[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste
Acties:
  • 197.400 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

fr3z schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:43:
[afbeelding]

Logo wat ik moest maken als opdracht voor school, een logo voor jezelf. Heb het logo ook nog met veel kleuren maar wit vond ik toch ook wel mooi.

Voor commentaar sta ik open. :)
Net logo, strak maar toch lekker speels.
Maar.... Doe nederlands OF engels. Grafisch ontwerp OF Graphic Design.
Just een point waar ik me often aan stoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 18:31

Vos

AFCA

Iemand leuke site of forum waar ook 2d stuff e.d. besproken wordt? Iemand had het keer over DA, maar zegt mij zo niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Deviant Art.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 09:27
@fr3z: zit jij toevallig op het Grafisch Lyceum R.?

Ik ben weer eens bezig met een redesign van mijn portfolio.
Deze keer iets met wolken.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/v8cwon.jpg

Edit:
het is trouwens geen foto, maar bestaat voornamelijk uit brushes.

[ Voor 16% gewijzigd door gybrus op 19-01-2010 23:29 ]

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Bandsite is aan vernieuwing toe, maar heb nog beetje moeite met het zoeken naar een richting voor de layout.

We hebben voor de cd hoesjes e.d. altijd gespeeld met gestructureerde rommel (losse blaadjes, geschreven teksten, dat soort dingen) maar hoewel de herkenbare link er wel moet zijn zie ik een website liever wat strakker. Die super crea thea sites zijn wel heel hip enzo maar vind ze zelf super irritant.

Maargoed, dit is laatste hoesje van onze promo:

Ugh. Doe het wel opnieuw als de afbeeldingserver meer doet :X

[ Voor 7% gewijzigd door DarkX op 19-01-2010 19:48 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
gybrus schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:45:
@fr3z: zit jij toevallig op het Grafisch Lyceum R.?

Ik ben weer eens bezig met een redesign van mijn portfolio.
Deze keer iets met wolken.
[afbeelding]

Edit:
het is trouwens geen foto, maar bestaat voornamelijk uit brushes.
Ja ik zit op het GLR. :)

Jouw ontwerp ziet er ook mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 20:01
Ik heb voor het eerst in mijn leven een poging tot logo ontwerp gedaan. Er is niks aan getekend, dus ik hoop dat ik niet teveel tegen de topic regels in ga. Het logo is nu alleen gebaseerd op typografie en kleur. Het doel is een strak logo.

Hier zijn twee voorlopige versies:

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-CB57_4B56E61E.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-CAA3_4B56E61E.jpg

Ik heb ook versies gemaakt waar het pi teken een prominentere plaats had en het dus een iets grafischer geheel vormde. Ik vond dan alleen dat de "tekst pi" en het "pi teken" samen nogal dubbelop was. Ik heb dat op deze manier proberen op te lossen. Kritiek is van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Poging 2:

Bandsite is aan vernieuwing toe, maar heb nog beetje moeite met het zoeken naar een richting voor de layout.

We hebben voor de cd hoesjes e.d. altijd gespeeld met gestructureerde rommel (losse blaadjes, geschreven teksten, dat soort dingen) maar hoewel de herkenbare link er wel moet zijn zie ik een website liever wat strakker. Die super crea thea sites zijn wel heel hip enzo maar vind ze zelf super irritant.

Maargoed, dit is laatste hoesje van onze promo:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L53xJHaUJ9KE1Zacc70g4ktE/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FiWSkqLVkWCR5fh6McLs5xqs/full.jpg

Nu is dit de opzet die ik nu heb:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/glnsoq9by36hmtawhjdP6xZN/full.jpg

Layout met 2 kolommen lijkt me ook met het oog op de verdere structuur wel practisch en overzichtelijk, maar voor de rest twijfel ik nog. Het is nog niet helemaal wat ik wil, maar ik zie even niet waar de schoen precies wringt.

Zijn er nog mensen met tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
vind het heel mooi... mijn band site moet ook maar is die kant op met layout !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Zo, even het geheel wat minder vlakkerig gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LLysuicYzrouMwKRYP7SI6rl/full.jpg

Verbetering of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Inderdaad, dat is een verbetering, misschien nog wat met de achtergrond doen ofzo, als je nu omlaag bent gescrolled voorbij het 'nieuws' ding zeg maar, lijkt hij me er heel erg simpeltjes uitzien, maar misschien is dat de bedoeling.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 09:38
Misschien als je die myspace/hyves/youtube/talent dingen nou weghaalt of vervangt voor 4 soortgelijke icoontjes, dat het wat minder druk/rommelig lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Een klein ruitje als achtergrond? ik kan nu geen voorbeelden verzinnen, maar dan blijft het mooi in eenheid denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40
DarkX schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:50:
Zo, even het geheel wat minder vlakkerig gemaakt:

[afbeelding]

Verbetering of niet? :)
Als ik zo eens kijk waar dat je ongeveer naartoe wilt gaan met het ontwerp, dan zou opnieuw beginnen met ontwerpen.

Kijk eens naar de volgende ontwerpen:
http://www.smashingmagazi...yle-in-modern-web-design/

Ik denk dat je daarmee een veel leukere layout kan samenstellen dan je nu al hebt namelijk.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Rakkerzero schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:08:
[...]

Als ik zo eens kijk waar dat je ongeveer naartoe wilt gaan met het ontwerp, dan zou opnieuw beginnen met ontwerpen.

Kijk eens naar de volgende ontwerpen:
http://www.smashingmagazi...yle-in-modern-web-design/

Ik denk dat je daarmee een veel leukere layout kan samenstellen dan je nu al hebt namelijk.
Hmja. Zoals ik al min of meer aangaf, die volledig 'hand-crafted' look is juist waar ik mee begonnen ben en vanaf gestapt ben ;) Het is wel leuk en hip en je ziet het best veel, maar ik vind de sites meestal niet prettig leesbaar en onoverzichtelijk. Ook de sites in jou link spreken me veelal niet aan om die reden. Mijn doelstelling is toch meer een strakke website met een paar details erin die toch dat sfeertje enigzins meegeven.

Kijk, dit lijkt behoorlijk veel op waar ik mee begonnen ben (incl. bonnetje en koffievlek :P), maar is dus niet de richting die ik zoek.
http://www.notyouraveragejoe.com/

Deze komt al iets meer in de buurt van wat mij aanspreekt, mits je die vreselijke, nutteloze en veel te grote header onder het menu wegdenkt:
http://www.biola.edu/undergrad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
Je menu-items komen in mijn beleving niet direct over als klikbare knoppen, als ik met een snelle blik je plaatje bekijk kunnen de items bij elkaar net zogoed een tagline, slogan of de namen van de bandleden zijn.
Verder zou ik de logo's van MySpace, YouTube etcetera een stuk meer ruimte geven, of ze in deze lay-out veel kleiner maken. Komen een beetje lomp over zo. Denk dat je ook je typografie wat kunt aanscherpen en finetunen: teveel witregels zorgt voor onduidelijke tekst. Zorg voor scheiding tussen berichten, plak de titel tegen de tekst aan..

en overall: Maak hem (wat mij betreft) iets meer web 2.0; Ditch Verdana, grotere titels en tekst, veel white space, lekkere regelafstand en je bent een heel eind. Probeer dingen uit te lijnen en in te kaderen: maak een soort tabelletje (met alleen de rows outlined, niet de columns) van het volgende optreden en zorg dat het inschrijven nieuwsbrief wat minder los zand is.

My $0,02 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik heb wat voorbeelden gemaakt voor de website van me pa.
Ben nog maar een beginner, nog nooit zoveel gedaan op dit gebied, wat ik wel van plan ben. Maar ik kan denk ik dus wel wat goeie opbouwende kritiek gebruiken.
Heb een voorbeeld gemaakt van de voorpagine, en van een pagina waar inhoud op moet komen te staan.
Heb gewoon gekozen voor simpele kleuren, en om het strak te houden.

Begin pagina:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/9frv5s.png

Inhoud pagina:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2r6iagk.png

Zelf ben ik aardig tevreden, maar het kan natuurlijk altijd beter,
dus misschien nog iemand met tips? O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Ronnyrr op 21-01-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Sowieso is het erg onduidelijk dat die tekst helemaal doorloopt over het grijze en oranje stuk, dat kan je beter alleen in het witte vlak laten i.m.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
TwyLight schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:15:
Sowieso is het erg onduidelijk dat die tekst helemaal doorloopt over het grijze en oranje stuk, dat kan je beter alleen in het witte vlak laten i.m.o.
Buiten dit valt mij nog iets op: Namelijk veel verschillende fonts. Kies 1 of 2 verschillende fonts en trek dat door in heel je website.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 21-01-2010 21:06 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
DarkX schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:18:
Deze komt al iets meer in de buurt van wat mij aanspreekt, mits je die vreselijke, nutteloze en veel te grote header onder het menu wegdenkt:
http://www.biola.edu/undergrad/
Ik zou zeggen gebruik deze websitelayout als uitgangspunt. Je kunt jouw ontwerp dat je gemaakt hebt prima verder uit gaan werken zodat allemaal iets meer een eenheid wordt zoals die bovenstaande website laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Rakkerzero schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:06:
[...]

Buiten dit valt mij nog iets op: Namelijk veel verschillende fonts. Kies 1 of 2 verschillende fonts en trek dat door in heel je website.
Helemaal mee eens. Ook vind ik het jammer dat je overduidelijk gebruikt maakt van stockfoto's. Als je vader echt een leuk bedrijf heeft willen die werknemers zichzelf daar ook wel terugzien. Desnoods vraag je een fotograaf, maar zet er échte foto's op, niet weer zo'n gemaakt stockfoto-teampje dat doet alsof ze succesvol aan het vergaderen zijn...

Verder vind ik het taalvlaggetje dubbelzinnig. Je ziet een Nederlands vlaggetje. Weet je dat er nog meer talen zijn? Nee. Hoe kom je daarachter? Dat weet je niet, dat moet je proberen. Wie het niet probeert, komt dus nooit op een andere taal. Je moet het niet aan de intuïtie van de gebruiker overlaten, maar zelf aandragen. Hoe doe je dat nu? Door er bij te zetten 'wijzigen'. Maar wie zouden die taal willen wijzigen? Niet-Nederlands sprekende mensen. Kunnen die het woord 'wijzigen' lezen? Nee! Laat het dan weg :)
Ook zet je er ten overvloede nog eens Nederlands bij. Dat kan imho ook weg: dat zie je al aan het vlaggetje. Alleen de vlag van Nederland en Nieuw-Zeeland lijken op elkaar (en er is vast nog wel een Nederlands ogende vlag met een frummeltje erin), maar de verwarring tussen die twee vlaggen kun je wegstrepen: dat zie je aan de taal op de website snel genoeg.

Het grijze 'first in mind' zie ik trouwens maar amper staan.

Heb je er ook al over nagedacht hoe je dit wil gaan vertalen naar HTML? Je zegt dat je nog niet zo bekend bent met web-ontwerp. Je weet dat er meerdere resoluties zijn, van 800x600 tot 1900x1440 aan toe, ik noem maar wat mafs? Hoe ziet jouw site er onder die verschillende omstandigheden uit? Waar lijnt hij uit? Schaalt hij mee?

Je kleurenschema vind ik trouwens nu nog wat te saai. Oranje was 2 jaar geleden een hippe tint, nu moet je met wat gedurfders komen. Op http://kuler.adobe.com kun je met kleurenbalken schuiven en een lekkere samenstelling van vijf kleuren maken of laten genereren. Doe er je voordeel mee!

[ Voor 56% gewijzigd door Dark Blue op 21-01-2010 21:55 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 09:27
Vandaag mijn concept afgemaakt, mijn vader is van mening dat het iets te wit is.
Ikzelf denk dat het wel in mooie balans is, grijs tinten laten mijn werk niet mooi naar voren komen omdat in het werk zelf ook voornamelijk zwart wordt gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/33xzv9t.jpg
Klik voor groot op DeviantArt.

Zodra er meer werk wordt toegevoegd is het idee dat er meer kleine vakken onder komen.
--
@Ronnyrr: zoals al gezegd laat de achtergrond van je tekst in 1 kleur en gooi er geen overgang achter.
Dit is voor de gemiddelde lezer niet prettig om te lezen en zal halverwege afhaken en je site wellicht verlaten.

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Ziet er goed uit! Alleen dat wit, tja. Kan je echt niet alles in die donkere tinten doen en dan gewoon witte borders om je afbeeldingen heen ofzo? Gewoon even wat variaties uitproberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Dat wit kan prima. Maar maak het transparant zodat de achtergrond er mooi doorheen komt. Op die betrek je de achtergrond wat meer met je website (de voorgrond) als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
gybrus: Ik vind dat wit wel wat hebben. Sowieso ziet het er erg strak uit, heel netjes gedaan d:)b

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
Dark Blue schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:48:
[...]

Helemaal mee eens. Ook vind ik het jammer dat je overduidelijk gebruikt maakt van stockfoto's. Als je vader echt een leuk bedrijf heeft willen die werknemers zichzelf daar ook wel terugzien. Desnoods vraag je een fotograaf, maar zet er échte foto's op, niet weer zo'n gemaakt stockfoto-teampje dat doet alsof ze succesvol aan het vergaderen zijn...

Verder vind ik het taalvlaggetje dubbelzinnig. Je ziet een Nederlands vlaggetje. Weet je dat er nog meer talen zijn? Nee. Hoe kom je daarachter? Dat weet je niet, dat moet je proberen. Wie het niet probeert, komt dus nooit op een andere taal. Je moet het niet aan de intuïtie van de gebruiker overlaten, maar zelf aandragen. Hoe doe je dat nu? Door er bij te zetten 'wijzigen'. Maar wie zouden die taal willen wijzigen? Niet-Nederlands sprekende mensen. Kunnen die het woord 'wijzigen' lezen? Nee! Laat het dan weg :)
Ook zet je er ten overvloede nog eens Nederlands bij. Dat kan imho ook weg: dat zie je al aan het vlaggetje. Alleen de vlag van Nederland en Nieuw-Zeeland lijken op elkaar (en er is vast nog wel een Nederlands ogende vlag met een frummeltje erin), maar de verwarring tussen die twee vlaggen kun je wegstrepen: dat zie je aan de taal op de website snel genoeg.

Het grijze 'first in mind' zie ik trouwens maar amper staan.

Heb je er ook al over nagedacht hoe je dit wil gaan vertalen naar HTML? Je zegt dat je nog niet zo bekend bent met web-ontwerp. Je weet dat er meerdere resoluties zijn, van 800x600 tot 1900x1440 aan toe, ik noem maar wat mafs? Hoe ziet jouw site er onder die verschillende omstandigheden uit? Waar lijnt hij uit? Schaalt hij mee?

Je kleurenschema vind ik trouwens nu nog wat te saai. Oranje was 2 jaar geleden een hippe tint, nu moet je met wat gedurfders komen. Op http://kuler.adobe.com kun je met kleurenbalken schuiven en een lekkere samenstelling van vijf kleuren maken of laten genereren. Doe er je voordeel mee!
Over het eerste gedeelte.
Hij heeft net een zelfstandige onderneming opgestart onder de naam First in Mind Consultants en is nog niet zo groot en heeft nog geen werknemers. Hij wilt wel foto's van zichzelf erop plaatsen, alleen moet hij die tijdens een comerciële training een keer laten maken. Dit was alleen om te laten zien hoe het zou moeten worden met plaatjes. Het is ook nog niet gescripts, om daar dan gelijk even op te komen.
Maar ik liep stage bij een bedrijf waar ze wél mooie en professionele website's scripten. En als ik een website zouden maken, wouden hun hem wel gratis scripten, dus was dat daarmee ook opgelost.

Nu ik nadenk over het 'taalgebeuren' moet ik wel toegeven dat je gewoon gelijk hebt. En dat is dan een klein puntje om te veranderen.
Hetzelfde geld voor de doorlopende tekst, als je er goed naar kijkt en geconcentreerd probeert een stuk te lezen, is het denk ik wel een stoor factor. Bedankt voor de tip daarover.

En over de kleuren, dat is puur gekozen door me pa, en had ik geen invloed op. Hij vond het mooie kleuren en daar moest ik me dan, helaas, aan houden. Oranje is sowieso niet mijn smaak en persoonlijk zou ik er nooit voor gekozen hebben.

Maar bedankt voor de feedback. Ik ga er wat mee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Buiten het logo ben ik ook bezig met mijn eigen website.
Ik heb me nu vooral laten inspireren door een aantal cleane en minimalistische sites.

Dit is voorlopig het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/thumb-8EA5_4B5C81AE.jpg

Ik heb de voorbeeld sites zwart wit gemaakt, zodat de lay-out niet al te veel verstoord wordt. Bij een mouse-over komt dan de kleur op.

Ik ben er zelf al redelijk tevreden over, maar ik ben benieuwd of iemand nog tips of opbouwende kritiek heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Heb hem toch nog wat aangepast;
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b50d27f305a0/4b50d27f1fc07-Schermafbeelding_2010-01-15_om_9.21.04_PM.png

Na:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b5d7d037e611/4b5d7d0370f40-Schermafbeelding_2010-01-25_om_12.11.25.png

In de oude variant had ik net als nu, allemaal objecten in die dikke letters gezet.
Maar dat best wel veel te druk, dus heb voor "van Tegenwoordig" een ander lettertype gekozen

Ben er nu redelijk tevreden over! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post zeer weinig op dit forum, maar kom geregeld toch eens kijken.

Ik was grafisch vormgever van opleiding, dus heb ik wel een zekere achtergrond, en er moet me toch iets van het hart. Ik merk dat mensen die de basis niet bezitten, meestal het luidst roepen over innovatie en originaliteit.

Enkele paginas terug zie ik dit weer letterlijk gebeuren.
Ik wil er wel op wijzen dat de reden waarom sommige dingen niet vaak worden gedaan meestal zeer simpel is: omdat het niet werkt, en niet mooi oogt.
Originaliteit moet voortkomen uit creativiteit, niet uit de wanhopige poging om "anders" te zijn.

En zoals bij alle vaardigheden in het leven moet je eerst leren binnen de lijnen te kleuren vooraleer outside the box te willen denken.

Maar om toch iets substantieels bij te dragen in deze thread, hier een logo die ik onlangs ontwierp. Voor een bedrijf BSA.
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/374/bsa.jpg
- moest strak en simpel zijn, makkelijk implementeerbaar in bv tshirt druk, stempels
- herkenbare vorm
- Voor wie t niet meteen ziet, het is een interpretatie van de letters BSA, die trouwens kan omgedraaid worden met exact hetzelfde beeld als gevolg. Het feit dat waarschijnlijk niet iedereen die letters er spontaan uithaalt is geen probleem, maar als je weet wat het logo voorstelt, moet je die letters er wel zeker in herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 03:23:
Enkele paginas terug zie ik dit weer letterlijk gebeuren.
Ik wil er wel op wijzen dat de reden waarom sommige dingen niet vaak worden gedaan meestal zeer simpel is: omdat het niet werkt, en niet mooi oogt.
Originaliteit moet voortkomen uit creativiteit, niet uit de wanhopige poging om "anders" te zijn.
Ik ben nieuwsgierig geworden. Welke posts een paar pagina's terug bedoel je hiermee?
Maar om toch iets substantieels bij te dragen in deze thread, hier een logo die ik onlangs ontwierp. Voor een bedrijf BSA.
[afbeelding]
- moest strak en simpel zijn, makkelijk implementeerbaar in bv tshirt druk, stempels
- herkenbare vorm
- Voor wie t niet meteen ziet, het is een interpretatie van de letters BSA, die trouwens kan omgedraaid worden met exact hetzelfde beeld als gevolg. Het feit dat waarschijnlijk niet iedereen die letters er spontaan uithaalt is geen probleem, maar als je weet wat het logo voorstelt, moet je die letters er wel zeker in herkennen.
Ik denk dat het logo goed gelukt is. Zeer eenvoudige vorm om te herkennen. En het feit dat het logo 180 graden gedraaid kan worden zonder dat het logo veranderd, is wat mij betreft een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 03:23:
[afbeelding]
- herkenbare vorm
Ik wil niet bitchen, maar ik kan dit niet echt een sterk logo noemen. Zelfs als ik weet dat er BSA staat is het vrijwel onherkenbaar. Leuk als beeldmerk, maar niet om je bedrijfsnaam naar buiten te brengen.

Ik denk dat 98% van de mensen asa of iets in die richting lees, lijkt me niet echt de bedoeling.
Weet ook niet wat het bedrijf doet verder, dat verklaart misschien ook de kleurkeuze e.d.?
Wel essentiële info, om te weten waar het bedrijf zich mee bezig houd.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Phusebox schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:04:
[...]

Ik wil niet bitchen, maar ik kan dit niet echt een sterk logo noemen. Zelfs als ik weet dat er BSA staat is het vrijwel onherkenbaar. Leuk als beeldmerk, maar niet om je bedrijfsnaam naar buiten te brengen.

Ik denk dat 98% van de mensen asa of iets in die richting lees, lijkt me niet echt de bedoeling.
Weet ook niet wat het bedrijf doet verder, dat verklaart misschien ook de kleurkeuze e.d.?
Wel essentiële info, om te weten waar het bedrijf zich mee bezig houd.
Ik vind anders dat er duidelijk DSA staat. ;)

Even serieus, zelfs wetende dat het een B zou moeten zijn zie ik er nog een D in. Vereenvoudigen van letters is mooi, maar de herkenbaarheid van de b valt of staat toch met een steeltje, anders is het toch meer een D.

[ Voor 14% gewijzigd door DarkX op 26-01-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Joostp1 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:23:
Ik heb voor het eerst in mijn leven een poging tot logo ontwerp gedaan. Er is niks aan getekend, dus ik hoop dat ik niet teveel tegen de topic regels in ga. Het logo is nu alleen gebaseerd op typografie en kleur. Het doel is een strak logo.

Hier zijn twee voorlopige versies:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb ook versies gemaakt waar het pi teken een prominentere plaats had en het dus een iets grafischer geheel vormde. Ik vond dan alleen dat de "tekst pi" en het "pi teken" samen nogal dubbelop was. Ik heb dat op deze manier proberen op te lossen. Kritiek is van harte welkom!
Opzich prima idee'tje maar heb je het logo bij de naam gemaakt of heb je de naam bij je idee gemaakt? Als je snapt wat ik bedoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Ik snap hem. De naam was er eerst en daarna kwam pas het logo..

Ik zit zelf nog te twijfelen over het zwart-wit maken van de portfolio (en dan de kleur laten opkomen met een mouse-over). Het lijkt mij mooier voor de kleurstelling, maar ik wil niet dat de bezoekers denken dat ik alleen zwart-witte sites maak. *edit* Dit slaat meer op mijn tweede post over de opzet van de site.

Over het bsa logo:
Mij lijkt het mogelijk om een klein stokje aan zowel de B als de A toe te voegen. Dan wordt het meer een B in plaats van een D en blijft het logo hetzelfde als je hem omdraait.

[ Voor 29% gewijzigd door Joostp1 op 26-01-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 09:39
2de keer dat ik wat post hier.
Afbeeldingslocatie: http://www.djneo.nl/pic/dskt.png

Persoonlijk denk ik dat er nog een logo in moet.

[ Voor 15% gewijzigd door djneo-nl op 26-01-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
djneo-nl schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:24:
2de keer dat ik wat post hier.
[afbeelding]

Persoonlijk denk ik dat er nog een logo in moet.
Even de OP gequote:
Rakkerzero schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:32:

Wat is NIET de bedoeling van dit topic?
Aangezien we graag naar mooie vakwerk willen kijken, willen we vragen om geen 'kunstwerken' te posten die hooguit uit een paar filters bestaan en/of binnen een minuut of 5 inelkaar geflanst is. Dat soort werk mag wat ons betreft gewoon voor jezelf houden. bijv.: Je mag wel een signature posten, mits je daar veel moeite voor gedaan hebt, zodat anderen hier weer inspiratie uit kunnen halen. Uit een 5-minuten-in-elkaar-flans-dingetje kunnen wij geen inspiratie uit halen en is daarom ook zinloos om te posten.

We verwachten dus werk op niveau!!!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
Is meer dan een filter hoor. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Gewoon lekker posten hoor! Dat elitaire gedoe hebben we niks aan en verziekt de sfeer alleen maar. (IMO)

Bij je plaatje snap ik de link niet helemaal tussen een voetbalveld en DJ NEO :p Bedoel je dat je vaak in stadions staat te draaien? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Post maar lekker vind ik ook :). Wat is de bedoeling van je plaatje? Site banner? Logo? beetje meer info kan er wel bij denk ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
Ik denk dat ik het in de header voor mijn website ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Je had het

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry voor de vorige post, kan ik die deleten?

Ik had het bijvoorbeeld over dat logo met al die punten tussen de letters.
Wat rakkerzero voorstelt met de punten onder de letters vind ik persoonlijk zeker het proberen waard, maar de persoon in kwestie vond dit "te cliché"...

Dat is jammer want volgens wat ik zie heeft rakkerzero wel technische bagage in de grafiek. Ik zeg niet dat die suggestie gegarandeerd tot een goed resultaat zou leiden, maar het is zeker geen slecht idee om ten minste te luisteren naar suggesties van mensen met kennis van zaken.

Het is zeker niet de bedoeling over te komen als elitair, en aangezien ik hier zeer zelden post (zal proberen wat meer werk te posten in de toekomst.) wil ik niet meteen een slechte naam opbouwen, maar ik vind het jammer dat mensen proberen te lopen alvorens te kunnen gaan. Maar ik wil ook niet te veel vitten op die ene persoon... Zeker niet persoonlijk opvatten aub...

Het BSA logo staat sowieso al vast, het beeld op zich is belangrijker dan de leesbaarheid van de letters. Als ik stokken zou toevoegen zou het BSQ worden, en oogt het minder compact (geloof me, ik heb het ook eerst zo geprobeerd :P )

Het "bedrijfje" gaat over custom anodisatie, vooral van professionele aluminium jojo"s.

Website kan je vinden op:
http://frederico.dommel.com
Zoals je kan zien in de "work" sectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man ik ben hier echt slecht in...

dus zoals je kan zien wordt dit logo verwerkt in de anodisatie laag om. Aangezien het zeer klein is, moest het dus zo simpel en strak mogelijk blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

correcte url is
[url="http://http://frederico.dommel.be/"]frederico.dommel.be[/url]

macht der gewoonte om .com te gebruiken denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Oh ik doelde met "elitair" sowieso niet echt op iemand hoor, zeker niet op jou..
Je bericht bewerken kan d.m.v. het edit icoontje naast het oogje boven je post trouwens. :) Dat voorkomt dubbelposten.

Trouwens hoe heet het font wat je gebruikt hebt voor dat logo? Ik heb ooit het gratis font: "rezland" gebruikt, maar die is zeer beperkt.

[ Voor 76% gewijzigd door Giant87 op 26-01-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Deze is al een tijdje in ontwikkeling:

Afbeeldingslocatie: http://www.purelabs.nl/img/purelabs.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Zakkenwasser op 26-01-2010 21:44 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha zal ik eens moeten proberen. thanks
Was er daarnet ook niet bij met mn hoofd, mn broer belde net dat hij pech had met de auto...

Font weet ik nu niet direct, zou ik moeten nakijken op mn laptop, maar het is niet datgeen jij toont. Wel zeer gelijkend blijkbaar.

Iig, het is in AI gegooid en bewerkt tot het uiteindelijke resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
Ben vandaag even de hele middag bezig geweest met het scripten van een website voor me neef die een arcitecten bureautje wilt opzetten. Het ontwerp heb ik al een tijd geleden gemaakt.
Over een aantal dingen ben ik nog niet helemaal tevreden zoals de balk onder het menu waar 'welkom' in staat.
Ik denk dat ik daar gewoon over wil gaan op de normale kleur en dan in het wit 'Welkom' erin zetten, als ik dat niet al helemaal achterwege ga laten.

Het hem even op een gratis host gezet zodat ik hem ook echt goed kon bekijken of alles werkt.
Verder heb ik nog niks doorgelinkt o.i.d.
Alles alleen nog maar de index pagina.

http://www.obt2.xtreemhost.com/

Iemand wat commentaar van wat ik nog kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ronnyrr schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:56:
Ben vandaag even de hele middag bezig geweest met het scripten van een website voor me neef die een arcitecten bureautje wilt opzetten. Het ontwerp heb ik al een tijd geleden gemaakt.
Over een aantal dingen ben ik nog niet helemaal tevreden zoals de balk onder het menu waar 'welkom' in staat.
Ik denk dat ik daar gewoon over wil gaan op de normale kleur en dan in het wit 'Welkom' erin zetten, als ik dat niet al helemaal achterwege ga laten.

Het hem even op een gratis host gezet zodat ik hem ook echt goed kon bekijken of alles werkt.
Verder heb ik nog niks doorgelinkt o.i.d.
Alles alleen nog maar de index pagina.

http://www.obt2.xtreemhost.com/

Iemand wat commentaar van wat ik nog kan verbeteren?
Dat bruin en dat blauw zijn te donker, hierdoor ziet er site er niet open en duidelijk uit, je kunt de menu opties zeer slecht lezen, kies een andere kleur. lichter bijvoorbeeld.

Daarnaast gebruik je table's om je menu op te zetten, en zit je website vol met javascript wat ook met het alternatief opgelost kan worden:
<ul>
<li>Menu 1</li>
<li>Menu 2</li>
<li>Menu 3 etc</li>
</ul>

Ieder element kun je namelijk via CSS van een class / of unieke ID voorzien waardoor je met overgangseffecten kunt spelen die veel effiecenter en opener zijn voor het publiek.

Sla eens een goed HTML/CSS boek open.

Just my 2 cents. ;)

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
FYI, bij mij ziet je site er zo uit (in Safari) lijkt me niet heel correct?

http://i50.tinypic.com/j6spkg.png

//edit, oh in Firefox ook, hoort zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

willem169 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:23:
Je menu-items komen in mijn beleving niet direct over als klikbare knoppen, als ik met een snelle blik je plaatje bekijk kunnen de items bij elkaar net zogoed een tagline, slogan of de namen van de bandleden zijn.
Verder zou ik de logo's van MySpace, YouTube etcetera een stuk meer ruimte geven, of ze in deze lay-out veel kleiner maken. Komen een beetje lomp over zo. Denk dat je ook je typografie wat kunt aanscherpen en finetunen: teveel witregels zorgt voor onduidelijke tekst. Zorg voor scheiding tussen berichten, plak de titel tegen de tekst aan..

en overall: Maak hem (wat mij betreft) iets meer web 2.0; Ditch Verdana, grotere titels en tekst, veel white space, lekkere regelafstand en je bent een heel eind. Probeer dingen uit te lijnen en in te kaderen: maak een soort tabelletje (met alleen de rows outlined, niet de columns) van het volgende optreden en zorg dat het inschrijven nieuwsbrief wat minder los zand is.

My $0,02 :)
De knoppen zal ik eens kijken naar een andere oplossing. Qua typografie heb je zeker een punt, maar ik denk dat ik daar pas in de CMS een definitieve lijn in ga zoeken, typografie in photoshop is gewoon ruk en onhandig.

Heb je tips voor een webletter die wel fris en fruitig is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Ben zelf grote Lucida Grande (/Sans Unicode), Georgia en Arial fan. :)
Alles in de juiste grootte/proporties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

DarkX schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:19:
[...] Qua typografie heb je zeker een punt, maar ik denk dat ik daar pas in de CMS een definitieve lijn in ga zoeken, typografie in photoshop is gewoon ruk en onhandig. [...]
Hier gaan mijn nekharen van overeind staan. Punt 1, wat is er onhandig aan? Je kunt toch gewoon tekst typen en uitproberen met fonts en formaat en positie? Enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat je font library stuk is (wat bij mij even het geval is). :P

Daarnaast is typografie een bepalende factor in ontwerp. Je kunt niet zomaar zeggen: "o ja, daar kijk ik wel naar als alles verder af is". Dat is mijn mening in ieder geval. Typografie hoort een passend onderdeel te zijn binnen je ontwerp, ook in webdesign (waar het naar mijn mening vaak een ondergeschoven kindje is).

Sowieso is experimenteren met plaatsing, lettergroottes, lettertypes, kleuren en dergelijke veel makkelijker in Photoshop dan later in de code.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
MrJey schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:29:
[...]

Dat bruin en dat blauw zijn te donker, hierdoor ziet er site er niet open en duidelijk uit, je kunt de menu opties zeer slecht lezen, kies een andere kleur. lichter bijvoorbeeld.

Daarnaast gebruik je table's om je menu op te zetten, en zit je website vol met javascript wat ook met het alternatief opgelost kan worden:
<ul>
<li>Menu 1</li>
<li>Menu 2</li>
<li>Menu 3 etc</li>
</ul>

Ieder element kun je namelijk via CSS van een class / of unieke ID voorzien waardoor je met overgangseffecten kunt spelen die veel effiecenter en opener zijn voor het publiek.

Sla eens een goed HTML/CSS boek open.

Just my 2 cents. ;)
Bedankt voor je feedback!
Was er zelf ook al over uit dat het hout te donker was, en dat het een saaie uitstraling geeft.
Dacht eraan om het te veranderen naar een bouwtekening o.i.d. wat dan gelijk ook meer een link geeft naar een architect.

Over dat menu, ik ben nog niet erg gevorderd met HTML/CSS/JS.
Dus ik probeer alles zo makkelijk mogelijk te houden, zo had ik bijvoorbeeld via Dreamweaver het menu ingevoegd via een standaard bij Dreamweaver in te voegen navigatie balk. Kan je d.m.v. afbeeldingen een navigatie balk maken met een standaard Dreamweaver optie.

Maar ik zal het een uitproberen op jou manier, en zal het eens overwegen om een boek aan te schaffen, maar is zoiets niet gratis op het internet te vinden? Anders zal ik het eens overwegen!
Giant87 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:57:
FYI, bij mij ziet je site er zo uit (in Safari) lijkt me niet heel correct?

http://i50.tinypic.com/j6spkg.png

//edit, oh in Firefox ook, hoort zo?
Dat hoort zo inderdaad.
Maar ik denk dat het gewoon aan de grootte van jou scherm ligt dan.
Misschien moet ik even kijken of ik een langere maximale lengte moet instellen.

Bedankt voor de feedback in ieder geval! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Tjeemp schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:12:
[...]

Hier gaan mijn nekharen van overeind staan. Punt 1, wat is er onhandig aan? Je kunt toch gewoon tekst typen en uitproberen met fonts en formaat en positie? Enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat je font library stuk is (wat bij mij even het geval is). :P

Daarnaast is typografie een bepalende factor in ontwerp. Je kunt niet zomaar zeggen: "o ja, daar kijk ik wel naar als alles verder af is". Dat is mijn mening in ieder geval. Typografie hoort een passend onderdeel te zijn binnen je ontwerp, ook in webdesign (waar het naar mijn mening vaak een ondergeschoven kindje is).

Sowieso is experimenteren met plaatsing, lettergroottes, lettertypes, kleuren en dergelijke veel makkelijker in Photoshop dan later in de code.
Nja, ik vind photoshop helemaaal niet lekker werken met tekst. Heb zitten twijfelen om het ontwerp in inDesign te laden om het daarin te doen (doe ik misschien toch nog), maar waarom is het slecht om dit in de cms te doen? Het wisselen van lettertypes e.d. gaat daar net zo gemakkelijk als in indesign, en ik zie exact wat het gaat doen in het ontwerp. Ik ben al zo vaak tegen de lamp aangelopen dat mijn mooie strakke typografie uiteindelijk in de vertaling naar web toch net niet wordt wat het is dat ik dit liever in een later stadium exact ga aanpassen.

Mogelijk dat met diepgaande kennis van html en css je de typografie beter over kan nemen, maar die heb ik niet tot mijn beschikking. En daarnaast, laat mij werken in de workflow die ik fijn vind ;) Ik ga straks als de webspace open staat lekker de layout opzetten in de cms incl. typografie, en laad daarna de grafische elementen zoals ze in de photoshop schets staan erin om het geheel af te maken. Voor mij werkt dit sneller dan de hele opmaak als compleet strak en af in photoshop te maken om deze vervolgens in de cms na te maken.
willem169 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:35:
Ben zelf grote Lucida Grande (/Sans Unicode), Georgia en Arial fan. :)
Alles in de juiste grootte/proporties ;)
Lucida? Is dat een standaardletter dan?

Arial ben ik persoonlijk weer redelijk allergisch voor, dan liever een verdana of tahoma. Achja, smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
DarkX schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:53:
[...]

Arial ben ik persoonlijk weer redelijk allergisch voor, dan liever een verdana of tahoma. Achja, smaken verschillen :)
Maar misschien een grote fan van Helvetica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

demichiel schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:48:
[...]

Maar misschien een grote fan van Helvetica?
Dat is dan wel een beetje de volwassen broer van arial, maar heeft nog niet zo'n lekkere algemene verspreiding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Voor een webdesign site - nog niet in de lucht - een headertje gemaakt.

FULL VIEW PLS :$ hahaha :P
Afbeeldingslocatie: http://th09.deviantart.net/fs70/300W/f/2010/029/7/d/NICOKLAASSEN_Header_by_Forgotten_Sins.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
DarkX:
Lucida is op 95% van de Windows én Mac (!) machines geïnstalleerd, dus redelijk standaard ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 22:53
Even een vraagje, want ik kom er zelf niet meer uit. :)
Bezig aan een vrij simpele website voor een kennis, en ondanks dat de layout nog helemaal niet vast ligt en er nog van alles veranderd kan twijfel ik toch wel tussen de onderstaande twee ontwerpen:

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/keuzeschema_s-1.jpg

Klik hier voor grotere versie

Zelfde kleuren, maar andere volgorde.

Opmerkingen over design zijn natuurlijk ook welkom, maar ik was nu nog meer met de kleuren bezig (aan layout kan nog heel wat veranderen)

Bedankt alvast! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Degene met groene achtergrond heeft mijn voorkeur. Trekt mij wat meer in de tekst/site.
Een aantrekkelijke foto/banner, wat zeker een speerpunt moet zijn van de site lijkt me..mooie sfeer weergeven d.m.v. foto's.

M.b.t. de foto...mist het puntje van hoogste toren nou net?
Nico schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:20:
Voor een webdesign site - nog niet in de lucht - een headertje gemaakt.

FULL VIEW PLS :$ hahaha :P
[afbeelding]
Het lettertype spreekt mij niet aan, te ielig. En die twee ss-en, heeft dat een bedoeling op deze manier? En wat is dat links in de banner?

[ Voor 100% gewijzigd door Vos op 29-01-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 22:53
Vos schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:56:

M.b.t. de foto...mist het puntje van hoogste toren nou net?
Klopt.. heb even snel een uitsnede gemaakt van een willekeurige foto van internet. ;)
Ik ben nog aan het wachten op de foto's. :)

Btw, je bedoel de groene achtergrond van de hele pagina toch? (even om misverstanden te voorkomen :> )

[ Voor 15% gewijzigd door Rogier.V op 29-01-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ow ok :p. Ik vond het wel leuk vakantiehuis zo ;). Ik bedoel de rechtse ja.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 29-01-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Die met het gele achtergrond is duidelijk mooier (moderner) enkel is de achtergrond dan niet zo geweldig. Als je die aanpast denk ik dat het veel beter kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
ZpAz schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:25:
Die met het gele achtergrond is duidelijk mooier (moderner) enkel is de achtergrond dan niet zo geweldig. Als je die aanpast denk ik dat het veel beter kan worden.
Sterker nog. Het zou helemaal niet uitmaken welke de final zal zijn. Het ontwerp is gewoon duidelijk waarbij het weinig uitmaakt wat voor kleurenschema je erbij gebruikt.

Persoonlijke mening:
Kleurenschema van de rechter (groene achtergrond) met als wijziging dat je de background van groen naar donker bruin (donkerder dan de header) veranderd. Verwerkt de groene kleur op een andere manier terug in je ontwerp of helemaal niet in je ontwerp laten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@ Vos; Hmm..ja..het lettertype mag misschien wel aangepast worden. Verder is het abstractheid :$ niets specifieks xD (omtrent de linker-boven-hoek)

@Rogier: Definitely de rechtse variant.Komt een stuk rustiger over :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rechts benadert iets meer de rust die je onderwerp behoeft imho. Maar ze zijn beiden zeker erg deftige uitvoeringen.
Enige kleine opmerking die ik nog kan bedenken is het nogal groot uitgevallen logo naast de titel (home). Komt wat te speels over in de verder klassieke layout.

Maar dit zijn details...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 08:26

Bartaz

Likes cookies!

Zo. Ik heb pas geleden de website voor 'Dobey Design' ontworpen en gebouwd. Design is dus van mezelf en de HTML/CSS is ook door mezelf gedaan. Ben er best wel trots op. Want alles oogt wel nice. :D

En vorige de week kreeg ik een nieuwe opdracht van cateringbedrijf 'Feestbuffet.nl', waarvoor ik ook net het design af heb. En deze website word opgebouwd in Flash. Hier 2 screenshotjes:

Dobey Design
Afbeeldingslocatie: http://i193.photobucket.com/albums/z282/Whitelider/dd.jpg

Feestbuffet.nl
Afbeeldingslocatie: http://i193.photobucket.com/albums/z282/Whitelider/Feestbuffetdesign2c55py.jpg

Het is gewoon zo tof om dingen helemaal zelf te ontwerpen en deze om te zetten in werkende interactieve ervaringen!
Meningen zijn altijd welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Laatst online: 09:41
Bartaz schreef op zondag 31 januari 2010 @ 00:07:
Zo. Ik heb pas geleden de website voor 'Dobey Design' ontworpen en gebouwd. Design is dus van mezelf en de HTML/CSS is ook door mezelf gedaan. Ben er best wel trots op. Want alles oogt wel nice. :D

En vorige de week kreeg ik een nieuwe opdracht van cateringbedrijf 'Feestbuffet.nl', waarvoor ik ook net het design af heb. En deze website word opgebouwd in Flash. Hier 2 screenshotjes:

Dobey Design
[afbeelding]
DobeyDesign werkt niet helemaal top in IE6, de site word dan niet gecentreerd. Als je dat fixt oogt het net weer iets beter voor mensen die nog IE6 gebruiken ;)

In IE5 is je site een ramp, maar IE5 moet je laten vallen, doe ik zelf ook. Ik CSS/HTML nog alleen voor IE6 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

console schreef op zondag 31 januari 2010 @ 00:15:
[...]

DobeyDesign werkt niet helemaal top in IE6, de site word dan niet gecentreerd. Als je dat fixt oogt het net weer iets beter voor mensen die nog IE6 gebruiken ;)

In IE5 is je site een ramp, maar IE5 moet je laten vallen, doe ik zelf ook. Ik CSS/HTML nog alleen voor IE6 en hoger.
Ik zal maandag IE6 nog even nakijken. Bedankt voor het checken!
En IE5 zou verboden moeten worden om nog te gebruiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Gewoon een melding geven dat mensen moeten kappen met die browser te gebruiken :P

Verder vind ik van Dobey Design dat ie wel erg flets is met weinig contrast. Het gene dat het meest opvalt zijn de productplaatjes in de achtergrond en het "winkel van het jaar"-ding, dus wat ik persoonlijk gedaan zou hebben is enkele producten uitlichten in de content. Zo ligt de focus gelijk bij je content en heb je ook iets om mensen de website in te trekken. Dat mis ik namelijk nogal nu.

Over feestbuffet.nl weet ik niet goed wat ik moet zeggen. Het is niet mijn stijl, maar ik weet niet wat de briefing was natuurlijk. Ook hier misschien weer wat meer focussen op content en hoe je de bezoeker kunt trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik ben ook weer eens bezig geweest met een ontwerp voor een website.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qgI0SsLdZ1QL7eZqZKFiVlpu/full.jpg
klik voor groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:02
Rakkerzero schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:35:
Ik ben ook weer eens bezig geweest met een ontwerp voor een website.

[afbeelding]
klik voor groot
Vind het alleen niet echt bij een 'muziekvereniging' passen. Maar wel aardig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Tjeemp schreef op zondag 31 januari 2010 @ 01:25:
Gewoon een melding geven dat mensen moeten kappen met die browser te gebruiken :P

Verder vind ik van Dobey Design dat ie wel erg flets is met weinig contrast. Het gene dat het meest opvalt zijn de productplaatjes in de achtergrond en het "winkel van het jaar"-ding, dus wat ik persoonlijk gedaan zou hebben is enkele producten uitlichten in de content. Zo ligt de focus gelijk bij je content en heb je ook iets om mensen de website in te trekken. Dat mis ik namelijk nogal nu.

Over feestbuffet.nl weet ik niet goed wat ik moet zeggen. Het is niet mijn stijl, maar ik weet niet wat de briefing was natuurlijk. Ook hier misschien weer wat meer focussen op content en hoe je de bezoeker kunt trekken.
De productplaatjes in de achtergrond en de winkel van het jaar logo zijn de dingen die op moeten vallen. Dat zijn namelijk de belangrijkste producten. En de winkel van het jaar is daar een heel belangrijke vermelding.
Daarnaast was het de wens van de klant.

Ook Feestbuffet.nl is een website geheel naar wens van de klant. Die er tot nu toe heel erg blij mee is.
Ik heb ze, vooral bij Dobey, proberen te leiden naar een design wat juist en duidelijk is. Maar uiteindelijk is het de klant die de eindbeslissing neemt. En ik stond goed achter deze ontwerpen.

Toch bedankt voor je feedback ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
tiswat schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:46:
[...]

Vind het alleen niet echt bij een 'muziekvereniging' passen. Maar wel aardig!
Waarom zou het niet bij een muziek vereniging passen? Volgens mij is dit een aardig universeel ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat "universeel" juist het probleem is. Bij muziek wil je sfeer hebben!

Verder wel een aardig ontwerp maar had zonder die reactie te lezen presies hetzelfde idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Misschien kunnen er ergens nog wat muzieknoten geplaatst worden. Kan bijdragen aan de sfeer die mist ^^ ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 02-02-2010 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Laatst online: 19-08 20:40
Nieuw schoolprojectje, een creatief zelfportret. Alles kan en alles mag
(en nee, dat is geen joint, maar een sigaar ;) )

edit: iets aangepast (kleine foutjes weggehaald)
http://localhostr.com/files/051965/theobserver-f.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Dannydekr op 03-02-2010 18:37 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
vet gedaan Dannydeman, al vind ik de letters niet helemaal passen kwa kleuring enzo. Maargoed, dat is smaakgebonden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Vos schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 01:49:
Misschien kunnen er ergens nog wat muzieknoten geplaatst worden. Kan bijdragen aan de sfeer die mist ^^ ;)
Ook al hoop ik dat dat sarcastisch was... een plaatje van een muzieknoot voegt natuurlijk geen sfeer toe. ;)

Je moet meer denken in kleuren en de dynamiek van vormen die past bij de stijl van de muziek denk ik. Het is inderdaad momenteel nog teveel een standaard template of zo.

Hij 'hangt' trouwens ook een beetje over naar rechts. Aan de linkerkant namelijk alleen tekst en aan de rechterkant kleurvlakken en plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Nico schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:38:
vet gedaan Dannydeman, al vind ik de letters niet helemaal passen kwa kleuring enzo. Maargoed, dat is smaakgebonden? :P
Tekst vind ik altijd erg lastig om dat goed in beeld te krijgen. Als je suggesties hebt, hoor ik dat graag :)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Sowieso komen dit soort posters altijd 100x voor bij die opleidingen (naast Scarface enzo :+). Maar als je in de style van de afbeelding wil blijven moet je denk ik die Bevel+gradient over de letters weghalen, zodat het plat blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik denk dat je gelijk hebt, ziet er veel beter uit iig :)

http://localhostr.com/files/392253/theobserver-ffs.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Dannydekr op 03-02-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Tjeemp schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:55:
[...]

Ook al hoop ik dat dat sarcastisch was... een plaatje van een muzieknoot voegt natuurlijk geen sfeer toe. ;)

Je moet meer denken in kleuren en de dynamiek van vormen die past bij de stijl van de muziek denk ik. Het is inderdaad momenteel nog teveel een standaard template of zo.

Hij 'hangt' trouwens ook een beetje over naar rechts. Aan de linkerkant namelijk alleen tekst en aan de rechterkant kleurvlakken en plaatjes.
Ik heb inmiddels de header wat meer vorm gegeven door mooie curvende lijnen er aan toe te voegen.

Zie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1EraCu9etRjUFioQMGI1jt2p/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:54:
[...]

Ik heb inmiddels de header wat meer vorm gegeven door mooie curvende lijnen er aan toe te voegen.

Zie:
[afbeelding]
Vind ik een subtiele maar zeker substantiële verbetering :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
Ik heb een logo ontworpen voor mijn nieuwe weblog:

Afbeeldingslocatie: http://www.erikvandeven.com/images/logo.png

De E staat natuurlijk voor mijn voornaam: Erik.

Commentaar is uiteraard welkom :)

[ Voor 21% gewijzigd door Storm90 op 08-02-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Laatst online: 28-05 19:55
Rakkerzero schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:54:
[...]

Zie:
[afbeelding]
Kan je daar dan niet (subtiel) een notenbalk o.i.d. van maken? Wel oppassen dat het niet te cliché wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
H004 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:57:
[...]

Kan je daar dan niet (subtiel) een notenbalk o.i.d. van maken? Wel oppassen dat het niet te cliché wordt ;)
Ik heb er expres geen notenbalk van gemaakt om niet te cliche te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 20:43
H004 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:57:
[...]

Een notenbalk is wel heel cliche hoor.. Wat ook nog zo is, is dat een notenbalk zo strak / stijf is, dit geeft de site nou ook niet echt een dynamische / gezellige feeling.

..doet me denken aan de standaard wallpaper uit Jaguar (OS X) trouwens!
Afbeeldingslocatie: http://www.macwallpapers.in/images/wallpapers/Jaguar%20Aqua%20Blue-967806.jpeg

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
@ Erik0:

Ziet er tof uit!
Mooie kleuren en leuke belichting. Verder gewoon simpel, strak en netjes.

@ Rakkerzero:

Vette website!
Kleuren vind ik super tof. Verder heb je het netjes gemaakt. Toevoeging bij de 2e is mooier.
Alleen vraag ik me toch ook af of het wel echt iets is voor een muziek vereniging.
Nog iets wat je kan verbeteren vind ik wel is de hover in het menu.
Vind dat niet echt passen, ik zou voor iets strakkers gaan, het strakke wat over het algemeen ook in de rest van je website terug komt.

Ik heb er zelf dit weekend ook 3 ontworpen voor me intake bij Interactieve Media Vormgeving.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2rqzh36.png Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2qu832c.png Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/307rmrk.png

Zijn alle drie klikbaar!

Vind zelf de 3e het mooist gelukt.
Kritiek is welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Die DDR Design tekst is echt 3x niets, de rest ziet er an sich wel netjes uit, maar vervang dat alsjeblieft voor wat anders :) volgens mij is plain white zelfs nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:07:
Ik heb er expres geen notenbalk van gemaakt om niet te cliche te zijn. ;)
Zoveel was wel duidelijk, en gelijk heb je :)

Dit is vrij subtiel, wel een eind richting cliché maar met genoeg eigen inbreng om aan de goede kant te vallen. Ik vind het een mooie oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Laatst online: 28-05 19:55
stevenP schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:39:
Een notenbalk is wel heel cliche hoor.. Wat ook nog zo is, is dat een notenbalk zo strak / stijf is, dit geeft de site nou ook niet echt een dynamische / gezellige feeling.
Klopt, zal ook snel cliché worden. Gaf het zelf ook al aan.

Echter, ik doelde op een paar verdwaalde noten zwevend op deze curves. Uit niets behalve het logo en de foto's blijkt dat bovenstaande website voor een muziekvereniging is. Het heeft meer weg van een 13-in-dozijn corporate template op templatemonster.com: alles is netjes en strak afgewerkt etc, maar het komt mij vrij leeg en, zoals eerder al gezegd, 'universeel' over. Een paar muziekgerelateerde accenten zouden misschien een beetje meer sfeer en persoonlijkheid kunnen brengen.

Just my two cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H004 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 01:29:
Klopt, zal ook snel cliché worden. Gaf het zelf ook al aan.

Echter, ik doelde op een paar verdwaalde noten zwevend op deze curves. Uit niets behalve het logo en de foto's blijkt dat bovenstaande website voor een muziekvereniging is. Het heeft meer weg van een 13-in-dozijn corporate template op templatemonster.com: alles is netjes en strak afgewerkt etc, maar het komt mij vrij leeg en, zoals eerder al gezegd, 'universeel' over. Een paar muziekgerelateerde accenten zouden misschien een beetje meer sfeer en persoonlijkheid kunnen brengen.

Just my two cents
Ik zag er eerlijk gezegd gelijk een notenbalk in, terwijl ik me eigenlijk zelden met muziek bezig houd. Door er extra muzieknoten aan toe te voegen krijg je juist iets dat al duidelijk was dat nog eens bevestigd wordt.

Maargoed, ik geloof dat de meningen verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb even een vraagje aan alle Illustrator gebruikers hier.

Ik wil een rondje splitsen in 6 gelijke stukken (zegmaar taartpunten). Hoe kan ik dit goed doen in Illustrator (CS4)?

Ik heb gezocht op internet naar een goeie tutorial hiervoor, maar de doorslaggevende tutorial heb ik nog niet gevonden. :/

Nu had ik opzich al wel resultaat door zelf te prutsen, maar op een of andere manier kreeg ik ze niet goed tegen elkaar aan. Ze overlapten elkaar een beetje waardoor het lelijk werd. Zoiets kan toch niet moeilijk zijn? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Rakkerzero schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:30:
Ik heb even een vraagje aan alle Illustrator gebruikers hier.

Ik wil een rondje splitsen in 6 gelijke stukken (zegmaar taartpunten). Hoe kan ik dit goed doen in Illustrator (CS4)?

Ik heb gezocht op internet naar een goeie tutorial hiervoor, maar de doorslaggevende tutorial heb ik nog niet gevonden. :/

Nu had ik opzich al wel resultaat door zelf te prutsen, maar op een of andere manier kreeg ik ze niet goed tegen elkaar aan. Ze overlapten elkaar een beetje waardoor het lelijk werd. Zoiets kan toch niet moeilijk zijn? :S
Je kunt het beste de pathfinder tool gebruiken. Teken een cirkel, trek de rechte lijnen die je cirkel moeten "snijden", selecteer dit alles, kies voor de "divide" optie van de pathfinder en ungroup alles. Zo heb je losse delen.

Tips: maak de cirkel, trek een rechte lijn die tot buiten de cirkel komt aan beide kanten. Allign deze horizontaal en verticaal in het midden. Selecteer vervolgens uit het transform menu de optie rotate. Roteer de lijn 120 graden, druk op copy. Nu doe je nog 1x CTRL-C, CTRL-F, CTRL-D. Nu heb je een cirkel en 3 lijnen die na gebruik van de pathfinder perfect gelijke stukken vormen.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 09-02-2010 09:37 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ah, kijk. Ik wist dat ik iets over het hoofd zag. Nu is het gelukt. Waarschijnlijk ben ik gewoon teveel in de war geraakt door de nederlandse versie van Illustrator en ik zocht op engelse termen enzo.
Thanks iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
@Rakkerzero
De nieuwe header is duidelijk mooier, ik vond de vorige er al netjes uit zien maar die gloeiende lijnen maken het helemaal af ;)
Ik zag er eerlijk gezegd gelijk een notenbalk in, terwijl ik me eigenlijk zelden met muziek bezig houd. Door er extra muzieknoten aan toe te voegen krijg je juist iets dat al duidelijk was dat nog eens bevestigd wordt.

Maargoed, ik geloof dat de meningen verschillen :)
Ik ben het hier mee eens, je ziet eigenlijk al meteen een notenbalk in die lijnen, het is dat er geen noten op staan. Ik denk persoonlijk ook dat als je er noten in gaat plaatsen je het wat te druk maakt. Tenslotte hoef je het niet te doen om het nog duidelijker te maken dat het om een muziekvereniging gaat. Ik krijg nu als ik naar de layout kijk al meteen het idee dat de webpagina over muziek gaat, alleen door al naar het logo en de grote afbeelding onder de header te kijken.

@Ronnyrr
Bedankt, ik vond het logo zelf ook wel goed gelukt, vooral voor een eerste opzet.
Betreft jouw ontwerpen, ik vind de 3e er netjes uit zien, maar ik ben het wel met ZpAz eens dat je de tekst DDR DESIGN bovenin de webpagina moet veranderen. Plain white zal volgens mij er inderdaad een stuk strakker uitzien. Wel eenvoudig maar beter dan die "Bevel and Emboss" die je er nu aan hebt toegevoegd.

[ Voor 91% gewijzigd door Storm90 op 09-02-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden. Voordat ik iets ga ophangen in de supermarkten dat niet werkt. :+
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/advertentie-adresblur.jpg

specs

Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.