[2D/3D] GFX Contest 3: Tweakerland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/123w03d.jpg
Welkom bij de derde GFX contest!
Na de toch behoorlijk succesvolle contest "Primitives" gaan we deze keer voor een nog vettere line-up van finals!!

Tevens hebben we na veel te lange discussies er wel voor gezorgd dat er een mooi topic is voor ideeën en een top prijs voor de winnaar!

Deze keer mogen jullie je gaan uitleven met het onderwerp "Tweakersland".

Jullie kunnen hier bij denken aan een landschap vol authentieke Tweakers, de nieuwste tweaker snufjes, of alles wat met tweakers en de/in wereld te maken heeft. Het jaar 2012 kan je volgens sommigen het beste overslaan maar wat brengt de toekomt ons en wat valt er nog te tweaken?

Wat mij betreft mag je dus ook iets uit de toekomst maken.

Om alvast wat inspiratie op te doen kun je Google of Bing gebruiken. Maar natuurlijk ook onze eigen contest welke niets met het nieuwe topic onderwerp te maken hebben..:

2d/3D GFX Contest "Primitives"
2D/2D GFX Contest "Japan"

Kies de technieken waarin jij jezelf het beste thuisvoelt en gebruik ze om een afbeelding van formaat in elkaar te zetten. Van houtskool tot krijt, van 3ds Max tot Painter, of een combinatie van die twee.. zolang je er een afbeelding mee kan produceren mag het (bijna) allemaal. Zie de regels verderop in deze startpost voor de exacte details.

Heel veel succes!! *O*

Voorgaande topics
2d/3D GFX Contest "Primitives"
2D/2D GFX Contest "Japan"

GoT Contest website
Stalllone en marabunta2048 hebben een website gemaakt waarop alle finals van de contests worden verzameld:

GoT Contest website.

Stalllone en marabunta2048 zijn op het moment bezig met het verzamelen van de finals uit vorige contests, als je ergens nog een final vindt die niet meer online staat dan kun je deze per DM naar Stalllone sturen zodat hij de afbeelding kan opnemen in het archief. Vermeldt er uiteraard even bij van welke contest de afbeelding is die je hem stuurt.

Stalllone en marabunta2048 , bedankt voor het initiatief !!

Inleverdatum
Uiterste inleverdatum 16 mei 2010, 23.59 uur

De final mag gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Plaats svp niet te grote thumbnails. Je kan altijd linken naar een grotere versie. Dit is een stuk fijner voor de mensen onder ons die een mobiele browser gebruiken en erg veel geld moeten betalen bij overmatig downloaden.

Deelname
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, dan mag je gewoon meedoen. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nog een beetje nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in een van de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42
Welk type van Wacom tablet?

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP: Snapshot
Om de activiteit in dit topic te behouden willen we je vragen om iedere week minstens een "snapshot" te plaatsen van je werk, ongeacht de staat waar het zich in bevindt.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen... ;)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
  • Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs (ie. Poser). Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
  • Houd het gebruik van technieken binnen de perken. Een foto van een keukenvloer vol dominosteentjes om je scene mee uit te beelden is niet de bedoeling. We zitten hier in het /gfx-forum, waarin het naast 3d (op de pc) voornamelijk om digitale 2d op de pc en om een beperkt aantal platte analoge vlakken buiten de pc draait (zoals bijvoorbeeld tekenpapier, wat ingescand of gefotografeerd mag worden).
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist). Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling
Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt.

DM mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*
Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de oude startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres of wijzig je de link in de startpost zodat deze naar je eigen DM wijst zodat de deelnemers de scorelijstjes naar je kunnen opsturen. Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest. Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Dankwoord+ Suprise
Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.
En de prijs zijn we niet vergeten! Mooier als NME kan ik het niet typen dus bij deze:

De winnaar van de contest zal 2 maanden lang (maximaal tot de volgende winnaar bekend is) de titel "Winnaar GoT GFX-contest" onder zijn of haar nickname dragen. Deze titel is een wisseltrofee en als je hem wil houden zul je je best moeten doen tijdens de volgende contest.

Good luck!

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 02-04-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En let the games begin!!

Foutjes of sugesties over de ts graag even via de DM. Dan vind ik het wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 15:22
Vette OP :) Waar heb jij die info vandaan over de surprise?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Berichtje vind je hier.
Daar komt die niet meer onderuit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Lekker frisse SP :) we gaan ik ga eens brainstormen over een idee.

ik denk vaak in we 8)7

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Stalllone schreef op donderdag 01 april 2010 @ 01:57:
Lekker frisse SP :) we gaan ik ga eens brainstormen over een idee.

ik denk vaak in we 8)7
wie? Jij of hij? :? Ik snap je niet meer hoor. 7(8)7 hahahaha :P

Succes aan iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 17:11
Stalllone is een beetje schizofreen :+

Ik heb al een idee, ga vanavond nog wel even schetsen denk ik :)

* naam doet dus ook mee :+

[ Voor 18% gewijzigd door naam op 01-04-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-04 17:19
stalllone, niet mee inzitten hoor, wij spreken ons ook altijd in meervoud aan.

(zit er bij jullie ook een lemming in jullie browser?)

[ Voor 52% gewijzigd door D-rez op 01-04-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
(@D-rez: uhm.. Nee?)

Mijn entry gaat waarschijnlijk 2d worden jongens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

D-rez schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:17:
stalllone, niet mee inzitten hoor, wij spreken ons ook altijd in meervoud aan.

(zit er bij jullie ook een lemming in jullie browser?)
Ja :D Hier in Chrome wel. Als je even niks doet met je browser komen ze naar bene vallen. :D

Sorry voor het offtopic mensen. Heb overgens nog geen idee voor deze contest. :/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
ik begin iets subsantieels te krijgen (misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik heb ook een idee!

Ik hoop dat ik tijd vrij krijg om het te fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Verkrijgbaar bij de betere juwelier: de T.net halsketting. Met magnetische kern (gesmeed door elfen bij maanlicht) die RSI voorkomt én de opname van cafeïne in het bloed versnelt. Tevens leverbaar met 4GB USB opslag.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/tweakerslogojewel.jpg

ToDo: ketting, diamantjes, USB-stekketje :)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
:o Nice! _o_

Leuk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@bozozo, Ziet er mooi uit :) Misschien wil je even kort omschrijven hoe je het gemaakt hebt/wires posten? :> Ben ik wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Niets bijzonders eigenlijk. Cilindertje gemaakt (aantal zijdes uitgemikt op vijfvoudige rotatiesymmetrie, voor die puntjes) en geconverteerd naar Editable Poly. Daarna een klein uurtje gemodelleerd, goud materiaal gemaakt (gebaseerd op mr Arch&Design Chrome) en belichting neergezet (skylight met HDRI map + gelige area light met intensity 2.0) en HDRI ingesteld als environment. Tot slot gerenderd met mental ray; final gather ingeschakeld voor de skylight en DoF aangezet. Renderen duurde bijna 2 uur, zal toch maar wat settings omlaag draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Dof kun je beter gewoon in post doen als het maar een still is, scheelt enorm veel rendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:10

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Bozozo schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:49:
Verkrijgbaar bij de betere juwelier: de T.net halsketting. Met magnetische kern (gesmeed door elfen bij maanlicht) die RSI voorkomt én de opname van cafeïne in het bloed versnelt. Tevens leverbaar met 4GB USB opslag.

[afbeelding]

ToDo: ketting, diamantjes, USB-stekketje :)
Magnetische kern? wat nou als je een pacemaker hebt? :'(

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Je weet toch dat door elfen gesmede magnetische kernen geen negatieve invloed hebben op implantaten en andere cyborg toestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:10

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ah op die fiets... carry on then :)

* Spike_wolf gaat ook vast concepten bedenken :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:18

RoyK

Illustrator

Ik ga morgen middag wat schetsen. Ik heb al een verstrooid persoon in gedachten ;)

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Mag ik ook schattige diertjes inzetten die iets aan het tweaken zijn, of drijf ik dan te ver van het onderwerp af? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Je komt wel heel erg in mijn straatje met dat idee fruithap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Heh, wat wil jij maken dan?

Ik denk dat ik het onderwerp toch iets letterlijker ga nemen dan ik eerst in gedachten had. Het wordt nu letterlijk een Tweakerlandtm, met mini-tweakertjes in de vorm van oa. Bill, Linus, Tux, Stallman en misschien zit er ook nog wel een optreden in voor Femme, en zelfs Henk :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Geïnspireerd door gister zat ik te denken aan:
Lemmings, Pacman, Digger en andere game figuurtjes welke in een wereld van printplaten (mobo's, etc), kabels en schermen, rond racen op wagentjes voorzien van extreme koelblokken etc.

/edit

maar de kans is aanwezig dat dit natuurlijk heel anders wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door D-rez op 02-04-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ooh, dan wordt het heel anders dan wat ik in gedachten heb. Je hoeft niet bang te zijn dat we hetzelfde gaan maken :)

Om het nog even te verduidelijken: ik ga iets proberen wat ik al eerder geprobeerd heb maar waar ik niet bepaald succes mee had.. Een scene met een regenachtige gritty look, gecombineerd met het gebruik van wat nieuwe features in Blender waar ik ook eens wat uitgebreider mee wil spelen (rooksimulatie, voxelrendering, micropolygon rendering en de nieuwe ondersteuning voor GI).

In die scene moeten dan een stapel "standaard" tweakers te vinden zijn (genoemd op de vorige pagina) die, uitgebeeld als een soort enge en rauw uitziende sekteleden, met z'n allen een nieuwkomer het vuur aan de schenen leggen.

Maar.. er is natuurlijk altijd de redder in nood! Ik denk dat dit een mooie rol gaat worden voor Femme, die aan een liaan (oid) door de Tweakerjungle heenzweeft om de nieuwkomer te redden van al het grote geweld in Tweakerland.

Als niewkomer kan het best moeilijk zijn om te overleven in de jungle die computer/tweakerland heet! ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Stukfruit op 02-04-2010 11:32 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
hmm klinkt interessant, ben benieuwd wat je er van gaat maken.
We maken het onszelf alleszins niet makkelijk :D

ps ik heb ook nog een back-up plan indien ik toch minder tijd ga hebben dan gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik weet nu al zeker dat het te moeilijk gaat worden :') :P

Maar goed, grenzen zijn er om te doorbreken...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Toffe plannen worden er al gemaakt :D !!

En ik heb nog niks ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Briljantjes gemaakt \0/

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/diamonds.jpg

Iemand enig idee hoe ze deze op een plat oppervlak plakken? Onderste punt eraf zagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Volgens mij zitten ze dan met een klemmetje oid vast?

* naam heeft ook al een idee, maar nog niet begonnen met schetsen/modellen oid :/ gisteravond geen tijd voor gehad :X druk druk druk :X

[ Voor 59% gewijzigd door naam op 02-04-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bozozo schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:25:
Briljantjes gemaakt \0/

[afbeelding]

Iemand enig idee hoe ze deze op een plat oppervlak plakken? Onderste punt eraf zagen?
Sodeju dat zijn de wipjes! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Briljantjes gemaakt \0/

[afbeelding]

welke render-engine gebruik je?
indien Mentalray, heb je hier misschien wat aan: http://mentalraytips.blog...ndering-diamonds-and.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-04 10:04
D-rez schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:11:
Dof kun je beter gewoon in post doen als het maar een still is, scheelt enorm veel rendertijd.
Het is zeker sneller in post maar niet altijd even mooi en accuraat. Dof laten renderen is vaak veel mooier en natuurgetrouwer.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

D-rez schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:41:
[...]

welke render-engine gebruik je?
indien Mentalray, heb je hier misschien wat aan: http://mentalraytips.blog...ndering-diamonds-and.html
Daar dacht ik ook precies aan :D Zaps uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Nice! Dat ga ik zeker even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Je hebt gelijk hoor villean, maar voor een still is het vaak meer dan voldoende.

/edit

@ Rakkerzero hieronder
Ik ben benieuwd, het begin zag er toen al strak uit. Mijn deelname ging niet door wegens druk met werk. Hoop nu meer tijd te hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door D-rez op 02-04-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:10

Zeror

Ik Henk 'm!

In het japan contest had ik helaas niet genoeg tijd om mijn entry af te maken, maar deze contest wil ik wel proberen om wel tot een final te komen.

Ik heb al een idee bedacht wat wil gaan uitwerken. Iets met boekenkasten die opzij kunnen. ;)
Oftewel Dexter Laboratory is mijn inspiratie bron :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 04-04-2010 08:13 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Hmm, ik mis wat shaders die worden gebruikt in die tutorial. MR Photographic exposure control en MR Glare heb ik niet. Dat overkomt me de laatste tijd vaker (max 2009) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

hnm. mn inspiratie knobbel wordt toch minder gekieteld dan dat ik in eerste instantie had verwacht. De combinatie tweakers en een land(schap).. Ik heb een verstrooide tweaker in gedachte.. die in het donker achter een rits computers zit met een paar flessen cooling er naast etc. Misschien wereld heerschappij aan het verschaffen is met zijn laptop en internet.. hm... ik ga die kant op denk ik

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

Briljantjes gemaakt \0/

[afbeelding]

Ze worden eigenlijk nooit echt op een blak oppervlak vastgemaakt als ik het goed heb. meestal worden ze in een kuiltje gezet met een soort van klemmetjes eromheen denk ik. Ik zal het eens aan me zus vragen die met een opleiding tot goudsmid bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

@Bozozo, ik mis denk ik even de link met tweakers. Wat is je gedachte achter deze mooie render?

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Mr glare haal je bij je rendersettings vandaan.
Renderer -> camera shaders -> Output

Gewoon die map die daar staat naar je material editor als instnace kopieren.

MR Photographic exposure vind je bij enviroment settings de "8" knop

[ Voor 17% gewijzigd door D-rez op 02-04-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik maak kitschy tweakers merchandising :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-04 21:23
Bozozo: Ik weet niet of je het allemaal precies uit hebt gemeten en wat niet maar een briljant geslepen diamant heeft 57 vlakken. Soms word ook wel eens de onderkant afgevlakt waardoor er 58 vlakken ontstaan.

Om zo dicht mogelijk bij het oppervlak te komen zou je een alliance ring kunnen maken. Met behulp van de ring staan ze netjes allemaal recht op.
Alliance zettingen

De alliance methode werkt eigenlijk alleen goed voor ringen maar voor andere juwelen zou je kunnen kijken
naar een gladomzetting. De gladomzetting bestaat uit 2 onderdelen; 2 buizen die in elkaar glijden. Je hebt
de buitenste buis en de iets kortere buis die precies in de buitenste buis glijd. Hier door krijg en een trapje aan de binnenkant van de buizen. Je legt de edelsteen netjes in je buis constructie en dan zet je de buitenste rand aan de edelsteen en zo komt de steen vast te zitten. Dit is wel een dichte methode, er zal geen licht van onderen komen om de steen meer te doen sprankelen.
Gladomzetting

Een klassieke zetting voor een briljant geslepen diamant is een chatonzetting
Chatonzetting

Nog een optie is een incrustatiezetting gebruiken. Valt ook wat licht weg maar ziet er wel gaaf uit.

Ah, mooi, een verzameling van verschillende uncrustatiezetting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Bedankt voor de informatie, erg handig! Ik ga voor die vier pootjes denk ik.

Nieuw wipje:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/tweakersjewel2dof.jpg

Het wordt wel tijd om er wat meer Tweakers elementen in te brengen :)

Die photographic exposure staat er bij mij gewoon niet tussen... heel vreemd

[ Voor 15% gewijzigd door Bozozo op 02-04-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nerds Go BlingBling :*)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-04 09:23
Ik doe misschien ook mee, ik ga voor de ultieme nerd clichés. :+ Straks ff een schetsje maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Giant87 op 03-04-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-04 20:52
Ik zal eens kijken of er iets in mij op kan komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ziet er leuk uit, Bozozo :)
Sorry, ik zou er ook inhoudelijk commentaar op willen geven, maar dit is te weinig om echt iets over te zeggen...

* Stukfruit is onderstussen ook nog vrolijk aan het denken en is inmiddels aangekomen bij de twee belangrijkste inspiratiebronnen (voornamelijk voor de looks): The Matrix en Alice in Wonderland (Tim Burton versie)

Gooi die twee in een blender (pun intended), doe er nog een klein snufje Bladerunner bij, denk aan de omschrijving die ik in m'n vorige post gaf, en je ziet wat er ongeveer uit zou moeten gaan komen...
Nu het echte werk nog :')

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs70/i/2010/094/7/4/Tweakerland1_by_Forgotten_Sins.jpg
een eerste ideetje?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Die linkse staat met een onwijs grote baco? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Laatst online: 28-04-2021
Stukfruit schreef op zondag 04 april 2010 @ 07:55:
[...]

* Stukfruit is onderstussen ook nog vrolijk aan het denken en is inmiddels aangekomen bij de twee belangrijkste inspiratiebronnen (voornamelijk voor de looks): The Matrix en Alice in Wonderland (Tim Burton versie)
[...]
Klinkt heel goed! ik heb pas alice in wonderland gezien, een kloteverhaal, maar prachtige beelden! _/-\o_ dat moet wel mooi worden!

* natasdiamon is aan het nadenken om iets te doen met de profielfoto's, in een zonnig landschap a la just cause 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Giant87 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:58:
Ik doe misschien ook mee, ik ga voor de ultieme nerd clichés. :+ Straks ff een schetsje maken.
Leuk :) ben benieuwd!
Sinny schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:18:
Ik zal eens kijken of er iets in mij op kan komen :P
En, al wat kunnen bedenken :P ?
Stukfruit schreef op zondag 04 april 2010 @ 07:55:
* knip *
Nu het echte werk nog :')
:D :D

Leuk idee, ben benieuwd!
marabunta2048 schreef op maandag 05 april 2010 @ 01:55:
Die linkse staat met een onwijs grote baco? :+
Dat moet wel Mario zijn :P (met z'n snor). :P

Heb zelf nog maar 1 idee -O- ... als ik binnen paar dagen niks beters verzin dan gaan we ga ik dit gewoon doen. Dus nog even geduld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-04 20:32

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik denk dat ik wel mee doe deze ronden, heb al wat ideetjes, ik ga er denk ik een middeleeuws sausje overheen gooien.

Nu de tijd nog vinden.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@ marabunta; overdrijving is een kunst :+
En dit is nog maar een eerste opzetje, kan goed nog heel anders worden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
ik heb helaas niet veel kunnen doen dit weekend, gezien ik bij m'n ouders op bezoek ben geweest.
Hier wat ik vanavond gekunsteld heb.

Afbeeldingslocatie: http://dexyd.nl/afbeeldingen/got-tweakerland/UFO-WIP-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@D-rez; heat sink? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
google maar eens op ufo cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Nico:

Ik zie in dat rechtse iets heel anders dan ik er volgens mij in zou moeten zien :P De linker ziet er grappig uit :D

De tip die je nu alvast zou willen geven is om jezelf nog iets verder te pushen door wat meer dynamische poses te gebruiken. Bedenk wat je karakter(s) aan het doen is, en probeer dat echt uit te beelden ipv de standaard "oh, daar staat een camera, zeg kaaaaaas!!"-look :)

Om dat voor elkaar te krijgen kan je trouwens imho nog het beste een camera met een spiegel pakken en zelf de poses uitbeelden, dan is het ook makkelijker om te tekenen.

@natasdiamon:

Nou, niet teveel vertrouwen hebben, ik heet helaas geen Tim Burton :P

En "profielfoto's"? Je bedoelt avatars? :)

@Stalllone:

Licht eens een tipje van de sluier op? ;)

@D-rez:

Coole cooler!

@Stukfruitig:

Stap 1: check of ik ook daadwerkelijk de interne renderer van Blender kan gebruiken om te renderen en check of GI en micropolygons redelijk werken in hun huidige staat: klik (de zwarte vlekken zijn een bug).

Het nadeel van deze renderer is dat je 50 dingen moet instellen voordat je hetzelfde resultaat hebt als dat je met 1 stap kan doen in een commerciele renderer. Het is wel lekker hardcore en oldskool, maar of daar genoeg tijd voor is...

* Stukfruit twijfelt daarom nog even tussen Blender intern en Indigo, en gaat ondertussen alvast beginnen met het tekenen van Femme, de held van het verhaal!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

dr zijn al veel mooie WIP's in dit vroege stadium van de contest ;).

dat heeft mij ook aan het denken gezet wat ik zou kunnen maken omtrent het thema tweakersland. alleen het probleem is dat ik niet zoveel hiermee kan verzinnen.

wat ik nu in m'n hoofd heb zitten. een getweakte productielijn van auto's die racemonsters produceren :P. of dat het moet gaan worden weet ik nog niet maar dat is waar mijn gedachte nu naar toe rijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Feitelijk is het een nogal breed topic. Alles wat er hier op tweakers.net "hot" (of cool) is, kun je gebruiken. Je kunt het letterlijk nemen, maar ook je fantasie er op loslaten (voor een compleet los geslagen hersenspinsel moet je bij onze "vitamine C bom" zijn). Je kunt bijwijze van spreken een mooie visuele voorstelling maken van code, een futuristische auto, een visualisatie van de LHC of eender wat welke gelinkt kan worden aan de wereld van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
Damn, ik heb zin om ook weer eens een keertje mee te doen. Eens even kijken of ik wat kan verzinnen...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
Doe dat, hoe meer hoe beter :)

ik heb mijn idee weer weggegooid, ik ga weer eens over wat anders nadenken, want met alleen avatars kon ik niet doen wat ik wilde doen, dus ik ga het weer anders maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Hierbij dan vast een kleine work in progress ;). Eigenlijk ga ik de andere kant van de harddisk gebruiken, maar dit was ook leuk om te maken :).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zSEnvkF6Dnz4LrpGjhMI409a/full.jpg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
update

Afbeeldingslocatie: http://dexyd.nl/afbeeldingen/got-tweakerland/UFO-WIP-02.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door D-rez op 06-04-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
daniel (ik neem aan dat dat je naam is). De printplaat oogt zeer plat.
Ben wel benieuwd wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
That's right ;). Hij is inderdaad nogal plat. Het is nu ook gewoon een plaatje erop geplakt. Al is de onderkant van dat ding wel vrij plat, alle componenten zitten aan de andere kant ;). Enige wat een klein beetje uitsteekt zijn de 6 schroefjes. Morgen eens kijken of ik een deel van de bovenkant kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@DP Kunst; Bump mapje misschien maken ? Dat zal denk ik wel voldoende zijn om de soldeerpunten wat omhoog te laten komen en voegt meteen veel toe! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

@ Bozozo: Ziet er al gaaf uit so far! ik heb eigenlijk geen kritiek.

@ Nico: Ik ben benieuwd waar het naartoe gaat, de schets wel wat. maar doet mij nog weinig aan de verbeelding over.

@ D-rez: Het lijkt wel zeker op die UFO Cooler! alleen dat metaal onderaan (chromeachtig bij jouw) heeft naar mijn mening niet zoveel reflectie.

Ik heb weer wat anders bedacht. ik ga een tweakersaquarium bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Ik ben nog steeds aan het nadenken, wil heel graag meedoen, maar momenteel loopt m'n hoofd een beetje over van allerlei dingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Als mijn plannen uit de verf gaan komen (en verder dan alleen de startblokken) maak ik in 3DsMax een stilleven van een (deel van) een werktafel van een tweaker / casemodder... gereedschap, schroefjes / ledjes / computeronderdelen. Met andere woorden, het wereldje waarin sommige tweakers leven (op zijn minst volgens het clichématige beeld van "de buitenwereld").

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Last net ff de TS. De DO en DON'Ts moeten trouwens nog bijgewerkt worden aan de nieuwe regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@Frans

Lijkt? lijkt? IS zal je bedoelen ;)

Materialen zijn nog lang niet definitief hoor?

Het is btw m'n 1ste serieuze poging tot het 1op1 modelleren van een product adv referentie materiaal. gaat tot nu to nog behoorlijk. Had alleen bij die metalen kast (geel) moeite om de hoeken scherp, maar toch de curve smooth te krijgen m.b.v. turbosmooth. Maar d.m.v. verschillende smoothing groepen is het toch gelukt.
Plastic moet nog hier en daar wat "getweaked" worden.

Heb ondertussen ook al bakken referentie materiaal verzameld. :D

Vanavond heb ik helaas niet veel tijd. (sowieso maar een kleine 1 tot 1,5 (en als ik geluk heb 2) uur per dag).

ps. ik heb het idee dat de plaatjes op jou website aan de donkere kant zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

WIPje maar vast ook, of tenminste het idee waar ik heen wil (zie beschrijving paar posts hierboven):

Schetsje:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4036/4500180360_eeb34a2227_o.jpg

Fotootje snel ff gemaakt hier op werk van wat ik ongeveer wil bereiken in 3D (bracque phone cam, boeie, gaat om het idee; let ook niet op de willkeurige documenten op de ondergrond, dat moeten technische tekeningen ofzo worden):
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4072/4499545089_3aaee2fdd9_o.jpg

PS verhoudingen op de schets kloppen voor geen meter nee :+ Potlood is veeeel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
tevens zou ik voor een kruiskop-schroevendraaier gaan.
PC vijzekes zijn ook aanzienlijk fijner. (tenzij het thumb-screws zijn)

een casemodder heeft vaak ook wel een dremel of iets dergelijks rondslingeren. Een veiligheidsbril is ook onontbeerlijk. Spuitbussen, fans, kabels, kabelsleeves, CCFL's. ( Om maar wat inspiratie te geven.)

[ Voor 0% gewijzigd door D-rez op 07-04-2010 16:37 . Reden: een C vergeten bij CCFL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:36:
tevens zou ik voor een kruiskop-schroevendraaier gaan.
PC vijzekes zijn ook aanzienlijk fijner. (tenzij het thumb-screws zijn)

een casemodder heeft vaak ook wel een dremel of iets dergelijks rondslingeren. Een veiligheidsbril is ook onontbeerlijk. Spuitbussen, fans, kabels, kabelsleeves, CCFL's. ( Om maar wat inspiratie te geven.)
Ha die kruiskop ipv gewone schroevendraaier is een must idd, dank je! Het doosje rechts moet een fan worden. Voor de rest moet ik nog ff zien wat ik erbij leg, ik heb niet vreselijk veel tijd en wil wat ik maak iig goed realistisch maken.

Edit: vandaar dat ik alles opmeet bij het modeleren dus over grofheid / verhoudingen hoef ik me straks geen zorgen te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-04-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Welk programma gebruik je? :)

Anders zou ik eens kijken om maxwell te gebruiken om te renderen :) als je realistische afbeeldingen wil zonder al te veel moeite moet je daar zeker eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

marabunta2048 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:58:
Welk programma gebruik je? :)

Anders zou ik eens kijken om maxwell te gebruiken om te renderen :) als je realistische afbeeldingen wil zonder al te veel moeite moet je daar zeker eens naar kijken :)
3dsmax 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
En welke renderer? :) scanline, mental ray, iets anders? (gebruik zelf ook max 2010) ben een beetje bezig met experimenteren hoever k kan gaan met de scanline renderer :+ best leuk om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54
Beetje jammer onderwerp. Als ik tijd ga vrij maken hiervoor is dat puur en alleen om te winnen en een keer een mooi onderwerp te starten :P :+

Snoeikoei: mag ik je vragen waarom je dit gaat modeleren? Ik zou gewoon een foto nemen en klaar. Als mensen situaties modeleren die in het echt niet zouden kunnen, of die nog niet gebouwd/gemaakt zijn begrijp ik dat volledig, maar ik verbaas me altijd dat mensen objecten modeleren waarvan ze net zo goed een foto hadden kunnen maken. Natuurlijk leer je ervan, maar je kan er nog meer uithalen. Maar misschien doe je dat ook nog wel?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Oei, SnoeiKoei z'n foto heeft wel wat weg van mijn idee :+ (overgens doe ik niks met "gereedschap" modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
inquestos schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:06:
Beetje jammer onderwerp. Als ik tijd ga vrij maken hiervoor is dat puur en alleen om te winnen en een keer een mooi onderwerp te starten :P :+

Snoeikoei: mag ik je vragen waarom je dit gaat modeleren? Ik zou gewoon een foto nemen en klaar. Als mensen situaties modeleren die in het echt niet zouden kunnen, of die nog niet gebouwd/gemaakt zijn begrijp ik dat volledig, maar ik verbaas me altijd dat mensen objecten modeleren waarvan ze net zo goed een foto hadden kunnen maken. Natuurlijk leer je ervan, maar je kan er nog meer uithalen. Maar misschien doe je dat ook nog wel?
Waarom is het een jammer onderwerp? Oké niet simpel voor iedereen om iets te verzinnen, maar de meesten zijn toch behoorlijke enthousiast. Wat is voor jou dan een zogezegd "mooi" onderwerp? In het thema topic heb ik je niets naar voren zien brengen, gemiste kans dus.

Ten tweede, het is geen foto wedstrijd dus dat gaat al niet. De rest van je post vind ik ook maar een hoop onzin. Als iedereen zou denken zoals jij, zou een site als turbosquid of evermotion snel werkloos zijn betreffende de verkoop van models etc. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik vind het op zich ook een minder onderwerp omdat "tweakerland" bij de eerste gedachte alleen maar nerdspul omhoog brengt zoals computerkasten en hardware, maar als je even doordenkt en dat creatieve deel van je grijze spul gebruikt dan valt het eigenlijk best mee. Puur een kwestie van je eigen smaak en stijl doorvoeren :)
Als ik tijd ga vrij maken hiervoor is dat puur en alleen om te winnen en een keer een mooi onderwerp te starten :P :+
Als ik ooit nog eens een keertje win mag jij het topic daarna openen, goed? :P
"ooit".. want ik geloof niet dat het nog gaat gebeuren :+

@SnoeiKoei:

Leuke compositie :) ik vind de schroevendraaier alleen iets te ver naar links toe liggen, het ligt nu te netjes uitgelijnd met die spoel (of hoe je zo'n ding ook noemt) en dat ding naast de schroeven/spijkers. Op een of andere manier trekt dat nogal m'n aandacht in minder positieve zin. Misschien dat je daar nog iets op kan bedenken?

Als je niet begrijpt wat ik bedoel dan wil ik het ook wel even uittekenen :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
En weer een updateje. Heb de connector gemaakt, PCB iets andere texture gegeven, boutjes gemodelleerd en een stuk van de bovenkant met de platters gemaakt ;).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pG5kgZB3eVljDTOxi919KROr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bHvkgXDoN3MY8qQUxBFhBe6E/full.jpg

Uiteraard wordt er nog wat leuks van gemod als de rest van de binnenkant klaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

ik zou de soldeerpuntjes op de achterkant nog meer bump geven, dat geeft het nog een beetje meer diepte

[ Voor 3% gewijzigd door windwarrior op 07-04-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 25-04 09:23
SnoeiKoei schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:27:
WIPje maar vast ook, of tenminste het idee waar ik heen wil (zie beschrijving paar posts hierboven):

Schetsje:
[afbeelding]

Fotootje snel ff gemaakt hier op werk van wat ik ongeveer wil bereiken in 3D (bracque phone cam, boeie, gaat om het idee; let ook niet op de willkeurige documenten op de ondergrond, dat moeten technische tekeningen ofzo worden):
[afbeelding]

PS verhoudingen op de schets kloppen voor geen meter nee :+ Potlood is veeeel te groot.
Hele mooie schets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
Een WIPje van mij,

ik heb echt uren zitten kloten op allemaal dingen, maar ik denk dat ik het nu toch wel heb, het kwam zomaar, onder een oersaaie NL toets. :P

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/5nkxsg.jpg
een hdd, waar een heel land uitknalt :P dit schetjes was echt heel klein, 5 bij 5 centimeter, maar het geeft je wel een idee hoe het moet worden.

Nog wat verder, met photoshop het een en ander dr ingeplakt:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2e3o39c.jpg

Nog weinig eigen werk, maar ik ben heel tevreden, het stijltje wat ik op de schets in mn hoofd had, zit er bijna helemaal in, nu het tweakers.net benzinestation, de lantaarnpaal, vliegtuig en zulksoort dingen brushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah die past helemaal bij je avatar!

Tof om te zien dat er al veel mensen druk bezig zijn :) Binnenkort ook een wipje van mijn kant!
En edit,

Waar komt al die materiaalkennis opeens vandaan? :o Ziet er mooi uit allemaal.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 08-04-2010 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Mooi werk mensen. Ik kan aan deze contest helaas niet meedoen wegens tijdgebrek.

Succes iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

marabunta2048 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:08:
En welke renderer? :) scanline, mental ray, iets anders? (gebruik zelf ook max 2010) ben een beetje bezig met experimenteren hoever k kan gaan met de scanline renderer :+ best leuk om te doen :)
Scanline of MR denk ik ja :) Denk dat MR het makkelijkst is in dit geval, met de caustics van het schroevedraaierhandvat. Ik heb geen Maxwell en er ook geen ervaring mee.
Dank je! Het is maar een heel klein kladdertje eigenlijk onderaan een pagina van een kladblok, 5 schrijfregels hoog :D
Stalllone schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:14:
Oei, SnoeiKoei z'n foto heeft wel wat weg van mijn idee :+ (overgens doe ik niks met "gereedschap" modellen).
Ha ik ben benieuwd! Uitwerking zal vast anders zijn.
Snoeikoei: mag ik je vragen waarom je dit gaat modeleren?
Voornamelijk omdat ik het als een goede gelegenheid zie om dingen fotorealistisch te gaan renderen. Ik heb daar weinig ervaring mee en voor mij is het een grote uitdaging. Het onderwerp en compositie lenen zich goed voor een paar leuke effecten (caustics, colour bleeding, dat soort spul) waar ik even goed mijn tanden in wil zetten. En ik denk er nog over iets te doen wat IRL niet kan (maar wel in de fantasie van de Tweaker waar dit gereedschap van is ofzo) maar dat moet ik nog uitdenken en is sowieso van later zorg.

[ Voor 18% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-04-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

WIPje van de schroevendraaier in GMax :D Gewoon omdat het kan. (En omdat ik op werk geen 3dsmax kan installeren natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4062/4502412934_d9bf392329_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2764/4502448478_0f8b20ec68_o.jpg
en lowpoly zonder smooth:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4068/4502412954_cdd09e5090_o.jpg
referentie er nog maar een keer bij:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4072/4499545089_3aaee2fdd9_o.jpg

Edit: nog wat lunchpauzewerk verricht: schroevedraaier is nou kruiskop.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2730/4501959825_f117b9f64c_o.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-04-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54
D-rez schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:32:
[...]

Waarom is het een jammer onderwerp? Oké niet simpel voor iedereen om iets te verzinnen, maar de meesten zijn toch behoorlijke enthousiast. Wat is voor jou dan een zogezegd "mooi" onderwerp? In het thema topic heb ik je niets naar voren zien brengen, gemiste kans dus.

Ten tweede, het is geen foto wedstrijd dus dat gaat al niet. De rest van je post vind ik ook maar een hoop onzin. Als iedereen zou denken zoals jij, zou een site als turbosquid of evermotion snel werkloos zijn betreffende de verkoop van models etc. Erg jammer.
Sorry voor de botte opmerking, maar blader anders eerst even wat verder in m'n postgeschiedenis. Weinig zullen afgelopen jaren meer aan de discussie en onderwerpvoorstellen hebben bijgedragen. Kan me een beetje frustreren dat na zo'n hele evaluatiecyclus vrijwel 0 lering wordt getrokken. Verder kan ik me volledig bij Stukfruit aansluiten. Maar in plaats van de zure stuurlui uit te hangen kan ik natuurlijk ook actief meedoen en laten zien hoe het wel moet. ;)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
inquestos schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:41:
[...]
Maar in plaats van de zure stuurlui uit te hangen kan ik natuurlijk ook actief meedoen en laten zien hoe het wel moet. ;)
Aan de slag jij })

Hier mijn crappy schets!
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/4uatex.jpg
het moet een hi-tech boom met hi-tech beesten erin worden. Nog even flink uitvogelen hoe ik dit fatsoenlijk in 3d krijg. Mischien ook wel tof om het een beetje 2d/3d te maken? Wel diepte maar dan met 2d aanzicht.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 08-04-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
2.5d zou daar hartstikke leuk bij staan idd :)
Zijn dat nou allemaal konijntjes? :D

Maar wat ga je dan (als je het 2.5d maakt) met die achtergrond doen? In deze schets vind ik het daar een beetje leeg!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
SnoeiKoei schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:01:
WIPje van de schroevendraaier in GMax :D Gewoon omdat het kan. (En omdat ik op werk geen 3dsmax kan installeren natuurlijk)

[afbeelding]
[afbeelding]
en lowpoly zonder smooth:
[afbeelding]
referentie er nog maar een keer bij:
[afbeelding]

Edit: nog wat lunchpauzewerk verricht: schroevedraaier is nou kruiskop.
[afbeelding]
Een tip, werk eerst in een gweoon saai grijs kleurtje tot je de vorm goed hebt :) daarna kan je gaan experimenteren met Materials etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Leuk!
Heb ook zin om mee te doen, maar ik ben ene beetje laag niveau :P
Maar ik zal kijken of ik wat kan maken wat nog een beetje van niveau is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

marabunta2048 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:47:
[...]

Een tip, werk eerst in een gweoon saai grijs kleurtje tot je de vorm goed hebt :) daarna kan je gaan experimenteren met Materials etc :)
Maakt de WIPs niet interessanter imho :) Zolang ik modeleer is alles idd "saai grijs" maar dan zie je bv niks van de flensjes aan het metalen deel van de schroevendraaier, en je hebt erg weinig contrast (schaduw) / hightlights. Ik kan met GMax bijvoorbeeld geen clay renders maken met soft shadows enzo. Wat je in mijn WIPs ziet zijn absoluut geen uitgewerkte materialen maar slechts een schetsmateriaal voor indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
SnoeiKoei schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:58:
[...]

Maakt de WIPs niet interessanter imho :) Zolang ik modeleer is alles idd "saai grijs" maar dan zie je bv niks van de flensjes aan het metalen deel van de schroevendraaier, en je hebt erg weinig contrast (schaduw) / hightlights. Ik kan met GMax bijvoorbeeld geen clay renders maken met soft shadows enzo. Wat je in mijn WIPs ziet zijn absoluut geen uitgewerkte materialen maar slechts een schetsmateriaal voor indicatie.
Ah op die manier, ik dacht dat je ook met een transparant materiaaltje aan het modellen was :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste