RichardC79 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:40:
[...]
OK, dat is nu exact de reden dat ik niet naar Tsjechie de M3 meeneem.
Ik wil die laadstress niet, vooral omdat ik ook de kids bij me heb.
Alleen of met zijn 2en zou het mij minder boeien omdat dit toch veel relaxter is. Dan is onderweg zijn ook echt vakantie, iets wat ik nu minder heb.
Maar heel eerlijk zou je dat issue toch niet zo moeten hebben als er gewoon SuC's zijn op je Route en je daar een beetje op gaat plannen? Neem aan dat er in Zwitserland toch wel wat SuC's staan? Met de huidige weersomstandigheden en temperaturen moet je met een Longe Range toch niet heel snel in de problemen komen als de afstanden niet te ver uit elkaar liggen. Dat zou juist het voordeel van de Tesla moeten geven ten opzichte van niet Tesla's die dus geen SuC netwerk tot hun beschikking hebben.
Ondanks dat het in Italië nu best gaat, hebben we een aantal keer hinder ondervonden van een EV in Italië.
De lange ritten gaan echt prima, dus op vakantie naar een eindbestemming is echt prima te doen.
Maar op locatie is dat anders.
Volgend jaar ga ik proberen te ruilen met een collega met ICE om de volgende redenen:
- De dag na aankomst even stukje rijden kon niet, omdat het stopcontact hier zo onbetrouwbaar is dat het traag gaat en Continu uitviel, dat er niet voldoende was voor het uitstapje.
- Sowieso is een dagje touren, zoals we vroeger deden er niet meer bij hier. Alles om het bereik te sparen voor het volgende uitstapje.
- Laders zitten vaak binnen ZTL zones, of zijn erg dun bezaaid.
- Dan heb je een keer een lader te pakken (gisteren in Assisi), maar die zit niet bij de officiële parking. Dus je kunt niet met de roltrappen naar boven. Maar je betaalt ook een serieuze idle fee van 9 cent per minuut als hij klaar is met laden. Waarom kun je nou via de app niet het amperage aanpassen. Assisi was echt veel meer te zien dan we verwacht hadden. Dus ik had hem tijdens de dag al naar 100% geschoven, maar zelfs dat was niet genoeg. Uiteindelijk de airco aangezet en volgens mij heb ik daardoor geen idle fee hoeven betalen. Maar op het laatst hebben we allemaal dingen overgeslagen, omdat de auto vol zat en weg moest.
Je bent hier continu met de auto bezig.
“Is het laden niet gestopt”
“Gaan we het wel redden”
“zit er wel een lader in de buurt van de bestemming”
“kunnen we niet een andere supermarkt vinden mét lader”
Het is er hier (nog) totaal niet op ingericht. Begin nou eens met alle officiële garages en parkings te voorzien van laders!
Volgend jaar kijken of ik kan ruilen met iemand met een ICE. Zal meer rust geven, toch lekkerder om nergens rekening mee toe hoeven houden, het is ten slotte vakantie.