Ik post zeer weinig op dit forum, maar kom geregeld toch eens kijken.
Ik was grafisch vormgever van opleiding, dus heb ik wel een zekere achtergrond, en er moet me toch iets van het hart. Ik merk dat mensen die de basis niet bezitten, meestal het luidst roepen over innovatie en originaliteit.
Enkele paginas terug zie ik dit weer letterlijk gebeuren.
Ik wil er wel op wijzen dat de reden waarom sommige dingen niet vaak worden gedaan meestal zeer simpel is: omdat het niet werkt, en niet mooi oogt.
Originaliteit moet voortkomen uit creativiteit, niet uit de wanhopige poging om "anders" te zijn.
En zoals bij alle vaardigheden in het leven moet je eerst leren binnen de lijnen te kleuren vooraleer outside the box te willen denken.
Maar om toch iets substantieels bij te dragen in deze thread, hier een logo die ik onlangs ontwierp. Voor een bedrijf BSA.

- moest strak en simpel zijn, makkelijk implementeerbaar in bv tshirt druk, stempels
- herkenbare vorm
- Voor wie t niet meteen ziet, het is een interpretatie van de letters BSA, die trouwens kan omgedraaid worden met exact hetzelfde beeld als gevolg. Het feit dat waarschijnlijk niet iedereen die letters er spontaan uithaalt is geen probleem, maar als je weet wat het logo voorstelt, moet je die letters er wel zeker in herkennen.