Heb de afgelopen week veel in photoshop lopen rommelen. Normaal doe ik eigenlijk nooit wat in photoshop, maar besloot dit keer een serieus webdesign te maken voor mijn eigen website. Overigens is dit ook mijn eerste webdesign ooit.
(klik voor groter)
Ik heb het design ook al online via
deze link.
De header is eigenlijk een van de eerste dingen die ik ga wil aanpassen. De tekst past niet meer bij het design, en er moet eigenlijk ook nog een logo/icoontje bij. Dat rode geval in de rechter bovenhoek word een inlog button wat ik later mooi met jQuery en AJAX wil afwerken. Overigens krijgt deze button ook zeker nog wel een make-over.
De grijze balk onder de header word het menu. Normaal is dit gewoon een 1px plaatje wat zichzelf herhaald, maar heb voor de demonstratie deze even neergezet om de divider van menu items en de sub-menu pointer goede te kunnen laten zien. De divider houdt, vanzelfsprekend, de menu items uit elkaar. En de sub-menu pointer geeft aan van welk menu item je het sub-menu ziet, wat ook weer mooi in JavaScript met jQuery afgewerkt gaat worden.
Nouja, sub-menu net al gezegt, verdeeld het menu item in meerdere catagoriën. Eigenlijk hetzelfde als op tweakers.net.
Verder de body met Lorem Ipsum (dummy tekst) erin om te kijken hoe dat staat. Vond de body eerst nogal donker, terwijl ik toch voor een wat lichter design wilde gaan. Maar de witte tekst zorgde er eigenlijk al voor dat het een stuk lichter oogte, dus denk niet dat nog aangepast moet worden.
[EDIT] Het is overigens de bedoeling dat de tekst uiteindelijk in 2 of 3 kolommen word ingedeeld, weet alleen nog niet precies hoe ik dit ga doen.
Ten slotte de footer, zelfde design als het sub-menu alleen dit keer iets slanker en wijst de pointer naar beneden richting de "Copyright Info" om het net echt te laten lijken
Verder zit er over het gehele design alleen links en rechts 1 pixel solid borders, gemaakt in CSS. en als achtergrond heb ik een donker- naar lichtblauwe gradient genomen. Waar ik zelf eigenlijk wel tevreden over ben.
Ik ben zelf redelijk tevreden over het design, zeker omdat dit mijn eerste design ooit is. Maar het is nog verre van af. Mochten jullie tips/meningen hebben, dan hoor ik dit uiteraard graag
[EDIT] Ik probeer trouwens een paar van
deze tips aan te houden.
[
Voor 6% gewijzigd door
Accesteam op 05-03-2010 01:54
]