[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:
  • 197.148 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:11
Anoniem: 226971 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:27:
Een handige tip:

Als je Rounded Rectangle Tool in Photoshop gebruikt en last hebt van pixels om je shape heen. Zet snap to pixels aan(rechtsonderin):

[afbeelding]
Hmm, waar zit die optie in de Windows versie? Nooit eerder gezien in ieder geval, maar lijkt me zeker wel een handige optie.
Right... :O ... Had het kleine pijltje even over het hoofd gezien aangezien ik dat knopje nooit gebruikt wat erbij staat.

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 24-02-2010 19:38 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10
Op dezelfde plek..

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:40:
Waarom vinden jullie die hoeken te rond? Het is gewoon een stijlkenmerk en ik vind het wel werken hoor. Dat iets anders is maakt het niet per se slecht.

Mooie AA zou wel gewenst zijn.
Waarom ik dat vind is omdat ze op deze manier gaan overheersen en afleiden en omdat het menu niet meer mooi ingekaderd is naar mijn mening.
Het hindert mij gewoon een beetje that's it. Het hoeft niet per sé slecht te zijn, maar in dit geval vind ik het niet mooi werken.

Over dat 'snap to pixels'. Ik heb het uit staan, maar als je gewoon shapes maakt op 100% zoom, dan heb je er over het algemeen geen last van. Soms wel als je die shapes met 'free transform' gaat resizen. Maar zal het maar eens aanzetten, heb namelijk zelden een shape gemaakt die ik op de halve pixels wilde hebben :P
Dank voor de tip.

[ Voor 5% gewijzigd door Tjeemp op 25-02-2010 03:34 ]

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-06 09:25
Waarom vinden jullie die hoeken te rond? Het is gewoon een stijlkenmerk en ik vind het wel werken hoor. Dat iets anders is maakt het niet per se slecht.

Mooie AA zou wel gewenst zijn.
Ik heb niet gezegd dat het slecht is, mijn mening is, het ziet er gewoon niet uit. Maar dat is mijn mening en daar mag iedereen mee doen wat die wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurryt
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 20:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 16:08
de eerste vind ik weer lekker Jurryt. De tweede vind ik iets minder, komt denk ik voor mij dat ik de stijl niet heel fijn vind en te weinig kleurcontrast voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06 17:01

D-rez

dexels

Ik ben hier als noob/hobbyist op dit gebied een visitekaartje aan het maken voor m'n hobby/eenmans zaakje, Nu vroeg ik me af of het done is om een zwart kaartje te gebruiken, of is dit een slecht idee?

(wist ff geen ander topic om dit te vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 14:16
Hangt vind ik af van de huisstijl die je gebruikt, en van het product dat je verkoopt. Zwart voor een snoepwinkel is not-done, maar voor Gucci gaat het wel als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Daarnaast is het materiaal wel erg bepalend: mat, glossy, UV (spot) lak, gelamineerd, gewicht etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

word redelijk cheap hoor ben nog niet rich. dus zal iets van een Glossy 300g - UV gelakt papier - Full Colour 2 zijdig zijn.

zoiets: Afbeeldingslocatie: http://dexyd.nl/afbeeldingen/kaartje-thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Indien op de juiste manier gedaan kan een zwart kaartje elegantie, klasse en exclusiviteit uitstralen, maar dat ligt volledig aan wat je doet en hoe je jezelf wilt profileren

--

Zoals je het nu hebt:

- Waarom staat je logo op zijn zij? Je kunt ook het hele ontwerp 'staand' maken eventueel.
- De lettertypes passen absoluut niet bij het logo (vind het logo nog wel geinig).
- De dynamiek ontbreekt. Het mag best een beetje spannend zijn denk ik. Je hebt zeker het logo om iets leuks te doen met de achtergrond en wat vormen erin.
- Wederom iemand die contactgegevens gaat blinderen op iets dat straks toch wordt gestrooid :P Een forum kan je ook zomaar werk opleveren hoor, zie het hier ook maar stiekem als marketing kanaal.

[ Voor 61% gewijzigd door Tjeemp op 04-03-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Ik denk dat als je dat op 85x55mm gaat afdrukken er weinig moois van overblijft, zeker het raster, loopt snel dicht, klein font (wel mooi maar niet praktisch); Ik zou in ieder geval een proefje laten maken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@Tjeemp
Tnx

Ik wilde juist een beetje een simpel kaartje, omdat ik op kantoor wel eens dingen heb zien passeren welke werkelijk overdreven druk waren.

Logo staat op z'n zij omdat ik nooit rekening gehouden heb toen ik het logo maakte dat je deze op visite kaartjes etc moet zetten. 8)7 eigenlijk is de verhouding van het logo zelf gewoon ronduit k#t. Zie trouwens nu ook net dat als men het kaartje zou vast houden, dat men hun duim op de D in het logo zou zetten. Is ook een beetje dwaas.

Ik heb wel wat zitten klooien om iets met de x op de achtergrond te doen, maar het gaat niet echt lekker bij mij. (dit soort werk is niet mijn vakgebied)

welk soort lettertype zou jij dan gebruiken (incl. de text onder het logo zelf)

dat blinderen was omdat ik dacht dat je eigenlijk sowieso dit niet mocht tonen. Maar ik zal het onhouden. (zal het meteen ff updaten ;))

@willem169
opzich gaat alles gewoon in een PDF ofzo opgestuurd worden maar text is idd wat klein misschien.
Wat bedoel je precies met "zeker het raster, loopt snel dicht"

als ik hier een test printje op 300DPI doe is het nog goed leesbaar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Het font van de uitleg onder DEXYD is hier en daar wat dun (stokken met name), die kunnen "vollopen" dat wil zeggen dat de inkt over dat gedeelte heen vloeit, en dat er dus weinig meer van de oorspronkelijke letter overblijft. Dit is een gevolg wat bij dunne en schrale letters kan optreden als ze te klein worden gedrukt.
Vollopen
Tekortkoming: Wanneer de inkt, bij gerasterde afbeeldingen, ook tussen de rasterpunten terechtkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

beter?

Afbeeldingslocatie: http://dexyd.nl/afbeeldingen/kaartje-thumb-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:17

Vos

AFCA

Zeker een hele verbetering!

De dikke blauwe lijnen zijn uit je logo lijkt mij. Zijn deze exact hetzelfde? Lijkt alsof de dikke omhooglopende lijn wat steiler loopt dan de lijn uit je logo. Als dit niet zo is, dan misschien de dikke lijnen iets naar rechts schuiven.

Is BTW nr trouwens nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 04-03-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Lijn is exact gelijk het is zelfs al een verkleining van het oriinele bestand van het logo. Kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/afbeeldingen/c-o.jpg

BTW nr is niet nodig nee, maar geeft wel aan dat ik deze heb, en dus werk kan doen voor potentiële opdrachtgevers zonder dat zij lastig moeten doen met de facturen etc.
maar misschien moet ik hem maar gewoon schrappen, staat al genoeg info op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-12-2024
kraak mij aub niet af, ik ben nog niet al te ervaren met photoshop maar dit zijn enkele werken graag tips:

Ik heb deze dingen als signatures voor fora gebruikt etc. Ik maak trouwens alle renders zelf, ik haal niets van het internet van sites zoals planetrenders.net

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2718/4325451589_0798da6c0a_o.png

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4037/4325451493_d3c12168c3_o.png

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2584/4087716096_7ecb9273bf_o.png

[ Voor 36% gewijzigd door taeke18 op 04-03-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
D-rez: Het ziet er zo op een scherm leuk uit, maar ik denk eigenlijk dat je een visitekaartje beter niet in zulke donkere kleuren kan doen. En wat moet het onderste deel (de achterkant) nou eigenlijk precies voorstellen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

een stuk waar je nog wat op kan noteren afspraak of iets dergelijks. Zwart kaartje en pen leveren weinig leesbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-06 22:10
Heb de afgelopen week veel in photoshop lopen rommelen. Normaal doe ik eigenlijk nooit wat in photoshop, maar besloot dit keer een serieus webdesign te maken voor mijn eigen website. Overigens is dit ook mijn eerste webdesign ooit.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/dnhsh0.jpg
(klik voor groter)

Ik heb het design ook al online via deze link.

De header is eigenlijk een van de eerste dingen die ik ga wil aanpassen. De tekst past niet meer bij het design, en er moet eigenlijk ook nog een logo/icoontje bij. Dat rode geval in de rechter bovenhoek word een inlog button wat ik later mooi met jQuery en AJAX wil afwerken. Overigens krijgt deze button ook zeker nog wel een make-over.

De grijze balk onder de header word het menu. Normaal is dit gewoon een 1px plaatje wat zichzelf herhaald, maar heb voor de demonstratie deze even neergezet om de divider van menu items en de sub-menu pointer goede te kunnen laten zien. De divider houdt, vanzelfsprekend, de menu items uit elkaar. En de sub-menu pointer geeft aan van welk menu item je het sub-menu ziet, wat ook weer mooi in JavaScript met jQuery afgewerkt gaat worden.

Nouja, sub-menu net al gezegt, verdeeld het menu item in meerdere catagoriën. Eigenlijk hetzelfde als op tweakers.net.

Verder de body met Lorem Ipsum (dummy tekst) erin om te kijken hoe dat staat. Vond de body eerst nogal donker, terwijl ik toch voor een wat lichter design wilde gaan. Maar de witte tekst zorgde er eigenlijk al voor dat het een stuk lichter oogte, dus denk niet dat nog aangepast moet worden.
[EDIT] Het is overigens de bedoeling dat de tekst uiteindelijk in 2 of 3 kolommen word ingedeeld, weet alleen nog niet precies hoe ik dit ga doen.

Ten slotte de footer, zelfde design als het sub-menu alleen dit keer iets slanker en wijst de pointer naar beneden richting de "Copyright Info" om het net echt te laten lijken :+

Verder zit er over het gehele design alleen links en rechts 1 pixel solid borders, gemaakt in CSS. en als achtergrond heb ik een donker- naar lichtblauwe gradient genomen. Waar ik zelf eigenlijk wel tevreden over ben.

Ik ben zelf redelijk tevreden over het design, zeker omdat dit mijn eerste design ooit is. Maar het is nog verre van af. Mochten jullie tips/meningen hebben, dan hoor ik dit uiteraard graag :)

[EDIT] Ik probeer trouwens een paar van deze tips aan te houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Accesteam op 05-03-2010 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-06 20:16

Roytoch

Nietes

Je hebt je content ondergeschikt gemaakt aan je ontwerp. Tekst is niet alleen blokvulling, maar waar je je design omheen bouwt ;) dit lettertype is veel te klein natuurlijk, tenzij dit niet de volledige grootte is qua afbeelding. Overigens: je mag altijd breder dan dit he, 960 pixels ongeveer als bovengrens. Natuurlijk moet je zelf weten, mijn eigen site is ook maar 860 ofzo, maar als je de ruimte nodig bent pak hem gewoon.
Accesteam schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 01:31:
Heb de afgelopen week veel in photoshop lopen rommelen. Normaal doe ik eigenlijk nooit wat in photoshop, maar besloot dit keer een serieus webdesign te maken voor mijn eigen website. Overigens is dit ook mijn eerste webdesign ooit. etcetera
Voor een eerste serieuze webdesign ooit is dit nog best netjes, als ik vergelijk met men eigen creaties van toen dan schrik ik me dood elke keer ;) positief bedoeld dus haha. Wel even oppassen met je contentblok. Dit is nu de gehele breedte, maar dat is amper prettig leesbaar. Bij normaal lettertype (12-14px, 0.8em ongeveer) is een vuistregel 480 pixels breed maximaal. Natuurlijk zijn het vuistregels dus om er nooit van af te durven wijken is ook niks, maar a la.

[ Voor 42% gewijzigd door Roytoch op 05-03-2010 01:43 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Laatst online: 29-06 22:10
roy.ahuis schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 01:40:
Voor een eerste serieuze webdesign ooit is dit nog best netjes, als ik vergelijk met men eigen creaties van toen dan schrik ik me dood elke keer ;) positief bedoeld dus haha. Wel even oppassen met je contentblok. Dit is nu de gehele breedte, maar dat is amper prettig leesbaar. Bij normaal lettertype (12-14px, 0.8em ongeveer) is een vuistregel 480 pixels breed maximaal. Natuurlijk zijn het vuistregels dus om er nooit van af te durven wijken is ook niks, maar a la.
Helemaal vergeten erbij te zetten: het is de bedoeling dat de content uiteindelijk in 2 of 3 blokken/kolommen ingedeeld gaat worden. Alleen hoe ik dit precies ga doen weet ik zelf ook nog niet precies :p

EDIT: en uiteraard bedankt voor je tips :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat is wel mogelijk met een hip css truukje geloof ik. Ik ben ook weer eens bezig met mijn portfolio website, huidige site is http://www.no-illusions.nl/portfolio1 en hiermee ben ik nu bezig,

Afbeeldingslocatie: http://no-illusions.nl/no-illusionsv3_1.jpg
Ik ben sowieso nog niet tevreden met de menu-balk. Qua font vind ik het niets en ik weet niet zo goed hoe ik het moet indelen. Misschien meer naar rechts slepen en links mijn site logo. Voor de rest vind ik de kleuren wel goed, ziet iemand nog wat niet door de beugel kan oid?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 12:43

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

MrVegeta schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:58:
[afbeelding]
Ik ben sowieso nog niet tevreden met de menu-balk. Qua font vind ik het niets en ik weet niet zo goed hoe ik het moet indelen. Misschien meer naar rechts slepen en links mijn site logo. Voor de rest vind ik de kleuren wel goed, ziet iemand nog wat niet door de beugel kan oid?
Ik vind die rook afleiden, ook omdat je hem door het transparante kader heen ziet.

edit:
Ik vind de menu-balk wel mooi eigenlijk. Simpel en strak.
Wat volgens mij ook beter kan zijn de kleuren. Je gebruikt nu een paar verschillende kleuren blauw, en er zit veel verloop in (gradiënten).

[ Voor 16% gewijzigd door Ghost Dog op 05-03-2010 15:08 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ghost Dog schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:05:
[...]

Ik vind die rook afleiden, ook omdat je hem door het transparante kader heen ziet.

edit:
Ik vind de menu-balk wel mooi eigenlijk. Simpel en strak.
Wat volgens mij ook beter kan zijn de kleuren. Je gebruikt nu een paar verschillende kleuren blauw, en er zit veel verloop in (gradiënten).
Dat rook leid misschien wat af omdat er verder nog geen content en plaatjes instaan, ik denk dat dit dus wel verandert. Ik vind zelf het kleurenpalet wel goed, er zitten een paar gradiants in ja maar is dat erg?

ps. Gister Ghost Dog gekeken (als die van jou tenminste van de film komt), prima film.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348774

D-rez schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:30:
een stuk waar je nog wat op kan noteren afspraak of iets dergelijks. Zwart kaartje en pen leveren weinig leesbaars.
Wel rekening mee houden dat je op UV-lak niet kan schrijven (las iets hoger dat je ze wou laten lakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ah, tnx, moet ik dus een andere drukker zoeken. (of voor de 300gr - maco satiné gaan)

[ Voor 28% gewijzigd door D-rez op 05-03-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Laatst online: 11:52
foute post!

[ Voor 107% gewijzigd door homemix25 op 05-03-2010 19:13 ]

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346122

Hoezo moet je een andere drukker vinden? Op hetzelfde materiaal is gewoon niet te schrijven dat verandert niet per drukker. Deze drukker zal echt wel andere papiersoorten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Updatje van mijn kant,

Afbeeldingslocatie: http://no-illusions.nl/no-illusionsv3_2.jpg

Ik vind het onderhand wel wat worden eerlijk gezegd. Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik aan de rechterkant van de tekst wil hebben, wat ik nog kan gebruiken om op te vullen. En in "Showcase" of ik die pijltjes er in laat zodat de bezoeker heen en weer kan klikken of dat ik ze er uit haal en dat die zelf langzaam voorbij rolt (met verschillende websites/projecten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Hij is wel erg blauw... misschien een extra kleur of wat meer wit toevoegen?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nu met extra kleur!

Wat vinden jullie trouwens van dat rookwolkje links? Ik vind het wel leuk maar een paar lui vinden het nogal 1999 stijl...
Afbeeldingslocatie: http://no-illusions.nl/no-illusionsv3_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:22
Hij is wel leuk, maar past het er bij?

Maak dat eens wit, misschien staat dat leuker.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

- Lijn je menu even mooi met je logo uit.
- Lijn je logo even mooi uit met........ iets. Hij zweeft daar maar halverwege.
- Home aan de linkerkant ziet er uit als het eerste item van een breadcrumb. Ga je breadcrumbs gebruiken en vraagt je navigatiestructuur daar om? Of is het de titel van de pagina? Indien dat het geval is vind ik hem nogal klein.
- Wat voor content ga je links plaatsen en wat rechts? Het lijkt me je persoonlijke portfolio website oid? Is dan de tekstuele content zo belangrijk. Sterker nog, is de tekstuele content aanwezig en heb je zin om dat te schrijven.
- Als je een designer bent oid wil ik die showcase duidelijk in beeld hebben. Dat betekent dus dat die niet op hetzelfde hierarchische niveau hoort als de login (waarvan het mij volstrekt onduidelijk is waarvoor die gebruikt wordt / waarom dat zo groot moet).
- Op de homepage wat info over jezelf en wat je doet, de showcase en een mogelijkheid om contact op te nemen, that's it!
- Als ik eerlijk ben is het sowieso wel een beetje achterhaald. De fletse kleuren blauw, blokjes patroon op de achtergrond (ook in het grijsblauw), dat kan werken, maar hier is het het net niet denk ik. De rook voegt niets toe wat mij betreft.
- Ik vind je vlakken overigens op onnavolgbare manieren in elkaar zitten, dat is knap, maar komt misschien de informatie structuur niet helemaal ten goede.
- Ronde hoekjes. Als je ze gebruikt moet je het consistent houden. Het is zelden mooi om rechte hoeken tegen ronde hoeken te zetten.
- Even terugkerend naar die login. Waarom is die knop ongeveer de helft van je hele website qua breedte? Ik zou om te beginnen al niet weten waarom ik op jouw homepage moet inloggen en jij probeert mijn ogen er praktisch in te duwen. Als ik er wel iets heel tofs mee kan wil ik dat ook zien misschien. Maar het blijft een feit dat zo'n knop daar echt niet kan.

Ik hoop dat ik je weer een beetje aan het denken heb kunnen zetten en dat het je meer laat nadenken over het ontwerp en het doel ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb wat puntjes van je meegenomen (bedankt :) ).

Pagina is iets kleiner gemaakt, showcase is nu bovenaan en login is wat kleiner en naar links verplaatst. Login is voor mijzelf en leraren.
Afbeeldingslocatie: http://no-illusions.nl/no-illusionsv3_5.jpg

meh, toch maar showcase ding beneden.
Afbeeldingslocatie: http://no-illusions.nl/no-illusionsv3_6.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 07-03-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346122

Het lettertype zoals je nu hebt krijg je nooit in het web hè? Vind het ook nogal groot, wat komt er onder bij al dat blauwe?

En tja, ik weet het niet. Ik vind het net niet, die rook, teveel blauw, en te weinig origineel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nou ik ben er wel klaar mee, nu maar uitwerken :).
Afbeeldingslocatie: http://no-illusions.nl/no-illusionsv3_8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226971

@MrVegeta

Waarom hebben de pagina's geen kopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:21

Exigence

dnkroz

Ik maak de laatste tijd wat advertenties voor m'n vriendin. Wat kleinere advertenties voor wat landelijke bladen en grote (paginagroot A4) advertenties voor de lokale bladen. De advertentie hieronder is van afgelopen februari, maar de huidige A4 advertentie is exact hetzelfde alleen dan met andere producten natuurlijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2795/4416556425_84a8ca4516_o.png

Iemand nog commentaar op de advertentie (niet over de inhoud)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je prijskaartjes hebben shadows, maar je producten niet.. Verder is de achtergrond saai. Je indeling is wel overzichtelijk en duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:21

Exigence

dnkroz

Mja, achtergrond, heb eigenlijk weinig inspiratie om daar wat mee te doen. Ben ook bang dat het anders te druk wordt, vooral als het A4 gedrukt in een blad komt te staan. Maar tips zijn altijd welkom natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ben vanavond toch nog maar even verder gaan kijken.

Afbeeldingslocatie: http://dexyd.nl/afbeeldingen/kaartje-thumb-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Zo, nieuwe try-out voor het Coherent Image logo:

Afbeeldingslocatie: http://img704.imageshack.us/img704/1537/cilogo.png

Misschien nog wat meer spacing tussen de letters nu, vind hem al gauw aan de smalle kant worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Stoney3K op 09-03-2010 14:16 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
waarom puntjes ertussen? nu lijkt het alsof de woorden losstaan van elkaar, terwijl ze juist bij elkaar horen.

@ D-rez: je vorige vond ik beter, met de server er duidelijker op

[ Voor 23% gewijzigd door Amplified op 09-03-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Amplified schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:07:
waarom puntjes ertussen? nu lijkt het alsof de woorden losstaan van elkaar, terwijl ze juist bij elkaar horen.
Voor de onderste grijze tekst? Ik zal nog een keer een poging doen met spaties, maar misschien dat de woorden dan juist meer 'los' van elkaar komen.

"Coherent" en "Image" kan ik misschien nog aan elkaar vast knopen, die zijn al duidelijk te onderscheiden vanwege het kleurverschil. En misschien nog die 'counting leader' achter de letter C iets duidelijker maken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 14:16
Hij bedoelt waarschijnlijk het gebouw dat nu heel vaag/dun wordt weer gegeven als achtergrond.

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
king of rats schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:25:
[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk het gebouw dat nu heel vaag/dun wordt weer gegeven als achtergrond.
dat bedoelde ik idd :X verkeerd herinnerd. Excuus

@Stoney3K; misschien verwoord ik het niet goed, was lekker bezig :P mijn punt is dat die puntjes ertussen staan het mij doen overkomen alsof je bedrijf (?) op drie dingen focus, namelijk creative, media en productions. Ik neem aan dat je bedoelt creative media productions als een geheel zeg maar. Door de puntjes ziet het er voor mij net uit alsof het drie echt losstaande delen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:52

CdD

Uit verveling. Beetje Escher-achtig. Wel geinig toch?

(klik voor groß)
Afbeeldingslocatie: http://www.bureaufrisenfruitig.nl/tnet/EscherAchtigKlein.png

[ Voor 4% gewijzigd door CdD op 11-03-2010 00:00 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Om eerlijk te zijn vind ik je kleuren nu niet echt "fris" Maar de idee is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304868

mogen 2d oldscool animaties gemaakt met toonboom studio ook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 23:20
http://www.zefrank.com/scribbler/scribblertoo/

Kwam ik tegen online, werkt lekker :). Dacht ik drop hem hier even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
White schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 01:25:
http://www.zefrank.com/scribbler/scribblertoo/

Kwam ik tegen online, werkt lekker :). Dacht ik drop hem hier even ;)
Wat grappig!

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/244o2tc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Heul grappig :P je kunt er alleen niet zo heel snel iets productiefs van maken, dat algoritme hangt alles aan elkaar, dit is mijn resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/a44f1e.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Daardoor krijg je wel een beetje een surrealistisch gevoel (ik althans). :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Laatst online: 27-06 23:41
Weer een school project af.. :)
Deze keer een Flash animatie video. Weet echter niet of 2D het juiste topic is, maar deze komt wellicht het dichtste in de buurt, het is immers 2D/gephotoshopped. Uitgangspunt van ons was een simplistische stijl die een boodschap uitdraagt die iedereen zou moeten kunnen begrijpen.

http://www.youtube.com/watch?v=GPg7v6iUXcw

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 16:42
Momenteel bezig met een concept interface voor een iPhone game.
En het leuke is dat het mee teld als school opdracht.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1ilypv.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door gybrus op 17-03-2010 22:37 ]

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
gybrus schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:08:
Momenteel bezig met een concept interface voor een iPhone game.
En het leuke is dat het mee teld als school opdracht.

[afbeelding]
Het is wel duidelijk waar je het concept vandaan hebt, Ramp Champ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
Inderdaad, nadeel van een schoolopdracht is dat je niet superveel tijd hebt.
Maarja RampChamp heeft zijn inspiratie weer gehaald bij kermis posters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ben trouwens bezig met een uitnodiging voor een feestje. Is een 10 bij 15cm formaat (300DPI) en is dus op ansichtkaart formaat.

Ik heb het gevoel dat er nog iets mist/anders moet, kan er zelf niet achterkomen wat, maar misschien de fonts aan de onderkant, ben altijd slecht met het vinden van de juiste font :X . Mocht iemand dus tips hebben, be my guest (persoonlijke details heb ik even aangepast):

Reupload: http://localhostr.com/files/234b22/proef4-privacy.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Dannydekr op 18-03-2010 16:11 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Je ergens door laten inspireren is niet erg, er zijn heel interessante experimenten mee gedaan waaruit blijkt dat zelfs zogenaamd creatieve geesten (grote namen) onbewust van alles aan elkaar knippen en plakken. Het gaat er ook voornamelijk om dat je iets eigens maakt. Een (slechte) kopie is gewoon treurig, maar als jij er iets van weet te maken wat het meerwaarde geeft is je ergens op baseren niet erg.

Mensen doen altijd alsof alles uniek creatief moet zijn, maar guess what, praktisch alles is al gedaan en wat niet gedaan is is dat meestal om een goede reden :) Steeds maar nieuw maken omdat het per se nieuw moet zijn is ook niet goed, je moet uitgaan van je eigen kracht. Alleen moet je wel zien te voorkomen dat men net zo goed het origineel erbij zou kunnen pakken (alhoewel dat bij een schooloefening ook nog zo erg niet is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
@Danny: De tekst past niet bij de rest van je plaatje.
En zwevende vrouwen staan een beetje vreemd, misschien iets als een strand toevoegen?

Weer wat verder gegaan,
Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.net/fs71/f/2010/076/d/b/dbad37c35ef59dd91c65043a158a6797.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Zal vanavond het e.e.a proberen aan te passen. Als iemand nog een goede font heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dannydeman schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:30:
Ben trouwens bezig met een uitnodiging voor een feestje. Is een 10 bij 15cm formaat (300DPI) en is dus op ansichtkaart formaat.

Ik heb het gevoel dat er nog iets mist/anders moet, kan er zelf niet achterkomen wat, maar misschien de fonts aan de onderkant, ben altijd slecht met het vinden van de juiste font :X . Mocht iemand dus tips hebben, be my guest (persoonlijke details heb ik even aangepast):

http://localhostr.com/files/78d1fc/proef4-privacy.jpg
Krijg melding: Bandwidth Exceeded. Check back tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

MrVegeta schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:22:
[...]

Dat rook leid misschien wat af omdat er verder nog geen content en plaatjes instaan, ik denk dat dit dus wel verandert. Ik vind zelf het kleurenpalet wel goed, er zitten een paar gradiants in ja maar is dat erg?

ps. Gister Ghost Dog gekeken (als die van jou tenminste van de film komt), prima film.
offtopic:
Heb de naam inderdaad van Jarmusch's Ghost Dog: The Way of the Samurai. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Edit: Je had idd. gelijk, blijkbaar was er iets met die link, heb hem gereupload:
http://localhostr.com/files/234b22/proef4-privacy.jpg

[ Voor 82% gewijzigd door Dannydekr op 18-03-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Heb een geheel nieuw concept gemaakt, met ook wat andere (betere) afmetingen. Nog steeds 300DPI, en de essentie is hetzelfde. Deze is echter een stuk kleurrijker en straalt naar mijn mening de zomer meer uit:

http://localhostr.com/files/259d8c/concept2-prive.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:51

Sorbo

Uw hulp in huis!

Dannydeman schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:04:
Heb een geheel nieuw concept gemaakt, met ook wat andere (betere) afmetingen. Nog steeds 300DPI, en de essentie is hetzelfde. Deze is echter een stuk kleurrijker en straalt naar mijn mening de zomer meer uit:

Inderdaad, er is niets dat de zomer beter uitstraalt als een groot, zwart, gapend gat in het midden ;)

Hou het licht, rood/oranje/geel dat soort kleuren, en neem veel ruimte. Maak dingen niet al te groot, en zorg dat er een duidelijk focal point is. Mensen moeten weten waar ze naar moeten kijken, en dat kan ik uit je huidige ontwerp niet echt opmaken.

De elementen die je gebruikt hebt (Palmbomen, zeester, vrouwvolk) wekken, naar mijn mening natuurlijk, wel een zomerse sfeer op, maar de manier waarop je ze gecombineerd hebt (+ je kleurgebruik) doet mij niet verlangen naar een cocktail met paraplutje onder de warme zomerzon.

[ Voor 17% gewijzigd door Sorbo op 18-03-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
Dannydeman schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:04:

Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen, (kijk al een tijdje mee) maar ik vond je vorige versie veel beter. De eerste versie straalt een thema uit. Weliswaar nog niet af, maar een goed begin was het wel. deze versie^^
straalt van alles uit. Het geeft mij het gevoel dat je creatieve gaten ingevuld hebt met wat Photoshop onderzoekjes. Er is nu van alles door elkaar, grunge feestje, beach party, en een slap aftreksel van de komende kamasutra beurs.
Als laatste is je typografie niet sterk. Maak een keuze, kleur, fontsize, enz. Probeer een gebied te reserveren voor de tekst en laat dat misschien ook zien. Kadertje wellicht?
nou goed, genoeg van mijn ongewenste gezeur. goed bezig hier! Leuk om te zien.

Succes iedereen.

mag ik misschien ook eens wat laten zien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Je 'gezeur' is zeker niet ongewenst, en het eerste concept is niet een concept dat ik zomaar laat varen, ik geef degene voor wie de uitnodiging wordt, zelf de keuze. Heb het eerste concept qua lettertype overigens al zo dusdanig verbeterd dat ik bijna durf te zeggen dat die af is. Want vooral bij de style van dat eerste concept moet er zo min mogelijk poespas op.

edit: localhostr houdt niet zo van het bandbreedte dat Tweakers wegtrekt, dus heb hem weer moeten reuploaden:
http://localhostr.com/files/2d8cef/concept1-prive.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Dannydekr op 18-03-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
En geef die dames nu eens een podiumpje. Het is er nu zo bovenop.
En de tekst mag geïntegreerd worden in het totaal. Soms kan een flare of beetje grunge (zoals bovenop je flyer) al voldoende zijn.
Overigens, wat iemand anders zei: er is nu geen focalpunt.
Probeer eens: in Ps
  • Shift+Ctrl+Alt+E
  • geeft nieuwe laag bovenop gemaakt van alle zichtbare lagen eronder
  • gebruik op deze laag een (BV.) radial blur of iets anders met een beetje dieptewerking
  • bovenste laag op screen, of vergelijkbaar
  • opacity beetje aanpassen....
En dan ben ik benieuwd hoe dat er uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Zal er morgen mee aan de slag gaan. Podium of iets dergelijks vind ik erg lastig, moet even kijken wat ik daar mee ga doen, heb wel een klein idee ;) thanks voor de goede tips in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

galmoer schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:45:
[...]

En geef die dames nu eens een podiumpje. Het is er nu zo bovenop.
En de tekst mag geïntegreerd worden in het totaal. Soms kan een flare of beetje grunge (zoals bovenop je flyer) al voldoende zijn.
Overigens, wat iemand anders zei: er is nu geen focalpunt.
Probeer eens: in Ps
  • Shift+Ctrl+Alt+E
  • geeft nieuwe laag bovenop gemaakt van alle zichtbare lagen eronder
  • gebruik op deze laag een (BV.) radial blur of iets anders met een beetje dieptewerking
  • bovenste laag op screen, of vergelijkbaar
  • opacity beetje aanpassen....
En dan ben ik benieuwd hoe dat er uit ziet :)
Het focal point was in de eerste versie een stuk beter dan in de laatste versie, door de gebruikte achtergrond. De "rising sun"-strepen zorgden al voor een redelijk duidelijk focal point (het kan altijd beter, maar ach).

Als je je trucje toe gaat passen op de tweede versie, dan wordt het daar niet veel beter op. Niet alleen omdat het focal point niet het grootste probleem is imo (ik stoor me meer aan de kleuren), maar omdat deze achtergrond zo druk is dat als je deze gaat radial blurren, dat je hele "rare vlekken" krijgt, die je poster weinig goed zullen doen.

Als ik jou was zou ik teruggaan naar je eerste versie, en deze aanpassen met iets meer zomerse kleuren. Experimenteer vanuit deze versie verder, hou de dames er zeker in, zorg ervoor dat ze (zoals iemand anders al zei) niet meer zweven. De compositie is op zich goed, kleurgebruik kan nog wat beter, typografie is niet zoals ik het zou doen (zeker niet slécht, maar niet mijn smaak).

Let alleen wel op met gradients en oranje: deze 2 dingen zijn erg moeilijk om mooi te krijgen op papier. Tenminste, ik neem aan dat je gaat printen gezien je 300dpi opmerking... :+

Trouwens, ik ben nogal nieuw, dus sorry als ik zomaar de discussie binnen kom stormen. Ik zit nu op 3,5k karma, maar zodra ik me een tweakblog kan veroorloven zal ik een designlog bij gaan houden op mn tweakblog. Ik ben momenteel bezig met het uitzoeken van mn huisstijl, dus waarschijnlijk krijgen jullie volgende week wel meer te zien. Ik zal tegen die tijd wel een linkje posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 14:53
Dannydeman, je linkjes werken niet op OS X. Zou je wellicht een host als tinypic kunnen proberen? Ben benieuwd naar je werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Heb nu de voorgaande tips opgevolgd voor het eerste concept. De dames zweven in principe niet meer, er is meer diepte etc:

http://members.chello.nl/akruik/concept1-priveb.jpg

De kleuren zal ik sowieso mee experimenteren, sowieso om de persoon in kwestie wat keuzes voor te leggen.

Edit: Hier een alternatieve kleurenversies, sowieso met een soort strandje i.p.v. die regenboog

http://members.chello.nl/akruik/concept1-2-prive.jpg

http://members.chello.nl/akruik/concept1-3-prive.jpg

Edi2t: omdat die andere offline is, hier concept2 met de radialblur/screen layer
http://members.chello.nl/akruik/concept2.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Dannydekr op 19-03-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Dannydeman schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:48:
De dames zweven in principe niet meer, er is meer diepte etc..
Ik zie die diepte niet hoor ;)
OK, ze staan op een regenboog voor een palmboom.

Geef de dames eens een schaduw. Dat creëert pas echt diepte. En dan geen slagschaduw in photoshop gebruiken maar de dames spiegelen op de ondergrond waar ze 'op staan'.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ok, heb even een schaduw toegevoegd.

http://members.chello.nl/akruik/concept1-prive-shadow.jpg

edit: heb in de andere kleuren ook schaduwen toegevoegd, oude links zijn geupdate

[ Voor 31% gewijzigd door Dannydekr op 19-03-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Dat ziet er al gelijk een stuk beter uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Dannydeman schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:56:
Ok, heb even een schaduw toegevoegd.

http://members.chello.nl/akruik/concept1-prive-shadow.jpg

edit: heb in de andere kleuren ook schaduwen toegevoegd, oude links zijn geupdate
Stukken beter! Ik zou m zo wel uit durven delen ;)

Mocht je er nog meer tijd in willen steken: experimenteer nog eens een beetje met wat lettertypes. Vaak kan een ander lettertype nog een heel ander gevoel/look opleveren. Mocht je dat al gedaan hebben en dit als resultaat hebben: top!

Zelf ben ik geen fan van dat "eroded" (Hebben we hier nog een nederlands woord voor?) lettertype dat je bovenin hebt gebruikt, maar ik kan wel begrijpen dat je m neer hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Het is uiteindelijk de groene/blauwe versie geworden :) Misschien dat ik hem nog een beetje aanpas hier en daar, maar dat zal minimaal zijn...In ieder geval bedankt voor de tips d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Sorbo schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:25:
[...]

Stukken beter! Ik zou m zo wel uit durven delen ;)

Mocht je er nog meer tijd in willen steken: experimenteer nog eens een beetje met wat lettertypes. Vaak kan een ander lettertype nog een heel ander gevoel/look opleveren. Mocht je dat al gedaan hebben en dit als resultaat hebben: top!

Zelf ben ik geen fan van dat "eroded" (Hebben we hier nog een nederlands woord voor?) lettertype dat je bovenin hebt gebruikt, maar ik kan wel begrijpen dat je m neer hebt gezet.
Verweerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Dat was hem ;) Ik spreek tegenwoordig beter Engels dan Nederlands verdomme, volgens mij ben ik aan het uitburgeren :+
Dannydeman schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:31:
Het is uiteindelijk de groene/blauwe versie geworden :) Misschien dat ik hem nog een beetje aanpas hier en daar, maar dat zal minimaal zijn...In ieder geval bedankt voor de tips d:)b
De kleurstelling ziet er inderdaad wel goed uit ja, maar let je wel even op de rechtervoet van de dame aan de rechterkant? Deze zweeft momenteel nog een beetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Met 2D stuff in gedachten wou ik even dit filmpje laten zien:

[ Voor 11% gewijzigd door jmxd op 25-03-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit gaat wel de selling point van CS5 worden denk ik. CS4 was al zo goed dat ze wel met iets heel goeds moesten komen om mensen mee te krijgen. Nou, ik denk dat dit zich in een paar maanden, zo niet weken al terugbetaalt als je echt productie moet draaien. Dat lijkt me op zich al genoeg om te upgrade te verantwoorden.

Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt en wat voor een systeem je nodig hebt, want in het filmpje gaat het snel, maar niet instant. Dat hebben ze ongetwijfeld op erg snelle hardware gedaan, dus ik ben benieuwd wat dit voor gebruikers met langzamere PC's doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
En ik denk dat het niet zo perfect werkt als in het voorbeeld, waar ze de beste omstandigheden hadden gecreëerd natuurlijk. Zo haalt hij tijdens het verwijderen van de boom even snel met een smoes het stuk zon weg.

Vermoed dat het niet goed werkte o.i.d. als die zon er op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als dat zo is, waarom hadden ze het bestand aan het begin dan niet al aangepast om zodat de zon er niet op staat? Als je dan toch de boel voor het lapje wil houden is dat een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ziet er wel erg indrukwekkend uit! Benieuwd of het echt zo mooi zal werken als het doet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Content-Aware Scaling wat in CS4 zit werkt wel goed. Dus ik denk dat dit ook wel goed zal werken. Natuurlijk zal je met de meest ideale afbeeldingen de beste resultaten krijgen, maar dat is met filters en dergelijke net zo het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Mensen, het is bijna 1 april!
Er wordt in deze voorbeelden nieuwe informatie 'bedacht'door de software, zoals bergen, en hoe wolken formeren, dat kan natuurlijk nooit.

[ Voor 13% gewijzigd door Ghost Dog op 26-03-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 14:22
Ghost Dog schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:59:
Er wordt in deze voorbeelden nieuwe informatie 'bedacht'door de software, zoals bergen, en hoe wolken formeren, dat kan natuurlijk nooit.
Hmm, mja, ik heb nog steeds mijn twijfels, 2 jaar geleden (misschien wel langer) had photoshop al een vergelijkbare functie. Zie:

http://www.youtube.com/watch?v=3h1gZJsjKxs

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ehm, bij het laatste plaatje zit iets heel vaags, zijn panorama word een beetje bijgewerkt, maar in het midden rechts gaat de berg-lijn niet rechtdoor, maar word dit een nieuwe berg, best wel knap, hopen dat het echt kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
ctrl-z anyone.. :+ Nee ik denk wel dat het echt is. Misschien eindelijk een nieuwe functie die ik wel ga gebruiken. Alleen nieuwe functies in CS4 gebruik ik eigenlijk niet tot nauwelijks (scaling/3d/canvas rotatie/..)

[ Voor 86% gewijzigd door Giant87 op 26-03-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghost Dog schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:59:
Tsja, zelfs als het een één april grap is is het natuurlijk een kwestie van een jaar, misschien een paar jaar voor het wél gewoon in de praktijk kan. Met de toename van rekenkracht worden dit soort dingen steeds makkelijker.

Onderschat de vooruitgang niet.

Ik heb trouwens ergens anders ook al een ander filmpje gezien met hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 26-03-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idutcher
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
Een vriend van mij is pas weer begonnen met het programmeren van websites. Nu vroeg hij mij of ik het design voor hem wou gaan doen, omdat ik ooit een keer met photoshop heb gewerkt. Het was weer even wennen maar toch lukte me het om een signature te maken, maar omdat ik weet dat het veel beter kan hoop ik dat jullie wat opbouwende kritiek kunnen geven !

De signature:

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/4397/carbofinal.png
Update :
Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/897/carboclouds.png

Sorry dat ik de discussie over Photoshop CS5 stoor.

[ Voor 20% gewijzigd door idutcher op 28-03-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Even een oproepje:

Wil iemand met ervaring van Microsoft Expression Studio en/of Corel Graphics Suite mij even DM'en?
Ik heb een paar vragen waarmee ik dit topic niet wil vervuilen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dean
  • Laatst online: 16-12-2020

Mr. Dean

Signature

Zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Op het moment kun je een soortgelijk effect bereiken met de clone stamp tool, hier moet je echter zelf het punt creëren waarvan je het 'kloont'. Als dit nu automatisch kan m.b.v. bijvoorbeeld gelijke kleurwaarden ofzo, moet het niet heel moeilijk zijn.

Het zou in iedergeval wel tof zijn!

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Dean op 29-03-2010 17:21 ]

Ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
idutcher schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:16:
Een vriend van mij is pas weer begonnen met het programmeren van websites. Nu vroeg hij mij of ik het design voor hem wou gaan doen, omdat ik ooit een keer met photoshop heb gewerkt. Het was weer even wennen maar toch lukte me het om een signature te maken, maar omdat ik weet dat het veel beter kan hoop ik dat jullie wat opbouwende kritiek kunnen geven !

De signature:

[afbeelding]
Update :
[afbeelding]

Sorry dat ik de discussie over Photoshop CS5 stoor.
Ik vind je Rose Online signature te simpel. Ik ken namelijk de afbeelding die je voor de background gebruikt hebt. Buiten het extracten van je character weet ik dat er verder niet zo heel veel gedaan is. Je tekst bij zowel de eerste als de tweede poging is ook niet al te spannend. Kortom doe nog wat spannends met je sig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 29-06 18:46
TwyLight schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:32:
Met 2D stuff in gedachten wou ik even dit filmpje laten zien:

[video]
Mja wie weet is het gewoon een bewerkte layer er onder? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Na lange tijd toch eindelijk een nieuw deel MET geupdate startpost!!!:Graag daar verder ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 31-03-2010 11:09 ]

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.