[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 197.087 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:24
Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/5038/2dtopic6br.jpg
Part 12
Wat is de bedoeling van dit topic?

In dit topic kan je al 2d kunstwerken posten die jij gemaakt met een 2d bewerkingsprogramma. Anderen kunnen dan van je werk genieten of zich laten inspireren, maar ook opbouwende kritiek geven voor als niet nog niet zo goed bent.

Wat is NIET de bedoeling van dit topic?

Aangezien we graag naar mooie vakwerk willen kijken, willen we vragen om geen 'kunstwerken' te posten die hooguit uit een paar filters bestaan en/of binnen een minuut of 5 inelkaar geflanst is. Dat soort werk mag wat ons betreft gewoon voor jezelf houden. bijv.: Je mag wel een signature posten, mits je daar veel moeite voor gedaan hebt, zodat anderen hier weer inspiratie uit kunnen halen. Uit een 5-minuten-in-elkaar-flans-dingetje kunnen wij geen inspiratie uit halen en is daarom ook zinloos om te posten.

We verwachten dus werk op niveau!!!

Welke programma's kun je gebruiken?

Om al die mooie kunstwerken te kunnen maken heb je natuurlijk een goed programma nodig. Nu zijn er verschillende programma's op de markt. Hieronder de meest bekendste programma's.

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/2240/line6kn.jpgAfbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/2240/line6kn.jpg
De programma's

Sommige van de onderstaande programma's zijn ook te vinden in een bundelpakket. Bekende bundelpakketten zijn:

Adobe Creative Suite 2
Photoshop CS2, Ilustrator CS2, InDesign CS2, GoLive CS2, Acrobat 7.0 Professional, Version Cue CS2, Bridge en Stock Photos
Adobe Studio 8
Dreamweaver 8, Flash Professional 8, Fireworks 8, Contribute 3 en Flashpaper 2

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/9357/adobe7vk.jpgPhotoshop CS 2

Adobe Photoshop is de bekendste in het rijtje bitmap editors. De editor is bedoeld voor professionele beeldbewerking. Door de speciale programma opbouw kun je zelfs je eigen filters/brushes/patterns toevoegen aan het programma waardoor je nog mooiere afbeeldingen kunt maken.
Voor de gebruikers die een eenvoudigere versie vereisen, is er photoshop elements.

download tryout | meer info »

Illustrator CS 2

De Adobe Illustrator CS2-software geeft u nieuwe creatieve vrijheid om uw ideeën snel en krachtig te verwezenlijken. Converteer bitmaps meteen naar vectorillustraties en verf intuïtiever. Bespaar tijd met intelligente paletten en geoptimaliseerde werkruimten. Bovendien kunt u door de nauwe integratie met andere software bijzondere afbeeldingen maken voor afdrukken, video, het web en mobiele apparatuur.

Fireworks 8 (voorheen van Macromedia)

Fireworks 8 laat u maximale beeldkwaliteit met minimale compressiegrootte in evenwicht brengen aangezien u met nauwkeurige controle creëert, uitgeeft en beelden voor het web optimaliseert.

Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/3306/corel6gp.jpgPaint Shop Pro X

Voor iedereen die goede foto's wil omzetten in ware kunstwerkjes is er nu Corel Paint Shop Pro X. Geef uw foto's het professionele uiterlijk dat ze verdienen met behulp van automatische fotocorrecties en nauwkeurige bewerkingstools voor de fijne details. Als u hulp nodig hebt, is er altijd het ingebouwde Studiecentrum om u verder te helpen.

Painter IX

In het engels:
Corel Painter IX adds a range of tools and features that increase performance, fuel creativity and further extend compatibility with other industry-standard tools and applications. With improved Help features, tutorials by world-class digital artists and free access to selected lynda.com training videos, getting started with Corel Painter IX is easier than ever.

Afbeeldingslocatie: http://img303.imageshack.us/img303/1320/gratis2gq.jpgGratis software

Gimp

Deze gratis bitmap bewerkingprogramma is het best vergelijkbaar met Photoshop mede door de gebruikersinterface die bijna gelijk is. Gimp werkt alleen onder Linux, Windows en Mac OS X.

download | meer info »

Krita

Deze gratis bitmap bewerkingprogramma is het best vergelijkbaar met Photoshop mede door de gebruikersinterface die bijna gelijk is. Krita werkt alleen onder Linux.

download | meer info »

Inkscape

Deze gratis vector bewerkingprogramma is het best vergelijkbaar met Illustrator. Inkscape werkt alleen onder Linux, Windows en Mac OS X.

download | meer info »

Karbon14

Deze gratis vector bewerkingprogramma is het best vergelijkbaar met Illustrator. Karbon14 werkt alleen onder Linux.

download | meer info »

Eventuele verdere hulpmiddelen om je 2d stuff mee te bewerken zijn:
- een scanner (handig voor het inscannen van tekeningen, foto's etc..)
- een digitale camera (Maak zelf foto's en bewerk deze met een foto editprogramma)
- "stock" fotografie (Ook deze kun je gebruiken in je werkjes)
- wat 3d-software (met 3d software kun je ook hele leuke dingen doen om je 2d plaat nog mooier op te vullen)

Regeltjes in dit topic

Natuurlijk kan je je gemaakte kunstwerken posten om ze te laten zien (duh!)
Zorg wel dat je aan de volgende regels voldoet.

Plaatjes hosten:

Je kan plaatjes hosten via Xs.to.
Een andere of eigen host kan natuurlijk ook.

Gebruik onderstaande code om ze te posten in het topic:
code:
1
[img] url van afbeelding [/img]

Indien je plaatje groter dan 600 pixels breed is, maak dan een thumbnail aan en gebruik onderstaande code:
code:
1
[url=url van afbeelding (grote versie)][img] url van afbeelding (thumbnail) [/img][/url]

Websites:

In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URL's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.

Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we (zoals ook staat vermeld in de FAQ) je naar Sitechecks.nl.

Houd je je hier niet aan, zal een waarschuwing in wat voor vorm dan ook op zijn plaats zijn.

Linkjes

Wacom tekeningen post je in het volgende topic:
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only) - part 7

Vragen over fonts die in weer in je kunstwerken kunt gebruiken post je hier:
Het moeilijk herkenbare / vindbare fonts topic [part 7]

Voor fotografische zaken ga hier naartoe:
GoT catagorie: Fotografie

Voor 3d werkstukken kun je hier terecht:
[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31

Als je logootjes van bekende bedrijven, organistatie etc.. wilt toevoegen in je werk, is onderstaande link een prima bron:
Brands of the world.com

Stockfotografie kan ook handig zijn voor je werkstukken, die vind je o.a. hier:
- http://www.istockphoto.com
- http://www.sxc.hu/

Tutorials mogen ook niet ontbreken. Op de sites hieronder zijn veel goeie tutorials te vinden:
- www.tutorialoutpost.com
- www.pixel2life.com
- www.good-tutorials.com
- www.absolutecross.com

Mocht je moeite hebben met het kiezen van een kleurenschema, kun je een van deze 2 pagina gebruiken om je een duwtje in de goede richting te geven:
- http://kuler.adobe.com/ <- aanrader voor gevorderden
- http://traumwind.de/blog/trw_colormatch.html
- http://www.colormatch.dk (niet firefox-proof)

Geen zin om zelf kleine icons te maken? Ook voor kleine pixel icons is er een handige website:
- http://www.websiteicons.com/tab/FREE_Pixel_icons

Hulp nodig met teksten op je website, bijv het uitlijnen ervan.
- Tutorial over text wrap op een erg coole manier

Voorgaande delen

[ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ][ 5 ][ 6 ][ 7 ][ 8 ][ 9 ][ 10 ][ 11 ]

Tot slot

Als we allemaal ontopic blijven en ons aan de aangegeven regels houden dan is ook dit topic weer gezellig.

Veel plezier en lekker blijven kleuren, he... digitaal dan :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
PS CS2 is onderhand wel outdated he

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Simon schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:36:
Ja, maar de topicstart stamt dan ook af van begin 2006. Dus zal de topicstart dit weekend updaten en zowel grafisch als inhud vernieuwen. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Top!

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Kan ArtRage er dan ook gelijk bij? Heerlijk teken/schilderprogramma is dat :)

Gratis software als je dat wil, maar ook betaald als je dat wil. Maar het belangrijkste: het is gratis zolang je dat wil en mocht je toch betalen, dan is het heel goedkoop.

(25 dollar, maar dankzij de zwakke dollar rond de 17/18 euro)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:11

Cablekevin

CCCP Baby!

Simon schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:36:
Mensen met een iets slechtere computer willen mischien helemaal geen CS3.
Daar moet je wel aan blijven denken hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Cablekevin schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:47:
[...]

Mensen met een iets slechtere computer willen mischien helemaal geen CS3.
Daar moet je wel aan blijven denken hé ;)
Ik draai zelf nog gewoon met CS1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 22:21
Ik draai hier CS1 samen met CS3 :9

Dit is een website die ik voor een oude opdrachtgever aan het maken was... Uiteindelijk ging het allemaal niet door en een lange tijd er niets aan gedaan :)

Wat vinden jullie ervan? C&C welkom!

Afbeeldingslocatie: http://www.en-is.com/imgs/FunkySolar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8jRvGux3sV9m6EV4NVS8gjAN/thumb.jpg
Uitgerekte thumb, klik voor groter!

Ik ben een website-ontwerp aan het neerzetten voor mijn opleiding (voor ingewijden: nog steeds, ja).
Dit heb ik op dit moment. Draait op een CMS.
Uiteindelijke doel: docenten en studenten gaan zelf content hieraan toevoegen, dus ik heb veel oeps-ruimte overgelaten voor te-lange-menunamen, plaatjes in de content, lange titels, mensen die lettertype vergroten/verkleinen etc..
Doelgroep: pre-studenten, docenten, mensen die graag nieuws lezen over concepting.

Waarom post ik deze: Ik vind de layout nog te leeg. Ik heb al om sfeerfoto's gevraagd maar de opdrachtgevers zijn wispelturig... zij willen ze zelf kunnen wisselen. Waar in de content zal ik ze plaatsen? Ik kan er random geplukte plaatjes van maken, no problem.

Dit is overigens 'een van de' pagina's, de frontpagina zit er nog aan te komen. Gaat qua layout hierop lijken. Site werkt in IE6, IE7 en Firefox voor zover getest. Past op 1024x768. Paste eerst op kleinere resoluties, maar op aanvraag van opdrachtgevers layout vergroot.

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 12-01-2008 20:53 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Even kijken..

Je ConceptDesign ding staat teveel naar rechts, zou ik 30 pixels naar links knallen, veel loze ruimte rechts, balans is nogal verstoord.. Ik vind de Studie >> concepting en dan daarboven concepting erg redundant, teveel. Menu, tsja, ik vind de spacing weer niet mooi...

Er zijn nogal veel puntjes, ook je schaduw, de manier waarop je je logo erin hakt.. Nee, sorry, ik denkd at je met veel minder vlakjes en dingetjes dit design strakker maakt.

Let ook erg op je contrast (Concepting vs achtergrond)... Ik zou 't zelf niet zo in elkaar zetten, ik denk dat je je design toch wat meer gedachten moet geven, het oogt nu wat inelkaar geschoven..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tw5ojIJ7nl6qX2nsi4sjMJ4n/thumb.jpg
Dit is een nieuwere, ik heb even met de positie van de kopjes zitten spelen.
De schaduw van het wolkje is afgekapt omdat hij dus eerst links stond. Kan ik wel fixen, ff niet gedaan nog.
Simon schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:04:
Je ConceptDesign ding staat teveel naar rechts, zou ik 30 pixels naar links knallen, veel loze ruimte rechts, balans is nogal verstoord.. Ik vind de Studie >> concepting en dan daarboven concepting erg redundant, teveel. Menu, tsja, ik vind de spacing weer niet mooi...
Het logo naar links knallen geeft het probleem dat lange titels niet op de regel passen. Bovendien zal dat de loze ruimte op rechts alleen maar benadrukken.
Ik heb hem even helemaal op links gezet. Dat moest zelfs zo erg dat hij nu uitsteekt. Ik kan het plaatje kleiner maken, ik heb het logo als EPS. Echter, hij moet niet kleiner worden dan de koppen. Ik heb hem nu wel onderkant laten lijnen met de paginakop.
Al leuker zo?

Ja, de titel én de breadcrumbs onder elkaar lijkt erg dubbel. Had ik nog niet aan gedacht.
Ik heb de breadcrumbs liever onderaan in het contentvak, dan laat ik de tekst gewoon wat hoger ophouden (zeg, alle tekst heeft een marge van 10px, geef ik onderaan marge van 20 px oid zodat er plek is voor die breadcrumbs. Zou dat leuk zijn?

En what about de spacing van het menu? Bedoel je linker-rechterspacing of de ruimtes tussen de regels...?
Er zijn nogal veel puntjes, ook je schaduw, de manier waarop je je logo erin hakt.. Nee, sorry, ik denkd at je met veel minder vlakjes en dingetjes dit design strakker maakt.
Hmm, ik zit een beetje te kijken welke vlakjes en dingetjes ik er dan uit zou kunnen halen. Het hoeft nml. niet zozeer strak... de doelgroep is jongeren, pre-studenten. Dus fancy en poppy mag wel. Maar niet te onsamenhangend. Het concept achter deze layout B) is dat het zich eigenlijk losmaakt van de kaders die een browser stelt. Normaal is het zo van, je staat naar een schilderij te turen en waar je ook uit je ooghoeken kijkt, je staat er zo dicht op dat je niks anders meer ziet. Deze layout laat je er langs kijken, een bredere blik vormen. Zo ook de studie 8) ... daar wil ik ook nog wat mee doen, gekke dingetjes, 3d dingen ervoor en erachter, of iets dat 'om de layout heen' duikt.
Voor minder vlakjes en dingetjes wil ik eigenlijk niet gaan... eerder meer. Maar ze moeten wel bij elkaar passen, daar wil ik naartoe. Is dat wat volgens jou nog niet goed uit de verf komt?
Let ook erg op je contrast (Concepting vs achtergrond)... Ik zou 't zelf niet zo in elkaar zetten, ik denk dat je je design toch wat meer gedachten moet geven, het oogt nu wat inelkaar geschoven..
De kleuren zijn nu even ongelukkig gekozen. De wolkjes hebben per onderdeel een vaste kleur. Studie (leeuwendeel) is groen, Werkveld is blauw, Nieuws is rood en er is een Umfeld (nu niet te zien) en die is oranje. Dus op zich komt er bij het wisselen van onderdeel wel meer contrast in. Ik moet ook die kleuren aanhouden. Maar het is een goede tip, misschien moet er meer onderscheid komen tussen het logo en de mogelijke achtergronden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3D1xyTCcZB2Vv2FlmzbT9d4A/thumb.jpg
Hier is een klein overzichtje van alle vier de kleuren die er nu zijn. Het logo is niet van kleur te veranderen, dus ik moet een oplossing vinden voor dat het op bepaalde gelijke achtergronden erg wegvalt.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Poeh, sorry, ik vind eigenlijk geen verbetering, ik neem aan dat je gewoon eerlijke kritiek wil hebben waar je wat mee kan.. Anders moet je dit negeren. Ik ben nogal een design-junkie, en ik ben altijd bezig met vlakverdeling, compositie, kleur (ook beroepsmatig).

Laat ik even nu stapsgewijs het geheel doorlopen.
Het Conceptdesign logo is wel ok, geen echt commentaar op, alleen de positionering is in als je designs een punt.. Ik zou 'm sowieso wat kleiner maken, hij conccureert nu met je kop, in elk design. Dus maak 'm zo'n 30 procent kleiner. Ik weet alleen niet wat inhoudelijk nu het logo moet zijn, het concept design logo of de 3 bolletjes.. Ik denk dat de plek van concept design toch rechts het beste is, om evenwicht in het geheel te houden..

Dan heb je nog die 3 bolletjes, je snijdt elke keer d'r zo'n hoekje uit, maar ik vind dat verre van mooi, het ziet er heel onnatuurlijk uit, het idee is wel leuk.. Verder moet je even op de schaduw van die bollejtes letten, die ziet er heel gek uit.. Ik denk dat je 'm niet helemaal links op een uithoek moet zetten, je doet dat nergens anders, dus dat breekt wat gek.. Misschien wat kleiner maken en boven je menu positioneren..

Dan het menu, dat past voor mij totaal neit in het geheel, wel simpel en duidelijk, maar te simpel, je gebruikt verder gradients, shadows, borders, maar dat zie ik in je menu niet terug, je breekt met die eerdere stijl.. Plus dat de ruimte om de menu items wat krap is, door bijv. het kopje meer ruimte te geven maak je dit al veel duidelijker. Verder moet je er op letten dat het ook echt een uitklap geheel is.. Ik denk dat je best bullets kan toevoegen bij de subitems van je menu..

En als laatste je content vlak, ik zag dat dat zich ook in breedte veranderd, samen met je breadcrumbs vind ik dat een wat gek vlak, die uitlijning vind ik maar gek.. Ik zou dat gewoon wat strakker trekken, wat breder maken, en wat minder shadows gebruiken, het komt nu wat geforceerd over..

Nu ben ik echt een design-nitpicker, dus het komt misschien wat hard over, maar over helemaal voor een design wat nog in de steigers staat kun je er veel aan doen om 't evenwicht recht te zetten, gewoon de vlakverdeling/compositie goedkrijgen, menu even wat meer 'effect' geven, en 't is al ettelijke malen bruikbaarder..

ps. de ruis op de achtergrond zou ik vervangen door een echte textuur.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/arzzS5AHYXNc34m1XD16qyRn/thumb.jpg
Update. Dingen anders in beeld gegooid.
Bolletjes veranderd.
Rechts is plek voor fotootjes, die ik weer in een zelfde grijs vlak als het menu wil gooien.

Hij is nu symmetrischer, titels en vlakken lijnen beter. Breadcrumbs staan onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
ah, ok dat verklaart rechts, idd een stuk strakkr, helemaal met breadcrumbs in bottom, vind alleen nog dat 't logo terug in je header mag, en niet erover lopen :p ik zou 't wat kleiner maken, zodat het niet concurreert met je titel..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind de paginaopzet van de site ok. Dat terugkomende ruitje is ook gaaf.

Er zijn ook wat missers. De .TITEL is cliché (dus met zo'n punt ervoor). Het topmenu en de header hebben viezige kleuren en gebrek aan contrast, waarmee de site waarschijnlijk niet de gewenste uitstraling heeft.

Daarnaast zou ik de dropshadows schrappen en gewoon voor compleet 2D / strak gaan. Een grid helpt daarbij, zie: http://webstyleguide.com/page/grids.html & http://www.markboulton.co.uk/articles/detail/why_use_a_grid/ Je houdt je nu al gedeeltelijk aan een grid, maar om er helemaal voor te gaan staat waarschijnlijk een stuk beter.
Hou je vast... :)

Op de header na is het allemaal enorm saai en grijs. Misschien kan je meer details en speelse elementen in het menu en de content verwerken. Jij bent toch ook van de typografie? Daar zie ik niets van terug.

De header vind ik ook niet zo spannend met de makkelijke dropshadows. Het 3D praatwolkje past ook niet goed bij de 2D opzet. Er is wel een soort van 3D in de vlakken, met de spiegeling en de dropshadow e.d., maar dat ziet er niet realistisch uit, en is een compleet ander soort 3D. Daardoor lijkt de header een beetje bij elkaar gezet zonder dat het een eenheid vormt.

Tot slot is de breadcrumb positionering aan de onderkant van de pagina onhandig en onlogisch.

Het idee van rechtopstaande bladen op een spiegelende ondergrond is stijlvol en creatief, maar de afwerking moet realistischer, anders mist het zijn doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:10
Ik heb voor de grap een prototype GoT layout gamaakt ala neo-Tweakers stijl;

Afbeeldingslocatie: http://www.alex3305.nl/images/got-new-thumb.jpg
(klikbaar)

Roep maar wat jullie ervan vinden!

Overigens ik weet dat deze niet af is, maargoed dat was ook helemala niet de bedoeling nog, ik verveelde me gewoon :P haha

[ Voor 19% gewijzigd door alex3305 op 14-01-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik vind hem eigenlijk zo slecht nog niet. :)
Alleen denk ik niet dat er een Henk in de definitieve versie zal zitten, omdat deze op de frontpage ook niet aanwezig is.
Alex3305 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:16:
Misschien is het trouwens handig om de TS een keer bij te werken, Paint Shop Pro X en Adobe CS2 is namelijk een beetje achterhaald alweer. Plaatjes op imageshack misschien ook op Tinypic te gooien of iets dergelijks?
Ben ik nog mee bezig ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Zeror op 15-01-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:10
Dankje Rakkerzero! Over Henkie, tja het blijft een GoT item voor mij dus daarom bij deze toegevoegd. Waarschijnlijk zal er inderdaad een ander of geen logo toegevoegd worden.

Overigens zijn de menu's van die CSS fly-out menu's zoals nu ook al het geval is boven. Althans dat had ik in gedachte, maar is wat lastig te tekenen :P

Misschien is het trouwens handig om de TS een keer bij te werken, Paint Shop Pro X en Adobe CS2 is namelijk een beetje achterhaald alweer. Plaatjes op imageshack misschien ook op Tinypic te gooien of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-06 07:49

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Nette TS Rakker :)

Hier even een schetsje wat ik net in een minuut of 5 inelkaar draaide :)
Vind hem best aardig gelukt :D
Alleen is het dichtgeknepen oog meer een klodder smeltende huid geworden -O-
Misschien ook maar een keer inkleuren ofzo :P

Link dood }:|
klikbaar :)

[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 05-01-2009 17:49 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 21:14

Leedbek

Luuk Luchtloper

Spike_Wolf, misschien meer iets voor het algemeen tekentopic?

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hm nu je het zegt, helemaal in het verkeerde topic idd :X
Helemaal niet bij stil gestaan :P Thanks

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 16:30

Bosmonster

*zucht*

Dark Blue schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:08:
[afbeelding]
Update. Dingen anders in beeld gegooid.
Bolletjes veranderd.
Rechts is plek voor fotootjes, die ik weer in een zelfde grijs vlak als het menu wil gooien.

Hij is nu symmetrischer, titels en vlakken lijnen beter. Breadcrumbs staan onderaan.
Ik vind het concept van het 'vrij-staande' ontwerp wel erg grappig trouwens. Wat me wel opvalt is dat de schaduwen niet helemaal kloppen van het voorste vlak. Die zou aan de onderkant gezien vrij ver wegstaan van het achterste vlak, maar als ik kijk naar de schaduw die het voorste op het achterste vlak geeft lijkt het weer alsof die er praktisch bovenop ligt.

Dit doet weer een beetje afbreuk aan dat leuke staande concept.

Verder vind ik het grijze menu wel erg saai, maar ik weet niet of je daar nog mee bezig was :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 16-01-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Blaise schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:15:
Op de header na is het allemaal enorm saai en grijs. Misschien kan je meer details en speelse elementen in het menu en de content verwerken. Jij bent toch ook van de typografie? Daar zie ik niets van terug.
De content zal straks veel plaatjes krijgen, vermoed ik (vrees ik). Daarom houd ik de opzet bewust heel clean. Er komen ook nog fotootjes aan de rechterkant, ook wel weer in een grijs vlak (zodat het klopt met het menu links) maar die zijn nog in aanvraag.

En typografie? Ik heb alles mooi lijnend met elkaar. Het lettertype voor het logo is gewoon Verdana ofzo, het zouden parels voor de zwijnen zijn als ik elke kop met sIFR in de header zou drukken.
Ik wil de content in het contentvlak nog wel meer vorm geven, maar ik ben zo bang het téveel in elkaar te drukken. Marge op marge op marge, niet goed. Wel moeten er subkopjes in de tekst, daar ben ik nog niet aan toegekomen.
De header vind ik ook niet zo spannend met de makkelijke dropshadows. Het 3D praatwolkje past ook niet goed bij de 2D opzet. Er is wel een soort van 3D in de vlakken, met de spiegeling en de dropshadow e.d., maar dat ziet er niet realistisch uit, en is een compleet ander soort 3D. Daardoor lijkt de header een beetje bij elkaar gezet zonder dat het een eenheid vormt.
Verschil tussen header en contentvlak (3D/2d plat) is inderdaad wel groot. Maar ik kan het evenwicht hier niet zo in vinden. Maak ik de één platter, dan wordt het saai. Maak ik de ander meer shiny, dan wordt het druk.
Aan de header zelf ga ik niets meer doen, misschien de paginatitel nog iets beter laten lijnen met het logo. Dat het logo uitsteekt laat ik zo, dat benadrukt het 'buiten het kader treden'.
Tot slot is de breadcrumb positionering aan de onderkant van de pagina onhandig en onlogisch.
Ik had ze eerst bovenaan, maar daar vond ik ze juist onlogisch. Je klikt naar een pagina, leest de titel, en het eerste wat je leest is waar je bent. Ja, dat weet je toch - daar klikte je net heen. Als je alle tekst gelezen hebt en je wil terug, is het handig om een teruglink te hebben, om te weten waar je verzeild was geraakt. Verder zie ik geen andere plek voor de breadcrumbs - tenzij jullie iets weten. De breadcrumbs kunnen vrij lang worden, dus de twee zijstukjes zijn geen optie.
Het idee van rechtopstaande bladen op een spiegelende ondergrond is stijlvol en creatief, maar de afwerking moet realistischer, anders mist het zijn doel.
Blijven prutsen dan maar :P - mijn docenten zijn eigenlijk al blij met wat er staat, maargoed, zo kritisch zijn ze niet... ik zal de komende tijd wat meer content toevoegen, nog eens een screenshot neerzetten. Dan kunnen jullie zien wat er al wel in mijn hoofd zit maar nog niet in wat jullie zien :P
Bosmonster schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:55:
Wat me wel opvalt is dat de schaduwen niet helemaal kloppen van het voorste vlak. Die zou aan de onderkant gezien vrij ver wegstaan van het achterste vlak, maar als ik kijk naar de schaduw die het voorste op het achterste vlak geeft lijkt het weer alsof die er praktisch bovenop ligt.
Klopt, vind ik zelf ook niet helemaal realistisch.
Ik had dit eerst in 3D gebouwd, maar de schaduwen die ik daaruit kreeg waren zo groot dat ze moeilijk waren toe te passen. Als je goed kijkt zie je namelijk dat het contentvlak ook nog geen reflectie heeft O-) . Ik wil echt 'laten zien' dat er diepte in de interface zit. Nou kan ik daarvoor allemaal lollige dingen gaan doen (papier als een bol zeil erop spelden, papier eruit laten komen, enz) maar er moet hele variërende content op en die komt heel plain recht. Dus moet de ondergrond zich daar ook weer voor lenen. Ik kan er ook gewoon een papiertje op vastnieten. Als het maar niet teveel van 'allerlei effectjes' bij elkaar wordt.
Verder vind ik het grijze menu wel erg saai, maar ik weet niet of je daar nog mee bezig was :)
Nee, het is af en ik ben er erg trots op. Het is een handgreepje om door de site te komen, het moet verder niet opvallen. Maar ik zit nu sterk te overwegen om onder- en bovenaan het menu bijv. nog een 2px ridge border in de kleur van de header te plaatsen.
Misschien dat het menu al wat beter aansluit wanneer ik dus rechts ook een grijs vlak neerzet... met foto's. :s

Ps. bedankt dat jullie het idee om het zo vrijstaand te maken wel leuk vinden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Laatst online: 08-06 19:04
Afbeeldingslocatie: http://www.gport.nl/pics/welcometoholland2.jpg
klikbaar voor groot

postjertje wat ik heb gemaakt voor mn internationale studenten vereniging,

C&C welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:19

Shrien

frequent snoozer

gerbenvandijk schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:15:
[afbeelding]
klikbaar voor groot

postjertje wat ik heb gemaakt voor mn internationale studenten vereniging,

C&C welkom :)
Leuk design !
Ik vind het lettertype ook erg stoer, Birth of a Hero right ?

Alleen gaat de leesbaarheid een beetje verloren door dit lettertype vind ik,
ik moest wel even 2x kijken wat er nu eigenlijk stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik dat van die leesbaarheid nogal meevallen eigenlijk. Het enige wat mij stoort aan de poster is dat 'rumours...' die grunge-style helemaal niet heeft en de rest wel. Hierdoor past 'rumours...' niet echt in de poster erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Alleen dat lettertype waar "rumours..." in staat is echt heeeeeeel cliché en een ongelooflijke stijlbreuk met de rest van je ontwerp.

Ook zou ik al die herhalingen van dat ESN logo weghalen en alleen die onder de 'W' van 'Welcome' laten staan... verder opzich een prima poster

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Ik hoop dat ik hier goed zit, want ik heb gisternacht (ja ik verveelde me) een vectorafbeelding gemaakt en was aangenaam verrast met het resultaat. Ik zocht een makkelijk plaatje om over te trekken en dat is dus dit overdreven schattig meisje geworden. Hopelijk is het dit topic waardig ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.guztech.nl/images/my_images/Konata-Izumi.jpg

Pas geleden geleerd wat je allemaal wel niet kunt doen met de pen tool :P

[ Voor 13% gewijzigd door Oguz286 op 20-01-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Klein puntje: ik vind die pukkel boven haar rechterwang (voor de kijkers) niet passen bij de rest. Allemaal sharp edges en dan opeens een soft edge. Ik zou die ook met hard edges tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
H004 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:31:
Klein puntje: ik vind die pukkel boven haar rechterwang (voor de kijkers) niet passen bij de rest. Allemaal sharp edges en dan opeens een soft edge. Ik zou die ook met hard edges tekenen.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb het even aangepast en nu ziet het er hetzelfde uit als het orgineel :)

[ Voor 15% gewijzigd door Oguz286 op 20-01-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 23-05 19:48
ik dacht al dat ik die op dA was tegen gekomen :D

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/4749/mickbenjaminscomul9.jpg
Mijn WIP-website layout. Moet mijn fotografie portfolio worden.
"more in experimental" moet een stukje hoger komen te staan zie ik net, anders is het niet consequent met de rest. Verder opmerking/verbeterpunten die jullie zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind het geheel te donker, het is zo zwart dat je lang moet kijken om de foto's van hun achtergrond te onderscheiden. Bovendien zie ik nu niet echt wat je met de uitlijning wil; hoe lijnt het zich uit op widescreen? Gecentreerd? Of komt er meer marge tussen de verschillende foto's?
Verder vind ik het jammer dat alle foto's nu zo bij elkaar staan. Als ik ze met mijn vingers uitkader zijn het stuk voor stuk best sterke beelden, maar door de 'postzegelverzameling' die je er nu van maakt verliezen ze allemaal hun kracht, omdat het zulke aparte onderwerpen en stijlen zijn.
Sommige van je foto's zijn van zichzelf ook al gewoon te donker,... eigenlijk die hele bovenste rij wel. En dan dat samenvloeien met het zwart, komt ze niet ten goede.
Als je je foto's presenteert op een zwarte fotowand (nb. in real life) is die ook niet helemaal zwart.Er valt toch altijd wel wat licht op. Ik zou dus voor heel donkergrijs of een warmere donkere tint gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 21-01-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Mag ik hier ook een flyer posten die ik Publisher heb gemaakt?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

addictive schreef op maandag 21 januari 2008 @ 03:26:
[...]

[afbeelding]
"more in experimental" moet een stukje hoger komen te staan zie ik net, anders is het niet consequent met de rest. Verder opmerking/verbeterpunten die jullie zien?
Nu je het toch over deviantArt hebt. Als we dat vergelijken met jouw website. dA maakt niet voor niks gebruik van die kleur groen. Het is een kleur waar bijna elke kleur goed tegen afsteekt. Met zwart en wit loop je heel makkelijk het risico dat het niet goed afgekaderd is, maar in de achtergrond doorloopt. Dit kun je in principe redelijk makkelijk voorkomen, door of een andere kleur kader om de foto's te zetten, of een andere kleur achtergrond die minder vaak in de foto's die erop staan voorkomt (liefst helemaal niet). Verder is er vrij weinig samenhang tussen alles. Ik ben zelf ook altijd voor een originele aanpak met portfolio's en niet zomaar een verzameling met werk, maar dat terzijde ;)
Het lijkt trouwens ook wel alsof je de layout van de frontpage van dA een beetje hebt willen namaken hehe, maar probeer creatief met je ruimte om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

[edit]

[ Voor 97% gewijzigd door Leedbek op 22-12-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Errug groen, associeer dit meer met een 'intratuin' ofzo... Ik zou ook proberen wat minder te kaderen, alles is wel heel erg vakje/hokje/streepje ingedeeld.

[ Voor 45% gewijzigd door DoubleJ op 21-01-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Dark Blue schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:25:
Ik vind het geheel te donker, het is zo zwart dat je lang moet kijken om de foto's van hun achtergrond te onderscheiden. Bovendien zie ik nu niet echt wat je met de uitlijning wil; hoe lijnt het zich uit op widescreen? Gecentreerd? Of komt er meer marge tussen de verschillende foto's?
Ik laat het centreren, resolutie van de gebruiker maakt dus niet uit.
De marge tussen de foto's is dan ook in pixels uitgedrukt, thumbs zijn maximaal 150x150px, daartussen zit dan 50px 'witruimte'.
Verder vind ik het jammer dat alle foto's nu zo bij elkaar staan. Als ik ze met mijn vingers uitkader zijn het stuk voor stuk best sterke beelden, maar door de 'postzegelverzameling' die je er nu van maakt verliezen ze allemaal hun kracht, omdat het zulke aparte onderwerpen en stijlen zijn.
Ik had het idee om ze zo als thumbs te presenteren, en dan uiteraard klikbaar te maken voor het volle formaat (in combinatie met het Lightbox scipt klik).
Sommige van je foto's zijn van zichzelf ook al gewoon te donker,... eigenlijk die hele bovenste rij wel. En dan dat samenvloeien met het zwart, komt ze niet ten goede.
Als je je foto's presenteert op een zwarte fotowand (nb. in real life) is die ook niet helemaal zwart.Er valt toch altijd wel wat licht op. Ik zou dus voor heel donkergrijs of een warmere donkere tint gaan.
klinkt logisch. Ik ga het vanavond eens aanpassen! :)

Tjeemp schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:53:
[...]

Nu je het toch over deviantArt hebt. Als we dat vergelijken met jouw website. dA maakt niet voor niks gebruik van die kleur groen. Het is een kleur waar bijna elke kleur goed tegen afsteekt. Met zwart en wit loop je heel makkelijk het risico dat het niet goed afgekaderd is, maar in de achtergrond doorloopt. Dit kun je in principe redelijk makkelijk voorkomen, door of een andere kleur kader om de foto's te zetten, of een andere kleur achtergrond die minder vaak in de foto's die erop staan voorkomt (liefst helemaal niet).
Zoals DB ook zei :) Ik ga zeker een andere achtergrondkleur proberen!
Verder is er vrij weinig samenhang tussen alles. Ik ben zelf ook altijd voor een originele aanpak met portfolio's en niet zomaar een verzameling met werk, maar dat terzijde ;)
De manier waarop ik ze nu 'presenteer' vind ik zelf wel leuk, maar dat loopt niet op alle computers evengoed (ivm flash) Dus daar wil ik vanaf.
Het idee achter de site was dat hij snel laadbaar moet zijn, en dat het portfolio meteen zichtbaar is, zodat ook mensen die minder bekend zijn met internet toch kunnen navigeren, en niet diep een site in hoeven te klikken om tot de foto's te komen.
Het lijkt trouwens ook wel alsof je de layout van de frontpage van dA een beetje hebt willen namaken hehe, maar probeer creatief met je ruimte om te gaan.
Dat was iig niet het geval, maar nu je het zegt kan ik het begrijpen dat je dat dacht :)

In ieder geval hartstikke bedankt beide! Mooie opbouwende (en onderbouwde!) kritiek is altijd goed, en daar heb ik tenminste iets aan. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
PcDealer schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:34:
Mag ik hier ook een flyer posten die ik Publisher heb gemaakt?
Waarom niet? Het is ook 2d ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Luuk-Online schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:18:
Ik ben bezig om een website voor mijn vriendin te maken. Het moet een informatieve website worden over het zogenaamde rechtrichten van paarden. Dit is het ontwerp tot nu toe (klikbaar):

[afbeelding]
Het komt op mij over als het zoveelste <insert standaard cms layout>, is dat ook zo? Ik vind de kaders niet zo erg, maar daar ben ik zelf dan ook fan van :)
Wiiiiiiiiiiiii! :)
Is het handig als iedereen wat standaard zaakjes post om e.e.a. te verduidelijken voor de lezer?

Soort project:Flyer van Starterpack / reclame
Gebruikt OS::Windows Server 2003
Gebruikte hardware:Pentium III 600, 320MB, 2MB video
Gebruikt programma:Microsoft Office Publisher 2007

Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RPaaPntkpBG7GOFLf5oCDrEy/thumb.png

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Nk4wi2aqN4oL4mXIbDIyOGt1/thumb.png

In het linkergedeelte van de achterkant, had ik een lijst met merken op willen nemen in twee rijen. Het is met echter niet goed gelukt. Weet iemand hoe ik dat handig kan doen vanuit Excel?

[ Voor 39% gewijzigd door PcDealer op 21-01-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

PcDealer schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:20:Het komt op mij over als het zoveelste <insert standaard cms layout>, is dat ook zo? Ik vind de kaders niet zo erg, maar daar ben ik zel dan ook fan van :)
Hehe nee, het komt wel op een CMS te draaien, maar op een zelfgeschreven CMS, geen Joomla o.i.d.
Ik houd zelf ook wel van strak gekaderde websites, is ook een beetje mijn stijl. En daar zit ik ook een beetje mee in dubio: is een herkenbare stijl in dit geval goed, of lijdt leidt het tot gebrek aan creativiteit en originaliteit? Als ik kijk naar andere door mij gemaakte sites, ontkom ik niet aan elke keer hetzelfde stramien. Het lukt mij nauwelijks meer om een goed ontwerp te maken voor een functionele site zónder dat stramien aan te houden.
Is dat herkenbaar? Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Hoe los je dat op of is het juist goed om een vaste stijl te hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

PcDealer schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:20:
Is het handig als iedereen wat standaard zaakjes post om e.e.a. te verduidelijken voor de lezer?

Soort project:Flyer van Starterpack / reclame
Gebruikt OS::Windows Server 2003
Gebruikte hardware:Pentium III 600, 320MB, 2MB video
Gebruikt programma:Microsoft Office Publisher 2007
Nou... zoveel info... 'soort project' was eigenlijk al voldoende. :P
(waarom gebruik je in hemelsnaam een serveros voor een ontwerpmachine? is dan weer een vraag die wel bij me opborrelt maar die hier heel ongepast is, pm anders maar)
Voorkant:
[afbeelding]
Achterkant:
[afbeelding]
In het linkergedeelte van de achterkant, had ik een lijst met merken op willen nemen in twee rijen. Het is met echter niet goed gelukt. Weet iemand hoe ik dat handig kan doen vanuit Excel?
Ik vind het een beetje ondoordacht dat je op voor- en achterkant de donkere balk aan de zelfde kant hebt zitten. Als hij voor links zit, zou ik hem achter rechts doen. Bij dun papier zie je namelijk zo'n donkere kleur er heel sterk doorheen schijnen. Als je ze exact tegenover elkaar zet los je dat op.

Je logo van HP is een pixelafbeelding. Kun je in Publisher vectorafbeeldingen plaatsen? Op www.brandsoftheworld.com kun je aan een vectorversie van het HP logo komen, of je vraag het je leverancier natuurlijk gewoon even zelf.

Verder vind ik je lettertype niet zo erg spannend. Je hoeft geen Afrikaans stipjeslettertype te gebruiken dat bij wijze van spreke van je folder afswingt, maar kies wel iets originelers dan dit (Verdana?). Iets stijlvollers. Myriad of Univers, doe eens gek. Verdiep je even in serif- en non-serif fonts (Google!) want wat ik nu zie is dat je beide door elkaar gebruikt. Op gedrukte media is een serif-font lekkerder leesbaar, op een scherm een non-serif. Dat is het uitgangspunt, meningen daarover zijn nogal eens verdeeld. Kies wat jou het beste lijkt, maar kies consequent! Niet in de grijze balk een serif en in de rest van de tekst een non-serif. Houd het eenduidig!

Voor je 'ACSP' woordmerk zou ik wat opvallenders bedenken, wat meer 'gevormd' en niet zozeer plomp neergezet in een dunne, kartelige Verdana. Ook hier geldt weer: Don't overdo it! Bij een strak software/hardwarebedrijf hoeft geen swingend lettertype.
Onderaan je blaadje, voorop, staat 'Prodcuts'. Hoort dat zo? ;)
Verder gebruik je hier ook weer verschillende lettetypen én uitlijningen door elkaar. Niet doen! Hou het gestructureerd en eenduidig.

Oja, na een komma hoort een spatie alvorens je een nieuw woord begint. Ook staan niet alle producten die je in het lijstje noemt, als plaatje weergegeven.

Zoals het er nu uitziet ben je een reseller van HP. Waarom ga je daar dan zelf foldertjes voor fixen? Vraag meer materiaal aan bij HP! Jij brengt voor hen geld in het laadje! Vraag ze gerust om high-res foto's en precieze productomschrijvingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Dark Blue schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:51:
[...]

Nou... zoveel info... 'soort project' + 'Gebruikte programma's' 'was eigenlijk al voldoende. :P
Die ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

* Dark Blue komt met Rakkerzero's verloren kortetermijngeheugen aanrennen

Was je vergeten dat hij dat al gemeld had, en dat je dat zelfs al gequote had? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Dark Blue schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:24:
[...]

* Dark Blue komt met Rakkerzero's verloren kortetermijngeheugen aanrennen

Was je vergeten dat hij dat al gemeld had, en dat je dat zelfs al gequote had? :P
Jij bedoeld dat ik gezegd dat Publisher ook gewoon mag?

Want daar doelde ik namelijk niet op. Ik doelde op dat PCDealer zegt: "Is het handig als iedereen wat standaard zaakjes post om e.e.a. te verduidelijken voor de lezer?"
JIj zegt: "Nou... zoveel info... 'soort project' was eigenlijk al voldoende.", maar reageerde enkel op PCDealer ipv het idee algemeen.
Ik doelde op het idee algemeen, maar had jouw zin half gelezen :p
Dus dat 'Gebruikte programma's' wel aan het rijtje toegevoegd kan worden mochten we een regeltje gaan verzinnen om die info er altijd bij te gaan zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Rakkerzero schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:30:
Ik doelde op het idee algemeen, maar had jouw zin half gelezen :p
Np, had ik met de jouwe ook maar half gedaan zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dark Blue schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:51:
[...] (waarom gebruik je in hemelsnaam een serveros voor een ontwerpmachine? is dan weer een vraag die wel bij me opborrelt maar die hier heel ongepast is, pm anders maar)
Heb een goedkope machine in de woonkamer. Het is een 2U dingetje en ik dacht: gooi er eens een 180day trial op van Server 2003. Gebruikt weinig resources en start snel op :)
[...]

Ik vind het een beetje ondoordacht dat je op voor- en achterkant de donkere balk aan de zelfde kant hebt zitten. Als hij voor links zit, zou ik hem achter rechts doen. Bij dun papier zie je namelijk zo'n donkere kleur er heel sterk doorheen schijnen. Als je ze exact tegenover elkaar zet los je dat op.
Ik heb het dubbelzijdig geprint op mijn schitterende HP Color Laserjet 3550n op (ik denk) HP All-in-one-Printingpaper en schijnt niet door, althans niet als het zo op tafel ligt. Extra wit en beter in elkaar geweven vezels.
Je logo van HP is een pixelafbeelding. Kun je in Publisher vectorafbeeldingen plaatsen? Op www.brandsoftheworld.com kun je aan een vectorversie van het HP logo komen, of je vraag het je leverancier natuurlijk gewoon even zelf.
Ik sleep alles gewoon erin. Dat HP-logo is erg gekarteld op papier, terwijl in .pub en .pdf niet. Ik heb een login van HP, maar dat zijn alleen productfoto's. Ik kon het logo daar niet vinden. Jammer genoeg ook niet het "The computer is personal again"-gebeuren. Die site die je gaf moest ik inderdaad nog onderzoeken :)
Verder vind ik je lettertype niet zo erg spannend. Je hoeft geen Afrikaans stipjeslettertype te gebruiken dat bij wijze van spreke van je folder afswingt, maar kies wel iets originelers dan dit (Verdana?). Iets stijlvollers. Myriad of Univers, doe eens gek.
Ja, ik wilde het wel strak houden. Ik zal er zeker naar kijken!
Verdiep je even in serif- en non-serif fonts (Google!) want wat ik nu zie is dat je beide door elkaar gebruikt. Op gedrukte media is een serif-font lekkerder leesbaar, op een scherm een non-serif. Dat is het uitgangspunt, meningen daarover zijn nogal eens verdeeld. Kies wat jou het beste lijkt, maar kies consequent! Niet in de grijze balk een serif en in de rest van de tekst een non-serif. Houd het eenduidig!
Kun je meer uitleg geven?
Voor je 'ACSP' woordmerk zou ik wat opvallenders bedenken, wat meer 'gevormd' en niet zozeer plomp neergezet in een dunne, kartelige Verdana.
Hier op papier is het niet kartelig, maar Verdana is wellicht wat saai.
Ook hier geldt weer: Don't overdo it! Bij een strak software/hardwarebedrijf hoeft geen swingend lettertype.
Da dacht ik! :)
Onderaan je blaadje, voorop, staat 'Prodcuts'. Hoort dat zo? ;)
Grmbl!
Verder gebruik je hier ook weer verschillende lettertypen én uitlijningen door elkaar. Niet doen! Hou het gestructureerd en eenduidig.
Ik ga er een x blik op werpen.
Oja, na een komma hoort een spatie alvorens je een nieuw woord begint.
Inderdaad.
Ook staan niet alle producten die je in het lijstje noemt, als plaatje weergegeven.
Papier vond ik niet zo spannend, maar ik zal eens kieken.
Zoals het er nu uitziet ben je een reseller van HP. Waarom ga je daar dan zelf foldertjes voor fixen? Vraag meer materiaal aan bij HP! Jij brengt voor hen geld in het laadje! Vraag ze gerust om high-res foto's en precieze productomschrijvingen!
Joa. Volgens mij is er een promotional programme, maar dan moet je certified zijn en dat is nog niet in zicht.

De plaatjes in mijn eerdere post zijn trouwens vervangen door een nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Wat mij opviel he, je wilt verkopen right.. Dan moet je gaan denken als een klant, wat spreekt een klant aan, wat knalt eruit, wat verkoopt. Wat zou jou tot een koop over trekken. Pak een bakje dell, hp whatever folders erbij, en leg 't ernaast.. Want je kan nu wel allemaal wat kritiek gaan krijgen op zeer kloppende technische dingen, maar dat is niet eens het echte probleem. Jouw boodschap als verkoper komt er gewoon niet uit, daar gaat 't om.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Luuk-Online schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:35:
[...]

Ik houd zelf ook wel van strak gekaderde websites, is ook een beetje mijn stijl. En daar zit ik ook een beetje mee in dubio: is een herkenbare stijl in dit geval goed, of lijdt het tot gebrek aan creativiteit en originaliteit?
Tja, persoonlijk vind ik dit erg 1996 maar dat is dan misschien smaak. Er is niks mis met je site op te splitsen dmv. kaders en strepen. Maar met mate! Bijv. een lijntje in dezelfde kleur als het object, maar 1 tint donkerder, heeft hetzelfde effect en is veel subtieler.

Je content wil ook graag zuurstof... witruimte werkt - vind ik - beter als je secties wilt scheiden.

Ga je deze site opbouwen in tabellen? Zo ziet het er uit namelijk. De zoveelste 2 column layout. Alsof je je laat beperken door een raster van tabellen.
There is a new kid on the block
and her name is “I’ve never designed with a table in my career.” To her, our old ways often seem strange and confining, and it is within this generation that we will most likely see more departures from what design conventions have emerged in the past decade.
Is dat herkenbaar?
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Hoe los je dat op of is het juist goed om een vaste stijl te hanteren?
Tuurlijk, iedereen blijft wel eens in dezelfde stijl hangen. Maar ik zie dit persoonlijk wel als vrij negatief. Probeer wel te blijven ontwikkelen en overtreffen. Oplossen door veel rond te zoeken op internet. Zoek naar sites waar je écht tegenop kijkt en analyseer wat je er precies mooi aan vind en probeer dit te vertalen naar een eigen idee. Bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

DoubleJ schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:59:
[...]

Tja, persoonlijk vind ik dit erg 1996 maar dat is dan misschien smaak. Er is niks mis met je site op te splitsen dmv. kaders en strepen. Maar met mate! Bijv. een lijntje in dezelfde kleur als het object, maar 1 tint donkerder, heeft hetzelfde effect en is veel subtieler.

Je content wil ook graag zuurstof... witruimte werkt - vind ik - beter als je secties wilt scheiden.
Nouja, 1996 vind ik wel erg overdreven ;) Maar je bedoelt dat ik de grijze borders moet vervangen door een subtieler lijntje? Daar kan ik inkomen, daar ga ik eens naar kijken.
Alleen witruimte als scheiding vind ik persoonlijk weer te mager, misschien dat ik kan kijken naar een compromis :)
Ga je deze site opbouwen in tabellen? Zo ziet het er uit namelijk. De zoveelste 2 column layout. Alsof je je laat beperken door een raster van tabellen.
Nee hoor, er komt geen tabel aan te pas in deze layout :) Ik heb het al omgezet naar html en alles is netjes in divs uitgewerkt (met toepassing van faux columns voor de tweekolommige layout).
Als ik ga nadenken over wat de beste manier is om een informatieve site met veel subpagina's overzichtelijk weer te geven, dan kom ik al snel op een layout met 2 kolommen uit. Dat lijkt mij in dit geval niet eens zo verkeerd. De nadruk ligt hier op de informatieve waarde en overzichtelijke structuur, dan ga ik juist niet 'out of the box' werken met afwijkende stramiens.
Die pagina ken ik en daar valt veel voor te zeggen, maar nogmaals: voor een puur informatieve website vind ik dat niet opgaan, daar werkt een speelse opmaak juist averechts vind ik.
Tuurlijk, iedereen blijft wel eens in dezelfde stijl hangen. Maar ik zie dit persoonlijk wel als vrij negatief. Probeer wel te blijven ontwikkelen en overtreffen. Oplossen door veel rond te zoeken op internet. Zoek naar sites waar je écht tegenop kijkt en analyseer wat je er precies mooi aan vind en probeer dit te vertalen naar een eigen idee. Bijvoorbeeld...
Klopt. Probeer ik uiteraard ook zo veel mogelijk te doen. Maar het hangt natuurlijk van het doel van de website en de wensen van de opdrachtgevers af hoe vrij je kunt zijn met het 'thinking outside the grid'. Ik hoop binnenkort nog eens een project te doen waarbij dat écht kan... ben benieuwd wat ik er dan vanaf breng :p
Bedankt voor je input, al ben ik het niet volkomen met je eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Luuk-Online schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:35:
[...]

Hehe nee, het komt wel op een CMS te draaien, maar op een zelfgeschreven CMS, geen Joomla o.i.d.
Ik houd zelf ook wel van strak gekaderde websites, is ook een beetje mijn stijl. En daar zit ik ook een beetje mee in dubio: is een herkenbare stijl in dit geval goed, of lijdt het tot gebrek aan creativiteit en originaliteit? Als ik kijk naar andere door mij gemaakte sites, ontkom ik niet aan elke keer hetzelfde stramien. Het lukt mij nauwelijks meer om een goed ontwerp te maken voor een functionele site zónder dat stramien aan te houden.
Is dat herkenbaar? Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Hoe los je dat op of is het juist goed om een vaste stijl te hanteren?
Het lijdt inderdaad tot gebrek aan creativiteit en originaliteit. Oke haha, leuk geintje.
Anyway. Het is nu eenmaal zo dat internet verandert, gebruikers veranderen en de ontwerpers zouden ook moeten veranderen.
Ik heb persoonlijk ook wel een stijl. Strak en simpel is mijn motto, maar dat wil niet zeggen dat ik elke website met 2 kleuren opzet, in 2 kolommen, menu op dezelfde plek, zelfde type menu.
Ik kijk eerst wat voor type website het is, dan kijk ik wat de belangrijke info is (die wil ik natuurlijk wat naar voren laten komen) en dan ga ik van alles verzinnen en het liefst doe ik zo min mogelijk een menu of indeling hetzelfde. Elke opdracht vraagt om zijn eigen oplossingen.

In jou geval zijn er een paar dingetjes:
- je gaat mij niet vertellen dat voor een website met zo'n duidelijk onderwerp je twee menu's nodig hebt die bomvol staan. Een website mag best gelaagd zijn, zolang je maar niet door de bomen het bos niet meer ziet. Houdt die menu's overzichtelijk, het wordt niet duidelijker als je een menu hebt met bijna 20 'items'
- zoals al eerder gezegd werd geef je inhoud lucht. De uitstraling van een website is meer open als je niet alles helemaal op elkaar gepakt hebt. De zwarte afkadering zou er al flink wat aan doen. Die lijnen gooien je hele ontwerp 'op slot'.
- Het is een informatieve website, maar is het nieuws bij het paarden rechtrichten zo belangrijk dat het helemaal bovenaan het menu staat?
- oh, op een nederlandse website 'Webdesign by Luuk Bruggeman' ;)

en over bovenstaand. je kunt altijd buiten het doosje denken, wat je ook maakt. een informatieve website geeft juist de vrijheid/uitdaging om informatie origineel weer te geven. ga die uitdaging ook aan, daar heb je geen speciaal project voor nodig toch?

ik hoop dat je er iets aan hebt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tjeemp op 22-01-2008 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
addictive schreef op maandag 21 januari 2008 @ 03:26:
[...]

[afbeelding]
Een geupdate versie naar aanleiding van het commentaar in dit topic:

Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/3862/mickbenjaminscomjz5.jpg
Ziet er een stuk duidelijker uit! :)

edit:
nu ik hem op mijn thuis scherm kijk vind ik hem toch nog iets te donker, zo nogmaals aanpassen dus.

[ Voor 7% gewijzigd door addictive op 22-01-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Tjeemp schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 01:17:
[...]

Het lijdt inderdaad tot gebrek aan creativiteit en originaliteit. Oke haha, leuk geintje.
Anyway. Het is nu eenmaal zo dat internet verandert, gebruikers veranderen en de ontwerpers zouden ook moeten veranderen.
Ik heb persoonlijk ook wel een stijl. Strak en simpel is mijn motto, maar dat wil niet zeggen dat ik elke website met 2 kleuren opzet, in 2 kolommen, menu op dezelfde plek, zelfde type menu.
Ik kijk eerst wat voor type website het is, dan kijk ik wat de belangrijke info is (die wil ik natuurlijk wat naar voren laten komen) en dan ga ik van alles verzinnen en het liefst doe ik zo min mogelijk een menu of indeling hetzelfde. Elke opdracht vraagt om zijn eigen oplossingen.
Klopt, zo werk ik over het algemeen ook, en het is ook echt niet zo dat al mijn ontwerpen neerkomen op een tweekolommige webssite. Ik merk alleen wel dat de opzet over het algemeen min of meer hetzelfde is, wat ertoe leidt (ja ja) dat het toch enigszins herkenbaar is als 'van mij'. Nou kan dat slecht of goed zijn :)
In jou geval zijn er een paar dingetjes:
- je gaat mij niet vertellen dat voor een website met zo'n duidelijk onderwerp je twee menu's nodig hebt die bomvol staan. Een website mag best gelaagd zijn, zolang je maar niet door de bomen het bos niet meer ziet. Houdt die menu's overzichtelijk, het wordt niet duidelijker als je een menu hebt met bijna 20 'items'
Ben ik met je eens, maar mijn opdrachtgever (in dit geval mijn vriendin) niet. Zij wil dat alle kopjes direct beschikbaar zijn. Vandaar het forse linker menu. Ik had eerst alleen het bovenste menu in gedachten. Of dat bovenste menu dan nog veel extra toegevoegde waarde heeft, daar moet ik eens over nadenken.
- zoals al eerder gezegd werd geef je inhoud lucht. De uitstraling van een website is meer open als je niet alles helemaal op elkaar gepakt hebt. De zwarte afkadering zou er al flink wat aan doen. Die lijnen gooien je hele ontwerp 'op slot'.
Klopt. Ik ga eens kijken of ik daar wat mee kan doen.
- Het is een informatieve website, maar is het nieuws bij het paarden rechtrichten zo belangrijk dat het helemaal bovenaan het menu staat?
Nee, eigenlijk niet. Maar het is iets wat ik eigenlijk standaard bovenin het menu zet. In dit geval is dat misschien niet zo noodzakelijk, maar om het nou helemaal onderin weg te moffelen vind ik ook weer zo vreemd. Moet ik nog even over nadenken...
en over bovenstaand. je kunt altijd buiten het doosje denken, wat je ook maakt. een informatieve website geeft juist de vrijheid/uitdaging om informatie origineel weer te geven. ga die uitdaging ook aan, daar heb je geen speciaal project voor nodig toch?
Heb je ook wel gelijk in, en misschien laat ik me inderdaad teveel beperken door het vastgeroeste ontwerp wat ik in mijn hoofd heb. Aan de basis van dit ontwerp ga ik niet te veel meer sleutelen, afgezien van bovenstaande puntjes. Mijn vriendin is er namelijk wél helemaal weg van :)
ik hoop dat je er iets aan hebt :)
Zeker, werpt weer een nieuw licht op de zaak. Dus bedankt voor je commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsCo
  • Laatst online: 19:34
Beetje veel websites hier de laatste tijd. Daarom maar weer eens wat abstracts posten.

Gisteravond wat bij elkaar gegooid...

Afbeeldingslocatie: http://www.reaktiv.nl/got/rktv_expl_crop_copy.jpg

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

EsCo schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:58:
Beetje veel websites hier de laatste tijd. Daarom maar weer eens wat abstracts posten.

[afbeelding]
Best urban-looking :)

Ik zou dat blauwe van de letters wat minder gelikt/zuurstokkleur maken om het beter in het concept te laten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Wat een vette shit EsCo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55

[afbeelding]
Hoe heb je de letters van Explosiv zo mooi 3d gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive

[afbeelding]
dope. Waarmee heb je die tekst gemaakt? Combinatie van 3D programma en Photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsCo
PcDealer schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:14:
[...]
Ik zou dat blauwe van de letters wat minder gelikt/zuurstokkleur maken om het beter in het concept te laten passen.
Dat is wel een goeie tip ja, bedankt, was me zelf nog niet opgevallen, maar dat gebeurt vaker als je je een tijd blind zit te staren op een ontwerp.
H004 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:45:
[...]

Hoe heb je de letters van Explosiv zo mooi 3d gekregen?
Die heb ik in Cinema4D gemaakt. Al die gebroken kanten subdividen, disconnecten en verplaatsen/roteren was overigens goed monikkenwerk. Daarna in Photoshop alleen de levels van de letters aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

In 3dsMax heb je daarvoor de Greeble plugin, of hoe heet dat ding ook alweer. Je zou ook kunnen kijken of er al iets vergelijkbaars is voor C4D

verder vind ik het er netjes uit zien, vind het contrast tussen dat strakke en die collage stijl wel leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Tjeemp schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:00:

verder vind ik het er netjes uit zien, vind het contrast tussen dat strakke en die collage stijl wel leuk...
Dan zou ik het contrast juist groter maken door grotere letters te gebruiken het er beter uit te laten "springen" en meer neoneffect gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T6HoifFFI4NMxfRCy9KGG44X/full.jpg
Woohow, even maar iets heel anders van mij. Van een foto overgetrokken in Illustrator.
Ik begon met mijn Wacompen maar met rechte lijnen werkt een muis toch stukken lekkerder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

[afbeelding]
Wow, vette plaat :o
Erg mooi gemaakt. Kleuren heb ik ook niets op tegen. Het enige wat mij direkt opvalt is dat de halftone effect bij de letter v een horizontaal afgesneden is onder en boven. Misschien dat volledig maken voor de perfectie. Nu komt het als een half uitgewerkt effect naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

ik post mijn 2d stuff maar weer xD

mooie plaat trouwens esco, ik moet ook maar weer is in maya aan de slag.

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/qq4x39.jpg

gemaakt in een tussenuurtje op school, niet echt veel werk maar ik vind de figuurtjes zo aandoenlijk :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nou ja, aandoenlijk ;)

Teletubbies... from the Twilightzone. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsCo
pauldegroot schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:52:
gemaakt in een tussenuurtje op school, niet echt veel werk maar ik vind de figuurtjes zo aandoenlijk :3
Haha, die linker heeft een grappige blik in zijn/haar ogen... Leuke stijl heb je trouwens, zit een duidelijke lijn in al je platen.
Rakkerzero schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:00:
[...]

Het enige wat mij direkt opvalt is dat de halftone effect bij de letter v een horizontaal afgesneden is onder en boven. Misschien dat volledig maken voor de perfectie.
Thanks, ga ik zeker doen. Zelf ook nog een aantal dingetjes gezien. Vervelend hoe altijd van die foutjes erin sluipen die je zelf op een gegeven moment niet meer ziet. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:48
Ja, ziet er erg netjes uit :)
/me Slaat zichzelf dat hij meer met z'n wacom / vectoren moet gaan tekenen

Anyways, ik heb weer 's zitten spelen met een ontwerpje voor een weblog, opbouwende kritiek is welkom :)
Afbeeldingslocatie: http://www.stevenp.nl/steven/tmp/weblog.layout.jpg

Vrij minimalistisch / rustig door de 'open' structuur (maar wel met samenhang) en het gebruik van meerdere grijstinten + oranje. het "StevenpWeblog" is maar even vlug gedaan, moet nog wel wat netters in! ;)

[ Voor 26% gewijzigd door stevenP op 27-01-2008 16:17 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

stevenP schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:16:

Anyways, ik heb weer 's zitten spelen met een ontwerpje voor een weblog, opbouwende kritiek is welkom :)
Schitterend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235780

Afbeeldingslocatie: http://student.cmd.hro.nl/0799224/images/Afbeelding%201.jpg

kramphand aan over gehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

* PcDealer rapt stukje uit "It's good to be a gangsta" uit Office Space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235780

@stukfruit

tis met muis gedaan... krijg binnekort pas een wacom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

maar dat betekent nog niet dat het niet handgetekend is in principe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tenzij je je muis met je voet vasthoudt :)

Ik geloof dat doorgaans alles dat er getekend/geschilderd uitziet in het andere topic thuishoort :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb ook niet stil gezeten.

Het plan is namelijk om mijn website, ondanks dat de huidige nog lang niet af is (of beter gezegd nog niet aan begonnen), helemaal te gaan restylen.

Voor die restyle heb de volgende twee ontwerpen gemaakt, een light en een dark theme:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Mk8go0tupCOJ0BnyQZEw60Iu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O7U2plsKnrJnBf556I5hk0xX/full.jpg

Het is de bedoeling dat ik de light theme als eerste ontwikkel :)
Spike_wolf schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:30:
Nice rakker :)
De lichte is erg mooi... de donkere is ook wel stoer, maar hoe ga je hem weergeven? beeldvullend, of een kader er omheen?
Horizontaal vullend.

[ Voor 17% gewijzigd door Zeror op 29-01-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nice rakker :)
De lichte is erg mooi... de donkere is ook wel stoer, maar hoe ga je hem weergeven? beeldvullend, of een kader er omheen?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Heel mooi Rakkerzero!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219071

Rakkerzero schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:27:
Ik heb ook niet stil gezeten.

Het plan is namelijk om mijn website, ondanks dat de huidige nog lang niet af is (of beter gezegd nog niet aan begonnen), helemaal te gaan restylen.

Voor die restyle heb de volgende twee ontwerpen gemaakt, een light en een dark theme:

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is de bedoeling dat ik de light theme als eerste ontwikkel :)

[...]

Horizontaal vullend.
toon volledige bericht
Hoe ga je die donker / lichte achtergrond oplossen ? Het worden 2 verschillende plaatjes, dus (erg) snel laden zal imo niet gaan. Misschien een idee om een pattern te maken zodat je die kan repeaten ? EDIT: Zie net dat het weerspiegeld, dus in feite 1 plaatje, maar dan +backflip :9
Maarre een pattern repeaten vind je niks ?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 219071 op 29-01-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Ziet er leuk uit Rakkert.
Alleen stoort het mij dat ik jouw(?) gezicht net niet kan zien. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Anoniem: 219071 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:35:
[...]

Hoe ga je die donker / lichte achtergrond oplossen ? Het worden 2 verschillende plaatjes, dus (erg) snel laden zal imo niet gaan. Misschien een idee om een pattern te maken zodat je die kan repeaten ? EDIT: Zie net dat het weerspiegeld, dus in feite 1 plaatje, maar dan +backflip :9
Ik zou zeggen gewoon een plaatje van zo rond de 1500h x 5w (afhankelijk van de breedte van het pattern) maken en die laten repeaten en de volledige website links uitlijnen...

even terugkomend op het ontwerp:
- ik vind die met de donkere achtergrond mooier
- maar ik vind de foto niet mooi kleuren bij de grijze achtergrond, omdat het grijs bij de foto groen/blauw is.
- ik zou die witte rand op een of andere manier boven die foto ook door laten lopen...
- die zwarte lijn bij het menu zou ik niet van meerdere pixels naar 1 px laten lopen, ziet er een beetje apart uit...

verder vind ik het een net ontwerp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Anoniem: 219071 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:35:
[...]

Hoe ik dat ga doen moet ik idd nog even uitvogelen, want weet ook nog of ik de pattern als grunged of kale strepen door wil laten lopen. Indien het kale strepen gaat worden, dus enkel de paar pixels brede en lange image, zal geen probleem zijn. Alleen die header gaat ff een struikelblokje zijn, maar misschien dat ik de header wel met flash ofzo kan oplossen. Ik wil overigens het menu sowieso met flash gaan doen, nu ik flash wil gaan leren ben. Moet ik nog wel ff dat flash boek verder doorspitten dat ik onlangs gekocht heb :P
Maar het zal hoe dan ook goed komen.
Tjeemp schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:48:
even terugkomend op het ontwerp:
- ik vind die met de donkere achtergrond mooier
- maar ik vind de foto niet mooi kleuren bij de grijze achtergrond, omdat het grijs bij de foto groen/blauw is.
Ik wilde die groen/blauwe kleur ergens laten terugkomen, omdat ik het anders zo'n kleurloze site vind. Vandaar dat de donkere kleuren dus groen/blauwig uitvallen :) Maar de uitwerking van die kleur moet ik sowieso nog aan werken om de op meer plaatsten terug te laten keren.
- ik zou die witte rand op een of andere manier boven die foto ook door laten lopen...
- die zwarte lijn bij het menu zou ik niet van meerdere pixels naar 1 px laten lopen, ziet er een beetje apart uit...
Ik vond het zelf wel apart om die lijn ineens te laten ophouden ipv cliche door te laten lopen naar het einde, zoals ik onderaan wel gedaan heb. Ook was het oorspronkelijke ontwerp van die lijn 1 pixel breed, maar omdat de lijn dan niet genoeg opvalt heb ik hem 2 pixels breed gemaakt. Toen was ik er wel tevreden over.
verder vind ik het een net ontwerp!
Thanx :)

@Shrien,
Dat mijn hoofd er niet opstaat, is gewoon mijn manier van een stukje anoniemiteit op internet. In principe niks mis mee dus ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Zeror op 29-01-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

als je met flash de header wilt maken dan kun je een meestretchende header maken natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Shrien schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:29:
Ziet er leuk uit Rakkert.
Alleen stoort het mij dat ik jouw(?) gezicht net niet kan zien. }:O
Hier: http://walrus.wr.usgs.gov...l/photos/kayen_rob200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

:?

Ik vind het wel wat hebben hoor. Je kunt dan een beetje zelf invullen waar hij naar kijkt en hoe zijn gezichtsuitdrukking is. Laat wat te bedenken over :)

In de intermediair (tijdschrift) hebben ze ook elke week de 'column van de hipo' en daar staat een fotootje van haar / of 'een' meisje bij waarvan het gezicht niet zichtbaar is. Dat heeft wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

daar gaat je anonimiteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

haha, elite set-up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De monitor is echter niet aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
PcDealer schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:16:
[...]

Nee, daar was op het moment dat de foto gemaakt werd nog mee bezig. Daarna kwam een 36 uur durende LAN party met wat vrienden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

PcDealer schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:16:
[...]

Jawel, das een hip draadloos model :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HAMSTEREN !

Sorry, flauw :/

Om nog even terug te komen op je ontwerp.
Misschien is het een idee om meer kleur erin te stoppen ? I.c.m. duidelijke strakke huisstijl. Imo is je ontwerp nogal grauw, ik weet niet of dat bedoeld of onbedoeld is ?
Ik weet niet of je al eens eerder een ontwerp hebt omgezet naar html? Want sommige mensen maken hier echt ontwerpen die tegen alle regels in gaan van webdesign.
Voor die mensen een kleine tip: Leer het boxmodel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Anoniem: 219071 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:14:
[...]

HAMSTEREN !

Sorry, flauw :/

Om nog even terug te komen op je ontwerp.
Misschien is het een idee om meer kleur erin te stoppen ? I.c.m. duidelijke strakke huisstijl. Imo is je ontwerp nogal grauw, ik weet niet of dat bedoeld of onbedoeld is ?
Kleur is dus iets waar nog over aan het nadenken ben hoe ik dat het beste kan implementeren in het ontwerp. OF in ieder geval hoe ik de bestaande kleuren meer kan laten voor komen. Want ik heb al 2 kleuren in gebruik namelijk :)
Ik weet niet of je al eens eerder een ontwerp hebt omgezet naar html? Want sommige mensen maken hier echt ontwerpen die tegen alle regels in gaan van webdesign.Voor die mensen een kleine tip: Leer het boxmodel !
Nou ik dacht het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6Hp1S4qDNAbd8jTBgrwvovxZ/full.jpg
Ik wil graag het gedeelte in het rood in flash gaan zetten om mij een hoop gekloot met html/css codering te besparen :)

Of misschien heel de website in flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Het nadeel van flash opbjecten vind ik altijd dat je ze eerst moet activeren door er op te klikken, voor ze reageren, je moet de eerste keer dus 2 keer klikken om naar een pagina te gaan, echt bloed irritant...

Is iig zo in IE7, weet niet hoe dat in FF en opera enzo zit.. maar ik word er altijd neidig van :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10
Dat is toch dmv een simpel javascriptje te omzeilen tegenwoordig:

google maar eens op "AC_RunActiveContent"

Voegt dreamweaver ook automatisch toe als je flash elementen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Giant87 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:45:
Dat is toch dmv een simpel javascriptje te omzeilen tegenwoordig:

google maar eens op "AC_RunActiveContent"

Voegt dreamweaver ook automatisch toe als je flash elementen gebruikt.
Ah, maar dat moet dus in de site geimplementeerd worden?
Blijft het probleem dus bij 9 van de 10 sites bestaan :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
In firefox zijn ze volgens mij standaard geactiveerd als je er met de muis overheen gaat. Weet niet zeker of dit juist is. Maar misschien dat zoiets wel in de parameters van het flashobject ingesteld kan worden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:36:
[...]
Kleur is dus iets waar nog over aan het nadenken ben hoe ik dat het beste kan implementeren in het ontwerp. OF in ieder geval hoe ik de bestaande kleuren meer kan laten voor komen. Want ik heb al 2 kleuren in gebruik namelijk :)

[...]

Nou ik dacht het volgende:

[afbeelding]
Ik wil graag het gedeelte in het rood in flash gaan zetten om mij een hoop gekloot met html/css codering te besparen :)

Of misschien heel de website in flash.
Als je dan toch in flash gaat werken, zou je dan niet een nog wat meer gewaagdere menu ontwerpen ? Imo lijkt dit menu meer op een html menu, dan een flash menu. Als je dan toch gaat flashen, doe het dan meteen goed :9

(Word voor mij ook eens tijd te beginnen aan flash 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Anoniem: 219071 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:24:
[...]

Als je dan toch in flash gaat werken, zou je dan niet een nog wat meer gewaagdere menu ontwerpen ? Imo lijkt dit menu meer op een html menu, dan een flash menu. Als je dan toch gaat flashen, doe het dan meteen goed :9

(Word voor mij ook eens tijd te beginnen aan flash 8)7 )
Ben nog flash beginner, dus een gewaagd menu wilde ik nog niet aan beginnen zegmaar. :) Daarnaast doet een leuke mouseover animatie ook al wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Rakkerzero schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:25:
[...]

Ben nog flash beginner, dus een gewaagd menu wilde ik nog niet aan beginnen zegmaar. :) Daarnaast doet een leuke mouseover animatie ook al wonderen :)
pcies.. je moet niet van die super spacy bewegende rotzooi hebben... komt alleen maar rommelig over imho.. ik zie ook liever gewoon wat rustigs wat langzaam van kleur veranderd ofzo.. :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:27:
[...]

pcies.. je moet niet van die super spacy bewegende rotzooi hebben... komt alleen maar rommelig over imho.. ik zie ook liever gewoon wat rustigs wat langzaam van kleur veranderd ofzo.. :)
Wie zegt dat ik het daar over heb ? Een gewaagd menu hoeft helemaal niet super spacy te zijn, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Anoniem: 219071 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:07:
[...]

Wie zegt dat ik het daar over heb ? Een gewaagd menu hoeft helemaal niet super spacy te zijn, maar goed...
Is ook zo idd, maar zo komt het wel snel over natuurlijk.

Feit is dat er zo ontzettend veel fancy websites ronddwalen waar alles beweegt en draait en licht geeft en geluid maakt, dat je er soms duizelig van word... dat is echt 3 keer niks, en alleen maar slecht designwerk.. dat het er stoer uit ziet is leuk. Maar als mensen er niet mee overeweg kunnen dan heb je gefaald in je ontwerp. hoe mooi of stoer het er ook uit ziet..

Imho kun je het beter rustig en netjes houden :)

Maar als je je best doet kun je natuurlijk ook een gewaagd en rustig menu bouwen :P

Humankind… be both.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.