInspired schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:49:
[...]
Ja, maar is een beetje prut met WIFI dat steeds uit gaat in P. Als ze dat fixen zou het zonder kunnen. Maar tot die tijd ga ik wel betalen als hij ooit stopt.
Ben heel benieuwd hoe de betaling straks gedaan kan worden, heb maar een beperkt account vanuit de LM.
Echt? Hoe werkt dat dan? Bij mij gebruikt hij gewoon mijn "normale" spotify account...wat ook handig is op zich gezien playlists etc..Stef87 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:55:
[...]
Met het Tesla premium connectivity abbo heb je ook direct een Spotify premium account die je kan gebruiken (alleen in Tesla).
Dit was mij onduidelijk maar blijkt zo te zijn. Erg handig als je normaal geen spotify zou gebruiken
Thanks voor de reacties, blijkbaar wordt Netflix niet vaak gebruikt maar Spotify wel. Ik zelf gebruik TuneIn heel vaak (dat werkt wel prima voor zover ik het begrijp). Het ding met wegvallende hotspot en vanuit P naar D is wel een dingetje, hopelijk kan ik daar iets handigs op verzinnen.
Je kan “Tesla Account” selecteren.mee007 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:29:
[...]
Echt? Hoe werkt dat dan? Bij mij gebruikt hij gewoon mijn "normale" spotify account...wat ook handig is op zich gezien playlists etc..
Dan werkt het gewoon.
(Er is ook een bug dat het niet gelijk werkt, omdat je nog ingelogd stond toen premium connectivity was afgelopen. Ik heb dit opgelost door maand premium spotify te kopen, weer in te loggen en dan handmatig uitloggen, vervolgens inloggen met “ gebruik Tesla account”)
Spotify premium + tesla premium was mij een beetje te gortig (20€ per maand voor beetje spotify)
[ Voor 11% gewijzigd door Stef87 op 06-08-2020 14:46 ]
Ik gebruik Netflix ook voornamelijk voor kinderen. Meestal als de auto voor de deur binnen WiFi bereik staat... zeg maar als hele dure geairconditionde iPad voor de kinderen als wij zitten te borrelen met de buren 🤭🤣
Grootste nadeel is het geluid van de airco als dr auto heel de dag in de zon heeft gestaan... maar dat is na 5minuten ook weer weg
Grootste nadeel is het geluid van de airco als dr auto heel de dag in de zon heeft gestaan... maar dat is na 5minuten ook weer weg
[ Voor 23% gewijzigd door -Jaap-io op 06-08-2020 14:47 ]
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Niet echt veel aan te doen anders dan steeds aanzetten.Orangelights23 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:43:
Thanks voor de reacties, blijkbaar wordt Netflix niet vaak gebruikt maar Spotify wel. Ik zelf gebruik TuneIn heel vaak (dat werkt wel prima voor zover ik het begrijp). Het ding met wegvallende hotspot en vanuit P naar D is wel een dingetje, hopelijk kan ik daar iets handigs op verzinnen.
Kan je niet via de api de WiFi schakelen? Dan zou je het op kunnen lossenInspired schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:47:
[...]
Niet echt veel aan te doen anders dan steeds aanzetten.
Nee. Alleen in de auto.-Jaap-io schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:49:
[...]
Kan je niet via de api de WiFi schakelen? Dan zou je het op kunnen lossen
Voor dat tientje kun je bijv een Spotify abonnement nemen en die koppelen aan je account in Tesla.Aalard99 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:21:
[...]
Ja precies, gemak dient de mens. Geen zin om voor dat tientje te gaan lopen klooien hoor
Ben heel benieuwd hoe de betaling straks gedaan kan worden, heb maar een beperkt account vanuit de LM.
Of onbeperkt internet nemen. Als ik in de auto stap, gaat hotspot automatisch aan (Tasker). Enige is dan dat je de wifi moet aanzetten nadat je op D hebt gezet.
Vooralsnog worden die abonnementen nog niet beperkt. Juist omdat je met je account niet kunt kopen.Aalard99 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:21:
[...]
Ja precies, gemak dient de mens. Geen zin om voor dat tientje te gaan lopen klooien hoor
Als ik geen Spotify’s zou hebben is het een ander verhaal, maar ik heb al een Family abbo.Hunkaroglu schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:50:
[...]
Voor dat tientje kun je bijv een Spotify abonnement nemen en die koppelen aan je account in Tesla.
Of onbeperkt internet nemen. Als ik in de auto stap, gaat hotspot automatisch aan (Tasker). Enige is dan dat je de wifi moet aanzetten nadat je op D hebt gezet.
Dan voelt het allemaal heel dubbel en doe ik liever hotspot.
Als ik Premium zou stopzetten, kan ik dan nog steeds de Spotify app gebruiken in m'n Tesla. Dus met mn standaard spotify account en eventueel mobile hotspot?Hunkaroglu schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:50:
[...]
Voor dat tientje kun je bijv een Spotify abonnement nemen en die koppelen aan je account in Tesla.
Ik dacht namelijk dat je dan alleen nog muziek vanaf je telefoon kan streamen naar je tesla...
Ja je kan gewoon Spotify gebruiken zonder Tesla Connectivity. Je moet dan wel even met je eigen (betaalde) Spotify account inloggen in de auto en de hotspot opzetten.mee007 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:38:
[...]
Als ik Premium zou stopzetten, kan ik dan nog steeds de Spotify app gebruiken in m'n Tesla. Dus met mn standaard spotify account en eventueel mobile hotspot?
Ik dacht namelijk dat je dan alleen nog muziek vanaf je telefoon kan streamen naar je tesla...
Ok! thx! wist ik niet..is eigenlijk enige app die ik echt "nodig" heb...netflix etc kan ook via https://www.abettertheater.com/ in de tesla browserMrBasta schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:45:
[...]
Ja je kan gewoon Spotify gebruiken zonder Tesla Connectivity. Je moet dan wel even met je eigen (betaalde) Spotify account inloggen in de auto en de hotspot opzetten.
Voor zover ik weet kan je Netflix ook gebruiken via WiFi dus zonder premium connectivity. Je betaald voornamelijk voor de data (en de “satelliet” weergave in maps)mee007 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:47:
[...]
Ok! thx! wist ik niet..is eigenlijk enige app die ik echt "nodig" heb...netflix etc kan ook via https://www.abettertheater.com/ in de tesla browser
Ja, bij die enkele keer in een half jaar nog nooit een schadeformulier hoeven in te vullen, dat was bij geen ingrijpen vorige week zeker wel noodzakelijk geweest. 😆
Ah nee, hier zitten ze bij best western's en dat soort hotels. Dit is er bv eentje hier in de buurt: https://www.agrarianhotel.com met een paar mooie tesla chargers voor de deur. Niet echt een locatie zoals jij beschrijft.BlakHawk schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 00:09:
[...]
Ziet er leuk uit en met €99 voor 4 personen leuk geprijsd 👍ex87 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:35:
[...]
Ah nee, hier zitten ze bij best western's en dat soort hotels. Dit is er bv eentje hier in de buurt: https://www.agrarianhotel.com met een paar mooie tesla chargers voor de deur. Niet echt een locatie zoals jij beschrijft.
Dat mis ik in Europa nog een beetje, bij alle hotels waar wij mochten verblijven (ook rond de €100 per nacht) heb ik een link doorgestuurd om een Tesla Destination charger aan te vragen.
Beste mensen ik ga volgende week een weekje naar de ardennen samen met familie.
ergens een villa gehuurd dicht bij Sosoye
Ik kom zelf uit gouda en rijd een SR+
nu lijkt het dat er in die omgeving niet al te veel laadpalen zijn.
Iemand ervaring daar
Ik zit er aan te denken om gewoon bij de Villa met de Suc stekker bij te laden mocht dat mogen?
Iemand ervaring daar
Ik zit er aan te denken om gewoon bij de Villa met de Suc stekker bij te laden mocht dat mogen?
PSN: FreakGIB
Heb jij een mobiele SuC gekregen?FreakGIB schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:37:
Iemand ervaring daar
Gewoon verlengsnoer mee en met de UMC laden. Op 8a of max 10a zetten en weer vol laten druppelen. Even een goede WCD zoeken en die gebruiken. Als je het zonder verlengsnoer kunt redden kun je hem wel op 13a zetten. Sowieso is het zonder verlengsnoer beter.
[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 06-08-2020 21:56 ]
- Taro
- Niet online
Ja, die dieselgenerator op een aanhangwagen, is alleen mogelijk als je een trekhaak mee bestelt.
Beste mensen, als je de beveiliging voor oververhitting van de auto (niet boven de 40 graden) aan wil zetten, kan dat alleen als je de hellings en bewegingsdetectie uitzet. De logica hiervan ontgaat mij. Wie heeft een idee?
Beetje vreemd idd. Maar goed, cabin overheat gaat elke keer weer uit en werkt maar voor max 12 uur. Waarom wil je die gebruiken?pgemgoudswaard schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:27:
Beste mensen, als je de beveiliging voor oververhitting van de auto (niet boven de 40 graden) aan wil zetten, kan dat alleen als je de hellings en bewegingsdetectie uitzet. De logica hiervan ontgaat mij. Wie heeft een idee?
Ja neem een verlengsnoer mee voor de zekerheid.Inspired schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:48:
[...]
Heb jij een mobiele SuC gekregen?
Gewoon verlengsnoer mee en met de UMC laden. Op 8a of max 10a zetten en weer vol laten druppelen. Even een goede WCD zoeken en die gebruiken. Als je het zonder verlengsnoer kunt redden kun je hem wel op 13a zetten. Sowieso is het zonder verlengsnoer beter.
Wie weet is er wel een laadpaal maar zag niks staan bij de boeking of via Google en via de Tesla navigatie.
Weet ook niet hoe betrouwbaar de installatie daar is.
PSN: FreakGIB
Moet wel lukken daar lijkt me.FreakGIB schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:49:
[...]
Ja neem een verlengsnoer mee voor de zekerheid.
Wie weet is er wel een laadpaal maar zag niks staan bij de boeking of via Google en via de Tesla navigatie.
Weet ook niet hoe betrouwbaar de installatie daar is.
Ik ben ook benieuwd, ga naar de vogezen en zie er maar weinig laders (SuC op een een uur) en ik weet niet of ik kan laden bij de stacaravan. Had erop gerekend met de Q5 te gaan maar de Tesla kwam eerder. Er zit een Leclerc dichtbij waar een lader zit dus daar ga ik maar van uit. Ben er wel een beetje zenuwachtig voor maar zal wel goed komen
.
Inspired schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:33:
[...]
Beetje vreemd idd. Maar goed, cabin overheat gaat elke keer weer uit en werkt maar voor max 12 uur. Waarom wil je die gebruiken?
[...]
Beetje vreemd idd. Maar goed, cabin overheat gaat elke keer weer uit en werkt maar voor max 12 uur. Waarom wil je die gebruiken?
[...]
[quote]Inspired schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:33:Inspired schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:33:
[...]
[...]
Als de auto in de bloedhitte staat, hoeft de airco wat mij betreft niet de hele dag aan maar is het denk ik wel beter voor alles wat in de auto ligt als de temperatuur niet extreem hoog word
Paar keer stacaravan gehad op park van Siblu. Prima elektra en een buiten WCD voor de BBQ waar prima de UMC in kon. Ook Frankrijk. Als het niet een al te oude hut is moet het wel lukken. Juist vaak veel groepen voor zo’n kleine ruimte.SiNisTrAD schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:54:
Ik ben ook benieuwd, ga naar de vogezen en zie er maar weinig laders (SuC op een een uur) en ik weet niet of ik kan laden bij de stacaravan. Had erop gerekend met de Q5 te gaan maar de Tesla kwam eerder. Er zit een Leclerc dichtbij waar een lader zit dus daar ga ik maar van uit. Ben er wel een beetje zenuwachtig voor maar zal wel goed komen.
Sommige plaatsen in België heb je het “neuter probleem” https://roadtriptravel.cl...oorwegen-neuter-probleem/FreakGIB schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:37:
Iemand ervaring daar
https://m.hln.be/de-krant...ijna-onmogelijk~aef13151/
Kan je niet opladen via stopcontact.
(Persoonlijk ondervonden in 2016 met onze Renault Zoe bij een gehuurde villa)
**edit**
Dit zou met de Model 3 geen probleem meer moeten zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Stef87 op 07-08-2020 01:29 ]
Ik heb dit een paar keer gedaan (regio durbuy). Vanuit regio Utrecht die kant op haal je net met een SR+, maar ik heb steeds een stop bij de SuC van Urmond gedaan. Daar heb je genoeg ruimte om de kinderen even uit te latenFreakGIB schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:37:
Iemand ervaring daar
Laden bij het huisje met verlengsnoer gaat prima, ik heb hem op 8A staan. Gaat langzaam, maar prima.
Er zijn hier zover ik nu gezien heb echt 0 publieke laadpalen, ook niet meer dan een handvol EV’s (naast de Nederlandse toeristen natuurlijk)
Ik denk dat de kans groot is dat de bewegingsdetectie in de cabine er voor zorgt dat het auto alarm steeds af gaat als de ventilatie aan slaat. Als het alarm met een insect in de auto al af kan gaan, dan denk ik dat bijvoorbeeld een bonnetje of servet in een ventilerende auto hetzelfde gaat doen.pgemgoudswaard schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:27:
There's no place like 127.0.0.1
Vraag voor de rijders die hier eind juni hun auto hebben opgehaald, waaronder ikzelf dus. Ik was in de veronderstelling dat de Premium connectivity 30 dagen op proef zou zijn in de M3 (SR+), maar tot op heden heb ik nog altijd LTE in beeld, satelliet maps en werken Spotify (Tesla account, geen eigen account ingevoerd) en Netflix (wel eigen account natuurlijk) nog allemaal zoals dag 1.
Ik vind het niet vervelend, maar zijn er al mensen die hun auto dus nu meer dan 30 dagen hebben en bij wie het gestopt is? Ik zie ook nergens staan dat ik Premium connectivity heb en of/wanneer het afloopt.
Het is een auto via LM, dus in mijn account zie ik niks.
Ik vind het niet vervelend, maar zijn er al mensen die hun auto dus nu meer dan 30 dagen hebben en bij wie het gestopt is? Ik zie ook nergens staan dat ik Premium connectivity heb en of/wanneer het afloopt.
Bij velen loopt het langer. Sommige SR+ rijders hebben het al maanden voor niks. Komt vanzelf, al lijkt het nu wat stil te liggen met actief af laten lopen van premium en mensen laten betalen.Tarz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:51:
Vraag voor de rijders die hier eind juni hun auto hebben opgehaald, waaronder ikzelf dus. Ik was in de veronderstelling dat de Premium connectivity 30 dagen op proef zou zijn in de M3 (SR+), maar tot op heden heb ik nog altijd LTE in beeld, satelliet maps en werken Spotify (Tesla account, geen eigen account ingevoerd) en Netflix (wel eigen account natuurlijk) nog allemaal zoals dag 1.
Zelfde verhaal, alleen durf ik het niet te jinxenTarz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:51:
Uit een draadje op het forum van Tesla Motors Club https://teslamotorsclub.c...tion-based.176621/page-18Inspired schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:53:
[...]
Bij velen loopt het langer. Sommige SR+ rijders hebben het al maanden voor niks. Komt vanzelf, al lijkt het nu wat stil te liggen met actief af laten lopen van premium en mensen laten betalen.
Even een update die wellicht relevant is voor een aantal leaserijders: ik heb de laatste maanden contact gehad met mijn leasemaatschappij omdat ik ook graag premium connectivity wilde doorzetten na de proefperiode. Die was bij mij nog niet afgelopen overigens.
De leasemaatschappij heeft met tesla contact gehad om te zien of dit was in te regelen, dus dat berijders zelf betalen via cc.
Vandaag kreeg ik het bericht dat Tesla niet voor elkaar kan krijgen dit in te regelen en dat de leasemaatschappij daarom heeft besloten voor alle tesla rijders de Premium connectiviteit voor eigen rekening onbeperkt te laten activeren. Voor mij goed nieuws, wellicht volgen er meer.
SR+ sept 2019 wit
Welke leasemaatschappij is dat?Schrobz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:14:
[...]
Vandaag kreeg ik het bericht dat Tesla niet voor elkaar kan krijgen dit in te regelen en dat de leasemaatschappij daarom heeft besloten voor alle tesla rijders de Premium connectiviteit voor eigen rekening onbeperkt te laten activeren. Voor mij goed nieuws, wellicht volgen er meer.
In navolging op het bericht van @Schrobz, bij Leaseplan is men nog altijd aan het steggelen over de betalingsmogelijkheden van superchargen. Gisteren nog bericht gehad van Leaseplan dat men nog steeds in discussie is met Tesla over hoe dit door te berekenen.
Het blijft overigens gewoon gratis te gebruiken natuurlijk, echter is men aan het kijken of de berijders het moet gaan declareren, of dat Tesla het aan Leaseplan doorrekent of.....
Zou wel onhandig zijn als je zelf de factuur moet betalen en dan weer online moet declareren bij de leasemaatschappij....
Het blijft overigens gewoon gratis te gebruiken natuurlijk, echter is men aan het kijken of de berijders het moet gaan declareren, of dat Tesla het aan Leaseplan doorrekent of.....
Zou wel onhandig zijn als je zelf de factuur moet betalen en dan weer online moet declareren bij de leasemaatschappij....
De laatste mailing die ik van LP gehad heb (24/7) doet vermoeden dat ze het onderling op gaan lossen. LP heeft de nodige auto's rond rijden in NL dus ik kan me niet voorstellen dat men dit niet onderling op zou kunnen lossen. Niet dat het me veel uit maakt. Ik SuC alleen op vakantie en tot nu toe steeds ook nog wat referrals.Tarz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:27:
In navolging op het bericht van @Schrobz, bij Leaseplan is men nog altijd aan het steggelen over de betalingsmogelijkheden van superchargen. Gisteren nog bericht gehad van Leaseplan dat men nog steeds in discussie is met Tesla over hoe dit door te berekenen.
@Schrobz Welke LM idd?
[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 07-08-2020 09:32 ]
Je bedoelt zoals nu al het geval is als je rekening te ver oploopt?Tarz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:27:
[...]
Ik heb het 'geluk' om bij een LM te zitten die de laadpas heeft uitbesteed. Ik kan dus niet direct bij de LM declareren en moet het wel via MtC regelen.
In het begin kon je in die portal nog niet eens iets anders dan diesel/benzine kiezen en moest je een tankstation selecteren. Super handig...
Helaas heb ik dat, ik heb gewoon een laadpas van de LM maar de supercharge sessies moet ik zelf betalen en declareren. Op zich werkbaar maar handig is anders, ik maak alleen in noodgevallen gebruik van een SuC.Tarz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:27:
Weet iemand hoe je een tweede bestuurder toegang kan laten krijgen tot de app. Ik kan de instructies hiervoor nergens vinden op de tesla app ondersteuningspagina, maar misschien kijk ik er overheen?
Op welke navigatie versie zitten jullie? Ik heb iets heel vreemds.. Twee weken geleden had ik een navigatie update klaarstaan van 2020, geïnstalleerd en dik in orde allemaal. Nou check ik net wat de software + navigatie versie is, staat er ineens dat ik de 2019 navigatie versie heb... Ik heb een aantal keer gecheckt op updates maar hij geeft dat ie up-to-date is. Meerdere die hier last van hebben?
Je kan gewoon op een tweede telefoon met dezelfde gegevens inloggen in de app. Je kan ook een tweede account laten aanmaken maar dat is een stuk omslachtiger.ruudonline schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:44:
Weet iemand hoe je een tweede bestuurder toegang kan laten krijgen tot de app. Ik kan de instructies hiervoor nergens vinden op de tesla app ondersteuningspagina, maar misschien kijk ik er overheen?
[ Voor 9% gewijzigd door Aalard99 op 07-08-2020 09:47 ]
De eerste oplossing had ik inderdaad ook bedacht maar dan herkent de auto toch niet automatisch het juiste profiel? Ik was dus eigenlijk op zoek naar de manier voor de tweede oplossing, maar daar kan ik op de website niet echt wat over vinden.Aalard99 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:45:
[...]
Je kan gewoon op een tweede telefoon met dezelfde gegevens inloggen in de app. Je kan ook een tweede account laten aanmaken maar dat is een stuk omslachtiger.
Bij een beperkt account is het inderdaad lastig. Als het je eigen auto is kun je het gewoon online doen.Aalard99 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:45:
[...]
Je kan gewoon op een tweede telefoon met dezelfde gegevens inloggen in de app. Je kan ook een tweede account laten aanmaken maar dat is een stuk omslachtiger.
Tuurlijk wel. Gaat op telefoon, niet op login account.ruudonline schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:51:
[...]
De eerste oplossing had ik inderdaad ook bedacht maar dan herkent de auto toch niet automatisch het juiste profiel? Ik was dus eigenlijk op zoek naar de manier voor de tweede oplossing, maar daar kan ik op de website niet echt wat over vinden.
[ Voor 30% gewijzigd door Inspired op 07-08-2020 09:51 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.