[2D/3D] GFX Contest 31 - Het Wilde Westen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:36

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Contest #31 - Het Wilde Westen

Onderwerp

Welkom bij de éénendertigste GFX contest: Het Wilde Westen!

Het Wilde Westen is zoals altijd een onderwerp dat we zo breed kunnen opvatten als we willen. Maak een fotorealistische render van een groot gevecht tussen een groep cowboys en een Indianenstam, maak een cartoony plaat van een cowboy te paard zoals Lucky Luke. Ga met houtskool aan de slag om een postkoets uit te beelden die zich door het stoffige landschap voortbeweegt… wellicht met een aantal bandieten op z’n hielen, of beeld een scene uit in de moderne tijd die wel met het verleden temaken heeft, een groepje kinderen dat verkleed als cowboys en indianen door de bossen rent bijvoorbeeld. Maar uiteraard kun je ook weer prima met LEGO aan de slag, een compleet Western dorpje van LEGO is natuurlijk geweldig om deze maand mee aan de slag te gaan! De mogelijkheden zijn eindeloos. Het is helemaal aan jou. Wees creatief en heb vooral plezier!

Voorbeelden van het Wilde Westen

Voorgaande Topics

GFX Contest 01: Japan
GFX Contest 02: Primitives
GFX Contest 03: Tweakerland
GFX Contest 04: Sprookjes
GFX Contest 05: Character Design
GFX Contest 06: Nature meets Industry
GFX Contest 07: Alien Portrait
GFX Contest 08: Wat leeft er onder 't bed?
GFX Contest 09: Hitte
GFX Contest 10: Robots
GFX Contest 11: Mythen en Legendes
GFX Contest 12: Piraten, struikrovers en ander gespuis
GFX Contest 13: Sci-Fi
GFX Contest 14: Unrealistic Cities
GFX Contest 15: Verval
GFX Contest 16: Flying Ships
GFX Contest 17: Buitenaards Leven
GFX Contest 18: Aan Zee
GFX Contest 19: Jeugdsentiment
GFX Contest 20: Ontdekkingsreiziger
GFX Contest 21: Zeepkistenrace
GFX Contest 22: David vs Goliath
GFX Contest 23: LEGO
GFX Contest 24: Hoogte
GFX Contest 25: Retro
GFX Contest 26: Voertuigen
GFX Contest 27: Wind
GFX Contest 28: Robotica
GFX Contest 29: Huizen
GFX Contest 30: Middeleeuwen

Inlever datum

Uiterste inlever datum vrijdag 30 31 oktober 2015, 23.59 uur

Prijzen

Wat valt er te winnen met deze contest? Uiteraard de eeuwige roem, daarnaast krijg je gedurende de looptijd van de volgende contest de ondertitel ”Winnaar GFX-Contest” onder je nickname, zodat iedereen op het forum je prestatie kan zien.
Maar dat is nog niet alles! Je krijgt daarnaast ook een geweldige Tweakers-Goodie thuisgestuurd! Wat die Goodie is blijft een verassing, maar het kan van alles zijn en kan regelmatig veranderen zodat het ook voor eerdere winnaars aantrekkelijk blijft om nogmaals te proberen om te winnen.

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon gezellig meedoen, hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 13
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP Work In Progress

Om de activiteit in dit topic te behouden zien we je gedurende de contest graag WIPs van je werk posten.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen ;)
Daarbij is het ook voor de andere deelnemers en toeschouwers erg leuk om de vorderingen in je werk te zien.

De WIPs en Final mogen gemaakt worden in iedere denkbare afmeting, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 640px breed te zijn, je kan altijd linken naar een grotere versie (graag zelfs). Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de deelnemers bij het stemmen het werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum en mobiele gebruikers zullen je er erg dankbaar voor zijn :)

Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf eigen webspace? Zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden, en het liefst zonder een berg reclame pop-ups.
Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden.
De Finals zullen op de servers van Tweakers gehost worden zodat deze ook in de toekomst beschikbaar zijn.

Regels

Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.

Do's
• Als je meedoet, post je minstens twee WIPs (Work In Progress). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je wil. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
• Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
• 3D werk, digitaal 2D werk maar ook "analoog” 2D werk is toegestaan, handgetekend werk mag gescand of gefotografeerd worden.
• Gebruikmaken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
• Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
• Have fun!

Dont's
• De final mag geen animatie zijn.
• De final mag niet enkel een in elkaar geplakte collage van bestaand werk zijn. Zorg dat het echt jouw ding is.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
• Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs. Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
• Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

De puntentelling is als volgt. De naar jouw mening beste plaat krijgt 10 punten, die daaropvolgend 8, dan 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je de, naar jouw mening, acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

De stemmen kunnen in de stemperiode (laatste paar dagen van de maand) per DM of E-mail naar de TS verstuurd worden.

Aan de slag!

Dit is ongeveer alles dat je moet weten over deze contest. Voor vragen kun je altijd in dit topic of bij de TS terecht.
Verder rest mij alleen nog jullie allemaal succes en veel plezier te wensen deze maand!!!

Contest #31 - Finals

Winnaar:

SnoeiKoei
Final

Overige inzendingen

cremo_06
Final

De Hupie
Final

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 31-12-2015 15:21 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06 17:01
hmmm, niet direct een thema voor mij..... (maar ik heb het waarschijnlijk toch te druk :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-06 21:28
Leuk thema, nog nooit iets binnen dit thema gedaan, hopelijk de tijd om iets te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ha leuk! Ik wil eens zien of ik een low poly model kan maken van de beroemde Guy on a Buffalo. }:O

(wordt alleen niet eerder dan komende week dat ik er mee kan beginnen)

[ Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 01-10-2015 17:04 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cremo_06
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-06 11:50
Na vaak meegekeken te hebben naar al jullie mooie creaties heb ik besloten om nu ook maar eens een keer mee te doen. Ben nog wel een aardige noob maar ik ga m'n best doen om er wat moois van te maken! ;) Dus hierbij mijn eerste WIP.

WIP:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/xm63om.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316713

Ik vind het een leuk onderwerp. ooit heel lang geleden met sketchup geprobeerd om een wild west straatje te maken, laat ik dat nu eens in max proberen :9

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/dgma0l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
cremo_06 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:39:
Na vaak meegekeken te hebben naar al jullie mooie creaties heb ik besloten om nu ook maar eens een keer mee te doen. Ben nog wel een aardige noob maar ik ga m'n best doen om er wat moois van te maken! ;) Dus hierbij mijn eerste WIP.

WIP:

[afbeelding]
Dan is deze contest een prima plek om je skills naar een hoger niveau te drukken :)
Tot zover ziet het er al aardig uit, ik ben benieuwd naar je verdere voortgang en het eindresultaat :) Succes!
Anoniem: 316713 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:52:
Ik vind het een leuk onderwerp. ooit heel lang geleden met sketchup geprobeerd om een wild west straatje te maken, laat ik dat nu eens in max proberen :9

[afbeelding]
Een goed begin, ik ben benieuwd naar het resultaat :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Eerste WIPje van mijn kan, deze keer ga ik eens wat meer in ZBrush aan de slag :)

WIP 01

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Zo, da's al een flink realistische kop aan het worden! Knap, ik doe het je niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:52:
Zo, da's al een flink realistische kop aan het worden! Knap, ik doe het je niet na.
Thanks. Ik zal ook maar niet zeggen hoeveel tijd er in de basis gezeten heeft :X
En de oren verstop ik wel onder haar enzo, dat gaat me in ZBrush helemaal niet lukken :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

M'n eerste WIPje, begonnen met de bizon. Nu nog wel erg low-poly, komt nog wel iets meer detail in maar zo gedetailleerd en realistisch als van Spijkerwolf wordt het niet. Moet cartoonistisch worden.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8XTfh8Lu6DyneT1HEZNcHdnY/full.jpg

Ik hoop tijd te hebben het af te maken, komt weer drukte aan (maar wel leuke drukte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
ik vind hem er netjes hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 16:19
Weer een mooi thema! Ik ga ook maar eens een poging wagen. Mijn plan is om een Colt .45 Peacemaker te maken, zowel high als lowpoly en verscheidene maps baken voor gebruik in een game engine. Als dat af is, wil ik een simpele scene maken met de gun op een tafel, wat pokerfiches, kaarten en een glas whiskey. Ik hoop dat alles in UE4 te kunnen doen. Maar eerst de gun maar eens af krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jRKOiqM.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cremo_06
WIP:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/flbi8x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marobot
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-02-2021

Marobot

Winnaar GFX-Contest
Niet helemaal mijn thema .. maar dat is dan misschien juist de uitdaging. Mijn eerste WIPje, nog lekker kaal
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9BZWJdi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Toch al wat leuke wipjes, goedzo :D Hopelijk blijf ik er zelf ook tijd voor hebben.

Beetje verder met m'n bizon weer:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3W1RqNlQx4LfVsaNTNM9a8IA/full.jpg

Nu moet ik eigenlijk vrij snel gaan bepalen hoe gedetailleerd ik het wil hebben (omdat dat de stijl gaat bepalen van het eindresultaat) maar ik denk dat ik het om wille van tijd maar simpel moet houden.

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-10-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
om eerlijk te zijn vond ik de vorige versie leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:36:
om eerlijk te zijn vond ik de vorige versie leuker
Wat vond je er leuker aan? Het low-poly-gehalte? Is het weer beter als ik de subsurf modifier weglaat?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hIKpvEWKzgJgB9DBTXE4Mq14/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Ja persoonlijk is dat hè. De lowpoly look vind ik er veel leuker uit zien. en de extra subdivs, geven nu niet echt een meerwaarde wat detail betreft. Maar zoals gezegd dat is mijn mening en moet je vooral je eigen "goesting" doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:49:
Ja persoonlijk is dat hè. De lowpoly look vind ik er veel leuker uit zien. en de extra subdivs, geven nu niet echt een meerwaarde wat detail betreft. Maar zoals gezegd dat is mijn mening en moet je vooral je eigen "goesting" doen!
Lowpoly look vind ik ook leuk, maar het kan wel funest (Vlaams: nefast ;) ) zijn voor de rigbaarheid. Misschien moet ik dan afzien van riggen en gewoon de boel handmatig posen. Kan ook! (Scheelt zelfs een boel werk, maar het model is met rig wel flexibeler.)

Lowpoly it is, the Guy wordt dat dan dus ook! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Je kun altijd extra edges op de joints doen. gewoon nier over detaileren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:57:
Je kun altijd extra edges op de joints doen. gewoon nier over detaileren
Ik zal zien, eerst maar met de Guy aan de slag. Ik ben de komende weken afhankelijk van m'n lunchpauzes voor 3D-klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
ken dat, en dan heb ik er meestal geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Goed bezig allemaal!
De Hupie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:50:
Weer een mooi thema! Ik ga ook maar eens een poging wagen. Mijn plan is om een Colt .45 Peacemaker te maken, zowel high als lowpoly en verscheidene maps baken voor gebruik in een game engine. Als dat af is, wil ik een simpele scene maken met de gun op een tafel, wat pokerfiches, kaarten en een glas whiskey. Ik hoop dat alles in UE4 te kunnen doen. Maar eerst de gun maar eens af krijgen.

[afbeelding]
Daar valt tot dusver niets op aan te merken, dat gaat lekker Hupie :)
Dat gaat ook de goede kant op, het enige dat nu wat vreemd oogt zijn de achterpoten van het paard, die zien er nogal vreemd uit, maar verder ziet hij er, in ieder geval vanuit deze hoek, erg goed uit :)
Marobot schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:29:
Niet helemaal mijn thema .. maar dat is dan misschien juist de uitdaging. Mijn eerste WIPje, nog lekker kaal
[afbeelding]
Nog wat kaal, maar zeker al een erg goed begin :)
SnoeiKoei schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:44:
[...]

Wat vond je er leuker aan? Het low-poly-gehalte? Is het weer beter als ik de subsurf modifier weglaat?

[afbeelding]
Zo op zichzelf zonder kleuren vind ik de Lo Poly versie ook leuker, maar in een grotere scene, met textures kan dat al weer heel anders ogen natuurlijk, ik ben benieuwd hoe de rest straks uit de verg komt :)

[Edit]
WIP 02
Plooien zijn een stuk lastiger dan je denkt :X
Daar moet nog een hoop aan gebeuren :P

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 10-10-2015 21:13 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Vandaag ook weer flink lopen zwoegen aan mijn revolver. Het lijkt misschien niet veel ten op zichte van mijn vorige wip screenshot maar ik ben inmiddels weer aardig wat uren verder. Vooral het begrijpen en kennen van alle vormen is een flinke uitdaging, heb inmiddels een flinke bibliotheek aan referentiemateriaal ;) En dan zijn er natuurlijk nog allerlei verschillende versies van dit wapen. Ik denk dat ik het bij een mengelmoesje hou van de verschillende versies, net wat mij goed uitkomt of het mooiste lijkt ;)

Goed, morgenavond hopelijk weer verder.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CuYS4DA.jpg

@snoeikoei , ik denk dat je buffel met turbosmooth iets minder interessant is doordat je door de smoothing wat aan vorm verliest. Met het juist plaatsen van edgeloops en slepen met vertices met turbosmooth aan, moet je de karaktervolle vormen wel kunnen behouden denk ik.

@SpikeWolf, goed bezig! Kledingvouwen sculpten is inderdaad zo makkelijk nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

De Hupie schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:11:@snoeikoei , ik denk dat je buffel met turbosmooth iets minder interessant is doordat je door de smoothing wat aan vorm verliest. Met het juist plaatsen van edgeloops en slepen met vertices met turbosmooth aan, moet je de karaktervolle vormen wel kunnen behouden denk ik.
Is zo inderdaad, was ook mijn bedoeling maar ook ik vind de low-poly look wel leuk om eens te doen dus ik ga ermee verder.

Je revolver ziet er al goed uit!
Spike_wolf schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:51:
Plooien zijn een stuk lastiger dan je denkt :X
Daar moet nog een hoop aan gebeuren :P
Kun je voor die kleding niet beter met een cloth simulation aan de gang dan? Of wil je persé alles sculpten?

[ Voor 22% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-10-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:40:

[...]

Kun je voor die kleding niet beter met een cloth simulation aan de gang dan? Of wil je persé alles sculpten?
Daar heb ik ook aan zitten denken inderdaad, wel iets waar ik nog nooit eerder mee gewerkt heb, maar misschien wel een goed moment om daar eens in te duiken :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marobot
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-02-2021

Marobot

Winnaar GFX-Contest
Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met wat eerste belichting en textures. Volgende stap is elementen in de omgeving modellen :) hopelijk krijgt het de sfeer waarnaar ik streef (death valley)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9IpPnLu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bizon is qua model wel ongeveer af nu. Moet nog kleur op en dan moet de symmetrie er maar aan gaan geloven (andere pose). Ik heb besloten 'm niet te riggen want dan komt het zeker niet af gedurende de contest. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Spike_wolf schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:10:
[...]

Daar heb ik ook aan zitten denken inderdaad, wel iets waar ik nog nooit eerder mee gewerkt heb, maar misschien wel een goed moment om daar eens in te duiken :)
marvelous designer is echt leuk speelgoed. Ik heb er laatst voor het eerst mee gewerkt en had binnen no-time meer dan behoorlijk resultaat.
bed_WIP-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nou, na een uurtje of wat spelen zit de basis in elkaar :P

WIP 03
Het lijkt nog nergens naar, maar ik heb de basis redelijk door nu, op naar meer details, en het recht trekken van het een en ander dat nog niet helemaal lekker zit, de mouwen die een stuk minder wijd moeten en dat soort dingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Spike_wolf op 12-10-2015 22:20 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Weer een stukje verder.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OTwr3vu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik ben ook weer wat verder. Basic kleurtje d'r op gekwakt.

Edit: video opnieuw gerenderd, heb nl. toch weer wat zitten modelen aan 't beest }:O Heb de typische bizonvacht op schouders en kop dikte gegeven. Bizon is wel klaar zo. Maar dat roep ik wel vaker O-)

[ Voor 57% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-10-2015 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Vandaag het moeilijkste deel van de Guy gemaakt: zijn hoofd. Omdat de kwaliteit van de filmbeelden van de Guy on the Buffalo (eigenlijk filmbeelden uit een film genaamd Buffalo Rider) vreselijk slecht is heb ik nogal moeten gokken. Ik kon zien dat hij een baardje en een snor had en lang haar. Ik heb dat wat overdreven en hem wat stoerder gemaakt dan in de film.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MsfIw5fQrcMn9YgfbWTWQHsD/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-10-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Oeh netjes. Me like!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ligt het aan mij of heb je heel veel verschillende levels of detail in hetzelfde model? Zo is de onderste buis smaller dan de bovenste, maar heeft hij tevens meer polygonen. Daarnaast lijken er in de lengte ook een aantal loops in te zitten die geen detail toevoegen. Lang geleden dat ik iets met blender gedaan heb, maar is hier een reden voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:52:
Vandaag het moeilijkste deel van de Guy gemaakt: zijn hoofd. Omdat de kwaliteit van de filmbeelden van de Guy on the Buffalo (eigenlijk filmbeelden uit een film genaamd Buffalo Rider) vreselijk slecht is heb ik nogal moeten gokken. Ik kon zien dat hij een baardje en een snor had en lang haar. Ik heb dat wat overdreven en hem wat stoerder gemaakt dan in de film.

[afbeelding]
Oh erg netjes. Erg lekker vormgegeven. En het kleurenspel met die achtergrond is ook erg fijn om naar te kijken zo :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
windwarrior schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:16:
[...]

Ligt het aan mij of heb je heel veel verschillende levels of detail in hetzelfde model? Zo is de onderste buis smaller dan de bovenste, maar heeft hij tevens meer polygonen. Daarnaast lijken er in de lengte ook een aantal loops in te zitten die geen detail toevoegen. Lang geleden dat ik iets met blender gedaan heb, maar is hier een reden voor :).
Ligt aan jou :+ Zonder gekheid, het model is nog niet af. Sommige elementen hebben al wel sub-division smoothing en andere niet. Tevens heb ik bij sommige elementen die al smoothing hebben, de 'isoline display' aangezet wat betekend dat het model wel gesmoothed wordt, maar de wireframe simpel blijft. Als de highpoly gun helemaal af is, zal ik screenshots posten van een volledig gesmoothde mesh en de originele mesh, dat wordt het denk ik wel logischer voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Weer een stuk verder! Ik maak er een beetje haast mee want ik voorzie dat ik de komende week nauwelijks tijd ga hebben om er aan verder te werken.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/B1l0LtLnoIEnY7tXjzlwn73i/medium.jpg

Ik laat m'n PC vannacht weer ff een turntable renderen, geeft toch altijd een leuk beeld van alle kanten.

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-10-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Het einde van de highpoly komt in zicht. Hier en daar nog wat details toevoegen, de topologie netter maken en wat vertices verplaatsen en finetunen en dan kan ik verder met de lowpoly.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YQMHbdL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En de turntable:

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dank je, Sketchfab ga ik eens proberen als de boel helemaal af is! Ik ben bekend met Sketchfab (iig als embedded 3D-modellen in web pages) maar heb het nog nooit gebruikt. Blender heeft native een exporter naar Sketchfab aan boord. Ik hoop wel dat ik voor correcte export niet m'n modellen hoef te unwrappen, ik vind de charme van low-poly juist dat je alleen maar een kleur aan delen van je mesh hoeft toe te voegen. Maar goed, da's voor later zorg. Eerst nog wat details (tas, veldfles, slaapzak) maken en misschien wat klein spul voor de sokkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
je hoeft daar niets speciaal voor te doen, gewoon knopje klikken en uploaden
dit is een oude van mij:
https://skfb.ly/yGLJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:52:
je hoeft daar niets speciaal voor te doen, gewoon knopje klikken en uploaden
dit is een oude van mij:
https://skfb.ly/yGLJ
Super! Zal 't proberen als m'n final af is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
High poly van de Colt Peacemaker is zo goed als af. Hier en daar niet zo netjes qua topologie maar hopelijk zal dat in de lowpoly niet meer opvallen. Ik heb een hoop screenshots gemaakt dus ik zet ze hier maar even neer als link:

http://i.imgur.com/SELyU8I.jpg
http://i.imgur.com/Y0Q8feF.jpg
http://i.imgur.com/bYSBVLp.jpg
http://i.imgur.com/hG0fimU.jpg
http://i.imgur.com/boN50dg.jpg
http://i.imgur.com/uYGNciQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Fraai, De Hupie! Lekker gedetailleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12-2024
Oeps, merk net dat ik in het contest topic zit te schrijven, 8)7 deze post hoorde in het 3d topic..

[ Voor 90% gewijzigd door Chaosstorm op 20-10-2015 12:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

}:O Sketchfab testje:

https://skfb.ly/HNrq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-06 14:17
Supergaaf! :9 Jammer van het toch wel high-poly waterflesje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

naam schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:20:
[...]

Supergaaf! :9 Jammer van het toch wel high-poly waterflesje :+
Huh, ja het lijkt erop dat dat flesje per ongeluk smoothed is geëxporteerd. Nou, voor het Sketchfab-model ga ik dat niet meer veranderen. Voor m'n final wel, als het flesje zichtbaar wordt op de render. Moet ik nog ff zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Hupie
De laatste hand gelegd aan de highpoly en inmiddels ook de lowpoly gemaakt en geunwrapped. Nu op naar het baken en texturen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mTUGSDd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cUmJ5Yu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cremo_06
Weer een stukje verder! 8)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2rpqic1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Zo, er kwam even een andere leuke klus tussendoor die me een boel tijd heeft gekost maar ik kan nog even wat tweaken aan mijn Guy on a Buffalo deze week.

Ik snap nog niet helemaal waarom die veldfles niet low-poly lijkt in het Sketchfab-model want hij is wel degelijk low-poly:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KGxXRwKTZ1WDW2XISWg4sy8B/full.jpg

Verder was ik niet helemaal tevreden met de Guy zelf, met name de schouders waren nogal hoekig en lelijk. Dat heb ik nu aangepast.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Xhr4iSvk3tWTnSFvO6B6V0ua/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Het kost wat moeite, maar dan heb je ook wat. Ben net klaar met baken van de diverse maps (colorID, normal en AO) en heb even snel wat materialen op de gun gedaan via DDO en hierbij wat renders uit 3DO. Ik moet de materialen nog verder tweaken maar ik ben al vrij tevreden over het resultaat tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KwJt30l.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5bky7IK.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6hTpERH.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jz89pRR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

De Hupie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:22:
Het kost wat moeite, maar dan heb je ook wat. Ben net klaar met baken van de diverse maps (colorID, normal en AO) en heb even snel wat materialen op de gun gedaan via DDO en hierbij wat renders uit 3DO. Ik moet de materialen nog verder tweaken maar ik ben al vrij tevreden over het resultaat tot nu toe.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zo, da's netjes!!! d:)b Als ik een puntje van kritiek mag geven: de kolf ziet er op het onderste plaatje (linker bovenrand) nogal hoekig uit.
Wat is DDO en 3DO?
Wat is de reden dat je high- en lowpoly modellen hebt gemaakt trouwens? Ben je van plan deze modellen in een game engine of animatie te gaan gebruiken? Als het model alleen voor renders is, waarom dan niet gewoon de high poly renderen?

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 28-10-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06 21:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Juist, die kende ik nog niet. Net zoiets als Substance Designer begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cremo_06
Hierbij mijn final! 8) Geen zin meer om er nog meer tijd in te steken! :P

Final
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/rk3m7d.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En ook mijn FINAL. Klik voor groot.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iUhUBaI1OCTBcPK6mCHFnyht/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik weet niet of ik vandaag nog tijd ga hebben. Morgen waarschijnlijk wel dus als de contest deadline iets verplaatst kan worden (naar zondag bijvoorbeeld), zou mij dat wel uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

De Hupie schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:07:
Ik weet niet of ik vandaag nog tijd ga hebben. Morgen waarschijnlijk wel dus als de contest deadline iets verplaatst kan worden (naar zondag bijvoorbeeld), zou mij dat wel uitkomen :)
Geen idee hoe de rest daarover denkt maar ik heb er geen bezwaar tegen. Meer zielen, meer vreugd. Zelf ben ik het weekend niet thuis dus stemmen kan ik ook pas maandag denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Zondag begint de volgende contest, dus dat gaat hem niet worden.
Als de rest er geen problemen mee heeft kunnen we als uitzondering morgen er nog bij pakken.
Dan heb ik wellicht ok nog even tijd om iets meer te doen, maar die kans is heel klein.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cremo_06
Ik heb er geen problemen mee dat het een dag wordt uitgesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Bedankt voor het uitstel! Heb daardoor vandaag nog een scene en een render kunnen maken. Helaas lukte het mij niet om een mooie scene in UE4 te maken, heb daar momenteel nog te weinig ervaring in UE4 voor. Uiteindelijk de lowpoly met normal map in Vray uitgerenderd. Naar mijn mening komt de Colt revolver er niet zo mooi uit als zou kunnen maar goed, ik heb een

FINAL:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/md7BWE0.jpg

Wat betreft de overige platen, hierbij mijn comments:

cremo_06 : Je hebt uiteindelijk toch nog een mooi gevulde scene te maken, leuk! Je zou de scene makkelijk een stuk kunnen verbeteren door een zandtexture voor de grond en hout textures voor de gebouwen en palen op de voorgrond te gebruiken. Mocht je tijd hebben vanavond, kijk hier voor goede textures: http://www.textures.com/ .

Snoeikoei : leuk ontwerp! Ik vind voor de gezichtsuitdrukking van de man erg karakteristiek. De pose en camera standpunt is vrij statisch, maar ik neem aan dat een rig maken net wat teveel tijd zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cremo_06
De Hupie schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:24:
Bedankt voor het uitstel! Heb daardoor vandaag nog een scene en een render kunnen maken. Helaas lukte het mij niet om een mooie scene in UE4 te maken, heb daar momenteel nog te weinig ervaring in UE4 voor. Uiteindelijk de lowpoly met normal map in Vray uitgerenderd. Naar mijn mening komt de Colt revolver er niet zo mooi uit als zou kunnen maar goed, ik heb een

FINAL:

[afbeelding]

Wat betreft de overige platen, hierbij mijn comments:

cremo_06 : Je hebt uiteindelijk toch nog een mooi gevulde scene te maken, leuk! Je zou de scene makkelijk een stuk kunnen verbeteren door een zandtexture voor de grond en hout textures voor de gebouwen en palen op de voorgrond te gebruiken. Mocht je tijd hebben vanavond, kijk hier voor goede textures: http://www.textures.com/ .

Snoeikoei : leuk ontwerp! Ik vind voor de gezichtsuitdrukking van de man erg karakteristiek. De pose en camera standpunt is vrij statisch, maar ik neem aan dat een rig maken net wat teveel tijd zou kosten.
Wow! Erg toffe plaat geworden!
In textures zal ik me ooit nog een keer in verdiepen het zijn idd nu gewoon standaard kleuren! Bedankt voor de link! Ik heb er vanavond helaas geen tijd meer voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ziet er erg goed uit jongens :)

Mijn plaat is verre van af :P
Tot zover, veel meer tijd kan ik er niet meer in steken, en af gaat hij niet worden. Hoewel het leuk was geweest als hij op zijn minst een oor had gehad, maar die dingen zijn belachelijk moeilijk om te maken.
De rest van het hoofd ben ik wel heel trots op, daar ga ik ook zeker nog mee verder :)

WIP 04

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En dat was hem dan, contest #31. En ook deze maand zijn er weer toffe platen voort gebracht d:)b

Contest #31 - Finals

cremo_06
Final

SnoeiKoei
Final

De Hupie
Final

Stemmen
Wat nu volgt is natuurlijk de stemronde, alle deelnemers mogen mij per DM of Mail hun scorenlijstjes insturen (denk er aan dat je zowel een lijstje voor originaliteit als voor uitwerking opstelt zoals in de Topic Start vermeldt staat). Neem voldoende tijd om de inzendingen goed en eerlijk te beoordelen.
Wanneer alle inzendingen bij mij binnen zijn zal ik de scores verwerken en de winnaar zo snel mogelijk bekend maken.

De volgende contest
De volgende contest zal op zondag 1 november van start gaan, het onderwerp van deze contest wordt net als deze keer willekeurig geselecteerd uit een lijstje met mogelijke onderwerpen. Maar dat wil niet zeggen dat jullie geen input hebben. Weet je een leuk onderwerp? Gooi het in de groep, bruikbare onderwerpen kunnen altijd aan de lijst toegevoegd worden :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Weer een nieuwe maand, en weer een nieuwe contest!

Contest #32: Sport
Contest nummer 31 is geopend! Laat je inspireren en ga deze maand lekker aan de slag.
Iedereen is weer uitgenodigd om gezellig mee te doen!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
cremo_06 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:50:
[...]

Wow! Erg toffe plaat geworden!
In textures zal ik me ooit nog een keer in verdiepen het zijn idd nu gewoon standaard kleuren! Bedankt voor de link! Ik heb er vanavond helaas geen tijd meer voor!
Ja als je tijd hebt, zou ik dat zeker doen! Indien je nog niet zoveel verstand van unwrapping hebt, kan dit je wellicht verder helpen:

YouTube: 3D Modeling Tutorial #36 - UVW Mapping Part 1

Sowieso zijn de video's van Arrimus3D erg goed en heb ik er veel van geleerd. Wat mij betreft mag hij bovenaan staan met koeieletters in de Post je 3D stuff thread:

YouTube: Arrimus 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En de scores zijn binnen!

Scores!

Met een verschil van 0,4 punten is SnoeiKoei de winnaar van GFX Contest #31!

Gefeliciteerd Snoei! *O*

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Yee-haw! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Gefeliciteerd SnoeiKoei! Jij bent de echte cowboy onder ons! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
En? Ga je hen nu laten dansen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf