There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
[ Voor 5% gewijzigd door natasdiamon op 09-02-2010 19:03 ]
Ga gewoon even puntgewijs mijn lijstje van kritiek geven, dat is het makkelijkst
- Groen op zwart is een beetje jaren 90 als je het mij vraagt. Het ziet er in de meeste gevallen niet erg professioneel uit. (uitzonderingen daar gelaten)
- De schreefletter past niet bij de futuristische kop. Probeer een eenduidige stijl te vinden en alle elementen in die stijl door te voeren.
- De blauwe tekst is moeilijk leesbaar op het zwart en trekt niet de aandacht.
- Contactgegevens zou ik prominenter maken, dat is toch wat je wilt uiteindelijk.
- Sowieso wat meer focus in het ontwerp. Probeer de ogen van de kijker door het ontwerp te leiden en voornamelijk naar de tekst die je belangrijk vindt.
- Zou wat meer prioriteit leggen bij de 4 punten in het groen (die vragen). Die kunnen lokken namelijk.
Hoop dat je er al iets mee kunt.
Doe eens ctrl+i (of cmd + i ) in photoshop, dat is al een stuk beter...Sjoerd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:34:
Zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden. Voordat ik iets ga ophangen in de supermarkten dat niet werkt.![]()
[afbeelding]
Geen idee wat dat is, ik gebruik Paint shop pro (x2)Doe eens ctrl+i (of cmd + i ) in photoshop,
Tja die kleur combinaties, ik kijk wel wat ik daarmee doe. Ik heb het ook met oranje op zwart en wit op zwart geprobeerd en dat kwam niet heel mooi uit.
Bovendien doet de photobucket verkleining ook geen goed aan het contrast. Op de volle grootte en op een a4tje ziet het er een stuk beter uit.
Wat feller groen was ik van plan, of raad je een andere kleur aan (geel valt op, maar ik betwijfel of dat mooi is)- Zou wat meer prioriteit leggen bij de 4 punten in het groen (die vragen). Die kunnen lokken namelijk.
't is geinspireerd op die enorme reclame borden van alternate (in de omgeving delft geloof ik) langs de snelweg.maar niet voor professioneel reclame maken

[ Voor 52% gewijzigd door Dannydekr op 09-02-2010 21:34 ]
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Negatief:.Sjoerd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:47:
[...]
Geen idee wat dat is, ik gebruik Paint shop pro (x2)

Dan is die alternate vast beter uitgevoerd of je maakt eenzelfde fout als zij doen.Sjoerd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:47:
't is geinspireerd op die enorme reclame borden van alternate (in de omgeving delft geloof ik) langs de snelweg.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Het is wel heel basic, allemaal recht toe recht aan heel simpel. Verder vind ik dat je een te grote nuttelose header gebruikt die je naar mijn mening beter en efficiënter kunt vervangen.
Speel wat meer met kleuren, boxes, menu's etc. Gooi er wat meer 'durf' in.
Heb ook nog 2 ontwerpjes gemaakt:

Beide klikbaar; http://ronnyrook.deviantart.com/
Iemand nog tips?
Bij de bovenste valt me op dat er vrij veel loze ruimte is. De onderste is nogal standaard. Afgezien van de taal en de neus van de kat bovenaan.
Ik zou ook niet weten waarmee ik de header kan vervangen. Een contentslider is niet relevant, omdat er te weinig content is.
Als je wat weet, hoor ik dat graag
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Ik ben weer eens begonnen met een nieuwe layout. Deze voor Meetingpoint Geldrop-Mierlo. Het is een eerste opzetje en ik denk dat ik aardig in de richting kom. Alleen ben ik niet echt handig in designen, dus hoop ik dat jullie nog goede tips hebben
[ Voor 21% gewijzigd door Storm90 op 10-02-2010 15:31 ]
Wikipedia: Lorem ipsum.Sjoerd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 08:36:
Afgezien van de taal
http://www.lipsum.com/
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 10-02-2010 15:23 ]
Over mij
Anoniem: 295814
dus ongelijk heeft ie niet.[...] maar hebben in werkelijkheid volstrekt geen betekenis. De tekst staat vol met spelfouten en verbasteringen.

1 klein putnje; door de draaïng en de knal in het midden lijken het drie aparte woorden: cock - tail - party ( pen*s - staart -party) komt ietwat homofiel over.
Zelf mijne aangepast

vindt 't zelf al een stuk duidelijker, dank voor de comments verdere comments zijn uiteraard ook welkom.
.Sjoerd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:33:
Geen idee welke tutorial het is, maar het komt redelijk proffesioneel over.
1 klein putnje; door de draaïng en de knal in het midden lijken het drie aparte woorden: cock - tail - party ( pen*s - staart -party) komt ietwat homofiel over.
Zelf mijne aangepast
[afbeelding]
vindt 't zelf al een stuk duidelijker, dank voor de comments verdere comments zijn uiteraard ook welkom.
Verder vind ik het font van je titel niet goed gekozen. Waarom het futuristische font? Ik vind het niet heel duidelijk zo, terwijl het toch de hoofdtitel is...
Het contrast van de andere tekst is al beter dan het vorige.
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 10-02-2010 21:41 ]
1 van Smashmagazine of tutsplus ofzo? Daar staan ook veel van dit soort leuke werkjes (Cinema4d + photoshop/Illustrator etcEswip schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:16:
Een flyer die ik heb gemaakt voor een feestje.. wel een tutorial gebruikt, wie de tutorial weet krijgt een koekje..
[afbeelding]
De 3de kast heeft niet dezelfde perspectief als de andere 2. Verder vind ik het jammer dat de processor en grafische kaart logotjes niet symmetrisch geplaatst zijn ten opzichte van elkaar.
Volgens mij is het ook niet de bedoeling om dergelijk 'matig' werk hier te posten?
@Eswip, zeer mooi
Het logo van Cooler Master als ik mij niet vergis.matthew_o schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:01:
Wat zijn die 2 donker grijze cirkels onder de eerste 2 kasten?
editz: Aa je bedoelt onder, ik dacht op, dat zou idd zijn wat hieronder staat, een flare ding.
Tsja, volgens mij is het de bedoeling hier iets te posten en er opbouwende kritiek op te krijgen? Hier heeft de maker dus totaal niets aan wel. Geeft hem ook een een positieve duw in de richting om het te verbeteren.matthew_o schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:01
Volgens mij is het ook niet de bedoeling om dergelijk 'matig' werk hier te posten?

[ Voor 8% gewijzigd door ZpAz op 11-02-2010 12:55 ]
Die 2 cirkels komen van de flare af, een beetje een gouden regel = nooit een (lens)flare op een zwarte achtergrond doen.matthew_o schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:01:
Wat zijn die 2 donker grijze cirkels onder de eerste 2 kasten?
De 3de kast heeft niet dezelfde perspectief als de andere 2. Verder vind ik het jammer dat de processor en grafische kaart logotjes niet symmetrisch geplaatst zijn ten opzichte van elkaar.
@Eswip, zeer mooi
Ik vind het lettertype niet professioneel overkomen. Daarnaast vraag ik me af of je die logo's mag gebruiken, waarbij ik aan neem dat je geen reseller bent van computeronderdelen..Sjoerd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:33:
Geen idee welke tutorial het is, maar het komt redelijk proffesioneel over.
Zelf mijne aangepast
[afbeelding]
ff snel voorbeeldje

En die logo's kunnen misschien beter wel weg ja, de mensen die van jouw diensten gebruik moeten maken zullen toch niet weten waar ze voor staan (behalve die van Intel misschien).
[ Voor 34% gewijzigd door Giant87 op 10-02-2010 23:54 ]
Anoniem: 172410
Deze jongen doet een serieuze poging om een fatsoenlijke poster te maken, ik denk dat elitair geneuzel of het goed genoeg ik wel achterwege mag blijven. Ik vind het ook nogal een boude tekst van iemand met zo'n avatarmatthew_o schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:01:
@Eswip, zeer mooi

Ik denk wel dat hij daar misschien de mist mee in is gegaan in zijn ontwerp; het simpele feit dat er verwarring ontstaat over wie hij aanspreekt. Die verwarring ontstaat dus ook bij de doelgroep.
Ik denk dat de doelgroep ongeveer 40+ is, rond modaal verdient, op de centjes moet letten want het is crisis, wel een leuke machine wil hebben, bang is om de keuze helemaal zelf te maken in bijvoorbeeld een mediamarkt, voornamelijk de mensen die de boodschappen doen
[ Voor 7% gewijzigd door Tjeemp op 11-02-2010 15:36 ]
Elitair? Sorry, ik interpreteer de regels schijnbaar verkeerd. Ik bedoel het echt niet negatief.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 02:11:
[...]
Deze jongen doet een serieuze poging om een fatsoenlijke poster te maken, ik denk dat elitair geneuzel of het goed genoeg ik wel achterwege mag blijven. Ik vind het ook nogal een boude tekst van iemand met zo'n avatar
Iets wat ik gisteren gemaakt heb voor een vriend. Het moest er simpel en netjes uitzien.

[ Voor 13% gewijzigd door Matthew op 11-02-2010 18:15 ]
Ik heb er nog niet echt een muziek gevoel bij.
Het is alleen voor digitaal gebruik op het web, het wordt niet geprint. Moest ook niks speciaals zijn.
Hij was tevreden
[ Voor 18% gewijzigd door Matthew op 11-02-2010 19:43 ]
Als ik het even opzoek dan kom ik dit tegen:matthew_o schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:00:
Elitair? Sorry, ik interpreteer de regels schijnbaar verkeerd. Ik bedoel het echt niet negatief.
Het leek mij geen 5 minuten-werkje, dus hier prima op z'n plek. Het gaat er volgens mij om dat iemand er tijd en moeite in heeft gestoken. De kwaliteit veschilt natuurlijk nogal van persoon tot persoon, maar dat maakt niet uit. Zo lang iemand er serieus mee bezig is, is er ruimte voor opbouwende kritiek en groei en dat lijkt me, naast dat het leuk is om te horen dat mensen je werk mooi vinden, het primaire doel van dit topic.Aangezien we graag naar mooie vakwerk willen kijken, willen we vragen om geen 'kunstwerken' te posten die hooguit uit een paar filters bestaan en/of binnen een minuut of 5 inelkaar geflanst is. Dat soort werk mag wat ons betreft gewoon voor jezelf houden.
Maargoed, terug naar het werk, van ons geneuzel wordt men hier ook niet beter
Mwah,.. matig...matthew_o schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:00:
[...]
Elitair? Sorry, ik interpreteer de regels schijnbaar verkeerd. Ik bedoel het echt niet negatief.
Iets wat ik gisteren gemaakt heb voor een vriend. Het moest er simpel en netjes uitzien.
[afbeelding]
Nee zonder gekheid, ik vind het nogal wat om te stellen dat je iemands werk matig vindt en dat het niet de bedoeling is om dit hier te posten. Ik kan me voorstellen dat het niet zo bedoelt is en dat de regels inderdaad voorschrijven dat simpel prutswerk achterwege mag blijven, maar daar zou ik .Sjoerd's flyer niet direct onder rekenen.
Vanuit dit perspectief stelt hetgeen je zelf laat zien mij teleur...
Als je opdrachtgever tevreden is, dan zeg ik echter; "mission accomplished" :-)
Is it just me of zien anderen ook meteen een fallische figuur in die pen(.s)?Ronnyrr schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:56:
Ben vandaag even de hele middag bezig geweest met het scripten van een website voor me neef die een arcitecten bureautje wilt opzetten. Het ontwerp heb ik al een tijd geleden gemaakt.
Over een aantal dingen ben ik nog niet helemaal tevreden zoals de balk onder het menu waar 'welkom' in staat.
Ik denk dat ik daar gewoon over wil gaan op de normale kleur en dan in het wit 'Welkom' erin zetten, als ik dat niet al helemaal achterwege ga laten.
Het hem even op een gratis host gezet zodat ik hem ook echt goed kon bekijken of alles werkt.
Verder heb ik nog niks doorgelinkt o.i.d.
Alles alleen nog maar de index pagina.
http://www.obt2.xtreemhost.com/
Iemand wat commentaar van wat ik nog kan verbeteren?

Ik bedoel het eigenlijk vrij serieus, want ik neem aan dat die neef ook graag serieus genomen wil worden.
Verder past de site niet in mijn beeld (toch vrij standaard 1280x1024 in Firefox, zelfde in Chrome): ik moet in de lengte en breedte scrollen.
[ Voor 6% gewijzigd door Ghost Dog op 12-02-2010 02:34 ]
Nou ik vind het wel meevallenGhost Dog schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 02:28:
[...]
Is it just me of zien anderen ook meteen een fallische figuur in die pen(.s)?
Bij mij ook niet, mijn websites maak ik meestal op een breedte van tussen de 800 en 900 pixels. Probeer dat ook eens, dan ben je er vrij zeker van dat ook mensen met een lagere resolutie de pagina goed kunnen bekijkenVerder past de site niet in mijn beeld (toch vrij standaard 1280x1024 in Firefox, zelfde in Chrome): ik moet in de lengte en breedte scrollen.
Deze: http://webspell-designs.c...on-3d-words-in-photoshop/Eswip schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:16:
Een flyer die ik heb gemaakt voor een feestje.. wel een tutorial gebruikt, wie de tutorial weet krijgt een koekje..
[afbeelding]
Waar blijft mijn koekje

Jeej.. je hebt hem gevonden..Storm90 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:55:
[...]
Deze: http://webspell-designs.c...on-3d-words-in-photoshop/
Waar blijft mijn koekje
Koekje ligt voor je klaar bij de cocktailparty
A dirty mind...Storm90 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:44:
Nou ik vind het wel meevallenIk vind de layout opzich eerlijk gezegd er niet echt bij passen. Ik vind hem erg simpel en het heeft zeker niet iets moderns. Bovendien heeft het ook even geduurd voordat mij het menu opviel. Dit had ook wel anders gemogen vind ik
.
Dat menu is ook een goed punt inderdaad. Het is zo niet meteen duidelijk waar dat staat. Sterker nog, je moet er naar zoeken, terwijl dat juist meteen duidelijk zou moeten zijn.

May Lyssa aid you
Pure verveling..

[ Voor 8% gewijzigd door Giant87 op 14-02-2010 19:58 ]
Daarnaast zou je 'arno's dump' misschien ook in roest-look neer kunnen zetten? hij valt naar mijn idee nu een beetje uit de toon in die 'roestige' header.
als ik zo kijk gok ik op een muur met afgebladderde verf..alex028 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:42:
Waar ik bij je header direct herken dat de achtergrond staal is, kan ik hier bij de gedeeltes links en rechts naast de content niet ontdekken wat het moet zijn. Als ik naar de scheiding tussen staal en deze gedeeltes kijk gok ik dat het papier is, maar het blijft me enigszins vaag.
Daarnaast zou je 'arno's dump' misschien ook in roest-look neer kunnen zetten? hij valt naar mijn idee nu een beetje uit de toon in die 'roestige' header.
Maar ben het eens met je punt, de overgang is wat vreemd
nee ik had het over het achterste witte..Bozozo schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:43:
Het is een poster. Misschien heb ik de foto wat teveel bewerkt... iemand anders dacht al dat het boomschors was
van het bruine dacht ik ook iets in de richting van boomschors
Anoniem: 346122
http://www.indev.nl/twitter/uploads/marlis.png
Ik weet niet of je het zelf weet maar in je design rechts midden in op de achtergrond dat is het Myspace logo.ZpAz schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:22:
Voor een autoschoonmaak / lak-reparatie bedrijf heb ik een ontwerp gemaakt, vind hem op zich wel geslaagd.
http://www.indev.nl/twitter/uploads/marlis.png

Si vis pacem, para bellum
Zit er leuk uit, maar relatief hoog en niet makkelijk bruikbaar op een website lijkt me, of je moet hem daarop aanpassen natuurlijk. En ook al gezegt de uitlijning is niet helemaal goed.
Verder ziet het er leuk uit maar vind ik de kleuren niet helemaal bij elkaar passen.
@ Giant87
Verveling is er dan wel van af te lezen naar mijn mening en ik weet niet of het echt serieus is ofzo maar het is gewoon niet goed vind ik. Kleuren matchen totaal niet en de tekst is het niet. Maar als je je verveelt moet je toch iets hè.
@ Bozozo
Moet zeggen dat ik het er leuk uit vind zien. De body vind ik er wel tof uitzien, het roestige stijltje staat mij wel aan. Maar ik denk dat je uit de navigatie en de achtergrond meer kan halen. Het is niet slecht, maar zijn verbeter puntjes denk ik. Verder zijn er wat overbodige lege ruimtes rechts en links. Ik weet niet of je daar nog wat wilt gaan doen maar het ziet er nogal loos uit en dat is jammer imo.
Zelf ook nog wat gemaakt.
Een van me eerste gelukte photomanipulations.
Wel aardig gelukt al zeg ik het zelf :D!

http://ronnyrook.devianta...uilding-a-dream-154784625
Commentaar altijd welkom natuurlijk!
De niet-matchende kleuren zijn natuurlijk de opzet, aangezien het over CMYK en RGB gaatRonnyrr schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:25:
@ Giant87
Verveling is er dan wel van af te lezen naar mijn mening en ik weet niet of het echt serieus is ofzo maar het is gewoon niet goed vind ik. Kleuren matchen totaal niet en de tekst is het niet. Maar als je je verveelt moet je toch iets hè.
Haha owja. Zie het nu ook. Had niet gedacht dat er ngo een idee achter zatAnoniem: 172410 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:39:
[...]
De niet-matchende kleuren zijn natuurlijk de opzet, aangezien het over CMYK en RGB gaat

Mooi hoor! Alleen zou ik het geheel nog wat finetunen, zo zie je nog te goed dat je het kasteel erin geplakt hebt (niet zo netjes gemasked rondom de kastelen waardoor je nog een soort bruine gloed ziet ipv blauwe lucht etc)Ronnyrr schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:25:
@ Giant87
[afbeelding]
Maar wel leuk gedaan verder! (beetje jammer dat je dezelfde stock als je voorbeeld gebruikte)
P.s. over mijn plaatje: dat noemen ze nou cmyk kleuren
[ Voor 3% gewijzigd door Giant87 op 20-02-2010 16:45 ]
Technisch gezien is het nog steeds RGB natuurlijkGiant87 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:44:
P.s. over mijn plaatje: dat noemen ze nou cmyk kleuren

Ziet er goed uit! Enige overgang die nog wat te verbeteren is, is rechts onderin van het grote kasteel. Verder weinig aan te merken behalve de al genoemde punten hierboven.[b][message=33504334,noline]
[afbeelding]
Tutorial zag er goed uit, dus heb ook een poging gedaan.Storm90 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:55:
[...]
Deze: http://webspell-designs.c...on-3d-words-in-photoshop/
Waar blijft mijn koekje
Heb em niet helemaal precies gevolgd, maargoed, mijn ontwerp is er dus meer op geinspireerd.

Heh, nou, dat is er dan dus gelijk mis mee, want dat 'As seen by" was me compleet niet opgevallen door al het kleurgeweld tot je er op weesGiant87 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:45:
Haha ja klopt, dat is ook de ondertitel "As seen by RGB".Maar goed we verspillen weer veel te veel woorden aan dat prutsel.

Commentaar is welkom:P
Ik heb in het menu en laatste toevoegingen o.a. foto's feest staan. Ik denk dat ik die gewoon op hyves plaats
Onder het laatste artikel komt trouwens paging, dus dat men naar de volgende pagina kan gaan e.d. Ik weet alleen niet waarmee ik het gedeelte rechts onder kan opvullen, misschien reclame ofzo?
Ow het menu klopt trouwens ook niet helemaal, onder contact staat bv. Ticketservice maar daar moet natuurlijk email e.d. komen
Tenslotte wordt de tekst in de header een slideshow, dus waar Twitter, twitter.com/ErikvdVen........ staat dat schuift van rechts naar links en daar worden gewoon nieuwtjes enzo weergegeven.
[ Voor 45% gewijzigd door Storm90 op 21-02-2010 19:11 ]
puntjes:
- bij biografie staat er etc. en bij de rest e.d. => kies er een van
de header is toch een beetje hoog imo. Als het stukje boven "erik's webblog" verkleind wordt, en een iets kleinere headerziet het er denk ik beter uit.
Maar wel nice ontwerp
Misschien dan een suggestie geven wat hij dan wel kan doen?ZpAz schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:51:
De header is wel leuk, maar die zie je al in zoveel ontwerpen terugkomen, tziet er niet verkeerd uit, maar origineel. Nee dat ook niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 21-02-2010 23:09 ]
Goeie vraag, het hele ontwerp 'schreeuwt' wel naar zoiets wat hij nu heeft, of van die 'swirl' lijntjes die je ook vaker ziet. Dus zo snel iets anders, zou ik zo niet kunnen bedenken.Vos schreef op zondag 21 februari 2010 @ 23:09:
[...]
Misschien dan een suggestie geven wat hij dan wel kan doen?
Zoals je in de onderstaande afbeelding kunt zien heb ik de ruimte boven het logo verkleint, daarnaast heb ik ook de tekst langs het logo aangepast (benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie een beter idee hebben bv. qua font oid), de header is verkleint (minder hoog) en ik heb het menu aangepastnetjes,
puntjes:
- bij biografie staat er etc. en bij de rest e.d. => kies er een van(mijn keuze zou etc. zijn, of nog beter, geen afkorting)
de header is toch een beetje hoog imo. Als het stukje boven "erik's webblog" verkleind wordt, en een iets kleinere headerziet het er denk ik beter uit.
Maar wel nice ontwerp
EDIT: De gradient heb ik nu trouwens ook uit de achtergrond weggelaten, beter zo niet?

Ik wil eigenlijk sowieso een kleurrijke header, dat vind ik er wel erg goed bij staan. En toen ik een tut tegenkwam voor deze header leek me dat er wel erg goed bij passenDe header is wel leuk, maar die zie je al in zoveel ontwerpen terugkomen, tziet er niet verkeerd uit, maar origineel. Nee dat ook niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Storm90 op 22-02-2010 10:19 ]
Heb een lichte voorkeur voor de background met gradient.
Mmm nee hoor, misschien even CTRL+F5 proberen met refreshen?Vos schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:12:
Het enige verschil wat ik nu nog zie in je beide ontwerpen is de gradient...heb je de oude misschien overschreven?
Heb een lichte voorkeur voor de background met gradient.
Dit is die zonder gradient:
http://www.erikvandeven.com/images/layout2.png
Het probleem is dat ik in de layout met gradient ook een pattern in de achtergrond heb gebruikt. Dat is op zich geen probleem met slicen, maar om exact hetzelfde effect te krijgen moet ik een achtergrond van minimaal 50 x 1350 maken en dat horizontaal herhalen, weet niet of dit iets te groot wordt. In CSS2 kan ik gebruik maken van meerdere achtergronden zodat ik 1 achtergrond (de pattern) van 50x50 gebruik en 1 van plus minus 3 x 1350, maar lijkt me niet verstandig om daar nu al gebruik van te maken :P:P
[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 22-02-2010 14:46 ]

Heb inderdaad de andere overschreven, mijn fout

Achja, kan de eerste versie niet meer terughalen dus dat is dan jammer.
Hoe dan ook, dit is mijn laatste versie
http://www.erikvandeven.com/images/layout.png
Ben de laatste tijd ook nog wat bezig geweest met wat website's te ontwerpen.

http://ronnyrook.devianta...World-Webdesign-155181725
http://ronnyrook.devianta...World-Webdesign-155181725
Klik voor volledige weergave (:
Vind hem zelf aardig gelukt :D!

Commentaar is natuurlijk welkom
EDIT:
@Ronnyrr: Ik vind dat je wat overdreven hebt met de ronde hoeken in je menu, deze mogen wel wat minder. Persoonlijk maak ik shapes met ronde hoeken altijd in illustrator, dan heb je tenminste geen last van die pixels die je bij jou nu heel erg ziet (vector he
Daarnaast ben ik persoonlijk niet erg gek van die shadows die je best veel gebruikt en de layout over het algemeen vind ik best wel druk.
[ Voor 45% gewijzigd door Storm90 op 24-02-2010 08:56 ]
Zelf maak ik haast nooit gebruik van Illustrator en maak ik alles in Photoshop dus dat is dan wel een probleem met Photoshop, maar zal het de volgende keer eens proberen thanks voor je tip :)!
Verder is dit de eerste keer dat ik gebruikt maakte van Drop Shadows in een layout. Zelf vind ik het normaal onprofessioneel ogen, maar wou het toch een keer proberen en vind het wel tegenvallen, maar thanks!
Over jou layout, vind hem mooi gelukt. De kleuren boven het menu vallen vooral op en zijn erg leuk bedacht, en ook uitgevoerd.
Verder is het denk ik gewoon een simpele mooie strakke layout. Well done ;)!
@Ronnyrr: Hij heeft overigens wel gelijk over het formaat van de ronde hoeken, dat mag wat minder. Ik kan eigenlijk alleen maar 'focus' prediken. Ik weet niet waar ik het zoeken moet... overal tekst! En de twitter update staat wel erg centraal in beeld. Dat zou ik niet doen. Maar geef alles wat meer ruimte, dat kan al veel schelen.
BedanktOver jou layout, vind hem mooi gelukt. De kleuren boven het menu vallen vooral op en zijn erg leuk bedacht, en ook uitgevoerd.
Verder is het denk ik gewoon een simpele mooie strakke layout. Well done ;)!
Ja dat is waar ook, anti alias werkt ook erg goed. Mijn manier is dus een beetje overdreven XD.Tjeemp schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:17:
Waarom zou je ronde hoeken in Illustrator maken? In Photoshop zitten gewoon shapes. De rounded rectangle tool geeft prima ronde hoeken met AA, dan heb je ook geen gezeur met heen en weer slepen.
@Ronnyrr: Hij heeft overigens wel gelijk over het formaat van de ronde hoeken, dat mag wat minder. Ik kan eigenlijk alleen maar 'focus' prediken. Ik weet niet waar ik het zoeken moet... overal tekst! En de twitter update staat wel erg centraal in beeld. Dat zou ik niet doen. Maar geef alles wat meer ruimte, dat kan al veel schelen.
[ Voor 20% gewijzigd door Storm90 op 24-02-2010 12:14 ]
Mooie AA zou wel gewenst zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 24-02-2010 15:40 ]
Anoniem: 226971
Als je Rounded Rectangle Tool in Photoshop gebruikt en last hebt van pixels om je shape heen. Zet snap to pixels aan(rechtsonderin):

[ Voor 55% gewijzigd door Ambianz op 24-02-2010 21:02 ]
Hmm, waar zit die optie in de Windows versie? Nooit eerder gezien in ieder geval, maar lijkt me zeker wel een handige optie.Anoniem: 226971 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:27:
Een handige tip:
Als je Rounded Rectangle Tool in Photoshop gebruikt en last hebt van pixels om je shape heen. Zet snap to pixels aan(rechtsonderin):
[afbeelding]
Right...Giant87 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:16:
Op dezelfde plek..

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 24-02-2010 19:38 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Waarom ik dat vind is omdat ze op deze manier gaan overheersen en afleiden en omdat het menu niet meer mooi ingekaderd is naar mijn mening.Anoniem: 172410 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:40:
Waarom vinden jullie die hoeken te rond? Het is gewoon een stijlkenmerk en ik vind het wel werken hoor. Dat iets anders is maakt het niet per se slecht.
Het hindert mij gewoon een beetje that's it. Het hoeft niet per sé slecht te zijn, maar in dit geval vind ik het niet mooi werken.
Over dat 'snap to pixels'. Ik heb het uit staan, maar als je gewoon shapes maakt op 100% zoom, dan heb je er over het algemeen geen last van. Soms wel als je die shapes met 'free transform' gaat resizen. Maar zal het maar eens aanzetten, heb namelijk zelden een shape gemaakt die ik op de halve pixels wilde hebben
Dank voor de tip.
[ Voor 5% gewijzigd door Tjeemp op 25-02-2010 03:34 ]
Ik heb niet gezegd dat het slecht is, mijn mening is, het ziet er gewoon niet uit. Maar dat is mijn mening en daar mag iedereen mee doen wat die wilWaarom vinden jullie die hoeken te rond? Het is gewoon een stijlkenmerk en ik vind het wel werken hoor. Dat iets anders is maakt het niet per se slecht.
http://jurryt.deviantart.com/art/Your-Youth-155634203

http://jurryt.deviantart....SERIOUS-REQUEST-147177919

Jurryt Visser
www.jurgt.nl
(wist ff geen ander topic om dit te vragen)
Daarnaast is het materiaal wel erg bepalend: mat, glossy, UV (spot) lak, gelamineerd, gewicht etcetera.
--
Zoals je het nu hebt:
- Waarom staat je logo op zijn zij? Je kunt ook het hele ontwerp 'staand' maken eventueel.
- De lettertypes passen absoluut niet bij het logo (vind het logo nog wel geinig).
- De dynamiek ontbreekt. Het mag best een beetje spannend zijn denk ik. Je hebt zeker het logo om iets leuks te doen met de achtergrond en wat vormen erin.
- Wederom iemand die contactgegevens gaat blinderen op iets dat straks toch wordt gestrooid
[ Voor 61% gewijzigd door Tjeemp op 04-03-2010 11:46 ]
Tnx
Ik wilde juist een beetje een simpel kaartje, omdat ik op kantoor wel eens dingen heb zien passeren welke werkelijk overdreven druk waren.
Logo staat op z'n zij omdat ik nooit rekening gehouden heb toen ik het logo maakte dat je deze op visite kaartjes etc moet zetten.

Ik heb wel wat zitten klooien om iets met de x op de achtergrond te doen, maar het gaat niet echt lekker bij mij. (dit soort werk is niet mijn vakgebied)
welk soort lettertype zou jij dan gebruiken (incl. de text onder het logo zelf)
dat blinderen was omdat ik dacht dat je eigenlijk sowieso dit niet mocht tonen. Maar ik zal het onhouden. (zal het meteen ff updaten
@willem169
opzich gaat alles gewoon in een PDF ofzo opgestuurd worden maar text is idd wat klein misschien.
Wat bedoel je precies met "zeker het raster, loopt snel dicht"
als ik hier een test printje op 300DPI doe is het nog goed leesbaar hoor.
Vollopen
Tekortkoming: Wanneer de inkt, bij gerasterde afbeeldingen, ook tussen de rasterpunten terechtkomt.
De dikke blauwe lijnen zijn uit je logo lijkt mij. Zijn deze exact hetzelfde? Lijkt alsof de dikke omhooglopende lijn wat steiler loopt dan de lijn uit je logo. Als dit niet zo is, dan misschien de dikke lijnen iets naar rechts schuiven.
Is BTW nr trouwens nodig?
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 04-03-2010 18:16 ]

BTW nr is niet nodig nee, maar geeft wel aan dat ik deze heb, en dus werk kan doen voor potentiële opdrachtgevers zonder dat zij lastig moeten doen met de facturen etc.
maar misschien moet ik hem maar gewoon schrappen, staat al genoeg info op...
Ik heb deze dingen als signatures voor fora gebruikt etc. Ik maak trouwens alle renders zelf, ik haal niets van het internet van sites zoals planetrenders.net

[ Voor 36% gewijzigd door taeke18 op 04-03-2010 23:08 ]
The devil is in the details.

(klik voor groter)
Ik heb het design ook al online via deze link.
De header is eigenlijk een van de eerste dingen die ik ga wil aanpassen. De tekst past niet meer bij het design, en er moet eigenlijk ook nog een logo/icoontje bij. Dat rode geval in de rechter bovenhoek word een inlog button wat ik later mooi met jQuery en AJAX wil afwerken. Overigens krijgt deze button ook zeker nog wel een make-over.
De grijze balk onder de header word het menu. Normaal is dit gewoon een 1px plaatje wat zichzelf herhaald, maar heb voor de demonstratie deze even neergezet om de divider van menu items en de sub-menu pointer goede te kunnen laten zien. De divider houdt, vanzelfsprekend, de menu items uit elkaar. En de sub-menu pointer geeft aan van welk menu item je het sub-menu ziet, wat ook weer mooi in JavaScript met jQuery afgewerkt gaat worden.
Nouja, sub-menu net al gezegt, verdeeld het menu item in meerdere catagoriën. Eigenlijk hetzelfde als op tweakers.net.
Verder de body met Lorem Ipsum (dummy tekst) erin om te kijken hoe dat staat. Vond de body eerst nogal donker, terwijl ik toch voor een wat lichter design wilde gaan. Maar de witte tekst zorgde er eigenlijk al voor dat het een stuk lichter oogte, dus denk niet dat nog aangepast moet worden.
[EDIT] Het is overigens de bedoeling dat de tekst uiteindelijk in 2 of 3 kolommen word ingedeeld, weet alleen nog niet precies hoe ik dit ga doen.
Ten slotte de footer, zelfde design als het sub-menu alleen dit keer iets slanker en wijst de pointer naar beneden richting de "Copyright Info" om het net echt te laten lijken
Verder zit er over het gehele design alleen links en rechts 1 pixel solid borders, gemaakt in CSS. en als achtergrond heb ik een donker- naar lichtblauwe gradient genomen. Waar ik zelf eigenlijk wel tevreden over ben.
Ik ben zelf redelijk tevreden over het design, zeker omdat dit mijn eerste design ooit is. Maar het is nog verre van af. Mochten jullie tips/meningen hebben, dan hoor ik dit uiteraard graag
[EDIT] Ik probeer trouwens een paar van deze tips aan te houden.
[ Voor 6% gewijzigd door Accesteam op 05-03-2010 01:54 ]
Je hebt je content ondergeschikt gemaakt aan je ontwerp. Tekst is niet alleen blokvulling, maar waar je je design omheen bouwtRonnyrr schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:40:
Jooo dudes! etc
Voor een eerste serieuze webdesign ooit is dit nog best netjes, als ik vergelijk met men eigen creaties van toen dan schrik ik me dood elke keerAccesteam schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 01:31:
Heb de afgelopen week veel in photoshop lopen rommelen. Normaal doe ik eigenlijk nooit wat in photoshop, maar besloot dit keer een serieus webdesign te maken voor mijn eigen website. Overigens is dit ook mijn eerste webdesign ooit. etcetera
[ Voor 42% gewijzigd door Roytoch op 05-03-2010 01:43 ]
Welles
Helemaal vergeten erbij te zetten: het is de bedoeling dat de content uiteindelijk in 2 of 3 blokken/kolommen ingedeeld gaat worden. Alleen hoe ik dit precies ga doen weet ik zelf ook nog niet preciesroy.ahuis schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 01:40:
Voor een eerste serieuze webdesign ooit is dit nog best netjes, als ik vergelijk met men eigen creaties van toen dan schrik ik me dood elke keerpositief bedoeld dus haha. Wel even oppassen met je contentblok. Dit is nu de gehele breedte, maar dat is amper prettig leesbaar. Bij normaal lettertype (12-14px, 0.8em ongeveer) is een vuistregel 480 pixels breed maximaal. Natuurlijk zijn het vuistregels dus om er nooit van af te durven wijken is ook niks, maar a la.
EDIT: en uiteraard bedankt voor je tips

Ik ben sowieso nog niet tevreden met de menu-balk. Qua font vind ik het niets en ik weet niet zo goed hoe ik het moet indelen. Misschien meer naar rechts slepen en links mijn site logo. Voor de rest vind ik de kleuren wel goed, ziet iemand nog wat niet door de beugel kan oid?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik vind die rook afleiden, ook omdat je hem door het transparante kader heen ziet.MrVegeta schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:58:
[afbeelding]
Ik ben sowieso nog niet tevreden met de menu-balk. Qua font vind ik het niets en ik weet niet zo goed hoe ik het moet indelen. Misschien meer naar rechts slepen en links mijn site logo. Voor de rest vind ik de kleuren wel goed, ziet iemand nog wat niet door de beugel kan oid?
edit:
Ik vind de menu-balk wel mooi eigenlijk. Simpel en strak.
Wat volgens mij ook beter kan zijn de kleuren. Je gebruikt nu een paar verschillende kleuren blauw, en er zit veel verloop in (gradiënten).
[ Voor 16% gewijzigd door Ghost Dog op 05-03-2010 15:08 ]
Dit topic is gesloten.